Kirjoittaja Aihe: Parhaimman&inhottavimman kuuloinen taikaherkku  (Luettu 8333 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
  • Tupa: Luihuinen
Parhaimman&inhottavimman kuuloinen taikaherkku
« : Heinäkuu 31, 2010, 17:28:57 »
Otsikko kertoo jo aika paljon. Eli mikä kuulostaa parhaimmalta ja mikä inhottavimmalta taikaherkulta. Laittakaa perustelu kans.

Sori jos aihe oli jo keksitty, laittakaa lukkoo jos oli. Etsin kyl mut en ainakaa löytäny.

Parhaimman kuuloinen

Bertie Bottin joka maun rakeet

Siksi että ne kuulostavat niin hyviltä&pahoilta. :DD Olis kivaa saada kokeilla ihan aitoja rakeita ja todeta maistuvatko ne oikeasti toffeelle, lakulle, oksennukselle, korvavaikulle jne.

Inhottavimman kuuloinen

Munuaispiiras.

En tiiä miks, se vaa kuulostaa ällöttävältä. Varmaa ku siinä nimessä ilmaistaan sana ''munuainen''
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2012, 19:09:30 kirjoittanut Camillaah »
Hey! You just lost The Game.

Paikalla Taru

• Merirosvo
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Parhaimman&inhottavimman kuuloinen taikaherkku
« Vastaus #1 : Heinäkuu 31, 2010, 17:34:02 »
Munuaispiiras ei kylläkään ole "taikaherkku", vaan ihan oikea ruokalaji. :)

Minä haluaisin maistaa niitä sokerisulkakyniä; minun mielikuvissani ne maistuvat hattaralta, jota pitäisi imeskellä. Mmm. Rakastan hattaraa, mutta sitä saa niin harvoin. Minulla olisi varmaan hirveä kasa sokerisulkakyniä penaalissa ja söisin niitä koko ajan. Haluaisin myös kokeilla jäähiiriä, koska miten ihmeessä hampaat muka vikisevät? :D Se olisi hienoa kokeilla.

Hapanpastilli kuulostaa inhottavimmalta; se ei vain voi maistua hyvältä ja lisäksi se vaara, että se polttaisi reiän kieleen... Yyyh.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Heinäkuu 31, 2010, 17:45:53 »
Mä oon varmaan samaa mieltä Tarun kanssa, sokerisulkakynä on aina vaikuttanut tosi ihanalta herkulta. Ne kestäisivät monta tuntia ja niitä voisi imeskellä kesken tunnin (vai olenko ymmärtänyt väärin, voiko niillä kirjoittaa?). Tykkään imeskeltävistä asioista. <3 Drooblen paras purkkapallopurkka vaikuttaa myös kivalta, sinikellon värisiä kuplia... *unohtuu jonnekin*

Inhokkimakeinen on sitten varmaan mintun makuinen hammasvälilanka, jos sitä voi edes makeiseksi luokitella. :D Minttu ei ole hyvää, ja hammasvälilangat ovat epämukavia. Piparminttukonnat olisivat myöskin inhoja, se ei varmaan tuntuisi kivalta jos jokin hyppelisi mahassa... Enkä kyllä myöskään haluaisi maistaa veren makuista tikkaria. :"D
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #3 : Heinäkuu 31, 2010, 17:58:08 »
Aijaa.. Hups..  En oo kyl kuullu et munuaispiiras olis ruokalaji mut nyt opin taas jotain uutta... :DDDD No sit varmaa inhottavimman kuuloinen taikaherkku olis (niinku presto mainitsi) verenmakunen tikkari. Yääk!! Oon joskus pienenä maistanu omaa vertani ja oksensin heti perään.. :DD

Muoks// Ps. myös ruuat kelpaa, ei tarvii olla makeinen.. :))
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2010, 18:04:14 kirjoittanut Camillaah »
Hey! You just lost The Game.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #4 : Heinäkuu 31, 2010, 19:08:58 »
Voisiko mahdollisesti aloitusviestiin lisätä listan taikaherkuista tai linkin jo valmiiseen taikaherkkulistaan? Itse en muista kuin hävettävän vähän ruokia Potter-kirjoista. Hoo, kiitoksia Taru! Juuri tuontapaista kaipailinkin muistinvirkistykseen.

