Kirjoittaja Aihe: Unia Harry Pottereiden maailmasta vol. 4  (Luettu 48320 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa zip

• Dreamer
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Unia Harry Pottereiden maailmasta vol. 4
« Vastaus #50 : Syyskuu 20, 2009, 16:25:23 »
Yksi uni, minkä muistan, oli aika sekopää...

Unessa olin joku ihme toinen Potter, tai niin ainakin Voldemort minua kutsui. Voldu heitti minut, Ronin ja Hermionen ulos mummoni talosta, johon hän ja kuolonsyöjät olivat linnottautuneet. Esitin kuollutta, ja yhtäkkiä keksimme lähteä juoksemaan. Juostiin tietä pitkin, kunnes satuttiin tulemaan jollekin hevostallille. Juostiin hirveän pitkään, kunnes tajusin Ronin ja Hermionen muuttuneen kahdeksi kaverikseni. Päästiin tallialueen toiseen päähän, kun pysäytin kaverini ja pyysin joltain tallityöntekijältä jäätelöä. Kolme jäätelöä maksoi tosi paljon, ja yhtäkkiä yksi luokkalaiseni poika tuleesiihen ja huutaa, että kuolonsyöjät jahtaa meitä. Minä ja kaverini kaivetaan taikasauvoja taskuistamme, mutta niitä ei olekaan. Sitten se luokkalaiseni poika kaivaa oman sauvansa, ja loihtii eteemme auton. Se vaan sanoo, että hypätkää kyytiin, hän vie meidät Vantaalle. Kysyin miten hän aikoi saada meidät pois sieltä, niin hän vain taikoi kaverini pikku lapsiksi ja minut vähän vanhemmaksi. Istuimme autoon ja ajoimme aivan rauhallisesti kuolonsyöjiä karkuun. Voldemort tuli vielä pimpottamaan ovikelloa, ja kysyi valokuvien kanssa, onko näitä tyyppejä näkynyt, ja vielä poliisin puvussa!
    Heräsin heti sen jälkeen, ja tajusin olevani myöhässä koulusta...

Toisessa ei ollut minusta mitään järkeä.

Olin joku Hermione/Ginny tyyppi. Istuin järven rannalla, kun yhtäkkiä Kalkaros ja Draco tulee jostain ja ne riitelee. Draco kiljui jotain, et Kalkaros olis pettäny sitä. Kalkaros ei sano mitään, mut sitten ku se näkee mut, se myöntää pettäneensä Dracoa. Draco lähtee paikalta itkien ja kiljuen kuin pieni lapsi, ja Kalkaros tuli mun luo. Se sanoi vaan jotain, et kiitti kun olet siinä. Katon sitä ihmetellen ja kysyn et mitä oon nyt tehny. Sitten Kalkros mutisee jotain ja sit se vaan suutelee minua ja häipyy nolostuneena paikalta. Sen jälkeen vaikka olinkin rohkelikko, se ei seuraavalla liemitunnilla kiusannu minua yhtään, ja sit uni loppu...
Kirjoitus jatkuu, vaikka kuinka paljon sattuisi...

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #51 : Syyskuu 24, 2009, 21:47:54 »
no yks on ainaki että kun heräsin aamulla (siinä unessa) niin sitten mun sängyn vieressä oli luuta ja sit huomasin sen ja lähin lentään sillä ja sitte olin lentäny kauan niin näin tylypahkan mut se ei ollu sillei tylypahka ja lensin sinne ja sitte mulla ei ollukkaa enää luuta ja olin jossai mettässä seisomassa ja sitten sinne tuli joku tyyppi ja mä vaan vaistomaisesti otin taikasauvan taskusta ja osasin taikoo ja sit se loppu. Aika outo mut en osaa kauheen hyvin selittää kun unet on vähän outoi. ((:
I don't care what you think. lol

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #52 : Syyskuu 24, 2009, 22:08:53 »
En ainakaan muista uneksineeni kovinkaan paljon Potterien maailmasta, mikä on melkoinen ihme, kun ottaa huomioon, miten paljon niitä on tullut luettua. Eräänä yönä rakas Bellatriximme kuitenkin ilmestyi pääni sisälle. Leikimme ilmeisesti jonkinlaista kissaa & hiirtä valtavissa kierreportaissa, joita juoksimme ylös ja alas. Portailla istui läheisiäni (vanhemmat, sukulaisia, randomeja tuttuja). Jossain vaiheessa ymmärsin, että minun pitäisi ottaa yhteyttä tyttöystävääni. Juoksin sille portaalle, missä hän oli ja heräsin siihen, että Bellatrix huusi "Avada Kedavra!" Hän ei tosin ollut tappamassa kumpaakaan meistä, joten ihan mukava tuo uni oli :D

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #53 : Syyskuu 27, 2009, 15:51:30 »
Uneni ovat aina olleet päättömiä, ja yksi lähiaikoina nähty Potter-unikin mahtuu joukkoon.

Tarkkaan en muista uneni yksityiskohtia, mutta jotenkin näin uni meni pääpiirteissään: Olimme kavereiden kanssa Lappeenrannan kauppakeskus IsoKristiinassa. Yht'äkkiä saimme tietää, että Voldemort oli hyökännyt sinne. Tuli pimeys, ja kaikki juoksentelivat ympäriinsä kuin Ellun kanat. Kaverini kanssa menimme parkkipaikalle, ja siellä Voldu makasi vihreä (kyllä, vihreän) verilammikon päällä.

