Kirjoittaja Aihe: Luna Lovekiva  (Luettu 36981 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Luna Lovekiva
« Vastaus #50 : Tammikuu 04, 2010, 21:04:04 »
Lainaus
Ja kyllä mä tiiän, mikä on hintti, se opetettiin mulle uutena vuotena, ja mä Alicia, Oona, Minttu ja Saku alettiin käyttää sitä. Jos Luna olisi mies, hän varmasti olisi hintti!

Miksi pitäisi olla juuri mies, jotta voisi olla homoseksuaali? Onnistuu myös naisilta.

Mutta, Luna Lovekiva. Näen hänessä paljon itseäni, monet pitävät minuakin outona, ja joskus muinoin olin itsekin yksi koulun 'friikeistä'. Hänessä piilee suurta viisautta, jota monet eivät ulospäin näe. Arvostan henkilöitä ja hahmoja, jotka häpeämättä uskaltavat olla omia itsejään, vaikka heitä sitten kiusattaisiinkin siitä hyvästä. Se kertoo hyvästä itsetunnosta, joka taasen monilta muita halveksivilta puuttuu. Selkeästi Lunalla on voimakas luottamus itseensä, sillä hän ei ilmeisestikään tunne tarvetta muuttaa itseään, toisin kuin monet muut kiusatut.

On sääli, että friikeiksi leimattuihin henkilöihin ei todellisuudessa vaivauduta tutustumaan läheisemmin. Etenkin yläaste ikäisille (ja ikävä kyllä monille muun ikäisille myös, en kuitenkaan tahdo yleistää) on noloa tulla edes nähdyksi friikin seurassa, saati sitten kaveerata tämän kanssa.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #51 : Tammikuu 04, 2010, 21:11:10 »
Lainaus
Lainaus
Ja kyllä mä tiiän, mikä on hintti, se opetettiin mulle uutena vuotena, ja mä Alicia, Oona, Minttu ja Saku alettiin käyttää sitä. Jos Luna olisi mies, hän varmasti olisi hintti!
Miksi pitäisi olla juuri mies, jotta voisi olla homoseksuaali? Onnistuu myös naisilta.
Niinpä. Ja miksi se tekisi henkilöstä ärsyttävämmän? Minusta annat sellaisen kuvan, että Luna yrittää tahallaan olla "erilainen" ja siten ärsyttävä. Minusta Lunan ihanuus piilee juuri siinä, että hän ei yritä miellyttää tai ärsyttää ketään. Siinä sellainen erilaisuus, joka oikeasti olisi hyödyllistä opetella. Ja kukaan tuskin on homoseksuaali vain ärsyttääkseen muita :D En nyt oikein tajua tätä hinttijuttua.

deadpromises

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Tammikuu 04, 2010, 21:16:31 »
Tunnenpa taas itseni tyhmäksi... Outous on hyvä asia, mutta Luna on ärsyttävän outo. Tajusin vaan kerran, että hän on aivan *****! Teidän juttunne johtuvat siitä, kun te pidätte hänestä. Mäkin kävin kerran keskustelua jonkun kanssa loitsulootassa:

Mä: Tonks on paras
 Se toinen: Se on kammottava! :0
 Mä: Miten nii?
 Se toinen: Se nyt vaan on.

Perustelkaa tekin, miksi Dora on niin kammottava?

En haluaisi pahemmin tästä aiheesta enää keskustella, mutta luonteeni pakottaa minut takertumaan jokaiseen asiaan, mitä ihmiset sanovat.

Ymmärrän ja hyväksyn mielipiteesi siitä, että et pidä Lunasta. Ja että hän on mielestäsi ärsyttävän outo. Kukaan ei ole väittänyt, että sinun eriävässä mielipiteessäsi olisi jotain vikaa. Juttumme eivät liity nyt siihen, pidämmekö Lunasta vai emme, vaan siihen, että tahdomme perusteluja. Mielipide on mielestäni huono, jos sitä ei ole perusteltu. Ja voin vakuuttaa, että mm. äidinkielenopettajat ovat samaa mieltä kanssani. "Se nyt vaan on" ei riitä perusteluksi. Ei siihen, miksi joku on kammottava, eikä siihenkään, miksi joku ei ole kammottava, kuten tuossa Nymfadora Tonks -esimerkissä. Siinä kumpaakaan mielipidettä ei ole perusteltu.

