Kirjoittaja Aihe: Itkittekö tai säikähditekö missään elokuvassa (spoilaa)  (Luettu 34288 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Itkittekö tai säikähditekö missään elokuvassa (spoilaa)
« Vastaus #25 : Elokuu 07, 2009, 10:38:20 »
Ekan kerran kun katsoin HP ja VK(alle kymmenen vuotiaana), niin säikähdin sitä kohtaa, kun Voldemortin pää työntyy esiin Oraven takaraivoista. Kiljuin vähän x)
Ja Puoliverisessä Prinssissä säikähdin sitä manaliusta xD

Itkukohtauksia on tullut monta: Viisasten Kivessä siinä, kun Harry näkee Iseeviot-peilissä vanhempansa. Ja samaisessa elokuvassa myös siinä, kun Ron uhrautuu ja Hermione sanoo Harrylle:"Olet mahtava velho, Harry"
Feeniksin Killassa Siriuksen kuolema ja nyt PP:ssä Dumbledore.
Oikeastaan meinaan purskahtaa itkuun aina, kun katson Pottereita!
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Vista

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosWatch3801
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Elokuu 23, 2009, 12:31:32 »
Puoliverisessä prinssissä tuli tippa linsiin, kun oppilaat nostivat taikasauvansa Dumbledoren kuoltua, se oli liikuttavaa katselemista ja sitten myös siinä, kun Kotikolo paloi.
Ja tässä samassa elokuvassa säikähdin, kun Harry ottaa vettä ja manalius tarttuu kädestä.
Viisasten kivessä taisin säikähtää, kun se hirviökirja aukesi, mutta tippaa linssiin ei ainakaan viisasten kivessä tullut.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 22, 2009, 14:42:51 kirjoittanut Miiru »

Poissa Narina

• Eevan tytär
  • Vuotislainen
    • Kesäkengissä
« Vastaus #27 : Elokuu 29, 2009, 00:35:41 »
Spoilaa! :)

Itkettyä on Pottereissa tullut vähän harvakseltaan; johtuen ehkä siitä, että elokuvat ovat olleet niin synkeäsävyisiä, että ahdistavuuteen on tunnuttu panostavan paljon enemmän kuin koskettavuuteen... Liekehtivässä pikarissa tuli kuitenkin itkettyä lopun hautausmaa-kohtauksessa, kun Lily ja James ilmestyivät paikalle sen loitsun kautta - tämä tosin saattoi johtua siitä, että olin juuri vähän aiemmin lukenut Pakkaskukkia ja Mamoryn, jotka olivat näihin henkilöihin tuoneet lisää syvyyttä... LP'ssä myös se kohtaus, jossa Harry ja Cedric lentävät ulos labyrintistä, ja Amos tajuaa poikansa kuolleen, on kyyneleille altistava.

Puoliverinen prinssi taas ei liiemmin laittanut itkemään; lopun sauvojen kohottamis-kohtaus nosti veden silmiin, mutta kyyneleitä ei kyllä poskille valunut... Dumbledore ei ole koskaan ollut eritynen lempihenkilöni, joten en oikein osannut liikuttua. Ja jotkin ns. romanttiset fluffy/angst-kohtaukset taas eivät vakuuttaneet; tuntui vähän liikaa, että katsoi jotakin High School Musicalin tapaista teinisiirappileffaa (HSM'it on ihania, mutta sen tyylinen auvoinen poutapilvisyys tuntui vähän oudolta Potteriin...).