Että sitä ihminen voikin nähdä ihan järjettömiä unia. Kaipa sitä on kuitenkin katseltava, mitä mieli tuottaa.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Syyskuu 30, 2009, 17:18:46 »
Tänään oli aika hauska päivä, sillä mielessäni on lähes koko ajan kummitellut yöllä näkemäni uni. Se oli aika pitkä, joten kerron vain olennaisen, eli Potteriin liittyvän osuuden. Unessa menin siis diskoon, joka pidettiin ladossa. (Tiedän kyllä, mistä tämä efekti johtui.) Diskossa oli pimeää, ja hitaiden aikana yksi poika tuli pyytämään minua tanssimaan. Hänellä oli vaaleat, vähän pitkät hiukset, musta bändipaita, sekä mustat pillifarkut. Tanssiessamme aloin sitten miettiä, että kuka poika oikein oli. Siinä sitten tuli jokin aavistus, mutta olin asiasta aivan varma, ja se oli totta. Poika oli nimittäin Lucius Malfoy, nuorenpana vain. Ja hän alkoi hiplata persettäni. O.o Poikaystäväni tuli unessa tästä erittäin mustasukkaiseksi. :D Aamulla sain kyllä hyvät naurut.

Poissa Belladonna

• bad romance
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #55 : Joulukuu 21, 2009, 21:48:28 »
Voi näitähän riittää. :D

Tässä lähiaikoina näin sellaista unta missä istuin Harryn kanssa meillä ja Harry murehti sitä, ettei Draco aikonut tulla sen synttärijuhliin koska pojat olivat riidoissa.
Sitten oltiinkin yhtäkkiä jossain metsässä ja Draco kurvas sinne autollaan.  o_o
Harry meni kyytiin ja Draco suuteli sitä. Slashia. :o

Sitten oon nähny monesti unia jossa mä oon Tylypahkassa.
Ne on yleensä ollu aika sekavia mutta hengaan niissä yleensä Harryn, Hermionen, Ronin ja Dracon kanssa.
Sitten yhessä tollasessa unessa lensin luudalla pakoon Voldemortia.

Hyi yks uni oli tosi pelottava, Voldemort jahtas mua ja oli lähettäny Peter Piskuilainin hakemaan mut. Sit juoksin sitä pakoon pimeässä meidän pihalla ja se hiipparoi perässä.
Sit lukittauduin meidän vessaan Voldua piiloon kun se tuli meille.

Kerran kun katoin AV:n niin näin unta missä Hermione suuteli Harrya. Hyi kauhistus, en ole yhtään sen parituksen fani.

Ei tuu enempää mieleen, ku oon ihan varma että oon nähny joitain parempiakin unia Harrysta ja muista. :(
When Life Gives You a Bad Romance, show everyone your Poker Face, buy a new Telephone, call Alejandro, and you guys Just Dance!

El Leon

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Joulukuu 26, 2009, 02:02:20 »
No tämäpä sattui! :D

Aika härö uni tuossa toissa yönä. Meni jotakuinkin näin, joskaan kaikki ei täsmää juonellisesti:

Dumbledoren jälkeen Tylypahkaa hallitsi ilmeisesti pimentomainen rehtori. Ainakin hän oli lanseerannut Tylypahkaan lain, että missä tahansa keskustelussa on käytettävä vanhaa puheenpartta. :D Oliko sitten tämän säännön rikkomisesta vai silkasta luihuisten kostonhimosta Harry joutunut pahaan piiritykseen ja luihuisten ja joidenkin henkilökunnan jäsenten piirittämäksi käytävällä. Ensimmäisenä hänen apuunsa säntäsi portaikosta Ron, ja kaksintaistelu alkoi: Harry ja Ron alivoimaisina muita vastaan. Pian apuun tuli myös Hermione. Viimeisenä portaikosta juoksi Ginny. Harmi vain, että pahisten puheesta muistan vain yllättyneen huudon: "Genna!" Uusi rehtori ei ollut sen vertaa vaivautunut opettelemaan oppilaidensa nimiä, että kutsui Ginnyäkin siis väärin Gennaksi. Potterin porukka alkoi tässä vaiheessa päästä voitolle, etenkin kun Malfoy käytti rehtorille lojaalina sääntöjennoudattajana vanhahtavaa puheenpartta vahingossa loitsussaankin: "Wankitseo... ääääh..." Hänen sauvansa kärki välähti valkoisena ja harmi kyllä heräsin. :( Oliko Mafoy sitten sitonut itsensä vai tehnyt jotain vielä pahempaa, sitä en päässyt näkemään! :D

Itse asiassa viime yönäkin näin outoa kyllä Potter-unta. Se oli vielä parempi! Kaikilla paitsi Harryllä oli hauskat nimiväännökset alkuperäisistä, jotka kuvasivat erittäin osuvasti hahmojen persoonallisuuksia, ja siinäkin tapahtui jotakin mielenkiintoista. Harmi, etten enää muista. :I Siitä olisi tullut aivan uskomaton tarina. :D