Eli tällä yritän hakea sitä, että toivoimme vain perustelujasi tuohon hinttijuttuun, koska sitä hän ei tietojeni mukaan ole. Ja tosiaan, homoseksuaalisuus onnistuu myös naisilta, joten todennäköisesti jos Luna olisi miehenä "hintti", hän olisi sitä myös naisena. Tai sitten ei, mutta edelleenkin tässä on ideana se, että halusimme vain perusteluja.

Ja syvimmät pahoitteluni taas kerran tästä aiheeseen liittymättömästä (ainakaan kovin läheisesti tämä ei siihen liity) kommentista. Jospa nyt jätän teidät kaikki rauhaan tältä osin. :D

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #53 : Tammikuu 04, 2010, 22:17:35 »
Perustelkaa tekin, miksi Dora on niin kammottava?

Siitä voi keskustella jossain toisessa topicissa.

Mutta aivan kuten sinä kaipasit kunnollisia perusteluita siihen, että miksi joku ei pidä lempihahmostasi, niin mekin haluisimme kuulla kunnolliset perustelut siihen, miksi Luna on kamala ja ärsyttävän outo? Mikä herätti sinussa tämä syvän inhon tunteen?

Eikö Luna muuten mennyt Rowlingin mukaan naimisiin Lisko Scamanderin pojan (Rolfin) kanssa ja saanut kaksi poikaa? Ihan näin sivumennen kysyn. :D
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

deadpromises

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Tammikuu 04, 2010, 22:22:35 »
Eikö Luna muuten mennyt Rowlingin mukaan naimisiin Lisko Scamanderin pojan (Rolfin) kanssa ja saanut kaksi poikaa? Ihan näin sivumennen kysyn. :D

Meni. :D

Ja kuulostaa kyllä muuten Lunalle täydelliseltä parilta. (Miten taas eksyin tänne, vaikka vannoin, etten eksyisi? O_O)

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #55 : Tammikuu 04, 2010, 22:28:47 »

Ja kuulostaa kyllä muuten Lunalle täydelliseltä parilta. (Miten taas eksyin tänne, vaikka vannoin, etten eksyisi? O_O)

Ai, tuota minä en ole kuullutkaan. Mutta eikös Luna ja Dean olleet KV:ssä yhdessä, vai muistanko ihan väärin?
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Charlotte

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Tammikuu 06, 2010, 00:02:45 »
Nyt perustelen nämä Sushannan puolesta, koska on sama mielipide:

Ylirauhallinen: Luna on sellainen, et oho, iha sama, eikä ikinä riehu.
 Ruma: Lunalla on rumat vaatteet, hiukset ja ilmeet.
 Outo: Ei hän ainakaan normaali ole.
 Retiisimäinen: Jos Luna olisi kasvi, hän olisi retiisi.
 Hintti: Tai pikemminkin lesbo.
 Skeittijästi: Jos Luna olisi jästi, hän skeittaisi. Luna on sellaista tyyppiä.
 Ärsyttävä: Ärsyttävä ääni, ärsyttävän näköinen, puhuu ärsyttäviä asioita.

Nyt on perusteltu Sushannan puolesta, Sushannan pyynnöstä, olemmehan bestikset. <3 Olen Minttu.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #57 : Tammikuu 06, 2010, 00:10:30 »

Tietysti tämä on mielipide-kysymys, mutta ainakaan leffoissa en ole huomannut Lunan vaatteissa mitään rumaa. Minä tosin tykkään lähes aina kaikista hiukankaan erikoisesti pukeutuvista tyypeistä :P Ja Lunan hiuksetkin on miun mielesta leffassa kauheen nätit, mulle kelpais samanlaiset. Eikä Luna kyllä omasta mielestäni missään kohtaa ilmeilekään mitenkään erityisesti. En tähän hätään kyllä muista miten Lunan ulkonäköä kirjassa kuvailtiin...

