Kirjoittaja Aihe: Pukeutumistyylisi?  (Luettu 12664 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Jelma

• Ankeuttaja
Vs: Pukeutumistyylisi?
« Vastaus #25 : Lokakuu 26, 2009, 15:31:55 »
Paljoa en ole täällä nyt sitten huudellut, vaikka kovasti uhosinkin. Aloitetaan sitten jutustelu tällaisella kevyellä aiheella.

Tyylini on yhtä sekamelskaa. Hyvä esimerkki siitä on tämän hetkinen asuvalinta, harmaat pillifarkut, XL- kokoinen sininen miesten kauluspaita ja vihreät villasukat. Kotona mulle on se ja sama, mitä pidän päällä, kunhan on rento olo. Ulkosalla, ihmisten ilmoilla sitten kiinnitän enemmän huomiota pukeutumiseen, kunhan olo on edelleen mukava. Tennarit, mustat farkut, joku paita, harmaa takki ja kelistä riippuen huivit, hanskat ja pipot. Olen melko väritön pukeutuja, mitä ulkona liikkumiseen tulee. Mustaa ja harmaata. Pipo nyt saattaa olla joku värikäs. Paidat saattaa sitten myös olla hieman värikkäämpiä, vaikkakin vaatekaapin värit on lähinnä musta, vihreä ja punainen.

Hameita ja mekkoja tulee harvemmin käytettyä, vaikka niitäkin olen kirpparilta muutaman löydön tehnyt. Tulin siihen tulokseen ettei kannata enää housuja ostaa, kun halvemmalla pääsee, jos ostaa parin euron hameen kirpparilta. Että niitä tässä täytyy alkaa käyttämään, kun mukavat pakkasilmat tulevat.

Kengät ovat meikäläisen intohimo. Tarkemmin sanottuna korkokengät, löytyy jos jonkin laista korkoa. Korkokengillä on mukava kävellä, varsinkin kun pituutta ei ole kuin se 165cm ja kaverit huomattavasti pidempää sakkia. Pääasiassa kuitenkin käytän mustia, varrettomia tennareita. Ne jalassa uskaltaa ajaa fillaria ja ajaa autoa.

Takkejakin löytyy muutama, mutta lempparit on harmailla ja  mustilla raidoilla kuvioitu farkkutakki, kipparitakin mallinen musta villakangastakki ja musta rennompi hupun kanssa oleva villakangastakki.

Koruja en kovin usein käytä, mutta niitäkin löytyy. Baariin mennessä saattaa olla joku rannekoru ja kaulakoru, mutta muuten en jaksa niitä laittaa.

Suosin kovasti kirppareita ja sieltä ostelen paljon vaatteita ja asusteita. Muokkailen niistä sitten itselleni meneviä vaatteita, vaikken kovin taitava ompelija olekkaan.

Poissa Löytöeläin

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Lokakuu 27, 2009, 17:05:47 »
En ikinä osaisi kuvailla pukeutumistyyliäni yhdellä tai kahdellakaan sanalla.

Käyn paljon kirpputoreilla, ainakin kerran-kaksi kuussa ja ostelen lähinnä mekkoja ja laukkuja ja sen sellaista. Suosikkivaatteitani tällä hetkellä on sininen, olkaimellinen mekko (sillekin on joku oikeampi sana, lappuhaalarimekko? :D) ja isot, leveälahkeiset farkut, vaikken muuten housuja juuri käytäkään.

Pidän väreistä, erityisesti kirkkaista väreistä yhdisteltynä mustaan tai ihan sellaisenaan. Minua näkee myös kokomustissa, mutta harvemmin kuin ennen.

Pidän paljon myös erilaisista hatuista ja pipoista, juuri nyt käytän ihanaa karvalakkia ja paljettibarettia, jota kyllä törkeästi väärinkäytän pitämällä sitä takaraivolla. 

En mielelläni osta vaatteita uusina, koska ne ovat kalliita, mutta tein hiljattain mielestäni hyvän sijoituksen. Ostin vartalonmuotojani imartelevan (harvinainen löytö siis!) villakangastakin, joka on väriltään musta-harmaa. Olen menettänyt sydämeni sille ihan täysin.

Tulipa epäselvä viesti, en oikein osaa kertoa tyylistäni.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #27 : Marraskuu 06, 2009, 21:17:27 »
Miten te pukeudutte nyt talven, tai pikemminkin kylmyyden, tultua? Eikö ole väliä, miltä näytät, kunhan pysyt lämpimänä, vai pukeudutko niinkuin itse haluat, eikä muulla väliä? :) Itse pukeudun vähän siltä väliltä. Pukeudun lämpimästi, mutta silti katson vähän, mitä päälleni laitan. :) Lapasia ja pipoa käytän, mutta ei ne mitään värikkäitä ja kovin huomiota herättäviä ole. :D
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #28 : Marraskuu 06, 2009, 21:20:42 »
no mulla on laskettelutakki (sellanen musta missä on valkosta ja torkoosia) ja yleensä jalassa pillifarkut ja sit semmotteet ihmeen saapikkaat jokka ostin jostain alennuksista ja ne on ihanat kun ne voi vetää sillein suoraan jalkaan ilman mitään vaivoja ;'DDD

meiän luokalla on pari jotka ei kehtaa pitää toppatakkia talvella, pyhh.
I don't care what you think. lol

