Kirjoittaja Aihe: Ensilumi  (Luettu 5758 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Ensilumi
« : Marraskuu 05, 2009, 11:48:15 »
Puut, kuten muutkin pinnat saavat kauniin lumivaipan, maa on valkoinen, ylipäätään kaikkialla on valkoista ja ihanan puhdas lumi kieppuu ja pyörteilee ilmassa loputtomasti, hauskat mirkoskooppisista lumihiukkaisita muodostuvat pyörteet vangitsevat katseen ja kaikkialla on kaunista. Talvella tuollainen näkymä on varmaan jo hyvin tuttu, joten siihen ei jaksa kiinnittää niinkään huomiota, mutta entäs, kun lehtien tippumisen ja maatumisen johdosta masentavan ruman maiseman jälkeen yhtäkkiä tuleekin edellä mainittua? Kun herää ja huomaa ikkunasta katsottuna, että maisema on lunta täynnä? Kun on ensilumi?

Se ihana, valkoinen, puhdas ja talven tuloa enteilevä ensilumi. Topicin tein, koska juuri äsken täällä alkoi satamaan hyvin yllättäen ja äkkiä ensilumi, jota katsellessa tosiaan ilahduin: ensimmäisiä askelia kohti talvea. Nyt kun katselen tietokoneen taakse parvekkeen ikkunasta, niin huomaan maiseman muuttuneen kertoheitolla eilisestä: siinä missä eilen oli vielä ruskeavoittoinen maa useimipien lehtien maatumisen johodsta, nyt onkin kaunis valkoinen lumivaippa maan ja muidenkin tasojen päällä. Käy kateeksi ystäviäni ja muitakin, jotka saavat ulkona olla, itse olen kipeä, joten en pääse ulos, joka rikkookin mukavasti jokavuotisen perinteeni: ensilumella ulos hyppelemään ja nauttimaan.

Muistan, kun pienenä odotin ensilunta aina innolla, joskus se yllätti masentavan myöhään ja joskus oli lumista jo lokakuussa. Tänä vuonna en varsinaisesti odottanut sitä, mutta positiivinen yllätyshän se on aina! Mysöskin tänä vuonna ensilumi yllätti Espoossa yllättävän aikaisin, muistaakseni viime vuonna se oli vasta aivan marraskuun loppupuolilla. Ei minulla siis ole mitään sitä vastaan, päin vastoin: heti, kun vähänkin tervehdyn, niin lähden satavarmasti tuonne ulos hyppelemään. Jos siis äiti päästää ja lumi on vielä tallella. Hope so. <3

Te?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2009, 16:27:35 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Ensilumi
« Vastaus #1 : Marraskuu 05, 2009, 14:36:13 »
Meillä Vantaalla tuli ensimmäisen kerran lunta räntänä pitkä aika sitten. Sitä en kuitenkaan laske ensilumeksi, koska se ei jäänyt maahan. Eilen illalla yllätyin kuitenkin positiivisesti kun astelin kirkon nuorisotilasta (olin siellä Iskossa=isoskoulutuksessa) ja huomasin että ulkona satoi lunta. Aluksi kyllä luulin sitä vedeksi mutta mustaa takkia vasten katsoessani käsitys muuttui. Oli kyllä mahtavaa kävellä pimeässä ja lumisateessa kotiin Pirates of the Caribbean soundtrackien musiikit kuulokkeista pauhaten. Inspis lähti heti laukkaamaan.

