Kirjoittaja Aihe: J-pop / J-rock  (Luettu 57059 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Matron

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #75 : Kesäkuu 09, 2004, 15:14:42 »
maniac-sama tilaa meidän kanssa levyjä, ne? *__*

Ajateltiin tuolta cdjapanista, koska Yesasian valikoima on surkeampi. (Ei metronomea=paha.) Itse olin ajatellut tilata Kisoun, Vulgarin ja hiden Junk Storyn. Tai sitten Metronomelta jotakin. Tai sitten The Final-sinkun. Onhan tämä free-will-europe hyvä juttu, mutta tahdon Dirulta jotakin...Japanista? ^^ Japanilaisia niin. Sakun voisi sitten tilata jrocksuomi.orgin välityksellä. (Tai, tällaistahan se Caitleen puhui.)

Mitä muut pitävät Metronomesta? Minusta oikein kivatsua musiikkia monet kappaleet. Vaikka en jäsenien ulkonäöstä ilahdukaan. (No, Riu on suloinen kyllä.<3) Mutta musiikkiahan me kuunnellaan, ei katsella kuvia? Ajateltiin kyllä tilata jonakin päivänä kaikkea randomia tavaraakin myös. Siis onhan ne levyt tärkeimpiä, mutta en voi vastustaa kiusausta Toshiyan (Awwww.<3<3) julisteeseen ja hide-plushieen.

Ja mä saan Közin keikalta puhelun! ^_____^ *hyppii ja on fanityttö* Okei, unohtakaa.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #76 : Kesäkuu 09, 2004, 22:03:12 »
Lainaus
Sakun voisi sitten tilata jrocksuomi.orgin välityksellä.

Minä ehdin jo ihmetellä että miksi Cait ei ollut kertonut minulle .___. Että oliko se hyljännyt minut. En vain tajunnut itse katsoa sivuilta.. Näh.

Elikkä siis niille jotka eivät tajunneet mennä sivuille katsomaan mutta ovat kiinnostuneita:
"Dir en greyn uusimman singlen, Sakun, on tarkoitus ilmestyä 17. heinäkuuta. Jrocksuomen kautta olisi mahdollista tilata kyseistä sinkkua, jos vaan kiinnostusta löytyy. Joten pistäkää kiltisti niitä käsiä ylös vaikka tuon mailin suuntaan."
Ja se on sitten vasta tiedusteluasteella. JOS kiinnostusta löytyy ja asiat saadaan kuntoon.

Minä en kyllä Sakua aio tilata. Mielummin sitten sen tulevan albumin jos saku on sillä. Jossei ole, niin sitten molemmat..

muokkaus:
Te kaikki jolla on rahaa (arvatkaa kenellä raukalla ei ole..) saitte juuri hauskan tarjouksen. Katsokaa itse ja kiljukaa ja lähtekää Japaniin:

http://www.free-will-europe.com/direngrey_zepptokyo.php

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #77 : Kesäkuu 09, 2004, 23:05:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Matron"
maniac-sama tilaa meidän kanssa levyjä, ne? *__*

maniac-chan sinulle, maniac-sama muille.. no ei ^^;;

Ja kyllä. Levyjä voisin tilata. Ajattelin Dirulta Macabren ja Kisoun + varmaan ehkä Plastic Treeltä jotain tai sitten joltain muulta bändiltä. Pitää miettiä. Kaikki oheiskrääsäkin houkuttaa kovasti. Julisteita ja hide-plushiee~ Mutta musiikkia nyt ensin, se tosiaan on tärkeämpää.

Metronoomu on oikeen kivatsua musiikkia. Aluksi kun kuulin sitä puolisen vuotta sitten en tykännyt yhtään, mutta pikkuhiljaa se alkoi kuulostaa ihan kivalta. Nyt se kuuluu top20-bändeihini ja se on jo aika hyvin se. ^^

(Minä jo kysyin äidiltä lupaa että pääsenkö Dirun liveen mutta arvatkaa mitä se sanoi.. ;_; nyyh)

Edit: Melkein unohdin. Dir en greyn virallisille sivuille on ilmestynyt uudet kuvat jokaisesta jäsenestä. Kyosta tulee ihan mieleen MUCC, Die näyttää samalta kuin aina ennenkin, Kaorulla on oudot lyhyet hiukset, Toshiya vaikuttaa oikeen hyvän näköiseltä ja Shinyaaa~ <3 Olen kuolannut sitä kuvaa koko päivän ^^

Edit: (en viitsi tehdä tuplia.) Eli Dir en greyn virallisilla on nyt näyte Machiavellismista. Sehän on siis se Sakun ensimmäinen kappale. Kuulostaa todella hyvältä.^^

Sitten. Kaikki menkää heti täyttämään http://www.free-will-europe.com/poll.php tuo kysely. Näillä näkymin Saku tulee myyntiin vain Ranskaan, Saksaan ja Ruotsiin. Mutta jos saadaan paljon suomalaisia äänestäjiä, ehkä Suomeenkin voisi tulla myyntiin. Ja ylipäätään olisi hienoa jos ne siellä tajuaisivat että Suomessakin on Jrockin kuuntelijoita paljon. (Kolmanneksi eniten Euroopassa mikäli JrockEuropaan on uskominen..)

