Kirjoittaja Aihe: Luna Lovekiva  (Luettu 32781 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Luna Lovekiva
« Vastaus #100 : Maaliskuu 10, 2012, 17:55:03 »
Pidän Lunasta erityisesti sen takia, kun hän on niin omalaatuinen - hyvällä tavalla tietysti. Mielestäni Luna on ihana, kun on niin erilainen kuin muut HP:n hahmot, ja hän uskaltaa olla erilainen. Mutta toisaalta, en tiedä, onko Luna itse tietoinen siitä mitä muut hänen tyylistään sanotaan. Ainakin tyttö tuntuu välillä vähän liiankin uneliaata. :D

Ja vaikka Luna itse olisi tietoinen siitä, mitä muut hänelle sanovat, niin mun mielestä on ihanaa kun hän ei ota niitä itseensä ja jatkaa normaalisti. Monet muut sarjan hahmot voisivat ihan hyvin suuttua ja alkaa pitää jonkinlaista mykkäkoulua, mutta ei, ja se on ihana piirre Lunassa! :)
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Jane Eyre

• British Hippie who never lived in Great Britain
  • Vuotislainen
  • Maybe someday I'll find the place for me to live.
  • Pottermore: OwlSparks24145
« Vastaus #101 : Huhtikuu 19, 2012, 21:31:31 »
Luna on jotain ainutlaatuista Pottereissa. Hän on niin omissa maailmoissaan, mutta silti niin tarinoihin kuuluva. Ilman Lunaa Feeniksin killasta eteenpäin kirjoista olisi puuttunut jotain. Luna on omalaatuinen, ja luultavasti kaikki mitä hän selittää on oikeasti totta, vaikkei kukaan oikein hänen juttuihinsa uskokaan. Luna on vaan niin paras. :)
You put your arms around me and I'm home.

LovekivaLunaLove

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Toukokuu 13, 2012, 09:02:24 »
Mielestäni Luna on yksi parhaimmista hahmoista koko sarjassa. Hän vie juonta eteenpäin sujuvasti seitsemännessä kirjassa ollessaan vangittuna Malfoylla. Ja ilman Lunaa kirjat olisivat mielestäni tylsiä, koska Luna tuo pirteyttä, ja hyvää asennetta kirjoihin. Lunalla on ihanan positiivinen asenne, eikä hän välitä kiusaamisesta. Hän osaa olla välillä vähän hupsu, mutta eihän hän tyhmä ole! Miksiköhän hän muuten olisi korpinkynnessä..?

Poissa Viulutyttö

• Vuotislainen
  • Pottermore: JinxStar23
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #103 : Toukokuu 21, 2012, 19:40:59 »
Luna on yksi lempihahmoistani Pottereissa. Rowlinghan on sanonut Lunan olevan Hermionen täysi vastakohta. Itse tunnistan itsestäni hermionemaisia piirteitä ja minulla olisi Lunalta paljon opittavaa. Luna ei välitä muiden arvostelusta vaan on aina oma itsensä. Hän on omaperäinen, mutta erittäin älykäs ja viisas. Hän on myös hyvä ihmistuntija. Ehkä Luna uskoo kohtaloon, sillä hän ei vaikuta pelkäävän tulevaisuutta tai epäonnistumista. Toki jos tuntisin Lunan, voisi joskus olla ärsyttävää kuunnella hänen outoja uskomuksiaan, mutta mielestäni on kunnioitettavaa pitää omista periaatteistaan ja mielipiteistään kiinni vaikkeivat muut niitä ymmärtäisikään. Luna on juuri sellainen henkilö, joka ei hyppäisi kaivoon muiden perässä. Luna on hahmo, joka on varmasti auttanut monia Potterien lukijoita pääsemään yli esimerkiksi kiusaamisesta ja ulkonäköpaineista. Aina kun Luna tulee paikalle, hän on kuin raikas henkäys viimeisten kirjojen synkkään tunnelmaan ja nostaa hymyn ainakin minun huulilleni. :)
Lontoo 7.7.2011 <3

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #104 : Kesäkuu 26, 2012, 11:29:49 »
Näkemykseni Lunasta on muuttunut lähes täysin muutamien vuosien aikana. Ennen pidin Lunaa hieman turhamaisena ja idioottimaisena hahmona, mutta nykyään hän on yksi lempihahmoistani. Lovekiva on saanut itselleni tunteen, etteivät erilaisuus ja omaperäisyys todellakaan ole pahasta, eikä muiden mielipideistä kannata välittää pätkän vertaa.
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #105 : Kesäkuu 26, 2012, 11:42:20 »
Näkemykseni Lunasta on muuttunut lähes täysin muutamien vuosien aikana. Ennen pidin Lunaa hieman turhamaisena ja idioottimaisena hahmona, mutta nykyään hän on yksi lempihahmoistani. Lovekiva on saanut itselleni tunteen, etteivät erilaisuus ja omaperäisyys todellakaan ole pahasta, eikä muiden mielipideistä kannata välittää pätkän vertaa.

Minusta on kiva, että Lunassa on näitä erilaisia puolia eikä hän ole yksinomaa "pilvissä." Hänestä löytyy teräviä kulmia pinnan alta ja älyä ja kykyä tehdä omat johtopäätöksensä. Pidän Lunasta. Hän on sellainen hahmo mihin samaistuu herkästi. Hän tuo myös mielenkiintoisia puolia esiin muista henkilöistä; Ginnyn rajoja katsomaton ystävällisyys, Harryn yksinäisyys, Ronin epävarmuus, Hermionen ilkeys... Luna on luonnonlapsi joka löytää yhteisymmärryksen taikaolentojen ja eläinten luota, ehkä helpommin kuin muiden ihmisten luota. Luna tietää paljon ja hänessä on paljon enemmän kuin mitä hänestä kerrotaan - hän on sellainen hahmo, joka on kiinnostava nähdä erilaisissa tilanteissa; esim. miten Luna ja Sirius tulisivat toimeen, mitä Luna tekisi jos hän löytäisi hirnyrkin, minkälainen Luna oli lapsena...

Poissa Lunar

• In Noctem
  • Vuotislainen
  • Pottermore: OwlPurple13890
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #106 : Elokuu 02, 2012, 20:00:28 »
Luna on lempihahmoni Pottereissa (ja oikeastaan kirjoissa yleensäkin). Hänellä on niin vahva itseluottamus, ettei pelkää ilmaista omaa mielipidettään, ihailen sitä. Hänellä on myös mahtava luonne, ja jokaisen yhtään avaramielisemmän on pidettävä hänesä, sillä eihän tuollaisesta ihmisestä vain voi olla pitämättä. En nyt sanoisi, että Luna olisi muutanut minua mitenkään, mutta hyvin lähellä se ainakin on ollut :)
Muistutan omasta mielestäni aika paljonkin Lunaa, joten ehkä siitä johtuu, että pidän hänestä niin paljon. Pitäisin varmasti muutenkin, mutta ei tuo ainakaan mitään haittaa.
Pidän myös elokuvien Lunasta, Evanna Lynch näyttelee häntä todella hyvin ja on aika lailla sellainen, joksi itsekin kuvittelin Lunan. Ei hän tietenkään täysin samanlainen ole, sehän olisi mahdotonta, mutta hyvin paljon kuitenkin.
The end
The songwriter's dead

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #107 : Elokuu 30, 2012, 10:02:02 »
Ensin Lunasta tuli mieleen outo. Mutta kun siitä hahmosta luki enemmän niin aloin pitämään siitä todella paljon :)

Oli ihana lukea kuinka Lunalla oli melkein kaikki itse tekemää (Ja jos en väärin muista, niin Lunan näytteliäkin teki itse korvakorut elokuvaan)

Mielestäni myös Luna onnistuttiin kuvaamaan elokuvassa hyvin :) Oli sellainen kuin hänet ajattelinkin :)

~D~
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Poissa GinnyW

• You gotta be kidding me...
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MidnightCloak26295
« Vastaus #108 : Syyskuu 15, 2012, 14:18:03 »
Minusta Luna on ihan okei. Se on välillä ihanan ärsyttävä 8D.
Harry: You´re white.
Sirius: No, i´m Black
Harry: Lol, stop joking!
Sirius: No, I´m Sirius

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #109 : Tammikuu 04, 2013, 21:48:36 »
Ah, ihana aihe!

Luna on ihan lemppari hahmoni. Mielestäni on ihanaa, kun hän on niin erilainen, rohkea, vahva, itsevarma ja outo. Hän ymmärtää ja on fiksu, ei häntä muuten olisi korpinkynteen lajiteltu....  Hän on myös kaikkien Row-tädin hahmojen lailla monipuolinen ja "samaistuttava" ( en kyllä tiedä miten Voldeen voi samaistua) by the way
Luna osaa tulkita ihmisiä, kuten KV:ssa Billin ja Fleurin häissä: Häät s. 156 rivi 15
Lainaus
"Terve Harry!" Luna sanoi.
"Ööh- minun nimeni on on Barny", Harry sanoi äimänä.
"Ai, muutitko sinä senkin?"Luna kysyi iloisesti.
"Mistä sinä tiesit-?"
"Ai ilmeistäsi vain " Luna vastasi.

Joku saatoi jo tuon kohdan mainita, mutta mielestäni se on ihana. Hän ei edes ihmettele asiaa.

Aina, kun minun tarvitsee pukeutua jonnekin naamiaisten tapaisiin, on asu valintani selvä  (:(:(:(:(:(:(:

Elokuvien Evanna Lynch on myös aivan mieletön.

Poissa Lilyrose Lovegood

• Tylypahkan kirjaston vakioasukas ;)
  • Vuotislainen
  • Thestralit ovat upeita :)
  • Pottermore: PotionRose10377
« Vastaus #110 : Maaliskuu 13, 2013, 22:10:35 »
Minusta Luna oli koko eokuva sarjan paras hahmo. Hän tuo sitä väriä koko jupakkaan ja kirkasti ainakin mun näkökulmia koko juttuun. Myös hänen outoutensa ja jonkunlainen söpöytensä teki vaikutuksen. Sanonpahan vaan :)

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #111 : Maaliskuu 15, 2013, 20:12:25 »
    Voi, Luna on ihana ja on suorastaan kunnia kuulua hänen kanssaan samaan tupaan <3

Ei Luna mielestäni ole niinkään lapsellinen. Hän    viihtyy yksinään, vaikka pitääkin seurasta. On ihanaa että häneltä löytyy mielikuvitusta, sillä mitä haittaa on siitä ettei koskaan ole nähnyt jotain mutta uskoo sen olemassaoloon? Enhän minäkään ole nähnyt elefantteja, mutta uskon että niitä on olemassa.

Luna on fiksu ja ystävällinen  -  voisin ihan hyvin kuvitella hänet ystäväkseni! <:)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2014, 21:21:51 kirjoittanut huispauskotka »
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Gatyena

• Taiteellinen kirjatoukka
  • Vuotislainen
  • Outo hyyppä maton alla
  • Pottermore: DustAuror27790
« Vastaus #112 : Maaliskuu 17, 2013, 15:47:07 »
Minun mielestäni Luna on kiva hahmo josta en "ensitpaamisella" oikein osannut muodostaa selvää käsitystä, mutta kun jatkoin lukemista ja sarja eteni Luna muodostui yhdeksi suosikeistani juuri erikoisen luonteensa takia. Minusta hienoa kuinka hän on sellainen oman tiensä kulkija joka ei vähästä hätkähdä ja tuntuu että juuri tuohon koulukiusaamiseenkin hän suhtautuu varsin tyynesti. En nyt tähän hetään muista oliko se viitos kirjassa kun Luna vain tyynesti laittoi käytävän ilmoitustaululle lappua jossa hän kohteliaasti kehotti tavaroitaan vieneitä oppilaita palauttamaan omaisuutensa takaisin ja tuumasi tilannetta pahoittelevalle Harrylle että hänen tavaransa tuodaan kyllä takaisin, on aina ennekin tuotu. Lunassa jotain sellaista tietynlaista salaperäisyyttä joka johtuu kai siitä että hän on sellainen poissaolevalta vaikuttava haveeilijaluonne joka miettii asioita omasta vinkkelistään. Mutta vaikka hän saattaakin vaikuttaa haahuilevalta uneksijalta hän löytää usein yksinkertaisenkin ratkaisun asioihin joita muut ovat miettineet päänsä puhki. Hän osaa yllättää ja on rohkeasti omaitsensä huolimatta muiden oppilaiden mielipiteistä ja koulukiusaamisesta joka ilmeisesti johtuu siitä että Luna on erilainen eikä niin radikaalia erilaisuutta yleensä katsota hyvällä. Siihen ei kai oikein osata suhtautua ja ihmiset kätkevät epävarmuutensa muka niin coolin kiusaamisen verhoon. Joskus ihmisillä vain tuntuu olevan vaikeuksia tajuta etteivät kaikki mahduu siihen yhteen ja samaan muottiin. Eikä tarvitse sopiakaan. Luna on mielestäni hyvä esimerkki siitä miten olla rohekasri oma itsensä muiden mielipiteistä välittämättä.
"Välistä täytyy olla vihoissaan. Jok'ikisellä Nyytillä on oikeus suuttua. Mutta Muumipappa on vihoissaan väärällä tavalla. Hän ei puhalla mitään ulos, hän vetää kaiken sisään." -Pikku Myy-

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Heinäkuu 02, 2013, 10:37:21 »
Luna on paras koko sarjassa. Ihailen sitä, että hän ei välitä yhtään, mitä muut ajattelevat. Myös Evanna Lynch on onnistunut tosi hyvin.

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #114 : Elokuu 22, 2013, 14:46:36 »
Luna Lovegoodin suomennettu sukunimi on järjetön suomi-englanti-sekasotku, joten sitä en koskaan käytä.

Kuitenkin. Asiaan. Luna on mielestäni kovinkin hauska hahmo. Luin tässä vähän aikaa sitten HBP:n ja olin jo unohtanut sen kohdan, kun Harry kertoo Lunalle, että Slughornin juhlissa saattaa olla vampyyri, ja sitten Luna kysyy tyynesti, että ai Rufus Scrimgeour. Se tuli jotenkin niin puun takaa, että nauroin melkein ääneen. Tokihan Lunan jutut menevät aina vähän saman kaavan mukaan, mutta silti ne jaksavat toisinaan huvittaa minua. Jos Lunaa olisi näytetty enemmän, hän olisi saattanut alkaa maistua puulle, mutta nyt hän pysyy mukavan humoristisena hahmona alusta loppuun.

Luna herättää minussa sekä ihailua että sääliä. Hän ei ole tyhmä vaan ymmärtää kyllä, että häntä pidetään outona. Hän ei kuitenkaan välitä siitä, mitä muut ihmiset hänestä ajattelevat. Tai ehkä sisimmässään välittääkin, mutta silti hän uskaltaa olla pystypäin oma itsensä. Se on ihailtavaa. Toisten henkilöiden suhtautuminen Lunaan sen sijaan ei ole niin kovin ihailtavaa. Minun sympatiani ovat täysin hänen puolellaan. Viimeisen kirjan ”Friends, friends, friends” –juttu oli mielestäni yksi Pottereiden koskettavimmista kohdista.

Kieltämättä Luna on välillä vähän ärsyttäväkin. Hän uskoo moniin täysin höyrypäisiin juttuihin selvästi vain sen takia, että hänen isänsäkin uskoo niihin. Ajattelisi mieluummin omilla aivoillaan. Mutta ei se nyt kovin paljon haittaa. Kaiken kaikkiaan Luna on piristävän persoonallinen hahmo. Ei kuitenkaan sieltä uskottavimmasta päästä, sillä noin outoja ihmisiä ei nähdäkseni ole olemassakaan.

Olen muuten ollut huomaavinani sellaista, että Luna olisi ihastunut Roniin. En kyllä käsitä miksi, koska Ron oli hänelle yleensä aika ilkeä (tai ainakin aluksi). Vitosessakin Luna toivotti juuri Ronille onnea johonkin huispausotteluun. Ikään kuin se nyt tarkoittaisi että on ihastunut… Mutta sellainen käsitys minulle vain jostakin syystä tuli.

Poissa Tulisalamanteri

• Vuotislainen
  • "He-Who-Must-Not-Be-Named"
« Vastaus #115 : Syyskuu 19, 2013, 14:46:59 »
Mielestäni Luna on ihan mahtava tyyppi! Hän uskaltaa pukeutua oman tyylinsä mukaisesti ja on muutenkin ihanan omalaatuinen. Luna on piristävä ja ystävällinen. Jos itse olisin Tylypahkassa tulisin varmaankin hyvin toimeen Lunan kanssa.

Poissa Muggle

• Vuotislainen
  • HARRY POTTER IS MY PAST, MY PRESENT AND MY FUTURE
« Vastaus #116 : Helmikuu 04, 2014, 20:34:31 »
Luna on mielestäni hyvin mielenkiintoinen persoona ja upea tyyppi! Hän on sekä kirjoissa että elokuvissa yksi lempihahmoistani. Hänen asenteensa on hyvin positiivinen ja hän on outo, muttei välitä mitä muut sanovat.
"You're just as sane as I am" Luna Lovegood

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #117 : Huhtikuu 13, 2015, 19:08:23 »
Hieno ja sympaattinen hahmo, tykkään.
Luna on vähän kuin minä, haaveellinen oman tiensä kulkija. Hieno hahmo kerrassaan. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
  • Frettein kanssa matkaan jo käyn
  • Pottermore: AurorBat15224
« Vastaus #118 : Huhtikuu 14, 2015, 07:32:23 »
En voi muuta sanoa, että Luna on maailman paras hahmo, ja Evanna Lynch paras näyttelijä. Muuta en voi sanoa.
Kaistapää ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.

"Minäkin tykkäsin kokouksista", Luna sanoi seesteisesti.
"Ihan kuin olisi ollut ystäviä."

Poissa Juomamestari

• Kuninkaan koura
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #119 : Kesäkuu 10, 2015, 09:55:00 »
Pidän Lunasta koska hän on erilainen ja omalla tavallaan älykäs. Olen samaa mieltä että kaikki Lunan ajatukset eivät olleet hänen omiaan. Itse kuitenkin olen aika skeptinen enkä siis uskoisi ruttusarvisiin niistaikkeihin. Lunassa parasta onkin se että hän on erilainen ja älykäs.
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge. That is why I read so much", Tyrion Lannister.