Kirjoittaja Aihe: Glee  (Luettu 11239 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
Glee
« : Marraskuu 01, 2010, 07:35:44 »
Niin! tämä yksinkertaisesti mahtava musapainoitteinen uusi tv ohjelma, onko kokemusta! :)
Ekaksi kateltiin vaan että "joo, taas tommonen ihkupihkusarja.. lol varmaan ala kattomaan" Mie ihte aloin katsomaan ekaa jaksoa -ihan läpällä, ja tajusin että jestas, tämähän on hyvä!

Glee on tehty vuonna 2009, jos nyt oikein muistan, laittakaas mut oikeille teille jos oon ihan hakosissa :3
Will Schuester, näyttelijänä Matthew Morrison, ( gleen vetäjä ) näyttää etäisesti tutulta, kai se on jossain ollut.. Komeahan se ainakin on. Gr. B'D
Hah :3
mutta tästä saa muutakin kuin vain silmänruokaa. Se musiikki, joka hivelee korvia, ja näyttelijäsuoritukset ovat ihan. köh. Ok.

Seurustelua, Draamaa, Naurua, Musiikkia, Jännitystä, -se on hot, se on mahtava, musikaalinen.
Se on
GLEE

Mutta onkos ystävät saaneet tästä mitään irti?
/kyllä, siis toteutus on ok, mutta hahmot ja juoni on syvältä sukkalaatikosta. Juoni yksinkertaisuudessaan on vain sitä että "coolit vs nörtit".. Jokainen hahmo on vedetty äärimmilleen, jota osasinkin jo odottaa kun nyt on katsonut joitain vanhoja musaohjelmia( FAME! :D ), olisihan se kiva ku näitä olisi lisää vanhempien riesana.

Aloin gleetä töllöttämään vain ja ainoastaan koska siinä oli MUSIIKKIA, ja jossa olisi joku sarja mitä seurata. No, katsahdin sitten ekan jakson ja ajattelin että eihän tästä mitään tule, hirveännäköistä sontaa jossa ei ole mitään järkeä (eikä tässä olenkaan) mutta jäin koukkuun. Jokin siinä viehättää...

~Don't stop believing!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2010, 16:05:36 kirjoittanut Surumielinen »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: GLEE!
« Vastaus #1 : Marraskuu 01, 2010, 15:50:39 »
Minä aloin ihan mielenkiinnosta seuraamaan sarjaa, ja tähän asti vaikuttaa ihan hyvältä. Idea, että kerrotaan niistä koulumaailman epäsuosituista, on ainakin vähän erilainen kuin kaikki kiiltokuvaihmisten sarjat (O.C, Gossip Girl...), tosin nykyään nörttiteema on aika suosittu (Rillit huurussa, se facebook-leffa...).

Hahmot vaikuttavat ihan hyviltä, vaikka joissain minua ottaa päähän se omituisuuden ja tiettyjen piirteiden liioittelu, esimerkiksi se uraohjaaja Emma. Tykkää tässä vaiheessa eniten Kurtista ja Finnistä (hyvin taipuu nimi ;) ja Will on ihan ok. Ärsyttäviä tässä vaiheessa juuri ehkä Emma, molemmat valmentajat (tosin siinä Suessa on myös jotain mikä saa pitämäänkin, en tiedä mitä) ja se Willin vaimo.

Aion jatkaa sarjan katsomista, tykkään niistä musakohtauksista, se etenkin erottaa sarjan massasta.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Marraskuu 05, 2010, 20:23:03 »
Olen pitänyt enemmän kuin ennakkomainosten perusteella olisi luullut. Juoni on minusta melko pönttö ja epäuskottava, mutta musiikkiesityksistä olen pitänyt. Selvästikään tuossa ei ole pyritty olemaan aivan uskottavia, kun hahmot ovat niin yli vedettyjä (varsinkin juuri Emma ja se cheeleader-valmentaja), mutten sitten tiedä mitä pitäisikö minun vain kikattaa vai oikeasti tsempata hahmojen mukana heidän ongelmissaan. Toistaiseksi en kauheasti välitä.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #3 : Marraskuu 06, 2010, 15:27:18 »
Joskus aiemmin tänä vuonna törmäilin netissä jatkuvasti Glee-sarjaan liittyviin ylistyksiin. En kuitenkaan sen kummemmin tutustunut aiheeseen, joten kun ensimmäinen jakso näytettiin Suomessa, minulla ei ollut oikestaan minkäänlaista käsitystä siitä, että mitä olisi tulossa. Jonkin verran odotuksia oli, ja Glee ylitti ne täysin. Kolmannen jakson jälkeen totesin, että tätä on saatava lisää ja äkkiä. Sitten kävikin niin, että viikossa katsoin koko ensimmäisen tuotantokauden läpi, sekä kakkoskaudesta ilmestyneet viisi jaksoa, eli olen nyt jenkkilän tahdissa mukana. Ehkä minun pitäisi nyt hankkia sitä elämääni takaisin? :D Yritän laittaa juonipaljastukset spoilerin taakse piiloon, ja muuten vältellä niiden kertomista. :)

Olen aivan rakastunut Gleen liioittelevaan tyyliin, jossa kaikki vedetään välillä aivan överiksi. Luulen, että sarjaa katsoessaan on vain totuttava siihen ajatukseen, ettei Glee ole erityisen vakavastiotettava sarja, vaan sen käänteille ja hahmoille saa nauraa ja että niin on tarkoituskin. En tiedä, itseäni juonen epäuskottavuus ei ole missään vaiheessa erityisemmin häirinnyt, ja hyvä niin. Minulle Glee on puhdasta viihdettä, joka piristää aina kun sitä katsoo. Musiikkikohtaukset ovat hienoja, ja näyttelykin on hyvää. Plussaa Gleelle ropisee siitä, että esitettäväksi valitut kappaleet ovat monipuolisia ja eri musiikkityyleistä napattuja. Yhdelle artistille omistettuja jaksoja on kuitenkin alkanut olla vähän turhan paljon, joten toivon että sarjan tekijät eivät tekisi niitä vähään aikaan lisää.

Vaikka sarja onkin mielestäni mainio, hahmovalikoimassa on runsaasti ärsyttäviä hahmoja. Erityisesti minua ärsyttää Finn. Niin tyypillinen sporttipoika, jonka ajatus tuntuu kulkevan rataa urheilu-tissit-urheilu. Myös Rachel on aika rasittava: tytön jatkuvaa ylisuorittamista on uuvuttavaa katsoa, ja minusta Rachel on liian itsekeskeinen loukkaantuessaan muiden saadessa sooloja. Rachelin näyttelijä on kuitenkin loistava laulaja, kuunnelkaa vaikka Don't Rain on My Parade hänen esittämänään! Sitä kuunnellessa kaikki pahat ajatukset Rachelista katosivat täysin, ja kyseessä on vielä yksi hienoimmista musiikkinumeroista Gleessä. :D Rachelin drama queen-asenteesta saa sentään revittyä aika ajoin hyvät naurut. Myös Willin vaimo, Terri, saa ketutuskäyrän nousemaan pelkällä mukanaolollaan - asiaa pahentaa vielä koko vauva-asiasta valehtelu. New Directionsiin liittyvät cheerleaderit ovat myös vähän niin ja näin, useimmiten en vain välitä heistä.

Ehdoton suosikkihahmoni on Cheeriosin valmentaja Sue, joka voisi toisella toteutuksella olla kamala hahmo, mutta nainenhan on mahtava kaikkine letkautuksineen ja asenteineen! :D Pidän myös Emmasta, on sarjan sympaattisin hahmo (ja jessus niitä suuria silmiä!). Kuorolaisista pidän eniten Kurtista, jolle varattu tarina on hyvä ja liikuttavakin. Will on myös mukava hahmo, tosin kakkoskaudella jätkä alkaa jo hieman käydä hermoilleni. Kaiken kaikkiaan olen iloinen, ettei Gleessä keskitytä vain teinien suhdeongelmiin, vaan sarjan aikuiset on otettu myös huomioon. Jotenkin kaikki teiniongelmat eivät kauheasti kiinnosta, joten luojan kiitos sarjassa on muutakin sisältöä.

Jokunen sekalainen spoileri ekasta kaudesta, älä lue jos et tahdo tietää sarjan tapahtumista!
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Ja muutama sana kakkoskaudesta, siis siitä mitä tähän mennessä on nähty:

Tokalla kaudella Gleen näyttelijäkaartiin tulee muuten mielenkiintoinen lisäys, nimittäin Darren Criss, joka näytteli Harrya A Very Potter Musicalissa sekä A Very Potter Sequelissa. :) It's Harry freakin' Potter! Saa nähdä millaisessa roolissa Criss nähdään Gleessä. Jännää!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2010, 15:55:55 kirjoittanut Raitasukka »

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Glee
« Vastaus #4 : Marraskuu 14, 2010, 17:47:45 »
Olin odottanut tästä sarjasta jotain eeppisen hienoa, hillitöntä, överiä ja loistavaa musikaaliviihdettä, mutta petyin aika rankasti. En ole edes jaksanut katsoa yhtä jaksoa kokonaan loppuun. Musiikkia oli paljon vähemmän kuin odotin, vaikuttaa aika tavanomaiselta jenkkilukioon sijoittuvalta sarjalta. Näyttelijät ovat aika pökkelöitä, etenkin se kuoron ohjaaja, josta en pidä ollenkaan. Muovinen nättipoika, pyh.

En myöskään ollenkaan ymmärrä, mihin sarja pyrkii - nörttien ja/tai epäsuosittujen ivaamiseen vai heidän nostamiseensa jalustalle? Minusta sarjan "huumori" ei edes ole mitenkään hauskaa. En koe hauskaksi sitä, että jotakin ihmisryhmää dissataan niin avoimesti. Se voisi olla hauskaa, jos se tehtäisiin tyylillä, mutta kun nyt ei edes saa selvää, ovatko ilkeät heitot tarkoitettu vitsiksi vai sanotaanko ne tosissaan. Voisin kuvitella, että britit repisivät siitä paljon parempaa huumoria.

