Kirjoittaja Aihe: Miksi juuri se nimi luudalle?  (Luettu 2474 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Panthera

• Maailman Gangsteri.
  • Vuotislainen
  • Miksi kananmunaa??
Miksi juuri se nimi luudalle?
« : Helmikuu 06, 2010, 15:25:28 »
Otsikosta tajuaa siis jo että etsin mielipiteitä siihin että miksi juuri Nimbus 2000 (se oli esimerkki) olen itse miettinut sitä paljon ja toivottavasti saan vastauksia toivoisin myös jos joku voisi kertoa omia luudan nimiä ja niiden tarkoituksia! Eli niiden luutien nimet voisivat olla vaikka Summer 2000 tai Huiski 2990. Tätä tarkoitan tuolla.

Kiitos! Laittakaa lukkoon jos tämä aihe on jo tehty.

VS: Panthera
I'm flying, i'm Dying, But i love still.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Miksi juuri se nimi luudalle?
« Vastaus #1 : Helmikuu 06, 2010, 17:21:20 »
nimbus on ainakin kyseisen luutia valmistavan yrityksen nimi ja 2000 on luudan mallinumero vähän kuten nokian kännyköissäkin.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #2 : Helmikuu 06, 2010, 20:57:21 »
Lisäksi nimbus on latinaa ja tarkoittaa pilveä. Sopii luudalle ihan hyvin jonka on tarkoitus liidellä korkealla taivaalla.

Anskuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Helmikuu 10, 2010, 19:30:45 »
En minä vaan tiedä miksi luudan nimeksi on nnettu Nimbus 2000 ehkä se oli Rowlingista kiva!

Poissa Etsku

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Potter FOREVER !
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Helmikuu 11, 2010, 15:30:10 »
Juu,Latinaahan tuo Nimbus on,ja sehän tarkoittaa pilveä,niinkuin minua ennen kerrottiinkin.Mutta itse voisin pitää luutaa nimeltä:Starlight 5000

Mukava nimi,tuo Starlight 5000^^(minun mielestäni)
Potter will always stay in my heart <3

Anskuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Helmikuu 11, 2010, 16:20:37 »
Juu,Latinaahan tuo Nimbus on,ja sehän tarkoittaa pilveä,niinkuin minua ennen kerrottiinkin.Mutta itse voisin pitää luutaa nimeltä:Starlight 5000

Mukava nimi,tuo Starlight 5000^^(minun mielestäni)

Nii mustakin siis ihan kia nimi toi Starlight 5000 voisin ehkä lentääkkin semmosella!

snikkeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2010, 14:28:36 »
Pitihän luudille, jotain nimiä keksiä. saman tien voisi kysyä miksi "Säilä&imupaperi" nimettiin juuri niin. J.K vaan päätti, että Nimbus, Puhtolakaisi yms. on hyviä luudan nimiä. Ja kyllä ne ainakin minusta on hyviä luudan nimiä.

Nimbus. Tarkoittaako se pilveä? En tiennytkään. Aika hauska.

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Heinäkuu 27, 2010, 12:58:17 »
Lainaus
nimbus on ainakin kyseisen luutia valmistavan yrityksen nimi ja 2000 on luudan mallinumero vähän kuten nokian kännyköissäkin.
En minä vaan tiedä miksi luudan nimeksi on nnettu Nimbus 2000 ehkä se oli Rowlingista kiva!
Olen tässä asiassa samaa mieltä. Tulisalama on varmasti oikein hyvä nimi luudalle. Eng. kielinen Firebolt on varmasti tarkoitettu kuvaamaan luudan nopeuttakin. Puhtolakaisut ja sen sellaiset taas....noh en tiedä, mikä niiden nimissä nyt oikein on, mutta ne on vaan nimiä??

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #8 : Heinäkuu 27, 2010, 14:59:18 »
Nimbus on latinaa, kuten on mainittu. 2000 on mallinumero. Nimbus 2001 on tosin hölmön kuulonen. Mielummin vaikka Nimbus 2500 tai Nimbus 3000! 

Itse voisin lentää vaikkapa sellaisella luudalla kuin Tuulispää 3000 tai Liekkiharja 4000
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"