Kirjoittaja Aihe: Mahdollisesti jatkoa Harry Potterille?  (Luettu 19840 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Flexo

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Mahdollisesti jatkoa Harry Potterille?
« : Maaliskuu 13, 2010, 14:15:53 »
Vaikka Harry Potter and the deathly hallows part 2 oli alunperin viimeinen Potter elokuva niin nyt Warner Bros on kertonut tuottavansa viellä ainakin yhden elokuvan, joka on saanut Rowlingin siunauksen. Sen verran on paljastettu, että David Yates ei tule ohjaamaan elokuvaa, mutta WB olisi halukas saamaan Tim Burtonin ohjaamaan elokuvan. Burton itse on sanonnut olevansa liian kiireinen muitten projektien parissa.
On huhuttu, että elokuva kertoisi joko päähahmojen lasten ensimmäisestä Tylypahka vuodesta tai ajasta pian Voldemortin kukistamisen jälkeen. Ei ole varmaa, että palaavatko päähahmojen näyttelijät, koska heidän sopimuksensa kattavat vain Rowlingin kirjojen filmatisoinnit. On liikkunut myös huhuja, että Edward Norton neuvottelsi roolista jonain täysin uutena hahmona.

Itse en ole aivan varma mitä ajatella tästä. Olisihan se ihan kiva tietää lisää Harryn ja kumppaneitten elämästä, mutta rahastus tässä haisee ja pahasti.

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Mahdollisesti jatkoa Harry Potterille?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 13, 2010, 14:36:28 »
Itse en ole aivan varma mitä ajatella tästä. Olisihan se ihan kiva tietää lisää Harryn ja kumppaneitten elämästä, mutta rahastus tässä haisee ja pahasti.
Jokaisen elokuvan tarkoitus on tuottaa rahaa, toivotaan vain että Warner Bros on tajunnut, että mitä parempi/laadukkaampi elokuva, sitä enemmän rahaa.
edit. vaikka tässä nyt ei ole lähteitä pitäisin tätä hyvinkin todennäköisenä, koska jo ilmestyneet elokuvat ovat olleet todella tuottavia ja tuossa olisi warnerille ns. varma sijoitus.
Asd

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: PotionGhost22203
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 13, 2010, 16:10:44 »
Minustakin 8. Potter-leffassa olisi järkeä. Tai siis miksi ei? Tähän mennessä ilmestyneet leffat ovat tuottaneet mukavasti rahaa ja taatusti 8. leffallekin löytyisi katsojia, ihan jo pelkästä uteliaisuudestakin. Maailma on valmis, samoin hahmot ja jos kerran Rowlingin lupakin on saatu, niin mikäs sen otollisempi tilaisuus olisi tehdä uusi elokuva?

Itse olen jo kauan sitten hyväksynyt faktan, että kirjat ja elokuvat toimivat eri tavalla ja siksi osaankin oikeastaan ajatella ne jo aivan eri tarinoina samasta aiheesta. Siksi vielä yksi Potter-leffa ei häiritsisi minua lainkaan. Oikeastaan melkein jopa innolla odottaisin sellaista :)
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Maaliskuu 13, 2010, 16:16:28 »
Niin, mielummin se '19 vuotta myöhemmin' leffan loppuun. Sitä paitsi kenen ensimmäinen vuosi se olisi? Päähahmojahan oli kolme ja yhteensä niillä oli lapsia viisi joten kenen ensimmäinen vuosi se voisi olla? Ääh, voihan olla että on huhu laitettu kiertämään ja sitten katsotaan mitä mieltä "yleisö" on. Että siis olisiko kannattavaa tehdä tämmöinen elokuva. Olisihan se mukavaa jos tämmöinen tulisi mutta mielummin niin että Rowling on tehnyt tästä kirjan ensiksi. Ja mitä muka seikkailua siinä periaatteessa voisi olla kun sarjan pääpahis, Voldemort, on kuollut? Olisiko se vain sitä että he menivät sinne ja he menivät tänne ja tekivät sitä? Ei, ei ja vielä kerran ei, sanon minä. Ei pilata hienoa sarjaa. Tosin voisihan sitä tulla joku loppuun sellanen missä ne Rose, James ja Albus menevät sinne Tylypahkaan. Se voisi olla hieno loppu kun kuvattaisiin taas se hieno elämys nähdä Tylypahka. Mutta ei, ei uutta elokuvaa ja pahin virhe varmaan minkä he voisivat (minun mielestä) tehdä, olisi laittaa että taas kerran joku Grindewaldin ja Voldemortin tyylinen hemmo uhkaisisi maailmaa. Ja minä taputan heille, jotka saivat tästä minun epäselvästä selityksestä edes jotain selvää. :D
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 20, 2010, 18:58:39 »
Ajatus on kiinnostava ja ihan hauskakin. Pitää ymmärtää se, etteivät leffat voi koskaan olla yhtä hyviä ja tasokkaita kuin alkuperäiset kirjat, saada se vaatimustaso jota fanit pyytävät on mahdottomuus. Kun ajattelee leffoja vain leffoina eikä vertaa niitä kirjoihin, saattaa katsomiskokemuksesta nauttia paljon enemmän.

Itse olen siis sen kannalla että tuo olisi ihana idea, en malta odottaa. Tietenkin se voi epäonnistua ja pahasti, mutta yrittänyttä ei laiteta, vai mitä?

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 20, 2010, 20:33:52 »
Minä kyllä sanon ehdottoman ei:n ylimääräiselle elokuvalle. En varmaankaan vaivautuisi katsomaan edes uteliaisuudesta jos tällainen ilmestyisi.
Oikeastaan siihen viimeisen elokuvan loppuun voisi kyllä laittaa vielä pätkän kun kolmikon lapset saapuvat Tylypahkaan, mutta ei sen enempää. Hyi. Yäk. Ei! Se pilaisi koko mahtavan sarjan!
Ajatuskin tuntuu jo minusta aika kököltä kertoa yhdestä niiden lapsien kouluvuodesta. Ja sama kysymys kuin Maiggulilla: kenen ensimmäinen vuosi? Olisiko 'päähahmona' taas joku ah-niin-täydellisen (okei, täällä en väittele Potterin täydellisyydestä x)) Potterin lapsista? Kuka heistä? Muistaakseni Potterilla oli kolme lasta, Lily, James ja Albus. Ja James muistaakseni vanhin, Albus juuri lähdössä ensimmäistä kertaa Tylypahkaan ja Lily vasta myöhemmin. Jokainen
on siis eri ikäinen. Ja sitten se, että vain yksi kouluvuosi. Aivan kuin aloittaisi uuden kirjasarjan jonka olisi tarkoitus jatkua, mutta niin ei sitten käykään ja sarja jää täysin kesken. Siltä se ainakin minusta tuntuisi x) Ja niinkuin Maigguli tuolla ylempänä sanoi, ei uutta elokuvaa ja pahin virhe varmaan minkä he voisivat tehdä, olisi laittaa että taas kerran joku Grindewaldin ja Voldemortin tyylinen hemmo uhkaisisi maailmaa. (Olen laiska, en jaksa laittaa lainausta) Ja jos ei kuitenkaan uhkaisi, mitä he tekisivät? Eikös se olisi silloin vähän tylsää?
Voi, kukaan ei saa selvää höpötyksistäni. Yrittäkää kuitenkin.

~Beatrix
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2010, 20:51:58 kirjoittanut Beatrix »

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Maaliskuu 20, 2010, 22:35:44 »
 Nooh, kyllähän minä sen nyt katson. Järkyttävää sinäänsä. Ja paljon kysymyksiä.

Onko siis aivan satavarma että se tulee? Vai onko se vain suunnitelma? Milloin se oikein tulee? Rahastusta? Samoja näyttelijöitä? Mikä nimi? Häh? Täh? Mitä minä höpäjän? Ja onko Row mukana jutussa? Tietääkö joku?