Tämäkin minusta sinänsä hauskaa, että vaikka lesbojakaan ei voi pistää kaikkia samaan muottiin, niin se tietty stereotypia on olemassa, eikä Luna istu siihen muottiin sitten millään :D

Enpä oikein usko, että Lunaa jaksaisi skeittaaminen kiinnostaa. Tuskinpa se edes pysyisi laudan päällä :D

Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi, mutta noihin perusteluihin nyt oli pakko reagoida, kun olivat niin koomisia :D
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #58 : Tammikuu 06, 2010, 00:16:42 »
 Retiisimäinen: Jos Luna olisi kasvi, hän olisi retiisi.
 Ärsyttävä: Ärsyttävä ääni, ärsyttävän näköinen, puhuu ärsyttäviä asioita.
Enpä vielä kummoiseksikaan perusteluksi sanoisi. Minun on erittäin vaikea kuvitella Luna skeittaamaan, mutta se, mitä hahmot tekisivät jästeinä, taitaa olla vähän off. Lunahan meni edelleen naimisiin velhon kanssa ja sai lapsia, eli lesboksi en häntä heti nimittäisi. (Ja vaikka lesbo olisikin, niin tarvitseeko siksi dissata?) Retiisimäinen on tosin hauska sana, allekirjoitan :D Mikä tekee hänen puhumistaan asioista ärsyttäviä?

Oma suhteeni Lunaan oli rakkautta ensi silmäyksellä. Tunnen myötätuntoa, kun muut syrjivät häntä, mutta toisaalta ihailen sitä keveyttä ja rauhallisuutta, jolla hän sen kaiken ottaa. Hän on tyytyväinen itseensä, eikä tunne, että hänen pitäisi miellyttää ketään - hän ei ylipäätään tee mitään aiheuttaakseen reaktioita, se vain käy sattumalta. Se nostaa hänet yhdeksi suosikkihahmoistani, ja minusta Lunan elämänasenteesta voi itse kukin ottaa mallia. Itse en näe Lunaa mitenkään rumana, ja samaistun häneen toisinaan voimakkaasti. Se puoli, jossa en hänestä pidä, onkin sokea luottamus Ksenofiliukseen. Mutta se on vain ymmärrettävää, sillä käsittääkseni Luna ei ole omaksunut hirveästi kriittistä asennetta vaan pikemminkin avointa ajattelua, ja hänellä on selvästi läheinen suhde isäänsä etenkin äidin menetyksen seurauksena.

Charlotte

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Tammikuu 06, 2010, 00:25:02 »
Charlotte ja Sushanna mankuvat yhdessä:

Tämä on mielipideasia!

deadpromises

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Tammikuu 06, 2010, 00:27:19 »

Ai, tuota minä en ole kuullutkaan. Mutta eikös Luna ja Dean olleet KV:ssä yhdessä, vai muistanko ihan väärin?

Rowling kertoi chat-tilaisuudessaan 30.7.2007 Lunan elämästä Potter-kirjojen jälkeen. Kopioin tämän Harry Potter -fanien sivuilta, tarkalleen ottaen täältä:

Lainaus
Mitä tapahtui Lunalle? Menikö hän naimisiin?

Lunasta tuli hyvin kuuluisa taikamaailman luonnontieteilijä, joka löysi ja luokitteli monia uusia eläinlajeja (tosin hän ei koskaan löytänyt ruttusarvista niistaisikkiä ja joutui lopulta hyväksymään, että isänsä saattoi keksiä sen hatusta).

Hän avioitui (myöhemmin kuin Harry ja kumppanit) toisen luonnontieteilijän.Lisko Scamanderin lapsenlapsen Rolfin kanssa.

En muista, ovatko Luna ja Dean olleet yhdessä KV:ssä, ainakaan itselleni ei sellaista muistikuvaa ole jäänyt.