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #78 : Kesäkuu 13, 2004, 02:54:42 »
*hyperhyperpanikointia* Cait on siis nyt Saksassa siellä Eve of Destinyn (ja jos joku ei tiennyt, niin eod = Közi [ex-MaliceM] ja Haruhiko) keikalla tai se keikka on jo ohi itseasiassa, mutta.. Kuitenkin. Ja nyt Cait jonottaa ilmeisesti nimmareita niiltä.

Keikka oli kuulemma aivan upea. Ne on tosiaankin livebändi. Ja yleisö oli ollut tosi mukana ja Közi oli vaikuttanut kerrankin tyytyväiseltä, vaikka siellä oli jossain vaiheessa kai ollut jotain teknisiä vikoja. Siellä oli tietty ollut jotain fanityttöjä kirkumassa yms. mutta ei anneta sen häiritä. ^^

Soitin Caitille ekan kerran tuossa yhdeltä, jolloin keikka oli juuri loppunut kun ihmiset odotteli Ashia ja Köziä kun ne olivat luvanneet jakaa nimmareita ja sitten vähän ajan päästä Cait joutui lopettamaan. "Hei kato! Tuol menee Közi!!!" Ja klik ja minut jätettiin hetkeksi pimentoon.

Sitten soitin vähän vaille kaksi, ehkä vain 10 minsaa myöhemmin ^^. Cait oli sisätiloissa taas ja siellä oli kuulemma kamalasti porukkaa ja kuuma ja kamala meteli kun ihmiset solkotti saksaa ja tunki ja työnsi ja arrr.. Ja nyt se siis yrittää saada Köziltä nimmareita. Koittaa onkia myös minulle yhdet <3. Se on kiltti jos niin tekee. Pöw.

Se lupasi soittaa minulle myöhemmin, mutta kun on mennyt jo jotain.. 45 minuuttia eikä se ole silti soittanut. Paniikki iskee. Soitan sille kohta itse. Sitten kun.. Tasalta. Vaikka. Tai vähän yli.

Poissa Pomdidali

• Juustokakku
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
J-pop / J-rock
« Vastaus #79 : Kesäkuu 19, 2004, 00:57:53 »
Mie kuuntelen anime-musiikkia, joka on japanilaista, ja mie diggailen. Esmes. Angel Sanctuaryn, Fushigi Yûgin, Ceressin ja Nagareboshi Ginin musiikit on erittäin hyviä. kannattaa myös kuunnella kawaii-radiota, jos tykkää japanilaisesta musiikista. ;)

Tota anime musiikkia aloin kuunnella kun kaverini tuputti minulle pakolla Fushigi mangansa lainaan Luin sen, rakastuin siihen, sitten kun pääsin sisään mangan ihmeelliseen maailmaan, oli helpompi siirtyä katselemaan animea, ja siinä samassahan sitä musiikkiakin kuuntelee. SItten lopulta hain netistä (*Blush*) anime-musiikkia. noh erittäin sekava viesti tästäkin tuli...
Who'd want to be men of the people
When there's people like you?

Qia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #80 : Kesäkuu 21, 2004, 12:00:01 »
Lainaus
Ja muistakaahan kaikki käydä häiriköimässä levykauppiasta, ja kyselemässä onko saku tulossa myyntiin. Jos (=kun) kauppias on ihan ihmeissään mistä puhut, tunget sen nenän eteen Free-Will-Europen sivujen osoitteen. ^^

Perustetaan Vuotiksen Saku iskuryhmä. Mennään levykauppoihin porukalla ja sitten kun ne vähiten odottaa niin mennään vaatimaan että niiden pitää tilata saku heti. Muawhawhaa. Sitten kun ne ei tajua mitään niin katsotaan niitä ikävästi, tungetaan erinäisiä osoitteita niiden naamalle ja lähdetään seuraavaan kauppaan ^^ Hyvä idea eikö?

Kayune

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #81 : Kesäkuu 24, 2004, 18:53:39 »
Minä olen erittäin pahasti addiktoitumassa j-rockiin. Jpop ei minua juurikaan miellytä, vaikka en ole kuunnellutkaan kuin Ayumi Hamasakia, Gacktia ja Shiina Ringoa, joista kahdesta jälkimmäisestä pidän kyllä melko paljon. Toisaalta, en osaa määritellä missä menee j-rockin ja j-popin raja~. Anime-musiikkiin en ole hirveästi vielä tutustunut, mutta täytyy sanoa että Yoko Kannon musiikki on aivan ihanaa^^;

Elisiis.

Ensimmäiset j-rock kappaleeni latasin n. puoli vuotta sitten. Taisi olla muutama kappale Dirulta ja muutama X-Japanilta ja Plastic Treeltä. Totesin "ihan ookoo" kamaksi, kuuntelin viikon - pari, mutta sitten talven myötä innostus vain lopahti, ja unohdin koko j-rockin.
Nyt n. kuukausi sitten kaikki alkoi taas alusta ja muistin että perkele miten hienoa tämä onkaan. Saamme syyttää siitä Dir en greyn The Final - kappaletta. Joku ylisti sitä eräällä toisella foorumilla maasta taivaisiin, ja tekemisen puutteen vuoksi päätin ladata. Ja Kyoja että se iski siltä seisomalta. En tiedä johtuiko se mielentilasta vai mistä, mutta 48 tuntia putkeen soitin sitä kappaletta ja itkin ja nauroin. Loistavaa. Se on vieläkin lempikappaleeni. Mutta sille tielle kuitenkin jäin. Latasin lisää ja lisää, surffasin j-rockista kertovilla sivuilla ja etsin tietoa. Ja aivan huumassa olen.<3. Tosin olen vielä aivan nyyppä, mutta jostainhan aina on aloitettava.

