Kirjoittaja Aihe: Spotify  (Luettu 4907 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Spotify
« Vastaus #25 : Maaliskuu 24, 2011, 19:14:41 »
Olen käyttänyt Spotifyn ilmaisversiota viime kesästä lähtien, ja olen ollut siihen suhteellisen tyytyväinen. :) Eniten toki ärsyttävät ne mainokset, eikä niiden aikana edes voi kääntää ääniä kokonaan pois. Rahaa en kuitenkaan halua tähän pistää, joten mainoksiin on vain totuttava. Kuunteluajan vähyys oli aluksi harmittavaa, mutta pienen tauon jälkeen sitä oli kerääntynyt mukavasti.

Kaikkea haluamaani musiikkia Spotifystä ei tietenkään löydy - kuten monet muutkin, minäkin kaipaisin esimerkiksi The Beatlesin levyjä. Uutta musiikkia ja vanhoja suosikkeja olen löytänyt mukavasti Spotifyn avulla eikä laadussa ole lainkaan valittamista. Kiitettävän nopea myös, kappaleen tai artistin hakeminen on vaivatonta. :)

Levyjen ostaminen ei ole ainakaan omalla kohdallani vähentynyt lainkaan, vaikka Spotifyä käytänkin päivittäin. Oikeastaan sen avulla voi testata, että miten paljon jollain levyllä on uudelleenkuunteluarvoa. Esimerkiksi olen kuunnellut viime aikoina älyttömän paljon Daft Punkin Discovery-levyä Spotifyn kautta, ja tällä menolla taidan jopa ostaakin levyn omaksi, kun kyllästymistä ei ole lainkaan havaittavissa. :D

Poissa Vajoaja

• Kuplatila & Mössöttäjät Oy
  • Vuotislainen
  • Mitä emme näe, sitä pelkäämme.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Huhtikuu 07, 2011, 17:29:38 »
Spotify on tosi hyödyllinen, ja minulle riittää ihan hyvin ne ilmaiset 20 h kuukaudessa. Tosi monesti omaksi iloksi oon löytänyt paljon hyviä kipaleita, joita ei ole esim. YouTubessa. Kaikkea siellä ei tietenkään ole, mutta oikein kiva juttu tämä Spotify on. Mainokset tosin ärsyttää, mutta ei niitäkään onneksi koko ajan tule. Ihan joka päivä ohjelmaa ei tule käytettyä, mutta joskus se paljastuu todelliseksi arjen sankariksi (=

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #27 : Huhtikuu 15, 2011, 17:54:39 »
Spotifyyn tulee 1. toukokuuta uudistuksia. Spotifyä ilmaiseksi käyttävien kuunteluaika hupenee kymmeneen tuntiin per kuukausi ja yhtä kappaletta saa kuunnella vain viisi kertaa. Siis ei viisi kertaa per kuukausi, vaan tasan viisi kertaa. Lisää tietoa Taloussanomien sivuilla. Ajatuksia?

Vaikka olenkin ihan myönteisesti suhtautunut Spotifyyn (esimerkiksi juuri tuossa viime kuussa kirjoittamassani viestissä), niin luulenpa että uudistuksen jälkeen vähennän sen käyttöä suuresti ja tyydyn etsimään sillä vain uutta musiikkia. Kuunteluajan vähennyksen voisin vielä sulattaa, mutta tuo viiden kuuntelukerran rajoitus ei miellytä. Onneksi olen käyttänyt Spotifyä vain vajaan vuoden, joten siitä on myös helppo luopua. Ei tee mieli maksaakaan, kun musatarjonta ei ole loppujen lopuksi ihan niin laajaa kuin toivoisin.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Huhtikuu 15, 2011, 18:04:03 »
Voi Spotify minkä teit.... Minen ala maksamaan siitä, että voisin kuunnella musiikkia, mikä alunperin oli tarkoitettu ilmaiseksi. Tai ainakin näin olen ymmärtänyt. Onneksi en oo mitenkään koukuttunut Spotifyhin, joten sen käytöstä on helppo luopua. Uutta musiikkia pystyy etsimään muillakin tavoin netistä, vaikkei ehkä ihan huippulaatuisena. Toisaalta saan taas enemmän syytä hankkia sellaisten artistien levyjä, joita olen kuunnellut pelkästään tuolta. Se taas tosin tarkoittaa rahanmenoa, mutta eipä voi mitään. Hyviä artisteja kannattaa vähän tukea. Eli oma Spotify-kokemukseni päättyy sitten tähän. Eipä liiemmälti harmita, eipä, kuten Raitasukka sanoi, musatarjonta mitenkään laajaa ole loppujenlopuksi. Suurin osa joidenkin bändien/artistien biiseistäkin on mennyt ilmaiskuuntelijoiden ulottumattomiin, mikä on todella sääli. Luulen vähän, että se on Spotify joka tästä kärsii, mutta omapa on heidän ongelmansa.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #29 : Huhtikuu 15, 2011, 18:26:26 »
Huoaah. Pitänee kai siirtya takaisin Youtubeen ja sen surkean äänenlaadun omaaviin videoihin ;____; Aloitin Spotifyn käytön joskus ennen joulua koska aloin lievästi sanottuna kyllästymään kun Youtubesta ei meinaa joihinkin kappaleisiin löytyä videota jossa olisi oikeasti hyvä äänenlaatu, vaan usein se on todella huono. Vaikka nää mainokset mua ärsyttääkin, niin Spotifysta saa sentään ilmaisesti kuunnella huipulla äänenlaadulla.

