Kirjoittaja Aihe: Asemasta...  (Luettu 4283 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Asemasta...
« Vastaus #25 : Tammikuu 27, 2010, 17:28:04 »
Komppaan edellisiä kirjoittajia, mutta ihan objektiivisesti ajatellen, sanana, minusta Velho on hienompi ja hienomman kuuloinen titteli kuin Noita.

Mutta tämä Noitana oleminen ei kyllä niin kamala asia tuon takia ole, että jaksaisin asiasta valittaa :)
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #26 : Tammikuu 27, 2010, 19:24:17 »
Komppaan edellisiä kirjoittajia, mutta ihan objektiivisesti ajatellen, sanana, minusta Velho on hienompi ja hienomman kuuloinen titteli kuin Noita.

Hehe, musta taas 'noita' on 'velhoa' mukavampi sana. Kirjainyhdistelmien kannalta en niitä osaa laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta muuten 'noita' kuulostaa kotoisammalta ja vekkulimmalta. 'Velho' on vähän sellainen pompöösi.

Asema-asiaan liittyen mulla ei ole mitään uutta sanottavaa, muuta kuin se, että joksikin 'ankeuttajaksi' yms. vaihtaminen nyt kun vihdoin ja viimein ollaan 'noita' tänne saatu, tuntuisi hieman turhauttavalta renklaukselta. Kyllä nyt tässä jaksaa hyvin noitana olla muutaman seuraavaa vuotta :) 
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #27 : Tammikuu 29, 2010, 17:20:21 »
Minä pidän noidasta. Vaikka se velho olikin asemana pitkään ja siihen ehti kiintyä, niin noita on minusta kuitenkin parempi. Onhan sillä historiassakin merkitystä (noitavainot!) ja historiaan ihastuneena olen innoissani tästä asemasta. ^^

Vaikka noita kyllä ehkä kuulostaa hieman alkukantaisemmalta kuin velho, kun noitiahan pidettiin ennen (ja miksei nykyäänkin joissakin piireissä) Paholaisen käskyläisinä. Velhot taas ovat hieman sivistyneemmän tuntuisia.. Mutta kuitenkin historiassa puhutaan enemmän noidista kuin velhoista, joten siksipä pidän tästä asemasta. Toivon mukaan joku edes löysi pointin tästä.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Tammikuu 29, 2010, 17:29:49 »
Vaikka itse olenkin naispuolinen ihminen, olisin silti mieluummin Velho.
Se kuulostaa ja näyttää vaan paremmalta. Noita ei oikeen ole vaan... aah en osaa selittää : D
Tämä oli kyllä aivan turhaa selitystä : D
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #29 : Tammikuu 29, 2010, 17:54:19 »
Miksei ylläpito voisi tehdä ns. gallupia ja katsotaan miten vuotislaiset äänestää.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #30 : Helmikuu 02, 2010, 09:50:01 »
Miksei ylläpito voisi tehdä ns. gallupia ja katsotaan miten vuotislaiset äänestää.
Paras idea, jota on vähään aikaan kuultu näissä kinasteluissa.
Samaa mieltä...
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Stella Slash

• 4|\|71-p3310
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Helmikuu 02, 2010, 22:10:34 »
Mutta onko gallupilla väliä, kun sillä ei ole mitään vaikutusta? Tämä ei ole mikään demokratia...

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #32 : Helmikuu 02, 2010, 22:29:04 »
Jos ei halua paljastaa sukupuoltaan, niin onko sillä asemalla sitten mitään väliä?
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #33 : Helmikuu 02, 2010, 22:29:53 »
En ymmärrä mitä väliä on sillä onko se noita vai velho? Se on vain pieni sana tuossa yhdessä kohtaa, minä en edes kiinnitä huomiota siihen, minulle on ihan sama mikä se on. Eikö ole vain hyvä juttu että koko Vuotis on olemassa ja hyvin ylläpidetty jne. Miksi pitää valittaa yhdestä pienestä sanasta? :o

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #34 : Helmikuu 02, 2010, 22:59:07 »
Minä en oikein ymmärrä, miksi tästä asemasta on syntynyt tällainen vääntö - noita kun ei automaattisesti tarkoita naispuolista henkilöä, jolloin tässä ei pitäisi mitään sukupuoliongelmaa olla.