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #57 : Joulukuu 28, 2009, 00:32:01 »
No, muutamia Potter -unia olen kyllä nähnyt. ^^ Useimmat kyllä ovat olleet sellaisia, että vuotislaisia on siinä seikkaillut enemmän kuin Potter -hahmoja. Muutaman unen kuitenkin muistan oikein elävästi.
Ensimmäisessä unessa joukko vuotislaisia, kahdeksan kappaletta minä mukaan lukien, saivat kutsut Tylypahkaan. Ihan vain yllättäen, kesken kouluvuotta, joskus marraskuussa tulivat kirjeet pöllöillä. Vuotislaiset sitten noudattivat kirjeiden ohjeita ja kiirehtivät Helsinki-Vantaalle. Siellä odotti itse professori McGarmiwa, joka sitten pyysi meitä seuraamaan ja ilmestyimmekin yhdestä portista astuttuamme keskelle Lontoon lentokenttää. Sieltä matkasimme Poimittaislinjalla Tylyahoon ja Tylyahosta McGarmiwa opasti meidät Tylypahkaan. Siellä sitten hilluttiin kuukauden ajan aiheuttaen toinen toistaan oudompia sattumuksia, mm. salaisuuksien kammio löydettiin ja iseeviot-peili vetäistiin keskelle Suurta salia. Loppujen lopuksi meidät potkaistiin ulos Tylypahkasta aiheutetun kaaoksen vuoksi. Ja tästä unesta inspiroituneena meinaan kirjoittaa yhden vuotis/fin-ficcini.. x)
Toinen uni taas liittyi oikeastaan vahvemmin Jatkotarina, jossa myös sinä saat olla mukana -jatkotarinaan. Mutta siitä sen jaksa niin paljoa selittää, kirjoitan sen kuitenkin ylös ja yksäröin jatkislaisille. Ehkä jopa postaisin sen Vuotis-ficceihin.. >D

Mutta yleensä unet, jotka vähänkin liittyvät Pottereihin, ovat minulla hyvin sekoja. Tai ainakin hauskoja, joita on sitten mukava kertoa mesessä toisille vuotislaisille. Yleensä kun minä en niissä hillu yksinäni, vaan kanssani on joukko vuotislaisia. ^^
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Tammikuu 04, 2010, 22:27:35 »
Pakko nostaa viimeöisen uneni johdosta : D

En muista sitä aivan kokonaan, mutta olin ilmeisesti Harry Potter. Asuin Molly Weasleyn kanssa jossain kartanossa *:D*. Eräänä päivänä sinne sitten tuli Voldemort. Hän yritti tappaa Malfoyn perheen, joka oli jostain kumman syystä kanssani tuolla minun ja Mollyn kartanossa. Minä sitten pelastin Malfoyt Voldyn kynsistä, ja lopulta sitten tapoin Voldyn. Dracosta ja minusta tuli parhaita ystäviä... *sehän on mainio juttu*

Uni loppui siihen, että minä ja Draco veimme kukkia Voldemortin haudalle : D Siinä luki "Tom Marvolo Riddle aka Voldemort". Surimme siinä sitten vähän aikaa ja lähdimme pois.

Sitä jäin ihmettelemään, että miksi ihmeessä surin Voldyn kuolemaa? Näin nyt vaan kuitenkin kävi : D
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #59 : Tammikuu 04, 2010, 22:44:10 »
Harry Pottereiden maailmaan tämäkin menee, vaikka inspiraationi onkin ollut lähinnä hp-fanit. Näin nimittäin unta, jossa surffailin siihen etusivulle, ja totesin kolmen ensimmäisen uutisen olevan huonosti kirjoitettuja ja täysin Pottereihin liittymättömiä :D Ihmettelin, kuka torvelo sinne on päässyt kirjoittelemaan, ja huomasin kirjoittajan olleen jokin aivan uusi nimimerkki. Hämmästelin sitä aikani, ja yhtäkkiä huomasin vuoden olevan 2010 (enpä sitten tiedä, missä luulin olevani), ja että HP-fanit oli jo kaksi vuotta sitten muuttunut joksikin yleiseksi uutissivustoksi, jossa julkaistiin mitä ylläpitäjiä sattui huvittamaan. Heräsin kirkuen ja menin heti tietokoneelle. Etusivulla komeilivat ja komeilevat edelleen minä ja ystäväni PP:n ennakkonäytöksessä, tyylikkäästi sämpylät kädessä :D

Poissa Akromantella

• Sanahelinää
  • Aave
« Vastaus #60 : Tammikuu 05, 2010, 10:26:38 »
Ehdottomasti hölmöin Harry Potter -uneni oli jonkin aikaa sitten nähty uni. Olin juuri päivällä lopettanut Potterin lukemisen ja aloittanut toisen Percy Jacksonin lukemisen.
Unessa menin ostamaan Hagridille tuliaisia Kreikan jumalan Artemiksen kanssa. Kauppa muistutti lentokenttää ja matkasin kauppaan bussin näköisen junan kyydissä Percy Jacksonin ja Luna Lovekivan kanssa. Mahtavaa. En valitettavasti muista unesta muuta. :)

Toisessa unessani, joskin tylsemmässä kuin yllämainittu, pakenin Lunan kanssa Pimentoa naapurieni omenapuissa.
Mutta ovi on lukittu ja avain syvälle haudattu.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Tammikuu 05, 2010, 10:39:26 »
Tänä yönä näin kummallisen unen.

