Kirjoittaja Aihe: Mitä evääksi leffaan?  (Luettu 28492 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #175 : Huhtikuu 21, 2010, 22:22:58 »
Vaihtelee paljon, mitä otan leffaan syötäväksi. Yleensä olen ottanut mukaan karkkia (esim. Daim, Irtokarkkisekoitus, Marianne jne.), pähkinäsekoituspussin tai juustonaksuja tms. ja jonkun limsan (monesti kokis) tai mahdollisesti slush -juoman, jota myydään esimerkiksi Kinopalatsissa. Popcorneja en ole useinkaan valinnut, sillä pidän enenmmän juustonaksuista ja sipseistä. Sipsien syöminen äänettömästi on kuitenkin vaikeaa, mistä syystä valitsen mieluummin pähkinäsekoituksen tai juustonaksut.

Käydessäni tämän vuoden helmikuussa katsomassa Avatarin päätin kuitenkin, että ottaisin terveellisemmän linjan leffapurtavien valintaan. Evääksi mangomehu ja kuivattuja aprikooseja.  

No mitäs kävikään?! Sain heti kotiin palattuani kauhean vatsataudin, luultavasti Noro-virusta, mistä syystä pelkkä aprikoosien näkeminen kaupan hyllyllä etoo yhä. Luultavasti niillä aprikooseilla ei kuitenkaan ollut mitään tekemistä vatsataudin kanssa, mutta minkä sitä biologialleen voi. Seuraavaan leffaan (Liisa Ihmemaassa) päätinkin sitten taas ottaa itselleni perinteisemmän, epäterveellisemmän vaihtoehdon, eli juustonaksut ja kokiksen - eikä tullut vatsavaivoja. ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2010, 13:17:30 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #176 : Toukokuu 17, 2010, 22:20:50 »
Mitä otit mukaan?
Viimeksi taisin ostaa vain fantapullon elokuvateatterista. Yleensä syön karkkeja, jotka eivät rousku. Ja joiden pussi ei rapise, nimittäin se on jotain niin ärsyttävää.

Mitä aiot ottaa tulevaisuudessa?
Jaa-a. Se riippuu mitä tekee mieli.

Mitä suosittelisit evääksi?
Jotain mikä on pakattu niin ettei se rapise. Popcornit ovat kanssa hyviä, sillä niitä voi helposti syödä niin etteivät ne rapise.
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Nemi

• Jälkeenjäänyt
  • Vuotislainen
  • Tulin tänne - ja täällä ollaan edelleen. :) ♥
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #177 : Heinäkuu 10, 2010, 22:15:32 »
Mitä milloinkin, mutta yksi on ehdoton ja pakollinen, nimittäin kokis.

Ilman kokista en tykkää käydä leffassa. Joskus kun on pakko, niin kyllä mä sinne menen, mutta elokuvan aikana tulee useinkin mieleen, että NYT tekis mieli sitä kokista ja että miksen saanut kokista. Ja että kokis PUUTTUU!!! Ehkä olen vain tälläinen hullu kokisriippuvainen jostain turusta, eihän sitä koskaan tiedä. ;P
-Nemi ♥

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #178 : Heinäkuu 27, 2010, 21:35:58 »
Yleensä otan mukaan popkornia tai sipsiä. Sitten limutötsä ja vähän irtokarkkeja. 

Hei, minä menen muuten luultavasti katsomaan Shrek 4-elokuvan. Voisin sitten vähän kiinnittää huomiota vaikka leffaeväiden laatuun, ja kertoa täällä mielipiteistäni. Ja kun
mennään luultavasti koko perhe katsomaan Muumi ja punainen pyrstötähti, niin voin toisilla eväillä sitten käydä =) 

Pakolliset eväät ovat Kokis/Pepsi Max ja Popcorn. Leffa ilman popcornia on sanonko mitä. Se huulten kuivuminen ja sitten hurmoksessa limun kittaaminen kurkkuun on niin pakollista.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Kishika

• Kävelevä kaiutin
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #179 : Marraskuu 17, 2010, 10:26:41 »
Yleensä otan irtokarkkeja. Niitä saa tennarista rapisemattomissa pusseissa ja moneen makuun. Tosin ne on KAL-LII-TA!

Ollaan pari kertaa käyty leffassa kaveriporukan kanssa ja luultiin olevamme kauheen fiksuja, kun mentiin hakemaan eväitä huomattavasti halvempaan hintaan kampin K-kaupasta. No, olin tietysti unohtanut käydä nostamassa rahaa ja automaatilla oli ihan hirveä jono, samoin kaupassa ja meinattiin myöhästyä leffasta. :D

Pahin mokani oli, ku olin pari kaverin kanssa kattomassa Alica in Wonderland ja päätin huvikseni maistaa hilejuomaa. Se oli ihan käsittämättömän äkkimakeaa!! Ei tehny varmaan kuukauteen mieli mitään sokerista tehtyä! Koko leffan ajan hirvee jano! Ja se juoma oli niin iso, etten päässy ees puoleen väliin, vaikka yritinkin pakottaa sen kurkusta alas, ku olin kerta maksanut siitä!
I can see you

Poissa Cobb

• Vuotislainen
« Vastaus #180 : Tammikuu 02, 2011, 22:38:46 »
Ostan yleensä 0,5 litran Pepsi Max-pullon, K-Supermarketista ja irtareita eräästä irtareiden tukkumyyntikaupasta. Kerran, kun käytiin kavereiden kanssa Niko, lentäjän poika (en valinnut itse leffaa) ja kaverit osti leffateatterin omat popparit, söin niitäkin välillä.
Älä aliarvioi minua vain siksi, että olen nuori.

Avada Kedavra! -> Avaudu Kebabrulla! >:-D

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #181 : Tammikuu 03, 2011, 00:16:28 »
ennen minulla oli eväänä lähes aina 0,5 litran limu ja irtokarkkia taikka poppareita.

Nykyisin suosin enempi terveellisiä vaihtoehtoja kuten kesäisin suoraan pihalta rasiaa kerättynä mansikoita, vattuja, mustikoita, karviaisia yms. Talviaikaan taas valmiiksi pieneksi pilkottu banaani, omena, viinirypäleet, juustot ym ovat herkkua :) mutta pakko kyllä myöntää että välillä sorrun edelleen irtokarkkiin kun ne on helppo napata vaan matkalta mukaan.
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #182 : Tammikuu 17, 2011, 16:54:08 »
Itse en syö leffassa yleensä mitään, kun haluan keskittyä leffaan enkä syömiseen. Ärsyttää myös jos ihmisillä on leffassa rapisevia karkkipusseja. Tiedän, kauheeta valitusta, mutta joskus on vaan pakko avautua :D
Tietty jos useemmin kävisin leffassaja vieläpä kattomassa vähän semmosia "hällä väliä"-leffoja, silloin voisinkin syödä jotain, mutku yleensä menen katsomaan harvoja valittuja, laadukkaita leffoja. Sitä paitsi ne leffateattereissa myydyt syötävät ja juotavat on ihan törkeen kalliita, sit pitäis eväät raahata erikseen jostain muualta. Ei oo helppoo...
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #183 : Tammikuu 17, 2011, 16:59:04 »
Yleensä otan irtokarkkeja, mut avaan sen pussin kunnolla ennen leffan alkuu, etteivät muut häiriinny niin pahasti(: Harvoin otan juotavaa, mutta viimeksi taisin ottaa semmosen superuberhyvän Fenix juoman<333
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
« Vastaus #184 : Tammikuu 18, 2011, 12:16:24 »
En yleensä syö mitään, mutta vesipullo on usein matkassa. Jos menen perheen kanssa saatan ottaa täytelakuja, jos taas kavereiden kanssa, niin Lontoon Rakeet ovat hyvä valinta! En voisi kuvitella syöväni kavereiden kanssa lakuja tai toisinpäin... Tosin en tiedä miksi... :D

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #185 : Heinäkuu 26, 2011, 15:01:52 »
Yleensä minulle ei mene oikein mitään leffassa, tai nykyään, itse asiassa kun menin katsomaan uusimman Potterin, niin pieni karkkipussi ja 0,33l pepsi...ei mennyt puoliakaan karkeista...johtui varmaan myös että olin niin keskittynyt elokuvaan :>

Poissa hoippukurimu

• Vuotislainen
« Vastaus #186 : Heinäkuu 27, 2011, 23:42:24 »
Irtareita. Niissä pitää olla niitä jauhekarkkeja, lauantaipussin autoja, peace-merkkejä. Sopivassa suhteessa kirpeää ja salmiakkia/lakuja.

Popparit on kanssa ihan jees. Tosin kerran meinasin tukehtua kesken leffan, kun laitoin niiden päälle sitä jauhemaustetta, mitkä meni sitten väärään kurkkuun. Kiva köhiä kesken toisten elokuvan.

"Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this."

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #187 : Elokuu 07, 2014, 14:26:59 »
Yleensä otan irtokarkkeja, mut avaan sen pussin kunnolla ennen leffan alkuu, etteivät muut häiriinny niin pahasti(: 
Sama mulla, vesipullo on takuuvarmasti myös mukana, mutta juomistauon pyrin ajoittamaan äänekkäimpään kohtaukseen, niin rapina häviää muuhun ääneen (Kääk, anteeksi perhe), koska ite ainakin häiriinnyn ylimääräisistä rapinoista leffan aikana. :)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2014, 18:05:46 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Heermioone

• Ankeuttaja
« Vastaus #188 : Syyskuu 22, 2014, 12:41:14 »
Hm, ainakin pullo makuvetä tai coca-colaa ja pop cornia.
Poppareita voi syödä niinkin,ettei murusta joka paikkaa tai rouskuttava ääni häiritse muita. :)
Ja sitruunan makuinen makuvesi, voi Merlinin taikasauva että tykkään siitä <3
Joo. Anteeksi teineily, eiköhän leffaevääni ole ihan luettavissa viestistä.

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #189 : Syyskuu 22, 2014, 13:10:18 »
Kulho poppareita ja jäähilejuoma!
On mulla joskus ollu muutakin, saattaahan nuo vaihdella, mutta tuo on se yleisin. Jos ei poppareita ni ainaki se jäähilejuoma.
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
« Vastaus #190 : Syyskuu 22, 2014, 14:07:43 »
Mukana kulkee jättikokoinen jäähilejuoma, suklaata ja voipopcornia. :)
Tekee mieli välillä herkutella, kun ei ole karkkipäivää ja tulee urheiltua aikas paljon...
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Villisilmä hullumieli

• Vuotislainen
  • Let it go
« Vastaus #191 : Lokakuu 15, 2015, 12:55:54 »
 Otan aina poppareita ja Colaa. :) Sekä Domino keksejä, vaikka tätä ei kyllä joka kerta ja yleensä enemmän kotona leffaillassa kuin teatterissa.

Offtopic, mutta leffaherkkuihin liityen, olen oppinut kantapään kautta, että kun olen isän ja veljen kanssa elokuvateatterissa ja tapoieni mukaan haluan aloittaa herkuttelun vasta elokuvan aikana, niin joudun ostamaan omat popkornit tai saan jäädä ilman. 
Elämä on liian lyhyt jotta ehtisi
 kunnolla elää.
 Elämä on liian lyhyt jotta ehtisi kunnolla tuntea.
 Mutta aina voi yrittää.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #192 : Lokakuu 21, 2015, 12:36:17 »
Minulla on aina elokuvissa vettä ja suklaata. Limukka laittaa kesken leffan pissattamaan ihan liikaa ja popparit tekee kans liian suolaiseksi, niin että joutuu lipittää kokoajan nestettä ja pitäisi kesken akiken lähteä vessaan. Kerran olen poppareita leffassa syönyt, mutta nekin sain ilmatteeksi niin vain siksi.

Poissa MariKok

• Vuotislainen
« Vastaus #193 : Marraskuu 12, 2015, 11:10:38 »
Minä otan elokuviin mukaan irtokarkkeja ja vettä.

Poissa MariKetola

• Vuotislainen
« Vastaus #194 : Marraskuu 20, 2015, 08:54:05 »
Nuorempana ostin aina jättipussin irtokarkkeja, eikä mitään juomia. Nykyään taas skippaan karkit ja ostan popcornia ja limun.

Eilen oltiin siskon kanssa katsomassa uusi Nälkäpeli ja taas noudatin samaa kaavaa popparit ja limu, mutta mikä tragedia, kun butter-popparimaustetta ei ollut! Piti ottaa jotain creme fraiche -makua. Olihan sekin ihan ok.

Poissa MariKok

• Vuotislainen
« Vastaus #195 : Joulukuu 11, 2015, 08:39:40 »
Eilen mukana oli vesipullo. Hetken aikaa olin kateellinen viereisen hahmon karkkipussista, mutta kyllä se neste lopulta oli ihan tarpeeksi.

Poissa Tiikeli

• Vuotislainen
« Vastaus #196 : Lokakuu 24, 2017, 14:48:03 »
Nyt oon löytänyt uutta leffaevästä, nimittäin paahdettuja soija- ja härkäpapuja.

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #197 : Joulukuu 04, 2017, 23:13:00 »
Silloin harvoin kun nykyään enää elokuvissa käyn, niin...

Mitä otit mukaan?
Popcornia, karkkeja ja pienen juoman.
Mitä aiot ottaa mukaan tulevaisuudessa?
Samoja, ehkä myös sipsejä.
Mitä suosittelisit evääksi?
Paikan päältä ostetut popcornit ja niihin maustetta oman maun mukaan. Mikään ei voita lämpimiä poppareita!
Mistä ostit evääsi?
Popcornit ja juoma paikan päältä, karkit marketista.

Ja uusi kysymys:
Vinkkejä?
Laita karkit sukkaan (mieluummin puhtaaseen!) tai muuhun sellaiseen, joka ei rapise. Irtokarkit voi ostaa vaikka jo edellisenä päivänä, niin voi rauhassa valikoida suosikit. Juomaa sopivasti, ettei tarvitse lähteä WC:een kesken elokuvan. Aloita herkuttelu vasta mainosten jälkeen, niin ne riittävät, eivätkä ala tökkimään liian aikaisin. Ja purukumi herkkujen jälkeen ;)