Minulle ensilumi on tärkeä juttu, sillä minun mielestäni talvella, ja eritoten jouluna!, kuuluu olla lunta. Viimeiset kaksi vuotta ovat talvet, ja joulut, olleet ankeita vähän lumen vuoksi. Kahtena joulunahan peräkkäin ei ole tullut lunta tippaakaan! Se jos mikä masentaa.
Minulla on tällä hetkellä, tai ollut kyllä jo pitkän aikaa, ettei "syksy" ja "kevät" vuodenaikoja olekaan. Tai jos on, niin syksy on kun puut ovat ruskassa ja kevät kun alkavat kukat kukkimaan. Nykyisen käsitykseni mukaan kun tulee syyspäiväntasaus, niin alkaa "esitalvi". Ja kun siirrytään talviaikaan alkaa talvi. Ja kun ensilumi sataa alkaa todellinen talvi. Sama sitten kesässä, sitä en jaksa ruveta selittää koska olen liian talvifiiliksissä. JOS tämä lumi jää maahan, niin meillähän jopa saattaa tulla valkea joulu! Jippijaijee!

Juu, eksyilin vähän aiheesta, mutta tuo kaikki liittyy ainakin minun ensilumi-käsitykseeni. Koulussa oli hauska katsella kaikkien villiintymistä lumesta. Takapihalla taisi olla lumisota käynnissä, itse en osallistunut (huonot lumisotavaatteet päällä). Mutta huomenna kyllä varaan mukaan hyvät hanskat ja sitten menen kavereiden kanssa lumisotaa, mikäli kaverit haluavat tulla ja lunta vielä on. En kuitenkaan vaivu pessimistisyyteen, vaan ajattelen optimistisesti että tämähän lumi jää ja pysyy koko lopputalven. Pääsisi ainakin kunnolla laskettelemaan. Että näin Haltiamieli suhtautuu ensilumeen. Varsin innoissaan, vaikka onkin jo ysillä.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Marraskuu 05, 2009, 15:08:43 »
Tänään tuli meille "ensilumi". Jos totta puhutaan niin aivan ensimmäinen lumisade oli halloweeninä, kulkiessani mustassa viitassani ulkona, mutta tämä on kai sitten se virallisempi vuoden ensimmäinen lumisade. Lumi peittää jo ruohikot ja tiet ja luultavasti tuota jatkuu pidempäänkin. Tiet olivat märät, joten pelkäämpä, että jäätä on tiedossa.

Minä rakastin lapsena lunta ylikaiken - ja rakastan edelleenkin. Luminen maisema on hyvin kaunis ja monet lapsuuden muistoni liittyvät lumessa riehumiseen. Toisaalta olen myös pettynyt siihen, että lunta satoi näin aikaisin. Kahden mustan joulun jälkeen minulle on jäänyt pelko siitä, ettei lunta "riitä" jouluksi saakka. Viime vuonnahan lunta satoi ainakin täällä päin järkyttävän aikaisin, mutta se lähtikin juuri ennen joulua pois.

Menin kissan kanssa ennen Vuotikseen kirjautumistani ulos parvekkeelle. Ei hän paljon ilmasta välittänyt, mutta pitihän hänenkin kokea ensilumi. Pihalla ohuessa lumessa vaappui pieni tyttö, jolla oli ihanat haalarit päällänsä. Tuli aivan mieleen minä, vuosia sitten. Että sellaista. Aika tunnelmallinen olo on minulla nyt kun ensilumi sataa. Vielä muutama kynttilä palamaan ja kaikki on täydellistä.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Marraskuu 05, 2009, 15:20:35 »
Tällä kuopiossa taisi sataa lunta ekan kerran tänä vuonna joskus minun syysloman aikoihin. Eli.. viikolla 42. Olin kuitenkin koko sen viikon Varkaudessa, ja siellä ensilumi tuli muistaakseni 14.10. keskiviikkona. :) Lumi oli satanut yöllä ja aamulla sitä oli suunnilleen 15 cm.
Se lumi kesti maassa vain kaksi päivää.. :(

