Kirjoittaja Aihe: J-pop / J-rock  (Luettu 44772 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #50 : Helmikuu 18, 2004, 14:52:47 »
Minäkin olen kuullut sen Közin Honey vanityn. Älkää tappako, mutta jotenkin ei vain toiminut. Se oli jotenkin mitäänsanomatonta. En tiedä. Oli se kuitenkin ihan kuunneltavaa.

Olettehan kuulleet Henkien kätkemästä sen Shiroi ryun. Herttainen kappale. Tosin sillä naisella on niin japanianimetunnarienlaulaja- ääni kun olla voi. Niiden äänet ei eroa melkein yhtään toisistaan. Ne soittimet on kuitenkin kivat. Rauhallinen kappale..

Ayumin Forgiveness on hieno, vaikka en olisi uskonut, että voisin sietää poppareita enää koskaan.  Sitä on tosin tultu kuunneltua liikaakin, alan pikkuhiljaa kyllästymään. Näin minulle aina käy.

maniac, ja Miyaville on plussaa se ettei se ole vielä sellainen ikäloppu niin kuin Kao-setä. -vinkvonk-

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #51 : Helmikuu 18, 2004, 16:18:37 »
Joo, en minäkään Közin kappaleista niin kovasti muuten pidä, mutta tuosta Honey Vanitystä sen takia, koska siinä tulee Közin ääni niin hyvin esille. Ei se musiikki niin hyvää ole. Mikseiköhän Közi laulanut enemmän Malice Mizerissä..? Ja miksei se laula Eve of Destinyssä? Eikös siinä ole vokalistina se toinen, jonka nimeä en ikinä muista...

Pakko muuten myöntää tähän väliin etten ole kuullut yhtäkään kappaletta Ayumi Hamasakilta.. heheh, ei oikeen ole ikinä kiinnostanut naispopparit. Kanalta mulla on yksi biisi, ja se on hiukan outo..

Jep, Kaoru täytti eilen *laskee* 30 vuotta! O.o Miyavi on sentään vielä 23 (jos laskin oikein) ^^

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
J-pop / J-rock
« Vastaus #52 : Maaliskuu 09, 2004, 18:34:04 »
Heh. Kaverini on puoleksi japanilainen, ja myös asunut japanissa jonkun 5-4 vuotta. Hänen kauttaan siis tutustuin japanilaiseen musiikkiin. ^^

Noh. Japanissa on vuodenvaihteessa laulukilpailu "Punainen vs. Valkoinen" tjsp., jossa naiset (punainen) ja miehet (valkoinen) kilpailevat siitä kumat ovat parempia laulajia. Ja Kaverini ystävällisesti on näyttänyt videolta muutaman kilpailun. Ja lainannut minulle kilpailun 2003.
Me saamme hepulin niistä kappaleista: ja varsinkin, kun kaverini kääntää sanoja. ^^ Ja mie opettelen joitain. Videon kanssa menee Sasorizano onna 2003, osa Takion kappaleesta, jossa lauletaan kertosäkeessä "Dokkaisho, Dokkaisho, Sora(n), Sora(n)". Ja Morning Girlsin Go Girl jotain. (Victory V?) ^^ Ja jotenkuten Arigatonne. (?)

Pidän japanilaisesta musiikista, mutta Enkaa (miten se kirjoitetaankaan.) en erityisemmin kuuntele. Enka siis on vähän niin kuin japanilainen tango. :)

iie Watashi wa Sasorizano onna. Au!

Poissa Chanoyu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
J-pop / J-rock
« Vastaus #53 : Maaliskuu 10, 2004, 18:11:23 »
Lainaus
Miyaville on plussaa se, ettei se ole vielä sellainen ikäloppu niin kuin Kao-setä.

Oo. Kaverin kanssa keskustellessa olemme tulleet siihen tulokseen, että kyllä vähän vanhemmat miehet ovat ihania. Miyavi kun on vielä niin nuorikin, niin eihän se tiedä vielä oikein mistään mitään. ^^; Mitä pojan ääneen tulee, niin itse pidän juuri Miyavin lauluäänestä. Se poikkeaa muista, mutta positiivisella tavalla. Japanilaisilla tuntuu useimmiten olevan sellainen honottava puhetapa.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #54 : Huhtikuu 09, 2004, 23:03:23 »
Elikkä kaikki siis jotka eivät vielä tiedä, ensimmäinen Euroopan laajuinen japanilaisen musiikin sivusto (ainakin näin uskon) on perustettu. Sivut ovat olleet näytillä jo jonkin aikaa, mutta nyt voi vihdoinkin liittyä. Kaikki kiinnostuneet hopihopi osoitteeseen http://www.jmusiceuropa.com/en/ ja klikkaatte community napiskaa ja sieltä liittymään. Suomenkielinen versio ei ole vielä valmis, mutta kaipa me englanninkielisellä hetken pärjäämme.