En osaa valita yhtä parasta, sillä monet kiehtovat mieltäni. Kookosjääkuutiot kiinnostavat, sillä olen jo jonkin aikaa ollut tuntemattomasta syystä innostunut kookoksesta. Se tuoksuu hyvälle, mutta ikäväkseni en muista, mille se maistuu.
Kerrassaan herkullinen ruoka, jonka pelkkä ajatteleminen saa veden kielelle, on kurpitsaleivokset. En ole ikinä maistanut kurpitsaa, ja tahtoisin kovasti kokeilla. Lisäksi 'leivokset' tuo helpolla mieleen kaikkea hyvää :)
Omaan jonkintapaisen viha-rakkaussuhteen kirsikoihin. Ne kirkkaanpunaiset, kaiketi epämääräisiin liemiin säilötyt marjat ovat omituisella tapaa sekä hyviä että pahoja, mutta itse tuore kirsikka <3 Tämän takia tahtoisin kovasti saada kokeilla kirsikkasiirappia. En ole varma, onko tämä maustettua siirappia, vai kenties juoman lisämauste aka en saisi sitä pelkästään sellaisenaan. Oli miten oli, ihminen on perso makealle, ja sitä siirappi taatusti on.
Siirapista puheenollen, siirappikakut olisivat ihanaa tarjoiltavaa (ja syötävää) juhlissa. Ehdottomasti pääsee listaan, rakastan kakkuja :)
Myös nuo sokerisulkakynä on makeaa, hampaita tappavaa herkkua, jota olisi saatava. Tälle olisi oikein käyttöäkin, sillä koulussa viimeisimpinä oppitunteina verensokeri laskee melkeinpä silmissä. Silloin jonkin makean imeskeleminen melkein huomaamattomasti tunnilla olisi poikaa. (Kyllä, sulkakynäthän, varsinkin sokeriset, ovat erittäin huomaamattomia meidän koulussamme.)
Suklaan ystävänä tykkäisin myös kovasti suklaatuulihatuista. Olen kerran tuulihattua syönyt, ja tahtoisin maistaa uudestaan! Tulee aivan nälkä...

Voiton taitaa kuitenkin viedä jästeillekin tutun ja turvallisen kuuloiset lakritsitaikasauvat. Rakastan lakritsaa, joten. Ei kai siinä sen enempää sanomista ole. Saattaisin syödä koko Tylypahkan pikajunan makeiskärryn tyhjäksi näistä :P

Kuivakakut ja kärppävoileivät kuulostavat sen sijaan epäilyttäviltä. Olen sangen kiintynyt hampaisiini, joten kaakut jäisivät koskemattomiksi minun kohdallani -jos niistä siis saisi palaakaan irti. Kärppävoileivät saattaisivat olla hyviäkin, periaatteellaa lihaa mikä lihaa, mutta saan tuosta nimestä oudon mielikuvan kahdesta paahtoleivästä, joiden väliin on tungettu kuollut kärppä karvoineen päivineen. Namnam.
Aiemmin mainitut munuaispiiras ja hapanpastillit ovat myös inhokkilistallani. Syön jouluisin, ja välillä muulloinkin, maksalaatikkoa. Se ei inhota minua, koska siihen on tottunut -sitä on aina ollut tarjolla. Munuainen taasen on jäänyt vieraaksi elimeksi ruokapöydän osalta, jolloin olen tottunut sijoittamaan sen kehon sisäpuolelle, ei lautaselle. En myöskään ymmärrä, kuka todella tahtoisi polttaa kieleensä reiän hapanpastilleilla. Masokisti, ehkäpä?

Pahimmalle kuulostaa mustaherukkarommi. Sitä saattaisi saada jopa jästimaailmasta, mutta mieluummin minä munuaispiirakkaa koittaisin. (Saattaisin silti valita tämän ennemmin kuin hapanpastillit.) Maistoin laivalla äitin lasista drinkkiä, jossa oli mm. rommia, ja totesin, että se oli karmivaa. En ole varma, oliko se juuri rommi, mutta kuitenkin. Suuremman hylkäämisreaktion aiheuttaa mustaherukka. Pystyn syömään jopa mielelläni pieniä annoksia, mutta siinä on se tietty makuvivahde, josta en perusta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2010, 20:08:12 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Paikalla Taru

• Merirosvo
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #5 : Heinäkuu 31, 2010, 19:14:36 »
Suvituuli, Viistokuja ja sieltä tänne. Ja pienellä googlauksella löytyi Suomi24:sen keskustelu Potter-herkuista, tosin siinä ei hirveästi mitään ole.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Minna

