Kirjoittaja Aihe: Pukeutumistyylisi?  (Luettu 8757 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: StoneShadow3592
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Pukeutumistyylisi?
« Vastaus #75 : Lokakuu 13, 2012, 04:04:43 »
Oma pukeutumistyylini on aika Rock-painotteinen. En tykkää pukeutua massan mukaan, ja harvoin löydänkään mitään vaatteita näistä perus vaatekaupoista. Gina Tricooseen minua ei saa astumaan jalallaankaan, tosin välillä sielläkin on joutunut vierailemaan. Ja pakko myöntää että nahkatakkini on ostettu kyseisestä kaupasta, tosin olen tuunaillut siitäkin enemmän rock-henkisen, siinä on rintamerkkejä ja niittejä kiinni sekä maalasin selkään ison Stam1na merkin.
Bänsdipaidat, niihin pukeudun eniten. Rakastan bändipaitoja. Nykyään olen oppinut tykkäämään myös topeista, niitäkin vaatekaapista löytyy muutama, joko ihan perusmustia tai sitten jotain pääkallokuviota tms.
Hameita en siedä, viimeksi käytin hametta rippijuhlissani, ja silloinkin pakotettuna. Ei taida kotoa enää edes yhtään hametta löytyä. Eli sanomattakin selvää että käytän vain housuja. Maastohousut, reisitaskuhousut, muuten vain mustat housut. Omistan kahdet farkut, joita käytän hyvinhyvin harvoin. Legginssejäkin minulta löytyy muutamia, nykyään käytän niitä harvemmin, mutta jos käytän niin aina jonkun piiiitkän bändipaidan tms. kanssa. Eli ei mitään lyhyt toppi + legginssit yhdistelmää.
Kenkinä käytän ainostaan joko maihareita tai bootseja. Ja yleistyksestä että naisilla/tytöillä on paljon kenkiä niin tässä asiassa kyllä poikkean täysin. Minulla on tasan kolme kenkäparia, joista yhtä käytän säännöllisesti. Monella miestutullanikin on enemmän kenkiä kuin minulla.

Pukeudun enimmäkseen mustaan ja housuissa sitten maastokuosiin. Punaisia vaatteita löytyy pari, muista väreistä vaatteissa en niinkään välitä. Taitaa pari valkoista KISSin paitaa kyllä löytyä.
Talvella en käyä pipoa, en vain jostainsyystä ole oppinut pipoa käyttämään. Toppatakkiakin käytän harvoin, vaikka sellainen minulta löytyy, miesten musta toppatakki. Minulle tulee niin usein kuuma kävellessä, että vedän -20 asteen pakkasillakin t-paita päällä.

Koruina löytyy vasemmasta ranteesta vuoden 2011 sauna open airin ranneke, joka pysyy siinä niin kauan kuin pysyy. Kaulakoruina minulla on Ari Koivusen riipus, johon olen kaikki keikoilta saaneet plektrat kiinnittänyt sekä Tapparan hopeinen kaulakoru. Välillä taino aika usein kaulastani löytää myös Stam1nan Dogtac (kirjoitetaanko se noin?) laatan, jonka sain/ostin keväällä kun stam1nan uusin levy ilmestyi.

~Stairway~
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #76 : Lokakuu 14, 2012, 15:19:35 »
Hmm... Pukeutumistyylissäni on pieni ristiriita: miten pukeudun ja miten haluaisin pukeutua.
Minä tykkään laittautua ja pukeudun mielelläni kauniisiin vaatteisiin ja kartan mahdollisimman paljon lökäreitä,tennareita, huppareita, vaikka ei minulla siis ole mitään niitä vastaan, mutta minulle ne eivät sovi tai ainakaan minun tyyliini ne eivät istu.  En pukeudu kovin silmiinpistävästi, mutta siis rakastan korkokenkiä ja hameita/mekkoja, mutta en käytä niitä arjessa kovinkaan paljoa. Käytän kylläkin lähes aina jonkinlaisia korollisia kenkiä. Useimmiten jalassani on farkut ja värivalikoimakin on niin laaja kuin sinisiä ja parit mustat, tosin haluaisin punaisetkin, mutta eipähän ole vielä tullut hankittua. Farkkujen kanssa tykkään käyttää T-paitoja, lähinnä ehkä mustia,ruskeita,vihreitä eli ei mitään kovin erikoista. Farkkuliiviäni rakastan ja käytänkin sitä aika usein. Kesäisin käytän paljon mekkoja ja silloin paitanikin ovat vähän mielikuvituksellisia. Talvella taas käytän enimmäkseen jotain villaisia tunikota (tai jtn vastaavia).
Haluaisin pukeutua erottuvammin ja näyttävämmin, mutta vielä en ole sellaisia vaatteita saanut hankittua, mutta suunnitelmissa olisi. Emp:ltä voisin löytää paljonkin ihania paitoja, kun vaan saisi aikaiseksi tilata :)
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Elenna

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Lokakuu 14, 2012, 17:10:28 »
Minun pukeutumistyylini on harmittavan tavallinen. Joskus haluaisin hankkia jonkin repäisevämmän vaatteen, mutta silloin epävarmuus iskee ja pelottaa, kehtaisinko näyttäytyä erikoisemmassa asussa. Toisaalta myös tykkään pukeutumistyylistäni, sillä vaatteeni ovat siistejä ja mukavia päällä. Välillä vain tuntuu, että sulaudun ihan liiaksi taustaan...

