Kirjoittaja Aihe: Vuodenajat  (Luettu 5009 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Vuodenajat
« Vastaus #25 : Kesäkuu 15, 2011, 02:53:45 »
Kevät on ihan mukavaa aikaa muttei mikään lempivuodenaika siltikään. Hyviä puolia keväässä on miun mielessä se kun puihin alkaa tulla lehtiä, ruoho vihertyy, linnut laulaa, kukat alkaa kukkia... Ja se fiilis. Minulla on eräältä keväältä todella ikimuistoisia hetkiä tallessa. Sekä hyviä että huonoja. Enimmäkseen silti hyviä. Tutustuin moniin uusiin ihmisiin, ihastuin ja aloin seurustella. Ja tässä sitä nyt ollaan ja yli vuoden olen seurustellut. Ja nyt tänä keväänä se mahtava fiilis palasi.
       Jotenkin siinä fiiliksessä oli mukana ripaus jännitystä ja loputonta onnea. Se on se hyvä asia keväässä. Jotenkin muistaa sen, että hei kyllähän se kesäloma on tulossa ja opiskelusta pidetään pieni paussi.

Mutta sitten. Keväällä on myös huonot puolensa. Se kaikki loska jota jää lumesta. Minä niin inhoan kulkea yhtään missään kävellen, sen jälkeen kengät ovat ihan märkinä ja muutenkin osaa olla ankean näköistä se loska. Sitten kun loska ja likainen lumi on poissa, näyttää kaikki paljon valoisammalta ja mukavammalta. Ja sekin myös, että itse ainakin olen usein keväällä todella, todella väsynyt. Se johtuu kaiketi siitä kaikesta opiskelun määrästä ja stressistä koulun takia, mitä ainakin itse toisinaan koen.

Kesä voisi olla lempivuodenaikani... Mutta ei se silti taida olla. Olen aina miettinyt onko se minun kohdalla talvi vai kesä. Mutta kesä on kyllä mukavaa aikaa kaikesta huolimatta. On vapaata aikaa, lämmin.. Kesällä tulee se perus kesäfiilis et ottamaan aurinkoa, uimaan ja syömään jäätelöä. Nytkin olen hankkinut hienon rusketusrajan ja uinutkin olen... Puhumattakaan jäätelön syönnistä.

Mutta toisaalta. Kesällä on ötököitä, joita en ihan tosiaan siedä. Pelkään niitä ihan järjettömän paljon enkä saa pelkoani kuriin. Jos paarma pyörii ympärillä, menen ihan sekaisin. Kiljun, huidon ja sydän hakkaa todella lujaa. Kesässä on miun kohdalla myös se huono puoli, etten näe osaa kavereista juuri ollenkaan koko kesänä. Eniten harmittaa etten näe yhtä ihmistä, joka on tavallaan se "bestis".

Syksy on aika josta en liiemmin pidä. Syksyn tullessa on usein synkkää ja harmaata. Kyllä, harmaata, vaikka kaikkialla on mahtavia värejä! Sitä on hankala selittää. Pidän kyllä aurinkoisista syyspäivistä jolloin vielä on lämmintä, mutta silti luonto on värikäs. Inhoan niitä harmaita sadepäiviä jolloin kaikkialla on lätäköitä ja märät lehdet tarttuu jalkapohjiin, yh. Aurinkoisina syyspäivinä on mukava lähteä valokuvaamaan. Tai vaan hengailemaan johonkin. Mutta syksy tuo tullessaan kylmät ilmat. Kylmä ei haittaa talvella, ainakaan minua, mutta silloin siihen on jo niin tottunut. Kesän jälkeen sana "kylmä" ei yksinkertaisesti houkuttele.

Talvi, tämän taidan nimetä lempivuodenajakseni! Talvimaisema on yksinkertaisesti todella kaunis, ellei ole nollakelit. Pakkasella maisema on usein kaunis ja jotenkin herkkä, sellainen josta vaan on pakko saada kuva. (Tykkään siis valokuvata.) Mutta jotenkin se tunne joka minut kohtaa kylmänä lauantaiaamuna. Hyvä kirja, kuuma kaakao, viltti, takka jossa on tuli... Se päihittää jopa auringossa lekottelun. Rakastan lunta, se on jotenkin niin kaunista. Ja talvella on myös se paras juhla nimeltä joulu.

Olen aina tykännyt joulusta ja yleensäkin se aika. Jo iltapäivästä alkaa hämärtyä ja yöt on täysin pimeitä, mikään ei silti voita tähtitaivasta tai revontulia. Upea näky. Ja joulun alla on mahtavaa jälleen kietoutua vilttiin hyvän kirjan kera, mutta tällä kertaa on mahtavaa juoda kuumaa glögiä. Ja se asia, mikä todellakin talvessa on mahtavaa, ei ötököitä!

Voisin selostaa talvesta ihan loputtomiin mutta kyllä taidan nyt painua pedin puolelle, ei ihan hirveästi väsytä mutta onhan tuo kellokin jo melko paljon... Ja huhhuh, kylläpäs tästä tuli melkonen selostus! No, jos sitä ei kukaan jaksa lukea niin en moiti. :)
Cadillac.

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #26 : Kesäkuu 22, 2011, 13:50:45 »
Tosi mukava aihe:)

Itse pidän eniten talvesta:)
Rakastan talven ihanaa valoisuutta ja pimeyttä. Se on maailman ihanin tunne kun heräät aamulla ja katsot ikkunasta ulos ja näet ihanan kirkkaan maiseman. Asun maalla, ja luonnollisesti taloamme ympäröi kauniit pellot. Ja se on ihanaa kun lumihankia on silmän kantamattomiin pelloilla:)
Ja metsä se vasta kaunis on! Kun lumi on taivutellut kuusia ja kiiden oksat notkuvat suurista lumimääristä. Se vain on niin ihanaa mennä aamulla aikaisin kovassa pakkasessa tarpomaan lumkengillä metsään pitkälle lenkille. Tai suksienkin kanssa mutta yleensä menen lumikengillä:)
                         Talvi on paras aika eläinten tarkkailuun. Olen tarkkaillut on kaksi vuotta suuressa metsässämme asuvaa ilvestä nimeltä Vanessa (Lempinimi Nessa) ja Nessan pentuja. On niin ihanaa nähdä lumessa ilveksen pentujen telmintä jälkiä ja jokseenkin toivottomia kiipeily ja metsästys yrityksiä:) Tuossa on yksi iso syy miksi talvi on paras vuodenaika, voi tarkkailla eläimiä ja niiden menoa helposti. Talvella usein menen koko päiväksi metsään, kiipeän kuuseen (olen oravapoika:D) ja kaukoputkella tarkkailen vähän kaikkea.
Muistan aina kun lapsena heräsin aamulla ihan innoissani ja menin ulos paksussa haalarissa ja puuhailin vähän kaikkea:) Paras muistoni oli kun oli polviin asti lunta ja päätin veljeni kanssa mennä hyppimään ojiin:D Hypimme kuin kirput vähän joka paikkaan ja kun menimme sisälle, äiti oli keittänyt kaakaota ja sitten katsoimme lastenohjelmia:) Ihania ja kultaisia muistoja. Talvella isoveljeni aurasi traktorilla aina jättimäisen lumikasan pellolle ja sitten pikkuveljeni kanssa kaivoimme sen täyteen tunneleita ja olimme siellä aina illalla ulkokynttilöiden valossa:)
Se oli "susiluolamme" :D Tunnelmaa saimme kun naapurin huskyt ulvoivat:) On ihanaa kuunnella pilkkopimeässä ulvontaa. Ja tietysti nyt viime talvina on ollut paljon lunta, joten olen veljeni kanssa pudotellut lumia katolta. Ja muistan kun viime talvena minua ärsytti se kun työ oli hidasta, joten päätimpä liukua lumien kanssa alas katolta:D Se toimi hyvin ja saimme katon puhtaaksi nopeasti:)
Onhan se juu vaarallista mutta turvallisuus on aina ollut lähellä miun sydäntä:D (myös silloin kun putosin puusta 7-vuotiaana, ja vähintäänkin 5m korkeudesta. Oravanpojan synty:D)
                                             Viime talvenakin juoksentelin innoissani lumessa ja kierin ja telmin:D *nolottaa* Lumiukkojen tekeminen on ollut perinne, mutta viime vuonna se jäi tekemättä kun koiramme tuppaavat joko raiskaamaan ukkommeXD Tai sitten valkoinen lumi muuttuu ovelasti keltaiseksi:D Joten yhteishyvän vuoksi emme tehneet ukkoja:) Tosin ensi talvena ajattelimme tehdä lumi Hagridin. Mutta keltaiseksi sekin muuttuu ennen pitkääX)
Minua ei pakkanen lannista eikä lumi pysäytä! (Eteenpäin sano mummo lumessa!)
Isä väittää minua eskimoksi..