Ja mielipiteeni: äänestän tyhjää. Ja eikös se ole HP 9, jos KV:stä tulee kaksi osaa? Liikaa kysymysmerkkejä? Ja kuka siinä olisi se päähähmo? Joku Harryn kersa? Tai joku muu? Onko se yhtä synkkä kuin viimeiset elokuvat va lastenleffa kuten ensimmäiset? Anteeksi, hukun näihin kysymyksiini. :)
:(

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 20, 2010, 23:24:17 »
Ja onko Row mukana jutussa? Ja eikös se ole HP 9, jos KV:stä tulee kaksi osaa?

Vaikka Harry Potter and the deathly hallows part 2 oli alunperin viimeinen Potter elokuva niin nyt Warner Bros on kertonut tuottavansa viellä ainakin yhden elokuvan, joka on saanut Rowlingin siunauksen.

Eli tuossa oli jo Row kysymykseen vastaus ja kyllä se on HP 8 eikä yhdeksän, sillä KV:stä todella tulee kaksi osaa, mutta ne ovat 7 ja 1/2, ja 7 ja 2/2, jos oikein olen ymmärtänyt. :) Eli siis ne molemmat ovat seiskoja, koska ovat samasta 7kirjasta. :)
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #8 : Maaliskuu 21, 2010, 12:39:32 »
Tuo voisi olla ihan mielenkiintoista, nähdä millaisen elokuvan saavat aikaiseksi kun ei perustu mihinkään kirjaan. Mutta varmasti Rowlingilla olisi oma pieni osansa käsikirjoituksessa, hänen hahmojaanhan ne ovat. Jos tämä siis edes tulee. Mutta jos tulisi, niin olisin kyllä mielenkiinnolla seuraamassa mitä siitä syntyisi.

Ajatus on kiinnostava ja ihan hauskakin. Pitää ymmärtää se, etteivät leffat voi koskaan olla yhtä hyviä ja tasokkaita kuin alkuperäiset kirjat, saada se vaatimustaso jota fanit pyytävät on mahdottomuus. Kun ajattelee leffoja vain leffoina eikä vertaa niitä kirjoihin, saattaa katsomiskokemuksesta nauttia paljon enemmän.

Itse olen siis sen kannalla että tuo olisi ihana idea, en malta odottaa. Tietenkin se voi epäonnistua ja pahasti, mutta yrittänyttä ei laiteta, vai mitä?

Komppaan siis Morttia. Jokainen Potter-elokuva on ollut kirjan kannalta pettymys, mutta elokuvina ne ovat toimineet ja olleet katsomisen arvoisia. Kirjaan pohjautuvasta elokuvasta ei millään saada samanlaista kuin kirjasta, joten tämä Potter-elokuva joka ei perustuisi kirjaan olisi todella mielenkiintoinen. Kiinnostuksella odotetaan, mitä tästä oikein tulee, ellei tämä ole sitten vain huhupuhe, jolla ei ole mitään perää.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
« Vastaus #9 : Huhtikuu 24, 2010, 22:14:25 »
Painotan sitä, että jokaisen Hollywood elokuvan tarkoitus on vain ja ainoastaan tuottaa rahaa tuotantoyhtiölle.

Julma tosiasia kuitenkin on, että hyvä elokuva menestyy paremmin kuin huono (tämän näkee ihan rahankiilto silmissä tehtyjen jatko-osien katsojaluvuistakin), joten Hollywood-elokuvissa yritetään kaikesta huolimatta tavoitella järkevää tasoa, jotta raha saataisiin katsojilta etiäpäin. Huono, hutaisten tehty leffa menestyy harvoin.

Ja siis tämä ei nyt mitenkään puolusta tuota kahdeksatta leffaa, vaan ihan vain hieman yritti avartaa ihmisen maailmankuvaa. x) Eli siis tosiaan tuotantoyhtiöt haluavat voittoa kuten mitkä tahansa muut yritykset (mainostoimistot, laivanvarustamot, matkapuhelinvalmistajat, kukkakaupat) ja tekevät kyllä parhaansa sen tuottamiseksi. Sellaista työtä, joka tehdään omaksi iloksi, on aika harvassa, vaikka kuinka yrittäisi katsoa maailmaa vaaleanpunaisten silmälasien läpi. :P
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Viikeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Lokakuu 03, 2010, 21:07:33 »
http://www.iltalehti.fi/viihde/2010100212450443_vi.shtml

J.K. Rowling: Voisin kirjoittaa lisää Harry Pottereita

"Brittikirjailija puhui Oprah Winfreyn haastattelussa tunteneensa menetystä saatuaan valmiiksi uusimman ja viimeiseksi suunnitellut Harry Potter -kirjan Harry Potter ja Kuoleman varjelukset.

Saagan jatkaminen olisi helppoa, sillä Rowlingin mukaan hänellä on jo mielessään, miten tuttujen velhohahmojen tarina jatkuisi.

- Voisin ehdottomasti kirjoittaa kahdeksannen, yhdeksännen ja kymmenennen. En aio vannoa, etten kirjoita. En sano, että varmasti kirjoittaisin. Tunnen saaneeni työni päätökseen, mutta sitä ei koskaan tiedä, Rowling muotoili Oprahille.

Jackson halusi Potterista musikaalin

Rowling paljasti haastattelussa myös, että Harry Potterin suosio on yltänyt niin vahvaksi, että jopa Michael Jackson innostui niistä. Edesmennyt Jackson olisi halunnut siirtää Harry Potterit musikaaliksi. Rowling kieltäytyi tarjouksesta.

Kirjat ovat kuitenkin synnyttäneet yhden kaikkien aikojen menestyneimmistä elokuvasaagoista sekä oman teemapuiston. Harry Potter -kirjoja on myyty maailmanlaajuisesti yli 400 miljoonaa kappeletta.

Ne ovat myös tehneet Rowlingista - joka ennen Potter-kirjailijan uraansa kamppaili toimeentulonsa kanssa ja pelkäsi jäävänsä kodittomaksi - yhden Iso-Britannian rikkaimmista naisista.

Multimiljonääri jatkaa kirjoittamista

Tuli jatkoa Harry Pottereille tai ei, Rowling aikoo jatkaa kirjoittamista joka tapauksessa.

- En kirjaimellisesti voi lopettaa. Minun täytyy kirjoittaa oman mielenterveyteni vuoksi. Minun vain täytyy tehdä niin.

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset on jaettu kahdeksi elokuvaksi. Ensimmäinen niistä valloittaa elokuvateatterit ensi kuussa.

IL"

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #11 : Lokakuu 03, 2010, 21:24:40 »
En usko, että hän kirjoittaa enää ainakaan mitään virallisia Harry Potter-kirjoja jotka olisivat suoraa jatkoa sarjalle, mutta se jonkinlainen hakuteos mistä on niin paljon puhuttu, voi hyvinkin joskus ilmestyä. Tietenkään ei voi olla varma, niin kuin Rowling itse sanoo. Jos joskus tulisikin pakonomainen tarve kirjoittaa lisää Potter-kirjoja ja on sanonut varmaksi ettei niitä enää ilmesty, niin onhan siinä sitten selittelemistä tuollaisille lehdistöille ja faneille. Sitä paitsi itse en toivo enää jatkoa tuohon seitsemän kirjan sarjaan, vaikkakin hakuteoksen toivon ilmestyvän. Seitsemän on sopiva luku, eikä minusta ole tarvetta mennä kirjoittamaan enää kahdeksatta kirjaa.

Onhan Rowling muistaakseni aiemminkin sanonut että ei koskaan sano 'ei ikinä'? Vai muistanko väärin...

