Kirjoittaja Aihe: J-pop / J-rock  (Luettu 51218 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Mirachiel

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #125 : Syyskuu 14, 2004, 00:48:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Pastel"
Bansaku on oikein. Kai se on typo vaan siellä uutisissa.

Eikö kukaan muu täällä ole kuunnellut Janne da Arcia? :/

Juu. Epäilinkin että se oli Bansaku.

Olen kuullut Janne da Arcia vain kolmen kappaleen verran. Se ei ole hirveästi, enkä tuomitse bändiä niiden biisien perusteella.
Haluaisin toki kuulla lisää milloin vain. Mutta ne kolme biisiä mitkä olen kuullut, ovat olleet hyviä ja niiden perusteella pidän bändistä. Mutta en voi tietenkään olla varma. Pitää kuulostella vielä vähän lisää.

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #126 : Syyskuu 14, 2004, 14:10:37 »
Lainaus
kukaan muu täällä ole kuunnellut Janne da Arcia?

Oi kyllä. ^^ Addiktio Feel the windiin ja Lunatic Gateen. Pojat on söpöjä.

Gravitationin musiikit ovat melkein yhtä kamalia kuten kaikilla muillakin animeilla niin kauan että ne kuulee itse animen yhteydessä tarpeeksi monta kertaa. Sitten kun tietää mikä niissä on se idea ne on jotain parhaita. Gravit on animena älyttömän tylsiä 4. osaan asti tai ehkä jopa pari enemmän. Älkää ikinä tuomitko Gravitationia vain parin jakson perusteella, Gravi on oikeasti jotain niin upeaa mutta se tulee vasta myöhemmin..

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #127 : Syyskuu 14, 2004, 17:58:03 »
Darinen ansiosta aloin kuuntelemaan enemmän Janne da Arcia, aluksi noita kahta (ihanaa) kappaletta. Niiden jälkeen sitten muitakin, ja varsin hyvä bändi se on. Tosin ei ihan lempparikseni ole yltänyt, mutta hyvä kuitenkin.

Kerrankin löysin bändin jolla on hyvät  englanninkieliset viralliset sivut, mutta itse musiikkia ei tahdo löytyä mistään. >.< Jos joku tietää mistä saan käsiini, tai korviini, Ra:INin kappaleita, niin saa luvan ilmoittaa. Ra:INhan on siis ex- X Japanin Patan (<3) nykyinen bändi. Pakko kuulla sitä mutta möömööö~

Poissa iidba

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
J-pop / J-rock
« Vastaus #128 : Syyskuu 14, 2004, 22:11:09 »
Minä suorastaan rakastan japanilaista musiikkia. Miyavi on ehdoton suosikkini, lauluäänessä ei kieltämättä ole kehumista, mutta miehellä on kyllä niin omalaatuisia tempauksia ja biisejä, että ne herättävät mielenkiinnon. (eikä hän muuten ole hassumman näköinenkään)Yleensä en pidä raskaasta musiikista - etenkään suomalaisesta - mutta tästä minä pidän. Toinen josta tykkään todella on Malice Mizer.

Mutta itse musiikista. Sanotaanko nyt vaikka näin, että jos biisi on japaninkielinen, pidän siitä älyttömästi. Jos biisi taas on englanninkielinen, se ei juurikaan herätä mielenkiintoani, jos siis kuulen sen vain radiosta. Eli sinänsä japanilaista rockia ainakaan ei voi erottaa muuta kuin kielen perusteella, vaikka tietysti joitakin musiikillisiakin poikkeuksia varmasti on.

Mutta musavideot sitten - niitä ei vain voi sekoittaa näihin mitä yleensä näkee täällä päin. Niissä on sellainen oma... hmm, mikäköhän sana kuvaisi parhaiten ajatuksiani tällä kertaa? *hakee oikeaa sanaa* No jaa. Ehkä ne vain ovat erilaisia kuin mitä täällä ollaan totuttu näkemään, tosin esim. Miyavin Jibun Kakumei videossa on sitä perinteistä hakataan-paikkoja-ja-muitakin-juttuja-meininkiä, mutta minusta se on kyllä osa tuota rockia. Vaikka en olekaan älyttömästi perehtynyt rock-kulttuuriin niin voin sanoa että sellaista näkee monissa videoissa. Mutta joka tapauksessa, japanilaiset videot vain ovat parempia ^^
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #129 : Syyskuu 19, 2004, 16:35:07 »
Itse sain tänä vuona mahtavan idean kaksoseni kanssa, pidetään tänä vuonna jrocksynttärit. Kutsutaan vain jrockin kuuntelijoita, syödään jrockaiheisia ruokia ja leikitään jrockaiheisia leikkejä. Jos joku muukin haluaa pitää hauskaa vain jrockfanien kesken syntymäpäivinään, tai kenties järjestää muuten vain juhlat, tässä pari vinkkiä:

(lasten) jrock (ecchi)synttärit:

Syömiset:
Kaikki tietävät Yukin arkkukakun, right? Leipokaa täysin samanlainen, ja jos haluaa tehdä kermavaahtorististä eri värisen karamellivärillä (me teemme pinkin), niin ehkä kannattaa miettiä sopisiko se väri paremmin esim. mustan kanssa, jolloin kakkuun voi tehdä lakritsikuorrutuksen.

