Kirjoittaja Aihe: J-pop / J-rock  (Luettu 49431 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Santu

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #150 : Lokakuu 29, 2004, 18:26:16 »
Lainaus
Yleistystä, yleistystä..
Ja tämä ei ole "Jotkut pissiksetkin alkaa kohta kuuntelemaan jotain tyyliin Dir en Grey:tä... ;__;"? (totta, ei ollut varmaankaan sinun kommenttisi)

Lainaus
Katsohan sitä lainausta minkä olit tehnyt heti tämän kirjoitettuasi.
No lähinnä tarkoitin että tuskin kovin moni siitä nyt kiinnotuisi. Se että joku on sen nimen lukenut ja se kuulostaa kivalta ei vielä takaa kovin paljoa, että jaksaisi siitä sen kummemmin innostua.

Jotenkin en jaksa nyt kuitenkaan uskoa että j-rockista/j-popista/visual keistä whatever tulisi joku teinivillitys Suomeen. :)

Mirachiel

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #151 : Lokakuu 29, 2004, 23:47:40 »
Äh. Inhottavaa, kun nyt melkein tuntuu että tällä kanavalla riidellään siitämiksi pissikset eivät saisi kiinnostua j-rockista tai visual keistä, ja toiden kommentteja lainaillaan kamalasti.
"Jotkut pissiksetkin alkaa kohta kuuntelemaan jotain tyyliin Dir en Grey:tä... ;__;" On minun kirjoittamani kommentti, SILLOIN kun h*lvetti (anteeksi) olin joku hysteerinen sen Suosikki jutun takia. Kiitos ihan kamalasti *mulkoilee ympäri topiccia* ihmisille jotka ovat lainanneet tätä kommenttia. Ihmiset taisitvat käsittää hieman väärin *hymähtää*.

No mutta, en minä halua mitään ihQuttajia kuuntelemaan Dirua, Malice, sun muuta, jos he eivät sitten oikeasti kuuntele musiikkiakin. Jos se jää sellaiseksi "Vau_noillon_kivat_vaatteet/meikit_IHQ_mun_lempibändi" Niin ei kiitos. Jos taas käsitätte väärin, nini ei ole minun asiani. mutta en halua sellaisia miksikään "faneiksi".
Kiitti moi. Halveksikaa ja haukkukaa nyt vielä.

Poissa Pastel

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/users/pastell
J-pop / J-rock
« Vastaus #152 : Lokakuu 29, 2004, 23:55:49 »
Puhutaanpa jostain muusta.

Vaikka lyriikoista. Minä jaksan aina puhua kappaleiden sanoituksista. Onko teillä suosikkeja? Jrock bändeistä löytyy mahtavia sanoittajia, jotka osaavat tehdä kappaleen muustakin kuin rakkaudesta.

Itse olen suomennellut koulutunneilla Plastic Treen lyriikoita. Ne ovat usein niin kauniisti kirjoitettu. Vaikken ymmärräkään kaikkia kielellisiä vivahteita. Minusta on kiva ajatella että sadepisarat muuttuvat kukiksi tien pinnalle ja "kukkivat sen täyteen". Pidän Puri Turin sanoituksista tosiaan aivan liikaa.

Sitten centigrade-j:ssa on hyviä käännöksiä mm. Pierrotin kappaleista. Kiriton sanoitukset ovat usein hirvittävän monimutkaisia. Niillä tuntuu olevan monia eri merkityksiä ja lisäksi joukossa on politiikkaa ja yhteiskuntakritiikkiäkin.  

Aaaa, Pierrotin uusi albumi on pian myynnissä! *laskee päiviä*
Eikö tässä ollutkaan tämän syvempää?

Tups

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #153 : Lokakuu 30, 2004, 13:46:38 »
Minä olen kovin nyybi Jrockin suhteen, enkä kyllä ole ihan varma että haluanko syventää suhdettani näihin bändeihin. Mutta. Ayumi Hamasaki on mainio, ja eilen luukutettiin kaverin luona Miyavilta yhtä piisiä joka oli ihan uskomattoman hyvä. Replaylla vaan uudestaan ja uudestaan. Oli todella hauskaa.