Enivei, ei kolahtanut. En tykkää näyttelijöistä enkä hahmoista yhtään, musiikkia ei ole tarpeeksi ja koko ohjelma on jotenkin kokonaisuudessaan sekava ja kummallinen sillisalaatti.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Marraskuu 14, 2010, 20:01:29 »
Seurannut olen tätä sarjaa nimenomaan subilta ehkä kaksi jaksoa (netistä kyllä enemmänkin) ja into lopahti. Odotin sarjalta enemmän eikä minuun muutenkaan vetoa mauttomat hauskuutukset joilla yritetään tehdä sarjasta komediallinen. Sarjassa on minuun uppoavaa kyseisen kuoron tarina - jäsenien syrjiminen ja yleinen halveksuminen (ainakin alussa). Tämä oli tuolloin yhtä plussaa koska juuri kuorokerrontajuttu vetosi minuun. Sanotaanko - komedia buu ja draama juu.

Yleisestyi kun aloin keskittymään myös muihin kohtauksiin kuin kuoromusiikkeihin ja näihin, huomasin että en oikeastaan pidä koko sarjasta. Näyttelijät kyllä osaavat hommansa ja sekin on yhtä plussaa. En kutienkaan enään jaksa sarjaa seurata mutta ensimmäiset jaksot olivat minullekin ihan mieleen. ^^

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #6 : Helmikuu 02, 2011, 17:46:32 »
Oooh, täällä on tämmöinenkin topic!(:
Minä vain rakastan gleetä! Siinä on kaikkea mitä hyvään sarjaan tarvitaan (mm. ovelia juonenkäänteitä, juonittelija, söpöjä poikia ja hyvää musiikkia).
Ihan alusta en sarjaa seurannut, kun päätin olla koukuttumatta taas uuteen amerikkalaiseen sarjaan, mutta yhtenä tylsänä lauantaina käänsin subille ja jäin koukkuun.
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa unrealistic

• ängsty
  • Vuotislainen
  • korkokenkäpoika
  • Pottermore: HazelRook33
« Vastaus #7 : Helmikuu 24, 2011, 19:04:28 »
Glee = ehkä paras tv-sarja mitä olen koskaan katsonut! Mitään varsinaista kuvaa itse ohjelmasta ei ollut, mutta silti jo ennen kun se Suomessa alkoi olin pistänyt sen tykkäyksiin Facebookissa (tai silloin siis fanittanut.)

Ja täytyy myöntää, että jo ensimmäinen jakso pisti koukuttaan niin pahasti, että menin ja ostin koko ensimmäisen kauden sen pohjalta. Enkä pettynyt sitten yhtään, loistava sijoitus oli (: Ehkä itsekin koulun ruokaketjun pohjalla olleena pystyn samaistumaan Gleenuoriin. Ja koska musikaalit on lähellä sydäntä, niin sarja kipusi vaivatta suosikiksi.

Nyt seuraan sarjaa sitten ämericän tahtiin, kun ensimmäinen kausi tuli tsekattua heti, eikä katsottuna kiltisi muiden mukana kotomaassa. Vaikuttavaa roolityötä tekee Chris Colfer (Kurt). Siis ne taidot näytellä noin nuorena! Ihan mieletöntä katsoa, miten Chris saa esitettyä itsevarmaa esittävää Kurtia, joka kuitenkin on sisältänsä niin sekaisin ja raukka ettei voi verrata toisiin. Hieno hahmo. Puhumattakaan Chrisin uniikista ja aivan upeasta äänestä, johon tykästyin lievän alkushokin jälkeen. Kaunista on. Chris on muutenkin tullut todella läheiseksi julkimoksi tässä Gleen myötä, mitä hänen liikkeitään on voinut median kautta tutkia. Nuori mies ja puolustaa koukukiusattuja ja näin. Voin myöntää alkaneeni itkeä, kun hän voitti Golden Globen ja omisti sen syrjityille jotka eivät voi olla omia itseään. Se vain osui.

Glee on kyllä hieno sarja, hauska ja ottaa osassa jaksoistaan hyvin esille niitä nykynuorten kamppailemia asioita. Miinuksena ainoastaan sanoisin sen, että sarjan n. 1/4 osa jaksoista on täysin turhaa markkinointikamaa parille artistille. Ne olisi voitu jättää pois.
Particularly good finder.

Poissa Magnum

• Frozen Windows
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Maaliskuu 19, 2011, 13:24:47 »
Ihanaa, Glee topic <3 Aloitin katsomaan Gleetä subilta ja katsoin ehkä Suomen tahdissa kaikki muut paitsi ekan kauden 5 viimeistä jaksoa, lainasin loput kaverilta ja viimeistään silloin koukutuin pahasti. Pidin kyllä sarjasta ennen, mutta jostain syystä jäin koukkuun kunnolla vasta ekan kauden lopulla. Glee on niin over-the-top, että sitä on vain pakko rakastaa. Lempi hahmoni tällä hetkellä ehdottomasti Chris Colferin Kurt ja toiselta kaudelta Darren Crissin näyttelemä Blaine.
Tosissaan sarjan toinen kausi on mielestäni paljon parempi kuin ensimmäinen. Keskiviikkona katsoin kakkos kauden jakson 16 ja melkeen putosin tuolilta. Suosittelen kyllä lämpimästi katsomaan jenkkilän tahtiin. Vaikka niillä onkin niitä typeriä taukoja, esim. juuri nyt jakso 17 tulee vasta neljän viikon päästä en jaksa odottaa.
Major spoilereita seuraavassa, ei kannata lukea jos ei ole jenkkilän kanssa samoissa.

More glee for me, please.
"Heaven's not a place that you go when you die
It's that moment in life when you actually feel alive"

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #9 : Maaliskuu 19, 2011, 18:38:27 »
Minäkin olen jotenkin selittämättömästi koukussa Kurtiin ja Blaineen enkä ole edes nähnyt 2. kautta. Etsin jopa sen kohtauksen YouTubesta. Vähän nolottaa, että olen myös katsellut eilen illalla netissä, kun Chris ja Darren joutuvat kerta kerran jälkeen selittämään juttua toimittajille. Hauskaa ja söpöä, vaikka tuntuu ettei minun pitäisi enää sortua ihkuttamiseen, mutten taida olla ainoa aikuinen joka reagoi samalla tavalla. MTV Musicilla oli ollut aivan hervoton "Musical Recap" koko jaksosta. "It was worth it!"

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #10 : Maaliskuu 19, 2011, 20:39:47 »
Katsotteko muuten gleetä Amerikan vai Suomen tahtiin ?

Minä katsoin ensimmäisen tuotantokauden Suomen tahtiin, mutta nyt olen koko tosen tuotantokauden viikossa katsonut, eli periaatteessa olen nyt seurannut Amerikan tahtiin. (:

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #11 : Maaliskuu 20, 2011, 11:50:57 »
Katsotteko muuten gleetä Amerikan vai Suomen tahtiin ?

Minä katsoin ensimmäisen tuotantokauden Suomen tahtiin, mutta nyt olen koko tosen tuotantokauden viikossa katsonut, eli periaatteessa olen nyt seurannut Amerikan tahtiin. (:

~nya

mä en kato kumpaakaan, ostin nyt ykköskauden ja kohta se on postilaatikossa ;)
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #12 : Maaliskuu 21, 2011, 20:19:25 »
Suomen tahdissa olen katsonut. Olen vain spoilannut itseni todella perusteellisesti kakkoskauden suhteen. Sitä on melko yleisesti pidetty epätasaisempana kuin ykköstä, vaikka minusta ykköskausikin on melko epätasainen (mikä ei yleensä estä katsomasta jaksoja ainakin osittain moneen kertaan). Koukuttava, muttei oikeasti mikään mestariteos. Olin vähällä antaa periksi heti alussa, kun Will ja Rachel jättivät ryhmän ja palasivat takaisin vuoronperään ja kaikki hahmot olivat todella liioiteltuja ja älyttömiä. Kai ne ovat edelleenkin sitä ja kun kuuntelee hyypiöitä, jotka ovat vastuussa käsikirjoituksesta, tuntuu että meidän on melko pitkälle kiittäminen näyttelijöitä siitä, että sarja on katsomiskelpoinen. Ja musiikkinumerot ovat hyvin usein viihdyttäviä. Toivon vain, ettei minun tarvitse enää koskaan kuulla the Thong Songia. :)

Poissa Magnum

• Frozen Windows
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Maaliskuu 27, 2011, 23:02:52 »
Valeriana, se MTV:n "Musical recap" oli aivan paras! Olen katsonut sitä recapiä ja sitä kohtausta yhä uudestaan ja uudestaan. Olen jo katsonut Original Song jakson kolme kertaa. Kannattaisi tosiaan vaan katsoa ne kakkos kauden jaksot. Ostin myös juuri tuon ykkös kauden CDON.comista ja olen nyt jaksossa Hell-O. Jotenkin sarja oli paljon tylsempi ykköskaudella, en jaksa Willin rakkauselämää, jotenkin se on niin säälittävää. Ja ehkä kakkoskausi on muutenkin enemmän minun mieleeni koska Kurt esiintyy siinä paljon enemmän. Jotenkin tuntuu nyt kun katsoo ekaa kautta uudestaan, että Kurt jäi taka-alalle, nooh ehkä olen vähän biased, koska Chris Colfer ja Darren Criss ovat niin ihania. Joskus nolottaa ihkuttaa tälläista teinisarjaa, mutta minkäs teet, olen aivan koukussa.
"Heaven's not a place that you go when you die
It's that moment in life when you actually feel alive"

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #14 : Huhtikuu 04, 2011, 01:53:28 »
Kun täällä on kerran muitakin Blainen ystäviä, ajattelin laittaa pienen linkin, jonka tekijän mielestä Darren Crissillä olisi ilmeisesti parantamisen varaa tanssitaidossa. Hänen käsiään ja jalkojaan voi ohjailla erikseen. Katsokaa ihmeessä kauemmin kuin yksi säkeistö, koska hauskuus...lisääntyy. Ei spoilaa itse sarjaa mitenkään muuten, paitsi että linkissä esiintyvän hahmon pää kuuluu hahmolle, joka esiintyy vasta kakkoskaudella. En tiedä miksi, mutta jotenkin se, että sivu on ruotsinkielinen teki siitä minulle hauskemman.

