Kirjoittaja Aihe: Queen  (Luettu 8847 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • TYM
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Queen
« Vastaus #75 : Kesäkuu 09, 2009, 19:51:50 »
Tämä on nyt lyhyt viesti, mutten ehdi kirjoittaa pidempää ja jatkan pian;

Mimmi, et haluaisi ottaa siitä Brian-nukesta kuvaa? :)

// Noniin. :D

Hei, katsoin tuon Rogerin I wanna testifyn ja repesin sille. Täytyy kyllä sanoa, että se alku on liian naurattava. Mutta hyvä biisi muuten se on.
Sitten. Tuo Brian-nukke on kyllä aika ihana. :'D Miten sä oikein teit sen? Ja hei Minsvo, laitahan sitten siitä Roger-nukesta kuvaa. Ja Freddiestä saa myös sitten laittaa kuvaa, Mimmi. :)

Se Montreal DVD on kyllä aivan mahtava. Itse lainasin sen vähän aikaa sitten kirjastosta, mutten ole ehtinyt vielä kauheasti vilkaisemaan, kun oli tuossa vähän menoa, mutta huomenna toivottavasti.
Olisi kyllä kiva ostaa se omaksikin. Ja muitakin noita deeveedeitä. :D *haaveilee*

Niin, kyllähän minä jotenkin sen Too much love will kill you osaan soittaa. Tai ainakin osasin, en ole tässä vähään aikaan soitellut pianoa. Täytyisi tässä kohta alkaa virkistämään muistia. Hihi, opettelen myös soittamaan sitä Sail away sweet sister (jotenkin tuntuu, että keskityn vain noihin Brianin säveltämiin biiseihin, mutta ei se mitään :D).

Tuota tuota... Tämäkin palaa sitten editoimaan tätä viestiä, jos tulee jotain vielä mieleen. :)

käytäntaasliikaahymiöitä

/// näin tuossa yksi yö unta siitä, että pääsin Queenin + Paul Rodgersin keikalle. :D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2009, 16:42:28 kirjoittanut Kaura »
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #76 : Kesäkuu 10, 2009, 00:13:53 »
Tässä, Kaura! Rakentavaa palautetta, pyydän! En ehtinyt laitella Brin kasvoja kauniiksi kuvan ottamista varten, niin nyt ne ovat muhkuraiset kuin Martta-mummolla. Red Specialkin vähän tuppaa salaman valossa kiiltämään, mutta olen oikein tyytyväinen ikiomaan iki-ihanaan Baby B'hini. Freddie on nyt sitten tekosissa ja Minsvo kultanen vääntää Roggieta! Sukasta siis.

Say It's Not True on varsin itkettävä laulu. Roger on herkkä pappa.

I'LL BE BACK TOMORROW DARLINGS! (tahi no tänään, mutta anteeksi tämä lyhyt sisällöttömän puoleinen viestini! Muokkaa-nappi tulee olemaan ystäväni)
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
« Vastaus #77 : Heinäkuu 09, 2009, 23:51:39 »
Hmmm. Tämä topa on ollut hiljainen pitkän aikaa. 8)

Mutta tulinpas tänne ilmoittamaan, että lainasin kirjastosta Queen + Paul Rodgers levyn ja siinä mukana oli niiden Japanin-keikka, jonka totta kai katsoin.
Täytyy kyllä myöntää, että olen todellakin positiivisesti yllättynyt, kuinka hyviä biisejä Queenin + PR biisit ovat. Ja samoin tuo keikka (vaikka Freddie on aina se paras). Ne lauloivat sillä Teo Torriatten. 8)

Ostin muuten joskus kesäkuussa Queen live at the bowl keikan. Ja se on hyvä keikka, minusta yksi mukavimmista keikoista, mitä DVD:iltä löytyy.
Noista keikoista sen verran, että Wembley-keikka on ehkä paras, sitten tulee tuo live at the bowl ja sitten rock montreal. Rock montrealissahan on se toinen cd, missä on live aidista jotain juttua, sekin on aika jännäää. 8)

Mutta hiljenen nyt hetkeksi.

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #78 : Heinäkuu 10, 2009, 00:45:07 »
Noista dvd:stä kun nyt puhuin, niin on tulossa tässä joskus dvd:lle joku keikka 70-luvulta, niitähän ei siis ole aiemmin dvd:ltä löytynyt. Ihanaa!