Ensilunta olen minäkin aina pienenä ja nyt odottanut innolla. Onhan se mukavaa, kun kaikki ei ole enää synkkää harmaata, vaan näkee vähän eteensä pimeämmälläkin, lumen ansiosta. :) Nolasin itseni täysin pari viikkoa sitten, kun satoi yhden illan lunta. Olin juuri silloin tullut judoharjoituksista ja kävelymatkaa oli noin puolitoista kilometriä. Satoi siis lunta, ja olin aivan innoissaan ja yritin napata niitä hiutaleita kiinni. Vastaan käveli melko paljon ihmisiä ja melkein kaikki katsoivat minua, hulluna kai pitivät. :D

Tänään liikuntatunnin jälkeen oli kiva yllätys, kun oli satanut lunta. Sitä tuskin oli edes paria senttiä, mutta pojat tuntuivat saavan niistäkin lumipalloja. -.- Jospa tämä lumi nyt pysyisi maassa, kun on pakkasta. Siitä tulisi sitten Kuopiossa tämän talven pysyvä ensilumi.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Eemi

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Marraskuu 05, 2009, 16:11:15 »
No, ensilumi tuli tänään täällä Turussa. (5.11) Siis jos ei lasketa sitä vaaleanharmaata räntäkuuroa, mikä ei edes kastellut maata tai tuntunut missään. Nyt ei kyllä näytä mitenkään erityisen ihanalta tai valkoiselta, nyt näyttää märältä ja jostain kohtaa hieman harmahtavan valkoiselta. Koko ajan pyryttää, että kyllä varmaan illalla on ihan mainitsemisen arvoisesti lunta. Pulkkamäkeilysää ei vielä ole, eikä lumipallojakaan saa kunnolla. Nyt olis kiva potkia potkukelkalla kun talkkarit ja muut hiekottajafriikit ei oo vielä hiekottanu katuja. Mutta tarvittaispa siihenkin enemmän lunta. Kesää odotellen talven yli! x)

Eemi

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Marraskuu 05, 2009, 19:36:34 »
No, ensilumi tuli tänään täällä Turussa. (5.11) Siis jos ei lasketa sitä vaaleanharmaata räntäkuuroa, mikä ei edes kastellut maata tai tuntunut missään.

EIII! Ensilumi tuli ihan varmasti jo 1.11. se oli ihan kunnon lunta, maa vain oli niin lämmin että se suli siihen. Tosin tänään tuli vasta se kunnollinen ensilumi, joka on vieläkin tuolla maassa ohuena ja kauniin valkoisena peitteenä <3 Olin melkein jo unohtanut miten ihanaa on kun maa on ihan valkoinen, ihmettelen vieläkin miten voin unohtaa sen täydellisen ihanuuden, koska talvi on aina ollut lempi vuodenaikani, rakastan lunta, rakastan paksuja talvivaatteita, kylmyyttä, lumileikkejä, kynttilöitä valaisemassa pimeää huonetta... Ja kaikkea sitä aavemaista, mutta niin ihanaa valoa, joka yöllä ulos tulee kun ensilumi jättää sen valkoisen kerroksen maahan.

Ja silloin kun 1.11. ainakin keskustassa tuli ihan oikeasti lunta ensimmäistä kertaa (siellä oli pakkasta, joten se oli lunta :) oli ihan pakko sieltä kahvilasta (missä Turku-miitissä olimme) juosta T-paita päällä ulos kylmään. Eikä se kylmyyskään niin haittaa, sillä lumi on ihanaa ja ensilumi aloittaa sen taian <3 Vaihdoin Vuotiksen teemanikin vaalean siniseksi juuri lumen kunniaksi, sillä se väri kuvaa juuri lunta tai talvista taivasta, minun mielestäni.

Toivottavasti tulee oikein luminen ja kylmä talvi... ^^
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #6 : Marraskuu 05, 2009, 19:47:31 »
Ensilumi on tie oikeaan talveen, sanon minä. Täällä meillä Lappeenrannan lähistöllä olevassa korvessa (juu, Lappeenranta on jo valmiiksi korvessa, mutta vielä korvemmassa) maassa on ollut jo jonkin aikaa jotain valkoista, mutta kunnon ensilumeksi en sitä vielä uskaltaisi väittää.