Olin elokuvateatterissa katsomassa jotain elokuvaa isäni kanssa. Siellä huomasin, että jollain ihmehemmolla oli pyssy kädessä ja raukkamaisesti jätin isäni ja muut ihmiset samaan saliin hullun kanssa, mennessäni itse toiseen saliin (odottamaan, että ammunta alkaisi). Kun ammunta sitten alkoi juoksin ihmehyypiöiden kanssa kohti ovia ja siellä olivat Minerva McGarmiwa, Severus Kalkaros ja Lipetit. Minerva käski minun ja 'kavereideni' tarttua hänen hihastaan kiinni. Tottelimme ja äkkiä olimme jo ilmiintyneet. Saavuimme slummialueelle ja Minerva kaikkoontui uudestaan. Kaikki näytti siltä kuin olisi sota-aika, näin kaksi vanhaa ystävääni siellä leirissä. He tervehtivät minua ja juttelin heidän kanssaan hyvän aikaa. Jossain vaiheessa unta tutustuin vanhaan naiseen, joka oli Tom Riddlen äiti. Tom näytti aivan nuorelta itseltään, mutta samaan aikaan hän oli kuitenkin jo pimeyden lordi. Vanha nainen halusi minun tuhoavan poikansa hirnykkejä, sillä tämä oli jo herkullisen julma silloin. Vanha nainen ei pitänyt Tomista, mutta ihmeellistä kyllä minusta, vaikka olin hänen poikansa ystävä. Hän itse teki kuolemaa ja Tom oli järjestänyt asiat niin, että hänelle jäisi koko äitinsä perintö. Olin vanhan naisen luona hänen kuollessaan ja hän ojensi minulle kummallista vahaa, jonka sanoi tuhoavan hirnyrkin. Käytimme vahaa yhdessä Tomin kanssa hirnyrkkiin ja se räjähti taivaalle sateenkaaren väreissä.

Tämän jälkeen heräsin.

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
« Vastaus #62 : Tammikuu 06, 2010, 14:54:41 »
Enpä olekaan pitkään aikaan nähnyt unia, joissa olisi hirveämmin esiintynyt pottermaisuuksia. Joitain vähäisiä potter-viitteitä on unissani esiintynyt, mutta en ole viitsinyt niitä tänne rustata.

Ensin hieman vanhempi uni (olimme juuri koulussa opiskelleet anatomisia termejä latinaksi). Taistelin lordi Volden kanssa, ja käytin loitsusanoina latinalaisia luiden nimiä. Voldemort oli hyvin hämmentynyt, kun osasin niin paljon 'salaisia loitsuja'. Hän yritti avada kedavrattaa minut, mutta torjuin kirouksen loitsulla, joka loi ympärilleni luista koostuneen suojakentän. Lopulta Volde ärjyi:'Sun kanssas ei kukaan haluu enää leikkiä, kun oot tollanen overpower!' Niinpä Volde häipyi paikalta kiukusta kitisten ja jätti minut leikkimään luideni kanssa.

Uudemmassa unessa olin vierailulla Tylypahkassa, joka oli yksikerroksinen juhlintaan tarkoitettu vuokramaja, jossa jokainen huone oli takkahuone. Myös yksi makkari löytyi, mutta vuoteen paikalla oli takka. Koulussa ei ollut minun lisäkseni kuin Harry ja Draco, jotka olivat yhä 11 vuotiaita, ja Raistlin Majere, joka oli murtautunut Tylypahkaan saadakseen muffinsseja. Kävin sanomassa Raistlinille, että koulun muffinssit oli varattu Dumledorelle, mistä Raistlin raivostui ja aikoi romauttaa koko koulun niskaani. Valehtelin että en oikeasti tarkoittanut mitä olin sanonut, vaan Draco oli pakottanut minut siihen jollakin kirouksella. Raistlin päätti kostaa Dracolle, ja etsi tätä ympäriinsä linnasta huutaen 'DRACO JUMALAUTA!' (Repomiehen äänellä). Draco ja Harry istuskelivat yhdessä takkahuoneista siemailemassa teetä. Dracolla oli yllään hienoin musta pukunsa ja hopeinen kravatti, kun taas Harry oli arkisesti pelkissä kalsareissa. Draco oli kutsunut paikalle Voldemortin, joka saisi taistella Raistlinia vastaan. Voldemort kuitenkin juoksi itkien karkuun, kun Raistlin sanoi hänelle: 'V***u, sä olet pa*ka!' Kun Voldemort täten oli kukistettu, jouduimme kolmistaan taistelemaan Raistlinia vastaan. Minä ja Draco olimme jo nyrkit pystyssä (mitä hyötyä siitäkin olisi ollut...), kun Harry ehdotti, että voisimme kaikki mennä jätskille. Niinpä lähdimme kaikki neljä iloisina kohti jätskibaaria, jonne Harry ei päässyt sisään, koska oli pelkissä kalsareissa.

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Tammikuu 06, 2010, 18:01:16 »
Näin pari yötä sitten tälläsen unen:

Olin ihan normaalisti koulussa sitten sinne tuli Voldemort ja sit se valtas mein koulun ja sit minä ja mun sisko, pari jotain kaverii ja mummo:D Juostiin ympäri kouluu ja mein mummon pihassa. Siel mummon pihassa me mentiin lumi kasojen ja naapurin aidan taakse piiloon kun Voldemort tuli sinne aina autolla kun se jahtas meitä.