Mutta sitten on seuraavana syksy. Rakastan syksyä, koska silloin menen metsästämään sieniä:)
Viime vuoden sienisato oli hurjan suuri:0 Ja tänä vuonna varmastikkin parempi jos syksyllä ei ole kamalasti hallaa. On ikävää hommaa kerätä jäisiä sieniä:\  Syksyllä hieno oranssi toppaliivi päälle, puukko vyölle, kori käteen ja lippalakki päähän ja sieneen!:D Parhaita sieniä ovat .. apua en edes muista nimeä:0 Olemme kuitenkin nimenneet nämä mystiset sienet Engelbärgeiksi:D (Katso tuolla on Engelbärg!)
Itse vihaan sieniä>< (hyi) Mutta niitä on hauska kerätä:D Ja kerään niitä siinä toivossa että jos joskus tulee smurffi vastaan:) Mutta syksy on ihanan kaunis vuodenaika. Lehdet kellastuvat ja antavat metsälle keltaisen ja punaisen väripeiton:)
Syksyllä on jo vähän viileämpää ja pimeämpää. Kaunis vuodenaika.
Sekä suosiollinen hirven metsästykselle:) Joka syksynä kuuluu laukauksia metsästä ja koirien haukuntaa.
Hyvä hirvikausi takaa myös kylän hirvipeijaiset:) Haluaisin itsekkin harrastaa metsästystä mulla kun olen liian nuori hankkimaan metsästyskorttia. Enkä usko että edes onnistuisin saamaan sen:D Joten mietin asiaa sitten vähän vanhempana:)
Viime syksy oli kylmä ja pitkä. Talvi oli vähän myöhässä mutta niin oli kevätkin. Mutta silti saatiin kunnon talvi:)

Kevät on kaunista aikaa:D Linnut lentelevät siellä sun täällä ja rakentavat pesiään. Kevät aurinko sulattelee talven lumia ja lämmittää. Metsä tuoksuu ihanalle. Niin tuoreelle. Kaikki alkaa vihertää.
Keväällä suoritetaan kylvöt ja maanmuokkaukset. Traktoreita on siellä sun täällä ja koko suomi heräilee talvihorroksestaan. Pyöräilijöitä alkaa näkyä tien päällä ja mopoja kaivetaan autotalleista. Sukset suljetaan kaappiin ja moottorikelkat viedään autotalliin odottelemaan seuraavaa talvea.
Kalastajat alkavat kaivella onkia ja uistimiaan. Ihmiset heittävät talviturkin pois kävelevät liian innokkaina ulkona sortseissa ja tulevat kipeiksi. Kevät on ihana vuodenaika:)
Kun luonto uudistuu ja uutta elämää syntyy niin eläimien kuin lintujenkin keskuudessa.

Kesä on ahdistavin vuodenaika. Ukkostaa ja sataa. On liian kuuma ja kuiva. Hyttyset pistelevät ja ampiaiset surisevat korvissa. Mutta se on kesä:) Ja niin myös grillikausikin avataan ja joka ilta grillissä tuoksuu maissi, katkaravut ja makkara:) Juopot työllistävät poliiseja ja sitä itsekkin tulee maisteltua vähän saunakaljaa. Suomalainen kesä on kaunis ja perinteistä juhlan aikaa. Saunotaan, kalastetaan, uidaan ja ongitaan. Kesällä kevään vasikat ja varsat kirmailevat pelloilla. Meillä on lypsykarjaa. Ja kesä ei ole se helpoin ajanjakso lehmien kanssa. Hiehot pääsevät ensimmäistä kertaa laitumelle ja siitä seuraa usein täysi katastrofi kun ne ovat niin hönttejä eivätkä tiedä minne mennä. Siitä seuraa rikkoutuneet aidat, karanneet lehmät jotka voivat kadota metsään jopa viikoksi. Vasikat tarvitsevat maitoa, ja harvoin on lämmintä vettä peseytymiseen kun vasikoiden maitoon sekoitetaan vettä. Meille tulee vasikoita joka kevät noin 30. Ja se on rankkaa kaikille. Sillä ne tarvitsevat maitoa pari kertaa päivässä. Myös kesä meinaa sitä että sonnit pitää päästää laitumelle. Se on vähän isompi prosessi. Sillä sonnit ovat itsepäisiä ja ne tulevat päälle jollei niitä osaa varoa. Perinteisesti niitä kiskotaan narussa muutaman miehen voimin mutta jotkut ovat niin hankalia että ne joudutaan vetää traktoriin sidottuina pellolle. Tämä helpottaa työtä huomattavasti. Ja parivuotiset vasikat täytyy siirtää uusiin aitauksiin. Vaikka pieniä ovatkin, ne pistävät tosissaan hanttiin ja edes minä en jaksa raahata niistä pienimpiä edes metriäkään.
Mutta tämän jälkeen loppukesä sujuu rattoisasti ja iloisin merkein. Vaikkakin ainakin minä joudun paiskomaan töitä hiki hatussa navetassa niin kyllä kesästä ehtii nauttia:)

Pöllöilijä

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Kesäkuu 27, 2011, 20:22:41 »
mä rakastan kaikkia vuodenaikoja. Se on jotenkin lohduttavaa ja rauhoittavaa, että kesä tulee aina uudelleen, ja syksyn jälkeen koittaa aina talvi. Mun uskontoni on sellainen, että se perustuu laajalti luonnon seurailuun, ja siksi elämäni täyttyykin vuodenajoista, niiden neljän vuodenajan "pyörästä", joka pyörii aina uudelleen ja uudelleen tuoden kaikki vuodenajat vuorotellen mun luokse.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Kesäkuu 28, 2011, 00:32:33 »
Lähtemätön listäykkönen syksy on suosikkini. :3

