Kirjoittaja Aihe: Soturikissat.  (Luettu 4119 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Teatterikärpänen

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Rotta kiusaa muita ottamalla liikaa lääkkeitä.
  • Tupa: Korpinkynsi
Soturikissat.
« : Syyskuu 29, 2010, 16:39:11 »
Soturikissat - sarja on Erin Hunterin kirjoittama kirja villikissojen elämästä. Sitä on ilmestynyt ( tietääkseni ) neljä osaa: Villiin luontoon, Tuli ja jää, Salaisuuksien metsä ja Myrsky nousee. Sitä on ilmestynyt ( jälleen kerran; tietääkseni ) 3 mangaa. Tässä juoni lyhyesti:
On neljä klaania: Myrskyklaani, Jokiklaani, Tuuliklaani ja Varjoklaani ( tulee jostain kumman syystä mieleen Potterit ). Lisäksi on kuolleiden kissojen Tähtiklaani. Neljä ensimmäisenä mainittua taistelevat reviireistä. Eräänä päivävä kotikisu nimeltä Ruska lähtee Kaksijalkalan ( suomeksi sen paikan, missä ihmiset asuvat ) luota metsästämään hiirtä. Hän tapaa soturioppilas Harmaatassun, joka kuuluu Myrskyklaaniin. Klaanin päällikkö, Sinitähti, pyytää Ruskaa liittymään klaaniinsa. Ruska saa vuorokauden aikaa miettiä, ja päättää liittyä. Klaanissa hän saa oppilasnimen, Tulitassun, ja hänestä voi tulla jopa Myrskyklaanin urhein soturi.

Kannattaa lukea!
Rottanda kuuntelee J-rockia, lukee mangaa, suttaa ProMarkereillaan, roolipelaa ja pukeutuu decoraan.

Hidarico

• Ankeuttaja
Vs: Soturikissat.
« Vastaus #1 : Syyskuu 29, 2010, 16:43:02 »
Olen nähnyt kyseisen kirjasarjan osia kirjaston hyllyssä. Olen lukenut ensimmäisen osan, mutta pakko sanoa että en oikein pitänyt siitä. Josko lukisin muut osat niin saattaisin pitääkin. Minusta kirjassa on tiettyyn rajaan asti mielikuvitusta ja olisin kuvitellut erilaisia nimiäkin kirjan hahmoille. Muuten ihan kiva kokonaisuus ja nautittava lukukokemus.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2010, 15:14:51 kirjoittanut Betaé »

salainensalatalo

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Syyskuu 29, 2010, 23:37:18 »
Luin ekaa kirjaa noin puolenväliin.