Hollye

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Tammikuu 07, 2010, 20:02:35 »
Olen nähnyt monestikin unia, jotka liittyvät Potter maailmaan. Yhdessä unessa, en kyllä muista sitä tarkalleen, keskustelin Lupinin kanssa ja valitin hänelle kuinka lyhyt taikasauva hänellä on. Siinä unessa oli muitakin tyyppejä, mutta nyt en muista muuta, mutta sen muistan että Lupinin kanssa väittelin hänen sauvan pituudestaan. Näen kyllä erittäin outoja unia. Monessa unessa on mukana Sirius, mutta en vain muista mitä niissä tapahtui, niistä on niin pitkä aika jo. Yritin kai pelastaa Siriuksen hengen tai jotakin tämän tapaista. Ei kyllä ihme, pidän Siriuksesta kovasti ja hänen ei olisi pitänyt mielestäni kuolla.

Poissa Shakira

• Pilkun nussija
  • Vuotislainen
  • Mrr maanantai...
« Vastaus #65 : Helmikuu 06, 2010, 22:56:43 »
Mä oon nähny sellasta unta että: minä, Hermione, Ron ja Harry paettiin Kalkarosta ja Phillaa (ei hajuakaan kuka se muka oli)
Ford Anglialla. Hermione lukitsi ikkunan (pakenimme ikkunasta) Alohomora-loitsulla mutta Philla otti Ronia koivesta kiinni kun tämä ei vielä ollut päässyt kokonaan ikkunasta. Uni loppui, kun Philla roikkui Ronin jalassa ja me suuntasimme ylöspäin. Kävi niin että philla tippui savupiipusta sisään.:D
Ois ihan kiva tietää kuka on Philla...
Jos hyppään kalliolta, välitätkö???

autistinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Huhtikuu 29, 2010, 21:41:22 »
Minä muistan nähneeni sellaisen unen, jossa olin noin 10-vuotias ja oli joulu. Minä sain unessa joululahjaksi Harry Potter-kirjan, joka oli unen mukaan "se todella kuuluisa ja suosittu Harry Potter-kirja". Siinä unessa sai sen käsityksen, että ei olisikaan ilmestynyt seitsemää Harry Potter-kirjaa, joissa kaikissa on monta sataa sivua, vaan oli ilmestynyt vain yksi Harry Potter-kirja, jossa oli reilut 20 sivua eikä sille ilmestynyt jatkoa. Kyseinen kirja oli selkeästi pienille lapsille suunnattu kirja, jossa oli paljon kuvia ja vain vähän tekstiä. Kirjassa kerrottiin, kuinka Harry Potter-niminen poika sain tietää olevansa velho, meni Tylypahkan velhokouluun, voitti ystäviensä kanssa ilkeän peikon nimeltä Voldemort ja lopussa Harry pelasi huispausta ja kaikki yli hyvin, koska Voldemort oli kuollut. Kun sain sen kirjan siinä unessa, niin minä tuijotin sitä siinä ihan ihmeissäni enkä käsittänyt, että miksi ei ollutkaan ilmestynyt Harry Potter-kirjasarjaa, vaan pelkkä ohut lastenkirja, jossa Harry meni Tylypahkaan, tappoi siellä Voldemortin, pelasi huispausta eikä mitään muuta kerrottu Harrysta. Lisäksi unessa sai sen käsityksen, että Tylypahkaa piti käydä vain yksi lukuvuosi 11-vuotiaana ja sitten oli heti valmis velho.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Toukokuu 04, 2010, 19:05:06 »
En näe Harry Potter -unia läheskään niin usein kuin haluaisin, niitähän on todella kiintoisaa nähdä. x) Muutaman unen muistan nähneeni, ja kaikki ovat olleet melko sekavia tavalla tai toisella. Joudun kantamaan vastuun mikäli viestistä tulee liian epäselvä, joten yritän nyt jotenkin kuvailla näitä "hienoja" uniani. Varautukaa kaaokseen.

Yksi unistani oli yleiseen tapaan sellainen, jossa päädyin Tylypahkaan. Tupsahdin vain yhtäkkiä koulujunaan, ja istuskelin sitten yllättäen ekaluokkalaisten Harryn, Ronin ja Hermionen kanssa samassa vaunuosastossa. Uni sijoittui hyvin tarkasti Viisasten kiven aikaan ja kaikki tapahtumatkin olivat niin kirjan mukaisia että. Eli katselin vierestä kun kaksi ensinnä mainittua söivät karkkia, ja Hermione ilmestyi ovelle. Mitään uutta ja ihmeellistä en siis voi junamatkasta kertoa, joten jätän jonkin verran turhaa tekstiä pois.
Sitten, päädyin ekaluokkalaisten mukana veneisiin ja matkalle kohti koulua. En tiedä miksi päädyin ensiluokkalaisten sekaan aivan itseni ikäisenä, olin varmaankin aika omituinen näky siellä heidän seassaan, mutta samaa tietä päädyin siis lajiteltavaksi ja kaikkea. Menimme sinne komeroon, jossa McGarmiwa selitti meille lajittelusysteemin ja kehotti meitä siistiytymään. Minä olin tietysti aivan kauhuissani kapinallisten hiusteni kanssa. :'D Lajittelu sujui tutun kaavan mukaan, ja kun minun nimeni kuulutettiin, lähdin kävelemään kohti koroketta, mutta yllättäen, sali haihtui silmieni edestä ja putosin taikajuomaluokkaan. Ilmeisesti en ole valmis kuulemaan lajitteluhatun päätöstä tupasijoituksestani, ja se jäi kuulematta. :'D Siinä sitten istuskelimme luokassa ja keitimme jotakin lientä, ja Kalkaroksenkin repliikit olivat miltei sanasta sanaan kirjan mukaiset. O.o Se ero tunnissa kuitenkin oli, että Hermione ei ollut ainut joka viittasi tietäväisenä kun Harrya kuulusteltiin, minä viittasin siellä Hermionen mukana, koska olin kirjoja lukiessani "opiskellut teoriassa" kyseiset asiat. Ennen pitkää Seamus ehti sulattaa noidankattilansa, ja minä istuin siinä hänen takanaan. Kattila ei sulanut niin kuin kirjassa oli kuvailtu, vaan se alkoi jotenkin... kuplia, ja räjähti ilmoille niin että kaikki liemi roiskui yllättäen minun päälleni.
Liemi oli tietysti väärin valmistettu, ja jotenkin se sitten vaikutti minuun niin että putosin tuolilta ja jäin lattialle makaamaan. Luokassa leijui kamala savupilvi ja Seamus ja Neville saivat kuulla kunniansa. Muille ei ollut käynyt kuinkaan, mutta kaikki kirkuivat ja hyppelehtivät pois leviävän liemilammikon tieltä. Kaikki olivat kiinnittäneet huomionsa jonnekin muualle, ja näkyivät vain epämääräisinä varjoina jossakin savun keskellä. Kalkaros tuli sitten katsomaan, kuinka minun oli käynyt, ja polvistui viereeni.
Sitten kävikin niin ikävästi, että vaikka oli viikonloppu, äitini tuli herättämään minut koska olin mukamas nukkunut liian kauan. Höh. Että kehtasikin pilata kaiken, olisin halunnut tietää miten uni olisi jatkunut. >.<