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #29 : Marraskuu 07, 2009, 00:07:40 »
Miten te pukeudutte nyt talven, tai pikemminkin kylmyyden, tultua? Eikö ole väliä, miltä näytät, kunhan pysyt lämpimänä, vai pukeudutko niinkuin itse haluat, eikä muulla väliä? :) Itse pukeudun vähän siltä väliltä. Pukeudun lämpimästi, mutta silti katson vähän, mitä päälleni laitan. :) Lapasia ja pipoa käytän, mutta ei ne mitään värikkäitä ja kovin huomiota herättäviä ole. :D
Noh, kirjustan nyt uuden viestin :D
Minä kiinnitän myös huomiota vähän kumpaankin. Lämpimyys on hyvä juttu, mutten minä mitään maalitahraista roikkuvaa revennyttä toppatakkia päälleni tunkisi :DD Pipoa en tosin koskaan käytä... Se on joko huppu tai ei mikään ^^
Ja värikkäästi en tietenkään pukeudu. Mustiin tai maastonvihreisiin tai ruskeisiin tai harmaisiin tai mihin nyt ikinä vaan kunhan se on tummaa. Minä vain tunnen itseni niin... noloksi värikkäissä vaatteissa :D

~Beatrix

Poissa Sheridan

• Vuotislainen
  • Pottermore: SkyHazel4429
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #30 : Marraskuu 08, 2009, 15:44:05 »
oma tyylini on aika perus, vähän rock- ja hevityylistä. mustaa, mustaa, mustaa - ainoostaan eripariset sukat, yleensä värikkäät. omistan mustien vaatteiden lisäksi ainoastaan värikkäitä sukkia, , yhden sinisen hupparin yhdet punaiset housut ja yhden punaisen paidan. yksiväristä?

no joo. en paljon vaatteita omista, ja käytän lähinnä näitä housujani, lempparit on, ja kun on käytännössä vaan kahdet housut mitä käytän ihmisten ilmoilla, joten ei ole paljon valinnanvaraa. hupparit ja paidat on aina muutaman koon liian isoja, oman kokoiset vaatteet on ahdistavia :3 paidat on yleensä L/XL kokoa eli isoja, mustia, joku kuvio edessä. lempipaitaani on kielletty käyttämästä koulussa - musta nirvanapaita, jonka selässä lukee "epäsiveellisiä ja provosoivia sanoja", kuten mulle sanottiin :---D kengät on yleensä yhet ruskeat skeittarit(rikki joo, mut rakkaat) ja talvella sellaset mustat maiharityyppiset. kädes on kämmekkäät tai kynsikkäät, päässä yleensä musta che guevara- pipo.

talvella on tuskaa kun ei ole mitään kivaa takkia. käytän yleensä mustaa toppatakkia, mutta vihaan :D muuten näytän ihan samanlaiselta kuin aina, mut se takki on ainoo lisäys, ja joskus se pipo + jotkut käsineet.

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #31 : Marraskuu 10, 2009, 01:12:23 »
Olen oman tieni kulkija. En välttämättä erotu mitenkään kamalan hätkähdyttävästi katukuvasta värien kirjon ja omalaatuisten viritysten kanssa, mutta pukeudun tasan niin miten mieli tekee – ja se tuntuu riittävän siihen, että jään pukeutumisellani kuitenkin ihmisten mieliin, vaikka en välttämättä kiinnitäkään aivan ensimmäisenä katsetta jonkun shokkeeraavan tai erittäin harvinaisen vuoksi. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä naisellisemmin pukeudun jatkuvasti – pienenä olin erittäin vahvasti poikatyttö, kaveritkin olivat suurelta osin poikia. Noita poikatyttöpäiviä mahtuu edelleenkin mutta lähinnä pukeudun tyttömäisesti ja vartaloni parhaita puolia myötäillen. Parhaina puolinani tällä hetkellä pidän esimerkiksi selkääni, kaulaani ja vyötäröäni, oikeastaan yleensäkin olen erityisen tyytyväinen yläkroppaani, joten yritän tuoda sen parhaassa mahdollisessa valossa esille. En kuitenkaan halua näyttää halvalta ja huolittelemattomalta tai liian sliipatulta. Haluan olla joku, jonka seurassa kaverini voivat esittäytyä kenelle vaan niin ulkonäköni kuin käytökseni puolesta, haluan olla samalla myös lähestyttävä ja oma itseni.

Rakastan eri värejä, mutta en käytä samaan aikaan montaakaan. Oikeastaan aina mukaan mahtuu jotain tasapainoittavaa – mustaa, valkoista, harmaata, ruskeaa tai muuta neutraalimpaa. Väreillä lähinnä korostan haluamiani asioita, tuon jotain eloa ja pilkettä pukeutumiseeni. Mekot ovat toki poikkeus, mutta ne ovat suhteellisen harvinaisia pukeutumisessani.

Käytän lähinnä kaikenvärisiä farkkuja tai muita samankaltaisia housuja – lähinnä mustaa, harmaata, sinisen eri sävyjä ja ruskeita mutta mukaan mahtuu myös violettia, keltaista ja kaikkea muuta. Hameita käytän lähinnä kesällä ja ne hameet ovat melko lyhyitä, sillä niin jalkani näyttävät paremmalta. Pidemmät hameet jotenkin korostavat väärällä tavalla tavalla lantiotani ja pohkeitani (joiden kanssa minulla on viha-rakkaussuhde). Hameissa suosin farkkua, erilaisia kerroksia.