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #15 : Huhtikuu 23, 2011, 10:56:53 »
Ostin jokin aika sitten ykköskauden CDON.comista ja on sitä tullut aika paljon katsottua :)
Lempihahmojani ovat Kurt ja Emma. Terristä en oikein pidä... Ärsyttävä tyyppi. Sarja on hauska ja koukuttava. Osittain musiikin takia rupesin sitä katsomaan ^^
Biisit ovat hyviä, mutta joskus esiintymisissä olisi parantamisen varaa.
Joka tapauksessa Glee on paras! <3

Tietääkö kukaan milloin kakkoskausi tulee Suomessa?
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #16 : Huhtikuu 23, 2011, 12:19:42 »
Ostin jokin aika sitten ykköskauden CDON.comista ja on sitä tullut aika paljon katsottua :)
Lempihahmojani ovat Kurt ja Emma. Terristä en oikein pidä... Ärsyttävä tyyppi. Sarja on hauska ja koukuttava. Osittain musiikin takia rupesin sitä katsomaan ^^
Biisit ovat hyviä, mutta joskus esiintymisissä olisi parantamisen varaa.
Joka tapauksessa Glee on paras! <3

Tietääkö kukaan milloin kakkoskausi tulee Suomessa?

eii mitään hajua i_i
mutta toivotaan että syksyllä :)
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #17 : Huhtikuu 23, 2011, 17:07:56 »
En ainakaan löytänyt Subin sivuilta tietoa, mutta syksy lienee hyvä veikkaus. Ykköskausi alkoi lokakuussa, joten ehkä se on jotenkin katsottu kanavalla hyväksi kohdaksi aloittaa.

Poissa snowychann

• fanfiction whore
  • Vuotislainen
  • ♂ + ♂ = ♥ ♀ + ♀ = ♥ ♀ + ♂ = ♥
« Vastaus #18 : Toukokuu 24, 2011, 16:07:04 »
Glee... en aluksi tykännyt. Sitten jäin koukkuun. Huoh. Luen jopa ficcejä. I got it bad.

Draamaa, huumoria, musiikkia, draamaa, naurua, ystävyyttä ja draamaa. Sanoinko jo että draamaa löytyy?

Suurin kiitos kuuluu varmaankin Chris Colferille. Ihan oikeasti, se jätkä on uskomaton. Ja Kurtin hahmo, of course...:D Ja tätä nykyä (koska katson ameriikan mantereen tahdissa, huomenna kakkostuottarin vika jakso D; ) ehdoton syy on KLAINE. Ja sen supermegafoxyawesomehottius. Ymmärrä jos ymmärrät. Tai Googleta. Spoiler alert sen varalta kuitenkin.

Parasta musiikkinuomeroa en osaa päättää. Tai suosikki laulajaa. Ei vain kykene!

Yksi sana riittänee sarjalle; EPIC.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #19 : Toukokuu 24, 2011, 17:01:34 »
ehhehehee. kirjottelen vähän kakkoskauden biiseistä, että jos joku ei tykkää niin joo... n_n

Glee on jännä sarja. Niitä mainoksia tuli silloin marraskuussa, kun sarja alkoi, miljoonia ja jostain taisi tulle julistekin. Ajattelin että hei c'mon eikö voitaisi jo hankkia jotain oikeasti hyvää ohjelmaa ?! Mutta onneksi katsoin ensimmäisen jakson :3
Nojoo, juoni osaa olla kökkö ja hahmot yliampuvia. Jos tarkoitus on kuvata lukioelämää (lol onko läppä kun Finnin näyttelijä on 29 lol lol lol), niin ei se ainakaan täällä Suomessa kauhean lähelle osu, mutten sitten tiedä noista jenkkien touhuista... Mutta siis niin. Paras puoli ehkä on se, että useat biisit on sarjassa parempia kuin ne oikeasti ovat. Hyvänä esimerkkinä Born This Way kakkoskaudelta. Se on n. tuhat kertaa parempi kuin alkuperäinen. Mulla on aika ristiriitainen suhtautuminen SINGiin. Hmmm.
Hahmot vaihtelee todella ärsyttävästä uuuh rakastettavaan. Toisessa ääripäässä on Rachel, en tiedä mistä tulee sellainen himo heittää sitä melonilla päähän. Mun sydämen on vienyt Kurt, se on niin tuitui kiva hahmo ja ÄÄÄÄH. Anteeksi kun mun sisäinen fanityttöni yrittää herätä :D Ja kun hyvistä hahmoista puhutaan, täytyy tietty mainita Brittany S. Pierce, joka on ehkä täydellisin hahmo koko sarjassa. Rakastan sen välikommentteja ja tykkään paljon kun kakkoskaudella näkyy häntä paljoonnnn.
Niille jotka ei tiedä vielä, niin kakkoskautta saa suomennettuna jostain. En tiedä mistä, kun 18vee isoveljeni osti sen jostain. Mutta niin, kuitenkin, ajatus on kai tärkein :D
oho. tulipas kökkö viesti.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #20 : Toukokuu 24, 2011, 17:10:28 »
nyt se on sitten varmistettu:
gleen season 2 jatkuu syksyllä: 29.5! :D
odotappas..
"Hei Affu,

Kiitos palautteestasi koskien Glee-sarjaa. Gleen 2. tuotantokausi nähdään Subilla syksyllä uudella ohjelmapaikalla maanantaisin klo 20.00. Uudet jaksot starttaavat 29.8. Sitä ennen ensimmäinen kausi nähdään uusintana sunnuntaisin ja maanantaisin klo 20.00 12.6. alkaen.

Mukavaa kesän alkua.
Ystävällisin terveisin,
*etu ja sukunimi*

tiedottaja / PR & Publicity
ulkomaiset ohjelmat, international programming
SUB
Ilmalantori 2, FI - 00240 Helsinki
www.sub.fi"
:)
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
« Vastaus #21 : Toukokuu 25, 2011, 14:43:10 »
JEE! 2. kausi näytetään!!! Oon fiilistelly sitä jo aivan liikaa youtubessa :D
En oo nähny muutamaa ekaa jaksoo, mutta en pysty kattoo uusintaa, kun oon just reissussa.
No ihan sama, tärkeintä on että Glee jatkuu!
Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #22 : Toukokuu 25, 2011, 23:54:03 »
Kiitos vaivannäöstä, Affu. Uusintakierroskin on ihan kiva, koska minulta jäi siitä alkupuolelta joku jakso kokonaan välistä silloin kun en vielä ollut alkanut tallettaa Gleetä. Tosin ne alkupuolen jaksot kyllä koettelivat hieman kärsivällisyyttä juonen osalta. Joskus kuulee ainakin ulkomaisissa lähteissä puhuttavan ekoista 13 jaksoista kuin ne olisivat olleet joku mestariteos. On totta, että huumori on muuttunut sen jälkeen pliisummaksi, juoni saippuaoopperammaksi ja sarja yrittää välillä olla opettavainen. Juonessa oli kuitenkin alussa vielä vähemmän tolkkua ja Rachel ja Will (joita näyttelevät näyttelijät ovat minusta aika hyviä ja laulavat kauniisti, joten syytän käsikirjoitusta) olivat ärsyttäviä tavalla, joka ei ollut hauska. Esimerkiksi Kurt voi diivailla aika urakalla ("Minun vartaloni on niin kuin suklaakohohas: jos sitä ei lämmitellä kunnolla, se ei kohoa") ja Santana ja Brittany käyttäytyä tosi häijysti , mutta se on yleensä todella hauskaa.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #23 : Toukokuu 26, 2011, 16:53:32 »
Lainaus käyttäjältä: Kurt
All the single ladies, all the single ladies, all the single ladie, now put your hands up!
jee :D
Vaikka oon deeveedeeltä gleet kattonut, ykköskauden siis, niin onhan se ihan erilaista katsoa telkkarista o_o
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Darnilea

• Karmiva Carmen
  • Vuotislainen
    • Tarnanen Photography
  • Pottermore: CrimsonPixie174
« Vastaus #24 : Heinäkuu 10, 2011, 23:14:55 »
Ah, Glee! Aivan loistava sarja omasta mielestäni. Ensin ihmettelin kovasti sitä hehkutusta mitä siitä oli liikkeellä kun ensimmäinen tuotantokausi alkoi Suomessa. Aloinkin seuraamaan sarjaa helmikuussa sen jälkeen kun olin aikani ihmetellyt ja lukenut amerikkalaisten tuttujeni kirjoituksia sarjasta. Jäin koukkuun heti pilotin katsottuani, ja eipä siinä kestänyt kuin muutama hassu päivä kun ensimmäinen kausi oli kokonaan katsottu ja toisen kauden jaksoja sai alkaa odotella innolla. Seuraan itse sarjaa siis Yhdysvaltojen tahtiin. Kolmas kausi alkaa syyskuussa, ja en millään malttaisi odottaa!

Sarjassa esitettävät musiikkinumerot on aivan loistavia! Tykkään Gleen versioista jopa enemmän kun alkuperäisen esittäjän kappaleesta suurimmaksi osaksi, haha :)

Omia suosikkihahmojani ovat Kurt, Blaine, Finn ja Santana. Brittanysta tykkään myös kovasti. Todella hyviä heittoja kyseisellä blondilla!
"Until you have the courage to lose sight of the shore, you will not know the terror of being forever lost at sea."

Poissa pinkpachirisu

• True Gleek
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #25 : Heinäkuu 12, 2011, 13:22:50 »
Aivan ihana tv-sarja. Molemmat tuotantokaudet jo moneen kertaan katsottu (esimerkiksi Original Song -jakso 31 kertaa) ja odotan innolla kolmatta kautta :) Alunperin sarjaa aloin katsomaan Blainea näyttelevän Darren Criss:n takia, mutta nyt olen ihan koukuttunut muutenkin sarjaan. Suosikkihahmoni ovat aina olleet Blaine ja Kurt, vaikka en aluksi edes katsonut toista tuotantokautta, mutta luin paljon netistä siitä ja sain tietää enemmän Blainesta. Toista tuotantokautta aloin katsomaan vasta A Very Glee Christmas -jakson jälkeen.

Poissa hoippukurimu

• Vuotislainen
« Vastaus #26 : Heinäkuu 24, 2011, 12:54:19 »
Hauska sarja. Chriss Colfer on ihan älyttömän hyvä Kurtin roolissa.

"Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this."

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #27 : Heinäkuu 24, 2011, 15:37:17 »
Totta, totta.
Sain kuulla suuren spoilerin: elkää lukeko jos ette halua tietää, tämä on oikeasti aika iso juonipaljastus o_o
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #28 : Heinäkuu 24, 2011, 22:36:14 »
Tulee pitkä spoileri. Jenkkilässä lukio itse asiassa kestää juuri neljä vuotta mutta

Tämä on siis kuitenkin lähinnä spekulaatiota ja sekä Colfer että Criss ovat sanoneet, etteivät tiedä mistään mitään. En tiedä, ovatko sarjan tuottajat oikeasti niin julmia, että antavat työntekijöiden lukea isoja uutisia Twitteristä sen sijaan että puhuisivat heille suoraan vai onko vain käsketty esittää tyhmää julkisuudessa. Sitä alkaa vähitellen toivoa, että Chrisin elokuvaura lähtisi nousuun, eikä hän enää tarvitsisi Gleetä. Lea Michellellekin varmaan löytyisi hommia teatteripuolelta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2011, 22:48:56 kirjoittanut Valeriana »

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #29 : Heinäkuu 26, 2011, 22:24:39 »
Omg, kiitos vale :3
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #30 : Heinäkuu 29, 2011, 22:53:51 »
Edelleen, jättispoileria siitä mistä minä ja Affu puhuimme ylempänä: Ryan Murphyn näkemys asiasta. Kuulostaa edelleen aika sekavalta ja jossen olisi ollut jo valmiiksi ahdistunut, nyt olisin. Mutta nyt alkaa hiukka selvitä, mitä eri osapuolien kryptiset kommentit tarkoittivat. Sääli vain, että tuotanto kieltää työntekijöitä puhumasta tietystä aiheesta ja sitten antaa asiasta spoilereita julkisuuteen eikä kerro näyttelijöille mitä voi vastata. En myös oikei tajua,
Tuo ei taida olla vieläkään koko tarina.

Poissa unrealistic

• ängsty
  • Vuotislainen
  • korkokenkäpoika
  • Pottermore: HazelRook33
« Vastaus #31 : Elokuu 06, 2011, 16:28:58 »
Itsekin olen lukenut noita spekulointeja koskien kolmoskautta ja sitä, mitä siitä kerrotaan. Ilmeisesti Chris on kuitenkin sanonut jossain (olisiko ollut twitter yms.) ettei se ole antanut mitään lausuntoja tuosta mistä Valeriana puhuit. Sen sijaan on täysin vahvistettua faktaa se,

Ja tuo Struck by Lightning on tulossa pian, että toivottavasti siitä on Chrisille apua vähän irtautua Kurtista. Se kun on hahmo, joka on varmaan aika vaikea karistaa pois.
Particularly good finder.

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
« Vastaus #32 : Tammikuu 12, 2012, 23:50:49 »
Mun rakkauteni = Glee <3! Ekalla kaudella jäin jo ihan koukkuun ja kakkonen on vaan entistä parempi (kiitos erit. Blaine!). Ja Klaine on jotain niin sulosta! Mä myös jostain syystä tykkään älyttömästi Jessestä! Se ois paljon parempi Rachelille kun Finn, joka vaihtaa mieltään minuutin välein... Ja Jessen ääni...ahh<3 

//Affu, joo täytyy myöntää onhan se aika itserakas tyyppi :D

//Syanmarine, mut kyllähän se oikeesti rakasti sen piti tehä se kananmunajuttu kuoron takii ;) ja kyllä Finn on ihan hyvä tyyppi, ärsyttää vaan kun se ei osaa päättää Rachelin ja Quinnin välillä :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2012, 01:09:57 kirjoittanut Grazygrand »
Wait till my father hears about this!

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #33 : Tammikuu 13, 2012, 07:14:18 »
Mä taas vihaan Jesseä, joka kerta kun sen nään, tekisi mieli vain hakata pesismailalla ja kovaa.
Liian täydellinen ihminen.
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Syanmarine

• Severuksen ilopilleri
  • Vuotislainen
  • Älä syö porkkanoita illalla!!
« Vastaus #34 : Tammikuu 13, 2012, 15:21:38 »
Musta se on just Jesse joka vaihtaa mieltä! Yhtenä päivänä se "rakastaa" Rachelia, ja toisena se heittää Rachelia kananmunilla!!! Finn on just hyvä tyyppi! :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2012, 21:20:04 kirjoittanut Syanmarine »
Smile, it confuses people..

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Tammikuu 14, 2012, 21:43:00 »
Olen katsonut vähän tätä sarjaa aina silloin tällöin; kun näin ensimmäiset mainokset oli tarkoitus katsoa ihan ensimmäisestä sekunnista lähtien, mutta olosuhteet olivat silloin epäsuosiolliset. Olen sitten katsonut tätä aina silloin tällöin. Glee on ihan hauska ja välillä pirteä sarja, ehkäpä tyypiltään hieman samaa-sarjaa (mikäli se on musta ja tämä valkoinen) Skins-liekeissä sarjan kanssa (mikä on ihana!), ja ihan kivan kärjistetty. Tykkään musiikista ja keikaroinnista yms. mutta suhdekuviot eivät aina ole ihan niin hienoja. Tai lähinnä Finnin ja Rachelin juttu on jotenkin todella kamala, en vain pidä. :) Quinn on tosi nätti tyttö, joten ehkä hänen hahmonsa puolesta käy sääliksi. Välillä Glee on ehkä vähän liian kiltti ja pastellinvärinen sarja makuuni, ja seuraan vain silloin tällöin sitä. Hahmojen erikoisuuksien  teroittaminen yleisölle tekee juonesta myös hieman takkuavan omalla tavallaan, vaikka tuossahan ei sitä juonta edes tavallaan ole vaan hahmojen sielunelämä on kaikki kaikessa. Finnin ja Rachelin jutun täydellinen vastine löytyy Kummituseläimen ja Miesopettajan tarinasta; kirjoittajat tykkäävät tuosta kuviosta? Elämää suurempi rakkaus, jonka kanssa et ole jotta saadaan draamaa... hmm. Glee on ihan hyvä huumorisarja, mutta itse pidän ehkä vähän tummemmasta huumorista. Jotain jokaiselle!

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #36 : Tammikuu 15, 2012, 00:02:00 »
Gleen piti kai ensin olla mustaa huumoria, mutta sitten siitä pitikin tehdä lapsille sopivaa viihdettä. No, kiva noinkin. Nuo rakkausjutut ovat tosiaan aika pöljiä ja luettuani keskusteluja minun on vielä vaikeampaa olla huomaamatta asioita. Meidän on kai tarkoitus olla esimerkiksi Finnin puolella eikä huomata, miten tekopyhä hän on - esimerkiksi pitää näissä Suomessa esitettävissä jaksoissa vihaa Rachelia kohtaan, koska Rachel suuteli toista poikaa. Finn itse suuteli Rachelia ollessaan Quinnin kanssa ja Quinn taas sai lapsen toisen pojan kanssa, mutta Finn pystyi antamaan sen hänelle anteeksi. En oikeastaan ihmettele, että jotkut pitävät sarjaa melko naisvihamielisenä. Ja Kurt saa aina turpaansa, vaikka tekisi mitä. Quinniin en oikeastaan ole pystynyt samaistumaan (kiusattu, joka muuttaa itsensä "täydelliseksi" ja alkaa itse kiusaajaksi), mutta hän on toisaalta aika traaginen hahmo, joka ei tunnu saavan apua mistään. Onneksi musiikkinumerot ovat yhä hyviä, vaikka kaikki muu olisi aivan idioottimaista.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Tammikuu 15, 2012, 09:02:51 »
En oikeastaan ihmettele, että jotkut pitävät sarjaa melko naisvihamielisenä.

Mutta tiedätkö, ei tätä sarjaa kannattaisi mielestäni kamalan vakavalla naamalla lähteäkään seuraamaan. ;) Joku voisi vetää herneet nenäänsä esim. siitäkin että Kurt on neitimäinen, Rachelilla on iso koukkunokka ja Lauren on äijämäisen haavoittumaton - itse asiassa joka ikisestä hahmosta voisi joku ihminen löytää jotain suuttumisen aihetta, koska he ovat niin kärjistettyjä. Juuri sen takia kannattaakin muistaa että tämä sarja on pelkkää huumoria ja draamaa, jonka tarkoituskin voi olla hieman kohauttava.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #38 : Tammikuu 15, 2012, 21:03:29 »
Juu, ja siksi en olekaan lakannut katsomasta sitä. :) Ideahan juuri on, että kaikki hahmot ovat kärjistettyjä stereotyyppejä, joista ainakin osa on ajan myötä kasvanut ja muuttunut inhimillisiksi. Jotkut ihmiset ottavat sarjan hahmot todella liian vakavasti, mutta joillain tosikoilla on perusteltuja argumentteja siitä, miksi heistä naisten töppäilyt käsitellään eri tavalla kuin miesten (pojat ovat vain poikia, tytöt ovat skitsoja ämmiä). Sivumennen sanottuna, vaikka meidän on ilmeisesti tarkoitus ajatella, että Rachel on arkisen näköinen ja isonenäinen ja Kurt suunnilleen yhtä seksikäs kuin pingviinin poikanen, molemmat näyttelijät ovat minusta todella upean näköisiä.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Tammikuu 16, 2012, 20:28:26 »
Mitä mieltä olette Glee-kuorolaisten laulutaidoista?

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #40 : Tammikuu 16, 2012, 20:46:48 »
No siis mä tykkään useimpien lauluäänistä, mutta en koskaan ole esimerkiksi ymmärtänyt miksi sitä Rachelia (sori en millään muista näyttelijänimeä, Leako se oli?) hehkutetaan niin paljon, kun ei se ole mun mielestä edes välttämättä kaikkein paras laulaja noista, sen ääni/laulutyyli ei ole oikein koskaan iskenyt muhun. Mä olen aina tykännyt Amberin (eli Mercedes) ja Diannan (eli Quinn) äänistä enemmän, mutta tämäkin taitaa olla vain makuasia.