Dir en grey on kyllä ehdoton suosikkiyhtyeeni, ainakin vielä, en ole hirveästi muihin ehtinyt vielä tutustua. Rakastan tässä bändissä kaikkea. Musiikki mitä he soittavat on äärimmäisen upeaa, se vaihtelee myös paljon, on rähinää, kiljuntaa ja karjuntaa, mutta on myös aivan upeaa laulua. Rakastan Kyon ääntä, se on mieletön. Rakastan kyllä miestä itseäänkin ( *teinityttöhysteriaa* ). Maailman kawaii'ein otus, vaikka ressukka yrittää kovin pelottavaa esittää, mutta minulle se on aina se ihanapöwwölutuinen Kyo-setä joka osaa hienoimpia sormileikkejä^^;. Kyon lyriikat ovat myös aivan mielettömiä, perkele kun pidän niistä. Kaoru, Die, Toshiya ja Shinya ovat kyllä nekin aivan mielettömän upeita tyyppejä. Kröh, kaikki näyttää nyt olevan niin mielettömän upeaa~. Heidän pv:nsä ovat nekin upeita, voisin katsella niitä tunteja putkeen, ja niin usein teenkin. Lempikappaleitani ovat The Final, Kasumi, 24ko cylinder, Obscure, Mr. NEWSMAN, Red..[em], Cage ja Umbrella.

Plastic Tree'tä olen myös jonkun verran lataillut, ja pidän kyllä kuulemastani. Aika erilaista kuin Diru, ehkä sellaista rauhallisempaa, mutta hyvä niin. Ryuutaron ääni on kivei, tavallaan hento muttei kuitenkaan. Erityisesti kappale Circus on minulle kovin rakas.
En oikein tiedä mitä mieltä olen vampyyriherra Gacktista ^^;;. Ihmisenä arvostan kyllä tyyppiä aivan mielettömästi ( ja luoja kun se on niin kauniskin ) mutta musiikista en oikein tiedä. Kappale Vanilla on jotain aivan järkyttävää ( aa mutta se live^^ ), liian poppimaista minulle. Mizerable ja Nine spirals ovat kylläkin ihan mukiin meneviä.
X-Japan ja hide ovat minulle sellaisia, mihin en ole vielä hirveästi ehtinyt tutustumaan, vaikka minulla noita X-japanin ämppäreitä pursuaa yksi kansiollinen. En ole vain ehtinyt. Mutta Silent Jealousystä en kyllä hirveästi pidä. hide taas vaikutti aivan ihanalta tyypiltä, ja musiikki samoin. Space Monkey punks from Japan on hyvä, samoin Eletric Cucumber. Malice Mizer on oikein kiva visual kei-bändi, kappaleita minulla on hurjat 3 ( Beast of blood on kivei ), mutta kuvia koneella sitäkin enemmän, etenkin Mana-herran.

Sitten on näitä bändejä, joilta olen kuullut randomeita biisejä ja jotka ovat vielä työn alla: Baroque, MUCC, L'Arc~en~Ciel, Pierrot, GLAY, D'espairsray, Kagrra, Kagerou, Miyavi, Merry, Vidoll, Luna Sea, Doremian ja Due'le quartz. Unohtamatte Tetsu69:ä ! XD. Okei.

Mutta siis, mielestäni j-rock on joku maailman ihanimmista asioista, joka tosiaan on vaikuttanut minun elämääni melko paljon.

( eääh en jaksa odottaa Sakua enää >< )

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #82 : Kesäkuu 25, 2004, 14:45:17 »
Kayune, kannattaa kuunnella Youjeenia. Sillä on joitakin aivan ihania kappaleita kuten Dear my friend. Ja tämä nainen ei edes tee mitään lässynlässyn poppia vaan jotain rockahtavaa kai. Jos Youjeenista pitää niin sitten kai suosittelen myös Seagull screaming kiss her kiss her- nimistä bändiä vaikka itse henk.kohtaisesti pidän enemmän Youjeenista.

Minusta Gackt on ihana. ^^ Sillä on joitain älyttömän hyviä kappaleita kuten Dears, Mirror, Memories, Missing, Secret garden.. Sitten kun on kuunnellut jotain raskaampaa musiikkia monta tuntia putkeen niin jotenkin Gackt alkaa olla hyvinkin houkutteleva.. Musiikillisesti siis.

Ja kaikki jotka eivät jaksa lukea noita vanhoja viestejä, ja ovat vasta tänne ensimmäistä kertaa kirjoittaneet ja eivät tiedä, niin kannattaa käväistä Jmusic Europassa (http://www.jmusiceuropa.com/en) ja tulevassa JrockSuomessa (http://www.jrocksuomi.org). Oi, ja Manan faniklubiin Jme:n mukaan voi pian liittyä myös muut kuin japanilaiset, mutta mitäköhän hyötyäkin siitä olisi.. Sitten jos Dirun tai puran faniklubille tehdään sama temppu voisin harkitakin hyvin vakavasti..