Mutta sitte nää uudistukset, joiden takia koko roskan käyttö saa loppua saman tien. Okei, ilmaisversion kuukausittaisen käyttöajan lyhentämisen ymmärsin vielä jotenkin vaikken siitä pidäkään, mutta se että samaa kappaletta ei voi kuunnella kuin viidesti, on oikeasti naurettavaa ja ihan järjetöntä. Jos addiktoidun johonkin kappaleeseen ja alan kuuntelemaan sitä useita kertoja putkeen, niin kyllä varmasti alkaa kyrsimään kun viidennen kerran jälkeen en voi enää kertaakaan sitä Spotifyn kautta kuunnella. Että näkemiin vaan ;p
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #30 : Huhtikuu 15, 2011, 18:56:33 »
Ei oikeesti. Vai että tällasta touhua Spotifyn suunnalta. Vissiin täytyy minunkin siirtyä Youtubeen takaisin... Huohhhh. Ärsyttävää kun on niin addiktoitunut Spotifyyn, ettei edes muista miten sitä musiikkia ennen kuunteli. ;)) Tai no pääasiassahan käytän vain iTunesia, mutta uuden musiikin etsimiseen Spotify on vaan niin hyvä. Mutta joka tapauksessa 5 kertaa yksi biisi on aika vähän. Hmph. Ei vaan voi mitään.

Spotify taisi huomata miten suosittu siitä on tullut. Hyvä kun ensin mainostetaan palvelua juuri sen maksuttomuudella, ja sitten kun on saatu kaikki koukutettua, niin kavennetaan tarjontaa ja pakotetaan maksamaan siitä mikä ennen oli ilmaista. Mutta rahallahan tätä maailmaa pyöritetään. Mieluummin minä kuitenkin käytän rahani ihan oikeisiin artistien CD-levyihin, kuin maksan siitä että saan kuunnella niitä enemmän kuin 5 kertaa...

Phah. Spotify kaivaa itselleen kuoppaa.
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #31 : Huhtikuu 16, 2011, 22:13:12 »
Huoh, ottaa päähän tuo Spotifyn muutos. Ajattelin, että tekisin uuden käyttäjän ihan pikkuisen ennen kuin tämä Spotify uudistuu, koska silloinhan saan ilmeisesti käyttää sitä tällaisena ihan normaalina 6 kuukautta. Tai sitten tajusin väärin kun luin muutoksesta eilen Spotifyn sivuilta.

Ärsyttää kyllä niin rankasti. Kestäsin, jos kappaleen saisi kuunnella vain 5 kertaa viikossa, MUTTA HALOO 5 kertaa KOKO KÄYTTÖAIKANA, not so good. Kyllä ketuttaa. Spotifysta kun kuitenkin pidän valtavasti, tässä ei ole mitään järkeä.

