Kirjoittaja Aihe: Queen  (Luettu 11355 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Linnea

• Vuotislainen
Queen
« Vastaus #25 : Elokuu 25, 2005, 15:06:28 »
Ihanaa, Queen! Toista yhtä hyvää bändiä ei kyllä ole eikä tule. Tai jos tulee niin kertokaa sitten minulle. Epäilen sitä kyllä suuresti.

Queenista tuli ehdoton suosikkini viime keväänä. Rupesin sitten tiedustelemaan vanhemmilta, että voisimmeko hankkia ainakin yhden Queenin levyistä. Aluksi sitä vähän ihmeteltiin, että miten meidän teinille kelpaa "vanha" musiikkki. Vanha lainausmerkeissä siksi koska Queenin musiikki ei ole vanhaa vaan ikuista! Ostettiin sitten kolmen levyn paketti, joka sisältää Greatest Hits 1,2,3. Ne onkin sitten kuunneltu läpi vaikka kuinka moneen kertaa, mutta innostus ei tunnu lopahtavan ikinä.

Suosikki kappaleitani ovat ehdottomasti Bohemian rhapsody, Radio Ga Ga, We are tha Champions, Don´t stop me know. Yli kaiken menee kuitenkin iki-ihana Show must go on. En tiedä mikä siinä on niin upeata. Toisaalta nuo sanat kyllä ovat aivan mahtavat, mutta samalla jotenkin surulliset. Freddie kuoli, mutta biisissä lauletaan vain, että esityksen on jatkuttava...
Kind of dumb with her finger and her thumb
In the shape of an "L" on her forehead

a'Loha

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #26 : Elokuu 29, 2005, 22:19:36 »
Voih, Queen.. Aivan parasta musiikkia, yksinkertaisesti sanottuna.

Queenilla on niiiin monta kappaletta, josta pidän. Made heaven, I was born to love you, Crazy little thing called love, Bohemian Raphsony, Don´t stop me now, Innuendo, Let me live, Bicycle rase, Fat bottomed girls.. Listaa voisi jatkaa loputtomiin! Suoraan sanottuna pidän koko tuotannosta.

Ensimmäinen Queen muistoni on niiltä ajoilta kun olin ehkä neljän vanha. Silloin taisi soida tuo Fat Bottomed Girls. Äiti ja Isä istui olohuoneessa kuunnellen levyä, ja minä ihmettelin, miten joku voi kuunnella noin outoa musiikkia. Pidin Queenia aivan hirveänä. Olen kuunnellut "säännöllisesti" Queenia ehkä vuoden, vähän päälle, mutta siitä huolimatta olen jo monia vuosia pitänyt Queenista.

Suosikki kappale vaihtuu aina mielialan mukaan. Tällä hetkellä Don´t stop me now on ehdoton suosikki. Aivan ihana! Kappale halkeaa elämän ilosta, sitä on todella kivaa laulaa.

Leviathan

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #27 : Elokuu 30, 2005, 16:40:24 »
Kertakaikkisen mahtava yhtye. Toista yhtä mullistavaa ja ihanaa bändiä ei tule koskaan. Ainakaan minun elinaikanani. Heidän musiikkinsa on niin monimuotoista ja erilaista, ja Freddien ääni on niin.. vaihteleva. Hän osaa laulaa kauniilla, herkällä äänellä mutta yltää myös.. miten sen nyt sanoisi.. rajumpiin repäisyihin (eh..)? Ja Roger Taylor! Mikä ihana mussukka hän olikaan nuorempana! Voih. Koko bändi on.. miten sen sanoisi yhdellä sanalla? Huippu?
Pienempänä kuulemma vihasin Queenia. En itse muista tätä, minulla on vain muistikuva että ihastuin Another One Bites the Dust:iin jo pienenä.. En muista milloin Queen-innostukseni syttyi, mutta se alkoi siitä kun lainasin Greatest Hits-levyn kirjastosta joskus viime vuonna. Pitäisi ostaa se levy, mutta kun en saa raahattua itseäni levykauppaan..
En voi nimetä yhtä parasta kappaletta, mutta suosikkejani ovat ainakin Somebody to Love, Bohemian Rhapsody, We are the Champions, We Will Rock You jne jne jne.
Löysin (tai oikeastaan äitini löysi) vasta kirjastosta Freddie Mercuryn muistokonsertti-DVD:n. Se oli oikein mukavaa katsottavaa (paitsi se @£$¤ George Michael) siihen asti kun tuli We are the Championsin vuoro. Olin itkun partaalla ja jätin katsomisen kesken. Samoja tuntemuksia herättää myös Show Must Go On..
Voi Freddie, kunpa olisit vielä elossa.

Min

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #28 : Elokuu 30, 2005, 18:34:35 »
Pakko myöntää, että parempaa musiikkia ei löydy!(ei ainakaan ole tähän mennessä)
Queenin biiseihin ei varmaan koskaa täysin kyllästy.

Queenin kuuntelemiseen minut johdatti rakkaat ystäväni.
DontStop Me Now-biisin kertosäkeen osasin ulkoa ennen kuin olin
kuullut koko kappaletta. (Eräs pieni ystäväiseni taisi hoilaa aina joskus
sitä koulussa...)

Birkin

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #29 : Elokuu 30, 2005, 21:20:58 »
Voeh! Queenin musiikki on jotain niin uskomatonta! Olen siihen aivan koukussa. Kappaleista suorastaan karkaa päälle se suunnaton rakkaus musiikkiin, kokeilun halu, innostus ja nerokkuus. Ja Freddien tapa tulkita kappaleitaan on aivan uskomatonta. Hän todella on eläytynyt jokaiseen kappaleeseen.
Lisäksi minua viehättää Queenin tuotannon monipuolisuus. Kappaleista löyttyy sekä todella surullisia ja koskettavia että niitä, jotka räjäyttävät tajunnan seitsemänteen taivaaseen riemukkuudellaan.  

Levyistä minulla on omana ainoastaan Greatest hits I ja II, sekä Miracles älppärinä. Tosin kaikki paikkakuntamme kirjastosta löytyvät Queenit taitavat tälläkin hetkellä olla minun hyllyssäni.

Queeniin ihastuin eräällä hyvin pitkällä ja puuduttavalla automatkalla. Kaikki alkoivat olla jo hieman väsyneitä ja äreitä, kunnes joku laittoi Queenin levyn soimaan. Ensimmäinen kappale oli Bohemian Rhapsody ja heti oli tunnelma katossa ja kaikilla hymynpoikanen suupielessä:)

Queenin musiikki on myöskin eritäin inspiroivaa. Sain innoituksen erääseen tarinaani kuunnellessani Greatest hits I.  Joskus todella harmittaa, että Freddie ei ole enää elossa ja Queenin varsinainen kulta-aika on jo ohi. En koskaan voi päästä Queenin konserttiin ulvomaan onnesta, eh...

God save the Queen

Eristynyt Satanisti

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #30 : Syyskuu 12, 2005, 14:17:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Kuuttis"
Voi, minä pidän! Freddie on jumalaisen hyvä laulaja,

Brian May on uskomattoman hieno kitaristi myös. Keh keh.

A night at the Opera. Mutta se on aivan tajuttoman hieno levy, ehkä parhaimpia tietämiäni. Aivan uskomaton levy, oikeasti. Lempilauluni ovat '39 (ihastuttava mukanalaulamisbiisi) Sweet Lady, Seaside Rendezvous (tätä on pakko kuunnella joka ystävänpäivä
Lainaus käyttäjältä: "Kuuttis"

... Hehkutan myös Freddyä ja Briania!! Ja samaan tapaan A Night At The Opera- levyä. Seaside Rendezvous ja Lazing on a sunday afternoon sekä Death on two legs ovat sairaan hyviä lauluja!

Tuli kerrattain puhetta kaverin kanssa, että olisi mahtavaa lähteä Queenin keikalle jos Freddie vaan olisi hengissä... Olen nimittäin vahvasti sitä mieltä ettei Queenin konsertti ole mitään ilman häntä! Voi kun olisin kerran saanut tavata Freddyn *itkee vuolaasti*

Kerran erehdyin lainaamaan kirjastosta videon Queenista (olin tuolloin niin tuore fani-pökäle etten tiennyt Freddien olevan kuollut). Kun sain filmiltä selville ettei laulaja elä (ja kaikki kuolemaansa liittyvät asiat), järkytyin niin pahasti että itkin aika pitkään.. Vaan sellaista se on tuo fanin elämä :,-)

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
Queen
« Vastaus #31 : Syyskuu 27, 2005, 20:21:36 »
Queen <3
Miun lemppari, vaikka Mercury kuolikin, Queen elää aina ja ikuisesti. aamen ^^ Mitenköhän minä olen tykästynyt näihin vanhoihin bändeihin, kuten serkkuni sanoi "lempi artistini tuppaavat olemaan kuolleita"
The show must go on, kappaleeseen ihastuin todella kun olin katsonut Moulin Rouge musikaalin.
A Kind of Magic ja Radio ga ga, ovat jotain päivän piristyksiä. Vaikka olisi kuinka masentunu quuenia peliin ja jopas elämä hymyilee taas ihmeen mallikkaasti. ^^
Siskoni ei ymmärrä Queen faniuttani ja tulee väkipakolla pelaamaan simsiä.
se ei arvosta huippu musiikkia, kuuntelee vaan jotain Aguileraa.
Nyt pitää mennä, tulen fanittamaan myöhemmin lisää :>
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

White Queen

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #32 : Marraskuu 30, 2006, 10:39:32 »
Löytyihän täältä Queenistakin kun vähän kaivoi :)

Voi, minä löysin tämän taivaallisen yhtyeen tuossa reilut kaksi vuotta sitten. Ja sille tielle jäin; ei ole löytynyt mitään vastaavaa sen jälkeen.    
     Lumoonnuin täysin Greatest hits -levyistä. Varsinkin ykkösestä! Sittemmin hankin kaikki 70-luvulla ilmestyneet albumit, mukaan lukien Live at the BBC ja vuoden '79 livetuplan. (Olen melkoisen katkera, ettei minulla ole ollut minkään maailman mahdollisuutta nähdä kokonaista Kuningatarta livenä, koska satuin olemaan kolmen vanha Surun vuonna 1991.) Lisäksi minulla on Innuendo ja The game, sekä greatest hits ykkönen ja kakkonen.
     Suosikkialbumini ovat Queen, Sheer Heart Attack ja A Night at The Opera. Lempikappaleikseni voisin tiivistää (hankalaa on; rakastan melkein jokaista laulua..) seuraavat: Doing Alright, Killer Queen, In The Lap Of The Gods, Bohemian Rhapsody, Lazing On A Sunday Afternoon... (Aargh, tuskaa...) The Millionaire Waltz, Drowse, I'm Going Slightly Mad ja You Don't Fool Me. Hmmmh, tulipa tosi tiivistelmä :D
    Hallelujah. Nyt loppuu tämä pölpötys!

Ups. Olinkin kirjoittanut tänne jo; tosin vanhalla käyttäjälläni (olin jo unohtanut sen!)

Enskuli

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #33 : Marraskuu 30, 2006, 19:06:05 »
Queen on kyllä yksi kaikkien aikojen parhaimmista bändeistä. Kuka voisi olla pitämättä? En minä ainakaan. En muista koska olisin ekan kerran Queenista kuullut, varmaan tosi pienenä.

En omista yhtään levyä, mutta paljon niitä on tullut kirjastosta lainailtua. Nytkin on lainassa se Greatest Hits I, II & III Platinum Collection. Ja ahkerasti sitä on kuunneltu. Lempibiisejä en osaa sanoa, kaikki mitä oon kuullut on niin mahtavia! Lemppareita tällä hetkellä I Want It All, Radio Ga Ga, Another One Bites The Dust, Innuendo ja tietenkin We Will Rock You, We Are The Champions, The Show Must Go On ja Bohemian Rhapsodya ei saa unohtaa. Se on oikeasti yksi parhaista lauluista mitä kukaan on koskaan tehnyt!

Tänään katselin Freddie Mercury Tribute Concert Special 10th Anniversary Edition-DVD:tä. Ja se oli mahtava! Vaikka muut laulavat niitä lauluja, se on silti todella mahtava. Menee kylmät väreet kun vain ajatteleekin niitä esityksiä :D

Poissa papitsu

• Vuotislainen
Queen
« Vastaus #34 : Joulukuu 07, 2006, 09:02:10 »
Minulle Queen oli aina semmonen "ihan kiva" bändi, kun sitä en ennen ollut kunnolla edes kuullut. Sitten sattui kohdalle tuo Yle Teeman Queen-teemailta, ja rakastuin.

Loistavaa musiikkia. Oikeissa kohdissa hyvinkin progea, mutta ei kuitenkaan liian. Vaikea kuvailla Queenin musiikkia. Loistavasti saatu yhdistettyä monta erilaista musiikkityyliä yhteen. Ja ne stemmat... Levyjä en vielä omista yhtään, kuitenkin tarkoituksena olisi tuo Platinum Collection pistää tilaukseen. Kirjastosta olen vähän levyjä lainaillut. Ja Freddie oli loistava esiintyjä. Rauha hänen sielulleen. Loistava säveltäjä, loistava laulaja.

np. Queen - Sail Away Sweet Sister
Tyhjää.

Georrziina

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #35 : Joulukuu 07, 2006, 14:40:11 »
Queen on mielestäni mailman parhaita bändejä!Vihdoin minulla on jopa 3 levyä. pidän juuri sellaisesta musiikista kun Queen. (kuten saattaa huomata jos tuntee minut, sillä lempi bändejä ovat mm. HIM, nirvana, Green Day, metallica ja tietysti Queen)
saatan kuunnella välillä jotain muunkin tyylistä musiikkia, mutta en yleensä(suurin syy on kaverini ja harrastukseni) koska olen koulun koneella en kerkiä kirjoittaa enempää, mutta tulette näkemään minut tällä foorumilla useaminkin!

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Queen
« Vastaus #36 : Joulukuu 12, 2006, 19:20:01 »
Ojojjoj, Queen! *menee maahan polvilleen ja kumartaa*

Kuunnelkaahan tusinateinipoppibändit Queenia, niin tiedätte mitä on oikea musiikki! Queen kuuluu niihin bändeihin, joita minä kunnioitan hatun poistolla (muita mm. Beatles, Kiss, Rollarit (joista kylläkin vain ensiksimainittu yltää suurimpiin suosikkeihin)...), upeaa pitkäjänteisyyttä, UPEAA MUSIIKKIA!

En tarkalleen ottaen muista, missä olen Queeniä ensimmäisen kerran kuullut,  mutta luultavasti ensimmäinen kuulemani Queenin biisi oli We Will Rock You jonkin jääkiekkomatsin erätauolla.

Mikä sitten tekee Queenistä niin ylivoimaisen? En tiedä, jotenkin musiikki on minun mittapuussani sitä kunnon perinteistä rockia, on kitaraa ja rumpua ja persoonallinen laulaja. Queeniä kuunnellessa tekee mieli jammailla - bändin musiikki myös teki elokuvasta Highlander jokseenkin katsomisen (tässä tapauksessa kuuntelemisen) arvoisen omalla lisäsäväyksellään.