Niin, ja vielä tuosta Charlotten ja Susannan hämmästyttävän yhteneväisestä mielipiteestä Lunan ominaisuuksien suhteen: Edelleen saatte olla mitä mieltä ikinä vain tahdotte, mutta nuo Charlottenkaan mielipiteet eivät kyllä olleet kovin hyvin perusteltu. "Outo: Ei hän ainakaan normaali ole." Okei? Mutta ei siinä ollut silti perustelua. Perustelun pitäisi ehkä olla enemmänkin, sellainen, jossa kerrottaisiin tällaisia asioita: "Outo, koska Luna tekee/sanoo/käyttäytyy sillä tavalla, että..."
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2010, 00:31:47 kirjoittanut deadpromises »

Poissa Töyhtöhyyppä

• Vuotislainen
  • Kuuhulluus iski
« Vastaus #61 : Tammikuu 06, 2010, 11:19:45 »

Ylirauhallinen: Luna on sellainen, et oho, iha sama, eikä ikinä riehu.

.

Tuota... Pidätkö sinä -anteeksi- pidättekö te ylirauhallisuutta huonona puolena? Eikö se ole aika hyvä asia ettei riehu?

Ja voisitteko kertoa miten määrittelette normaalin?
"Tänään satun olemaan täällä - Huomenna jossakin toisessa paikassa. Minä kuljen kulkemistani, ja kun löydän hauskan paikan, pystytän telttani ja soitan huuliharppua."

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #62 : Tammikuu 06, 2010, 13:06:37 »
Charlotte ja Sushanna mankuvat yhdessä:

Tämä on mielipideasia!

Tottakai tämä on mielipideasia, sitähän tässä ollaan koko ajan sanottu! Kyse on vain siitä, mitkä mielipiteet ovat huonosti, ja mitkä hyvin perusteltuja ja siksi vakuuttavampia.
Voin minäkin olla sitä mieltä ettei minua ole olemassa, mutta ei se kovin vakuuttava mielipide ole, koska sille ei löydy kamalasti perusteluja.

Ja tuosta normaaliudesta, se käsitys mikä keskimäärin suomalaiseslla nuorisolla on 'normaalista' ihmisestä, on aika huolestuttava, etten sanoisi että jopa sairas. Normaalia on nuorison (edelleen keskimäärin, onneksi ei jokaikisen) mielestä se, että on ihan niinkuin 'kaikki muutkin'. Ja ei ole mitään muuta paljoa, kuin normaali. Liian vahvoja mielipiteitä ei saa olla, eikä saa edustaa esimerkiksi musiikkimaultaan tai pukeutumistyyliltään mitään liikaa, eikä varsinkaan jotain tiettyjä tyylejä/lajeja, vaikkapa 'ekohippiä' tai kuunnella klassista musiikkia. Ja se on olevinaan normaalia. Sairasta, sanon ma. Ja sori tämä offtopicillinen purkaus, mutta ehkä se osittain vähän liittyi tuohon Lunan epänormaaliuteen.
Minusta Luna on ihastuttava, ihailtava ja vahva ihminen nimenomaan ja juuri siksi, koska on oma itsensä eikä välitä 'angstaavista Tyliksen massateineistä'.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2010, 13:17:29 kirjoittanut Odotum »
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #63 : Tammikuu 06, 2010, 16:00:03 »
Ja täytyy muistaa, että se mikä on normaalia meille suomalaisille jästeille, ei ole normaalia puhdasveriselle brittivelholle tai -noidalle. Heillä on aivan eri kulttuuri kuin meillä, esimerkiksi juuri pukeutumisen suhteen. Dumbledore on epänormaali, koska se pukeutuu kaapuun ja viittaan! Ja kaikki hahmot voivat olla rumia, jos vain katsoo siltä kantilta ja korostaa mielipiteissään huonoja puolia (Dracon suipponaama, Hermionen suuret etuhampaat...).

Pakko sanoa vielä, että jos sinun/teidän perustelunne on tosiaan laatua "hintti: tai pikemminkin lesbo", niin ette taida tietää mitä "perustelu" tarkoittaa, koska tuon äskeisen "perustelu" oli enemmänkin tarkentava lisäys. Wikisanakirja kertoo perustelusta näin: "asiaan kerrotut perusteet, syyt ja mahdolliset taustatiedot; perusteiden esittäminen".

Enkä itsekään osaa muuten kuvitella Lunaa skeittilaudan päälle; mielikuvissani hän joko kaatuisi melko komeasti tai sitten hän vain seisoisi sen päällä eikä osaisi lähteä liikkeelle (kuten en varmaan minäkään osaisi). :D

Joten jos voisitte vaikka vastata seuraaviin kysymyksiin kattavasti ja perustellen, niin voin jättää tämän topicin rauhaan. :)

1. Miksi ylirauhallisuus on huono asia?
2. Mikä tekee Lunasta (puhdasverinen noita, ei jästi-suomalainen) ruman?
3. Mikä on teistä "normaali"?
4. Millainen ihminen on retiisimäinen? Onko se paha asia olla retiisimäinen?
5. Käytättekö te nyt sanaa hintti/lesbo haukkumasanana? Jos ette, mikä teidän mielestänne vihjaa kirjoissa siihen suuntaan, että Luna suuntautuu seksuaalisesti naisiin päin?
6. Mitä pahaa skeittaamisessa on? :D Miksi teidän mielestänne Luna skeittaisi?
7. Mikä hänen äänessään/ulkonäössään/puheen aiheistaan tekee hänestä ärsyttävän?

Charlotte

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Tammikuu 06, 2010, 21:34:44 »
 Ei kai mä ja Sushanna (käytetään Vuotista yhdessä) sanottu, että se ylirauhallisuus olisi huono puoli?
 Lunalla on rumat hiukset, ruma ääni ja rumat ilmeet.
 Normaali on sellainen, joka ei selitä mitään jostain ruttukuonoista, vaan käyttäytyy normaalisti.
 Retiisimäisyys on sellaista, että jos olisi kasvi, olisi retiisi. Sushanna olisi porkkana, ja minä peruna. <3 Lunankin tavalla teimme tämän testin, ja retiisi siitä tuli.
 Hintti on hauska sana. Ja ei Lunalla (ainakaan kirjoissa) ole ollut mitään suhteita poikiin, kuten kaikilla muilla.
 Ei kai me sanottu, että skeittaus on paha asia? Ja kun piirrämme Lunasta pilakuvai, aina tulee skeittilauta jalkojen alle.
 Lunan puhe jää soimaan korviin ärsyttävästi, vaatteet lilluvat yhä mielessä.

Nyt voitte jättää meidät rauhaan. :) Wohoo!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2010, 21:43:38 kirjoittanut Charlotte »

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #65 : Tammikuu 06, 2010, 22:21:24 »
Lainaus
Nyt voitte jättää meidät rauhaan. :) Wohoo!

Jos Charlotte ja Sushanna olette käsittäneet että tämä on joku henkilökohtainen hyökkäys teitä ja mielipidettänne vastaan, niin siitä ei ollenkaan ole kyse. :'D

Mutta joo, nuo 'perustelut' on mitä on.
Lainaus
Lunalla on rumat hiukset, ruma ääni ja rumat ilmeet.
 Normaali on sellainen, joka ei selitä mitään jostain ruttukuonoista, vaan käyttäytyy normaalisti.
 Retiisimäisyys on sellaista, että jos olisi kasvi, olisi retiisi. Sushanna olisi porkkana, ja minä peruna. <3 Lunankin tavalla teimme tämän testin, ja retiisi siitä tuli.
 Hintti on hauska sana. Ja ei Lunalla (ainakaan kirjoissa) ole ollut mitään suhteita poikiin, kuten kaikilla muilla.
 Ei kai me sanottu, että skeittaus on paha asia? Ja kun piirrämme Lunasta pilakuvai, aina tulee skeittilauta jalkojen alle.
 Lunan puhe jää soimaan korviin ärsyttävästi, vaatteet lilluvat yhä mielessä.

Onko muuten normaalius hyvä vai huono asia? Tai erilaisuus?
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #66 : Tammikuu 06, 2010, 22:28:17 »
Hintti ei ole hauska sana silloin, kun sitä käytetään haukkumatarkoituksessa. Voit olla varma, että montaa henkilöä se loukkaa, "läpälläkin" käytettynä - eikä vähiten sitä oikeasti homoseksuaalia. Se, ettei ole seurustellut kenenkään pojan (tai tytön) kanssa kouluaikana, ei tosiaankaan tarkoita, että olisi kiinnostunut vain saman sukupuolen edustajista. Ja Luna meni edelleen naimisiin miespuolisen velhon kanssa.

Ja kuten Odotum jo sanoikin, tämä ei ole henkilökohtainen hyökkäys teitä kahta kohtaan, eikä edes mielipidettänne vastaan. Perustelunne vain ontuvat. Ja kun mainitsette vihaavanne Lunaa, ja luettelette sellaisisia ominaisuuksia kuin "skeittijästi" ja "ylirauhallinen", niin jostain voisi vetää johtopäätöksen, että ne ovat asioita, joista ette pidä :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2010, 23:16:45 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #67 : Tammikuu 06, 2010, 22:47:18 »
Niin, minähän sanoin jättäväni teidät rauhaan. Jos perustelette kunnolla mielipiteenne. Nuo nyt vain eivät olleet kovinkaan kummoiset perustelut, vaikka yritin esittää teille apukysymyksiäkin. :/

Ok, eli teistä Luna on ruma, koska hänellä on pitkät vaaleat hiukset. Ja ääni, josta ei ole kirjassa mainittu mitään, mutta jonka leffaversiota en muita. Eikä hänellä ainakaan leffassa ollut muistaakseni hirveästi mitään ilmeitä, mielestäni hän oli melko ilmeetön, lähinnä hymyili silloin kun hymyilytti. Ei mitään outoja irvistelyjä (mitä Rupert Grint joskus tekee). Mutta joo, ulkonäköasiat on kunkin makuasia. Minusta Luna on kaunis ja pukeutuu persoonallisesti. :)

Normaaliudesta. Hagrid on friikki, se selittää kentaureista, lohikäärmeistä (kuten ruotsalaisesta ruttukuonosta) ja fletkumadoista! Dumbledore on epänormaali, koska se selittää vedenväestä ja feenikseistä! Matoisa-Lankku on omituinen, koska puhui yksisarvisista ja pokkuroijista! ...eli HALOO, tämä on Potter-maailma, missä taiotaan ja lennetään luudilla ja opiskellaan omituisia otuksia. Se on NORMAALIA tässä maailmassa. Selvä, se on epänormaalia jos MINÄ menisin tosissani puhumaan ruotsalaisesta ruttukuonosta jollekulle, joka ei ole lukenut Pottereita, ja uskoisin sanomaani, niin se olisi epänormaalia. Lunan tapauksessa kuitenkin, kaikki ne olennot joista hän puhuu, ovat todellisia. Koska hän on kirjanhahmo. Koska hän elää kirjan maailmassa. Koska se kirjan maailma on erilainen kuin tämä maailma. Koska se kirja on (oletettavasti) fiktiota.

Hintti ei ole hauska sana. Sitä käytetään haukkumasanana ja voi loukata ihmisiä. Ja olenko minäkin lesbo, ihan vain sen takia etten ole koskaan seurustellut kenenkään kanssa? Ja ei kirjoissa koskaan ole mainittu että esim. Goyle olisi seurustellut tytön kanssa, mutta en minä häntä siltikään sanoisi välttämättä homoksi. Saattoihan Lunalla olla säätöä jonkun pojan kanssa (jos häntä kouluaikana edes kiinnosti seurustelu), mutta sitä ei ole mainittu, koska kirjat on kirjoitettu Harry Potterin silmien kautta. Ja aivan kuten Aië tuossa edellä sanoi, Luna meni naimisiin miehen kanssa ja sai vielä kaksi lastakin. Tuskinpa lesbo ihan helpolla miehen kanssa menee naimisiin, harrastaa seksiä ja saa lapsia. Luna voisi olla hetero tai ehkä biseksuaali (ja nyt, lapsoset, opitte toisen uuden hauskan sanan! Biseksuaali tarkoittaa sitä, että ihminen voi tuntea seksuaalisia tai romanttisia tunteita molempia sukupuolia kohtaan. Voitte kylvää sitä sanaa nyt joka paikkaan!).

Jos piirrätte pilakuvaa Lunasta ja laitatte siihen skeittilaudan vitsin vuoksi, niin kyllä silloin tulee sellainen olo, että teidän mielestänne skeittaaminen on iljettävää ja kamalaa.

Charlotte

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Tammikuu 06, 2010, 23:35:53 »
 Noi teidän valitukset johtuu siitä, että me ollaan ainoat, jotka ei pidä Lunasta! Mitä meidän pitäisi perustella? Perustelkaa sitten, miksi te pidätte Lunasta.
 Josefiinalta Sushannalta oli tyhmää laittaa "hintti" tänne, mutta sitä käytän minäkin Lunasta. (Sushannan oikea nimi on Josefiina, mulle Susanna, teille Sushanna) Hintti on tässä iässä (11-12) muotisana, ja on "cool" käyttää sitä.

Poissa Stella Slash

• 4|\|71-p3310
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #69 : Tammikuu 06, 2010, 23:51:14 »
Mitä meidän pitäisi perustella?
Perustelematon mielipide on merkki tyhjistä aivoista, eikä sillä ole mitään arvoa.

Sushannan oikea nimi ei varmaan kuulu tänne, ja lisäksi se ei taida olla ollenkaan Josefiina, vaan alkaa U-kirjaimella.

Charlotte

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Tammikuu 06, 2010, 23:52:06 »
Perustelematon mielipide on merkki tyhjistä aivoista, eikä sillä ole mitään arvoa.

Sushannan oikea nimi ei varmaan kuulu tänne, ja lisäksi se ei taida olla ollenkaan Josefiina, vaan alkaa U-kirjaimella.

Ei oikeasti olekaan, mutta kaikille se on!

Poissa Stella Slash

• 4|\|71-p3310
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #71 : Tammikuu 06, 2010, 23:56:35 »

Ei oikeasti olekaan, mutta kaikille se on!
Höpö höpö.

Käyttäytykää kunnolla, tai soitan vanhemmillenne ja käsken niiden vahtia netinkäyttöämme vähän tarkemmin. Ja annan linkin kaikkeen mitä olette täällä kirjoitellut.  Ja juu, minä pystyn tekemään sen.

Charlotte

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Tammikuu 06, 2010, 23:58:57 »
 Sushanna ei pidä tästä...
 Ja mistä tiedät hänen nimensä? Josefiinaksi kutsuvat häntä kaikki, oikeasti. Nyt loppuu Vuotiksen käyttö, täällä vain kiusataan ja haukutaan. :( Kiitti vaan, saitte mut TAAS itkemään!

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #73 : Tammikuu 07, 2010, 00:00:49 »
Joo, 11-12-vuotiaana kyllä tekee ja sanoo kaikkea tyhmää sen takia koska kaikki muutkin. :)

Minä pidän Lunasta, koska hän on raikas tuulahdus Tylypahkassa; siinä missä päähenkilöillä on mietittävänään hirveän vakavia ja suuria asioita (kuten Voldemort), niin on ihanaa tavata tuollainen unelmoija, jonka ei tarvitse vaivata mieltään niillä asioilla. Luna on täydellisen sinut oman itsensä kanssa ja niin avomielinen kuin ihminen voi olla; hän luottaa muihin, mutta silti tietää ihan hyvin mitä mieltä muut ovat hänestä. Ja vaikka hän tietää, että muut koululaiset haukkuvat häntä Lööperi-Lunaksi, niin silti hän pysyy omana itsenään. Minusta se on mahtavaa ja osoittaa rohkeutta häneltä. Kuinka moni muu on muuttunut joksikin toiseksi kiusaamisen takia? Hän on täysin rehellisesti oma itsensä eikä esitä olevansa jotain, mitä ei ole.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #74 : Tammikuu 07, 2010, 00:03:40 »
Sushanna ei pidä tästä...
 Ja mistä tiedät hänen nimensä? Josefiinaksi kutsuvat häntä kaikki, oikeasti. Nyt loppuu Vuotiksen käyttö, täällä vain kiusataan ja haukutaan. :( Kiitti vaan, saitte mut TAAS itkemään!

Voi olla ihan fiksuakin pitää taukoa ja tulla takaisin sitten kun on kasvanut henkisesti ja kykenee keskustelemaan asiallisesti perusteluiden kanssa mielipiteistään.

Lunasta vielä sen verran, että oliko ne otukset, joista hän puhui, todella olemassa? Vai vain joitain hänen isänsä keksintöjä? En tähän hätään muista, todistettiinko kirjassa mitään suuntaan taikka toiseen...
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain