Kirjoittaja Aihe: Joulu ja Potter-kirjat  (Luettu 6562 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa sunnywolf

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • kettutyttö
Joulu ja Potter-kirjat
« : Marraskuu 10, 2009, 14:04:29 »
Tuli mieleen tämmöinen aihe kun itse huomaan aloittavani Potterien lukemisen n. sadannen kerran aina vähän ennen joulua, tai kun ensilumi sataa maahan. Onko muita samanlaisia? Mielessäni osaan kuvitella lumen peittämät pihamaat ja valkeana hohtavan linnan muurit.
Liittyykö teillä kirjojen lukeminen tiettyyn vuodenaikaan?
Living like this is a full-time business.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Joulu ja Potter-kirjat
« Vastaus #1 : Marraskuu 10, 2009, 16:09:05 »
Oma elämäni on nykyään niin kiireistä, etten ehdi lukemaan juuri lainkaan kunnon kirjallisuutta (ei siis koulukirjoja). Lomilla, kuten sitä kaikkien odottamalla joululomalla, ehdin lukemaan kirjan jos toisenkin. Yleensä nämä kirjat eivät kuitenkaan ole Pottereita, vaan joululahjaksi saaminani kirjoja.

Pottereiden lukumaraton käynnistyy minulla usein kesien alussa, vaikka kesällä minulla on enemmän tekemistä kuin jouluna, mutta aikana kesäloma on pidempi.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Akromantella

• Sanahelinää
  • Aave
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Marraskuu 11, 2009, 18:51:50 »
Yleensä luen Pottereita kesäisin kun en jaksa raahautua kirjastoon tai kirjasto on kiinni. Tai sitten luen syntymäpäiväni jälkeen. Itseasiassa nyt olisi tavoitteena aloittaa taas suomeksi lukeminen (synttärit olivat lokakuussa) kunhan saan alta pois kirjamessukirjat, synttärilahjakirjat ja englanninkieliset Potterit, joita luen nyt ensimmäistä kertaa.
Mutta luulen että saan niitä suomenkielisiä luettua vasta joulun jälkeen, tavoistani poiketen. Ja syyhyttäisi hirveästi tarttua kirjaan, käpertyä sohvannurkkaan ja matkustaa Tylypahkaan. Mutta kun on sitä muutakin kirjallisuutta...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2009, 19:00:53 kirjoittanut Akromantella »
Mutta ovi on lukittu ja avain syvälle haudattu.

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #3 : Marraskuu 11, 2009, 19:41:52 »
Minä luen Pottereita myös syksyisin, jopa enemmän kuin kesäisin. Niiden kautta on kiva rentoutua vähäksi aikaa, jotta jaksaa taas puurtaa. Käytin tänäänkin (tosin pitkästä aikaa) muutaman tunnin Liekehtivän pikarin lukemiseen, kun aiemmasta lukukerrasta on jo jonkin aikaa. Pottereissa on tietysti myös ihania kohtauksia, jotka sijoittuvat jouluun (+ kurpitsajuhlaan sitä ennen): joulujuhla Suuressa salissa, tanssiaiset 4. vuonna, retket Tylyahoon joulun aikoihin...
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Elovenatyttö

• Kultakutri
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Marraskuu 11, 2009, 19:42:20 »
Huomaan itsekin ahmivani kirjoja erityisesti jouluna. Se kaikki rauhallisuus ja se tieto, että on aikaa lukea niin pitkään kuin oikeasti huvittaa, eikä niin pitkään, kun omatunto alkaa kolkuttaa, jollain pitäisi jo tehdä jotain hyödyllistä. Kun kokeita tulee joka suunnasta ja joululahjoja pitää neuloa, on lukeminen jäänyt vähemmälle.

Mutta viimeistään toisena adventtina kiire hellittää ja mä aloitan koko sarjan alusta, jee <3
The girl who lives in dreams.

Esmeralda

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Marraskuu 14, 2009, 14:19:06 »
Itse olen huomannut, että luen yleensä Pottereita kesäisin, sekä joskus joulun aikaan.

