Kirjoittaja Aihe: Avokaavut ja umpikaavut?  (Luettu 2796 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
Avokaavut ja umpikaavut?
« : Heinäkuu 09, 2010, 17:09:01 »
Tämän voi sulkea, jos aihe ei ole tarpeeksi no ...asianmukainen tai  aiemmat topicit liippaa liika läheltä.

Kysymys näkyy otsikosta; kummat mieluummin avo- vai umpikaavut?

Kirjojen mukaan umpikaavut ovat ainakin Tylypahkassa ne oikeat. Leffat taas liputtavat tietenkin avokaapujen puolesta. Itse kunnioitan kirjoja niin paljon, että en olisi valmis luopumaan umpikaavuista, mutta minun mielestäni avokaavut ovat hienomman näköisiä. Jos minä saisin päättää niin molempia käytettäisiin sekä Tylypahkassa että muussa velhomaailmassa.

Kertokaa omat mielipiteenne ja perustelkaa ne tietenkin.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Lucresia

• Ankeuttaja
Vs: Avokaavut ja umpikaavut?
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2011, 17:13:19 »
hm.. Pidän itse enemmän avokaavuista. Minusta molemmat ovat hienojaXD
Itselläni on yksi avokaapu ja se on liikkuessa ehkä parempi vaihtoehto kuin umpikaapu. Tämä täytyy testata, jää pahasti vaivaamaan..

Jos jollakin on umpikaapu, niin voisitko kertoa millainen se on liikkuessa?

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2011, 17:21:30 »
Kaikkein hienoin on tietysti avokaapu, jossa on täyspitkä nyöritys, joka on niin ärsyttävä avata, että joko sitä pitää koko ajan päällä tai joutuu riisumaan kuten umpikaavunkin. Voisi kuvitella, että kaapujen malli riippuu hyvin pitkälti jo käytöstäkin. Varmasti pienille velhonpirpanoille on fiksumpaa pukea umpikaapu, niin ei tarvitse varoa mitään kauluspaitoja tai suoria housuja, jos mutalammikkoihin könähtelyn vaara on vielä konkreettinen.

Hmm, en saa tähän mitään sisältöä kylläkään, mutta menköön...

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Kesäkuu 21, 2011, 13:57:47 »
Kokemuksesta voin sanoa että avokaapu on mukavempi kuin umpikaapu.
Itse kompastelin umpikaapuuni koko ajan (Johtunee sen liiasta pituudesta?) ja muutenkin umpikaapu oli jotenkin ahdistava.
Tuntui kuin olisin ollut mekossa>< Avokaapu on parempi, koska ensinnäkin se näyttää hienolta:)
Ja on mukava päällä. Itselleni tulee helposti ahdistus jos vaate estää liikkumistani ja sitä rataa, ja umpikaavun kanssa sain jatkuvasti varoa etten kompastu siihen, tai ettei kukaan muu astu sen päälle. Avokaapu on parempi vaihtoehto joka suhteessa:3
Jos nyt vielä viitoista, niin sellainen batman viitta on mahtava:D Tämähän ei nyt liity aiheeseen mutta viitoista,kaavuista ja sen sellaisista puhuttiin:)

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Kesäkuu 21, 2011, 21:27:17 »
avokaapu ehdottomasti omistan sellaisen ja olen todennut,että se on hyvä : )

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #5 : Elokuu 09, 2011, 19:10:10 »
Varmaankin avokaapu, tosin en ole varma miltä ne tuntuvat päällä...
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa muumuu

• Toisen maan tarina
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Elokuu 12, 2011, 18:06:09 »
Siis millaiselta tämä umpikaapu siis todellisuudessa näyttää ja tuntuu? Mekolta? Onko siinä hihat? Itse olen aina päässäni kuvitellutkin avokaavut kaikille, mutta nyt alkoi umpikaavut kiinnostamaan. :) Siis selvennystä pyytäisin.
I need another story,
Something to get off my chest
My life gets kinda boring,
Need something that I can confess

Poissa bunnypirates

• *Insert a cool title here*
  • Vuotislainen
    • Tumblr
  • Pottermore: ScaleSand
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Elokuu 12, 2011, 21:55:22 »
Jos en nyt ihan väärin muista, niin eikös ne ykkösleffassa ainakin jossain kohtaa kaavut ollut umpinaisia? Vai oliko ne avokaapuja jotka olivat napilla kiinni? Päässä pyörii vaan jonkinlainen epätarkka mielikuva. :'D

Joka tapauksessa, avokaavut > umpikaavut.

//Muoks. http://harrypotter.wikia.com/wiki/Hogwarts_uniform
I'm sick of feeding my soul
to people who'll never know
just how purposeless
and empty they've grown .

Poissa Ladyelisabet

• Potteriksi myös kutsutaan
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Elokuu 14, 2011, 10:32:14 »
Tuollainen umpikaapu vastaa tosiaan kutakuinkin pitkähihaista mekkoa, väljää sellaista, käytössä.

Kaapu vastannee velhomaailmassa takkia (ainakaan ei ole ollut puhetta, että sen päälle tulisi mitään, paitsi saattaisin kuvitella että vielä lämmin viitta talvella jos on tosi tosi kylmä), joten edestä avoin kaapu lienee paras vaihtoehto, koska sitä ei joudu vetämään pään yli mikä hankaloittaa pukemista. Vrt. esim. huppari jossa vetoketju tai ei ollenkaan vetoketjua; kaavun riisuminen vaatii silmälasien pois ottamisen, sotkee tukan ja pahimmassa tapauksessa meikkauksenkin jos sellaista käyttää.

Tylypahkassa sisällä lämpötila eri opetustiloissa vaihtelee, joten koulupuvun päälle heitettävä viitta tai takkimainen kaapu leffatyyliin (edestä avoin, suljettavissa napeilla tms.) lienee realistisesti kätevin vaihtoehto, kun sen voi heittää päälle tai pois päältä sen mukaan tarvitaanko sitä vai ei (kesä, talvi, toisia palelee, toisia ei). Kaapu on siis lähinnä hihallinen ja ehkä myös hupullinen viitta. Kaapu on siis uloimmainen vaatekappale asussa, jonka käyttö on valinnaista. Oletan että tylypahkalaisilla ei ole juurikaan viittoja, vaan kouluasuun kuuluu nimenomaan tuo kaapu. Opettajilla voi sitten olla viittoja jne.
'Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all those who live without love.' - Albus Dumbledore

Poissa Acone

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Elokuu 14, 2011, 15:52:33 »
Avokaapu näyttää ainakin hienommalta ja varmaan tuntuu päällä mukavammalta. Umpikaavut kyllä on aika kiinnostavia, vaikka en sellaista varmastikaan pitäisi. Avokaavusta tulee mieleen kuolonsyöjä tai joku mahtava velho, joka astelee pimeällä kujalla... ;D
Oletteko koskaan ajatelleet, kuinka vanha Voldemort oikeastaan on, Voldemort syntyi nimittäin 31. joulukuuta 1926...

Poissa Korpinkynsi tyyppi

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Maaliskuu 17, 2017, 13:54:59 »
Avokaavut ovat hienompia ja käytännölisempiä. Mutta silti leffoissa kaapuja oli ne sitten umpi- tai avokaapuja pitäisi käyttää myös vapaa-ajalla tai töissä esim.taikaministeriössä.