Qia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #55 : Huhtikuu 10, 2004, 17:25:56 »
Nytkun olen kuunnellut kyseistä musiikkia enenmän, niin olen vaan alkanut tykkäämään siitä enenmän ^^ Kyo on jumala... Kuuntelen enimmäkseen J-rockia, mutta Gackt on kuitenkin yksi suosikeista ((ostan muuten Gacktin kokoelman nyt kun sain synttärirahaa)) Gacktista sen verran että Illness Illusion ja Mizerable ovat kaikista parhaita. Olen myös alkanut tutustumaan japanilaiseen hiphoppiin, Rip Slyme on hyvä (mutta eihän sen yhden nimi _voi_ olla ILMARI) siinä on sellainen r&b vaikutteinen rytmi, vaikka en muuten en hiphoppia tai r&b kuuntele ollenkaan. Se paranee joka kerta :) Dir en grey on kyllä ylivoimaisesti paras. En koskaan kyllästy kuuntelemaan Erodea ja Raison detreä... X Japan on myös hyvä, Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mihin HIDE kuoli? (on tämä noloa, tyyppi on avassani mutta hädintuskin tiedän mitä se soitti...). Vaikka minun tietääkseni heillä on tosi paljon (ainakin osin) englannin kielisiä kappaleita...

*ihkutusta* minulla on Gacktin The sixth day -levy!!!11++ *ihkutusta*

etit:
Kun sain tuon Gacktin levyn vihdoin, niin Gackt on hypännyt Dir en greyn yli, Levyltä löytyy kaikkea kivaa, siinä tulee mukana sellainen valkoinen ihme (nahka?) läpyskä, jossa lukee Gackt The sixth day, olen vain ihmettellyt että mitä sillä pitäisi tehdä... ((tulipa pitkä lause O_o)) Siinä on myös sellainen joku (luultavasti) Gacktista kertova vihkonen, mutta tietenkin japaniksi, ja minähän en sitä osaa... Lu:na, Vanilla, Sekiray ja OASIS ovat tällä hetkellä lemppareitani (inhoan tuota sanaa), varsinkin OASIS. Siinä vihon viimeisellä sivulla on kuola kuva Gacktista, soon siinä ihan vampyyrin näköinen, ja kuu siellä takana...

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #56 : Huhtikuu 11, 2004, 17:38:37 »
Qia, hide teki itsemurhan. Tai se taisi kyllä olla vahinko. Kännipäissään kaulan ympäri pyyhe, pyyhkeen toinen pää ovenkahvaan ja tadaa.

//Adéa poisti laittomuudet.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2011, 15:32:02 kirjoittanut Adéa »

Poissa Pastel

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/users/pastell
J-pop / J-rock
« Vastaus #57 : Huhtikuu 25, 2004, 17:50:24 »
rinsessa:
Tuo millaisella kappaleella tai artistilla kannattaa aloittaa riippuu hirveän monesta seikasta. Aluksi kannattaa valita hieman oman musiikkimakunsa mukaan ja vasta sitten kokeilla kaikkia 'outouksia'. Kaiken lisäksi suurin osa japanilaisesta populäärimusiikista kolahtaa ainakin minuun vasta muutaman kuuntelun jälkeen. Useamman kuuntelun jälkeen sitä kuitenkin on niin armottomasti koukussa, että 'vaiva' kannatti.

Jos haluaa tutustua j-rockiin tai visual keihin, niin minä suosittelisin Malice Mizerin kappaleita Syunikiss ja Bel Air . L'Arc En Cielin kappaleista Honey ja Dune ovat myös hyviä kappaleita aloittaa. Dir en greyn Cage oli minun ensimmäiseni ja voin sanoa, että se kolahti mutta yleensä ottaen Dir en greyhin kannattaa tutustua vasta myöhemmin. Kyo käsitys laulamisesta pelottaa varustautumattomia olentoja. Minua vieläkin. Nuo L'Arc En Cielin ja Malice Mizerin kappaleet eivä välttämättä ole tarttuvimpia ja suosituimpia, mutta yleensä noita suositellaan aluksi.