Premiumia en saa hankkia, isä ei ole sen kannalla. Eihän se kallis ole, mutta rahaa se on sekin. Pitää katsoa, mitä tulevaisuudessa sitten, pitää ehkä siirtyä takaisin youtuben pariin (argh). Ai niin, onhan Unlimited myös vaihtoehto. Ihan hyvä vaihtoehto. Pitää katsoa mitä tekee.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2011, 22:28:40 kirjoittanut Vergessen Kind »
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #32 : Huhtikuu 16, 2011, 22:32:03 »
Olen tosi pettynyt Spotifyhyn, jos tuollainen uudistus kerta tulee. Minä en ainakaan rupea maksamaan mitään. Jotkut maksavat, jotkut eivät.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Guetta

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Huhtikuu 17, 2011, 11:59:37 »
Että tämmöinen päivitys tulossa. Itseenihän se ei vaikuta, kun siitä maksan.
Minä maksan ihan mielelläni sen kympin omasta lompsasta, merirosvoksi en rupea ja Youtubea en aio käyttää musiikin kuunteluun, sieltä kun ei löydy läheskään kaikkia mitä minä kuuntelen.
Sekään ei ole vaihtoehto minulle, että ostaisin sitten kaikkien artistien levyt erikseen.

Täällä ruikutetaan siitä että Spotify rajoittaa ilmaisten oikeuksia. Totta kai, näin se vain maailmassa menee että money talks. Mutta ei voi siitä alkaa itkemään että Spotify tekisi jonkun maailmanhistorian suurimman hirviteon. C'mon hei oikeasti, viisi euroa kuussa Unlimitediin onko se niin hemmetin paha asia? Ja kyllä se musatarjonta, oikeasti, on aika laaja verrattuna vaikka Youtubeen. Tai ehkä on vain niin rajoittunut musiikkimaku että löydän lähes kaikki kappaleet joita haluan, paria erikoisempaa lukuunottamatta

Lainaus
Minä en ainakaan rupea maksamaan mitään. Jotkut maksavat, jotkut eivät.

En edes viitsi.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #34 : Huhtikuu 17, 2011, 15:43:25 »
löydän lähes kaikki kappaleet joita haluan, paria erikoisempaa lukuunottamatta

Hyvä juttu jos näin on. :) Musiikkimakuja nyt kuitenkin on erilaisia, eivätkä kaikki löydä haluamaansa. Saattaisin jopa harkita maksamista, mutta kun Spotifystä ei löydy muutamia kuuntelemiani japanilaisia bändejä/artisteja, The Beatlesia, useita suosikkisoundtrackejäni ja sun muita levyjä - turha toivo. Mieluummin ostan hyviksi havaitut levyt omaksi tai lainaan kirjastosta.

Siis olihan se arvattavissa, ettei touhu voi pysyä ilmaisena ja rajoittamattomana ikuisesti, enkä lähde syyttämään Spotifyä siitä että haluavat maksavia asiakkaita. En vain koe Spotifyä sellaisena asiana, jota ihan oikeasti tarvitsen ja josta on aivan pakko maksaa. Selvisin ilman Spotifyä ennen kuin otin sen käyttöön ja tulen selviämään, kun luovun sen käytöstä. :)

Poissa Miasma

• Vuotislainen
  • My Little Evil Pony
« Vastaus #35 : Huhtikuu 18, 2011, 03:56:32 »
Vuonna 2009 Spotify oli miljoonia tappiolla, jos näin on edelleen, niin ymmärrän kyllä muutoksen. Valitettavasti tämä ei kyllä tule mitään ratkaisemaan vaan tappiota tulee varmasti lisää kun mainostulot vähenevät. Kuunteluajan vähentäminen olisi ollut vielä ok, mutta se että kappaletta saa kuunnella vain viisi kertaa vie kyllä Spotifyltä paljon asiakkaita.

Harmittaahan se että ilmaisversio muuttuu lähes hyödyttömäksi, ei ole kiva maksaa sellaisesta minkä ennen sai ilmaiseksi. Mutta ajattelin silti hankkia itselleni unlimitedin, 5€ kuukaudessa on kuitenkin sen verran pieni raha, jonka voisi käyttää turhempaankin. Maksanko 5€ yhdestä hampurilaisateriasta, vaiko oikeudesta kuunnella kuukauden ajan musiikkia niin paljon kuin haluan? Taidan valita musiikin. :]
Who has time for tears?

Poissa Pentu

• müü
  • Vuotislainen
« Vastaus #36 : Huhtikuu 19, 2011, 18:23:51 »
Joo, Spotify on todellakin ollut jo pitkään reilusti tappiollista toimintaa. Ja toisin kuin moni luulee, musiikki ei ole ilmaista, vaan ylläpito maksaa artisteille yllättävän hyvän korvauksen kuuntelumäärien mukaan.