Suurin osa siitä valkoisesta, joka tänne satoi aiemmin, suli pois :( Toisaalta hyvä niin, sillä sää oli silloin vielä niin lämmin, että höttö olisi jäänyt ikäväksi loskaksi maahan. Toivoisinkin, että kunnon ensilumi (ja kunnon lumivaippa sitten aikanaan) olisi heti valmista pakkaslunta.

//Jee, eilen tuli vähän enemmänkin tuota valkoista taivaalta, ja nyt maa on parin sentin paksuisessa valkoisessa kerroksessa!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 16:44:03 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Vaeltaja

• Polulta poikkeava
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Marraskuu 05, 2009, 22:18:34 »
Ensimmäisen kerranhan sitä lunta tuli jo kauan aikaa sitten, vaikkakaan ei se kunnon lunta ollut, eikä siitä mitään valtavan hyvää fiilistä saanut. Tai no, kyllä ne pojat ainakin sai, pulkkamäkeenhän ne yrittivät mennä kesken koulupäivän, mutta eipä tainnut ihan onnistua...

Tämä oikea ensilumi sitten, joka eilen tuli, yllätti ihan täysin. Se tuli niin nurkan takaa, että tänä aamuna oli pähkäilemistä, että mitähän sitä laittaa päälle, kun olen noilla kevyillä takeilla ja jonkinnäköisillä villapaidoilla vielä tähän asti sinnitellyt, enkä typeränä ole kaivanut kunnon takkejakaan jne. esille.

Itse rakastan lunta, pääsee laskettelemaan ja kaikki vaan näyttää niin kauniilta, aivan kuin jostain sadusta. Kaverini taas vihaavat sitä yli kaiken. He ruikuttavat koko ajan lumesta ja siitä kuinka on kylmä ja kaikki on liian kirkasta, mikä taas pilaa minulta kaiken ilon, kun joudun koko ajan olemaan puolustuskanalla. Eihän mun periaatteessa tarvitsisi, mutta kai nyt jonkun pitää puolustaa lumen oikeuksia...

No, anyway, rakastan lunta, mutta odotan kauhulla tulevaa talvea ja sen tuomia ruikutuksia. Ja toivon todellakin, että tämä lumi pysyy maassa, vaikka ei se kyllä siltä näytä ainakaan sääennusteen mukaan...
Joskus on suloista hullutella.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #8 : Marraskuu 05, 2009, 22:34:17 »
Lainaus käyttäjältä: Barella
Ja silloin kun 1.11. ainakin keskustassa tuli ihan oikeasti lunta ensimmäistä kertaa (siellä oli pakkasta, joten se oli lunta :) oli ihan pakko sieltä kahvilasta (missä Turku-miitissä olimme) juosta T-paita päällä ulos kylmään.
Eikös se ollut 30.10?

Olihan tuo varsin suloista juosta lähes koko miittiporukan voimin lunta ihailemaan, mutta kuuro kesti noin viisi minuuttia. Kunnon ensilumi tuli tänään, piristi mukavasti päivää. Lumipallojakin ehdin heitellä ja suunnittelemme jo IB-luokka vs kansainvälinen luokka -lumisotaa. Oppilaat vs opettajatkin voisi olla mielenkiintoinen ottelu... Vielä ei lunta ole tarpeeksi pulkkamäkeen, mutta sitä odotellessa. Ensilumi sai minut myös huomaamaan, että minulla on vain yhdet talvikengät, ja nekin sopivat vain yhteen kolmasosaan vaatteistani :D Lainaan kaverilta, kunnes nettitilaukseni saapuu perille.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2009, 08:19:29 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #9 : Marraskuu 05, 2009, 22:41:57 »
Täällä Porissa tuli tänään ensilumi. Aamulla ja aamupäivällä lunta oli vain hieman, mutta iltapäivällä sitä alkoi sataa lisää, ja nyt sitä on jo kohtalaisesti. Aika positiivinen yllätys oli, kun aamulla herätessäni huomasin ikkunasta maassa olevan lumipeitteen. Ensilumi tosiaan tuo minulle valoa ja positiivisuutta tähän loppusyksyn harmauteen ja ankeuteen sekä syksyn ja lumi yleensäkin talven pimeyteen. Pidän talvessa eniten juuri lumesta, se on kaunista ja siinä on joskus aika hauskakin tarpoa, vaikka se välillä aika raskasta onkin. Toivottavasti pysyisi nyt maassa edes muutaman päivän.

