Kirjoittaja Aihe: True Blood  (Luettu 2561 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Teelehti

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
True Blood
« : Heinäkuu 18, 2009, 20:43:33 »
Lyhyesti. True Blood perustuu Charlaine Harrisin kirjoittamaan Southern Vampire Mysteries -kirjasarjaan, joka kertoo vampyyrien elämästä ihmisten seurassa. Verinen. Ei siis sellaista Twilight roskaa :).
Jos olet katsonut niin mitä pidät? (Toinen tuotantokausi alkaa 9.9.09 Canal+) jeiii :D

~Teelehti.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
  • Tupa: Luihuinen
Vs: True Blood
« Vastaus #1 : Heinäkuu 22, 2009, 19:42:07 »
AAAAAAA True Blood!! Jos johonkin sarjaan olen kirjaimellisesti verisesti rakastunut niin tähän!

Kaverini luona olen vain katsellut, kröh, ladattuna. Eka tuotantokausi menossa, olisiko jotain 7 jaksoa takana. Tekisi mieli kerralla katsoa, mutta pitkitetty nautinto on toki... nautinnollisempi. Noh, asiaan.

Hahmot ovat vailla vertaistaan tv-historiassa. Minun mielestäni. Sookieen minulla on vähän viha-rakkaussuhde. Välillä hän on suloinen, ihailtavan rohkea, ja pidän hänessä siitä, ettei hän välitä muiden mielipiteistä, mutta välillä taas ärsyttää hänen ihmeelliset kiukunpuuskahduksensa, vastaanväkyttämisensä ja itsekeskeisyytensä. "Yhyy minäminä, olisinpa normaali, sinä et tiedä mistään mitään, minulla on niin rankkaa".
   Sitten Bill. Hurrrrrrr♥ Minä en ole Houkutus-sarjaa lukenut enkä leffojakaan sen puoleen katsonut, mutta Bill on minulle se, mikä Edward varmaan on monelle. Rakastan miehen jämptiyttä, tietynlaista varauksellisuutta. Helvetin kuuma tapaus. Ja todellakin rajoittuu pelkkään roolihahmoon, sillä näyttelijä Stephen Moyer ei minuun yhtään iske :D
Lois Smith on Sookien ja Jasonin isoäidin roolissa aivan loistava! SPOILIA:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Hirmuisen suloinen ja valloittava henkilö.
   Suosikkihahmokseni voisin nimetä Taran, rakastan sitä naista. Ihanan temperamenttinen, mutta kuitenkin tietyllä tapaa surullinen hahmo. Rutina Wesleyn hymy<3 Tara on kyllä niin pelastus sarjaan, vaikka juuri tämä jätkäpuoleinen kaverini ei hänestä pidä lainkaan. Jos hänelle jotain käy, niin muserrun. Myöskin Taran serkku Lafayette saa kaiken rakkauteni. Aivan loistava lisä hahmoarsenaaliin! Ah.

Mielenkiinnolla odotan, mahtaako True Blood suomalaiseen televisioantiin saakka koskaan saapua. Onhan sarja verinen ja sisältää rutkasti seksiä. K15 se todennäköisesti vähintään olisi, mutta tiedä siltikään… Tokihan editorial –mahdollisuus olemassa, mutta kyllä se minusta sarjan hengen tappaisi, jos kohtauksia leikeltäisi pois! Mieluummin on sitten tulematta.

Ilman tekstejä katsominen on kyllä osittain tuskaa, kun tyypit pojottavat niin vauhdilla ja mongertavat sitä aksenttia sinne olan takaa. Toki se tuo persoonallisen leiman sarjaan, mutta seuraaminen on välistä yllättävän hankalaa, kokonaisia repliikkejä saattaa mennä ihan ohi.

Juonenkäänteiden osalta tämä sarja ei ainakaan tylsistytä! Olen ehtinyt jo sen verta moneen otteeseen haukkoa henkeäni järkytyksestä tässä ajassa mitä nyt olen seurannut, että hyvältä vaikuttaa. Mikään twisti ei kuitenkaan ole tuntunut väkinäiseltä, vaan tapahtumat rullaavat sulavan järkyttävästi. Näin tämän kuuluukin mennä.
   Kirjoja en ole lukenut, mutta sarjan perusteella voisi kyllä!