• ystävällinen mäyrä
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Heinäkuu 31, 2010, 22:52:54 »
Tämähän on mielenkiintoinen aihe. Toki kaikki "taikaherkut" kuulostavat mielenkiintoisilta, mutta tuskin pistäisin suuhuni makeisia, jotka polttavat reiän kieleen, jos sellaisia olisi jossain saatavilla. Hapanpastillit siis ainakin kuulostavat aika inhottavalta herkulta ja samoin torakkatertut. En tosin tiedä, onko se pelkkä nimi, mutta ennakkoluuloinen kun olen niin en tuollaiseen herkkuun koskisi pitkällä tikullakaan :D

Mutta sokerisulkakynät olisivat kyllä aika käteviä. Ainakin jos sellaisia muuttaisi hiukan "jästielämään" sopivammaksi. Minulla ainakin olisi käyttöä sokerilyijytäytekynälle, jota saisi imeskellä tunnilla kenenkään huomaamatta ;) Joka maun rakeetkin voisivat olla ihan kiva kokemus... Innostus voisi tosin loppua siihen, kun törmäisi johonkin todella inhottavan makuiseen.

Lakritsitaikasauvatkin kuulostavat ihan hyvältä vaihtoehdolta, lakritsin ystävä kun olen. Ja tietenkin kurpitsapiiraat ja siirappitortut ym. maistuisivat minulle. Munuaispiirakkaa en kyllä pistäisi suuhuni, vaikka se ei tainnut ollakaan varsinaisesti mikään "taikaherkku". Ja tietenkin olisi valmis maistamaan hehkusimaa, kermakaljaa, kurpitsamehua ja muita juomia.

Kärppävoileipiin en kyllä myöskään koskisi, mutta kuivakakkua voisin kyllä haukata (jos siitä saisi palasen). Hagridin leipomuksen kuulostavat kirjoissakin melkein hyviltä, vaikka kolmikko ei niistä ilmeisesti paljon perustakaan :D
Mä huudan ohjeit mut auto menee puskii,
älä anna mun kuolla mun tuskii.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #7 : Elokuu 03, 2010, 16:31:12 »
Noniin, listailen tässä nyt erilaisia taikaherkkuja, ja sitten pohdiskelen niitä. Lopussa sitten kerron mikä kuulostaa parhaimmalta. Jos et ole kaikista makeisista kuullut, etkä halua spoilata itseäsi vähääkään, niin huomatessasi uuden nimen jätä sen lukeminen sikseen.

-Bertie Bottin Jokamaunrakeet. Kuuluisia makeisia, jotka nimensä mukaan voivat maistua miltä tahansa. Taatusti ainakin ensimmäiselläni reisullani Hunajaherttuaan näitä ostaisin. Toivotaan, etten saa sipulin, maksan, rään, vaikun tai muutaman muun epämiellyttävän aineen makuista raetta. Jos joku olisi onnistunut laittamaan mansikkajäätelön maun rakeeseen, olisin innoissani.
Kuvittelen nämä erivärisiksi, pieniksi palloiksi.

-Drooblen paras purkkapallopurkka. Ihan mukavan kuuloinen, tosin varmaan muutaman kerran jälkeen kyllästyisin kuplien luomiseen. Tosin juhlat voisi piristää näillä. (Täytyyköhän pallot puhaltaa itse?)Kuvittelen nämä siniseksi purkkanauhaksi.

-Hapanpastillit. Okei, ei nyt hirveän hyvältä kuulosta. En halua reikää kieleeni. Kuvittelen nämä kirkkaankeltaisiksi, koviksi karkeiksi.

-Hedelmäetanat. Näistä ei ole paljoa kerrottu, mutta hedelmäkarkit ovat lähellä sydäntäni. Luultavasti pitäisin.

-Hehkusima. Tästäkään ei ole paljoa kerrottu, mutta mieleeni tulee punaruskea juoma. En nyt tiedä, saisinko edes juoda, jos on kerran simaa (paitsi jos on vappusimaa)

-Hikkamakeiset. Näistäkään ei ole mielestäni paljoa kerrottu, mutta en tykkää hikotella, jota nämä varmaan aiheuttavat.

-Jäähiiret. Nämähän olisivat varmaan tosi hurjan makuisia. Voisin kieltämättä kokeillakkin.

-Kanariaviinerit. Weasleyn kaksosten bravuuri. Voisin kieltämättä puijata jonkun syömään tämän, mutta itse en söisi.

-Kermakalja. Tämä vaikuttaa tosi kiinnostavalta. Kuvittelen juoman kuohuvan kaakaon makuiseksi ja näköiseksi. Tätä varmasti haluaisin kokeilla, jos kerran sisintä lämmittää, oli sitten kylmää tai kuumaa. Mikä olisikaan ihanampaa kuin kulauttaa lasisesta tuopista kermakaljaa kurkkuunsa kylmänä talvipäivänä?