Nyt minulla ei valittettavasti ole mitään mistä minä saisin Jrockia. Ei mitään. Tällä yhteydellä ei paljon netistä latailla ja koska Suomesta ei paljoakaan, ainakaan täältä päin, levyjä ostella, joten olenpa sitten ilman. ;;__;; Snihver.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #154 : Lokakuu 30, 2004, 16:13:14 »
Lainaus
Itse olen suomennellut koulutunneilla Plastic Treen lyriikoita

Et ole ainoa. Siiri tekee sitä kanssa ja sillähän on se sen purasivukin (http://www.paperikoi.org/pura) ja se on sinne suomennellut.. Ihan älyttömän nättejä kappaleita on kyllä. Vasta sitten sen oikein tajuaa kun ne on käännetty suomeksi että kuinka hienoja ne oikeasti ovatkaan.. Tai no riippuu onko kääntäjä hyvä vai huono. :P

Santu, älkää aliarvostako riitelyä ^^. Riitely on kivaa, tosin aina tiettyihin rajoihin asti. Ja jos ei omaa mielipidettään ilmaise niin miten tässä voisi keskustella ollenkaan..

Tups, tuota.. Vaikka yhteys olisi ilkeä niin kannattaa silti ladata. Se on kyllä sen arvoista. Mutta ehkä sitten kannattaa kysellä vähän että mitkä on hyviä kappaleita ettei niitä huonoja turhaan lataa.

Olen aika paniikissa ja hyper. IIK. Kata ja Kahvi on tänään D'espairsRayn keikalla. Alkaa klo 21 Saksan aikaa, ovet aukeavat klo 20. Kata lupasi soittaa minulle sieltä keikalta ja sanoin sille että soittaa myös jos ne pitää jotain MC:n tapaista ja nimmarinjakotilaisuudesta.. Mutta katsoo nyt.. Se on vähän vastahakoinen soittamaan pitkiä puheluita. Viime kerralla kun se soitti myös Saksasta, EODin keikalta sille tuli laskua 100 e. Eh, kiitos minun. Mutta hei, D'ray on kuitenkin minun lempibändini Dirun kanssa niin pakkohan minun on jotain saada kuulla.. Toivottavasti yleisö on sen verran vakuuttavaa että tulevat vielä uudelleen Eurooppaan ^^.

Edit: Keikalla oli näköjään aika rajua.. ^^ Mitä tässä muilta olen kuullut, niin Hizumi veti käteen, Zero sylki vettä yleisöön (kuten aina), Karyu suuteli käsiä ja Tsukasa oli vaan cool. Kata soitti mulle Marry of the bloodin aikana, ja olen katkera koska se ei soittanut toisen kerran eikä vastannut kun yhden kerran koetin itse soittaa. Argh, vihaan sitä idioottia.

Poissa Pastel

• Vuotislainen
J-pop / J-rock
« Vastaus #155 : Lokakuu 31, 2004, 23:38:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Santu"

Pastel, osaatko sä tosi hyvin japania vai onko ne tekstit englanniksi?

xP Minä yhtään mitään osaa, mutta sanakirjalla ja luovuudella pääsee kuulkaa yllättävän pitkälle. Osaan verbien taivutuksen, ne pikkusanat joiden nimi ei nyt tule mieleen ja monen hyvän nettisanakirjan osoitteen.
Ja aina voi tarkistaa jonkun englannin käännöksestä että kuinka pärjäsi.

Minä en oikein usko noihin englanniksi käännettyihin sanoihin, koska asia kuitenkin muuttuu jokaisen välikäden myötä. Ei merkittävästi, mutta kuitenkin. Ikävä tosia asia vain että monesti englantikäännökset ovat ainoa vaihtoehto saada jotain tolkkua noihin lyriikoihin.

Minä olen niin kade siitä että toisilla on mahdollisuus matkustaa noihin konsertteihin. Viherrän. Sitten vielä harjoitan suoranaista masokismia lukemalla netistä jotain liveraportteja tai nettituttujen hehkutusta milloin kenenkin bändin viime konsertista.

Pierrotin (minulla on pakkomielle) uudella albumilla on kuulemma joku jo nyt hyvin suosittu kappale jonka lyriikat menee melko tarkalleen "Fuck Fuck Fuck! Fuck... Fuck Fuck Fuck".  Konserteissa siis suosittu. No, tuon sanat on varsin helppo ymmärtää.

Mirachiel

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #156 : Marraskuu 01, 2004, 14:34:31 »
Pastel: Onko mitään tietoa mikä tuon kyseisen "Fuck, fuck..." (yada) kappaleen nimi on? :P

Pierrot on kyllä hyvä bändi. Jotenkin minulla on ihmeellinen mielenyhtymä Plastic Treehen ja Pierrotiin. kumpaankin tutustuin samaan aikaan, joten kai voisin vedota siihen. Onhan kyseisillä bändeillä pari iaka samanlainen biisikin, ja yhdessä ovat esiintyneet.
No, jotenkin se vain on jäänyt päähän, että kun jossain mainitaan Pierrot niin heti alkaa ajattelemaan myös Plastic Treeta. Hassua.

Poissa Pastel

• Vuotislainen
J-pop / J-rock
« Vastaus #157 : Marraskuu 08, 2004, 16:13:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Mirachiel"
Pastel: Onko mitään tietoa mikä tuon kyseisen "Fuck, fuck..." (yada) kappaleen nimi on? :P

FREEZE Tracklist

01. FREEZE
02. Smiley Skeleton
03. PERFORMANCE
04. WINDOW
05. CLOWN'S MUTTER
06. パラノイア (Paranoia)
07. UNMASK
08. Fukai Nemuri ga Sametara (When Awoken from a Deep Sleep)*
09. UNKNOWN
10. PIECES
11. MYCLOUD

En tiedä, ja kaikki tuntuvat puhuvan siitä vain "yhtenä niistä uusista kappaleista". Mutta arvailu on kivaa. Tuo kappalelista on poimittu Pierrot postituslistalta, että en tiedä mikä tuo unknown on. Enkä jaksa tarkistaakaan... Veikkaan että "Fuck" on Performance tai Unmask.

Minäkin tutustuin Pierrotiin ja Plastic Treehen samaan aikaan, ja mielellään yhdistän ne vieläkin. Sweet Trance tai jotain. Kummankin bändin vokalisteilla on ainakin persoonallinen ääni.

[/list]

pilami

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #158 : Marraskuu 11, 2004, 22:19:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Matron"

Mitä muuten ihmiset täällä pitävät D[di:]:stä? Hienoa musiikkia mun mielestä. Tälläkin hetkellä huudatan Riddleä.

Olen kuunnellut jonkin verran mitä pari kaveria ovat lähetelleet. Laulajalla on nätyskäinen ääni ja hyvää musiikkia tekevät, nättejäkin ovat. ;>

Tämän kuun Suosikkissa oli sitten niitä palautteita ja olivat sitten minunkin palautteeni siinä julkaisseet med en typo ! >__<
Kirjoitin kyllä Hideto Matsumoto, mutta toimitus oli sitten painanut sen hideto Matsumoto.

Matron

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #159 : Marraskuu 12, 2004, 14:08:26 »
Wtf? Kuulostaa todellakin pelottavalta. O.o Tuo palautejuttu siis..Mitä kaikkea muuta laitoit? Oliko siinä paljonkin palautetta eri ihmisiltä? En jaksa taas tuhlata rahojani Suosikkiin. En pidä Suosikista.  

Tykästyn Pierrotiin päivä päivältä vain enemmän ja enemmän. Kiriton ääni on jotenkin aika jei.  Kirito on muutenkin aika..(ja varsinkin Kohtan kanssa. Moi.)

Onko ihmisillä muuten yleisestikin ongelmia itsensä kanssa jrockparitusten suhteen? Olen pelottava, koska harrastan mokomaa turhankin usein. Toki siinäkin paistaa taas ihmisen ikä, kun fanityttöilee joistakin parituksista vähän liikaakin. Ei, en (mukamas) myönnä mitään. Olen käynyt mm. hyvin henkeviä keskusteluja jrockparituksista ja kyllä, myös verisiä riitoja. Aika pelottavaa.  

Suosikki pelottaa minua. Yhy.

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #160 : Marraskuu 12, 2004, 15:43:37 »
Kyllä siinä sentään oli ihan asiallistakin palautetta julkaistu, mm. joku palkkionkin saanut palaute koski Visual Kei -artikkelia.

Minä siedän hyvin harvoin naislaulajia.. Siksi en D[di:]:stäkään kovin erityisemmin pidä, vaikka kyllä se helposti Kanan voittaa, joka on mielestäni jotain aivan järkyttävää.

Pierrot on kiva. Kiritolla on kivan persoonallinen ääni ja se on muutenkin ihan omanlaisensa bändi. Ja Takeo on mielettömän suloinen (minulla on ilmiselvästi jonkinlainen fiksaatio rumpaleihin..) ^^

Mulla on yllättävän hyvin pysynyt Jrockyaoin ihkutus hallinassa. Jollain asteella minua jopa ärsyttää koko touhu, koska en saa päästäni sitä, että oikeita ihmisiä Jrokkaritkin ovat eivätkä ihan välttämättä pidä siitä että fanitytöt kuolaa heille harrastamassa kuvitteellista seksiä parhaan ystävänsä kanssa.. O.o No en minä sitä tuomitse, varsin viihdyttävää huvia se silloin tällöin on. ^^ Oma lempiparitukseni on Kazuya Yoshii (aka Lovin) x Kikuchi Hideaki (aka Emma) The Yellow Monkeystä.

Nyt sitten arvailuja kehiin; Koska Dir en grey julkaisee uuden albumin? Olen kuullut "sisäpiirin tietoa" (eli luultavasti vain joku huhu), että Dirulta tulisi uusi levy talvella. Minusta tuo kuulostaa jopa ihan uskottavalta, koska Vulgarista on jo yli vuosi, sen jälkeen on tullut 2 sinkkua, niillä on ainakin 2 uutta kappaletta joita on liveissä soitettu (Garbage ja joku Jesus Christ juttu), eikä nyt ole mitään kiertuettakaan tiedossa. Tästä siis päättelin että Diru vetäytyy tekemään vielä lisää kappaleita ja sitten studioon.. (toivossa on hyvä elää) ^^

pilami

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #161 : Marraskuu 12, 2004, 16:56:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Matron"
Wtf? Kuulostaa todellakin pelottavalta. O.o Tuo palautejuttu siis..Mitä kaikkea muuta laitoit? Oliko siinä paljonkin palautetta eri ihmisiltä? En jaksa taas tuhlata rahojani Suosikkiin. En pidä Suosikista.

Joo.
No mainitsin nämä 'kohutut'
Gackt ei ole visual kei bändi vaan oli Malicen jäsen mutta on nyt soolouralla. Ja sitten että on suuri häväistys kirjoittaa X Japan viivalla ja sitten että kannattaa käydä Jmusic Europan sivuilla tutustumassa näihin juttuihin. Laitoin myös että Malice hajosi vuonna 2001 ja että Diru ei ole enää visuaalinen.

Sirima Granz

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #162 : Marraskuu 15, 2004, 17:28:48 »
Olen välttänyt tähän topikkiin kirjoittamista, sillä täällä on joukko hyvin asiantuntevia vuotislaisia jotka varmasti nirhaavat minunlaiseni nyypiön heti kun huomaavat o_O.

Olin tässä kesällä ja syksylläkin ihan hulluna Ayumi Hamasakin musiikkiin, kuuntelin sitä aivan koko ajan. En ole varsinaisesti mitään popihmisiä, mutta Ayumin kaunis ääni ja hänen kappaleidensa kauniit melodiat kyllä tekivät vaikutuksen. Myös Kokialta minulla on biisejä ja pidän niistäkin todella paljon.

Koko ayumikauteni aikana toki tiesin jrockin olemassaolosta ja olinkin kohtuullisen kiinnostunut hakemaan jonkin hehkutetun jrocbändin biisejä, mutten oikein saanut aikaiseksi sillä olin niin keskittynyt Ayumiin. Sitten vihdoin latasin muutaman biisin Dir en greyltä, ja en pitänyt ollenkaan. Tyhmä minä. Latasin myös Malice Mizeriltä yhden biisin, ja minulla kävi huono tuuri, sillä latasin Tetsun laulaman Seraphin :D Se oli mielestäni aivan hirveä, ja ajattelin että miten ihmeessä joku pystyy moista kuuntelemaan. Pelästyin, enkä ladannut lisää... *taukki, eihän yhden biisin perusteella voi arvostella bändiä*

Sitten kun vähän tuota mp3-kansiota syksyllä siivoilin, niin eteeni pomppasi ne Dir en greyn biisit, jotka olin joskus kesällä ladannut. Kuuntelin Cagen. Pidin. Kuuntelin Macabren. Ihastuin. Kuuntelin Childrenin. Rakastuin välittömästi :D Uskaltauduin lataamaan lisää Malice Mizeriä, ja Beast of Blood todellakin vakuutti minut! Se on tällä hetkellä ehkäpä maailman paras kappale ikinä :P Malice Mizerin musiikki on aivan ihanaa. Ja videot aivan upeita^^ Lempibändini tätä nykyä.

Malice Mizerin ohella toinen lempibändini on Moi dix Mois; aivan ihanaa musiikkia! Rummut ovat aika raskaat, mutta biisit ovat ihanan melodisia ja kertosäkeet ovat tarttuvan iloisen kuuloisia. Jukalla on upea syvä ääni <3

Malice Mizerin tutustuin myös tietysti Gacktin soolotuotantoon, ja onhan se ihan kuunneltavaa. Gacktin upeaa ääntä kuuntelee kyllä mielellään. Myös Klahan omia biisejä olen ladannut, ja olihan se vähän pettymys huomata mitä poppia hänen musiikkinsa on :/ Popahtaminen = evil. Vaikka toisaalta, Gacktilla ja Klahalla on niin upeat äänet, että kyllä niitä kuuntelee vaikka musiikki olisi millaista sontaa ;)

On tuo Dir en grey vähän jäänyt, mutta enköhän siihenkin ehdi vielä kunnolla perehtymään...

Ajattelin joululahjaksi kinuta jotain cd:tä Japanista. Haluaisin MM:n Merveillesin, onhan se minulla koneella toki, mutta aitona haluaisin ;) Levyt tietty maksaa maltaita, ei ole varaa. *snif*

Plastic Treetä ja Pierrotia on myös koneella ja tykkään niistäkin.

ayu

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #163 : Marraskuu 28, 2004, 14:15:07 »
Kirjoitetaanpa uudestaan, kun edellistä viestiä ei jaksa muokkailla.

Minä yhteen aikaan kuuntelin vain anime musiikkia ja enkä viitsinyt kunnolla tutustua J-Poppiin tai J-Rockiin.
J-Poppiin olen viime aikoina vähän enemmän perehtynyt ja olen imuroinut paljon hyvien artistien kappaleita.

Kuten edellisessä viestissä Sirima Granz mainitsi tuon Ayumi Hamasakin, minun on ihan pakko yhtyä mukaan. Se on oikeasti niin kaunista kuunneltavaa. Japanissa kun oltiin, radiossa oli yksi kanava, jossa tuli vain Ayumin kappaleita.
Tällä hetkellä koneella soi AyuTrance 09 evolution.
Koneella minulla on myös Over, Everywhere Nowhere, Paper doll ja olen kuullut muitakin kappaleita. No, minä haluaisin Ayumin levyn, mutta sitä on turha toivoa ainakaan nyt, koska niitä ei varmaan myydä Suomessa.

Chizue

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #164 : Marraskuu 29, 2004, 17:08:12 »
Tuli muuten tässä mieleen kun Hamasakista puhuttiin, niin kerran kesällä siitä Kanan pitämästä Kanalasta kajahtaa YleX:n radio-ohjelmasta soitettiin Ayumin Evolution kappale, ja silloin säikähdin todella paljon. o.O  Ylella on siis yksi Hamasakin levy, jossa on ainakin Evolution kappale. ;)  En sitten tiedä onko siellä enää soitettua lisää Hamasakia, sillä tuokin kappale sai paljon kiitoksia ja monet oli tykänneet siitä.

Saa nähdä, milloin siellä soitetaan ensimmäisen kerran j-rokkia. >.<

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #165 : Marraskuu 29, 2004, 18:06:23 »
Chizue: Tuskin radiokanavilla niitä soitettavia kappaleita on ihan konkreettisina levyinä. Ja minä en ainakaan ole kuullut että siellä olisi soitettu enempää Ayumia tai muutakaan japanilaista. Luulen kyllä että olisin kuullut, kun kaikkihan silloin puhui siitä kun Ayumin Evolution soitettiin.

Ja toivottavasti ei soiteta j-rokkia YleXissä..

Anyways. Kartutin aitojen j-levyjen kokoelmaani just tässä vähän aikaa sitten. Listojahan kaikki rakastaa (ai miten niin ei muka? ^^;)

Sinkut:
-D'espairsRay - Gemini (limited edition)
-Dir en grey - Saku

Albumit:
-BUCK-TICK - Mona Lisa OVERDRIVE
-Dir en grey - Macabre
-J - Red Room
-Sakurai Atsushi - Ai no Wakusei
-The Back Horn - Ikiru Sainou

DVD:
-Dir en grey - The Code of Vulgar[ism] (limited edition)

Gah. JmusicEuropan uutisia ei ole päivitetty suomeksi eikä englanniksikaan pitkään aikaan. Ranskaa en osaa sanaakaan. Ja se kun on ollut aina vakituinen uutistenlukupaikkani >.<

Chizue

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #166 : Marraskuu 30, 2004, 14:03:54 »
Lainaus käyttäjältä: "maniac"

Ei. En minäkään sitä haluaisi.  x__X  Joten toivotaan ettei j-rokista ihan nyt liian suosittua tule, että sitä alettaisiin soittamaan jo radiossakin täällä Suomessa.

Kuinka kauan muuten kestää levyjen tulo YesAsiasta noin suunnilleen? Mä tilasin sieltä kaksi levyä kaksi viikkoa sitten, ja viime lauantaina ilmoitettiin että paketti on lähtenyt matkaan.  *tuskallista odotusta*  ^^''

ayu

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #167 : Marraskuu 30, 2004, 16:21:54 »
Lainaus
Japanilainen musiikki on kaunista, mutta en usko että Japanissa kaikki osaavat laulaa hyvin.

Ei niin. Onhan Suomessakin monta laulajaa, joiden äänistä ei välttämättä pidetä. Usealla japanilaisella laulajalla on niin älyttömän kaunis ääni, että joskus on vaikeaa uskoa, etteivät kaikki japanilaiset osaa laulaa yhtä kauniisti.

Lainaus

Joo-o. Samaa mieltä. Joka puolella huudattettaisiin j-rockia(miksei poppiakin)  ja siitä tulisi liian suosittu ja siihen kyllästyisi aika nopeasti ja kukaan ei loppujen lopuksi enää kuuntelisi. Otetaanpa O-zonen se yksi kappale, joka kuului kesällä kokoajan. Nyt sitä ei kuulu missään ja oletetaan, että kaikki ovat jo kyllästyneitä siihen.
Ei saa missään nimessä. Jos sieltä tosiaan alkaa kuulua, heitetään toimittajia tiilillä takaraivoon tai jotain..:)

Nyt kun näin ajattelee, myydäänkö Suomessa yhtäkään J-pop/J-rock levyä?

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #168 : Marraskuu 30, 2004, 23:35:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Chizue"
Kuinka kauan muuten kestää levyjen tulo YesAsiasta noin suunnilleen?

Olen tilannut sieltä kaksi kertaa. Ekalla kerralla kesti 6 päivää ja tokalla tasan 2 viikkoa. Se tosin riippuu levyistä, joissain on pidempi toimitusaika. Mitäs tilasit? (Ei, minähän en ole utelias..)

Lainaus käyttäjältä: "Pippin"
Nyt kun näin ajattelee, myydäänkö Suomessa yhtäkään J-pop/J-rock levyä?

Hmm. Itselleni tulee nyt ainakin mieleen Melt Banana (j-punkia, naislaulaja), Thee Michelle Gun Elephant (j-rock, ei visual) ja Envy (jotain punkin ja metalline sekoitusta), joita saa tilattua Jukebossista (Tampereella on kai se kauppa). Itse aion luultavasti Envyn levyn tilata, sen verran on hyvää musiikkia ja kaiken lisäksi halpaa. Kyllä varmaan TMGE:n levyn myös, vaikka se onkin USA-versio. Ihan virallinen bändin julkaisu kyllä, vaikka sitä ei Japanista saakaan (koska levyt on ulkomailla halvempia tms).

Chizue

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #169 : Joulukuu 01, 2004, 11:32:54 »
Lainaus käyttäjältä: "maniac"

Mitäs tilasit? (Ei, minähän en ole utelias..)

Tilasin Malice Mizerin Merveillesin sekä Dir en greyn Macabren. ^^

Melt Bananasta puheen ollen, niin mun veli on hankkinut pari MB levyä myöskin ihan Suomesta. Pari hyvää kappaletta löytyy, kuten [kirjoitan kappaleiden nimet myöhemmin, koska nyt olen aivan eri paikassa kuin kotona >.<]

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #170 : Joulukuu 01, 2004, 16:53:47 »
Lainaus
Nyt kun näin ajattelee, myydäänkö Suomessa yhtäkään J-pop/J-rock levyä

Ja kyllähän aika useista levykaupoista saa tilattua Dir en greyn Macabren (mutta siitä saa sitten pulittaa 40-45 euroa, ei siis kannata) ja jotain muuta.. Kaverini tilasi "jonkun X Japanin kokoelman", myyjät eivät osanneet sanoa tarkemmin. Ei kannata sitä tilata jollette välttämättä halua levyllistä X Japanin kappaleita discomusiikkina.

Santu

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #171 : Joulukuu 03, 2004, 17:44:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Chizue"
Kuinka kauan muuten kestää levyjen tulo YesAsiasta noin suunnilleen?'

Siinä lukee aina se arvioitu saapumisaika, kun tilaa. Mulla se kyllä heittää aina aika paljon ja paketti saapuu noin viikon aikaisemmin. Mulla on yleensä mennyt noin kaksi viikkoa. Toivottavasti tulisi Ayun My Storykin yhtä nopeasti.

Mikä ihme on "Kanan pitämä Kanala" ja miten en ole kuullut mitään tästä Evolution jutusta? :)

(Chizue, tunnet minut muuten varmaan paremmin Emirana tuolta Ayu foorumista ;p)

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #172 : Joulukuu 03, 2004, 19:16:54 »
"Shinya: when we come to Europe, be there!
Kaoru: we might come in near future, wait for us strongly!!!"

Koko haastattelu: http://www.direngrey.gower.pl/interview_japanvibes042004.htm

Eikä tuosta ole näköjään edes kuin pari kuukautta. Aina saa toivoa mutta.. Hmm. Toivon todellakin että Die on hyvä englannissa, jos pääsisi sen kanssa joskus sanan tai pari vaihtamaan XD. Ihan kuin..

Umbrella

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #173 : Joulukuu 12, 2004, 00:23:30 »
Pelottavaa. Uskaltaudun kirjoittamaan tänne. :o

Kuuntelen jotain japsimusaa, esim. Ayumi Hamasakista ja Gacktista pidän erityisesti. Sopivan kevyttä musiikkia makuuni ^_^. Ayun musaan tutustuin ensin joskus viime kesällä ja pidin sitä ihan ookoona purkkapoppina. En aluksi pitänyt kamalasti, mutta nyt Ayumi on lempiartistini. Minulla on pitkä lista hänen biisejään ja lemppareita on: Inspire, Ourselves, Carols, Forgiveness, Walking pround, Scar ja muita en nyt muistakaan. Niitä on niin paljon ja melkeinpä kaikki hyviä. Ayumilla on ihanan korkea ja kaunis ääni... todella taitava laulaja.

Gacktia parempaa laulajaa saa hakea. Pidän herran soolotuotannon ohella myös hänen Malice Mizerin aikaisesta musiikista. Kuulin joskus puolisen vuotta sitten ekana Malice Mizerin biisinä Seraphin ja järkytyin. Se oli kamala. Tai no ehkä ei biisi, mutta Tetsun laulu -__-'. Unohdin koko bändin. Tuossa jokin kuukausi sitten siskoni alkoi kuuntelemaan Malice Mizeriä, enkä aluksi lämmennyt oikein, mutta opin pitämään pikku hiljaa. Nyt se on paras bändi jonka tiedän *_*. Todella hienoa musiikkia, pidän erityisesti Gacktin aikaisesta Malice Mizeristä, Klaha ei oikein iske. Ukkelilla on uskomattoman mahtava ääni ja ulkonäköäkin, mutta musiikki on hiukan liian pelottavaa minulle :O.

Purplis

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #174 : Joulukuu 19, 2004, 13:49:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Pippin"

Joka puolella huudattettaisiin j-rockia(miksei poppiakin)  ja siitä tulisi liian suosittu ja siihen kyllästyisi aika nopeasti ja kukaan ei loppujen lopuksi enää kuuntelisi.

Kyllähän minäkin kuuntelen jrockia ihan koko ajan enkä kyllästy. Ja minusta tuntuu, ettei ihan heti kohta ne todellisimmat fanit kyllästyisi.

Joo, mutta silti. Ei jrockia tai -poppia radioon. Olisi kamalaa jos joku kamala teinikana tulisi selittämään, jotain kuinka on kiva video, jossa Kyo kähmii itseään. Joo ei siinä mitään, kiva video se on, mutta ne ihanat teinit.

Pakko saada Pierrotin freezen limited edition ja MUCCulta joku CD levyhyllyyni. ^____^ *himotus*