Ehdottomasti paras sarja mitä olen katsonut! Menee jopa Täydellisten naisten ohi, ja se on jo aikamoinen harppaus se :)
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Elokuu 01, 2009, 14:01:19 »
Mielenkiinnolla odotan, mahtaako True Blood suomalaiseen televisioantiin saakka koskaan saapua. Onhan sarja verinen ja sisältää rutkasti seksiä.

YLE alkaa näyttää sarjaa ensi keväänä ja uskoisin, että se otetaan ohjelmistoon sensuroimattomana, kunhan ajankohdaksi mätkäistäisiin vain myöhäisilta.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Maaliskuu 01, 2010, 12:03:10 »
Tänään se alkaa TV2:lla klo:22.35, sensuroimattomana. :) Pakko nähdä, koska sarja kuulostaa niin lupaavalta. Anna Paquin on poikkeuksellisen hyvä teininäyttelijä, ansainnut Oscarinsa. Olen kuullut True Bloodista pelkkää hyvää, joten odotukseni ovat korkealla.

Ärsyttävää kyllä, Twilight on jälleen nostettu sarjan vertailukohteeksi. Meyer voisi/voitaisiin välillä pitää ulkona vampyyreista.

Päivitys 2.3 (ekan jakson nähtyäni):
Sookie on hyvin naiivin oloinen tyttö huomattavasti räväkämpien hahmojen keskellä. Sarjan seksuaalinen taso korottaa ikärajoitusta hyvällä tavalla, eikä mukana ole liikaa siirappia - vielä. Tosin Sookien ja Billin välinen kemia ei vakuuttanut minua. Liian tönkköä, vaikka onneksi pari groteskia repliikkiä pelasti tilanteen.
Jason on mielenkiintoinen heppu, samoin se baarinpitäjä (Sam?).
Sarja ei ole niin pinnallinen, kuin amerikan teinisarjat yleensä. Tästä se lähtee :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 02, 2010, 11:54:15 kirjoittanut Röhkö »
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Yono

• Tangokuningatar
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Maaliskuu 01, 2010, 18:52:06 »
True Bloodista katsoin pari kuukautta sitten molempien tuotantokausien jaksot. Pidin niin paljon, että aion kyllä katsoa tänäänkin! Onhan idea jo todella kulunut, mutta sijoittuminen tuonne eteläisiin osavaltioihin tuo paljon eksotiikkaa mukaan. Ja ainakaan se ei ole niin sievistelevä kuin joku Twilight.

Luin tänään Hesarista tosi yllättävän "spoilerin".
Osaako joku todeta tuon vääräksi tai todeksi?

Poissa Teelehti

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 02, 2010, 00:32:13 »
Muodonmuuttaja.

~Teelehti.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
« Vastaus #6 : Maaliskuu 02, 2010, 10:10:17 »
Ekan jakson perusteella ainakin kiinnostuin, vaikka minun onkin vähän vaikea totutella Anna Paquinin yliluonnolliseen rooliin muualla kuin X-menissä.
Seksiä oikeasti oli, eikä vain puhetta siitä, ja minun mielestäni siitä tulee iso plussa, kun kuitenkin puhutaan suositusta jenkkisarjasta.

Vampyyrien hampaat olivat mielestäni vähän öh. Ne näyttivät kaukaa katsottuina hennoilta, helposti katkaistavilta. Ainakin siinä alussa, kun se red-neck paljasti omansa, näytti siltä, että hänellä olisi ollut puolikas sipulirenkaasta suussaan. Toisaalta mikä tahansa Buffyn vamppien jälkeen on seksikkäämpää, ja aina on parempi, että on jonkinlaiset hampaat, kaikillahan niitäkään ei ole (Meyer...).
New Orleansiin on mukava palata, Veren vangeista onkin kulunut pitkä aika :)

Kuten Röhkö, minunkin mielestäni Sookie/Bill ei vain toiminut, ainakaan vielä. Mielestäni Bill (lol) oli kyllä karismaattinen, mutta hänen ja Sookien välillä ei mielestäni vain kipunoinut. Tavallaan Sookien kiinnostuksen kuitenkin ymmärtää - Bill on salaperäinen ja salskea, eikä Sookie pääse hänen päähänsä.
Näkemäni perusteella olisin kuitenkin vielä tässä vaiheessa parittamassa Sookieta ja Samia :D
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 02, 2010, 11:53:44 »
Näkemäni perusteella olisin kuitenkin vielä tässä vaiheessa parittamassa Sookieta ja Samia :D
Oliko se baarinpitäjä Sam? Minäkin nimittäin ihastuin enemmän tähän pariin. (Sama kuin Jacob/Bella) Argh, väkisinkin tulee verrattua tätä sarjaa Twilightiin, mikä on raivostuttavaa.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #8 : Maaliskuu 02, 2010, 14:07:09 »
Katselin eilen kahdelta yöllä tätä ensimmäistä osaa. (Syyttäkäämme YleAreenaa venyneestä nukkumaanmenoajasta! :< )
Vampyyrien hampaat olivat mielestäni vähän öh. Ne näyttivät kaukaa katsottuina hennoilta, helposti katkaistavilta. Ainakin siinä alussa, kun se red-neck paljasti omansa, näytti siltä, että hänellä olisi ollut puolikas sipulirenkaasta suussaan. Toisaalta mikä tahansa Buffyn vamppien jälkeen on seksikkäämpää, ja aina on parempi, että on jonkinlaiset hampaat, kaikillahan niitäkään ei ole (Meyer...).
New Orleansiin on mukava palata, Veren vangeista onkin kulunut pitkä aika :)
...ja tämä tiivistikin minun ajatukseni suorastaan pelottavan hyvin. Totta vieköön, repesin niille hampaille! En ole ikinä ajatellut vampyyreilla olevan mitään käärmeen hampaita, jotka ponnahtaa esiin kuin stiletit tms :DD Ne olivat myös jotenkin oudossa paikassa kulmahampaiksi eivätkä näyttäneet kovin.. luonnollisilta (jos sitä sanaa voi tässä yhteydessä käyttää). Mutta tosiaan, parempi edes jotain kuin ei mitään.
Ajattelin myös samaa: vampyyrit jälleen New Orleansissa :D Miksiköhän tähän ko. kaupunkiin on päätynyt jo kaksi henkilöä sijoittamaan vampyyreita?

Sookie ei oikein.. tuota, iskenyt. Naiivisuus oli jollain tapaa suloista, mutta välillä hän oli vähän turhankin.. No, en osaa sanoa. Pitää katsoa lisää jaksoja. Ensivaikutelma oli joka tapauksessa vähän ööh..?
Tara! Mahtava luonne :D Nauroin sisäisesti neitin suunsoitolle. Ja sitten se kokki, Lafayetteko hän oli? Nousivat hetkessä lempihahmoikseni.
Ehkä muokkailen, jahka näen lisää. Näytetäänkö sarjaa vain maanantaisin vai miten?
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Maaliskuu 02, 2010, 16:53:42 »
Katsoin eilen sarjan, pidin siitä, mutta hahmot taas eivät iskeneet minuun sitten ollenkaan.

Sookien ääni kuulosti hauskalta, mutta tyttö itse ärsytti minua. Toki hän on kiinnostava hahmo erityispiirteidensä takia, mutta se naiivin blonditytön kuva ei oikein iskenyt. Oli kyllä hauskaa kuulla, kuinka muut hahmot ajattelivat hänen perheensä olevan muutenkin roskasakkia ja että Sookie itse olisi ollut hullu. Siltä hän välillä vaikuttikin. Hänen aseenteensa vampyyreihin oli jotenkin hieman kulunut, samoin kuin hänen hahmonsa. Pari kertaa mieleeni pongahti ajatuskupla: tämä on jo pari kertaa nähty... Vaikka sarja itse antoi uuden näkökulman vampyyreistä ja heidän osastaan maailmassa, tuntuivat monet hahmot jo ennen nähdyiltä.

Monet ovat sanoneet pitävänsä hirveästi Tarasta ja hänen homo serkustaan, mutta minä en sen sijaan tykkää kummastakaan kovinkaan paljon. Alusta lähtien Tarasta tuli vain mieleen tyypillinen mustaihoinen ongelmatyttö, jonka seurassa valkoiset miehet muuttuvat nössöiksi tämän puhuessa niin kammottavan hyökkäävästi. Paitsi tietenkin Sam, joka on 'vähemmän' valkoinen nössö, koska on Taran ja hänen serkkunsa kaveri. Jippii. Ei oikein tuollaiset hahmot minuun vain iske. Ainoa mistä pidinkin Tarassa oli hänen ystävyytensä Sookien kanssa ja pitkäaikainen ihastuksensa tämän veljeen. Lafeyette oli Taraa parempi, mutta hänestäkin löytyi niitä aiemmin mainitsemiani piirteitä joita hahmoissa inhoan ("saan tehdä ja sanoa mitä tahansa koska olen mustaihoinen, ja jos väität vastaan olet rasisti" - tämä siis vain oma mielikuvani heidän kaltaisistaan hahmoista).

Muuten oli aivan mielenkiintoinen sarja ja Sookien perheestä pidin kovasti. Erityisesti isoäiti keräsi pisteet itselleen. Sarja tosiaan alkoi todella kiinnostavasti ja aion jatkossakin tätä kyllä seurata.

Bettiina

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Maaliskuu 31, 2010, 15:47:45 »
Sarja on aivan mahtava! Pitkään aikaan en ole innostunut mistään sarjasta näin paljon, joten kiitos HBO ja Yle. :D Henkilöhahmot ovat aivan loistavia ja minun mielestäni tämä sarja tuo tähän nyt aika kuluneeseen vampyyriteemaan ihan uutta ilmettä. Iso osa siitä on ohjelman miljöön vaikutusta, joka on aivan ihana. Se aksentti oli aluksi aika ärsyttvä, mutta nyt sarja ei olisi sama ilman sitä.

Sarjassa on hyvää sen tietynlainen realistisuus. Okei, vampyyreitä ei varmaan ole olemassa, mutta jos olisi, niin noin se varmaan menisi. Siksi USA:n etelävaltiot hillbilly-konservatiivisine asenteineen sopii sarjaan mainiosti. Ja onhan se tavallaan hyvä metafora kaikelle muulle suvaitsemattomuudelle mitä maailmassa on

Minä olen katsonut nyt innostuksissani siis kaikki jaksot, mitä sarjasta on esitetty ja kolmas kausi alkaa HBO:lla 13. kesäkuuta, joten sitä odotellessa. Täytyy sanoa, että alunperin iso syy sarjasta innostumiselle oli Billin ja Sookien rakkaustarina ja kemia, jota mielestäni todella on! Mä vaan on niin sucker näille kaikille rakkaustarinoille, mutta jotta innostuisin tosissaan, se tarvitsee hyvän taustajuonen. Mutta ihan sananen niille, joille Bill ja Sookie ei toimi, niin ei kannata luovuttaa, sillä tulevaisuudessa voi sattua vaikka mitä.. Ja tähän perään sit vähän spoilausta kakkoskaudelta.

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #11 : Heinäkuu 22, 2010, 10:26:16 »
Fanitan True Bloodia niin paljon, että se menee jo vähän pöhköksi. Muistan kun katoin ihan ekan jakson ja olin vähän kahden vaiheilla, että tykkäänkö vai en. Vaikutti liikaa sellaselta superromanttiselta twilighthömpältä, mutta kyllä se sitten lähtikin siitä käyntiin, ja mukana ollaan. Myös seksikohtauksia tuntu olevan alussa niin paljon, ja pitkiä, että pyörittelin vain silmiäni. Nyt olen daifani, vaikken vieläkään pidä mistään orgiakohtauksista. Viime vuosi meni kyllä ihan laskiessa kuukausia ja viikkoja kolmoskauteen :D

Itsestä oli aluksi hieman hankala ymmärtää eteläaksenttia. Muistan kun kuulin vaan sen aksentin, enkä tajunnut yhtään mitä ne puhuu, mutta nopeastihan siihen tottui. Vielä välillä LaFayette tosin saattaa sanoa jotain niin LaFayettea, että jään vaan räpyttelemään silmiäni. Sitten jos kieleen viel tartutaan, niin Pamin ruotsi on kanssa jotain ihan käsittämätöntä. Ennen en edes tajunnut, että se yrittää ruotsia, mutta nyt tällä uudella kaudella onnistuin erottamaan välistä jopa sanat.

Tykkään melkein kaikista hahmoista. Maryannista en pitänyt sitten yhtään, enkä oikeen lämmennyt Eggsillekään. Enkä varsinkaan Lorenalle. Mutta Eric, Sookie, Bill, Jessica, Tara, Franklin Mott, Sophie-Ann, Pam, Alcide ja LaFayette on ihan kingejä. Alexander Skarsgårdin Eric innostaa aivan erityisesti, katsoin jopa kaikki Skarsgårdin haastattelut ruotsiksikin kun mitä löysin. En tajua miksi niin monet eivät tykkää Sookiesta. Minusta sen hienoinen viattomuus tarjoaa loistavan alustan hahmokehitykselle (kuten kirjoissa kävi - tämä ei spoilannut mitään). Sitten harmittaa kun ihmiset ei tykkää Tarasta, joka on saanut ainakin multa kaikki sympatiapisteet. Aluksi ajattelin, että onpa ärsyttävä ämmä, mutta sitten kun ne taustat valottui niin sitä oppi ymmärtämään. Vähän samalla tapaa kävi Jessican kanssa.
Hottishahmojen lisäksi tykkään 'normaalin näköisistä' sivuhahmoista. Niinkun se, että Taran äiti on aina vähän off beat. Ja Hoytin äiti on paksu ja vähemmän meikattu kuin jenkkisarjahamot yleensä. Tykkäsin Arleenista enemmän kakkoskaudella, kun sillä oli vielä latistuneempi tukanväri. Kolmoskaudella se vaihdettiin sellaseen syvänpunaiseen, joka näyttää vähän liian kampaajan laittamalta.

Kaikki 'vampyyrit sopeutuvat nyky-yhteiskuntaan' kama on ihan parasta. True Blood mainokset varsinkin! Ja Nan Flanagan. Olen lukenut myös kaikki kirjat, mutta hömppäviihde toimii ehkä paremmin telkkarissa kuin kirjan sivuilla. Ja Anna Paquin tuo enemmän sielua Sookieen kuin mitä kirjoista välittyy.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Heinäkuu 27, 2010, 08:29:14 »
Eilisessä jaksossa esiintyi muuten suomalaisnäyttelijä Peter Franzen. Hän esitti ruotsalaista viikinkiä Ericin rinnalla, takaumassa :D
Oli hauskaa bongata hänet, lopputekstien mukaan hänen hahmonsa nimi oli Hrolf. Oli Peterille annettu muutama ruotsinkielinen repliikkikin.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
« Vastaus #13 : Heinäkuu 27, 2010, 11:21:23 »
Eilisessä jaksossa esiintyi muuten suomalaisnäyttelijä Peter Franzen. Hän esitti ruotsalaista viikinkiä Ericin rinnalla, takaumassa :D
Oli hauskaa bongata hänet, lopputekstien mukaan hänen hahmonsa nimi oli Hrolf. Oli Peterille annettu muutama ruotsinkielinen repliikkikin.
Nauroin tälle aika räkäisesti :D Putosin True Bloodin messistä kymmenisen jaksoa sitten, mutta tämä oli pakko katsoa, kun lööpeissä Peteriä mainostettiin. Ehkä Franzen voi kohta jo saada tv-roolin, jossa pysyy ihan elossa asti.

Aion ehdottomasti hankkia nämä bokseissa ja katsoa, koska on kyseessä kuitenkin laatusarja. Eilen rakastuin myös Jasoniin uudelleen, vaikka aika kakkiainen se on :)
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #14 : Joulukuu 19, 2010, 02:04:11 »
Katsoin yhden jakson joskus kun ykköskausi alkoi mutta katsoin jostain loppu päästä olevaa jaksoa ja olin erittäin pihalla.
Mutta luin kyseiseen sarjaan liittyvän kirjan niin pääsin hieman sisälle siitä mistä oikein oli kysymys ja tuli palava halu nähdä sarjan jaksoja.
Kävin ostamassa True Blood ekan kauden ja rupesin kattomaan. Lopputuloksena oli se että jäin kovasti koukkuun.
Olin aluksi kyl sitä mieltä et Bill ei oo hirveän hyvän näköinen vampyyri mut sit muutaman jakson jälkeen oli pakko todeta et se on todella komea vampyyri.
Myös Eric oli aika hot.
Kaikkein eniten ärsytti välillä se aksentti. Siinä oli jotain niin ärsyttävää.
Haluaisin nähdä pian kakkoskauden etten nyt jää ihan pihalle mitä jatkossa tulee käymään. Pitänee kai myös lukea ne kirjat.
Ihan mahtava ohjelma. Miusta ehkä kaikkein paras vampyyri ohjelma.

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #15 : Joulukuu 19, 2010, 15:03:24 »
Olen tosiaan vain muutaman ensimmäisen jakson katsonut, koska a) tahdoin ensin mässätä aivoni kirjasarjalla oikein kunnolla ja b) myöhäinen esitysaika. Nyt pitäisi jouluna tulla ensimmäisen kauden boksi, ja sitä odotellessa... Luulen, että näin kirjasarjaa lukeneena en osaa arvostaa tv-sarjaa ihan siinä määrin kuin muuten voisinkin, sillä erinäisiin sarjantekijöiden ratkaisuihin olen enemmän tai vähemmän pettynyt, vaikka selvähän se, että tuollaisella sisällöllä sarjaa olisi vaikea tehdä suoraan. Silti.

Suurin pettymys on kenties Godric, mitä nyt kakkoskauden tapahtumia on lueskellut.

Muutenkin tuossa on aivan mielettömästi tehty muutoksia ja erilaisia ratkaisuja alkuperäisiin kirjoihin nähden, ja suosittelen kyllä noita The Southern Vampire Mysteries -kirjoja. Itselläni on kahdeksan ensimmäisintä englanninkielisinä, ja pakko kyllä todeta, että kirjojen englanti on hyvinkin simppeliä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #16 : Joulukuu 19, 2010, 20:32:12 »
Muutenkin tuossa on aivan mielettömästi tehty muutoksia ja erilaisia ratkaisuja alkuperäisiin kirjoihin nähden, ja suosittelen kyllä noita The Southern Vampire Mysteries -kirjoja. Itselläni on kahdeksan ensimmäisintä englanninkielisinä, ja pakko kyllä todeta, että kirjojen englanti on hyvinkin simppeliä.
On tehty muutoksia joo, mutta suurin osa on kyllä mielestäni parempaan suuntaan... Esim se, että LaFayette on kuvioissa... Ja Jessicasta ainakin itte tykkäilen. Sookiekirjat on viihdyttäviä, mutta ei mitään kauhean järkeviä, itse asiassa ne on aika typeriä. Joka kirjassa joku kuolee(ja murhaaja on joko Fangtasian tai Merlottesin baarimikko/kokki/tarjoilija), ja sitten sitä kuolemaa ollaan tutkivinaan, vaikka tärkeintä on kuitenkin Sookien love life (ja kuvioissa on joka kirjassa joku uusi kundi). Sookie saa myös joka kirjassa turpaan ja aina tulee joku yllättävä nakuilutilanne, mutta onneksi Sookielle voi joka kerta todeta laittaneensa hyvät pikkarit jalkaan tänään!!11, koska niin käy jokaikinen kerta, kun se on alusvaattesillaan. Mikä on usein. Joten voimme päätellä, että Sookie Stackhousella ei ole mummopikkareita. Niin ja joka kerta kun lukee, että "I quickly slapped on some make-up" meinaan seota.
Mutta tykkään niistä siis silti ja ne on silti parhaasta päästä vampskikirjoja.

Kolmoskauden loppu ei jotenkaan sytyttänyt, että tänä vuonna en oo ollut sellasen hullun odotuksen vallassa kuin mitä yleensä... Kolmoskausi oli paikoin kyllä tosi viihdyttävä, mutta jotain jäi hampaankoloon. Siitä oli tullut jotenkin muovisempi kuin mitä aikaisemmista. Arlenen tukka oli värjätty kunnon punaiseksi ja oli oikein trimmattu, kun ennen se oli sellanen vähä kulahtanut (joka oli musta hyvä, koska se toi vähän elämänmakua mukaan). Jason oli koko ajan ihan liioitellun idiootti ja Taran käytöksestä tuli kanssa vähän off beat.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #17 : Joulukuu 19, 2010, 21:13:11 »
En maininnutkaan sinänsä mitään kirjojen järkevyyden tasosta. Itse asiassa tuolta pohjalta olisi saanut kirjoitettua vaikka kuinka hyviä kirjoja, mutta kun ei. Tapahtumat ohitellaan hieman turhan simppelisti, kuten isoäidin kuolema, joka tuntui unohtuvan vähän liiankin nopeasti.

Se nyt jää vielä nähtäväksi, kunhan tuota sarjaa enemmän ehdin katsoa, onko Sookie yhtä Mary Sue sarjassa kuin kirjoissa.

“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #18 : Tammikuu 02, 2011, 01:04:36 »
Okei, eli olen itse nähny kyseisestä sarjasta vain kaksi ensimmäistä kautta, ja tykkäsin. Sarja oli viihdyttävä monella tasolla. Se ei noudattanut kovasti kirjoja, mutta silmänruokaa riitti sillä liki jokainen keskeisimmistä mieshahmoista oli upea. Kirjoihin verrattuna seksiä on minusta sarjassa hieman liikaa, kuitenkaan sitä ei ollut häiritsevästi liikaa. Sookie tietenkin on Mary Sue parhaimmillaan, niin kirjoissa kuin sarjassakin.

Kyllä, kirjat ovat tyhmiä, mutta viihdyttäviä siinä samalla kuin sarjakin. Kuitenkin minusta sarja on erittäin viihdyttävä, ja olen onnellinen että Lafayette on kuvioissa, Tara on keskeinen hahmo ja Jessica on myös mukana.

metsis kiittää ja kumartaa
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Sillypillyvilly

• väkipyörä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Paramore!!!!
« Vastaus #19 : Tammikuu 02, 2011, 14:02:43 »
True blood ainut sarja jota olen seurannut ameriikan tahtiin eli kaikki 3 tuotanto kautta katsottu ja 4 odotellessa.
Tämä sarja kyllä ylläti en olisi uskonut että tästä tulisi näin hyvä kun kirjat lukeneena en niistä kovin paljoa pitänyt.
Aika kiintoisaa oli myös tuo että Peter Franzen vilahti sarjassa.
Haley Williams<3<3<3
I love PARAMORE
We miss you Josh and Jack!!
http://s6.fi.bitefight.org/user/bite/29508

Poissa Pinkki matkalaukku

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Huhtikuu 23, 2011, 02:33:30 »
Olen vähän kummastunut tästä yhtäkkisestä vampyyri-ilmiöstä. En tiedä miksi vampyyrit ovat alkaneet näin yhtäkkiä kiehtomaan kaikkia. Liekö syynä surullisen kuuluisa Meyer ja hänen opuksensa. Oli miten oli, mielestäni True Blood ei kuitenkaan ole niin hyvä sarja kuin sitä on mainostettu. En ole kirjoja lukenut, joten en tiedä ovatko ne yhtään sen parempia kuin TV-sarja olisi voinut olla.

Alkuunhan tämä sarja vaikutti hyvältä, tapahtumat lähtivät rullaamaan ensimmäisellä kaudella sopivalla tahdilla ja ajattelin jo, että tästähän saattaa kehkeytyäkin katselemisen arvoinen sarja. Kunnes tuli toinen kausi ja sen outoudet. Maryann tuli ja koko sarja plörähti siihen mainadiin. Koko Maryannin touhu oli omasta mielestäni todella älytöntä ja mieleni tekikin aina skipata kohtaukset, joissa hän esiintyy, mutta koska katsoin sitä sitä tahtia kun se televisiosta tuli, niin eipä sille mitään voinut tehdä. Jätin sarjan katsomisen toisen kauden toiseksi viimeiseen jaksoon, kun en enää yksinkertaisesti jaksanut ymmärtää mitä tapahtui. Liika actionia minun makuuni, vaikka yleensä siitä pidänkin. En siis tiedä kuinka toinen kausi päättyi eikä liiemmälti edes jaksa kiinnostaa. Olen kyllä kuullut, että kolmas kausi on parempi kuin mitä toinen oli, mutta en silti ole täysin vakuuttunut siitä, että jaksaisin ryhtyä seuraamaan True Bloodia uudestaan. On sitä parempiakin sarjoja maailma pullollaan.

Näyttelijät kyllä osasivat työnsä jokseekin. Alexander Skarsgård oli omasta mielestäni miespuolisista ehdottomasti se kaikkein karismaattisin, Sam Trammel hyvänä kakkosena. Stephen Moyer oli hieman tönkkö alkuun, mutta parani matkan varrella, mutta jäi kuitenkin Skarsgårdin (ja Trammelin) varjoon. Anna Paquinin roolihahmo Sookie taas alkoi jossain vaiheessa rassaamaan vähän liiaksikin. Ja tämähän on oma mielipiteeni, mutta minusta Sookien ja Ericin välillä oli paljon enemmän kipinää kuin mitä Sookien ja Billin välillä oli.

Mitä tulee Franzenin vilahtamiseen sarjassa, niin se oli kyllä mainio. Vaikka miekkonen kuolikin. On se kumma, kun ei tuo Franzen taida saada mitään kovin pitkään eläviä rooleja tuolla ulkomailla. Ainakaan sellaisia, mitkä kiinnittäisi suomalaismedian huomion.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2011, 04:06:58 kirjoittanut Iso Rytky »

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #21 : Kesäkuu 22, 2011, 17:36:20 »
Olen vähän kummastunut tästä yhtäkkisestä vampyyri-ilmiöstä. En tiedä miksi vampyyrit ovat alkaneet näin yhtäkkiä kiehtomaan kaikkia. Liekö syynä surullisen kuuluisa Meyer ja hänen opuksensa.

Itse asiassa vampyyrit ovat muoti-ilmiö nyt, ja kuten useimmiten, muoti-ilmiöt kierrättävät itseään tullen ajankohtaisiksi uudestaan ja uudestaan. Vampyyreihin keskittyneitä alakulttuureja on aina, jolloin näiden keskuudesta yleensä välillä pulpahtaa jotain suuren yleisön tietoisuuteen, kuten juuri Stephenie Meyerin sekä Castien vampyyrikirjat. Vampyyritrendillä on ollut väliä yleensä parikymmentä vuotta, mikäli miettii tämän hetkisen vampyyritrendin edeltäjää, joka sattui 90-luvulle, jolloin vampyyritrendi sai tuulta alleen Coppolan ohjaamasta Bram Stokerin Dracula-elokuvasta, jossa näytteli sen hetken kuumimpia Hollywood tähtiä, kuten Keanu Reeves, Anthony Hopkins, Winona Ryder sekä tietenkin Gary Oldman. Trendi jatkui, kun Anne Ricen teokset suomennettiin, ja joihin perustuva filmatisointi Veren Vangit ilmestyi 1994, keräten myös A-luokan tähtiä, kuten Tom Cruise ja Brad Pitt. Eli varsinaisesti trendi ei ole mitenkään kovin uusi, vaan vampyyritrendejä on tietyin väliajoin, kuten esim. Batman-trendejä.

Melkein meinasi mennä offtopiciksi :D Käsittelin aihetta jonkun verran kandidaatin tutkielmassani, joskin keskityin pääasiassa käsittelemään juuri True Bloodin toista tuotantokautta, ja miten se ilmentää populaarikulttuurin tavoin ikuisen elämän tematiikkaa.  

True Blood voisi sarjana toimia paremminkin, loistavat näyttelijät voisivat tuoda sarjaan enemmän syvyyttä, mutta jostain syystä sarja ei kykene hyödyntämään kaikkia eväitään. Mielestäni kirjoihin verratessa käy ilmi se miten sarjassa puuttuu tietty tunnelma joka on aina kirjoissa ollut mielessäni läsnä, mutta toisaalta sarjassa on onnistuttu syventämään henkilöhahmoja paremmin. Esimerkiksi Lafayette ja Arlene ovat sarjassa huomattavasti paremmin esillä ja sympaaattisempia kuin kirjoissa, joskin Lafayttea ei parin ekan kirjan jälkeen enää edes mainita.  

Mikäli arvioi True Bloodia irrallaan alkuperäisistä kirjoista, on pakko myöntää, etten jaksa katsoa sajraa kahdeksaa tuotantokautta, sillä toisen tuotantokauden ylikyllästymisen ansiosta en liiemmin välittänyt yhä syvemmälle menevästä taika ja magia "iloittelusta". Sarja ei mielestäni kykene pitämään aisoissa sarjan maagisia elementtejä vaain niiden kohdalla pakka tuntuu olevan levällään. Toivon, että sarjan neljäs tuotantokausi saa juonen tiivistymään ja ruodittua kaiken turhan häröilyn pois sarjasta.

Ja omasta mielestäni ne keijut voitaisiin unohtaa ja keskittyä vampyyreihin :P
Mens agitat molem.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #22 : Marraskuu 25, 2012, 16:21:43 »
Mä oon ite kattonut True Bloodista ainakin ykkös kauden ja sitten sen mikä nyt tuli yleltä viime talvena. Millonkahan se uus kausi alkaa Ylellä, se mikä tulee Canalin puolella. Kun se alko pyöriä Canalilla Heinäkuussa mutten uskaltanut ruveta kattomaan, kun ois pitänyt jättää kattominen kesken. Oon tykänny sarjasta ja innostuin lukemaan myös Sookie Stackhouse sarjaakin.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #23 : Toukokuu 08, 2013, 21:27:31 »
True Blood on viime aikoina mennyt aika oudoksi. Tykkäsin sarjan ensimmäisestä ja toisesta osasta, koska ne mukailivat vielä kirjoja, mutta kolmos ja neloskausi ovat alkaneet jo hieman kummaksuttaa.

Sarja on käynyt niin erilaiseksi kuin kirja, että se ei enää melkein haittaa, mutta tapahtumat ovat välillä myös suorastaan tylsiä.