-Kilokielimelli. En maistaisi, mutta syöttäisin Dudleylle ihan varmasti tälläisen >D

-Kirsikkasiirappi. En ole kirsikan mikään vannoutunut ystävä, mutta ihan hyvää se limsassa on. Voisin kyllä tätä siirappia kokeilla, Lipetithän muistaakseni tykkäsi tästä soodan ja jäiden kera.

-Kookosjääkuutiot. Näitäkin voisin kokeilla. Kookos ei ole mitenkään herkullista, mutta "jää" on kuumana kesäpäivänä nautinnollinen sana. Jos todellakin ovat jääkuutioita, söisin ihmeessä.

-Kuivakakut eivät niinkään houkuttele, kuten eivät kärppävoileivätkään.

-Sen sijaan Kurpitsaleivokset, Kurpitsapore ja Kurpitsamehu kelpaisivat, vaikken kurpitsaa ole maistanutkaan. Ei se nyt kovin pahaa voi olla.

-Lakritsataikasauvat eivät kuulosta herkulliselta (lakritsa ei minulle maistu), ja minttukarkit varmaan ovat ihan tavallisia minttukarkkeja, joita voisin pupeltaa.

-Mustaherukasta en pidä, joten luultavasti mustaherukkarommi ei maistuisi kovinkaan hyvältä. Neilivesi on ihan tuntematon, en tiedä yhtään miltä maistuisi.

-Noidankattilakakuista en tiedä, mutta kakku on usein hyvää, joten varmaan näitä popsisin.

-Tuliviskiin en koskisi, koska se on viskiä.

-Piparminttukonnat varmaan olisivat ekalla kerralla ihan kiinnostavia. Pippuripirut kuulostavat turhan ärhäkältä, mutta räjähtävät namuset ovat varmaan aika jänniä.

-Siirappikakku on luultavasti aika sokerikasta. Sokerisulkakyniä voisi imeskellä tunnilla ilman että ope valittaa (tosin sokerinen litku voisi tahrata pulpetin).

-Aah, suklaasammakot. Kuulostavat hyviltä, ja keräilykorttejakin voisi siinä ohessa kerätä. Toffeekärpäset, sukupallot ja suklaatuulihatut kuulostavat herkulliselta.

-Velhopaukkukaramelleja voisi poksautella juhlissa, koska ei tiedä mitä sieltä tulee!

-Viuhpiiporit kuulostavat paljon paremmalta kuin veritikkarit.

No mutta, parhaimman kuuloisen taikaherkun palkinnon jakavat Kermakalja sekä Noidankattilakakut. Inhottavimman palkinnon saa Veritikkarit.

"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Syyskuu 04, 2010, 12:56:52 »
Kaikki velhomaailman herkut vaikkuttavat omalla tavallaan herkullisilta, mutta eniten tahtoisin maistaa kermakaljaa. Se vaikuttaa niin hyvältä kirjasta lukemieni kuvausten jälkeen.
Jos jotain en halua maistaa niin ne ovat varmaankin Hagridin leivokset, mutta kyllä niitäkin ihan mielenkiinnostakin voisi kokeilla.
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #9 : Syyskuu 04, 2010, 13:31:15 »
Kiinnostava aihe... :)

Suklaasammakoita olisi aivan ihana maistaa. Ne vain ovat niin ihania kirjoissa ja leffoissakin <4

Toinen, mitä voisin maistaa, on verenmakuinen tikkari. Se kuullostaakin niin erikoiselta, että jos kaupassa tulisi vastaan, niin varmasti maistaisin. Saattaisin pitääkin tästä... ^w^ Ei kai se nyt niin pahalta voi maistua, ja olisi ainakin kokemus ;)

Ehkä kaikkein inhottavin olisi Hapanpastilli . En minä suuhuni mitään sellaista laittaisi, mikä voisi tehdä kieleeni reiän. Pelottavaa!

Torakkaterttu ei ehkä kuullosta niin hyvältä... Se olisi ehkä niitä harvoja, mistä en uskaltaisi hakata palaa. Mutta ehkäpä vain nimi on kamala, ja maku hyvä. Ehkä...