Vähän muuten vuoden 2001 Sweet Trancen se yhteislaulu Stand by me (joka muuten on alunperin B.E. Kingin) on älyttömän söpö ^^. Kun Tarou hyppii söpösti ja laulaa söpösti ja Kirito poseeraa typerästä ja Takeo hilluu jotain ihan noloa siellä rumpusetin vieressä kun se ei soita ja Kohta ja Tadashi ovat söpöjä yhdessä ja PLC on hassu joulupukinpuvuissa ja bändien jäsenet ovat niin nätisti sekoittuneet keskenään ja iih.. ^^

Matron

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #83 : Kesäkuu 30, 2004, 00:14:56 »
Minä sain EOD:n keikalta puhelun! *___* Se kuului hyvin! Se soitto siis. Olen niin onnellinen. ^^ *kaikki palvoo caitleeniä*

Tuo Sakun rantautuminen Suomeen on aika huippua.<3 Asun kuitenkin loppujenlopuksi tarpeeksi lähellä Helsinkiä, että sen pääsee hakemaan...Harmi vain, että en oikein innostunut siitä saku-näytteestä hirveästi. Ihan hyvältähän se kuulosti, mutta esim. The Final kuulosti paremmalta. .___. En kyllä tuomitse vielä koko sinkkua. Saatan alkaa pitääkin Sakusta. ^^ Toivon parasta.

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #84 : Kesäkuu 30, 2004, 00:54:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Matron"
Harmi vain, että en oikein innostunut siitä saku-näytteestä hirveästi. Ihan hyvältähän se kuulosti, mutta esim. The Final kuulosti paremmalta. .___. En kyllä tuomitse vielä koko sinkkua. Saatan alkaa pitääkin Sakusta. ^^ Toivon parasta.

Niinpä. En minäkään Sakusta niin kovasti pidä, ainakaan sen näytteen perusteella. Mutta Machiavellism kuulosti oikein hyvältä. Ja jollain oudolla tavalla pidän myös G.D.S:stä. No, ehkei sitä jaksa paljoakaan kuunnella, mutta mitä noita livevideoita olen katsonut, niin se on ihan loistava siihen alkuun. ^^

Aika paha kyllä sanoa vastaan siihen, niin kuin nykyään paljon puhutaan, että Dir en grey on menossa huonompaan suuntaan. Siltä se vähän vaikuttaa. Niin musikaalisesti kuin visuaalisestikin. Ei sillä, siis totta kai osaavat tehdä aivan loistavaa musiikkia edelleen, mutta siitä on kadonnut se tietty omaperäisyys verrattuna vaikkapa Gauzeen ja muuhun vanhaan musiikkiin. Se, ettei Diru enää ole visual bändi, ei oikeastaan minua haittaa. Näyttävät oikein hyvältä noinkin (paitsi miksi ihmeessä Kaoru meni leikkaamaan hiuksensa niin lyhyiksi?) ja minä alan nykyään olla aika samaa mieltä Kyon kanssa. Melkein kaikki visual kei -bändit näyttävät täsmälleen samalta. Ärsyttää kun indies-bändejä ei tunnista kuvista eikä aina musiikistakaan.

Muutenkin musiikkimakuni on vähän muuttunut. Visual-ihkutuskausi meni jo minun osaltani. Suurin osa lempibändeistäni on visual, kyllä niidenkin joukosta löytyy oman erilaisen tyylinsä omaavia loistavia bändejä, jotka jopa osaavat tehdä musiikkia. ^^ Enkä suotta tarkoita esimerkiksi Merryä, jonka uuden levyn tilaan, sen jonka ilmestyy itse asiassa tänään. Olen aivan haltioissani kun pitkän etsinnän jälkeen löysin Merryn livevideon (Beauti-fools fest 03 - live document part 2, esiintyjinä D'espairsRay, Daigo Stardust feat. Miyavi, Merry ja MUCC. Se on ihan loistava jokaisen artistin osalta, suosittelen). Niiden live-esitys yllätti minut positiivisesti. Tarpeeksi sekopäistä.  Gara mm. laskee housut nilkkoihin ja tekee epämääräisiä liikkeitä kädellään alushousujen sisällä.. ^^

Nyt minulla on erittäin paha ongelma. Pitäisi osata päättää tilaanko Dir en greyn Macabren vaiko Kisoun (vai Vulgarin.. äh). Sen lisäksi vielä Gauze, tuo Merryn levy ja The Yellow Monkeyn Triad years act I & II ja olen yli 12000 jeniä köyhempi, mutta onnellinen J-rockin omistaja. Ja se Saku tietysti. ^^

Ja nyt kun olen selittänyt tarpeeksi kaikkea epäoleellista ja turhaa, taitaa olla parasta palata takaisin Kiyoharun 1st solo live dvd-ripin pariin.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #85 : Kesäkuu 30, 2004, 13:54:06 »
Lainaus
Minä sain EOD:n keikalta puhelun!