//Eikö tästä aiheesta todellakaan ole vielä keskustelua? Ennen tätä Oprahin haastattelua olisin silti kuvitellut ainakin minä, että tällaisesta aiheesta olisi jo keskusteltu.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Viikeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Lokakuu 03, 2010, 21:41:02 »
En usko, että hän kirjoittaa enää ainakaan mitään virallisia Harry Potter-kirjoja jotka olisivat suoraa jatkoa sarjalle, mutta se jonkinlainen hakuteos mistä on niin paljon puhuttu, voi hyvinkin joskus ilmestyä. Tietenkään ei voi olla varma, niin kuin Rowling itse sanoo. Jos joskus tulisikin pakonomainen tarve kirjoittaa lisää Potter-kirjoja ja on sanonut varmaksi ettei niitä enää ilmesty, niin onhan siinä sitten selittelemistä tuollaisille lehdistöille ja faneille. Sitä paitsi itse en toivo enää jatkoa tuohon seitsemän kirjan sarjaan, vaikkakin hakuteoksen toivon ilmestyvän. Seitsemän on sopiva luku, eikä minusta ole tarvetta mennä kirjoittamaan enää kahdeksatta kirjaa.

Onhan Rowling muistaakseni aiemminkin sanonut että ei koskaan sano 'ei ikinä'? Vai muistanko väärin...

//Eikö tästä aiheesta todellakaan ole vielä keskustelua? Ennen tätä Oprahin haastattelua olisin silti kuvitellut ainakin minä, että tällaisesta aiheesta olisi jo keskusteltu.

Aika lailla oikeassahan olet. Olisi se aika iso shokki ja yllätys maailmalle jos Pottereita alkaisi tulla lisää, kun kerran Kuoleman Varjelukset luokitellaan "maailmanlaajuisen ilmiön huipentumaksi". Mutta toivossa on silti aina hyvä elää. :)

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Lokakuu 03, 2010, 23:53:06 »
Monella joka ajattelee että jatkoa voisi Pottereille tulla, ajattelee luultavasti ajatusmallia että jatko kertoisi Harryn lapsien seikkailusta. Ja tietysti maustettuna erilaisilla pikkulisukkeilla kuten 'uusi pimeyden ruhtinas nousee ja tuhoaa tylypahkan!!!!!'' Katsotaan sitten, jos ja kun Rowling kirjoittaa kirjan mitä siinä sitten on. :)

Aiheesta on tietääkseni puhuttu jossain Vuottiksessa, mutta en muista missä.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Lokakuu 04, 2010, 00:44:07 »
Itse en toivoisi missään nimessä suoraa jatkoa Pottereille. Se kirjasarja löysi päätöksensä, ihmiset olivat siihen enemmän tai vähemmän tyytyväisiä, se siitä. Jos Rowling haluaisi kuitenkin palata Potter-maailmaan, hyväksyisin sen, mutta en toivoisi näkeväni Kahdeksannen Harry Potterin ilmestymistä. Hän voisi kirjoittaa vaikka aivan eri ajasta ja hahmoista, mikä olisi minun mielestäni hyvin kiinnostavaa. Monet tuntuvat olettavan tai toivovan että hän joko kirjoittaisi Kultaisen kolmikon lapsista tai sitten kelmeistä.

Lainaus
Ja tietysti maustettuna erilaisilla pikkulisukkeilla kuten 'uusi pimeyden ruhtinas nousee ja tuhoaa tylypahkan!!!!!''

Mielestäni tämä olisi juuri kammottavin vaihtoehto, sellainen "Ja 'hyvä' voittaa jälleen!" mikä olisi itseasiassa suorastaan iljettävää. Harryn tarina on päättynyt, hänestä tuli maailman suurin sankari, sai nätin pikkuvaimonsa ja typerästi nimetyt lapsensa, päihitti pahimman vihollisensa ja teki kuten kaikki odottivatkin hänen tekevän. Hurraa.

Minä näkisin kaikkista mieluiten tarinan jostain aivan toisesta hahmosta, jolla olisi aivan erilainen kohtalo kuin vanhalla kunnon sankarillamme. Olisi mielenkiintoista lukea velhomaailman normaalista asukista, joka ei näkisi sitä niin mustavalkoisesti kuin Harry vaan sellaisena kuin se olisi. Hahmo olisi neutraali ja vain yrittäisi selvitä läpi omasta elämästään.

Vielä sitäkin upeampaa kuitenkin olisi lukea hahmosta joka olisi täysin erilainen kuin Harry eikä jakaisi ollenkaan samanlaisia uskomuksia kuin mitä hän.

Tosin kaikkeen tälläiseen ei Rowlingia tarvita kun fanfiction on keksitty. En loppujen lopuksi tiedä ollenkaan mistä Rowlingin sitten pitäisi kirjoittaa. No, jos hän joskus haluaa niin tehdä, niin olen tietenkin iloinen ja luen mielelläni hänen teoksensa. Tosin olen samaa mieltä siinä, että seitsemän oli juuri sopiva määrä kirjoja, eikä enempää välttämättä enää tarvita.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2010, 00:49:05 kirjoittanut Mortti »

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #15 : Lokakuu 04, 2010, 09:43:10 »
Varmaan tämäntapaisia arveluja tulee kiertelemään niin kauan kun Harry Potterilla on uutisarvoa.

Mutta jos Rowling tosiaan aikoo kirjoittaa lisää kirjoja Potterversumista, niin en oikein tiedä, mitä ajatella. Myös mulla on sellainen fiilis, että kirjasarja on viety päätökseensä, eikä siitä pitäisi lypsää väkisin sen enempää. Ajatus Harry Potterin myöhemmistä seikkailuista aurorina tms. ei vaikuta kamalan innostavalta. Vaikka tavallaan saattaisi olla ihan jännä nähdä, miten Harry ottaisi yhteen joidenkin pikkukonnien kanssa - ei maailman pelastamista pimeyden voimilta, ennustuksia, vanhaa viisasta mentoria tai muuta pakollista eeppisyyttä. Se nyt olisi aivan kamala vaihtoehto, jos Harry (tai joku hänen muksuistaan, tai Teddy) joutuisivat taistelemaan Uutta Ja Entistä Synkempää Pimeyden Lordia vastaan.

Epilogi vei Potterit imo niin pliisuun suuntaan, että en jaksa uskoa uudesta sukupolvesta irtoavan mitään järin mielenkiintoista, mutta esimerkiksi kelmien (ja Kalkaroksen) seikkailut, Voldemortin ensimmäinen sota, Dumbledoren nuoruus ovat kaikki kiehtovia aiheita. Toisaalta on myös kiva, että niihin ei ole lyöty jokaista pilkkua paikoilleen, vaan että lukijan mielikuvitukselle on jätetty tilaa.

