Kirjoittaja Aihe: Luna Lovekiva  (Luettu 36826 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
  • Tupa: Rohkelikko
Luna Lovekiva
« : Huhtikuu 18, 2009, 20:43:53 »
En löytänyt täältä tämmöstä aihetta joten ajattelin nyt tekasta tämän....
Siis mitä mieltä olet Luna Lovekivasta oliko hän ihan tyhmä ja lapsellinen?Vai outo?Tai suloinen ja paras hahmo koko sarjassa?
Omasta mielestäni Luna on hyvä,rehellinen,hieman outo ja ehkä tyhmäkin en tiedä......
Tosiassiassa Luna on aina ollut minulle sellainen hahmo josta en oikeen ole saanut vastauasta.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2009, 18:45:31 kirjoittanut miizhaa »
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa adswil

• Vuotislainen
Vs: Luna Lovekiva
« Vastaus #1 : Huhtikuu 18, 2009, 21:03:12 »
Lunahan on aivan ihastuttava! Yksi lempihahmoistani ehdottomasti, Potter-kirjojen nuorisosta selkeästi kiehtovin tyyppi. Mielestäni Luna ei ole ollenkaan tyhmä, itse asiassa hän vaikuttaa taikauskoisuudestaan ja epäsosiaalisuudestaan huolimatta varsin älykkäältä tytöltä. Ja lisäksi olen saanut sen kuvan, että hän osaa tulkita ihmisiä paremmin kuin useimmat muut. Luna on ihanalla tavalla omituinen, erilaisuus on kiehtovaa :)
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Huhtikuu 18, 2009, 21:20:16 »
Minulle Luna on hyvin tärkeä henkilö.
Pidän hänen tavastaan katsella ihmisiä ja maailmaa ja pystyn hyvin samaistumaan häneen. Hän on erilainen kuin muut nuoret, eikä yritä peitellä sitä tai välitä muiden ihmisten mielipiteistä. Mielestäni Lunassa on monia eripuolia jotka tekevät hänestä hyvin mielenkiintoisen hahmon. Hän on omalaatuinen ja itse pidän kovasti hänestä.

Poissa Musval

• Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaUnicorn19035
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Huhtikuu 19, 2009, 12:31:07 »
Minustakin Luna on aivan ihana. Hän tuo piristystä ja väriä kirjoihin (ja elokuviin). Minulla on aina hyvin hauskaa, kun luen Lunan uskomuksista. Hän on muutenkin ihanan optimistinen ja iloinen henkilö ja tulee itsekin hyvälle tuulelle, kun hän osaa nähdä kaikessa ja kaikissa hyviä puolia. Olisi hienoa, jos osaisi itsekin olla yhtä optimistinen kuin Luna on.
"Dancing is like dreaming with your feet." -Constanze

Poissa Storithiana

• käärmenainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Huhtikuu 19, 2009, 12:50:50 »
Minusta Luna on myös hyvin keksitty henkilö ja piristää kirjoja omituisilla jutuillaan. Ja hän on ihanan pirteä ja positiivinen. Tyhmä hän ei minusta ole, uskomustensa takia vaan voi ehkä saada toisenlaisen kuvan. Ja se, että hän ei välitä siitä, että häntä pidetäänkin outona. Kaiken kaikkiaan siis mahtava tyyppi.
You're asking me will my love grow
I don't know, I don't know

Ficcifoorumi - foorumi ficeille ja yleiselle keskustelulle

Poissa Serious

• Tillintalla
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 19, 2009, 15:11:02 »
Minä en pidä Lunasta. Hän on kuitenkin merkittävä henkilö, koska juuri hänenlaisiaan ihmisiä norm. kouluissa oikeastikin syrjitään ja tässä meidän jalo-Harrymme lukeekin Lunan ystäväkseen. Row on tehnyt järkevästi, koska näin pienemmät lukijat tajuavat, että oikeasti cooleja ovat ne tyypit jotka ovat kaikille kilttejä. Luna on persoonnallinen (ja hauki on kala) ja rikastuttaa Potter-saagan muutenkin kirjavaa hahmomaailmaa. En kuitenkaan pidä Lunasta, koska hän ei vie juonta eteenpäin. KV:ssa hänen kidnappauksensa on kuitenkin merkittävä, mutta muuten Luna on minulle vähän turha hahmo. Onneksi hän tiivistää välillä nokkelasti muiden hahmojen luonteen lukijalle.
Minua ne ruttusarvinistaikit eivät naurata.
Elämän tarkoitus on etsiä se.