Siis tässähän on äärimmäisen omaperäinen idea. Lemmikkikissa karkaa luontoon ja onkin kohta koko villikissalauman paras soturi. Khöhh.
Kas kun ne kisut eivät keräilleet pokemoneja.
Huom. pidän kissoista.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #3 : Toukokuu 07, 2013, 16:33:46 »
Ymmärrän kyllä, jos ette ihastuneet sarjaan luettuanne ensimmäisen kirjan. Se saattaa kuitenkin johtua siitä, ettei sarjan juoni ehdi ensimmäisessä kirjassa oikein vielä edes alkaa. Myöhemmissä kirjoissa juonesta tulee rutkasti parempi ja jännittävämpi. Ensimmäisessä saagassa on kuusi kirjaa: Villiin luontoon, Tuli ja jää, Salaisuuksien metsä, Myrsky nousee, Vaarallinen polku sekä Pimeyden hetki.
Nyt Soturikissat-kirjojen tarina on jatkunut saagassa nimeltä Uusi Profetia. Uuden Profetian neljä ensimmäistä osaa (Keskiyö, Kuunnousu, Aamunkoi ja Tähtiyö) on suomennettu, mutta kirjoja on ilmestynyt englanniksi melkein 40kpl + mangasarjat.
Saagoja on Englannissa yhteensä viisi ja ainakin neljässä ensimmäisessä on jokaisessa kuusi kirjaa. Viides saaga on vasta alkanut. Lisäksi on bonusosat, joissa kerrotaan tarkemmin joidenkin tiettyjen hahmojen elämästä ja teoista tai joissa on yhden kirjan mittainen oma tarina. Sitten on vielä kenttäoppaat sekä novellit ja mangat. Ymmärrätte siis varmaan, ettei ensimmäisestä osasta saa oikein vielä mitään irti. ;)
Ja Soturikissat-kirjojen nimi on aika hämäävä. Itselleni ainakin tulee ensimmäisenä mieleen miekkaa heilutteleva ja kenties haarniskaan pukeutunut kissa. Näin ei kuitenkaan ole. Kirjat ovat osittain realistisia, koska ne sijoittuvat tähän maailmaan, ja osittain fantasiaa. Uskoisin, että nimi tulee neljän villikissaklaanin eräästä arvosta, joka on soturi. Ja sotureiden elämästä nuo kirjat suurimmaksi osaksi kertovatkin. Kissat ovat aivan tavallisia, niillä ei ole mitään yliluonnollisia kykyjä, paitsi joillakin harvoilla tulevaisuuteen näkeminen, mikä kyllä perustellaan kirjoissa ihan järkevästi.
Laitan tähän nyt sitten vielä tällaisen vähän turhankin listan niistä kaikista kirjoista. Saagojen nimet laitan englanniksi ja myös kirjojen englanninkieliset nimet suomenkielisten perään...

Original

1. Villiin luontoon (Into the Wild)
2. Tuli ja jää (Fire and Ice)
3. Salaisuuksien metsä (Forest of Secrets)
4. Myrsky nousee (Rising Storm)
5. Vaarallinen polku (A Dangerous Path)
6. Pimeyden hetki (The Darkest Hour)

The New Prophecy

1. Keskiyö (Midnight)
2. Kuunnousu (Moonrise)
3. Aamunkoi (Dawn)
4. Tähdenvalo (Starlight) - jostakin syystä suomennettu nimellä Tähtiyö
5. Iltahämärä (Twilight)
6. Auringonlasku (Sunset)

Power of Three

1. Näky (The Sight)
2. Tumma joki (Dark River)
3. Hylkiö (Outcast)
4. Pimennys (Eclipse)
5. Pitkät varjot (Long Shadows)
6. Auringonnousu (Sunrise)

Omen of the Stars

1. Neljäs oppilas (The Fourth Apprentice)
2. Häipyvät kaiut (Fading Echoes)
3. Yön kuiskaukset (Night Whispers)
4. Kuun merkki (Sign of the Moon)
5. Unohdettu soturi (The Forgotten Warrior)
6. Viimeinen toivo (The Last Hope)

Dawn of the Clans

1. Auringon polku (The Suntrail)
2. Ukkonen nousee (Thunder Rising)
3. Ensimmäinen taistelu (The First Battle)

Tuosta viimeisestä saagasta on ilmestynyt vasta kolme osaa englanniksi.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2013, 23:10:44 kirjoittanut Soul Spirit »
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Toukokuu 12, 2013, 10:45:07 »
Ostin sarjan ekan kirjan vuosia sitten pikkusiskolleni lahjaksi. Sisko sitten hurahti aika totaalisesti ja nyt löytyy parikin saagaa hyllystä, osa suomeksi ja osa enkuksi. Itseäni on aina kiinnostanut lukea näitä ja viime syksynä otinkin itselleni pari ekaa kirjaa, mutta en päässyt ekaa lukua pidemmälle, kun opinnäytetyö alkoi painaa päälle. Nyt on opari tehty ja voin vihdoinkin alaa lukea tätä ja paria muutakin kesken jäänyttä kirjaa :)
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Cherachi

