Kirjoittaja Aihe: Ihanat/ärsyttävät kohdat Pottereissa  (Luettu 7144 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Britney

• Ankeuttaja
Ihanat/ärsyttävät kohdat Pottereissa
« : Lokakuu 02, 2009, 16:48:23 »
Mitkä ovat teistä aivan loistavasti kirjoitettuja kohtia? Tai niin hauskoja että naurat ääneen? Entä, mitkä ovat niitä päinvastaisia, ärsyttäviä kostauksia? Niitä, missä tekisi mieli huutaa ääneen ärsytyksestä? Sellaisia voi kirjoittaa tänne niin paljon kuin jaksaa!!!:)

Oma esimerkkini:
Ehdoton ihanuussuosikkini on Puoliverisessä prinssissä, kun Harry ja Ginny ovat juuri alkaneet seurustelemaan. Eli s. 575-576, luku 25: Sivusta kuultu näkijä. Siinä Harry, Ginny, Ron ja Hermione keskustelevat Rohkelikon oleskeluhuoneessa, ja Ginny sanoo erittäin hauskan jutun. Kohta on esimerkki J.K. Rowlingin loistavasta huumorintajusta.:) Tilanne missä he ovat Rohkelikkotornissa kuvaa myös heidän ystävyyttään, ja sitä miten yksi tupa on kuin yksi iso perhe.

''Voisi kuvitella, että ihmisillä olisi parempiakin juorunaiheita'', Ginny sanoi istuessaan oleskeluhuoneen lattialla nojaten Harryn jalkoihin ja lukien Päivän Profeettaa. ''Kolme ankeuttajahyökkäystä viikossa eikä Romilda Vane keksi muuta kysyttävää kuin että onko totta, että sinun rintaasi tatuoitu hevoskotka.''
 Ron ja Hermione ulvoivat naurusta. Harry ei välittänyt heistä.
''Mitä sinä vastasit?''
''Sanoin, että se on unkarilainen sarvipyrstö'', Ginny sanoi ja käänsi muina miehinä sanomalehden sivua. ''Paljon miehisempi.''
''Kiitti'', Harry virnisti. ''Entä mitä sanoit Ronilla olevan?''
'Kääpiöpallura, mutten sanonut missä.''
Ron näytti nyrpeältä ja Hermione oli tikahtua nauruun.

Ja ärsyttävin kohta koko sarjassa on Salaisuuksien kammion s.279. Se kuuluu näin: ''Minusta tuntuu'', Harry sanoi vieläkin hiljaisemmalla äänellä, ''että on koittanut aika kaivaa isän vanha viitta esiin.'' Se jotenkin tuntuu oudon muodolliselta. (Onko se oikea sana?) En tiedä edes oikein mikä siinä kohdassa tökkii, mutta silti.  

No, se on minun mielipiteeni. Mitkä ovat teidän??? Kertokaa suosikkinne ja juuri ne päinvastaiset kohdat, tuntemukset mitkä ne teissä herättää, ja miksi ne kohdat ovat niin sellaisia kuin ovat?

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2009, 14:02:42 kirjoittanut Britney »

Poissa Afro

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Ihanat/ärsyttävät kohdat Pottereissa
« Vastaus #1 : Lokakuu 07, 2009, 15:51:48 »
Suosikkejani ovat Lee Jordanin huispausselostukset, erityisesti AV:ssa. Naurattaa tuo AV:n kiroilu ja Garmiwan reaktiot niihin ja hahhah :D
Okei okei tuun taas järkiini. Inhokkejani on erityisesti joidenkin hahmojen kliseisyys (AAARGH)..

Anteeksi hyvin lyhyt sepustus.

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #2 : Marraskuu 04, 2009, 21:27:26 »
Mun mielestä se KV:n kohta kun ne on taikaministeriössä, niin on tosi ahdistava.

Tai mun mielestä kaikki semmosseet kohat ihan missä tahansa elokuvassa, tv-ohjelmassa tai kirjassa missä on tosi iso mahdollisuus jäädä kiinni esim. jos jossain elokuvassa jokkut tyypit menee vaan johkin kiellettyy paikkaan ja sit ne on sillein ''äkkiä ne tulee kohta'' niin on tosi ahdistavia.

Kun tässäkin kohdassa on ISO mahdollisuus jäädä kiinni kun ne ei tiedä niitten jutuista melkein mitään.

Olipas sekava vastaus, no kai pitäis opettella kertoon selvemmin :'DDD
I don't care what you think. lol

Poissa Linnaea borealis

• Luudan päällä joka säällä!
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Marraskuu 09, 2009, 12:59:01 »
Lempikohtiani on erityisesti KV:n alku missä on seitsemän Harrya ja LK:ssa se kohta kun Severus, Voro, Villisilmä ja Harry hiipparoivat kekellä yötä tylypahkan käytävillä ja kun huispauksen MM kisoissa on se vanha velho jästinaisten yömekossa... AV:ssä lempparini on myös tuo Leen selostus ja kun Ron sanoo ennustustunnilla jotain sinnepäin kun: kun Merkurius on ********* se tarkoittaa että Heinäkuussa syntyy rillipäinen ruipelo. Anteeksi tuo viimeinen Ronin lausahdus kun en muista sitä kokonaan.

~ Puskajussi
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 09, 2009, 13:07:51 kirjoittanut puskajussi »
"Urheutta on monenlaista. Vaaditaan paljon
urheutta nousta vastustamaan vihollisiaan,
mutta sitä tarvitaan myös silloin, kun noustaan
vastustamaan ystäviä."

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Marraskuu 12, 2009, 17:43:43 »
Paras ja ihanin kohta minun mielestä on KV:ssä, kun Fred tai George sanoo Pottervahdissa jotain siihen suuntaan, että Voldemort pystyy halutessaan liikkumaan nopeammin, kuin Severus Kalkaros sampoopullon nähdessään. Se jaksaa aina lukukerrasta toiseen naurattaa minua.
Myös Punurmion aavistus, että Harry on syntynyt keskitalvella, on huvittava.