Gacktin genrestä käydään sitä ikuista tappelua, mutta minä sijoittaisin hänen nykyisen tuotantonsa täysin popin puolelle. Siksi j-popin kokeilemiseen Gackt - Vanilla, joka on ainakin sopinut kaikille minun j-musiikkia vierastaville kavereilleni.

Közi - Honey Vanity (Genrellä ei ole väliä. Tästä kappaleesta kaikki tuntuvat pitävän. )
Eikö tässä ollutkaan tämän syvempää?

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #58 : Huhtikuu 25, 2004, 22:12:35 »
Minä lähetin täysin j-rockista tietämättömälleni kaverilleni joskus Gacktin Vanillan. Ööh, se ei tainnut oikein pitää siitä, ja ihmetteli voinko tosissani kuunnella jotain sellaista. Toiselle soitin Kimi ga matteiru karan. Se sainoi että se kuulostaa naurettavalta. ^^ Niin, että en nyt tiedä sopiiko Gakuto-magnum ihan kaikille. Oikeastaan minä itsekin olen jo vähän kyllästynyt kyseiseen herraan. Hauskoja videoklippejä kyllä löytyy. Suosittelen "Gackt getting herassed", "hidden meat", "falling on his ass" ja [Platinum Box IV]-klippejä.

Niin kuin Pastel sanoikin niin kannattaa aloittaa sellaisesta musiikkityylistä, josta pitää jo valmiiksi.

(Erittäin) raskas rock > Dir en grey, MUCC, Kagerou, Vidoll
Epämääräisen kuuloinen musiikki (ei voi luokitella kunnolla) > hide, Miyavi, Cali=Gari
Tavallinen rock (ehkä vähän popahtavakin) > L'arc~en~ciel, Buck-Tick, Luna Sea, Pierrot, Psycho le Cemu
Pop (osittain vähän rokahtava) > Gackt, Glay, Hyde
Pop (kunnon purkkapoppia) > Ryuichi Kawamura, Iceman, w-inds (näistä minulla ei ole pahemmin omakohtaista kokemusta ^^)
Jonkinlainen metalli, goottimusiikki tms. "Kirkkomusiikki" ^^ > Malice Mizer, Moi dix Mois

Okei, kaikki ei varmaan ole ihan samaa mieltä noiden kategorioden suhteen jotka huvikseni kehittelin, mutta on siinä vähän suuntaa jos haluaa kuulla omanlaistansa musiikkia. ^_^

Minä olen ihan fiiliksissä, kun viime yönä katsoin Dir en greyn Osaka Jo Hall live-dvd:n. Aww, se on ihana. Gardenia!! Toshiya melkein itkee. Ja se loppu. No joo, jätän ihkuttamisen tältä erää.

Tai enpäs jätäkään. Mun kolmea lempibändiä on ihan pakko mainostaa. Dir en grey. MUCC. Plastic Tree. <3 Obsessoitunut. Myös SADS, Kuroyume ja Kiyoharun soolotuotanto on noussut aika korkealle listassani. Kagerouta, Phobiaa, hideä, X Japania, Guniw Toolsia, Nightmarea, eikä tietenkään Köziä ja Malice Mizerä saa unohtaa. Siinä bändit joita tällä hetkellä kuuntelen eniten.

Vähän aikaa sitten tutustuin myös The Yellow Monkeyhin. Sillä on muutama mahtava kappale. Suosittelen. Itse asiassa olen löytänyt lähiaikoina ihan mielettömästi muitakin japanilaisia hyviä bändejä, mutta ei kai ihmekään kun kuuntelen ja haen sitä joka päivä monta tuntia. ^^

Pitäisi ostaa uusi kovalevy tämän lisäksi, että kaikki mahtuu. Lähiaikoina on kerääntynyt kaikenlaisia videoita ihan mielettömästi. Jrock on vaarallista. ^^

Purplis

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #59 : Toukokuu 24, 2004, 15:36:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Claudia"
Gackt on ehkä sitä jpop:n ja -rockin väli maastoa, ellei ihan pelkkää poppia.

Ainakin Gacktin Vanilla on poppia ^^;
Darine on luvannut näyttää liven _joskus_...

Itse pidän J-Rockista, kiitos Darinen, joka tutustutti minut siihen. Pidän Dir en Greysta, Malize Mizerista, X-Japanista, ja myös Miyavilla ja Hidellä on muutamia hyviä kappaleita.

Minä ja [Ei muista nimeä] mietittiin, että voitaisiin palata ajassa taaksepäin ja olla hidejä. Ja juoda vielä pikkaisen enemmän, että oltaisiin sammuttu ennen pyyhe-kaulan-ympärillä-ebisodia. Tosin sitten hide olisi varmasti kuollut viinaan o_O Ja oltaisiin tapettu hide toisen kerran.

Muoksin jossakin vaiheessa lisää asiaa tähän viestiin.

Poissa Pastel

• Vuotislainen
J-pop / J-rock
« Vastaus #60 : Toukokuu 26, 2004, 00:33:19 »
Lainaus käyttäjältä: "maniac"

Btw, siinä uudessa Gakuton kokoelmassa The Sixth Day, onko ne ihan perusversioita niistä kappaleista vai onko niille tehty jotain? Vai oliko se vasta se The Seventh Night missä on uusia versioita vanhoista .

The Sixth Day on kokoelma remixattuja singleja. Moni on kehunut, mutta minä vain olen niin sivistymätön musiikin suhteen että tuskin huomaan eroja. Another World on ehkä hieman *miettii termiä* rankempi.

Ja 7th Night oli muistaakseni akustista tai jotain *käy tarkistamassa*. Juu, kaikki kappaleet on soitettu akustisella kitaralla, pianolla tai viululla. Nee, viulu versio Last Songista ^^. Enää muutama päivä julkaisuun.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #61 : Toukokuu 26, 2004, 07:24:04 »
Susihukka, pyydät jotain muuta tilaamaan (Cait! Cait!!!1). Siis jotakuta jolla on se luottokortti, pakkohan sinun on joku sellainen ihminen tuntea.. Tai sitten varastat teidän iskän oman, jos siis sillä on.
Minä en ainakaan haluaisi mitään remix juttuja. ^^ Nojoo, tuo 7th night jos siinä on niitä akustisjuttuja, kuten Pastel sanoi, niin ehkä sitten sen mutten kyllä mitään muuta..

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #62 : Toukokuu 26, 2004, 12:56:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Susihukka"
Remixit on ärsyttäviä. Aina kun winamp sylkee remixiä niin minä laitan seuraavan kappaleen. :p

Sama juttu. Ainoastaan Ayumi Hamasakin kappaleista tehdyt teknoremixit on kivoja, muuten en tykkää yhtään Ayumista.. ^^

Minullakaan ei ole ketään luottokortin omistavaa tuttua. Suomalaisten j-rockfanien pitäisi joskus tehdä joku kimppatilaus, niin että kortittomatkin saa.

Mietin tässä että saakohan syksyllä jo Suomenkin hyvinvarustetuista levykaupoista (tuskin mistään marketeista kuitenkaan) j-rockia. Kaikki on varmaan jo kuullut Free Will Europesta. Eli Dir en greytä, Kagerouta, baroquea, Miyavia, Krata ja Psycho le Cemua (jos muistin oikein) pitäisi saada Euroopan markkinoilta ensi syksyllä tms.

Purplis

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #63 : Toukokuu 26, 2004, 13:42:33 »
Njääh... Minulla on luottokortti, mutta ei rahaa, joten se siitä.
Paljonko ne levyt maksaisi postikuluineen? Voisi ehkä harkita joskus tilaavansa, kunhan joku sanoisi mikä on hyvä levy kokonaisuudessaan. Ettei tulisi huonoa ostosta, kun ne levytkin maksavat kumminkin paljon...

Enhän minä hiden muistoa pilkkaa! Se oli vain niin tyhmä juttu. Se hiden kaksoismurha. Ainakin sillä hetkellä. Tosin silloin oli muutenkin hiukan levotonta ^^.

ayu

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #64 : Toukokuu 26, 2004, 18:15:58 »
Minä en hirveästi ole kuunnellut J-rockia tai j-poppia, paitsi animen kautta. Kerran erehdyin vinmx:llä löytämään kauniita BoA nimisen lauluja ja minulla on niitä koneella muutama.
Duvet, Jewel song ovat ihania kappaleita!

Muoks:
W-inds on hyvä! Mulla on vaan kolme sen kappaletta, mutta silti.
Onko kukaan kuullut Happatain Yatta Yatta biisiä? Meillä on sen musiikkivideo! Se on raju! Siinä on neljä ukkoa, joilla ei ole vaatteita, paitsi yksi lehti (^^" *wirn*) ja ne hyppii lavalla ja laulaa! *haluu sen biisin*

Sitten mulla on n.30 kappaletta anime musaa.
Chobits: I Hear You Everywhere, Ningyo hime, Let Me Be With You etc..
Gravitation: Glarin Dream, Super Drive, Birds etc..
Ginga Nagareboshi Gin: Gin and Daisuke, Across The Sea, Riki´s theme, Run and Fight ja se alkutunnarin pidempi versio.

Sitten Fruits Basket on aivan älyttömän ihanaa kuunneltavaa! Mulla on 2 laulua siitä. Excel Sagan ai ja Menchi Aishuu no Borebo ovat hullun hauskoja!
Serial Experiments Lainin Duvet ja Sailor Moonin My Only love, Daddy´s girl ja Azumanga Daiohin alkutunnarin pidempi versio ovat ihania!

Sitten japanilaisten kaikki perinne musiikit on ihania kuunneltavia. Meidän kaupunki on Taki kaupungin ystävyys kaupunki ja joka vuosi japanilaisia tulee meidän kouluun esittämään kappaleita. Tänään (19.8.04) 6 tyttöä esitti kalastajamiehen verkonnoston rokki versiona. Se oli aivan älyttömän ihana! Ja sitten Suomen kansallislaulu sellasilla kivoilla soittimilla oli ihanan kuuloinen. Kyllä japanilaiset osaa!

Poissa Pastel

• Vuotislainen
J-pop / J-rock
« Vastaus #65 : Toukokuu 27, 2004, 00:28:49 »
Japanilaiset cd:t ovat kamalan kalliita. Osa syy taitaa tosin olla huomattavasti Anttilan tuotteita hienommat extrat ja kansigrafiikat. Ja pianhan niitä saa ainakin Euroopasta. En sitten tiedä kuinka suppeasti Free Will niitä Suomessa kauppaa. Jos levymyyjät ovat yhtä epäluuloisia kuin kaverini niin siinä kestää, että levyt rantautuvat Helsinkiin.
Minä en vain pääse eroon ajatuksesta, että Dir en grey on hieman huono aloitus Jrockin tuomiseen. Hieman kuin Dragonball Z animesta. Ehkä se on vain kun itse en pidä yhtyeestä niin paljon. Puolueellinen :)

Minä ostan tai hankin muilla keinoin näitä remix-albumeja juuri sen yhdistelmän vuoksi. 6th Day sisältää parhaita Gacktin kappaleita, ilman turhia täyteraitoja. Tosin minä en niin hirveästi Gakuton soolourasta pidä mutta...esimerkiksi L'Arc en Cielin Clicked Singles Best 13 on aivan mahtava kokoelma.

L'Arc en Cielillä on muutenkin hyviä remixauksia. Yukihiro on siinä puuhassa ihan kohtuullisen hyvä, en vain ymmärrä miksi kappaleesta täytyy tuottaa erikseen Hydeless, Tetsuless ja vielä Kenless versiokin. Hydetön kuulostaa typerältä joten olkoon noin.

Malice Mizerin N.p.s N.g.s. n-type on huomattavasti alkuperäistä parempi. Ehkä ainoa tapaus, jossa uusi versio erottuu edukseen vanhasta.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #66 : Toukokuu 27, 2004, 19:59:58 »
Susihukka, Cait on vain lyhennyt Caitleenista, ja Cait ei koskaan kirjaudu sillä nimellä minnekään, ihan Caitleenia se käyttää.
Mutta jos sinulla on mese niin voin yksätä sen osoitteen tai kaipa se mailillakin kävisi. Cait löytyy myös esim. jrocksuomen foorumista jne..

Tikkukoipinen

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #67 : Kesäkuu 02, 2004, 18:24:29 »
Hei! Kyselempä nyt tässä topicissa että tietääkö joku rakas Malice Mizer-fani mistä löytyisi pianonuoteja noiden kipaleista? Minä kun innostuin taas soittamaan pianoa, niin olisi kiva malicea koitella soittaa :D

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #68 : Kesäkuu 03, 2004, 11:53:21 »
Tikkukoipinen, ihan täydellisiä nuotteja ei varmaankaan mistään löydy (paitsi jos ne on tehnyt nuottikirjoja niin voi toki ostaa). Mutta sointuja löytyy EHKÄ jostain kitaratabusivuilta. Itse löysin mm. X Japanin Crucify my loven soinnut.. Ehkä sekin jo vähän auttaisi. Itse sitten kokeilemalla oikean käden saisi helpommin..

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #69 : Kesäkuu 07, 2004, 12:41:36 »
Lainaus
Myös tuo live esiintymien on hieman... umm.... typerän näköinen...?

Eieieieieiii! Vanillan live on ehdoton fanservicepoitsut- video. Ei sitä saa haukkua. Masa x Gaku on LÄÄH. Ja Vanillan lyriikat. Ei härrekuud minä nauroin kun näin sen ekan kerran. Ja Chachan pinkut housut .___. ja JOBin ja Gakun perseenkeikutus. Se on niin paras live että..

Ajattelin tilata Gakun Moonin tai Crescentin heti kun saan jostain rahaa (niin, Mars on loppu sekä YesAsiasta että CDJapanista, mutta kai sitä voisi jostain pikkukaupoista etsiä..). Mutta ensin nyt on listalla Ain't afraid to dien sinkku ja Kisou on jo tulossa tänne päin. Ehkä vain jotain viikko ja sen on minun <3. Toivottavasti siinä on hienommat bändikuvat kuin Macabressa.

Ainiin, ja te jotka ettet tienneet, niin nyt ollaan myös järkkäämässä JrockSuomea JmusicEuropan ohelle.. Erillisenä juttuna mutta silti tiiviissä yhteistyössä Jmusic Europan adminin reyepin kanssa. ^^
Tulevien sivujen osoite on http://www.jrocksuomi.org ja sivujen ulkoasua on vääntämässä Seyana/Siiri/Shuumei. Millä nimellä sitten tunnettekin. Sivujen pitäisi kai olla valmiit joskus heinäkuun puolella kunhan ensin saamme kuvat Eve of Destinyn keikalta. Emme nimittäin voi tällä kertaa rikkoa tekijänoikeuslakia. *g*

Lisää tietoa voitte yrittää onkia livejournalista. http://www.livejournal.com/~jrocksuomi

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #70 : Kesäkuu 07, 2004, 15:42:46 »
Kisoun bändikuvat on rumia. Mutta itse levy on kyllä aivan loistava, Gauzen lisäksi ehkä paras. Tai en tiedä, Macabrekin on kyllä loistava.

Ei Vanillaliveä saa haukkua. Se on jo käsite. Minun 76 Gakuton videon joukosta Vanillalive on ainoa mitä jaksan enää katsoa. Vanillalive omistaa. Mutta muuten Gackt on menettänyt kaiken kiinnostavuuden. Miettikää nyt sen viime aikojen tempaukisa; Alastonkuvia, Gacktminem, Dybbuk, oikean nimen ja syntymäajan paljastaminen... Mihin katosi se mysteerinen yli 400-vuotias vampyyri?

Suositelkaa joku jotain hyvää 80-luvun tai 90-luvun alun j-rockbändiä, jooko... minä haluan kuulla niitä lisää. Esimerkiksi The Yellow Monkey on loistava.

Qia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #71 : Kesäkuu 07, 2004, 17:06:48 »
Vanillalive on ihan kauhea. Ne ketkutukset ovat järkyttäviä. Ja Gacktin housut... Voi ei... Gacktilla on hyvä bändi kun ne soittaa ja tanssii samaan aikaan ^^ Vanillalivestä saa muuten revittyä pilkkihaalarihuumoria, erityisesti niistä tietyistä kohdista. Enkä minä hauku Vanilalliveä, minä nauran sille. Se on liian hauska, eli se alkaa mennä överiksi, tosin sitä jaksaa kyllä katsoa  vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin. Sen verran siitä tulee hyvä mieli.

Lainaus
Miettikää nyt sen viime aikojen tempaukisa; Alastonkuvia, Gacktminem, Dybbuk, oikean nimen ja syntymäajan paljastaminen... Mihin katosi se mysteerinen yli 400-vuotias vampyyri?

Onko Gacktista alastonkuvia? (!) Eikai... Olen samaa mieltä, tosin itse tutustuin Gacktiin vasta n. puoli vuotta sitten joten en ole ihan perillä vanhasta tyylistä, vaikka kuvista ja musiikkistahan sen näkee/kuulee...

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #72 : Kesäkuu 07, 2004, 18:31:09 »
Joo, Gakuto kuulemma paljastanut nimensä ja syntymäaikansa jossain haastattelussa. Sitä paitsi minulla on sellainen clippi, missä näytetään Gacktin joku vuosikirja tms. Ollut Moriyaman High Schoolissa 1989-1992 jos saan selvää.. Mutta tuostahan voi laskea Gacktin iän, eli oletetaan että Japanin high school on sama kuin Suomen lukio (en jaksa tarkastaa mistään Japanin koulusysteemejä nyt), minne mennään yleensä 16-vuotiaana. Eli jos Gackt on ollut 16 vuonna 1989, se on nyt 16+15=31 vuotias. Pitää aika paikkansa, sillä muistan joskus kuulleeni että Kaorulla ja Gacktilla on vuoden ikäero, ja Kaoruhan on nyt 30 vuotias.

En kyllä tajua niiden alastonkuvien merkitystä? Mikä järki!?! Okei, sillä on hyvä vartalo, täydellinen melkeimpä (paitsi sillä on ehkä vähän liian isot lihakset mun mielestä). Mutta onko sitä pakko esitellä? Ilman paitaa -kuvat on vielä ihan ok, mutta että ilman housujakin. Jotain rajaa sentään. Millaisen kuvan se oikein haluaa antaa itsestään?

Mutta niitä Gacktin alastonkuvia ja muita vähäpukeisia j-rokkareita pääsee katsomaan täällä (sivusto tarkoitettu ainoastaan puolialastomille j-rokkareille^^;;): http://www.pink-spider.net/nomedication/

Varmaan näiden mun viestien perusteella saa sen kuvan että tyyliin vihaan Gacktia... En sentään. Arvostan kyllä sen musiikillisia taitoja, sehän osaa soittaa mielettömän monia soittimia. Lisäksi sillä on upea ääni. En vaan tykkää soolotuotannosta juuri yhtään ja nämä muutaman viime vuoden jutut vähän ärsyttää. Malice Mizerin aikaan se oli suunnilleen jumala. ^^

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #73 : Kesäkuu 08, 2004, 17:12:10 »
En ole tilannut mitään levyjä, koska luottokortittomana ja suhteettomana on aika hankalaa. ;_;
Mutta sen verran, ettei huutonetistä eikä jpophelpistä kannata tilata, kuulemma piraatteja iso osa.

Vähänkö on epäreilua. Ruotsissa tuollainen nettikauppa, mutta ei Suomessa. Törkeää! Nyt harmittaa kun olen suunnilleen nukkunut ruotsintunneilla, siis voiko tuolta tilata ja maksaa esim. laskulla tai jollain muulla kuin luottokortilla? Ei kuitenkaan voi... plääh.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #74 : Kesäkuu 08, 2004, 18:24:02 »
Shizue, eiii. Älä sieltä tilaa. Ihan järettömän kallista. Kannattaa tilata YesAsiasta. Se on luotettava ja aika halvat hinnat. www.yesasia.com
Minäkin pulitin Macabrestani kun tilasin suomen levykaupasta 40 euroa. Kaupat vetävät aina mukavasti välistä. Kannattaa tehdä niin, että tilaat jonkun kaverin kanssa YesAsiasta, silleen että ostokset menee yli 50 dollaria (2 levyä riittää siihen) ja silloin ei tule postimaksuja. Levyt itsessään maksavat noin 24 euroa (eli dollareissa melkein 30) tai jopa alle. Joten periaatteessa hinnaksi tulisi vain ne levyjen hinnat, koska postimaksuja ei tule YesAsiasta KUN se hinta menee yli 50. ^^ Tarpeeksi selvästi kerrottu? Hope so. Toinen luotettava paikka on CDJapan, mutta sieltä ei lähde postimaksut vaikka kuinka paljon ostaisi..