Syksy on ihanaa aikaa, eikä pelkästään ruskan ja kauniiden värien, vaan myös sateiden, sumun ja myrskyjen takia. Pitäkää hulluna vaan, mutta meikä rakastaa koiranilmaa.<3 Sade, sumu, ukkonen... Pelkkä ajatuskin tuo hyvälle tuulelle.
Ja varsinkin alkusyksystä on liian hienonupeannätin näköistä kun synkänharmaa taivas, vihreä nurmikko ja lehdettömät puut. *__* *Haltioissaan*

Pakko olla Kanfleyn kanssa tässä samaa mieltä! Suorastaan rakastan syksyä vuodenaikana, kaikkia sen sateita, ruskaa, pimeyttä ja alkavaa kylmyyttä. Syksyn alkaessa on jotenkin mukavaa (kodikasta, lohdullista,.. en osaa selittää) että alkaa taas kesänjälkeinen arki ja asiat palaavat "normaaleihin uomiinsa". On kiva aloittaa taas opiskelu, elää normaalin päiväjärjestyksen mukaisesti, nauttia kuuman kesän jälkeen ihanan raikkaan viileästä ilmasta ja kiskoa kaapeista kaikki syystakit ja kaulahuivit esille. (Odotan nytkin innolla tätä aikaa!) Syksyllä on ihanaa odottaa ensimmäisiä yöpakkasia ja kävellä poluilla, joihin on pudonnut lehtiä sekä nuuhkia ihanan raikasta syksyistä ilmaa (nyt alan jo fiilistelemään).

Syksyn jälkeen tulee varmaankin suosiojärjestyksessäni kesä, koska pitkän kylmän talven ja kevään jälkeen on ihanaa nauttia hetki lämmöstä. On kivaa pulahtaa jokeen uimaan ja unohtaa hetkeksi kaikki velvollisuudet. On kiva hipsutella varvastossuissa kaupungille ja pukeutua muutenkin vähän väljemmin. En kuitenkaan ole mikään helteiden ystävä, palan helposti ja ötökät iljettävät minua, joten saan aika äkkiä kesästä tarpeekseni ja alan odottamaan lempparivuodenaikaani syksyä ;) Syksyllä saa nauttia auringosta ilman palamista ja ulkoilmasta ilman ötököitä.

Kesän jälkeinen paikka on varattu talvelle. Talvi tuntuu aina mukavalta alussa ja keskitalvella on ihanaa istua lämpimässä sisällä villasukat jalassa, juoden kuumaa glögiä tai kaakaota. Talvi on kuitenkin niin kauhean pitkä, että sen hohto menee auttamattakin viimeistään siinä helmikuun korvilla, kun odottelee 25 asteen pakkasessa bussia seitsemältä aamulla.

Ennen pidin keväästä paljon, mutta nyt sen hohto on laskenut. Keväässä on kuitenkin se mukavaa, että silloin saa nautiskella lumien sulamisesta ja kesän odottelusta. Kevät on kuitenkin kokonaisuudessaan vain jonkun odottelua (kesän, kesäloman, lumien sulamisen, ym. arkisten pikku asioiden), joten en laske sitä itsessään kovin mukavaksi vuodenajaksi, vaikka onhan odottamisessakin puolensa, ei sillä.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #29 : Heinäkuu 16, 2011, 01:13:47 »
Suomi ei todellakaan ole vuodenaikojen puolesta minun paikkani. Kesä on nimittäin ainoa vuodenaika, josta oikeasti pidän. Mutta eritelläänpäs nyt vähän:

Kesä

Kesä on ihanaa aikaa! On lämmintä, ei tarvitse hurjaa vaatekerrosta mennessään ulos, voi olla ulkona paleltumatta, on valoisaa, lomaa koulusta, jne... :) Kaikki tuntuu paljon hauskemmalta ja helpommalta kesällä. Tunnelma on ihan erilainen! Ja kesäillat ovat kyllä jotain niin ihanaa. Erityisesti kuuman hellepäivän jälkeen, kun illaksi viilenee. <333 Ahh. (No nyt alkoi harmittamaan tämän hetkinen sadesää ://) Mutta siis kesä on ehdottomasti minun aikaani!

Syksy

Voi ei. Odotan jo nyt kauhulla ensimmäisiä syksyn merkkejä. Syksy tarkoittaa sitä, että kesä loppuu. Ja kun kesä loppuu alkaa piiiiitkä odotus, joka kestää aina seuraavaan kesään. Mutta itse syksystä; oikeastaan pidän alkusyksystä. Silloin kun on vielä ihan siedettävän lämmin ja voi hyvin olla ulkona. Siinä kohtaa kun alkavat oikeat syyssäät ja -myrskyt, niin pitäminen vaihtuu inhoksi. Masentavaa on myös koko ajan lisääntyvä pimeys. Minulle syksy on jotenkin sotkuista aikaa. :DD Tai siis, sanasta syksy tulee ensimmäisenä mieleen märät puun lehdet, jotka leijailevat vankassa tuulessa hyvällä tuurilla suoraan naamalleni. x) Että näin.

Talvi

Hyyyi, talvi! Voin luvata, etten keksi siitä yhtään hyvää puolta. Huonoja puolia kyllä; kylmyys, lumi, kylmyys, pimeys, kylmyys, pakolliset miljoonat vaatekerrokset, pakkanen, kylmyys, kylmyys, kylmyys! Talvella en yksin kertaisesti pysty lähtemään kotini lämmöstä, jos ei ole aivan aivan pakko. Välttelen aina viimeiseen asti ulos menemistä. Valitettavasti myös sisällä on usein aika kylmä (täällä meidän kotona juuri minun huoneeni on se kaikista viilein ://). Myös aina lisääntyvä pimeys on masentavaa. Mutta kaikista masentavinta aikaa on se kun päivän ainoat valoisat tunnit ovat silloin kun olen koulussa! Se jos jokin on ärsyttävää. Juu ja jossain kohti talvea tulee aina kauhea tuskastuminen; eikö tämä ikinä lopu. Suomen talvi on vaan ihan liian pitkä.

Kevät

Kevät on minulle helpotuksen aikaa. Vihdoin on pitkä talvi takana, ja voi aloittaa kesään valmistautumisen! Se on vaan niin ihanaa nähdä kuinka lumi lopulta sulaa, ja maa sen alta paljastuu piiiiitkästä aikaa. Mmm. <3 En edes jaksa välittää loskasta vaikka se inhottavaa onkin. Loska kun on lumen sulamisen merkki! Myös se on ihanaa, kun huomaa päivien valoistuvan! Joka päivä aina vähän valoisampaa. :) Kesä lähenee... ♥ En siis pidä keväästä kevään takia, vaan siksi että se tarkoittaa kesän olevan lähellä. :)
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #30 : Heinäkuu 19, 2011, 01:19:26 »
Pidän alkutalvesta, mutta en lopputalven ja alkukevään vaihteesta. Pidän keväästä, mutta olen silloin väsynyt. Toiveikasta ja kaunista aikaa. Hyvää aikaa. Pidän koko kesästä. Pidän syksystä. En pidä syksyn ja talven välisestä mustasta ajasta.