Jotkut pikkuleivonnaiset (esim. mokkapalat) joiden päälle on pursotettu esim. pinkkejä hämähäkkejä ovat kivoja. Aihetta/väriä voi tietenkin itse muunnella mielen mukaan..

Lastenbooli:
Laita monta pulloa Spriteä, ja sitten sekaan päärynämehua väriä tuomaan, mutta sitä ei kannata tunkea ihan mahdottoman paljon. Se antaa kuitenkin hauskan sivumaun.. Kun jääpaloja laittaa pakastimeen kannattaa laittaa sisään rusina per jääpala, kun ne ovat jäätyneet, ne rusinat näyttää ihan ötököiltä (yay!).

Sitten tietty kannattaa varata jokaiselle vieraalle sellainen hieno lasten synttäri- lieriöhattu ^^. Ne on söpöjä.

Pelit ja leikit:

Tietenkin pitää olla perinteinen kappaleentunnistus, se on ihan must, mutta sen lisäksi olemme kehitelleet perinteisistä lasten synttärileikeistä jrockversiot:

Kaikki tietävät sen leikin missä sidotaan silmät ja sitten aasille pitää kiinnittää häntä, joohan?
Jrockversio:
1. Tulosta Gacktin alastonkuva
2. Tulosta magnum
3. Laita huivi silmille
4. Laita magnum paikalleen
Ja se joka laittaa ihan väärään paikkaan ei ole ainakaan nähnyt Gacktia koskaan alasti!

Muut leikit mitä olen keksinyt ovat niin inside-juttuihin perustuvia että ette kuitenkaan niistä tajuaisi mitään, niin ehken edes yritä selittää niitä.

PS. Pitäkää joku cosplay/egl juhlat niin tulen vaikka täytyisi karata kotoa!

Mirachiel

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #130 : Syyskuu 19, 2004, 22:44:41 »
Tuo Darinen idea oli aivan loistava. Olisi todella hienoa, jos joku pitäisi tuollaiset juhlat.

Leikkeihin voisi vielä lisätä J-rock - Arvaa Kuka?:n. Tietääkö joku sen pelin? Siis Arvaa Kuka?-pelin. En osaa oikein selittää sitä, mutta siinä pitää tunnistaa joku henkilö ja plaaplaa. Eih, en osaa selittää sitä peliä, mutta siis, jos joku tietää sen, niin great. Sitten vain pitäisi tulostella paljon j-rockkareiden kuvia ja kehitellä niistä sellaiset "pelilaudat". Sitten vaan arvailemaan.
Hitto kun en osaa selittää sitä paremmin, mutta jos joku siis tietää tuon pelin, niin saattaa tajutakin *hymy*

Poissa Tiistai

• Vuotislainen
J-pop / J-rock
« Vastaus #131 : Syyskuu 23, 2004, 22:46:02 »
Itse asiassa se Dir en grey -Arvaa kuka oli minun \o/ Neehee. Pitäisi tehdä jrock- hullunkuriset perheet, eikö? Minä en viitsi, kun en tiedä sillä lailla mitkä bändit ovat sopivan yleisiä ja niin.

Umjoo, kuuntelen jrockia ja niin pois päin mutten ikinä jaksa tänne kirjoittaa mitään. Alkoi Dir en greystä "kaikki puhuu siitä, mitä se on!" ja levisi ja pelasti ja alisti enkä vieläkään ole saanut kuunneltua kaikkea mitä pitäisi.

Pitää mainita, että Lareine. Minulla ei ole aavistustakaan miltä ajalta mikäkin kappale on, mutta jotkut ovat niin erityylisiä kuin jotkut että yh. On Grand pain ja Death piano ja Feeling Melody ja kaikkea ihanaa, mutta sitten on taas Lillie Charlotte ja Paris wa aki-iro ja Shiroi ita, jotka ovat niin tylsiä ja jotenkin inhottavia. Kun ei minun Lareineni saa olla tuollaista, eihän. (Onko joku juttu, että Dir en greyllä on kappale nimeltä Lareine ja Lareinella näyttäisi olevan kappale nimeltä Dir en grey?)

Edit. Okei, sitten ne vain ovat varmaan jotain virheilyä >___> Virheilyt on tyhmiä ja nyt en tiedä mikä kappale tämä oikeasti on.

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #132 : Syyskuu 24, 2004, 12:29:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Fritzei"
(Onko joku juttu, että Dir en greyllä on kappale nimeltä Lareine ja Lareinella näyttäisi olevan kappale nimeltä Dir en grey?)

Aika monilla näyttää olevan tuollainen käsitys. Siitä on muistaakseni ollut joku huhu liikkeellä joskus. Mutta oikeasti Dir en greyllä ei ole mitään Lareine -kappaletta, mutta Lareinella on Dir en gray (niin juuri, gray). Se on käsittääkseni joku hyvin vanha demobiisi tai jotain, vanhempi kuin Dir en grey bändinä.

Minä olen tällä hetkellä hyvin addiktoitunut The Back Horniin <3

Poissa Pastel

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/users/pastell
J-pop / J-rock
« Vastaus #133 : Syyskuu 25, 2004, 00:56:13 »
Lareinen Dir en Gray on tosiaan jo vuodelta 1995.

Minä muuten ainakin sain joskus käpälöihini kappalleen nimellä Dir en grey - Lareine (demo). Mutta se ei kyllä ollut Kyo, joka lauloi. Ja monet on käsittäneet koko jutun ihan väärin ja jakaa Lareinen demoa Dir en greyn demona nimeten sen väärin. Pointti oli, että se että se tiedosto on todennäköisesti jotain ihan muuta kuin sen olettaisi olevan.

Lareine on kyllä hauska yhtye. Ensin lähtee Mayu ja Emiru ja Machi ei halua jäädä jos Mayu ei jää. Ja sitten Kamijo vaan jatkaa muina miehinä, että eipä tässä mitään. Ja sitten ne yhtäkkiä vaan heittää taas konserttia yhdessä vaikka ilmoittivat jo hajonneensa.

Minä pidän paljon "soolo-Lareinesta" esim. juuri Grand Pain ja Miss Carmila. Aina silti vanhoista sinkuista tyyliin Billet ja Fiancailles. Hälyttävän samalta Lareine pelkällä Kamijolla muuten kuulostaa! Nythän Lareine on taas koossa ja tänä vuonna julkaistut kappaleet ovat ihan samaa Lareinea. Olen tyytyväinen.

Paris wa Aki-Iro on muuten ihan mahti kappale ^^. Muistuttaa minua Malice Mizerin Madrigalista siinä mielessä, että siinä on suurin piirtein kaikki mitä yleensä kappaleessa voin inhota. Ja sitten se onkin ihan hyvä kappale.
Eikö tässä ollutkaan tämän syvempää?

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #134 : Lokakuu 07, 2004, 15:11:08 »
Madrigal on.. Erilainen? Ei se minusta silti huono ole missään nimessä. Itseasiassa aika piristävä.

WAII! Sain D'rayn Geminin vihdoinkin kun Kata suvaitsi sen lähettää.. Eihän neiti vitkutellutkaan kuin kuukauden ^^. Vaikka on osasyy minunkin kun en ollut varma tilaanko jotain muuta lähiaikoina niin olisi ollut kätevämpää lähettää ne samassa paketissa..

Kuitenkin, Bornin PV on hieno. Katsoin sen kaksi kertaa juuri DVD-soittimella (ja sitten äiti tuli kotiin ja oli pakko lopettaa). Kappaleissa nyt ei ole mitään uutta kun en malttanut olla lataamatta niitä. Vaikka levyn kansi on tylsä, sisäsivut on ihan kivoja. Ja levyjen printit.

PLAY IT LOUD!

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #135 : Lokakuu 09, 2004, 01:13:14 »
Gemini muuten on hassu sinkku, aluksi kun sain sen, niin olin vähän pettynyt. Mutta mitä enemmän olen kuunnellut, sitä enemmän pidän. Nykyään ne on melkein suosikkikappaleitani, erityisesti Reddish - DIVA version- on loistava. Fuyuu Shirta Risoukin on hyvä (tykkään rummuista siinä), vaikkei yllä ihan Garnetin tai Bornin tasolle.

Bornin PV:tä on ihan loistavaa katsoa DVD-soittimesta ja laajakuvatelkkarista. Nyt en millään jaksa odottaa Dir en greyn uutta livedvd:tä että saan katsoa senkin ihan kunnon tv:stä. Sehän on jo ilmestynyt, mutten ole vielä löytänyt netistä enkä tiedä yhtään koska niitä saa JrockSuomen kautta, toivottavasti pian. Screenshotteja olen nähnyt ja niiden perusteella se on hauska. Ehkä ne ovat viimein ymmärtäneet että loputon epätoivoangstviilviilzetsubou on tylsää, tosin paha niiden kuvien perusteella mitään varmaa sanoa. ^^

Ainoa miinuspuoli tuossa Geminissä on pieni kappalemäärä (olisivat edes kolmannen tehneet) ja se vihkonen. Limited editionin kansikuva on rumempi kuin tavallisen. Sisäpuolelta se on ihan tyylikäs, mutta kuvat turhan pieniä ja lyriikoista ei saa selvää ainakaan kaikista kohdista. Mutta kuitenkin olen tyytyväinen että tulin sen hankkineeksi. (Heh, vähän myöhässä tämä Gemini-raportti, kun sain omani jo joskus kuukausi sitten.)