Asusteet ovat ne, millä kruunaan pukeutumiseni. En käytä vain tiettyjä koruja vaan vaihtelen niitä asujeni ja mielihalujeni mukaan. Itse asiassa muutenkin käytän koruja melko säästeliäästi arkipukeutumisessani. Sen sijaan laukut, vyöt, huivit ja kengät ovat suuria rakkauksiani. Etenkin kengät. En tiedä kuinka monta kenkäparia omistan, mutta riittävästi sanoisin – yleensä en kenkäkaupasta onnistu poistumaan ostoksitta ja jos ostan yhdet kengät, saattaa mukaan lähteä samalla toisetkin.

Oikeastaan pukeutumiseeni pätee yksi selkeä sääntö. Selkeät linjat. Vaikka pidänkin siitä, että vaatteissani on jokin jippo, pidän yksinkertaisuudesta omalla tavallani – en halua liikaa hörheilöitä, muita ulokkeita, epäselviä printtejä ja levottomia kuvioita. Ei, yhdistän selkeitä leikkauksia, selkeitä värisävyjä. Harvoin käytän vaatteita, joissa on printtejä tai muita painatuksia tai vastaavia – ainakaan suurempia – ellen sitten poikamaisimpina päivinäni. Jos käytänkin, pidän tietynlaisesta graafisuudesta enkä halua liikaa huomiotaherättäviä pintoja päälleni kerralla.

Itse asiassa tyylini on kehittynyt vahvaksi etenkin parin viimeisen vuoden aikana. Etenkin kuluneen vuoden aikana olen saanut kuulla mukavaa, itsetuntoani hivelevää kommenttia pukeutumisestani. Jopa henkilöiltä, joilla on selkeä oma tyyli ja joita arvostan muutenkin. Se tuntuu aina hyvältä. Etenkin se on sulattanut sydämeni ja saanut aikaan kestohymyn huulilleni kun olen kuullut, että tyylini on kiinnittänyt huomiota sillä hetkellä kun astun huoneeseen.

En ole nuoruudessani ollut kovin itsevarma, mutta itsevarmuuteni kasvettua uusiin mittoihin myös haluni näyttää hyvältä 24/7 ja tulla huomatuksi on kasvanut samassa suhteessa – ellei jopa enemmänkin. En seuraa muotia mitenkään erityisesti, vaikka olenkin kiinnostunut siitä alana. En myöskään koe mitään pakkoa pukeutua minkään tietyn kaavan mukaan – poimin useista eri lähteistä vaikutteita, jotka muovaan omannäköisekseni. Usein mielessäni on selkeitä visioita siitä, millaisia vaatteita ja asusteita sillä hetkellä todella haluan ja etsin haluamaani koirien ja kissojen kanssa, jos se ei ole muodissa sillä hetkellä – minulla on paha tapa esimerkiksi juhlavaatteiden kohdalla haluta jotain ihan toista kuin kaupoissa on tarjota sillä hetkellä.

Olen erityisen tarkka siitä, että vaatteeni sopivat minulle – vähintään omasta mielestäni. Jos epäröin, kyseessä ei ole se mitä haluan. Arkena haluan tuntea oloni riittävän huolitelluksi, mutta myös rennoksi. Lisäksi haluan, että vaatteeni istuvat hyvin ja voin olla itsevarma kaikesta siitä mitä päälläni on ilman että mietin, näyttääkö se tyhmältä. Olen myös todennut, että jos itse ole itsevarma vaatteistani ja ulkonäöstäni, myös muut ovat kanssani todennäköisesti samaa mieltä.
"Je vais bien, t'en fais pas."

Poissa Konna

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Helmikuu 08, 2010, 17:54:20 »
joo olin ennen hoppora mut nykyään oon enemmänkin skede/hoppari ja ehkä pikkusen fruittari : D
tai en enään pidä lökäreitä vaan aika pillejä tai no pillejä ja pillejä semmosii perus housuja..
sit tleensä mulla on joko kaulupaita tai sit huppari. kenngät vaihtelee kuukauden välein jne.

takki on semmonen vihreen,valkoinen ihan siisti mut on niitä siistimpäikin :P

mut joo eiköhän se ollu siin.
Sakke -> Konna

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #33 : Helmikuu 08, 2010, 18:05:13 »
Lainaus
Haltiamieli pukeutuu yleisimmiten mustaan, paidan väri tosin vaihtelee joka päivä (ihan vain koska tämä samainen ilkeä äiti ei pidä liian mustasta pukeutumisesta). Koruja Haltiamieli ihannoi ylikaiken, tosin rippilahjaksi saamansa risti on nykyään syrjäyttänyt muut korut ja vaikkei Haltiamieli uskokaan korkeimpiin voimiin, hän pitää ristiä jatkuvasti kaulassaan (lukuunottamatta aikaa jolloin hän nukkuu). Sormuksia hän haluaisi pitää, mutta pelkää jatkuvasti niiden putoavan joten sen vuoksi sormukset ovat jääneet vähemmälle.

Lainaus siis profiilistani. Tuossa siis tyylini yleisesti. Käytän yleensä mustia farkkuja, joissa nykyään roikkuu useampi ketju (kilisevät mukavasti). Koruja olen alkanut lisäämään useamman ristin kanssa, vain tiistaisin käytän pelkkää ristiä (seurakunnan kerhoa kun vedän.. :p). T-paitani väri siis vaihtelee joka päivä, yleisimmät värin osin ovat musta, valkoinen ja vihreä.
Tyyliäni voisi ainakin sinällään sanoa erilaiseksi, koska en ole ehta hevari, mutten ole emo tai punkkarikaan. Enkä luetteloi itseäni tavikseksikaan, tai mihinkään muuhun pukeutumisskaalaan kuuluvaksi. Kuljen omaa tietäni, ja pukeutumistyylini on kautta aikain ollut melkoisen poikamainen. On suuri ihme nähdä minut hameessa, konfiksessa käyttämäni mekko oli kavereille suuri yllätys. x'D Äiti voi olla tosin hieman pettynyt tähän tyyliini, mutta hän sopeutunut siihen. Toivon mukaan ainakin. Ei ainakaan enää valittele kun käytän poikamaisia paitoja..
Kenkinäni toimivat kesäisin tennarit, tai sandaalit jos on todella hellettä.