Lapset ovat ilkeitä vuoden alussa. Kesällä joka paikka on täynnä ihmisiä. Talvella jalat paleltuvat helvetillisellä tavalla. Keväällä on siitepölyä. Suomi on kaunis jokaisena vuoden aikana. Jokainen vuoden aika on odotettu ja erilainen. Kesä saisi kestää ikuisuuden. Tammikuussa on hartaan kaunista ja rauhallista. Kuuluvaisuuden tunnetta. Keväällä elämä syntyy ja olen osa sitä syntyvää elämää. Syksyllä elämä on arkisen oranssin, keltaisen villaista ja rakastettavaa.

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #31 : Heinäkuu 19, 2011, 09:29:28 »
Voisimpa minäkin avautua, en ole laittanut näitä mitenkään erityisesti paremmuasjärjestykseen tms. Syksy on ehkä lempi vuodenaikani, mutta pidän oikeastaan kaikista vuodenajoista aina välillä. Rakastan syksyn viileyttä, mutta ei kuitenkaan ole liian kylmää. Valoa riittää tarpeeksi, eikä ole aina pimeää kuten talvella, kun arkisin lähden ja tulen kotiin. Syksynvärit ovat upeita ja pieni koleus saa ilman jotenkin kauhean raikkaaksi ja kuulaaksi. Tunnen itseni yleensä inspiroituneeksi syksyllä ja jotenkin kaikki tuntuu yleensä jännittävämmältä ja mielenkiintoiselta. Sadepäivät eivät ole mukavia syksyssä, ne ovat harmaita ja jotenkin synkkiä. Ihan loppusyksystä en pidä, kun kaikki on kuollutta ja synkkää, eikä ole vielä tarpeeksilunta maassa, silloin alkaa olla jo pakkastakin vähän.

Talvi on mukava jonkun aikaa, mutta pidemmän päälle yleenä odotan jo kevättä. En pidä kauheasti siitä, että aamulla kun lähden kotoa on pimeää ja illalla kun vihdoin pääsen kotiin, on taas vaihteeksi pimeää. Lumi on ihan ok, mutta loska on kirosana ja lumisade ärsyttää silloin, kun pyryttää ihan reippaasti ja olo tuntuu vähintääkin uitetulta kun olet päässyt sisälle. Vihaan kylmää kauheasti, vähän pakkasta on ihan ok, mutta kun mittari lähtee kipuamaan edes yli -7'C asteen, minulla on kylmä. En ole ikinä ollut mitenkään eityisen talvipukeutuja, joten se on myös osasyy miksi en tykkää pakkasista. Talvi on tosin kaunista vuodenaikaa, varsinkin silloin kun on ihan oikeasti luminen talvi, eikä mikään loskainen ja musta. Välillä talvi on mukava, mutta yleensä kyllästyn siihen liian nopeasti ja odotan hartaasti kevättä, viha-rakkaus suhde talveen.

Alkukevät ei iske (loskaa ja melko kylmää), mutta sitten kun lumi on sulanut lähes kokonaan ja ruoho alkaa vähän vihertää sekä aurinko paistaa, niin sitten on mukavaa. Tunnen itseni yleensä energiseksi talven jälkeen. Kevät on aika neutraalia vuodenaikaa, valo, luonnonherääminen ja kesän lähestyminen on mukavaa.  

Alkukesä on minusta ihanaa vuodenaikaa, luonto on niin vehreää ja kaikki kukkii. Rakastan luonnossa liikkumista ja yleensä lähden valokuvaamaan ja käyn lenkillä koiran kanssa metsässä. Ette arvaa kuinka paljon rakastan sateen jälkeistä metsää tai ilta-auringossa kävelyä. Kesä on tietenkin myös mukava, koska on lämmintä, välillä ehkä liiankin, mutta kun ajattelee talvea, niin eipähän tuo haittaa kauheasti. Mikään auringonpalvoja en ole ikinä ollut, päinvastoin , mutta siitä pidän että aurinko paistaa ihan valon takia. Ötökät ei haittaa muuten kuin alkukesästä, silloin on liikaa hyttysiä täällä.  

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #32 : Elokuu 28, 2011, 21:10:04 »
Rakastan talvea on ihanaa kun kaikki kaverini valittavat kylmästä ja haluaisivat kesän tulevan, koska minä pystyn näkemään sen kaiken talven kauneiuden, se tietenkin vaati lunta mutta mitäpä siitä sen enempää. On ihana tuntea kylmä viima kasvoilla. Jossain kohtaa kuitenkin alkaa palelemaan mutta sitten juomaan kaakaota <3  Merikin on kaunis kun se on jäätynyt ja lunta leijailee maahan hitaasti. Se rauha ja kauneus mikä ympäröi kaikkea on vain hengen vievää. Tykkään myös laskettelusta paljon, mitäpä olisi hiihtoloma ellei pääsisi vaikkapa Åreen laskettelemaan?? Tykkään käyttää "viittoja" ja neuleita paljon ja niitä nyt talvella saa käyttää. Tykkään jollain hullulla tapaa myös toppatakeista. On kiva uppoutua untuvatakkiin ennen kun menee ulos kylmään. Tiedän kyllä että näytän varmasti ääliöltä toppatakeissa tai siis harvat niissä nyt kauhean hyvältä näyttävät :D

Tokana tulee tietenkin kesä. Rakastan uimista äärettömästi, varsinkin jos olen yksin koko rannalla. Voisin uida vaikka ikuisuuden. Kesässä rakastan myös jäätelön syömistä ahh... Ja mekot <33 Ostin niitä tänä kesänä aivan liikaa... ups :) Ja tykkään kayttää huiveja ja koruja. Ja kivaa on kun kesällä on lomaa :DD On kivaa myös kun kesällä sataa ihan täysillä. Silloin minun tekisi mieli niin mennä uimaan ja juoksemaan ulos vihreälle nurmikolle. Ja kun salamoi haluaisin niin olla jollain kalliolla katsomassa kun ne riehuvat ilmassa. Kuulostaapas taas järkevältä :D Jos nyt kerron myös jotain mistä en kesässä tykkää on ehdottomasti se kuumuus öisin se tappaa minut... Murr... Ja inhoan kun on niin paljon ötököitä. Hyttysiä,kärpäsiä,sääskiä, banaanikärpäsiä, raatokarpasiä yh...

Kolmantena tulee varmaankin kevät, se on sellaista kesän odottelua. Parasta on kun ollut kunnon kylmä talvi ja alkaa kaivata auringon lämpöä iholla. Odottaa että näkee ensimmäisen perhosen, ensimmäisen kukkasen puhkeavan kukkaan, odottaa että lehdet palaa puihin ja lempeä tuuli heiluttaa hiuksia.

Neljäntenä tulee siis syksy. On hankalaa sanoa kumpi on kivempi kevät vai syksy, sillä kun tulee syksy odotan synttäreitäni :D ja talven tuloa. Silloin kuitenkin on se jatkuva harmaa keli. Sataa, tulee räntää... Kuitenkin pidän sateesta etten mitenkään voisi sanoa inhoavani syksyä. Ei missään tapauksessa. Tykkään kun syksyn tullessa pian saa alkaa käyttämään ns. "syksy vaatteita" :D
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa monnipop

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #33 : Elokuu 28, 2011, 22:20:51 »
Ehdoton ja all-time-favorite on syksy. Tarkemmin sanottuna alkusyksy. Kun alkaa sopivasti viilenemään ilmat, voi taas pukeutua, käyttää takkeja ja kunnon kenkiä. Samalla lehdet alkaa muuttamaan värejään, ilma muuttuu ihanan "kirpeäksi" ja iltaisin voi nukahtaa sateen ropinaan. Jos tulee vielä myrskyjä, syksy on täydellinen! Kun syksy etenee, voi alkaa käyttämään kaulaliinaa ja pipoja/hattuja. Loppusyksystä en niin kauheasti välitä, silloin kun tuppaa satamaan räntää ja kun lehdet ovat täysin tippuneet ja tulee turhan pimeä. Mutta muuten syksy on täydellistä aikaa minulle. Polttaa kotona kynttilöitä, juoda teetä ja lukea hyviä kirjoja viltin alla. Ihana syksy, tule jo ♥.