• Outolintu
  • Vuotislainen
  • Jos osaisin lentää, olisin jo kaukana täältä...
    • Saffu
« Vastaus #5 : Kesäkuu 28, 2013, 11:47:27 »
Olen itsekin lukenut sarjaa ja yllätyin. Se ei ollut sellaista luettavaa, jossa saisi odottaa tapahtumista, sillä klaanien tavat ja tapahtumat veivät suurimman osan tarinan kulusta ja sitä oli myös mielenkiintoista seurata. Tarina saattoi olla hiukan kliseinen, mutta ei niinkään lukiessa haitannut. Sarjakuvia en tosin ole selaillut, mutta kirjoista pidin kovasti.
Tämä harvinainen yksilö tunnetaan myös nimimerkillä Saphire (ei vuotiksessa). Yksilö esiintyy
 monilla Vuotiksen kaltaisilla keskustelupalstoilla. Ruokavalio koostuu
pääosin hyvistä ficeistä.

Poissa Hupi

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #6 : Heinäkuu 04, 2013, 09:56:45 »
Minä yritin joskus lukea tätä sarjaa. No luin ekaa kirjaa ehkä parikymmentä sivua ja siihen se sitten jäikin :D Sinänsä ihan kiva idea, mutta minä ja kissat ollaan ihan eri maailmasta, niin ei oikein kiinostanut lukea :D Eri asia jos kissojen tilalla olisikin koiria :)

Poissa Lumipöllö

• Äänetön stalkkeri
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Heinäkuu 04, 2013, 12:01:08 »
  Itse luin ensin toisen osan ja yllätyin - kissat eivät ole mitenkään tärkeitä minulle (toisin kuin koirat), mutta sarja vie mukanaan. Luin kaikki kirjat ensimmäistä lukuun ottamatta ja siinä samalla minusta taisi tulla jonkin asteinen fani... Ensimmäistä kirjaa luin johonkin puoleenväliin, en jaksanut enempää sillä ensimmäinen osa on mielestäni tylsä. Sarja ei ole mitenkään kliseinen vaikka tiivistettynä kuulostaakin siltä. Oma suosikkini on erikoisseikkalu Tulitähden tehtävä, joka muuten sivumennen sanoen puuttuu tuosta listasta.
  Uudesta profetiasta en pidä, luin ensimmäisen osan ja siihen se jäi. Ensimmäinen saaga tulee aina olemaan lähmipänä sydäntäni. Kannattaa lukea :3
Ujonlainen keijukainen, asioistaan vaitonainen
Kaukaa kyyneleensä kiertää.
Yksinäinen, päältä jäinen, rakkaudessa kerjäläinen
Kengät kuljettaa ja hiertää.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
    • Warrior Cats RPG
« Vastaus #8 : Heinäkuu 06, 2013, 19:25:15 »
Tulitähden tehtävä puuttuu tuosta siksi, koska laitoin siihen vain kaikki pääsarjat, en mangoja, kenttäoppaita, erikoisseikkailuja (jollainen tuo kyseinen kirja on) taikka mitään muita. :)
And horizon with ending

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #9 : Lokakuu 14, 2013, 22:43:20 »
Enkö ihan tosi ole vielä kirjoittanut tänne? No korjataan asia, sillä minun on pakko myöntää että pidän tästä sarjasta jollain tasolla. Niinkin paljon että olen ryhtynyt hankkimaan niitä omaan hyllyyni. Tosin vasta muutaman olen sinne saanut, mutta pikku hiljaa, pikku hiljaa. Olen lukenut Tulitähden tehtävän ja kaikki sarjoihin kuuluvat suomennetut kirjat paitsi uusimman. Sarjakuvia en ole nähnytkään edes yhdessäkään kirjastossa.

Vaikka pidän näistä en näitä millään lailla parhaiksi kirjoiksi tituleeraisi. Lukiessa tulee toisinaan ikävä tunne, että olisin pitänyt näistä nuorempana enemmän. Johtuen mitä ilmeisimmin siitä, että en taida olla ihan kohde ryhmää. Muita vikoja on ainakin kirjojen ennalta-arvattavuus ja kliseisyys.