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #6 : Marraskuu 15, 2009, 00:40:59 »
itse olen kyllä myös huomannut tuon että kun joulu lähestyy,ni alan taas lukea pottereita. :D Kai se johtuu siitä että ulkona alkaa olla niin kylmä eikä siellä kokoajan oikein viitsisi olla..ja sitä paitsi jotenki se sopii tähän jouluun/talveen :D
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
« Vastaus #7 : Marraskuu 15, 2009, 08:16:25 »
Itse luen Potter-kirjoja yhteenputkeen silloin, kun alan niitä lukemaan. Vuodenajoilla en ole niinkään huomannut olevan asiaan yhteyttä. Pikemminkin omalla stressitasolla on merkitystä lukemisen aloittamiseen. Kirjat antavat mahdollisuuden paeta hetkeksi arkea tuttujen hahmojen pariin. Mutta kuten Nowaki tuossa edella toteaa, jotenkin Potterit sopivat joulun/talveen.
Tänä jouluna kuitenkin ajattelin katsoa kuusen juurella kuusi Potter-elokuvaa.

Sorrry

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Marraskuu 21, 2009, 12:55:34 »
Minä myös lueskelen niitä kirjoja (n. ensilumen sataessa) syksyllä/talvella. Erityisesti jouluna ja välipäivinä on ihanaa mutustaa lahjaksi saatuja karkkeja ja lukea Harry Pottereita. Irrottaudun sillä lailla koulusta ja nautin lomasta Pottereiden avulla. :)
Nautin erityisesti siitä että saan lukea ensimmäisten Pottereiden joulusta, koska mielestäni ne on "kodikkaampia" kuin viimeisten kirjojen joulut.
 Kesällä luen ehkä Pottereita vähiten, koska harrastuksiin menee kesällä aikaa.

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #9 : Marraskuu 21, 2009, 13:09:30 »
Minä ainakin luen Pottereita silloin kun siltä tuntuu. Ei ole mitään väliä vuodenajalla. Kesällä tulee luettua aika paljon kun on loma, eikä tarvitse mennä kouluun tai tehdä läksyjä. Kouluaikoina luen vähemmän kuin lomilla, koska haluan nukkua enemmän... sillä useimmiten luen myöhään yöhön Pottereita, mutta nyt kouluaikana yritän hieman rajoittaa sitä. Nykyään en saa nukuttua kunnolla jos en lue edes yhtä lukua jotain Potteria.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Marraskuu 21, 2009, 13:30:14 »
 Joulusin yks tapani on lukee Harry Potterien joulukohtii, mutta luen niitä muutenkin kun tuntuu. Ehkei se joulu hirveästi vaikuta siihen, mitä kohtia Pottereista luen.
 Paitsi että Halloweenina luen aina Kurpitsajuhlakohtia, toi ei liittyny jouluun, mutta ihan sama.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #11 : Tammikuu 01, 2010, 22:30:24 »
Tällä hetkellä siis menossa houkutus kirja,mutta yleensä luen Pottereita kun jaksan,vuodenajalla ei siis niin väliä.Eli kun kirja loppuu aloitan heti uuden ja luen sitä joka päivä tai saattaa olla pitempikin tauko/väli.
Muutos viimeiseen epäilys kirja ja liekehtivä pikari menossa tällä hetkellä:)Potter kirjojen joulukohtauksia on mukavaa katsella dvd:ltä jouluisin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2010, 22:56:01 kirjoittanut April »
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Räisä

• kadonneen salaisuuden etsijätär
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Tammikuu 06, 2010, 19:59:34 »
Itse huomasin saman kun luin tämän topicin. Viime vuonna oli sama kuin tänä. :)

Magma

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Tammikuu 07, 2010, 23:10:04 »
Vaikka itselläni on jatkuvalla syötöllä joku Pottereista ns. työn alla, niin juuri joulun aikaan huomaan lukevani niitä intensiivisemmin. Tämä on selitettävissä sillä, että sain aikoinani ensi kosketukseni Pottereihin saatuani vanhemmilta Salaisuuksien kammion joululahjaksi (kyllä, luin kolme ensimmäistä epäjärjestyksessä). Siitä lähtien Harry on kuulunut erityisesti jouluihini.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #14 : Tammikuu 08, 2010, 14:29:04 »
Mulla se juttu menee kans monesti just niin, että jouluna tulee luettua enimmäkseen Pottereita. Vaikka oikiastaan luen niitä vähän joka vuodenaikana mutta jouluna iskee aina joku potterrumba, että tulee pakkomielle lukea koko sarja läpi. Sillon on niin ihanan paljo aikaa ja on niin rauhallista... Myös kesällä tulee luettua Potterit yleensä kaikki läpi, sillonki on sitä aikaa sitte. Toisaalta aika ei aina riitä Pottereille ku on niin pajo semmosia kirjoja mitkä tietää että on varmasti hyviä tai arvelee että saattas olla hyviä, niin ne on sitte pakko päästä lukemaan. Eikä siinä tule sitte Pottereita luettua.
Cadillac.