Pukeudun siis pääasiassa toppeihin tai vartalonmyötäisiin t-paitoihin, ja huppari on yleisvaatteeni (löysistä huppareista en kuitenkaan pidä). Välillä päälläni on tavallinen trikoopaita. Farkkuja käytän lähes aina, kun taas legginsit eivät innosta. Hameita käytän joskus kesällä, mutta yleensä vain kotona. Viime kesänä innostuin mekoista (prinsessaominaisuuteni heräsivät sikeästä unesta) ja pukeuduin tavalliseen kesämekkoon niin kotona kuin kaupungillakin. :)
Kenkiä omistan rajallisesti, mutta muutamia ihania korkokenkiä minulla on. Olen lyhyt, niin saan siitä hyvän syyn käyttää korkoja! Kesällä hankin ihanat kiilakorkokengät ulkomailta, ja syyskäyttöön on korolliset nilkkurit. Talvisaappaissakin on korkoa. Koulussa käytän kuitenkin yleensä ihan vain tennareita, korkokengät säästän muihin rientoihin.

En ole yleensä ollut ollenkaan villapaitaihmisiä, mutta tänä syksynä nekin ovat päätyneet vaatevalikoimaani. Olen peräti innostunut löysistä villapaidoista, vaikka vartalonmyötäiset paidat ovat aina olleet juttuni! Huomasin, että (yllättävää kyllä) villapaidat ovat ihanan lämpimiä ja mukavia päällä. Enää ei tarvitse hytistä aamuisin bussipysäkillä.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #78 : Lokakuu 15, 2012, 16:28:29 »
Häväettää lukea aikaisempaa viestiä tähä topaan.. se on vähän... sellainen :'D

Mutta, mun pukeutumistyyli on jotain tavallisen ja erikoisen väliltä. En halua kuulua massaan enkä erottua siitä niin paljon että kääntäisin katseita.. No kyllä joskus sitäkin tulee vastaan. Sanoisin että pukeudun aika rockisti. Yleensä mulla on päällä jotkut pillifarkut, mustat tai siniset, ja sitten farkkujen väriin sopiva huppari, musta, valkoinen tai sininen.. Tai bändihuppari jotka useat tuppaavat mustia olemaan.. Kauluspaitojakin omista, ruudullisia, erivärisiä. Sitten yhdistelen erilaisia vaatteita, teepaitoja, vartalonmyötäisiä teepaitoja ja sellaisia. Talvellä yleensä pukeudun sään mukaan, eli joku paksu huppari niskaan ja toppatakki sun muuta lämmintä.

Jalassa mulla yleensä on tennarit, tai street kengät.. Yleensä matalavartiset.. joskus vähän korkeammatkin riippuen kelistä.

Kesä onkin sitten toinen juttu, yleensä teepaita ja farkkucaprit tai sellaiset u know. Kenkiä en kesällä hirveästi käytä, ainakaan kotona. Mutta jos jonnekkin kaupungille lähtee niin sitten kyllä pistän kengät.

Sitten niistä pikkuhiluista, yleensä en käytä mitään. Paitsi ketjuja roikkuu farkuista ja sitten on joku kaulakoru ja ehkä joku sormus.. Tai nahkaranneke tai ketju ranteessa etc. Se tuo vähän "väriä" tuohon pukeutumiseen muuten :'3
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #79 : Lokakuu 15, 2012, 20:26:28 »
Noh, menipä viesti remonttiin, koska häpeä. :D

Pukeutumiseni on aika tavallista, mutta ei kuitenkaan sellaisella massateinilissuihQdaa-tavalla, vaan sillein, että en pidä kuitenkaan mitään kovin huomiota herättäviä vaatteita, kuten gootihtavia (?) hameita, vaikka sellaisen kovastikovasti haluaisinkin :3 Mikkelin tasoon nähden, pukeudun kuitenkin aika erikoisesti. Jos pukeutumistani pitäisi johonkin genreen lokeroida, se olisi varmaan rockahtava. Mutta joskus saatan olla kuitenkin myös sellainen "runotyttö-tyyppiä", niin kuin tuo miun veli sanoo :D

Vaatekaapista löytyy oikeastaan mustaa, mustaa, mustaa, mustaa, punaista, harmaata, vähän tummansinistä, valkoista, punaista ja mustaa. Tykkään hameista tosi paljon, mutta minulla on ongelmia niiden ostamisessa ja farkkujen käyttäminen on vain simply niin paljon helpompaa. Omistan vain kahdet farkut, nyyh. Miun pitäis ostaa perus-siniset ja punaset. Mutta omistan revityt mustat, sekä musta-valko-ruudulliset. Hameita mulla on vaan yksi käytettävä kipale, joka on vaaleansininen ja jonka kanssa pidän mustia sukkahousuja ja ehkä polvisukkia :) Hankintalistalla on farkkujen lisäksi yksi aika nam musta hame ♥ Tykkään huppareista ja neuleista ja kauluspaidoista :)  Eniten käytettyjä paitoja on puna-sini-musta kauluspaita, musta normi pitkähihainen, valkoinen pitkähihainen, musta toppi, vedenvihreä neule, Rocky Balboa-paita, Paramore-paita ja Nightwish-paita.

Kesällä pidän farkkuja, farkkushortseja, sukkahousuja silloin tällöin shortsejen kanssa, t-paitoja (mulle tulee alaston olo pelkällä topillaa..), kauluspaitoja, mustaa ja valkoista pitkähihaista, punaisia converseja ja kylmempänä päivänä vedenvihreetä/puna-valkoraidallista/mustaa hupparia ja farkkutakkia.  Syksyllä ja keväällä mennään aika samoilla linjoilla, paitsi shortsit jättäytyy suosiolla pois. Talvella en häpeile laittaa esim. kouluun ulkohousuja (semmoset oranssit ♥), mutta kaupungilla kuljen yleensä farkuilla, mustalla parkatakilla, converseilla tai mustilla nahkanilkkureilla, mustalla pipolla, sinisellä puuvilla-kaulaliinalla ja harmailla lapasilla. Ulkona mulla sitten onkin noi toppahousut, musta toppatakki, beiget ulkoilukengät, musta pipo, kaulahuivi ja jotkut paksummat lapaset/rukkaset.

Koruja en osaa kovin paljon käyttää, mitä nyt jotain sekalaisia Turkista, Thaimaasta ja Kanarialta tuotuja braceletteja käytän (sori en osaa antaa osuvaa suomennosta :D) ja paria kaulakorua silloin tällöin. Niin ja on mulla aina oikeessa ranteessa tuo Nomination, jota en enää edes huomaa :33 Korviksia en ole sen jälkeen käyttänyt, kun toinen hopeisista kurre-koruista katosi. En ole jaksanut ostaa uusia hopeisia, ja noita halpis-koruja en voi käyttää koska allergia. Haluisin osata käyttää koruja enemmän, varsinkin sormuksia. Sormukset on kivoja.. Korujen puolesta pidänkin sitten pinssejä, henkseleitä, jenkkihuiveja pantana ja muuta tuollaista roskaa :)) 

Laukkuja tykkään käytellä, aktiivisemmassa käytössä on musta nahkanen niittilaukku, semmonen söpö EMP:n "creepy creatures"-olkalaukku ja mustavalko-raidallinen kangaslaukku. Kesäsin kengät mulla on yleensä tosiaan converset tai sitten valkoiset ballerinat, syksyllä ja keväällä converset ja talvella joko ulkoilukengät, mustat metallinhohtoset(ko?) nilkkurit tai converset :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2013, 19:29:23 kirjoittanut annips »

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Lokakuu 15, 2012, 20:55:30 »
Enkö olekaan kirjoittanut tänne aiemmin... Oli aivan sellainen haiku kyllä, mutta voihan sen epähuomion nytkin korjailla. Mitenköhän sitä omaa pukeutumistyyliä kuvailisi?

Olen hupputakki-ihmisiä, pidän siitä, että saan nostaa hupun päähäni ja korjailla sitä paremmin niskaan. Vaikka vetoketjuhupparit ovat tavattoman käytännöllisiä niin pidän ehkä enemmän niistä, jotka joutuu kiskomaan pään yli. Lämmittävät enemmän ja kädet saa isompaan taskuun mukavasti. Yleensä hupparini ovat väriltään melko tummia tai maanläheisiä ja käytän niitä lähes päivittäin.

Toinen päivittäiskäytön vaate on farkkuhousu. Vaihtoehtoisesti joskus minut voi nähdä vakosamettihousut tai reisitaskuhousut - tai kesällä shortsit tai mitkä lie bermudat - jalassa. Farkut ovat mukavat, siistit perushousut, jotka sopivat oikeastaan minkä tahansa muun vaatteen kanssa toisin kuin vaikka sammarit, joiden kanssa tummat paidat yleensä näyttävät vähän epätoivoisilta. Yleensä minulla on aina parit kolmet farkut, joita käytän, kunnes kaikki alkavat olla ratkeilleet ja repeilleet kuollakseen ja sitten ostan parit kolmet uudet tilalle.