Hahaa, minäpäs sain monta. Tai no, minä olin se joka soitin, heti keikan jälkeen sitten tunnin mittaisia puheluita varmaan kymmenen minuutin välein. ^^ Olin kyllä ihan paniikissa. "Tuol menee Közi!" "Meneekö?! IIIK!"

Lainaus
Gara mm. laskee housut nilkkoihin ja tekee epämääräisiä liikkeitä kädellään alushousujen sisällä.. ^^

Errrr. O.O Älä kerro enempää. Ei sen tosin ole ainoa joka tuollaista harrastaa (Kyokrhmjakäsihousuissakrhm).  On nuo tuollaiset kyllä aina ihania ja huvittavia ja kaikkea.

Minäkään en Sakusta tuon klipin perusteella oikein pitänyt, mutta enhän minä pitänyt The Finalistakaan klipin perusteella, joten.. Ja nyt Final on yksi lempikappaleistani ehkä. Minä en menisi sanomaan että Diru menee huonompaan suuntaan, en Vulgarista kovin paljoa pidä, vaikka siellä on Red..[em], Kasumi ja Obscure, mutta The Final oli taas ihana. Ja Dirun sinkut nyt eivät ole ennenkään kertoneet mitään tulevasta albumista, jää nähtäväksi minkälaista tyyliä ne tällä kertaa koettaa.

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #86 : Kesäkuu 30, 2004, 17:12:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Darine"
Lainaus
Gara mm. laskee housut nilkkoihin ja tekee epämääräisiä liikkeitä kädellään alushousujen sisällä.. ^^

Errrr. O.O Älä kerro enempää. Ei sen tosin ole ainoa joka tuollaista harrastaa (Kyokrhmjakäsihousuissakrhm).

Joo, tuo Kyon kädethousuihinjasitärataa-juttu taitaa olla Blitz5days day 3:ssa, katsoin sen juuri. (tosin kyllä se sitä muissakin liveissä on tainnut tehdä..) Se oli huvittava kyllä, mutta ei sentään ottanut housuja pois niin kuin Gara. ^^

Lainaus käyttäjältä: "Darine"
Ja Dirun sinkut nyt eivät ole ennenkään kertoneet mitään tulevasta albumista, jää nähtäväksi minkälaista tyyliä ne tällä kertaa koettaa.

Niin no. Toivottavasti koettavat jotain erilaista kuin Vulgar, ja erilaisilta nuo sinkut vaikuttavatkin, vaikka tosiaan eihän niiden perusteella voi mitään albumista sanoa. Minäkään en niin kovasti Vulgarista tykkää, siinä on muutama hyvä kappale ja muut tasaisen tylsää moskaa. Ei huonoa, mutta en osaa olla vertaamatta vanhoihin levyihin..

Qia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #87 : Heinäkuu 02, 2004, 10:44:20 »
The Finalin musiikkivideo on aika tyhmä. Pojat on todella hyvän näköisiä siinä, mutta minä jotenkin en pidä ollenkaan siitä jostain amerikkalaisesta miehestä joka leikkii sen aseen kanssa...Olisi ollut edes japanilainen...  Mutta kappaleena The Final on aivan mahtava, niinkuin täällä jo sanottiin.

Minä pidän ihan hirveästi siitä Sakun pienestä pätkästä. ja siitä PVn pätkästä. Se on aivan ihanan kuuloinen. Ei Diru ole minun mielestä menossa läsimaalaisempaan musiikin kannalta. Minä en tosin pidä niiden uudesta tyylistä. Shinyan uudet hiukset on todella kivat, mutta minä en pidä Kyon ja Dien uusista hiuksista, Kyolle sopi paljon paremmin vaaleat kuin mustat saparot...

Poissa Natalie

• Loitsuetsijä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: SpellSeer**
  • Tupa: Luihuinen
J-pop / J-rock
« Vastaus #88 : Heinäkuu 13, 2004, 01:36:02 »
Minä kuuntelen eniten japanilaisista Ayumi Hamasakia, Koda Kumia, Gacktia, Maeda Akia, Shiina Ringoa, ja tietenkin jotain muitakin, mitä kaverit sattuvat minulle lähettelemään....

Ayumi Hamasakilta olen nähnyt 3 musavideota ja sen musavideot ovat mielestäni erinomaisia, kun ne ovat n iin sadunhohtoisia ja kaikkea muuta sellaista mitä suomalaisilta saa odottaa vielä ainakin 3vuotta....
Ayumin piisitkin ovat ihania ja ensimmäinen Ayumi biisi oli End of the World... Ayumin biisi - M - on myös ihana...

Koda Kumilla taas on upea ääni, niinkuin on nti Hamasakillakin, mutta Kodalta en ole nähnyt musavideoita ja kuuntelin Kodaa ensimmäistä kertaa kun kaveri lähetti minulle erään biisin johon sulin ja sen nimi on 1000(Sen) no kotoba

Gacktin musiikki tuo minulle mieleen Ricky Martinin... Mutta sanoisin tähänkin, että myös Gacktin se yksi biisi minkä olen vain kuullut tähän mennessä on kyllä hyvä... Se biisi on Vanilla, kannattaa joskus kuunnella se, jos sen sattuu löytämään esim: WinMX:ltä...