Muuten kyllä voisin maistaa melkein kaikkia . Ja jos mahdollisuus tulisi, varmasti maistaisinkin!  En edes oikein keksi, mikä kuullostaa kovin pahalta, sillä yleensä tykkään kokeilla erilaisia makuja.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2011, 22:52:42 kirjoittanut Samiwais »
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #10 : Syyskuu 13, 2010, 15:56:54 »
Parhaimmalta kuulostava taikaherkku, tai ainakin sellainen jollaista minä tahtoisin maistaa, ovat ehdottomasti suklaasammakot. Vaikka nimessä onkin sammakko, niin siinä on sana suklaa joka kumoaa kaiken mahdollisen. Kaikki, mikä on suklaasta, ei voi olla muuta kuin hyvää (ainakin periaatteessa). Lisäksi ne keräilykortit niissä herättävät kiinnostukseni, voisin ostaa isot kasat suklaasammakkoja miltei pelkästään niiden korttien vuoksi. Minusta on ihanaa kerätä jotain sarjaa, ja suklasammakkokortit kuuluisista noidista ja velhoista kuulostavat ehdottomasti sellaisilta, joita minä tahtoisin kerätä.
Mutta parhaimmalta varmaan kuulostaa kaikista taikaherkuista juuri se sokerisulkakynä. Sokeria, nam. <2 Vesi herahtaa kielelle, kun luenkin sanan "sokerisulkakynä", joten kyllä se parhaimmalta kuulostaa.

Inhottavimmalta/pahimmalta kuulostaa mielestäni torakkaterttu. Sekä tietysti Hagridin leivokset, mutta torakkaterttu kuulostaa aika ällöltä... Varmaan se torakka-sana siinä herättää vastenmielisyyden, vaikka voisihan sitä olla mielenkiintoista maistaa. Hapanpastillikaan ei kuulosta oikein miellyttävältä, varsinkin jos se kerran polttaa reiän kieleen... Enkä kyllä pidä muutenkaan kovin paljoa pastilleista...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2010, 16:55:16 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Welmasein

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Syyskuu 13, 2010, 16:54:12 »
herkullisimpia. hmmm.... parhaalta kuulostaa just sokerisulkakynät, suklaa sammakot ja kermakaljaa olisi kiva maistaa

Pahimpia. hmm... varmaan juuri hapanpastillit...

Poissa elyona

• Oraakkeli
  • Vuotislainen
  • piilevät piilevät piilevät
  • Pottermore: PhoenixDraconis88
« Vastaus #12 : Syyskuu 16, 2010, 01:33:03 »
Itse uskoisin pitäväni ainakin suklaasammakoista, sillä en lähes koskaan pysty vastustamaan mitään suklaista. Myös siirappitorttu sekä kermakalja herättävät minussa positiivisia mielikuvia. Torakkaterttu taas kuulostaa mielestäni inhottavimmalta.. aina on tullut sen kohdalla mietittyä, että mistä näitä nimiä/ruokalajeja oikein tulee. :D
"In my life / Why do I smile / At people who I'd much rather kick in the eye?"

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #13 : Syyskuu 18, 2010, 14:27:42 »
Parhaimmalta kuullostaisi varmaan sokeisulkakynän imeskeleminen tunnilla ja sen jälkeen jos olisi talvi, niin menisin juomaan kermakaljaa. Kuvittelen sokerisulkakynän tikkarimaiseksi makeaksi tikuksi, mikä maistuu tikkarille. Rakastan tikkareita, joten ne sopisivat minulle. Kermakalja kuulostaa ihanalle. Se lämmittäisi sopivasti joka sopukan kylmänä talvipäivänä ja varsinkin jouluna.

Sitten inhottavin. Varmaan torakkaterttu. Sen kuvitttelin  kiiltävänmustaksi viinirypäletertuksi, jossa olisikin torakoita viinirypäleiden sijaan. Tulee kylmät väreet kun ajatteleekin moisia...
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #14 : Toukokuu 17, 2011, 22:27:08 »
Mmm *unelmoi taikaherkuista* Parhainta on vaikea valita. Sokerisulkakynä ainakin kuulostaa loistavalta. Kuten joku muukin kuvittelisin ne hattaran makuiseksi tikkarimaiseksi herkuksi. Imeskelen muutenkin kynän päätä, kun mietin, joten tuo sopisi minulle loistavasti. Suklaasammakkoakaan tuskin kykenisin vastustamaan. Kovin moni tuskin suklaata inhoaakaan. :D Jotenkin kuvittelen, että se maistuisi vähän samalle kuin Mignon-munat, jotka ovat jästimaailmassa herkkuani. Hagridin toffeeta olisin myös innokas maistamaan hampaiden yhteen liimaantumisen uhallakin sillä toffee kuuluu lempherkkuihini. <3 (Mistäköhän saisi sitruunatoffeeta) Sukupallot kuulostavat myös herkullisilta. mansikkaa ja kermavaahtoa. nams <3