Loput vuodenajat on vaikea laittaa minkäänlaiseen järjestykseen, koska niiden hyvät ja huonot puolet menee suht tasaisesti puoliksi. Mutta yritänpä nyt jotenkin listata loputkin : D.

Kesä on varmaan seuraavaksi paras. Tykkään lämmöstä, rannalla makoilusta, kalastamisesta ja mansikoista. Kesällä on ihana mennä puistoon parin kaverin kanssa ja pian sitä huomaa istuvansa kymmenen uuden ihmisen kanssa ringissä juttelevansa niitä näitä ja nauttivansa olosta. Kesällä voi vaan mennä ulos ja aina tapaa kavereita ja keksii jotain puuhaa. Terasseilla on myös kiva istua ja sitä harvemmin tapahtuu muihin vuodenaikoihin. Kesällä jopa suomalaisista löytyy sosiaalisempia puolia ja ihmiset kokoontuvat ulos, juttelevat tuntemattomille ja nauttivat elämästä! Mutta kesän huonoja puolia on liika kuumuus, kun tuntuu että on niin pienet vaatteet kuin vain voi olla ja silti tuntuu paahtuvansa. Kesällä ei siis juurikaan voi pukeutua, mutta sen kanssa pystyy elämään sen pari kuukautta mitä Suomen kesä kestää!

Kevät tulee kolmanneksi. Keväässä ihanaa on talven poistuminen, kun alkaa lämpenemään ja ulkona voi liikua hameessa tai mekossa jäätymättä pystyyn. Lumet sulaa, puihin alkaa ilmestymään lehtiä, linnut laulaa ja aurinkoa saa nauttia joka päivä pidempään, kuin edellisenä. Mielestäni kevät on kuitenkin melko ruma vuodenaika muihin verrattuna. Kadut on täynnä talven takaista hiekoitus hiekkaa, koiran jätökset paljastuvat sulaneen lumen alta ja alkukevät on hirveä, kun puihin ei ole vielä ilmestynyt lehtiä. Mutta tieto kesän saapumisesta antaa paljon anteeksi : D.

Talvi jää viimeiseksi. En oikeastaan löydä paljoakaan iloittavaa talvesta. Nyt olen ensimmäistä kertaa elämässäni ollut edes vähän innoissani talvesta, lumesta sekä kylmyydestä ja aion yrittää nauttia talvestakin. Talvella on kyllä todella kaunista, mikäli lunta on riittävän paljon. Pakkasetkin ovat siedettäviä, kunhan pysyvät alle - 10 asteen! Jäätyneet järvet ja ohut lumikerros siinä päällä, lumiset tai huurtuneet puiden oksat, hulluhan sitä olisi, jos ei sellaista pitäisi kauniina :: ). Mutta kylmyys, jatkuva pimeys ja liian paljon lunta pistää kyllä mielen apeaksi. Kylmyydessä ihanaa on vain se, että voi käyttää villasukkia ja suosiolla kieltäytyä liikkumasta kotoa kylmyyteen vedoten ;; ). Ja tosiaan, talvi ilman lunta on kamala. Hyrr. Toivottavasti tänäkin vuonna lunta tulisi tarpeeksi paljon! Mutta ei kuitenkaan liikaa, hahah.

En kuitenkaan pystyisi asumaan sellaisessa maassa, jossa ei olisi näin selviä vuodenajan vaihteluita. Pidän vuoden kiertokulusta, siitä kun on aina jotain mitä odottaa. Kunhan oppisin nauttimaan myös talvesta, niin osaisin innostua läpi vuoden ja löytäisin aina jotain odotettavaa!
Real eyes
Realize
Real lies

Poissa bunnypirates

• *Insert a cool title here*
  • Vuotislainen
    • Tumblr
  • Pottermore: ScaleSand
« Vastaus #34 : Elokuu 28, 2011, 22:38:27 »
En oikeen osaa päättää tykkäänkö enemmän syksystä vai talvesta. Molemmat on mukavan viileitä ja luonto on nätimpi kuin kesällä ja keväällä. Syksyssä on vain se vika että silloin alkaa koulut ja työt sun muut. Talvessa taas on vikana joulu.

Kesä on ihan hirveä, siinä ei ole mitään muuta kivaa kuin se että ei tarvitse tehdä yhtään mitään. :--D Inhoan kuumaa ja ötököitä.

Kevät on mukava, mutta kaikki se kura ja loska on ällöttävää. Ja luonto on ruman ruskea alkukeväällä. Ja pääsiäisenä tulee lapsia ovelle (kerran eräs poika yritti aukasta meidän ulko-ovea itse kun ei avattu sitä, onneksi se oli lukossa... o_o).
I'm sick of feeding my soul
to people who'll never know
just how purposeless
and empty they've grown .

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #35 : Huhtikuu 09, 2012, 22:29:11 »
Lempivuodenaikani ovat kevät, kesä ja syksy. Pidän eniten ajasta huhtikuu-lokakuu ja joulukuu-vuodenvaihde (vaikkei se vuodenaika olekaan).

Alan kyllästyä talveen yleensä helmi-maaliskuussa. Onneksi maaliskuun lopulla alkaa tulla jo kevät. Yleensä sen tajuaa silloin, kun huomaa lintujen laulavan taas keväisesti, sekä aurinkoisista päivistä. 

Keväällä on ihanaa seurata miten lumet sulavat, sää lämpenee, aurinko alkaa lämmittää, meri vapautuu jäistä, lokit kirkuvat taas, puistot alkavat kukoistaa ja muutenkin luonto alkaa heräillä talviuniltaan. On hauskaa seurata kevään etenemistä esim. omalla pihalla, kun ruoho alkaa vihertää ja kukat ilmestyvät.
Tykkään myös seurata erityisesti koivuja (vaikka olenkin niille allerginen), kun ne alkavat vihertää. Niistä näkee hyvin kevään etenimisen.
Tuntuu, että kevään myötä tulee ihan hirveästi energiaa ja on todella hyväntuulinen koko ajan. Ei minua marraskuukaan masenna, mutta kuitenkin. Keväällä ja syksyllä myös tuntuu tulevan ihan hirveästi inspiraatiota etenkin kirjoittamisen suhteen.

Kevään huonopuoli on, että siitepöly aiheuttaa allergiaa, mutta allergialääkkeillähän niistä oireista pääsee (hetkeksi) eroon. Toinen huono puoli keväässä on, että kaikki ötökät mönkivät taas esiin. Etenkin hämähäkit, koppakuoriaiset ja kaikenmaailman madot (paitsi kastemadot) ja toukat ovat minusta ällöttäviä. Ainoat ötökät, jotka eivät aiheuta inhoa tai ärsytystä ovat päiväperhoset ja leppäkertut.
Mutta muuten kevät on ihana vuodenaika.

Kesä on todella tervetullut talven jälkeen. On ihanaa, kun on lämmintä, valoisaa ja luonto on vehreimmillään ja pääsee tietenkin mökille, jonka läheisestä kirkonkylästä saa valtavia mansikoita ja -jäätelöpalloja yhden pienen pallon hinnalla. On myös ihanaa nukkua ikkuna raollaan ja herätä aamulla lintujen viserrykseen.
Ja tietysti juhannus on kesän parhaimpia hetkiä. 
Kesän huonoja puolia ovat ötökät, allergia ja jos on monta viikkoa jatkuva helle, kuten parina viime kesänä. Joku viikon-parin mittainen helle on ihan ok, mutta sitten alkaa ärsyttää, jos se vain jatkuu ja jatkuu. Silloin ei tarvitse tehdä paljon mitään, kun on jo ihan suihkun tarpeessa (no ei ihan, mutta melkein).

Syksyä alan yleensä odotella elokuun lopulla, kun alan kyllästyä kesään (tai lähinnä siihen helteeseen). Sitä alkaa kaivata viileää, raikasta ja toisella tavalla värikästä syksyä, kuuman ja valoisan kesän vastapainoksi.
Elokuussa tulee myös usein ostettua uusia vaatteita, neuleita ja muita sellaisia viileämpien ilmojen vaatteita. Sitten ärsyttää, kun ei pääse käyttämään niitä, kun helle vain jatkuu ja jatkuu. :D
Syksyssä parasta on viileä ilma, värikkäät lehdet ja kauniit syksyiset päivät, kun aurinko paistaa ja lehdet loistavat värikkäinä. Myös pimeät syysillat ja kynttilät luovat tunnelmaa.
Syksyssä huonointa on jos sataa monta päivää (tai viikkoa) putkeen. Lisäksi inhoan loppusyksystä sitä, kun alkaa tulla liukasta.

Talvesta en enää ole niin innostunut, kuin lapsena. Tottakai sitä voi mennä pulkkamäkeen tai rakentaa lumiukkoja minkä ikäisenä tahansa, mutta ei se tunnu enää samalta kuin lapsena.
Talvi on ihan ok sen kuukauden-pari, kunnes alkaa ärsyttää se kylmyys, pimeys ja kun lumi tukkii joka paikan (esim. lyhyimmän reitin bussipysäkille). Inhoan kovia pakkasia, kun pitää pukea suunnilleen koko vaatekaapin sisältö päälleen ja silti vähintään kädet ja kasvot ovat ihan jäässä. Inhoan myös sitä, kun tuulee kovaa ja lunta sataa päin näköä. Ja vaikka sinänsä pipoista pidänkin, niin ärsyttää, kun ne saavat hiukset menemään päätämyöten ja tekevät niistä sähköiset.
Mutta ehkä kaikkein eniten talvessa inhoan liukkautta. Inhoan sitä tunnetta, kun jalka lipeää, tai kun auto lähtee liukumaan.

Kaikkein eniten kuitenkin inhoan marraskuuta. Silloin on koko ajan pimeää ja usein liukastakin. Onneksi heti marraskuun jälkeen tulee joulu ja uusivuosi, jolloin tunnelma on minusta paljon iloisempi ja lämpimämpi ja jouluvalot (ja uutena vuotena tietysti raketit) tuovat valoa.

Edit: Tänään taas huomasin miten varkain kevät eteneekään. Ensin tulevat pikkuhiljaa kukat ja ruoho ja sitten yhtäkkiä taas huomaa, että koivut ovat jo ihan vihreinä lehdistä. Äsken, kun tulin kaupungilta kotiin ja ajoimme tietä, jota reunustaa molemmin puolin metsä, niin mikä näky. Sitä ei ikinä muista miten kauniilta luonto todella näyttäkään tähän aikaan vuodesta.   
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2012, 17:26:19 kirjoittanut Mansikkarahka »

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #36 : Heinäkuu 08, 2012, 23:43:16 »
Itselläni ykkösenä tulee kesä. Toisena talvi. Kolmas on kevät ja viimeisenä tulee syksy.
Kesä on parasta aikaa, koska on A.) kesäloma ja voi tehdä mitä haluaa. B.) mun synttärit ja nimpparit ja saa lahjoja XDDDD. C.) lämmintä ja pääsee uimaan. D.) saa hyvän rusketuksen. Kesä on huonoa aikaa, koska A.) kohta ne koulut taas alkaa. B.) ei oo mitään tekemistä. C.) on kaikenmaailman ötököitä. D.) on liikaa harkkoja.
Syksy on kauheinta/hirveintä aikaa, koska A.) on märkää ja kylmää. B.) koulut alkaa. C.) tulee kokeita ja kaikkee ylimäärästä. Syksy on kivaa aikaa, koska A.)harkat alkaa. B.) ei tarvitse olla kotona. C.) koulut alkaa. Jne.
Eli siis kesä on paras vuoden aika!
//Sori jos tuli vähä epäselvä..-.-
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2012, 16:33:33 kirjoittanut Rupertismyking »
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Elokuu 06, 2012, 23:58:26 »
Minä olen välikausi-ihminen :) Pidän eniten alkusyksystä ja loppukeväästä. Pidän alkusyksyn kirpakoista ilmoista, vesisateesta ja pimenevistä illoista. Tykkään jotenkin siitä odotuksesta, joka liittyy sekä alkusyksyyn että loppukevääseen. Sellainen aavistus tulevasta vuodenajasta, se on ihanaa. Esim. mikään ei ole ihanampaa kuin loppukeväällä on jo ilmassa aavistus kesää, mutta kuitenkin on vielä aika viileää ja luonto on vasta puhkeamassa kukkaan. Rakastan bongailla keväisin kuinka ruoho alkaa vihertää ja maasta alkaa puskea kaikennäköistä kasvia. Ja toisaalta rakastan syksyllä sitä, kun lehdet alkaa vaihtaa väriä.

Talvesta tykkään myös paljon ja aika pitkään talvi olikin lempivuodenaikani, mutta nyt se on vähän jäänyt syrjään noiden välikausien tieltä. Talvella on kuitenkin ihanaa, kun saa vetää villasukat jalkaan (tosin käytän villasukkia kesät talvet, joten tämä nyt oli vähän huono perustelu) ja kääriytyä kaikkiin ihaniin pipoihin, huiveihin jne. Toki osa talven hohdosta tulee joulusta. Toisaalta talven ihanuutta vähän syö se, että jossain vaiheessa se jatkuva pimeys alkaa rasittaa (etenkin, jos on vähäluminen talvi).

Kesä jää tässä mittelyssä minulla viimeiseksi. Onhan se kivaa, kun kesällä on lomaa, mutta kun se minulla jää melkein  ainoaksi hyväksi puoleksi... Kesällä on kaikkea liikaa. Luonto on liian vihreä ja liian runsas, ilma on liian lämmin jne.

hahah, kuinkahan monta kertaa toistin sanan ihana...
Huomenta maailma.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #38 : Elokuu 07, 2012, 01:29:51 »
Höm höm.. aika usein juuri päivastainen kuin meneillä oleva..

Lempivuodenaika on täälläkin syksy.

Inhoan kyllä sitä loka-marraskuuta kun on vain loskaa ja yää, mutta sitä ei edes huomaa muun ihanuuden keskellä <3 Syksyn kirpeän viileä ilma, ruska, värit (rakastan punaista), tuuli, sade, usva, myrskyt, lämpimästi pukeutuminen tuntematta kuitenkaan itseään topatuksi, rits räts-jäätyneet lätäköt ja niin kaikki <3 Eniten pidän alku-keski-syksystä, jolloin on ruska ja kaikki omenat ja marjat kypsyy. Syyskuu <3 Syksyllä ajatukset voivat hengittää ihanan viileää ja raikasta ilmaa. Syksy tuoksuu ihanalle (älä kysy), tuntuu ihanalle, kuulostaa ihanalle, näyttääkin :D Syksy inspiroi kaikkine vähitellen pimenevine iltoineen. Ja sade <3 SADE! Ja myrskyt <22 Lovelove.

Kesästä tykkään myös, mutta heinäkuun lopussa siihen kyllästyy aina poikkeuksetta. Liian kuuma, ei tilaa hengittää, ilma on tunkkaista ja liikaa ötököitä. Mutta silloin, kun on kesä-tykkäämis hetki, kesä on ihanaa <3 Loma, kukat, uiminen, jäätelö ja kaikki. Mutta niin...

Kevät tai loppukevät. Se ihana tunne kun luonto herää henkiin, kun on koko talven odottanut (sanoinko jotakin päinvastaisuudesta?:D) sitä <2 Hiirenkorvat, puhkeavat leskenlehdet, muuttolinnut, solisevat purot ja kumppareilla hyppiminen sulavassa lumessa ensimmäisenä lämpimänä päivänä :3 Ja tottahan toki minun synttärit :D

Talvi on ihanaa aikaa, mutta sen käy aina kuten kesän; siihenkin kyllästyy. Hankalaa tämä elämä :D Mutta rakastan talven päiväistä valoisuutta ja öistä pimeyttä, nenänpäätä pistelevää pakkasta ja lunta. Ja joulua :3 Talvella on ihana laittaa pipoja sun muita päälle, kuten Vellamo jo tuossa sanoikin :) Sitten on ihana tehdä kavereiden kanssa Lumi-ukkoja ja mennä sen jälkeen sisälle posket punaisena juomaan teetä/kaakaota :) Anteeksi lapsellisuuteni.

Rakastan vaihtelevia vuodenaikoja ja ihmettelen aina, miksei syksyyn ja kevääseen kyllästy talven ja kesän lailla. Varmaan, kun ne on sellaisia... välimuotoja :DD

mutta järjestys:

1.SYKSY!!!1
2.Talvi
3.Kevät
4.Kesä

Poissa Zhalar

• Pahvilaatikko :]
  • Vuotislainen
  • ~Vain kirjat ymmärtävät minua täysin~
« Vastaus #39 : Syyskuu 24, 2012, 19:55:50 »
Kuten monet ovat jo sanoneet, jokaisella vuodenajalla on omat hyvät ja huonot puolensa. Itse en ollenkaan pidä kesästä, liian kuuma, öttiäisiä, tylsyys lomalla (tosin loma on yksi +) ja ukkonen, jota valitettavasti pelkään.
Syksy ja talvi jakavat ykkössijan. Syksyllä on kaunista ja värikästä, voi hyppiä vesilätäköissä ja on ihanaa kun sataa vettä samalla kun voi lukea ja kuunnella kuinka sadepisarat soittavat sävelmäänsä peltikattoa vasten. Ilma kylmenee ja voi alkaa käyttämään kaulahuiveja ja pipoja ja tietysti villasukkia! <3 Ja vaikka joillakuilla saattaa alkaa syksyllä masennus, eiköhän muutama pala suklaata korjaa tilanteen C:
Talvi taas on mahtavaa aikaa, kun voi peuhata lumessa, rakennella lumilinnoja ja -ukkoja, olla lumisotaa, pulkkailla ja luistella (siis jos lunta sattuu olemaan) On myös ihanaa, kun voi nukkua jo aikaisemmin mainitut villasukat jalassa ja herätä aamulla siihen, että on niin himputin kylmä! Ja tietenkin pdän talvestä joulun takia, lempijuhlani. Suklaata, kirjoja ja villasukkia!
Kevät on kakkosena. Keväässä ei ole oikein mitään mitä vihaisin, koska en ole allerginen millekään, mutta ei myöskään mitään, mitä rakastaisin. Toki on mukavaa, kun rakkaat ystäväni (ystävyys ei välttämättä ole molemminpuolista) muuttolinnut palaavat suomeen, ja inhottavaa kun on loskaista, eikä kunnon lunta, mutta kuitenkin.
Eli siis;
1: Syksy ja talvi
2:Kevät
3:Kesä
"Kuuluisa Harry Potter, hänen aseenkantajansa Ronald Weasley ja kartanlukijansa Hermione Granger", olisi Kalkaros voinut todeta missä vaiheessa tahansa heidän lukuvuottaan.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #40 : Tammikuu 22, 2013, 20:58:12 »
Jep, kaikilla vuodenajoilla on hyvät ja huonot puolensa, mutta ehdottomasti paras vuoden aika on kesä. Lämmin sää antaa kesälle suurta plussaa, vaikka en jatkuvasta helteestä pidäkään, mutta harvoin täällä Suomessa on niin pitkään niin kuuma sää, että se minua häiritsisi. Kesällä on parhaiten aikaa rentoutua ja pystyy tekemään monipuolisempia aktiviteetteja.
Kevät tulee kakksoena, koska sää alkaa lämpenemään, mikä on hyvin positiivista, vaikka en siitä loskavaiheesta pidäkään. Luonto on kaunis kun kaikki alkavat vähitellen kukkimaan. Nykyään en edes pahemmin kärsi enää siitepölyallergioista, joten siitäkään ei tule miinusta. Ensimmäinen kunnon lämmittävä kevätaurinko on yksi ihanimmista tunteista.
Syksy on sijalla kolme. Syksyssä on positiivista luonnon kauneus ruska-aikana, mutta sen jälkeen vaan masentaa kun kaikki lehdet putoaa ja joka paikka näyttää rumalta ennen lumentuloa. Muutenkin sään kylmeneminen vähitellen on masentavaa.
Talvi on kaikkein inohottavin vuodenaika, koska en pidä kylmästä, enkä pidä lumesta. En edes harrasta mitään talviurheilua. Talvessa on kyllä kivaa joulu ja minun syntymäpäiväni.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #41 : Lokakuu 23, 2015, 13:04:13 »
Suosikkivuodenaikani on aina ollut Syksy. Syksyllä luonto on mielestäni kauneimmilaan, kun luonto on värikkäimmillään ja on sopivan viileä. Ei liian kuuma, eikä liian kylmä. Syksyllä voi nauttia luonnon ihanasta hajusta ja odotella tunnelmallsiesti talven tuloa.

Talvi on toisena suosikkina. Minulle talvi alkaa lumen tulemisesta ja loppuu siinä maaliskuussa kun lumi alkaa pikkuhiljaa sulamaan ja tulee kamala loska. Alkutallvesta nautin iahnasta joulusta ja uduestavuodesta. Tammi ja helmikuussa talvesta tulee anutittua kauniista luonnosta, vaikka silloin yleensä onkin kylminä. Silloin voi vielä vähän takafiilistellä joulua ja lämmitellä villasukkia.