Huppareiden ja farkkujen perusteella en voisi oikein sanoa olevani erityisemmin minkään tyylinen. Tietysti rikon kaavaa t-paidoilla - lähinnä kantaa ottavia tai provosoivia, kuvioituja (pääkallot!) tai määrittelemättömän epämääräisiä (mainittakoon pari bändipaitaa, jotka näyttävät enemmän kuin oudoilta) - sekä kauluspaidoilla. Usein käytän jonkinlaista lippalakkia, tennareita ja melko mitäänsanomattoman näköisiä korvakoruja. Tyyli? Sanoisin mielelläni unisex, jos voisin sivuuttaa sen, että suurin osa vaatteistani on miesten osastolta. Kovin rock en ainakaan ole, siitä hupparit pitävät huolen. Hipster jossain määrin, sitä tuskin kukaan -90-luvulla syntynyt voi välttää.

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #81 : Lokakuu 16, 2012, 17:17:54 »
Olen viimeksi kirjoittanut tänne kamalan kauan sitten, lähes kaksi vuotta siitä näyttää olevan, joten pohdin, että eiköhän se olisi aika tulla päivittämään tämänkin topan viesti....

Pukeudun edelleen mustaan, ja jokseenkin rock-tyylisesti. Tyylini on kuitenkin vähän rennompi kuin kaksi vuotta sitten, nykyään voin huoletta pukeutua muihinkin väreihin kuin mustaan, punaiseen ja valkoiseen. Musta on kuitenkin edelleen se väri, johon mieluiten pukeudun. Se tuntuu helpolta, tutulta ja turvalliselta väriltä. Mielestäni se myös saa minut näyttämään hitusen laihemmalta kuin oikeasti olen, joten siitäkin on tullut yksi syy, miksi pukeudun mieluiten mustaan. Vaikka musta onkin pääväri vaatteissani, tykkään käyttää muunkin värisiä vaatteita. Enää en pukeudu valkoiseen lähes ollenkaan, mutta punaista löytyy yhä. Minulla on oikeastaan aika monta punaisensävyistä vaatetta, ja niitä pidän ylläni ihan siinä missä mustiakin vaatteita. Muita värejä, joita vaatteistani löytyy ovat sininen (farkunsininen), harmaa, ja jopa keltainen. Kaksi vuotta sitten en olisi voinut edes kuvitella pukeutuvani keltaiseen huppariin - nyt se ei tuota minkäänlaista päänvaivaa.

Yleensä ylläni näkee pillifarkut, ja joko hupparin tai pitkähihaisen paidan. T-paitojakin käytän jonkin verran, mutta niiden kanssa minulla on käsissäni jonkinlaiset käsineet, joko rannekkeet tai sitten kyynärpäihin asti yltävät kynsikkäät tai toisenlaiset lämmittimet. T-paidat ovat yleensä bändipaitoja (joita minulta löytyy bändeiltä Muse, MCR, Green Day, Avenged Sevenfold, Ramones ja Nirvana) tai mustia, joiden rinnassa on joku iso ja vahva kuvio tai teksti. Huppareita minulla on kamalan vähän, ja pitkähihaisia en oikeastaan yksistään käytä, vedän niiden päälle lähes aina t-paidan. Minulla on myös kauluspaitoja, punaruudullinen, valkoinen ja musta, ja niitäkin tulee käytettyä.
Pillifarkut minulla on jalassa aina. Minusta tuntuu oudolta, jos jalassani on jotain leveää. Leveälahkeisia farkkuja en käytä, ja verkkareissakin viihdyn vain kotona ja urheillessa. Farkut ovat väriltään mustat, punaiset, valkomustapunaruudulliset, siniset, tai harmaat. Osa on revittyjä, osa ihan siistejä.

Ulkona liikkuessani minulla on keväisin, kesäisin ja syksyisin niskassani musta nahkatakki - joskaan kesällä en sitä käytä kuin viileinä päivinä. Talvella päällä on toppa- tai villakangastakki, riippuen ihan säästä. Jalasta löytyy kaikkina muina vuodenaikoina paitsi talvella tennarit, joko punaiset, tummansinivihreät tai harmaat. Talvella kuljeskelen maihareissa tai korkeavartisissa talvikengissä.