Ärsyttäviä kohtia taas on aika vähän.
Lainaus käyttäjältä: Britney
''Minusta tuntuu'', Harry sanoi vieläkin hiljaisemmalla äänellä, ''että on koittanut aika kaivaa isän vanha viitta esiin.'' 
Juuri tuollaiset kohdat kuitenkin käyvät niiin paljon hermoon. Kaikki tuollaiset liialliset täydellisyydet tekevät henkilöistä niin epäinhimillisiä! Ja se kliseisyys!
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Marraskuu 16, 2009, 16:14:42 »
 Ise asiassa koko Harry Potter ärsyttää minua jo pelkällä olemassaolollaan =) Ginny on paras tyyppi siitä ja esim. just se kohta (se hevoskotka-kääpiöpallura-kohta) ja sitten se, kun Ginny sanoo pp-ssä kun ne on lähössä taikaministeriöön(vai olikse sittenkin FK???!!!) että ''ja minun ansiostani ne lentävät räät ahdistelevat vieläkin heitä'' tai jotakin vastaavaa. Ginny on huvittava ihminen =)=)=) onneksi. Harryn kliseisyys häiritsee syvästi ja inhoan sitä, että Harry on paras, Harry kyllä pelastaa kaikki,  Harry uhrautuu muiden puolesta... Esim. Hermionen olisi pitänyt saada enemmän huomiota kirjoissa.

Hebb

Poissa Haidi

• Huispauskapteeni
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #6 : Elokuu 01, 2010, 19:14:44 »
Minua nauratti LP:ssa kohta jossa Harry, Ron ja Hermione hakevat vettä huispauksen maailmanmestaruusottelussa. He jonottavat vesihanaalle ja jonossa heidän edellään joku ministeriön velho ja Archie kinastelevat Archien vaatetuksesta (pitkä kukikas yöpaita).

"Pue nyt vain nämä päällesi, Archie, ole niin kiltti, ethän sinä voi kuljeskella täällä tuo näköisenä, se jästi tuolla veräjällä alkaa jo olla epäluuloinen-"
 "Minä ostin tämän jästikaupasta", vanha velho intti. "Jästit käyttävät tälläisiä."
 "Jästinaiset käyttävät tuollaisia,Archie, eivät miehet, miehet käyttävät tällaisia", ministeriön velho sanoi ja heilutti liituraitahousuja.
 "Minä en vedä noita jalkaani", vanha Archie ilmoitti närkästyneenä. "minä pidän terveellisestä tuulenviristä nivusissani, kiitos vain."
 Tässä vaiheessa Hermione sai niin hurjan kikatuskohtauksen, että syöksyi pois jonosta ja tuli takaisin vasta kun Archie oli ottanut vettä hanasta ja lähtenyt poispäin.

Puskajussi! Se kohta siellä ennustuksissa meni tälleen:

"Aaaaah", Ron matki professori Punurmion salaperäistä kuiskutusta, "kun taivaalle ilmestyy kaksi Neptunusta, se on varma merkki siitä että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2010, 16:56:22 kirjoittanut Surumielinen »
Elämä on, tässä ja nyt.

Poissa Sape

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Elokuu 02, 2010, 22:56:35 »
Ärsyttävä kohta oli minusta, kun KV:ssä Ron ja Harry riitelivät ja lopulta Ron lähti. Ja monet Pimento kohdat ovan niiin ärsyttäviä.
Ihania on paljon, mutta yksi hellyyttävä on, KV:ssä ne Lunan taulut :'')

Pirukas

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Elokuu 04, 2010, 18:35:29 »
Tämä on kyllä ehdottomasti kirjasarjan paras keskustelu, jossa repesin totaalisesti kun luin tämän ekaa kertaa! XD Harmi kun tämä ei päässyt itse leffaan.

Ja Harryn kauhuksi Kuhnusarvio ojensi kätensä ja näytti kahmaisevan Kalkaroksen tyhjästä heidän luokseen.
"Lakkaa lymyilemästä ja liity seuraamme, Severus!" Kuhnusarvio hikkasi hyväntuulisesti. "Juttelin tässä juuri Harryn poikkeuksellisesta liemenkeitosta! Osa kunniasta lankeaa tietenkin sinulle, sinähän opetit häntä viisi vuotta!"
Kuhnusarvion kainaloon ansaan jäänyt Kalkaros katsoi Harrya konkkanokkansa vartta myöten silmät viirullaan.
"Hassua, ettei minusta milloinkaan tuntunut siltä, että olisin onnistunut opettamaan Potterille yhtään mitään."
"No niin sitten, se on siis luontainen kyky!" Kuhnusarvio huusi. "Olisitpa nähnyt mitä hän keitti minulle ensimmäisellä tunnilla, elävien kuolleiden juoman - koskaan en ole nähnyt oppilaan valmistavan parempaa ensimmäisellä yrityksellään, en usko että edes sinun, Severus-"
"Niinkö tosiaan?" Kalkaros sanoi hiljaa, ja hänen katseensa porautui Harryyn, joka tunsi olonsa aika levottomaksi. Se siitä vielä puuttuisi, että Kalkaros alkaisi tutkia, misät hänen vasta paljastetut nerokkuutensa taikajuomatunneilla oli peräisin.
"Muistutapa minua, mitä muita aineita sinä opiskelet", Kuhnusarvio sanoi Harrylle.
"Pimeyden voimilta suojautumista, loitsuja, muodonmuutoksia, yrttitietoa..."
"Lyhyesti sanottuna kaikkea mitätarvitaan, jos aiotaan auroriksi", Kalkaros sanoi hiukkasen ivallisesti.
"Joo, no, aurori minä haluaisin olla", Harry sanoi uhmakkaasti.
"Ja loistava sellainen sinusta vielä tuleekin!" Kuhnusarvio jylisi.
"Minusta sinun ei kannata ruveta auroriksi Harry", Luna sanoi yllättäen. Kaikki kääntyivät häneen päin. "Aurorit ovat mukana Lahohammas-salaliitossa, luulin että se on yleisessä tiedossa. He toimivat sisältä käsin kaataakseen taikaministeriön yhdistelemällä pimeyden taikuutta ja ientulehdusta."
Harry veti simaa nenäänsä, kun hän tyrskähti nauruun. Oli toden totta kannattanut tuoda Luna juhliin ihan vain tämän takia.

Poissa Mameha

• Peilijään uurtaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #9 : Syyskuu 24, 2010, 19:43:59 »
Jostain syystä en ole koskaan pitänyt SK:n keskiyön kaksintaistelu -luvusta. Se on aina tuntunut minusta jotenkin ylimääräiseltä (tai miten sen nyt sanoisi) ja muistankin pienempänä aina hypänneeni sen yli lukiessani Pottereita. Muistaakseni jätin usein myös koko salaisuuksein kammion lukematta, sillä en pitänyt Dobbysta :D Erityisesti vihasin riiviöryhmyä. Nykyään yksi pahimmista mielestäni on Tylyahon reissu Chon kanssa FK:ssa.