Vioista huolimatta näissäkin kirjoissa on hyvää. Kirjoista välittyy tunne, että kirjoittajat tuntevat kissat ja kissoilla onkin mukavan kissamaisia tapoja, piirteitä, käyttäytymismalleja jne. Eivät siis ole vain ihmismäisiä kissoja. Kirjoissa tapahtuu kokoajan tarpeeksi, jotta mielenkiinto pysyisi yllä, mutta niissä ehtii kuitenkin olemaan kissojen tapoihin ja lakeihin tutustumista, keskusteluja ja kasvutarinoita. Ja ystävyyttä, yksi kirjojen teemoista tuntuu olevan ystävyys. Rakkautta löytyy myös, mutta toisin kuin jotkin nuorten kirjat nämä ei ole pelkkää ihmiskissasuhdesotkujen selvittelyä ja seurustelua. Uskoisin tosin, että yksi syy siihen että pidän näistä kirjoista on se, että pidän kissoista. Mutta toisaalta, mitä väliä sillä on miksi loppujen lopuksi pidän niistä. Lukukokemus on nautittava, joten luen näitä. Eiväthän nämä mitenkään äärettömän syvällisiä ole, mutta toimivat mukavana kevyenä lukemisena.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Keira

• Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleCastle1263
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #10 : Marraskuu 10, 2013, 17:47:01 »
Pidän Soturikissoista, mutta uudesta saagasta en niin paljon, sillä Tulitähti ei enää olekaan päähenkilö ja minä kun olen uskollinen päähenkilölle... :D

Pidin paljon Tulitähden tehtävästä, koska oli jotenkin palkitsevaa seurata uuden klaanin syntyä ja sen kehittymistä. Tässä kuussa pitäisi kai ilmestyä Taivasklaanin kohtalo. :) Ja eikös Taivasklaanin reviiri ole lähempänä klaanien nykyistä kotia kuin vanhaa metsää? Siinä kyllä yksi ärsyttävä juonenkäänne, sillä pidän alkuperäisestä klaanien kodista.

Mutta siis todella mielenkiintoinen kirjasarja, suosittelen lukemaan. :)

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
    • Warrior Cats RPG
« Vastaus #11 : Helmikuu 27, 2015, 20:39:21 »
Voisin vähän päivittää mielipiteitäni Soturikissoista. Nuo aiemmat viestini kun eivät sisältäneet oikein mitään muuta kuin listauksen tuolloin ilmestyneitä kirjoista. Omaa mielipidettäni en tuonut kovin hyvin esille.