Muita uniani en sitten muistakaan tarpeeksi hyvin kertoakseni niistä jotakin selkokielellä. Enkä nyt ole varma tuonkaan kuvaelman selkeydestä, mutta olkoot, minähän varoitin.

-Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2010, 19:14:56 kirjoittanut Bloody Princess »

Siipi

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Toukokuu 07, 2010, 23:11:34 »
En yleensä muista uniani... Mitään varsinaista Potter-unta en ole nähnyt (ei kirjojen tapahtumia tai henkilöitä), mutta Pottereiden maailmasta kyllä kerran.

Meidän koulussa oli huispausjoukkue/-eita, ja tättärätää, kuuluin siihen! >:D Oli tavallinen koulupäivä, jona oli tulossa huispausottelu jotain muuta koulumme joukkuetta tai jonkun muun koulun joukkuetta vastaan. Meidän yksi luokkalainen kuului myös joukkueeseen ja meidän piti lähteä kesken fysiikan tunnin jo valmistautumaan. Tunnilla olisi ehtinyt olla vain puoli tuntia ja se luokkalainen sanoi, että meidän ei tarvitse mennä tunnille. Olin vähän epäluuloinen, mutta jäin sen kanssa yhteen komeroon lintsaamaan (komeron paikalla on oikeasti luokka). Luokkalaiseni rupesi vatkaamaan jotain ihme kakkua siellä komerossa ja minä vaan istuin ja odotin jännittyneenä.

Harmi vaan, että heräsin, ennenkuin ehdin otteluun. D: En edes tiennyt, mitä paikkaa pelasin.

Poissa Ziva

• Korpinkynsi
  • Vuotislainen
« Vastaus #69 : Toukokuu 08, 2010, 01:47:01 »
Viisasten Kiven jälkeen näin unta, että minä ja muutama luokkalainen oltiin saatu jälki-istuntoa, ja Hagrid vei meidät kiellettyyn metsään. Minä olin sellainen itseni ja Harryn välimaastossa oleva tyyppi. Luokkalaiseni poika, olkoon Matti, päätti poiketa polulta, ja joutui hukkaan. Niinpä Hagrid paineli perään ja käski minun ja luokkatoverieni pysyä siinä. Sitten yksi luokkani tytöistä oli muuttunut Hermioneksi ja alkoi märistä siinä. Niinpä totesin polleana poikana, että mennään perään. Niinpä me seurasimme tuota puolijätti-ystäväämme. Matti löytyikin syömässä yksisarvista :DD Hagrid meni itkemään yksisarvisen vierelle ja Matti myös. Ja niihin tunnelmiin se loppui :)
Helvettiä päinhän tämä homma on hyvällä vauhdilla menossa.

Tora -> Ziva

Sarkku

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Toukokuu 08, 2010, 10:57:39 »
Olin juuri edellisenä iltana lukenut puoliveristä prinssiä sitä kun kuolonsyöjät hyökkäsivät tylypahkaan. Enkös sitten yöllä tietenkin nää unta että kuolonsyöjät hyökkäävät omaan kouluuni ja kaikkialla on verta ja olen taistelussa mukana.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #71 : Toukokuu 10, 2010, 16:43:09 »
x') Viime yönä näin kaksikin mahtavaa unta, toisessa seikkailivat vuotislaiset ja toisessa Potterin maailman hahmot.

Se, missä olivat vuotislaiset, liittyi hyvin vahvasti A Very Potter Musicaliin. Teimme nimittäin oman Potter-musikaalin! En enää muista, kuka järkkäsi koko homman, mutta uni alkoi siitä kun innostuneet vuotislaiset olivat kokoontuneina johonkin isoon auditorioon. Sitten siellä edessä joku hörhöistä - olisiko ollut Lae, en ole varma - selitti idean ja alettiin järkätä jokaiselle tehtävää. Minä olin käsikirjoitustiimissä ja esitin myös jotakuta, saattoi olla Hermione jos muistan oikein. x') Uni oli kuitenkin mahtava, koska siinä me harjoittelimme puolen vuoden ajan joka viikonloppu käsikirjoitettua musikaalia (musiikit teki Presto muutaman muun musikaalisen vuotislaisen kanssa, näin btw >)) ja lopulta esitimme sen ilmaiseksi jonkun järkkämässä teatterissa. Meininki oli mahtava ja olin fiilareissa sen jälkeen herättyäni.
//Lisäys: Lisäksi musikaalissamme oli mukana joku - en muista taaskaan kuka - joka oli ns. juontaja, tuli alussa pyytämään puhelimien sulkemisesta yms. ja toi muutenkin pirteyttä koko musikaaliin.

Toinen uni, siinä taas oltiin ihan Pottereiden maailmassa. Se oli kuin jokin Potter-elokuva, mutta musikaali sellainen. En muista tarinaa, mutta oli aika hauskaa katsoa kuinka Potter ja Malfoy laulavat kimpassa, ja Dumbledore ja muut opettajat... Se oli kyllä hauska uni, en vain muista laulujen sanoja.

Ei, een toki katsonut eilen A Very Potter Musicalia, een. x)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2010, 16:49:29 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa magico

• Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: JinxFrog184
« Vastaus #72 : Toukokuu 12, 2010, 20:12:31 »
Kiva että on tälläinen palsta! Minä näin aika kauan aikaa sitten kummallisen unen, johon liittyi Severus Kalkaros. Unessa ensin kaikki oli ,melko normaalia (niin normaalia kuin unessa voi olla),olin isäni luona siinä unessa.No,sitä normaalisuutta ei kestänyt itse asiassa kovin kauan,koska pian uneen ilmestyi Severus. Hän jahtasi minua ja minun perhettäni, suurimmaksi osaksi minua. Koska unesta on melko kauan niin en muista mitä siinä välllä tapahtui, mutta lopussa olin siinä pihalla taistelemassa Severuksen kanssa. Se oli jotenkin pelottava uni koska siinä minusta tuntui että saattaisin jopa kuolla. Ennen loppu ratkaisua taisin herätä joten en tiedä mitä lopussa tapahtui :(
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa lintsi

• Potteristi
  • Vuotislainen
« Vastaus #73 : Toukokuu 14, 2010, 10:46:35 »
Mä näin täs muutama viikko sitten tosi outoo unta. Mä en ollu siin mukana. Vaan siinä oli Harry, Ron ja Voldemort.

Mä oon tainnu pelata liikaa HP-pleikkapelei sil se uni oli vähä virtuaalinen XD. No ensin Harry ja Ron seikkaili linnassa ettimäs joitai kirjoi...Ja sit ne meni vissin Sairaalasiipeen. Sielt ne varmaa oli karanneetki :)
Ja sit ne meni nukkumaan. Vähän ajan päästä Voldemort tupsahti paikalle ja pojat pomppas sängyistään.
Ja tää on nii hassua XD pojilla oli päällä yöpäidat ja sit jotku villakalsarit! XD ja viel hauskempaa..Voldellaki oli kalsarit jalassa!

Voi että se oli ihana uni XD
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2010, 20:48:58 kirjoittanut lintsi »
Baby, blind love is true

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #74 : Toukokuu 14, 2010, 22:02:29 »
Nyt muistin ainakin suurin piirtein erään unen, jonka näin suunnilleen puoli vuotta sitten. Suurin osa näkemistäni unista on ollut hyvinkin kirjojen juonta myötäileviä, mutta tämä olikin aivan toista maata. :'D Todella sekava, ja... *köh* vapauksia ottava uni.