Pienenä odotin ensilumea aina malttamattomana ja kun se lopulta tuli, oli pakko päästä heti lumileikkien pariin ja pulkkamäkeen.
Terve kaikille!

Poissa Sethis

• Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletSickle65
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #10 : Marraskuu 06, 2009, 08:22:11 »
Tänne tuli ensilumi jo syyslomalla kaksi viikkoa sitten vaikka asunkin etelä-suomessa. Ensilumi on aina ollut minulle tärkeä ja olen aina pitänyt talvesta muutenkin. Tänään pitäisi vielä tulla lisääkin niin eihän siinä mitään. Ainoa huono puoli on että ei pääse pyörällä kouluun.
"En minä pelkää Harry", Dumbledore sanoi, ja hänen äänensä oli hivenen vahvempi, vaikka vesi oli niin kylmää. "Olen sinun kanssasi."

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #11 : Marraskuu 06, 2009, 10:10:52 »
eilen tuli lunta, ja olisi kyllä ssaanut  jättää tulematta..joku viikko sitten tuli jo sellaista räntää, mutta se suli heti maahan osuttuaan.

Mutta se lumi. Ei,ei,ei. Kylmä-En tykkää. Liukasta-En tykkää. Ei pääse mopolla-en tykkää. Pimeää-en tykkää.

Talvi on INHOTTAVAA aikaa, jja ensilumi olisi saanut jättää tulematta. Olisi muuten kiva jos suomi sijaitsisi päiväntasaajalla:)
Tahdonvoimaa!

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Marraskuu 06, 2009, 22:43:48 »
Eilen tuli lunta ja sitä on tullut tänäänkin melkein koko päivän. Lunta oli satanut kyllä jo ensimmäisen kerran varmaan viikko pari sitten, en nyt oikein muista. Mutta on todella kivaa kun tulee lunta.

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #13 : Marraskuu 07, 2009, 11:50:09 »
äskön kun katoin ikkunasta olin sillein et WHOAA!! kun katoin et siellä on noin paljon lunta :'DDD
senb verran että kenkä uppoo kun astuu jeeehhhh ((((:
I don't care what you think. lol

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Marraskuu 07, 2009, 13:49:54 »
Ekan kerran taisi sataa lunta tänä vuonna ööh... Viime kuun alkupuolella (Lokakuu). Istuin täällä yläkerrassa koneella ja pikkuveli alakerrasta alkoi karjumaan, että sataa lunta. Se on liian kaunis näky niin minä seisomaan keinutuolin päälle ja kattoikkuna auki. Lunta oli ilmeisesti tuprutellut jo jonkin aikaa, koska kaikki oli valkoista. Hetken päästä rynnistin pihalle (Juuhhh kello oli melkein kakstoista ^^) pikkuveli perässä. Keskellä pihaa juoksentelin, pikkuveli paiskasi oven kiinni ja jätti minut pihalle. 8D No siinä kävelin keskelle tietä (asutaan niin korvessa metsänkeskellä, että siitä tieltä ei kulje muitakuin me ja naapurimme) ja tuijottelin taivaalle.