Torakkatertut eivät kuulosta kovin houkuttelevilta. Ainakaan jos niissä on oikeasti torakoita. Jos ei ole, olisin kyllä utelias maistamaan, vaikkei nimi kovin herkulliselta kuulosta. (Onko se muuten joku oikea englantilainen leivos, jolla on outo nimi vai taikaherkku?) Piparminttukonnista tuskin myöskään innostuisin, sillä en halua vatsaani mitään hyppelehtivää. Se olisi lähinnä oksettavaa. :( Enkä muutenkaan erityisemmin pidä mintusta. Tuliviskin kuvittelisin muistuttavan jästien kossua tms viinaa, mutta vain vielä kammottavampaa. Sitä en tiedä, miksi kuvittelen näin, kun se kerran on viskiä, ei viinaa. Ihan miten vaan, molemmat on sen verran inhoja, että tuliviskistä pitäisi näppini erossa. Hapanpastilleihin tuskin myöskään uskaltaisin koskea. En halua reikää kieleeni. Muutenkin olen hieman herkkä väkeville pastilleille, joten tuo varmasti polttaisin suuni täysin. Joka maun rakeet olisivat taatusti mielenkiintoisia, mutta kovin suurta suosiota minulta eivät varmaan saisi, kun niitä syödessä voi saada suuhunsa ties mitä hirvityksiä.

Veritikkaria sen sijaan voisin kyllä maistaakin. Se voisi olla ihan hyvääkin. Onhan veriletutkin hyviä. Olen vissiin joku puolivampyyri. :)= Tosin tästä tuskin mitään lempiherkkua kehittyisi...
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #15 : Toukokuu 22, 2011, 20:00:01 »
Parhaalta kuulostaa suklaasammokko. Miksikö? Koska siinä on, noh, suklaata. Eikö se muka riitä syyksi? Myös Drooblen paras purkkapallopurkka ja viuhpiiporeet kuulostavat mukavilta noitten sinisten kuplien ja leijumisen ansiosta... whii. :3 Ja kermakalja! Eipä unohdeta sitä! Lämmintä ja makeaa... omsnomsnoms.

Hapapastilli ei puolestaan kuulosta kovin kivalta, en tykkää mistään hirveän tulisesta eikä reikä kielessä vaikuta kovin houkuttelevalta. Ja saatan nyt olla tylsimys mutta eivät jokamaunrakeetkaan kaikkine ihme korvavaikkumaikuineenkaan houkuttele. :(

//April: Ne Dumbledoren huoneessa olleet mustat pomppukarkit oli jotain lakritsia, jos en aivan väärin muista...?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2011, 09:57:26 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #16 : Toukokuu 23, 2011, 09:56:02 »
Juu,minäkään en haluaisi maistaa Hagridin leivonnaisia,mutta kohteliaana maistaisin toki hiukan:)
Ehdottomasti ja mielenkiinnosta tahtoisin maistaa joka maun rakeita,kermakaljaa ja niitä pomppivia mustia,joita rehtorin huoneessa oli.(Muistaako joku mitä)Sekä kurpitsamehua.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Toukokuu 23, 2011, 16:42:00 »
Jokamaunrakeita tahtoisin ehdottomasti maistaa, vaikka räkä ja korvavaikku eivät kuulosta lupaavalta makuelämykseltä. Jokamaunrakeet vaikuttavat olevan velhomaailman karkkiklassikko, joten kuka nyt niiden syömisen haluaisi välttää?

Kermakalja kuulostaa kuvausten perusteella herkulliselta ja sitä kokeilisin heti jos saisin tilaisuuden. Olen muutenkin kovin utelias velhojen juomien suhteen. Minua kutkuttaisi testata myös tuliviski, mustaherukkarommi ja hehkusima. Alkoholijuomien suhteen minulla on omituinen maku. Pidän rommista ja jopa viskistä, joten en näe mitään ongelmaa miksi en voisi pitää myös tuliviskistä tai mustaherukkarommista.

Hapanpastillit ja torakkaterttu kuulostavat niin epäilyttäviltä, että en laittaisi niitä mielelläni suuhun. En halua, että kieleeni palaa reikä enkä missään tapauksessa halua nielaista mitään, mikä muistuttaa jollain tavalla torakoista.

Siirappitorttu kuulostaa niin äkkimakealta, että voisin varmasti pahoin pitkän aikaa sen jälkeen kun olisin syönyt palan sellaista.