Talvisin housuinani toimivat ihan samanlaiset housut kuin kesällä, alla vain ovat pitkät alushousut (sukkahousut ovat epämiellyttäviä). Villasukat jalassa kuljen läpi talven. Pipo päässä, joko lipallinen ja tupsulla varustettu tai sitten ylisuuri "jamaica" piponi. Kengät ovat talvitennarit, eli niissä on vuori ja erilainen pohja. Muutenkin joustavammat kuin tennarit normaalisti, uskoisin. Takkini on sellainen hieno, huopakangastakkien tapainen. Se on mukava piristys talvisin, ottaen huomioon mustan pukeutumiseni.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #34 : Helmikuu 08, 2010, 18:33:05 »
Itse pukedu usein niitti-koruihin. noin 3,5 cm piikit kaulassa, hakaneuloihin ja pieniin pyramidi niitteihin. Usein musta huppari ja musta, paita seppälästä useimmat. Ja mustat farkut ja sukat :D Mutta alusvaatteissa käytän kaikkia värejä :D

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #35 : Maaliskuu 13, 2010, 12:10:31 »
Oma tyylini on aika perus, musta college paita ja T-paita alle, sekä farkut. Nämä talvisin. Lämpimillä ilmoilla käytän sitten T-paitaa ja farkkuja (ei mitään pilliksiä, ne on mun mielestä rumia), taikka shortseja, sitten jotkut lenkkarit tai skeittarit ulos mennessä.
Joskus mulla on vaan T-paita ja jotku housut eikä sukkia, myös talvisin, sillöä ne saattavat olla pyykissä, koska ovat jääneet lojumaan lattialle viikon ajaksi.
Kerran iskä hermostui, että veidään kaikki pitkähihaiset kirppikselle, kun en niitä käytä, ja olin T-paidalla ollut vasta ensimmäistä päivää viikonloppua!
Itse en merkkivaatteista välitä mahdottomia, ostan osan vaatteistni Halpa-Hallista ja osan Kärkkäiseltä, loput tulee jostain muualta.

//Tyylini ei ole muuttunut vuoden aikana oikein miksikään; housuni roikkuvat ehkä hieman matalammalla. Suurin muutos on se etten käytä nykyään pitkähihaisista paidoista muita kuin huppareita. Yleensä ylläni näkyy myös jokin Disturbedin paita.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2012, 20:50:19 kirjoittanut mattis »
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Mustarastas

• Äänensä menettänyt laululintu
  • Vuotislainen
  • It's damn hard to be pretty...
    • To Meet You...
  • Pottermore: AvisAuror17435
Pukeutumistyylisi?
« Vastaus #36 : Huhtikuu 07, 2010, 20:39:26 »
Juu juu... En oikein tietänyt, että mihinkä topiciin pitäisi ensinnä kirjoittaa niin ajattelin, että tämä toimisi sellaisena esittelynä tavallaan...

Elikkä:
Olen tällainen rokkarihenkinen pieni otus, jolle tulee hassuja päiviä jolloin juodaan teetä ja pistetään Liisa ihmemaassa -vaatteet päälle.
Yleensä kuitenkin käytän sellaista nahkatakki (tekonahkatakki ja ylpeä siitä), mustat farkut, t paita ja huppari yhdistelmää.
Enemmän tuollainen "japanijuttu" saisi niissä vaatteissa näkyä, mutta taidanpa oikeastaan näyttää sellaiselta Guns n' Roses -mimmiltä (<- ai että vihan tuota sanaa)
Joskus tietysti intoudun pukeutumaan Lolitaan tai Dandyyn. Olisihan se hienoa, jos olisi tarpeeksi vaatteita pukeutua aina niin.
Tänään, rakkaat ystäväni, oli "Liisa ihmemaassa -päivä" ja vedin jalkaan yhden raidallisen sukan ja toisen mustan, laitoin mekon päälle (myöhemmin vaihdoin farkkuhaalareihin) ja hymyilin kaikille kuin mielipuoli.
Niin ja pidin yksikseni Teekutsut. Ja join yksinäni kannullisen teetä. Kymmenen kuppia...

Kani olisi kyllä ollut kiva...

Muoksmuoks// Olenpa muuttunut, taidan kirjoittaa ihan huvikseni uuden... :))
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2011, 13:29:39 kirjoittanut Mustarastas »
Minulla on unelma...

Dragonfly

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Heinäkuu 16, 2010, 23:53:03 »
Näin kesäisin päälläni on usein t-paita ja jonkinlaiset shortsit. Tällä hetkellä ylläni on Nightwishin 'Dark Passion Play' t-paita sekä punaiset caprit. Jos oikein kylmä sää sattuu, laitan farkut jalkaan, mutta pääasiassa näillä kesävaatteilla mennään, vaikka lämpötila olisikin vain noin 15 astetta. Kesävaatteeni ovat siis varsin yksipuoliset, vaikka niitä t-paitoja löytyykin useita eri värejä. Suosin paljon näitä kahta Nightwishin ja Sonata Arctican t-paitaa jotka omistan.