Maeda Akillakin on aivan upea ääni, mutta huonona puolelna on välillä se, että Maeda laulaa välillä liian korkealta...
Genki no Shower, on hänen biisesitä sellainen mitä kuuntelen, sillä minulla ei ole vielä ainakaan mitään muita Maedan biisejä koneella...

Shiina Ringolla on taas välillä liian 'konemainen' ääni, mutta eräs biisi Onari Yoru tuo minulle mieleen aina Henkien Kätkemä elokuvan....
Mutta minun mielestäni tuo kyseinen biisi on mielestäni liian viulun vingutus biisi... Lopussa meinaa ainakin minulla korvat särkyä...

Eiköhän tässä ollut nyt hyvä kommentti Japanilaisesta musiikista...
Aina ja ikuisesti Luihuinen. Voldemortin palvelija. Uni, jonka näin (K-12, Scifi, Kauhu)

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #89 : Heinäkuu 14, 2004, 15:34:16 »
Tattararattattaa! Tänään, 14.07 siis ilmestyi Dirun uusin single Saku ja tietenkin se löytyy jo ainakin luultavasti kaikista sharetuspaikoista ja tunnollisina ja lainkuuliaisina ihmisinä teille ei tule edes mieleenkään oikeasti ostaa sitä levyä. Soulseek on ystävämme. Niille jotka eivät muuten keksi miten Sakun kappaleet saisivat niin ottakaa yhteyttä niin voin ehkä järkätä muuta kautta. En takaa mitään. ^^

Mitä mieltä olette tästä uudesta sinkusta? Onko Vulgarin ylijäämiä, kuten Go taisi klippiä muinoin kuvailla, vai onko Sakussa oikeasti jotain ainestakin?

Minun järkkymätön mielipide on se, että Saku on oikeasti tosi Vulgar ja  sitä keskikastia, kyllä sitä silloin tällöin voi kuunnella pieninä annoksina. Kitarissa ei ole mitään hohtoa, ne on suurimmaksi osaksi sitä samaa räminää minä olemme saaneet viime aikoina valitettavasti (emme laske The Finalia tähän mukaan) kestää. Ainut hyvä Sakussa on kertosäe, vaikkei sekään kovin erikoinen. Sakun kertosäkeestä tuli heti mieleen Obscuren kertis. Mutta tämä kappale kuitenkin säilytetään ja niin pois päin, on se silti loppujen lopuksi Dirua.

Ja sitten on Machiavellism, jota en luultavasti opi koskaan kirjoittamaan ilman että lunttaan nimen jostakin. Machi on tavallaan ihan hyvä, pidän enemmän kuin itse Sakusta ainakin. Suhteellisen tavallinen kappale tämäkin, mutta tässä on sentään jotain melodiaa hiukan mukana eikä mitään tasaista rarararararar rämpsrämpsrämps mölinää. Tästä oppii oikeasti pitämään mitä enemmän kuuntelee. Saa nähdä josko parin päivän päästä suorastaan jo rakastaisin. Pieni epäilys kuitenkin on..

Toivottavasti uudella albumilla on sitten jotain muutakin kuin pelkästään tämän tyylistä, melkein kaipaan Gauzea. Hiukan enemmän jotain kikkoja kappaleisiin, yllättävyyttä ja omaperäisyyttä. Hiukan enemmän Dirua! En minä usko että tuleva levy ihan fiasko on. Jos hyvin käy niin albumi on käsissä jo jouluna.

Qia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #90 : Heinäkuu 14, 2004, 17:10:21 »
Saku on hyvä. Mutjoo, Machiavellism on huomattavasti parempi kuin itse Saku. G.D.S on outo. Olenko muuten aivan väärässä, vai soiko se yhdessa vaiheessa 5 ugly kingdomissa? Minä olen ainakin kuunnelllut Sakua koneella (paha minä), mutta luultavasti ostan vielä sen ihan oikeankin. Koska sen saa täältäkin, jopa suhteellisen halvalla, niin miksi jättäisin ostamatta? Mietin tässä lähinnä ett tuleeko se ihan tavallisiin kauppoihin (Free record shop sun muut) vai pitääkö etsiä pikkukaupoista. Toivottavasti ei tarvitse, koska silloin saatamme saada monta uutta j-rock fania, ja mitä enemmän faneja, niin meillä saatta joskus vuosien päästä olla mahdollisuus saada joku bändi tännekkin ^^

Darine, olet oikeassa siinä, että Saku on _todella_ Vulgar. Mutta ei siinä ole mitään pahaa, Vulgar on hyvä levy vaikka ei Gauzen tasolle ylläkkään. Minä valittaisin enemmän jos hypättäisiin johonkin täysin erillaiseen. Sakun kertosäe on mahtava. Kyo kuulostaa kivalta kun se laulaa korkealta. Ainut huono kohta Sakussa on mielestäni alku. Se on yksinkertaisesti hirveän huono. Sanoituksissakaan ei nyt varsinaisesti ole kehumista jos vertaa vanhempiin lyriikoihin. Ja pakkohan se on myöntää, että Diru on kokoajan menossa länsimaalaisempaan tyyliin, harvat bändit pysytvät samanlaisina vuodesta toiseen.