Itsellä on ollut tähän asti käytössä Free-versio. Nyt on sitten harkinnassa joko Unlimitedin maksaminen(Premiumia en tarvitse, kun mulle puhelin on härpäke, jolla soitetaan ja lähetetään tekstareita) tai rajoituksiin tyytyminen. En ole tähänkään mennessä kuunnelut Spotifyta kuin muutaman tunnin kuukaudessa(ehkä n. 15), joten aikarajoitus ei ole merkittävä tekijä. Mutta jos samaa kappaletta saa kuunnella vain viisi kertaa, niin se rajoittaa jo jonkin verran.
Toisaalta mietin, että jos jotain kappaletta oikeasti haluaa kuunnella toistuvasti, sen voisi jopa harkita ostavansa. Nettikaupoista pystyy kuitenkin ostamaan musiikkia kappaleittain, ei pelkästään albumeittain. Pitää siis varmaan kattoa, että kuinka paljon rahaa alkaa kulua verkkokaupoissa ja tehdä päätös vasta sen jälkeen.

Voiko Spotifysopimuksen muuten tauottaa? Jos sen saisi tauolle esim. kesän ajaksi, kun ei ole mahdollisuutta kuunnella, niin Unlimitediin siirtyminen olisi hyvä ratkaisu.

Ideana Spotify on mahtava ja ehkä, jos palvelu alkaa tuottaa, mysö musavalikoima kasvaa. Samalla odottelen voddler-tokenia, että videoitakin voisi alkaa streamata netistä.
Jos ei koskaan putoa, ei ikinä opi luottamaan köyteen.

Poissa Guetta

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Huhtikuu 19, 2011, 19:00:34 »

Lainaus
Voiko Spotifysopimuksen muuten tauottaa?

Voithan peruuttaa tilauksen vaikka tuon kesän ajaksi ja sen jälkeen taas nopeasti jatkaa siitä sitten tilausta.

Poissa Malicia

• holy fool
  • Vuotislainen
« Vastaus #38 : Huhtikuu 19, 2011, 22:01:53 »
Minullakin on Spotify, ja elämäni tulee vaikeutumaan todella paljon tuon rajoituksen jälkeen. Siis kuka keksi järjettömän yhden biisin saa kuunnella 5 kertaa (ja jos tämä olisi edes kuukaudessa eikä tarkoittaisi loppuelämää). En todellakaan tiedä mitä sitten teen. Rahaa ei oikein ole ostaa kaikkea, eikä YouTubekaan toisaalta enää palvele niin kätevästi. Olen enemmän kuin pettynyt, vaikka tottakai kaikki maksaa jos ei haluta tappioksi tehdä. Toisaalta ei kymppi kuussa olisi kovin paha, mutta mutta. Voi silti jäädä ostamatta.
Watch your heart when we're together
Boys like you love me forever

Poissa viuhka

• salakielinen
  • Vuotislainen
  • Weasley is our king♥
    • livejournal
« Vastaus #39 : Huhtikuu 21, 2011, 22:54:48 »
Olin myös ensin aika järkyttynyt tosta uudistuksesta, mutta nyt kun olen siihen totutellut niin ei se ole ollenkaan paha asia. Ai miksi ei?

1. Ilmaista musiikkia 24/7 nyt oli alunperinkin liian hyvää ollakseen totta. Miksi musiikin pitäisi olla ilmaista? Eihän kukaan muukaan tee palkatta töitä, siis en ymmärrä miksi muusikoiden ja levy-yhtiöiden tai Spotifyn työntekijöidenkään pitäisi.

2. Mielelläni maksan 5 tai 10€ kuussa, jos se takaa entistäkin paremman palvelun! Artistit ansaitsevat korvauksensa ja 5€ kuussa on kuitenkin mitättömän vähän rajoittamattomasta musiikinkuuntelusta kun vertaa esim. yhden cd:n hintaan. Ja jos ostaa premiumin niin ei tarvitse niitä musiikkitiedostoja ollenkaan kun voi korvata mp3-soittimen kännykällään ja kuunnella lähestulkoon mitä tahansa missä tahansa. Ihan hyvä diili minusta.