Koulussa, oli sitten syksy tai talvi tai mikä hyvänsä, pidän yleensä hupparia ja pillifarkkuja. Hupparin väri on lähes poikkeuksetta musta, mutta kyllä niitä punainen ja valkoinenkin löytyy. Talvisin ulkona käytän toppatakkia, koska inhoan suuresti kovia pakkasia ja palelen todella herkästi, jos lämpötila tippuu jonnekin 20 miinusasteeseen. Kukaan kavereistani ei koskaan talvisin käytä pipoa, kun taas minä käytän. Koko viime talven pidin päässäni punaista tupsupipoa, joka kylläkin oli vähän turhan iso ja meinasi toisinaan mennä jopa silmille : D

En koskaan stressaa pukeutumisesta, niin kuin jotkut tekevät, vaan laitan päälleni aamuisin jotain mitä vaatekaapista sattuu löytymään. En yritä pukeutua minkään muodin mukaan, vaan oman tyylini mukaan, sellaisiin vaatteisiin jotka tuntuvat mukavilta päällä.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #38 : Heinäkuu 21, 2010, 02:30:08 »
Tjaa-a, ei mikään tarve mutta tapana on pukeutua mustaan. Mustaan ja valkoiseen. Mutta löytyy minulta yks vihreä vetoketjuhuppari johon olen aika kiintynyt ja tykkään pitää sitä... Nytkin se on päällä, alla tietty musta toppi jonka alla on valkoinen toppi ja jalassa on mustat collegehousut. Ja tässä tuliki se että mulla on pakkomielle toppia pitäessä, että on pakko olla kaks toppia, yks ei riitä! :D Yleensä en pidä muita toppeja kuin mustaa ja valkoista, musta on aina päällä. Joskus saatan pitää tummansinistä toppia tai sitten pinkkiä yhden mustan niskalenkkitopin kanssa. Olen myös kiintyny mun rannekkeeseen, joka minulla on aina oikeassa kädessä. (Siinä on itteasiassa rusketusraitaki ja niin selvä että sillä saa kaikki järkyttymään...) Eihän tämä ranneke erikoisen hieno ole, tämmönen tummanpinkki ja vanha ranneke. Mutta tätä on mukava pitää kädessä ja siitä on tullut tapa. Otan tämän pois ainoastaan kun meen uimaan tai suihkuun, saunaan tms.

Housut joista tykkään on ehdottomasti nämä paksut mustat colleget jotka mulla on nytkin jalassa. Aika kuumat kesäisin mutta talvisin oikein hyvät. Ja tässä vaiheessa sitten voinki kertoa että ne on kyllä miesten puolelta tilatut... :D Miesten vaatteet on hienompia, ainakin jotkut... Mulla oli aiemmin yhdet kivat farkut joita pidin usein, vaikka molemmissa polvissa oli reiät. Ne oli hauskat farkut! Kunnes huomasin että takamuksen kohdalla oli kulunut kohta ja päätin etten pidä niitä enää koulussa tai muutenkaan... Nyttemmin en oikein pidä farkkuja, koska en satu omistamaan sellaisia kivoja farkkuja joista tosiaan tykkäisin. Yhdet ihan kivat on mutta ei ne niin tajuttoman mukavat ole. Toiset minun lempparihousut on yhdet mustat (kaikki mustaa..?) urheiluhousut. Sellasta kangasta joka ei veny ja aika ohutta kangastahan tuo oli. Ne housut on oikein rennot ja hyvät jalassa. Verkkareita saatan joskus pitää kotona ja mökillä mutten yleensä edes muista omistavani sellaisia...

En kummemmin tykkää pitää toppeja, ainakaan jos siinä päällä ei ole mitään hupparia tms. Mutta t-paitoja tykkään pitää. Lemppari t-paitani on ehdottomasti Sonata Arctican fani t-paitani, jonka aiheena on siis Sonatan live dvd ja levy For The Sake Of Revenge. Se on mukavan rento paita jonka kuva on hieno ainakin minun mielestä. Tämmöinen Sonatafani kun satun olemaan... :) Toinen t-paita josta tykkään on yks tummanharmaa kiroileva siili t-paita. Siinä on siis kaksi siiliä ja yläpuolella kiroilusymbooleja :'D
         Huppareista pidän paaaaaaljon. Etenkin sopivan verran isoista ja rennoista umpihuppareista. Lempparihuppari mulla on Nightwish fanihuppari, aiheena 7 Days To The Wolves. Semmoinen mukavan rento umpihuppari joka löytyy Nightwishin webshopista :3 Onhan nuo vetoketjuhupparitkin ihan mukavia mutta umpihuppareista taidan tykätä enemmän.
          Joskus kesäisin pidän shortseja, nyt olen pitänyt melko paljon sellaisia ruskeita shortseja, jotka on aika lailla liian isot mulle, mutta äippähän ne alunperin ostikin... :'D Mutta ihan mukavat ja rennot shortsit. Kenkiä minun varastoista ei taida hirvittävästi löytyä, mutta lempparikenkäni on Adidaksen Superstarit. Tosi massaa ne kengät, ainakin täällä Pudasjärvellä suunnilleen kaikilla on sellaset... Joko valkoiset tai mustat. Itte omistan mustat. En halua seurata muotia tai olla massa mutta ne kengät vaan sattuu olemaan tosi hyvät jalassa eli en ala massahöpötysten takia vaihtamaan kenkiä :) Nyt voisin taas hillitä itteäni ja lopettaa höpötyksen. -Ihmeolio-

//Muoksistarallaa. Pakko käydä korjailemassa. Tyyli kun on sattunu muuttumaan vähäsen. Oon tässä alkanu värejä käyttämään ihan urakalla, ja ihonmyötäsistä vaatteista tykkään nykyään enemmän :'D Tämän enempää en tässä nyt jaksa korjailla. On miten on.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2010, 00:13:46 kirjoittanut Ihmeolio »
Cadillac.