Tänää yönä oli satanut myös lunta. Kaikki jälleen valkoista. 8DD Rakastan lunta ja kylmää ja lumisotaa tietysti. >8D Ja näyttää siltä, että tänään sataa vielä LISÄÄ lunta, koska taivaalla on paljon pilviä. ^^

Eemi

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Marraskuu 08, 2009, 11:16:53 »
No niin... Tais se olla 30.10, niin mun kalenterissa lukee. (Kirjotin sinne) Ei erityisemmin ollut mikään pulkkailukeli sillon. Enpä nyt tiiä, onko sellaista olemassakaan. 8)

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Marraskuu 11, 2009, 19:42:06 »
Voiko täällä muuten keskustella lumesta ja sen tulosta nyt alkaneena talvena? Haulla en löytänyt muuten siitä kertovaa aihetta. :)

//Hyvä juttu. Niin, tänne Kuopioonhan satoi pari päivää sitten kunnolla lunta. Aivan ihanaa! Aamulla oli taivaallista katsoa ikkunasta ulos ja nähdä, kun kaikki on valkoisena. Oli silti melko leuto keli, joten lumipalloja sai hyvin tehtyä. Niitä en kuitenkaan heittänyt, en! 0:)
Lumi on kuitenkin pysynyt maassa ihan kelvollisesti, taitaa tulla melko normaali joulu. :) Pulkkamäkeen en ole vielä rynnännyt kavereiden kanssa tavalliseen tapaan, mutta eiköhän se kohta onnistu. (kuudesluokkalaisillahan on tapana laskea mäkeä, ainakin meillä. :DD )
Tänään oli kirpeän kylmää ja lumi oli epälumipallolunta. Harmi.. :(
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2009, 18:30:58 kirjoittanut Raimei »
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Addi

• Joulua odottava
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Marraskuu 11, 2009, 19:54:37 »
Voiko täällä muuten keskustella lumesta ja sen tulosta nyt alkaneena talvena? Haulla en löytänyt muuten siitä kertovaa aihetta. :)

Voi tietenkin. Tänne Kuopioon satoi eilen lunta oikein reilu määrä. Talvi tuli sitten kerta rysäyksellä. Onneksi ei ole vielä paljon pakkasta. En tykkää, jos on liian kylmä. Sellanen vähän yli kymmennen pakkasastetta on minulle sopiva.

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Joulukuu 16, 2009, 18:42:03 »
Tämä kuulostaa tyhmältä, mutta itse hokasin vasta vähän aikaa sitten, että ensilumi tulee tammikuussa XD
Silloinhan se vuosi vaihtuu... Kaverini suorastaan yllättyi älykkyydestäni, kun huomautin tästä yhtenä päivänä, hänkin oli miettinyt samaa.
Olen silti aika iloinen, että täällä stadissakin on melkein -20 astetta ja lunta on pari senttiä.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #19 : Joulukuu 20, 2009, 10:22:57 »
Meillä on monta kertaa jo tullut ensilumi. Mutta aina se vaan sulaa pois. Ja tulee typerän loskaiseksi koko maisema.
Sais tulla jo toi kunnon lumi.
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #20 : Lokakuu 12, 2010, 14:35:21 »
Ensimmäisten ensilumien leijaillessa sinne sun tänne taitaa olla aika herätellä tätä topiccia. Tänne se satoi tänään puolen päivän aikaan (vähän ennen sitä). Maa tosin oli niin lämmin, että se suli siihen samantien, mutta oli se silti ensilumi. Hämmästyttävän aikaisin vieläpä. Ei täällä yleensä vielä tähän aikaan vuodesta sada muuta kun vettä ja lehtiä. o.O Ja nyt kun kirjotan tätä näyttäisi jälleen tulevan lunta. n__n Oli piristävää katsella sen leijailua. Herätti mukavasti. :D Muutenkin ensilumi on jokavuosi ihana. Sitä voi joko katsella ikkunasta ja rauhoittua tai sännätä pihalle iloisena tuntien itsensä taas lapseksi ja vaikka yrittää pyydystää niitä suuhun. Siinä on jokatapauksessa aina tunnelmaa. ^^ On myös kauniin näköistä, kun kaikki peittyy lumen alle. (Sit kun ilma ja maa on oikeasti niin kylmää, että lumi jää edes vähäksi aikaa.) Ensilumi enteilee myös talvea, joka on lempivuodenaikani. Rakastan ensilunta. <3 Ja nyt väistyy pilvet ja aurinko paistaa. Kaunista, kun ruska oikein hehkuu. ^^ Se vähäinenkin lumi joka tuonne ehkä on jäänyt tosin sulaa, mutta elän toivossa että tänäkin vuonna saadaan pysyvä lumipeite.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #21 : Lokakuu 12, 2010, 15:53:55 »
Viime vuonna täällä tuli ensilumet vasta loka-marraskuun vaihteessa, eli aika myöhäiseksi meni. Tänään oli mahdollisuudet ensilumen tuloon kun aamulla oli hiukan pakkasen puolella, mutta loppujen lopuksi taivaalta tuli ainoastaan pieniä lumihiutaleita muistuttavia rakeita - ei siis lunta.