Pojista taas kukaan ei ole mun mielestä mitenkään ylitse muiden, okei, onhan se Cory (eli Finn) toki hyvä laulaja, ja Chrisillä (eli Kurt) on todella hyvällä tavalla erikoinen ääni pojaksi, mä tykkään tosi paljon Chrisin äänestä. Ja jotenkin Chrisistä tuli mieleen, että Darrenilla (eli Blaine, näyttelee muuten Harry Potteria a very Potter-musikaalissa!) on kanssa tosi kiva ääni ja jostain syystä Artien (en muista taas sitä näyttelijänimeä) ääni kuulostaa hyvältä mun korvissa. :)

Yleisesti ottaen olen tyytyväinen näyttelijöiden laulutaitoihin. Voi toki olla, että koska en itse osaa laulaa/en ole musikaalisesti mitenkään kovin lahjakas, en vain osaa erottaa hyvää laulua huonosta. :)

Mutta sitten itse sarjasta muutama sananen; Mä tykkään. Sarja on toki ihan ylivedetty, hahmot ovat kaikki todella stereotyyppisiä, mutta mä en ole koskaan suhtautunut siihen tosissani. Okei myönnän, on ollut joitakin jaksoa, kun olen ajatellut että mitäs ihmettä, onko sarjan tekijät ihan tosissaan? Ja onhan tässä vaikka mitä huoh-ihmissuhdedraamaa (Quinn ja Finn, sitten Quinn ja Puck, sitten Rachel ja Finn, sitten taas ne eroaa ja palaa yhteen ja sitten joku Sam ja Jesse pomppii vähän siinä välissä ja sitten ne taas palailee yhteen ja eroaa ja HUOH), mutta jokin Gleessä iskee muhun.

No, olen joitain jaksoja koettanut toisen kerran katsella tullen siihen tulokseen, että jaksot/Glee on hyvä niin kauan kuin sen on nähnyt vain kerran. :)

PS. Ja ne Rachel ja Finn voisivat oikeasti tajuta, että ne kaksi vaan ei kuulu yhteen.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #41 : Tammikuu 16, 2012, 21:59:13 »
Tämänpäiväinen jakso oli ihan kiva vaikkakin aika lälly. Onhan se Rachel hyvä laulaja, mutta ei minuunkaan hirveästi iske se laulutyyli - ei oikeastaan kenenkään laulutyyli ole minun makuun. Quinnillä on kyllä kiva ääni eikä ole niin teatraalinen kuin muiden, joten siksi siitä tykkään. Samoin Santanan ääni on kivan raspinen (johtuen ilmeisesti sikarinpoltosta tämän päivän jakson perusteella :D) ja hän on toinen suosikkini. Pojista tykkään vähiten Samin ja Artien äänistä, jotenkin liian siirappisia molemmat. Kurtillakin on tietysti siirappinen ääni, mutta se nyt kamppailee ihan omassa sarjassaan.

En tiedä katsonko Gleetä musiikin takia vai muuten vaan. Aloitin katsomisen oikeastaan musiikin takia, mutta nykyään vain todella hyvät ja taidokkaat laulunumerot sykähdyttävät.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Tammikuu 16, 2012, 22:49:42 »
No siis mä tykkään useimpien lauluäänistä, mutta en koskaan ole esimerkiksi ymmärtänyt miksi sitä Rachelia (sori en millään muista näyttelijänimeä, Leako se oli?) hehkutetaan niin paljon, kun ei se ole mun mielestä edes välttämättä kaikkein paras laulaja noista, sen ääni/laulutyyli ei ole oikein koskaan iskenyt muhun. Mä olen aina tykännyt Amberin (eli Mercedes) ja Diannan (eli Quinn) äänistä enemmän, mutta tämäkin taitaa olla vain makuasia.

Minun mielestäni huomaa hyvin, että Rachelin roolituksessa on painotettu sitä, että hän on kuorolaisista pisimpään harjoittanut ääntään ja niin on ilmeisesti laulajakin, sillä Lea Michele on teknisesti sarjan "nuorista" näyttelijöistä loistavimpia. Ehdottomasti.

Kurtin äänestä tykkään, hahmokin on loistava. Sekä hahmolla että näyttelijällä on loistavaa draaman tajua - kaikki eleet ja pukeutuminen ja list just goes on... :"3 Blaine puolestaan osaa välillä olla vähän puuduttavakin, mutta muiden kanssa vuorotellessa hänkin on loistava.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Tammikuu 17, 2012, 14:10:09 »
Olen harvoin kuullut Rachelin laulavan todella hyvin - välillä hän vetää oikein nätisti, mutta se tuntuu aina olevan yksittäinen pinnistelty hetki eikä mitään muuta. Sen takia "Hautajaiset" jaksossakin pyöritin vähän silmiäni sille, että hän on taas muka niin erikoisen mahtava laulaja; mielestäni olisi ollut paljon hauskempi vaihtoehto laittaa se "ilkeä mies" lyttäämään hänetkin aivan maanrakoon. :D Hänet kun on aina nostettu muiden ylitse, mikä varmaan kuuluu juoneen, mutta ei oikein toteudu.

Mercedes on suht ok ja Blainesta pidän - hänellä on hyvä ääni jota jaksaa kuunnella!

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #44 : Tammikuu 17, 2012, 20:46:37 »
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, Rachel, Mercedes, Kurt ja Tina ovat noista ne, jotka kuulostavat samalta myös laulaessaan livenä. Minusta sille pitää nostaa hattua, koska Gleessä ihmisten ääniä on muokattu niin paljon, että kundit Kurtia lukuun ottamatta kuulostavat usein melkein samalta, ja siksi on vaikea sanoa kuka heistä on oikeasti hyvä. Kurtilla on ihanan outo ääni, Artie ja Blaine ovat "kaupallisempia". Santana on aika mahtava. Olen kuunnellut lauluesityksiä myöhemmistä jaksoista ja häneltä on tulossa joitain kunnon repäisyjä. Will on hyvä laulaja, mutta hahmo on raivostuttava. Melkein kaikilla on joku biisi, jossa olen tykännyt heistä. Samilla se on jotenkin käsittämättömästi "Baby", vaikka inhoan Justin Bieberiä. :) Finn ja Puck ovat usein parhaita hieman rock-henkisissä kappaleissa, mutta heidän viehätyksensä ei minusta perustu siihen, että he olisivat huipputaitavia. Britney ja Mike ovat enemmän tanssijoita ja minulla on sellainen vaikutelma, että heidän ääniään on muokattu melko paljon studiossa.

Poissa Bonham Carter

• Evil Walrus >:3
  • Vuotislainen
  • -Pottermore-
« Vastaus #45 : Tammikuu 20, 2012, 20:48:45 »
Itse aloin seuraamaan gleetä vasta tällä kaudella. Jäin sarjaan ihan koukkuun.;)) Eniten tykään musiikkikohtauksista. Lempihahmojani ovat ehkä Finn, Kurt ja Tina. En tiedä miksi, mutta jotenkin tykkään näistä=D Inhokkini on varmastikin Quinn. Jokin tässä minua vain ärsyttää. Ja lempimusiikkikohtaukseni oli Michael Jacksonin Thriller=3
"Help! It's the Evil Walrus!"

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Helmikuu 26, 2012, 11:38:42 »
Olen ilkeä enkä jaksa lukea ja selvittää onko tätä kysytty jo aiemmin, mutta:
Tietääkö kukaan milloin kolmoskausi alkaa? Mä en jaksa odottaa, osasyynä
Ja netistä katsomisessa on se huono puoli että jaksot on ylläripylläri in english ja vaikka kieltä jonkin verran osaan, en jaksa ruveta katsomaan jos kaikkea ei ihan ymmärrä...
-Omppu

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #47 : Helmikuu 26, 2012, 12:49:31 »
^Käväisin Subin sivuilla ja joku on sitä siellä kysellyt:

Lainaus
Milloin Gleen 3. tuotantokausi alkaa?

SUB: Gleen 3. tuotantokausi tullaan esittämään Subilla, mutta alkamisajankohdasta ei vielä ole tietoa. Kerromme heti, kun päätös on tehty.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa JK

• Vatipää
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #48 : Helmikuu 28, 2012, 21:49:59 »
Hehee... Mun piti alkaa seurata tätä sarjaa silloin aikoinaan, kun se alkoi. No yllätys yllätys en sitten jaksanut/muistanut tai jotain ja se jäi. MUTTA onneksi yksi kaverini koukuttui sarjaan ja hän osti ensimmäisen tuotantokauden DVD-boksin. Lainasin sen viikonloppuna ja nyt seitsemän jaksoa katsoneena olen jo ihan koukussa! :D Pitää äkkiä katsoa tuo loppuun ja hommata se toinen tuotantokausi, niin voi sitten alkaa seurata kolmatta, kun se tulee televisiosta!
Epäilen kyllä, että se alkaa vasta syksystä... ainahan kaikki uudet tuotantokaudet alkaa elokuun loppu - lokakuu akselilla ja kestää sitten muutamia kuukausia. Jos en aivan väärässä ole, niin Gleen kanssa käy samoin.

HYVÄ SARJA! :)
\"Hyvä!\" ilkkui Bellatrix \"Draco, ota sauvat! Pimeyden lordi on tulossa, Harry Potter! Kuolemasi lähenee!\"

Poissa Rhiannon

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #49 : Maaliskuu 10, 2012, 22:11:20 »
Myönnän - olen täysin koukussa! Glee on huippuviihdettä! Okei myönnän senkin, että ensin ei kolahtanut. Sarjaa hehkutettiin tosi paljon, joten päätin katsoa ensimmäisen jakson. Kun jakso loppui, olin ihan että öööh, mitä ihmeen höpinää tämä nyt oli? Ei siis kiinnostanut yhtään...joten en sitten katsonut sarjaa ollenkaan. Tapahtui kuitenkin niin, että joskus kesällä sarja tuli uusintana ja satuin vain katsomaan yhden jakson, sen jossa Rachel laulaa "Total Eclipse of the Heart" ja silloin jäin kiinni! Kakkoskausi alkoi mukavasti syksyllä ja sen jälkeen olenkin ollut koukussa.