Säikähdyskohtauksista nyt sattuu muistumaan mieleen kaikkein selvimmiten PP'n hirnyrkkisaarikohtaus, jossa ne Klonkku-olennot vain syöksähtävät sieltä lammesta... Olen nähnyt elokuvan kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla ihan hätkähdin... :)

- Narina
Lukukausi on päättynyt, loma on alkanut. Uni on ohitse: tämä on aamu.
- C.S.Lewis: Narnian viimeinen taistelu

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Elokuu 29, 2009, 10:40:24 »
Puoliverisessä Prinssissä minäkin säikähdin siinä manalius kohdassa jossa käsi tarraa Harryyn. Ja se oli aivan järjetöntä! Koska koko sen kohtauksen ajan - ennen kuin käsi tarrasi - minä tiesin, että niin tulee tapahtumaan. Mutta sitten ajatukseni hieman sivuttuivat aiheesta kun siinä kesti ja kesti ja kyllähän minä sitten aika pahasti säikähdin kun se tapahtui :D

Itku meinasi minullekin tulla siinä kohdassa jossa Tylypahkalaiset nostavat taikasauvansa pystyyn Dumbledoren muistolle. Se oli kyllä tosi hieno kohta leffassa ja oikeastaan hämmästyin miten hyvin se toimikaan. Värit olivat niin hienot ja kaikkea. Todella upea ele.

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #29 : Elokuu 29, 2009, 16:11:29 »
no, kun 6-vuotiaana katoin VK:n, niin säikähdin sitä kohtaa, kun orave otti sen turbaaninsa pois ja voldy näkyy sieltä peilistä.
sitten SK:ssa pelkäsin sitä kohtaa, kun se ne vessan altaat siirty ja sieltä ilmesty se salaisuuksien kammion sisäänkäynti.
sen jälkeen en ole mitään enää pelänny, muutaku noita ku olin niin pieni sillon.

itkeny en oo kunnolla koskaan, paitsi PP:ssä siin ku kaikki nostaa ne sauvansa ilmaan. enkä siinäkää ihan kunnolla. en vaan itke melkein koskaa, en voi sil mitää. surullinen silti kyl oon ollu :'[
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Elokuu 29, 2009, 16:24:05 »
Kun ensimmäistä kertaa näin SK:n niin säikähdin ihan pirusti eräässä kohdassa kammiokohtausta. Siinä Harry oli juuri saanut "eksytettyä" basiliskin, kun se yhtäkkiä pamahtikin sieltä ns. lattian alta. Azkabanin vangissa olin saada totaalisen sydärin siinä kohtaa, missä Harry ja Hermione pakenevat sudeksi muuttunutta Lupinia ja juoksevat puun taakse piiloon kiertäen sitä selkä menosuuntaan ja sitten Lupin onkin heidän takanaan. Hui!

Liikuttunut olen useinkin, mutta nyt kestää hetki, että muistan tiettyjä kohtia. Ahaa! Jälleen kerran AV:ssa liikutuin, kun Sirius tavallaan pyysi Harrya luokseen asumaan. Se oli niin suloista. LP:ssä kyyneleet vuotivat kuin Niagaran putoukset Harryn tullessa porttiavaimella takaisin mukanaan Cedrikin (nyt tuli oikosulku, enkä muista miten se kirjoitetaan :) ruumis. Kaikki kuolemat ovat saaneet minut itkemään, mutta jostakin syystä en Dumbledoren kuollessa alkanut itkeä. Outoa? Siriuksen menetyshän oli minulle ihan henkilökohtainen. XD

Milla

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Elokuu 30, 2009, 19:12:41 »
Säikähdin älyttömästi tuossa Azkabanin Vangin Punurmio kohtauksessa. Loikkasin kuulemma puolimetriä ilmaan elokuvateatterssa ja nostin käteni vieressä istuvien olkapäille. Kaverini nauroi minulle ja vieressä istunut ventovieras mummeli ihmetteli.

Itkin TODELLA paljon kun Sirius kuoli ja kun Kotikolo paloi. En tainnut nähdä sen jälkeen pariin minuuttiin kun etsin nenäliinaa laukusta :'D

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Syyskuu 03, 2009, 18:28:34 »
Olen aina säikähtänyt Azkabanin vangissa sitä, kun ankeuttaja ilmestyy huispausmatsissa ja ilmestyy niin lähelle linssiä suu ammollaan. Hyyyyi....

Potter-elokuvista Liekehtivä pikari taisi olla se ensimmäinen elokuva, jossa todella itkin. Se kun Lily ja James tulivat siinä missä Cedrickin - se oli jotenkin niin surullinen ja koskettava. Itku loppui vasta sitten, kun vale-Vauhkomieli oli alkanut raahata Harrya linnaan. Kyyneleet pulpahtivat sitten taas Cedricin muistotilaisuudessa. Oli jotenkin koskettavaa, kun kaikki liput ja viirit ym. olivat mustia kultaisella C:llä. *huok*

Feeniksin killassa en tainnut itkeä edes Siriuksen kuolemalle. Pala tuli kyllä kurkkuun, mutta en itkenyt. En tiedä oliko se sitten huonosti tehty kohtaus tai jotain, mutta... kyyneleet eivät päässeet silmäkulmia pidemmälle. Säikähtää en tainnut kertaakaan. Ainakaan en muista sellaista.

Puoliverinen prinssi oli kyllä aikamoista tunteiden vuodatusta, minkä takia pidän elokuvasta todella paljon. Tai siis on todella taidokasta osata tehdä elokuva, joka vaikuttaa tunteisiin niin syvästi. Itkin todella paljon Dumbledoren kuoleman jälkeiselle kohtaukselle. Pala oli jo kurkussa, kun hän putosi. Muistan niin sen hetken elokuvateatterissa: kaveri itkee rajusti tyttöystävänsä olkapäätä vasten ja minä nyyhkytän myös itsekseni todella rajusti. Itkin myös siinä, kun Hermione itkee Ronin takia ja sanoo Harryn olevan paras ystävänsä. Siinä kohtaa todella mietin: ketä muita hyviä ystäviä Hermionella on? Muita sellaisia, joille hän pystyy avautumaan samalla tavalla kuin Harrylle? Kauhean monia ei ole ilmennyt. Se oli myös todella hyvin näytelty Emman osalta. Ja hyvin ohjattu muutenkin... se oli oikeasti musertava kohtaus ja muistutus siitä, kuinka paljon sydänsuru voi tosissaan sattua. Sitten Kotikolon palo. Pala tuli kurkkuun siinäkin, mutta en itkenyt kovasti. Oli jotenkin turta olo. Ihan kuin olisi katsonut oman kotinsa palavan.

Säikähdin kyllä ihan tajuttomasti siinä manalius-kohtauksessa. Ekalla kerralla varsinkin. Tokalla kerralla osasin jo varautua(kädet silmien eteen ja käpertyminen - enkä minä ollut ainoa, vaan myös toinen kaverini ja pari muuta samalla penkkirivillä). Kaverin tyttöystävä repeili vähän jälkeenpäin.    
Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #33 : Syyskuu 14, 2009, 10:02:23 »
No en yleensä itke elokuvissa, mutta kuten aika moni muukin, PP:ssä itkin vähäsen siinä, kun ne kaikki nostivat taikasauvansa ylös kunnianosoituksena Dumbledorelle. :'( Ja kyllähän minä itkin vähän muunkin takia, nauraessahan sitä tulee naurunkyyneleitä, niinkuin tämä :'D -hymiö osoittaa. :P

Säikähdän taas vähän liikaakin elokuvissa, mutta en muista, että olisin ikinä säikähtänyt niin rajusti kuin siinä manalius-kohdassa. xP Myös SK:n käsi-kohta siellä Iskunkiertokujalla oli hyvin säikäyttävä. :D

Nyyh, pitää mennä kouluun. x__X

Taas asiallinen viesti Prestolta...