Minun on hirveän vaikea päättää kumpi on parempi, Machiavellism vai The Final. Ei niissä ole mielestäni edes hirveästi mitään toisistaan eroavaa, paitsi ehkä se, että The Finalissa on paremmat sanoitukset ja kitarat kuin Machiavellismissä, mutta se ei tee siitä kuitenkaan paremapaa. The Final on jotenkin... loppuunkulutettu. Ehkä olen kuunnellut sitä liikaa tai jotain, mutta Machiavellismissä on sentään jotain uutta. Ja todella, siinä on melodiaa. Ei mikään örinäkappale ^^

G.D.S on tylsä ja outo. Alku ja loppu ovat typeriä.

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #91 : Heinäkuu 14, 2004, 17:54:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Qia"
G.D.S on outo. Olenko muuten aivan väärässä, vai soiko se yhdessa vaiheessa 5 ugly kingdomissa?

Jup. G.D.S. on oikeastaan aika vanha kappale. Sitä on soitettu konserteissa siinä vaiheessa kun ne tulevat lavalle. Mm. Final 5ugly kingdomissa juuri siinä alussa.

Minun mielestä saku on maxi-singlenä vähän tylsähkö. Machiavellism on hyvä, mitä enemmän sitä kuuntelen, sitä enemmän pidän. Ihastuin siihen jo kun siitä oli se pieni pala virallisilla. Ei silti ole Dirun parhaimmistoa, mutta hyvää keskitasoa.

Saku on huono. Kertosäe on ok, mutta muuten en oikein tykkää.

G.D.S. on hyvä biisi konserttien alkuun (parempi kuin Gauze -mode of Adam- oli), mutta ei sitä muuten jaksa kuunnella. Mutta miksi siinä noin puolessa välissä alkaa Shokubeni?

En todellakaan kadu että tilasin Sakun itselleni, kyllä sitä kuunneltua tulee, mutta kuitenkin petyin vähän. Tahdoin jotain parempaa, mitä The Finalin jälkeen olisin odottanut. On mielenkiintoista nähdä, millainen seuraava albumi on...

outolapsi

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #92 : Heinäkuu 14, 2004, 20:23:28 »
Olen tässä ihan vasta vähän aikaa kuunnellut j-rokkia. Ja alkanut tykästymään pikkuhiljaa...

Dir En Grey Tähän olen jo aika koukussa.  Kappaleita en ole ladannut paljoa, mutta jo niiden muutaman kappaleen ansiosta olen tykästynyt. ^^
Ensimmäinen kuulemani kappale oli Child Prey. Täytyy myöntää, että kappaleen alku oli ensi kuulemalla oli lähes järkyttävä, mutta kun muutaman kerran oli kuullut niin koukkuunhan siihen jäi.
Tällähetkellä lempi kappale on The final.

Malice Mizer Huaah. Täysi järkytys. Tai sitten olen vain ladannut kaikki väärät kappaleet. Ei joku voisi kertoa joitain hyviä? Tunnustan kyllä etten ole tähän niin hirveästi tutustunut ensivaikutelma oli niin hirveä.
muok. Kiitos Qia. Nyt löytyi myös se hyvä malice mizer. Elikäs ei se nyt niin hirveä olekkaan ^^.

Gackt Ihan ensiksi täytyy kiittää Daria, siispä kiitos Dar ilman sinua en olisi kuullut koko ihmisestä.
No kun ensimmäisen kerran kuuntelin ei kuullostanut miltään hyvältä, muta tätäkin kun oli vähän aikaa kuunnellut ja eri kappaleita, kuullosti jo aivan erilaiselta.
Nykyään on jo ladattu tätäkin vähän enemmän, mutta ihan vasta tutustumis vaiheessa ollaan.

Qia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #93 : Heinäkuu 15, 2004, 19:36:05 »
Minä kävin tänään etsimässä Sakua, ei löytynyt. Kävin monta kauppaa läpi, mutta niissä ei tiedetty mitään koko asiasta... Paitsi yhdessä missä kävin veljeni kanssa. Siellä tiedettiin kyllä mikä se oli, mutta ne sanoivat että sitä on niin vaikea saada ja se maksaa niin paljon jos sitä ottaa myytiin. Sitten se puhui jotain että se maksaa 40 euroa jos sen jostain saa/löytää. Ei tainnut olla oikein perillä asiasta... Kävin Stokmannin levykaupassa, ei sitä siellä tietenkään ollut, mutta se myyjäpoika etsi sitä varmaan puoli tuntia, annoin sille Free will europan ja JmE:n osoitteen, ja se jopa kävi niillä. Sanoi että ne ehkä voisivat tilata sitä jos kysyntää tulee enemmän, eli kaikki nyt Stokmannille häiriköimään ^^

Kuulin myös jostain pikkukupasta Kaisanieman (?) metroasemalla saattaisi saada sitä, mutta minulla ei riittänyt aikaa käydä siellä ;__; Kuulemma tilaavat oikestaan mitä vain, mutta ei se oikeastaan auta mitään, koska saman verran se luultavasti maksaa.