Mielestäni Glee on nerokas sarja! Jep, onhan ne hahmot hullunkurisia ja liioiteltuja, ja juonikin pomppii sinne tänne. Välillä syvennytään johonkin tiettyyn hahmoon/tapahtumaan ja sitten unohdetaan se useamman jakson ajaksi, mikä välillä kummastuttaa. Kieltämättä välillä myös vähän ärsyttää tämä ainainen amerikkalaisen high schoolin kuvaus, mutta ehkä tässä on sellainen klisee, joka oikeasti pitää paikkansa: urheilijat ja cheerleaderit huipulla ja nörtit alimpana? Itse en oikein ymmärrä, mikä show-kuorossa on niin noloa, eikä laulajatkin yleensä ole aika cool?

Joka tapauksessa, sarjassa parasta ovat mielestäni uskomattoman hyvin suunnitellut ja toteutetut hahmot sekä tietenkin musiikki. Minunkin mielestäni Kurt on paras!! Minulle on erityisen hyvin jäänyt mieleen se, kun Kurt ja Rachel laulavat "Defying Gravity"-kappaleen. Tai sitten se kun Kurt esittää dueton itsensä kanssa, ja tietty duetto Blainen kanssa ("Candles"). Chris Colferilla on ainutlaatuinen ääni. Aika moni on todennut, että Rachel on ärsyttävä ja olen samaa mieltä, mutta mielestäni on rohkeaa luoda hahmo, joka ei ole läpeensä sympaattinen. Onhan esim. myös Santana tosi ilkeä, eikä Puck mikään enkeli ole! Brittany on aivan huippu, aina saa nauraa hänen kommenteilleen ja toisten reaktiot niihin ovat myös hauskoja, yleensähän ne vain tuijottavat häntä hetken ja sitten juttu jatkuu :). Brittanyn ja Miken tanssimista on muuten tosi kiva katsella, taitavia tanssijoita! Kaikki näyttelijät ovat todella hyviä laulajia. Itse olen kyllä sitä mieltä, että Rachel on paras laulaja vaikka ärsyttävä onkin, mutta myös Mercedes, Artie ja Puck ovat tosi hyviä! Hahmoista ehkä etäisimmiksi ovat jääneet Sam, Santana ja Tina, tosin heissäkin on kiinnostavia piirteitä, esim. Santanan tunteet Brittanyä kohtaan.

Ai niin, mitä mieltä olitte Gwyneth Paltrowista? Minä ainakin yllätyin positiivisesti hänen laulustaan! Ja oliko kenenkään muun mielestä se Umbrella/Singin' in the Rain-mashup TOSI SIISTISTI tehty? Muutenkin kappalevalinnat ovat hyviä ja monipuolisia, ihan kiva kuulla Broadway-musaa ja vanhempia kappaleita, ja sitten vaihteeksi moderniakin musaa.
Joskus minua pyrkii ärsyttämään Will, koska mielestäni hän aika usein yrittää itse jotenkin hyötyä kuorosta eivätkä kuorolaiset kovin usein pysty vaikuttamaan kappalevalintoihin. Will vaikuttaa myös aika yksinäiseltä hahmolta, Terri ei ole enää kuvioissa (onneksi!) eikä Emmankaan kanssa tullut mitään. Siksi olikin kiva, että hän sai valmentaja Beistesta kaverin kakkoskaudella.
Pakko tietenkin kommentoida sarjan ehkä övereintä hahmoa, Sueta. Siis joskus sitä melkein kiemurtelee sohvalla, kun Sue antaa palaa, ihan törkän ihanaa se Suen ilkeily esim. Willin hiuksista! Pitäisi varmaan koota kaikki Suen sutkautukset yhteen ja naureskella niille. Sitten toisaalta joskus ihmetyttää, että Sue on niin kamalan ilkeä ja sitten yhtäkkiä hän herkistyy esim. siinä Grilled Cheesus-jaksossa, ja onhan hän aika avulias silloin, kun selvittelee Kurtin ja Karofskyn välisiä ongelmia. Aika ristiriitainen hahmo siis, periaatteessa vaikuttaa siltä, että hän ei välitä kenestäkään ja sitten kuitenkin kaikista...

Odotan kolmoskautta innolla! Eniten kiinnostaa, mitä tapahtuu Kurtille ja Blainelle, ja Karofskylle. Ja sitten mietin, että mitenköhän käy kisoissa ensi kaudella. Kai sitä voi olettaa, että kuoro voittaa nationalsit joskus? Ooh, ja plussaa kuoron ihanista esityksistä kilpailuissa!

Loppuun haluaisin vielä kysyä, mikä on TOP10 Glee-laulunne?
Tässä minun:
1. Don't Stop Believin' (joo aika perus mutta siis niiiiin hyvä)
2. Defying Gravity
3. Loser like me
4. Empire State of Mind
5. Misery
6. Take me or leave me
7. River Deep, Mountain High
8. Forget You
9. Someone to Love
10. Blackbird

Sirius Black; in a sack; I would like to pack; and thus take him back.

Poissa Mustikkapiirakka

• Pöpö numero: Luihuinen
  • Vuotislainen
  • Hirveen, hirveen, väsynyt jaajaaaja...
  • Pottermore: FrogRook9037
« Vastaus #50 : Maaliskuu 12, 2012, 17:36:51 »
Gleetä aloin aktiivisesti katsomaan tuossa jokua aika sitten, olin katsonut sitä hiukan sillain joo-ja-joo-asenteella, mutta nyt olen alkanut seurata sarjaa aktiivisesti. Lempihahmojani on Mercedes, Sam, Santana ja Tina. Santanan hahmo osaa joskus olla ilkeä, mutta pidän siitä. Olen tuossa muuten katsonut 3 tuottarin videoita ja kuvia ja Samia ei näy missään! O___O. Onko kenelläkään siihen vastausta. Haluaisin vain tietää että jatkaako Sam sarjassa vai ei. Ja Sue, ilkeä itikka >_<! Willin kiusaaminen ei oo kamalan reilua. Ei William ole Suelle mitään tehnyt!(tai noh... silloin hän teki kun Sue ärsytti ITSE häntä..) Minä pidän kyllä joskus Suesta, mutta ei hän ole lempihahmoja. Ja Terri on kamala, onneksi se jäi nyt vähän sivuun. Kuitenkin oli hän siinä Suen-partiossa, jossa olin aika pihalla. Minun pitäisi ostaa 1 tuotantokausi, koska en sitäkään seurannut tarkasti.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2012, 09:12:55 kirjoittanut karkkipää »
"Mmm... Fish... - No, its me!"

- Homer Simpson
karkkipää -> Mustikkapiirakka

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #51 : Maaliskuu 12, 2012, 20:07:20 »
En jaksa uskoa, että vastaan tähän mutta... Samista:

Kolmatta kautta kannattaa ehdottomasti odottaa... Siinä tapahtuu paljon enemmän edellisiin kausiin verrattuna eikä turhia väliinputoavia filler-jaksoja ole niin paljoa. Yhtä höhlä sarja kyllä juoneltaan yhä on, mutta ärsyttävistä ollaan-eipäs-ollakaan juonenkäänteistä on vihdoin päästy eroon ja hahmoja kehitetään kunnolla. Koukussa olen ja vielä kuukauden jatkuva tauko kismittää, koska glee on alkanut panostaa cliffhangereihin tällä kaudella :D

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #52 : Maaliskuu 13, 2012, 01:34:06 »
Siihen Sam-juttuun vaikuttivat jotkut sekoilut sarjan kulisseissa, jotka eivät ole käsittääkseni näyttelijän oma vika.

Olen jo onnistunut spoilaamaan itseni sen Gollimin mainitseman cliffhangerin suhteen, joten on vähemmän jännitettävää.

Poissa Syanmarine

• Severuksen ilopilleri
  • Vuotislainen
  • Älä syö porkkanoita illalla!!
« Vastaus #53 : Maaliskuu 13, 2012, 10:56:10 »
Täs on eräs asia jonka sain tietää...   
Smile, it confuses people..

Poissa Mustikkapiirakka

• Pöpö numero: Luihuinen
  • Vuotislainen
  • Hirveen, hirveen, väsynyt jaajaaaja...
  • Pottermore: FrogRook9037
« Vastaus #54 : Maaliskuu 15, 2012, 16:09:23 »
Ja minä taas kuulin tämän:
"Mmm... Fish... - No, its me!"

- Homer Simpson
karkkipää -> Mustikkapiirakka

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #55 : Maaliskuu 16, 2012, 10:01:08 »
Ja minä taas kuulin tämän:
Olishan se kiva, jos kolmoskausi alkaisi pyöriä vaikka syksyllä :) Tosin Jenkkilässä kausi ei oo loppunut edes vielä, joten varmaan saadaan odotella kauden alkamista melkosen kauan :p
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #56 : Huhtikuu 30, 2012, 17:33:49 »
Minäkin olen aivan Gleen pauloissa! Ja vaikka en yleensä ohjelmassa esitettävästä musiikista pidäkään, niin kyllähän suurin osa näyttelijöistä osaa laulaa hyvin. Sinänsä en tiedä mikä Gleessä minua miellyttää, siinä vain on se jokin, mikä harvoista tv-sarjoista löytyy. Joku varmasti pitää outona sitä, että mie kuuntelen pääasiassa metallia ja katson Gleetä :---D

Televisiosta olen seurannut Gleetä suurin piirtein toisen kauden puolesta välistä asti, mutta kaikki aiemmatkin jaksot olen kuitenkin katsonut DVD:ltä. Ensimmäisen tuotantokauden hankin jo melkein heti Glee-innostukseni alettua, toisen tuotantokauden vasta parisen viikkoa sitten, vähän sen ilmestymisen jälkeen.

Lempihahmojani ovat Kurt, Blaine, Puck ja Santana. Olin kakkoskaudella ihan innoissani, kun Blaine tuli kuvioihin, ja vielä enemmän innoissani, kun hän ja Kurt päätyivät yhteen :'3 Puckista ja Santanasta en oikein osaa sanoa mitään muuta erikoista, he vain jostain syystä miellyttävät minua hahmoina. Toki pidän muistakin hahmoista oikein paljon, mutta tuo nelikko on vain noussut muun kaartin yläpuolelle. Odotan innolla sitä hetkeä, että Will ja Emma päätyvät yhteen, sillä olen vahvasti sitä mieltä, että he kuuluvat toisilleen :'>

Olen hyvin utelias ja innokaskin kolmannen tuotantokauden suhteen, mutta olen silti (ainakin vielä toistaiseksi) onnistunut pitämään itseni erossa kaikenlaisista juonipaljastuksista sun muista. En malta odottaa, että pääsemme näkemään kolmannen tuotantokauden! :'D
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #57 : Kesäkuu 02, 2012, 20:59:27 »
Oi, oi. Subilla luki, että Gleen kolmas kausi alkaa 15.10. Eli muutama kuukausi täytyy odotella, mutta ei se mitään - hyvää jaksaa odottaa. Kunhan vain malttaisi odottaa.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
  • Pottermore: SwordVine3373
« Vastaus #58 : Syyskuu 22, 2012, 15:03:17 »
Mä rakastan Gleetä! Se on niin kiva ohjelma, ja henkilöt on ihania ja hyviä laulajia:). Siis tosi hyvä sarja. Aloin kattomaan joskus ihan sattumalta, ja jäin heti koukkuun. Se oli niin hyvä. Se on musikaaliohjelmana loistava. Nykyään ei paljon hyviä musikaaliohjelmia ole, mutta Glee on kyllä niin ihana.

Lempihahmoni. Ehkä Artie. Se on vaan niin sulonen. Ja Kurt on kanssa kiva. Ja Rachel on vähän ärsyttävä, mutta silleen kivalla tavalla:). Mä ainakin odotan innolla seuraavaa kautta!:)

Poissa Broadway Honey

• Vuotislainen
« Vastaus #59 : Lokakuu 09, 2012, 11:01:21 »
RAKASTAN tätä sarjaa!!!!

Lempihahmojani ovat:
Rachel(Hahmo on useimpien mielestä enemmän ärsyttävä kuin erityisen mukava,mutta itse pidän Rachelistä valtavasti),Blaine ja Kurt.He ovat myös mielestäni 3 parasta laulajaa/näyttelijää.Näyttelijöistä parhaimmistoon kuuluu mielestäni myös Cory Monteith(Finn).
Finn on mielestäni toisaalta yksi realistisimmista,toisaalta yksi toivottommista hahmoista.Finn ei tiedä mitä haluaa elämältään,siinä missä lähes kaikilla muilla on elämässään jokin selkeä tavoite.
Itse olen erittäin tyytyväinen sarjan esiintyjien tasoon.Mike ja Brittany ovat sarjassa loistavien tanssitaitojensa vuoksi,mutta kumpikaan ei ole kovin hyvä laulaja.Finn taas ei ole kovin hyvä tanssija,mutta Cory on näyttelijänä sarjan parhaimmistoa.
Mitä lauluun tulee,Finn ja Puck ovat parhaimmillaan Rock kappaleissa,mutta vetävät kumminkin hienosti biisin kuin biisin.Mercedes on myös aivan mahtava laulaja.Henkilökohtaisesti en juuri pidä Quinnin äänestä,mutta kyllä sitäkin aina välillä on kiva kuunnella.

Seuraan sarjaa jenkkien tahtiin,eli menossa on siis 4.kausi

Fanitan sarjaa täysillä.Mielestäni Glee on yksi kaikkien aikojen parhaista tv-ohjelmista- <3
I´m like Tinkerbell. I need applause to live. - Rachel Berry
Being great at something is going to change that.Being a part of something special makes you special. - Rachel Berry
You have bewitched me body and soul,and I love...I love...I love you.-Mr.Darcy

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #60 : Lokakuu 09, 2012, 20:55:58 »

Tuli vähän spoilaava kirjoitus...
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Lokakuu 09, 2012, 21:06:07 »
Minäkin seuraan Suomen tavoin, eli viimeinen nähty kausi on 2. kausi. En tosin edes tiedä, miten te muut katsotte jenkkien tavoin jo 4. kautta.:D taidan olla vähän jäljessä.. Mutta pianhan alkaa jo kolmas kausi täällä Suomessa!! Odotus palkitaan.:)

Mistä muuten voi ostaa Gleen toisen kauden, kun mä niinniinniin haluaisin sen.<3
:)

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #62 : Lokakuu 09, 2012, 21:10:15 »
Neiti Kuutamo: Mä olen ainakin omani ostanut ihan Prismasta jo aikaa sitten, että eiköhän niitä löydy vielä sieltä tai jostain Anttilasta yms. muista samantapaisista kaupoista. Tai jos et mistään kaupasta löydä, niin netistä saa ainakin tilattua. :)

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #63 : Lokakuu 09, 2012, 21:30:13 »
Mä ostin ekan tuottarin CDONista, ja toka kannattaisi varmaa ostaa piakoin enennkuin tuo nyt alkaa, silloin gleetuotteiden hinnat nousee taivaisiin >.<
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Lokakuu 09, 2012, 22:57:01 »
Kiitos Livingstone ja Affu. Se on totta, tai no, ainakin sitten se taas menettää hintansa kun kolmonen tulee myyntiin. Nythän se on saattanut olla aika halpa.:)

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #65 : Lokakuu 10, 2012, 00:08:58 »
Minäkin olen lukenut spoilereita 4. kaudelta ja katsonut musiikkinumeroita netissä.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Lokakuu 10, 2012, 09:34:28 »

Mutta yay! Ensi viikolla alkaa kolmoskausi. :) Kivasti, kun Moderni perheen kolmoskausi loppuu sillä viikolla, niin tilalle tulee periaatteessa jotain muuta.

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Lokakuu 16, 2012, 22:55:43 »
Äbäbäbä. Kolmoskausi alkoi ja oon ihan fiiliksissä. Laitan nyt spoilereihin mielipiteitäni(jotka ovat kyllä aika kämäsiä, mutmut...)

Siinä mun mielipiteitä..
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2012, 18:47:43 kirjoittanut Neiti Kuutamo »

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #68 : Lokakuu 17, 2012, 16:57:07 »
^I agree! Se oli pirun nätti! :D

Huoooh, minä missasin sen mutta computer booyah!
   Olettekste kattoneet nyt suomen mukaan, vai katsotteko te koneella amerikan kanssa?
Kauheella viiveellä vaan mennään, kun kyllähän jos vaikka pari viikkoa myöhässä niitä suomentais, tai varmaan ne sitten ostetaan pakettina ja tuote tuodaan koko kausi kerralla, mutta oishan se kivempi kun pystyis katsomaan edes melkein samaa matkaa amerikkalasiten kanssa, nyt kun pitää kokoajan varoa spoilereita, mentalistissakin on nyt vitoskausi ja suomessa vasta neljäs..  ._.

Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
« Vastaus #69 : Lokakuu 17, 2012, 17:02:14 »
^I agree! Se oli pirun nätti! :D

Huoooh, minä missasin sen mutta computer booyah!
   Olettekste kattoneet nyt suomen mukaan, vai katsotteko te koneella amerikan kanssa?
Kauheella viiveellä vaan mennään, kun kyllähän jos vaikka pari viikkoa myöhässä niitä suomentais, tai varmaan ne sitten ostetaan pakettina ja tuote tuodaan koko kausi kerralla, mutta oishan se kivempi kun pystyis katsomaan edes melkein samaa matkaa amerikkalasiten kanssa, nyt kun pitää kokoajan varoa spoilereita, mentalistissakin on nyt vitoskausi ja suomessa vasta neljäs..  ._.
Katon Suomen tahtiin ite.. Ja pakko mennä munki kattoo se vielä, kun oli kyllä tosi kiva jakso.:) Ja niin no, rakastin niitä Quinnin aurinkolaseja siinä aika alussa. Ja se tatska.:'DD ÄÄÄÄÄÄÄ!!

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Lokakuu 17, 2012, 18:20:18 »
Okei alkoihan se kolmoskausikin. Tosiaan kyllä mää Suomen (aivan liian hitaaseen) tahtiin kattelen ja oon oottanut tuota kolmoskauden alkamista jo ihan liian kauan:D Tällä hetkellä Glee taitaa olla ainoo sarja jota seuraan:D eheh sopiiki sitten ootella aina maanantaita eiku..

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #71 : Lokakuu 17, 2012, 20:52:49 »
Mä katon Suomen tahtiin, mutta sitten luen kuitenkin aina kaikki Klaineen liittyvät juonipaljastukset Amerikan tahtiin. Mun mielestä on ihan hyvä, ett Suomessa ei tuu esim. pari viikkoo myöhemmin ne jaksot, koska niillä on välillä niissä jaksoissa niin hiton pitkiä taukoja Amerikassa. Niin kuin juuri nyt.
Se olis vaan aika ärsyttävää. Ootan mieluummin niin kauan, ett Suomessa aletaan näyttää se kausi kokonaan - niin kuin nyt. Sinä aikana, kun oottelee, niin voi kattella dvd:ltä aikasempia tuottiksia. :D

// muoks. 9.11.-12

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 09, 2012, 09:27:27 kirjoittanut tirsu »

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
« Vastaus #72 : Tammikuu 22, 2013, 19:47:24 »
Mitäs Glee faneille täällä kuuluu? Ootteko pitäny kolmoskaudesta :)? Ite oon tykänny tosi paljon ja KLAINE <3 Seuraan myös neloskauden tapahtumia Klainen osalta ja...

Wait till my father hears about this!

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #73 : Tammikuu 30, 2013, 22:31:46 »
En ole nähnyt uusimpia spoilereita, mutta olin ymmärtänyt, että
Minusta tuntuu, etten enää ole niin kova fani kuin ennen, vaikka olen kyllä katsonut kaikki jaksot ja minulla on ne talletettuna.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #74 : Tammikuu 31, 2013, 10:33:17 »
En ole nähnyt uusimpia spoilereita, mutta olin ymmärtänyt, että
Lainaus
Ootteko pitäny kolmoskaudesta :)?
Onhan se ollut ihan kiva. Vaikkakin tän viikon jaksoa en odota. Siin on juonikuvio, joka tuntuu ihan randomilta.
Niin ja se kyllä vähän ihmetyttää, että mihins Shelby ja Beth yhtäkkiä hävisivät? Quinn ja Puckin tuntuvat lapsensa unohtaneen vaikka alkukaudesta olivat niin innoissaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2013, 10:41:06 kirjoittanut tirsu »

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #75 : Helmikuu 03, 2013, 19:18:39 »
Joo, Gleessä on välillä aika vähän jatkuvuutta, mikä tuntuu ehkä eniten pahalta sillon kun käsikirjoittajat kerta kaikkiaan unohtavat, mitä hahmoille on aikaisemmin tapahtunut tai päättävät, ettei se että jotkut olivat edellisellä tuotantokaudella pari ole enää seuraavana vuonna millään lailla tärkeää.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #76 : Heinäkuu 14, 2013, 15:31:33 »
Ei hitto. Voi hyvä luoja. Ihan kamalaa. Monteith oli niin nuorikin vielä. ;( Glee ei oo enää sama ilman Monteith'a.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288582205284.html

R.I.P Cory Monteith.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2013, 15:36:36 kirjoittanut tirsu »

Poissa Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #77 : Heinäkuu 14, 2013, 16:15:30 »
Ei hitto. Voi hyvä luoja. Ihan kamalaa. Monteith oli niin nuorikin vielä. ;( Glee ei oo enää sama ilman Monteith'a.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288582205284.html

R.I.P Cory Monteith.

