Kirjoittaja Aihe: Pukeutumistyylisi?  (Luettu 11712 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Pukeutumistyylisi?
« : Syyskuu 11, 2009, 21:43:00 »
Otsikko sen kertoo. =)

Eli pukeutumistyylisi, miten pukeudut, mihin väriin, eri vuodenaikojen pukeutumistyylisi, jne.
Omasta pukeutumistyylistäni voisin kertoa vähäsen (vähäsen, koska puketumistyylistäni ei ole kauheasti kerrottavaa): Pukeutumistyylini on aika normaalihko, ei mitään maata mullistavaa tule ikinä laitettua päälle. Kesällä sortseja ja T-paitaa, crocseja ja lippistä. Mitä nyt tulee joskus hupparia tai farkkuja laitettua, jos on vähän kylmempi. Tuulitakki on myös hyvä syksyisin, kun on kirpeät ja tuuliset kelit. Talvella käytän normaaleja talvivaatteita. Vaikkakin kaulaliina ei ole suosittu asuste minulla, ne kutittvat aina inhottavasti. :P

Sisällä käytän farkkuja ja T-paitaa lähes aina, ja olen aika kiintynyt raidallisiin T-paitoihin. :D Juhlatilaisuuksiin laitan tietty jotain hienoa ja mustaa! :D

Mutta, mites te? ;)

//Ai niin, minulla on Ferrari-lippis, tosin ei aito, mutta hällä väliä. :D Se on mielestäni aika hieno.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2009, 13:55:15 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Pukeutumistyylisi?
« Vastaus #1 : Syyskuu 12, 2009, 09:29:46 »
Minulla ei ole mitään varsinaista tyyliä, enkä juokse viimeisen muodin perässä. Mukavuus ja omatyylisyys ovat minulle ne avainsanat, joita haluan pukeutumisessani kunnioittaa.

Kouluun pukeudun mustiin farkkuihin (joissa on vyö, vaikken sitä tarviaisikaan) ja tennareihin, ja siinä ylläni on myös jokin t-paita ja huppari. Vaatteeni ovat yleensä aika tummia, sillä en ole kirkkaiden/"tyttömäisten" värien ystävä. Kotona pukeudun shortseihin (tai kollareihin talviaikaan) ja t-paitaan (sekä kesäisin että talvisin).

Tänä kesänä sitä sitten tuli ostettua nuo crocsit, olihan ne pakko saada kun muillakin oli :) Sitä ennen käytin kesäisin tavallisia sandaaleja. Syksyisin ja keväisin käytän tennareita, mutta talvisin käytän talvikenkiä.

Talven pakkasten koittaessa tulee tietenkin laitettua enemmän lämmintä päälle. Takki on aivan ehdoton juttu. Pipo, lapaset ja kaulaliina (kaikki itse tehtyjä) tulevat myös heti mukaan, kun siltä tuntuu.

Juhliin en ole pukeutunut mies (tai siis nais)muistiin hameisiin/mekkoihin. Jo pienenä tiesin, että tälle neidille kelpaavat vain housut ja jonkinlainen hienompi paita kaikkiin juhliin - ja tällä olen siis mennyt useita vuosia. Juhlahousuja löytyy jos jonkinlaista valkoisissa ja mustissa, mutta paitoja ei ole paljoakaan.

Tällainen on minun tyylini.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2009, 17:52:07 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #2 : Syyskuu 12, 2009, 10:42:49 »
No minulle on tullut nykyisin sellainen fobia etten osaa pukeutua muuhun kuin mustaan ;) Mustat farkut, musta huppari, musta t-paita. Jotenkin tulee ahidistava ja silmään pistävä tunne jos pidän jtn toisen väristä, kotona pidän kyllä värillisiä, mutta mustuus koskee julkisia paikkoja ja "ihmisten ilmoja"

Talvella en pidä pipoa, tai muuta vastaavaa, toppavaatteeni on liivi :) ja kesäisin pidän puukenkiä ulos mennessä, mutta muualle menessä pidän varvaskenkiä.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #3 : Syyskuu 12, 2009, 15:57:09 »
Minä olen hulluna vaatteisiin, mutten silti mikään himoshoppaaja. Toisinaan pukeudun tyttömäisesti ja "suloisesti", toisinaan androgyynimmin tai elegantimmin. Crocsit puolestaan saavat minut näkemään punaista. Se, että "kaikki muutkin" ei tee jostain tyylikästä tai edes siedettävää. Ymmärrän hyvin niiden käytännöllisyyden mökillä, töissä jne., mutta liian moni huoliteltu asukokonaisuus pilataan muoviläpysköillä. Tästä päästäänkin toiseen suosikkiaiheeseeni, ekologisuuteen ja eettisyyteen. Pyrin välttämään köyhissä kehitysmaissa halvalla tuotettuja vaatteita (mut opiskelijabudjetti </3), ja ostan sen sijaan vaatteeni käytettyinä netistä ja toisinaan kirppiksiltäkin. Teen jonkin verran myös itse. Ei ole järkevää rahankäyttöä ostaa koko ajan uusia vaatteita, vaikka ne olisivatkin halpoja, ja heittää vanhoja pois, koska ne hajoavat parin käyttökerran jälkeen...

Pukeudun gootti- ja lolitatyyleihin, ja kaikkeen siltä väliltä. Yhdistelen enimmäkseen mustaa, valkoista ja sinistä. Pidin aina hametta, sillä tunnen oloni siinä mukavammaksi kuin housuissa. Kesällä saatan käyttää mökillä vanhoja housuja, mutta arkipukeutumiseni kulmakivet ovat hameet, mekot ja korkeat kengät - ellei perinteiset korkokengät, niin ainakin platformit. Viime aikoina olen joskus käyttänyt housuja - tosin vain hienojen, vanhanaikaisten miesten takkien kanssa (1700-1900 anyone?). Kokomustaa käytän harvemmin, ja silloinkin asussa täytyy olla paljon yksityiskohtia korvaamassa tylsää värimaailmaa.

Hameeni pituus vaihtelee nilkoista minihameisiin. Kaikki hameeni ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän kellotettuja tai röyhelöisiä, eli vartalonmyötäinen minihame on useimmiten ehdoton ei (useimmiten :D). Rakastan istuvia paitoja (kauluspaidat ja muut kunnolla ommellut) vaikka omistankin muutaman bändipaidan. Hiuksiani koristavat värikkäiden sinisten lisäkkeiden ohella usein pannat, rusetit, minisilinterit, hatut tai muut härpäkkeet. Korsetitkin ovat rakkaus. En kuitenkaan käytä aamuisin kuin enintään 15 minuuttia vaatteiden valintaan ja pukeutumiseen, usein selviän parissa minuutissa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2010, 02:09:36 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #4 : Syyskuu 12, 2009, 17:58:25 »
Aiëdaílin tyyli vaikuttaa ihanalle :D
Itse pukeudun joko farkkuihin, joita minellä on tasan yhdet, mustiin collegehousuihin (tiedättehän, ne pussilahkeiset, joita on aika monella :P) sekä hameisiin. Olen tykästynyt tummasävyisiin farkkuihin, en pidä perussinisestä :D Mustia housujani (mikä niiden 'virallinen' nimi on?) pidän lähinnä päivänä, jolloin koulussa on liikuntaa, mutta kyllä muulloinkin. Ne ovat mukavat yllä ^^ Mukavuus on tärkeää minulla vaatteita etsiessä, nei saisi puristaa tai kuristaa tai muutakaan ikävää mistään kohdasta. Hameita minulla taasen on useampi kappale, joista kolme on eri (rusehtavan)vihreän sävyä. Niitä käytän useimmin värin takia, sei ole liian silmiinpistävä, jolloin paidalle jää useampi värivaihtoehto.
Paidoissa suosin huppareita, toppia ja t-paitoja, aka aika peruslinjalla mennään :P Huppareista lemppareitani ovat keskikokoisilla tähdillä varustettu miesten huppari, joka on minelle aivan liian iso (yltää puoleenreiteen) ja musta fleece-huppari, jossa on liila/pinkki väliltä olevat narut ja hupun sisus :> Se on ihanan lämmin, voitte varmaan kuvitellakin :D
Paidoissa ja topeissa en tyksi liian isoista kaula-aukoista, mutten 'kuristuskaula-aukoistakaan', joiksi olen nimennyt amerikan t-paidan malliset kaula-aukot :D Nyt kun koosta tuli puhe, lisään vielä hameiden pituudesta pari sanaa! Minen siedä minihameita, neivät sovi minelle (arvatkaa, kenellä sitten on minihame kaapissa :s Se on kyllä ihan ihana raidallinen joulunpunainen vekkihame x>), kun polvet näyttää kamalille :( Sen takia minen hameitten ihannepituus on polveen asti, löytyypi nilkkaankin yltäviä. Yksi yltää pohkeeseen ^^
Hameitten kanssa pidän joskus sukkahousuja, yleisimmin polvisukkia. Löysin Nanson myynnistä Ilmajoelta myös jotain jänniä sukkia, joista toisessa ei ollut varpaita eikä kantapäätä, toisessa taasen oli kantapää muttei varpaita. Pituutta oli yli polven molemmissa, ja silti jää ryttyyn :D Ne taitavat olla jotain säärystimiä, hivenen erilaisia tosin. Niitäkin voisi pitää talvella hameen kanssa :> Ainakin farkkujen alle ne menevät sitten mukavasti, kun aina ei mahdu tukkimaan pitkiksiä tai sukkahousuja alle :>
Kengissä olen rakastunut korkokenkiin. Se joku korkokenkäkurssin pystyyn pykääjä Vuotiksessa oli oikeassa, korkkarit addiktoi :( Lempikorkkareikseni mainitsen tummanpunaiset kengät, joissa on joku sifonkinauha, mustat kiilakorkoiset ballerinat sekä mustat nahkaiset korkkarit, joissa jalkapöydän päältä menee melko paksu remmi :) Litteistä kengistä käytän jotain mustia ballerinoja, joiden päältä menee kaksi kuminauhaa :> Talvisin käytän varresta rytättyjä saappaita med pieni (5cm? Ei tietoa) korko, sanoi äiti mitä tahansa pohjien jäätymisestä.
Mineltä löytyypi tummansiniset crocsit :P Ne ovat mukavat jalkaan, niiden ansiosta jalkani selvisivät hengissä kävelyn Heurekassa ja laivalla sekä Tallinnassa :D Onhan niitä neroja, jotka onnistuvat muuten hyvän asukokonaisuuden pilattua noilla muoviläpysköillä, kuten Aiëdaíl sanoi, mutta ainakin ovat jalkaystävälliset nämä muotitossut tällä kertaa :P Tosin en ole käsittänyt ideaa laittaa sitä remmiä kengän päälle, kun sehän kuuluisi kantapään yläpuolelle ö.Ö Kai ne sitten näyttää 'paremmilta' ja saa nopeampaa jalkaan ja jalasta pois.

Myös minä olen niitä henkilöitä, jotka vierastavat kokomustaa. Sehän on hautajaisväri, mitä minä arkena niin pukeutuisin? ;__; Oikea syy on, etten tahdo olla niin synkkä :D Olen iloinen luonne, ja se heijastuu vaatteisiin -jotain väriä täytyy olla. Jos minulla on tummansiniset farkut ja musta huppari, pitää vähintään kengissä ja paidassa olla väriä -tai aiakin siinä paidassa! Rakastan myös korviksia, varsinkin minun (kahdesti suihkussa käyneitä) valkoisia unisiepparikorviksia med höyhen :D
Hiukseni laitan useimmiten ponnarille, kahdelle saparolle korvan taa (ei siis pikkutyttö-tyyliin :), kahdelle löysälle 'inkkariletille' tai jätän auki. Joskus pistän parilla pinnillä sivuhiukset ylös emm.. *miettii miten selittäisi* Kuin ne olisi letitetty taakse ja laitettu kiinni ponnarilla, you know? :D Pitää hiukset hyvin poissa silmiltä ja varsinkin silmälasien saranan välistä.

Talvisin saatan käyttää pipoa koulumatkoilla samoin kuin lapasia/sormikkaita. Kaulaliina menee usein talvella kaulaan väriä tuomaan :) Pitempään ulkona ollessani on tietenkin täysvarustus päällä, kaikesta kerrospukeutumisesta pipoihin ja tuplalapasiin saakka :D Enköhän hanki jotkut talvikengät, mikäli lunta suo tuleman. Muuten liukastelen aeimmin kertomillani korkkareilla läpi loskan :P Tarvisin kyllä jotkut talvikengät pihalla oloa varten ö.Ö Ehkä en kuitenkaan vielä lähde niitä metsästämään.
Muina vuodenaikoina pukeudunkin ekaksi luettelemiini vaatteisiin, kesällä enemmän kokomekkoihin ja hameisiin+toppiin/t-paitaan.

Loppujen lopuksi pukeudun aika 'tavallisesti', osasyynä toki se, että niin ne muutkin pukeutuu huppareihin ja farkkuihin. Tosin siinä on minellä omaa tyyliä mukana korvisten ja kenkien sekä hameiden kautta :> Minä laitan myös hiuksia kiinni erilaisilla tavoilla, muut pitää joko auki tai ponnarilla :/ Tennareita en omista lainkaan, tosin jotkut marimekon semmoiset taitaa olla jossain äidin ja isän vaatehuoneessa ö.Ö En min niistä välitä. En taida jäädä kovin vaatteiden puolesta mieleen (paitsi hameiden, joita kovin vähän minen ikäiset käyttävät), paremminkin ihmiset muistaa minen ylipitkät hiukset :P Ehkä senkin voisi jotenkin liittää pukeutumistyyliin, etten ole leikannut tai värjännyt hiuksiani mitenkään x) Ehkä tämän aiheen voisi muuttaa ihmisten omaa tyyliä käsitteleväksi, eikä vain pukeutumistyyliä? :> No juu. Ei tästä näin pitkää oikeasti pitänyt tulla! :D
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Syyskuu 15, 2009, 12:53:17 »
Tyylini, jos sitä siksi voi edes kutsua, on sellainen ihan perus. Käytän yleensä farkkuja, mutta esimerkiksi mökillä, maalla ja liikuntatunneilla käytän usein college-housuja. Ne ovat mukavia ja lämpimiä. Farkkuja minulta löytyy mustat kulahtaneet ja uudet punaiset, sekä myös vähän pieneksi menneet caprit. Oikeastaan tarvitsisinkin uudet. Lisäksi omistan ruskeat liituraitahousut, mutta reiteni näyttävät niissä ällöttävän isoilta.

Huppareita rakastan yli kaiken, eikä minulla kovinkaan usein mitään neuletta olekaan. Yksi Onlysta ostettu valkoinen neuletakki on kylläkin ihana ja sitä käytän joskus, mutta useimmin huppareita. Minulla on kaksi Mic Macin hupparia, sekä muutamia muita. Hupparin alla käytän yleensä jotakin pitkähköä T-paitaa, mutta kesällä ilman hupparia vain toppia.

En palele melkein koskaan, joten talvisinkin pärjään hienosti ohuella takilla. Äitini ei kuitenkaan pidä siitä, etten käytä kunnollista takkia. Pipoja inhoan, mutta kaulahuivi löytyy aina, lapasia unohtamatta. Sormikkaista en tykkää, lapaset ne olla pitää. Täytyisi ostaa itse asiassa uusi talvitakki, sellainen, mitä voisi käyttääkin.

Kenkinä minulla on yleensä tennarit, kesällä joskus ballerinat ja talvikengät minun pitäisikin ostaa.

Pukeutuessa minäkin arvostan mukavuutta. Tykkään pitkistä T-paidoista/tunikoista, mutten omista yhtäkään ns. tissivyötä, joita monet käyttävät sellaisten kanssa. Ne tuntuvat sopivan kokoisina kyllä hyviltä ja tukevat jännästi, mutta ne alkavat ahdistaa ja tuntuu, kuin joku puristaisi palleasta koko ajan. Legginsejä käytän shortsien ja tunikoiden kanssa silloin tällöin. Inhoan muutenkin massamutia, eli juuri noita tissivöitä, sekä kaikkea sellaista, mikä löytyy kaikilta.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #6 : Syyskuu 15, 2009, 18:03:51 »
Vielä noin vuosi sitten pukeuduin aika goottityylisesti - paljon hameita ja mustaa, aina jonkinasteiset korkokengät - mutta nyt olen taas siirtynyt perus-vaatteisiin joita käytin yläasteella, eli farkkuihin/muihin housuihin, huppareihin ja lättäpohjasiiin kenkiin. En enää jaksa panostaa pukeutumiseen yhtä paljon kuin ennen, kun tällaisissa normivaatteissa on niin huoleton ja mukava olla.

Sitä paitsi minulla on jo mies, ei minun tarvitse enää yrittää^^

Ikinä en kyllä ole seurannut mitään älyttömiä muotivirtauksia (shoppaan useimmiten kirppareilla), enkä seuraa vieläkään: legginsit, löysät makkarapaidat, karseat väriyhdistelmät ym. hömpötykset ovat nou-nou. Pukeudun siis edelleen vaatteisiin, joista minä pidän, välittämättä siitä, millaisia vaatteita muut odottavat minun pitävän. Se on minun periaatteeni ollut oikeastaan aina.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 15, 2009, 18:18:26 kirjoittanut Fimca Worthleberr »
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #7 : Syyskuu 19, 2009, 20:48:04 »
Viesti meni uusiksi, ihan outo oli. :D

Hmm, mitenköhän sitä miun tyyliä oikein kuvailisi x) Lähinnä mustaa, mustaa ja mustaa, mutta joskus mukaan tulee myös jotain punaista, vihreää tai valkoista. Pääkallokuvioihin vaatteissani olen mieltynyt, mutta ongelmana on se, ettei äiti ole :'D Mie tunnen kuitenkin oloni epämukavasti liian värikkäissä tai vaaleissa vaatteissa, eli mustassa pysytään luultavasti vielä pitkän aikaa :'>
Hameita yleensä vältän, mutta kesäisin tulee kyllä välillä jotain mustaa hametta pidettyä :'D Se siinä vaan, etten ollenkaan tykkää pitää legginsejä leggingsejä mitä-ne-nyt-ovatkaan (En ole ikinä oppinut muistamaan miten se kirjoitetaan :'D) sillä useimmat niistä kutittavat hirveästi tai ovat muuten epämukavia. Paljainakaan en jalkoja oikein tykkää pitää joten ne hameet jäävät vähän vähemmälle.
Housut. Niiden tulee olla mustat tai muuten todella tummat ja niissä pitää olla kunnon taskut. Silloin ne on hyvät x) Tummat farkutkin menevät, kunhan ei mitään äklöjä pillifarkkuja vaan. Yök, leveälahkeiset niiden pitää olla!

Hmm... No, talvisin pukeutumiseni riippuu kyllä aika paljon kylmyydestä, mutta yleensä se on joku tummat farkut, sellainen ihan normaali musta tai maastonvihreä takki (Sitä on ihmeen vaikea selittää :D), huivi kaulaan, sellaiset vähän maiharien kaltaiset bootsit ja mustat lapaset käteen :'D Syksyisin sama, mutta huivi kenties jätetty pois ja takin tilalla huppari. Samoin kuin keväälläkin, mutta luultavasti nuo kengät ovat vaihtuneet vaikkapa mustiin tennareihin. Kesäisin päälläni on yleensä jotkut ohuehkot mustat housut tai ehkä vähän vaaleammat farkut, musta toppi tai T-paita ja sandaalit. Ei mitään hirveän erikoista, kunhan mustaa tai muuten tummaa :'D Ja kesällähän siis saatan hamettakin käyttää jos oikein kuuma on, nytkin päällä musta hame jossa on punaisia pääkalloja.

En mie mitenkään hirveästi pukeutumisestani välitä, en tuhlaa paria tuntia peilin edessä miettien mitä laittaisi tänään kouluun. Kunhan se on mukavaa ja kunhan se on tummaa. Koruja kyllä lähtee lähes poikkeuksetta pieni läjä mukaan x) Ja niin, mustia huppareita ei voi koskaan olla liikaa, muttei niitä kyllä liian usein löydykään. Tämän paras musta huppari on repeillyt monesta kohtaa ja alkaa jo jäädä HIEMAN liian pieneksi, mutta silti sitä käytetään kovin :'D Kun suurin osa miun mustista huppareista on sitten liian isoa tai pilattu jollain kuvalla.

Että näin. Nyt olen tyytyväisempi tähän viestiin :3
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2010, 17:07:21 kirjoittanut Beatrix »

Poissa Cherryboy

• Kermakaljan lipittäjä
  • Vuotislainen
  • Korppari
« Vastaus #8 : Syyskuu 20, 2009, 21:50:21 »
Siniseen, siniseen ja siniseen. (+ mustaan ja valkoiseen)

Elikkäs, pukeudun paljon tummiin väreihin (ahhh, vaikka rakastankin kirkkaita värejä)... Kevät-syksy valinta on perus huppari, ruutukuvioinen on ehdoton valinta. :) Sitten, farkut tai kollarit, housujen pitää mukavat päällä~ (vinkvink). Kengät ovat tennarit tai lenkkarit, kunhan ne on helppo saada jalkaan ja jotka ei hierrä.. No, sitten tietty rakkaat silmälasini, joista en luopuisi, ellen saisi tilalle suurempia. ~ Kesällä IISOT t-paidat, shortsit ja crocsit, ja härpikkeet, mitkä käteen sattuvat. Talvella kaulahuivi (peräti korpinkynnen tupakaulahuivi ft. tupamerkki), takki ja jotkut lämpimät housut, joskus jopa villahousut alla. 
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2009, 21:56:01 kirjoittanut Cherryboy »
# ikurilli

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Syyskuu 21, 2009, 20:24:01 »
Minun yleiset värini ovat harmaa, valkoinen, musta ja sininen. Koulussa pukeudun yleensä mustiin tai tummansinisiin farkkuihin ja huppariin.
Harvoin pukeudun pitkähihaiseen paitaan, eli päälläni nähdään melkein aina huppari. Vyötä pidän vaikka en välttämättä sitä tarvitsisikaan.
Kotona pidän yleensä samoja vaatteita kuin koulussakin, mutta nykyään olen alkanut vaihtaa koulusta tullessani farkut verkkareihin. :)
Ja ainiin, kaikki farkkuni ovat pillifarkkuja. Yksiäkään leveälahkeisia farkkuja ei löydy minulta.