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Helmikuu 27, 2010, 19:08:28 »
Mei yleensä luen silloin kun on aikaa, eli lomilla, eli kesällä ja jouluna.

Itsellä ei niinkään ulkopuoliset asiat, kuten aloitusviestissä mainittu ensilumi, vaikuta kirjojen lukemiseen. Yleensä se fiilis tulee ihan itsestään, kun saa vaipua ihanaan loman viettoon, ei ole minnekään kiire eikä tarvitse iltaisin lukea äidinkielen tunnilla määrättyä runokokoelmaa tms, vaan voi täysin lumoutua Pottereiden maailmaan. Ei myöskään tarvitse miettiä, miten pitkään yöhön lukee kun saa kuitenkin nukkua seuraavana aamuna niin kauan kuin on tarvis. Viisasten Kivessä on niin ihana joulufiilis jostain syystä, että sen luen aina joululomalla muutamassa päivässä, vaikka tyyliin viitos kirja olisi kesken sillä hetkellä.

Kouluaikana ja talvisin siis luen vähiten, koska opiskelu ja harrastus vie aikaa.

Sallukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Lokakuu 31, 2010, 15:53:46 »
Mulla ei ole mitään tiettyä aikaa, milloin aloitan lukemisen. Se riippuu fiiliksestä. Kesäisin tykkään lukea makoillen pihakeinussa, koska siinä on niin rauhaisaa ja aurinko tuo sopivasti ( joskus liikaakin ) valoa. Tällä hetkellä en Pottereita lue, mutta voishan ne alkaa taas lukeen läpi..

keeko

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Marraskuu 29, 2010, 19:32:49 »
Kyllä välillä taitaa näinkin käydä kun lukee ikkunan vieressä ja välillä vilkuilee kun veljet laskevat pulkalla mäkeä.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Marraskuu 29, 2010, 22:25:15 »
Itse luen Pottereita vuoden ympäri, joten siinä mielessä ei tule vuodenajaoista intoutusta lukemiseen. Tosin nyt on jotenkin tavallista pakottavampi fiilis ryhtyä taas jatkamaan keskeneräisen LK'n lukemista. joka osittain on aiheutunut siitä, että olen muutenkin hyvissä fiiliksissä ja näin :) Syksyllä on sen verran masentavaa ja väsyttävää, että on hankala keskittyä lukemiseen. Talvi-ja kesälomat ovatkin parasta lukuaikaa, tosin yleensä kesäisin aloitan jonkin suuremman projektin, joten silloin en "arkipäivän" Pottereita niin kovasti lue...

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: RuneLumos12214
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #19 : Marraskuu 30, 2010, 09:20:46 »
Itse luen Pottereita kesäisin, sillä silloin on enemmän aikaa, ja koska jos aloitan Pottereitten lukemisen luen yleensä koko kirjasarjan.
Muulloin en lue niin paljon oikein mitään kirjallisuutta (ainoastaan niitä inhottavimpia kirjoja joita on pakko lukea, nimittäin koulukirjoja).
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #20 : Marraskuu 30, 2010, 09:33:57 »
Minä luen kirjoja aina hiukan ripotellen, koska vain kesäisin ehdin lukea kaikki kirjat. Jouluna luen yleensä joko yhden kirjan, tai sitten joulu/talvi-kohtia monesta kirjasta. Minusta on hauska jouluna myös kuunnella iltaisin esim. läksyjä tehdessä niitä äänikirjoja, vaikka silloin tosin keskittyy enemmän siihen äänikirjaan, kuin läksyihin :"D Että senverran Potterit liittyvät minun talveeni/jouluuni. Ja tottakai luihuiskaulahuivi kaulassa liikuskelen ulkona...
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Taikavarpunen