Olen nähnyt vain Gleen ensimmäisen tuotantokauden, mutta heti kun on rahaa, aion hankkia kaikki kolme Glee -kautta itselleni. Mutta tämä uutinen sai minut pohdiskelemaan, miten tuottajat saavat Coryn hahmon pois Gleestä, kun kerran näyttelijä kuoli. Vai tekevätkö he jonkin jakson Coryn muistolle ja jakson loppuun kuva hänestä jonka viereen teksti In Memoriam Cory Monteith 1983-2013. Vai etsivätkö he Coryn tilalle uuden näyttelijän. Mielestäni Cory on korvaamaton koko sarjassa eikä hänen tilalleen voida ottaa ketään toista, vaikka vasta ensimmäisen tuotantokauden olenkin nähnyt. En tiedä miten saisin sanani oikeaan järjestykseen ja miten ne sanoisin, ettei pointtiani jälleen ymmärretä väärin...

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #78 : Heinäkuu 14, 2013, 20:52:30 »
Olen nähnyt vain Gleen ensimmäisen tuotantokauden, mutta heti kun on rahaa, aion hankkia kaikki kolme Glee -kautta itselleni. Mutta tämä uutinen sai minut pohdiskelemaan, miten tuottajat saavat Coryn hahmon pois Gleestä, kun kerran näyttelijä kuoli. Vai tekevätkö he jonkin jakson Coryn muistolle ja jakson loppuun kuva hänestä jonka viereen teksti In Memoriam Cory Monteith 1983-2013. Vai etsivätkö he Coryn tilalle uuden näyttelijän. Mielestäni Cory on korvaamaton koko sarjassa eikä hänen tilalleen voida ottaa ketään toista, vaikka vasta ensimmäisen tuotantokauden olenkin nähnyt. En tiedä miten saisin sanani oikeaan järjestykseen ja miten ne sanoisin, ettei pointtiani jälleen ymmärretä väärin...
En mä usko, ett ne ottaa Finnin rooliin ketään toista, koska se oli todella törkeää. Eikä kukaan muu sovi Finnin rooliin.  Luultavasti (tai näin ainakin toivon) ne tekee niin kuin esim. Dalessa on tehty, jos näyttelijä on kuollut vielä ohjelmassa mukana ollessaan. Eli hahmo on syystä tai toisesta muuttanut muualle ja jonkin ajan päästä on tullut tieto, että kyseinen hahmo on kuollut ja sitten muut on muistelleet sitä.
Ja ihan varmasti vitoskauden ekassa jaksossa tullaan näkemään tuo teksti In Memoriam Cory Monteith 1982-2013. Ihmettelisin jos ei tultaisi näkemään.

Jotenkin vaikeaa uskoa, että Monteith on oikeasti poissa. :(

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #79 : Heinäkuu 15, 2013, 21:13:38 »
Kurja, että huumeet veivät (ilmeisesti) miehen sittenkin mennessään. Liian varhain meni.

Minulla on ollut sellainen vaikutelma, että vaikka Finn oli yhä virallisesti Gleen päähenkilö, hän oli muutenkin painumassa hieman taustalle. En ole nähnyt neloskautta, mutta spoilereiden perusteella Finn ei tee siinä paljon mitään järkevää. Luulen, että hän voisi helposti palata armeijaan tai avoimeen yliopistoon tms. mielellään toiseen osavaltioon, jolloin hahmoa ei tarvitse tappaa, mutta häntä ei näy. Tai sitten Finn menehtyy dramaattisesti ja hänelle omistetaan muistelujakso.

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #80 : Heinäkuu 19, 2013, 09:28:23 »
Joo, onhan se vähän törkeetä, jos tilalle tulee joku toinen. Leastakin varmaan aikas kauheeta. Mutta Cory kuoli mihinkäs, heroiinin yliannostukseen. En olis kyllä Corysta uskonut. Sehän oli keväällä vieroituksessakin! Mut miettikää Lean tunteita. Niitten piti mennä kahden viikon päästä naimisiin.
Tuottajatkin sanoi, että Cory oli the glue of Glee
Mitenköhän ne sitten tästä jatkaa..?

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
« Vastaus #81 : Heinäkuu 19, 2013, 11:24:00 »
Eihän se vieroitus aina, ikävä kyllä, auta. Ja vaikka niistä päihteistä onnistuiski pääsee eroon, niin onhan se jokapäiväistä kamppailua, ettei sortuisi uudestaan. Joissain jutuissa oli, että Monteith sortu yleensä Kanadassa käydessään käyttämään päihteitä. Todella paska juttu.
Mutta Monteith oli kuitenkin paljon, paljon enemmän kuin pelkästään päihteitä käyttävä kaveri. Itse tulen muistamaan Monteith'n upeana näyttelijänä ja mahtavana laulajana ja rumpalina.
Siitä en tiedä, ett onko se totta, ett Monteith'n ja Michelen piti kahen viikon päästä naimisiin mennä, mutta ainakin ne olivat suunnitelleet naimisiin menoa ja yhteistä tulevaisuutta. Todella surullista, että kaksikko ei nyt onnellista loppuaan saanut oikeassa elämässä eikä Gleessä.
Gleen vitoskauden kuvaamiset siirtyy muutamalla kuukaudella eteenpäin, mikä on hyvä juttu. Olisin ihmetellyt, jos niin ei olis käynyt. Pariin ekaan jaksoon oli käsikirjoitukset valmiina ja ne olivat kuulemma olleet Finn-painotteiset. Eka jakso tulee kuuleman mukaan olemaan tribuutti Monteith'n muistolle - toivottavasti ne tekevät siitä loistavan jakson.
Nyt on spekuloitu sitäkin, että tuleeko Michele jatkamaan enää Gleessä mukana. Olisihan se harmillista, jos Michele päättäisi jättää sarjan, mutta ymmärrän täysin, jos niin tulisi käymään.
Glee ei tule enää olemaan sama ilman Monteith'a. On vaikeaa ajatella ohjelmaa ilman ihanaa Finn'ä.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #82 : Heinäkuu 22, 2013, 19:56:50 »
Sarjan tuottaja on Iltalehden sivujen mukaan kertonut, että
Lähde: http://www.iltalehti.fi/viihde/2013072117283534_vi.shtml

Heroiini on siitä(kin) vaarallinen aine, että siihen tottuu käyttäessä nopeasti ja annosta joutuu nostamaan saadakseen saman vaikutuksen. Vieroituksessa yritetään totuttaa olemaan ilman heroiinia, eikä henkilöllä ole enää toleranssia sen jälkeen. Jos pahasti riippuvainen henkilö heti vieroituksesta päästyään tykittää suoneen saman määrän, jolla ennen vieroitusta olisi saanut päänsä sekaisin, hän kuolee. Cory ei tainnut tietää siitä. Hänen olisi varmaan pitänyt pysyä hoidossa kauemmin, eikä lähteä Kanadaan bilettämään.

Kurja, ettei tilanne ollut kaikkien mielestä tarpeeksi traaginen ilman, että piti keksiä jotain juttuja hääsuunnitelmista. En ole nähnyt tuota tietoa missään edes suunnilleen luotettavassa lähteessä, eivätkä käsittääkseni olleet kihloissakaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2013, 00:10:31 kirjoittanut Valeriana »

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
« Vastaus #83 : Heinäkuu 23, 2013, 18:01:34 »
Olen ihan koukussa kyseiseen sarjaan. Aloin katsoa jossain vaiheessa Avalta jostain kakkoskauden lopusta johonkin kolmoskauden puoliväliin. Aluksi katsoin vaan ihan huvikseen pari jaksoa, mutta ihastuin musiikkiin ja Kurtin hahmoon, joten halusin ruveta seuraamaan sarjaa. Se tuli kuitenkin niin huonoon aikaan, etten yleensä ehtinyt katsoa ja halusin sitä paitsi katsoa sarjan alusta, joten ostin ykköskauden DVD:nä. Myöhemmin ostin myös toiset kaksi tuotantokautta. Katson edelleen jaksoja usein uudelleen ja odotan kovasti syyskuussa alkavaa nelos kautta.

Gleessä pidän eniten muusikista ja huumorista, suhdekuviot ovat välillä aika naurettavia ja kyllästyttäviäkin. Lempihahmoni on tietysti Kurt, mutta myös Santana, Puck ja Brittany. Rachel oli aluksi tosi ärsyttävä(tai on se vieläkin), enkä voinut sietää koko tyyppiä, mutta outoa kyllä, olen oppinut pitämään hänestä. Hän on omalla ärsyttävällä tavallaan aika ihana :D

Ja Coryn kuolema oli aika järkytys. En vaan millään voinut aluksi uskoa juttua todeksi. Todella surullista, hän oli nuori ja lahjakas kaveri ja tuntuu todella pahalta hänen läheistensä puolesta. Ja vaikka Finnistä en koskaan pitänyt, ei Glee voi olla sama ilman häntä.

//Muoks. Kuutos kausi on ihan kamala. Viitos kausikin oli jo aika huono mutta ei oikeesti nyt taidan lopettaa tämän sarjan katsomisen tähän...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2015, 19:09:14 kirjoittanut Haisku »
Walked into the flames
Called out your name
But there was no answer
And now I know my heart is a ghost town…