Kevät on minulle vuoden kamalinta aikaa. Yleensä se kamaluus alkaa helmikuussa, kun tulee paineet töihin/kouluihin hakemisista. Itse loskan tuluta kevät kurjuuteni alkaa ja se loppuu vasta kesän lömmön tuloon toukokuussa. Keväällä aina ajattelee syksyyn ja jouluun olevan niin pitkä aika. Kevään ainoa piristysruiske on euroviisut, joita seuraan innokkaasti.

Kesä on ihanaa aikaa, jos on lomaa, hyviä töitä, lämmintä, vähän kesäsadetta (muttei niin paljon kuin viime kesänä) ja ei hyttysiä. Yleensä tämä ei toteudu, joten siksi kesäni meneekin pieleen ja ei olekkaan yhtä nautinnollinen kuin syksy. Kesällä tykkään uida ulkona järvessä ja matkustella ympäri suomea, jos on aikaa ja rahaa.

Poissa Haihtuus

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Tammikuu 24, 2016, 00:23:31 »
Vaikea kysymys, mutta ehkä järjestys on tämä:

Talvi: Rakastan lunta, joulua ja talveen kuuluvia urheilulajeja! Nautin talven kirpeästä pakkasesta, jouluvaloista, kauniista, lumisista maisemista sekä jotenkin talven rauhallisuudesta. Ei ole paljoa suunnitelmia mitä pitäisi tehdä (kuten kesällä) vaan keskitytään kotoiluun, mahdollisesti kuumaa juomaa siemaillen :)

Syksy: Alkusyksystä on vielä melko lämmin, joten monet kesän aktiviteetit onnistuvat edelleen (piknikit, mökkeily, ulkoilu ilman jäätävää vaatekerrosta..) Luonto on kaunis syksyisissä väreissä ja pimentyvät illat tuntuvat tunnelmallisilta (myös hieman haikeilta!) Syksyllä alkavat koulut, arkeen palaaminen kesän jäljiltä tuntuu tavallaan tosi mukavalta ja "uudelta alulta"! Loppusyksyn loskasta ja pimeydestä en kyllä niinkään välitä :D

Kesä: Kesän parhaita puolia ei varmaan tarvitse edes perustella: lomailu ja kauniit ilmat! Ohjelmaa tulee suunniteltua ihan liikaakin kun yrittää epätoivoisesti ottaa kesästä kaiken irti.. En kuitenkaan tykkää kuumuudesta. Myös itsetunto-ongelmat tuntuvat olevan kesällä pahimmat, kun kaikki höpöttävät bikinikunnosta ja rusketuksesta (katselen aina nolona valkoisia tappijalkojani, joista on unohtunut karvat ajelematta :D) Usein kesääni liittyy myös kesätyö -stressi.

Kevät: Kevät on ärsyttävä siirtymävuodenaika! Silloin odottaa, että kesä tulisi mahdollisimman nopeasti, mutta toisaalta myös haikailee mennyttä talvea ja lunta.. Myös koulustressi on usein pahimmillaan. Plussana keväässä on ensimmäiset kauniit päivät ja miten hyvä fiilis tulee kun pääsee jo ohuemmalla takilla ulos :D

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Tammikuu 24, 2016, 09:29:28 »
No en osaa kyllä noita neljää järjestykseen sillai suoralta käsin laittaa. No siis joo mä kerron sitten vastaavasti ne hyvät ja huonot puolet kaikista. ;D

Kevät

Eli siis nii kevät, mä ihnoon keväässä suunnattomasti sitä "ihanaa" lumensulamisaikaa ja varsinkin, kun jos töissä sattuu päiväkodissa oleen syksyllä tai keväällä ni tämä "ihana" kurakausi on kyllä siis jotain sanoin kuvailemattoman hirveää! Vastaavasti taas keväällä on ihanaa se, että alkaa jo pikkasen oleen valoa ja lämpöä, josta tulikin mieleeni taas sitten sekin kevään huono puoli. Lähdet kouluun/töihin aamulla, ni pitää olla villapaita, lapaset, pipo, pitkikset, toppavaatteet päällä ja kun tuut koulusta/töistä ni sitte saat  tulla t-paidalla ja shortseilla pois... Nii kiva kantaa koko arsenaali mukanaan kun lähtee jonnekin. :D Mut joo keväässä (tai no lopputalvessa ja keväässä) on se hyvä puoli, että mennään kokoajan kohti kesää ja lämpöä :D

Kesä

No joo siis mä RAKASTAN kesää ja lämpöä, mulla harvemmin on kesällä liian kuuma. No okei, jos jotain jumalattoman raskaita töitä pitäis kesällä tehdä ni se ei oo kivaa, ja se kun pitäis kokoajan juoda. ;D Mut nii siis kesä ja aurinko ja lämpö (tosin niitä ei pahemmin viime kesänä näkynyt). Siis onko mitään ihanempaa kuin olla kesällä ja ottaa kuumana kesäpäivänä rennosti ja olla auringon alla. :D Siihen sit kylkeen vielä joku hyvä kirja (esim Potterit) ja sitten jotain hyvää raikasta juotavaa (kylmää vettä, mehua, pirtelöä tms). Kesä♥, mut nii kolikollakin on kääntöpuoli. Kun on kesä, niin on hyttysiä, PAARMOJA ja kaikenmaailman muita mökiäisiä liikkeellä. Hrr. Siis paarmat (ja hirvikärpäset) on jotain niin hirveitä elukoita, että siis miksi sellasia pitää olla olemassa? Onko niistä oikeasti jotain hyötyä?? (linnuille ruokaa joo, mut kai ne nyt muitakin mökiäisiä vois syödä?) Paarmat vainoo heti kun käyt uimas tai muuten vaan kastelet itses, ja hirvikärpäsiä on heti kun alkaa oleen loppukesä ja marjat. Siis nii tekis mieli sanoa noista ötököistä pari rumaa sanaa, muuten kesä on maailman ihaninta aikaa. ♥

Syksy:

No mä olen ite syntynyt syksyllä,aloitetaan vaikka sillä. Nii siis syksy on vaikea määritellä, onko se jo syksyä kun värit alkaa elokuussa tuleen luontoon ja sitten elokuun pimeät illat. Siis sen kauneutta vain on niin vaikea kuvailla sanoin. Aivan ehdottoman ihanaa ja kaunista. Syksy on niin kauan kivaa kun on kuivaa ja lämmintä. Mutta niin sitten tulee jälleen se "ihana" kura-loskakausi. *Hrr* Eipä muuta tarvi varmaan sanoa, ja se kylmyys ja koleus ja räntäsateet. :'(  Ja kokoajan mennään vain huonompaan suuntaan, ei toivoakaan paremmasta näkyvissä. :(

Talvi:

Mä inhoan kylmää ja pakkasta, mutta nii mä inhoan myös huonoja kelejä. Eli mä nautin talvella kun on sen -10 - -30 välillä ;D. Siis luonto on vain niin kaunista silloin. Sekin on vähän sitä et miten puet että tulee lämmin, mut joo se on se talven ainoa hyvä puoli kun on kaunista.
Kylmää ja pimeetä, en pidä kummastakaan.. :(
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