Lainaus
Noita tarkoittaa ihmistä, jolla uskotaan olevan yliluonnollisia kykyjä. Noitia ovat erilaiset luonnonkansojen tietäjät: poppamiehet, velhot ja šamaanit.
Pottereissa naiset mielletään noidiksi ja miehet velhoiksi, mutta mitä sitten? Tokihan tämä on Potter -foorumi, mutta en ihan totta jaksa ymmärtää, miksi velho-tittelin muuttaminen noidaksi synnyttää vastalauseita, kun niitä miespuolisia noitiakin on olemassa (pakko heittää Witch-king of Angmar tähän). Pitkään se oli velho, vaikka tämä on naispainotteinen foorumi.

Eikö ole vain hyvä juttu että koko Vuotis on olemassa ja hyvin ylläpidetty jne. Miksi pitää valittaa yhdestä pienestä sanasta? :o
Periaatteessa olen samaa mieltä, että näin vähäpätöisestä asiasta on nostettu turhan suuri haloo, mutta yleisesti ottaen ajattelutapa "miksi pitää valittaa, kun tämä paikka on olemassa ja hyvin pidetty" on häiritsevä - se, että monet asiat ovat hyvin ei tarkoita sitä, etteikö niistä, jotka ovat huonosti, ole syytä mahdollisesti valittaa.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
« Vastaus #35 : Helmikuu 02, 2010, 23:16:17 »
Aika moinen metakka tästäkin nousi :DD Itseasiassa mun mielestä tässä miehet ei oo mittään valittanut vaan vain kysynyt nyt kun jollekkin tuli mieleen asia ja jaksoi tehdä topikin siitä että miksi se on Noita. Musta vaan jotenkin naiset tässä on ehkä ylireagoinu sillä voidaanhan melkein kaikesta vääntää heti kysymys sukupuoli syrjinnäksi vaikkei toinen ees välttist tarkottanu sitä. Jos asema olis vaikkapa kissa ja joku kysyis et miks se niin on vaikka ihmisii tässä ollaan niin ei se sentää ole mitään muiden eläin lajien halveksuntaa :DD (Kiva jos ees joku ymmärsi jotain mitä kyllä epäilen :DD)
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #36 : Helmikuu 02, 2010, 23:43:27 »
Niin, mutta siinä onkin se juju, että miespuolinen olento kyseenalaisti aseman ("miksi asemani on noita, vaikka olen mies?"). Tässä ei ole kyse siitä, että kukaan olisi oikeasti valittanut asemasta, vaan siitä, onko sillä oikeasti väliä, onko asema femiininen vai maskuliininen vai sukupuoleton. Tokihan voitaisiin olla myös niin radikaaleja, että koko asema jätettäisiin velhoilta/noidilta/taviksilta/rivikäyttäjiltä pois ja se näkyisi vain moderaattoreilla. Onhan täällä kuitenkin mahdollisuus laittaa itse tittelin ja kuvan alle jonkun tekstin ja vielä allekirjoituksenkin, joten mitä väliä koko asemalla oikeastaan on (paitsi näyttää, että minä olen mode, minä teen näin ja minä olen tavis ja minä teen näin).

Joten jospa otettaisiinkin oikeasti kaikilta muilta asema pois paitsi välttämättömiltä?
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #37 : Helmikuu 03, 2010, 18:28:56 »
^ Jos mä oon nyt ymmärtänyt oikein, niin yleinen mielipide alkaa olla tällainen:
1. 'Noitana' olo ei ole epäsopiva/tms. juttu pojillekaan
2. Kärpäsestä ollaan tehty härkänen

Eli mitä jos jätettäisiin asia tähän eikä vatvottaisi tätä sinänsä kovin turhaa pikkujuttua enää enempää?

Voidaanhan tietysti koko asemasta luopua, ei ole iso juttu, mutta mun vinkkelistä katsottuna homma menee sitten jo aika naurettavaksi. Kuka olisi arvannut, mitä kaikkea piilossa kytevää roihahtikaan esille, kun velho-asemasta luovuttiin :)

"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Krum the krummitus

• -
  • Hirnyrkki
« Vastaus #38 : Helmikuu 20, 2010, 23:25:51 »
Keskustelu on lukittu sen aikaa, että siitä siivotaan sääntöjen- ja hyvien tapojen vastaiset viestit sekä viestit, jotka eivät liity keskusteluun Asemasta.

Muokkaus
Keskustelu on jälleen avattu. Keskustelun tulee tästä eteenpäin koskea joko yleisesti sitä, voiko Vuotiksessa profiilin kohdassa "asema" olla jokin sukupuoleen viittaava sana tai sitä, miksi nykyinen muotoilu, noita, tulisi muuttaa. Muut viestit poistetaan armollisesti.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2010, 00:01:01 kirjoittanut Krum the krummitus »
-