Kirjoittaja Aihe: Kirpputorit, Vintage-liikkeet, 2nd hand-liikkeet ym.  (Luettu 4602 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Kirpputorit, Vintage-liikkeet, 2nd hand-liikkeet ym.
« Vastaus #25 : Syyskuu 09, 2016, 20:47:55 »
Vähän on aikaa vierähtänyt siitä, kun viimeksi tähän topiciin kirjoitin, mutta periaatteessa moni asia ei ole muuttunut paljoakaan. Pidän paljon kirppiksillä ja divareissa kiertelystä, sillä niistä voi löytyä oikeasti itselleen sopivia tavaroita mukaan. Muutosta viime viestiini on ainakin se, etten ole enää samaan tapaan päässyt kiertelemään kirppiksiä kuin ennen: vuosia olen asunut asunnossa, josta lähimmälle kirppiksille on sen verran pitkä matka minulle kulkea kävellen, ettei sitä tullut mahdollisesti vain tavaran katselun ilosta varmaan kertaakaan ole tullut tehtyä. Jos lähempänä olisi jokin putiikki, niin varmasti olisin siinä vieraillut.

Siellä on halpaa, ja olen tehnyt hyviä löytöjä

Kirpputorimyyjiäkin on moneksi. Osa myy hyvää tavaraa sopuhintaan, joskus jopa yllättävän halvalla jo kirpputoriasteikollakin, mutta olen nähnyt myös paljon ylihintaisia tavaroita. Saahan sitä pyytää ja joku saattaa ostaakin, ei sillä. Jos itse myisin kirppiksillä tavaraa, myisin suht edullisesti: näin tavaraa voisi kenties mennä paremmin kaupaksi, jolloin itse saisin tasaisemmin rahaa sekä ostaja hyvän mielen ilman älytöntä tuhlausta. Mielestäni juuri tähän tuhlaukseen ja sen vähentämiseen sekä ekotekoihin kirppikset yms. putiikit ovat hyviä. Ekologinen ajattelu ja toiminta on hienoa, mutta osa kirppismyyjistä voisi ajatella loppuun asti: olen nähnyt rikkinäisiä ja likaisia tavaroita myyntipaikoilla, eivätkä nämä houkuttele ostamaan itseään tai välttämättä koko myyntipaikasta.

Ei sillä, että budjetin puolesta olisi mitenkään tarve, mutta sieltä löytää usein hauskaa tavaraa.

Opiskelupiireissä tosiaan kuulee paljon tuosta budjetista, eikä suotta. Kirppikset yms. ovat tärkeitä ainakin osalle opiskelijoista, esimerkiksi oma opiskelija-asuntoni ruokapöytä sekä tuolit hommasin käytettynä. Enkä pane myöskään pahakseni sitä, että sain tässä lahjaksi sukulaiseltani yhden kipon ja lautasen liittyen keräämääni sarjaan - nimenomaan kirppikseltä ostettuna. Eli minua ei myöskään haittaa jos saamani lahjat ovat kirppiksiltä, kunhan tavara on kunnossa.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.