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #39 : Heinäkuu 23, 2010, 14:55:14 »
Jaa-a. Mitenhän tätä nyt selittäisi.
Mun pukeutumiseni ei ole kait mitenkään kamalan erikoista, en pukeudu massan mukaan, mutten kuitenkaan mitenkään järjettömän poikkeavasti.
Pukeudun toisinaan kokonaan mustaan ja toisinaan käytän paljonkin värejä. Vielä vuosi sitten päälläni kykeni näkemään oikeastaan vain mustaa, ei muuta. En yleensä käytä juurikaan koruja, ne tuntuvat olevan tiellä. En ole kovinkaan tyttömäinen, joten en tykkää pitää mitään hepeniä, joskus käytän koruja, jotka ovat ehkä useimmiten mukamas pojille. :'D Ja korvakorut minulla on yleensä aina. Saatan käyttää joskus pinssejä vaatteissani.

Paidat. Hmmh. Rakastan isoja huppareita ja kauluspaitoja, joista jälkimmäisiä olen nyt kerännyt lähiaikoina. Pidän usein miesten paitoja, enkä yleensä pukeudu kovikaan tyttömäisesti. En pidä koskaan mekkoja, rippijuhlat ovat ehdoton poikkeus ja sielläkin mekon alle tulee tyttöjen (!) kauluspaita. T-paidat. Hmm. Yleensä ne ovat ihan isoja peruspaitoja, väri vähän vaihtelee.
Tykkään myös kaksivärisistä raitapaidoista, mutta olen sen suhteen tarkka, miten leveät/ohuet raidat ovat ja toisen raitavärin pitää olla musta. Löysin kirpputorilta erittäin kivan musta-harmaa -raidallisen paidan, jossa on erikseen valkoinen kaulus, TAI SIIS näytää, niin kuin paidan alla olisi valkoinen kauluspaita. Raitojen lisäksi kuvioita saattaa olla mm. pääkalloja tai jokin printti.
Bändipaitojakin minulla on muutamia, mutta ne ovat useimmiten siinä kunnossa, etten paljo käytä niitä. Niitä nyt kuitenkin löytyy My Chemical Romancelta, An Cafelta, The Rasmukselta ja The GazettElta. Yleensä käytän vain jälkimmäistä, koska se on vielä hyväkuntoinen ja sopiva, kun ostin sen muutama kuukausi sitten.

En käytä koskaan myöskään hameita, en ikinä. Ne ovat todella inhottavia. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että muut käyttävät hameita, mutta tunnen oloni ihan järjettömän epämukavaksi hameessa, enkä voi sille mitään. Käytän useimmiten mustia, harmaita tai pinkkejä pillifarkkuja, vaikkakin nyt minulla on jalassa sellaset "perusfarkkujen" väriset pillifarkut, joissa on hieman kulutusta. Toisinaan käytän myös iki-ihania (ja paljon kärsineitä!) maastohousujani, joista käärin aina lahkeet, koska ne ovat niin huonossa kunnossa lahkeista. Minulla ei ole ainuitakaan shortseja, joten nämä ajavat sitten sen asian.

Kouluun tai kaupungille lähtiessäni pistän jalkaani useimmiten mustat tennarit (joissa on pinkit nauhat <3) tai sellaiset "ruututennarit, vans-kopiot tms.". Ja yay onhan minulla musta takkikin.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Heinäkuu 23, 2010, 15:49:35 »
Pukeutumis tyyliäni ei voi oikein kuvata millään stereotypialla. noh...ehkä jollain taviksella. Omasta mielestäni en pukeudu mitenkään erikoisesti. Farkut, paita ja joku huppari siihen päälle ja vóla olen valmis lähtöön. Kesällä hillun shortseissa ja t-paidassa, joskus oleskelen legginseissä, mutta kouluun en laittaisi pelkkiä legginsejä ja paitaa. Tulee siitä niin alaston olo.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Lokakuu 22, 2010, 17:33:00 »
Okei lyhyesti sanoen pukeudun mustaan eli kollarit  rap lippis  sitten joku bändipaita ja kenkinä on skeittikengät tämmönen oma staili =D
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Rat-Tail Jim

• Rock n Roll -sekopää
  • Vuotislainen
  • Feuer Frei
    • Feuer Frei
« Vastaus #42 : Lokakuu 25, 2010, 14:42:40 »
Minut voisi kai luokitella glam-punkkariksi. Varsin hieno sana, ainakin minulta kysyttäessä. Yleensä aina käytän joko elämää tiukempia farkkuja ja jotain bändipaitaa ja hupparia. Farkkujen tilalla etenkin kesäaikaan on usein shortsit ja legginsit. Yleensä housuistani roikkuu vaikka ja minkä valtakunnan härpätintä, yleensä vähintään kaksi bandanaa, joiden värit riitelevät tietenkin mahdollisimman paljon keskenään ja housujen värin kanssa. Kesäisin kuljen släbäreissä, avojaloin tai tennareilla, syksyisin ja keväisin en käytä mitään muuta kuin tennareita ja talvisin maiharit ovat must. Yleensä en käytä mitään takkia, mutta etenkin viileämmillä keleillä käytän nahkatakkia(okei - se on oikeasti keinonahkaa) ja jos tulee oikeasti kylmä, joudun kaivamaan esiin herrasmiehestely- eli villakangastakin. Ja se jos jokin on inhottavaa - se kutittaa eikä jousta ja on asiallisen näköinen. Hiukset ja meikki ovat muutenkin jotain glämärin ja punkkarin väliltä, ja kynnethän on aina lakattava jollakin kivalla värillä, mielellään kahdella. Ja taas ne kontrastit. Jos jotakin haluaisin niin nahkahousut. Olis ehkä letkeintä ikinä.
Und der Haifisch, der hat tränen, und die laufen vom Gesicht, doch der Haifisch lebt im Wasser - so die Tränen sieht man nicht.