Kärppävoileipä on joi ajatuksen tasolla niin kammottava, etten haluaisi ikimaailmassa kokeilla.

Täällä onkin jo puhuttu munuaispiiraasta. Vaikka se ei olekaan velhoherkku vaan normaalia brittisapuskaa, en todellakaan olisi valmis maistamaan. En pysty syömään sisäelimiä enkä verta. En mustaamakkaraa, maksalaatikkoa tai verilettuja. Miten sitten pystyisin syömään munuaisia? Varsinkaan kun tiedän, mikä on munuaisten tehtävä elimistössä. Suodattaa verestä kuona-aineita.

Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Suruton

• Sienimies
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NightDraconis17
« Vastaus #18 : Toukokuu 23, 2011, 17:37:04 »
En myöskään ymmärrä, kuka todella tahtoisi polttaa kieleensä reiän hapanpastilleilla. Masokisti, ehkäpä?

Minä!^^ Mutta toisaalta minä olenkin masokisti <.<.
Mutta asiaan! Eli itse ainakin haluaisin maistaa hapanpastilleja ja voisin tykätäkkin niistä :D Ellei muuten niin ainakin niillä on hyvä kiusata itseään ;) Veritikkareita maistaisin myös enemmän kuin mielelläni! Ne nousisivat luultavasti kärkeen herkkujen osalta. Minä pidän nimittäin verestä. Ja imen sitä vaikka omasta kädestäni jossen muuten saa... olen vampyyri OwO Myös kermakaljaa kittaisin heti tilaisuuden tullen 8D

Ruoka jota en missään nimessä maistaisi olisi munuaispiiras. Oksettaa jo pelkkä ajatuskin. Hyijyijyi.
http://www.adressit.com/oriveden_opisto_sailytettava_orivedella Kouluani uhkaa siirto toiselle paikkakunnalle.

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #19 : Toukokuu 28, 2011, 16:16:46 »
Minulla olisi varmain kärjessä: veritikkari, Sokeri sulkakynä (vai mikä se nyt olikaan) ja tuliviski. Eihän tuliviski herkku ole, mutta olisi hirveä hinku kokeilla ;). Kuulostan nyt jollekkin juopolle...
Veritikkari olisi koska veri on yksinkertaisesti hyvää. :)))))) se on kyllä maku kysymys, mutta mielelläni sitä maistaisin.
Sokerisulkakynä kuulostaa mielenkiintoiselta, kun muutenkin aina kirjoittaessa tarvitsee jotakin sokerista. Ja sitä voisi syödä oppitunneilla (sen käsityksen olen ainakin saanut).

Inhokkina olisi..... ööm.. Vaikka kärppävoileipä. (en ole kirjoista pongannut, mutta kun se tuossa jollain luki..) kuulostaa suorastaa onksettavalta. Maistaisin tietysti ensin, mutta toista kertaa en suuhun laittaisi.
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Rat-Tail Jim

• Rock n Roll -sekopää
  • Vuotislainen
  • Feuer Frei
    • Feuer Frei
« Vastaus #20 : Elokuu 04, 2011, 00:38:28 »
Näyttää siltä, että mun kokeilunhalu ohittaa itsesuojeluvaiston. Taidan nimittäin olla ensimmäinen joka haluaisi nimenomaan maistaa niitä hapanpastilleja, jotka voi polttaa kieleen reiän. Ja haluaisin kokeilla nimenomaan sitä, että mihin kohtaan se reikä mun kielessä palais kun siinä on jo yks reikä! Myös tuliviski olisi kokeilemisen arvoista, pidän nimittäin viskistä, ja jos tuo lämmittäisi vielä enemmän kuin tavallinen viski. Myös kermakaljaa haluaisin maistaa, kuvittelen sen nimittäin sulan toffeen makuiseksi. No toisaalta sen nimi olisi toffeejotain jos se maistuisi siltä, mutta prove me wrong!

Munuaispiiras - taikaherkku tai ei - jäisi maistamatta. Yleisestiottaen kaikki missä on jotain mikä sijaitsee ruumiin sisällä, mahalaukun ulkopuolella saa jäädä paikoilleen. Maksamakkara tosin on eri juttu.
Und der Haifisch, der hat tränen, und die laufen vom Gesicht, doch der Haifisch lebt im Wasser - so die Tränen sieht man nicht.

Poissa hoippukurimu

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Elokuu 04, 2011, 12:56:07 »
Kermakalja on ehkä semmonen, mitä mä oon välillä himoinnut Pottereita lukiessani. Kaikki kurpitsajutut taas kuulostaa ihan kamalalle.
"Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this."

Poissa Alexandra

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Elokuu 05, 2011, 13:13:43 »
Parhaimman kuuloinen taikaherkku on noidankattilakakku. Se kuulostaa sellaiselta täyteläiseltä, kuohkealta leivokselta, sellaiselta mikä on juuri minun mieleeni. Ja ne ovat sellaisia pieniä, mikä sopii minulle :) Ja myös kermakalja kuulostaa herkkuherkulta!

Inhottavimman kuuloinen taikaherkku on torakkaterttu. Elokuvassa ne olivat salmiakkeja, kun Dumbledoren kansliassa oli kulhollinen sellaisia. Inhoan salmiakkia hyi yäk. Myös kirjoissa ne kuulostivat todella... hmm, mielenkiintoisilta :D

//
Munuaispiiras - taikaherkku tai ei - jäisi maistamatta. Yleisestiottaen kaikki missä on jotain mikä sijaitsee ruumiin sisällä, mahalaukun ulkopuolella saa jäädä paikoilleen. Maksamakkara tosin on eri juttu.

^^ menee hieman offiksi, mutta syötkö kananmunia? :D

//Kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2011, 13:22:07 kirjoittanut gamma »

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #23 : Elokuu 05, 2011, 20:43:44 »
Jaa-a, aina kaikissa hunajaherttuakohtauksissa ym, herahtaa vesi kielelle, koska olen mahdoton herkkusuu :3

Mietin aina, että lempikarkkini velhomaailmassa olisi ehdottomasti Viuhpiipore. Rakastan kaikkea jauhetta; mehujauhetta, karkkijauhetta, salmiakkijauhetta ymsyms. Kuvittelen Viuhpiiporeen mehujauhepalloksi (:D), joka sillä tavalla murenee suuhun ja levittää ihastuttavan ja ehkä jopa hieman kirpeän makunsa koko suuhun. Aiaiai :)  Ja voi olla, että se parin tuuman korkeudessa leijuminen olisi niin ihanaa, että pää menisi sekaisin :) Viuhpiipore on siis todellakin mielestäni paras taikaherkku. Myös kermakalja sekä kylmä kurpitsamehu kuullostavat ihanilta :)<3

Inhottavin, onkin sitten hiukan vaikeampi :) En oikein osaa varsinaisesti inhottavinta sanoa, mutta muutamia, jotka eivät hirveästi houkuttele. Mainittuja ovat esim.

- Verenmakuinen tikkari
- Kärppävoileivät
- Lakritsitaikasauvat.

Syyt, miksen pidä noista ajatuksissani;

- Verenmaku ei nyt vaan kovin paljon houkuta. Tuskin syytä tarvitsee kovin paljon selittää.
- Kärppävoileivät.. Tarvitseeko tätäkään selittää.
- Lakritsitaikasauvaa voi vähän selittääkkin. : D Minulla ei sinänsä ole mitään lakritsia vastaan. Mutta kun kuvittelen lakritsitaikasauvan sellaiseksi sitkeäksi, puhtaasta lakritsista valmistetuksi tikuksi, joka jotenkin vaisusti värähtelee. (miksiköhän värähtely tulee mieleeni?:D) Sitä pitäisi tosissaan purra niin, että laittaa hampaat siihen kohtaan mistä sauvan haluaa kahti, puristaa ne tiukasti ja vetää toisesta puolesta kovalla työllä ja kahdella kädellä, niin että se menisi poikki :D

Muitakin toki on. Sekä maukkaita, että sitten vähemmän maukkaita :D

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #24 : Elokuu 06, 2011, 10:54:32 »
Parhaita herkkuja olisi varmaankin suklaasammakot, viuhpiiporet ja pippuripirut. (Sattuneesta syystä...)
Kuvittelen aina että suklaasammakko maistuisi vähän marmeladilta sisältä.
Viuhpiiporeita en edes osaa kuvitella, mutta pippuripiru kuulostaa hyvältä. XD
Pippuripirut olisivat varmaan kovia karkkeja, jotka ovat puoliksi salmiakkia ja puoliksi mansikkaa. Sisällä olisi jotain tulista pippurimaista jauhetta.

Niin ja sitten ne pahat herkut. Mutta eihän niitä ole. Olisi ihanaa saada maistaa, jotain herkkuja. Mikään ei kuulosta kamalalta tai ällöttävältä. Kuvitelkaa nyt, jos saisitte maistaa edes jotain noista ihanista herkuista!

//Muokkasin peräkkäiset viestit yhteen :) -Zenz
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2011, 23:20:49 kirjoittanut Zenzibar »
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!