• sirpin välke
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Marraskuu 30, 2010, 14:27:14 »
Jep, minun joululoman perinteisiin kuuluu pottermaraton ja kiloittain suklaata! Kirja kirjan perään ahmimista (niin kirjan ahmintaa kuin sen vieressä olevan suklaalevyn!) Ja itse yritän lukea nyt mahdollisimman harvoin pottereita (=alle kerran vuodessa), koska olen ne jo niin monta kertaa ahminut, että täytyy varoa lopullista tylsistymistä. Viisasten kiven taisin kesällä lukea, ja edellisenä jouluna 3 viimeistä (ja sitä edellisinä joululomina aina satunnaisesti pottereita ja viimeksi koko sarja tuli luettua silloin kun puoliveristä ei ollut ilmestynyt), mutta sitä ennen koko sarjaa olen lukenut kun KV ilmestyi suomeksi. Ja sitä ennen pidin taukoa lähes vuoden... Eli innolla odotellen jälleen joulua ja potterlomaa!
Ja pipareita. Piparit ja potterit. Mmmm.
"Kas. Rohkelikon tiimalasissa ei näköjään olekaan enää pisteitä, jotka voisi ottaa pois. Siinä tapauksessa, Potter, meidän on yksinkertaisesti
"Lisättävä niitä sinne?

Herkkulles

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Joulukuu 04, 2010, 17:27:36 »
Itselläni aikaa ei oikein riitä koneella olemiseen ja kirjojen lukemiseen, kun käyn joka päivä harkoissa ja sen jälkeen pitäisi vielä lukea kokeisiin ja tehdä läksyt... : /
Mutta yleensä lomilla yritän lukea kaikki lehdet mitä en ole kerennyt lukea ja nyt joululomalla suunnittelin lukea jokusen Potter kirjan :))

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Joulukuu 04, 2010, 17:46:13 »
Joululomalla on niin paljon aikaa, että siinä hurahtaa Pottereihin koko lomaksi. Muutama muukin kirjasarja voi mennä siinä sivussa. Oikeastaan kaikki lomat ovat sellaista aikaa milloin ahmin kirjoja ja leffoja, kun minullakin on treenit joka arkipäivä, että silloin arkisin  ei oikein ole aikaa. Muuten Joulu ei varsinaisesti liity Pottereihin minulla sen koommin kuin mikään muukaan loma.

Poissa kattimäli

• Keudalainen :)))))
  • Vuotislainen
  • oot_huono :DDDD
« Vastaus #24 : Joulukuu 13, 2010, 10:36:26 »
Tota... muistan ku sain viime jouluna lahjaks potterpaketin iskält mis oli viis potterleffaa samas ja sit sain potter-3 ja potter-7 kirjana... koko talvi oli mulla sellasta potter-aikaa. Oi niitä aikoja... xD
Mind the cap between track and the platform

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
« Vastaus #25 : Joulukuu 13, 2010, 18:01:32 »
Itselläni innostus on vaihtelevaa vähän kaikkeen. On vaiheita jolloin kiinnostaa, ja vaiheita jolloin ei kiinnosta ei sitten tippaakaan. Pottereissa siis sama juttu.

Kun nyt alan tässä tarkemmin miettiä onko innostuskausillani mitään yhteyttä vuodenaikoihin, niin näyttää vähän siltä ettei ole. Vähintään siinä kerran vuodessa tämä kuitenkin iskee ja pitää ne kirjat lukaista. Perinne se jo ikään kuin on. Tänä vuonna se tuli tässä joulun alla, KV:n ensimmäinen osa varmaan ennalta auttoi tässäkin. Aika ailahtelevalta kuitenkin näyttää minun innostukseni. Välillä luen keväällä, välillä kesällä tai syksyllä taikka talvella.

Eipä taida siis mitään tiettyä vuodenaikaa olla, joskin alan lukea aina vähän huonoon aikaan. Nytkään tämän vuoden viimeiset koeviikot ei suinkaan kuluneet niitten oikeitten oppikirjojen parissa...
Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #26 : Joulukuu 13, 2010, 18:31:31 »
Vuodenaika on yleensä kesä, jouluna ei ole niin paljon aikaa... Kesässä kerkee lukemaan Potterit kolmekin kertaa kaikki putkeen, jos ei lue muita kirjoja. Jouluna tulee yleensä lahjaksi niin paljon kirjoja, että haluaa ensin lukea ne pois alta. Joskus vain tartun Pottereihin ja luen ne alusta loppuun. Silloin, kun luen Pottereita luen ne aina järjestyksessä peräkkain eli 1-7 jasen jälkeen englanniksi :D.
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
« Vastaus #27 : Tammikuu 07, 2011, 18:43:09 »
Itse luen Pottereita vuodenaikaan katsomatta, kunhan on loma. Kouluaikana ei aina jaksaisi meinaa herätä, jos on lukenut illalla Potteria jonnekkin tonne kahteen... :D Tottakai nyt kun luin joulun alla Azkabanin vangin, niin paremmaltahan se joulu tuntui, kun silloin kun luin sen ensimmäisen kerran kesällä. :)
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #28 : Tammikuu 08, 2011, 17:47:49 »
Minullakin on taipumusta aloittaa Pottereiden lukeminen järjestyksessä ennen joulua. En tiedä mistä se johtuu, mutta tänä syksynä/talvena se lähti ainakin siitä että halusin lukea KV:n ennen kun näen sen elokuvana. Pottereita tulee luettua talvella enemmän. Ne ainakin tuovat "valoa" ja piristystä pimeneviin iltoihin!