Mirachiel

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #136 : Lokakuu 12, 2004, 17:45:13 »
Se on ihan kamala. Se loukkaa kaikkia hienoja visual kei bändejä, ja minulle tuli paha mieli kun luin sitä.
se kuva PLC:Stä on kyllä ihan hyvä. Voisin jopa harkita sen seinälle laittamista, mutta kun...
Se teksti oli kamalaa. Siinä oli todella paljon virheitä. Tarkoitan TODELLA paljon. Mistä lähtien Gackt on oikeasti ollut VISUAL KEI (?????) bändi??? BÄNDI? Mistä lähtien Malice hajosi vasta vuosi sitten? Mistä lähtien hide on kirjoitettu isolla? Mistä lähtien visual kei on ollut poppia? *jatkaa listaa loputtomiin* Minä en kestä. Jotkut pissiksetkin alkaa kohta kuuntelemaan jotain tyyliin Dir en Grey:tä...  ;__;
Se oli ihan kamala artikkeli ;__;
Lähetetään palautetta. Kootaan siihen tuntemiemme visual kei fanien allekirjoitukset ja silleen. Se olisi minusta hyvä idea.
;__; *järkyttynyt*

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #137 : Lokakuu 12, 2004, 21:01:32 »
Naureskelin aika lailla tuolle Suosikin artikkelille ja kaverini kanssa vielä lähetettiin Suosikille vähän palautetta.. Listattiin siihen kaikki virheet mitä äkkiseltään havaittiin ja lopuksi vielä kerroimme kuinka järkyttyneitä olimme siitä, että ne olivat tunkeneet siihen Malice Mizerin Baroquen sanat, koska se on kamalin kappale ikinä ja Tetsun ääni on rumin.

Aika uskomatonta.. Suosikki pahoitteli jo että siellä oli ne kaikki virheet. Olivat kuullemma luottaneet sokeasti sen artikkelin kirjoittajaan, kun se tyyppi on japanilais-suomalainen ja asuu Japanissa.. Takuya sen nimi taisi olla.. Lukee siellä artikkelin ylälaidassa.

Draco's bitch

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #138 : Lokakuu 13, 2004, 02:09:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Mirachiel"
Se on ihan kamala. Se loukkaa kaikkia hienoja visual kei bändejä, ja minulle tuli paha mieli kun luin sitä.

Oij, että mä osasinkin arvata että täällä keskustellaan tästä jo. Viitsin jopa itsekin vaivautua paikalle siinä uskossa. "Se on ihan kamala." Sama oli minulla ensimmäinen mielikuva. Itseasiassa ensimmäisenä mielenkiintoni heräsi, että mitäköhän Suosikki on tästä aiheesta taikonut sivuilleen, kun aika todella huono lehti nyt kuitenkin on.
Aloin lukemaan juttua, näin punaista jo viiden ensimmäisen lauseen jälkeen ja heitin lehden nurkkaan [olin siis töissä, ja olen kyllä edelleenkin -> kaupassa]. Otin lehden uudestaan esille ja aloin huutamaan jotain epämääräistä, asiakkaat katsoivat vähän kulmiensa alta että mikäs sille tädille tuli. Ei siinä mitään, varmasti minäkin katsoisin jos kaupassa olisin ostoksilla ja henkilökunta alkaisi riehumaan siellä silmittömästi.
Minulla tuli oikeasti tosi huono ja paha olla kun luin sen jutun. Päivä meni pilalle.

Lainaus
Se teksti oli kamalaa. Siinä oli todella paljon virheitä. Tarkoitan TODELLA paljon. Mistä lähtien Gackt on oikeasti ollut VISUAL KEI (?????) bändi??? BÄNDI? Mistä lähtien Malice hajosi vasta vuosi sitten? Mistä lähtien hide on kirjoitettu isolla? Mistä lähtien visual kei on ollut poppia? *jatkaa listaa loputtomiin* Minä en kestä.

Samat virheet osuivat, voi kuinka ihmeellistä tämä onkaan *huomioikaa äänesävy* kaikkien silmiin. Suosikki ansaitsee kuolla.