//Ai joo, ja tietysti säikähdin V for Vendettassa ja Yön Ritarissa aika montakin kertaa, mutta kohtia en muista. :p
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2009, 13:46:38 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
« Vastaus #34 : Syyskuu 14, 2009, 17:32:14 »
Elokuvissa koko sali sävähti sitä manaliusta ja liekehtivän pikarin kohtaa kun se lohikäärme on melkein haukata Harrysta palan, mutta hajottaakin yhden Tylypahkan ikkunan.
  En nyt kirjaimellisesti itkenyt, mutta säikähdin, kun Ron oli juonut sitä simaa ja makasi vaan siinä lattialla ja Harry istuu sinä vain hiljaa... (saa kylmiä väreitä)

ihmiset ovat kuin lentäviä lankakeriä

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #35 : Syyskuu 22, 2009, 16:23:42 »
oon aika monissa kohissa pelästymy mut en pahasti,mutta mun kummitäti kiljas siinä PP:ssä kun se manaliuksen käsi tuli sieltä.
en sillein itkeny mutta vedet tuli silmiin kun dumbledore oli kuollu ja kaikki oli surullisia D:
I don't care what you think. lol

Esmeralda

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Syyskuu 27, 2009, 13:19:33 »
Enpä ole oikein muissa elokuvissa itkenyt tai pelästynyt paitsi tässä tuoreimmassa Potterissa, Puoliverisessä prinssissä. Kyynel vierähti poskelle, kun Kotikolo paloi ja Dumbledoren kuoleman jälkeen, kun kaikki nostivat taikasauvansa ylös.
Säikähdin myös, kun manalius otti Harryn kädestä kiinni, vaikka se oli odotettavissa, mutta kyllä siinä melkein kiljaisi.

Niin, minäkin säikähdin sitä kun manalius otti Harrya kädestä kiinni, vaikka tiesinkin että siinä käy niin.

Poissa Jonttu

• Jästisyntyinen
  • Vuotislainen
  • Joo eli...kolmeksi vuodeksi lopsahti Potteeraus :(
« Vastaus #37 : Lokakuu 04, 2009, 22:17:49 »
Minä en ymmärrä miten noi elokuvien äkkiliikkeet säikäyttää niin paljon. Mutta joo, minäkin säikähdin sitä manaliusta puoliverisessä prinssissä mutta en itkenyt milloinkaan. Tuli tietysti surullinen olo Dumbledoren kuolemasta. Minäkin olin lukenut puoliverisen prinssin mutta säikähdin silti kuoliaaksi manalius-kohdassa.
Minusta kirjassa (eikä elokuvassa) sanottu, tai näytetty että Dumbledore putoaa tornista. Kuoleman varjeluksissa lukee että Dumbledore putosi/pudotettiin/hyppäsi tornista alas.
Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä.

-Albus Dumbledore

Ajankääntelijä

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Lokakuu 05, 2009, 20:24:45 »
Yllätysyllätys manalius-kohtaus oli säihkähdyskohtaus. Siinä oikeesti sain ainoan kerran Potter-leffassa sellaisen sätkyn että pomppasi ihan penkistä.

Dumbledoren muistomessut samasta filmistä lienee koskettavin *snif* Voi luulla että DH:n tullessa filmiksi saadaan uusi voittaja ainakin tähän kategoriaan.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #39 : Lokakuu 08, 2009, 15:38:25 »
Salaisuuksien kammiossa kohta, jossa se kunniankäsi tarttuu Harryn ranteeseen, säikäytti aika pahasti :''DD Enkä edes katsonut sitä leffateatterissa, vaan ihan kotona :''DD Toisaalta taisin olla silloin vielä aika pieni, olisinko nyt ollut toisella vai kolmannella luokalla..:> Ja ensimmäinen Potter-leffa jonka edes katsoin elokuvateatterissa, (olin muistaakseni neljännellä luokalla) oli Liekehtivä Pikari. Siinä on kohta, jossa se pensas tarraa Cedriciin tms., säikähdin aivan älyttömästi ja pomppasin varmaan puoli metriä tuolistani. Kaveri (seitsemän vuotta vanhempi :''DD) nauroi minulle ja jaksoi leffan jälkeenkin siitä huomautella x)
Minäkin säikähdin vähän siinä manalius-kohdassa, vaikka tiesin mitä tulee tapahtumaan :p Enkä kyllä ollut ainoa, kuului teatterista kiljuntaakin ;') Sitä en kyllä tajua miten kaikki meinasivat itkeä siinä Dumbbiksen kuollessa, minä (ja vieressäni Sieppeli) nauroimme (yritimme kyllä hillitä itsemme, mutta kun olimme ennen leffaa keskustelleet juuri siitä millainen kyseinen kohtaus tulisi olemaan, ja nauraneet että varmaan kuvataan oikein superhidastettuna kun se putoaa, ja jotenkin se vain meni sitten niin..:''DD) kun muut olivat tippa linssissä. Ja joku edessämme istuva tiuskaisi meille aika rumasti, että olkaa hiljaa..:''DD

- BG -
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #40 : Lokakuu 21, 2009, 21:48:52 »
Itkenut en oo varmaan missään kohassa. (joka on todella outoa!) joskus kun olin kattomas elokuva teatteris ekaa kertaa liekehtivää pikaria säikähdin sille
kun Matohäntä leikkasi sen toisen kätensä irti. :`D  Ja Viisasten kivessä,siinä kohtaa kun Harry on siellä kiellettyjen kirjojen osastolla ja sieltä kirjasta tulee se huutava naama. :`D
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Poissa wildeliini

• Vuotislainen
  • Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema
« Vastaus #41 : Marraskuu 13, 2009, 18:16:25 »
No listaan tähän kaikista leffoista joitakin kohtia missä itkin tai säikähdin.
Kerron nyt aluksi, että olen aika herkkä, ja kun katson jotain leffaa,niin
uppudun siihen toden teolla...

Viisasten kivi- En itkeny, mut liikutuin kun Harry näki vanhempansa iseeviot-peilistä. Pelästyin ekalla kerralla
kun näin leffan sitä, kun Voldemort nousi semmosena ihme "savuna" sieltä Oraven tyhjästä kaavusta.
Salaisuuksien kammio-Itkin, ehkä ihan vähän ku taistelu oli ohi ja Harry luuli kuolevansa. Säikähtäny en missään
kohtaa.(kai)
Azkabanin vanki- Ekan kerran ku näin AK:n nii itkin kun Hiinokka tapettiin, koska en vielä sillon tienyt
miten siinä käy. En säikähtäny kertakaan muistaakseni, mutta kun Sirius lähti niin se oli tosi liikuttavaa.
Liekehtivä pikari- En tienny mitä oli tulossa, joten säikähdin Cedricin kuolemaa. En osannu surra sitä
vielä siinä vaiheessa kun Voldemort astu kuvioihin, mutta sitten ku ne palas tylypahkaan ja kaikki itki nii aloin mäki itkemään.
Feeniksin kilta-En säikähtäny kertaakaan oikeestaan, mutta itkin ihan hirveesti kun Sirius kuoli;<.
Puoliverinen prinssi-Säikähdin siinä kohtaa kun se manaliuksen käsi tuli! Hyvä etten saannu sydärii tai jotain.
Itkin tietysti ku Dumbledore kuoli. Se oli niin liikuttavaa ku kaikki nosti ne sauvansa. Vikassa kohtauksessa
tajuun aina kunään sen leffateatterissa, että kohta se loppuu. Vikat Potterit tulee ja sit se loppuu.
se mikä on tullakseen, se tulee ja me katotaan
sitä päin pärstää, kun se tulee.

Poissa mororom

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Marraskuu 30, 2009, 21:48:29 »
En yleisesti itke missään elokuvissa, mutta säikähtäneeksi olen tullut muutamia kertoja.

Salaisuuksien kammiossa säikähdin siinä iskunkiertokujan käden kohdalla. Vaikka sen kohdan olisi katsonut aikaisemmin jo kymmeniä kertoja, niin säikähdän silti :).

Puoliverinen prinssi elokuvassa tuossa manaliuos kohdassa säikähdin, vaikka odotin tuota tilannetta. Jollain tavalla siinä vain säikähtää enemmän kun odottaa sitä tilannetta.

Pitää kyllä myöntää että ensimmäistä kertaa elokuvissa tuli kyynel silmäkulmaan, kun Dumbledore kuoli. :(  Oli kyllä osattu tehdä harvinaisen surulliseksi kohtaukseksi.

Voi olla että tuolta välisä oli vielä jotain, mutta nuo pyörivät tällä hetkellä mielessä :)

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Maaliskuu 13, 2010, 16:28:04 »
Minä olen säikähtänyt elokuvissa aika paljon. Ainakin Salaisuuksien Kammiossa säikähdin siinä Iskunkiertokuja kohdassa, kun se käsi "hyäkkää" ja siinä kun basiliski nousee siellä kammiossa sieltä vedestä. Nelosessa säikähtelin vähän väliä siinä labyrintti kohtauksen aikana. Puoliverisessä prinsissä säikähdin sitä, kun Harry koskee siihen Dumbledoren sormusta ja sitä, kun manaliukset tulee.

Pottereissa en ole itkenyt kovinkaan paljoa. Siriuksen ja Dumbledoren kuolemat saivat mut itkemään, mutta muuten en ole itkenyt.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Maaliskuu 14, 2010, 20:17:51 »
Minusta kirjassa (eikä elokuvassa) sanottu, tai näytetty että Dumbledore putoaa tornista. Kuoleman varjeluksissa lukee että Dumbledore putosi/pudotettiin/hyppäsi tornista alas.

Kirjaa en muista täysin, mutta kyllähän Puoliverisen Prinssin leffassa näkyy aivan selkeästi, kuinka Dumbledore kaatuu taaksepäin tornin ikkunasta/parvekkeelta ja täten tietysti tippuu alas.

Jonsku

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Huhtikuu 03, 2010, 20:40:17 »
Niinotsikko kertoo kaiken ja jos tämä ei liity täne niin siirtäkää vapaasti.
Joten kertokaa säikähditekkö tai itkittekö misään elokuvan kohdassa?
Ja ei riitä tälläinen esim: siinä missä koiransilmä aukesi.
suurin piirtein näin :Säihkähdin Viisasten kivevssä siinä kohtaa missä sen koiran silmä aukesi.

No Mä alotan puoliverisestä prinsissä no mä alkoin itkee (Melkein kyynelii tuli.) siinä kohtaa missä se Dumledoren ruumis oli siellä tornissa ja kaikki kerääntyi sen ympärille ja Harry ja Ginny oli siinä Dumledoren ruumiin vieressä.
Ja säikähdin siinä kohtaa misssä harry yritti ottaa vettä ja manaliuksen käsi otti Harryn Ranteesta kiinni.
No muissa elokuvissa en oikeastaan säikähtäny tai itkeny.
Kertokaa omasta kokemuksesta.
Ihan samassa kohtaa ittekki säikähdin, hyvä etten kiljunu :DD Ja no kyllähän siinä tuli muutama kyynel Dumledoren muistolle vieritettyä ;)

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #46 : Huhtikuu 03, 2010, 21:31:12 »
Kuten aikaisemminkin on usein mainittu, ne pari kohtaa jossa muistan pelästyneeni ovat olleet Salaisuuksien kammion kunniankäsi ja Puoliverisen prinssin manaliukset. Manaliuskohdassa kuitenkin osasin odottaa säikäyttämistä jonkun verran, mutta kyllä sitä joka kerta sen katsoessa pelästyy.

Jotenkin Pottereita ei ole tehty niin aidosti, että minulta menee kaikki aika virheiden ja mielenkiintoisten taustalla tapahtuvien erikoisuuksien tarkasteluun, enkä ehdi hirveästi eläytyä tarinaan. Tämä tarkoittaa sitä, että en ole itkenyt missään kuudesta Potter-elokuvasta. Seitsemättä kuitenkin odotan sillä varauksella että tipan saisi silmään kiskottua, mutta katsotaan sitä sitten... Toisaalta en kyllä muutenkaan itke elokuvissa, varsinkaan elokuvateattereissa (pahisimagoni ei kestäisi). Nyt kun muistelee asiaa siltä kannalta, kuudennen elokuvan jälkeen kyllä itkin kotona muistellen sitä kohtaa missä Kalkaros on polvistuneena haavoittuneen Dracon viereen. Miksi minä en olisi saanut olla paikalla!? Snif...

Minulla ei trailerien perusteella hirveästi ole optimistisia käsityksiä seitsemännestä elokuvasta, joten saatan hyvinkin sitten itkeä sen huonoutta :) Pelästyttämiskohtia odotan, ne ovat jossainmäärin elokuvien herkkupaloja, saavat jotenkin katsojan syvemmin mukaan juoneen, eläytymiseksihän sitä kutsutaan.
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Sugar

• sininen välähdys tähtien keskellä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #47 : Huhtikuu 06, 2010, 14:02:47 »
o/ Säikähdin myös sitä Puoliverisen prinssin manaliuksia ja Salaisuuksien kammion kunniankättä. Pelästyin myös Azkabanin vangissa, kun Harry meni palauttamaan ennustuspalloa takaisin Punurmion luokkaan, ja Punurmio sitten tuli ja säikäytti Harryn takaapäin lausahtamalla sen ennustuksensa.

Mutta itkenyt en ole kertaakaan, vaikka olen tietääkseni kaikki Potter-elokuvat nähnyt.
Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on

Poissa Rat-Tail Jim

• Rock n Roll -sekopää
  • Vuotislainen
  • Feuer Frei
    • Feuer Frei
« Vastaus #48 : Huhtikuu 19, 2010, 23:14:47 »
Ite säikähän aina ihan älyttömästi SKta kattoessa, kun se basiliski syöksyy sieltä vedestä kun Harry on Ginnyn luona. 9-vuotiaana elokuvissa meinasin pudota penkiltä siinä kohassa :D PPn manaliuskohdassa säikähin sitä, kun kaveri säikähti -.-' Olin varmaan vaan turhan keskittyny.
Und der Haifisch, der hat tränen, und die laufen vom Gesicht, doch der Haifisch lebt im Wasser - so die Tränen sieht man nicht.

Poissa Blackie

• Summer girl
  • Vuotislainen
  • Eksentrinen ja ristiriita.
« Vastaus #49 : Huhtikuu 30, 2010, 20:34:22 »
Minäkin (kuten ilmeisesti kaikki muutkin) säikähdin vähäsen siinä PP-elokuvan manalius tarttuu Harryn käteen-kohtauksessa.

HP-elokuvissa/-kirjoissa toinen kohtauksista joissa olen itkenyt on Siriuksen kuolema. Sirius on lempihahmoni. Se itku lähinnä kuitenkin semmoista vitutus-itkua, sillä kaikki lempihahmoni kaikissa kirjoissa ja TV-sarjoissa kuolevat aina jossain vaiheessa, lähes poikkeuksetta.

Ja tulen varmasti itkemään KV-elokuvissa näissä kohtauksissa; Severuksen kuolema ja Prinssin tarinaa kerrottaessa. Itkin jo kirjaa lukiessa siinä kohtaa.
Onko mitään ihanampaa kuin uiminen, aallokko ja ksätuuli vartalollasi!?

Uusi alku elokuussa.