Toivottavasti kuitenkin lähiaikoina tulisi ihan kunnolla lunta, koska se on paljon kivemman näköistä ulkona kun on valkea lumipeite eikä niin että lehtiä siellä ja lehtiä täällä. Mieluummin talvi kuin syksy, sanon minä.

Ja ne ensimmäiset lumethan on muutenkin aina ne parhaat. Sitten kun joskus helmikuussa lunta on puoli metriä ja se on osittain ihan jäässä ja kaikkea, niin ei se enää ole kivaa. Mutta ensilumi on aina kivaa <3
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #22 : Lokakuu 12, 2010, 17:54:00 »
Täällä idässä maa oli tänään vähän valkoinen. Mutta olisin toivonut lunta enemmän, varsinkin kun ajattelee että jonnekin Keski-Suomeen ja länteen tuli kuulemma hirveästi lunta. :) No, eiköhän sitä vielä tule. Äiti toi tänään kaupasta glögiä, eli taitaa tänä iltana olla tämän syksyn / ihan pohjoisessa jo talven ensimmäisten glögimukillisten vuoro.

Ensilumi on aina yhtä mukava tapahtuma. Varsinkin se niin sanottu 2. ensilumi, jolloin lunta tulee enemmän kuin sentin. Lumi on kaunista ja mukavaa ja pienikin määrä valaisee muuten pimeän syysaamun.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #23 : Lokakuu 13, 2010, 19:49:56 »
Harmittaa! Eihän tänne pääkaupunkiseudulle tietenkään mitään ensilunta vielä ole satanut, taisi olla eilen kun näin ehkä pari räntähiutaletta ilmassa (jotka nekin välittömästi sulivat). Täällä on kyllä ollut sen verran kylmät ilmat, että varmaan olisi sataessa lunta tullut tupaan, mutta ihan sees oli taivas... ja tietysti sitten kun lämpeää niin alkaa sataa - vettä. .__x Haluan lunta!
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #24 : Lokakuu 13, 2010, 21:20:15 »
Tänne tuli ensilumet 10.10.10 :--D mutta ikävä kyllä ne ei ollu pysyvät ku lämpötila oli plussan puolella.. =/ haluaisin lunta tänne koristamaan maata mutta eiköhän neki jossai vaiheessa. Talvella lumimaisemista saa ihania kuvia ja on jo toki kamera valmiina että pääsis räpsimään kuvia maisemista mutta eipä täällä vielä lunta ole... Ja nätimpihän se on jos on kunnolla lunta eikä ohut kerros josta ruoho töröttää läpi. Eli pittää vaan jaksaa ootella sitä talven tuloa että tulis ne pysyvät lumet. Viime vuosi täällä meni niin että 4.10.09 tuli ensilumet ja ne pysy siihen asti että ne keväällä suli. Eli nyt sitte talvea oottelemmaan~
Cadillac.