Susan

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Huhtikuu 21, 2009, 11:33:33 »
Luna on ehdottomasti yksi lempihahmoistani kirjoissa : D
Hän on viisas, hän vain salaa kaiken sen poissaolevuuden verhoon, ja yllättää silloin tällöin sanomalla jotain, mihin kaikki ovat etsineet vastauksia.
Luna kiinnittää huomiota sellaisiin asioihin, joihin muut eivät kiinnitä minkäänlaista huomiota, ja Luna kiinnostuu kaikesta. Sekin on mahtavaa, että Luna uskoo, jopa taikamaailmassa, erilaisiin olentoihin, joihin kaikki muut eivät usko.
Luna on myöskin syrjitty ja kiusattu, jolloin hänellä on aikaa ajatella asioita. Eipä tyttöä turhaan laitettu Korpinkynteen : D
Itse toisaalta haluaisin olla kuin Luna, ajatusmaailmaltani, luonteeltani. Vaikka tietysti, halusimme tai emme, meissä jokaisessa on joitakin Lunamaisia piirteitä, myönsimme me ne - tai emme.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Huhtikuu 21, 2009, 18:20:12 »
Lainaus
En kuitenkaan pidä Lunasta, koska hän ei vie juonta eteenpäin.
Kuka sanoo että hyvän hahmon tunnusmerkki on viedä juonta eteenpäin? Luna on nerokas sivuhahmo, jonka ei ole edes tarkoitus olla niin tärkeä hahmo kuin iki-ihana Dream Team (Harry/Hermione/Ron :D), vaikka kidnapatuksi tulikin.

Samaa mieltä tästä. Jos HP-kirjoista karsittaisiin pois kaikki hahmot jotka eivät vie juonta samalla tavalla eteenpäin kuin Trio ( ns. Dream Team, lempilapsella on monia nimiä ) tulisi kirjoista mahdottoman tylsiä ja yksitoikkoisia.

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Huhtikuu 21, 2009, 20:49:31 »
Musta Luna on mielenkiintonen henkilö ja olis kiva tietää minkälaisia ne sen ja sen isän näkemät oliot ihan tarkalleen ottaen on. Lunalla on aikaa miettiä asioita tarkkaan ja omalla erikoisella tavallaan tuo ne ilmi. Luna on mielestäni paras hahmo HP:issa. Luna on syrjitty, mutta viisas persoona, ja kuka ties häntä kiusattiinkin osaksi sen takia. Lunasta olisi hyvä kertoa vähän tarkemminkin!

~Hebb

Poissa Dorothy

• Tyylitietoinen ja elegantti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #9 : Huhtikuu 22, 2009, 18:46:25 »
Ei Luna missään tapauksessa tyhmä ole. Hän on hauska ja katsoo maailmaa omalla tavallaan. Hän on positiivinen ja iloinen persoona. Luna toi kirjoihin mielenkiitoa. Hän on sivuhenkilö jolla on kuitenkin jollain tapaa tärkeä osa tarinassa. Luna on erikoinen ja juuri se tuo vaihtelua. Kaikkien ei tarvitse mahtua samaan muottiin. Luna on ehdottomasti yksi niistä hahmoista, joista olisin halunnut enemmän juttua kirjassa.

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Huhtikuu 23, 2009, 16:11:41 »
Luna on lempihahmoni ehkä siksi että olen itsekin hieman omituinen ja pöljä. En sanoisi Lunaa tyhmäksi, hän vain ajattelee eri tavalla ja minusta se on hienoa! Pidin paljon siitä että vaikka Luna ei ollutkaan päähenkilö hän jollain tavalla koko ajan nousi pinnalle tarinassa (vaikkakin vasta viidennen kirjan jälkeen). Luna on sellainen hahmo josta joko pitää tai ei ja minä ainakin pidän!
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Kurisu

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Huhtikuu 23, 2009, 16:31:39 »
Luna on yksi lempihahmoistani:)Varmaan juuri siksi että on outo ja vähän pöhkö :D Mutta tyhmä hän ei ole.Tylypahkassahan häntä kiusattiin outouden takia,ei sielläkään varmaan Lunaa tyhmänä pidetty vaan omituisena ja vähän friikkinä

Poissa Eulalia

• Tahmatassu
  • Vuotislainen
  • They say that promises sweeten the blow
« Vastaus #12 : Huhtikuu 23, 2009, 17:17:53 »
Luna on minulle ollut aina yksi niistä hahmoista, joista en ole osannut muodostaa kauhean selkeää mielipidettä. Hän on minusta samaan aikaan niin rakastettava ja toisaalta ärsyttäväkin...

Lunan rakastettavia ominaisuuksia ovat juuri nuo lievä kahjous ja ainaisen positiivinen elämänasenne. On ihanaa, että kirjoihin on tuotu Lunan kaltainen värikäs henkilö, joka väkisinkin piristää ilmapiiriä oudoilla jutuillaan ja vaatteillaan. Luna on Harrylle myös aika tärkeä henkinen tuki. Ainakin minusta Harrylle oli hyvin tärkeää tietää, että joku muukin näki thestralit, ja että myös hänen välittömän ystäväpiirinsä ulkopuolelta löytyi joku, joka tuki häntä silloin kun muut epäilivät. Luna on myös ihailtavan vahva hahmo - ei niin monen maailmankuva jaksa pysyä iloisena, kun ensin kuolee äiti ja koulussa ei ole juurikaan kavereita, koska käyttäytyy muiden mielestä oudosti. Ehkä Luna on jopa hiukan hullu, kun ei ota sellaisesta itseensä... Hän on kuitenkin tosi hyvä esimerkki siitä, ettei pidä lannistua, ja toisaalta myös siitä, että ihmisten pitäisi olla suvaitsevaisempia toisia kohtaan. Luna on näillä piirteillä upea, ja tuo mieleen jonkinlaisen keijukaisen ja luonnonlapsen. Sellaisen joka juoksee pitkin kesää niityillä jalat paljaana ja leikkii perhosten kanssa.

Mutta toisaalta juuri se ärsyttääkin. Luna on noussut ehkä vähän liikaakin muiden arvostelun yläpuolelle. On aika vaikeaa samaistua hahmoon, joka on niin onnellinen, vaikka selän takana juoruillaan ja ne harvat kaveritkaan eivät ota ihan tosissaan. Lunassa ei ole mielestäni sellaisia varsinaisia puutteita, joita useimmissa hahmoissa on, sillä ei outous ole ainakaan minusta mikään puute. Hän leijailee omissa maailmoissaan osittain muiden ongelmien ohi, ja vaikka onkin myötätuntoinen, niin en tiedä, voisiko olla koskaan ihan varma, että Luna todella kuuntelee. Hänessä on ehkä hiukan liian vähän tarttumapintaa. Muiden hahmojen pinnan alla on syvempiä ominaisuuksia, jotka tekevät hahmoista moniuloitteisia ja kiinnostavia. Luna taas on mitä on. Hänessä ei ole sellaista samanlaista syvyyttä, koska hän on niin avoimesti sellainen kuin on.

Tämä johtuu kuitenkin ehkä siitä, että Luna esiteltiin sarjassa minusta liian myöhään. Hän putkahti kuin tyhjästä esiin viidennessä kirjassa ja kohosi samantien suhteellisen merkittävään mittakaavaan niin, että lukiessa tuli vähän WTF-olo. Kun hänestä ei ollut alun perin mitään mainintoja, ei koko viitoskirjan aikana oikein osannut muodostaa oikeaa suhtautumistapaa: Ottaako hahmo tosissaan vai ei? Lopulta odotukset kirjan loppuun mennessä nousivat tyylin "tässä on kirjan uusi naissankaritar, jolta voimme odottaa suuria tekoja". Mutta mitä tapahtui? Luna ikään kuin lässähti heti FK:n huimaavan loppuryminän jälkeen takaisin sellaiseen epämääräisen sivuhenkilön rooliin, kuin mikä oli alkuodotusten perusteella ollutkin. Nevillen nousukiitoa en esimerkiksi ihmetellyt yhtä paljon, koska hän oli kuitenkin ollut mukana kuvioissa jo ykköskirjasta asti. En voi sille mitään, mutta joku typerä pikkuääni päässäni valittaa, että Lunankin olisi oman toimivuutensa takia pitänyt ponnahtaa esiin jo aikaisemmin - ehkä kolmosessa tai viimeistään nelosessa. Tai sitten hänet olisi pitänyt nostattaa korkeammalle, kuin mihin päätyi. Hermionen tasolle tai vastaavaa. Lunasta annettiin loppujen lopuksi niin vähän lisätietoja, etten osannut muuta kuin hämmentyä.