3. Esim. The Beatlesia ei ole Spotifyssa kuunneltavana, koska Spotifyn maksamat korvaukset ovat liian pienet. Uskon että tämän muutoksen takana saattoivat hyvinkin olla levy-yhtiöt, joista monet olivat alunperinkin hyvin vastahakoisia musiikin jakamiseen Spotifyn kautta. Juuri niiden mitättömän pienien korvausten takia (varsinkin alussa, kun mainoksia oli hyvin vähän ja premium-mahdollisuuksista ei tietoakaan). Ei tuo alkuperäinen palvelu voinut missään nimessä olla kannattavaa niin Spotifylle kuin levy-yhtiöille/artisteillekaan.

4. Joku on nyt tehnyt kyllä bisnessuunnitelman ihan oppien mukaisesti. Koukutetaan kohderyhmä ilmaisella palvelulla. Verrattain pitkän ajan päästä tehdään rajut leikkaukset ilmaiskäyttöön. Esimerkiksi mun kohdalla tämä toimii hyvin - olen parin vuoden ajan saanut kuunnella musiikkia rajattomasti, joutuen sietämään pari mainosta silloin tällöin. En voi edes kuvitella elämää ilman Spotifya, koska kuuntelen 99% musiikista sen kautta. Nyt kun muutos astuu voimaan, siirryn aivan varmasti maksavaksi käyttäjäksi koska rajoitukset ovat kovia. Vähintäänkin unlimitedistä tulen maksamaan, jos kännykkäni osoittautuu yhteensopivaksi niin eiköhän se premium ole vielä oikeampi ratkaisu.

Neloskohdasta tulee mieleen myös Facebook. En tiedä muistatteko, mutta alussa osa sen viehätystä oli juuri mainoksettomuus, joka jatkui melko pitkään. Sitten kun se oli saanut riittävän ison ja aktiivisen käyttäjäkunnan eikä ollut pelkoa että he hylkäisivät palvelun, mainostilaa voitiin alkaa myydä. Sama pointti Spotifylla. 5€ ei ole useimmille kovin iso summa kuukaudessa, ja sen sijaan että Spotifyn käyttö jätettäisiin, niin siitä siirrytäänkin maksamaan vaikka ennen sama saatiin ilmaiseksi. Ovelaa!

Ihan totta, järkikin jo sanoo että ilmainen, rajaton musiikki on täyttä utopiaa. Aika pitkään Spotify tuota muutosta viivyttelikin!
Don't cry because it's over, smile because it happened.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #40 : Huhtikuu 21, 2011, 23:23:11 »
Facebook on vähän huono esimerkki tuohon, koska mua ei sen suuremmin mainokset häiritse eikä Facebook ainakaan vielä ole maksullinen. Spotify sen sijaan yrittää näillä rajoituksillaan saada maksavia asiakkaita, mikä saattaa tuoda vain suuremmat tappiot heille, mutta se ei hetkauta mua, koska mulla on yleensäkin se periaate, etten maksa mistään, jos tarjolla on ilmaiseversiokin. 5e kuukaudessakin on mulle liikaa, vaikken rahaa sinällään mihinkään "tarvitse", kun kotona asustelen. Tähän voisi joku vetää jotain liibalaabaa siitä kuinka sillä rahalla voi kuukaudessa kuunnella rajattomasti musiikkia ynnä muuta, mutta mä oon sen verran vainoharhanen, etten ihan täysin luota Spotifyn kaltaisiin ohjelmiin. Sitä paitsi viidellä eurolla kuussa saa jotain kivempaa kuin kuunnella musiikkia 24/7 ilman mitään rajoituksia.

Mut joo, en ollut jatkamassa Spotifyn parissa, niin ihan sama :D Otan ilon irti näistä viimeisistä hetkistä ja sitten Spotify saa jäädä kohdallani muinaiseen menneisyyteen.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Tattoo

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #41 : Kesäkuu 08, 2011, 01:19:49 »