"Aaaaah", Ron matki professori Punurmion salaperäistä kuiskutusta, "kun taivaalle ilmestyy kaksi Neptunusta, se on varma merkki siitä että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."
Tuo on minustakin loistava kohta! Myös PP:ssä tähtitiedon tunnilla käytävä keskustelu, jossa Ron kysyy Lavenderilta: "Can I have a look at Uranus, too?", joka ei suomeksi toimi, on alkuperäisenä loistava. Yksi suosikkejani on myös KV:n Pottervahti-kohta. Eri tavalla hienoja ovat esimerkiksi koko kirjasarjan loppu, huispauspokaalivoitto, Severuksen muistot, kun Hagrid kertoo Harrylle tämän olevan velho... Hyviä kohtia on valtavan paljon, joten en luettele niitä kaikkia. Jos niitä ei olisi, en varmaankaan roikkuisi tällä foorumilla näin paljoa.
Wow! We're identical!

Poissa Linnaea borealis

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Toukokuu 26, 2011, 15:21:07 »
Minua nauratti LP:ssa kohta jossa Harry, Ron ja Hermione hakevat vettä huispauksen maailmanmestaruusottelussa. He jonottavat vesihanaalle ja jonossa heidän edellään joku ministeriön velho ja Archie kinastelevat Archien vaatetuksesta (pitkä kukikas yöpaita).

"Pue nyt vain nämä päällesi, Archie, ole niin kiltti, ethän sinä voi kuljeskella täällä tuo näköisenä, se jästi tuolla veräjällä alkaa jo olla epäluuloinen-"
 "Minä ostin tämän jästikaupasta", vanha velho intti. "Jästit käyttävät tälläisiä."
 "Jästinaiset käyttävät tuollaisia,Archie, eivät miehet, miehet käyttävät tällaisia", ministeriön velho sanoi ja heilutti liituraitahousuja.
 "Minä en vedä noita jalkaani", vanha Archie ilmoitti närkästyneenä. "minä pidän terveellisestä tuulenviristä nivusissani, kiitos vain."
 Tässä vaiheessa Hermione sai niin hurjan kikatuskohtauksen, että syöksyi pois jonosta ja tuli takaisin vasta kun Archie oli ottanut vettä hanasta ja lähtenyt poispäin.

Puskajussi! Se kohta siellä ennustuksissa meni tälleen:

Niinpäs menikin. :)) Ja tuo LP:n kohta oli tosiaan aika huvittava.
vastustamaan ystäviä."

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
« Vastaus #11 : Toukokuu 27, 2011, 17:16:53 »
Harry Pottereiden huonoin kohta on loppu. KV loppuu ihan kesken.Sitten vain kerrotaan että mitä tapahtui yhdeksäntoista vuotta myöhemmin.Ihmisiä voi kiinnostaa muutkin kuin päähenkilöt.Olisi edes voinut vaikka kirjoittaa kirjan ilman varsinaista juonta ja kertoa mitä tapahtui Voldemortin kuoltua!!!!!

Poissa Linnaea borealis

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Toukokuu 27, 2011, 17:42:11 »
Harry Pottereiden huonoin kohta on loppu. KV loppuu ihan kesken.Sitten vain kerrotaan että mitä tapahtui yhdeksäntoista vuotta myöhemmin.Ihmisiä voi kiinnostaa muutkin kuin päähenkilöt.Olisi edes voinut vaikka kirjoittaa kirjan ilman varsinaista juonta ja kertoa mitä tapahtui Voldemortin kuoltua!!!!!

tää on ihan totta. olisi kiinnostavaa lukee esim. miten Harry ja Ron pääs taikaministeriöön, Hermione kävi Tylypahkan loppuun ymsymsyms.
vastustamaan ystäviä."

Poissa tollomuksu

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #13 : Lokakuu 04, 2011, 04:13:19 »
Kaikki edellämainitut hauskat kohdat on minunkin listalla. Lisään siihen vielä Lunan muita kuolemattomia lausahduksia, joista mieleen tulee nyt "lirppuvat loistoveikot". Eikä Lunan huispausselostus PPssä kalpene kyllä yhtään Leen vastaaville:

"Ja kaato on Puuskupuhin Smithillä", sanoi uneksuva ääni, joka kaikui pitkin tiluksia. "Hänhän selosti viime ottelun, ja Ginny Weasley lensi häntä päin, minusta tuntuu että luultavasti tahallaan - siltä se näytti... Smith oli aika epäkohtelias Rohkelikolle ja varmaan hän katuu sitä nyt, kun pelaa heitä vastaan - oi, katsokaa, hän menetti kaadon, Ginny otti sen häneltä, hänestä minä pidän, hän on tosi kiva..."
Harry tuijotti selostajan koroketta. Ei kai kukaan täysjärkinen voinut päästää Luna Lovekivaa selostamaan? Mutta ei edes ylhäältä päin voinut erehtyä siitä pitkästä likaisenvaaleasta tukasta eikä kermakaljakorkkihelmistä... Professori McGarmiwa näytti Lunan vieressä hivenen vaivaantuneelta, aivan kuin olisi lievästi katunut valintaansa.
"... mutta tuo iso puuskupuh otti kaadon häneltä, en muista hänen nimeään, joku Bibble se oli - ei, Buggins -"
"Se on Cadwallader!" sanoi professori McGarmiwa kovalla äänellä Lunan vierestä. Väkijoukko nauroi.
---
"Ja Harry Potter riitelee pitäjänsä kanssa", Luna totesi tyynesti ja puuskupuhit ja luihuiset huutelivat katsomosta ivahuutoja. "En usko, että se auttaa häntä siepin etsinnässä, mutta ehkä se onkin ovela metku..."
---
-- Luna ei näyttänyt huomanneen; häntä eivät tuntuneet lainkaan kiinnostavan sellaiset maalliset asiat kuin maalinteot, vaan hän yritti vetää katsojien huomion sellaisiin seikkoihin kuin mielenkiintoisen muotoiset pilvet ja se mahdollisuus, että Zacharias Smithiin, joka ei ollut vielä siihen mennessä onnistunut pitämään kaatoa hallussaan minuuttia kauemmin, oli tarttunut jokin minkä nimi on "luuseripöpö".
"Seitsemänkymmentä-neljäkymmentä Puuskupuhille!" äyskäisi professori McGarmiwa Lunan kovaääniseen.
"Onko jo?" Luna ihmetteli. "Oi, katsokaa! Rohkelikon pitäjä on saanut käsiinsä lyöjän mailan!"
---
"Kuulin ottelun selostuksen tänne", Ron sanoi ja hänen äänensä tärisi naurusta. "Toivottavasti Luna saa vastedes selostaa aina... luuseripöpö..."

Myös se kohta AVssa on huippu, jossa Kalkaros yhyttää Harryn yöllä hiiviskelemästä linnassa ja takavarikoi kelmien kartan. Kartta alkaa vinoilla Sev-paralle kun se yrittää saada selville sisällön. Valitettavasti en omista kolmoskirjaa enkä voi tarkistaa, mutta jotenkin näin se meni:
"Kuutamo, Sarvihaara, Anturajalka ja Matohäntä tervehtivät ja lausuvat ihmetyksensä siitä, miten moisen (joku haukkumanimi) on onnistunut päästä professoriksi."
Jotain muutakin osuvaa ne taisivat ehtiä veistellä ennenku Lupin ehti väliin ;)

Yleensä ne kohdat joissa Dobby tuli kuvaan mukaan oli kans suloisia.
Ihminen on erehtyväinen ja lehmä on märehtiväinen.

Poissa Amortentia

• Uneksia
  • Vuotislainen
  • Pottermore: DreamBlut4303
« Vastaus #14 : Lokakuu 08, 2011, 12:12:56 »
Minusta ihanin kohta koko kirjasarjassa on PP:ssä se kun Harry suutelee Ginnyä. Se on niin ihana, kaikki Loimuavat katseet ja muut...

Ärsyttävin kohta on ehdottomasti LP:ssä, se kun Harry ja Malfoy langettaa kiroukset toisiinsa, ja se Malfoyn kirous osuukin Hermioneen ja Harryn Goyleen ja Kalkaros käskee Goylen sairaalasiipeen, mutta sanoo ettei huomaa mitään eroo Hermionessa... Ärrh, se on ärsyttävää! s. 287, Taikasauvojen punnitus.
korpinkynnenoleskeluhuone.blogspot.fi

Potter-fanin Potter-blogi

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Lokakuu 08, 2011, 13:07:13 »
Lainaus
Lainaus
tää on ihan totta. olisi kiinnostavaa lukee esim. miten Harry ja Ron pääs taikaministeriöön, Hermione kävi Tylypahkan loppuun ymsymsyms.

Täysin samaa mieltä, jotenkin oudon keskeneräinen loppu.. Olisin mieluusti lukenut enemmän siitä miten taikamaailma nousi takaisin jaloilleen.

Poissa Elovenatyttö

• Kultakutri
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Joulukuu 02, 2011, 20:50:13 »
Pottereissa on muutamia kohtia, jolle repeän yksinkertaisesti aina. Vaikka olisin lukenut ne sen 91371891 kertaa, huomaan aina tikahtuvani nauruun. Kertooko tämä jotain Rowlingin kirjoitustaidoista vai minun huumorintajustani?

Ensinäkin, SK:ssa se alku, jossa Harry huijaa taikovansa Dudleyn. Kun se alkaa mesota "KETKUTTI METKUTTI! KOUKERO KIEMURA!" niin mä en vaan pysty enää :D onko tuo kenenkään muun mielestä hauska vai olenko se vain minä ja mun kieroutunut mieli?

FK:ssa on muutamia hassuja pätkiä, jotka toimii huomattavasti paremmin enkuks, en pystyny siihen aluksi, koska se oli aivan liian naurettava. Siinä kohtaa, kun Harry raivoaa Ronille ja Hermionelle, jotka kummatkin ovat kauhusta jäykkänä, että "WHO SAVED THE PHILOSOPHER'S STONE? WHO GET RID OF RIDDLE? WHO SAVED YOUR BOUTH SKINS FROM THE DEMENTORS?" jne jne loputtomiin saakka. Angst-Harry enkuks on vaa jotenki liian hulvaton.

Söpöin kohta on ehdottomasti PP:n loppu, jossa Molly ja Fleur tekee jonkinlaisen sovinnon ja Remus ja Tonks päätyy yhteen. Awws <33
The girl who lives in dreams.

Poissa osmojee

• Vuotislainen
  • I LOVE POTTERS
    • piquant que limé
« Vastaus #17 : Joulukuu 04, 2011, 12:19:44 »
Mäki tykkään tosta SK:n ketkutti metkutti- kohdasta : D ja sen lisäksi PP:ssä kun V.I.P - tulokset tulee ja Hermionen kädet tärisee niin paljon, että pöllökin tärisee :D + AV:ssä kun Hermione sanoo : Harry on yhä hengissä, koska ei ole niin tyhmä, että vain vilkaisee kalmakoiraa ja ajattelee heti, että ookoo, selvä, paras potkaista tyhjää !
Things arranged always, one way or another <3

Poissa tofutessi

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Joulukuu 09, 2011, 23:33:42 »
omnomnom... Parhaat kohdat on ehdottomasti Puoliverisessä Prinssissä, kun

'' Harry katseli ympärilleen: Ginny juoksi häntä kohti ja hänen silmissään oli tuima,loimuava katse, kun hän kietoi kätensä hänen ympärille. Ja yhtään ajattelematta, lainkaan suunnittelematta, tippaakaan piittaamatta, vaikka viisikymmentä ihmistä katseli, Harry suuteli häntä.
Monen pitkän hetken - tai kenties puolen tunnin - tai ehkä usean aurinkoisen päivän - jälkeen he erkanivat. Huoneessa oli hyvin hiljaista. Sitten muutamat vislasivat ja alkoi hermostunut hihitys. Harry katsoi Ginnyn pään yli ja näki Dean Thomasin pitävän särkynyttä lasia kädessään ja Romilda Vanen näyttävän siltä että saattaa heittää jotain. Hermione säteili, mutta Harryn katse etsi Ronia. Lopulta hän löysi edelleen pokaalia puristavan Ronin, joka näytti puulla päähän lyödyltä. He katsoivat toisiaan sekunnin murto-osan, sitten Ron nytkäytti vähän päätään niin että Harry tulkitsi sen tarkoittavan: ''No - jos sinun on pakko.
Olento Harryn rinnassa karjui riemusta, Hary hymyili levesti Ginnylle ja elehti sanoitta muotokuva-aukon suuntaan. Se tuntui tarkoittavan pitkää kävelyretkeä, jonka kuluessa he voisivat - jos ehtisivät - jutella ottelusta.
---
Se, että harry Potter seurusteli Ginny Weasleyn kanssa, tuntui kiinnostavan suurta ihmisjoukkoa, josta enin osa oli tyttöjä, mutta seuraavien viikkojen aikana Harry huomasi yhtäkkiä tulleensa onnellisesti kuuroksi jouruille. Oli sentään vaihteeksi mukavaa, että siksi, että jokin teki hänet onnellisemmaksi kuin hän muisti pitkään aikaan olleensa, eikä siksi että on ollut mukana jossain karmeassa pimeyden taikuuteen liittyvässä kohtauksessa.
'' Voisi kuvitella, että ihmisillä olisi parermpiakin juorunaiheita'', Ginny sanoi istuessaan oleskeluhuoneen lattialla nojaten Harryn jalkoihin ja lukien Päivän Profeettaa.''Kolme ankeuttajahyökkäystä viikossa eikä Romilda Vane keksi muuta kysyttävää kuin että onko totta, että sinun rintaasi tatuoitu hevoskotka.''
 Ron ja Hermione ulvoivat naurusta. Harry ei välittänyt heistä.
''Mitä sinä vastasit?''
''Sanoin, että se on unkarilainen sarvipyrstö'', Ginny sanoi ja käänsi muina miehinä sanomalehden sivua. ''Paljon miehisempi.''
''Kiitti'', Harry virnisti. ''Entä mitä sanoit Ronilla olevan?''
'Kääpiöpallura, mutten sanonut missä.''

Toi on mun mielestä ihan parhaita kohtia :DD  Muutenkin parhaita on mun meilestä ne kohdat, joissa Harry ''tuntee veljellisiä tunteita'' Ginnyä kohtaan, vai miten oli :D Rowlingilla on muutenkin mun mielestä tosi hyvä kekseliäisyys, jonka huomaa parhaiten Weasleyn perheestä; Fred, George, Ron ja Ginny parhaita. Mieleen niistä jääny varsinkin F&G Percy-vitsit, Ronin sarkastiset kommentit, ja Ginnyn mm. se lepakonräkä herja juttu.

Mä oon skannannu kirjast noi kohat ja ne on mun kalenterissaki :DD
Silence is the most powerful scream - Anonymous

Poissa Pric

• fanityttö
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosStone26806
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #19 : Joulukuu 11, 2011, 17:46:00 »
Mun mielestä ihanimpia on sellaset pikku jutut,sivulauseet jotka naurattaa aina vaik lukee monee kertaa, en nyt muista ulkoa sanasta sanaan ja en jaksa kattoo kirjasta, mut esim. vernon hakkasi naulaa hedelmäkakkuviipaleella, voiteli sanomalehteään marmeladilla jne..
:D mut sitte Fredin&Georgen vitsit, Archie ja yöpaita,Krumin Herm-oo-nini kaikki tälläset pikkujutut,jotka tekee kans hp kirjoista ainutlaatusia :D
it's a passion

Poissa Suskulainen

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Joulukuu 14, 2011, 19:06:52 »
Hyh, en ole ikinä pitänyt Ginnystä (se on vaan NIIIIN inhottavan täydellinen, mikä ärsyttää mua ihan suunnattomasti), ja inhoan sitä kohtaa, kun hän ja Harry alkavat seurustelemaan ja sitten kaikki on niin ihanaa ja dilulilulii ja sateenkaaria ja unelmia.. Lisäksi en pidä siitä kun Sirius kuolee, se on aina hirveä kohta :(

KV:ssa on todella monia kohtia, mistä pidän todella paljon, Ronin vitsit KV:ssa (muutenkin koko kirjasarjan aikana Ronin jutut on kivoja. Lempparihahmoni :)) on hyviä. Lisäksi Fredin ja Georgen jutut on aina hauskoja etc., myös angstaava Harry on mahtava kuten täällä jo aiemmin mainittiin. Hyviä kohtia on niin kamalasti..

- Suskulainen

Poissa Måns

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Joulukuu 16, 2011, 22:39:33 »
Omasta mielestäni paras (tosin myös aika bittersweet) kohtaus on Feeniksin killassa sen jälkeen kun Harry on urkkinut Kalkaroksen nuoruudenmuistoja ajatuseulassa ja ymmärtänyt siinä ettei hänen isänsä ollutkaan niin täydellinen, ja tätä tosiaan seuraa se että Harry murtautuu Pimennon työhuoneeseen päästäkseen pikku takkavisiitille Kalmanhanaukiolle. Kun Harryn pää tupsahtaa keittiön takkaan, kukas muukaan siellä on kuin Remus - sisäinen puppyshipperini ensinnäkin ulisee tässä vaiheessa, mutta myös tätä seurannut keskustelu Harryn ja "gay dadsien" eli siis Siriuksen ja Remuksen välillä on ihana, ensimmäistä kertaa Harrylla on oikeasti jotain vanhempien ja isoveljien väliltä jotka tukevat häntä, ja hän myös oppii uusia asioita biologisista vanhemmistaan.
Jaaaa valitettavasti ärsyttävin kohta tuleekin sitten parisataa sivua myöhemmin kun Harry menettää kerralla tämän kaiken Siriuksen kupsahdettua.

Kohtia jotka saa mut nauramaan on Pottereissa äärimmäisen paljon, siellä on hauskaa läppää sekä lauseita joille muuten vaan nauran vaikkei niitä olisi vitseiksi tarkoitettukaan. Esimerkkinä nyt vaikka klassinen "Just wait until my father hears about this."
Fuck that shit, I scrub drums for no man.
- Snafu

icon ©puolipro

Poissa Puhpallura

• Sonic Screwdiver
  • Vuotislainen
    • kirja/valokuvaus-blogini
  • Pottermore: ThornOwl10828
« Vastaus #22 : Joulukuu 22, 2011, 19:50:25 »
Mä tykkään aika paljon niistä kohdista PP:ssä kun Harry ja Dumbledore matkustaa Voldemortin menneisyyteen, ja muutenkin kun Harrylle selvenee sen synkkä kohtalo.. Jaa ömh no tietysti kaikki nämä Dumbledoren puheet varsinkin ekoissa kirjoissa ja ja... Niitä on vaikee ees luetella :3
Mutta ikäviä kohtia on ainaki ne kun jotku Harryn läheiset kuolee, Sirius, Dumbledore.. Tuntuu vähän että Harry menettäis liikaakin ihmisiä, eihän lopussa ole kelmeistäkään ketään jäljellä, vaikka ei Harry kyllä Peteristä välittäisi..
Onko teillä muuten sellasita hyvin ärsyttävää tapaa pomppia jännittävissä kohdissa tekstin yli? Minulle käy joskus niin ja sitten hetken päästä joutuu palaamaan taaksepäin kun tajuaa sen :/
we are all stories in the end
just make it a good one

Poissa liiketerapia

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #23 : Tammikuu 02, 2012, 15:25:35 »
Ihanin kohta on 3. kirjan lopussa, kun Harry ja Hermione juttelevat sairaalasiivessä ja Kalkaros tule huutamaan "TÄMÄ - LIITTYY - JOTENKIN - POTTERIIN" En osaa selittää miks, mut se vaan on ehdottomasti ihanin kohta. :D Muutenkin 3. kirjan loppua on tosi kiva lukea.

Ärsyttäviä kohtia on ne, kun Harry alkaa huutamaan Pimennon luokassa, että Voldemort on tullut takaisin. Miksi Harry oli niiiin tyhmä, ettei tajunnut, että se on ihan väärä keino? Kuten McGarmiwa sanoi, siinä ei ollut kyse totuuksista ja valheista.

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
« Vastaus #24 : Tammikuu 02, 2012, 15:39:51 »
Miksi Harry oli niiiin tyhmä, ettei tajunnut, että se on ihan väärä keino?

Kuka hemmetti rupeaa ajattelemaan keinoja tuollaisessa tilanteessa? Miettikää nyt mitä kaikkea traumatisoivaa Harry on kokenut. Siinä on varmaan tunteet niin pinnassa, että se huuto vain tulee ilman että ehtii sitä miettiä. Mää ainakin olisin luultavasti ruvennut vollottamaan ja painunut ovet paukkuen pihalle, eikä se nyt ainakaan olisi fiksua... :D
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa Puhpallura

• Sonic Screwdiver
  • Vuotislainen
    • kirja/valokuvaus-blogini
  • Pottermore: ThornOwl10828
« Vastaus #25 : Tammikuu 02, 2012, 16:42:54 »
Myös se kohta AVssa on huippu, jossa Kalkaros yhyttää Harryn yöllä hiiviskelemästä linnassa ja takavarikoi kelmien kartan. Kartta alkaa vinoilla Sev-paralle kun se yrittää saada selville sisällön. Valitettavasti en omista kolmoskirjaa enkä voi tarkistaa, mutta jotenkin näin se meni:
"Kuutamo, Sarvihaara, Anturajalka ja Matohäntä tervehtivät ja lausuvat ihmetyksensä siitä, miten moisen (joku haukkumanimi) on onnistunut päästä professoriksi."
Jotain muutakin osuvaa ne taisivat ehtiä veistellä ennenku Lupin ehti väliin ;)
Se on munkin mielestä ihan mahtava kohta :D Se menee näin...

"Katsotaanpa, katsotaanpa..." Kalkaros mutisi, veti taikasauvan esiin ja levitti kartan pöydälle. "Paljasta salaisuutesi!" hän sanoi ja kosketti sauvalla pergamenttia.
  Mitään ei tapahtunut. Harry puristi kätensä nyrkkiin, jotteivät ne vapisisi.
  "Näytä itsesi!" Kalkaros sanoi ja napautti karttaa lujasti.
  Kartta pysyi tyhjänä. Harry hengitti syvään ja yritti tyyntyä
  "Professori Severus Kalkaros, tämän koulun juomamestari, käskee sinua paljastamaan tiedot, jotka kätket!" Kalkaros sanoi ja kopautti karttaa taikasauvalla.
  Kuin näkymätön käsi olisi kirjoittanut pergamenttiin, kartan sileälle pinnalle ilmestyivät sanat:
  "Herra Kuutamo tervehtii kohteliaasti professori Kalkarosta ja kehottaa häntä pitämään epäluonnollisen ison nenänsä erossa toisten ihmisten asioista."
  Kalkaros jähmettyi. Harry tuijotti pöllämystyneenä sanoja. Mutta kartta ei lopettanut siihen. Ensimmäisen kirjoituksen alle ilmestyi lisää sanoja.
  "Herra Sarvihaara on yhtä mieltä herra Kuutamon kanssa ja haluaa lisätä, että professori Kalkaros on ruma mäntti."
  Se olisi ollut hervottoman hauskaa, jollei tilanne olisi ollut niin vakava. Ja lisää oli tulossa...
  "Herra Anturajalka haluaa ilmaista ällistyksensä sen johdosta, että mokomasta hölmöstä on tullut professori."
  Harry sulki kauhuissaan silmänsä. Kun hän avasi ne uudestaan, kartta oli sanonut viimeisen sanansa.
  "Herra Matöhäntä toivottaa professori Kalkarokselle hyvää päivänjatkoa ja neuvoo: pese tukkasi, limanuljaska."
we are all stories in the end
just make it a good one

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #26 : Tammikuu 03, 2012, 22:32:17 »
Tuo Marauders Map -kohta on kyl mahtava. Snapu-raukka.
Ärsyttävimpiä on suurinpiirtein kaikki kohdat, missä on Pimento. Mun Feeniksin Killan lukeminen usein tyssää Pimento-kohtiin. Paitsi se uraohjaus-tunti Harrylle oli hauska. :D
Koko KV:n loppu on upea. Prince's Tale! Ihanaa alusta loppuun. Always. <3
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Emilas

• Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltSeeker31442
« Vastaus #27 : Toukokuu 17, 2012, 23:57:52 »
Ei tarvi kovinkaan pitkälle ekkaa kirjaa lukea, ku ei voi enää olla nauramatta. Joka kirja on ihan täynnä niin hauskoja juttuja. En ees muistanu kuin paljon niitä oli ennen ko aloin lukkeen ekkaa pikkusiskoille ääneen. Esim. Ko harry on lähössä ekaa kertaa junalla tylypahkaan, molly saarnaa kaksosille: "jos saan yhdenkin kirjeen että olette räjäyttänyt vessan tai" "Räjäyttänyt vessan! Ei me olla koskaan räjäytetty vessaa" "vaikka idea oli kyllä mainio, kiitos äiti" fred ja george jatkaa. Tai jotenki nii se meni
Ja sitte jatkuu ko ginny alkaa itkeen laiturilla: "älä itke ginny, me lähetetään sinulle kamalasti pöllöjä" "me lähetetään sinulle tylypahkan vessanpytty..."
Näissä kohissa en voi olla nauramatta. Toinen on kans fredin suusta kuultua pottervahissa: "ehkä hän on, ehkä ei, mutta tosiasiaksi jää, että hän pystyy halutessaan liikkua nopeammin kuin severus kalkaros shampoopullon nähdessään. :):):)
Ärsyttäviä kohtia ei nyt tuu mieleen.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #28 : Toukokuu 18, 2012, 22:09:05 »
Olenkohan ainoa jota nyt on häirinnyt nuo Ginnykohdat? Itse en pidä koko henkilöstä jotenkin, Harry & Ginny -loppuparitus on mielestääni karsea, nehän saa lapsiakin, eh eh! Cho olis ollu parempi, vaikka ei sitäkään olisi ollut jaksettu lukea. Finnish is a hard language. Kutosessa ja seiskassa tuo paritus oikein HOHKAA läpi. Yök.

Itse tykkään juuri noista Pimentokohdista, muiden hahmojen reaktiot tähän henkilöön ovat mahtavia :D
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Emilas

• Vuotislainen
« Vastaus #29 : Kesäkuu 04, 2012, 19:37:25 »
Raivostuttavimmat kohat on rita luodikon aikaansaamat riidat ja valheet. Ne on niin hirveitä! Kauhia kiero toimittaja...

Poissa Linnaea borealis

• Vuotislainen
« Vastaus #30 : Kesäkuu 04, 2012, 20:12:11 »
Ja raivostuttavimpaa on se, kun Harry yliarvioi itsensä/aliarvioi muut. Esim: "En voi ottaa teitä mukaan, se on liian vaarallista" tms. Lisäksi se, kun KV:ssä Harry luulee jossain vaiheessa, että muut on sen puolella vaan Harryn takia, eikä sen takia, että saisi itse paremman elämän. Ja ihaniin kohtauksiin täytyy vielä lisätä ne kohdat, joissa kaikki on "hyvin". Esim. Se, kun Harry ja muut käy ihan normaalia koulua hetken aikaa eikä yritä ratkaista jtn arvoituksia tai pelastaa maailmaa. Ja teitysti KV:n se kohta, kun Ron tulee takaisin ja tuhoaa medaljongin, olenko ainoa joka itkee siinä? :D

vastustamaan ystäviä."

Poissa Emilas

• Vuotislainen
« Vastaus #31 : Kesäkuu 08, 2012, 00:35:45 »
Ja ihanimmat on ne ko saa tietää että kalkaros ei ollukkaan sittekkää voldemortin puolella ja ko harry tajuaa dumbledoren huoneessa viimesessä kirjassa että hänen on kuoltava.

Poissa Suuri Johtaja

• Suuri Johtaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Kesäkuu 10, 2012, 16:05:53 »
Ihan helmi kohta on KV:n alussa, kun Harry ja muut lähtee Likusteritieltä ja Harry ei halua antaa hiuksiaan monijuomaliemeen.

"Jos te luulette, että annan kuuden ihmisen riskeerata henkensä -!"
"- koska ensimmäinen kertahan se meille kaikille olisi", Ron sanoi,
"Tämä on eri asia, tämä että teeskentelisit minua -"
"No, ei meistä kukaan niin kamalasti siitä tykkää", Fred sanoi vilpittömästi. "Kuvittele, jos vaikka jokin menee vikaan ja me jäädään lopuksi ikäämme rillipäisiksi ruipeloiksi ääliöiksi."
Harry ei hymyillyt.
"Te ette voi tehdä sitä, jos minä en suostu yhteistyöhön, te tarvitsette minun hiuksiani."
"No, siinä meni se suunnitelma romuksi", George sanoi. "Onhan ilmeistä, ettei me mitenkään voida nyhtää sinulta hiusta, jos sinä et suostu yhteistyöhön."
"Joo, kolmetoista meikäläistä vastaan jätkä, jolla ei ole lupaa taikoa; meillä ei ole mitään mahdollisuuksia", Fred sanoi.

Huikeeta :D

Ja sitten PP:ssä on kohtaus, kun Weasleyt, Harry ja Hermione menee käymään Weasleyn Welhowitseissä ensimmäistä kertaa. Meni suunnilleen näin: Ronilla oli sylissä kasakaupalla laatikoita, ja jompikumpi kaksosista sanoo hinnan Ronin ostoksille, ja Ron sanoo "Olen teidän veljenne!" ja sen jälkeen kaksosista toinen sanoo "Ja yrität ryöstää meidät. Saat sulmun alennusta"

Harmi kun ei ole nyt tuota PP kirjaa ulottuvilla, tuo kohtaus oli hauska :D Ja samoin samassa luvussa kun kaksoset yrittävät urkkia Ginnyltä poikaystävistä.

Ärsyttävää taas on, kun Harry on välillä niin nokkela, siis liian nokkela minun mielestäni... Kuten LP:ssä kun labyrintissä sfinksi tekee arvoituksen. Ja myös arvailee aika hyvin kaikkea oikein, kuten sen että Draco meni isänsä paikalle kuolonsyöjiin, vaikka Hermione ja Ron eivät millään uskoneet tätä...

Poissa Jemppu

• Pikkukaupungin Potterhullu
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MirrorRose30377
« Vastaus #33 : Helmikuu 02, 2013, 18:24:26 »
Mä en nyt jaksa ihan kaikkea luetella mutta yks kohta on FKn lopusta,missä mä repeän aina niin paljon,että mun on melkein aina suljettava kirja,ja rauhoituttava.Menee jotenkuten näin:

Seuraavan päivän kotimatka Tylypahkan pikajunassa oli täynnä monenmoisia tapahtumia.Ensinnäkin Malfoy, Crabbe ja Goyle,jotka olivat selkeästikin odotelleet koko viikon tilaisuutta hyökätä ilman opettajatodistajia,yrittivät hyökätä junan käytäviltä Harryn kimppuun,kun tämä oli tulossa vessasta.Hyökkäys olisi saattanut onnistuakin,jolleivät he olisi epähuomiossa valinneet hyökkäyspaikaksi sellaisen osaston vierustaa,joka oli täynnä AK:n jäseniä,jotka nousivat yksissä tuumin Harryn avuksi.Sen jälkeen kun (pitkälitaniaAK:jäseniä) olivat jonkin aikaa käytelleet Harryn opettamaa laaja herja-,sekä manausvalikoimaa,Malfoy, Crabbe ja Goyle muistuttivat lähinnä valtavia Tylypahkan koulupukuun ahtautuneita etanoita,jotka Harry, Ernie ja Justin hiivasivat matkatavaratelineisiin.

Toi on vaan...*tirsk* niin mahtava *tyrsk* kohta *tirsktirsk*.

Ja sitten niihin huonoihin kohtiin.Huonoihin kohtiin kuuluu koko Salaisuuksien kammio-kirja,lukuunottamatta paria hyvää kohtaa,joita en voi mainita,koska en sentään kanniskele pottereita jokapuolelle.
Muuten huonoja kohtia on aika paha mainita,mutta sanottakoon että 'Harry&Cho to Tylyaho'-kohdasta en pitänyt.
Always.

Poissa rääkyvä röttelö

• Vuotislainen
« Vastaus #34 : Maaliskuu 24, 2014, 18:17:48 »
Ihania kohtia on paljon ja nauran niille aina kauheasti. Se kelmien kartta kohta on todella hyvä muutamia kohtia joita nyt tulee mieleen esimerkiksi se kun ron hermione harry fred ja george olivat yhtä aikaa pöllölässä se meni jotenkin näin:
''mitä te tällä teette''
''Lähetetään kirje''
''mitä tähän aikaan'' en nyt muista nimiä ketkä sanoivat yms.
Nauran myös aina sille KV:ssa kun harry muistelee sitä muistoa jossa he kävität kolkon mökillä.
Harry sanoi jotenkin näin ''hän heristi sormeaan sen ministeriön tyypin nenän edessä hyvä ettei tunkenut sitä hänen nenäänsä'' jotenkin noin se meni:) nauran sile aina:P

Tylsin ja ärsyttävin kohta koko sarjassa on puoliverisen prinssin alku jossa selitetään vaan siitä kun jästien pääministeri istuu huoneessaan:P

Poissa katjuska

• ainoa laatuaan
  • Vuotislainen
« Vastaus #35 : Huhtikuu 22, 2014, 16:47:24 »
En tiedä miksi, mutta minusta yksi raivostuttava oli PP:ssä luvussa feeniksin surulaulu. Se meni jotenkin näin:
Aivan kuten Dumledore oli jättänyt maailman, jättänyt Tylypahkan... jättänyt Harryn.
Silloin olisi tehnyt mieli raivota  Harrylle ,että miten hän saattoi ajatella niin..

Hyviä kohtia Pottereissa on niin monta mutta en muista niistä yhtäkään

//nyt löytyi! Harry Potter ja feeniksin kilta ,käärmeen silmä ,s.145-146:
Joumukuu saapui ja toi tullessaan lisää lunta ja viidesluokkaisille todellisen läksyvyöryn. Ronin ja Hermionen valvojaoppilasvelvollisuudet kävivät nekin joulun lähestyessä yhä työlläämmiksi. Heidät kutsuttiin valvomaan linnan korisreluja ("Yritäpä ripustaa hopealankaa, kun toinen pää on Riesulla ja se yrittää kuristaa sinut sillä", Ron sanoi.),vahtimaan ensi-ja toisluokkalaisia, jotka viettivät välitunnit sisällä kirpeän pakkasen vuoksi ("ja ne on nenäkkäitä räkö nokkia, me ei takuulla oltu yhtä nokkavia kun oltiin ekaluokalla",  Ron sanoi) ja valvomaan vuoroin käytäviä Argus Voron kanssa, joka epäili että joulun henki voisi näyttäytyä velhojen kasintaistelujen ryöppynä ("Sillä tyypillä on sontaa aivojen paikalla", Ron sanoi raivoissaan.)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2014, 20:25:53 kirjoittanut katjuska »
"In 900 years of time and space I’ve never met anyone who wasn’t important"- The Doctor

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #36 : Toukokuu 08, 2014, 15:20:07 »
Nauran aina äänneen Lee Jordanin ja kaksosten jutuille.

Ekan kerran ku luin Feeniksin kiltaa, koko kirja oli musta tosi ahistava, koska ahistun aina sellasissa tilanteissa joissa voi tapahtua jotain kamalaa jos jää kiinni. Esim sen jälkeen ku Harry huus Kalkkarokselle jotain et "niillä on anturajalka!", mun oli pakko laittaa kirja sivuun ainakin viikoksi koska olin varma et nyt se ääliö paljasti kaiken Pimennolle (vaikka mistä se olis voinu tietää kuka on anturajalka?).

Myös viimeinen kirja oli ajoittain aika ahdistava, mutta en kerennyt keskittyä siihen ahdistukseen niin paljon kun piti vain saada nopeasti tietää miten se loppuu.
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa Muggle

• Vuotislainen
  • HARRY POTTER IS MY PAST, MY PRESENT AND MY FUTURE
« Vastaus #37 : Kesäkuu 14, 2014, 10:06:41 »
No vaikea sanoa, kun ei kaikkia kohtauksia niin tarkasti muista :D Mutta Puoliverisen prinssin Ginny/Harry-seurustelustelukohtaus, joka on mainittu myös aloitusviestissä, on hupaisa. Sitten myös kaikki Fred/George-kohtaukset jne.
"You're just as sane as I am" Luna Lovegood

Poissa Flobberworm

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Marraskuu 28, 2016, 23:20:53 »
Mun lempparikohtia on kaikki ne kohtaukset kirjoissa ku on joulu. Tylypahka kuulostaa niin ihanalta varsinki jouluaikaan<3 Ja kaikki ne kohat ku Harry, Ron ja Hermione elää ihan tavallista arkea opiskeluineen Tylypahkassa. Ja lemppariin kuuluu myös se kohta ku vitosessa kaikki oppilaat alkaa yhtäkkiä oksennella Pimennon tunnilla ja joutuu lähtemään sairaalasiipeen ja Pimento on ihan hämillään. En tiiä mikä mutta joku siinä kohassa on niin kivaa :D
Inhottavimpia kohtia Pottereissa on ainaki neloskirjan alku. En tykkää yhtään huispauksen maailmanmestaruuskisoista. Varmaan siks ku luin nelosen ekaa kertaa niin pienenä ni mulla meni tosi kauan aikaa lukee sitä ni on jääny traumat et se kohtaus ois sika pitkä :D
Myöski kutosen alku, se missä kerrotaan siitä jästiministeristä(?) on mun mielestä tylsä. Samoin inhottavaa oli se ku Harry kävi Dumbledoren yksityistunneilla. Jostain syystä niitä kohtia oli vaan niin tylsä lukea :D
Follow the spiders!? Why couldn't it be follow the butterflies?