Kirjoittaja Aihe: Naapureina Madrisissa  (Luettu 1265 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Facebook
  • Tupa: Luihuinen
Naapureina Madrisissa
« : Elokuu 18, 2010, 08:42:23 »
Naapureina Madridissa on espanjalainen komedia sarja, jota esitetään YLETV1 kanavalla 9.30 arkiaamuisin, mutta sen voi katsoa myös yle areenasta jälkikäteen. Sarja kertoo madridilaisen kerrostalon värikkäästä arjesta.

Hahmot asunoittain:

Talonmiehen asunto Emilio ja Mariano
Isä ja poika, Emilio on talon talonmies, joka hoitaa kaiken. Mariano on Emilion isä, joka asuu poikansa luona ahtaassa kopissa

1A Mauri ja Fernando
Homoja, Mauri on lehtimies ja Fernando asianajaja

1B Vicenta, Marisa ja Concha
Eläkeläisiä, jotka varastelevat marketista ja juoruilevat talon asioilla

2A Carmen ja Bea
Vuokralaisia, Bea on lesbo, jolla on lapsi. Carmen on emilion ex-naisystävä

2B Juan, Isabel ja Jose Miguel
Jose Miguel on Juanin poika, hänellä on myös tytär Natalia, joka on muutanut pois. Isabelilla on kaksi poikaa Alex ja Pablo

3A Belen ja Ana
Vuokaralaisia Conchan omistamassa asunnossa, Belen on nainen, joka on hyvin epäonninen ja Ana on lentoemäntä

3B Lucia
Lucialla on rikas isä, joka on ostanut asunnon Lucialle. Huonoonninen rakkaudessa.

Ullakko Andreas
Omistaa Guerran urheiluvälinliikkeen, joka on konkurssissa.

Muita hahmoja:
Roberto Sarjassa usein nähtävä hahmo. Lucian mies.
Carlos Myös usein nähtävä hahmo, Lucian ex-poikaystävä ja alakerran videoliikken omistaja
Paco Videoliikkeen entinen omistaja, nykyinen työntekijä

Juonesta en oikein osaa kertoa, sillä en muista siitä oikein mitää, kun kaikki tulee niin äkkiä.

Mitä mieltä olette? Oletteko katsoneet? Mielestäni ihan hyvä sarja, vaikkaki aika paljon Serranon perheen kaltainen
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2010, 17:26:13 kirjoittanut Azze »
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Elovenatyttö

• Kultakutri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Naapureina Madrisissa
« Vastaus #1 : Syyskuu 02, 2010, 14:43:08 »
Kuuluu pikkuveljen lempisarjoihin, sen takia sitä on tullut muutamina päivinä vahdattua...

Ei sarjassa sinäänsä ole mitään huonoa, ehkä vaan liikaa sekoilua minun makuuni. Muistuttaa Serranon Perhettä, mutta ei yllä sen tasolle, valitettavasti.

Tähän kommenttiin en nyt keksi mitään järkevämpää asiaa...
The girl who lives in dreams.

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #2 : Syyskuu 02, 2010, 17:22:51 »
Aloin katsoa sarjaa tuossa elokuun alkupuolella ja jäin heti kiikkiin. Ainakin toistaiseksi tapahtumat ovat olleet aika uskottavia, joskin sattumusten sarja yhdessä kerrostalossa on melkoinen. Ehkä yksi asia, joka koukuttaa on se, että riidoista huolimatta ketään ei jätetä todellisen hädän hetkellä. Toinen mielenkiintoa lisäävä asia on asukkaiden eri-ikäisyys. Itse en Serrannojen perhettä paljoakaan ole seurannut, mutta joissakin kohdissa tulee mieleen Friendit-sarjan juonen käänteet.Tosin äkkipikaisemmalla temperamentilla varustettuna.

Katselua haittaa tuo työssäkäynti, joten Areenalta on sarjaa seurattava. Mikä taasen tarkoittaa sitoutumista 1½ h illalla yhden ohjelman seuraan.

Muuten, lähes joka jaksossa on viittaus Harry Potteriin!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2010, 18:29:00 kirjoittanut Helena T »

Lord

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Syyskuu 02, 2010, 19:50:50 »
No itse olen seuraillut sarjaa vähän silloibn ja vähän tällöin. Monusta Serranon Perhe oli paaaaaaaaaaaaaljon parempi, mutta ei täsää oikeastaan mitään vikaa ole. Sarja on melk humoristinen ja sisältää rohkeita aiheita mutta onhan se ihan katsottava. Isäni seuraa sitä kyllä joka aamu. Sarjaa vaikuttaa todellakin viittaavan melko paljon populaarikulttuuriin esim. Tähtien Sotaan, Taru Sormusten Herraan ja tietenkin Harry Potteriin. Esimerkiksi eilisessä (1.9) jaksossa Mauri ja Mariano kirjoittivat velhokirjatrilogian jonka oli tarkoitus olla "Espanjan Harry Potter".

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Elokuu 08, 2014, 12:48:01 »
Kuuluu pikkuveljen lempisarjoihin, sen takia sitä on tullut muutamina päivinä vahdattua...

Ei sarjassa sinäänsä ole mitään huonoa, ehkä vaan liikaa sekoilua minun makuuni. Muistuttaa Serranon Perhettä, mutta ei yllä sen tasolle, valitettavasti.

Tähän kommenttiin en nyt keksi mitään järkevämpää asiaa...

Sama mulla, lyhyesti ja ytimekkäästi olen samaa mieltä.
Miinus se, että olisi pikkuveljen lempisarja, kun kuulemma ei ole enää. :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2014, 22:23:16 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".