Tilasin eilen Hot Spacen sekä paidan jossa on se ekan ja tokan levyn kannessa oleva Queen-logo, sekä myöskin Rogerin levyn tilasin, Strange Frontierin nimittäin. Iskä vaihteeksi pilkkasi, mutta olen tottunut siihen. Isosisko puolestaan mollaa musiikkimakuani, mutta minä nyt satun olemaan sellainen ihminen että en loukkaannu jos joku haukkuu jotain mistä minä tykkään.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #79 : Heinäkuu 20, 2009, 15:32:16 »
Tahdotteko tietää, kuka sai viime yönä klo 4.40 sähköpostia Dr. Briltä?

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
« Vastaus #80 : Heinäkuu 20, 2009, 22:13:27 »
Mimmi, et kai vaan sinä? :o mitä tapahtui?

// ensimmäinen pienoisella ihkutuksella täytetty sivu on täytetty.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #81 : Heinäkuu 20, 2009, 22:50:09 »
En! Juksasin vaan!

Eikun siis, kyllähän se minä olin. Meinasi sisäelimet loikkia kurkun kautta ulos kun huomasin Saapuneet-kansiossa uuden varsin jännittävästä osoitteesta tulleen viestin... Olin laittanut Soapboxin kautta Brille viestin liittyen kettujenpelastelupuuhiin ja stereovalokuvaukseen, ja vastaukseksi sain lyhyen, mutta ah niin jännittävän ! viestin, jossa Bri kiittää ja sanoo yrittävänsä parhaansa. Ja allekirjoituksena Bri XXXX. Aika hauskaa, eikö! Bri taitaa olla jonkin sortin yödatis, viesti kun oli saapunut klo 4.14.40, tarkalleen, eli tuohon yhteen viestiin olin vahingossa pistänyt väärän kellonajan. Tai sitten Dr. Bri oli bailabailaamassa synttäribileissään ja juhlittuaan tarpeeksi päättänyt käydä kurkkaamassa vähän sähköpostilootaansa. Tai sitten sillä on tuhat ja miljoona avustajaa, jotka rankan likaisen työn tekivät, mutta jotenkin se kuullostaa hieman epäuskottavalta ottaen huomioon, että on kyse Brianista.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #82 : Tammikuu 16, 2010, 14:35:26 »
Olen jo hyyyvin pitkän aikaa aikonut kirjoittaa tänne, mutta koska olen laiska, se on vaan aina jäänyt...

Rakastan Queenia aivan mahdottomasti! Kuten moni muukin, löysin bändin kunnolla vasta pitkän ajan päästä siitä, kun ensi kerran kuulin siitä.. Iskäni on nimittäin kuunnellut Queenia kahdeksanvuotiaasta ja minäkin olen saanut kuulla sitä pienen ikäni, mutta aloin kuunnella sitä vasta kolmetoistavuotiaana! Hyvin sekavaa, mutta tosiasiassa olen tykännyt Queenista vasta vuoden verran. Nyt minulla on isältä lainassa neljä levyä: Queen 2 (en osaa kirjoittaa kakkosta roomalaisin kirjaimin näin koneella :D), A Day At The Races, Sheer Heart Attack, sekä A Night At The Opera. Viimeistä olen luukuttanut joka päivä viimeiset kaksi viikkoa!

Olen täysin vakuuttunut siitä, että Queenin mahtavuus ja suuri suosio perustuu täysin lahjakkuuteen. Freddien ääni on uskomaton! Olen kuullut , että se kattoi neljä oktaavia? Lisäksi hän soitti vielä pianoakin niin ahhhh.. Olen itse suuri pianomusan ystävä ja kauan pianoa soittaneena osaan arvostaa tuommoisia soittotaitoja! Lempijäsentä en mitenkään äkkiä osaa nimetä, mutta Brian May on mielestäni hyvin mielenkiintoinen henkilö! En itse osaa soittaa kitaraa, mutta osaan kyllä tunnistaa hyvän kitaristin ja hän on sellainen. Lisäksi hänen ulkoisessa olemuksessaan on jotain tosi vetävää ja hmmmm karismaattista, jos niin voi sanoa :D Hän on henkilönä hyvin mielenkiintoinen.