Unessa olin jossakin erikoislaatuisessa 1700-luvun kartanossa, ja siellä olivat muistaakseni myös ainakin Severus, McGarmiwa, Remus ja mahdollisesti Sirius. Ainakin joku Siriuksen oloinen henkilö siellä oli.
Jälkikäteen olen miettinyt, oliko rakennus mahdollisesti Malfoyn kartano, mutta silloin se ei mielestäni ainakaan vaikuttanut siltä. Unessa oli talvi, ja ulkona oli lunta melkeinpä metri. Kartanossa oli tästä syystä hyvin synkkää ja pimeää suurimman osan ajasta.
Unen alussa seisoin hämmentyneenä jossakin salissa, enkä itsekään tiennyt miten olin joutunut sinne. Huomasin että vasempaan käteeni oli ilmestynyt hopeinen, käärmemäinen sormus, jollaista en varmasti omista, ja hämmästyin entistä enemmän miettien, mihin tämä kaikki johtaisi. Sitten McGarmiwa tuli paikalle tervehtien minua varsin happamasti. En kehdannut kysyä, miksi asiat olivat näin, koska professori vaikutti huonotuuliselta, mutta kysyinpä ainakin, tiesikö tämä tuosta omituisesta sormuksesta jotakin. Hän vastasi aivan yhtä happamasti, että minähän olen kihloissa Kalkaroksen kanssa, jos olen sattunut huomaamaan. :'D Sain pian selville, että Severuksen vanhemmat olivat kuolleet, ja he olivat kaiken lisäksi olleet kuningas ja kuningatar, joten heidän poikansa eli puoliverinen prinssi oli nyt nousemassa kuninkaan asemaan. Minustakin oli siis tulossa kuningatar. O.o
Kartanossa majailevat Remus ja Sirius (?) punoivat jonkinlaista salajuonta, koska heidän mielestään liian hyvissä väleissä kuolonsyöjien kanssa oleva Severus ei saisi nousta kuninkaaksi, ja olivat päättäneet murhata meidät molemmat. :'D
Severuskin tiesi tämän, ja yritti kertoa asiasta McGarmiwalle, mutta tämä vain selitti jotakin että "kuules nyt, Feeniksin killan jäsenet tukevat toisiaan, ei teitä kukaan tapa". Kyllä, McGarmiwahan ilmiselvästi "tuki" muita kiltalaisia, jostakin syystä hän vaikutti hyvinkin kitkerältä tapauksen johdosta. Sitten vasta tajusin, että elettiin aikaa jolloin Dumbledore oli jo kuollut, joten tottahan toki McGarmiwa suhtautui Kalkarokseen happamasti. (Sitä en sitten tiedä mitä "Sirius" siellä teki... No, ehkä hän oli jossain aavemuodossa tai kaikuna, en enää niin tarkkaan muista miltä kukakin näytti.)
Kartano oli suojattu kuolonsyöjien varalta, mutta kas vain, eräänä yönä kaikki heräsivät hirveään mekkalaan, ja Bellatrix Lestrange löytyi pökertyneenä aulan lattialta mukanaan Narcissa paistinpannu käsissään.
Severus kuitenkin ehti ensimmäisenä paikalle, ja piilotti kaksikon portaiden alla olevaan komeroon ennen kuin McGarmiwa ehti köpötellä paikalle, ja se onnistui melko helposti, sillä McGarmiwa kirskutteli koko ajan hampaitaan happamana joten hänet paikansi jo vaikka kuinka kaukaa. :'D McGarmiwa sitten kysyi portaat alas tultuaan naama valkoisena (joko pelosta tai raivosta) mitä siellä tapahtui, ja uteli sitten missä Sirius ja Remus olivat koska heitä ei näkynyt, mulkoillen meitä vihamielisesti aivan kuin se olisi ollut jomman kumman vika. Kumpikaan ei tiennyt, joten hän lähti jälleen hampaitaan kiristellen nukkumaan.
Sitten Bellatrix ja Narcissa kompuroivat ulos komerosta, ja Bellatrix rääkyi Narcissan olleen typerä, kun oli ottanut taikasauvan sijasta paistinpannun. Narcissa oli ilmeisesti epähuomiossa tai tahallaan kalauttanut sisään tullessaan Bellaa pannulla, mutta puolustautui sanoen, että oli lainannut oman sauvansa Dracolle.
Me neljä menimme yläkertaan johonkin olohuoneen tapaiseen, ja Bellatrix vaati Severusta vannomaan rikkumattoman valan, jotta hän kuninkaaksi tultuaan muistaisi kannattaa Pimeyden Lordia, ja noudattaa kuolonsyöjien suunnitelmaa. Severus vannoi valan, ja kaksikko lähti hiipimään alakertaan.
Alakerrassa McGarmiwalla oli kuitenkin väijytys, ja hän säntäsi nurkan takaa säikäyttäen siskokset. Bellatrix ehti ottaa taikasauvansa esille, mutta McGarmiwa oli nopeampi ja tainnutti hänet, jolloin Narcissa turvautui taas paistinpannuunsa ja kalautti professoria, juosten sen jälkeen avonaisesta ulko-ovesta lumimyrskyyn.
Severus oli sitä mieltä ettei vaikeuksien välttämiseksi kannattanut herättää kumpaakaan, joten hän meni ovesta ulos miettien suunnitelmaa, jonka avulla hän ei pettäisi kumpaakaan osapuolta. Hän päätti sitten, että hänen olisi lähdettävä käymään jossakin, enkä minä saisi lähteä mukaan.
Ulkona oli tosiaan metri lunta, ja seisoin kamalassa lumikinoksessa pyytäen, että voisin lähteä Severuksen mukaan, sillä kartanossa oli vaarallista kun Sirius ja Remus aikoivat toteuttaa vallankaappaussuunnitelmansa. Se oli kuulemma kuitenkin liian vaarallista, joten jäin yksinäni yövaatteissani seisomaan lumen keskelle, ja pystyin jopa tuntemaan miten kylmä siellä oli. Näin, kun Severus käveli aina vain kauemmas lumimyrskyn keskelle, kunnes huomasin häälyviä hahmoja kartanon nurkalla. Säikähdin hirveästi, sillä kummallakin oli taikasauva kädessä, ja he tähtäsivät minua. Aloin huutamaan Severukselle, jotta hän tulisi takaisin, mutta en ehtinyt tehdä muuta, kun hahmot tulivat koko ajan vain lähemmäs uhkaasti, ja vihreä valo välähti.

Sekava uni todellakin. Hämmentävän todentuntuinen, oikeasti pelkäsin miten siinä käy. :'D Ei se kuitenkaan aivan selkouni ollut, koska en itse pystynyt päättämään mitä tapahtui, mutta se tuntui hyvin todenmukaiselta. Jälkeenpäin ajatellen tuo oli hauska uni, kun siinä kerran tapahtui jotakin jännittävääkin, vaikkei siitä oikein tolkkua saanutkaan.

-Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2010, 20:28:47 kirjoittanut Bloody Princess »