Lainaus
Jotkut pissiksetkin alkaa kohta kuuntelemaan jotain tyyliin Dir en Grey:tä...  ;__;

Tätä pelkää varmasti aika monikin. Asia sai jopa pelottavia todisteita tänään kun irc-galleriassa oletuskuvaani, jossa minulla on Dir en greyn paita päällä, tuli kommentoimaan joku tyyliin "ai, dir en grAy, joo mä luin sen nimen tänään suosikista. mimmosta se visual kei on? voisin ostaa niiden paidan kun niiden bändillä on niin kiva nimi". Wtf? Ei tollasilla ole oikeutta!
Nickiä en enää muista että kuka se kommentoija oli koska sain vain suunnattoman raivokohtauksen siitä enkä kiinnittänyt niinkään huomiota siihen että kuka sen sanoi vaan siihen että mitä hän sanoi. Poistin koko kommentin ja jätin vastaamatta kysymykseen.

Lainaus
Lähetetään palautetta.

Minulla on palautteen visioiminen jo hyvässä vaiheessa :)

Suosikki on huono lehti, älkää tukeko sitä. Se vain pilaa _kaiken_ kauniin mitä on.

Lóunnie

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #139 : Lokakuu 13, 2004, 07:38:07 »
Todella, todella pyllystä, että joku Suosikin kaltainen roskalehti kirjoittaa j-musiikista, kun ei osaa edes kirjoittaa mitään oikein! Ja jos nyt kaiken maailman pissikset alkavat muka "fanittamaan" Dir en Greytä, Malice Mizeriä, yms., koska he ovat niin "coolin" näköisiä, vaikka eivät varmaan ole edes kuulleet ollenkaan heidän musiikkian.. Argh.

Mutta. Asiaan. Itse olen alkanut kuuntelemaan j-rokkia vasta vähän aikaa sitten, mutta pidän, pidän paljon. Poppiin tutustuin jo joskus viime vuonna, mutta se on jäännyt vähemmälle.  Soittolistaltani löytyy vain j-musiikkia.

Kun ensimmäisen kerran kuulin DeG:in (en edes muista biisin nimeä) pidin sitä törkeänä rääkymisenä ja sain aika shokin (ja nyt jälkeinpäin nauran sille). Äitini ja viisi vuotias pikkusiskoni ovat edelleen sitä mieltä, että se mitä kuuntelen, on rääkymistä. Kaveritkin taitavat olla sitä mieltä.

Ehkä tästä on ollut jo keskustelua, mutta mitä mieltä ystävänne ja perheenne ovat j-rokista?

(Lyhyeksi jäi, lisäilen, jos sattuu jotain vielä mieleen.)

Mirachiel

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #140 : Lokakuu 13, 2004, 08:48:42 »
"Shinya on itkevä nuori rumpali, jonka kajaalit valuvat ja Toshiyan suusta tulee vaahtoa" moi. ;__;
Vieläkin vihainen siitä artikkelista >__<
Draco's Bitch: Mitä helvataa? Ei sellaisilla ole oikeutta tulla kyselemään tuollaista, saati sitten edes tietää koko j-rockista! >O

Lóunnie kyseli mitä mieltä perheemme ja ystävämme ovat j-musasta. Minä olen saanut käännytettyä pari hyvää ystävääni luukuttamaaan j-rockia ja se on ihan kivaa, että on jotain "erilaista" mille voi nauraa ja mitä voi kuunnella, silleen.
Vanhempani eivät pidä ainakaan Dirusta, eivätkä Malicesta. Jos isä tulee koneelle ja kajareista kuuluu jotain tyyliin MUCCia niin se sammuttaa Winampin. Jos kajareista taas kuuluu jotain tyyliin Plastic Tree, niin se antaa soida. *naurahtaa*
Äiti ei ole sanonut juuta eikä jaata, en tiedä mitä hän on siis mieltä.
Sisko tykkää useimmista bändeistä, mutta alkaa kiljuman minulle, jos soitan jotain "kamalia" biisejä täysillä >DD

Juu-uh..

pilami

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #141 : Lokakuu 13, 2004, 15:22:02 »
Minäkin kun kuulin Suosikin "jrockin raiskaus" jutusta niin pistää kyllä vähän miettimään että mitä suomalaiset tuostakin sitten ajattelevat.

Itse lähetin Suosikille pitkän valitusviestin aiheesta ja vastausta odotellaan. Olisi todella kiva tietää että mistä lähtien se Gackt on ollut Visual Kei bändi. >_<
Joku on ärsyyntynyt. Ei sillä että olisin joku Gackt fani, mutta siltikin.

Niin ja Diruhan ei enää edes ole Visual Kei että niin. Ja Shinyahan istuu kaiket päivää itkemässä rumpujen takana ja Toshiya soittaa suu vaahdossa.

Mirachiel

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #142 : Lokakuu 13, 2004, 16:01:41 »
No ei Diru enää pahemmin ole Visual Keitä, mutta kyllä minun arkistoinnissani Dirukin menee paremmin Visual Kein puolelle, kuin vaikka jokin Gackt *köh*

Moona sai ensimmäisen OIKEAN j-rock cd:nsä tänään. Ihanaa.
Plastic Tree - Premium Beast on aivan ihana ihana albumi. Olen ihan lovena (<-- inhottava sana XD) tähän. Nuo kannet on TODELLA hienot, samoin kuin cd ja kaikki hömpötykset kansien sisällä, harmi vain etten osaa lukea noita, saati sitten japania muutenkaan.
Kiitokset Millalle joka tilasi tämän oman (ja kaikkien muiden) cd-tilauksensa mukana. Olen nyt happyhappy.

Mitä mieltä te olette muuten sellaisista faneista jotka mittaavat faniuden sillä, kuinka monta aitoa cd:tä omistaa? Minusta sellainen on tyhmää. Ei mitään järkeä.
Mutta toki olen onnellinen että omistan tuon ihanan tuossa... ^__^

maniac

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #143 : Lokakuu 13, 2004, 16:21:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Lóunnie"
Ehkä tästä on ollut jo keskustelua, mutta mitä mieltä ystävänne ja perheenne ovat j-rokista?

15v. pikkuveljeni sanoo Dir en greytä wannabehumppaheviksi ja j-rockia yleisesti vinosilmähomomelusaasteeksi.. XD
Äitini pitää Közin Honey Vanitysta, muuten on aika neutraali. Joskus se sanoi että taitaa Kyoa sattua aika pahasti kun se laulaa niin.. heh.
Isä ei ole juuri sanonut mitään, paitsi joskus käskee hiljentää musiikkia kun "eihän tuollaista jaksa kuunnella".

Minulla ei ole yhtään j-rockia kuuntelevaa kaveria. Yhdelle olen lähettänyt yhden kappaleen The Yellow Monkeyltä ja yhden Gacktilta, ne oli kuulemma ihan ok, mutta japanin kieli liian outoa että niitä voisi enemmän kuunnella. Toinen kaverini ei oikein ymmärtänyt Gacktin Vanillan hienoutta. ^^ Tosin jos nyt lähettäisin jotain, niin en ainakaan Gacktia -__-

Lainaus käyttäjältä: "Mirachiel"

Mitä mieltä te olette muuten sellaisista faneista jotka mittaavat faniuden sillä, kuinka monta aitoa cd:tä omistaa?

Aika tyhmäähän tuo on, ainakin niin kauan kun levyjä ei vielä saa Suomesta. Juuri sen takia omien levyjeni hankkiminen venyi aika pitkälle eikä niitä vieläkään ole paljoa. Pakko kuitenkin myöntää, että suhtaudun eri tavalla 0 levyä omistavaan ja 100 levyä omistavaan faniin. Mutta kaikkihan aloittaa joskus kuuntelun ja levyjen hankkiminen on suhteellisen vaikeaa, joten en tuomiste levyjä omistamattomia.

Sametti

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #144 : Lokakuu 13, 2004, 17:40:26 »
Ai tekin olette lukeneet sitä Suosikin juttua?
Pilkkaavat pask*at  hideä. Murr. Muka kuoli hotellista. Arvatkaapas, kuinka monta kertaa kettutin sitä kavereilleni. Säälikää niitä.
Pöhh.

Ja tenitytöt! Se  oli ehkä kaikkein ärsyttävintä ko. jutussa. Ihan kuin pelkästään Japanilaiset teinitytöt kuuntelisivat X-japani tai Psycho le lemua. Anteeksi tämä vuodatus.

No niin. Nyt kaikki yhdessä lähettämään suosikille postia. Minä ainankin teen niin. Olen hide -fani. Suuri sellainen. Vaikken kyseistä herraa ole fanittanutkaan kovin pitkään, niin silti, hänestä on muodustunut itselleni tärkeä hahmo.

Tosiaan. Mistä lähtien Gackt on ollut visual keitä? Irks. Nyt kaikki vihaiset j-rockin ja popin ystävät..*reps* Minä alan itkemään. Tuo juttu oli aivan kamala.

muoskmuosk päiviä myöhemmin:
 No niin. Minä olen rauhoittunut.
 /muoksmuoks

Qia

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #145 : Lokakuu 17, 2004, 15:28:05 »
Niin niin. Artikkeli oli sukka ja plääh plääh plääh. Miksei sitä voi vaan ingnoorata? Toki siinä oli paljon virheitä, mutta kuulostaa lähinnä teennäiseltä olla niin 'OMG NE ON KIRJOITTANUT HIDEN ISOLLA JA GACKT ON MUKA VISUAL KEI BÄNDI!!11' Monet varmaan vaan skippaavt sen aukeaman yli jos eivät tiedä mitä j-rock on, ei siitä mitenkään huolsetua kannata.

Lainaus
Jotkut pissiksetkin alkaa kohta kuuntelemaan jotain tyyliin Dir en Grey:tä... ;__;

Se on Dir en grey.

Minä en oikeasti tajua tuota asennetta. Meneekö j-rock muka jotenkin likaiseksi tai menettääkö se arvoaan jos pissikset alkaisivatkin kuunnella sitä? Ei minun mielestäni. Minusta se olisi vaan hienoa että kulttuurilliset ja kielelliset rajat rikkoutuisivat ja jokainen voisi kuunnella mitä huvittaa. Silloin niitä levyjäkin voisi tulla tänne joskus. Totta kai minuakin ärsyttää juuri tuommoinen 'kun niillä on niin kiva nimi' tykkääminen, mutta jos joku pissis tykkää esim. Dirusta eniten musiikin vuoksi, niin ainakaan minulle ei ole mitään sitä vastaan.

Art-School <3

Sädekehä

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #146 : Lokakuu 19, 2004, 11:18:40 »
Minusta japanilainen perinnemusiikki on hauskaa kuunneltavaa! Henkilökohtaisesti pidän siitä, se piristää minua, ja haluaisin kuunnella sitä enemmänkin kuin tähän asti on tullut kuunneltua.
^^Älkää nyt kuitenkaan ruvetko mollaamaan minua (?!) vaikkette välttämättä samaa mieltä olisikaan.
Mínun musiikkimakuni meinaa täällä päinkin poikkeaa aika lailla muista...
Andy McCoy tykkää myös japanilaisesta perinnemusiikista!!! :DD

Santu

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #147 : Lokakuu 24, 2004, 22:55:44 »
Onneksi lopussa oli muutama järkeväkin viesti, mutta en voi enää vastustaa kommentoimista koska täällä on oikeasti muutama niin järjetön kommentti.

Lainaus
Jotkut pissiksetkin alkaa kohta kuuntelemaan jotain tyyliin Dir en Grey:tä... ;__;
Tuskin yhden Suosikin jutun takia jaksavat siitä sen kummemmin kiinnostua.

Lainaus
"ai, dir en grAy, joo mä luin sen nimen tänään suosikista. mimmosta se visual kei on? voisin ostaa niiden paidan kun niiden bändillä on niin kiva nimi". Wtf? Ei tollasilla ole oikeutta!

Lainaus
Mitä helvataa? Ei sellaisilla ole oikeutta tulla kyselemään tuollaista, saati sitten edes tietää koko j-rockista!
On kyllä vähän outoa jos joku ostaisi bändin paidan kivan nimen takia, mutta kuitenkin, en ymmärrä tätä asennetta että te muka olette sitten jotenkin oikeutetumpia kuuntelemaan j-rockia. Miten sitten itse olette sitä alkanut kuuntelemaan?

Olen itse fanaattinen Ayumi Hamasaki fani, joka on teidän mielestä varmaan sitten tosi naurettavaa ja on totta, että en haluaisi Ayusta mitään suurta tähteä Suomeen, mutta silti kuinka todennäköistä on että yhden Suosikin jutun takia kaikki nyt rupeisi kuuntelemaan jotain japanilaista.
Ja miksi sitten kavereillenne j-rockia tuputatte, kun muut ei siitä saisi tietääkään...

Lainaus
Mitä mieltä te olette muuten sellaisista faneista jotka mittaavat faniuden sillä, kuinka monta aitoa cd:tä omistaa?
No onhan se tietenkin eri asia ladata kaikki netistä kuin ostaa artistin tuotteita. Mutta itse en ainakaan pidä sitä mitenkään merkkinä paremmuudesta ja itse ostankin omaksi ilokseni. Onhan ne levyt yleensä hintansa/vaivansa arvoisia. :) Vaikka hinnoissa ei suuria eroja olekaan niin saatavuus on kyllä huono. Monella kun ei itsellä luottokorttia ole.

Täällä ei kamalasti ole Ayusta ollut keskustelua, mutta jos nyt muita faneja löytyy niin kommentoikaa. :) Itse katsoin juuri Arena Tour 2003~2004'n ja mitäs muuta sanottavaa kuin Ayu loistaa jälleen. :)

Poissa iidba

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
J-pop / J-rock
« Vastaus #148 : Lokakuu 25, 2004, 15:29:32 »
Lainaus
On kyllä vähän outoa jos joku ostaisi bändin paidan kivan nimen takia, mutta kuitenkin, en ymmärrä tätä asennetta että te muka olette sitten jotenkin oikeutetumpia kuuntelemaan j-rockia. Miten sitten itse olette sitä alkanut kuuntelemaan?