Koruja en käytä kovinkaan paljon, rippiristi roikkuu kaulassa lähes aina, ja korvissa jonkinnäköiset killuttimet. Rannekoruja käytän parhaani mukaan, niitä voisin omistaa enemmänkin, mutta sormuksista en tykkää. (Toisinaan joskus saatan laittaa luokkasormuksen sormeen, mutta senkin otan päivän mittaan pois, sillä se on liian iso eikä pysy.) Haluaisin opetella käyttämään enemmän koruja. Ennen minulla saattoi riippua montakin kaulakorua kaulassa, mutta nyt nekin ovat jääneet.
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
« Vastaus #82 : Joulukuu 03, 2012, 13:26:06 »
Pukeutumisesta on muodostunut itselleni aika iso juttu. Onhan se hyvin näkyvä osa ihmistä, ja paljastaa omalta osaltaan mitä tämän päässä mahtaa liikkua.

Minä olen oikeastaan vasta löytämässä sitä itselleni ominaisinta pukeutumistyyliä. Otan vieläkin vaikutteita vähän sieltä täältä. Enimmäkseen kiinnostuksenkohteena ovat kuitenkin tätä nykyä viktoriaaninen englanti ja gotiikka.

Kerrottakoon tähän alkuun pieni historiikki. Peruskoulussa käytin niitä perusheppapaitoja ja lempivärejäni olivat vaaleansininen ja vihreä. Jossain vaiheessa taisin olla vähän poikatyttökin. Muistan kun kerran liikunnantunnilla eräs tyttö tokaisi: "Hei kiva paita, mun pikkuveljellä on samanlainen!" Farkkujakin opettelin käyttämään vasta seitsemännellä luokalla. En omistanut kovinkaan paljon vaateita, ja inhosin shoppailua. Kasilla aloin kiinnittämään enemmän huomiota siihen, mitä kiskoin aamulla päälleni. Tyylistäni kehittyi huoliteltu. Olin pikkutarkka etenkin värien kanssa, kaiken piti mätsätä yhteen. En kuitenkaan uskaltanut vielä erottua massasta. Peruskoulun viimeisenä vuonna uskalsin jo käyttää hameitakin silloin tällöin. Pukeutumisestani tuli hitusen naisellisempaa. Vasta lukiossa puhkesin kuitenkin kukkaan. Löysin itsevarmuuteni ja uskalsin kokeilla uutta. Mekkovarastoni kasvoivat vuodessa kaksinkertaisiksi, ja vaatekaapissa alkoi muutenkin näyttää ahtaalta. Rakastuin entistä enemmän myös asusteisiin.

En muista tarkalleen missä vaiheessa löysin tämän tummasävytteisemmän puoleni. Kirkkaat värit katosivat ja vaihtuivat mustaan, yönsiniseen ja viininpunaiseen. Hiuksiin eksyi yhä useammin tumma bird cage -huntu, ja meikki muuttui hitusen tummanpuhuvammaksi. Selailin haltioissani goottiblogeja ja Restylen sivuja. Tämä tuntui jostain syystä hyvin omalta. Aloin lisäillä asuihini ripauksen tästä uudesta kiinnostuksenkohteestani.

Nykyään voisinkin kutsua itseäni nimellä 'baby bat'. En ole täysiverinen gootti, eikä minusta luultavasti koskaan sellaista tulekaan. En käytä korsetteja ja niittipantoja, enkä pukeudu läheskään aina pelkkään mustaan. Oikeastaan pimeämpi puoleni näkyy vielä tällä hetkellä vain lisääntyneessä mustan käytössä ja goottityylisissä koruissa, rintaneuloissa ja hiuskoristeissa. Tyylini on edelleen hyvin femiini. Käytän paljon hameita, jakkuja, puhvihihaisia paitoja, pitsiä, rusetteja, peter pan -kauluksia... Huppareita ja collegehousuja en osaa enää edes käyttää. Nykyään uskallan erottua massasta ja pukeutua niin kuin haluan.
Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #83 : Joulukuu 03, 2012, 17:16:33 »
Minulla ei ole kovinkaan omanlaista tyyliä, mutta pukeutumisestani voin sanoa sen verran, että mukavuus on tärkeintä. Rakastan farkkuja ja villaa, ja lempivärini on tummansininen.
Talvella kuljen karvalla vuoratuissa nahkatennareissa, farkuissa, villapaidassa ja villasukissa. Kynsilakka on joko kultaisen kimaltavaa tai viininpunaista.
En pidä kirkkaista väreistä enkä kestä vaatteita, joiden värit riitelevät keskenään. Siksi esim. Musta on hyvä valinta ja tummansininen/viininpunainen-yhdistelmä on rakkaus. En kuitenkaan verhoa itseäni noihin väreihin, sillä se ei oikein kuulu tyyliini. Viininpunaiset villasukat ovat kyllä kynsilakan kanssa sävy sävyyn.
Kesällä pidän shortseja ja gladiaattorisandaaleja topin kanssa, ja joskus mekkoa.
Keväät ja syksyt kuljen mustissa converseissa ja farkuissa + t-paidassa/hupparissa. Ruutupaaidat ovat myös suuri rakkauteni ja tällä hetkellä metsästän viininpunaisia farkkuja, villakangastakkia, täydellistä neuletta ja mukavaa reppua. Jotqain intiaanikuvioistakin olisi kiva saada kaappiin :).
Ai niin, koruista en jaksa välittää, paitsi aina korvissani olevista minitimanteista ^^ ja asusteista parhain on lyhyet hiukseni, joihin olen kovin kiintynyt.