Kotona olen sitten viikonloppuisin jossain topissa ja sortseissa, ellei ole mitään ihmeellisempää menoa. Juhlapukeutumiseni taas riippuu juhlan tärkeydestä. Johonkin koulun juhlaan en viitsi hirveästi panostaa, joku siisti paita ja farkut (muita hienoja housuja kun ei löydy :P)
Synttäreillekkin laitan vain melko normaalin paidan, farkut tai sortsit/hameen :) Hametta käytän kyllä melko harvoin.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #10 : Syyskuu 22, 2009, 17:04:08 »
Tavista ja massaa. En siis pukeudu mitenkään erikoisesti tai edes huomiota herättävästi ^^ Pukeutumisestani ei oikeastaan voi edes päätellä musamakuani, tosin omistan yhden The Killers-paidan.

Yleisesti suosin linjaa t-paita-hupparit-farkut-tennarit/lenkkarit. Yksinkertaisuus ja se miten mukava vaate on päällä ovat suunnilleen ne tärkeimmät kriteerit. En ole kiinnostunut muodista tippaakaan, joten minulle on se ja sama että ovatko ne legginsit nyt niin in ja hip ja cool. Kotona farkkuja en jaksa pitää, vaan vaihdan ne mustiin collegehousuihin, jotka ovat niin paljon mukavemmat jalassa. Samoja housuja käytän myös liikuntatunneilla koulussa.

Väri saa olla vatteissa melkein mikä vain! Mustaa, perusvärejä, yksivärisiä t-paitoja, ehkä vähän printtejäkin... Farkuissa värisävy saa olla oikeastaan mikä tahansa, kunhan ei ole liian vaalea. Tummaa, melkein mustaa mielellään. Valkoisia vaatteita en ole tottunut käyttämään sotkemisvaaran takia. Olen sen verran hutilus, että valkoinen paita voisi äkkiä saada seurakseen muutaman ruokatahran. Olen ihan toivoton tapaus, mitä tyylikkääseen värien yhdistelyyn tulee: päälläni saattaa hyvällä tuurilla olla hillitön värien sekamelska. Lisäksi välttelen naisellista pukeutumista, liian sirot kengät oikein pistävät silmään, jos sellaiset keksin pistää jalkoihin. Lisäksi hameet ja mekot ovat lähes täysin vieras käsite, en vain ole tottunut pitämään sellaisia. Omistan kyllä yhden hieman "hörhelöisen" paidan, mutta se olikin niin kiva että oli pakko ostaa. Ehkä sitä voisi käyttää ainakin juhlissa :)

Perinteiset tennarit, ainakin ne halvat versiot, eivät tee kauhean hyvää jaloilleni ja lisäksi ne saa kulutettua ihan raadoiksi neljässä kuukaudessa. Hyviä kenkiä on vaikea löytää, varsinkaan kun naisten kenkämallit ovat tosiaan ihan liian siroja makuuni. Hyvät ja kivannäköiset kävelykengät ovat joskus ihan kiven alla.

Talvella käytössä on jo useamman vuoden tehtävässän palvellut musta talvitakki ja valkoiset lapaset. Jos löytäisin kivan ja lämpöisen pipon niin sitäkin tulisi käyettyä. Kaulaliinaa en varsinaisesti talvitakin kanssa tarvitse, mutta omistan hillittömän ihanan vihreän kaulaliinan, jolla on mukavasti pituutta. Pitääkin käyttää sitä talvella enemmän :) Tein viime vuonna sen vikatikin, että ostin uuden talvitakin, joka osoittautuikin todella telttamaiseksi ja aivan liian lämpimäksi. Sen käyttö jäikin lyhyeen.

Kesäisin luovun hupparin käytöstä, mutta farkkujen käyttöä en osaa kesähelteilläkään lopettaa. Ikuisella ostoslistallani on kesään sopivat, ei-farkkumateriaalia olevat housut. T-paidat ovat ylläni vuodenajasta toiseen. Pitkähihaiset paidat ja topit eivät ole ihan se minun juttuni.

Syksyllä ja keväällä käytän aivan ihanaa lilaa vakosamettitakkia <3 Olen käyttänyt sitä jo monet vuodet ja se onkin yksi suosikkivaatteistani. Sen kanssa käytän tavallisesti vihreitä sormikkaita ja uutta sinivalkoharmaaruudullista huiviani. Ostin jokunen viikko sitten ihanan harmaan villatakin, enkä malta odottaa sään viilenemistä että voin alkaa käyttää sitä päivittäin.

Koruihin en ole erityisemmin tottunut, mutta löysin äskettäin jostain huoneeni kätköistä mustan magneettikorun, jota ajattelin jatkossa käyttää. Sitä on kiva näperrellä koulussa tunneilla, ja sen saa kätevästi niin ranteeseen kuin kaulallekin.

// Raitoja en muuten vaatteissani suosi, sukissa vain ;)

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #11 : Syyskuu 22, 2009, 20:38:57 »
En kovinkaan erikoisesti.
Yleensä jotku farkut & huppari.
Farkut on useimmiten lempifarkkuni, sellaiset raidalliset. Tai yhdet vaaleansiniset.
Huppareita minulta löytyy useita, mutta useiten niistä käytän sellaista moniväriruudullista, tavallista harmaata, pinkkiä tavallista, ja muitakin löytyy...

Sitten joskus joku neuletakki tai sen tapainen.
Ja aina hupparin alla tietysti joku toppi / t-paita, jotka on useimmiten värikkäitä. Usein jotain pinkkiä, koska pinkki on lempivärini :] Mutta tykkään kaikista muistakin väreistä.

Kengät... useimmiten mustat tennarit. Jotkut aika halvat, ei converset. Sitten joitain balleriinoja.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Sonja

• Gradzbbh Mkryx
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Syyskuu 30, 2009, 16:49:18 »
Tyylini on sinänsä aika poikamainen, en nääs tykkää kaikista tyttömäisistä hepeneistä. On mulla kuitenkin ihan tyttömäisiä vaatteitakin, mutta yleensä yritän saada sekaan jotain ei niin tyttömäistä. Käytän yleensä joitakin tummia housuja, kuten tummanharmaat farkut. Mulla oli tosi kivat raidalliset harmaat housut, jotka valitettavasti rikkoutuivat pari viikkoa sitten. Mulla on myöskin kirkkaan keltaiset housut. Housujeni lahkeet on aika kapeita, kuten housut muutenkin, mutta eivät ne kuitenkaan ihan sukkahousut ole. :D Tietty sporttaillessa käytän verkkareita tai tuulipuvun housuja (ja kylmemmälllä myös takkia).

Monet t-paidoistani olen ostanut H&M:än poikien puolelta, niissä on nääs hauskempia printtejä ja värejä, kuin tyttöjen vaatteissa. Monet tyttöjen paidat ovat mylskin aika epämukavan muotoisia. Suunnilleen mistään (etenkään H&M:än) naisten osastolta ei mulle löydy mitään, koska ne vaatteet eivät vaan istu mulle. Hihat on liian lyhyet ja ne paidat ovat liian isoja, kun kaula-aukot löpröttää. Olen ostellut paitoja paljon muualtakin, esimerkiksi Mangosta olen löytänyt pari mukavaa paitaa. Tykkään käyttää mustaa pitkähihaista jonkun värikkäämmän t-paidan alla. Poolot on kivoja! Pidän myöskin kokovalkoisesta t-paidasta, ja sen kanssa käytän sitten jotain tummia housuja ja värikästä huivia. Käytän huiveja oikeastaan aika paljon, paitsi kesällä. Käytän usein hupparia, mutta toisinaan laitan paitapuseron tai pelkän t-paidan, se riippuu tietysti säästä.On mulla muutamia bändipaitojakin, kuten Rasmus-huppari, mutta ei mulla niitä kamalasti ole.

Talvella ja muutenkin kylmemmällä vedän ylleni useimmiten mustan takin, pipon, värikkään huivin ja lapaset. Lasketteluttakkini on vaalea, ja käytän sitä tietystikin lasketellessa ja jos on tosi kylmä. Olen talaillut Puman tennareilla, mutta ne ovat jo aikalailla aikansa eläneet, ja talvella tarvisin jotkut lämpimämmät kengät. En ole niitä kuitenkaan vielä kerinnyt hankkia.

Käytän siis aikalailla värikkäitä vaatteita. Musta, harmaa, valkoinen, vihreä, ruskea ja sininen ovat lempivärejäni, ja niitä mulla usein onkin päällä. Käytän paljon myöskin punaista/oranssia huivia ja onhan mulla muutamia muitakin värejä vaatteissani, mutta en nyt kaikkia viitsi luetella.

En paljoa käytä hameita, mutta hameen tai mekon legginssien kera voin laittaa joihinkin juhliin, jos sille tuulelle satun. Äiti vaikuttaa juhlapukeutumiseeni sen verran, että en aina saa mennä tavallisissa farkuissani, ja silloin joudun laittamaan hameen. Käytän joitakin hameita myös kesällä, mutta useammin capreja tai shortseja. Toppia käytän, jos on ihan liian kuuma, tai jos saan sen mukavasti yhdistettyä muihin vaatteisiini.

Pidän aika paljon koruja. Usein mulla on jokin rannekoru, helmiä tai sellasta, ja sitten jokin sormus. Kaulakorujakin käytän, jos ei satu huivia olemaan kaulassa. Lisäksi mulla roikkuu aina koulussa kuulokkeet kaulassa, joten nekin ovat sinänsä osa pukeutumistani, vaikka en sitä kummemmin ajattelekaan. Ja hiuksissa on usein jokin pinni. Joskus innostun jopa laittamaan jostain nauhasta rusetin hiuksiini.

Noh, siinäpä jotain pukeutumisestani!
Keijukaisia on sittenkin olemassa. Salaperäistä.
 ~Hatsuharu

Kratztbuhh, manaatti!

Poissa ee

• hated
  • Vuotislainen
  • örr
« Vastaus #13 : Syyskuu 30, 2009, 17:39:02 »
Poikamainen kun olen luonteeltani ja tavoiltani, ei pukeutumistyylini tee poikkeusta. Maastohousut, farkut, maiharit, tennarit, bändipaidat ja niittivyöt, asuni koostuu näistä aineksista lähes joka päivä. Tuskin minun tarvitseekaan enää todeta pitäväni raskaammasta musiikista. Kävelevä rautakauppa -aika on onneksi osaltani mennyt ohi, mutta joskus ketju tai pari saattaa roikkua housuistani. Koruista en oikeastaan suuremmin välitä, mutta niittirannekeita tulee käytettyä jonkin verran.

Tykkään kamalasti flanellipaidoista ja kaikesta kuluneesta, ja tyylini onkin usein hieman grungevivahteinen. Ostan paljon vaatteita kirpputorilta käytettynä, enkä pidä näissä ns. massavaatekaupoissa shoppailusta, jo senkin takia etten yksinkertaisesti löydä niistä mieleistä päällepantavaa. Vaatemakuni on jollaintapaa melkoisen nirso, tiedän tarkasti mistä pidän ja mistä taas en. Joskus sekopäisyyksissäni pistän päälleni jotain tyttömäisempää, mutta tätä ei tapahdu usein. Tyylini on silloin paljon persoonallisempi kuin yleensä, käytän enemmän värejä ja yhdistelen asioita rohkeasti, mutta samalla tarpeeksi hillitysti.

Ehkä voisi mainita, että villasukat näin syksyn tullen ovat aina jalassa, palelevaista sorttia kun olen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2009, 15:04:40 kirjoittanut ee »
come sit next to me / pour yourself some tea

haribo

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Lokakuu 04, 2009, 20:15:16 »
Oon poika ja pukeudun niin että muut sanoo mua ............FRUITTARIKSI.
En ymmärrä mikä siinä on pahaa jos pitää pillifarkkuja ja värikkäitä paitoja???
Usein kuulen että mua sanotaan homo fruittariksi.Onko muka niin outoo pitää
tiukkoja farkkuja???

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #15 : Lokakuu 04, 2009, 20:54:21 »
pukeudun yleensä pillifarkkuihin ja johkin huppariin tai ihan normiin paitaan. paitsi jos on lämmin niin sortsit ja t-paita :'DD

ja yleensä mulla on aina converset joka tilanteessa vaikka olis mikä juttu :99

talvella on laskettelutakki koska se on lämmin ((:
I don't care what you think. lol

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Lokakuu 09, 2009, 23:35:40 »
Lainaus
En ymmärrä mikä siinä on pahaa jos pitää pillifarkkuja ja värikkäitä paitoja???
Usein kuulen että mua sanotaan homo fruittariksi.Onko muka niin outoo pitää
tiukkoja farkkuja???

tuo nyt on perussäälittävää teiniangstia josta ei kannata välittää!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2009, 13:16:41 kirjoittanut Odotum »
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa omputin

• lukutoukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Lokakuu 10, 2009, 00:27:01 »

pukeudun yleensä pillifarkkuihin ja johkin huppariin tai ihan normiin paitaan. paitsi jos on lämmin niin sortsit ja t-paita :'DD

ja yleensä mulla on aina converset joka tilanteessa vaikka olis mikä juttu :99

talvella on laskettelutakki koska se on lämmin ((:

tuo nyt on perussäälittävää teiniangstia josta ei kannata välittää!

kkaro on musta ihan normaali ja ite käytän melko sananlaisia vaatteita mut enemmän kyllä toppeja, enkä pyty aitamaan kauheen usen mitään sortseja.
niin et kkaro ja mää ollaan ihan normaaleita nuoria ainakin muutamiin muihin meidän koululaisiin verrattuna

[bharibo][/b] älä välitä niistä jotka puhuu niin puhukoot jos haluavat mutta jos pidät omasta pukeutumistyylistäsi niin ei muiden mieli piteillä ole väliä olen sen oppinut kantapään kautta. Mun pikkusiskoanikin on sanottu ja se on tyttö.
"Lily and James ... I can't believe it ... I didn't want to believe it ... Oh"

jonn

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Lokakuu 10, 2009, 12:41:56 »
Miesten reisitaskuhousut, miesten t-paita, miesten huppari... naisten toppi.
Että niin normaali pukeutumistyyli... Musta pipo nyt ko on kylmä... kesällä valkoiset yö-housut ko ei tarvii mennä mihinkää. ja t-paita

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Lokakuu 10, 2009, 14:36:34 »
Oma tyylini on aika perus, mitä pieniä sporttisia vivahteita. Suurin osa vaatteista tulee ostettua H&M:stä ja muista saman tyylisistä kaupoista. Tänä syksynä olen tykästynyt kauluspaitoihin, muuten normi t-paidat, hupparit ja muut. Käytän yleensä aina koulussa suosikkikenkiäni valkoisia Puman tennareita, vaikka ne alkaa olla jo aika kuluneet kovasta käytöstä. Jalassa pillifarkut tai erikoistapauksissa collegehousut, yleensä vain kun on harkkoihin menossa. Sukat on mitkä ensimmäisenä laatikosta käteen osuu, joskus jopa eripariset, mistä kaverit sitten huomauttelevat. En hirveästi aamuisin panosta pukeutumiseen, kunhan nyt on kivat ja puhtaat vaatteet päällä.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #20 : Lokakuu 11, 2009, 11:09:13 »
Vaikka olenkin ihan tavis niin olen tajunnut pukeutuvani lähes kokomustaan :D Mustat farkut ja huppari. T-paida väri sen sijaan vaihtelee. Pidän vähän persoonallisemmista T-paidoista (Esim. lempipaitani on "Rukous - Hieno tapa olla tekemättä mitään ja silti luulla auttavansa"). Myös bändipaitoja löytyy muutama.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #21 : Lokakuu 23, 2009, 17:52:21 »
Pukeutumistyylini nykyään sisältää lähinnä huppareita, bändipaitoja, erilaisia toppeja ja tunikoita, prätkärotseja, printti T-paitoja, kerrospukeutumista, farkkuja ja jalassa kulkevat aina perusmustat Converse All Starit. : D Asusteita en käytä lähestulkoon ollenkaan, lävistyskorut naamassa ja tatuoinnit käsivarressa riittävät mielestäni vallan mainiosti. En ole niitä tyttöjä, jotka rakastavat timantteja, ainoa vakituinen asusteeni tällä hetkellä taitaa olla kolmirivinen niittivyö, jota olen käyttänyt 12-vuotiaasta asti. Melko nuhjuinen ja kärsinythän se jo on, mutta en ole raaskinut hankkia uuttakaan. Tunnen oloni mukavaksi mustissa, mutta tykkään lisätä kokomustaan asuun vaikkapa kirkkaanvärisen topin tai muuta vastaavaa. Muutamia vuosia sitten mustiin pukeutuminen oli minulle jonkin kaltainen "ego-kysymys", mutta enää se ei sitä ole. : D Voisin pukeutua pastelliväreihin ja valkoiseen, mikäli sattuisi huvittamaan, mutta mustaa väriä nyt yleensä vaan sattuu eksymään päälleni aika reippaasti.

Hupparit lukeutuvat suosikkivaatekappaleisiini, ja niitä voisin ostaa vaikka kuinka paljon. Etenkin bändihupparini ovat minulle erittäin rakkaita. Sellaiset vaatekokonaisuudet ovat kohdallani harvinaisia, joihin ei sisälly ollenkaan hupparia. Perusmustat hupparit ovat kivoja, mutta tykkään sellaisistakin, joissa on jokin kiva printti tai muu juju. Viime aikoina olen innostunut kokeilemaan kaikenlaista kerrospukeutumista, esim. mustan T-paidan päällä kirkkaanvärinen toppi näyttää hauskalta. Yleensä olen vierastanut toppien, tunikoiden ja muiden "tyttömäisten hepeneiden" käyttöä, koska tunnen oloni jotenkin paljaaksi niissä, mutta T-paita alla vähän lieventää niiden vaikutusta. : D Pukeutumistyylini on aina ollut melkoisen poikamainen, mutta nykyään olen oppinut arvostamaan naisellisiakin elementtejä. : ) Vain tietyissä määrin, totta kai.

Hameita tai mekkoja en ole oikein ikinä tykännyt käyttää, tunnen itseni lähinnä typerän näköiseksi niissä. Pelkään koko ajan, että hameen helma takertuu jonnekin tai erehdyn istumaan haarat levällään. :' D Joskus kuumina kesäpäivinä on ihan mukavaa pitää pitkää tunikaa tai minimekkoa legginsien kanssa, mutta silloinkin tunnen oloni jotenkin alastomaksi. Lähinnä minulta löytyykin aina farkut jalasta, kesäisin käytän myöskin polvipituisia housuja ja joskus saattavat minishortsitkin eksyä päälle.

Korkokenkäihmisiä en ole sitten ollenkaan, en voisi kuvitellakaan käyttäväni korkoja ihan vain arkikäytössä. Yläasteen joulutanssiaisissa, omissa konfirmaatijuhlissani ja muissa vastaavissa tapahtumissa olen kärsinyt 9 sentin koroissa, ja noissa oli ihan riittävästi elämyksiä minulle. : D Osaan kävellä korkokengillä ihan siedettävästi, kunhan vain saan vähän harjoitella kotona itsekseni ensin, mutta tunnen silti oloni aivan järjettömän idiootiksi korkkarit jalassa. Olen todellakin tennari-ihmisiä.

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
« Vastaus #22 : Lokakuu 24, 2009, 09:13:29 »
Noh pidän mustasta ja käytän aikapaljon bändi paitoja kuten children of bodom,luotettava todistus tai sonata arctica.
En pahemmi pidä  Vaateísta  mutta joissakin huppareissani ja housuissani on liiloja vetoketjuja tai pikki ommellus joka minusta näyttää toosi hyvältä vaikka en pinkstä juurikaan pidä. Valkoisia sukkia minulla on yllinkyllin kyllä :P
Suosikki housuni´ovat leveä lahkeiset monitasuiset ja eikä mikään pillit...ne eivät oikeen sovi minulle
dataa kotona ja koulussa

kikeeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Lokakuu 24, 2009, 17:39:12 »
Oma pukeutumistyyli on aikuismainen. Rakastan hameita, erityisesti kesähameita. Omaan vaatekaappiini kurkistaessa osuu silmiini aina hameita. Kesähameet ovat niin mukavia. Talvisin käytän farkkuhametta, housuja tai farkkuja.  Syksyisin hametta (poikkeuksella metsäasustus).

Yleensä yläosani asuste koostuu villapaidasta/hupparista, t-paidasta tai pitkähihaisista. Alaosan jo kerroin. Syksyisin käytän säärystimiä, koska nilkkani paleltuvat helposti ja niihin alkaa särkemään nopeasti. En käytä mitään muuta sukkahousuja kuin puuvillasukkahousuja. Inhoan niitä!

Käytän värisävyllisesti kaikkia muita kuin vaaleanpunaista ja mustaa paljon. Inhoan mustia yläosia!

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
« Vastaus #24 : Lokakuu 25, 2009, 03:15:45 »
Pukeutumistyylini täyttää lähinnä tunnusmerkistön mustaa ja tylsää :)

Vaikka koen olevani arvomaailmaltani jne. hyvin liberaali, on pukeutumiseni sieltä melkoisen konservatiivisesta päästä ja olen melkoisen nihkeä kokeilemaan uusia hullutuksia tai välttämättä edes uudistumaan mitenkään. Yritän pukeutumisessa ensisijaisesti huomioida, että asut tyyli on rento, mutta siitä huolimatta asiallinen, eikä pahalla törmäyskurssilla kroppani tuomien vaatimusten kanssa. (Esimerkiksi paitapuserot ovat suuren kuppikokoni vuoksi olleet tavallisesti vihollisiani.)

Väripaletista valikoin tavallisesti mustaa yläosiin ja myös alaosiin ellen käytä farkkuja, suosin niin paljon kuin mahdollista neulepaitoja v-kaula-aukolla, eräässä vaiheessa suoranainen villitykseni olivat tunikat, mutta ylipäätänsä millaiset yläosat tahansa, jotka eivät ole erityisen paljastavia tai tuo muodokkuuttani epätoivotulla tavalla esille, ovat mieleeni. Kuulun myös niihin henkilöihin, joiden varmaan pitäisi tavalla tai toisella uudistaa vaatekaappiaan, mutta sijoittavat rahojaan sitten johonkin muuhun kuin vaatteisiin.

Toistaiseksi näyttää kuitenkin siltä, että vaikka mistä tahansa vaatejutusta luopuisinkin, en luovu siitä kuinka paljon pidän mustasta väristä <3 Minulle mustaa kiireestä kantapäähän, kiitos.

Muutaman ehdottomasti hyvän vaatesijoituksen olen tehnyt, joista toinen on jo vanhojen tansseissa käyttämäni, suutarikäyntiä tosin nyt vaativat korkokengät (<3), joilla kestää kyllä kävellä läpi illan ja ne ovat malliltaan juuri niin konservatiiviset että suorastaan soi. Ajattoman mallinsa vuoksi ne saa istumaan nättinä melkein millaisen asukokonaisuuden kanssa tahansa ja ne pesevät muut korkkarini mennen tullen. Jalkani on kuitenkin lestiltään sen muotoinen, että esimerkiksi kärjestä kapeat popot ovat täysin nounou-kamaa, ellen halua näyttää Leningrad Cowboysien jäseneltä :P

Toinen hyvä sijoitus on musta takkimallinen mekko (joka on itseasiassa ainoa mekko, jonka omistan), joka myös henkii arvostamaani ajatonta tyyliä. Maksoin mekosta vajaa vuosi sitten 300 euroja ja jos kroppa pysyy jotenkin samoissa mitoissa, on se ajaton juhla-asu. Se myös palveli minua hyvin hääpukunani (minulle oli itsestään selvää, että hääpukuni tulisi olemaan musta), vaikka yläosa ei istunutkaan aivan mallikkaasti, kun pukua jouduttiin hieman leventämään vyötäröltä (kietaisuyläosansa vuoksi se oli mahdollista), jotta mahtuisin kiloineni sen sisään. Lopputulos oli kuitenkin minua miellyttävä ja hypinkin onnesta, kun selvisimme reilun sadan euron hääbudjetilla.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Jelma

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Lokakuu 26, 2009, 15:31:55 »
Paljoa en ole täällä nyt sitten huudellut, vaikka kovasti uhosinkin. Aloitetaan sitten jutustelu tällaisella kevyellä aiheella.

Tyylini on yhtä sekamelskaa. Hyvä esimerkki siitä on tämän hetkinen asuvalinta, harmaat pillifarkut, XL- kokoinen sininen miesten kauluspaita ja vihreät villasukat. Kotona mulle on se ja sama, mitä pidän päällä, kunhan on rento olo. Ulkosalla, ihmisten ilmoilla sitten kiinnitän enemmän huomiota pukeutumiseen, kunhan olo on edelleen mukava. Tennarit, mustat farkut, joku paita, harmaa takki ja kelistä riippuen huivit, hanskat ja pipot. Olen melko väritön pukeutuja, mitä ulkona liikkumiseen tulee. Mustaa ja harmaata. Pipo nyt saattaa olla joku värikäs. Paidat saattaa sitten myös olla hieman värikkäämpiä, vaikkakin vaatekaapin värit on lähinnä musta, vihreä ja punainen.

Hameita ja mekkoja tulee harvemmin käytettyä, vaikka niitäkin olen kirpparilta muutaman löydön tehnyt. Tulin siihen tulokseen ettei kannata enää housuja ostaa, kun halvemmalla pääsee, jos ostaa parin euron hameen kirpparilta. Että niitä tässä täytyy alkaa käyttämään, kun mukavat pakkasilmat tulevat.

Kengät ovat meikäläisen intohimo. Tarkemmin sanottuna korkokengät, löytyy jos jonkin laista korkoa. Korkokengillä on mukava kävellä, varsinkin kun pituutta ei ole kuin se 165cm ja kaverit huomattavasti pidempää sakkia. Pääasiassa kuitenkin käytän mustia, varrettomia tennareita. Ne jalassa uskaltaa ajaa fillaria ja ajaa autoa.

Takkejakin löytyy muutama, mutta lempparit on harmailla ja  mustilla raidoilla kuvioitu farkkutakki, kipparitakin mallinen musta villakangastakki ja musta rennompi hupun kanssa oleva villakangastakki.

Koruja en kovin usein käytä, mutta niitäkin löytyy. Baariin mennessä saattaa olla joku rannekoru ja kaulakoru, mutta muuten en jaksa niitä laittaa.

Suosin kovasti kirppareita ja sieltä ostelen paljon vaatteita ja asusteita. Muokkailen niistä sitten itselleni meneviä vaatteita, vaikken kovin taitava ompelija olekkaan.

Poissa Löytöeläin

• Vuotislainen
« Vastaus #26 : Lokakuu 27, 2009, 17:05:47 »
En ikinä osaisi kuvailla pukeutumistyyliäni yhdellä tai kahdellakaan sanalla.

Käyn paljon kirpputoreilla, ainakin kerran-kaksi kuussa ja ostelen lähinnä mekkoja ja laukkuja ja sen sellaista. Suosikkivaatteitani tällä hetkellä on sininen, olkaimellinen mekko (sillekin on joku oikeampi sana, lappuhaalarimekko? :D) ja isot, leveälahkeiset farkut, vaikken muuten housuja juuri käytäkään.

Pidän väreistä, erityisesti kirkkaista väreistä yhdisteltynä mustaan tai ihan sellaisenaan. Minua näkee myös kokomustissa, mutta harvemmin kuin ennen.

Pidän paljon myös erilaisista hatuista ja pipoista, juuri nyt käytän ihanaa karvalakkia ja paljettibarettia, jota kyllä törkeästi väärinkäytän pitämällä sitä takaraivolla. 

En mielelläni osta vaatteita uusina, koska ne ovat kalliita, mutta tein hiljattain mielestäni hyvän sijoituksen. Ostin vartalonmuotojani imartelevan (harvinainen löytö siis!) villakangastakin, joka on väriltään musta-harmaa. Olen menettänyt sydämeni sille ihan täysin.

Tulipa epäselvä viesti, en oikein osaa kertoa tyylistäni.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #27 : Marraskuu 06, 2009, 21:17:27 »
Miten te pukeudutte nyt talven, tai pikemminkin kylmyyden, tultua? Eikö ole väliä, miltä näytät, kunhan pysyt lämpimänä, vai pukeudutko niinkuin itse haluat, eikä muulla väliä? :) Itse pukeudun vähän siltä väliltä. Pukeudun lämpimästi, mutta silti katson vähän, mitä päälleni laitan. :) Lapasia ja pipoa käytän, mutta ei ne mitään värikkäitä ja kovin huomiota herättäviä ole. :D
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #28 : Marraskuu 06, 2009, 21:20:42 »
no mulla on laskettelutakki (sellanen musta missä on valkosta ja torkoosia) ja yleensä jalassa pillifarkut ja sit semmotteet ihmeen saapikkaat jokka ostin jostain alennuksista ja ne on ihanat kun ne voi vetää sillein suoraan jalkaan ilman mitään vaivoja ;'DDD

meiän luokalla on pari jotka ei kehtaa pitää toppatakkia talvella, pyhh.
I don't care what you think. lol

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
« Vastaus #29 : Marraskuu 07, 2009, 00:07:40 »
Miten te pukeudutte nyt talven, tai pikemminkin kylmyyden, tultua? Eikö ole väliä, miltä näytät, kunhan pysyt lämpimänä, vai pukeudutko niinkuin itse haluat, eikä muulla väliä? :) Itse pukeudun vähän siltä väliltä. Pukeudun lämpimästi, mutta silti katson vähän, mitä päälleni laitan. :) Lapasia ja pipoa käytän, mutta ei ne mitään värikkäitä ja kovin huomiota herättäviä ole. :D
Noh, kirjustan nyt uuden viestin :D
Minä kiinnitän myös huomiota vähän kumpaankin. Lämpimyys on hyvä juttu, mutten minä mitään maalitahraista roikkuvaa revennyttä toppatakkia päälleni tunkisi :DD Pipoa en tosin koskaan käytä... Se on joko huppu tai ei mikään ^^
Ja värikkäästi en tietenkään pukeudu. Mustiin tai maastonvihreisiin tai ruskeisiin tai harmaisiin tai mihin nyt ikinä vaan kunhan se on tummaa. Minä vain tunnen itseni niin... noloksi värikkäissä vaatteissa :D

~Beatrix

Poissa Sheridan

• Vuotislainen
  • Pottermore: SkyHazel4429
« Vastaus #30 : Marraskuu 08, 2009, 15:44:05 »
oma tyylini on aika perus, vähän rock- ja hevityylistä. mustaa, mustaa, mustaa - ainoostaan eripariset sukat, yleensä värikkäät. omistan mustien vaatteiden lisäksi ainoastaan värikkäitä sukkia, , yhden sinisen hupparin yhdet punaiset housut ja yhden punaisen paidan. yksiväristä?

no joo. en paljon vaatteita omista, ja käytän lähinnä näitä housujani, lempparit on, ja kun on käytännössä vaan kahdet housut mitä käytän ihmisten ilmoilla, joten ei ole paljon valinnanvaraa. hupparit ja paidat on aina muutaman koon liian isoja, oman kokoiset vaatteet on ahdistavia :3 paidat on yleensä L/XL kokoa eli isoja, mustia, joku kuvio edessä. lempipaitaani on kielletty käyttämästä koulussa - musta nirvanapaita, jonka selässä lukee "epäsiveellisiä ja provosoivia sanoja", kuten mulle sanottiin :---D kengät on yleensä yhet ruskeat skeittarit(rikki joo, mut rakkaat) ja talvella sellaset mustat maiharityyppiset. kädes on kämmekkäät tai kynsikkäät, päässä yleensä musta che guevara- pipo.

talvella on tuskaa kun ei ole mitään kivaa takkia. käytän yleensä mustaa toppatakkia, mutta vihaan :D muuten näytän ihan samanlaiselta kuin aina, mut se takki on ainoo lisäys, ja joskus se pipo + jotkut käsineet.

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
« Vastaus #31 : Marraskuu 10, 2009, 01:12:23 »
Olen oman tieni kulkija. En välttämättä erotu mitenkään kamalan hätkähdyttävästi katukuvasta värien kirjon ja omalaatuisten viritysten kanssa, mutta pukeudun tasan niin miten mieli tekee – ja se tuntuu riittävän siihen, että jään pukeutumisellani kuitenkin ihmisten mieliin, vaikka en välttämättä kiinnitäkään aivan ensimmäisenä katsetta jonkun shokkeeraavan tai erittäin harvinaisen vuoksi. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä naisellisemmin pukeudun jatkuvasti – pienenä olin erittäin vahvasti poikatyttö, kaveritkin olivat suurelta osin poikia. Noita poikatyttöpäiviä mahtuu edelleenkin mutta lähinnä pukeudun tyttömäisesti ja vartaloni parhaita puolia myötäillen. Parhaina puolinani tällä hetkellä pidän esimerkiksi selkääni, kaulaani ja vyötäröäni, oikeastaan yleensäkin olen erityisen tyytyväinen yläkroppaani, joten yritän tuoda sen parhaassa mahdollisessa valossa esille. En kuitenkaan halua näyttää halvalta ja huolittelemattomalta tai liian sliipatulta. Haluan olla joku, jonka seurassa kaverini voivat esittäytyä kenelle vaan niin ulkonäköni kuin käytökseni puolesta, haluan olla samalla myös lähestyttävä ja oma itseni.

Rakastan eri värejä, mutta en käytä samaan aikaan montaakaan. Oikeastaan aina mukaan mahtuu jotain tasapainoittavaa – mustaa, valkoista, harmaata, ruskeaa tai muuta neutraalimpaa. Väreillä lähinnä korostan haluamiani asioita, tuon jotain eloa ja pilkettä pukeutumiseeni. Mekot ovat toki poikkeus, mutta ne ovat suhteellisen harvinaisia pukeutumisessani.

Käytän lähinnä kaikenvärisiä farkkuja tai muita samankaltaisia housuja – lähinnä mustaa, harmaata, sinisen eri sävyjä ja ruskeita mutta mukaan mahtuu myös violettia, keltaista ja kaikkea muuta. Hameita käytän lähinnä kesällä ja ne hameet ovat melko lyhyitä, sillä niin jalkani näyttävät paremmalta. Pidemmät hameet jotenkin korostavat väärällä tavalla tavalla lantiotani ja pohkeitani (joiden kanssa minulla on viha-rakkaussuhde). Hameissa suosin farkkua, erilaisia kerroksia.

Asusteet ovat ne, millä kruunaan pukeutumiseni. En käytä vain tiettyjä koruja vaan vaihtelen niitä asujeni ja mielihalujeni mukaan. Itse asiassa muutenkin käytän koruja melko säästeliäästi arkipukeutumisessani. Sen sijaan laukut, vyöt, huivit ja kengät ovat suuria rakkauksiani. Etenkin kengät. En tiedä kuinka monta kenkäparia omistan, mutta riittävästi sanoisin – yleensä en kenkäkaupasta onnistu poistumaan ostoksitta ja jos ostan yhdet kengät, saattaa mukaan lähteä samalla toisetkin.

Oikeastaan pukeutumiseeni pätee yksi selkeä sääntö. Selkeät linjat. Vaikka pidänkin siitä, että vaatteissani on jokin jippo, pidän yksinkertaisuudesta omalla tavallani – en halua liikaa hörheilöitä, muita ulokkeita, epäselviä printtejä ja levottomia kuvioita. Ei, yhdistän selkeitä leikkauksia, selkeitä värisävyjä. Harvoin käytän vaatteita, joissa on printtejä tai muita painatuksia tai vastaavia – ainakaan suurempia – ellen sitten poikamaisimpina päivinäni. Jos käytänkin, pidän tietynlaisesta graafisuudesta enkä halua liikaa huomiotaherättäviä pintoja päälleni kerralla.

Itse asiassa tyylini on kehittynyt vahvaksi etenkin parin viimeisen vuoden aikana. Etenkin kuluneen vuoden aikana olen saanut kuulla mukavaa, itsetuntoani hivelevää kommenttia pukeutumisestani. Jopa henkilöiltä, joilla on selkeä oma tyyli ja joita arvostan muutenkin. Se tuntuu aina hyvältä. Etenkin se on sulattanut sydämeni ja saanut aikaan kestohymyn huulilleni kun olen kuullut, että tyylini on kiinnittänyt huomiota sillä hetkellä kun astun huoneeseen.

En ole nuoruudessani ollut kovin itsevarma, mutta itsevarmuuteni kasvettua uusiin mittoihin myös haluni näyttää hyvältä 24/7 ja tulla huomatuksi on kasvanut samassa suhteessa – ellei jopa enemmänkin. En seuraa muotia mitenkään erityisesti, vaikka olenkin kiinnostunut siitä alana. En myöskään koe mitään pakkoa pukeutua minkään tietyn kaavan mukaan – poimin useista eri lähteistä vaikutteita, jotka muovaan omannäköisekseni. Usein mielessäni on selkeitä visioita siitä, millaisia vaatteita ja asusteita sillä hetkellä todella haluan ja etsin haluamaani koirien ja kissojen kanssa, jos se ei ole muodissa sillä hetkellä – minulla on paha tapa esimerkiksi juhlavaatteiden kohdalla haluta jotain ihan toista kuin kaupoissa on tarjota sillä hetkellä.

Olen erityisen tarkka siitä, että vaatteeni sopivat minulle – vähintään omasta mielestäni. Jos epäröin, kyseessä ei ole se mitä haluan. Arkena haluan tuntea oloni riittävän huolitelluksi, mutta myös rennoksi. Lisäksi haluan, että vaatteeni istuvat hyvin ja voin olla itsevarma kaikesta siitä mitä päälläni on ilman että mietin, näyttääkö se tyhmältä. Olen myös todennut, että jos itse ole itsevarma vaatteistani ja ulkonäöstäni, myös muut ovat kanssani todennäköisesti samaa mieltä.
"Je vais bien, t'en fais pas."

Poissa Konna

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Helmikuu 08, 2010, 17:54:20 »
joo olin ennen hoppora mut nykyään oon enemmänkin skede/hoppari ja ehkä pikkusen fruittari : D
tai en enään pidä lökäreitä vaan aika pillejä tai no pillejä ja pillejä semmosii perus housuja..
sit tleensä mulla on joko kaulupaita tai sit huppari. kenngät vaihtelee kuukauden välein jne.

takki on semmonen vihreen,valkoinen ihan siisti mut on niitä siistimpäikin :P

mut joo eiköhän se ollu siin.
Sakke -> Konna

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #33 : Helmikuu 08, 2010, 18:05:13 »
Lainaus
Haltiamieli pukeutuu yleisimmiten mustaan, paidan väri tosin vaihtelee joka päivä (ihan vain koska tämä samainen ilkeä äiti ei pidä liian mustasta pukeutumisesta). Koruja Haltiamieli ihannoi ylikaiken, tosin rippilahjaksi saamansa risti on nykyään syrjäyttänyt muut korut ja vaikkei Haltiamieli uskokaan korkeimpiin voimiin, hän pitää ristiä jatkuvasti kaulassaan (lukuunottamatta aikaa jolloin hän nukkuu). Sormuksia hän haluaisi pitää, mutta pelkää jatkuvasti niiden putoavan joten sen vuoksi sormukset ovat jääneet vähemmälle.

Lainaus siis profiilistani. Tuossa siis tyylini yleisesti. Käytän yleensä mustia farkkuja, joissa nykyään roikkuu useampi ketju (kilisevät mukavasti). Koruja olen alkanut lisäämään useamman ristin kanssa, vain tiistaisin käytän pelkkää ristiä (seurakunnan kerhoa kun vedän.. :p). T-paitani väri siis vaihtelee joka päivä, yleisimmät värin osin ovat musta, valkoinen ja vihreä.
Tyyliäni voisi ainakin sinällään sanoa erilaiseksi, koska en ole ehta hevari, mutten ole emo tai punkkarikaan. Enkä luetteloi itseäni tavikseksikaan, tai mihinkään muuhun pukeutumisskaalaan kuuluvaksi. Kuljen omaa tietäni, ja pukeutumistyylini on kautta aikain ollut melkoisen poikamainen. On suuri ihme nähdä minut hameessa, konfiksessa käyttämäni mekko oli kavereille suuri yllätys. x'D Äiti voi olla tosin hieman pettynyt tähän tyyliini, mutta hän sopeutunut siihen. Toivon mukaan ainakin. Ei ainakaan enää valittele kun käytän poikamaisia paitoja..
Kenkinäni toimivat kesäisin tennarit, tai sandaalit jos on todella hellettä.

Talvisin housuinani toimivat ihan samanlaiset housut kuin kesällä, alla vain ovat pitkät alushousut (sukkahousut ovat epämiellyttäviä). Villasukat jalassa kuljen läpi talven. Pipo päässä, joko lipallinen ja tupsulla varustettu tai sitten ylisuuri "jamaica" piponi. Kengät ovat talvitennarit, eli niissä on vuori ja erilainen pohja. Muutenkin joustavammat kuin tennarit normaalisti, uskoisin. Takkini on sellainen hieno, huopakangastakkien tapainen. Se on mukava piristys talvisin, ottaen huomioon mustan pukeutumiseni.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #34 : Helmikuu 08, 2010, 18:33:05 »
Itse pukedu usein niitti-koruihin. noin 3,5 cm piikit kaulassa, hakaneuloihin ja pieniin pyramidi niitteihin. Usein musta huppari ja musta, paita seppälästä useimmat. Ja mustat farkut ja sukat :D Mutta alusvaatteissa käytän kaikkia värejä :D

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #35 : Maaliskuu 13, 2010, 12:10:31 »
Oma tyylini on aika perus, musta college paita ja T-paita alle, sekä farkut. Nämä talvisin. Lämpimillä ilmoilla käytän sitten T-paitaa ja farkkuja (ei mitään pilliksiä, ne on mun mielestä rumia), taikka shortseja, sitten jotkut lenkkarit tai skeittarit ulos mennessä.
Joskus mulla on vaan T-paita ja jotku housut eikä sukkia, myös talvisin, sillöä ne saattavat olla pyykissä, koska ovat jääneet lojumaan lattialle viikon ajaksi.
Kerran iskä hermostui, että veidään kaikki pitkähihaiset kirppikselle, kun en niitä käytä, ja olin T-paidalla ollut vasta ensimmäistä päivää viikonloppua!
Itse en merkkivaatteista välitä mahdottomia, ostan osan vaatteistni Halpa-Hallista ja osan Kärkkäiseltä, loput tulee jostain muualta.

//Tyylini ei ole muuttunut vuoden aikana oikein miksikään; housuni roikkuvat ehkä hieman matalammalla. Suurin muutos on se etten käytä nykyään pitkähihaisista paidoista muita kuin huppareita. Yleensä ylläni näkyy myös jokin Disturbedin paita.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2012, 20:50:19 kirjoittanut mattis »
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Mustarastas

• Äänensä menettänyt laululintu
  • Vuotislainen
  • It's damn hard to be pretty...
    • To Meet You...
  • Pottermore: AvisAuror17435
Pukeutumistyylisi?
« Vastaus #36 : Huhtikuu 07, 2010, 20:39:26 »
Juu juu... En oikein tietänyt, että mihinkä topiciin pitäisi ensinnä kirjoittaa niin ajattelin, että tämä toimisi sellaisena esittelynä tavallaan...

Elikkä:
Olen tällainen rokkarihenkinen pieni otus, jolle tulee hassuja päiviä jolloin juodaan teetä ja pistetään Liisa ihmemaassa -vaatteet päälle.
Yleensä kuitenkin käytän sellaista nahkatakki (tekonahkatakki ja ylpeä siitä), mustat farkut, t paita ja huppari yhdistelmää.
Enemmän tuollainen "japanijuttu" saisi niissä vaatteissa näkyä, mutta taidanpa oikeastaan näyttää sellaiselta Guns n' Roses -mimmiltä (<- ai että vihan tuota sanaa)
Joskus tietysti intoudun pukeutumaan Lolitaan tai Dandyyn. Olisihan se hienoa, jos olisi tarpeeksi vaatteita pukeutua aina niin.
Tänään, rakkaat ystäväni, oli "Liisa ihmemaassa -päivä" ja vedin jalkaan yhden raidallisen sukan ja toisen mustan, laitoin mekon päälle (myöhemmin vaihdoin farkkuhaalareihin) ja hymyilin kaikille kuin mielipuoli.
Niin ja pidin yksikseni Teekutsut. Ja join yksinäni kannullisen teetä. Kymmenen kuppia...

Kani olisi kyllä ollut kiva...

Muoksmuoks// Olenpa muuttunut, taidan kirjoittaa ihan huvikseni uuden... :))
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2011, 13:29:39 kirjoittanut Mustarastas »
Minulla on unelma...

Dragonfly

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Heinäkuu 16, 2010, 23:53:03 »
Näin kesäisin päälläni on usein t-paita ja jonkinlaiset shortsit. Tällä hetkellä ylläni on Nightwishin 'Dark Passion Play' t-paita sekä punaiset caprit. Jos oikein kylmä sää sattuu, laitan farkut jalkaan, mutta pääasiassa näillä kesävaatteilla mennään, vaikka lämpötila olisikin vain noin 15 astetta. Kesävaatteeni ovat siis varsin yksipuoliset, vaikka niitä t-paitoja löytyykin useita eri värejä. Suosin paljon näitä kahta Nightwishin ja Sonata Arctican t-paitaa jotka omistan.

Koulussa, oli sitten syksy tai talvi tai mikä hyvänsä, pidän yleensä hupparia ja pillifarkkuja. Hupparin väri on lähes poikkeuksetta musta, mutta kyllä niitä punainen ja valkoinenkin löytyy. Talvisin ulkona käytän toppatakkia, koska inhoan suuresti kovia pakkasia ja palelen todella herkästi, jos lämpötila tippuu jonnekin 20 miinusasteeseen. Kukaan kavereistani ei koskaan talvisin käytä pipoa, kun taas minä käytän. Koko viime talven pidin päässäni punaista tupsupipoa, joka kylläkin oli vähän turhan iso ja meinasi toisinaan mennä jopa silmille : D

En koskaan stressaa pukeutumisesta, niin kuin jotkut tekevät, vaan laitan päälleni aamuisin jotain mitä vaatekaapista sattuu löytymään. En yritä pukeutua minkään muodin mukaan, vaan oman tyylini mukaan, sellaisiin vaatteisiin jotka tuntuvat mukavilta päällä.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #38 : Heinäkuu 21, 2010, 02:30:08 »
Tjaa-a, ei mikään tarve mutta tapana on pukeutua mustaan. Mustaan ja valkoiseen. Mutta löytyy minulta yks vihreä vetoketjuhuppari johon olen aika kiintynyt ja tykkään pitää sitä... Nytkin se on päällä, alla tietty musta toppi jonka alla on valkoinen toppi ja jalassa on mustat collegehousut. Ja tässä tuliki se että mulla on pakkomielle toppia pitäessä, että on pakko olla kaks toppia, yks ei riitä! :D Yleensä en pidä muita toppeja kuin mustaa ja valkoista, musta on aina päällä. Joskus saatan pitää tummansinistä toppia tai sitten pinkkiä yhden mustan niskalenkkitopin kanssa. Olen myös kiintyny mun rannekkeeseen, joka minulla on aina oikeassa kädessä. (Siinä on itteasiassa rusketusraitaki ja niin selvä että sillä saa kaikki järkyttymään...) Eihän tämä ranneke erikoisen hieno ole, tämmönen tummanpinkki ja vanha ranneke. Mutta tätä on mukava pitää kädessä ja siitä on tullut tapa. Otan tämän pois ainoastaan kun meen uimaan tai suihkuun, saunaan tms.

Housut joista tykkään on ehdottomasti nämä paksut mustat colleget jotka mulla on nytkin jalassa. Aika kuumat kesäisin mutta talvisin oikein hyvät. Ja tässä vaiheessa sitten voinki kertoa että ne on kyllä miesten puolelta tilatut... :D Miesten vaatteet on hienompia, ainakin jotkut... Mulla oli aiemmin yhdet kivat farkut joita pidin usein, vaikka molemmissa polvissa oli reiät. Ne oli hauskat farkut! Kunnes huomasin että takamuksen kohdalla oli kulunut kohta ja päätin etten pidä niitä enää koulussa tai muutenkaan... Nyttemmin en oikein pidä farkkuja, koska en satu omistamaan sellaisia kivoja farkkuja joista tosiaan tykkäisin. Yhdet ihan kivat on mutta ei ne niin tajuttoman mukavat ole. Toiset minun lempparihousut on yhdet mustat (kaikki mustaa..?) urheiluhousut. Sellasta kangasta joka ei veny ja aika ohutta kangastahan tuo oli. Ne housut on oikein rennot ja hyvät jalassa. Verkkareita saatan joskus pitää kotona ja mökillä mutten yleensä edes muista omistavani sellaisia...

En kummemmin tykkää pitää toppeja, ainakaan jos siinä päällä ei ole mitään hupparia tms. Mutta t-paitoja tykkään pitää. Lemppari t-paitani on ehdottomasti Sonata Arctican fani t-paitani, jonka aiheena on siis Sonatan live dvd ja levy For The Sake Of Revenge. Se on mukavan rento paita jonka kuva on hieno ainakin minun mielestä. Tämmöinen Sonatafani kun satun olemaan... :) Toinen t-paita josta tykkään on yks tummanharmaa kiroileva siili t-paita. Siinä on siis kaksi siiliä ja yläpuolella kiroilusymbooleja :'D
         Huppareista pidän paaaaaaljon. Etenkin sopivan verran isoista ja rennoista umpihuppareista. Lempparihuppari mulla on Nightwish fanihuppari, aiheena 7 Days To The Wolves. Semmoinen mukavan rento umpihuppari joka löytyy Nightwishin webshopista :3 Onhan nuo vetoketjuhupparitkin ihan mukavia mutta umpihuppareista taidan tykätä enemmän.
          Joskus kesäisin pidän shortseja, nyt olen pitänyt melko paljon sellaisia ruskeita shortseja, jotka on aika lailla liian isot mulle, mutta äippähän ne alunperin ostikin... :'D Mutta ihan mukavat ja rennot shortsit. Kenkiä minun varastoista ei taida hirvittävästi löytyä, mutta lempparikenkäni on Adidaksen Superstarit. Tosi massaa ne kengät, ainakin täällä Pudasjärvellä suunnilleen kaikilla on sellaset... Joko valkoiset tai mustat. Itte omistan mustat. En halua seurata muotia tai olla massa mutta ne kengät vaan sattuu olemaan tosi hyvät jalassa eli en ala massahöpötysten takia vaihtamaan kenkiä :) Nyt voisin taas hillitä itteäni ja lopettaa höpötyksen. -Ihmeolio-

//Muoksistarallaa. Pakko käydä korjailemassa. Tyyli kun on sattunu muuttumaan vähäsen. Oon tässä alkanu värejä käyttämään ihan urakalla, ja ihonmyötäsistä vaatteista tykkään nykyään enemmän :'D Tämän enempää en tässä nyt jaksa korjailla. On miten on.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2010, 00:13:46 kirjoittanut Ihmeolio »
Cadillac.

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #39 : Heinäkuu 23, 2010, 14:55:14 »
Jaa-a. Mitenhän tätä nyt selittäisi.
Mun pukeutumiseni ei ole kait mitenkään kamalan erikoista, en pukeudu massan mukaan, mutten kuitenkaan mitenkään järjettömän poikkeavasti.
Pukeudun toisinaan kokonaan mustaan ja toisinaan käytän paljonkin värejä. Vielä vuosi sitten päälläni kykeni näkemään oikeastaan vain mustaa, ei muuta. En yleensä käytä juurikaan koruja, ne tuntuvat olevan tiellä. En ole kovinkaan tyttömäinen, joten en tykkää pitää mitään hepeniä, joskus käytän koruja, jotka ovat ehkä useimmiten mukamas pojille. :'D Ja korvakorut minulla on yleensä aina. Saatan käyttää joskus pinssejä vaatteissani.

Paidat. Hmmh. Rakastan isoja huppareita ja kauluspaitoja, joista jälkimmäisiä olen nyt kerännyt lähiaikoina. Pidän usein miesten paitoja, enkä yleensä pukeudu kovikaan tyttömäisesti. En pidä koskaan mekkoja, rippijuhlat ovat ehdoton poikkeus ja sielläkin mekon alle tulee tyttöjen (!) kauluspaita. T-paidat. Hmm. Yleensä ne ovat ihan isoja peruspaitoja, väri vähän vaihtelee.
Tykkään myös kaksivärisistä raitapaidoista, mutta olen sen suhteen tarkka, miten leveät/ohuet raidat ovat ja toisen raitavärin pitää olla musta. Löysin kirpputorilta erittäin kivan musta-harmaa -raidallisen paidan, jossa on erikseen valkoinen kaulus, TAI SIIS näytää, niin kuin paidan alla olisi valkoinen kauluspaita. Raitojen lisäksi kuvioita saattaa olla mm. pääkalloja tai jokin printti.
Bändipaitojakin minulla on muutamia, mutta ne ovat useimmiten siinä kunnossa, etten paljo käytä niitä. Niitä nyt kuitenkin löytyy My Chemical Romancelta, An Cafelta, The Rasmukselta ja The GazettElta. Yleensä käytän vain jälkimmäistä, koska se on vielä hyväkuntoinen ja sopiva, kun ostin sen muutama kuukausi sitten.

En käytä koskaan myöskään hameita, en ikinä. Ne ovat todella inhottavia. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että muut käyttävät hameita, mutta tunnen oloni ihan järjettömän epämukavaksi hameessa, enkä voi sille mitään. Käytän useimmiten mustia, harmaita tai pinkkejä pillifarkkuja, vaikkakin nyt minulla on jalassa sellaset "perusfarkkujen" väriset pillifarkut, joissa on hieman kulutusta. Toisinaan käytän myös iki-ihania (ja paljon kärsineitä!) maastohousujani, joista käärin aina lahkeet, koska ne ovat niin huonossa kunnossa lahkeista. Minulla ei ole ainuitakaan shortseja, joten nämä ajavat sitten sen asian.

Kouluun tai kaupungille lähtiessäni pistän jalkaani useimmiten mustat tennarit (joissa on pinkit nauhat <3) tai sellaiset "ruututennarit, vans-kopiot tms.". Ja yay onhan minulla musta takkikin.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Heinäkuu 23, 2010, 15:49:35 »
Pukeutumis tyyliäni ei voi oikein kuvata millään stereotypialla. noh...ehkä jollain taviksella. Omasta mielestäni en pukeudu mitenkään erikoisesti. Farkut, paita ja joku huppari siihen päälle ja vóla olen valmis lähtöön. Kesällä hillun shortseissa ja t-paidassa, joskus oleskelen legginseissä, mutta kouluun en laittaisi pelkkiä legginsejä ja paitaa. Tulee siitä niin alaston olo.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Lokakuu 22, 2010, 17:33:00 »
Okei lyhyesti sanoen pukeudun mustaan eli kollarit  rap lippis  sitten joku bändipaita ja kenkinä on skeittikengät tämmönen oma staili =D
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Rat-Tail Jim

• Rock n Roll -sekopää
  • Vuotislainen
  • Feuer Frei
    • Feuer Frei
« Vastaus #42 : Lokakuu 25, 2010, 14:42:40 »
Minut voisi kai luokitella glam-punkkariksi. Varsin hieno sana, ainakin minulta kysyttäessä. Yleensä aina käytän joko elämää tiukempia farkkuja ja jotain bändipaitaa ja hupparia. Farkkujen tilalla etenkin kesäaikaan on usein shortsit ja legginsit. Yleensä housuistani roikkuu vaikka ja minkä valtakunnan härpätintä, yleensä vähintään kaksi bandanaa, joiden värit riitelevät tietenkin mahdollisimman paljon keskenään ja housujen värin kanssa. Kesäisin kuljen släbäreissä, avojaloin tai tennareilla, syksyisin ja keväisin en käytä mitään muuta kuin tennareita ja talvisin maiharit ovat must. Yleensä en käytä mitään takkia, mutta etenkin viileämmillä keleillä käytän nahkatakkia(okei - se on oikeasti keinonahkaa) ja jos tulee oikeasti kylmä, joudun kaivamaan esiin herrasmiehestely- eli villakangastakin. Ja se jos jokin on inhottavaa - se kutittaa eikä jousta ja on asiallisen näköinen. Hiukset ja meikki ovat muutenkin jotain glämärin ja punkkarin väliltä, ja kynnethän on aina lakattava jollakin kivalla värillä, mielellään kahdella. Ja taas ne kontrastit. Jos jotakin haluaisin niin nahkahousut. Olis ehkä letkeintä ikinä.
Und der Haifisch, der hat tränen, und die laufen vom Gesicht, doch der Haifisch lebt im Wasser - so die Tränen sieht man nicht.

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #43 : Lokakuu 25, 2010, 16:03:02 »
Miksköhän mut sitten luokittelis? No, mustaa löytyy aina. Yleensä mustat pillifarkut, joku jännä t-paita ja musta huppari. Kauluspaitoja käytän mielelläni, mutta hametta tuskin koskaan mun päällä näkee, korkeintaan kesäisin, tosin silloin käytän mieluummin shortseja. Keinonahkarotsi on kaveri, ja tennarit sitäkin parempi. Hiuksissa saattaa olla joku kiva pieni rusetti, tai panta. Ei kuitenkaan mitään liian radikaalia. Kynnet on yleensä lakattu mustaks tai punaseks. Silmälasit on tietty suuri osa mun tyyliä, ja niiden on siis oltava mustat jotta ne sopii kaiken kanssa. Pukeudun siis mieluiten mustaan, kuienkin käyttämällä punaista, lilaa, sinistä, pinkkiä jne tehostevärinä. Korut on suuri osa mun tyyliä, ja usein kaulassa roikkuukin joku symboli tai muu vastaava. Tykkään revityistä farkuista, ja joskus mun päällä näkee tunikan tai pitkän paidan leggareiden kanssa, jotka ovat useimmiten sini- tai lilamusta leopardi kuvioiset.

Tykkään leikitellä tyylillä ja eläinkuosit on kivoja, mutta vain jos ne ovat jännä värisiä:D Usein mua emoks tai sceneks haukutaan, mutten usko edustavani mitään genreä

-metsis
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Lokakuu 25, 2010, 19:37:11 »
Minun on jo pitkään pitänyt vastata tähän aiheeseen ja nyt toteutin aikeeni!

Elikkä, pukeutumistyylini... Minulla ei varsinaisesti ole mitään tyyliä. Vaatteideni väritys ym vaihtelee vuodenajan mukaan. Mietin nyt vaikka viimeistä kolmea vuodenaikaa ja tulevaa talvea..

Keväällä minulla oli vahva kasari- vaihe. Käytin vakkarina kloorivalkaistuja pillifarkkuja sekä jenkeistä ostettuja kuvioituja converseja, joihin olin vaihtanut neonvihreät nauhat. Ostin myös hienon repun, joka oikein hehkui kasarihenkeä neonväreillään. Lakkasin kynnet neonpinkeiksi ja käytin sinistä verkkatakkia ja tuulitakkia. Ruutupaidat ym tunikat oli kova juttu legginsien kanssa. Kasari on ikuisesti lähellä sydäntäni, mutta pahin vaihe on jo ohi. Neonvärit on niin rakkaus! Olen kenkähullu ja vaikka periaatteideni mukaan minun pitäisi boikotoida Nikeä, en mahda pakkomielteelleni mitään. Haloo, kuka muka voi vastustaa niitä ihania tennarisöpöläisiä? Kiiltoa ja neonvärejä... ruutuja!

Kesällä olin laiska. Joku haalistunut t-paita ja farkkusorzit oli must.. Sininen on lempivärini ja se näkyi kesällä ja näkyy kyllä edelleen. Minulla oli kolmet sortsit, siniset minit kuminauhavyötäröllä, sekä kahdet farkkukangasta. Niitä vaihtelin ja aika usein iskin vaan päälle jonkun onnettoman hippitunikan. Ostin Sant Louis Storesta vaaleanharmaat farkut, mutta en pidä niistä vieläkään, koska ne eivät ole tarpeeksi pillit (Jesh 70e hukkaan!1). Ostin taas pari neonvärivaatetta, mutta pitäydyin vakkarissani sinisessä ja mustassa ofc. Välillä mentiin vaan jossainihan random kuteissa, kuten kulahtaneissa verkkareissa. Lähinnä sortsit ja t-paita linjaa, joskus tunikoita. Viieämmillä keleillä unohtamatta rakkaita collegepaitoja. Sellaisia, joissa on lepakkohihat ja jotka on mahdottoman rentoja.

Nyt syksyllä olen hurahtanut tyylivirtaukseen, jota itse kutsun NARNIAKSI xD Idea lähti siitä, kun katsoin Narnia- leffan yllätys yllätys. Maanläheiset värit (mutta ei ruskea, hyi), joku leijonankeltainen ym.. En tiedä, jotain rentoa ja lämmintä. Ykkösvaatteeni nykyään on mustat trikoolegginssit. Omistan luojan kiitos vain  liian isoja paitoja, joten melkein kaikki käy legginsien kanssa. Perus yhdistelmänikoulussa on tämä massa, legginsit, joku iso t-paita ja musta paksu ympyrähuivi.

Tyylini ydinsana on rentous. En kulje massan mukana, mutta yleensä muoti-ilmiöt on musta kiinnostavia ja toimivia, joten massapiirteitä löytyy. Enää en käytä niin paljon neonvärejä, kuin ennen. Tykkään eniten mustasta ja sinisestä. Ehdoton lempivaatteeni on yönsininen kangastakkini, jossa on paljon taskuja ja naruja. Periaatteeni pukeutumisessa on, että tiukka alaosa ja väljä yläosa. Toimii minunruumiinmuodollani parhaiten ja suosittelen lähes kaikille :)
Tulevasuuteni pukeutumisen suhteen sitten... Tahdon jatkaa yhteiseloa pillifarkkujen ja legginsien kanssa ehdottomasti. Talveksi tahdon hienon merkkilaskettelutakin, jonkun värikkään. Kunnon snowboard- tyyliä (vaikka laskenkin suksilla :D). Rakastan isoja printtipaitoja ja ne ovatkin sitten tärkein hankintani takin lisäksi. Aamen yksinkertaisuudelle!

PS. http://hel-looks.com/         <- suosittelen lämpimästi! Auttaa oman tyylin etsimisessä! Puhumattakaan kaikista muista tyyliblogi- ihanuuksista :)
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #45 : Lokakuu 26, 2010, 16:49:40 »
Pukeudun lähinnä punk/rock-tyylisesti. Käytän paljon mustaa ja punaista. Tykkään käyttää yksivärisiä mustia vaatteita, ja minulle tulee sekava olo jos päälläni on enempää kuin neljää väriä. Yleensä yhdistelen vaatteita niin, että asusteeni ovat samanväriset kuin vaatteeni yksityiskohdat.
En pidä paljon värikkäitä vaatteita ja siksi jotkut kutsuvat minua gootiksi. En käytä lähes koskaan hameita tai mekkoja (paitsi juhlatilaisuuksissa). Yleensä päälläni ovat mustat/mustavalkoruuduliset pillifarkut. Tykkään tyylistäni enkä vaihtaisi sitä pois millään. Ostan monia vaatteistani kirpputorilta ja käytän äidin vanhoja ruutupaitoja ja joitain muita vaatteita. Lisäksi saan serkultani hänelle pieneksi jääneitä vaatteita, joista suurin osa on tyylisiäni.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2011, 16:49:20 kirjoittanut Miss Zora »
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Lumihiutale

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Lokakuu 26, 2010, 18:20:31 »
Käytän paljon maanläheisiä värejä pukeutumisessani, sekä valkoista. Mustaa harvemmin, mutta kyllä sitäkin löytyy! Tunikat, neuleet, kaulahuivit, hupparit ovat ihania. Kenkinä minulla on balleriinat tai jotkut hienot tennarit!Rakastan erilaisia laukkuja mm. kangaskasseja, ja suuria nahkalaukkuja.

Kesäisin pukeudun shortseihin tai chinoihin:) Käytän aurinkolaseja, kevyitä kaulahuiveja, ohuita neuleita, kivoja ja ohuita paitoja. Jalassa minulla on yleensä balleriinat tai ei välttämättä mitään :D Paljailla jaloilla käveleminen on hauskaa!

Syksy on pukeutumisen kannalta lempivuoden aikaani. Neuleet, tumput, kaulahuivit ovat aivan ihania! Farkut ja farkkulegginssit ovat lähes päivittäisessä käytössä chinojen lisäksi. Takkina minä käytän trenssiä tai vihreää maihinnousutakkia.

Talvisin minulla on villapaita yleensä päällä. Ja paksu kaulahuivi kaulan ympärillä. Ei mitään kummoisempaa...lähes sama kuin ylhäällä^^ Paitsi takin vaihdan paksumaan, yleensä villakangastakki tai sellanen maihinnousutakin tapainen.

Alkukeväästä pukeudun samalla lailla kuin syksyllä ja loppukeevästä kevennän jo vaatetusta.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2011, 10:57:34 kirjoittanut Lumihiutale »

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Lokakuu 27, 2010, 14:49:34 »
mun tyyli vaihtelee, välillä tekee mieli pukeutua oikein tyttömäisiin hameisiin ja sukkahousuihin ja joskus vähän rennompiin kuteisiin. yleensä mä tykkään ruutukauluspaidoista, villapaidoista ja (-)neuleista, boyfriendfarkuista ja farkkuleggingseistä (+ iha tavallisetki farkut on kivoi), isoista (ja ei-niin-isoista) kaulahuiveista ja isoista huppareista. mulla on yks ihan unelmalaukku (kuva) jota käytän lähes aina ku ei oo mitää muuta kivaa :---D ja ihmettelen ku kaupoistakaa ei löydy enää mitää muksaa ku yleensä haluun ostaa kaiken.......

all I want to do is wear glitter and dance in my underwear

kalamies

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Lokakuu 27, 2010, 18:36:21 »
No mahdollisimman tummat ja "kovat" kuteet. Esim kesällä sortsit tai mun 6reikäset farkut (laskin lahkeet ja vyötärön mukaan) ja tpaita
talvel ja muutenkin kylmällä säällä musta takki ja maiharit nii ja housut

Poissa Pulpero

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Marraskuu 16, 2010, 16:09:21 »
Aika tavis olen minäkin. Oli kesä tai talvi, jalassa on yleensä farkut tai mustat suorat housut. Hameet ei oikeen oo mun juttu, vaikka niitäkin harvakseltaan käytän. Kesällä tunikat on jees, talvella kaappi pursuaa huppareita ja pitkähihaisista paitoja. En tajua mistä noita huppareita on niin kertyny. Pitäis tässä vähän remontoida ton vaatekaapin sisältöä, ainakin neuleita tarttis nyt talveksi hankkia. Toppeja inhoon, niitä en kesälläkään päälleni pistä. No okei, jonkun paidan alla ne menee vaikka talvella, mutta sellaisenaan en päälleni pistä.

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #50 : Marraskuu 23, 2010, 18:06:50 »
Noh, ei mulla varmaan kovin erilainen ole muihin verrattuna mutta arkipäivisin kouluvaatteina toimii yleensä, itseasisassa useasti, huppari jonka alla tpaita tai toppi jonka ulkonäöstä en ole itse aina kovin varma kun aamulla heitän vain päälle mitä kaapissa on esimmäisenä. Jalkoihin laitan yleensä farkut, tai joskus mustat kollarit. Kenkinä toimivat melkeimpä kesin ja talvin tennareilla jotka ovat joskus enemmän ja vähemmän oikean väriset (eli valkoiset) : D
En ole siis ollenkaan hame / mekko ihmisiä, enkä pahemmin välitä korkokengistä mistään muista muoti jutuista :)) Olen tyytyväinen tyyliini juuri näin!
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
« Vastaus #51 : Joulukuu 01, 2010, 13:12:02 »
Mua vois pukeutumisen perusteella luulla varmaan persoonallisuushäiriöiseks, mutta mun mielestä ei tarvi käyttää samantyylisiä vaatteita koko ajan.

Käytän paljon kukkamekkoja, koska tykkään kukkakuvioista. Ostin varmaan neljä kukkamekkoa kesällä, ennen ei ollut yhtään, enkä niistä tykännytkään. Mut jotenkin ne on vaan niin söpöjä. Sitten tykkään mustista vaatteista. Mulla on monta mustaa mekkoa ja pitsihametta.

Yleisesti ottaenkin, mekkoja on paljon ja kaikkea muuta kovin vähän. Vuosi sitten oli varmaan vaan kaksi mekkoa.

En kuitenkaan käytä mekkoja joka päivä. Mulla on paljon päiviä kun liikun verkkareissa ja vanhoissa huppareissa. Ne on sellasia I-don't-care-päiviä :D

Poissa miki

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Tammikuu 14, 2011, 21:24:19 »
Itse seuraan pukeutumismuotia, lainaan ja luen eri muotilehtiä, sekä seuraan muotiblogeja. En kuitenkaan mielestäni ole mikään muotihirmu pukeutumisen suhteen. Tuntuu että nykyaikana on yhtä aikaa pinnalla monia ilmiöitä, joista kaikki ovat ns. muodissa - on niitä kalliiden merkkivaatteitten perään juoksijoita, gootteja, lolitoja, emoja, kirppishirmu-eko-hippejä jne. (en ole perillä ihan kaikista ja pahoittelen tökeröjä sanavalintoja, mutta got the point?) Kaikissa eri tyyleissä on minusta omia kivoja puoliansa ja omat vaatevalintanikin vaihtelevat päivän ja fiiliksen mukaan. Joku päivä saatan olla mekossa ja sukkahousuissa, toisena taas revityissä farkuissa ja tennareissa.

Oma tyylini on vaihdellut aika rajustikin vuosien varrella. Joitakin vuosia sitten pukeuduin paljon mustaan ja tummiin vaatteisiin, käytin lähes aina vain tennareita ja tyylini oli aika "rokahtava". Nyt olen ehkä vähän rauhottunut sen tyylin suhteen, tykkään kuitenkin yhä esim. niittikoristeista, mutta muuten sävyt vaatteissani ovat ehkä vähän vaaleampia ja hillitympiä kuin ennen. Tennareita käytän yhä joskus, mutta yleensä jalassani on jonkinsortin korot. Olen hurahtanut täysin erilaisiin korkokenkiin! (viime laskemalta löytyi reilut 20 paria korollisia saappaita, avokkaita, ym..) Paitana talviaikaan käytän yleensä jotain villapaitaa tai neuletta, kesällä taas menee erilaiset mekot, t-paidat ja topit. Käytännöllisyys on kivaa. Tykkään käyttää vaatteitten lisukkeena usein myös erilaisia koruja, huiveja ja vöitä, en kuitenkaan hirveästi kerrallaan vaan simppeli linja niidenkin suhteen puree parhaiten. Ostan ison osan pukeutumistarpeistani kirppareilta tai hamstraan esim. sukulaisilta ja kavereilta heidän vanhoja vaatteitaan. Joitakin vaatteita ja koruja teen/tuunaan/neulon myös itse tai saan ompelijasiskoltani lahjuksiksi. Näin säästyy opiskelijabudjetista rahaa ja saa usein myös kestävämpää ja persoonallisempaa tavaraa päälleen laitettavaksi. :)
We can leave this world, leave it all behind,
we can steal this car if your folks don't mind,
we can live forever if you've got the time.

Poissa Valkyrie

• Musta suola
  • Vuotislainen
« Vastaus #53 : Huhtikuu 08, 2011, 20:50:47 »
Hmm, mielenkiintoinen aihe :)
Käytän aika gootahtavia vaatteita, viktoriaaninen gootti on se mun juttuni. Tummat värisävyt, pitsejä ja naisellisuutta. Korsetin tahtoisin, mutta en kuulemma saa vielä :( En pidä lyhyistä hameista, vaan mielestäni hameen tulee olla ainakin polven alapuolelle, mieluiten nilkkoihin. Kaikenlaiset nyöritykset ja korsettikuviot ovat mielestäni aivan ihania. Jos voisin, kulkisin kesäisin vallan pitkä pitsimekko päällä, pitsihanskat ja päivänvarjo kädessä ja jotkin mustat kengät jalassa. Ja kyllä, aika useinkin tuntuu että olen syntynyt väärälle vuosisadalle :D

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #54 : Huhtikuu 08, 2011, 21:06:20 »
Pukeudun hyvin sekaisesti, mutta aina on jotain mustaa, harvemmin tosin kokomustaa. Yleensä musta ja ehkä pari muuta väriä siihen, usein (tumman) harmaa + sininen/vihreä/punainen/liila. En pysty määrittelemään itseäni miksikään tietyksi tyypiksi, olen ehkä pukeutumistyyliltäni sekoitus goottia, tavista, hevaria ja joskus vielä punkkaria, lolitaa, fantasiahörhöä, emoa... ties mitä. En osaa määritellä itseäni, mie olen vaan mie. Koulussa kyllä näytän "normaalimmalta" kuin muulloin.

Tykkään tosiaan gootahtavista vaatteista, ainakin on useammat kalikalikettingit housuissa jos ei muuta. Housut ovat tosiaan yleensä jalassani ja ne ovat yleensä mustat pillifarkut. On mulla kyllä parit muutkin housut kuin ne iänikuiset mustat farkut, mutta ne mustat nyt useimmiten jalassa on.
Joskus vähän harvemmin näkee mulla hameitakin, joista kyllä tykkään housuja enemmän, mutta housut on vaan tosi paljon käytännöllisemmät jokapäiväkäytössä. :D Lähes kaikki hameeni ovat tummia tai ainakin dramaattisen sävyisiä, enemmän tai vähemmän goottilaisia ja pitsisiä. :3 Sitten käytän vielä ihan perus toppeja, huppareita jne... (joskus myös bändipaitoja tai muita t-paitoja) kyllä multa ehkä pari jokseenkin goottityylistä paitaa löytyy, mutta niitäkään en nyt joka päivä käytä.
Takkini ovat myös melko pitkiä, erityisesti tykkään villakangastakistani, tosin kohta sekin saa vaihtua toppatakkiin... mulla taitaa olla muuten neljä erilaista takkia, huh. :''D (toppa- villakangas- kangas- ja tuulitakki) Mutta kun takit on ihania. <2

Ja kaulakorutkin on ihania. <2 olen kaulakorufriikki, ne ainoat korut joista pidän, koska korva/lävistysreikiä ei multa löydy, ja sormuksista ja rannekoruista en nyt muuten vaan niin hirveästi pidä. Yleensä ainakin joku kaulakoru (ellei useampi :33) + niittikaulapanta.

Kenkiä tykkään käyttää tennareita ja maihareita sekä lämpimällä ilmalla joskus ballerinoja, mutta tykkään muunkinlaisista kengistä, jopa korkokengistä, kunhan niillä ei tarvitse koko päivää kävellä :''D Mun jalat kuolisi.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2011, 21:00:59 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Suruton

• Sienimies
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NightDraconis17
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #55 : Huhtikuu 08, 2011, 21:13:45 »
Hmm. Minun pukeutumistyylini vaihtelee erittäin paljon. Toisinaan se on erittäin värikästä ja täynnä kaikkia asusteita, toisinaan se on sitten taas tumma ja pelkistetty. Yleensä minulla on kumminkin mustat lökärit ja joku t-paita ja huppari. Kesällä sitten taas lähes aina shortsit ja joku t-paita tai toppi. Kesäisin se ei itseasiassa vaihtele niin paljon kuin muulloin. Itse en seuraa oikeastaan muotia lähes ollenkaan mutta tietysti siitäkin tulee vähän vaikutteita jos joka toisella vastaantulijalla on joku samanlainen vaate :D Mutta yleensä se menee tunteen mukaan ja tyyliäni on oikeastaan hyvin vaikea kuvailla.
http://www.adressit.com/oriveden_opisto_sailytettava_orivedella Kouluani uhkaa siirto toiselle paikkakunnalle.

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #56 : Huhtikuu 08, 2011, 21:52:16 »
Hmm, no, tyyli taitaa olla melko köyhä, en lapsena, nuorena enkä aikuisena ole ollut hirveän kiinnostunut pukeutumisesta. Vaatteet on siistit ja puhtaat. Töissä tilaisuuden mukaan joko rennot arkivaatteet tyyliin paita ja pitkät housut/farkut tai sitten jos on syntymäpäiväkäyntejä tai muita edustustilaisuuksia niin jakkupukulijaa. Kotona rennosti ja etenkin viime kesän hellepäivät jopa ihan natural-tyylillä... Asutaan maalla eikä ole naapureita ihan lähellä, niin sai pihallakin mennä ihan Eevana jos vaatteet ahdisti ja hiosti. =D

No, voimakkaista väreistä tykkään. Oranssi, ruskea, viininpunainen, metsänvihreä, farkunsininen ja aniili on miun värejä. Niin ja musta myös.

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Kesäkuu 20, 2011, 19:32:10 »
Hm.. Itselläni ei ole varsinaista puketumistyyliä. Olen vähän sitä ja tota:D

Mutta yleensä pukeudun mustiin. Perusvaatteeni ovat pillifarkut (mielellään reikäiset), lökärit tai ruutufarkut (yleensä punaiset tai keltaiset). Pidän t-paidoista joissa on jokin kuvio. Perus t-paidassani on lähes aina suden kuva. Pidän kauluspaidoista. Joten minulla on yleensä vuodenajasta riippuen ohut kauluspaita(suosin lähes kaikkia värejä). Normaalisti talvella minulla on paksu musta huppari joka on monta koko isompi kuin oma kokoni :D Mutta ei mikään hiphopparien jättihippari. Housuissani yleensä on sivuilla roikkuvat henkselit, ja muuta sen sellaista ketjua tai jotain muuta mikä kilisee:D
Käytän kesät tennareita. Kengännauhat ovat yleensä jotain hyvin räikeää. Kuten neonvihreä tai sähkönsininen. Talvella mennään maihareissa:D
Minulla on pitkät mustat hiukset jotka ovat yleensä auki ja ihan pörrössä ja sotkussa:D
Minulla on jonkin verran koruja. Esim. Jättisormuksia, laajennuskoruja, kaulakoruja ja hakaneuloja siellä sun täällä. Suosin koruja jotka kilisevät:D Perusasusteeni on solmio. Normaalisti puuskupuhin solmio, tai sitten punainen mikä on ostettu vuonna yks ja kaks cybershopista. Omistan miljoona kravattia joten en nyt lähde luettelemaan kaikkiaX)
Normaali pukeutumistyylini on emo tai punkkari. Inhoan olla liian värikäs mutta punkkarina suosin jonkin verran värikästä vaatetta. Käytän meikkiä (Näytän kuulemma tytöltä:D) vähän. Rajaan vain mustalla kajalilla silmäni aika paksusti. Minulla on usein valkoiset piilolinssit joten jotkut opettajat saavat silloin tällöin sydäreitä kun katsovat minuun:D Minulla on myös ollut kirkkaan vihreät ja nyt on suunnitelmissa hankkia pinkki ja täysin musta piilolinssi.

Pyrin pukeutumaan eri tavalla kuin muut ikäiseni pojat. Eli en halua käyttää räppilippiksiä tai yli-isoja farkkuja jotka roikkuvat nilkoissa. Jotkut huutelevat minulle kaikkea sen tyylistä kuin homo tai gootti. Mutta se ei haittaa:D Sillä haluan olla räväkkä ihminen. Ja haluan että se myös näkyy muille.
Kerran koulussa minulla oli piikkipanta (pojat saivat ahaa-elämyksen kutsua minua homoksi) ja ystäväni oli kahlinnut minut ketjulla pannastani :D Joten hän kiskoi minua joka paikkaan koko päivänX)
Voitte kuvitella kuinka hauskaa oli nähdä paikallisen s-marketin kassaneidin ilmeen kun ystäväni raahasi minua kaulapannasta:D Joskus raahaan kouluun mukaan pikachu pehmoleluja tai puuhapete pehmojaXD Jostain syystä ne eivät ikinä palaa ehjinä takaisin:D Opettajien mukaan olen "Se erilainen nuori". :D

Joskus saan jonkin elämyksen laittaa vaikkapa poskeeni hello kitty- laastarin tai KISS bändin meikit kouluun:D Näin tuotan ystävilleni ja opettajille suurta päänvaivaa:D Vappuna ja muina juhlapäivinä on hauskaa kun silloin pukeudun mahdollisimman hullusti. Esim. Viime vappuna naamassani luki "Pokemon", "Digimon", "Natsi", "Dorka" ja "Se idiootti urheilukilpailusta". Sekä olin sutaissut itselleni viikset:D

Ennen joulua minulla on tyypillisesti punaista ja tottakai tonttutytön letit:D Samaa rataa kaikkina hauskoina juhlapäivinä.

No mutta siinä oli nyt jotakin tietoa miten tämä jätkä pukeutuu:D
Erittäin erilaisesti:)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2011, 22:17:37 kirjoittanut Ihmissusi »

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
« Vastaus #58 : Kesäkuu 21, 2011, 21:46:31 »
Oma tyylini muuttu todella ehkä vähän liiankin usein : D.Tyylini on ehkä vähän rokahtava,mutta joskus se on taas vähän muodissa menevä.Otan paljon tyyli vaikuteita Hayley Williamsilta (paramoren laulaja) tai Emma Watsonilta : ).

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #59 : Kesäkuu 28, 2011, 01:41:00 »
Voin vannoa että harvoin näkee päivää jolloin mulla ei olis mitään mustaa ylläni, oli sitten kesä tai talvi tai ihan mikä aika vuodesta tahansa. Yleensä koulupäivisin perustyyliini kuuluu huppari (useimmiten musta, mutta myös sininen ja punainen löytyy) sekä pillifarkut, joiden väri riippuu hupparin väristä. Useimmiten perussiniset tai mustat, toisinaan mustan hupparin kanssa myös punaiset sopivat. Ehkä eniten mulle sopiikin juuri sellainen musta huppari + punaiset pillifarkut -yhdistelmä ^^ Hupparin alla yleensä toppi tai t-paita, tosin myöhään keväällä ja loppukesästä menen monesti kouluun t-paidalla ilman mitään hupparia siinä päällä. Kuitenkin monesti koulusta kotiin tultuani otan hupparin pois ja vaihdan sen johonkin kevyempään kun mun huoneessa tuppaa olemaan aika kuuma. Talvisin sitten toki villasukat jalassa kun oon niin herkkä palelemaan ja silloin jopa mun huone viilenee (: Kenkinä mulla on mustat converset joita käytän kaikkina muina vuodenaikoina paitsi talvella.

Kesälomalla mulla on poikkeuksetta jonkinlaiset shortsit joka päivä, oli ilma mikä tahansa :> Jos on kylmempi, niin sitte saatan hupparin laittaa päälle, mut shortsit on ja pysyy ja niitä löytyy kaikenlaisia: lyhyitä farkkushortseja, capreja yms. Shortsien lisäksi ylläni on kesäisin joko t-paita tai toppi, toki oikein kylmällä ilmalla myös huppari. Kenkinä käytä useimmiten ihan sandaaleja, tai sitten ei kenkiä olleskaan (: Jos oikeen kova helle on ja aurinko paistaa, niin välttääkseni auringonpistoksen multa löytyy myös kiva punertava hellehattu :>

Ja talvisin ulkona miulla on yleensä (tai ainakin viime talvena oli, eri asia on et mahtuuko enää ens talvena) punamusta toppatakki, saman värinen ihanan lämmin tupsupipo ja saapasmalliset lämpimät talvikengät + tietysti hanskat, joskus paksut perushanskat ja toisinaan ihan villalapaset. Jos oon ihan tosissaan pitkäks ajaks ulos menossa, esim. laskettelemaan, nii sitten mustat ulkoiluhousut päälle. Pakko pukeutua lämpimästi, kun mulle tulee jo viidentoista asteen pakkasessa aivan hirveän kylmä :3

Lisäksi näistä pikkuhiluista mainittakoon että mulla on oikean käden etusormessa luokkasormus jota pidän 24/7 ja monesti jokin koru kaulassa.

To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #60 : Heinäkuu 12, 2011, 17:46:01 »
Enpä muista tänne kirjoittaneeni... Joten:

Pukeutumistyyli? No, miulla ei varsinaisesti mitään pukeutumistyyliä olekkaan, mitä nyt milloinkin sattuu päällä olemaan. :'D

Yleensä talvisin on mustat normifarkut tai siniset. ^^ Ja sitten on teepaita ja huppari siinä päällä. Joskus joku uhntuvatakki siinä päällä. ^^ Ja hieno tupsupipo <3. :'D
Kesäisin sitten joko sellaiset sinioranssipunamustat, valkoiset jossa on jotain hienoja kuvia tai farkkucaprit (tai mitkälie :'DD) teepaidat on hienoja ja sit on semmoinen hieno "lieri"hattu. Paperista tehty (O_O) ja itse en siis ole sitä tehnyt. ^^

Koruja en käytä, paitsi korvins on vasemmassa. Tai siis oli, kyunnes repesi ja meni KUUDESSA TUNNISSA UMPEEN! (en jaksanu lihavoida tai kursivoida) Ja nyt pitäis uutta hommata. ^^

Ainiin! Kengät! yleensä street kengät, Adidas, puma tai jotain siltä väliltä. Halpiskengätkin menee jos ne on hyvät ja hienot. ^^
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Caelai

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Heinäkuu 14, 2011, 01:51:23 »
Suosin ennen pelkkää mustaa, koska ajattelin, että sehän sopii kaiken kanssa ja koko vaatekaappini oli täynnä mustia vaatteita. Nyt olen oppinut ostamaan muutakin kuten beessiä tai valkoista. Kirjavat vaatteet ei oo mun juttu. Ehkä ne menee just ja just kesäsin.

Nahkatakki on ihan must. En osaa käyttää oikein muita takkeja. Talvella oli Spiritstoresta ostettu ihana, lämmin takki kyllä hyvässä käytössä.
Olen enemmän hame ihminen kuin housuihminen. Nyt kesällä olen kyllä käyttänyt aika lailla shortseja koska hameiden alle ei pysty laittamaan oikein mitään näin kuumalla eli ei oo kiva, että vilkkuu. Farkkulegginsit on kyllä aika kova juttu.
Toppeja tulee käytettyä ja t-paitojakin omistan paljon, mutta kun tyylini on vaihtunut jotenkin paljon naisellisemmaksi niin roikkuvat t-paidat ei sovi.
Kenkinä gladiaattorit, ballerinat tai jotkin muut. Korkkareita en suosi koska olen muutenkin niin pitkä.

Pukeutumistyylini vaihtelee tosi paljon. Joskus voin näyttää tosi diivalta ja joskus kunnon rokkitytöltä. Ja rakastan sitä, että pystyn muuntautumaan.

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #62 : Heinäkuu 14, 2011, 10:39:27 »
Noh minulla on aika monta tyyliä lopulta kun ajattelee. Kaikki vaatteet eivät vaan sovi kaikkiin tilanteisiin ja en edes kyllä kaikkia vaatteita viitsisikään pistää joka tilanteeseen.

Yleensä arkiaamuna, hyvin hemaisevana  noin klo 6 herättyäni ja aamuhorroksesta selvittäni, minulla on jopa tunti aikaa kerätä kamppeeni, syödä, pukea, yms, ja ehtiä linja-autoon.
En laita yleensä mitään kauhean erikoista päälleni (tai no riippuu mikä on erikoista), kuitenkin pyrin edes jonkinlaiseen yhdistelyyn ja sellaiseen, että vaatteet tuntuu 'omilta', pukeudun aika fiiliksen mukaan ja siten, että aikani riittää. Arkityylini suosii aika paljon mustaa ja valkoista väriä, tosin viime aikoina olen alkanut pitämään enemmän myös maanläheisiä sävyjä, kirkkaanvärit ovat edelleen kirosana. Peruskenkinä on jotkut tennarit, ballerinat, korkkarit tai talvella maiharit tai uggit. Rakastan myös kaikkia asusteita ja pyrin käyttämään jotain hiuskoristeita tai huiveja tms. kun ehdin. Tykkään myös laittaa aina jotain koruja, sormukset on pakolliset sekä silloin kun on aikaa laitan hiuksetkin oikein kunnolla. Muutoin tyydyn johonkin helppoon kampaukseen, jonka tekee siinä 5-15 minuutissa. Rakastan hiuksieni kiharastamista, tosin se vie juuri kauheasti aikaa.
Tykkään meikata, silmämeikki on suht vahva ja pidän myös tekoripsistä, mutta käytän niitä arkena aika harvoin. Kynsilakkaa on lähes aina arkena, kun muuten kynnet tuntuu niin helposti karkeavilta ja haurailta. Joskus saatan käyttää myös tekokynsiä, mutta arkena harvemmin, kun eivät ole oikein käytännölliset tilanteisiin.

Kun menen jonnekkin urheilemaan/lenkille tai harkkoihin pidän aika paljon kollareita ja sitten jotain t-paitoja ja huppareita, niissä on hyvä olla ja ei haittaa jos ne nyt vähän kärsiikin. Hiukset kiinni ja meikkiä suht minimaalisesti/ei ollenkaan. Kotona löhötän yleensä ison t-paidan, kollarien/haaremihousujen/isojen farkkujen kanssa hiukset kiinni ja en jaksa meikata sen ihmeemmin tai muutenkaan panostaa.

Minua ei siis voi kategorisoida oikein minkään tyylisuunnan varsinaiseksi edustajaksi arkisin, vaikkakin tykkään ottaa vaikutteita aasialaisista trendeistä ja katumuodista. Joskus pukeuduin enemmänkin näiden katumuoti tyylien mukaan, mutta nykyisin olen sen verran laiska ja kiireinen, että tyydyn vain ottamaan vaikutteita ja inspiraatiota niistä ja luomaan sitten jotain itselle sopivaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2011, 10:43:06 kirjoittanut Sectumsempra »

Adessa

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Heinäkuu 24, 2011, 11:48:16 »
Kesällä pukeudun useimmiten farkkushortseihin, sekä värikkäisiin toppeihin ja teepaitohin. Myös mekkoja ja tunikoita tulee käytettyä. Muina vuodenaikoina käytän perus tummandenimin sinisiä kapeita farkkuja. huppareita, pitkähihaisia ja neuleita. Lempivärini vaatteissa on valkonen, mutta käytän myös paljon muitakin värejä.  Hiukseni kiharran joka toinen päivä muotoiluraudalla, tai käytän nutturaa tai pidän ponnarilla. Rakastan käsi,-ja kaulakoruja. Korviksia käytän myös. Kesällä olen paljon ilma kenkiä tai varvastossuilla ja balleriinoilla. Minulle tärkeintä pukeutumistyylissäni on, että vaatteet ovat mieleisiä ja tuntuvat mukavilta ja sointuvat edes jotenkin yhteen. Meikki on yleensä kevyt ja raikas. Vähän ripsaria yläripsiin, huulirasvaa ja sipaus aurinkopuuteria tai ei mitään. Olen myös innostunut boheemista tyylistä. Pukeutumistyylini on usein hieman tyttömäinen ja raikas!

Poissa Whatsername

• nuottiavaimen säilyttäjä
  • Vuotislainen
  • Just look up to the stars and believe who you are.
  • Pottermore: HexLeviosa139
« Vastaus #64 : Heinäkuu 24, 2011, 16:59:22 »
Hm.. Itselläni ei ole varsinaista puketumistyyliä. Olen vähän sitä ja tota:D

Mutta yleensä pukeudun mustiin. Perusvaatteeni ovat pillifarkut (mielellään reikäiset), lökärit tai ruutufarkut (yleensä punaiset tai keltaiset). Pidän t-paidoista joissa on jokin kuvio. Perus t-paidassani on lähes aina suden kuva. Pidän kauluspaidoista. Joten minulla on yleensä vuodenajasta riippuen ohut kauluspaita(suosin lähes kaikkia värejä). Normaalisti talvella minulla on paksu musta huppari joka on monta koko isompi kuin oma kokoni :D Mutta ei mikään hiphopparien jättihippari. Housuissani yleensä on sivuilla roikkuvat henkselit, ja muuta sen sellaista ketjua tai jotain muuta mikä kilisee:D
Käytän kesät tennareita. Kengännauhat ovat yleensä jotain hyvin räikeää. Kuten neonvihreä tai sähkönsininen. Talvella mennään maihareissa:D
Minulla on pitkät mustat hiukset jotka ovat yleensä auki ja ihan pörrössä ja sotkussa:D
Minulla on jonkin verran koruja. Esim. Jättisormuksia, laajennuskoruja, kaulakoruja ja hakaneuloja siellä sun täällä. Suosin koruja jotka kilisevät:D Perusasusteeni on solmio. Normaalisti puuskupuhin solmio, tai sitten punainen mikä on ostettu vuonna yks ja kaks cybershopista. Omistan miljoona kravattia joten en nyt lähde luettelemaan kaikkiaX)
Normaali pukeutumistyylini on emo tai punkkari. Inhoan olla liian värikäs mutta punkkarina suosin jonkin verran värikästä vaatetta. Käytän meikkiä (Näytän kuulemma tytöltä:D) vähän. Rajaan vain mustalla kajalilla silmäni aika paksusti. Minulla on usein valkoiset piilolinssit joten jotkut opettajat saavat silloin tällöin sydäreitä kun katsovat minuun:D Minulla on myös ollut kirkkaan vihreät ja nyt on suunnitelmissa hankkia pinkki ja täysin musta piilolinssi.

Pyrin pukeutumaan eri tavalla kuin muut ikäiseni pojat. Eli en halua käyttää räppilippiksiä tai yli-isoja farkkuja jotka roikkuvat nilkoissa. Jotkut huutelevat minulle kaikkea sen tyylistä kuin homo tai gootti. Mutta se ei haittaa:D Sillä haluan olla räväkkä ihminen. Ja haluan että se myös näkyy muille.
Kerran koulussa minulla oli piikkipanta (pojat saivat ahaa-elämyksen kutsua minua homoksi) ja ystäväni oli kahlinnut minut ketjulla pannastani :D Joten hän kiskoi minua joka paikkaan koko päivänX)
Voitte kuvitella kuinka hauskaa oli nähdä paikallisen s-marketin kassaneidin ilmeen kun ystäväni raahasi minua kaulapannasta:D Joskus raahaan kouluun mukaan pikachu pehmoleluja tai puuhapete pehmojaXD Jostain syystä ne eivät ikinä palaa ehjinä takaisin:D Opettajien mukaan olen "Se erilainen nuori". :D

Joskus saan jonkin elämyksen laittaa vaikkapa poskeeni hello kitty- laastarin tai KISS bändin meikit kouluun:D Näin tuotan ystävilleni ja opettajille suurta päänvaivaa:D Vappuna ja muina juhlapäivinä on hauskaa kun silloin pukeudun mahdollisimman hullusti. Esim. Viime vappuna naamassani luki "Pokemon", "Digimon", "Natsi", "Dorka" ja "Se idiootti urheilukilpailusta". Sekä olin sutaissut itselleni viikset:D

Ennen joulua minulla on tyypillisesti punaista ja tottakai tonttutytön letit:D Samaa rataa kaikkina hauskoina juhlapäivinä.

No mutta siinä oli nyt jotakin tietoa miten tämä jätkä pukeutuu:D
Erittäin erilaisesti:)

Mun pitää nyt kuule sanoa,että ihailen sun rohkeuttas pukeutua tuolla tavalla,ihan miten itse haluat! :D En kyllä tiedä varmaankaan yhtäkään poikaa,joka vois pukeutua noin,koska mun kaupungin kaikki pojat on näitä "räppäreitä" ja sekös minua harmittaa. :(

No mutta joo,mun oma pukeutumistyyli ei ole kauhean erikoinen,bändipaitoja ja -huppareita mulla on vaikka kuinka monta,ja melkeen aina mulla on joku bändipaita päällä :D Jalassa on aina mustat converset,paitsi talvella on sit jotku muut kengät. Ihan normifarkkuja ja lökäreitä käytän,tosin omistan kyllä sellaset punamustat salmiakkiruutuhousut joista pidän kovasti :D Haaveissa olis myös punaset skottiruudulliset housut. :) Mun lempivärejä on musta,valkoinen,punainen ja armeijanvihreä. Kyllä tykkään kaikenlaisista väreistä,etenkin kesällä on usein jotain kirkasta väriä päällä :D Pukeutumistyylistäni voi varmaankin huomata sen,että tykkään punk-musiikista,bändipaidoista ainakin :D Koruista sen verran,että vasemmassa ranteessa on aina musta hikinauha,jossa sitten lukee punasella yhden bändin nimi,ja oikeessa ranteessa sit on usein sellanen niittiranneke :D Hakaneuloja tykkään tunkea joka paikkaan,esim. monessa mun laukussa on hakaneula, ja kaikenlaisista pinsseistä ja kangasmerkeistä pidän kanssa tosi paljon :D Kaulassa killuu usein vihree plektra,jossa on sellanen metallinen rauhanmerkki kiinni (ite tällaisen jännän korun joskus väsäsin:D) tai sitten hopeinen nuottiavain,jonka sain joskus 10-vuotiaana, ja tämä kyseinen koru on mulle hyvin tärkeä ja pidän sitä aina ylpeydellä,koska täällä missä mä asun kaikki rakastaa urheilua, ja ite oon aina enemmän ollut niitä "musiikki-ihmisiä" :D

Kyllä,tykkään olla erilainen ja pukeutua vähän eri tavalla kun muut meidän koulussa olevat tytöt,mutta ihan liian räväkäksi en kyllä rupea,että mitään oranssia irokeestia en rupee hankkimaan :D
Siriusly,that's riddikulus!

Poissa hoippukurimu

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Heinäkuu 24, 2011, 20:15:57 »
Ei nyt mitään yhtenäistä tyyliä. Ehkä niistä näkyy sellanen naisellisuus. Tykkään kamalasti mekoista, hameista ja '50-luku kiinnostaa ihan kamalasti, mutta valitettavasti mulla ei oo kamalasti rahaa ikinä ostaa mistään erikoisliikkeistä, missä ne maksaa 50€ ylöspäin.

Mulla on vaan yhdet housut, ne on Vilasta ostetut aivan ihanat farkut, mistä tykkään kamalasti. Pitäis ostaa varmaan toiset, ettei noi kulu puhki.

Värimaailma punaisesta mustaan, vihreästä harmaaseen ja harmaasta violettiin. Korkokenkiä käytän vähän, mutta ballerinoja sitäkin enemmän. Mulla on myös skottiruudulliset Converset, mitä tulee myös käytettyä välistä. Tosin ne on jokseen kuluneet jo.

Meikkaan joka päivä, muuten tulisi aika orpo olo.

"Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this."

Poissa Zabit

• Unessa
  • Kelmitär
« Vastaus #66 : Heinäkuu 24, 2011, 21:07:46 »
Pukeutumistyylini vaihtelee jatkuvasti! Joistakuista se on vähän kummallista, että jonain päivänä tulen vastaan jossain angstin näköisissä vaatteissa ja seuraavana heilun suloisessa kukkamekossa :'D

Tykkään käyttää värikkäitä vaatteita nwn Mekot ovat myöskin ihania ♥ Ja hameet :3 Mekkoja en niin paljoa käytä arkisin (no okei, paljon enemmän kuin kukaan tuntemani - ja jos on vähänkin juhlan aihetta, minulla on ainakin mekko päällä!) ja lempimekkoni on yksinkertainen, kukallinen mekko :3 Toinen lempparini on kaunis, harmaa mekko, joka minulla Vuotisnäytöksessä olikin ylläni n___n

Nyt kesällä pukeudun tosi paljon t-paitoihin ja shortseihin - minulla on yhdet kirkkaanvihreät shortsit, yhdet tummansiniset joissa on se jännä napitus että on nappeja kahdessa rivissä, parit farkkushortsit ja raidallinen shortsipuku ja punaiset Hard Rock Cafe - shortsit ^^ Käyttelen sitten näiden kanssa mielelläni värikkäitä t-paitoja tai mustia toppeja :3

Jos alkaa palella liikaa, vetäisen niskaani joko mustan tai sinisen villatakin, tai sitten ihanan MCR-hupparini :3 MCR-hupparin kanssa tykkään käyttää mustapunaruudullisia pitkiä housujani <3 jaa noiden housujen lisäksi minulla on mustat farkut jotka eivät kuitenkaan ole farkkukangasta o_O ja harmaat farkut. Ja sellaiset normifarkunväriset vähän revityt.

Ja hameita - niistä en käytä hirveän useasti kuin tätä yhtä, joka on nytkin päälläni :3 Kukallinen hame tämäkin, punaisia ja sinisiä kukkia ja tuollainen vaalea pohja <3 Tämä on kerrassaan ihana. Muita hameita on sellainen farkkukankainen "haalari"hame, siis farkkuhaalari, mutta hame (: Ja sitten sellanen musta, paljonpaljon tylliä siinä, ja sitten sellainen harmaa hieman vekkihameentyylinen hame - joka on kylläkin sen verran pieni että siitä on tullut melko lailla minihame eikä sitä kehtaa enää julkisesti käyttää o__O

Näitä sitten mielikuvituksellisesti yhdistelen ja toisinaan käyttelen jotain somia korujakin - tosin harvemmin :3 Kuvitelkaa vain lopputulos. ♥
Women and cats will do as they please ˘◡˘

Poissa Zabit

• Unessa
  • Kelmitär
« Vastaus #67 : Heinäkuu 24, 2011, 22:04:21 »
Pukeutumistyylini vaihtelee jatkuvasti! Joistakuista se on vähän kummallista, että jonain päivänä tulen vastaan jossain angstin näköisissä vaatteissa ja seuraavana heilun suloisessa kukkamekossa :'D

Tykkään käyttää värikkäitä vaatteita nwn Mekot ovat myöskin ihania ♥ Ja hameet :3 Mekkoja en niin paljoa käytä arkisin (no okei, paljon enemmän kuin kukaan tuntemani - ja jos on vähänkin juhlan aihetta, minulla on ainakin mekko päällä!) ja lempimekkoni on yksinkertainen, kukallinen mekko :3 Toinen lempparini on kaunis, harmaa mekko, joka minulla Vuotisnäytöksessä olikin ylläni n___n

Nyt kesällä pukeudun tosi paljon t-paitoihin ja shortseihin - minulla on yhdet kirkkaanvihreät shortsit, yhdet tummansiniset joissa on se jännä napitus että on nappeja kahdessa rivissä, parit farkkushortsit ja raidallinen shortsipuku ja punaiset Hard Rock Cafe - shortsit ^^ Käyttelen sitten näiden kanssa mielelläni värikkäitä t-paitoja tai mustia toppeja :3

Jos alkaa palella liikaa, vetäisen niskaani joko mustan tai sinisen villatakin, tai sitten ihanan MCR-hupparini :3 MCR-hupparin kanssa tykkään käyttää mustapunaruudullisia pitkiä housujani <3 jaa noiden housujen lisäksi minulla on mustat farkut jotka eivät kuitenkaan ole farkkukangasta o_O ja harmaat farkut. Ja sellaiset normifarkunväriset vähän revityt.

Ja hameita - niistä en käytä hirveän useasti kuin tätä yhtä, joka on nytkin päälläni :3 Kukallinen hame tämäkin, punaisia ja sinisiä kukkia ja tuollainen vaalea pohja <3 Tämä on kerrassaan ihana. Muita hameita on sellainen farkkukankainen "haalari"hame, siis farkkuhaalari, mutta hame (: Ja sitten sellanen musta, paljonpaljon tylliä siinä, ja sitten sellainen harmaa hieman vekkihameentyylinen hame - joka on kylläkin sen verran pieni että siitä on tullut melko lailla minihame eikä sitä kehtaa enää julkisesti käyttää o__O

Näitä sitten mielikuvituksellisesti yhdistelen ja toisinaan käyttelen jotain somia korujakin - tosin harvemmin :3 Kuvitelkaa vain lopputulos. ♥
Women and cats will do as they please ˘◡˘

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #68 : Heinäkuu 24, 2011, 23:31:02 »
Itse pukeudun suhteellisen rock-tyylisesti, miten sen kukin ikinä käsittääkään. Useimmiten päälläni on mustat pillifarkut, jalassa punaiset/mustat tennarit ja musta/harmaa huppari tai neule yhdistettynä värikkäämpään toppiin/t-paitaan. Kesäisin pukeudun värikkäämmin, koska kokomustiin verhoutuminen aiheuttaa todennäköisemmin lämpöhalvauksen kuin miellyttävän reissun ulkoilmaan :) Pidän vihreän eri sävyistä ja vihreitä vaatekappaleita näkeekin ylläni melko usein, unohtamatta niitä tummansinisiä yksilöitä.
Talvisin jalassani on ulkoilun aikana takuuvarmasti toppahousut+farkut, sillä olen hirmuinen vilukissa. Toppahousut heivaan koulupäivän ajaksi naulakkoon. Lisäksi villapaita/lämmin huppari ja villasukat ovat ehdottomia. Ilman niitä minua ei saa kohtaamaan ulkoilmaa enää -20 asteen lukemissa.

Juhlissa pukeudun vuodenajasta riippumatta hameeseen (joka on yleensä musta) ja johonkin siistiin paitaan, taikka mekkoon. Valitettavasti omistan hameita ja mekkoja melko vähän huolimatta siitä, että niistä pidänkin.

Arkikäytössä minulla on "perusrannekoruvalikoima:" Nomination (ilman niitä mielestäni rumia erikoispalasia), pari mustaa pompulaa, kaksi mustaa helmirannekorua, hopea-musta ex-hiuspanta, musta nahkaranneke ja punainen Ryhdy vastarintaan-ranneke. Sormissa sitten (ruma) luokkasormukseni, muutama maasta löytämäni hopeinen sormus tai H&M:stä ostamani hopeat sormukset. Sekavalta kuulostaa, mutta näyttää minulta. :)
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Hiekkalaatikko

• pelle (suom. lapio)
  • Vuotislainen
« Vastaus #69 : Heinäkuu 26, 2011, 14:50:15 »
En niin tarkoin katso pukeutumiseni perään, mutta omasta mielestäni hienot ja minulle sopivat vaatteet (kaikki vaatteethan eivät sovi kaikille, eikö vain?).

Kesällä yleensä tennarit, omistan tällä hetkellä kahdet, toinen musta ja toinen mustavalkoinen. Sitten omistan valkoiset lenkkarit. Shortsit ja t-paita siihen vielä. Jos kylmempi ilma sattuu niin laitan farkut tai collegehousut. Silloin tällöin valkoisen huppariliivinkin satun laittamaan päälle. Valkoinen lippiskin pysyy yleensä päässä.

Talvella päällä on t-paita, huppari, farkut, takki ja pipo.

Poissa Triangulum

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #70 : Heinäkuu 27, 2011, 21:36:16 »
Pukeudun niinkuin itse tykkään, ja todella erityylisesti. Jonain päivänä saattaa olla verkkosukkikset, korkkarit, hame ja korsettitoppi, kun taas toisena ihan vaan normi farkut + toppi/t-paita + huppari tms. Periaatteessa jos pitäisi jollain sanalla määritellä niin olen joku rockpunk-tyylinen. Gootiksi en menisi itseäni luettelemaan vaikka mustista vaatteista diggaankin, mutta ei muuta ja hiukset muutenkin useimmiten pystyssä kuin suorina. Mutta en kutsuisi itseäni minkään tyylisuunnan edustajaksi, koska en uskollisesti seuraa mtn tyyliä. Pukeudun vain vaatteisiin jotka sopivat, ja näyttävät hyviltä.
"Kaipaat unohduksen humalaa."

Poissa Minea

• Kelvollinen leijona
  • Vuotislainen
  • Kolmas niistä Weasleyn kaksosista.
« Vastaus #71 : Heinäkuu 27, 2011, 23:15:01 »
Mei pukeudun maanläheisiin väreihin valkoisesta ruskeisiin ja punertaviin sävyihin. Mustaa en käytä paljoakaan, mutta sitten taas rakastan laivastonsinistä. Pukeutumistyylini on siellä jossakin... Vintageksiko sitä kutsuttaisiin? En nyt siis tarkoita sellaisia pullohameita joita ennen käytettiin, mutta sellaiset söpöt, tyttömäiset pitsipaidat ovat esimerkiksi mieleen. Saatan käyttää ihan pillifarkkuja, mutta niiden kanssa menee joku vintagetyylinen paita ja joku koru sekä asuste, tyyliin laukku.
Linkitin tähän pari kuvaa selventämään, koska olen todella huono selittämään ilman kuvia niin, että ihmiset saisivat jottain selvää.
Rakastan noita yläosia. Nuo hameet ovat myös tosi kivoi, mutta itse tykkäilen enemmän shortseista. Mekot ovatkin sitten erikseen. Tässä puolestaan koko kokonaisuus on vallattoman ihana! Varsinkin nuo kengät ovat suosikkini!

Tyyli on oikeastaan pysynyt sieltä yläasteelta asti, vaikka joskus olikin tapana pukeutua enemmän Adidaksen huppareihin ja Niken kenkiin, se vaihe ei kyllä kestänyt kovin kauaa, liian urheilullinen mulle, eh. Eikä edes tarpeeksi neitimäinen, haha. Joskus kyllä on sellaisia päiviä että ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa, ja silloin kaupungille lähdetään flipflopeissa, rantashortseissa ja isoveikan isossa t-paidassa tukka ponnarilla. Ja koko kasvot peittävät aurinkolasit silmillä.
Sunshine, daisies, butter mellow, turn this stupid, fat rat yellow.
- TU ES FOLLE ? TU ES UNE SORCIERE OU QUOI?

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Syyskuu 06, 2012, 17:52:00 »
Ah, ihana aihe!

Löysin oman tyylini oikeastaan vasta äskettäin. Suunnilleen yläasteen alkamisaikoina aloin kiinnostua pukeutumisesta ja muodista. Aloin miettiä vähän omaa tyyliäni ja kävin paljon kaupoissa kiertelemässä. Sitä ennen minusta oli kivaa käydä kaupoissa shoppailemassa, mutten ollut vielä ihan varma siitä, mikä oma juttuni on. Tyylini muotoutui siitä tällaiseksi.

Oma tyylini on tyttömäinen, hempeä ja rauhallinen. Käytän paljon pitsiä, pastellivärejä, mekkoja ja shortseja. Rusetteja ja Peter Pan -kauluksia löytyy myös. Rakastan koruja ja asusteita ja käytän erityisesti kaikenlaisia korva- ja kaulakoruja. Tykkään myös sormuksista tosi paljon. Kaikki kaunis tilpehööri nyt vain on mun mieleen :) Väreistä käytän enimmäkseen valkoista, pastellin vaaleanpunaista, luonnonvalkoista, kermaa ja vaaleansinistä (Farkkushortsit) Laukuissa ja kengissä näkyy myös ruskeaa ja popoissa mustaa. Kesällä pukeudun mekkoihin, shortseihin, pitsitoppeihin ja ballerinoihin ja talvella käytän neuleita, shortseja, nauhallisia kenkiä ja vaaleansinisiä pillifarkkuja.

Rakastan kenkiä ja laukkuja. Tykkään koroista, mutta myös ballerinat ovat mieleeni ja matalat pohjat on mun mieleen. Kenkiä on vaan niin mukava shoppailla! Rakastan söpöjä balleriinoja, korkokenkiä, nauhallisia nilkkureita... Käytän paljon Chloen kermanväristä laukkuani, jonka sain äidiltä. Tykkään isoista laukuista, mutta myös vähän pienemmät menee. Lempparilaukkuani on vaikea valita, sillä tykkään kaikista aika tasapuolisesti.

Shoppailu on ihanaa. Eniten shoppaan Hennesissä, Ginassa, Lindexissä, Monkissa ja Zarasta. Välillä joistakin randomkaupoistakin löytyy jotain kivaa. Korukaupoista tykkään Glitteristä ja Bijou Brigittestä. Varsinkin viiemeksi mainittu on ihana! Tykkään shoppailla kirppiksillä tosi paljon ja käynkin usein kirppistelemässä. Helsingistä löytyy muutama kiva kirppis, joista löytää aina jotain mun tyylistä!

Jos kukaan ei tajunnut mistään mitään, niin fashiolistastani näkee kaiken samassa paketissa :)

www.fashiolista.com/style/sofiaww

Minea, sun tyyli kuulostaa aivan mahdottoman ihanalta!

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Pottermore: FlameFeather59
« Vastaus #73 : Syyskuu 29, 2012, 23:00:31 »
Mun pukeutumistyyli vaihtelee aika paljon päivästä riippuen.
Pääosin tykkään pukeutua mustaan, mustaan ja mustaan!

Kesäisin, syksyisin ja keväisin yleensä liikun mustilla converseilla tai vanseilla (kesällä myös avokkailla) ja talvella on sellaiset saappaat tai mustat talvitennarit.

Käytän melkeenpä pelkästään farkkuja, ne tuntuu jotenkin mukavimmalta päällä. Tykkään pitää mustia farkkuja, mutta löytyy multa myös turkoosit, vihreet, punaset, ja ihan perus farkunsiniset + vaaleat revityt farkut :3 Kesäisin jos on tarpeeks lämmin tykkään käyttää kaikenlaisia shortseja.

Muuten mun pukeutumistyyli on aika tylsä. Yleensä mulla on päällä joku pitkähihainen ja näin syksyisin käytän myös jotain ihanaa villakaulahuivia! Omistan myös joitain kivoja bändipaitoja ja niitten kaa käytän jotain neuletta talvisin. Mun yläosan vaatevarasto on aika tylsä ja siksi haluisin ostaa kaikenlaisia uusia kivoja paitoja!

Kevät/syksytakki mulla on semmonen musta ja pitkä takki, jossa on paljon vetoketkuja :> Talvella mulla on musta (laskettelu)toppa takki tai tummanruskee, pitkä untuvatakki (josta en yhtään tykkää)

Talvisin mulla on myös tapana ärsyttää opettajia pitämällä päässäni mustaa pipoa kaikilla tunneilla. >:D

Koruja tykkään kans käyttää tosi paljon, rannekoruja on usein ja sormuksia aina kädet täynnä. Korvareiätkin mulla on, mut en käytä mitään hirveän näkyviä korviksia yleensä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2013, 20:02:56 kirjoittanut Narniadara »

Poissa Meriadoc

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleFlame23606
« Vastaus #74 : Lokakuu 04, 2012, 17:06:07 »
Tämäpä mielenkiintoinen aihe.
Oma tyylini on varmaan lähimpänä tavista, vaikka en kyllä tiedä, millainen olisi ihanne-taviksen vaatetus.

Tärkeintä vaatteissani on käytännöllisyys. Kotona vakio on verkkarit, toppi+teepaita sekä ohut tai paksu pitkähihainen paita lämpötilasta riippuen. En vaihda vaatteita kaupassa käyntiä varten, mutta muualle kyllä. Haluan tuntea oloni mukavaksi, joten en käytä avokaulaisia paitoja enkä huonosti istuvia vaatteita. Jos vaatteen asentoa pitää jatkuvasti korjailla, en tunne oloani mukavaksi ja itsevarmaksi.

Ihmisten ilmoille lähtiessäni puen joko farkut tai sukkahousut+hame - yhdistelmän, kesällä leggingsit. Paitoja minulla on mieletön määrä, koska rakastan kirpputoreja ja löydän sieltä koko ajan jotain kivaa minunkokoiselleni. Hinnatkin ovat niin naurettavia, että varastoa on alkanut kertyä.

Tykkään takeista ja kengistä, mutta olen laittanut itseni kuriin: ostan vain jos tarvitsen. Korolliset nilkkurini ja saappani ovat jääneet suureksi harmikseni käyttämättä, koska mieheni on vain muutaman sentin minua pidempi. En halua näyttää häntä pidemmältä. Tykkään hirveästi mekoista, mutta harmikseni koko aikaa ei ole juhlia, joissa voisin niitä pitää. Arkisempia mekkoja en juuri omista.

Värit ovat ihania, ja käytänkin niitä mielelläni. Eräskin päivä minulla oli yhtä aikaa ylläni ruskeaa, valkoista, turkoosia, punaista ja oranssia. Joskus kuitenkin tyydyn tavallisiin mustaan. Riippuu paljon mielialastani. Toisinaan iskee halu olla nätti, ja silloin mietin huolella asukokonaisuuttani ja viimeistelen sen kaulakoruilla. Joskus taas en jaksa panostaa, ja vedän ylleni jotkut rytkyt enkä laita koruja.

En voisi kuvitella käyttäväni viimeisen muodin mukaisia vaatteita. Ne ovat liian erikoisia. Tarvitsen aikaa tottuakseni johonkin muoti-ilmiöön, josta en sitten maltakaan päästää irti. Viimeksi näin kävi crocseille ja leggingseille, ja pillifarkuista en taatusti luovu ikinä. Lisäksi hinnalla on minulle paljon merkitystä. Kirpputorilta saan uudenveroisia vaatteita hyvin halvalla, joten en näe mitään järkeä maksaa samanlaisesta merkkivaatteesta kaksikymmenkertaista hintaa. Haluan myös näyttää itseltäni, ja käytänkin vain sellaisia vaatteita joista itse pidän.
Ronald Weasley
Fun, spontaneous, and loyal wins your heart. Completely lacking in pretention, you seek the guy that others might overlook but who will be totally dedicated to you alone...and will make you laugh along the way.

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
« Vastaus #75 : Lokakuu 13, 2012, 04:04:43 »
Oma pukeutumistyylini on aika Rock-painotteinen. En tykkää pukeutua massan mukaan, ja harvoin löydänkään mitään vaatteita näistä perus vaatekaupoista. Gina Tricooseen minua ei saa astumaan jalallaankaan, tosin välillä sielläkin on joutunut vierailemaan. Ja pakko myöntää että nahkatakkini on ostettu kyseisestä kaupasta, tosin olen tuunaillut siitäkin enemmän rock-henkisen, siinä on rintamerkkejä ja niittejä kiinni sekä maalasin selkään ison Stam1na merkin.
Bänsdipaidat, niihin pukeudun eniten. Rakastan bändipaitoja. Nykyään olen oppinut tykkäämään myös topeista, niitäkin vaatekaapista löytyy muutama, joko ihan perusmustia tai sitten jotain pääkallokuviota tms.
Hameita en siedä, viimeksi käytin hametta rippijuhlissani, ja silloinkin pakotettuna. Ei taida kotoa enää edes yhtään hametta löytyä. Eli sanomattakin selvää että käytän vain housuja. Maastohousut, reisitaskuhousut, muuten vain mustat housut. Omistan kahdet farkut, joita käytän hyvinhyvin harvoin. Legginssejäkin minulta löytyy muutamia, nykyään käytän niitä harvemmin, mutta jos käytän niin aina jonkun piiiitkän bändipaidan tms. kanssa. Eli ei mitään lyhyt toppi + legginssit yhdistelmää.
Kenkinä käytän ainostaan joko maihareita tai bootseja. Ja yleistyksestä että naisilla/tytöillä on paljon kenkiä niin tässä asiassa kyllä poikkean täysin. Minulla on tasan kolme kenkäparia, joista yhtä käytän säännöllisesti. Monella miestutullanikin on enemmän kenkiä kuin minulla.

Pukeudun enimmäkseen mustaan ja housuissa sitten maastokuosiin. Punaisia vaatteita löytyy pari, muista väreistä vaatteissa en niinkään välitä. Taitaa pari valkoista KISSin paitaa kyllä löytyä.
Talvella en käyä pipoa, en vain jostainsyystä ole oppinut pipoa käyttämään. Toppatakkiakin käytän harvoin, vaikka sellainen minulta löytyy, miesten musta toppatakki. Minulle tulee niin usein kuuma kävellessä, että vedän -20 asteen pakkasillakin t-paita päällä.

Koruina löytyy vasemmasta ranteesta vuoden 2011 sauna open airin ranneke, joka pysyy siinä niin kauan kuin pysyy. Kaulakoruina minulla on Ari Koivusen riipus, johon olen kaikki keikoilta saaneet plektrat kiinnittänyt sekä Tapparan hopeinen kaulakoru. Välillä taino aika usein kaulastani löytää myös Stam1nan Dogtac (kirjoitetaanko se noin?) laatan, jonka sain/ostin keväällä kun stam1nan uusin levy ilmestyi.

~Stairway~
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #76 : Lokakuu 14, 2012, 15:19:35 »
Hmm... Pukeutumistyylissäni on pieni ristiriita: miten pukeudun ja miten haluaisin pukeutua.
Minä tykkään laittautua ja pukeudun mielelläni kauniisiin vaatteisiin ja kartan mahdollisimman paljon lökäreitä,tennareita, huppareita, vaikka ei minulla siis ole mitään niitä vastaan, mutta minulle ne eivät sovi tai ainakaan minun tyyliini ne eivät istu.  En pukeudu kovin silmiinpistävästi, mutta siis rakastan korkokenkiä ja hameita/mekkoja, mutta en käytä niitä arjessa kovinkaan paljoa. Käytän kylläkin lähes aina jonkinlaisia korollisia kenkiä. Useimmiten jalassani on farkut ja värivalikoimakin on niin laaja kuin sinisiä ja parit mustat, tosin haluaisin punaisetkin, mutta eipähän ole vielä tullut hankittua. Farkkujen kanssa tykkään käyttää T-paitoja, lähinnä ehkä mustia,ruskeita,vihreitä eli ei mitään kovin erikoista. Farkkuliiviäni rakastan ja käytänkin sitä aika usein. Kesäisin käytän paljon mekkoja ja silloin paitanikin ovat vähän mielikuvituksellisia. Talvella taas käytän enimmäkseen jotain villaisia tunikota (tai jtn vastaavia).
Haluaisin pukeutua erottuvammin ja näyttävämmin, mutta vielä en ole sellaisia vaatteita saanut hankittua, mutta suunnitelmissa olisi. Emp:ltä voisin löytää paljonkin ihania paitoja, kun vaan saisi aikaiseksi tilata :)
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Elenna

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Lokakuu 14, 2012, 17:10:28 »
Minun pukeutumistyylini on harmittavan tavallinen. Joskus haluaisin hankkia jonkin repäisevämmän vaatteen, mutta silloin epävarmuus iskee ja pelottaa, kehtaisinko näyttäytyä erikoisemmassa asussa. Toisaalta myös tykkään pukeutumistyylistäni, sillä vaatteeni ovat siistejä ja mukavia päällä. Välillä vain tuntuu, että sulaudun ihan liiaksi taustaan...

Pukeudun siis pääasiassa toppeihin tai vartalonmyötäisiin t-paitoihin, ja huppari on yleisvaatteeni (löysistä huppareista en kuitenkaan pidä). Välillä päälläni on tavallinen trikoopaita. Farkkuja käytän lähes aina, kun taas legginsit eivät innosta. Hameita käytän joskus kesällä, mutta yleensä vain kotona. Viime kesänä innostuin mekoista (prinsessaominaisuuteni heräsivät sikeästä unesta) ja pukeuduin tavalliseen kesämekkoon niin kotona kuin kaupungillakin. :)
Kenkiä omistan rajallisesti, mutta muutamia ihania korkokenkiä minulla on. Olen lyhyt, niin saan siitä hyvän syyn käyttää korkoja! Kesällä hankin ihanat kiilakorkokengät ulkomailta, ja syyskäyttöön on korolliset nilkkurit. Talvisaappaissakin on korkoa. Koulussa käytän kuitenkin yleensä ihan vain tennareita, korkokengät säästän muihin rientoihin.

En ole yleensä ollut ollenkaan villapaitaihmisiä, mutta tänä syksynä nekin ovat päätyneet vaatevalikoimaani. Olen peräti innostunut löysistä villapaidoista, vaikka vartalonmyötäiset paidat ovat aina olleet juttuni! Huomasin, että (yllättävää kyllä) villapaidat ovat ihanan lämpimiä ja mukavia päällä. Enää ei tarvitse hytistä aamuisin bussipysäkillä.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • They're all out without you, havin' fun.
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #78 : Lokakuu 15, 2012, 16:28:29 »
Häväettää lukea aikaisempaa viestiä tähä topaan.. se on vähän... sellainen :'D

Mutta, mun pukeutumistyyli on jotain tavallisen ja erikoisen väliltä. En halua kuulua massaan enkä erottua siitä niin paljon että kääntäisin katseita.. No kyllä joskus sitäkin tulee vastaan. Sanoisin että pukeudun aika rockisti. Yleensä mulla on päällä jotkut pillifarkut, mustat tai siniset, ja sitten farkkujen väriin sopiva huppari, musta, valkoinen tai sininen.. Tai bändihuppari jotka useat tuppaavat mustia olemaan.. Kauluspaitojakin omista, ruudullisia, erivärisiä. Sitten yhdistelen erilaisia vaatteita, teepaitoja, vartalonmyötäisiä teepaitoja ja sellaisia. Talvellä yleensä pukeudun sään mukaan, eli joku paksu huppari niskaan ja toppatakki sun muuta lämmintä.

Jalassa mulla yleensä on tennarit, tai street kengät.. Yleensä matalavartiset.. joskus vähän korkeammatkin riippuen kelistä.

Kesä onkin sitten toinen juttu, yleensä teepaita ja farkkucaprit tai sellaiset u know. Kenkiä en kesällä hirveästi käytä, ainakaan kotona. Mutta jos jonnekkin kaupungille lähtee niin sitten kyllä pistän kengät.

Sitten niistä pikkuhiluista, yleensä en käytä mitään. Paitsi ketjuja roikkuu farkuista ja sitten on joku kaulakoru ja ehkä joku sormus.. Tai nahkaranneke tai ketju ranteessa etc. Se tuo vähän "väriä" tuohon pukeutumiseen muuten :'3
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #79 : Lokakuu 15, 2012, 20:26:28 »
Noh, menipä viesti remonttiin, koska häpeä. :D

Pukeutumiseni on aika tavallista, mutta ei kuitenkaan sellaisella massateinilissuihQdaa-tavalla, vaan sillein, että en pidä kuitenkaan mitään kovin huomiota herättäviä vaatteita, kuten gootihtavia (?) hameita, vaikka sellaisen kovastikovasti haluaisinkin :3 Mikkelin tasoon nähden, pukeudun kuitenkin aika erikoisesti. Jos pukeutumistani pitäisi johonkin genreen lokeroida, se olisi varmaan rockahtava. Mutta joskus saatan olla kuitenkin myös sellainen "runotyttö-tyyppiä", niin kuin tuo miun veli sanoo :D

Vaatekaapista löytyy oikeastaan mustaa, mustaa, mustaa, mustaa, punaista, harmaata, vähän tummansinistä, valkoista, punaista ja mustaa. Tykkään hameista tosi paljon, mutta minulla on ongelmia niiden ostamisessa ja farkkujen käyttäminen on vain simply niin paljon helpompaa. Omistan vain kahdet farkut, nyyh. Miun pitäis ostaa perus-siniset ja punaset. Mutta omistan revityt mustat, sekä musta-valko-ruudulliset. Hameita mulla on vaan yksi käytettävä kipale, joka on vaaleansininen ja jonka kanssa pidän mustia sukkahousuja ja ehkä polvisukkia :) Hankintalistalla on farkkujen lisäksi yksi aika nam musta hame ♥ Tykkään huppareista ja neuleista ja kauluspaidoista :)  Eniten käytettyjä paitoja on puna-sini-musta kauluspaita, musta normi pitkähihainen, valkoinen pitkähihainen, musta toppi, vedenvihreä neule, Rocky Balboa-paita, Paramore-paita ja Nightwish-paita.

Kesällä pidän farkkuja, farkkushortseja, sukkahousuja silloin tällöin shortsejen kanssa, t-paitoja (mulle tulee alaston olo pelkällä topillaa..), kauluspaitoja, mustaa ja valkoista pitkähihaista, punaisia converseja ja kylmempänä päivänä vedenvihreetä/puna-valkoraidallista/mustaa hupparia ja farkkutakkia.  Syksyllä ja keväällä mennään aika samoilla linjoilla, paitsi shortsit jättäytyy suosiolla pois. Talvella en häpeile laittaa esim. kouluun ulkohousuja (semmoset oranssit ♥), mutta kaupungilla kuljen yleensä farkuilla, mustalla parkatakilla, converseilla tai mustilla nahkanilkkureilla, mustalla pipolla, sinisellä puuvilla-kaulaliinalla ja harmailla lapasilla. Ulkona mulla sitten onkin noi toppahousut, musta toppatakki, beiget ulkoilukengät, musta pipo, kaulahuivi ja jotkut paksummat lapaset/rukkaset.

Koruja en osaa kovin paljon käyttää, mitä nyt jotain sekalaisia Turkista, Thaimaasta ja Kanarialta tuotuja braceletteja käytän (sori en osaa antaa osuvaa suomennosta :D) ja paria kaulakorua silloin tällöin. Niin ja on mulla aina oikeessa ranteessa tuo Nomination, jota en enää edes huomaa :33 Korviksia en ole sen jälkeen käyttänyt, kun toinen hopeisista kurre-koruista katosi. En ole jaksanut ostaa uusia hopeisia, ja noita halpis-koruja en voi käyttää koska allergia. Haluisin osata käyttää koruja enemmän, varsinkin sormuksia. Sormukset on kivoja.. Korujen puolesta pidänkin sitten pinssejä, henkseleitä, jenkkihuiveja pantana ja muuta tuollaista roskaa :)) 

Laukkuja tykkään käytellä, aktiivisemmassa käytössä on musta nahkanen niittilaukku, semmonen söpö EMP:n "creepy creatures"-olkalaukku ja mustavalko-raidallinen kangaslaukku. Kesäsin kengät mulla on yleensä tosiaan converset tai sitten valkoiset ballerinat, syksyllä ja keväällä converset ja talvella joko ulkoilukengät, mustat metallinhohtoset(ko?) nilkkurit tai converset :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2013, 19:29:23 kirjoittanut annips »

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Lokakuu 15, 2012, 20:55:30 »
Enkö olekaan kirjoittanut tänne aiemmin... Oli aivan sellainen haiku kyllä, mutta voihan sen epähuomion nytkin korjailla. Mitenköhän sitä omaa pukeutumistyyliä kuvailisi?

Olen hupputakki-ihmisiä, pidän siitä, että saan nostaa hupun päähäni ja korjailla sitä paremmin niskaan. Vaikka vetoketjuhupparit ovat tavattoman käytännöllisiä niin pidän ehkä enemmän niistä, jotka joutuu kiskomaan pään yli. Lämmittävät enemmän ja kädet saa isompaan taskuun mukavasti. Yleensä hupparini ovat väriltään melko tummia tai maanläheisiä ja käytän niitä lähes päivittäin.

Toinen päivittäiskäytön vaate on farkkuhousu. Vaihtoehtoisesti joskus minut voi nähdä vakosamettihousut tai reisitaskuhousut - tai kesällä shortsit tai mitkä lie bermudat - jalassa. Farkut ovat mukavat, siistit perushousut, jotka sopivat oikeastaan minkä tahansa muun vaatteen kanssa toisin kuin vaikka sammarit, joiden kanssa tummat paidat yleensä näyttävät vähän epätoivoisilta. Yleensä minulla on aina parit kolmet farkut, joita käytän, kunnes kaikki alkavat olla ratkeilleet ja repeilleet kuollakseen ja sitten ostan parit kolmet uudet tilalle.

Huppareiden ja farkkujen perusteella en voisi oikein sanoa olevani erityisemmin minkään tyylinen. Tietysti rikon kaavaa t-paidoilla - lähinnä kantaa ottavia tai provosoivia, kuvioituja (pääkallot!) tai määrittelemättömän epämääräisiä (mainittakoon pari bändipaitaa, jotka näyttävät enemmän kuin oudoilta) - sekä kauluspaidoilla. Usein käytän jonkinlaista lippalakkia, tennareita ja melko mitäänsanomattoman näköisiä korvakoruja. Tyyli? Sanoisin mielelläni unisex, jos voisin sivuuttaa sen, että suurin osa vaatteistani on miesten osastolta. Kovin rock en ainakaan ole, siitä hupparit pitävät huolen. Hipster jossain määrin, sitä tuskin kukaan -90-luvulla syntynyt voi välttää.

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #81 : Lokakuu 16, 2012, 17:17:54 »
Olen viimeksi kirjoittanut tänne kamalan kauan sitten, lähes kaksi vuotta siitä näyttää olevan, joten pohdin, että eiköhän se olisi aika tulla päivittämään tämänkin topan viesti....

Pukeudun edelleen mustaan, ja jokseenkin rock-tyylisesti. Tyylini on kuitenkin vähän rennompi kuin kaksi vuotta sitten, nykyään voin huoletta pukeutua muihinkin väreihin kuin mustaan, punaiseen ja valkoiseen. Musta on kuitenkin edelleen se väri, johon mieluiten pukeudun. Se tuntuu helpolta, tutulta ja turvalliselta väriltä. Mielestäni se myös saa minut näyttämään hitusen laihemmalta kuin oikeasti olen, joten siitäkin on tullut yksi syy, miksi pukeudun mieluiten mustaan. Vaikka musta onkin pääväri vaatteissani, tykkään käyttää muunkin värisiä vaatteita. Enää en pukeudu valkoiseen lähes ollenkaan, mutta punaista löytyy yhä. Minulla on oikeastaan aika monta punaisensävyistä vaatetta, ja niitä pidän ylläni ihan siinä missä mustiakin vaatteita. Muita värejä, joita vaatteistani löytyy ovat sininen (farkunsininen), harmaa, ja jopa keltainen. Kaksi vuotta sitten en olisi voinut edes kuvitella pukeutuvani keltaiseen huppariin - nyt se ei tuota minkäänlaista päänvaivaa.

Yleensä ylläni näkee pillifarkut, ja joko hupparin tai pitkähihaisen paidan. T-paitojakin käytän jonkin verran, mutta niiden kanssa minulla on käsissäni jonkinlaiset käsineet, joko rannekkeet tai sitten kyynärpäihin asti yltävät kynsikkäät tai toisenlaiset lämmittimet. T-paidat ovat yleensä bändipaitoja (joita minulta löytyy bändeiltä Muse, MCR, Green Day, Avenged Sevenfold, Ramones ja Nirvana) tai mustia, joiden rinnassa on joku iso ja vahva kuvio tai teksti. Huppareita minulla on kamalan vähän, ja pitkähihaisia en oikeastaan yksistään käytä, vedän niiden päälle lähes aina t-paidan. Minulla on myös kauluspaitoja, punaruudullinen, valkoinen ja musta, ja niitäkin tulee käytettyä.
Pillifarkut minulla on jalassa aina. Minusta tuntuu oudolta, jos jalassani on jotain leveää. Leveälahkeisia farkkuja en käytä, ja verkkareissakin viihdyn vain kotona ja urheillessa. Farkut ovat väriltään mustat, punaiset, valkomustapunaruudulliset, siniset, tai harmaat. Osa on revittyjä, osa ihan siistejä.

Ulkona liikkuessani minulla on keväisin, kesäisin ja syksyisin niskassani musta nahkatakki - joskaan kesällä en sitä käytä kuin viileinä päivinä. Talvella päällä on toppa- tai villakangastakki, riippuen ihan säästä. Jalasta löytyy kaikkina muina vuodenaikoina paitsi talvella tennarit, joko punaiset, tummansinivihreät tai harmaat. Talvella kuljeskelen maihareissa tai korkeavartisissa talvikengissä.

Koruja en käytä kovinkaan paljon, rippiristi roikkuu kaulassa lähes aina, ja korvissa jonkinnäköiset killuttimet. Rannekoruja käytän parhaani mukaan, niitä voisin omistaa enemmänkin, mutta sormuksista en tykkää. (Toisinaan joskus saatan laittaa luokkasormuksen sormeen, mutta senkin otan päivän mittaan pois, sillä se on liian iso eikä pysy.) Haluaisin opetella käyttämään enemmän koruja. Ennen minulla saattoi riippua montakin kaulakorua kaulassa, mutta nyt nekin ovat jääneet.
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Paw

• käpälöivä käpälä
  • Vuotislainen
« Vastaus #82 : Joulukuu 03, 2012, 13:26:06 »
Pukeutumisesta on muodostunut itselleni aika iso juttu. Onhan se hyvin näkyvä osa ihmistä, ja paljastaa omalta osaltaan mitä tämän päässä mahtaa liikkua.

Minä olen oikeastaan vasta löytämässä sitä itselleni ominaisinta pukeutumistyyliä. Otan vieläkin vaikutteita vähän sieltä täältä. Enimmäkseen kiinnostuksenkohteena ovat kuitenkin tätä nykyä viktoriaaninen englanti ja gotiikka.

Kerrottakoon tähän alkuun pieni historiikki. Peruskoulussa käytin niitä perusheppapaitoja ja lempivärejäni olivat vaaleansininen ja vihreä. Jossain vaiheessa taisin olla vähän poikatyttökin. Muistan kun kerran liikunnantunnilla eräs tyttö tokaisi: "Hei kiva paita, mun pikkuveljellä on samanlainen!" Farkkujakin opettelin käyttämään vasta seitsemännellä luokalla. En omistanut kovinkaan paljon vaateita, ja inhosin shoppailua. Kasilla aloin kiinnittämään enemmän huomiota siihen, mitä kiskoin aamulla päälleni. Tyylistäni kehittyi huoliteltu. Olin pikkutarkka etenkin värien kanssa, kaiken piti mätsätä yhteen. En kuitenkaan uskaltanut vielä erottua massasta. Peruskoulun viimeisenä vuonna uskalsin jo käyttää hameitakin silloin tällöin. Pukeutumisestani tuli hitusen naisellisempaa. Vasta lukiossa puhkesin kuitenkin kukkaan. Löysin itsevarmuuteni ja uskalsin kokeilla uutta. Mekkovarastoni kasvoivat vuodessa kaksinkertaisiksi, ja vaatekaapissa alkoi muutenkin näyttää ahtaalta. Rakastuin entistä enemmän myös asusteisiin.

En muista tarkalleen missä vaiheessa löysin tämän tummasävytteisemmän puoleni. Kirkkaat värit katosivat ja vaihtuivat mustaan, yönsiniseen ja viininpunaiseen. Hiuksiin eksyi yhä useammin tumma bird cage -huntu, ja meikki muuttui hitusen tummanpuhuvammaksi. Selailin haltioissani goottiblogeja ja Restylen sivuja. Tämä tuntui jostain syystä hyvin omalta. Aloin lisäillä asuihini ripauksen tästä uudesta kiinnostuksenkohteestani.

Nykyään voisinkin kutsua itseäni nimellä 'baby bat'. En ole täysiverinen gootti, eikä minusta luultavasti koskaan sellaista tulekaan. En käytä korsetteja ja niittipantoja, enkä pukeudu läheskään aina pelkkään mustaan. Oikeastaan pimeämpi puoleni näkyy vielä tällä hetkellä vain lisääntyneessä mustan käytössä ja goottityylisissä koruissa, rintaneuloissa ja hiuskoristeissa. Tyylini on edelleen hyvin femiini. Käytän paljon hameita, jakkuja, puhvihihaisia paitoja, pitsiä, rusetteja, peter pan -kauluksia... Huppareita ja collegehousuja en osaa enää edes käyttää. Nykyään uskallan erottua massasta ja pukeutua niin kuin haluan.
Deep into that darkness peering,
long I stood there, wondering, fearing, doubting,
dreaming dreams no mortal ever dared to dream before.

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #83 : Joulukuu 03, 2012, 17:16:33 »
Minulla ei ole kovinkaan omanlaista tyyliä, mutta pukeutumisestani voin sanoa sen verran, että mukavuus on tärkeintä. Rakastan farkkuja ja villaa, ja lempivärini on tummansininen.
Talvella kuljen karvalla vuoratuissa nahkatennareissa, farkuissa, villapaidassa ja villasukissa. Kynsilakka on joko kultaisen kimaltavaa tai viininpunaista.
En pidä kirkkaista väreistä enkä kestä vaatteita, joiden värit riitelevät keskenään. Siksi esim. Musta on hyvä valinta ja tummansininen/viininpunainen-yhdistelmä on rakkaus. En kuitenkaan verhoa itseäni noihin väreihin, sillä se ei oikein kuulu tyyliini. Viininpunaiset villasukat ovat kyllä kynsilakan kanssa sävy sävyyn.
Kesällä pidän shortseja ja gladiaattorisandaaleja topin kanssa, ja joskus mekkoa.
Keväät ja syksyt kuljen mustissa converseissa ja farkuissa + t-paidassa/hupparissa. Ruutupaaidat ovat myös suuri rakkauteni ja tällä hetkellä metsästän viininpunaisia farkkuja, villakangastakkia, täydellistä neuletta ja mukavaa reppua. Jotqain intiaanikuvioistakin olisi kiva saada kaappiin :).
Ai niin, koruista en jaksa välittää, paitsi aina korvissani olevista minitimanteista ^^ ja asusteista parhain on lyhyet hiukseni, joihin olen kovin kiintynyt.

// Ja noista villasukista vielä: Sain about viikko sitten ikiomat, täydelliset luihusukat, joita rakastan yli kaiken <3 En tiedä, uskallanko laittaa niitä pesuun ettei niille tule ikävä mamia :c
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2012, 23:40:10 kirjoittanut serpensortia »
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
  • Pottermore: SwordVine3373
« Vastaus #84 : Joulukuu 03, 2012, 18:54:19 »
Tattadaa, tulin muoksimaan koska vanha viesti oli tuskaa silmille.

Mun pukeutumistyyli ei oo hirveen erikoinen mut sen verran voin sanoo et en käytä legginsei housuina tai pitsi- tai napapaitoja. Mun vaatekaappi tursuaa vaatteita mut oikeesti siellä on oikeesti vaan muutama vaate mikä käytän. Esimerkkeinä Bon jovi-paita, avaruuskollari, avaruuslegginsit, siniset sotkulegginsit, mustavalkoset hevoslegginsit (en oo ihan varma niiden olinpaikasta mut jos löydän ne nii revin niihin varmaan parit reiät :3), farkkushortsit, susipaita, harmaat farkut, liila hame ja mustavalkoraidalliset sukkikset. On niitä muitakin varmaa (ainaki toivottavasti, ottaen huomioon kaapin, jonka ovi ei melkein mee kiinni).

Vaatteet, mitä seuraavaks pitäis hankkii: ruudulliset sukkikset, luurankosukkikset, hello kitty-vanssit, star wars-paita, mcr-paita, nightwish-paita, adventure time-paita. Ens talvena haluisin kans takkina käyttää jotai söpöö armeijakuosista :'33

Rakastan hameita, mut oikeenlaisten löytäminen on aina vaikeeta ja yhdistely muihi vaatteisiin on paljon vaikeempaa ku esim. farkkushortsien kanssa. Eli farkut on aina loistava juttu. Mä käytän pelkästään pillifarkkuja (joita mulla on yhdet kunnolliset, tai no on mulla yhet kankaalliset punaset jos ne lasketaan), ja on mulla yhet farkkulegginsitki mut pitää aika kauan odottaa et mä sellaset pistän päälleni.

Paidoista sen verran et tykkäilen tummansinisestä peruspitkähihasesta, joka on kyl tällä hetkellä piilossa, Pariisista ostetusta Mickey-hupparista, liukuvärjätystä yli-isosta t-paidasta ja aika monesta muusta :D On mul muutama erikoisempiki paita mut yleensä yksväristä tms. perushommaa. T-paidat, pitkähihaset, hupparit. On mulla yks ruudullinen kauluspaitaki :)

Jalkoihin pistän yleensä converset tai ballerinat, ei mulla taida muita kenkiä ollakaa :D

Korut on sellasii et nään aina kivoja, ostan ne ja parin viikon aktiivisen aamullapäälleillallapois-käytön jälkee ne jää unholaan. On mulla sellaset pyssy/pistooli-korvikset joita rakastan. Ja yhet pinkit valaskorvikset :'''3
Ja oon laukkuaddikti. Ainaki ennen olin. Ja nyt mulla onki ihan reippaat kokoelmat kaikenlaisii pikkulaukkuja, isoja laukkuja, kangaslaukkuja, pörrösii laukkuja... Kaikkee löytyy. Oon päättäny tehä jotai ainaki puolille niistä.

Elikkä värit on niinki erikoiset ku musta, punanen, harmaa, tummansininen, valkonen ja sitte vielä ne värilaikut joit sillon tällön eksyy sekaan :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2013, 12:50:02 kirjoittanut Neiti Kuutamo »

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #85 : Joulukuu 04, 2012, 07:58:27 »
Minun vaatekauppani on Varusteleka ja lempivärini tumma sininen, joten pukeutumistyylin voi summata pitkälti yhdellä sanalla: merivoimat. Vain alusvaatteet, paidat ja sukat ovat siviilikampetta ja nekin yleensä tummasävyisiä ja asiallisen yksinkertaisia. Muuten on tänäänkin vaatetuksena BW:n tummansiniset reisitaskuhousut, SA:n tummansininen poolo ja tummansininen villapusero, BW:n maastokuvioinen kalvotakki,  tuulenpitävä musta pipo ja vihreät sormikkaat sekä MilTecin mustat kärkivahvikkeelliset maiharit.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2012, 23:11:24 kirjoittanut Isilmírë »
Constantem decorat honor

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #86 : Joulukuu 14, 2012, 18:20:33 »
Hmm... Pukeutumistyylissäni on pieni ristiriita: miten pukeudun ja miten haluaisin pukeutua.

Minullakin itseasiassa vähäsen. Lähinnä johtuen rahallisista syistä, ei nimittäin ihan aina ole varaa ostaa sellaista vaatetta kuin mitä oikeasti haluaisin.

Selailin itseasiassa tätä topiccia yleisestä mielenkiinnosta, hauskaa nimittäin lukea että miten ihmiset yleisesti pukeutuvat ja miten tyylit rakentuvat. Ainakin tämän perusteella voisi sanoa että moni vuotislaisista pukeutuu aika tummansävytteisesti, tai mukavuudenhaluisesti. Kovin moni ei oikeastaan myöntänyt ainakaan seuraavansa muotia, jonka takia minun oli pakko sitten tunkea tänne.  Täällä nimittäin yksi muotiseurailija.

Oma tyylini rakentuu kyllä pitkälti sen mukaan mikä omalla päälläni näyttää hyvältä ja missä viihdyn, mutten voi täysin kiistää sitäkään että seurailen aika paljon muotia. Lähinnä blogien muodossa, kauppoja kiertämällä, lehtiä lukemalla ja netissä fashion sivustoilla. Monesti uusimmat muotitrendit eivät kyllä päädy päälleni, mutta jos joku kysyisi tämänhetken muodista, osaisin kyllä vastata. ( Johtuu osittain myös äitini ammatinvalinnasta).
Esimerkiksi viime keväänä/kesänä  oli kovassa huudossa maxi- mekot, jotka eivät kyllä yhtään sopineet omaan vartalooni. Ihan suosiolla jätin ne kauppaan. Mitään ei siis tietenkään tule ostettua vain siksi koska se on muotia, mutta koska ostan vaatteeni kuitenkin näistä " perus vaatekaupoista " Vero Modasta, Onlysta, Vilasta jne, niin toki olen vähän sen armoilla mikä on milloinkin muotia. Mistä johtuen välillä tulee ostettua enemmän vaatteita kuin toisinaan. Tyylini on kuitenkin tässä viimeisen vuoden aikana muuttunut sen verran radikaalisti että rahaa vaatteisiin on kulunut paljon kuukaudessa, mutta nyt alkaa sellainen perusvaatekaappi olla kasassa.

Jos joku sanoisi jotain tyylistäni niin varmastikin minua kuvaltaisiin tyylitietoiseksi. Varmaan se pitää kyllä ihan paikkansa, yhdistelen mielestäni aika kivasti kaikkia vaatteita ja asusteita. Mätsäilen usein värien kanssa ; pinkit housut, pinkki panta ja pinkit korvikset - niiden kaverina jotain rauhallista mustaa yleensä. Usein tykkään käyttää sinisiä farkkuja, valkoista neuletta ja siinä jotain sinistä huivia + sinisiä korviksia. Etenkin näin talvella on mukava yhdistellä neuleita.
Kesällä olin ihan hullaantunut kaikkiin värillisiin farkkuihin ; vaalean vihreät, turkoosit, pinkit, liilat ja siniset housut tuli hankittua.  Housu tilanteeni on siis varsin hyvä, mut tällä hetkellä kärsin vähän juhlavaate puutoksesta. Aika vähän omistan mitään sellaista " hienompaa" kun olen vain keskittynyt kasaamaan itselleni toimivaa perusarki vaatetusta. Siihen pitää kyllä seuraavaksi panostaa :)

Huolimatta siitä että ammatissani ei olisi kovinkaan tärkeää näyttää miltään, niin tykkään panostaa töihinkin. Jotkut joskus nauroivat töissäkin että miten jaksan pukeutua jokapäivä erivaatteisiin ja olla niin huoliteltu. Siihen kysymykseen löytyisi varmaan miljoona vastausta, mutta musta on kiva näyttää " hyvältä " ja todeta sama asia katsomalla peiliin. Itsetunto kulkee sen kanssa kyllä pitkälti käsi kädessä. Nautin oikeastaan suunnattomasti siitä kun saa oikein laittautua ajan kanssa, kokeilla erillaisia hiustyylejä, meikkejä ja valita kaapista fiiliksellä vaatteita. En oikein osaisi kuvitella että menisin johonkin juhliin ilman meikkiä tai jossain hupparissa, vaikka moni ystävistäni näin tekeekin. Se ei vaan ole minua.
Vaikka töihin tykkäänkin laittautua on minulla silti ihan erikseen ns. juhlavaatteet ja sitten arkivaatteet, enkä töissä esimerkiksi koskaan ole hiukset auki vaan aina kiinni. ( Ihan hygieenisistäkin syistä ). Tykkään kovasti juhlissa käyttää mekkoja ja pitää hiuksia aukia, ne luovat vielä ekstra lisäyksen menoihin :)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #87 : Lokakuu 24, 2015, 22:41:42 »
Kutsun itseäni aika "rönttelösti" pukeutujaksi. Minua ei enää siis oikein kiinosta mitä päälläni on ja minkälaisen kuvan annan siitä arjessani muille. Mietin pukeutumista korkeintaan sillon, jos hakluan siihen panostaa, kuten vaikka juhliin mennessä, virallisia kuvia ottaessa tai työpaikkahaastattelussa.

Normipukeutumiseni on pienet, korkeakokoiset kengöt tai tennarit, farkut/suorat housut/leggingsit ja minihame ja paita jossa on yleensä joku vähän goottityylinen kuvio, sarjakuva/elokuva/bändipaita ja siihen päälle vanha huppari tai bolero. Ulkona aina syksyllä ja keväällä käytän nahkatakkia ja hattua, talvella korvaläppiä.
Tyyli ei muutu vuodenaikojen mukaan, korkeintaan vaan pitkähihasten käyttö ja villasukat tulee ilmojen mukaan laitettua.

Minua kiehtoo kamalasti klassinen goottityyli ja pidän sitä hyvin kauniina. Muutamia sen tyylisiä vaatteita omistan, mutta ei se kuitenkaan ole se tyyli johona rkena haluisin pukeutua. Tyyöisuuntauksena pidän sitä vain kiehtovana. En muuten seuraa lainkaan muotia, enkä tiedä siitä yhtään mitään. Jotkut on sanonut muo muodikkaaksi ja otan sen vähän loukkaavana, kun en sitä halua olla. Tyylikkääksikkin on kehuttu, varmastikkin siksi koska olen niin sinut itseni ja oman tyylini kanssa. varsinkin lakkini on saanut paljon kehuja ja sanottu kuinka se sopii tyyliini. En enää osaisi olla ilman hattuja.

Poissa Minorea

• Pääkammotus
  • Vuotislainen
  • I am the one hiding under your bed
    • Minorealismi
  • Pottermore: Minorea
« Vastaus #88 : Tammikuu 18, 2016, 13:43:34 »
Pukeudun päivän mukaan miltä tuntuu. Nuorempana oli tyylisuunta enemmän tuohon punk/gootti suuntaan, mutta nykyään ei pysty enää erottelemaan. Vaatekaapista löytyy niin lolitaa, visual k:ta, goottia, cyberiä, punkkia jne. you name it.

Tykkään vaihdella tyyliä fiiliksen mukaan ja ainakin kaverit saavat tavatessaan arvata, miltä näytän juuri sinä päivänä. Kotona on tällä hetkellä 48 erilaista peruukkia sekä muutamia piilareita (menneet vanhaksi suurin osa, en ole vielä hommannut uusia) joilla saa ulkonäköä muutettua aika radikaalisti. Joskus saatan huvin vuoksi myös vaihtaa ihonväriä hieman enemmän ruskettuneeseen kun kyllästyn olemaan vitivalkea.

Perustyyliltäni olen edelleen jonkinsortin rokkari. Jos olen kotona / en mitenkään erikoisesti päätä pukeutua, on minulla edelleen kissansilmämeikit, lävistykset / tatuoinnit ja yleensä musta tai tumma paita ja farkut. Keväisin tykkään käyttää nahkatakkia.

Poissa Haihtuus

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Tammikuu 23, 2016, 23:59:42 »
Tykkään pukeutua tyttömäisesti: hameisiin, röyhelö- ja pitsipaitoihin, neuleisiin ja korkkareihin. Vaatekaapissani on nykyään lähes pelkästään valkoisia, vaaleanpunaisia, beigejä ja mustia vaatteita :D Jos oon jaksanu laittaa nätit vaatteet, niin myös meikkaan ja suoristan/kiharran hiukset.

Mutta, mulla on myös toinen ääripää, johon kuuluvat lökärit/treenitrikoot, hupparit/collegepaidat ja käytännölliset kengät (kumpparit, halpistennarit tai äidin vanhat talvikengät). Eikä noi vaatteet ole mitenkään hienoja, vaan tosi kulahtaneita monen vuoden käytön jälkeen! Koulussa (ainakin jos on aikainen herätys!) olen usein tämän näköisenä.

Ilmeisesti siis pukeutumistyylini on kaikki tai ei mitään: oon joko laittautunut ja tyttömäisissä vaatteissa tai sitten rennoissa (ehkä jopa vähän likaisissa..) vaatteissa, tukka harjaamatta.. :D