Musta tuntuu, että Potter-hakuteoksen tuloa mä tervehtisin vain ja ainoastaan ilolla, mutta kaikkien muiden kohdalla rupeaisi mietityttämään, että onkohan tämä nyt sittenkään hyvä idea...
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Sillypillyvilly

• väkipyörä
  • Vuotislainen
  • Paramore!!!!
« Vastaus #16 : Lokakuu 04, 2010, 14:48:54 »
Tätä olen jo kauan miettinyt ajatuksenna että kelmeistä tulisi kirja tai jopa kirjasarja!
Se on lähes aina pakollinen ajatus kun povataan jatkoa HP sarjalle. Kelmeissä on niin monta mahdollisuuta eikä niistä oikeastaan tiedetää edes yhtään mitään, minun mielestäni HP kirjoissa vain riipaistiin aihetta sen tarkemmin kertomatta. Ajattela että Rowling kirjoittaisi kirjan kelmeistä ja siitä kirjasta tulisi myös elokuva!! Tätä olen jo jonkin aikaa miettinyt ja minusta ajatus on aika kiehtova enkä pistäisi pahakseni jos tälläinen tulisi, toisin kuin suoraa jatko HP tarinalle.
Hakuteos olisi myös tervetullut sitä jo vähänaikaa odoteltukkin! :D
Haley Williams<3<3<3
I love PARAMORE
We miss you Josh and Jack!!
http://s6.fi.bitefight.org/user/bite/29508

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #17 : Lokakuu 04, 2010, 18:24:26 »
Erittäin mielissäni olisin kyllä, jos Rowling julkaisi jotain Pottereihin liittyvää. ^^ Ehkä eniten tahtoisin kuulla Lilyn ja Jamesin viimeisestä/viimeisistä vuosista sekä pääkolmikon myöhemmästä elämästä. Myös Dracon valitsema tie kiinnostaa, mutta ei siitä nyt omaa kirjaansa tarvitse tehdä. Sitten taas en haluaisi kuulla kolmikon jälkikasvusta, ainakaan kokonaisen kirjallisen vertaa. Tokihan olisi mielenkiintoista, millaista elämää Tylypahkassa vietetään heidän aikaan, mutta sen voisi kertoa muutamassa luvussa korkeintaan.
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Biini

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Lokakuu 05, 2010, 00:06:54 »
Minusta olisi taas mukava kuulla mitä tapahtui Harryn kukistettua Voldemort, miten perheet asettuivat paikoilleen ja sellaista.
Turha siitä on mitään kirjasarjaa vääntää, vaan jokin lyhyt / keskipitkä kirja elämästä Voldemortin jälkeen. En tiedä, riittäisikö aiheita kokonaiseen pitkään kirjaan, mutta olisi silti mukava kuulla jotain lisää Potterista. =)

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #19 : Lokakuu 06, 2010, 12:32:07 »
Olisihan se kivaa, että tulisi vielä jotain Pottereihin liittyvää, esim. just siitä mitä tapahtui Voldemortin kukistamisen jälkeen ja ennen sitä 19 vuotta myöhemmin juttua. Myös Dumbledoren nuoruus kiinnostaa, samoin kelmien seikkailut. Tuo hakuteos voisi olla kanssa paikallaan ja sitten niitä oppikirjojakin voisi tulla lisää, ainakin tuo Tylypahkan historia olisi mielenkiintoinen opus.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Adasme

• Vuotislainen
  • Hogwarts will always be there to welcome you home.
  • Pottermore: SilverRain48
« Vastaus #20 : Lokakuu 06, 2010, 16:14:36 »
Olisihan se kivaa, että tulisi vielä jotain Pottereihin liittyvää, esim. just siitä mitä tapahtui Voldemortin kukistamisen jälkeen ja ennen sitä 19 vuotta myöhemmin juttua. Myös Dumbledoren nuoruus kiinnostaa, samoin kelmien seikkailut. Tuo hakuteos voisi olla kanssa paikallaan ja sitten niitä oppikirjojakin voisi tulla lisää, ainakin tuo Tylypahkan historia olisi mielenkiintoinen opus.

Samaa mieltä, lisäyksenä vielä kiinnostaisi kelmien ja kalkaroksen lapsuus sekä nuoruus (eli mitä kaikkea on tapahtunut ennen harryä yms tovereita jne), hakuteos harry potterin aikaisiin ihmisiin/olentoihin/noitiin/velhoihin/loitsuihin/kouluihin/oppikirjoihin yms (kaiken kattava suuri opus), ja lisää niitä harry potterin oppikirjoja!  :)

Viikeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Lokakuu 06, 2010, 16:30:43 »
Samaa mieltä, lisäyksenä vielä kiinnostaisi kelmien ja kalkaroksen lapsuus sekä nuoruus (eli mitä kaikkea on tapahtunut ennen harryä yms tovereita jne), hakuteos harry potterin aikaisiin ihmisiin/olentoihin/noitiin/velhoihin/loitsuihin/kouluihin/oppikirjoihin yms (kaiken kattava suuri opus), ja lisää niitä harry potterin oppikirjoja!  :)

Varsinkin noista loitsuista olisi todella heinoa tietää lisää. Kuka on kehittänyt kyseisen loitsun? Ketkä kaikki on käyttänyt? Ja kaikkea muuta simppelitietoa loitsuista. Ah! Olisi se vain mahtavaa.

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #22 : Lokakuu 06, 2010, 18:56:55 »
Sanotaanko näin, että en missään tapauksessa halua suoraa jatkoa Potter-sarjalle, niin että tulisi jokin ''kahdeksas Potter'' jossa kerrottaisiin Harryn ja muiden vaiheista myöhemmin. Ärsyttää sellaiset elokuvasarjat, joista ensin ilmestyy vaikkapa kolme osaa ja tarina päättyy siihen, mutta sitten pian päätetäänkin jatkaa sarjaa ihan rahastus mielessä ja ylimääräisistä jatko-osista tulee usein todella huonoja ja väkisin väännettyjä. Potter-sarja on seitsenosainen ja sillä sipuli. Ja vaikka sarjalle tulisikin jatkoa, kuten joku jo tuossa aikaisemmin mainitsikin, en missään herran nimessä haluaisi sellaista että tulisi joku uusi pimeyden velho jota vastaan Harry joutuisi taistelemaan vain koska sattuu olemaan aurori ja lordi Voldemortin kukistaja. Ei, ei, ei - suoranainen jatko hiiteen.

Sen sijaan ensimmäisestä velhosodasta kertova kirja (nimenomaan yksittäinen kirja, ei mitään uutta sarjaa) voisi olla mielenkiintoinen. Se on sitten tietenkin eri asia että kuka siinä olisi päähenkilönä.

Samatenkin kelmeistä kertova kirja voisi olla hyvin mielenkiintoinen. Ja sitä hakuteosta ehdottomasti tulemaan :)
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Lokakuu 08, 2010, 21:50:54 »
Minä olen myös sillä kannalla, että seitsemän kirjaa on sopivasti, lopun voi sitten lukea ficeistä ;) Mutta hakuteoksen haluaisin ehdottomasti vielä jonain päivänä nähdä kirjahyllyssäni, samoin lisää oppikirjoja ja muita faktaopuksia velhomaailman ihmeistä, esim. muiden maiden velhokulttuurit olisivat mielenkiintoista luettavaa, samoin juuri nuo jo mainitut loitsut.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #24 : Marraskuu 01, 2010, 07:59:52 »
Olisihan jatko toki hienoa, mutta paha sanoa kenen näkökulmasta ja missä ajassa. Jotenkin olisi hassua lukea tarinaa esmes. kelmeistä tai ensimmäisestä velhosodasta, kun tietää miten siinä tulee käymään. Sama juttu esimerkiksi 17-vuotiaasta ja siitä vanhemmasta Harrysta, sillä 19 years later'in takia tietäisimme jo kenen säilyvän hengissä, ketkä avioituvat ym. Ja taas toisaalta olisi hirmuisen typerää kirjoittaa Harryn lapsista, ellei sitten päähenkilönä (ja povina) pysyisi edelleen Harry.