// Ja noista villasukista vielä: Sain about viikko sitten ikiomat, täydelliset luihusukat, joita rakastan yli kaiken <3 En tiedä, uskallanko laittaa niitä pesuun ettei niille tule ikävä mamia :c
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2012, 23:40:10 kirjoittanut serpensortia »
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
  • Pottermore: SwordVine3373
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #84 : Joulukuu 03, 2012, 18:54:19 »
Tattadaa, tulin muoksimaan koska vanha viesti oli tuskaa silmille.

Mun pukeutumistyyli ei oo hirveen erikoinen mut sen verran voin sanoo et en käytä legginsei housuina tai pitsi- tai napapaitoja. Mun vaatekaappi tursuaa vaatteita mut oikeesti siellä on oikeesti vaan muutama vaate mikä käytän. Esimerkkeinä Bon jovi-paita, avaruuskollari, avaruuslegginsit, siniset sotkulegginsit, mustavalkoset hevoslegginsit (en oo ihan varma niiden olinpaikasta mut jos löydän ne nii revin niihin varmaan parit reiät :3), farkkushortsit, susipaita, harmaat farkut, liila hame ja mustavalkoraidalliset sukkikset. On niitä muitakin varmaa (ainaki toivottavasti, ottaen huomioon kaapin, jonka ovi ei melkein mee kiinni).

Vaatteet, mitä seuraavaks pitäis hankkii: ruudulliset sukkikset, luurankosukkikset, hello kitty-vanssit, star wars-paita, mcr-paita, nightwish-paita, adventure time-paita. Ens talvena haluisin kans takkina käyttää jotai söpöö armeijakuosista :'33

Rakastan hameita, mut oikeenlaisten löytäminen on aina vaikeeta ja yhdistely muihi vaatteisiin on paljon vaikeempaa ku esim. farkkushortsien kanssa. Eli farkut on aina loistava juttu. Mä käytän pelkästään pillifarkkuja (joita mulla on yhdet kunnolliset, tai no on mulla yhet kankaalliset punaset jos ne lasketaan), ja on mulla yhet farkkulegginsitki mut pitää aika kauan odottaa et mä sellaset pistän päälleni.

Paidoista sen verran et tykkäilen tummansinisestä peruspitkähihasesta, joka on kyl tällä hetkellä piilossa, Pariisista ostetusta Mickey-hupparista, liukuvärjätystä yli-isosta t-paidasta ja aika monesta muusta :D On mul muutama erikoisempiki paita mut yleensä yksväristä tms. perushommaa. T-paidat, pitkähihaset, hupparit. On mulla yks ruudullinen kauluspaitaki :)

Jalkoihin pistän yleensä converset tai ballerinat, ei mulla taida muita kenkiä ollakaa :D

Korut on sellasii et nään aina kivoja, ostan ne ja parin viikon aktiivisen aamullapäälleillallapois-käytön jälkee ne jää unholaan. On mulla sellaset pyssy/pistooli-korvikset joita rakastan. Ja yhet pinkit valaskorvikset :'''3
Ja oon laukkuaddikti. Ainaki ennen olin. Ja nyt mulla onki ihan reippaat kokoelmat kaikenlaisii pikkulaukkuja, isoja laukkuja, kangaslaukkuja, pörrösii laukkuja... Kaikkee löytyy. Oon päättäny tehä jotai ainaki puolille niistä.

Elikkä värit on niinki erikoiset ku musta, punanen, harmaa, tummansininen, valkonen ja sitte vielä ne värilaikut joit sillon tällön eksyy sekaan :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2013, 12:50:02 kirjoittanut Neiti Kuutamo »

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #85 : Joulukuu 04, 2012, 07:58:27 »
Minun vaatekauppani on Varusteleka ja lempivärini tumma sininen, joten pukeutumistyylin voi summata pitkälti yhdellä sanalla: merivoimat. Vain alusvaatteet, paidat ja sukat ovat siviilikampetta ja nekin yleensä tummasävyisiä ja asiallisen yksinkertaisia. Muuten on tänäänkin vaatetuksena BW:n tummansiniset reisitaskuhousut, SA:n tummansininen poolo ja tummansininen villapusero, BW:n maastokuvioinen kalvotakki,  tuulenpitävä musta pipo ja vihreät sormikkaat sekä MilTecin mustat kärkivahvikkeelliset maiharit.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2012, 23:11:24 kirjoittanut Isilmírë »
Constantem decorat honor

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #86 : Joulukuu 14, 2012, 18:20:33 »
Hmm... Pukeutumistyylissäni on pieni ristiriita: miten pukeudun ja miten haluaisin pukeutua.