Olen edelleenkin sitä mieltä, että Soturikissat on hyvä kirjasarja. Vaikka se onkin suunnattu minua nuoremmille, ei se estä sitä olemasta hyvä. Pidän kissoista ja fantasiasta. Sanon suoraan, että ne, jotka ovat lukeneet pelkästään ensimmäisen kirjan koko sarjasta ja tulevat sanomaan mielipiteensä sen perusteella, eivät oikeasti tiedä mitään siitä, mitä ovat Soturikissat. Villiin luontoon -kirjassa tutustutaan klaanien tapoihin ja joihinkin perinteisiin, mutta se jättää lähes täysin avonaisiksi mm. parantajien suhteen Tähtiklaaniin ja Tähtiklaanin muutenkin, syvemmän tutustumisen Myrskyklaanin lisäksi muihin kolmeen maanpäälliseen klaaniin ja reviireihin sekä kissoihin. Vaikka ensimmäisessä kirjassa olisikin paljon asiaa, ei niihinkään vielä syvennytä kunnolla ennen kuin vasta myöhemmissä kirjoissa.
Olen nyt itse lukenut kaikki kirjat järjestyksessä englanniksi aina Into the Wild -kirjasta varsinaisen sarjan viimeiseen kirjaan The Last Hope saakka. Mielestäni Power of Three- ja Omen of the Stars -saagat ovat kaikista parhaita. Oma mielipiteeni on, että silloin se tarina vasta varsinaisesti alkaa. Kahden edeltävän saagan tapahtumat tuntuvat olleen vasta johdattelua varsinaiseen asiaan, vaikka en missään nimessä sano, että aiemmat tapahtumat olisivat vähäisiä merkitykseltään. Power of Three -osiota on alettu nyt suomentaa nimellä Kolmikon mahti. Mielestäni Kolmikon voima olisi ollut parempi suomennos, mutta eihän sille mitään mahda. Minä ja siskoni lopetimme suomennettujen painosten ostamisen Auringonlaskuun, koska siskoni ei ole nykyään enää niin kiinnostunut noiden kirjojen lukemisesta, luen itse mieluummin englanniksi kuin suomeksi ja englanniksi niitä saa tilattua netistä kolme kappaletta samalla hinnalla, mitä yksi suomenkielinen maksaa.
Power of Three on ehkä kaikista saagoista se ihan suosikkini, koska siinä ovat mielestäni parhaat tapahtumat ja parhaat päähahmot. Jayfeather/Närhisulka on kaikista kirjoista suosikkihahmoni Harmaaraidan ja Tulitähden rinnalla. Hahmo on mielenkiintoinen juurikin erikoisten kykyjensä ja sokeutensa vuoksi.

Ja eikös Taivasklaanin reviiri ole lähempänä klaanien nykyistä kotia kuin vanhaa metsää? Siinä kyllä yksi ärsyttävä juonenkäänne, sillä pidän alkuperäisestä klaanien kodista.

Jos tarkoitat nykyisellä kodilla Järvireviirejä ja vanhalla metsällä Nelipuun ympärillä olleita reviirejä, niin vastaukseni on, että Taivasklaanin koti on lähempänä vanhaa metsää. Eikö se ole sen Kaksijalkalan takana, mikä näkyy Nelipuu-kartassa? Tulitähti ja Hiekkamyrskyhän seurasivat sitä Aurinkokivien vierestä kulkevaa jokea alavirtaan eli kartan alareunan ulkopuolelle lähtiessään etsimään Taivasklaania. Klaanien uudet reviirit puolestaan sijaitsevat Korkokivien toisella puolella. Tässä on kartta, jossa näkyy matka Nelipuu-reviireiltä (tai siis Korkokiviltä) Järvireviireille: http://www.warriorcats.com/explore/territories/forest-lake

Itse pidän paljon enemmän järven ympärillä olevista reviireistä. Ehkä se johtuu siitä, että olen Warrior Cats RPG:ssä pelannut jo useamman vuoden ajan Järvireviireillä ja olen siksi tykästynyt siihen, miten ne ovat lähellä merta. Myös uusien reviireiden ulkonäkö ja historia (josta kerrotaan juuri tuossa Power of Three -saagassa) miellyttävät minua enemmän.
And horizon with ending

Poissa Jade

• Vuotislainen
  • "When nothing goes right, go left."
  • Pottermore: RoseStone1123
« Vastaus #12 : Heinäkuu 10, 2015, 17:49:14 »
Olen lukenut Tuli ja jää nimisen kirjan kyseisestä sarjasta. Ajattelin alkaa lukemaan Soturikissoja enemmänkin, kunhan joudan jokupäivä kirjastoon.. :D
Ihan hyvältä kirjasarjalta vaikuttaa, vähän vaikea oli aluksi ymmärtää, kun tuo minkä luin on käsittääkseni toinen eikä ensimmäinen osa Soturikissoista. Kirjassa oli ehkä vähän liikaa henkilöitä mutta kyllä se siitä sitten lähti kun alkoi pääsemään juoneen. :D
"If you can dream it, you can do it."