Pohjimmiltaan olen sillä kannalla, että haluan lisää jatkoa kunhan se on Harryn näkökulmasta. En panisi pahakseni muitakaan kirjoja, varsinkaan lisäteoksia, mutta ehkäpä tämä on vain minun mielipiteeni.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #25 : Marraskuu 06, 2010, 12:12:30 »
Minua kiinnostaisi lukea myöskin aikaa ennen Harrya sekä Volden kukistamisen jälkeen.Mutta myöskin velhoperheiden elämästä etenkin Weasleyden,Hermionen sekä Harryn.Millasta Harrylla oli ennen velhokouluun menoa,millasta jästikoulussa oli ym.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #26 : Marraskuu 08, 2010, 16:58:51 »
Kyllä minusta sarjassa on vielä paljon kaluttavaa ja Rowling saa minun puolestani kirjoittaa niin paljon "jatkoa" kuin haluaa, tai olla kirjoittamatta. En toivoisi näkeväni ALBUS POTTER JA LEMMENJUOMA -nimisiä kirjoja kaupassa, mutta esimerkiksi jonkinlainen novellikokelma olisi enemmän kuin tervetullut. Haluaisin lukea enemmän ja PIDEMPIÄ novelleja Lupinin, Siriuksen ja Jamesin nuoruudesta kuin sen autotarinan. Minusta kelmien tarinasta voisi kirjoittaa ihan toimivan romaaninkin. Myös viimeisen kirjan ja 19 years later -välisestä aukosta, ja epilogin jälkeisiä tapahtumista voi tietty kirjoittaa, mutta pelkään pahoin että ne menevät sitten noihin Albus POtter ja lemmenjuoma - aiheisiin tarinoihin... Olen joka tapauksessa tyytyväinen sarjaan sellaisena kuin se nyt on, ja olen varma että Rowlingkin on. Mutta jos kirjailijalle sattuu inspis tulemaan, niin totta hemmetissä se kannattaa käyttä ja kirjoittaa lisää :P.

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
« Vastaus #27 : Marraskuu 16, 2010, 17:10:26 »
Aika lailla samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Warner Brosillehan Harry Potterit ovat olleet oikea kultakaivo, ja rahaa on tullut paljon.
Mutta... tällä kertaa en voisi valittaa, että elokuva ei ole niin hyvä verrattuna kirjaan.
Toinen mutta, en tiedä voisiko sarjaa enää jatkaa. Seitsemän osaa Row vain kirjoitti, ei enempää.
Sinänsä, kyllähän tuo huhulta kuulostaa....
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
« Vastaus #28 : Marraskuu 19, 2010, 21:24:29 »
Ööh, ei kiitos. Voisin ehkä harkita jos se kertoisi ajasta melko pian Voldemortin kukistamisen jälkeen, ei 19 vuoden jälkeen, mutta miksi silloinkaan keksiä jotain uutta pientä juonta kun suuri kertomus on juuri saatu loppuun? Sitä paitsi minua pelottaa jo nyt miten DH osa 2 lopussa tämä 19 vuoden jälkeen kohtaus on tehty, niin ei kiitos enää kertomusta heidän lapsistaan. Varsinkin kun se ei olisi enää Rowlingin käsialaa.
P.S. Vaikuttaa muutenkin liikaa rahanahneudelta..
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2010, 12:51:00 kirjoittanut Akai »
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Andromeda

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Marraskuu 19, 2010, 22:14:59 »
Sinänsä ihan mielenkiintoista, mutta en usko että saataisiin tehtyä enää yhtä laadukasta ja hyvää tarinaa. Enkä myöskään usko että vanhat näyttelijät enää menisivät mukaan, kumminkin ovat juuri jotain 10 vuotta näytelleet Pottereissa, niin eivätköhän hekin jotain muuta halua tehdä.
Ajatus Tim Burtonista ja Edward Nortonista kyllä on todella ihana. Jos he liittyisivät elokuvaan, niin olisin ehdottomasti uuden elokuvan kannalla.
Koska olen jo nyt kovin ahdistunut siitä ajatuksesta, että viimeinen osa tulee jo ensi vuonna, niin olisi mielenterveydelleni hyvää että tulisi vielä jotain jatkoa.
Silti se on niin epätodennäköistä että siitä saataisiin onnistunut elokuva.
Ei se haittaisi jos tehtäisiin uusi elokuva, jos se ei liittyisi Potteriin mitenkään, vaan kertoisi ihan muista henkilöistä, kuitenkin samassa ympäristössä.
Ajatus on houkutteleva ja olen utelias kuulemaan lisää tästä, sillä ei se mitenkään huonoudellaan pystyisi pilaamaan näitä aitoja elokuvia.
Enintään vain harmittaisi vähän se, jos se olisi floppi.

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #30 : Marraskuu 20, 2010, 12:46:37 »
Rahastusta tuo kyllä on.. Mutta pakko myöntää, että jos se leffa tulisi joskus menisin katsoman. Vaikka jos Rowling tekisi käsikirjoituksen tai jotain... Se "yhdeksäntoista vuotta myöhemmin" ajatus kiinnostaisi. Jos se sitten vaikka kertoisi harryn ja Ginnyn lapsista.

En kyllä osaa vastata kyllä tai ei. Kiinnostaa kovasti, mutta se on rahastusta jne.
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
« Vastaus #31 : Marraskuu 21, 2010, 11:26:08 »
Rahastusta mitä rahastusta, mutta jos tuollainen oikeasti tulisi niin menisin kyllä hyvin todennäköisesti katsomaan

Totta. Toisaalta, kun miettii, mitäköhän seikkailuja niillä lapsilla oikein voisikaan olla? Harryn ja kumppaneiden seikkailut johtuivat yleensä tavalla tai toisella Voldemortista. No, ehkä Tylypahkassa voi tapahtua ilmankin Voldua.
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Joulukuu 22, 2010, 20:22:49 »
Minusta Harry Potter oli niin kuin tässä ja toivon että tarinaan ei tulisi enää jatkoa. Hakuteos tosin voisi olla kiva mutta juuri nämä Albus Potter ja Lemmenjuoma tyyppiset jutut niin ei kiitos!! Pari novellia kelmeistä saattaisivat maistuakin ja olisi myös kiva tietää Bellan, Cisyyn ja Medan nuoruudesta jotain. Myös Voldemortin sota ennen Harrya voisi olla kivaa luettavaa. Menneisyydestä olisi kiva tietää enenmmän mutta tulevaisuudesta ei niinkään.

Poissa Adasme

• Vuotislainen
  • Hogwarts will always be there to welcome you home.
  • Pottermore: SilverRain48
« Vastaus #33 : Joulukuu 22, 2010, 22:52:04 »
Minusta Harry Potter oli niin kuin tässä ja toivon että tarinaan ei tulisi enää jatkoa. Hakuteos tosin voisi olla kiva mutta juuri nämä Albus Potter ja Lemmenjuoma tyyppiset jutut niin ei kiitos!! Pari novellia kelmeistä saattaisivat maistuakin ja olisi myös kiva tietää Bellan, Cisyyn ja Medan nuoruudesta jotain. Myös Voldemortin sota ennen Harrya voisi olla kivaa luettavaa. Menneisyydestä olisi kiva tietää enenmmän mutta tulevaisuudesta ei niinkään.

Samaa minäkin toivon että tuelvaisuuteen ei kajota,muuten koko harry potter ei lopu.. Mutta menneisyydet voisi kiinnostaa kuten: kelmit, kuolonsyöjät, kalkaroksen lapsuus ja nuoruus, lily..  sekä mahdollisesti hakuteokset (tuhti kattaus jokaisesta henkilöstä,velhosta,eläimistä yms),oppikirjat (loitsut,taikajuomat..)

ps. koskakohan muuten korun tekijät keksii tehdä Nominations rannekoruun harry potter -paloja; henkilöiden kasvot,tupapalat,loitsujen nimiä jne? :)

Candygirl

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Tammikuu 19, 2011, 20:57:59 »
Rahastusta mitä rahastusta, mutta jos tuollainen oikeasti tulisi niin menisin kyllä hyvin todennäköisesti katsomaan

Totta. Toisaalta, kun miettii, mitäköhän seikkailuja niillä lapsilla oikein voisikaan olla? Harryn ja kumppaneiden seikkailut johtuivat yleensä tavalla tai toisella Voldemortista. No, ehkä Tylypahkassa voi tapahtua ilmankin Voldua.

Kentiäs siellä on joku ''salaisuuksienkammio nro 2'' jossa uinuu rohkelikon viisipäinen leijona, jonka nyt Harryn poika James on saanut herätettyä ? ja sitten se söisi kaikki puhdasveriset :o  ( okei kaukaa haettua )

Joo tää kahdeksas elokuva jos tulee niin en tiedä mitä sanoa. Olisihan se kiva katsoa miten porukka elää silloin. Toisaalta sarjahan päättyy seiskaan... En osaa sanoa mitä mieltä asiasta olen. ristiriitaisia tunteita tämä herättää.

Poissa Lumihiutale

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Tammikuu 19, 2011, 21:34:48 »
Hmm...aika outo sinänsä, mun mielestä Potterit loppu tohon seiskaan ja oon eläny tän asian kanssa jo kauan. Oon hyväksyny jo sen, että Potterit on loppu ja sillä selvä, miks pitää enää mennä jatkamaa (no siis rahan kiilto silmissä tietenkin)? Ei Potterit oo mitään ilman sitä pääkolmikkoa ja Voldua tietty...

Jos ne ovat sen sitten päättäneet tehdä niin saa luvan tedä sitten kanssa kunnolla! :D Mulla on nyt vähän ristiriitaset ajatukset tästä...://

Höpsis

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Tammikuu 19, 2011, 23:17:59 »
Itse olen myös hyväksynyt Potter-sarjan loppumisen seitsemänteen kirjaan ja elokuvaan. En tarvitse tai kaipaa jatko-osaa, joka ei tule edes J.K. Rowlingin kädestä vaan jonkun toisen. Kyllä minua kiinnostaa mitä kaikkea muuta kirjojen ulkopuolella ns. tapahtuu, muuta ei jos kirjailija ei niitä ole itse luonut.

Toki elokuvat ovat viihdettä ja itsekin tuon aivan varmasti katsoisin. Ajatus näyttelijöiden vaihtumisesta huvittaa. Miksi nähdä mokoma vaiva, jos aiemmin näytelleet eivät jatka? Tekisivät elokuvan jostain kirjasta mistä sitä ei ole vielä tehty. Tai siinä sitä vaivaa vasta olisikin... x )

Parasta olisi, jos J.K. Rowling kirjoittaisi kirjan ajoista, jolloin Sirius ja James ja koko heidän "jengi" kävi Tylypahkaa siellä toilaillen ja seikkaillen. Siitä tahtoisin mielelläni nähdä leffan. ;)

T. Haaveilija pohtija

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #37 : Tammikuu 20, 2011, 10:07:26 »
Nyt tuli mielenkiintoinen aihe.
Hmm. Rahastustahan kaikki leffat ovat, ei siinä mitään, mutta inhoan yhtä asiaa yli kaiken: Ensimmäinen leffa on hyvä, ja kaikki rahanahneet huomaavat sen ja ovat heti haa, tuosta tehdään nyt jatko-osa. Ja sitten viattomat sinisilmäiset fanit odottavat yhtä hyvää kuin ensimmäinen ja pettyvät pahasti ja menettävät uskonsa elokuviin. Heh.
Ymmärrän, että DH on jaettu kahteen osaan (niin hienoa kirjaa ei voi vain yrittää tunkea yhteen osaan, ei ikinä, hyi) mutta, jos sarja on kerran loppunut, elokuva ei ole saanut minkäänlaista jalansijaa kirjalta, vaan se tehdään sen takia, että leffantekijät eivät osaa lopettaa ajoissa. Ei kiitos.
Ymmärsikö joku? Eikö? No, ei se mitään.
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #38 : Tammikuu 22, 2011, 13:18:19 »
Parasta olisi, jos J.K. Rowling kirjoittaisi kirjan ajoista, jolloin Sirius ja James ja koko heidän "jengi" kävi Tylypahkaa siellä toilaillen ja seikkaillen. Siitä tahtoisin mielelläni nähdä leffan. ;)

Oi, siitä tahdon ehdottomasti nähdä leffan ja lukea kirjan! Jotenkin haluaisin että jos Rowling tai Warner Bros. tekisi aiheesta jotakin, päähenkilö olisi Severus. Ihmiset saattaisivat silloin ehkä ymmärtää paremmin miksi hän on niin ilkeä Harrylle ja millaisia paksupäitä Sirius ja James oikein olivat. Ja kun leffoissa (ja kirjoissa) kaikki on tähän asti kuvattu vain rohkelikkojen näkökulmasta, olisi mukavaa että luihuisetkin näytettäisiin edes kerran edes jokseenkin inhimillisinä olentoina.

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
« Vastaus #39 : Tammikuu 22, 2011, 15:08:39 »
Siis kuulostaa tosi tyhmältä. Kirjasarja loppu jo, eikö se nyt riitä? Mä en ainakaan tahdo nähdä mitään Potteriin liittyvää jonka juoni ei oo Rowlingin käsialaa. Sitäpaitsi mitä siinä sitten tapahtuis? Potterit perustu siihen että jengi tappeli Volden kanssa, mutta kukas sitten kun Volde kuoli? Jos keksittäis joku uus pahis niin pilalla ois koko juttu. Joten siis, mitä järkeä tehdä uus leffa?

Näin sekavasti selittäen, Wanamo :D
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

Lord

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Tammikuu 22, 2011, 16:24:00 »
Kahdeksas Potter-elokuva voisi olla hieno, mutten usko että se onnistuisi ilman Rowlingin kirjoittamaa kirjaa. Itse kyllä uskon, ja vahvasti luulen, että Rowling tulee jossain vaiheessa jatkamaan Potter-kirjoja. Hän ei ole vielä pystynyt tekemään mitään muuta. Siinä tapauksessa elokuva olisi melko varma, mutta ennen sitä en pidä sitä mahdollisena, ellei luotettava lähde toisin sano.
Onhan kahdeksas elokiva tarinan ja henkilöiden kannalta vähän ristiriitainen. Se voisi onnistua, mutta mahdollisuudet floppiin olisivat silti hyvin suuria. Minustakin kunnon epilogi viimeisessä elokuvassa riittäisi ainakin alustavasti. Olisi hienoa nähdä Tylypahka auringonlaskussa elokuvan lopussa. Sitten voi katsoa minne sarjaa videään, sillä nykyään Potterista on tullut brändi ja Warner Brosin on keksittävä jotain järkevää rahan saamiseksi!

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #41 : Toukokuu 07, 2011, 21:03:27 »
Sitäpaitsi mitä siinä sitten tapahtuis? Potterit perustu siihen että jengi tappeli Volden kanssa, mutta kukas sitten kun Volde kuoli? Jos keksittäis joku uus pahis niin pilalla ois koko juttu.

Eihän siinä välttämättä tarvitsisi olla mitään eeppistä hyvä vs. paha -kuviota, vaan ihmissuhteita ja näin. Ja vanhana ja kunniakkaana kouluna ja linnana Tylypahkahan on täynnä salaisuuksia, joten juoni voisi olla vaikka jonkin uuden sellaisen selvittämistä ilman mitään hyvisten ja pahisten taistelua siinä sivussa. ;)

Horatius Kuhnusarvio

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Toukokuu 09, 2011, 18:07:25 »
Ja mua ainakin kiinnostaa niiden lasten lukukaudet. Ajatelkaa, jos nekin olisi samassa sopassa kuin Harry? Mutta sen jo huomaa, että niillä tulee olemaan hyvä elämä ja turvallinen.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #43 : Toukokuu 09, 2011, 20:24:39 »
Uusi Potter-kirja/elokuva/mikätahansa vain pilaisi sarjan maagisuuden. Pottereita on seitsemän, se on oma tarinansa ja yksi niistä harvoista, luultavasti ainoa kirjailmiö, joka tullaan muistamaan pitkänkin ajan päästä (Älkää edes pilailko Twilightin omaavan sellaista asemaa...). Vaikka loppu on aina haikea, se on parempi kuin uusien ja uusien, toisiaan huonompien kirjojen ulos suoltaminen.
Odotan innolla kirjoittaako Row jotain uutta, mutta toivon ettei se todellakaan liity Pottereihin. Voi olla, että liian kovat paineet Potterin suosiosta johtuen estävät uudet tuotokset, mutta odotellaan. Kunhan ei vain mennä Meyerin "En keksi muuta joten kirjoitan tästä sivuhahmosta oman tarinan"-kirja linjaa.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Toukokuu 14, 2011, 23:25:10 »
Uusi Potter-kirja/elokuva/mikätahansa vain pilaisi sarjan maagisuuden. Pottereita on seitsemän, se on oma tarinansa ja yksi niistä harvoista, luultavasti ainoa kirjailmiö, joka tullaan muistamaan pitkänkin ajan päästä

Taru Sormusten Herrasta?
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #45 : Toukokuu 15, 2011, 11:25:21 »
Uusi Potter-kirja/elokuva/mikätahansa vain pilaisi sarjan maagisuuden. Pottereita on seitsemän, se on oma tarinansa ja yksi niistä harvoista, luultavasti ainoa kirjailmiö, joka tullaan muistamaan pitkänkin ajan päästä

Taru Sormusten Herrasta?
Unohdin kirjoittaa sinne, että tämän hetkisistä ilmiöistä. Ajatusvirhe siis :P En suinkaan tarkoittanut sen olevan ainut.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa pinjaooo

• Vuotislainen
  • M
« Vastaus #46 : Heinäkuu 14, 2011, 13:11:34 »
Se ois ihan mahtavaa! Oon itekki kuullu siit joitain huhuja...

Poissa Alde

• Se joku tylypahkalainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Heinäkuu 14, 2011, 17:56:10 »
Minuakin kiinnostaisi lukea uusia Jo Rowlingin tuotoksia muttei välttämättä Potter-maailmasta kertovia. Uuden, jännittävän kertomuksen repäiseminen siitä kohtaa, mihin viimeinen Potter-kirja loppuu, voi ehkä tuntua hyvältä idealta, mutta onko se toteutettavissa? Ja varsinkin vielä tästä kirjasta elokuvan teettäminen voi olla vaikeata, sillä tässä vaiheessa paineet onnistumisen kannalta ovat jo aika suuret.
Ei ole kulunut edes vuorokautta viimeisen Potterin näkemisen jälkeen joten mielipiteeni ovat nyt vähän sekavia (nyt kun tuntuu siltä, että kaikki on loppu nyyh nyyh jne.).... :)
Oliver Phelpsin nimmari muistikirjassa 11.7.2011
Oli saada kutsun Tylypahkaan mutta jostain syystä sitä ei koskaan tullut...

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #48 : Heinäkuu 14, 2011, 19:14:57 »
Tuossa eilen mieleeni tuli, että Albus Dumbledoren elämäkerta voisi oikeastikin olla mielenkiintoista luettavaa. Tokihan seiskakirjassa paljastui Dumbledoresta paljon, mutta itsenäni ainakin kiinnostaisi lukea enemmänkin hänen elämänsä vaiheista.

Muuten en oikein perusta ideasta, että lähtäisiin tekemään yhdeksättä elokuvaa tai että Row kirjottaisi kahdeksannen kirjan Pottereihin. Ehkä jotain erillisiä teoksia Pottereihin liittyvää (^ kuten tuo mainitsemani), mutta ei varsinaiseen sarjaan mitään jatkoa enää kiitos.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Broadway Honey

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Heinäkuu 14, 2011, 19:27:53 »
Minusta olisi ihanaa lukea lisää Potter maailmasta,mutta ei enää Harrysta & kumppaneista,tai heidän elämästään.Harryn tarina on jo kerrottu,hän päihitti vihollisensa ja hänestä tuli sankari.Miksi ihmeessä pilata loistava loppu jatkamalla sitä ilman mitään tarvetta.
Sen sijaan olisi kivaa lukea esimerkiksi Kelmien Tylypahka-ajoista,tai vaikka vanhimmista Weasleyn lapsista,Billistä ja Charliesta.Harry Potterin maailmaan sijoittuvia kirjoja mutta pääosassa erihahmot.
Mitä elokuviin tulee..itsehän en katso mitään Potteriin liittyvää joka ei ole Rowlingin luomaa.Jos uusi elokuva tehdään jotenkin muuten kuin Rowlingin kirjoitusten perusteella niin kyseessä on vain ilmiselvää rahastusta.
Niinkin mielelläni kuin lukisin lisää Harry Potterin maailmasta on todettava että jos se kertoisi hahmojen tulevaisuudesta ja jatkuisi siitä,mihin Kuoleman Varjelukset päättyi se saattaisi tuhota sarjan taianomaisuuden.
I´m like Tinkerbell. I need applause to live. - Rachel Berry
Being great at something is going to change that.Being a part of something special makes you special. - Rachel Berry
You have bewitched me body and soul,and I love...I love...I love you.-Mr.Darcy

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #50 : Heinäkuu 14, 2011, 21:04:37 »
Tässä tuli mieleen, että luultavasti rakastaisin tarinaa Snapen näkökulmasta, oli se sitten miltä aikakaudelta tahansa, parasta tietty olisi, jos se kattaisi koko hänen elämänsä... :) Muita itseäni kiinnostavia aiheita olisivat kelmien nuoruus, Siriuksen eritoten, yleisesti aikakausi ennen Voldemortin kukistumista, Lilyn ja Jamesin tarina, elämää Dracon näkökulmasta sekä aikakausi paljon Harryn jälkeen, milloin ihmiset vain muistelevat häntä ja millainen taikamaailma on silloin.

Kyllä, uskon että Jo kirjoittaa vielä jotain Pottereihin liittyvää, oli se mitä tahansa, niin olen onnellinen, mutta erityisesti kiinnostaa siis yllämainitut jutut ja vähiten Harryn elämä siitä mihin se DH:ssa jäi. Enkä kyllä täysin uskokaan, että Harryn näkökulmasta tulee mitään... :)
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa naurrettavus

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Heinäkuu 14, 2011, 21:39:26 »
Ei todellakaan! Ei enää. Se sarja on loppu ja piste. En halua mitään huonoa jatko-osaa niinkuin Pirates 4 oli, vanhat ainoat oikeat näyttelijät poissa ja sitä rataa.

Sen sijaan olen sitä mieltä, että uudet kirjat ovat enemmän kuin tervetulleita. Ei ehkä Harryn tarinaa jatkamaan, mutta muuten Rowlingin velhomaailmasta olisi kiva kuulla lisää. Lisää Tylypahkasta? Jonkun muun hahmon näkökulmasta jotain? Kuolonsyöjän tai Malfoyiden? Tai vaikkapa Dobbyn. Tai Teddy Lupinin!! JOO. Tai kirja Jamesin, Siriuksen, Piskuilanin ja Remusin nuoruudesta. Tai Dumbledoren tai Kalkaroksen elämäkerrat. Joo, se ois ihan mahtavaa. taidankin itse alkaa kirjoittamaan, kun on niin paljon ideoita :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2011, 21:42:35 kirjoittanut sektumsempra »
"Eipä sun hyllyvä vanukaspoikas lisää läskiä tartekaan, Dursley, älä pelkää" - Rubeus Hagrid

nimimerkin vaihdos: sektumsempra -> naurrettavus

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #52 : Heinäkuu 18, 2011, 10:30:13 »
Kuten moni muukin, itse haluaisin myös kauheasti jonkun kelmien ajasta kertovan kirjan, kun kaikki olivat nuoria. Olen haaveillut kirjasta jo varmaan AV:sta asti. Jos sellainen joskus tulisi, niin olisin ehkä onneni kukkuloilla. Olen aina ollut kiinnostunut monenkin hahmon nuoruusajasta ja elämästä enemmän, varsinkin kelmien ja Kalkkaroksen.
Minusta myös kaikki sivuhahmojen elämäkerrat olisivat todella mielenkiintoisia (Voldemortin elämäkerta lol), itse en ollenkaan pitäisi sitä huonona asiana tai mielikuvituksettomuutena Rowlingilta. Tosin en haluaisi mitään sivuhahmon näkökulmasta kerrottua Harry Potteria, mihin se saattaisi helposti mennä.
En haluaisi mitään varsinaista Potter jatko-osaa tai esim. että Harryn lapset jatkaisivat kirjoissa, koska... noh... jotenkin se vaan menisi tylsäksi ja vähän sellaiseksi jatko-osamaiseksi, enkä ole oikeastaan pitänyt mistään jatko-osasta. Ei mitään tulevaisuuteen suuntaavaa tai mitään HP:n lopun jälkeen vievää tarinaa. Harryn ja kumppanien elämä on loppuunkäsitelty, siitä en halua enää kuulla yhtään. Loppu hyvin ja kaikki relassa.
Olen kiinnostunut myös ylipäätään Rowlingin uudesta tuotannosta ja kirjoista. Varmasti tulee luettua myös Siuntio Silosäkeen tarinat jossain vaiheessa, minusta se on esimerkiksi kiva lisä Potter maailmaan liittyviin kirjoihin, jossa ei millään tapaa pilata Potterin loppua tai jatketa sarjaa eteenpäin jatko-osamaisesti.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2011, 10:33:45 kirjoittanut Sectumsempra »

Dobby

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Joulukuu 07, 2011, 18:51:11 »
Ei olisi hyvä idea... Musta leffat loppu hyvin, lisäosa vaan pilaisi leffasarjan. Ja olisi vähän tylsä katsoa taas Pottereiden ja muiden hahmojen lapsien koulunkäyntiä. Ehkä se kertoisi jostai muusta ajasta/henkilöstä? Ja olisi outoa, että ne kaikki opettajat yms. olisi eri tyyppejä... Ja minkäköhänlainen leffa tulisi jos Tim Burton tai joku muu ohjaisi sen O_o

Jos sellainen tehdään, katsoisin sen kuitenkin ihan vain mielenkiinnolla. Mutta jos olisin itse päättämässä siitä, en tekisi mitään lisäosaa.

Poissa valekaljuuna

• linnunradan pienoismalli
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PixieFlame10573
« Vastaus #54 : Joulukuu 07, 2011, 19:12:45 »
Toisinaan sehän olisi hienoa, mutta miellummin kirja. En oikein osaa sanoa mitä odotta, ei välttämättä mitään Harryn ja Ginnyn lapsien kouluvuotta. Anteeksi arvosteluni, mutta se voisi olla ehkä liian matkittu Harrysta... ehkä hieman tylsä.
Mutta jos joku elokuva on tulossa odotan innolla mitä tuleman pitää, mutta toivottavasti on samat näytteliät ja elokuva tehty hyvin.

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #55 : Marraskuu 09, 2014, 11:55:06 »
Höm?
Voisi olla mielenkiintoista seurata uuden taikasukupolven
kasvamista. Elokuvassa tahi kirjassa. :) Ainakin minusta.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Baggir

• Vuotislainen
  • Pitääkö aina olla niin vakava?
« Vastaus #56 : Marraskuu 11, 2014, 13:02:41 »
Sanokaa minun sanoneen, mutta Harry Potterin tarina ei ole vielä päättynyt. Ei voi olla. Ei saa olla.
Dreams will come true.

Poissa Wicked Beast

• Sus
  • Vuotislainen
  • Lost and searching
« Vastaus #57 : Tammikuu 25, 2015, 20:08:58 »
Vaikka nyt onkin jo vuosien saatossa aika hyvin tottunut Harry Potter -kirjojen ja -leffojen puutteeseen, niin kyllä sen verran on riittänyt Potter-vieroitusoireita että ihan mielellään katselisi vielä yhden uuden elokuvan :) kaikista mieluiten toki lukisi ihkauuden kirjan, josta luonnollisestikin tehtäisiin jossain vaiheessa leffa. Ja aivan erityisen hienoa olisi Tim Burton ohjaajana, olen aina tykännyt hänen "sielunmaisemastaan". Sitä paitsi useimmiten Tim Burtonin mukana tulee automaattisesti loistava musiikki Danny Elfmanin toimesta. Varmasti hänen tuotokset sopisivat Potter-leffaan. Elokuvan sisällöstä en sitten osaa sanoa. Kiinnostaisi toki seuraavan sukupolven seikkailut koulussa. Toivottavasti vaan konsultoivat tarpeeksi Rowlingia, veikkaisin että hänelläkin on joku ajatuksentynkä vielä saattanut muhia päässä mahdollisesta jatko-osasta. Kyllähän Harry Potterin maailma on niin monimuotoinen että siitä saisi materiaalia ja tarinaa vaikka kuinka paljon irti. Onhan ennen Harryn ja Voldemortin tarinaakin taikamaailman historiaan mahtunut vaikka mitä. Miksei sitten tulevaisuuteenkin?
|| Weasley is my king ||
I am Wolf. It is my cry you hear in the night, My eyes that gaze at you from the shadows. It is my heart that beats in your Soul, My strength that makes you whole. I am Wolf. I am in you. You are in Me. We Are Wolves.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
« Vastaus #58 : Heinäkuu 21, 2015, 15:41:11 »
Nii siis joo, mä olen edelleen sitä mieltä että Missä se kelmi-sarja viipyy?!.
Siis kun Row on luonut noinkin hyvät puitteet noille Potter-sarjaan liittyen ni mä todellakin haluaisin kuulla Kelmien tarinan, miten pojat oikeastaan löysi toisensa (joo James ja Sirius junassa, mut miten ne hokas Remuksen ja Peterin samaan joukkoonsa), miten Remus sai pidettyä ihmissuteutensa salassa ja kuinka kauan se pysyi salassa, miten pojat harjoitteli animaagiutta jne. Miten Lily oli alusta asti kuvioissa mukana kun James oli lätkässä Lilyyn, mut joo mites Lily, oliko se tosissaan kiinnostunu Severuksesta vai oliko ne vaan kaverit ja miten ylipäänsä Lily hyväksy Jamesin kaverikseen ja poikakaverikseen, oliko Lily kiinnostunut muistakin pojista, minkä nimisiä muut tytöt kelmien aikana oli, keitä muita oli koulussa Kelmien aikaan, minkälaista opetusta niillä oli silloin, miten eri menetelmät muuttui. Oliko Jamesilla, Siriuksella, Peterillä, Remuksella muita tyttöystäviä, ja mistä tuvista. jne. Kepposet, mitä kepposia niillä oli, miten ne ilmeni, jäikö ne kuinka usein kiinni? Milloin Kelmien kartta syntyi? Niin paljon erilaisia kysymysmerkkejä. :D Oikeasti mun mielestä Row.n olisi pitänyt heti Pottereiden jälkeen aloittaa Kelmit sarja. :)

Ihan kaikki tää Kelmien aika kiinnostais mua aivan tajuttomasti!

(Ja Severus tietenkin liittyy paljon Kelmien-aikaan, eli Severuksesta kunnon hahmo, eikä mitään "sivuhahmoa")
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2015, 15:49:31 kirjoittanut Pipe »
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