Kirjoittaja Aihe: Itkettävimmät kohdat Potterissa  (Luettu 22737 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Pallosalama

• "Hei,Harry!"
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Niinpä niin.Taas joku aivoton
  • Tupa: Rohkelikko
Itkettävimmät kohdat Potterissa
« : Marraskuu 13, 2010, 19:07:08 »
Kyynel putosi kirjalle kun Dobby antoi Harrylle huispaus-sukat ja kun Hedwig kuoli =´(

//Harry Potter -kirjasarjassa on monen monta surullista ja mahdollisesti myös itkettävää kohtaa, ja kaikilla on varmasti oma mielipiteensä sanottavana asiasta. Muistakaahan kuitenkin, että pelkkä surullisten kohtausten listaus on huono tapa, eli perustelettehan hieman tarkemmin, miksi koette minkäkin kohdan surulliseksi, ja kenties mitkä taas eivät teitä niinkään liikuta :> -Leonor
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2010, 16:38:59 kirjoittanut Leonor »

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
Vs: Itkettävimmät kohdat Potterissa
« Vastaus #1 : Marraskuu 14, 2010, 14:41:21 »
Surullista oli kun luin KV loppuun.Myös kohdat Siriuksen,Rehtorin kuolemat elokuvassa toivat kyyneleen silmäkulmaan.Viimeisen kirjan kohtaukset saivat hiljaiseksi..Mutta on myös ilonkyyneleitä on saanut lukiessa.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #2 : Marraskuu 14, 2010, 15:04:38 »
Kun kv loppuu, uskolliset Hedwig ja Dobby kuolevat ja Sirius ei palaakkaan verhon takaa. Vinkki: Jos haluaa kuolemista (mitkä käytiin liian ohimennen) koskettavampia, kannattaa lukea edellisten kirjojen sen henkilön onnellisemmat kohdat. Tai riittää että muistelee mitä Harry sanoo esim. Hedwigille ensimmäisenä ja viimeisenä. Teen aina niin koska se tuntuu kunnioittamisemmalta kuin ohittaa parilla lauseella että "Lupin ja Tonks makasivat kuolleina" eikä mitään muuta. Toivottaasti joku ymmärsi.

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Marraskuu 14, 2010, 20:44:41 »
Ensimmäisekseen suruttaa Siriuksen kuolema, mutta heti perään otetaan myös Dumbledoren, Hedwigin, parin kuolonsyöjän, Alastor ''Villisilmä'' Vauhkomielen, pikku hyönteisten joiden päälle kolmikko astahtelee kirjoissa, Dobbyn, Severus Kalkaroksen, Bellatrixin, taas monien muiden kuolonsyöjien, Remuksen ja Tonksin, punatukkaisen Weasleyn kaksospojan ja Voldemortin kuolemat. Dobby-kohtauksesta erityisesti se kun Harry kaivaa tälle hautaa aina hautakirjoitukseen saakka. Kuitenkaan en koskaan ala itkemään fyysisesti vaan itku jää pikemminkin henkiseksi ja pahimmissa tapauksissa silmät vain kostuvat hivenen.

//Myös tuo hautakohtaus uusimmassa Potter-elokuvassa on jokseenkin kyyneleitten arvoinen.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2010, 21:56:05 kirjoittanut Betaé »

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Marraskuu 15, 2010, 17:12:08 »
Kuoleman varjelusten luku Prinssin tarina. Siinä tekee mieli itkeä monta kertaa. Remuksen ja Doran kuolema, ja ajatuseula-kohdat. Kun luin sitä koulussa lukutunnilla, en kuitenkaan voinut, muut voisivat vähän ihmetellä...

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Marraskuu 16, 2010, 19:41:45 »
Siriuksen kuolemassa itkettää niin paljon, että varmaan parin vuoden päästä ei siitä tekstistäkään saa mitään selvää. Sitten myös Fredin kuolema ja Severuksen kuolema ja koko Prinssin tarina -kappale. Tietysti sitten koko kirjasarjan loppu. Ensimmäistä kertaa kun luin, tuli erittäin ahdistunut olo :s Ei kiva. Sitten, kun olen nykyään ihan yliherkkä, niin meinaa tulla itku LP:ssa anteeksiantamattomissa kirouksissa sekä kun Ron ja Harry sopii :)
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa hassunaama

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Marraskuu 20, 2010, 02:13:29 »
Muistan kun luin jännittyneenä ensimmäistä kertaa Kuoleman varjeluksia. Aloin itkemään luvussa "Taas metsä", kun Harry tajuaa että hänen on kuoltava ja kun hän näkee Ginnyn pihalla mutta ei jätä hyvästejä. Vuolaat kyyneleet alkoivat valua kohdassa:
"Pysy lähelläni", hän pyysi hiljaa.
Tuo siis siitä kohtaa kun Harry puhuu haamuäidilleen.

Siriuksen kuolemassa en itkenyt, lieneekö syy ollut se että ei Harrykaan itkenyt vaan paiskoi tavaroita.

Ah, ja toinen itkettävä kohta Kuoleman varjeluksissa:
"Mutta eivät he enää eläneet, Harry ajatteli, he olivat poissa. Tyhjät sanat eivät voineet peittää sitä tosiseikkaa, että hänen vanhempiensa maatuvat jäännökset lepäsivät lumen ja kiven alla välinpitämättöminä ja tietämättöminä. Eikä hän ehtinyt estää ennen kuin kyynelet ryöppysivät tulikuumina ja jäätyivät siinä samassa hänen poskillee, ja mitä järkeä oli pyyhkiä niitä pois tai teeskennellä? Hän antoi niiden valua, hänen huulensa puristuivat tiukasti yhteen ja hän katsoi korkeaa hankea, joka kätki häneltä paikan, missä lepäsi se, mitä Lilystä ja Jamesista oli jäljellä, luut varmaankin, tai tomu, eikä tiennyt eikä välittänyt siitä, että heidän elävä poikansa seisoi siinä niin lähellä, että hänen sydämensä löi yhä vain ja että hän oli hengissä heidän uhrauksensa vuoksi ja juuri sillä hetkellä melkein toivoi, että nukkuisi itsekin lumen alla heidän kanssaan."

Sitten se kun Harry ja Hermione ovat Harryn kodin raunioilla, ja siihen kylttiin oli kirjotettu kaikkea: "Onnea matkaan Harry, missä ikinä oletkin." "Jos luet tämän, Harry, me kaikki tuemme sinua!" "Kauan eläköön Harry Potter."

Kun Dobby kuoli, itkin. Fredin kuolema meni niin äkkiä ohi, että vasta kirjan lukemisen jälkeen aloin suremaan sitä.
pufflehuff

Poissa Emmalina

• Vuotislainen
  • Pottermore: CauldronChaser18511
« Vastaus #7 : Marraskuu 21, 2010, 09:43:03 »
No esim. KV:ssä kun Dobby kuoli niin oli justiin sellasta henkistä itkua, ei tehnyt mieli itkee mut kumminki se oli sellanen surullisen hieno ja tunnelmallinen kohta.. Ja saman kirjan viimeiset luvut olivat tosi koskettavia ja oli se sama fiilis päällä, mikä on ollut monen muunkin hahmon kuoleman kohdalla.

Phalaenops

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Marraskuu 21, 2010, 19:03:49 »
Siriuksen kuolema kirjassa (elokuvan kohtaus oli miusta tehty huonosti.. ei ollut niin koskettava)
Ja viimeisimmässä se kun Hermione pyyhki vanhempiensa muistia,elokuvissa alkoi itse ajatteleen et mitäs jos itse joutuis tekeen noin omille vanhemille! kauhiaa :x

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
« Vastaus #9 : Marraskuu 26, 2010, 21:07:54 »
Dobbyn kuolema oliehkä surullisin ja tuli itkettyä :( Se oli täysin viaton mihinkään ja halus vaan auttaa...
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Veerapeera

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Marraskuu 27, 2010, 13:37:13 »
Siriuksen kuolema kirjassa (elokuvan kohtaus oli miusta tehty huonosti.. ei ollut niin koskettava)
Ja viimeisimmässä se kun Hermione pyyhki vanhempiensa muistia,elokuvissa alkoi itse ajatteleen et mitäs jos itse joutuis tekeen noin omille vanhemille! kauhiaa :x

Olen samaa mieltä. Lisäksi itketti kun sain kirjat ekaa kertaa luettua ja kun mm. Lupin ja Tonks kuolivat.

Poissa Lumihiutale

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Joulukuu 04, 2010, 20:25:29 »
Se koko seitsemäs kirja oli kokonaan itkemistä...tuli jotenkin ahdistunut ja huojentunut olo. En uskaltanut jatkaa lukemista, sillä pelotti, että mitä jos joku kohta taas kuolee.

Kun Sirius kuoli viidennessä kirjassa niin rupesin itkemään todella paljon. Jouduin sulkemaan kirjan hetkeksi ja rauhoittumaan, jotta voisin taas jatkaa. Nykyään kun luen kaikkia kohtauksia joissa on Sirius niin tulee se kuolema aina mieleen ja jotenki huono olo...Sirius parkaa...

Kalkaroksen kuolema ei minua itkettänyt vaan sitten se "Prinssin tarina" osuus. Siinä vasta tajusin kuinka ihana Severus oli ollut äähh..kaikki muistot vaa tuli mielee. Ja sittenkun Harry sanoo pojalleen Albukselle jotenkin näin: "Sinä olet saanut nimesi kahdelta Tylypahkan rehtorilta. Severus oli urheimpia miehiä mitä koskaan olen tuntenut." Niin itku tuli:(

Toki kaikissa muissakin kuolemissa olen itkenyt paitsi, Vauhkomielen ja Hedwigin, koska Hedwigin kuolema meni niin nopasti ohi, etten ehtinyt älyämään mitä oli tapahtunut ja minä en tuntenut enkä oikein löytänyt mitään yhtäläisyyttä minussa ja Vauhkomielessä. Hän jäi jotenkin todella etäiseksi minulle.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #12 : Joulukuu 09, 2010, 17:57:37 »
Kyllä pahimmat kohdat oli Severuksen kuolema ja sen jälkeen vielä nyrkinisku mahaan, Prince's Tale-kappale. Varsinkin sen vikan lauseen jälkeen oli niin surullinen ja tyhjä olo, ettei usein ole tullut samanlaista.
Vaikka seiskan vika luku oli muuten siirappinen ja ällö, niin kyllä vielä tuli tippa linssiin siinä, kun Harry puhui pojalleen Albus Severukselle (itse nimi on aika kauhea yhdistelmä, mutta se ele liikutti ja Harryn sanat).
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
« Vastaus #13 : Joulukuu 09, 2010, 19:22:47 »
Mikään ei ole itkettäny mua Pottereissa pahemmin kuin Siriuksen kuolema. Severuksen kuolema toki päätyi aika lähelle, mutta Siriuksen kuollessa olin ihan itkun partaalla.

Siriuksesta tuli heti yksi suosikkihahmoistani. Tai no, heti kun sai tietää, ettei hän halua Harrya tappaa :DD Hän oli Harrylle kuin isä ja samalla kuitenkin ystävä. Ehkä enemmänkin ystävä, javisst. Oli vain kauhean surullista, että hänen piti kuolla niin lyhyen ystävyyden jälkeen, ja varsinkin kun se oli tavallaan Harryn syytä. Muutama lisähetki ei olisi ollut heidän suhteelleen pahaksi.

Severuksen kuolema ei päässyt samoihin mittasuhteisiin ehkä sen takia, että Severusta kohtaan kehittyi aikamoinen viha koko kirjasarjan ja varsinkin kuudennen kirjan myötä. Vaikka lopun tullessa saattoikin todeta, että Severus oli oikeati aito kiltalainen, Dumbledoren miehiä loppuun asti, oli siitä vihan tunteesta kuitenkin vaikea päästä jotenkin. Eniten minua kävi häntä sääliksi, olihan hän rakastunut naiseen, joka meni naimisiin, sai lapsen ja meni vielä kuolemaankin. Pääsipä mies sitten rauhaan ja maineensa puhdistettua :)

//muoksmuoks: Kyllähän toki kaikki muutkin kuolemat surettaa, mutta erityisesti Siriuksen.