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
« Vastaus #42 : Kesäkuu 08, 2011, 10:08:40 »
Ne joille ei Spotifyn 10 tuntia riitä (alle 6kk käyttäneille 20h), suosittelen Grooveshark:ia.[url] Groovesharkissa on mainoksia, mutta siellä ei rajoteta kuuntelua. Itse käytän molempia + kuuntelen koneelta. Tärkee oli! :D
Mä käytän tota! Oon ihan tyytyväinen, mutta toisaalta Spotify on (oli!) parempi ja Grooveshark on kamalan sekava....
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #43 : Kesäkuu 17, 2011, 12:08:35 »
Spotify on ihan loistava, tai ainakin oli silloin kun inviteversiota ei ollut rajoitettu samalla lailla kuin openia. Palvelun hyviksi puoliksi on mainittava ilmaisuus, laillisuus sekä kattavuus, sillä melkein kaikkea löytyy sieltä, jopa indiempääkin kampetta. Sinällään on jännä, ettei kaikkea edes semisti mainstreamhuttua, esimerkiksi vaikka AC/DC:tä taida löytyä sieltä. Lisäksi ohjelma on hankala ladata Ubuntulle enkä yhtään tiedä, toimiiko se edes kun en ole saanut sitä ladattua (virheilmoituksia heittää ja kovasti). Itse tavuin Spotifyn tahtoon ja hommasin premiumin heti kun invitespotify huonontui radikaalisti. En jaksanut katsella toistokertarajoituksia ja rajattua soittoaikaa, joten päätin hankkiutua samalla eroon myös mainoksista ja muusta turhasta. Juuri tätä konsepti on varmasti hakenutkin rajoituksillaan. Offlinelistat ja musiikin löytämisen helppous kuitenkin menivät säästämisen edelle tässä tapauksessa, eikä se premium nyt niin järkyttävän kallis edes ole. Itselleni se yheksän euroa kuussa tai mitä se nyt onkaan, ei ole iso hinta rajoittamattomasta musiikin kuuntelusta, sillä kuuntelen musiikkia paljon ja olen pitkähkön ajan kuluessa koonnut Spotifyyn valmiit soittolistat joita tykkään kuunnella. Olisi ankeaa ladata joka biisi yksitellen koneelle ja muodostaa listat uudelleen.

Tuota Groovesharkia en on ole tesmannut, mutta voisikin kokeilla sitä heti jahka kotikoneelle pääsee. En usko, että siitä on linuxversiota olemassa, enkä jaksa alkaa Winen tai muiden systeemien kanssa nyt säätämään, kun se ei Spotifyn kohdallakaan toiminut ainakaan vielä. Sanottakoon kuitenkin että tykkään tämäntyyppisistä ohjelmista. Spotifyn kautta olen löytänyt paljon uutta kuunneltavaa, mihin tuskin olisin törmännyt mitään muuta kautta ainakaan tässä vaiheessa. Musiikkimakuni on laajentunut kyseisen palvelun myötä ja se on mielestäni oikein oivallinen asia.

// Sainpa Spotifyn toimimaan Ubuntullakin. Yattaa! Ja testasin Groovesharkia, joka sinällään vaikuttaa aika loistavalta palvelulta. Indielistan antimet ainakin olivat oivallista kampetta vanteilun ja yleisen vempuloinnin taustahälinäksi.

- A.D, Vuzetin
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2011, 05:02:38 kirjoittanut Audra Dancer »

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #44 : Tammikuu 20, 2013, 22:10:21 »
Minusta Spotify on aivan loistava. Minulla ei ole mitään ongelmaa maksaa Spotify Premiumista se noin 10e kuukaudessa, vaikka en mikään rikas olekaan, päinvastoin.
Musiikin ei ole tarkoitus olla ilmaista, joku on sen tehnyt ja ansaitsee elantonsa sillä. Minä ostan aika paljon levyjä, mutta minulla ei ole todellakaan varaa ostaa edes pientä osaa kaikista levyistä, joita kuuntelen, joten olen hyvin iloinen, että on tällainen kätevä laillinen, halpa palvelu, jolla saan kuunnella rajattomasti musikkia koneeltani ja myös puhelimestani.
Spotifyn musiikkivalikoima on erinomainen, vain muutamaan kertaan on käynyt niin, että en ole löytänyt etsimääni. Ja välillä näissäkin tapauksissa kyseinen biisi/levy on lisätty sinne myöhemmin.
Spotify Premium on ehdottomasti hintansa arvoinen. Kaksi vuotta olen kuunnellut Spotifyä ja en tiedä mitä tekisin ilman sitä.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #45 : Huhtikuu 25, 2013, 16:56:53 »
Minäkin maksan Spotifysta todella mielelläni ne viisi euroa kuussa, vaikka köyhä opiskelija olenkin. Saman määrän rahaa saan ihan huomaamattani kulumaan vaikkapa pariin karkkipussiin tai yhden viikon kahveihin yliopistolla luentojen ollessa tiheimmillään, joten ei se kyllä iso lovi lompakkoon ole. Premiumin hinta on tietysti jo vähän kovempi, mutta itse en sitä toistaiseksi ole tarvinnut, koska en omista edes älypuhelinta :) Olin Spotifyn käyttäjä jo sen ilmaisina aikoina, mutta ymmärrän oikein hyvin, miksi mitään näin hyvää on mahdollista ilmaiseksi pyörittää loputtomiin. Olkoonkin "koukuttamiseen" pyrkivien markkinamiesten suunnittelua eli ei...

Parasta on tietysti se, että Spotifyn musiikkivalikoima on niin valtavan laaja, kuten ghostie jo edellä sanoikin. Muutamia kertoja joku bändi tai levy sieltä on puuttunut, mutta sen sijaan vuoteni Spotifyn käyttäjänä ovat laajentaneet musiikkimakuani valtavasti ja tuoneet eteeni hurjan määrän sellaisia pikkubändejä ja artisteja, joihin en taatusti olisi muualla törmännyt.

Minua kiinnostaisi muuten tietää, paljon ne Spotifyn levy-yhtiöille ja artisteille maksamat, olemattomiksikin tituleeratut korvaukset ovat tänä päivänä (siis, kun Spotify on jo jonkin aikaa ollut maksullinen? Joitain vanhoja tietoja onnistuin löytämään, mutten mitään ihan uutta...). Tiedän muutamia ihmisiä, jotka eivät käytä Spotifya niiden takia - mutta harva tulee miettineeksi esimerkiksi sitä, paljonko kirjailijoille maksetaan siitä, että heidän kirjojaan lainataan kirjastosta, ja yllättävän monen mielestä siitä ei pitäisi maksaa yhtikäs mitään (tiedän, etteivät nämä asiat nyt ole ihan verrattavissa keskenään, koska Spotify on yritys ja kirjastot eivät, mutta jossain mielessä ne kuitenkin liippaavat toisiaan...).

Väittäisin että Spotify-näkyvyys, korvauksen koosta riippumatta, on etu ainakin niille mainitsemilleni pienemmille artisteille,  vaikka toki minusta olisikin suotavaa, että artistitkin saisivat mukana olostaan järkevän korvauksen. Ja nimen omaan artistit, eli ei niin, että levy-yhtiöt vetäisevät kaiken siitä välistä.

//Okei, selvittelin vähän asiaa, kun alkoi kiinnostaa, ja löysin sellaisen tältä vuodelta olevan luvun, että Spotify maksaisi yhdestä kappaleen soittokerrasta suurin piirtein 0,005 euroa, mutta ilmeisesti tässä on vaihtelua riippuen siitä, minkälainen sopimus on tehty. Toki se nyt kuulostaa vähältä, mutta laskeskelin itse omaa Spotifyn käyttöäni ja tulin siihen tulokseen, että jos tuo 0,005 euroa pitää paikkansa, tuottaa kuuntelu karkeasti arvioiden levy-yhtiöille ja artisteille menevää rahaa ehkä arviolta 3-5 täysihintaisen levyn edestä vuodessa. En varmaan ikinä elämässäni ole ostanut vuodessa kahta-kolmea levyä enempää, ja nekin tavallisesti alelaareista, joten voinee ajatella, ettei kuuntelustani ainakaan haittaa ole, huomioiden vielä sen, että Spotifyn kuuntelu sen sijaan on kyllä saanut minut ostamaan, ja saa varmasti tulevaisuudessakin ostamaan, niiden tuntemattomampien pikkuartistien musiikkia.

Laskeskelin huvikseni vastaavia summia kirjastokorvausten osalta ja tulin siihen tulokseen, että samaisella rautalankamallilla kirjanlainaamiseni tukisi kirjailijoita alle yhden kirjan hinnalla vuodessa. Mutta kuten sanoin, eivät nämä asiat ole ihan vertailukelpoisia keskenään :) Varsinkaan, koska kirjastokorvaustahan ei kaiketi makseta kuin kotimaisille kirjailijoille.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2013, 17:37:31 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.