Jouluna (2010) vuonna tein hyville ystävilleni joulukortteja, joissa oli lauseita Pottereiden joulukohdista :))
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #29 : Maaliskuu 11, 2011, 23:46:20 »
Yleensä tulee luettua, kun on joku pidempi loma (kesä- tai joululoma). Tai oikeastaan lomalla aina aloitan VK:sta, ja jatkan niin kauan että saan kaikki kirjat luettua. Eli luen myös kouluaikoina, mutta startti lähtee aina lomalla. Vuodenaika ei siis sinäänsä minulla liity lukemiseen. Lomalla aloitan lukemaan ehkä sen takia, että ei ole mitään muuta mitä pitäisi tehdä. Niin kuin koulutöitä tai muuta. On aikaa vain lukea, eikä tarvitse miettiä jos yö vähän venähtää Potterin takia, kun ei aamulla tarvitse mihinkään herätä. Sitten kun on saanut lukemisen käyntiin, ei voi enää loman loppuessa olla lukematta, vaan väkisinkin etsii sille aikaa.

Niin se viimeksikin kävi; aloitin joululomalla. ;)
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #30 : Maaliskuu 27, 2011, 12:37:14 »
Koska minulla koko potterismi alkoi eräästä joulukuun päivästä vuonna 2000, on joulukuu sikäli tärkeä pottereidenlukukuukausi. Varsinkin viime joulukuussa, jolloin vietin Potter-faniuteni kymppisynttäreitä. Silloin aloitin rakkaan ja repaleisen Viisasten kiveni lukemisen 22. kertaa 22. joulukuuta. :) Minulla jouluun liittyy myös läheisesti Potter-elokuvien musiikki (tämä vähän offina, töpöhän käsittelee nimenomaan kirjoja), sillä mielessäni moni kappale soundtrackeilta kääntyy hyvinkin jouluiseksi. Oletteko koskaan kävelleet illalla parinkymmenen asteen pakkasessa, katselleet kun taivaalta sataa hileitä ja kuunnelleet Fawkes the Phoenixia? Täydellistä.

Kuten monelle muullekin, myös minulle kesäloma on sitä parhainta aikaa lukea kirjoja, sillä koulu ja "oikeat" harrastukset vievät niin tuhottoman paljon aikaa. Usein aloitan kesällä jonkin tietyn sarjan lukemisen; jonain kesänä luin esimerkiksi Narnia-kirjat. Pottereita tulee harvemmin luettua putkeen, mutta eiköhän ensi kesänä olisi sellaisenkin maratonin aika... Täytyy vain miettiä, josko lukisi suomeksi vai englanniksi.
Using the "are we", are we?

Poissa Vana

• Eksynyt haaveilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Maaliskuu 30, 2011, 13:43:27 »
En ole huomannut, että olisin nimenomaan jonakin tiettynä vuodenaikana lukenut Pottereita. Nuorempana niitä tuli luettua sen verran usein, muutamankin kerran vuoden sisällä, että kaikki vuodenajat tuli kyllä käytettyä lukemiseen. Nykyisin luen silloin kun iskee sellainen fiilis, suunnilleen kerran vuodessa luen jokaisen kirjan, joskin nykyisin tauot kirjojen välissä meinaavat venyä pitkiksi, ennen kun oli ihan pakko lukea kaikki kirjat yhteenputkeen.