Fredin kuolemaa en meinannut ensin uskoakaan, oli sellainen "ei näin voi käydä"-fiilis ja Dumbledoren kuolema oli toki surullinen, mutta jotenkin minä olin ajatellut, että vanhana miehenä hän tulisi kuitenkin kuolemaan pian :o

Lupinin ja Tonksin kuolemasta en ollut vain vähän surullinen, vaan todella VIHAINEN, koska minua niin ärsytti tämä, että Harryn kummipojalle pitää käydä samoin kuin Harrylle (eli vanhemmat kuolevat). Myös Villisilmän kuolintapa suututti, ja se, mihin hänen silmäänsä käytettiin kuoleman jälkeen, mutta tämä vihaisuus ei päässyt ollenkaan samoihin svääreihin kuin Lupinin ja Tonksin kuolemista aiheutunut.

Kuolonsyöjien kuolemat eivät sitten koskettaneetkaan minua millään tavalla. Ja on ikäväkseni todettava, että myös Hedwigin ja Dobbyn kuolemat menivät vähän "hälläväliä"-meiningillä. Hedwigin kuolema meni aluksi vähän ohitse, ja Dobby kuoli täyttäessään suurinta iloaan, eli Harryn pelastustehtävää.

Nuo eniten itkettävät kohdat ovat siis kuolemia, ja Siriuksen kuolemalle ei ole korvaajaa, siitä syntyi yksinkertaisesti suurin pala kurkkuun.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2011, 13:25:54 kirjoittanut blindside »
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Lilith

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Joulukuu 10, 2010, 21:45:58 »
  Kirjoja lukiessani itkin ehdottomasti eniten Dumbledoren kuollessa/hautajaisissa, ja viimeisen kirjan lopussa kun Harry käyttää elpymyskiveä. Molemmissa kohdissa itkin niin paljon, etten meinannut pystyä lukemaan.. Muiden kuolemat ynnä muut surulliset kohtaukset menivät jotenkin minulta ohi, kun ne oli kerrottu melko nopeasti. En tiedä miksi, mutta esim. vaikka Sirius oli yksi lempihahmoistani en silti itkenyt kun hän kuoli.. Elokuvissa en ole itkenyt kuin uusimman elokuvan lopussa, kun Dobby kuolee. Olisin itkenyt varmaankin myös 6. elokuvan lopussa, jos siinä olisi kuvattu Dumbledoren hautajaiset... Niitä jäin kaipaamaan. Mutta luultavasti itken sitten seiskaelokuvan lopussa, jos se onnistutaan kuvaamaan yhtä koskettavasti kuin mitä kirja oli.

rose

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Joulukuu 13, 2010, 14:03:14 »
Kalkaroksen kuolema ja Prinssin tarina-luku.

Uusimman elokuvan alussa oleva Hermionen kohtaus oli todella koskettava... Koko elokuvassa tuo alku kosketti eniten, todella kaunista ja surullista, siinä ei sanoja tarvittu. Taitaa viedä ykköspaikan listalla "Potter-elokuvien itkettävin kohtaus", varmasti osittain sen takia että kyseinen kohtaus oli yllätys. Kyllähän kirjastakin löytyy mainintana tämä asia mutta tämä sopi leffaan kuin salama-arpi Harryn otsaan.

Dobbyn kuolema tietenkin myös kosketti.
Ja Villisilmän.
Ja Hedwigin...

Onhan noita vaikka kuinka. Sirius oli yksi lempparihahmoista, tosin kun se kuolema tapahtui, oma mieliala seurasi Harryn mielialaa.. Aika vihainen olin myös.

Nämä nyt tuoreimpana mielessä.

*painuu lukemaan Liekehtivää Pikaria, noin viidettäkymmenettä kertaa...*

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Joulukuu 21, 2010, 23:13:48 »
En kauheasti kirjoissa itke, eikä tule nyt mieleeni mitään kohtaa, missä olisin kamalasti vuodatellut kyyneleitä. Hedwigin kuolema oli kyllä sellainen, jossa kyyneleet tulivat ensimmäisellä lukukerralla silmiin. Olisin varmaan itkenyt myös Bellan kuoleman kohdalla, mutta tilanne oli niin jännittynyt, että en päässyt kyyneleisiin asti.

Poissa ludarz

• Mahdoton idea.
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Joulukuu 23, 2010, 12:51:31 »
No mulle oli melkein kaikkien kuolemat surullisia, se jossa en surenut/itkenyt (vaikka aika harvoissa mä kyllä itkin) oli yllättäen, Dumbledoren kuolema, en tiiä miksi... o__O. Pahimmat kuolemat oli kyll Fred, Sirius ja Dobby :((. Muita kohtia, joissa (melkein) itkin oli, KV:ssa kun näytettiin Lunan huone, jossa oli ne sen maalaamat taulut. Se vaan oli niin liikkuttva! Ja Potter-vahti radio kohtaukset, nekin olivat jotenkin liikuttavia, kun pitkästä aikaa kuultiin tuttujen äänet ja siitä tuli heti mieleen suuri lämmin suojaava Tylypahka :).
- Missä me oikeastaan ollaan?
- Jaa, ajattelin kysyä sinulta samaa, Dumbledore sanoi ja katseli ympärilleen Missä me sinun mielestäsi olemme?
-Tämä näyttää", Harry sanoi hitaasti King's Crossin asemalta.

Poissa ttie

• Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #18 : Joulukuu 27, 2010, 20:54:18 »
Ainoa kerta kun oikeasti rupesi itkettää oli se FK:n kohta jossa Harry & co. olivat Pyhässä Mungossa katsomassa A.Weasleyta ja he tapasivat Longbottomin pariskunnan. Paljon surullisempaa mielestäni elää koko elämä sairaalassa kuin kuolla.

[HUOM! En aliarvioi kenenkään herkkiä kohtia, sanon tämän etukäteen ennen kuin joku ymmärtää väärin :D]

EDITT// Paitsi että näin vanhennettua Dumbledoren kuolema herkistää.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2010, 20:59:20 kirjoittanut ttie »
Let's get cherry pie!

aamanda

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Joulukuu 29, 2010, 03:47:09 »
En ole koskaan ymmärtänyt, että miksi Siriuksen kuolema kaikkia niin itkettää.. En minäkään silti aliarvioi muiden herkkiä kohtia.. :)

Itselleni pahimmat itkukohtaukset sattuivat viimeisessä osassa. En osaa nimetä erityisiä kohtia montaa, koska lähes koko kirja on yhtä surua ja menetystä. Ehkä näin laajasti sanottuna 31. Ja 32.  kappaleiden loput saivat minut itkemään, 34. Kappaleen viimeiset sivut, lähes koko 34. kappale meni sumeasti ohi silmien kosteuspitoisuuden takia sekä osa King's Crossia ja osa Suunnitelman heikkoa lenkkiä. Toisin sanoen noin viimeiset kaksisataa sivua ovat kyyneleiden ruttaamia. :D

Dumbledoren kuolema itketti, mutta Harryn ajatuksien takia hautajaiset eivät. :D

Poissa Kerplunk

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Joulukuu 30, 2010, 00:45:33 »
Tosiaan toi Pyhässä Mungossa vierailu oli aika itkettävä kohtaus. Vedet tuli silmiin siinä kohdassa, ku Alice antaa Nevillelle sen karkkipaperin ja Neville laittaa sen taskuunsa ja kiittää Alicea. :'(

Sitten myös useat kohdat joissa Harry muistelee ihmisiä jotka on kuollu (varsinki Jamesia ja Lilya muistellessa).

Ja ekaa kertaa ku luin Puoliveristä Prinssiä niin aloin itkee siinä lopussa ku Molly ja Fleur halaa toisiaan Sairaalasiivessä. Myöhemmin en oo itkeny siinä kohtaa. :--D
"School is practice for the future, and practice makes perfect, but nobody's perfect, so why practice?" - Billie Joe Armstrong ♥
GeekStinkLaura -> Kerplunk

Poissa Shirley

• Ihan seko :)
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Helmikuu 05, 2011, 18:44:54 »
Itkin silloin kun jotkut hahmoista kuolivat, ja silloin, kun Harry kävi vanhempiensa haudalla... Kaikissa surullisissa kohdissa. Ja kutoskirjassa kun Harry ja Dumbledore puhuivat Siriuksesta jotain... Ja pakko myöntää, että vikassa leffassa itkin niin että sillä tavalla en ole ikinä kirjoja lukiessa itkenyt... Outoa kun yleensä itken kirjoissa enemmän kuin elokuvia katsoessa...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2011, 19:14:57 kirjoittanut Shirley »
Let us die young or let us live forever... :)

Capuccino

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Helmikuu 06, 2011, 12:45:16 »
Itse itkin Dumbledoren kuollessa ja hänen hautajaisissaan. Se, että Dumbledore kuoli oli niin suuri shokki ja järkytys, ja se kohta ylipäätään oli minusta todella surullinen. Hautajaisissa oli mielestäni kuvattu tosi kauniisti se valkea hauta, ja silloin se Dumbledoren kuolema tuntui niin peruuttamattomalta, että sivut ovat siltä kohtaa aivan ryppyiset.

Toinen kohta jossa myös itkin oli tietysti viimeisen kirjan loppu. Dobbyn ja Fredin kuolemien takia tirautin ensin muutaman kyyneleen. Kuitenkin se kohta, jossa Harry käyttää elpymyskiveä, sai minut itkemään niin paljon, että silmissä sumeni enkä pystynyt lukemaan kunnolla. Se oli jotenkin niin kaunis kohtaus, ja Harry on siinä niin tuhoon tuomittu. Kirjasarjan paras kohtaus.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #23 : Helmikuu 19, 2011, 23:50:57 »
Albuksen kuoleman kohalla itkin kuin luin sitä kirjaa. Ja sit enite mua on itkettäny varmaa siinä ku Dobby kuoli. ; ( Ja sit siinä ku Harry kävi vanhempiensa haudalla, Siriuksen kuolemassa. Ja aika monissa muissa kohissaki oon itkeny : )

//Sitte oli sellane kohta KV:ssa et ei niiku itkeny mut teki mieli itkee ja raivota. Siinä ku Harry ja Ron rupes riitelee siinä ja yms.

Yhdistin kaksi peräkkäistä viestiä. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2012, 18:06:34 kirjoittanut annips »

Poissa Akutar

• runotyttö
  • Vuotislainen
    • mieleni islanti
« Vastaus #24 : Helmikuu 22, 2011, 14:57:54 »
Hahmojen kuolemat tietysti koskettivat. Olen tällainen hölmö,
joka oikeastaan voi purskahtaa itkuun muiden mielestä niin
pienistäkin asioista. Dobby oli niin ihanan uskollinen loppuun
asti. Fredin menettäminen oli kamalaa. :`(
Hermionen kidutuskohtaus oli kamala ja Ronin reaktio sai
minut herkistymään. Kirjan lopussa tietysti tuli sellainen
tyhjä olo, kun tajusi että enää ei tulekaan jatkoa.
Olen piikikäs ruusupensas
sydämessäsi.
Itseironian huipentuma.

Poissa Klaine

• Vuotislainen
« Vastaus #25 : Helmikuu 23, 2011, 22:18:38 »
Monet kuolemat menivät multa jotenkin ihan ohi (Dobby, Sirius, Fred). Kaiketi johtuu siitä kun ne ohitettiin niin nopeasti eikä niitä ehditty surkutella. Tosin Hedwigin kuolema oli aikamoinen järkytys ja tietysti Dumbledoren hautajaiset. Ja sitten on ihan pieniä asioita, kuten se kun Hagrid antoi Harrylle valokuvakirjan pojan vanhemmista tai jos joku vaan sattui sanomaan jotain liikuttavaa. Fawkes sai mut myös itkemään pariin otteeseen. Ja oikeastaan Puoliverisen prinssin ja Kuoleman varjelukset luettuani itkin vaan yksinkertaisesti kaikelle mitä tapahtui tai siis sille koko kokonaisuudelle :D

Mutta kaikki muu jää koskettavuudessaan kakkoseksi sille kun FK:ssa porukka oli Pyhässä Mungossa ja Nevillen äiti tuli antamaan pojalleen purkkapaperia. Nevillen mummo vähät välitti eleestä, mutta Neville kiitti äitiään hiljaa... En edes välitä Nevillestä sen kummemmin, mutta toi kohta vaan... vau. Niin kaunista ja surullista.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #26 : Maaliskuu 01, 2011, 21:10:28 »
Itseäni itketti KV:ssä lähes eniten nämä kohdat; Hedwigin, Villisilmän, Dobbyn, Tonksin ja Lupinin kuolemat, se kun Harry oli vanhempiensa haudalla, se kuin Harry tajusin että hänen täytyy kuolla, se elpymyskivi-kohatus, Ja eniten se kun Hagrid kantoi sitä Harrya sylissään ja luuli että hän on kuollut vaikka ei ollut ja kaikki vaan huusivat "Ei!" ja muutakin kaikkea sellaista. nyyhks. :'( En oikeastaan tiedä miksi tuo kohta itkettää. :) Minua on itkettänyt myöskin se Iseeviot-peili kohtaus ja se kun he olivat Pyhässä Mungossa ja Alice antoi sen karkkipaperin. Monet surulliset kohdat. Ja Severuksen kuolema! Luvut Prinssin tarina, Taas metsä ja Suunitelman heikoin lenkki ovat toooodella surullisia :x
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 02, 2011, 11:17:52 kirjoittanut annips »

Poissa Yuu

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Maaliskuu 02, 2011, 13:06:47 »
Itse pillitän nykyään kokoajan Pottereita lukiessani.
Siriuksen kuolema saa nyyhkyttämään, Dumbledoren kuollessa itken koko loppukirjan ajan, Villisilmän ja Hedwigin kuolemassa pidättelen kyyneleitä ja sitten Fredin, Kalkaroksen, (Lupinin ja Tonksin) ja Dobbyn kuolemat saivat minut vollottamaan.
Pahimmat ovat Dumbledore, Fred ja Kalkaros.

Itken oikeastaan vain kuolemissa, en nimittäin itke kauhean helposti lukiessani/elokuvaa katsellessani. Mutta hahmojen kuolemat saavat minut herkistelemään.

Poissa Cookie

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Maaliskuu 03, 2011, 16:22:32 »
Itkin pahiten Dumbledoren kuollessa/hautajaisissa (tulee vain sellainen olo että voittamaton on voitettu), Hedwigin kuollessa, ja seiska kirjan lopussa, kun Harry menee metsään. Olen muutenkin aina tosi herkkä pillahtamaan itkuun kirjojen kanssa.
It is the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.-A. Dumbledore

Lavan

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Maaliskuu 12, 2011, 17:53:22 »
Ehdottomasti kun Dobby kuoli! Nyyh! Olihan se aika kauheaa kun tiedät-kai-kuka kuoli! XD
Severuksen, Fredin, Remuksen ja Tonksin kuolema oli myös surullista.
Haikeaa oli myös kun luin kaikki kirjat loppuun. Ei enää lisää Harry Potteria!

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #30 : Maaliskuu 16, 2011, 18:52:08 »
Surullisin kohta kirjoissa on ehdottomasti Siriuksen kuolema, vaikken mä siinäkään varsinaisesti itkenyt. Hahmo on ehdottomasti lempparini ja kun luin, niin oli pakko tehdä niinkuin joku tuolla jo aikaisemmin kertoi - sulkea kirja ja sulkea silmät, ajatella että ei voi olla totta. Niin mä teen aina, kun luen ihan mitä tahansa kirjaa ja käy jotain sellasta, mitä mä en pysty ihan heti sisäistämään. Mutta kyynel siis tuli esimerkiksi tuossa kohdassa kyllä silmäkulmaan, mutta enemmänkin tuli vain tyhjä ja autio olo, eikä sellanen että teki mieli parkua. Sama oli sitten Feeniksin killan lopussa, kun Harry yritti keksiä keinoja saadakseen Siriukseen yhteyden.
Tietenkin myös muiden - esim. Fred, Severus, Dumledore, Dobby... - kuolemat aiheuttivat haikean olon, mutta oli niitä tietenkin muitakin surullisia kohtia, ei nyt vaan tuu mieleen kun viimeks viime kesänä Pottereita luin (ja vain kerran olen lukenut, eh). Lupinin ja Tonksin kuolemat ei ihme kyllä niin paljon sillä tavalla koskettanut, luultavasti siksi ettei niitä kuvailtu niin tarkasti. Mutta joo, näin.

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #31 : Maaliskuu 16, 2011, 21:07:12 »
Ensimmäisen kerran itkin Pottereita lukiessani, kun Dumbledore kuoli. Se on kirjopitettu niin koskettavasti ja hautajaiset on aina niiiiin liikuttavat. Nauran ja itken samaan aikaan lukiessani sitä kohtaa.

Seitsemännen kirjan aikana itkin hyvin monessa kohtaa. Ensimmäisenä, kun hedwig kuoli ja suraavaksi Villisilmän kuoleman kohdalla. Se on vaan niin surullista lukea ne 2 sanaa: "Madeye´s dead" Billin sanomana. Seuraavaksi oli sitten vuorossa Dobbyn kuolema. Dobbyn hautajaiset ovat vielä koskettavammat.

Kirjan loppupuolella on paljon kohtia, joissa itkin. Esimerkkeinä Harryn kiellettyyn metsään meneminen joka kerta, vaikka tietää miten siinä käy... Se on vaan niin surullista, kun se juttelee Lilyn, Jamesin, Siriuksen ja Lupinin kanssa. Fredin kuolema ja varsinkin se kohta, kun perhe on suuressa salissa kokoontunut sen ympärille. Ja tuleehan sitä itkettyä myös Lupinille ja Tonksille.

Elokuvaa katsoessani en ole kyllä itkenyt. Pala tuli kurkkuun Dumbledoren kuollessa ja Dobbyn kuollessa, mutta Hedwigin kuolema sivuutettiin elokuvassa ikävästi...

Taidan itkeä itkuni suuremmalta osalta aina jonkun ihanan hahmon kuollessa.;(   
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Talvikko

• aavelaivaan noussut
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Maaliskuu 18, 2011, 16:01:59 »
Ensimmäisen kerran kun luin PP:tä, Dumbledoren kuolema järkytti niin etten ehtinyt itkeskelemään, mutta sitten hautajaiset ja loppu, kun Harry ja Ginny puhuu ja Harry kertoo lopettavansa koulun... Hahmojen kuolemat ovat kaikki surullisia (siis tärkeiden hahmojen), ja varsinkin Dobby ja Hedwig. Pienet ja viattomat ja Harry kaivamassa hautaa Dobbylle. :'(
 Kuitenkin ehkä KV:n surullisin kohta on Harry vanhempiensa haudalla, se on niin rauhallinen ja hiljainen kohta (verratuna Fredin, Lupinin ja Tonksin kuolemaan, jolloin tapahtuu kokoajan). Se, kun Harry katsoo kirjoitusta ja miettii vanhempiaan ja että olisiko parempi, jos hänkin olisi kuollut. Varsinkin sitten kun Harry laskee sen seppeleen, itken varmasti.
 Ensimmäisistä 5 kirjasta en muista, siitä on sen verran kauan kun ne viimeksi kerran luin, että tuliko silloin itkettyä. Tuntuu että olen vasta viimeaikoina alkanut ottamaan kirjat tarpeeksi tunteellisesti. :) ja ehkä se kun tietää nyt Pottereissa kaikkien hahmojen tulevaisuuden ja kohtalot niin ensimmäistenkin kirjojen kohtaukset tuntuvat surullisemmilta.
Vaan vaikka laivoista laulaisin, mikä laiva milloinkaan,
mikä laiva näin aavan meren taa minut tulisi noutamaan?

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Maaliskuu 26, 2011, 12:11:08 »
Surullisia kohtia ovat hahmojen kuolemat. Dumbledoren, Siriuksen, Dobbyn ja Hedwigin olivat kaikista kuolemista surullisimmat. Siriuksen ehkä eniten, koska Harry yritti tämän kuoleman jälkeen niin epätoivoisesti keksiä keinoja, joilla Sirius saataisiin takaisin. Lisäksi ehkä Villisilmän kuolema oli kamala. Cedricin kuolema ei ollut kovinkaan surullista, vaikka Harrysta ja Chosta se varmaan oli hirveän surullista. Fredin kuolema oli varmaan ihan hirveetä Georgen mielestä. Tyhmää että hän kuoli. Ja se Kalkaros. Nyyh. Kovinkaan monen mielestä ei taida olla Voldemortin kuolema surullista. Ei ainakaan minusta :D

Poissa Kanfley

• Lemmikki
  • Vuotislainen
  • Kulki koira musta, susi suuren siimeksen
« Vastaus #34 : Huhtikuu 06, 2011, 20:53:26 »
Ensimmäinen kerta oli lukeissani Feeniksin kiltaa... Siriuksen headshot tuli jotenkin niin yllättäen, että vasta muutama sivu tapahtuneen jälkeen tajusin että mitä oikein tapahtui. Ja sitte jouduin keskeyttämään etten kastelisi kirjaa ja kiukuttelin sille fiksuna ihmisenä loppuillan ja jatkoin vasta seuraavana päivänä lukemista. :'D

Kalkaroksen kuolema oli myös 'vaikea pala', yksi lempihahmoistani kun oli. 8( Samoin Dumbledoren hautajaiset ja Fredin kuolema... Miksi aina onnistuu valitsemaan ne hahmot jotka kuolee lempihahmoikseen?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2011, 22:26:51 kirjoittanut Kanfley »
Intohimomme ovat oikeita Feeniks-lintuja. Kun tuli tuhoaa jonkun niistä, tuhkasta nousee heti uusi.

Suklaasammakko

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Huhtikuu 21, 2011, 08:37:34 »
No minun mielestäni itkettävimmät kohdat Potterissa on ollut kun Dobby kuoli, kun Dumbledore kuoli, ja kun Harry, Ginny, Ron ja Hermione hyvästelivät lapsiaan Tylypahkan juna-asemalla. Nuo kohdat vain jollain tavalla saa kyyneleet silmille. :(   

~ Suklaasammakko

Tharu

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Huhtikuu 24, 2011, 17:28:29 »
vooi, niitä on tosi paljon :c Ainakin viidennen, kuudennen ja seitsemännen kirjan lopussa mä itkin toosi paljon. Huhuhu, FK taisi itse asiassa olla toinen kirja, mille itkin elämäni aikana, ja sitä sitten seurasivatkin PP ja KV. Mutta on niissä muitakin kohtia ollut, mitkä on itkettäny - tai mille oon itkeny. En nyt saa niitä kaikkia päähäni, mutta huhu. )--: <3

Poissa Siunsäe

• Ihmissusitar
  • Vuotislainen
  • Niin me ollaankin, Sev~
« Vastaus #37 : Huhtikuu 25, 2011, 22:46:51 »
Itkettävimmät kohdat olivat molemmat viimeisestä kirjasta. Aivan alussa se kun Hermione pyyhki elokuvassa vanhempiensa muistot. Se oli tosi surullinen aloitus koko leffalle:(
Toinen kohta on kirjasta, kun Kalkaros kuolee ja osoittaa ensimmäistä kertaa välittävänsä Harrysta kun antaa muistonsa ja tarttuu Harryyn kiinni aivan ennen kuolemaansa ja kuiskaa sanat "Katso minua" (sama sitaatti on avassanikin :) ) Silloin menee jo nyyhkytyksen puolelle joka kerta kun luen kirjan.
+Siriuksen ja Lupinin kuolemat ovat tosi surullisia, mutta se johtuu ihan vain siitä että pidän noista hahmoista niin paljon. :)
"Sinä tiedät, mikä minä olen ja mihin pystyn."

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Huhtikuu 25, 2011, 23:20:18 »
Itse en ole kovin herkkä, joten en oikeastaan ole itkenyt Pottereita lukiessa/katsoessa. Kuitenkin poikkeuksen teki Dobby ! Kirjasta sitä kohtaa lukiessa katsoin itseäni peilistä ja huomasin, että silmäni olivat täynnä kyyneleitä ja punaiset, yritin kuitenkin vähän hillitä tätä tunteenpurkausta. Kahdesti kävin elokuvassa katsomassa ensimmäisen osan, pari kyyneltä toki sielläkin tuli, mutta julkisella paikalla on huomattavasti helpompi hillitä. Kotona taas kun katsoin pikkuveljeni kanssa dvd:ltä, en tällä kertaa edes jaksanut yrittää hillitä...

Tuntuu huvittavalta, koska yleensä en ole kovinkaan herkkä :D Mutta sellasta se on, koska Dobby, voih, se on vaan joku niin ihana olento. Sen kuolemiskohtaus kirjassakin oltiin tehty niin koskettavaksi, ja kaikki nämä "Dobby is a free elf" jutut, vooii :>
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Wingardium

• Anturajalan kirjeenvaihtaja
  • Vuotislainen
    • DeviantArt
  • Pottermore: MoonShield19540
« Vastaus #39 : Heinäkuu 27, 2011, 16:55:00 »
Itkin, kun Remus kuoli ja kun Sirius näyttäytyi KV:n jälkimmäisessä osassa...
Itseasiassa olen siitä lähtien itkenyt jokaisessa kohdassa, jossa Sirius tai Remus tulee esille...
En pystynyt edes katsomaan Feeniksin Kiltaa itkemättä, kun Sirius ja Remus näyttäytyivät kuvassa samaan aikaan.
Oih voih :  (
★ When you wish upon a star your dreams come true ★

chiuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Heinäkuu 28, 2011, 21:13:00 »
no tietty se kun Dumbledore kuoli ;( ja  Fredin, Dobbyn, + Kalkaroksen kuolema! ois antanu kalkaroksen kuolla arvokkaammin ::)
mutta ei Siriuksen kuolema itkettäny yhtään ku se oli vaan jotenki yksinkertanen < siis tarkotan elokuvassa

Poissa Adasme

• Vuotislainen
  • Hogwarts will always be there to welcome you home.
  • Pottermore: SilverRain48
« Vastaus #41 : Heinäkuu 28, 2011, 21:24:42 »
Severus Snapen Kuolema ja siitä seurannut Prinssin tarina ,ikänä oo noin paljoa itkenyt ja parkunut,en ees hautajaisissa.. :(
Sen siitä saa kun lempihahmo koko kirja sarjassa kuoleepi..  *sniff*

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #42 : Heinäkuu 29, 2011, 00:32:53 »
Ainoa leffa, jonka aikana oon ikinä itkeny oli DH2. Kalkaroksen kuolema, Prince's tale... :'(
Jostain syystä oon itkeny joka kerral myös siinä, kun Harry toteaa pojalleen "Albus Severus Potter" ja mä jatkan itkua ja lujaa. :)
Snape, Snape, Severus Snape.

odotumsuojelius

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Elokuu 01, 2011, 20:00:50 »
Eniten ehdottomasti itketti Siriuksen kuolema. Kakkoseksi tulee varmaa kohta jossa Harryn pitää juottaa Dumbledorelle se lähteen juoma saadakseen hirnyrkin. Sitten Dumbledoren kuolema ja lopuksi KV:een viimeiset luvut. :(

Poissa Venom

• Fredin sureva tyttöystävä
  • Vuotislainen
  • Yes, i am blonde, and i am proud about it! :D
« Vastaus #44 : Elokuu 01, 2011, 21:46:18 »
Dobbyn ja Fredin kuolema itketti :( ja tietenkin Remuksen ja Tonksin, pikku Teddy jäi ihan yksin ;(
U know u love me, XO XO, Gossip Girl :D

Poissa Triangulum

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #45 : Elokuu 01, 2011, 23:07:26 »
Lähinnä juurikin nuo kuolemat ovat itkettäneet minuakin. Dobbyn, Siriuksen, Fredin, Lupinin ja Tonksin kuolemat itkettivät ehdottomasti eniten :( En olisi halunnut yhdenkään heistä kuolevan missään vaiheessa. Että tosiaan vika kirja taisi olla itkettävin. Siriuksen kuolema ehkä ärsytti enemmän kuin itketti, mutta yhtä kauheaa joka tapauksessa.
"Kaipaat unohduksen humalaa."

Poissa mellon

• Vuotislainen
  • Live hard, live your dream !
« Vastaus #46 : Elokuu 08, 2011, 14:35:08 »
Oivoi, itse itkin silloin kun Fredi, Dumbledore ja Dobby kuoli. Itkusta ei oikein meinannut tulla loppua ! :(
~Ehkä kuulut Rohkelikkoon, jos
               sydämmes urhoollinen on,
                           on sinulla ritarin uskallus
                                    ja olet kumman peloton~

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
« Vastaus #47 : Elokuu 10, 2011, 16:17:52 »
Nyt täytyy aluksi sanoa etten koskaan ole itkenyt Pottereita lukiessa. Eniten kuitenkin liikutti kohta Liekehtivässä pikarissa jossa Molly halasi Harryä sen kolmivelhoturnajaisten finaalin jälkeen. Jotenkin vaan se kohta oli niin surkea. Itseasiassa olen aina suhtautunut hahmojen kuollessa aika neutraalisti (koska eivät ole olleet suosikkejani) ja korkeintaan hätkähtänyt tajutessani mitä tapahtuu.
And they dream in their sleep

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
« Vastaus #48 : Elokuu 12, 2011, 22:37:09 »

Fredin kuolema oli kamala. Aina tylypahkan villeimmän parivaljakon toinen jäsen ja sitten yhtäkkiä poissa. Jos olisin ollut George olisin varmaan riutunut pois surusta. En voi jatkaa tätä kirjoitusta, koskettaa niin ajattelukin.

Poissa Acone

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Elokuu 14, 2011, 15:08:02 »
Itkin ainakin kun Sirius kuoli. Miksi juuri hänen piti kuolla? Hän oli yksi lempihahmoistani ja Harryn kummisetä. Myös Remuksen ja Tonksin kuolemasta tuli itku. Nyt Teddy jää aivan yksin, olisi edes Lupin voinut jäädä eloon, koska on lempihahmoni. Myös Fredin kuollessa itkin, Fred ja George ovat aina olleet läheisiä ja nyt heidän piti sitten erota. Dumbledoren hautajaisten aikana itkin myös. Dumbledore oli jotenkin turvaa tuova henkilö ja muutenkin ihana henkilö. Doppynkin piti sitten mennä kuolemaan. Siinä tilanteessa itkin, kun Doppy puhui Harrylle ja kun hänet haudattiin. Ja itkin vielä Severuksenkin kuollessa ja siinä kohdassa, kun näytettiin Severuksen muistoja...

Myös Kuoleman varjelusten lopussa, kun Harry, Ron ja Hermione saattavat lapsiaan junaan oli koskettava. Hedwigin ja Vauhkomielen kuollessa en ehtinyt itkeä, koska se kohta ohitettiin niin nopeasti. Ja vaikka tiedän siinä kohdassa käy, kun Harry hyvästelee Ronin ja Hermionen, itken silti aina. Myös Nevillen puhuessa Voldemortille ja kuolonsyöjille, itku pääsee tulemaan...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2011, 11:44:45 kirjoittanut Acone »
Oletteko koskaan ajatelleet, kuinka vanha Voldemort oikeastaan on, Voldemort syntyi nimittäin 31. joulukuuta 1926...

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #50 : Elokuu 14, 2011, 17:49:08 »
Oletan että tähän voidaan laskea myös koskettavimmat kohdat, joita on myös aika liuta. Itkettävimmät/koskettavimmat kohdat, jotka nyt tulevat mieleen ovat mielestäni...

Poika, joka elää...
Hagrid, Dumbledore ja McGarmiva esitellään ja Harry-vauva lasketaan Dursleyn perheen oven eteen... ja poikarukalle toivotetaan onnea matkaan. Kaunis kohta, joka sai lisäarvoa Kuoleman varjelusten jälkeen, jossa Pottereiden talon kohdalla Harrylle toivotetaan onnea, missä ikinä onkaan. Siinä ympyrä sulkeutui, kun Harry palasi kotinsa luo, josta hänet edellä mainitun Viisasten kiven luvun aikana haettiin...

Hagrid kertoo Harrylle tämän vanhempien kohtalosta
Ensikosketus Harryn menneisyyteen. Hagridin höpinät siitä, ettei hän usko Voldemortin oikeasti kuolleen tukevat myös hienosti myöhempien kirjojen tunnelmaa. Viisasten kivi tavoitti muutenkin ainutlaatuisella tavalla pienillä asioilla jotain herkkää.

Puoliverisen prinssin loppu
Dumbledore loisti kirjan aikana ja kuoli. Harryn ja koko Tylypahkan (ja muun velhomaailman) tuska on käsinkosketeltavaa. Feeniksin surulaulu on mainio kunnianosoitus Dumbledorelle. Henkilöihin aika lailla keskittynyt kirja sai koskettavan päätöksen.

Viimeisen kerran Likusteritiellä
Mielenkiintoista jännitettä Harryn ja Dursleyn perheen välillä. Ei se vielä mitään, mutta kun Harry katselee murjottava Hedwig mukanaan paikkoja viimeisen kerran... aw.

Kuoleman varjelukset yleensä
Koko kirja oli jännä tapaus. Harry selviytyi aika monesta pinteestä ja ilmassa oli melkoista fantasiaseikkailun makua, mutta Rowling jotenkin onnistui tekemään koko tarinasta toimivan ja tunteisiin vetoavan. Se ei jäänyt vain paikasta a paikkaan b -matkailuksi, vaan rikkaaksi tarinaksi, jossa on koskettavuutta vaikka muille kirjasarjoille jakaa. Godricin notko, elpymiskivi, viimeinen taistelu, Dumbledoren muotokuva... Mainittakoon, että Bathildan salaisuuden jälkeinen Voldemortin muistopätkä on jotain upeaa; viimein yksityiskohtainen selostus siitä, miten James ja Lily kuolivat. Tietysti kirjan kuolemat olivat myös koskettavia ja Severuksen muistot samaten.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Ellu S

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Elokuu 24, 2011, 19:27:03 »
Ensimmäisessä leffassa oli kun Lily ja James kuoli! Sitten on Cedricin ja Siriuksen kuolemat, sekä Dumbledoren! Myös Dobbyn ja Hedwigin oli. Ja vikassa oli niin paljon että huhhuijaa! Kun Kalkaros kuoli ja Harry kuoli, kun ne oli kattelee niit kuolleita (Fred, Tonks, Lupin) ja kun James, Lily, Lupin ja Sirius ilmesty. Siinä ei varmasta ollut kaikkii mutta en jaksanu vaa pitkästyttää teitä xD

Poissa Tuazophia

• Tinwen
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Elokuu 24, 2011, 20:14:29 »
Kirjoista löytyy monta kohtaa, joissa voi eri syistä alkaa itkettää. Niistä on varmaan kaikki mainittukin jo tässä ketjussa. Yksi on kuitenkin ylitse muiden...

Kun Severus Snape on sanonut Lilyä kuraveriseksi ja katuu, muttei saa enää anteeksi. Voi miten kamalaa olisi tehdä rakkailleen jotain niin kamalaa (tai niin monta kertaa jotain pienempää ikävää), että he eivät enää kestäisi minua, vaan menettäisin heidät lopuksi elämääni. Severus oli hieman kieroon kasvanut ja siitä syystä pidän häntä osittain syyntakeettomana tekoonsa. Ja sitten sellainen kohtalo... :'(

Poissa Always

• Tittelitön
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PatronusSpell15386
« Vastaus #53 : Elokuu 31, 2011, 12:04:50 »
Kirjoissa on tosi paljon tunteisiin vetoavia kohtia. Ei pelkästään kuolemat, vaan monen monet pienet kohtaukset joissa on aivan valtava tunteellisuus. Esimerkiksi ihan alussa, kun Dumbledore ja Minerva ovat Likusteritiellä jättämässä Harrya portaille, ja Hagrid itkee. Siinä on mielestäni todella suuri tunnelataus heti koko kirjasarjan alkuun.

Samoin ihania ja niin repivän surullisia kohtauksia ovat mielestäni se, kun Harry joutuu katsomaan ajankääntäjän avulla uudestaan sen, että Piskuilan pääsee livistämään. Harry ei voi tehdä muuta kuin katsoa tilannetta ja tietää, että Sirius joutuu jatkamaan pakomatkaeloaan, eikä Harry saa muuttaa hänen luokseen. Niin tuskaista.

Itse rakastuin tosi paljon siihen lukuun seiskakirjassa, missä Harry juttelee "kuolleena" Dumbledoren kanssa siellä King's Crossin asemalla. Sekin on hyvin tunteikas.

Minusta tähän videoon on saatu aivan käsittämätön tunnelma. Se on jotain aivan hirveää, ja siihen on kerätty monet noista itkettävimmistä kohtauksista koko sarjan aikana. Aina itkettää kun katsoo tämän: http://www.youtube.com/watch?v=uJ83Z_PWcEo&feature=related

Poissa pende

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Lokakuu 01, 2011, 10:18:31 »
se oli pottereista surullisin kohta kun mun lempi tyyppi Fred Weasley kuoli. mä luulin aluks että kaikki weasleyt pysyis hengissä mutta sit se kuolonsyöjä tappo fredin. elo kuvassa taas oli surullisinta se kun harry lähti tapettavaksi olinhan minä lukenut kirjan sitä elokuvaa ennen mutta se oli siks niin surullista kun joku siellä itki iteki meinasin itkee mutta en nyt silti itkenyt

Poissa Amortentia

• Uneksia
  • Vuotislainen
  • Pottermore: DreamBlut4303
« Vastaus #55 : Lokakuu 02, 2011, 12:35:33 »
Ensimmäisissä kolmessa kirjassa ei oo niin paljon itkettäviä kohtia, ekassa ehkä pari, mutta muistan kun viimeksi muutama viikko sitten luin Feeniksin kultaa, itkun lopussa niin hirveesti, että äiti kysy onko kaikki hyvin. Neljässä viimesessä kirjassa itken todella paljon lopuissa ja KV:ssä itken koko ajan.

Elokuvissa itken yleensäkin koko ajan; kun elokuva on loppunut huomaan silmäni olevan turvoksissa ja punaiset. Mutta klun kävin katsomassa KV2 elokuvissa, nyyhkytin niin paljon, että kaverini kysyi, onko kaikki hyvin.

Mutta ehdottomasti itkettävin kohta on puoliverisen prinssin lopussa, Dubledoren hautajaiset ja niitä edeltävät päivät, Dumbledoren kuolema... Hirveää.
korpinkynnenoleskeluhuone.blogspot.fi

Potter-fanin Potter-blogi

Poissa tollomuksu

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #56 : Lokakuu 03, 2011, 21:25:32 »
Olen itkenyt eri kohdissa elokuvia katsoessa ja kirjoja lukiessa.

Leffoissa itkin sekä ykkösen että kakkosen lopussa. Ilosta :') Ykkösessä ku Rohkelikko voittiki tupamestaruuden viime hetkellä ja Nevillen (!) pisteet ratkaisi voiton. Kakkosessa ku Hagrid tulee takas, sille hurrataan ja se loistaa kaiken keskipisteenä. Nelosessa Cedricin isän itku poikansa ruumiin äärellä kouraisee rinnasta joka kerta. Se saa mut aina kyyneliin. Viimisessä itkin ku vesiputous Harryn astellessa metsään kuolemaan vanhempiensa, Siriuksen ja Remuksen saattelemana. (Kirjassa se kohtaus ei itkettäny, tai sitten en vaan muista itkeneeni.) Oli niin kaunista kun rakkaat ihmiset tuli "hakemaan" Harryä elämästä ja rohkasemaan "rajanylityksessä".

Kirjoissa olen itkenyt ehdottomasti eniten Dumbledoren kuolemaa. Se on kuvailtu hienosti; rehtori säilyttää ystävällisyytensä loppuun asti, koittaa auttaa Dracoa ja suojelee Harryä. Tappajan henkilöllisyys oli iso shokki.. Pahimmat pelot kävi toteen. Lisäksi kuolemaa seuranneet hetket ja päivät tuntuu aidoilta. Feeniksin laulu oli viiminen silaus, joka sai kylmät väreet kulkemaan selkäpiissä. Koskettava kuvaus kauniin sielun siirtymisestä rajan toiselle puolen, jatkamaan eteenpäin kohti "seuraavaa suurta seikkailua". Prinssin tarina liikautti myös, koska siinä kuudennen kirjan loppu sai "sovituksensa" ja tuli taas tunne, että maailmassa on sittenki vielä jotain hyvää jäljellä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2012, 06:41:21 kirjoittanut tollomuksu »
Ihminen on erehtyväinen ja lehmä on märehtiväinen.

Poissa Musika

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Lokakuu 07, 2011, 16:27:50 »
Minulle tuli tippa linssiin kun luin Siriuksen,Hedwig:in ja erityisesti Fredin (lempihahmoni) kuolema :'
Ikävä tuli myöskin Villisilmää.
Fred Weasley, Sirius Black and Severus Snape in memorian~

Poissa Evannaque

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Lokakuu 09, 2011, 12:08:24 »
Kuoleman varjelusten loppu, kun Harry meni sinne metsään ja vaikka tiesien, ettei se kuole, itkin. Ja kun Harry käytti elpymyskiveä ja kaikki hänelle rakkaat ihmiset tuli siihen, se oli älyttömän surullinen kohta.
Ja FK:ssa, kun Sirius kuoli, no, olisihan sen paremminkin voinut tehdä (Bellatrix ei oikeasti käyttänyt Avada Kedavra-kirousta, vaikkakin niin elokuvassa sanoi). Meinasin silti itkeä.

Poissa Päivän profeetta

• Vuotislainen
« Vastaus #59 : Lokakuu 15, 2011, 23:14:58 »
Noo varmaa se ku Severus tuli Pottereitten talolle (leffas) ja otti "kuolleen" Lilyn pään syliin ja tällee..
Ja sit varmaa ku Harry sano seiskas sen äitille "Pysy lähelläni."
Kirjois Dobbyn ja Siriuksen kuolemat otti koville. Piti sulkee kirja. :)

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostStone23429
« Vastaus #60 : Lokakuu 17, 2011, 14:44:53 »
Olen itkenyt aina lukiessani Pottereita sen jälkeen kun Sirius kuoli.
Siriuksen kuolema oli jotenkin - se vaan kosketti, vaikka Harry ei tuntunutkaan surevan kyynelillä.
Ennen viidennen kirjan lukemista en ainakaan muistaakseni ollut itkenyt oikeastaan ollenkaan lukiessani kirjoja, mutta FK:n jälkeen olen löytänyt itseni kyynelehtimästä kun Harry jätetään pienenä poikana Likusteritielle, kun hän näkee vanhempansa Iseeviot-peilistä, kun
Sirius Azkabanin vangissa on ankeuttajien saartamana eikä Harry saakaan tehtyä suojeliusta. Kun Cedric kuolee.

Myös seuraavat itkettävät:
Dumbledoren kuolema, eilaiset muistot joita Harry näkee vanhemmistaan, elpymyskiven tuottamat hahmot Harryn läheisistä, Fredin, Tonksin ja Lupinin kuolema ja varmaankin kaikkein eniten Dobbyn pois meno ja Harryn surutyö hautaa kaivaessa.

Myös viidennen elokuvan jälkeen olen itkenyt aina katsoessani viimeisinpiä elokuvia (alkaen Liekehtivästä pikarista, aikaisemmista elokuvista en ole varma).
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Lokakuu 17, 2011, 20:50:29 »
Ensimmäistä kertaa itkin FK:ssa kun Sirius kuoli. Itkin pari kyyneltä mutta olo oli kamalan ontto. Muutenkin se miten Harry suri Siriusta sarjassa eteenpäin oli liikuttavaa.

Seuraavan kerran itkin kun Dumbledore kuoli ): En ollut uskoa silmiäni kun luin kyseisen kirjan sivun jossa hän vaipuu rajan tuolle puolen. Olin ehkä hieman sekaisin ja en kyennyt jatkamaan lukemista enää sinä päivänä sillä Albus oli yksi lempihahmoistani!

Sitten KV:ssä kun Lupin, Tonks, Dobby ja Fred kuoli niin tirautin kyyneleen jos toisenkin, mutta se kamala vollotus alkoi kun Severus kuoli ): Itkin kirjaa lukiessani tajuttomasti niin että se kirjan sivu kastui, (->siitä tuli ryppyinen><) Severus oli lempihahmoni ja olen suuri fani ;o (pakkomielteinen olisi loistava sana) Itkin myös kun luin Prinssin tarinaa. Se oli niin surullista. Severus ei ollut mikään enkeli mutta ei pahakaan, He died like Gryffindor. )': Olo oli suoraan sanottuna hirveä kun Harry poistui Rääkyvästä röttelöstä. En voinut vain uskoa, en voinut. En ole vielä katsonut KV:n 2 osaa sillä en päässyt katsomaan sitä elokuvateatteriin (ei kukkarossa ketään näy..) mutta lyön vaikka pääni pantiksi että itken silmät päästäni kun näen sen leffan. Severus..

-Ihmissusi )':-

Poissa Juniori

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Lokakuu 25, 2011, 13:13:49 »
Kirjat ja elokuvat on täynnä surullisia ja herkkiä kohtauksia. Allwaysin kanssa samaa mieltä, että tuohon hänen linkittämäänsä youtube -videoon on saatu ihan mahtava fiilis ja silmäkulma kostuu joka kerta, kun sen katsoo.

Mieleen on ehkä parhaiten jäänyt viimeisestä elokuvasta, kun Kalkaros kuolee ja siitä seuraavat tapahtumat. Kun Harry, Ron ja Hermione menevät takaisin Tylypahkaan, Harry näkee kaikki kuolleet, menee Dumbledoren huoneeseen ja näkee Kalkaroksen ajatukset ja miten asiat olivat. Kalkaroksen kuolemasta loppuun asti on kuitenkin pitkä aika ja siinä on onnistuttu pitämään elokuvan fiilis samana eikä se pääse purkautumaan. Suru vaihtuu iloon kun Harry onkin hengissä Hagridin sylissä. Ihan mahtava :)

Poissa sestiva

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Lokakuu 26, 2011, 20:47:08 »
Pääasiassa kuolemat itkettivät... Siriuksen kuolemaa suren kaikista eniten, en edes itse ymmärrä miten katkera olen siitä, että niin piti käydä. Kuvittelin, että Harry pääsisi muuttamaan Siriuksen luo, ja hänen kuolemansa vain veti maton jalkojen alta. Muistan miten heitin sen kohdan luettuani kirjan sohvan sarjan yli seinään ja annoin sen olla siellä pölyisessä nurkassa kaksi päivää, ennen kuin pystyin jatkamaan lukemista. ö.ö Minua itketti myös kohtaus, missä Harry löysi Siriuksen antaman peilin matkalaukustaan....
Toki kaikkien muidenkin henkensä menettäneiden poismenot olivat surullisia, itkin niissäkin ihan yhtälailla..

Muitakin surullisia kohtia oli, esim. se, kun Ron lähti pois Harryn ja Hermionen luota kv:ssä...
"Harry Potter will always be a part of me."

Poissa Mind Over Matter

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Lokakuu 26, 2011, 22:45:15 »
Kirjoja lukiessani muistan itkeneeni vain kun Sirius kuoli. En oikeastaan edes tiedä miksi, sillä en pidä Siriuksesta mitenkään hirvittävästi. Se tunnelma vain oli niin surullinen.
Olen tainnut itkeä ainakin Puoliveristä Prinssiä ja molempia Kuoleman Varjeluksia katsoessani. Itkin kun Dumbledore kuoli (hän oli yksi lempihahmoistani) ja viimeisessä elokuvassa vollotin melkein koko ajan. Ehkä osittain siksi, että siinä tilanteessa oli sellaista lopullisuuden tuntua, mutta myös koska se elokuva oli todella hyvin tehty. Mieleenpainuvinta taisi olla ne Severuksen muistot, joiden aikana itkin yhtäjaksoisesti. Yksipuolinen rakkaus on niin surullista...

Poissa Sontsukka

• Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaQueen31205
« Vastaus #65 : Toukokuu 28, 2012, 22:12:54 »
Kirjoissa itkin Hedwigin ja Dobyn kuolemia. Muista kuolemista olin sen verran järkyttynyt, etten oikein osannut itkeä. Itkin myös kun Harry ja Hermione kävi siellä Harryn vanhempien haudalla. Se oli vain niin surullinen kohta kun Harry toivoo välillä olevansa kuolleena siellä heidän luona.

Elokuvissa itkin kun kakkosessa Hagrid tulee takaisin ja kaikki taputtaa hälle(itkin onnesta)

On niitä kohtia varmaan enemmänkin, mutta ei tule vain mieleen. Muoksin sitten kun tulee mieleen :)

-Sontsukka-
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2012, 12:41:50 kirjoittanut Sontsukka »
Mikä on tullakseen, tulee...  ja me kohtaamme sen pystypäin, sitten kun se tulee.

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
« Vastaus #66 : Toukokuu 28, 2012, 22:33:55 »
Kaikissa Harry Potter kirjoissa ja elokuvissa on joitakin kohtia, joissa itken joka kerta surusta tai ilosta. Mutta se juuri on Rowlingin tekstissä niin mahtavaa. Hän osaa kirjoittaa sekä koskettavasti että hyvällä huumorilla.

Nämä tulivat ensimmäisenä mieleen:
Poika joka elää on ensimmäinen erittäin mahtava kohtaus kirjassa. Nykyään se itkettää lähes aina sen mahtavuudellaan.
Iseeviot -peili on sekä kirjassa, että elokuvassa erittäin koskettavasti tehty ja harvoin pystyn pidättämään kyyneleitäni.
Siriuksen kuolema on todella raastava. Se tuntui niin väärältä, vaikka sillä olikin tarkoituksensa.
Ennustus luku on kaikessa mahtavuudessaan hyvin koskettava ja kammottava.
Dumbledoren kuolema sekä kirjassa että elokuvassa mahdottomia selvitä ilman kyyneleitä.
Hedwigin kuolema symboloi lapsuuden menetystä
Kuoleman varjelukset kirja sekä elokuva tarvitseeko edes mainita Fred... Lupin... Kalkaros... Prinssin tarina... Taas metsä... Epilogi...
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa varjopoika

• the world's only consulting detective
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin94
« Vastaus #67 : Toukokuu 28, 2012, 22:49:33 »
Vieläkin itken kun luen tai katson Severuksen, Siriuksen ja Fredin kuoleman... Olisittepa nähneet minut silloin, kun kävin katsomassa elokuvissa KV part 2. :'''D Olin varmaan mahtava näky tullessani ulos teatterista punaisine turvonneine silmineni ja märkine paidanetumuksineni. Mutta no, Severus taisi eniten surettaa, sillä hän on alusta alkaen ollut yksi lempihahmoistani. Ja Alan Rickmanin roolisuoritus... ei herranhumala. Muutenkin tunteet oli silloin pinnassa viimeisimmän elokuvan takia.
You're a human after all.

Poissa velhokarkki

• Yksi Weasleyn serkuista
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosMoon200
« Vastaus #68 : Heinäkuu 01, 2012, 23:12:55 »
Ainakin kaksi kohtaa saavat minut aina itkemään kunnolla, kun luen ne.

Godrickin notko-kohta, kun Potterien vanhan talon edustalla on Harrylle niitä 'Onnea matkaan!'-kylttejä. En ymmärrä mikä siinä on niin koskettavaa.
Feeniksin surulaulu Dumbledoren kuoltua... Kaunis kunnianosoitus kaikkien rakastamalle hahmolle, joka kirvoittaa kyyneleet jokaisella lukukerralla silmiin.

Muita koskettavia ja itkettäviä kohtia ovat esimerkiksi Siriuksen, Fredin, Lupinin, Tonksin ja Dobbyn kuolemat, kun Harryllä on elpymyskivi ja hän näkee hänelle tärkeitä ihmisiä ennen kuin menee kohtaamaan Voldemortin, se kun Feeniksin killan lopussa Harry juttelee Melkein päättömän Nickin kanssa ja ymmärtää, että ei näe enää koskaan kummisetäänsä ja kun Narcissa ei paljasta Harryä vaan valehtelee sen sijaan Voldemortille, koska haluaa vain löytää poikansa.
"Miksi kukaan muka tahtoo juhlia kuolinpäiväänsä?" ihmetteli Ron, joka teki taikajuomien kotiläksyjä ja oli pahalla päällä. "Kuulostaa kuolettavan masentavalta, jos saan sanoa."

Poissa Salmiakki

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #69 : Heinäkuu 02, 2012, 13:37:21 »
Kuoleman varjelukset taisi olla ainoa kirja, jolle itkin kunnolla. Ehkä Feeniksin killassa pääsi vähän silmät kostumaan kun Sirius kuoli. KV:ta lukiessani taisin itkeä silmäni punaisiksi, ihan jo sille, että se oli viimeinen Potter. Sitten itkin melkein kaikelle. Kun Dudley hyvästeli Harryn, itkin liikutuksesta, vaikka vihaankin Dudleya D: Liikutuin kyyneliin asti kun Remus tuli Simpukkamökkiin kertomaan Teddyn syntyneen, Remus isänä oli niin ihana ajatus, ja olin jo etukäteen spoilaantunut että hän kuolee niin... Muutenkin aina kun joku hahmo kuoli, pillitin ihan hirveästi, erityisesti Dobbylle, Fredille ja Severukselle (en pidä yhtään Severuksesta hahmona, mutta kuolema oli kuvattu hyvin.) Prinssin tarinalle itkin myös hulluna, samoin sille kun Harry kävi vanhempiensa haudalla. Elpymyskivikohdalle itkin myös hulluna. Se kun Harry "kuoli" oli myös todella surullinen kohta!

Nykyään myös ensimmäisiä kirjoja lukiessa nousee pala kurkkuun, tulee niin nostalginen olo ja hyviä muistoja jostain vuosien takaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2012, 13:44:20 kirjoittanut Salmiakki »
"Olisi kauheata, jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis."

Poissa Cadillac

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Heinäkuu 14, 2012, 16:50:22 »
Kun Kalkaros kuoli KV2:sessa, käski Harryn viedä hänen kyyneleensä ajatusseulaan ja sanoi Harrylle: "You have your mothers eyes." Ylipäätään koko ajatus Kalkaroksen rakkaudesta Lilyyn ja Harryn suojeleminen on koskettavaa.
Shit. What? Rollers. No. Yeah. Shit.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #71 : Heinäkuu 16, 2012, 22:49:35 »
Kun Kalkaros kuoli KV2:sessa, käski Harryn viedä hänen kyyneleensä ajatusseulaan ja sanoi Harrylle: "You have your mothers eyes." Ylipäätään koko ajatus Kalkaroksen rakkaudesta Lilyyn ja Harryn suojeleminen on koskettavaa.

Tuo on muuten kerrassaan loistava, tyylitajuinen ratkaisu kyseisessä elokuvassa tai Potter-leffoissa yleensä. Olen usein moittinut joitakin (lue: julmetun monia), mielestäni jollain tapaa tyylitajuttomia ratkaisuja ja lisäyksiä, mutta tuolle nostan hattua. Tiedä häntä, olisiko kirjojen Severus edes elämänsä viimeisellä hetkellä sanonut tuota, vai olisiko vain suorittanut velvollisuutensa Harryn suojelijana ja antanut ne muistot, mutta olisi eli ei, tuo kohtaus on kyllä elokuvien parhaimpia.

Ja elokuvassa, kun kertojaääni ei voi hahmojen sisäistä maailmaa valaista, vaan kaikki tapahtuu visuaalisuuden ja äänen kautta tuollainen ratkaisu toimii aina; Severuksen hahmosta tuli parilla ytimekkäällä repliikillä ja Rickmanin ilmiömäisellä näyttelijäsuorituksella eräs leffasarjan vahvimmista, ellei vahvin. Prinssin tarina, kirjapoikkeavuudestaan huolimatta, oli visuaalisesti äärimmäisen vaikuttava ja koskettava elokuvassa.

Kyllä tuo kohtaus kuuluu niihin leffojen koskettavimpiin. Yksinkertaisesti nerokas ja toisinkuin moni muu (minun mielestäni), nerokkaasti ohjattu. Nostan hattua. Ja ehkä ihan, ihan pikkuisen pyyhin silmäkulmaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2012, 22:54:10 kirjoittanut Rantsu »
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Lee

• Pitäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Heinäkuu 24, 2012, 15:20:03 »
Hmm..muistan kun luin ekan kerran Potterit, itkin oikeesti kun Dumbledore kuoli.. Ja sit saatoin vähän liikkuttua sillon ku Fred kuoli..juu. En varmaan muuten oo, muistaakseni. Ei ku ainiin, sillon kanssa kun Hedwig kuoli..

Poissa Creepychild

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #73 : Heinäkuu 24, 2012, 21:48:47 »
Missään kohtaa en niin ITKENYT, lähinnä sisäisesti, en ulkoisesti. Siriuksen, Hedwikin, Fredin, Dobbyn, Villisilmän, Dumbledoren, Tonkisin, Snapen ja Remuksen kuolemissa itkin D: Godrikin notkon"Onnea Matkaan Harry!" - kylteissäkin itkin :(  Ja KV lopussaitkin D: Ja itkin myöskin miljonassa muussakin kohdasa, mutta en nyt muista tarkalleen missä.
Maybe I'm too busy being yours to fall for somebody new

Poissa free elf

• Levoton Tuhkimo
  • Vuotislainen
  • Best For Last
  • Pottermore: NimbusGold26366
« Vastaus #74 : Heinäkuu 30, 2012, 15:29:11 »
Kun nyt oon tutustunut tässä viimesimpien vuosien kuluessa paremmin Harry Pottereiden maailmaan ja alkanut omassa pikku mielessäni kehittämään erityisesti sivuhahmoja, niin hahmojen kuolemat ovat yhä kaikista pahimpia itkettäjiä. Sirius, Remus, Dobby, Dumbledore, Fred, Hedwig... Oon itkeny silmät päästäni niiden kaikkien vuoks, enkä suinkaan vain yhden kerran. Jos nyt vielä jotain perusteluja pitäs tähän keksiä, niin ei kai sit muuta ku et nää hahmot merkitsee mulle ihan liikaa, ne on mun ystäviä ja jollain tasolla rakkaita (jaa siis miks mun pitäis harkita hoitoa? Oikeesti, kuulostan ihan psykopaatilta! :D) Sit viel ku viimeks luin LP:n, rupesin itkee kans, kun Lily ja James ilmesty siel hautausmaal. En oikeestaan tiedä miks... Ehkä siks, et kelmit on koko kirjasarjan mielenkiintosimmat hahmot, ja niitä mä oon kaikkein eniten kehittäny sellasiks ku haluun ja ne on ihan parhaita ja sit... Ja sit tiesin, et ne kuitenkin on vaan hetken siinä, ja katoaa sit (traagista :D) Oon vuodattanu ihan liikaa kyyneleitä HP:den takia.
Never let a stranger create your own destiny

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #75 : Heinäkuu 30, 2012, 22:48:22 »
En ole itkenyt muuten kuin KV:a lukiessa. Kun luin kirjaa ensimmäistä kertaa, en voinut olla tirauttamatta muutamaa kyyneltä kun Sirius, Remus, James ja Lily tulivat takaisin elpymyskiven avulla. Kohtauksen teki surulliseksi se, että kelmit olivat taas yhdessä, Harry tapasi vanhempansa, Remus oli vasta kuollut...
Viime kerralla luin tunteikkaassa mielentilassa Godricin notko-kohtausta ja pala nousi kurkkuun, kun hautausmaakohtaus tuli. Minuun vetosi se, että Harry kaipasi niin paljon vanhempiaan ja toivoi heidän olevan taas elossa/olevansa itse myös siellä haudassa.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
« Vastaus #76 : Elokuu 30, 2012, 17:43:22 »
Ensimmäisenä tuli mieleen tuo Siriuksen kuolema. (Olen lukenut kirjan pariinkin kertaan ja aina tulee tippalinssiin ettei pysty lukemaan sitä kohtaa heti kerralla... )

Dobbyn kuolemassa sama juttu. Snif.
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #77 : Lokakuu 07, 2012, 14:47:52 »
Itseasiassa en koskaan ole kirjaa lukeissa itkenyt. Ehkä se johtuu siitä, että kun tiedän että tulee joku surullinen kohta niin osaan jotenkin valmistautua että itkureaktiota ei tule. Ja jotenkin pelkkä sanojen lukeminen ei saa minua itkemään, kuten ei pelkkä musiikki tai kuvakaan. Sitten kun taasen katson elokuvaa niin silloin sitä en pysty pidättelemään. Feeniksin killan Siriuksen kuolema saa minulle kyllä palan kurkkuun, muttei itkureaktiota. Puoliverisessä prinssissä tapahtuva Dumbledoren murha sai minut totaalisesti järkyttymään, muttei itkemään. Onneksi viimeisessä kirjassa Kalkaroksen motiivit selvisi.
Kuoleman Varjelusten elokuvan viimeisen osan aikana olen vain itkenyt. Elokuvateattereissa ensimmäisen kerran nähtyäni Tonksin ja Lupinin kuolleena kostutti silmät. Viimeksi kun katsoin elokuvan, niin Kalkaroksen muistot ajatusseulassa sai minut kyynelehtimään ihan kunnolla. 

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #78 : Joulukuu 02, 2012, 13:51:47 »
Jaa, aika usein tulkee kirjoja lukiessa tai elokuvia katsoessa itkettyä! Itken aina, kun sirius, dumbledore, dobby, lupin, tonks ja fred kuolevat. Olen nykyään huomannut itkeväni seuraavassa kohdassa kuolemanvarjeluksista

Lainaus
"Kun minä menen naimisiin", Fred sanoi ja nyki kaapunsa kauluta, "en piittaa tälläisestä hölynpölystä.Te voitte panna päällenne mitä tahdotte ja minä loitsin äitiin kokovartalolukon, kunnes koko homma on ohi.

Niin surullista on se kun fred ei ikinä mene naimisiin:(

Toinen kohta on se kun harry käy vanhempiensa haudalla. vikassa elokuvassa tulee itkettyä vähän väliä!!

Poissa Tähtitorni

• häkkilinnun serkku
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatBlade2237
« Vastaus #79 : Joulukuu 02, 2012, 19:58:21 »
Jaa-a... Itkin kyllä kauan kyllä Dumbledore kuoli.... ;__; Ja sitten ajatusseula-tarinat Severuksen kuoleman jälkeen, leffoissa itkin siinä kohtaa kun Severus kuoli ;(
"You foul, loathsome, evil, little cockroach!"

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #80 : Joulukuu 02, 2012, 20:28:51 »
Suosikkilukuni koko kirjasarjasta, eli "Prinssin tarina". Severuksen kuolema ja muistot <3 Itken pienen valtameren lattialleni aina lukiessani tuota lukua... Severuksen epätoivoinen rakkaus Lilyyn on vain (edelleen jaksan jauhaa siitä) jotain niin ihanaa, ettei sitä pysty luomaan kukaan muu kuin Rowling. On niin mielenkiintoista lukea tarina Sevin näkökulmasta ja saada kaikkeen vastaus yhä uudelleen ja uudelleen. Dumbledoren ja Kalkaroksen keskustelut ovat mielestäni myös kovin liikuttavia, kun aina niin pidättyväinen Severus on avoimesti oma itsensä ja uskoutuu ainoalle henkilölle, joka häntä ymmärtää... Kun saa tietää, mitä kaikkea Kalkaros on joutunut kärsimään ja pääsee kärpäseksi kattoon merkittäviin ja salaisiin keskusteluihin täynnä paljastuksia, tulee sellainen epätodellinen olo ja itkulla ei ole loppua... Tajuaa, kuinka kauhea ihminen onkaan ollut vihatessaan taikajuomamestaria ensimmäisten kirjojen ajan. Hän uhrasi niin paljon rakkaidensa vuoksi, että jokaisen pitäisi ottaa hänestä mallia :')
*purskahtaa itkuun*
BYÄÄÄ
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Kaksisarvinen

• LUMOAJA
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightFlame10003
« Vastaus #81 : Joulukuu 16, 2012, 12:15:07 »
Albus Percival Wulfric Brian Dumbledoren, Dobbyn ja Siriuksen kuolemat, KV:n loppuluvut. Yhyhyhyyy.
Kaikki on mahdollista.

Poissa Simppelisipuli

• Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerMagic31300
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #82 : Tammikuu 06, 2013, 20:36:35 »
ainaki ku Sirius ja Dumbledore kuoli

Poissa sateenkaarinalle

• wallflower
  • Vuotislainen
    • click
  • Pottermore: OwlWormwood21634
« Vastaus #83 : Helmikuu 16, 2013, 12:54:59 »
Kaikki kuolemakohtaukset, nyyhkis :'( Ja en tiedä miksi, mutta se 19 vuotta myöhemmin saa mut herkistymään niin älyttömästi. Ehkä koska se on loppu sille kirjalle ja koko Harry Potter - sarjalle ja tajuan aina siinä kohdassa, ettei uutta Harry Potter kirjaa ole tulossa.
we accept the love we think we deserve

Poissa velhotar

• haaveilija
  • Vuotislainen
  • Kalkaroksen kannoilla ja Kelmien jalanjäljillä
« Vastaus #84 : Helmikuu 22, 2013, 18:10:34 »
Kaikki kuolemat ovat toki aina surullisia, mutta ihan itkettäviä kohtiakin löytyy. Ensinnäkin Siriuksen kuolema on jotain niin surullista, että tosiaan itkin Verhon taakse- luvussa. Kun Sirius kaatuu sen verhon läpi ja Harry odottaa häntä kuumeisesti takaisin, eikä Sirius palaakaan. Harry on ihan varma, että Sirius tulee kohta takaisin virne naamallaan, mutta ei. Sitten kun Harry tajuaa, ettei Sirius ole koskaan antanut hänen odottaa, että Sirius on todella kuollut. Se myös itkettää, kun Harry on Dumbledoren toimistossa ja muistelee, kuinka Sirius oli kerran tullut katsomaan hänen huispausotteluaan. Kaikki kohdat, missä Harry muistelee ja ajattelee Siriusta saa minut aina herkistymään. Johtuu varmaan siitä, että Sirius oli lempihahmoni koko Pottereissa ja hänen kuolemansa oli niin epäreilu ja tuli niin äkkiä ja he olivat vasta Harryn kanssa tutustuneet jajajaja... :(

Lisäksi itkin seiskakirjan siinä kohdassa, missä Harry lukee Lilyn Siriukselle kirjoittamaa kirjettä. Se oli jotenkin niin koskettavaa. Jo kauan sitten kuollut Lily Potter oli todella joskus kirjoittanut tuon kirjeen. Lily puhui siinä erityisesti Harrysta ja oli niin ylpeä pojastaan. Kirje oli myös olosuhteista huolimatta varsin iloinen, mikä tekee siitä entistä surullisemman, pian tuon jälkeenhän Lily ja James kuolivat. Ja kaikki Harryn ajatukset, että Lilyn lämmin käsi oli joskus levännyt sen kirjepaperin päällä tmv. ja että hänen äitinsä oli todella joskus elänyt. Niin surullista, itku pääsi :(

Seiskassa kun Harry saa tietää, että hänen on kuoltava, itkeskelin myös. Kun Harry ajatteli, että hänen ei ollut tarkoitus jäädä henkiin, kuinka sydän nyt hakkaa, kuinka hänen on marssittava omaan kuolemaansa. Vaikken Harrysta muuten pidäkään, niin tuo on toki surullinen kohtaus ilman muuta. Rowling on kyllä hienosti kuvaillut Harryn tuntemuksia. Mua harmitti vain, kun tuossa Taas metsä-luvun alussa Harry vain alkoi heti miettiä omaa kuolemaansa eikä suonut ajatustakaan paljastukselle Severuksen todellisesta luonteesta. Luulisi sen olleen Harrylle todella yllättävä tieto siinä missä hänelle varattu kohtalokin. Siinä meinasi myös itku päästä, kun Severuksen muistot loppuivat ja kun Harry ajattelee hänen mätkähtäessään ajatuseulasta matolle, että tuntuu kuin Severus olisi juuri äsken astunut kanslian ovesta ulos. Valitettavasti tuosta tapahtumasta oli aikaa jo monta kuukautta, eikä Severus enää milloinkaan astelisi kansliaansa :(

Taisin Dumbledoren hautajaisissakin hieman itkeskellä, olihan se kamalan surullista sekin. Lisäksi mm. Fredin kuolinkohtaus oli itkettävä. Fred ensin vitsaili Percylle ja heti sen jälkeen kuoli, nauru kasvoillaan. Myös Harryn käynti vanhempiensa haudalla on surullinen kohta ja itketti muistaakseni hiukan.

Nuo nyt ainakin tuli mieleen, onhan niitä itkettäviä kohtia varmasti enemmänkin :)
- Severus, Sirius... After all this time?
- Always <3

Poissa Undómiel

• huispauskapteeni
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SwordOwl22473
« Vastaus #85 : Helmikuu 25, 2013, 12:44:56 »
Severuksen ja Dobbyn kuolemat. Ei vaan voi käsittää, kuinka hahmon kuolema voi ottaa niin syvätä sisimmästä.
Always.

Poissa Niittie

• rottamainen virne
  • Vuotislainen
« Vastaus #86 : Helmikuu 25, 2013, 16:58:51 »
Sain juuri Puoliverin Prinssi  luettua loppuun -pitkästä aikaa, ja kyllähän noi Dumppiksen hautajaisista kertojat sivut vähän kyyneliin otti tuntumaa :D Myös Dobbyn koulema- ja hautauskohtaukset pisti itkettämään. Varmasti on paljon muitaki kohtia ollu missä oon ollu herkillä :d
The mind is not a book, to be opened at will and examined at leisure

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #87 : Maaliskuu 20, 2013, 21:06:27 »
Dumbledoren, Severuksen, Fredin, Remuksen ja Tonksin kuolemat.. Kaikki mun lempihahmoja. Ja siis koko puoliverisen prinssin loppu. Ja sitten tietysti luvut prinssin tarina ja taas metsä <3 :(
Ja Hedwigin, Villisilmän ja Dobbyn kuolessa meinasin itkeä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2016, 21:36:28 kirjoittanut Kystisnap »

Poissa Milica

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Toukokuu 01, 2013, 13:11:39 »
Severiksen yksisuuntainen rakkaus Lilyyn.... Nyyh..... 
Dobbyn kuolema. Harryn kaivaessa hautaa. Muistelin kaikkea mitä Dobby oli tehnyt Harryn (ja muiden) vuoksi. Dobby yritti suojella poikaa loppuun asti. 
Siriuksen kuolema. Sirius oli/on lempihahmoni, joten kuolema järkytti suuresti.

Poissa Kelmitärr

• Vuotislainen
  • Ajaton Rakkaus
  • Pottermore: StarLumos31243
« Vastaus #89 : Kesäkuu 21, 2013, 20:03:37 »
Fred. Se, kun se makaa kuolleena maassa ja Remus ja Tonks. Ja Sirius. Ehdottomasti kamalinta oli kuvitella Fredin ääreen kumartunut Percy.

Poissa Musval

• Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaUnicorn19035
« Vastaus #90 : Kesäkuu 25, 2013, 22:25:57 »
KV on ehdottomasti koko sarjan itkettävin kirja, ensimmäiellä lukukerralla itkin suurinpiirtein koko ajan. Aina kun olin saanut itseni koottua ja jatkettua lukemista, tuli uusi itkettävä kohta ja sama homma alkoi alusta. Vielä monen lukukerran jälkeenkin Harryn käynti vanhempiensa haudalla ja elpymyskiven käyttö saavat tipan linssiin. Dobbyn ja Hedwigin kuolemat eivät oikeataan enää itketä, niitä osaa jo odottaa mutta em. kohdat tulevat jotenkin aina yllätyksenä, vieläkin. :(

Siriuksen ja Dumbledoren kuolemat saavat myös aina itkemään. FK:ta ja PP:tä lukiessani skippaan yleensä viimeiset luvut, sillä pala nousee kurkkuun jo muutaman luvun ennen varsinaista kuolemaakin.
"Dancing is like dreaming with your feet." -Constanze

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #91 : Heinäkuu 16, 2013, 16:35:50 »
Kun luin KV:n ensimmäistä kertaa olin vähintäänkin surullinen Hedwigin ja Dobbyn kuollessa. He/ne molemmat ovat niin viattomia olentoja ja kuolivat ystävänsä vuoksi.:'( Ensimmäisen kerran ihan oikeasti itkin Fredin kuollessa. Se oli niin yllättäväkin, kun hetkeä aiemmin vielä vitsaili ja oli iloinen (niin iloinen kuin kuolonsyöjien hyökkäyksen keskellä nyt voi olla). Taisi myös olla ensimmäinen kerta kun ylipäänsä mitään kirjaa lukiessani itkin, Fred on yksi lempihahmoistani ja tosiaan juuri ennen kuolemaansa pilaili veljensä kustannuksella. Ja Percyä kävi myös sääliksi (toki myös muita Weasleyitä) koska Percy oli juuri tehnyt sovinnon perheensä kanssa.

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
« Vastaus #92 : Lokakuu 22, 2013, 13:31:14 »
Kaikkien kuolemat ja hautajaiskohtaukset ovat nostattaneet kyyneleet silmäkulmiin. Siriuksen, Lupinin,  Fredin tai Dumledoren kuolemia ei kestä niin ollenkaan, niitä on aina yhtä kamalaa lukea.
Yhdyn myös muiden mielipiteisiin siinä suhteessa, että Kuoleman varjelukset on ehdottomasti surullisin kirja koko sarjassa. Siellä on niin paljon koskettavia totuuksia.   
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #93 : Toukokuu 07, 2014, 15:01:00 »
Fred. Ja Dumledore. Kuinka kirjan hahmon lähtö voikin koskea niin, että saa kyynelet silmiin ja alkaa itkeä?
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #94 : Toukokuu 08, 2014, 14:30:30 »
En muista muissa kirjoissa itkeneeni kuin vikassa (leffoissa kyllä). Siinä Lupinin ja Fredin kuolemien kohdalla, sekä siinä kun Harry meni sinne mettää.
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #95 : Toukokuu 31, 2014, 10:21:16 »
Itken harvoin kirjoja lukiessani, mutta muistan vielä kun luin pari vuotta sitten illalla sängyssäni, hämyisessä huoneessa ensimmäistä kertaa Kuoleman varjeluksia ja Prinssin tarina -lukua. Kyllä siinä jonkin verran silmät kostuivat. Muistaakseni myös Hedwigin kuolema aiheutti surunsekaisen "Voiko tämä olla totta?" -tunteen.
"They're taking the hobbits to Isengard!"

Poissa Lipetit

• Vuotislainen
« Vastaus #96 : Elokuu 15, 2014, 08:17:50 »
No... En oikein ole itkenyt ikinä, mutta pp: ssä itkin Dumbledoren kuollessa .

Poissa katjuska

• ainoa laatuaan
  • Vuotislainen
« Vastaus #97 : Syyskuu 08, 2014, 21:28:07 »
sain pari (hyvin vastentahtoista) kyyneltä aikaiseksi dobbyn kuoleman ja hautaamisen kohdalla (ärsyttävää että eivät jääneet ryppyisiksi kohdiksi kirjan sivuille. olisi ollut mukavaa jos seuraava lainaaja olisi huomannut että kirjaa on luettu ja dobbysta välitetty). olisin varmasti myös itkenyt monen muunkin kuoleman kohdalla, mutta siinä vaihessa olin spoilaantunut liikaa.
"In 900 years of time and space I’ve never met anyone who wasn’t important"- The Doctor

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #98 : Syyskuu 17, 2014, 13:21:52 »
Lasketaanko uusintakierroksella tapahtuneet itkut?
Siis kun olen lukenut Pottereita läpi mooonta monituista vuotta, enkä enää edes muista milloin luin minkäkin niistä ensimmäistä kertaa. Olen lukenut jokaisen miljoona kertaa ja tulen lukemaan vielä toiset miljoona kertaa tulevaisuudessa.
Mut siis, aika vähän on Pottereissa tullut itkeskeltyä. Potterit herättävät minussa monenlaisia tunteita. Joissain kohti nauran katketakseni, toisissa kohdissa kihisen raivosta, joissain kohdissa menee kylmiä väreitä ja itkettääkin. Mut milloin olen ihan oikeasti vuodattanut kyyneleitä lukiessani Pottereita?

Dumbledoren kuolema oli sellainen kohta, missä ihan oikeasti itkin. Tai oikeastaan itkin siinä kuoleman jälkeen, kun ihmiset kerääntyivät hänen ruumiinsa ympärille ja Harry meni ruumiin luo... Siinä kohti meinaa vieläkin tulla tippa linssiin. Hyväksyn sen, että Dumbledoren piti kuolla, olihan se jo vanha ja näin, mutta hän oli silti niin kerta kaikkiaan upea hahmo!

Toinen oli Pyhässä Mungossa, siinä kun ne meni käymään siellä suljetulla osastolla. Nevillen vanhempien kohtaaminen nostaa palan kurkkuun yhä vieläkin, kun luen sitä. Se oli niin kauhean surullinen ja sitten, kun Neville-rukkaa kävi niin kovin sääliksi... Mummi ei tuntunut yhtään ymmärtävän häntä.

Olen saattanut jokusen kyyneleen vuodattaa myös Cedric Diggoryn kuoleman kohdalla, tai Albuksen pitämän muistopuheen aikana.

Sit sellaiset kuolemat, joita suren sydämeni pohjasta, mutta joissa en kuitenkaan itkenyt, on paljon. Lupin, Fred ja Dobby!! Toki Sirius myös, mutta Lupinin puolesta minä ihan totta pelkäsin kaikkien niiden loppuosien aikana ja sitten hän kuoli! Kukaan kelmeistä ei jäänyt henkiin... Ja onko Dobbya ihanampaa otusta olemassakaan? Voi, se otus vain kerta kaikkiaan sulattaa sydämeni...
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Tuuliusva

• Vuotislainen
« Vastaus #99 : Syyskuu 18, 2014, 17:47:11 »
Nyt kun niin moni on kertonut noista kuolemista (tietty oon itekkin niissä itkeskelly) mutta mun mielestä se kohta missä Harry Ron ja Hermione oli Lunan luona ja siellä oli niitä kuvaavat taulut joissa luki ystävät, ystävät....jne... Siinä tuli tippa linssiin. :'-)

Poissa GinnyW

• You gotta be kidding me...
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MidnightCloak26295
« Vastaus #100 : Syyskuu 21, 2014, 22:10:38 »
Kun Sirius kuoli :,,,,,(
Harry: You´re white.
Sirius: No, i´m Black
Harry: Lol, stop joking!
Sirius: No, I´m Sirius

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #101 : Lokakuu 09, 2014, 18:47:03 »
En enää muista missä kohdissa olen kirjoissa itkenyt. Tuoreimpana on muistissa kun luin kolmatta kertaa Feeniksin kiltaa, ja Sirius kuoli. Itkin jo valmiiksi kun edes ajattelin tulevaa kohtaa. En meinannut nähdä lukea tulevia sanoja. RIP Padfoot <3

Elokuvat (vaikkakin ne ovat minun silmissäni kuraa kirjojen rinnalla) ovat  saaneet minut itkemään monissa kohdin varsinkin kuolemissa. Ja kun Harry käyttää elpymyskiveä ja näkee taas läheisensä.

Ilonkyyneliä on aina välillä tullut sekä kirjoissa että elokuvissa.

Joskus olen melkein alkanut itkeä vain koska kaipaan niin paljon Hogwartsiin. Maailmaan jonne oikeasti kuulun. Ja silloin kun tajusin miten ihana meidän oleskeluhuoneemme onkaan :´D
Ja kun mietin miltä Teddy Lupinista mahtaa tuntua. Kuinka Remus ja Tonks kuolivat, vaikka olisivat voineet elää yhdessä onnellisina elämänsä perheenä ja kuolla vanhuuteen...

Muita ei nyt juuri tule mieleen.
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
  • Frettein kanssa matkaan jo käyn
  • Pottermore: AurorBat15224
« Vastaus #102 : Marraskuu 11, 2014, 14:52:03 »
Se oli ihana/kamala se kohta PPssä siinä sivulla 149, se kun Harry, Neville ja Luna juttelee AKsta...
"Minäkin tykkäsin kokouksista", Luna sanoi seesteisesti.
"Ihan kuin olisi ollut ystäviä."
Se oli niitä kiusallisia lauseita, joita Luna usein päästeli ja jotka saivat Harryn kiemurtelemaan säälin ja häpeän sekaisesta tunteesta.

Mä luin sen varmaan 10000000 kertaa kun se oli niin surullinen :'( jos mä olisin ollu samassa hytissä niin olisin syöksyny halaa Lunaa... se on niin symppis hahmo...

//muoks. Ja ihme kyllä, en ole itkenyt muissa kuolemissa, kuin Dumbledoren, vaikka ei se ees oo mun mikään extrasuosikkiparas hahmo..?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2015, 19:45:27 kirjoittanut Kaistapää »
Kaistapää ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.

"Minäkin tykkäsin kokouksista", Luna sanoi seesteisesti.
"Ihan kuin olisi ollut ystäviä."

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #103 : Toukokuu 11, 2015, 22:15:22 »
Pitääkö valita vain yksi kohta?
Ainakin Dumbledoren kuolema sai kyyneleet silmiin.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa My Name Is

• V.I.P-tasoa
  • Vuotislainen
« Vastaus #104 : Toukokuu 12, 2015, 21:54:02 »
No, en itkenyt Dumbledoren kuolemaa koska onhan se taulu vielä siellä rehtorin kansliassa, vaikka onhan se tietysti eri asia mutta silti... Dobbyn kuolema oli kamala. Toisessa kirjassa en siitä nyt niin pahemmin tykännyt, mutta nyt kun miettii niin Dobbylla oli hyvät syyt. Itkin seiskaelokuvassa siinä kohdassa kun se Harryn äiti *yrittää otsa rutussa muistaa nimeä* Lily (siis muistin sen just) käski Harryn olla vahva. Itkin niin paljon että seuraava sanoja en kyennyt lukemaan (katoin leffaa tekstityksellä).
Toistaiseksi epäsäännöllisen säännöllisesti täällä käyvä, en vastaa poissaoloista.

Poissa Carafiina

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Kesäkuu 10, 2015, 11:07:13 »
Kalkaroksen, Fredin, Dumbledoren ja Hedwigin kuolemat nyt ainakin, myös se kohta kun Kuoleman Varjelukset Voldemort ja kuolonsyöjät saapuvat Tylypahkaan Kielletystä metsästä, Hagrid kantaa "kuollutta" Harrya ja kaikki luulevat tämän kuolleen.Viisasten kivessä kun Rohkelikko voittaa tupamestaruuden. Siitä, kun luin viimeksi Potterit alkaa olla niin pitkä aika etten edes muista kaikkia kohtia!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2015, 10:34:54 kirjoittanut Carafiina »
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only to remembers to turn on the light."
-Albus Dumbledore

Poissa Chandler Bing

• Pleikkarin pelaaja
  • Vuotislainen
  • DRACO MALFOY!!! ♥♥♥
    • ♥ Harry Potter ♥
« Vastaus #106 : Kesäkuu 15, 2015, 17:40:52 »
Koko kirjasarjan itkettävin kohta on Fredin kuolema, koska Fred kuuluu lempihahmoihini. Se oli niin surullinen, että tuli kyynel silmään! D;
"Never. I'll never turn to the Dark Side. You've failed, your highness. I am a Jedi, like my father before me." - Luke Skywalker

Poissa Demeter

• suklaasammakko
  • Vuotislainen
  • Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
« Vastaus #107 : Kesäkuu 24, 2015, 15:29:21 »
  Dumbledoren kuolemaa itken ehkä eniten, en tiedä miksi. Jotenkin vaan niin surullista,  kun olen sitä vioistansakin huolimatta aina kunnioittanut, ja luotin aina Dumbledoren olevan paikalla auttamassa. Se vaan järkytti :'(
  Sirkuksen kuollessa en itke. Jotenkin se suru aina peittyy ärsytyksen alle kun Harry käyttäytyy niin idioottimaisesti. Raivoaa vaan.
  Dobbyn kuolema on toki surullinen, vaikka elokuvassa en saa siitä niin tykkää kun Harryn kovaääninen hengitys pilaa koko kohtauksen :D
  Fredin kuolemaa ei sitä kohtaa lukiessa sisäistä niin hyvin, se kohta kun Wesleyt ovat Fredin ympärillä on huomattavasti koskettanut minua enemmän.
  KV:n lopussa tulee aina niin tyhjä olo, mutta en sanoisi sitä nyt itkettäväksikään. Sellainen haikea vaan.
"Älä sääli kuolleita Harry, sääli eläviä, ja varsinkin niitä jotka elävät ilman rakkautta"

- Albus Dumbledore -

Poissa Isfet

• Haahuilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #108 : Syyskuu 25, 2015, 18:49:17 »
 Ensimmäisellä kerralla taisin itkeä Dumbledorenkin kuollessa, tai viimeistään hautajaisissa... En tarkalleen muista, olen lukenut ne niin monesti, ja ensimmäisestä kerrasta on kauan...

Siriuksen, Lupinin, Fredin , Hedwigin ja muiden kuollessa olin lähinnä, hmm, järkyttynyt? Ja tietysti surullinen.

Dobbyn kuollessa sen sijaan itken AINA. Joka ikinen kerta. Viimeistään Lunan muistopuheen aikana vedet herahtavat silmiin, pala nousee kurkkuun ja lukeminen vaikeutuu sumeuden vuoksi. ...Oli epäreilua, että sinun täytyi kuolla, vaikka olit niin hyvä ja rohkea...

Niin oli, niin oli! Nyyh!

...Toivon että olet nyt onnellinen.

Yhyy! Niin kaunista! Niisk! :'(

Ajattelen, siis olen.

Poissa Sankeuttaja

• Vuotislainen
« Vastaus #109 : Elokuu 31, 2016, 22:29:15 »
Kyll kaikki kuolemat itkettää. Ja välil itken ku tapahtuu jotain onnellista. Mut ehkä suurin itku kun fred kuolee. Kyl säälin G korvaakin mut.