Olen Santun kanssa ihan samaa mieltä. Miksi pissikset eivät saisi kuunnella japanilaista musiikkia? Ei kaikkien, jotka kuuntelevat sitä, tarvitse myös näyttää siltä. Minä ainakin pidän itseäni täysin oikeutettuna kuuntelemaan ihan mitä musiikkia minua vain huvittaa kuunnella, vaikken pukeutuisikaan ihan musiikkigenren "vaatimalla" tavalla.

Hirveän monen mielstä on tosi hienoa kuunnella sellaista musiikkia, joka on erilaista kuin täällä Suomessa välttämättä on totuttu, ja jota kovin moni ei täällä kuuntele. Ymmärrän sen kyllä, mutta minusta se on aika törkeää sanoa etteivät muut kuin he, jotka sen alunperin ovat huomanneet, saisi sitä kuunnella. Sitä paitsi levyjen saatavuuskin olisi paljon helpompaa jos musiikilla olisi enemmän kuuntelijoita, ja keikkojakin olisi varmasti enemmän. Tietysti jos sattuu pitämään juuri siitä, että omistaa levyjä joita on hankala saada ja voi kehuskella sillä. Itse en tällaista arvosta, mutta kuka mistäkin tykkää.

Tiedän muuten hirveästi ihmisiä mm. koulustani ja kaveripiiristäni, jotka arvostavat sitä, että levyt ovat aitoja, ja pitävät itseään parempina faneina kuin muut. Minusta on ylipäätään vähän hölmöä alkaa määrittelemään että kuka on hyvä fani ja kuka ei. Fani kuin fani, osti sitten levynsä aitoina tai ei. Tietenkin levyjen ostaminen vaatii joskus paljonkin rahaa, mutta onko se nyt mikään mittari sille kuinka aito fani olet? Ja ohimennen sanoen; kyllä se biisien hakeminen netistäkin vaatii aikaa ;)
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Darine

• Ankeuttaja
J-pop / J-rock
« Vastaus #149 : Lokakuu 29, 2004, 15:00:10 »
Lainaus
Ei kaikkien, jotka kuuntelevat sitä, tarvitse myös näyttää siltä.

Santu puhui jrockista, ei visual keistä. Haluaisin kuulla miltä näyttää jrockia kuunteleva ihminen, ottaen huomioon, että löytyy myös rutkasti jrockbändejä, jotka näyttävät ihan tavallisilta. Ja harvemmin fanit edes pukeutuu mitenkään visuaalisti paitsi erikoistilaisuuksissa, vaikka olisi kuinka fani. Olen kuullut, että on aika tuskaa vetää jotain EGL vaatteita niskaan kouluaamuna.

Lainaus
Olen Santun kanssa ihan samaa mieltä. Miksi pissikset eivät saisi kuunnella japanilaista musiikkia?

Luultavasti sen takia, että valtaosa faneista ei halua sellaisia: "IIIIIIK VÄHÄ TOTCHI ON SEXYYYYYYYY!!!11" faneja, ja tälläiset fanit usein rinnastetaan sanaan pissis. Siis myönnetään, että jokainen meistä varmaankin käyttäytyy joskus toisinaan hiukan fanityttömäisesti (köh). Mutta mihin pissis rinnastetaan:
- fanityttöilyyn/ylihysteerisyyteen
- siihen, että fanitetaan bändejä lookin eikä musiikin takia

Ja kukapa haluaisi tälläisiä faneja? Minulle on täysin sama vaikka koko hemmetin Suomi kuuntelisi Dir en greytä, mutta tunnen itseni aika epävarmaksi niiden keskellä, joilla on oikeasti elämä. Olisi kyllä aika orpo olo jos joku bändi eksyisi tännekin keikalle ja paikka olisi sitten täynnä hysteerisesti kirkuvia fanityttöjä Miss Sixty farkuissa ja minä nököttäisin yksin nurkassa pyöritellen peukaloita.

Lainaus
Ja miksi sitten kavereillenne j-rockia tuputatte

Yleistystä, yleistystä..

Lainaus
Tuskin yhden Suosikin jutun takia jaksavat siitä sen kummemmin kiinnostua

Katsohan sitä lainausta minkä olit tehnyt heti tämän kirjoitettuasi.

Lainaus
Tietenkin levyjen ostaminen vaatii joskus paljonkin rahaa, mutta onko se nyt mikään mittari sille kuinka aito fani olet?

Useat kaiketi ajattelevat, että se, että uhraa rahaa jrockiin myös todistaa faniutta.

Eheh, kuulostaa varmasti siltä, että puolustelisin heitä jotka eivät halua pissiksiä jrockia kuuntelemaan, mutta uskokaa tai älkää, asia ei voisi kiinnostaa minua vähempää. Ärsyttää vaan yleistys, väärinymmärrykset ja tuollaiset epäkohdat..