Kirjoittaja Aihe: The Wizarding World of Harry Potter -teemapuisto  (Luettu 12030 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
The Wizarding World of Harry Potter -teemapuisto
« : Helmikuu 26, 2010, 19:43:01 »
Kyseessä on siis tämä Orlandoon rakenteilla oleva Harry Potter-teemapuisto. Puisto tulee saatujen tietojen mukaan koostumaan kolmesta huvipuistolaitteesta: "Harry Potter and the Forbidden Journey", (Tylypahkan linnan sisässä kiertävä vuoristorata, joka käy läpi Harryn ja kumppaneiden kouluajan tärkeimmät vaiheet) "Dragon Challenge", (Kolmivelhoturnajaisten Lohikäärme-koetus vuoristoratamuodossa) ja "Flight of the Hippogriff" (Hevoskotkan lentoon perustuva rata). Lisäksi puistoon tulee Tylyahon kylä, joka kattaa muunmuassa Hunajaherttuan makeiskaupan, Sekon pilapuodin, Pöllöpostitoimiston, Kolme Luudanvartta -pubin, Dervissi & Paukun ja Ollivanderin sauvakaupan, joka on lisätty Tylyahoon jotta turistit saisivat ostettua itselleen taikasauvat. Lisäksi puistossa järjestetään esityksiä/ ohjelmaa, ja sinne palkataan näyttelijöitä esittämään sarjan tärkeimpiä hahmoja, jotka sitten kulkevat puiston alueella ja esimerkiksi opettavat turisteille taikasauvan käyttöä ja kaksintaistelevat keskenään. Puiston avajaisia vietetään 18. kesäkuuta 2010.
J.K Rowling on ollut mukana suunnittelemassa puistoa, joten voimme luottaa siihen että se saa hänen hyväksyntänsä.

Puiston viralliset sivut: The Wizarding World of Harry Potter

Tässä aiheessa yleistä keskustelua teemapuistosta. Mitä odotat puistolta? Aiotko matkustaa sinne? Ovatko jo julki tulleet tiedot vastanneet odotuksiisi? Mitä mieltä olet siitä että puisto on Amerikassa, oletko kenties sitä mieltä että sen kuuluisi olla esimerkiksi Britanniassa? Mitä mieltä yleisesti olet tästä puistosta, onko se hyvä vai huono ajatus?

Itse odotan oikein innolla puiston avautumista, sillä jo julki tulleet kuvat ja videot puistosta ovat saaneet minut luottamaan siihen, että hyvä siitä tulee. Joudun tosin luultavasti odottamaan jonkin aikaa ennen kuin pääsen itse paikan päälle, mutta mielenkiintoiselta kuulostaa. Ensin olin sitä mieltä, että puisto olisi sopinut paremmin kotimaahansa, kyllähän se olisi mahtunut vaikkapa Skotlantiin jossa Tylypahka oikeastikin on, mutta nyt kun siitä saatiin Orlandoon hyvä vetonaula niin sinnehän se on hyvää vauhtia valmistumassa. Tylypahkan sisässä olevaa vuoristorataa on kuvailtu 'pelottavaksi', mutta siinähän se jutun juju on että se on pelottava. :'D Koko puisto vaikuttaa oikein ihanalta, ja tekijät panostavat kovasti siihen jotta siitä tulisi aidon oloinen, Tylypahkan linna on 'aidon' kokoinen, samoin kuin Tylyahon kylän kauppakatukin.
Sana on teidän. ^^

-Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2010, 17:33:33 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
  • Tupa: Luihuinen
Vs: The Wizarding World of Harry Potter -teemapuisto
« Vastaus #1 : Toukokuu 30, 2010, 18:15:59 »
Tämä paikka kyllä näyttää ja kuulostaa hienolta, mutta ennenkuin minä sinne lähden, niin vaadin kyllä vähän enemmän "laitteita" puistoon.
Tuntuu että niitähän on vain pari kolme. Vaikka onhan ne hienoja mutta silti..
Onhan siellä kaikki Tylyahot ja kaikki, missä voi käydä kiertelemässä, Juomassa kermakaljaa ja kaikkea. Itse olisin varmaan heti lähdössä, jos olisi rahaa ja joku seuralainen...