Lempibiisiäkin on vaikea sanoa, mutta tuolta A Night At The Opera- levyltä olen löytänyt suursuosikkeja! I'm In Love With My Car on hieno ja '39 myöskin (siis juuri ne, joissa Freddie ei laula..), sillä kaiken lisäksi pidän myös Brianin lauluäänestä jostain syystä ihan hirveästi. Myöskin Love Of My Life on ihaaaana ja tykkäilen soittaa ja laulaa sitä, vaikka omistankin vain (luultavasti väärät) soinnut siihen ja kaikki alku ja välisoitot on ihan mysteeriä. Tietysti myös Bohemian Rhapsody kuuluu lempibiiseihini, kuten myös Who Wants To Live Forever, Under Pressure, I Want To Break Free ja These Are The Days Of Our Lives, vaikka tuo viimeisin on kyllä jotenkin hirveää kuunneltavaa... Siis ihana biisi, mutta jotenkin karmeaa ajatella, että Freddie jättää noin tyynesti hyvästinsä maailmalle siinä videossa.

Ihailen Queenissa yleensä sitä, että he tekivät alusta loppuun tasan sitä, mitä tahtoivatkin tehdä! He olivat lahjakkaita ja monipuolisia ja hyvin hurmaavia kaikessa outoudessaan (mikä ei ole huono asia :) ) , ja luulen, että juuri siksi he olivat ja siis ovat edelleen niin suosittuja! Mä ainakin jatkan Queenin kuuntelua hamaan loppuun asti, vaikka en ole elänyt edes silloin kun Freddie kuoli.. Musiikkihan on kuolematonta, ainakin tällainen :D
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #83 : Tammikuu 16, 2010, 23:10:24 »
Ihanaaa suurkiitos Tulppaanipenkki että tulit kirjoittamaan! Olen raapinut kynsiäni näppäimistöllä moneen kertaan mutten sitten kehdannutkaan tulla jälleen ihkuttamaan! Se, että kommentoi toisen palvontaa on keskustelua, mutta jos höpisee itsekseen... se on sitten vaikka hourimista hah! Hei muuten, mitkä ne sun soinnut Love Of My Lifeen on? Mun tajutakseni (en tosin omista parhainta nuottikorvaa...) se voisi mennä seuraavanlaisesti...
A                 F#m
Love of my life - you've hurt me,
Bm                      E
You've broken my heart and now you leave me.
A          A7             D
Love of my life can't you see?

Noin mä sen soittaisin, jos osaisin, mutta en osaa. :=D C-duurista on kai myös aika yleistä soittaa, mutta dammit, en muista miten se on levyllä. Tosin voi olla että se menee mistä vaan, joten mun neuvot ei ehkä ole niitä luotettavimpia. :=D Olen muuten yrittänyt kitaralla tapailla sitä Live Killers-versiota plus sitten pappakeikoilla soitetettua, mutta Dr May en vielä ole.

Noniin ja nyt asiaan!

Lainaus
Lempijäsentä en mitenkään äkkiä osaa nimetä, mutta Brian May on mielestäni hyvin mielenkiintoinen henkilö! En itse osaa soittaa kitaraa, mutta osaan kyllä tunnistaa hyvän kitaristin ja hän on sellainen. Lisäksi hänen ulkoisessa olemuksessaan on jotain tosi vetävää ja hmmmm karismaattista, jos niin voi sanoa :D Hän on henkilönä hyvin mielenkiintoinen.

Allekirjoitan kaiken! Paitsi tuon kitaransoittamisosuuden, minä soitan kitaraa itsekin ja Dr Brin kitaransoitto... Ei ole todellakaan hyvää. Se on oikeesti jotain niin jumalaista. Red Special + Deaky Amp-narina, siis se Brianin oma soundi, on liioittelematta parasta mitä olen ikinä kuullut. Oletko muuten kuunnellut Brianin soolotuotantoa? Aivan käsittämättömän ihanaa ja mahtavaa, vielä kun Brianin lauluäänikin on niin... aagh, en keksi sopivan ylistävää superlatiivia. No, kuitenkin! En jatka ulkoisen olemuksen ylistämiseen, siitä tulisi liian pitkänomainen fanitytön kirjoittama lätinä, ha! Ja arvostan suuresti Brianin maailmanpelastamispuuhia. Ja olen koukussa Soapboxiin... Mulla ei taida olla oikeaa elämää, ha!

Voi jestas. En käy Vuotiksessa liian usein nykyään, saatikka sitten kirjoitan viestejä ja nyt kun kerrankin muistin tulla... Kirjoitin ylistyksen Brianista. Way to go, Mimmi.

Lempilauluista vielä, Queen on niitä mysteerisiä bändejä, että jos sanoo lempilaulunsa, tulee heti sellainen "AH MUTTA SITTEN ON MYÖS SE JA TÄÄ JA TOI JA SE JA TOI!" ja sitten lempilaululistalla onkin koko yhtyeen tuotanto. Hupsista!

Tein muuten jouluksi piparkakku-Queenit lavalla! Ja nyt ompelen pehmolelua... Brian-pehmolelua... Kirjoitettuna mun elämä kuullostaa lievästi oudolta ja Queen-pitoiselta.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #84 : Tammikuu 17, 2010, 21:29:01 »
Mimmi, okei täältä tulee! Teen parhaani näitten sointujen kanssa, mutta en takaa mitään. Pystyviivat on tahtiviivoja ( joo ihan varmuuden vuoksi selvennän :D) ja oletan että biisi menee neljään eli jos tahdissa on kaksi sointua niin molemmat kestää kahteen ja jos on kolme sointua jälkimmäisin kestää kahteen ja ekat yhden. Juu, tästä oli varmasti helppoa saada selkoa..  

C|C/A|F/D|G|C C7|F|
Dm|Am|Bb|F|Dm F/C Bb|Gm|C7|F :||
tuo oli niinkun eka säkeistö eli siihen 'what it means to me'.. asti

tästä alkaa niinkun se 'you will remember..':
Dm|Am|Bb|F|Dm|Am|Am/F#F#|Gm|C7|F|

ja tässä ihan loppupätkä jossa alkaa uudelleen 'love of my life'..
Dm|Am|Bb|F

Ainiin ja tuo yksi tahti jossa on Am/F# ja F# niin jälkimmäisin F# on vähennetty sointu, mutta en tiedä miten sen astemerkin saa koneella :D

En itseasiassa oo kuunnellut Mayn soolotuotantoa, mutta luulen, että tykkäilisin siinä kun palvon kyseisen herran lauluääntä :D Täytyy alkaa kalastella biisejä youtuben syövereistä :)

Lainaus
Tein muuten jouluksi piparkakku-Queenit lavalla! Ja nyt ompelen pehmolelua... Brian-pehmolelua... Kirjoitettuna mun elämä kuullostaa lievästi oudolta ja Queen-pitoiselta.

Mitäs tuossa, hyödyllisten kädentaitojen hyödyntämistä ! Erittäin paljon fiksumpaa puuhaa kun moni muu :D Nykynuoret kun tuppaa vain kuuntelemaan sielutonta purkkapoppia ostareissa ( kuulostin ihan mummolta) Ihanaa, että on minunikäisiä jotka osaa arvostaa hyvää musiikkia : D Joo, kyllä minusta ehdottomasti piparkakkujen leipominen on musiikin arvostamista. Hiiiiiukan taas eksyin aiheesta..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2010, 20:50:19 kirjoittanut tulppaanipenkki »

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #85 : Maaliskuu 21, 2010, 10:15:50 »
Niin hyvä bändi!

Nytkin soi I WANT TO BREAK FREE taustalla itse asiassa vaihtui juuri The Show Must Go On...

Ja muita ehdottomia suosikki-tsipaleita: I Want IT All, Don't Stop Me Now, Bohemia Rhapsody, Another BiteThe, Dust, Don't Lose Your Head, Radio Ga Ga, kaikki! Melkein! Killer Queen...vaikka mitä Kind og magic ja...ja no nuo kaikki tulee tuolta soimaan!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2010, 19:10:36 kirjoittanut Nomoni »

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
« Vastaus #86 : Huhtikuu 22, 2010, 18:01:42 »
hehehee musta tuntuu vähän, että tässä Queen-topassa tää keskustelu lähtee aina vähän luisumaan väärään suuntaan, MUTTA EI SE MITÄÄN! 8)

oo tiesittekös että mä haluan Queenin + Paul Rodgersin (tai pelkästään Rogerin, Brianin ja Johnin) tänne Suomeen, olis muuten aivan mahtavaaaaaaa. miettikää sellaiset isot (siis kuvaannollisesti) heput soittamassa siellä ja sitten minä ainakin seisoisin siellä suu auki. 8) harmi, kun John ei enää kuulu aktiivisiin henkilöihin, mutta ei se mitään, ymmärtäähän sen, että Queen oikeastaan kuoli Freddien myötä. ainakin minun mielestäni. se aito Queen.

JAJAJAJA QUEENISTA ON TULLUT KIRJA !!!

ei siitä oo ennen ollut ja mun on pakko saada se ---> pitää kerätä rahaa---> entiedä mistä saan sitä ---> ei se mitään ----> QUEEN-KIRJA!

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #87 : Huhtikuu 22, 2010, 19:00:15 »
Kaura, olen ehdottomasti samaa mieltä tuon konsertin suhteen ! Ite voisin mennä kattomaan Queen + Paul Rodgers keikkaa pelkästään, että näkisin Brianin ja Rogerin, Paulista en oikeen välitä! Olisi tosi mahtavaa nähdä herrat livenä, olisi varmaan vaikee fiilistellä, kun olisin niin shokissa :DD Ja siis Queenin musan kuuleminen livenä olisi tärkeä juttu mulle, mutta itse tyyppien näkeminen upein juttu :D Pitää kehittää joku adressi Queenin Suomeen tulemiseen. Bändihän on käynyt vain kerran Suomessa ( joskus hamalla 70- luvulla muistaakseni) :D

Ja kirjasta... Minä omistan sen! :D Jos tarkoitit tuota koko ura- kirjaa. Voin kertoa, että se on fantastinen ja erittäin koukuttava kirja. Kannatan ehdottomasti ostamista. Ite luin sen yhdessä illassa kokonaan ja sen jälkeen lukenut joitain kohtia montakin kertaa uudestaan. Se on oikeastaan kauniisti kirjoitettu tietokirja :D. Suomalaisesta Kirjakaupasta ostin ite, mutta myös Sokoksella ja Anttilassa myydään sitä tietääkseni (: Halvimmalla oli Anttilassa...

Sain iskältäni muuten rippilahjaksi oman läppärin, jolle hän oli ladannut kivan yllärin! Koneella on koko Queenin tuotanto (siis albumit) , yhteensä melkein 30 albumia + kansien kuvat! Voitte kuvitella varmaan, että olen vaan istunut koneella (jossa ei ole vielä edes nettiyhteyttä) tuntikaupalla vaan kuuntelemassa musaa (: aaaaaaaa olen myös löytänyt uusia lempibiisejä, kun olen kuunnellut sellaisiakin levyjä kokonaan, joita en ole ennen kuunnellut. Brianin Sail Away Sweet Sister on ihana, se on muistaakseni The Gamella ja toinen uusi suosikkibiisi on I Can't Live With You Innuendolta... Ehkä lopetan nyt tän höpötyksen..

Ps: kannattaa lukea se kirja! (:

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #88 : Huhtikuu 26, 2010, 22:42:43 »
Hah, tämä on niin minua. Olen ollut äärimmäisen epäaktiivinen Vuotiksessa ja sitten kun itseni tänne raahaan menen mesoamaan Queen-topaan... Mutta eipäs siinä mitään!

Tulppaanipenkki, ihanaaa! Tuo läppäri-yllätys. Häpeäkseni totean, että mulla ei ole koko Queenin tuotantoa koneella, saatikka sitten omistaisin kaikki levyt. Rahamassoja kasvatellessa... No, onneksi on Spotify, mutta silti... Sail Away Sweet Sister on ihan mahtava! Rakastan rakastan Briania, ja tykkään erityisesti Brin lällybiiseistä. Oi, joi, on ne niiiiiin ihania ja on se Brian niiiiiin hana! Oletteko muuten seurailleet Soapboxia? Brian on ihan mahtiveikko kun pykäsi sen Save-Me kampanjan.

Minulle on tapahtunut jännä juttu... Olen alkanut pitää Paul Rodgersin äänestä Queenpappojen rinnalla! Cosmos Rocks on oikeastaan erittäin hyvä levy. Silloin tosin kun kuulin, että Queen + Paul -> Queen - Paul, ensimmäinen reaktioni taisi olla "ohojess!" tai jotain. Olin siis silloin tällöin varsinkin Paul-vastainen... Olisi hauskaa, jos papat lähtisivät yhdessä (tai sitten erikseen) lenkkeilemään. Rogeristahan olikin jotain kiertue-huhua tietääkseni Unblinking Eyen (mahtibiisi!) ilmestyessä.

Damn, Tulppaanipenkki, saat kunnian lisätä mut meseen ja saat lähettää pari valittua biisiä jota mulla ei ole koneella!! Ja siitä vaan go ahead muutkin. :=D

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #89 : Huhtikuu 28, 2010, 20:49:33 »
^ Mimmi! Ikävä kyllä joudun kertomaan, että koneessa ei ole vielä nettiyhteyhteyttä = ei meseä :(( Mutta! Ilmoittelen kyllä kun saan netin koneeseen (:

Nyt yritän keksiä jotain Queen pitoista tähän viestiin vielä lisää... Sanonpa vaikka, että mielestäni Paul Rodgers on hieno mies hienolla äänellä ja minusta on hienoa, että Queen jatkaa toimintaansa, mutta Rodgers ei yllä Freddien tasolle millään! Tai no, ei kukaan yllä mielestäni, joten on hienoa, että Rodger on Queenissa (:. Erittäin selkeää etten sanoisi...

Kuulin tänään, kun lukion lauluyhtye lauloi Breakthruta käytävässä (koulussani on siis musalukio, jossa harjoitellaan myös yhtyelaulua) ! Erittäin... yllättävä kokemus. Olin hetken ihan innoissani :D Joku muukin tykkää siitä biisistä! Se on muuten henkilökohtaisesti ehkä lempibiisini Queenilta. Se ei ole monimutkainen tai vakava, mutta se on niiiiiin ihana! Lisäksi siihen liittyy paljon muistoja :) Ja Breakthrun video on niin rajattoman ihana aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Nyt meni ihkutuksen puolelle joten lopetan tähän :=D

PS. Brian näyttää Breakthrun videossa tosi hyvältä :::D

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #90 : Huhtikuu 28, 2010, 22:07:55 »
Niin, eipä sellaista videota taida ollakkaan missä Brian ei näyttäisi hyvältä!

Lainaus
Sanonpa vaikka, että mielestäni Paul Rodgers on hieno mies hienolla äänellä ja minusta on hienoa, että Queen jatkaa toimintaansa
Itse sanoisin tajuamani mukaan, että Queen on tauolla... Tai, ei sellaisella varsinaisella tauolla, vaan Brian ja Roger tekevät musaa itsekseen ja olla möllöttävät mutta ei todellakaan ole poissuljettua että yhdessä vielä tekisivät levyn Queeninä. PR:n poislähdön Queen + Paulista osasyynä olikin muistaakseni liialliset Freddie-vertailut, mutta älkää tulko potkimaan hampaitani suusta jos olen väärässä. Toisaalta, Queen + PR taisi olla enemmän projektiluontoinen juttu kuin mikään henkeen-ja-vereen-ollaan-samaa-pumppua.

Mä en lähtisi vertailemaan Freddietä ja Paulia... Miesten tyylit kun ovat täysin erilaiset. No okei, TIETYSTI tykkään Freddiestä enemmän, mutta en menisi sanomaan kumman laulu on teknisesti parempaa tms... Rock-laulajia tosin harvemmin arvostellaan lauluteknisen puhtauden ja heleyden perusteella. Freddien ääniala oli tosin hemmetin laaja...
 Se on sitten vaan niin, että kumpi omaa korvaa enemmän miellyttää. Paul lauloi Queenin biisejä omalla tyylillään eikä yrittänyt olla korvike-Fred, mikä oli erittäin ilahduttavaa ja hyvä juttu. Olisi aika mahtihomma, jos Paul kuitenkin plussaisi itsensä takaisin Queeniin... (tai sitten eräs toinen Paul... Sir Paul + Queen kuullostaisi ihan parhaalta eikö!! ja sitten tuota siihen bändiin voisi liittyä myös Ringo ja Bowie ja Jeff Beck ja Robert Plant ja kaikkia kovia pappoja...)
Joskus American Idolin viime kauden finaalin jälkeen Adamista povattiin kovastikin Queenille uutta solistia. Musta se oli kuitenkin vähän puskan takaa bongattua, vaikka Brian ja Roger pumpsahtivatkin finaalilähetyksessä lavalle. Sori Adam, ei kaikista tule lempibändiensä uusia laulajia. :=( Ihan hyvä niin, vaikka Adamilla on hyvä ääni, ei silti rockpappa + rockpappa + American Idol-poppari yhdistelmä olisi ollut ihan mieleeni. Olisi käynyt Adamia ihan kateeksi!

PS. Rogerkin näyttää Breakthrun videossa hyvältä, mutta älköömme unohtako Deakya ja Freddietä. Hot.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #91 : Huhtikuu 29, 2010, 18:40:47 »

Lainaus
Sanonpa vaikka, että mielestäni Paul Rodgers on hieno mies hienolla äänellä ja minusta on hienoa, että Queen jatkaa toimintaansa
Itse sanoisin tajuamani mukaan, että Queen on tauolla...

Juu no kuvaavampaa olisikin ollut sanoa (kirjoittaa), että jatkoi. Itse olen kanssa käsittänyt, että Paul + Queen olisi enemmänkin just tällanen projekti. En tiiä kmiks kirjotin noin :) Mutta toisaalta ei sitä koskaan tiedä, jos herrat vielä jatkavat toimintaa. Arvostan kuitenkin Briania ja Rogeria nimenomaan siksi, että he ovat jatkaneet Queenia Freddien kuolemankin jälkeen! Ei se, että he jatkaisivat hamaan loppuun asti ( vaikka totta kai olisi kiva saada heidät suomeen !), vaan se, että he ovat tehneet päätöksen Queenin jatkamisesta. Ja se, että he rakastavat musiikkia niin paljon, että voivat tehdä ja nimenomaan tekevätkin sitä vielä Freddien kuolemankin jälkeen.

Pauliahan tulee väkisinkin vähän verrattua Freddieen, mutta se ei kuitenkaan ole oikein, koska he ovat niiiiin erilaisia ihan laulunkin puolesta. Freddie on mielestäni nimenomaan siksi parempi, että hän on alkuperäinen ja monipuolisempi laulaja. Ite en välitä niin paljon Paulin tyylistä, eikä syy ole siinä, että hän on Freddien tilalla, vaan siinä, että en vain tykkää hänen lauluäänestään kovin paljon. Typerää olisi mielestäni se, että en pitäisi Paulista sen takia, että hän on Freddien tilalla. Arvostan kovasti Brianin ja Rogerin päätöstä siitä, että he ottivat uuden laulajan. Paul + Queenia en nyt satu kuuntelemaan, koska mielestäni Freddien laulamassa musassa on enemmän tunnetta ja alkuperäistä Queenia :)

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #92 : Helmikuu 12, 2013, 20:01:59 »
Rakastan Queenin musiikkia. Freddy on mielestäni eräänlainen jumala. Jotenkin vain on. Show must go on minun suosikkini. Mikä tahansa Queenin kappale kyllä sykähdyttää. Queen elää ikuisesti. <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Poissa Musval

• Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaUnicorn19035
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #93 : Kesäkuu 29, 2013, 17:47:47 »
Ai että, Queen on kyllä ehdottomasti yksi niistä harvasta yhtyeestä, jonka upeutta on vaikea sanoin kuvailla. Queenin musiikki on vaan kertakaikkiaan jotain niin outoa, omintakeista ja yksinkertaisesti hienoa. Lisäksi Freddie oli mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaista laulajista, mun mielestä juuri hänen äänensä tekee (tai teki) Queenin musiikista niin loistavaa, yhtään muiden jäsenten lahjakkuutta väheksymättä.

Lempparibiisejä on kyllä hankala nimetä, mutta Bicycle Race, Made In Heaven, The Hitman ja Show Must Go On tulevat ensimmäisinä mieleen. Bohemian Rapsody on sellainen mestariteos että sitä tuskin tarvitsee edes mainita, vai mitä? :D

Harmikseni en omista yhtäkään Queenin levyä, vaan luukutan musiikkia lähinnä Spotifysta ja Youtubesta. Ajattelin tosin vielä tässä kesän aikana lähtä koluamaan kirppareita ja toivoa, että edes muutama Queenin albumi tulisi vastaan. Sen verran hienoa musiikkia kuitenkin, että tahtoisin sitä ihan fyysisinä kopioinakin omistaa.
"Dancing is like dreaming with your feet." -Constanze