Minullakin itseasiassa vähäsen. Lähinnä johtuen rahallisista syistä, ei nimittäin ihan aina ole varaa ostaa sellaista vaatetta kuin mitä oikeasti haluaisin.

Selailin itseasiassa tätä topiccia yleisestä mielenkiinnosta, hauskaa nimittäin lukea että miten ihmiset yleisesti pukeutuvat ja miten tyylit rakentuvat. Ainakin tämän perusteella voisi sanoa että moni vuotislaisista pukeutuu aika tummansävytteisesti, tai mukavuudenhaluisesti. Kovin moni ei oikeastaan myöntänyt ainakaan seuraavansa muotia, jonka takia minun oli pakko sitten tunkea tänne.  Täällä nimittäin yksi muotiseurailija.

Oma tyylini rakentuu kyllä pitkälti sen mukaan mikä omalla päälläni näyttää hyvältä ja missä viihdyn, mutten voi täysin kiistää sitäkään että seurailen aika paljon muotia. Lähinnä blogien muodossa, kauppoja kiertämällä, lehtiä lukemalla ja netissä fashion sivustoilla. Monesti uusimmat muotitrendit eivät kyllä päädy päälleni, mutta jos joku kysyisi tämänhetken muodista, osaisin kyllä vastata. ( Johtuu osittain myös äitini ammatinvalinnasta).
Esimerkiksi viime keväänä/kesänä  oli kovassa huudossa maxi- mekot, jotka eivät kyllä yhtään sopineet omaan vartalooni. Ihan suosiolla jätin ne kauppaan. Mitään ei siis tietenkään tule ostettua vain siksi koska se on muotia, mutta koska ostan vaatteeni kuitenkin näistä " perus vaatekaupoista " Vero Modasta, Onlysta, Vilasta jne, niin toki olen vähän sen armoilla mikä on milloinkin muotia. Mistä johtuen välillä tulee ostettua enemmän vaatteita kuin toisinaan. Tyylini on kuitenkin tässä viimeisen vuoden aikana muuttunut sen verran radikaalisti että rahaa vaatteisiin on kulunut paljon kuukaudessa, mutta nyt alkaa sellainen perusvaatekaappi olla kasassa.

Jos joku sanoisi jotain tyylistäni niin varmastikin minua kuvaltaisiin tyylitietoiseksi. Varmaan se pitää kyllä ihan paikkansa, yhdistelen mielestäni aika kivasti kaikkia vaatteita ja asusteita. Mätsäilen usein värien kanssa ; pinkit housut, pinkki panta ja pinkit korvikset - niiden kaverina jotain rauhallista mustaa yleensä. Usein tykkään käyttää sinisiä farkkuja, valkoista neuletta ja siinä jotain sinistä huivia + sinisiä korviksia. Etenkin näin talvella on mukava yhdistellä neuleita.
Kesällä olin ihan hullaantunut kaikkiin värillisiin farkkuihin ; vaalean vihreät, turkoosit, pinkit, liilat ja siniset housut tuli hankittua.  Housu tilanteeni on siis varsin hyvä, mut tällä hetkellä kärsin vähän juhlavaate puutoksesta. Aika vähän omistan mitään sellaista " hienompaa" kun olen vain keskittynyt kasaamaan itselleni toimivaa perusarki vaatetusta. Siihen pitää kyllä seuraavaksi panostaa :)

Huolimatta siitä että ammatissani ei olisi kovinkaan tärkeää näyttää miltään, niin tykkään panostaa töihinkin. Jotkut joskus nauroivat töissäkin että miten jaksan pukeutua jokapäivä erivaatteisiin ja olla niin huoliteltu. Siihen kysymykseen löytyisi varmaan miljoona vastausta, mutta musta on kiva näyttää " hyvältä " ja todeta sama asia katsomalla peiliin. Itsetunto kulkee sen kanssa kyllä pitkälti käsi kädessä. Nautin oikeastaan suunnattomasti siitä kun saa oikein laittautua ajan kanssa, kokeilla erillaisia hiustyylejä, meikkejä ja valita kaapista fiiliksellä vaatteita. En oikein osaisi kuvitella että menisin johonkin juhliin ilman meikkiä tai jossain hupparissa, vaikka moni ystävistäni näin tekeekin. Se ei vaan ole minua.
Vaikka töihin tykkäänkin laittautua on minulla silti ihan erikseen ns. juhlavaatteet ja sitten arkivaatteet, enkä töissä esimerkiksi koskaan ole hiukset auki vaan aina kiinni. ( Ihan hygieenisistäkin syistä ). Tykkään kovasti juhlissa käyttää mekkoja ja pitää hiuksia aukia, ne luovat vielä ekstra lisäyksen menoihin :)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #87 : Lokakuu 24, 2015, 22:41:42 »
Kutsun itseäni aika "rönttelösti" pukeutujaksi. Minua ei enää siis oikein kiinosta mitä päälläni on ja minkälaisen kuvan annan siitä arjessani muille. Mietin pukeutumista korkeintaan sillon, jos hakluan siihen panostaa, kuten vaikka juhliin mennessä, virallisia kuvia ottaessa tai työpaikkahaastattelussa.

Normipukeutumiseni on pienet, korkeakokoiset kengöt tai tennarit, farkut/suorat housut/leggingsit ja minihame ja paita jossa on yleensä joku vähän goottityylinen kuvio, sarjakuva/elokuva/bändipaita ja siihen päälle vanha huppari tai bolero. Ulkona aina syksyllä ja keväällä käytän nahkatakkia ja hattua, talvella korvaläppiä.
Tyyli ei muutu vuodenaikojen mukaan, korkeintaan vaan pitkähihasten käyttö ja villasukat tulee ilmojen mukaan laitettua.

Minua kiehtoo kamalasti klassinen goottityyli ja pidän sitä hyvin kauniina. Muutamia sen tyylisiä vaatteita omistan, mutta ei se kuitenkaan ole se tyyli johona rkena haluisin pukeutua. Tyyöisuuntauksena pidän sitä vain kiehtovana. En muuten seuraa lainkaan muotia, enkä tiedä siitä yhtään mitään. Jotkut on sanonut muo muodikkaaksi ja otan sen vähän loukkaavana, kun en sitä halua olla. Tyylikkääksikkin on kehuttu, varmastikkin siksi koska olen niin sinut itseni ja oman tyylini kanssa. varsinkin lakkini on saanut paljon kehuja ja sanottu kuinka se sopii tyyliini. En enää osaisi olla ilman hattuja.

Poissa Minorea

• Pääkammotus
  • Vuotislainen
  • I am the one hiding under your bed
    • http://minorealismi.blogspot.fi
  • Pottermore: Minorea
« Vastaus #88 : Tammikuu 18, 2016, 13:43:34 »
Pukeudun päivän mukaan miltä tuntuu. Nuorempana oli tyylisuunta enemmän tuohon punk/gootti suuntaan, mutta nykyään ei pysty enää erottelemaan. Vaatekaapista löytyy niin lolitaa, visual k:ta, goottia, cyberiä, punkkia jne. you name it.

Tykkään vaihdella tyyliä fiiliksen mukaan ja ainakin kaverit saavat tavatessaan arvata, miltä näytän juuri sinä päivänä. Kotona on tällä hetkellä 48 erilaista peruukkia sekä muutamia piilareita (menneet vanhaksi suurin osa, en ole vielä hommannut uusia) joilla saa ulkonäköä muutettua aika radikaalisti. Joskus saatan huvin vuoksi myös vaihtaa ihonväriä hieman enemmän ruskettuneeseen kun kyllästyn olemaan vitivalkea.

Perustyyliltäni olen edelleen jonkinsortin rokkari. Jos olen kotona / en mitenkään erikoisesti päätä pukeutua, on minulla edelleen kissansilmämeikit, lävistykset / tatuoinnit ja yleensä musta tai tumma paita ja farkut. Keväisin tykkään käyttää nahkatakkia.

Poissa Haihtuus

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Tammikuu 23, 2016, 23:59:42 »
Tykkään pukeutua tyttömäisesti: hameisiin, röyhelö- ja pitsipaitoihin, neuleisiin ja korkkareihin. Vaatekaapissani on nykyään lähes pelkästään valkoisia, vaaleanpunaisia, beigejä ja mustia vaatteita :D Jos oon jaksanu laittaa nätit vaatteet, niin myös meikkaan ja suoristan/kiharran hiukset.

Mutta, mulla on myös toinen ääripää, johon kuuluvat lökärit/treenitrikoot, hupparit/collegepaidat ja käytännölliset kengät (kumpparit, halpistennarit tai äidin vanhat talvikengät). Eikä noi vaatteet ole mitenkään hienoja, vaan tosi kulahtaneita monen vuoden käytön jälkeen! Koulussa (ainakin jos on aikainen herätys!) olen usein tämän näköisenä.

Ilmeisesti siis pukeutumistyylini on kaikki tai ei mitään: oon joko laittautunut ja tyttömäisissä vaatteissa tai sitten rennoissa (ehkä jopa vähän likaisissa..) vaatteissa, tukka harjaamatta.. :D