How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #2 : Toukokuu 30, 2010, 20:42:29 »
En pitänyt tästä ideasta kun ensimmäisen kerran kuulin siitä, enkä pidä edelleenkään. Suurin syy ynseyteeni koko puistoa kohtaan on kai se, että kaikki paikat on suunniteltu (käsittääkseni) elokuvien mukaan, ja minähän en tunnetusti ole juurikaan lämmennyt elokuvien tulkinnoille kirjoista :D Ja jostain syystä en hirveästi muutenkaan pidä siitä, että aiheesta piti vääntää teemapuisto. Kyse on siis ihan henkilökohtaisista mieltymyksistä, mieluummin pitäisin koko Harry Potterin maailman oman mielikuvitukseni varassa.

Puiston sijainnilla ei sinänsä ole minulle hirveästi väliä, vaikka tietty sen sijoittaminen Iso-Britanniaan olisi ollut mukava lisä. Vaikka en oikein pidä teemapuiston ideasta, voin kyllä kuvitella miten kivaa olisi käyskennellä siellä ja bongailla elokuvista tuttuja paikkoja :) Kävin puiston sivuilla kurkkaamassa gallerian kuvia, ja varhainen suunnitelma Kolmen luudanvarren sisätiloista näyttää eittämättä aika ihanalta. Plussaa siitä, että Row-täti on ollut mukana suunnitteluissa ;)

Tuskin tulen koskaan käymään teemapuistossa, se ei vain kiinnosta minua sen kummemmin.

Poissa Cherryboy

• Kermakaljan lipittäjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Korppari
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Toukokuu 30, 2010, 21:24:41 »
Itse olisin mieluummin toivonut teemapuiston olevan Britanniassa, olisi ainakin Suomesta lyhyempi matka. :)
Toivoisin todellakin joskus vierailevani kyseisessä teemapuistossa. Vaikuttaa hyvin kiinnostavalta!
# ikurilli

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #4 : Toukokuu 30, 2010, 22:07:39 »
Tuo teemapuisto on mielestäni ihan kiva ideana. Onhan siinä vähän rahastuksen maku, mutta silti kiinnostaisi mennä sinne. Olisi hienoa käyskennellä Tylyahon kaduilla ja käydä niissä kaikissa liikkeissä. Laitteita voisi olla enemmänkin. Ehkä niitä tuleekin ajan myötä. Mutta kyllä noissa kolmessakin on jo tarpeeksi. Menisi vaan pää sekasin liian monissa laitteissa. :D Ja nuo kolme kuulostavat mahtavilta. Olisi paljon mukavampaa, jos se olisi Britanniassa. Siellä Tylypahka on ja sinne puistokin kuuluisi. Se olisi myös meidän suomalaisten näkökulmasta parempi paikka, lähempänä kun olisi. ;) Elokuvat eivät ole ikinä kiinnostaneet niin paljoa kuin kirjat. Ne vaan on paljon huonompia. Mielenkiinnolla odotan kuinka paljon elokuvat sotkee ja "pilaa" puistoa. Kun Rowling on ollut mukana suunnittelussa, se tuskin on ainakaan kovin suuri floppi. Odotan innolla sen aukeamista, vaikka tuskin sinne vielä pitkään aikaan pääsen. Mutta sitten joskus... Joskus vielä kun ollaan vanhempia, voidaan mennä poikaystävän kanssa sinne käymään. :)
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Linssi

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Kesäkuu 14, 2010, 17:39:46 »
Muistan kun tästä teemapuiston rakentamisesta alettiin puhua ja muistan kuinka iloinen olin kun päätös sen rakentamisesta tuli. Sanoin silloin äidilleni että 2010 keväällä me lähdemme Floridaan ja hän lupasi, että kyllä me sinne lähdemme. Uskomatonta kyllä äitini on muistanut tämän lupauksen kaikki vuodet, mutta rahoja ei silti ole pikkusiskoni vaihto-oppilas vuoden takia. Puhuimme tästä Floridan matkasta äitini kanssa ja sovimme että lähdemme ensi pääsiäisenä sinne kahdestaan, kun siskoni on vaihdossa. Tuskin maltan odottaa että pääsen näkemään puiston omin silmin (sekä Floridaa ylensäkin, sillä aikomuksena lähteä kahden viikon matkalle)!

Niinkuin joku tuossa ylhäällä mainitsikin puistossa on rahastuksen makua eikä se muutenkaan ole täydellinen kopio edes elokuvista. Laitteita on vain muutama joista odotan innolla vain linnan sisällä menevää laitetta. Ja pakko sanoa että Floridassa on joulukuussakin keskilämpötila +20 paremmalla puolella, joten on vähän hassua että silti Tylyahon talojen kattojen päälle on laitettu lunta ja taitaa kylästä yksi lumiukkokin löytyä. Puistossa on monia huonoja puolia, mutta silti olen onnoissani tiedosta että saan viettää pari päivää rakastamassani Pottermaailmassa.

Taisin lukea mugglenetistä viimeviikolla, että joku oli kirjoittanut johonkin yleiseen lehteen artikkelin, jossa vaati että Lontooseen pitäisi rakentaa toinen Potter puisto, koska sinne se aidostikkin kuuluisi.

// Suunnitelmiin on tullut muutos, sillä lentoliput on jo ostettu joululomalle, kokonaisuudessaan 2 viikon matka! :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2010, 16:48:00 kirjoittanut Linssi »

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #6 : Kesäkuu 14, 2010, 20:45:58 »
Itse menen varmasti, kunhan saan rahat kokoon... Vai maksaisiko joku minut? :DD *pälylee ympärilleen kysyvästi silmät innosta loistaen ja tekee listaa, miksi juuri Maiggulille pitäisi matka maksaa*

Se että laitteita on vähän, ei juurikaan haittaa. Olisihan se mukavaa että olisi enemmän, mutta tuollaisenaan jo puisto tuo aivan varmasti mahtavia Harry Potter kokemuksia lisää :D
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #7 : Heinäkuu 20, 2010, 11:46:49 »
Ääää, tahdon tuonne. Olen muutaman kerran nähnyt kasan kuvia tuolta (pikkuveljen facebookin avustuksella) ja on heti tullut hinku päästä tuonne. Sääli kun se on Floridassa, niin kaukana. Enkä minä ole mitään lentokoneista pitäviä ihmisiä... Ja käsitykseni olen tosiaan siis kuvien perusteella luonut koko teemapuistosta, saa nähdä pääsenkö edes koskaan siellä käymään. :(

Itse olisin mieluummin toivonut teemapuiston olevan Britanniassa, olisi ainakin Suomesta lyhyempi matka. :)
Toivoisin todellakin joskus vierailevani kyseisessä teemapuistossa. Vaikuttaa hyvin kiinnostavalta!
Komppaan tästä. Teemapuisto sopisi paljon paremmin Britanniaan, siihen saataisiin se britannialainen fiilis ja työntekijöiden englantikin olisi suurimmaksi osaksi brittiaksenttia. Se loisi aivan erilaisen tunnelman koko puistoon, olen varma siitä. Mutta toisaalta on juuri amerikantyylistä tehdä tuollainen paikka, joten siinä mielessä teemapuisto ei sopisi Britanniaan.

Vaikka tuolla onkin vain pari laitetta, ei se minua haittaa yhtään. Ihan tarpeeksi puuhaa on varmasti Tylyahon ja muiden paikkojen tutkimisessa, minä jos tuonne pääsisin saisin kevyesti monta päivää kulumaan pelkästä paikkoja ihailemalla. Kaupoista minut pitäisi raahata pois väkipakolla, en lähtisi sieltä ihan hevillä... Tai sitten lähtisin etten masentuisi kun ne on niin hienoja. x)

Tietysti tämä teemapuisto on rahastusta! Eihän tälläisiä tehdä mihinkään pelkästään fanien iloksi. Rahastus paistaa selvästi esiin, mutta ilmeisesti teemapuistoon on nähty sen verran vaivaa, että rahoille saadaan ihan arvoistaan vastinettakin. Minulla ei ole hajuakaan siitä, kuinka kalliita liput ja kaikki myytävät tavarat tuolla mahtavat olla, mutta osaan aavistaa että melko kalliita. Joku siellä käynyt voisi mahdollisesti aukaista tätä asiaa?
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa magico

• Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: JinxFrog184
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Elokuu 10, 2010, 09:54:27 »
Paikka kuulosta tosi mukavalta mutta minun mielestäni puiston olisi pitänyt tulla Britanniaan. Haluaisin käydä siellä vielä joku päivä mutta siihen voi mennä aika kauan. Olisi esim. tosi kiva käydä Ollivandersilta ostamassa itselle taikasauva. Olisi siellä kivä käydä mutta väärässä paikassa se mielestäni on.
Draco dormiens nunquam titillandus

Netuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Elokuu 14, 2010, 15:43:51 »
Tonne puistoon haluan ehdottomasti päästä! Nyt kun vielä Bonevent Finland järjestää sinne fanimatkan helmikuussa, matkakuume vaan nousee! Harmiksi vaan näyttää siltä, että en saa ketään lähteen mukaan vaikka haluaisinkin mennä... Kiinnostaako jotakuta muuta tuo matka tai onko joku lähdössä sinne? Fanimatkan kotisivuthan ovat osoitteessa http://www.bonevent.fi/orlando/Bonevent_Finland/Etusivu.html

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #10 : Elokuu 14, 2010, 18:31:49 »
Olen odottanut teemapuiston aukeamista jo useamman vuoden, ja nyt kun fanimatka järjestetään aion osallistua sille. Onhan se kallista, mutta varmasti ainutkertainen kokemus. En tosin ole aiemmin käynyt ulkomailla Ruotsia lukuunottamatta, joten melkein ensimmäinen ulkomaanmatkani suuntautuukin sitten aika kauas :D . Suomessa sen sijaan olen matkustanut vanhempien kanssa jonkin verran, ja viime vuonna ja sitä edellisenä vuonna olin puolestaan biologian kenttäkursseilla Lammilla ja Tvärminnessä.

Syynä vähäiseen ulkomailla reissaamiseeni on kyllä paljolti se, että varsinkin äitini on aikamoinen maakrapu, mistä syystä ulkomaan matkat ovat aina tysssänneet alkuunsa, vaikka muuten olisikin ollut mahdollista matkustaa. Isäni sen sijaan teki useamman kerran vuodessa työmatkoja eri puolille Eurooppaa vielä töissä ollessaan (ja minä sain aina jäädä rannalle ruikuttamaan). Tällä kertaa päätin sitten, että teen matkan vaikka itsenäisesti, kun se ei muuten onnistu. Tulisi tietysti halvemmaksi tuo matka, jos olisi matkaseuraa...

//Kesäkuun 6.-13. päivä Bonevent Finlandin järjestämälle fanimatkalle Harry Potter -teemapuistoon Floridaan!!! :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2011, 16:51:51 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Zahagehuma

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #11 : Elokuu 14, 2010, 20:41:13 »
Aluksi, kun puistoa alettiin tekemään, en itse edes pahemmin seurannut sen suunnittelua ja valmistusta. Ajattelin kai, että siitä tulee joku pieni, hätäisesti väsätty alue, jossa on pari kauppaa ja nähtävyytenä toimii paperista tehty tylypahka. Mutta nyt kun olen nähnyt kokonaisuuden (tai mitä kuvista nyt voi nähdä), puisto näyttää upealta! Niin upealta, että siellä voisi käydä itse paikanpäällä, hih. Eli olen itsekin miettinyt tuolle fanimatkalle osallistumista ihan tosissani. Hintaa tietenkin on ja matkaa vielä enemmän, mutta se tuskin on mikään este, olenhan ennenkin lentänyt lentokoneilla. Se on vain hauskaa. Rahan tuhlaaminen on minulle uutta, mutta ehkä sitäkin pitää joskus kokeilla. Mukavaa, että reissusta tehdään noinkin pitkä - viikon mittainen - eli paikkoihin ehtii tutustua kunnolla. Varmasti siellä menisi aikaa useampikin viikko, kun kiertää muutamana päivänä teemapuiston, seuraavina päivinä Orlandoa ja sitten taas teemapuistoa.

Kuten varmasti monella muullakaan, itsellänikään ei ole matkaseuraa, enkä ennestään tunne ketään ihmistä, jolla olisi halua tuonne kanssani lähteä. Olen koettanut itseäni rauhoitella sanomalla, että kyllä täältä vuotiksesta ja muistakin hp-faneista löytyy varmasti matkaseuraa, ja varmasti löytyykin. Tuskin minä tuonne yksin lähden. Varmasti tuolla aika menisi myös itsekseen, mutta on monta kertaa mielenkiintoisempaa tutustua paikkaan jonkun toisen asiasta kiinnostuneen kanssa. Ehkä täältä löytyy joku(nen) kiva seuralainen.

Sitten vain jännittämään, kuinka nopeasti paikat viedään käsistä. Itselläni ei ole mitään käsitystä siitä, kuinka moni on halukas tuonne lähtemään ja onko paikkoja vielä viikon päästä jäljellä. Tiedä sitten, vaikkei tuo 30 jästin määrä edes tulisi täyteen. Tuossa tapauksessa tässä on vielä aikaa miettiä vaikka kuinka. Nyt kun miettii niin tämähän on suunnilleen ainoa mahdollisuus päästä tuota teemapuistoa tarkkailemaan, koska tuskin sinne koskaan tulee yksin lähdettyä. Ellei sitten täällä innostuta toista matkaa järjestämään.

Kokoajan tulee lisää ja lisää enemmän halua lähteä mukaan tuolle reissulle. Täytyy silti vielä miettiä, etten tee liian hätäisiä päätöksiä (aina minä säädän ja väännän). Mukavaa kun JFA jaksaa taas järjestää kaikkea. =)

Netuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Elokuu 16, 2010, 15:34:18 »
Minäkin tässä mietin, että uskaltautuisinko matkalle lähtemään yksin, ilman tuttuja. Sillä haluaisin kovasti, ja rahaakin varmaan olisi, mutta ei oikein ketään kaveria, jolla olisi mahdollisuutta! Toisaalta, jos matkalle lähtisi muitakin samassa tilanteessa olevia, niin voisi saada uusia tuttavuuksia, jotka ovat kiinnostuneita samasta aiheesta, mikä tietysti olisi tosi mukavaa!
  Itseäni mietityttää myös tuo, että kuinka nopeasti paikat varataan. Toivottavasti ei ainakaan pariin viikkoon, sillä aloitan nyt opiskelun yliopistossa, enkä oikein vielä tiedä kursseista ja opinnoista helmikuussa...
  Mutta kirjotelkaa kaikki tänne, jotka olette lähdössä tai harkitsette matkaa! :)

steffuh

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Syyskuu 20, 2010, 15:24:02 »
Haluun sinne!! Ja jos on pakko nii maksan vaikka osan ite :) Eikä se mua haittaa vaikka siellä on vaa kolme laitetta. Eihän sen trkoitus oo olla huvi puisto vaan teemapuisto. Se ois kyl ollu varmaan kivempi jos se ois ollu Briteis mut Amerikka on tavallaan niinku kaiken keskellä niin silleen sinne saadaan enenmmän kävijöitä :D joo tajusitte varmaan XD

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Helmikuu 05, 2011, 09:53:56 »
Kesäkuussa reissaan tänne sitten Bonevent Finlandin ansiosta! Varmaan tähän astisista kokemuksistani paras ulkomaanmatka tiedossa, ja muutenkin jonkinlainen virstanpylväs Harry Potter -faniurallani :D Ekaa kertaa lähden Ameriikkaan, mikä on jo sinänsä jännää. Mieluummin lähden teemapuistomatkalle muiden fanien kanssa kuin tuttujen, koska he eivät ole potterfaneja eivätkä ymmärtäisi intoani ihan täysin. Näin voin myös täysin itse päättää, missä haluan vapaapäivinä käydä.
Odotan innolla myös valokuvausta - päättymätöntä valokuvausta! Ja tietysti ostoksia ja kaikkea sitä suuruuttaa (mm. maailman isoin mäkkäri) O_o
"Pants - like shorts, but longer!"

Hetukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Helmikuu 06, 2011, 20:15:51 »
Tämä on tulevaisuuden ehdoton matkakohde! Olisi hieman siistiä maistaa kermakaljaa ja pyöriä ympäri paikkoja. Minun mielestäni loistava keksintö, mutta miksi Orlando eikä Britannia? Orlandossa voi ehkä olla enemmän käviöitä, mutta silti. Rahaa olisi, mutta ei matkakumppania :/ Nojaa, ehkä vielä joskus :)

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Helmikuu 06, 2011, 21:05:57 »
Luoja että odotan kädet ristissä sitä että pääsen käymään tuolla, paikka näyttää aivan mielettömältä. Olin innoissani heti kun huhut teemapuiston rakentamisesta alkoivat liikkua, ja mitä enemmän tietoa ja kuvia puistosta on tullut sitä enemmän haluan mennä käymään siellä. Teemapuiston harvat laitteet vaikuttavat aivan ihanilta, etenkin Tylypahkan sisällä oleva Forbidden Journey (vai mikä sen nimi olikaan), vaikuttaa unohtumattomalta kokemukselta. Sitten on tietysti itse Tylyahon kylä joka vaikuttaa myös aivan ihanalta, luulen että sitä paikkaa kuvatessa täyttyisi kameran muistikortti aika äkkiä.

Minua ei niinkään häiritse se että teemapuisto on Floridassa, onpahan yksi lisäsyy lähteä sinnekin. Toisekseen valinta on mielestäni ihan ymmärrettävä, vaikka onhan se tietysti vähän kurjaa ettei esimerkiksi Tylypahka ole aidossa brittiympäristössään. Uskon kuitenkin että paikka on niin maaginen että paikan päällä se on yksi ja hailee onko se Britanniassa vai ei. Itse haluaisin lähteä käymään tuolla teemapuistossa vaikka heti huomenna, mutta rahatilanteen vuoksi odottelen muutaman vuoden ennen kuin lähden paikan tsekkaamaan. Rahatilannettakin polttavampi syy on ikä, sillä haluan olla 21 mennessäni Floridaan, sillä haluaisin käydä samalla Miami Beachilla. Matkaseura minulla tuskin on ongelma, onneksi. Mutta luoja miten odotankaan sitä että pääsen käymään tuolla !  
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Maaliskuu 01, 2011, 19:25:45 »
mä pääsen tonne ens jouluna! toivoin floridan matkaa rippilahjaksi ja se nyt sitte on toteutumassa. mä oikeesti vihaan rantalomia ja joudun kitumaan ensin miamissa yli viikon ennenku pääsen orlandoon. mut tää matka on niin kallis ettei me mentäis sinne ellei se olis mun rippilahjatoive. nyt mä en saa skootteria mut ei se mitään, oon tähänki asti pärjänny pyörällä.

yks mun puoltuttu on käyny tuolla ja keskustelin sen kanssa facebookissa tosta. se sano et oli ihan mieletön paikka, mut joka paikkaan piti jonottaa hirveen kauan. aion silti käydä jokasessa laitteessa ja paikassa ja ostaa kaikkea mahdollista!
all I want to do is wear glitter and dance in my underwear

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #18 : Maaliskuu 07, 2011, 16:04:12 »
Tästä paikasta on tullut uneksittua hyvän ystäväni kanssa siitä asti, kun uutinen sen valmistumisesta kiri korviimme. Oma budjettini tuskin tulee koskaan riittämään moiseen matkaan, mutta ainahan sitä saa unelmoida.

Kuitenkin, yksi ystäväni oli koko hiihtoloman Floridassa ja hän oli käynyt tuolla! Olimme jo etukäteen sopineet, että hän toisi minulle vastalahjaksi eräästä asiasta jonkin pienen matkamuiston tapaisen. Ja tänään sain häneltä suklaasta tehdyn taikasauvan o.O! Äh, en varmaan koskaan raaski syödä sitä! :D Ja jos niin joskus teen, pakkauksen ainakin säilytän, sillä se on saman muotoinen kuin taikasauva kotelot Olliwanderin kaupassa. Ystäväni sanoi, että kaikki oli tuolla melko kallista, mitä en ihmettele. Olen hänelle tuosta lahjasta todella kiitollinen :)

Ja olen samaa mieltä monien muiden kanssa; Britanniaan tuo olisi kuulunut, ja siellä olisi ollut edes hiukan paremmat mahdollisuudet käydä. En muutenkaan pidä kauheasti itse matkustamisesta, niin olisihan matka huomattavasti lyhyempi. Mutta ei voi mitään.
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Kesäkuu 17, 2011, 12:32:47 »
No niin, nyt olen sitten tehnyt visiitin Harry Potter -teemapuistoon, joka oli mahtava! Varsinkin Tylypahkan näkeminen tuntui vatsanpohjassa (samoin ajelu sen sisällä olevassa laitteessa). :)
Putiikit olivat ihan kuin leffoista. Varsinkin Kolme luudanvartta/Vuotava noidankattila ja Hunajaherttua olivat ihania! Kolmessa luudanvarressa tarjoiltiin asianmukaisesti englantilaista ruokaa, varsinkin jälkiruoka oli herkkua! Kuola valuu vieläkin, ainakin kun katselen kuvia.
Ostin tuliaisiksi/matkamuistoiksi suklaasammakoita, Potter-leffoista tutun villapaidan, joka on valmistettu Skotlannissa (harmaa, jossa Korpinkynnen raidat hihoissa ja alaosassa), Korpinkynsi-pinssin ja kermakaljaa (join siis kaljan paikanpäälllä mutta otin kolpakon muistoksi). Olisihan siellä ollut vaikka mitä muuta mukavaa, mutta kaljuunani loppuivat kesken :s

Otin tietysti paljon valokuvia! Nähtävää oli, mm. Tylypahkan pikajuna ja Hagridin mökki. Potter-puiston lisäksi Universalilla oli paljon muitakin teemapuistoja siinä vieressä.

Parasta reissussa oli tunnelma!
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #20 : Kesäkuu 24, 2011, 14:41:42 »
Täällä ilmoittautuu toinen neljäntoista ihanan matkaseuralaisen kanssa Orlandon The Wizarding World of Harry Potter -puistoon reissannut potteristi.
Jo useamman vuoden ajan odotettu matka on nyt tullut tehtyä, ja täytyy sanoa, että kivaa oli! :)

Viikon aikana ehdimme vierailla niin Universal Orlando Resortin teemapuistoissa, erityisesti The Wizarding World of Harry Potter -puistossa, kuin myös esim. WonderWorks -ihmetalossa International Drivella. (Myös SeaWorldissa (mm. delfiini-ja miekkavalasesityksiä) ja maailman isoimmassa mäkissä tuli käytyä.)

Varsinkin seikkailu Tylypahkan käytävillä (maalausten hahmot puhuivat ja liikehtivät!) ja linnan sisällä oleva vuoristorata olivat taianomaisia kokemuksia (oli mahtavaa saada väistellä niin tällipajua kuin Sarvipyrstöä luudalla lentäen elokuvista ja myös kirjoista tutuissa kohtauksissa). Myös esim. Kolmessa luudanvarressa oli hienoa käydä (Shepherd's pie:ta, englantilaista omenapiirakkaa ja kermakaljaa :P ). Lisäksi lähetin tietysti pöllöpostia ja kävin Tylyahon putiikeissa ostoksilla (suklaasammakoita, tupapinssejä, tupamerkkejä ja erilaisia Harry Potter -aiheisia paitoja lahjaksi itselle ja ystäville).

Myös säät suosivat meitä matkan aikana (n. 31-33 °C), joten Suomen +11 °C -keleihin palaaminen oli (hiukan) tylsää.

Suurkiitokset JFA:lle, joka jaksoi järjestää tämän unohtumattoman matkan taikamaailmaan!

~Nymphae :)

-------------------
Oppi myös USA:n visiitin aikana, ettei omista kunnollisia sormenjälkiä ja, että jalankulkija saa odottaa Orlandon keskustan liikennevaloissa melko pitkään vihreitä valoja (niitä ei ole). :D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2011, 23:45:37 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Tylypahkan pikajuna

• punainen vauhtihurmu
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CentaurSkull9709
« Vastaus #21 : Syyskuu 20, 2011, 17:59:06 »
Siellä ois niin ihana käydä. Varsinkin jos siellä on Tylyaho. Ja muutenkin siellä ois ihanaa.
"Always..."

Poissa Evannaque

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Marraskuu 01, 2011, 18:02:27 »
Joo, haaveilen sinne pääsystä. Ikää on vaan liian vähän, et pääsisin lähtemään :c

Poissa Ambrosia

• Veikeä Vesihiisi
  • Vuotislainen
  • Moves like dragon
  • Pottermore: BronzeStone190
« Vastaus #23 : Marraskuu 01, 2011, 20:12:47 »
Joo kyllä kelpais lähtee : D Se vaan kun siellä lätäkön toisella on ja maahan ei muuten tunne kovin kummoista vetovoimaa, niin saattaa kestää vuosi jos toinenkin ennen kuin sinne oikeasti pääsee. Ihan huippuahan se olisi ja jos joku tässä nyt ehdottaisi että lähdetäänkö, niin totta ihmeessä!

Ja joo, oon aina ollut sitä mieltä, että teemapuisto olisi kuulunut tehdä Skotlantiin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2011, 20:16:08 kirjoittanut Ambrosia »
Tähdet ovat paloja historiasta ja sen kauneudesta nykyhetkestä nähtynä.

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
« Vastaus #24 : Huhtikuu 14, 2012, 16:26:58 »
Oon kattonu noit kuvii ja päätin et rupeen heti säästään tota varten (joo, täytin helmikuus 14). Mut mä päätin et tonne mä lähen sitku oon ollu vuoden töissä (siis about 10 vuoden päästä). Laskeskelin tässä että hinnaks tulis joku noin. 6000€! Siis jos olis kolme viikkoo ja silleen et eka New Yorkissa 2 päivää, sit Miami Beachilla vähän aikaa ja lopuks Orlandossa (laskin lennot, syömiset, tuliaiset/matkamuistot ja hotellit (ei ihan halvimmasta päästä, mut jos ei haluu torakoit huoneeseen ni varmaan aiheellista...)). Ja jos se oikeesti maksaa niin paljon ni ehk on hyvä et rupesin säästään jo nyt. Mun mielestä on ihan hyvä et se on Orlandossa, ku siel on ehk paremmat kelit ku Isossa-Britanniassa. Vai oisko kauheen kivaa jonottaa 2 tuntii sateenvarjo kädessä johonki laitteeseen?(okei ei siellä todellakaan sada joka viikko) Ei silleen, sehän ois halvempi reissu ja sillon ei olis sitä "Amerikkalaista hömppää" ja muutenki tunnelma ois varmaan "oikeampi" jos ois Briteissä. Oon muutenki niin ns. "USA-fani" et ei se haittaa ku muutenki aion käydä siel. Mul ei oo kaveripiirissä ku yks potterholisti tai pian kaks, mut molemmat on semmosii et ehkä niit ei sit hirveesti kiinnostais käydä Miamissa tai New Yorkissa (jotka siis kuuluis mun reissuun). Yritin puhua pikkusiskoni (täyttää 13 tänä vuonna) ympäri (joo reissuun, jonka teen ehkä joskus 10 vuoden päästä), mut se haluis johonki Cambridgeen (en tiiä kirjotinko oikein, mut se yliopistokaupunki Englannissa). Ehotin et voitais joskus käydä silläki, mut en viel oo saanu vastausta tarjoukseen. No joskus mä vielä meen sinne. Oho, tulipa taas kirjoitettua.