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #43 : Lokakuu 25, 2010, 16:03:02 »
Miksköhän mut sitten luokittelis? No, mustaa löytyy aina. Yleensä mustat pillifarkut, joku jännä t-paita ja musta huppari. Kauluspaitoja käytän mielelläni, mutta hametta tuskin koskaan mun päällä näkee, korkeintaan kesäisin, tosin silloin käytän mieluummin shortseja. Keinonahkarotsi on kaveri, ja tennarit sitäkin parempi. Hiuksissa saattaa olla joku kiva pieni rusetti, tai panta. Ei kuitenkaan mitään liian radikaalia. Kynnet on yleensä lakattu mustaks tai punaseks. Silmälasit on tietty suuri osa mun tyyliä, ja niiden on siis oltava mustat jotta ne sopii kaiken kanssa. Pukeudun siis mieluiten mustaan, kuienkin käyttämällä punaista, lilaa, sinistä, pinkkiä jne tehostevärinä. Korut on suuri osa mun tyyliä, ja usein kaulassa roikkuukin joku symboli tai muu vastaava. Tykkään revityistä farkuista, ja joskus mun päällä näkee tunikan tai pitkän paidan leggareiden kanssa, jotka ovat useimmiten sini- tai lilamusta leopardi kuvioiset.

Tykkään leikitellä tyylillä ja eläinkuosit on kivoja, mutta vain jos ne ovat jännä värisiä:D Usein mua emoks tai sceneks haukutaan, mutten usko edustavani mitään genreä

-metsis
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Lokakuu 25, 2010, 19:37:11 »
Minun on jo pitkään pitänyt vastata tähän aiheeseen ja nyt toteutin aikeeni!

Elikkä, pukeutumistyylini... Minulla ei varsinaisesti ole mitään tyyliä. Vaatteideni väritys ym vaihtelee vuodenajan mukaan. Mietin nyt vaikka viimeistä kolmea vuodenaikaa ja tulevaa talvea..

Keväällä minulla oli vahva kasari- vaihe. Käytin vakkarina kloorivalkaistuja pillifarkkuja sekä jenkeistä ostettuja kuvioituja converseja, joihin olin vaihtanut neonvihreät nauhat. Ostin myös hienon repun, joka oikein hehkui kasarihenkeä neonväreillään. Lakkasin kynnet neonpinkeiksi ja käytin sinistä verkkatakkia ja tuulitakkia. Ruutupaidat ym tunikat oli kova juttu legginsien kanssa. Kasari on ikuisesti lähellä sydäntäni, mutta pahin vaihe on jo ohi. Neonvärit on niin rakkaus! Olen kenkähullu ja vaikka periaatteideni mukaan minun pitäisi boikotoida Nikeä, en mahda pakkomielteelleni mitään. Haloo, kuka muka voi vastustaa niitä ihania tennarisöpöläisiä? Kiiltoa ja neonvärejä... ruutuja!

Kesällä olin laiska. Joku haalistunut t-paita ja farkkusorzit oli must.. Sininen on lempivärini ja se näkyi kesällä ja näkyy kyllä edelleen. Minulla oli kolmet sortsit, siniset minit kuminauhavyötäröllä, sekä kahdet farkkukangasta. Niitä vaihtelin ja aika usein iskin vaan päälle jonkun onnettoman hippitunikan. Ostin Sant Louis Storesta vaaleanharmaat farkut, mutta en pidä niistä vieläkään, koska ne eivät ole tarpeeksi pillit (Jesh 70e hukkaan!1). Ostin taas pari neonvärivaatetta, mutta pitäydyin vakkarissani sinisessä ja mustassa ofc. Välillä mentiin vaan jossainihan random kuteissa, kuten kulahtaneissa verkkareissa. Lähinnä sortsit ja t-paita linjaa, joskus tunikoita. Viieämmillä keleillä unohtamatta rakkaita collegepaitoja. Sellaisia, joissa on lepakkohihat ja jotka on mahdottoman rentoja.

Nyt syksyllä olen hurahtanut tyylivirtaukseen, jota itse kutsun NARNIAKSI xD Idea lähti siitä, kun katsoin Narnia- leffan yllätys yllätys. Maanläheiset värit (mutta ei ruskea, hyi), joku leijonankeltainen ym.. En tiedä, jotain rentoa ja lämmintä. Ykkösvaatteeni nykyään on mustat trikoolegginssit. Omistan luojan kiitos vain  liian isoja paitoja, joten melkein kaikki käy legginsien kanssa. Perus yhdistelmänikoulussa on tämä massa, legginsit, joku iso t-paita ja musta paksu ympyrähuivi.

Tyylini ydinsana on rentous. En kulje massan mukana, mutta yleensä muoti-ilmiöt on musta kiinnostavia ja toimivia, joten massapiirteitä löytyy. Enää en käytä niin paljon neonvärejä, kuin ennen. Tykkään eniten mustasta ja sinisestä. Ehdoton lempivaatteeni on yönsininen kangastakkini, jossa on paljon taskuja ja naruja. Periaatteeni pukeutumisessa on, että tiukka alaosa ja väljä yläosa. Toimii minunruumiinmuodollani parhaiten ja suosittelen lähes kaikille :)
Tulevasuuteni pukeutumisen suhteen sitten... Tahdon jatkaa yhteiseloa pillifarkkujen ja legginsien kanssa ehdottomasti. Talveksi tahdon hienon merkkilaskettelutakin, jonkun värikkään. Kunnon snowboard- tyyliä (vaikka laskenkin suksilla :D). Rakastan isoja printtipaitoja ja ne ovatkin sitten tärkein hankintani takin lisäksi. Aamen yksinkertaisuudelle!

PS. http://hel-looks.com/         <- suosittelen lämpimästi! Auttaa oman tyylin etsimisessä! Puhumattakaan kaikista muista tyyliblogi- ihanuuksista :)
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #45 : Lokakuu 26, 2010, 16:49:40 »
Pukeudun lähinnä punk/rock-tyylisesti. Käytän paljon mustaa ja punaista. Tykkään käyttää yksivärisiä mustia vaatteita, ja minulle tulee sekava olo jos päälläni on enempää kuin neljää väriä. Yleensä yhdistelen vaatteita niin, että asusteeni ovat samanväriset kuin vaatteeni yksityiskohdat.
En pidä paljon värikkäitä vaatteita ja siksi jotkut kutsuvat minua gootiksi. En käytä lähes koskaan hameita tai mekkoja (paitsi juhlatilaisuuksissa). Yleensä päälläni ovat mustat/mustavalkoruuduliset pillifarkut. Tykkään tyylistäni enkä vaihtaisi sitä pois millään. Ostan monia vaatteistani kirpputorilta ja käytän äidin vanhoja ruutupaitoja ja joitain muita vaatteita. Lisäksi saan serkultani hänelle pieneksi jääneitä vaatteita, joista suurin osa on tyylisiäni.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2011, 16:49:20 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Lumihiutale

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Lokakuu 26, 2010, 18:20:31 »
Käytän paljon maanläheisiä värejä pukeutumisessani, sekä valkoista. Mustaa harvemmin, mutta kyllä sitäkin löytyy! Tunikat, neuleet, kaulahuivit, hupparit ovat ihania. Kenkinä minulla on balleriinat tai jotkut hienot tennarit!Rakastan erilaisia laukkuja mm. kangaskasseja, ja suuria nahkalaukkuja.

Kesäisin pukeudun shortseihin tai chinoihin:) Käytän aurinkolaseja, kevyitä kaulahuiveja, ohuita neuleita, kivoja ja ohuita paitoja. Jalassa minulla on yleensä balleriinat tai ei välttämättä mitään :D Paljailla jaloilla käveleminen on hauskaa!

Syksy on pukeutumisen kannalta lempivuoden aikaani. Neuleet, tumput, kaulahuivit ovat aivan ihania! Farkut ja farkkulegginssit ovat lähes päivittäisessä käytössä chinojen lisäksi. Takkina minä käytän trenssiä tai vihreää maihinnousutakkia.

Talvisin minulla on villapaita yleensä päällä. Ja paksu kaulahuivi kaulan ympärillä. Ei mitään kummoisempaa...lähes sama kuin ylhäällä^^ Paitsi takin vaihdan paksumaan, yleensä villakangastakki tai sellanen maihinnousutakin tapainen.

Alkukeväästä pukeudun samalla lailla kuin syksyllä ja loppukeevästä kevennän jo vaatetusta.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2011, 10:57:34 kirjoittanut Lumihiutale »

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Lokakuu 27, 2010, 14:49:34 »
mun tyyli vaihtelee, välillä tekee mieli pukeutua oikein tyttömäisiin hameisiin ja sukkahousuihin ja joskus vähän rennompiin kuteisiin. yleensä mä tykkään ruutukauluspaidoista, villapaidoista ja (-)neuleista, boyfriendfarkuista ja farkkuleggingseistä (+ iha tavallisetki farkut on kivoi), isoista (ja ei-niin-isoista) kaulahuiveista ja isoista huppareista. mulla on yks ihan unelmalaukku (kuva) jota käytän lähes aina ku ei oo mitää muuta kivaa :---D ja ihmettelen ku kaupoistakaa ei löydy enää mitää muksaa ku yleensä haluun ostaa kaiken.......

all I want to do is wear glitter and dance in my underwear

kalamies

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Lokakuu 27, 2010, 18:36:21 »
No mahdollisimman tummat ja "kovat" kuteet. Esim kesällä sortsit tai mun 6reikäset farkut (laskin lahkeet ja vyötärön mukaan) ja tpaita
talvel ja muutenkin kylmällä säällä musta takki ja maiharit nii ja housut

Poissa Pulpero

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Marraskuu 16, 2010, 16:09:21 »
Aika tavis olen minäkin. Oli kesä tai talvi, jalassa on yleensä farkut tai mustat suorat housut. Hameet ei oikeen oo mun juttu, vaikka niitäkin harvakseltaan käytän. Kesällä tunikat on jees, talvella kaappi pursuaa huppareita ja pitkähihaisista paitoja. En tajua mistä noita huppareita on niin kertyny. Pitäis tässä vähän remontoida ton vaatekaapin sisältöä, ainakin neuleita tarttis nyt talveksi hankkia. Toppeja inhoon, niitä en kesälläkään päälleni pistä. No okei, jonkun paidan alla ne menee vaikka talvella, mutta sellaisenaan en päälleni pistä.