Kayune

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #94 : Heinäkuu 17, 2004, 14:01:32 »
Suora lainaukseni toisesta foorumista >

Minäkin sitten latasin koko Saku singlen, ja minä kyllä pidin siitä. Se oli sellaista mitä olin odottanutkin sen olevan. Tällä hetkellä voisin kuvailla sitä "ihan ookooksi", kertosäe on kyllä hieno. Luulen että se aukeaa pv:n myötä minulle enemmän, niinkuin useimmat muutkin kappaleet. Clipin perusteella pv on hieno myös, rakastan Kyon uutta tyyliä, mustat hiukset, meikit, niittipanta ja hammasraudat. <5 Kjew. Machiavellism ( joudun varmasti lopun elämääni copypastettamaan tämän jostain ) ja G.D.S. ovat myös ihan hyviä, en ole vielä niin paljoa kuunnellut että osaisin sanoa jotain muuta. Ihan kelpo Dirua, mielestäni.

Poissa Pastel

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/users/pastell
J-pop / J-rock
« Vastaus #95 : Heinäkuu 18, 2004, 11:47:04 »
Minkään muun yhtyeen singlen ilmestyminen ei saa samanlaista reaktiota kuin Dir en Greyn. Olen törmännyt Sakuun lähes tulkoon joka nurkassa ( virtuaalinurkassa, materiaalinen ympäristöni on hyvin Dir en Grey-köyhä). Lontoossa HMV:ssä eivät olleet edes kuulleet Sakusta. Tuijotin pitkään. Se oli sentään kaksikerroksinen levykauppa. Pah.

Minä pidän Machiavellismia ( Ei tup ole vaikea, ajatelkaapa jos se olisi jotain *copypasteaa* Nietzscheen liittyvää) kolmikon parhaana. Saku on lähellä sitä puolta Dirusta, josta en ikinä ole oikein oppinut pitämään. Keskityn lisäraitoihin PV:n kunnollista versiota odotellessa.

Viihdytin itseäni Lontoon lennolla selaamalla siitä lentolehdestä Japanese Hits radiokanavaa. Itse kanava ei toiminut ja ei se kappalevalikoima oikein kiinnostanutkaan. Ja ne kappaleiden nimetkin oli siinä englanniksi käännetty. Tajusin sen vasta kun näin listassa Glayn Drop of time. Delete-näppäintäkin kiinnostaa.
Eikö tässä ollutkaan tämän syvempää?

Purplis

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #96 : Heinäkuu 19, 2004, 19:58:49 »
Mitä?! Kyolla hammasraudat? No sille tosin sopii kaikki, mutta hammasraudat? Uh huh... Kohta joku vielä sanoo, että Shinya on leikannut itselleen blondin siilin, niin siinä sitä sitten taas oltaisiin...

Olen kaikesta huolimatta järkyttynyt! ^^;

Ainiin. Lainasin kaveriltani poltetun Dir en Greyn jonkun cd:n, mutta siinä ei ole kappalelistaa, eikä ystäväni tiedä niitä. Siinä on (Ääh! Sekoitan aina niiden nimet!) Drain away ja Kasumi. Luultavasti, ainakin.
Haluaisin siis tietää, mikä Dirun levy se on. Sen levyn ensimmäinen biisi on ainakin Kyon rääyntä painotteista.

:Muoksin: kappaleiden nimet. Ja minähän sanoin, että minulla on huono nimimuisti. ^^;

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #97 : Heinäkuu 20, 2004, 21:36:56 »
Moi dix Moisin Nocturnal Opera ilmestyi tänään. Mitä nyt olen vähän ehtinyt kuunnella, niin vaikuttaa monipuolisemmalta ja muutenkin paremmalta kuin mitä Dix Infernal oli.

Elämältäni meni tänään pohja... (no ei sentään). Sakurai Atsushi ilmoitti virallisilla sivuillaan menneensä kesäkuussa naimisiin. No joo, kaikkea hyvää vain heille.

Plaekyy

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #98 : Heinäkuu 26, 2004, 23:33:11 »
Kuuntelen kyseisestä maasta tulevaa musiikkia melko paljon. Tosin olen kyllä keskittynyt vain kouralliseen bändejä. Tuskin minun tarvitsee niitä nyt alkaa nimeämään.
Japani on muutenkin minusta kaunein laulukieli päällä maan~
Tuota mielipidettä tosin en osaa selittää, japani vain tuntuu sopivan jokaiseen lauluun, ja yhdistettynä muutamaan sanaan englantia per biisi siitä tulee vieläkin hienompaa.

Tunnustan että ihailen paria laulajaa ko. maasta ja hieman myös tyyliseikkoihin ja pukeutumiseen ovat vaikuttaneet nuo henkilöt. Tosin japsirokkareiden vaatteiden löytäminen ei ole kauhean helppoa täällä pohjolassa.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #99 : Heinäkuu 27, 2004, 12:43:51 »
Free will Europen sivuilla oli vielä ainakin hetken aikaa sitten, että Sakujen toimitus on myöhästynyt syistä joihin eivät voi vaikuttaa (toisin sanoen Japanin Free will mokailee?). Nyt kuitenkin (onneksi) Jmusic Europa ilmoitti, että ainakin Ranskan kauppoihin ovat Sakut tulleet, joten voimme kai olettaa että JrockSuomen Sakutkin kohtapuoliin tulisi..