Tietenkään minulla ei ole yhtä tiettyä suosikkia, pidän perinteisistä biiseistä We Will Rock You, We Are the Champions sekä Friends Will Be Friends. Kaikessa hulluudessaan Bohemian Rhapsody on loistava. Eikä käy väheksyminen One Vision, A Kind of Magic ja Princes of the Universeakaan. Mutta kuitenkin ehkä kaikkein mieluiten kuitenkin fiilistelen Who Wants to Live Forever -kappaleen laulamattoman version, Foreverin, parissa.

Ja siinä olivat tältä osaa minun sanottavani Queenistä...

//Täydennämpäs nyt samaan hengenvetoon tännekin, elikkäs Love of My Life ja Bijou kuuluvat tätä nykyä suosikkirakkausjättöitkupiiseihini, joskin ultimatesuosikkini Queenin piiseistä on Killer Queen. En tiedä mistä se johtuu, se vain on. Ihana melodia. Ihana Freddie.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2008, 01:20:32 kirjoittanut Ginger »
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Drucella

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #37 : Joulukuu 20, 2006, 18:41:22 »
Ooh, Queen...
Nyt en enää tunne olevani ainoa.

Pidän itseäni aika suurena Queen-fanina. Omistan lähes kaikki albumit, suurin osa on tosin lp:itä, joten kuuntelu on aika ikävää siltä osalta.

Minusta paras Queenin albumi on ehdottomasti a Night at the Opera. Love of my life, niin (ah) ihana kappale sai ensikuulemallani minut itkemään Freddien kamalaa kohtaloa. Mies osaa laulaa niin kauniisti.
Death on two legs (Dedicated to...) saa vihan nousemaan pintaan, jos sattuu muistamaan 'sen ärsyttävän tyypin tuosta naapurista'.
Seaside rendezvous ja Lazing in the sunday afternoon hymyilyttää aina, ja '39, Prophet's song, Bohemian rhapsody ja I'm in love with my car laulattaa aina kun kuuntelee. Levyllä on yksi ainoa laulu, jota en siedä kuunnella: Sweet lady. (Tämähän on tietenkin mielipideasia, jos joku tykkää niin tykkää)
Mutta (ärr) 80-luvun Queen on kamalaa. Ne kaikenmaailman syntetisaattorit ja... yök.

Mikä minäkin olen tässä arvostelemaan... *virn*

Mielestäni Queen tekee mahtavaa musiikkia, ja kiroan minäkin sitä, että synnyin niin myöhään, etten voinut elää Queenin ollessa vielä pystyssä. Kunnolla.

Magma

• Ankeuttaja
Queen
« Vastaus #38 : Joulukuu 22, 2006, 13:41:38 »
Olen jotenkin aina tiennyt, että jossain vaiheessa tulen tähän yhtyeeseen tutustumaan paremmin. Nyt niin on käynyt. Olen aivan myyty. Mercuryn kaltaista show-miestä tuskin tulee toista. Se antaumus ja ne suuret eleet. Omalaatuista ja hienoa musiikkia tekivät, täytyy myöntää. Ja Freddien uskomaton rohkeus vetää loppuun asti, tietäen että aika on vähissä. Mahtanut olla myös yhtyeen muille jäsenille todella raskasta katsoa kun hyvä ystävä kärsii. Pakko oli tämän verran kommentoida, nyt takaisin joulu-askareiden pariin.

Knight Rider

• Ankeuttaja
Vs: Queen
« Vastaus #39 : Lokakuu 15, 2007, 20:28:36 »
Oii, Queen on tosiaankin mahtava! Tosin ilman Freddietä se ei ole läheskään niin hyvä, miss ya Freddie. :( Biisit ihan mahtavia, parhaita Bohemian Rhapsody, We Are The Champions ja We Will Rock You tietysti. BR:ää kuunnellessa tulee tippa linssiin väen vängällä. Hitto ku saatais Freddie takas.

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Marraskuu 19, 2007, 18:04:54 »
Olen jotenkin aina tiennyt, että jossain vaiheessa tulen tähän yhtyeeseen tutustumaan paremmin. Nyt niin on käynyt.
Minulle kävi oikeastaan aivan samalla tavalla. Olen tuntenut Queenin varsin hyvin jo vuosia, mutta en ole koskaan perehtynyt sen historiaan tai tuotantoon syvällisemmin. Ennen ajattelin että bändin progressiivinen ja ennakkoluuloton musiikki ei koskaan aukeaisi minulle kunnolla. Viime aikoina olen kuunnellut Queenia enemmän kuin koskaan aikaisemmin ja voin sanoa rakastavani bändin teoksia, tosin kaikki omaperäisimmät biisit eivät vieläkään aukea minulle kunnolla. Queen on legenda, jonka vaikutusta musiikkiin ei unohdeta koskaan. On surullista että Freddie Mercury, yksi lahjakkaimmista musiikoista joita on koskaan elänyt, kuoli niin nuorena. Hän oli todella taitava säveltäjä ja loistava esiintyjä jolla oli voimakas, monipuolinen, laaja-alainen ja kaikin puolin hieno ääni. Aikaisesta kuolemastaan huolimatta Mercury ja Queen jättivät pysyvän jäljen musiikkimaailmaan rikkomalla genrejen rajat ennen näkemättömällä tavalla. Bohemian Rhapsody on loistoteos, kuten myös muut suosikkini bändin tuotannosta: The Show Must Go On ja Frends Will Be Friends.

Ja Freddien uskomaton rohkeus vetää loppuun asti, tietäen että aika on vähissä. Mahtanut olla myös yhtyeen muille jäsenille todella raskasta katsoa kun hyvä ystävä kärsii.
Sanos muuta. Moni muu olisi Freddie Mercuryn tilanteessa tehnyt toisin: alistunut ajatukseen edessä olevasta estämättömästä kuolemasta ja lopettanut musiikin teon ja kiertämisen. Mercury kuitenkin päätti tehdä viimeiseen päivään asti sitä mitä eniten rakasti ja elää mahdollisimman tavallista elämää, ilmoittaen julkisuuteen sairaudestaan vasta päivää ennen kuolemaansa. Se kertoo paljon miehen intohimosta musiikkia kohtaan.

Macy

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Huhtikuu 06, 2008, 14:53:13 »
Niimpä niin, yksi aikojen suurimmista rockyhtyeistä, Queen.

Mistä aloittaisin... No ensinnäkin, Queenin tuotannon kokeminen loistavana on yksilöllistä lähinnä varmaankin sen takia, että bändillä ei ole koskaan ollut mitään tiettyä tyylilajia, joita jokainen albumi edustaisi. Musiikillisesta Queen on eliittiä: Freddie Mercuryn ääni ja piano, miesten loistavat säveltäjä-sanoittaja taidot ja Brian Mayn virtuoosimainen kitaransoitto kolikon kera yhdistettynä Roger Taylorin ja John Deaconin keskinkertaiseen soittoon on suorastaan kuninkaallinen yhdistelmä.

Queenin tuotantoon tutustuin ala-asteella, kun isä bändin minulle esitteli. Erityisen hienona olen kokenut bändin 70- luvulla tehdyn musiikin. Omistan kaikki studioalbumit, osan alkuperäisinä vinyyleinä. Queen edustaa minulle sitä koskettavinta ja puhtainta musiikkiskaalaa...

En menisi väittämään, että Queen olisi ollut ennallaan Mercuryn kuoltua, mutta vaikka John Deacon erosi ja Mercury haudattiin May ja Taylor jatkoivat legendan kulkua eteenpäin loistavan nokkamiehen johdolla. Paul Rodger on niitä harvoja solisteja, jotka kunnialla kykenevät Queenin lauluja esittämään, niin äänivarojen kuin kunnioituksenkin puolesta. Freen ja Bad Companyn entinen keulahahmo on musiikillisesti vähintäänkin yhtä lahjakas kuin yhtyeen muutkin jäsenet. Eli ei minulla ainakaan valittamista nykyisen tilanteen takia ole. Brian May voisi virtuoosian taidoillaan huoletta opettaa professorin arvolla tähtitiedettä Oxfordissa, huolehtimatta rahan saannista. Tosiasiahan on, että vaikka bändin miehet Freddietä lukuunottamatta ovat olleet yliopistokoulutettuja neroja (Brian May todellakin on professori ja opettaa tähtitiedettä), tuskin miehet ovat päivääkään bändiuransa lomassa niiden arvojen mukaista työtä tehneet, kyllä elanto on tienattu Queenilla.

Kiteytettynä Queen on paljon muutakin kuin Show must go on, We will rock you tai We are the champions. Itselleni meluisimpia kappaleita ovat Spread your wings, Don't stop me now, Tie your mother down ja Seven seas of ry. Toivottavasti joku sai selvän sepostuksestani.

Niko Tapani

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Huhtikuu 10, 2008, 18:30:23 »
Kyllä, kyllä!

Queen on ehdottomasti suosituin bändi, minkä tiedän, ja onko ihmekkään!
Mahtavaa musiikkia, kuten We are the champions, we will rock you, bohemian rhapsody, another one bites the dust, jne.

Queenin tielle ajauduin, kun kuuntelin Another One Bites the Dust.
Kuulin sen jostain Youtuben videoista.

Ja jep, aivan liian myöhään olen minäkin syntynyt. :(

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Kesäkuu 25, 2008, 13:32:33 »
Olen ehdottomasti samaa mieltä Macyn kanssa Paul Rodgersista, joka on siis kiertänyt tätä nykyä kaksijäseniseksi supistuneen Queenin kanssa ahkerasti viime vuosina. Vokalistina Rodgers ei – yllätys! – mielestäni yllä Freddie Mercuryn tasolle, mutta hän osaa luoda Queenin vanhoista hiteistä omannäköisiänsä versioita eikä hänellä todellakaan ole mitään hävettävää. Hänellä ei ole samanlaista suoraan sielusta purkautuvaa luontaista lavaesiintyjän karismaa kuin Mercurylla, mutta sen sijaan hän eläytyy musiikkiin koko kehollaan, omalla tyylillään – ja se on todella hienoa katseltavaa. Katsoin maanantaina Mercuryn muistokonsertin keväältä 1992, ja vaikkei yksikään monista bändin kappaleita esittäneistä eturivin muusikoista yltänyt Elton Johnia lukuun ottamatta lähellekään alkuperäisesittäjän tasoa, on huomionarvoista ettei oikeastaan kukaan yltänyt myöskään Rodgersin tasolle. On jokseenkin selvää ettei Queenin syksyllä ilmestyvä The Cosmos Rocks -albumi nouse millään samalle tasolle kuin bändin legendaarisimmat ja ikimuistoisimmat levyt, eikä yhtyeellä liene muutenkaan paluuta vanhoihin aikoihin – Mercuryn panos Queenissa oli niin uskomattoman merkittävä ja monipuolinen – mutta toivon todella yhtyeelle ja Rodgersille menestystä myös tulevaisuutta silmällä pitäen. Ja toivoisin todella näkeväni bändin joskus livenä – musiikkimaailmaa näin rajusti muokanneen ryhmityksen näkeminen olisi takuulla näkemisen arvoinen elämys.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2008, 18:31:41 kirjoittanut Browey »

Viivih

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Kesäkuu 25, 2008, 14:47:55 »
Mäkin olen kuullut jonkun verran Queenin tuotantoa ja tykännyt siitä, vaikka olenkin kuullut suurinpiirtein vain ne soitetuimmat biisit mutta kyllä oon ajatellut ladata kaikki biisit. Mahtava bändi ja Freddie kyllä osaa laulaa. Siis senhän ääni on omalaatunen mut se on aika kipeen hyvä laulamaan. Lempibiisini kuulemastani Queenin tuotannosta on Don't stop me now, menevä ja hyväntuulinen kappale. En kyllä voi itseäni Queen-faniksi väittää, mutta on sitä ihan hauskaa kuunnella.
^^En siis ole kuunnellut Queenin tuotantoa ilman Freddie Mercurya.

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #45 : Heinäkuu 20, 2008, 21:08:21 »
Minä kiinnostuin Queenista tässä vähän aikaa sitten. Tai on tuosta jo yli vuosi, mutta melko lyhyt aikahan sekin on. Eräänlainen laukaisija taisi olla se, kun katsoimme yläasteen musiikintunnilla dokumentin ko. yhtyeestä ja sen jälkeen kuuntelimme biisin nimeltä The Show Must Go On. Niin, olinhan minä siitä biisistä tykännyt jo aiemminkin, mutta mahtavista kaiuttimista kuultuna se todellakin ui suoraan selkäytimeen eikä ole poistunut sieltä vielä tähän päivään mennessä - tuskin tulee koskaan poistumaankaan. Pienen hetken ajattelin, ettei mikään ole parempaa, nykyään olen hieman rauhoittunut sen suhteen. Elämää suurempi kappale joka tapauksessa.

Aloin tutustua yhtyeen tuotantoon hieman enemmänkin. Kuuntelin biisejä. Nykyään omistan levyn (en muista nimeä) ja Live In Rio -DVD:n.
Jossain vaiheessa minusta tuntui siltä, ettei tämä musiikki ehkä olekaan ihan minua varten. En tiedä, kaikki biisit kuulostivat jotenkin mystisesti samalta ja jotkut jopa yhdentekeviltä ilopillerirallatuksilta (anteeksi). Ihmettelin ja hämmästelin, en kuitenkaan luovuttanut. Nykyäänkin tutustumisprosessi on vielä hieman vaiheessa, mutta onhan se kyllä hyvä bändi!

Koko orkesterin loisto perustui hyvin pitkälti Freddie Mercuryn erikoislaatuiseen ääneen, siksi en oikein lämpene noille comeback-hommille. Mitä muka on Queen ilman Mercurya? Ei yhtään mitään.
Voi voi, hehkutanpa tuota Freddien ääntä vielä hieman lisää (sitähän ei koskaan voi tehdä liikaa). Herran äänestä löytyi kaikkea: voimaa, tunnetta, aivan erikoislaatuisen upea sointi, laaja ääniala... Välillä hieman liian korkea minun makuuni, mutta voi hitto miten loistavat tulkitsijankyvyt. Niiden takia voinkin sitten antaa anteeksi miltei mitä tahansa.

Toinen hienous ovat vahvat sävellykset. Sanoituksiin en vielä ole oikein perehtynyt, vaikka ehkä pitäisi. Sellainen "I love you" -kama vain ei ole minun tyyppiäni... Esimerkiksi Bohemian Rhapsody ja The Show Must Go On toki ovat todellisia mestariteoksia noin niin kuin sanoituksiltaankin, mutta muuten en sitten tiedä. Välillä tuntuu siltä, että noissa hoetaan vain yhtä lausetta ja siinä se. Toivoisin siis hieman lisää sanomaa.
Mutta tuosta musiikillisesta puolesta vielä: Queen yhdisteli taitavasti erilaisia musiikkityylejä verrattoman omalaatuiseksi kokonaisuudeksi. Siitä pidän.
Niitä rokkipaloja en kylläkään oikein jaksa kuunnella, enemminkin tykkään niistä hitaammista kappaleista. Niistä mahtipontisen komeista ja herkän kauniista sekä niistä, jotka ovat vähän kumpaakin.

Brian May oli epäilemättä hyvä kitaristi, vaikka en pidäkään itseäni pätevänä arvioimaan kenenkään taitoja sillä saralla. Yleensä en ymmärrä moisen virtuoositilutuksen päälle, mutta May kyllä osasi.
Minä tykkään myös siitä rumpalista jollain tapaa. Taylor näyttää jollain tapaa... suomalaiselta. Tuli mieleen, että Salatuissa elämissä oli muuan hänen näköisensä sivuhenkilö joskus vuonna yksi ja kaksi.

Livenä Queen oli luullakseni avain omaa luokkaansa. Ainakin tuon DVD:n perusteella vetäisin tällaisen johtopäätöksen. Biisit eivät välttämättä kuulostaneet yhtä hyvältä kuin levyllä, mutta jumalauta miltä ne tuntuivat ja näyttivät! Mercury oli lavaesiintyjänä jotain ainutlaatuista. Hän heittäytyi musiikkiin sydämellään ja kehollaan. Minähän en mitään tanssista ymmärrä enkä kyllä haluaisikaan ymmärtää, mutta Freddien mahtipontiset liikkeet ja luontevan kaunis askel sekä ryhti olivat hienoa nähtävää. Lisäksi hänen tulkitsemistaan oli ilo katsella. Mies suorastaan vapisi musiikin kourissa, välillä näytti siltä kuin voisi milloin tahansa alkaa itkeä, ja tuo eläytyminen välittyi jopa televisioruudun läpi ottaen katsojan valtaansa. Hyvä hyvä.
Tuota DVD:tä katsellessani havaitsin muuten erään seikan; aina kun Freddie hyppäsi koskettimien taakse, tiesin että oli hyvä kappale tulossa. Poikkeuksetta.

Parhaita kappaleita on vähän vaikea sanoa... Olen vielä niin alussa matkallani Queenin maailmaan, että en tunne tuotantoa kovinkaan kattavasti. En nyt haluaisi luetella tähän jotani superhittilistaa, kun kyllä vähemmän tunnetun tuotannon puolelta löytyy varmasti ihan yhtä lailla hyviä biisejä. Minä vain en välttämättä tiedä niitä.
No The Show Must Go On on tietenkin minulle se rakkain. Aina, luullakseni.
Muita hyviä?
It´s a Hard Life ja Is This the Word We Created ovat ponkaisseet massasta tässä vähän aikaa sitten. Siis minun henkilökohtaisella arvosteluasteikollani.
Who Wants to Live Forever on jälleen kerran uskomattoman komea. Kyllä Briankin osaa laulaa.
Radio Ga Gasta pidän jostakin kumman syystä. Muu tosin on lähes turhaa, mutta "All we hear is Radio ga ga/Radio goo goo" on taattua päässäsoimiskamaa. En voi olla pitämättä.

Voi voi, kun Mercuryn piti kuolla niin aikaisin... Surullinen kohtalo hänellä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2008, 22:15:08 kirjoittanut Kuupposen päivä »

Epatto

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Heinäkuu 28, 2008, 16:00:52 »
Queen. Kyllä minä pidän siitä. Pidän kovastikin.

Olen niitä ihmisiä, jotka on tunteneet iät ja ajat Queenin kuuluisimmat hitit (Bohemian Rhapsodya lukuunottamatta, sen kuulin/kuuntelin vasta muutama vuosi sitten), kasvaneet niiden kanssa, mutteivät kuitenkaan fiksahtaneet niihin. We will rock you on ehkä ensimmäisiä Queenin kappaleita, joista minulla on muistikuvia lapsuudesta, on aika mieleenpainuva tämä rytmi.
Kuuntelin siis Bohemian Rhapsodyn, kun tuntui, että olen missannut jotain suurta, ja niin olinkin. Ihan mahtava kappale, kulminoi Queenin musikaalisen nerouden. Omituinen ehkä, mutta juuri sellaisesta musiikista pidän. Luukutin kappaletta satunnaisesti silloin tällöin, kunnes keksin, että voisi ruveta kuuntelemaan muutakin bändin tuotantoa. Kuuntelin kaikki levyt viikonlopun aikana, ja se oli menoa se. Freddie Mercury nousi lempilaulajakseni tai yhdeksi niistä, aivan käsittämätöntä, millaisiin suorituksiin se ihminen kykeni. Ja millainen persoonallisuus oli.

Queenin musikaalisia vahvuuksia on ehdottomasti monipuolisuus. Hardcorehevarifanit valittivat Another one bites the dustin mukana astuttavalle popalueelle, mutta ne nyt eivät yleensä tiedäkään mistään mitään. Mahtavaa Queenissa on myös vokaalinen monipuolisuus: monikaan bändi tuohon aikaan tai edes nykyään ei hyödynnä stemmalaulantaa, liekö tuo sitten niin vaikeaa vai ovatko soittajat vaan niin ujoja.

Levyistä pidän eniten Innuendosta ja A night at the operasta, Jazzkin on raflaava, joskin kenties hiukan aliarvostettu levy. Kyseisen levyn alussa kuultava itämaisuutta henkivä Mustaphan intro vihjaa Freddien alkuperään, Bicycle Race on legendaarisuudessaan oiva pieraisu itsensä liian vakavasti ottavia artisteja päin.
Innuendo on synkkätaustainen, kenties juuri siksi niin mahtava levy. Freddie on tiennyt kuolevansa pian ("I guess I'm learning, I must be warmer now / I'll soon be turning round the corner now"), ja on halunnut puristaa itsestään parasta, mihin silloin kykeni. Mietin toisinaan, kuinka hänenkin läheisillään on mahtanut olla kauheata nähdä eloisa, persoonallinen ja säteilevä ihminen nujertuvan sairauden edessä kalpeaksi varjoksi. Viimeisessä videossa, These are the days of livesissa, nähdään vahanukkemainen ja laiha Freddie, joka kuitenkin katsoo intensiivisesti katsojaan ja kuiskaa viimeisiksi hyvästeikseen maailmalle: "I still love you."

Oi, olen rakastunut Queeniin, eikä tältä tieltä ole poistumista.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2008, 20:44:44 kirjoittanut Sol Angelica »

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #47 : Syyskuu 20, 2008, 12:35:11 »
Olen jotenkin aina tiennyt, että jossain vaiheessa tulen tähän yhtyeeseen tutustumaan paremmin. Nyt niin on käynyt.
Minulle kävi oikeastaan aivan samalla tavalla. Olen tuntenut Queenin varsin hyvin jo vuosia, mutta en ole koskaan perehtynyt sen historiaan tai tuotantoon syvällisemmin.

Minulle kävi myös samoin! Olin kuullut suurimman osan Queenin tuotannosta jo pienenä, mutta vasta viime talvena (olisikohan ollut?) tajusin miten mahtavaa musiikkia se oikein on. Minulla ei nyt oikeastaan ole mitään uutta sanottavaa tähän ketjuun, Queen on kyllä yksi maailman mahtavimmista bändeistä. Sol Angelicaa kompaten, rakastan stemmalaulantaa Queenin lauluissa!

Lempilevyäni tai lauluani, hui kamala, en osaa nimetä. A night at the Opera on kuitenkin ehkä kaikista rakkain levyni. Oikeastaan ei taida olla ainoatakaan Queenin laulua josta en pitäisi...

Lainaus
Ihan mahtava kappale, kulminoi Queenin musikaalisen nerouden. Omituinen ehkä, mutta juuri sellaisesta musiikista pidän. Luukutin kappaletta satunnaisesti silloin tällöin, kunnes keksin, että voisi ruveta kuuntelemaan muutakin bändin tuotantoa. Kuuntelin kaikki levyt viikonlopun aikana, ja se oli menoa se. Freddie Mercury nousi lempilaulajakseni tai yhdeksi niistä, aivan käsittämätöntä, millaisiin suorituksiin se ihminen kykeni. Ja millainen persoonallisuus oli.
Minunkin rakastumiseni Queeniin meni jokseenkin tuota rataa... Luukutin tosin Bohemian Rhapsodyn ohella myös Don't Stop Me Now'ta ja Radio Ga Gaa.

Tätä topikkia selatessa tuli sellainen olo, että käympäs kaivamassa sangen rutkulaisen Queenin paitani ja puen sen päälleni...
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #48 : Marraskuu 22, 2008, 15:24:11 »
Queen on ihana, taisin tuossa vasta vuosi sitten alkaa kunnolla kuunnella sitä :D Luokanopettaja pitää Queenista ja oikeastaan tutustutti meidän koko luokan tähän bändiin, viimeistään silloin kaikki pitivät Queenista kun leirikoulun discossa ei soitettu mitään muuta^^ Harmi vain, että Freddie taisi kuolla joskus niihin aikoihin kun olin 0-3 w...

En ollut ennen hirveästi kiinnostunut Queniin historiasta, mutta kun tuli kuunneltua näitä kappaleita enemmän niin kyllähän sitä vähän tutustui myös siihen historiaan, niin kuin Freddyn kuolemaan ja sellaiseen. Lempikappaleitani ovat varmaan A kind of Magic, Show must go on, Another one bites to Dust ja You're my best Friend... ja kyllä se Who wants to live Forever on myös aika hyvä... eli olen kuunnellut aika paljon näitä tunnetuimpia kappaleita^^

Taisi tulla aika sekava viesti, mutta so what..^^

- Bad Girl -
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #49 : Huhtikuu 04, 2009, 13:15:23 »
Okei joo, oli ihan pakko tulla tännekin. Kun nyt siis vaan on käynyt sellainen juttu että ihan yhtäkkiä Queen räjäytti tajuntani. Siis olenhan minä sitä kuullut vaikka kuinka kauan kun Mimmi siitä tykkää, mutta jotenkin kummallisesti ystävien kesken ollut Queen-singstartuokio teki omat temppusensa. En ole tajunnutkaan miten mahtava Queen on, musiikki on ihanaa ja aaaah. Freddie Mercuryn lauluääni on ihana, ja ah, ne stemmat! Ihkutuspurkaus tulossa. Roger Taylor on mun idoli, haluan tulla yhtä lahjakkaaksi rumpaliksi kuin hän, Brian May ja John Deacon hyyvin lahjakkaita, ja ah ah Freddien pianot! Lempilaulujani ovat Breakthru, Don't stop me now, Invisible man, Bicycle race ja Bohemian Rhapsody. Puolet lauluista on vielä kuulematta, enkä malta odottaa niiden kuulemista!

Tämä on hyvin epätavallista, muistan jokaisen nimen jo nyt!