Rakastan kyllä ylikaiken kirjojen joululukuja, mutta enemminkin mulle tulee kirjoja lukiessa fiilis "olispa jo Joulu!" kuin että Jouluna tulisi fiilis alkaa lukemaan Pottereita. Silloin on jotenkin niin paljon kaikkea muuta tekemistä ja kun lomakin menee aina lahjaksi saatuja kirjoja lukiessa. Eriasia olisi, jos kirjat olisivat esim. ilmestyneet Joulun aikaan ja ne yhdistäisi siten Jouluun, mutta koska suurinosa suomennoksista on ilmestynyt keväällä ja alkuperäisteokset kesällä, niin eipä moista yhteyttä ole.
"Well you built up a world of magic
Because your real life is tragic
Yeah you built up a world of magic"

Poissa Wilzehin

• Vuotislainen
  • Rohkea ja Urhoollinen Rohkelikko
« Vastaus #32 : Elokuu 22, 2014, 07:41:07 »
Minäkin luen pottereita todella usein jouluna ja niihin aikoihin osittain siksi, että on enemmän aikaa.
Kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä.

Poissa huuhuu

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Joulukuu 02, 2015, 15:34:35 »
Itse aloitan yleensä lukemaan vähän ennen joulua. Luen kyllä myös muulloinkin joten Potterit tulee luettua pari kertaa vuodessa.
Tällä hetkellä lueskelin Liekehtivää pikaria ja kyllä kun joulu täs pikku hiljaa lähestyy niin nautin suunnattomasti joulutanssiaisista. Haluaisin kyllä mielelläni lähteä Tylypahkaan viettää joulutanssiaiset.

Poissa valekaljuuna

• linnunradan pienoismalli
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PixieFlame10573
« Vastaus #34 : Joulukuu 03, 2015, 15:47:47 »
Voi vitsit onpas siistiä että muillakin on tämä jouluinen potterinnostus! Minä nimittäin en ole potter kirjaa varmaan avannutkaan sitten viime vuoden! *häpeää, häpeää* Nyt kuitenkin iski sellainen tarve, että nyt täytyy saada Potter nenän eteen ja äkkiä! Tänään kun vielä koeviikkokin loppui niin nyt varsin olisi sopiva aika aloittaa lukeminen! Ajattelin ensin englanniksi, sillä siinä olisi petrattavaa, mutta pitäydyn ehkä kumminkin vielä tässä kotikielessä.
Kyllä kuten muutkin on jo todenneet niin Potterit käyvät mielestäni talveen ja joulun alle eri hyvin! Vähän semmoinen perinne sekin kai omalta osaltaan. Tunnelman lisääjänä tietty HP-fanien joulukalenteri. Ennen tuli luettua kirjat läpi vuoden aikaa katsomatta, mutta vähintään joulukohdat täytyi joka jouluna selata! Sen kyllä teen tänäkin vuonna jos en muuta!

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
« Vastaus #35 : Joulukuu 03, 2015, 18:43:58 »
Minä luen potterit läpi aina joululomalla kun on paljon (ylimääräistä) aikaa :) Se on vaan niin kivaa ajanvietettä...
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Mäkimeerami

• Vuotislainen
  • Pottermore: BloodLumos24876
« Vastaus #36 : Joulukuu 03, 2015, 21:41:43 »
En ole varmasti ainoa, jonka mielestä Potter on jotenkin "jouluisaa". Olen monesti katsonut Azkabanin vangin jouluna, tänäkin vuonna olisi yarkoitus katsoa joku Potter-leffa jouluaattona! Mitä kirjoihin tulee, niin ei ole hassumpi idea lukea joku tyyliin kolmesta ensimmäisestä kirjasta glögin kanssa joululomalla! Taidanpa tehdä sen! Taru Somrmusten Herrasta: Kuninkaan paluu on tosin vielä kesken, mutta lyhyen Potter-kirjan lukee päivässä.

Hyvää joulunodotusta kaikille!
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist...

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Joulukuu 03, 2015, 22:15:39 »
Itselläkin on aika usein ajoittunut vuosittainen, nykyään yleensä englanninkielisten Potterien lukeminen ihan tuohon loppusyksyyn ja yleensä viimeiset osat on tullut ihan joulun alla ahmittua muutamassa päivässä. Sopivat mukavasti tunnelmaan ja ovat hyvä tekosyy oikein antamalla antaa itselle syy rentoutua illalla ja olla tavoittamattomissa ja stressaamatta turhia jne.

Jotenkin tämä kirjasarja tuo tunnelmallaan tähänkin aikaan aina jotain spesiaalia.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram