Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli-trilogia  (Luettu 14430 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Just smile, let it shine!
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Nälkäpeli-trilogia
« Vastaus #75 : Tammikuu 18, 2013, 23:29:31 »
^ Oi kiitos paljon, itsekkin olen pokkari versiota etsinyt kaikkialta!!! Ostin toiset osat nimittäin pokkarina enkä halua että yksi kirja on erillainen :D se pitää kokonaisuuden.
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
« Vastaus #76 : Tammikuu 20, 2013, 17:28:59 »
Minä lukaisin nämä kaikki sen jälkeen kun olin nähnyt ensimmäisen elokuvan, sen verran viihdyttävää kamaa oli. Ja niin olivat kyllä kirjatkin. Ensimmäisen osan luettuani, minun oli pakko käydä ostamassa kakkos osasta pokkariversio, koska olin lähdössä pitkälle reissulle enkä vain voinut jättää luku urakkaa kesken odottamaan :)

Tykkäsin kyllä kovastikin. Huomasin sen erityisesti siitä, kun olin saanut viimeisenkin kirjan loppuun, miten kauan ajatukseni pyörivät vain Nälkäpelin tapahtumien ympärillä. Olisin halunnut lukea enemmän! Tykkäsin myös Katnissin hahmosta, minkä kyllä oikeastaan jo tiesinkin elokuvien perusteella.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Sanottakoon vielä, että muita parhaita on ehdottomasti kyllä Haymitch, Peeta ja Finnick. Haymitch on ollut alusta asti jotenkin rankka tyyppi ja parantunut vain koko ajan. Tosin voi olla, että mielipiteeseeni vaikuttaa osittain elokuvakin. Joka tapauksessa hahmo on parantunut vanhetessaan, kuten hänen viinansakin, heh heh. Peetasta aloin tosissani tykätä Vihan liekeissa. Siinä tuli lopullisesti selville miten hyvä ja vilpitön tyyppi hän on, eikä vain näyttele sellaista. Finnick oli tosiaan aikas kummallinen ihan aluksi ja tuntui minustakin vähän täytteeltä, mutta hetken päästä häneen nyt vain oli ihastunut ihan täysin. Harmittaa hänen kohtalonsa.

Galesta sen sijaan en tykkää oikeastaan yhtään. Vähän kummallista tosin, koska yleensä tykkään sen tyyppisistä tapauksista. Ajattelinkin ensimmäistä osaa lukiessani, että hän on varmaan sellainen ihana hahmo, mutta ei ollutkaan. Ainoastaan ärsyttävä, määräilevä ja nokkiinsa ottava tappurapää. Peeta sopii Katnissille paremmin! Olinkin tavallaan vähän pettynyt Peetan takaisin tullessa hänen muuttuneesta luonteestaan. Ei enää söpöjä kohtauksia, nyyh. Hänen tilansa vaikutti pitkään muutenkin niin lopulliselta, että melkein jo luulin että se oli sitten siinä se Peetan kohtalo.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2013, 17:55:52 kirjoittanut Craza »

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #77 : Tammikuu 25, 2014, 08:56:54 »
Minähän rupesin Nälkäpelejä lukemaan vasta ihan äskettäin. Tykkäsin paljon, varsinkn Vihan liekeistä. Matkijanärhen alussa meinasin jättää kesken, koska se Katniss oli vain niin ärsyttävä! Vihaan Plutarchia, vihaan Haymichia, vihaan Peetaa, vihaan Galea... Alku oli ärsyttävä, mutta lopusta tykkäsin kyllä! Olen siis vasta 11, (kyllä, olen nuori) niin tykkäsin myös molemmista leffoista. Tykkään Madgesta tosi paljon, ja myös Primistä. Hämmennyin hetken siinä lopussa, että ketkä olivat ne kaksi lasta, kunnes tajusin. Mutta tykkään kirjoista!

(En siis osaa tehdä spoileri-juttua, en sen takia kirjoita pidemmin.)

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #78 : Kesäkuu 05, 2014, 11:12:30 »
Hah. Vihdoinkin tuli etsittyä tämä aihe. Olen lukenut kaikki Nälkäpelit. Aluksi luin ne vain siksi, että elokuvat kiinnostivat ja halusin lukea kirjat ennen elokuvien katsomista. Nyt olen lukenut kirjat, mutta inhoan niitä elokuvia. En ole katsonut niitä, paitsi joitain videoita ja kuvia niistä, mutta ne riittävät. Hahmojen ulkonäöt poikkeavat aivan liikaa niistä, millaisiksi ne kirjoja lukiessani olen kuvitellut.
Mutta nyt itse kirjoihin: Ne ovat hyviä. Peetaa tosin olen inhonnut suunnilleen tämän ensiesiintymisestä asti. Gale on paljon parempi tyyppi. (Laitan seuraavan tekstin spoilereihin, siinä on vähän kaikista kirjoista tietoja. Älä lue jos et ole lukenut kirjoja!)
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Tiedoksi sitten vielä, että olen 12-vuotias enkä pidä näitä kirjoja mitenkään turhan rankkoina. Voisin varmasti elokuvatkin katsoa, mutta ne hahmojen ulkonäöt... Järkytyin etenkin nähdessäni kuvan Voltista. Snowkin on hirveä... Ja Haymitch. Ja Johanna... Ja kaikki muutkin. Mikseivät elokuvien tekijät voineet nähdä vaivaa näyttelijöiden valitsemiseen ulkonäönkin perusteella?!

Anteeksi tämä vuodatus, en minä yleensä tällä lailla... *hipsii hiljaa pois anteeksipyytävä ilme kasvoillaan*
"They're taking the hobbits to Isengard!"

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #79 : Syyskuu 18, 2014, 23:24:27 »
Nyt tuli ittelläki kesän aikana vihdoin Nälkäpeli-trilogia luettua.
Kirjoissa oli sekä hyviä että huonoja puolia. Tykkäsin siitä, ettei päähenkilö todellakaan ollut mikään täydellinen. Katniss ei ollut avuton, muttei myöskään niin ylivertainen, että olisi pärjännyt yksin. Katniss oli kamalan tunnekylmä ihminen, tai ainakin minä koin hänet välillä niin. Tajuan kyllä, että Nälkäpelissä on oltava valmis tappamaan muita elääkseen, mutta melko monessa kohdassa hän olisi ollut valmis tappamaan vaikkapa Peetan tai Galenkin. Selviytyminen oli se ykkösjuttu aina ja ikuisesti Katnissin mielessä. Kuten sanoin, Katniss oli hirveän hyvä hahmo nimenomaan siksi, että hänessä oli vikoja.
Gale/Katniss/Peeta -kolmiodraama oli kyllä todella ärsyttävä. Melko monissa nuorille suunnatuissa fantasia/skifi/yms. sarjoissa sankari ja sankaritar lopulta paritetaan keskenään. Niin tehtiin tässäkin, plus että Twilightin tyylisesti tässä oli tämä kuvio, missä piti valita kahden eri pojan/miehen väliltä.
Ja aina, kun Nälkäpeli-trilogiasta puhutaan, on ehdottomasti mainittava Hyamitch! Hän oli loistava hahmo, koko sarjan suola! Täytyy näin ylipäätään mainita trilogian positiivisena puolena se, että kirjailija oli älynnyt laittaa Nälkäpelin voittajille erinäisiä mielenterveys- ja päihdeongelmia. Oli umpijuoppo Hyamitch, pari narkkaria, Annie... Ja muillakin oli enemmän tai vähemmän ongelmia. Eihän Nälkäpelin kaltaisesta pelistä ihan terveenä selvitä!
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Carafiina

• Vuotislainen
« Vastaus #80 : Heinäkuu 31, 2015, 12:11:15 »
Luin tuossa juhannuksen aikaan kaikki Nälkäpelit ja täytyy kyllä sanoa että pidin niistä todella! Ensimmäinen osa oli paras, kaksi myöhempää tuntuivat välillä todella väkisin kirjoitetuilta. Olen nähnyt kaksi ensimmäistä osaa elokuvana, ja minusta ne toimivat hyvin vaikka välillä ärsytti, että minusta tärkeitä kohtia oli otettu pois. Ja toisin kuin Pottereissa tms. kolmatta osaa lukiessani näin hahmot samanlaisina kuin elokuvissa (en tiedä onko se hyvä vai huono asia). Jotenkin Peeta-Gale-Katniss kolmiodraama ärsytti minua todella paljon. Koska kirjat on kirjoitettu Katnissin näkökulmasta, lukijan on todella hankala päättää kantansa Peetan ja Galen suhteen, mutta toisen osan luettuani päätin että Peeta on minusta parempi, mukavamman luonteinen ja näin. Gale olisi toisaalta sopinut ehkä Katnissille paremmin. Loppu oli joka tapauksessa liian ennalta arvattava ja olisi ollut jännittävämpää, jos Katniss olisikin vetänyt puskista jonkun kolmannen tyypin, (esim Haymitchin haha :D).
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only to remembers to turn on the light."
-Albus Dumbledore

Poissa annihufflepuff

• Tylypahkan oppilas
  • Vuotislainen
« Vastaus #81 : Kesäkuu 20, 2016, 04:13:40 »
Siis mitä?? Onko se Gael?? Minä olen sen lukenut aina Galena:00xd