Mutta tämä on minun oudosti perusteltu mielipiteeni, enkä halua sillä ketään Lunafania loukata, sillä kuten alussa selitin, Luna on mielestäni ristiriitaisen ihana ja ärsyttävä samaan aikaan. Niin ihanan epätodellinen :)

Well content loves the silence, it thrives in the dark with fine winding tendrils that strangle the heart.
Eulalian aikaansaannokset

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Kesäkuu 03, 2009, 20:51:28 »
Kun löysin nyt tämän aiheen on kyllä pakko kirjoittaa, silllä Luna on ehdottomasti lempihahmoni nro1 ! En tajua, miksi Luna olisi tyhmä, hänhän on Korpinkynnessä. Hänen fiksuuttaan todistaa juuri se, että hän ei välitä siitä, vaikka häntä kiusataan, vaan on oma itsensä. Hän on suvaitsevainen ja ystävällinen kaikille, mikä on minusta ainakin äärettömän viisasta. Luna on fiksu, ja siksi tajuaa, että on hyvä sellaisena minä on. Hänellä ei ole huonoa itsetuntoa ainakaan. :D Lisäksi Luna ei ole vain tässä kaikessa hyvyydessään viisas, vaan on muullakin tavalla terävä.  Ei sovi unohtaa KVn kohtausta, jossa Harry ja Luna menevät Korpinkynnen oleskeluhuoneeseen ja ovi kysyy: 'Kumpi oli ensin, feeniks vai liekki?' ja Luna vastaa, ettei ympyrällä ole päätä tsm. Minusta se oli ainakin loistavasti järkeilty, eikä tämä upea kaikenpelastaja superPotterkaan olisi tuollaista älynnyt.

Ja siihen omalaatuisuuteen ja ruttusarvisiin niistaisikkeihin sitten. Luna on kieltämättä omanlaisensa ja persoonallinen henkilö, muttei mielestäni tyhmä missään nimessä. Ruttusarviset niistaisikit, Lahohammas-liitto ja niin edelleen eivät olleet Lunan, vaan hänen isänsä keksintöjä. Kseno oli kasvattanut Lunan uskomaan niihin ja Luna palvoi isäänsä, joten fiksuus ei paljon vaikuttanut siihen, uskoiko Luna niiden olemassaoloon. Ja Rowlinghan kertoi, että Luna aikuisena myönsi, että ruttusarviset niistaisikit olivat hänen isänsä juttu. Eli Luna ei mitenkään tyhmä ollut, hän vain fiksuna ja kilttinä tyttönä oli lapsena uskonut siihen, mitä vanhemmat kertoo, niinkuin pitäisikin.
Ja pitää muistaa, että neroja ja yliviisaita on kautta aikojen pidetty mielenvikaisina, ja kaikki ovat ihan jästielämässäkin olleet omalaatuisia. Eli viisaus on siihen vahvasti sidoksissa (:

Pitää muuten sanoa, että tunnen kovaa yhteenkuuluvuutta Lunan hahmoa kohtaan. Hän on hyvin samankaltainen kun minä. Vaikka hän tuli kirjaan hiukan yllättäen, niin minusta hänestä on viimeisissä kolmessa kirjassa kerrottu ilahduttavan paljon. Kiljahdin ilosta lukiessani KVta kun pääkolmikko pääsi käymään Lunan kotona! Odotinkin sitä kohtaa kovasti vikalta kirjalta.  Minusta tuntuu, että myös Rowling pitää Lunasta hahmona. Ainakin hän on kirjoittanut tästä paljon.  
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

heidzippi

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Kesäkuu 04, 2009, 23:51:43 »
Minun mielestä Luna ei todellakaan ole tyhmä, päinvastoin. Luna on todella viisas kun miettii syvemmälle pintaa. Se on todella hellyyttävä henkilö, niin huoleton, hupsu ja höppänä. En usko että elävästä elämästä löytyy Lunan kaltaisia henkilöitä. Luna on myös tunteellinen, sille tärkeitä ihmisiä kohtaan. Ja sellasta arvostan. Luna on, ja aina pysyy mun lempihahmona Pottereista.

Poissa Serious

• Tillintalla
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Kesäkuu 05, 2009, 09:45:20 »
Lainaus
En kuitenkaan pidä Lunasta, koska hän ei vie juonta eteenpäin.
Kuka sanoo että hyvän hahmon tunnusmerkki on viedä juonta eteenpäin? Luna on nerokas sivuhahmo, jonka ei ole edes tarkoitus olla niin tärkeä hahmo kuin iki-ihana Dream Team (Harry/Hermione/Ron :D), vaikka kidnapatuksi tulikin.
Sivuhahmojen ei tarkoitus ei tietenkään ole olla kaiken keskipisteenä ja tehdä hyvin merkityksellisiä asioita, mutta silti Lunasta jää minulle jotenkin tyhjä mielikuva. Eulalian sanoin en oikein saa hänestä selvää kuvaa. Lunaan eivät tunnu vaikuttavan muiden teot ja mielipiteet - hän vain on höppänä..
Elämän tarkoitus on etsiä se.

shoe

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Kesäkuu 10, 2009, 23:23:18 »
Itselleni Luna on nro. 1 lemppari kirjasarjassa. Hän on erilainen eikä sovi oikein mihinkään joukkoon. Luna on mielestäni hyvin psykologisin hahmo koko sarjassa(sen takia lempi hahmoni), kaikkien muiden elämää, tunteita (ja mistä ne johtuvat) ja suhtautumista asioihin on hyvin helppo tulkita. Mutta Lunan kohdalla joutuu miettimään miksi hän toimiii ja ajattelee, kuten toimii ja ajattlee. Hän tuo haastetta lukemiseen.
Luna ei myöskään ole tärkeä juonen kannalta, mutta hän tukee juonta(merkitsevästi?)

Reina Tanaka

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Kesäkuu 13, 2009, 19:02:06 »
Minulle Luna on yksi niistä hahmoista, joihin samaistun helpoiten. Olen nimittäin hiukan samantapainen kummajainen, tosin minulla ei sentään ole kermakaljakorkeista tehtyä kaulakorua tai taikasauvaa korvan takana tai retiisikorvakoruja (hei, hyvä idea!). Luna on herttainen tyttö, josta on helppo pitää. Sellainen joka... en osaa taaskaan selittää, mutta Luna on ihana.

Poissa Kaapo

• Suuri kyselijä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ALITUINEN VALPPAUS!
  • Pottermore: NightJinx26
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #18 : Kesäkuu 13, 2009, 19:06:34 »
Luna on erinomainen lisä Pottereihin, hänen pienen "hulluutensa" vuoksi. Kyllä nauroin varsinkin PP:ssä, kun Luna puhui aurorien latohammas-salaliitosta. :D Elokuvissa hahmo on juuri samanlainen. En voisikaan kuvitella hahmon roolin muita kuin Evannaa. (nauraa yhä latohammas-salaliitolle. :D)
Tässä lepää Dobby, vapaa kotitonttu

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #19 : Kesäkuu 17, 2009, 13:25:46 »
Luna Lovekiva ei ole missään mielessä tyhmä! Luna on mahtava hahmo, älykäs ja ystävällinen! Tottakai Luna on hieman outo, sitä en kiellä, mutta juuri se tekee Lunan hahmosta niin hienon. Ja eihän Luna voi olla tyhmä, jos kuuluu Korpinkynteen. Sitäpaitsi, Luna on luotettava henkilö, joka Feeniksin killan lopussa teki Harryn olon hieman paremmaksi, eikä ihmekkään, Lunalla ja Harrylla on nimittäin jotain yhteistä. Luna on yksi lempihahmoistani, upea noita!

~Ihmeolio
Cadillac.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #20 : Heinäkuu 06, 2009, 19:49:55 »
Luna ei ole lempihahmojani. Hän on lempihahmoni! Jaa että miksikö? No siksi koska:
  • Samaistun häneen täydellisesti. Joskus minäkin vain tuijotan tyhjyyteen ja ilmestyn (useimmiten keskelle autotietä) vahingossa kaikkialle.
  • Hän on ihana hahmo! Hän on niin älykäs mutta kuitenkin haaveileva mutta osaa olla myös vähän äksy (Huom! Vähän!). Ei ihme, että hän on samassa tuvassa kanssani!
  • Se kyky millä hän näkee ihmiset. Hän ei epäile kertoa jostain ihmisestä juuri sitä mitä pitää. Esim. Lunan lausahdus PP:ssä: "Ron on ihan mukava, mutta hän osaa olla epämiellyttäväkin. Huomasin sen viime vuonna" Luna sanoi erittäin seesteisesti.
Arvostan hänessä seuraavia piirteitä:
  • Innostuvaisuus. Hän on niin rauhallinen, mutta sitten kun tulee jotain kivaa hän innostuu totaalisesti :)
  • Mielikuvitus. Näkeeköhän hän silmisään pelkkiä ruttusarvisia niistaisikkeja? ;)
  • Hauskuus. Esim. Kohta PP:ssä (sivu 457): "Ai, se on tiivijuuri", Luna sanoi ja tunki kissanhiekan ja myrkkysienen takaisin laukkuunsa. "Saat pitää sen jos tahdot, minulla on niitä muutama. Niillä on todella näppärä torjua nielekseviä limppejä." Nauroin ihan ääneen tuossa kohdassa. Ja sitten vielä se lahohammasliitto Kuhnusarvion juhlissa... Ai että nauru maittoi!
//100. viesti...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2009, 09:51:13 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Wilhelmina

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Heinäkuu 07, 2009, 18:45:02 »
Luna Lovekiva on omalaatuinen, mutta ei missään tapauksessa tyhmä! Hän on hyvin persoonallinen ja erikoinen. Parasta Lunassa on se, että häntä ei kiinnosta muiden mielipiteet lainkaan, vaan hän on reippaasti oma itsensä. Luna ei myöskään loukkaannu muiden pilkasta vaan antaa asian olla, mikä onkin erittäin fiksua! Koen myös että Luna on ihmisenä luotettava ja avulias. Luna tuo kyllä värikkäällä persoonallaan oman hyvän lisänsä Pottereihin!

Saiga

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Heinäkuu 23, 2009, 18:44:56 »
Mun mielestä Luna on outo, mutta hyvällä tavalla. Naurattaa aina kun Luna sanoo jotain, ku se vaan on niin läppä. Vaikka se näyttää oudolta, niin kyllä siltäkin välillä viisautta löytyy. Luna on mun mielestä suorasananen, mutta silti aina ystävällinen. Jos tuntisin samanlaisen ihmisen, mä ainakin arvostaisin sitä. Ainakin vähän. Lunalla on myös tapa olla sellanen niinkun... No en osaa sanoo mut kuiteskin, se on hyvä tyyppi, vaikka outo onkin, ja todellakin yks mun suosikeista. :)

DG

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Heinäkuu 23, 2009, 20:15:25 »
Luna on kieltämättä omalaatuinen, mutta hyvällä tavalla. Hän on rehellinen, vaikkei välttämättä itse tajua että joskus saattaa möläytellä aivan sopimattomia asioita, mistä itse en syytä häntä ollenkaan. Avoin, ystävällinen mutta samalla myös sellainen, joka osaa pitää puoliaan jos tahtoo. Ja pidän myöskin Lunan isästä ja tämän lehdestä ja Lunan suhteesta molempiin. :)

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #24 : Heinäkuu 23, 2009, 22:39:51 »
Luna on lempihahmoni. Samaistunkin häneen osittain ja kuulun samaan tupaan.

Elokuvissakin Lunasta on tehty hauska ja erittäin viihdyttävä hahmo, Evanna näyttelee osansa hienosti ja taitaa itsekin olla roolihahmonsa kaltainen :P. Hyviä kohtia kirjoissa on esim. se, kun Harry ja Luna menevät Korpinkynnen tupaan ja ensinnäkin heti alkuun se arvoitus, johon hän vastasi arvoituksellisesti: ympyrällä ei ole alkua. Ja tuvan sisällä, kun Alekto oli tainnutettu ja 'muuan urhea ensiluokkalainen tökkäsi ukkovarpaallaan hänen takamusta' hän sanoi: 'Voi, katso miten iloisia he ovat!' Huvittavia lausahduksia Lunalla kyllä on ja parasta siinä juuri on se, kun hän on aito ja oma itsensä eikä pidä sanojaan vitsinä (minä muut niitä joskus pitävät).
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2012, 01:01:23 kirjoittanut Isetom »
through the warmthest cord of care
your love was sent to me