Kirjoittaja Aihe: Unia Harry Pottereiden maailmasta vol. 4  (Luettu 55502 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Whatsername

• nuottiavaimen säilyttäjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Just look up to the stars and believe who you are.
  • Pottermore: HexLeviosa139
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Unia Harry Pottereiden maailmasta vol. 4
« Vastaus #150 : Kesäkuu 29, 2011, 15:34:49 »
Mieki olen nähnyt muutaman Potter-unen mutta tässä on nyt pari mieleenpainuvinta:

Ensimmäinen uni oli sellainen,että minä istuin siinä ihan rauhassa penkillä,joka sijaitsi mun kotikaupungin keskustassa. No,sitten yhtäkkiä tulee kuolonsyöjiä ja se koko keskusta muuttu ihan taistelutantereeksi ja minä yritin huitoa niitä taikasauvalla mutta mun sauva ei toiminut. No lähdin sitten juoksemaan lujaa eteenpäin,kunnes nurkan takaa tulee Neville siniseen verkkapukuun pukeutuneena :D No,tajusin että mun sauva ei toimi,koska minä en voittanut sitä sen alkuperäiseltä omistajalta ja sit vaan sanoin Nevillelle englanniks että "Give me your wand" ja sit se vastas että "What,why?" ja minä huudan sille "JUST GIVE IT!" Sit se anto sen taikasauvansa mulle ja minä annoin omani sille ja ryntäsin kuolonsyöjien perään. Yritin tainnuttaa niitä ja vaikka mitä mutta en muistanut yhtäkään loitsua. Sitten sitä penkkiä vastapäätä on jäätelökoppi,mutta yhtäkkiä niitä olikin kaks ja Hermione istui toisessa ja tutkaili sieltä tilannetta kaikessa rauhassa :D Mä kai yritin jotakin karkotaseet loitsua mutta en osunut niihin kuolonsyöjiin ja sit ne alkoi pommittaa mua. Minähän sitten juoksin katua pitkin kuin hullu ja ne tavallaan räjäytti sen tien samalla,kun ne tuli mun perässä :D No,sitten yhtäkkiä siinä tapahtui jotain ja siellä oli enää vaan kaks kuolonsyöjää ja kukaan ei enää taistellut. Hermione tulee kopista ulos ja neuvo mulle sen kokovartalolukko loitsun ja minä sit kokeilin sitä yhteen kuolonsyöjään ja se toimi! :D Se tuntui ihan mahtavalta kun vaan sauvaa heilauttamalla sai tollasen tapahtumaan :D Sen jälkeen menin sinne toiseen jäätelökoppiin ja siellä oli Hermione yhen mun kaverin kanssa. Puhuin niiden kanssa jotain englannin ja suomen sekotusta ja sit heräsin :D

Ja sitten tähän toiseen uneen :D Koulut oli taas alkamassa,mutta yhtäkkiä sain tiedon että mun ei tarvi mennä sinne yläasteelle missä olin viime vuonna, vaan pääsen sellaseen kouluun missä on vaan tyttöjä :D Mun kaikki kaveritkin oli tulossa sinne mutta me ei haluttu mennä :D Me oltiin siellä yhen päivän ajan ja todettiin että tämä koulu on ihan seko :D Yhtäkkiä olin meidän kaupungin nuorisotiloissa ja Kalkaros kiskoo mut yhestä huoneesta pois sellaseen aulaan ja rupee huutamaan mulle jostain asiasta jota en muista. Mun mielestä se puhui taas englantia (olen huomannut että mun unet on ollu aika englanninkielisiä viime aikoina) ja se sanoi jotakin "Why did you do that?" tai jotain tuon tapasta. Minä sitten olin siinä ihan ymmälläni ja yhtäkkiä olin taas menossa sinne kouluun :D Se koulu oli taas yhtä seko kun ennenkin ja se oli jotenkin vähän pelottavakin. Sitten jossain vaiheessa tää Kalkaros ilmesyi taas kuvioihin ja jatkoi mulle raivoamista.Ja sitten vielä jossain vaiheessa unta aloin melkein itkemään ja sanoin mun kavereille suomeks että "mä haluan pois täältä,mä haluan mun vanhaan kouluun." Sitten Kalkaros saattoi taas jossain vaiheessa raivota minulle vähän lisää,mutta yhtäkkiä keskellä unta taisin tajuta, että tämä on unta,mutta unohdin tuon kyseisen seikan heti :D Oli kyllä yks sekasimmista ja oudoimmista unista mitä olen nähnyt :D Kun ei se Kalkaros liittynyt siihen uneen oikeasti mitenkään,se vaan alkoi välillä raivota mulle jostakin asiasta mistä mulla ei ollu aavistustakaan :D
Siriusly,that's riddikulus!

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #151 : Heinäkuu 01, 2011, 13:14:31 »
Näinpä taas pitkästä aikaa potter-unen :D

Olin Tylypahkassa, joka muistutti maailmanlopun jälkeistä zombien valloittamaa tehdasrakennusta. Kolhossa viemäriputkia vilisevässä linnassa kuitenkin päätettiin järjestää tanssiaiset, joihin ei kutsuttu vieraita, mutta tilattiin monta rekallista alkoholia. Opettajat olivat sitten ihan änkyrässä ja oppilaat riehuivat keskenään ja hajottivat jo ennestään hajoamispisteessään olevaa linnan rauniota.

Minulla oli linnassa salainen tehtävä suoritettavani, ja minua olivat vahtimassa mestariassassiini Altair ja hänen oppilaansa Raistlin Majere, joka kyttäsi minua kattolampun päältä. Tehtäväni oli suudella Kalkarosta ilman, että herätän huomiota. Uusi Pimeyden Ruhtinas Draco halusi vesittää tehtäväni, ja oli antanut minulle pahaa-aavistamattomalle värikkään karkkipallon, joka oli todellisuudessa paikannuslaite ja jonkinlainen räjähde. Dracon zombiarmeija väijytti minut juuri kun olin hyvin lähellä onnistua tehtävässäni. Karkkipallon räjähdeominaisuus aktivoitui, mutta lähentely-yrityksistäni hämmentynyt Kalkaros kaatoi alkomahoolinsa päälleni ja räjähde meni pilalle, eikä toiminut.

Kaikki linnassa hurrasivat minulle, kunnes Draco saapui vimmoissaan paikalle ja löi minua pöydällä päähän. Luonnollisesti raivostuin tästä ja haastoin Dracon kaksintaisteluun. Kaksintaistelu käytiin perinteiseen tylypahkalaiseen tyyliin, eli kuunneltiin Justin Bieberin 'musiikkia' siihen saakka, kunnes toinen murtuisi. Stereot täräytettiin käyntiin ja aloimme Dracon kanssa välittömästi oksentamaan. 10 sekunnin hurjan taistelun jälkeen sovimme tasapelin ja juoksimme linnasta ulos korvat verta vuotaen.

Uni jatkui vielä pitkään, mutta muistikuvani sen jatkosta ovat hyvin hataria :P Tämä kohta vain sattui jäämään parhaiten mieleen.

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #152 : Heinäkuu 06, 2011, 18:27:33 »
Näin kerran erästä hyvin mielenkiintoista unta Vuotisleiristä. :'D Unessa hörhöt järkkäsivätkin perinteisen suurmiitin sijaan leirin jonne kaikki vuotislaiset saisivat tulla. Leiripaikasta sen verran että se oli jokin iso ruohoniitty järven rannalla, ja sitten meidän vuotislaisten piti pystyttää sinne omat telttamme. No, unessani leiri oli jo onnellisesti käynnissä, ja hörhöt kokkasivat jonkinmoista soppaa semmoisen ulkokatoksen alla. x) (ulkokatos=keppien varaan pingotettu pressu) No, mie ja muutama vuotislainen sitten hengailimme siinä katoksen alla kun muut pelasivat pallopelejä. Haltiamielellä (se oli vain uni, Haltis! Älä murhaa minua!) oli mukanaan joku joulusuklaarasia ja niinpä Haltis sitten tarjoili meille muille niitä konvehteja. Minä ja Nenyan sanoimme läpällä jotain negatiivista hörhöjen keitoksesta ja Hufflepuff Charm ja Lupin jotka sitä soppaa keittelivät katoksen alla raivostuivat meille siitä "kuinka ei hyvä ruoka meille kelvannut ja suklaata vaan jaksoimme mussuttaa päivät pitkät". Niinpä koko vuotislaissakki lähdimme lujaa ruohokentän toiselle reunalle Huffin ja Lupinin heitellessä tulikuumaa keittoa päällemme ja haukkuessa meitä "kiittämättömiksi nykynuoriksi". x'') Juostessamme törmäsimme sitten kuolonsyöjiin jotka kedavrasivat meidät, ja niinpä heräsin.
Miten minä nyt vasta tämän huomasin o.o IHANA! x) Voin niin kuvitella meidän ilmeet, kun ollaan just haukuttu sitä keittoa, ja sit Lupin ja Huff seisoo meidän takana.. Sit tulee semmonen *jäätävä* hiljaisuus, jonka jälkeen ne alkaa raivota meille >)

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa kuuntytär

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #153 : Heinäkuu 16, 2011, 11:42:11 »
Näin taas uuden potter unen! Eli mä ja mun vanhemmat oltiin Ranskassa ajamassa, ja hätäännyin et muistinko ottaa potterin mukaan. Sitten otin jonkun random kirjan, ja aloin lukea. Sitten se sivu alkoi palaa.. Otin sitten KV, ja sekin alkoi palaa, ja hätäännyin ihan hirveesti, ja laitoin sen äkkiä reppuun. Sitten yhtäkkiä oli jonkun häät, en tiedä kenen mut Fleur mainittiin. Sitten äkkiä hypätään mun huoneeseen, ja mulla on kaksi nouble collectionin sauvaa, McGarmivan ja nuoren Tom Riddelen, eli siis se valkonen oli eri sauva kun mikä Tomil oli nuoruudessaan. Se toinen sauva oli musta, ja siinä oli pari hopeista koristusta siellä täällä. Sitten kokeilin niitä, ja otin Tomin ensimmäisen sauvan. Ne sauvat oli tosin paljon pitempiä kuin mitä oikeat sauvat on, ne kosketti maata mikäli ojensin niitä maata kohti.
Sitten oltiinkin jossakin baarissa, jossa soitti Kohtalottaret. Nuorempi Voldemort oli mun kanssa yhessä nurkassa, olin sen paras kaveri, siinä sitten juteltiin kaikesta tulevaisuuden suunitelmista. Sitten tuli joku ihmeen aikahyppy, ja Voldemort muuttui nykyiseksi kalpeaksi ei-nenäiseen muotoonsa, ja Kohtalottarien tilalla soitti joku.. Werewolf's play? Joku semmonen bändi, jossa kaikki oli ihmissusia. Siinä minä sitten kerroin pimeyden lordille kuinka hienoja korpinkynnet on. Se loppu jotenkin siihen, kun jonkin aikaa Voldun lähdön jälkeen mun pimeyden piirtoa alkoi polttaa, ja lähin kokoukseen. Ehkä se, että kuuntelin Wrok bändejä monta tuntia ennen kuin menin nukkumaan, tai sitten jännitystä siitä, et menen seuraavana päivänä kattomaan viimeisen Potterin...
Mystic - kuuntytär<br />Kaikkea erikoista tapahtuu, kun sitä luulee että mitään erikoista ei tule tapahtumaan.

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
« Vastaus #154 : Heinäkuu 18, 2011, 13:00:23 »
Unessa Tylypahka oli meidän kotonamme ja oli ahdettu hyvin pieneen tilaan peräkamariin. Koulussa ei ollut muita opettajia kuin Kalkaros ja McGarmiva, jotka lisäksi seurustelivat keskenään. Ainoat oppilaat olivat minä ja Draco, ja mekin lintsasimme kaikki tunnit (paitsi ruokailun). Kalkaros ja McGarmiva olivat meidän huoltajamme, ja etsivät meitä päivät pitkät, kun vietimme aikamme metsikössä lintsaten. Koulu ärsytti meitä niin paljon, että päätimme mennä tekemään sopimuksen Voldemortin kanssa. Pyöräilimme tandemilla kaverini talolle, jossa Voldemort vietti kesälomansa. Sovimme Volden kanssa, että hän saa joka päivä syödä eväistämme vapaavalintaisen keksin, jos hän räjäyttäisi Tylypahkan ja vangitsisi opettajat. Menimme sitten Dracon kanssa keskelle tietä vinkumaan (siis ihan vaan pelkästään vinguimme ja inisimme) ja heti Kalkaros ja McGarmiva pölähtivät paikalle ihmettelemään, mikä meillä oli hätänä. Näin houkuttelimme heidät putoamaan ansakuoppaan (joka vain ilmestyi tyhjästä) jonne he jäivät Voldemortin vangeiksi. Hyvitykseksi tungimme ansakuoppaan muutaman makkaran eväistämme. Tämän jälkeen päätimme Dracon kanssa mennä laittamaan nastoja Voldemortin aamupuuroon.

// Ja taas uusi uni :D Mistä näitä potter-unia oikein tulee? ja tässähän se:

Frasier sarjan Niles Crane oli kuolla kupsahtanut onnettomuudessa, ja jättänyt omaisuutensa Malfoyn perheelle, sillä olihan hän Luciuksen veli. Niles Cranen omaisuus heitettiin hienovaraisesti katuojaan, josta sitten minä, Draco ja Narcissa valkkasimme itsellemme tavaroita sillä välin, kun Lucius itki kuollutta veljeään naama upotettuna Nilesin kauhtuneeseen sohvatyynyyn. Narcissa valkkasi itselleen pari hienoa teeastiastoa ja minä ja Draco taistelimme keskenämme kirjoista (mm. necronomicon), leluista (pikkuponeista ja barbieista) ja aseista (Nilesin perintöön kuului siis myös rynnäkkökivääreitä, sinkoja ja käsikranaatteja, nehän ovat psykiatrin työssä välttämättömiä). Kysyin kohteliaana Luciukselta haluaisiko hänkin valita jotakin itselleen Nilesin tavaroista. Kun Lucius edelleenkin vain pillitti tyynyynsä, löin häntä kirjalla päähän ja sanoin ettei nössöille sitten jätetä mitään. Kun olimme kahmineet tarpeeksi tavaraa, ryömi itse Niles Crane jostakin viemäristä paikalle. Hän ei ollutkaan kuollut, vaan oli selviytynyt täpärästi onnettomuudesta. Olimme hyvin hämmentyneitä tilanteesta, mutta Lucius oli ainut joka osasi toimia järkevästi. Hän kiinnitti Nilesin huomion muualle sillä välin, kun me muut hänen käskystään raijasimme Nilesin tavarat autoomme piiloon. Kun varastamamme tavarat olivat turvallisesti lastattu, Lucius tönäisi Nilesin takaisin siihen viemäriin mistä tämä oli noussutkin, hyppäsi rattiin ja kaahotimme äkkiä paikalta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2011, 12:05:25 kirjoittanut KP »

Poissa simppu

• Vuotislainen
« Vastaus #155 : Heinäkuu 23, 2011, 19:08:46 »
Näin kerran sellaista unta, että olin suojeliuskilpailussa. Kilpailuun osallistui vain viisi henkilöä. Sitten kaikki rupesi taikomaan suojeliuksia. Kaikilla muilla tuli vain höyryä tai kilpiä, kun taas minulla tuli uroshirvi niin kuin Harrylla. No, minä tietenkin voitin koko kilpailun.. Se on ainut uni jota olen nähnyt potterista :/

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #156 : Heinäkuu 23, 2011, 23:37:42 »
Tää on spoilerin takana DH2:n spoilerin takia.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #157 : Heinäkuu 24, 2011, 12:27:23 »
En muista unta enää tarkalleen ja monet yksityiskohdat ovat muuttuneet, mutta periaatteessa olin Harry Potter ja olin piileskelemässä monien muiden nuorien joukossa jonkinlaisessa talossa. Ainakin Seamus Finniganin muistan siinä joukossa olleen sekä Grabben ja Goylen. Nyt ajateltuna tämä kohtaus varmaan juontui Norjan tapahtumista. Jossain vaiheessa muistan joutuneeni kiistaan siitä, että kuka saa katsoa telkkarista piirrettyjä (tai jotain tämän tapaista) ja ensimmäisen kerran hävisin sen. Seuraavalla kerralla kun tulimme mökkiin olin ovelampi ja puijasin tieni telkkarin ääreen.

Jossain vaiheessa unta Pimeyden lordi ilmestyi paikalle ja houkutteli minua mukaansa, luvaten siten pelastaa henkeni. Minä olin Harrynä jotenkin kovin väsynyt siihen väistelyyn, piiloutumiseen ja taisteluun ja luovutinkin silloin. Ron ja Hermione yrittivät väittää jotain vastaan, mutta minä en kuunnellut vaan liityin Pimeyden lordiin. Kun tein näin tuntui mökki äkkiä muuttuneen ihan tyhjiksi ja paljon varjoisemmaksi paikaksi. Jotenkin hän toivotti minut tervetulleeksi ja minä tartuin hänen käteensä.

Jossain vaiheessa unta hän toi minut keskelle merta. Kun astuimme sen päälle huomasimme, ettemme me uponneet kuin hieman nilkkoihin asti ja meri meidän allamme olikin muuttunut omituisen joustavaksi. Aloin ilosta hihkuen hyppiä siinä ja Pimeyden lordi teki samaa. Kun hyppisin aloin kuitenkin huomaamaan kuinka joka hypyllä vajosin alemmas ja Pimeyden lordi katsoi minua kumman ovelalla ilmeellä. Silloin sain kamalan aavistuksen ja kysyin melko pettyneesti asiaa, jonka olin jo mielessäni aiemmin arvannut: "Sinä yrität tappaa minut etkö?"

Mielestäni lähdimme tuon jälkeen mereltä ja siirryimme uusiin seikkailuihin, mutta en oikein muista siitä mitään.

Poissa Cobb

• Vuotislainen
« Vastaus #158 : Heinäkuu 26, 2011, 09:57:23 »
Minä näin viime yönä tällaisen lyhyen Potterunen:

Olin Harry ja olin parhaan kaverini kanssa jossain lumimaisessa metsässä, jossa oli myös Dumbledore. Sitten (spoilaan tämän kohdan niille, jotka eivät ole lukeneet/katsoneet Puoliveristä prinssiä tai Kuoleman varjeluksia!)
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Älä aliarvioi minua vain siksi, että olen nuori.

Avada Kedavra! -> Avaudu Kebabrulla! >:-D

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #159 : Heinäkuu 26, 2011, 11:08:15 »
Viime yönä näin unta, jossa olin kaverini kanssa uimassa. Aikamme siinä pulikoitiin eteenpäin ja päädyttiin hienon talon eteen johonkin vihreään, kesäiseen paikkaan. Astuassamme sisälle huomasin, että sehän on meidän paikallinen pappila! Meidät ohjattiin yläkertaan johtavien portaiden luokse ja silloin näin Dumledoren, joka naureskellen tarjosi meille paistamiansa vohveleita kera mansikoiden.

Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa velhokarkki

• Yksi Weasleyn serkuista
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosMoon200
« Vastaus #160 : Heinäkuu 27, 2011, 02:12:30 »
Yksi unohtumattomimmista HP-unistani on ollut tämä:

Olin Tylypahkassa ja seisoin seinän edessä. Siinä seinässä oli sellanen kaari, mutta ei aukkoa. Sitten Harry Ja Draco (ne 12-vuotiaat :D) tuli siihen ja me vaihdettiin pari sanaa. Sitten hoksasin sellaisen punaisen nappulan ja kurkotin painamaan sitä ja Harry ja Draco huusivat, että "EI! EI, ÄLÄ PAINA SITÄ-" ja juuri silloin tietysti painoin sitä nappulaa. No sitten siinä seinässä oleva kaari paljastuikin semmoisiksi liukuoviksi ja kun ovi liukui auki niin sieltä pölähti noin viisikymmentä lentävää Dobbya (selkeesti ne olivat saaneet vaikutteet Cornwallilaisista ilkiöistä).

Muistaakseni luin SK:ta ennen nukkumaanmenoa.. :D
"Miksi kukaan muka tahtoo juhlia kuolinpäiväänsä?" ihmetteli Ron, joka teki taikajuomien kotiläksyjä ja oli pahalla päällä. "Kuulostaa kuolettavan masentavalta, jos saan sanoa."

Poissa Domino

• Vuotislainen
« Vastaus #161 : Heinäkuu 27, 2011, 09:23:12 »
Minä olen nähnyt monellaisia Potter-unia.
Näin viimeyönäkin jotain tosi outoo unta...
No ainakin minä olin aluksi Neville (se ei mikään lempi hahmoni, mutta minkäs sille voi jos nään sellasta unta)
Menin syömään suureensaliin aamiasta tai jotain.
Sitten yhtäkkiä olinkin Hermione.
Neville sanoi minulle että oli rakastunut Harryyn.
Ja sitten olinkin yhtäkkiä Ginny ja suutuin Nevillelle koska hän rakasti Harrya koska hän oli minun poikaystäväni.
Sitten Cho tuli Rohkelikko pöytään rähjäämään siitä, että olin Harryn poikaystävä, vaikka hänkin oli suudellut Harrya. Minä sanoin hänelle, että he erosivat ja kauan aikoja sitten.
Sitten yhtäkkiä olin Harry ja astuin Ronin kanssa suureen saliin jonka katosta roikkui kinkkuja. Minä ja Ron olimme marjapuuron peitossa.
Kävelimme Rohkelikko pöytään jossa yhä kinasteltiin samasta aiheesta (paitsi siellä oli joitain uusia tyyppejä liittynyt kinasteluun mukaan)
Minä kysyin Hermionelta mistä puhutaan ja Hermione selitti sen minulle ja Ronille.
Katselin kinastelua kunnes paikalla oli varmaan 100 ihmistä o_o
Lopulta Ginny muutti Nevillen perunaksi.
Sitten olinkin taas Ginny.
Dumbledore tuli kysymään mitä tapahtuu.
Joku tuntemat selitti syyn Dumbledorelle ja Dumbledore sanoi ettähänkin oli oikeastaan ihastunut Harryyn ja suuteli Harrya!
Minä suutuin hirveästi ja muutin Dumbledorenkin perunaksi!

Ok... Se oli tosi outo uni XD

Poissa Scaredy Dandelion

• Vuotislainen
  • Pottermore: QueenStrike5
« Vastaus #162 : Elokuu 02, 2011, 16:05:43 »
Liikuskelin pitkin maailmaa ilmeisesti paeten muutamaa ankeuttajaa. Lopulta olin jossakin talon ullakolla tms. ja torjuin ankeuttajan höttöisellä suojeliuksella. Ankeuttajalla oli semmoinen piirroshahmomainen mustekalanaama (...).
 En tarkalleen muista tapahtumien järjestystä, mutta jossakin vaiheessa vikisin Dumbledorelle, etten osaa sitä tuolinpiirtämisloitsua. Lopulta hän suurieleisesti näytti, kuinka piirretään nojatuoli taikasauvan kärjellä. Yritin seuraavaksi itse, ja tein sen kuulemma jotenkin väärin ("Ei, ei ! Se täytyy piirtää toisesta perspektiivistä!" )
 Taikasauvastani roikkui teräsvillainen pallo... enempää en tapahtumarikkaasta unesta muista; siitä on nyt useampi päivä.
"You can't give a Dementor the old one-two!"

Poissa Hippisopuli

• Vuotislainen
  • Pottermore: SkySilver40
« Vastaus #163 : Elokuu 03, 2011, 12:16:16 »
Olin muistaakseni kerran illalla katellut YouTubesta niitä Harry Potter Puppet Pals- videoita ja räkättäny silmät päästä ::D Sitten äiti käski nukkumaan, mut luin vielä Viisasten kivestä sitä 'Juomamestari'- lukua (tai joku sellanen se oli). Nukahin kesken luvun.

Unessa olin sellanen HP- nukke mikä niissä videoissa seikkailee. Sillä Harryllä oli jotenkin kummallisesti saksofoni repussa (soitan saksofonia irl). Snape pälpätti kokoajan tohkeissaan että nykyajan lapset on liikaa tietokoneella. (Jännää?)
Sitte miä aloin soittaa Harrynä sitä saksofonia nii että linna raiku. Snape karju mulle naama punasena ja lähin livohkaan lyötyäni sitä turpiin. Juoksin Tylypahkan käytävillä hyräillen puttepossunnimipäiviä XD Yhtäkkiä vastaan tuli Dumppis, ja se vaan sano mulle tyynenä et "Hyvää joulua, lapsonen!"

Sen jälkee heräsin :'D

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #164 : Elokuu 04, 2011, 11:06:33 »
No viime yönä näin tosiaan hieman mielenkiintoista potter-aiheista unta.. ;>

Olimme saarella (minä, osa feeniksin killasta ja osa albuksen kaartista). Minä kuuluin "golden trioon" paitsi, ettei se ollut enää trio kun minä olin siinä, mutta kuitenkin.
Saari oli hieman vanhanaikainen (vähän saman tyylinen, kuin Narniaa ympäröivät maat :D) ja siellä oli paljon taloja. Saaren keskellä oli vankila. Hengasimme muistaakseni saaren rannalla, josta näkyi vastapäinen saari todella hyvin. Vastapäiselle saarelle ei ollu kuin kahlausmatka meidän saaremme päädystä, mutta sillä hetkellä se näytti olevan kauempana. Saarella oli majakka, joka luonnollisesti omasi majakkavalon.
En muista nukuimmeko ollenkaan, mutta aamulla päätimme lähteä viereiselle saarelle. Kävelimme oman saaremme päätyyn ja siellä kahlasimme pienen pätkän. Juuri saavuttuamme saarelle näin yhtäkkiä kohtauksen vankilasta, jossa Draco vapauttaa vanhempansa sieltä ja he lähtevät vankilalta meitä jahtaamaan.
Kerroin toisille, että Malfoyt ovat karanneet vankilasta ja he kyselivät epäluuloisina, että miten minä sen tiesin. Siinä hetkessä muistin, että Harryhän niitä näkyjä näkee, enkä minä, joten sopersin lukeneeni sen sanomalehdestä. Lähdimme ripeästi liikkeelle, sillä näimme Malfoyt jo vastarannalla. (Siinä saaressa oli ilmeisesti jotain, mitä me sekä kuolonsyöjät halusimme.. Tai ehkä me halusimme tappaa toisemme :D)
Malfoyiden saapuessa saareen lähdimme juoksuun. Hajaannuimme metsään. Huomasin Dracon juoksevan hieman edelläni ja ihmettelin, ettei hän laukonut ollenkaan loitsuja, vaan juoksi meidän porukkamme mukana pakoon. Juoksin hänen vierelleen ja aloin tivata häneltä, eikö hän viihtynyt kuolonsyöjissä. Draco ei ehtinyt vastata, kun Lucius huusi häntä. Draco ei ensin lähtenyt ja minä yritin estää häntä. Lopulta hän kuiskasi: "anteeksi" ja lähti juosten isänsä luo.

Seuraava kohta, jonka muistan, tapahtui jonkun jännän random rakennuksen sisällä. Minä ja Hermione juostiin Luciusta ja jotain toista kuolonsyöjää pakoon. Jostain syystä en saanut päähäni mitään muuta loitsua, kuin suojeliusloitsun, jota en sitten käyttänyt. Hermionella näytti olevan sama ongelma, sillä hänkään ei laukonut mitään taikoja, väisteli vain minun kanssani tappokirouksia. Juoksimme tilaan, mikä oli iso, kokonaan valkoinen, mutta siellä oli ihmeellisiä labyrintinkaltaisia seinämiä ympäriinsä. Minä ja Hermione erosimme taistelemaan ja Lucius lähti minun perääni. Muistin juuri tainnutus loitsun ja yritin käyttää sitä, mutta Lucius käytti jotain tuplavarjelus loitsua, joka ei antanut minun, tai taikojen mennä läpi. Lähdin siis Hermionen perään. Juoksin ympäri sokkeloa ja törmäsin Dracoon, jolla ei ollut edes sauvaa kädessä. Taisin sanoa hänelle jotain piikikästä ja jatkoin juoksemista.
Näin Hermionen ja Luciuksen. Lucius oli juuri kedavrattamassa Hermionea, kun minä juoksin väliin ja tein sen tuplavarjelusloitsun. Lähdimme Hermionen kanssa pakoon. Yhtäkkiä tuli kuulutus, että kuolonsyöjät olivat vetäytyneet. Purskahdimme itkuun helpotuksesta ja lähdimme "turvapaikkaan" (huoneeseen, jossa oli sohvia) katsomaan, että muut olivat okei.
Matkalla näimme Dracon, joka oli jäänyt istumaan käytävälle. Turvapaikassa me halasimme Harryä ja Ronia. En ainakaan muista kenenkään kuolleen.
Istuskelimme sohvilla vähän aikaa, kunnes meille tuli todella tylsää ja päätimme lähteä seikkailemaan ympäri rakennusta. Minä ja Hermione kävelimme autioilla käytävillä ja saavuimme labyrinttipaikkaan, joka oli muuttunut ruokasaliksi, siellä oli kaikkien nimet ja niitten vieressä lautaset, joilla oli omena. Hermione haki oman nimensä ja minä omani. Hermione oli jostain syystä järkyttynyt ja menin hänen luokseen. Siinä missä kaikilla muilla oli omena, Hermionella oli päärynä. Hermione oli vakavasti allerginen päärynöille ja kuolisi jos söisi yhden. Me jatkoimme matkaa ja sovimme, että minä (omena-allergikkona) söisin päärynän ja Hermione minun omenani. Ruokala/labyrinttihuoneesta päädyimme takaisin käytävälle ja aloimme etsiä kuolonsyöjiä. Availimme käytävän molemmin puolin sijaitsevia ovia. Suurin osa oli lukossa tai tyhjiä. Yhdessä huoneessa oli Lovekivojen sukukokous. Jatkoimme matkaa ja juuri kun löysimme oven, joka johti kuolonsyöjien päämajaan (ovessa oli pimeän piirto) minä heräsin :(

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #165 : Elokuu 05, 2011, 11:17:06 »
Eräänä yönä olin tärkeä osa Voldemortin vastaista rintamaa. Samaan porukkaan kuuluivat myös äitini, pikkusiskoni ja suunnilleen viisi muuta ihmistä, joiden henkilöllisyys on päässyt unohtumaan. Lähdimme taistelemaan kuolonsyöjiä vastaan oman talomme pihamaalle (joka oli kuitenkin erilainen kuin oikeasti, pelkkää hiekkaa ja joku palmuntapainen). Tainnutimme muutaman kuolarin, ja suurin osa juoksi karkuun hirmuiset voimamme kohdatessaan. Koko tämän ajan itse Pääkuolonsyöjä nukkui taistelutantereen reunassa yllään puvunhousut, musta kauluspaita ja ruskea liivi (tämä vaatetus sai muuten Voldun näyttämään aika paljon pienemmältä ja harmittomammalta kuin se suuri liehuva viitta :D). Kaikki paikalle jääneet kuolonsyöjät tainnutettuamme lähdimme kiireesti sisälle taloon ja rynnistimme yläkertaan, minun huoneeni ikkunaan katsomaan, kuinka Voldemort heräsi ja raivostui jäljellä oleville seuraajilleen, koska nämä eivät onnistuneet tappamaan minua. Voldu ja kuolonsyöjät lähtivät omaan salaiseen majapaikkaansa, ja me aloimme valmistella minun huonettani omaksi päämajaksemme, mitä vaikeutti huomattavasti se, että talomme oli myynnissä ja alakerrassa oli meneillään esittely. Minä vedin ikkunan eteen pimennysverhon ja pari muuta verhoa, ettei kukaan vain näkisi sisään, ja äitini alkoi etsiä vintistä patjoja kaikille. Tajusimme myös, että 7-8 ihmistä on yhdeksän neliön huoneeseen aika paljon, mutta ratkaisimme ongelman pitämällä vintin ovea auki; se tarjoaisi paitsi raikasta ilmaa (kylmä vintti siis, peltikatto näkyy) myös tarvittaessa vähän lisätilaa, jos vain olisimme hiljaa, ettei Voldemort kuulisi ääntämme peltikaton rei'istä.
Using the "are we", are we?

Poissa Lovepotion

• Vuotislainen
« Vastaus #166 : Elokuu 10, 2011, 13:43:08 »
No kerran näin semmosta unta, että jostain syystä Voldemort joukkoineen hyökkäsi Harryn (minun) ja kaikkien Weasleyiden kimppuun kekellä päivää kaupungilla. Siinä me sitten kaksintaistelimme ja hyppäsimme lopuksi lohikäärmeen selkään. Kaiken huippu oli se, että väistelimme taikoja ilmiintymällä paikasta toiseen..

No, eräs kaverini kertoi nähneensä taas sellaista unta, että oli ollut Harry ja mennyt Ginnyn kanssa naimisiin. Tosin pappina oi toiminut Voldemort..

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #167 : Elokuu 10, 2011, 14:38:40 »
Näin tässä pari yötä sitten ihan oudon unen johon liittyy lähes kaikkea mahdollista;D

Eli olin Salkkari Oonan (teini oonan) kanssa Tylypahkassa. Kävelimme vain käytävillä muina ernuina kunnes Severus tuli vastaan liehuvan viittansa kanssa. Oona osoitteli häntä ja huusi:
  "Aaro! Mitä sä hullu täällä teet!!", oona huuteli naama punasena Severukselle joka antoi meille sitten jälki-istuntoa aaroksi syyllistämisestä. Lähdimme juoksemaan Seveä karkuun ja piilouduimme Dumbledoren kansliaan. Kansliaan astui frendeistä tutut Ross ja Phoebe jotka kyselivät missä Monica on. No me vastasimme että meillä ei ole hajua missä Monica voisi olla. Tässä välissä Oona muuttui Ossiksi jolla oli Voldemortin sauva. Ihmettelin että mistä hän Lordin sauvan oli saanut, ja Ossi vastasi että osti sen minulta viime viikolla. Minähän en toki tätä muistanut ja olin ihan ihmeissäni. Sitten Severus ilmestyi kansliaan seuranaan Seppo. (miksi salkkarihenkilöt ovat unissani?) Phoebe alkoi syyllistää Seveä Aaroksi, ja alkoi hakata tätä kitarallaan. Minä menin sitten siihen väliin ja pelastin Seve-raukan Phoebeltä. Sitten kaikki alkoivat syyllistää minua Eeroksi mukaanlukien Severus. Lähdin juoksujalkaa pakoon Seppoa, ossia, Severusta, Phoebea, Rossia ja tyhjästä ilmestynyttä ullaa jolla oli keksirasia mukanaan. Juoksin linnasta ulos kunnes kielletyn metsän reunalla kohtasin Voldemortin ja Luciuksen. he utelivat missä Lordin sauva mahtoi olla, ja vastasin viisaana että Ossilla. Pian vjahtaajani ilmestyivät metsänreunaan ja Ulla alkoi pakkosyöttää Voldua;D

Metsä katosi ja huomasin olevani s-marketin katolla. Severus istui S-marketin kyltin päällä ja väitti olevansa lokki. Kummastelin häntä aikani ja sitten katolle ilmestyi Ozzy joka väitti kivenkovaa olevansa Severuksen sisko. Olin iha ällikällä lyöty kun miehet istuivat vierekkäin jättikyltin päällä ja taas paikka vaihtui.

Tällä kertaa olin taikaministeriössä. Remus tuli omituinen lippalakki päässään kertomaan minulle etten saa lentää pöytien alla. No sanoin hänelle ettei minulla ollut aikomustakaan ja lähdin sitten haahuilemaan jonnekkin. Pian tupsahdin valtavaan huoneeseen jossa oli kolme jättitrampoliinia. Menin hyppimään niille ja pian seuraani liittyi Pimento jolla oli Severuksen viitta yllään. Hän puhui jotain vaarallisista ninjakilpikonnista jotka olivat varastaneet hänen lemmikki emunsa. Hämmentyneenä jätin Pimennon hyppimään trammpoliineille ja muistin että minun tulisi löytää Lucius. Lähdin häntä etsimään kunnes hän tuli minua vastaan käytävällä taluttaen Frendien Chandleria käsiraudoissa. Kysyin että mitä mies oli tehnyt johon Lucius vastasi:
   "Herra Bing häiritsi pimeyden Lordia puhumalla politiikasta", ja kaksikko meni menojaan johonkin huoneeseen. Jäin seisoskelemaan siihen käytävälle ja heräsin siihen kun Voro kieri lattialla seteleissä. Omituista eikö vain? O.O

Tuo oli ehkä omituisin uneni ikinä..

-Husky-

Poissa Yamiska

• Potterin lempiponi
  • Vuotislainen
  • My Little Harry
  • Pottermore: ThestralRook142
« Vastaus #168 : Elokuu 10, 2011, 15:46:52 »
Olen nyt viimeiset kolme viikkoa nähnyt oikeastaan joka yö enemmän tai vähemmän Potteriin liittyviä unia. Yleensä niistä on
aamullä jäljellä pelkkä epämääräinen muistikuva että joo Potteriin se liittyi, mutten kyllä muisnta mitä siinä tapahtui (ärsyttävää).

Yhden kuitenkin muistan (lyhyen pätkän, uni oli loppujen lopuksi paljon pidempi).
Olin Harry ja olin menossa tapaamaan Hagridia Ronin ja Hermionen kanssa. Käveltiin Hagridin mökille, meillä oli jotain tärkeää asiaa, vaikken muistakaan enää mitä (jotain oli tapahtunut linnassa ennen tätä). Hagridin luona oli Hagridin lisäksi jotain epämääräistä porukkaa, ilmeisesti muita oppilaita. Hagridin kanssa oli jotain pientä sananvaihto kunnes sitten vetäisin hyvin pian harrymäiseen tyyliin kilarit Hagridille (syystä X, taisi olla niin ettei Hagrid ottanut meitä vakavasti) ja marssin ulos Ron ja Hermione yrittäen pysyä perässä.

Sitten vaihtui kuvakulma. En ollut enää Harry, vaan katselin unta ikään kuin elokuvaa. Harry oli edelleen kiukkuinen ja ajeli lasten kolmipyörällä (!) takaisin linnaan päin ja räiski kaiken maailman loitsuja ja manauksia pensaisiin, joita sattui eteen tulemaan. Ja sitten valitettavasti heräsin.

Poissa Dauphine

• Vuotislainen
  • Mistä sen tietää.
  • Pottermore: QuaffleGoblet47
« Vastaus #169 : Elokuu 10, 2011, 20:11:48 »
Näin loman lopussa näitä Potter-unia on alkanut tulla yhä enemmän ja tiuhempaan tahtiin. En muista niiden tapahtumista enää paljon,mutta niissä on tosi usein ollut konflikteja Dolores Pimennon kanssa ja yhdessä unessa menin halimaan Kalkarosta ja hyppimään sen reppuselkään.
Erikoisin yksityiskohta on kuitenkin se, kun pari yötä sitten näin unta, että Sirius kääntyi islaminuskoon xD viime yön unessa olinkin sitten arabivaatteisiin pukeutuneen Siriuksen ja Oraven kanssa R- kioskissa.

Dauphine on puhunut... toistaiseksi. 8D

Poissa Arminas

• Addikti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #170 : Elokuu 13, 2011, 23:45:07 »
Jokin aika sitten näin ihan verrattoman Potter-unen, josta itselleni on riittänyt naurettavaa pitkäksi aikaa.

Olin koulussa ja menin istumaan exäni viereen. Taululle oli kirjoitettu jotain kasvonhoitotuotteiden nimiä ja niitä tuotteita sai ostaa Dracolta, koska se itse ei enää tarvinnut/käyttänyt niitä.  Draco siinä jotain esitelmöi niistä ja riitelin exäni kanssa ja sitten yhtäkkiä olinkin istumassa Dracon vieressä exäni edessä ja Draco kyseli minulta jotain että mitä sä ton kanssa teet. :D Sitten meidät määrättiin tekemään jotain ja olin niin keskittynyt kasvonhoitotuotteisiin/Dracoon etten huomioinut vaan Dracon piti sanoa siitä. Jotain niistä kasvonhoitotuotteista taas puhuttiin Dracon kanssa ja sitten kaikki nousi pareittain ylös ja alkoi kiertää luokkaa ja sitten aloin pussailla Dracon kanssa ja siihen uni ikävä kyllä loppui, olisin mieluusti pussaillut Dracoa pidempäänkin! :(

Mutta se kasvonhoitotuotteita myyvä Draco... XD
The stories we love best do live in us forever.

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #171 : Elokuu 14, 2011, 09:40:38 »
Näin tässä yksi yö unta, jossa olin mummoni luona kylässä. Menin normaalisti ovesta sisälle ja istahdin tuolille, kun iso, musta koira hyppäsi päälleni ja kertoi olevansa Sirius. Mummollani on siis labradorinnoutaja, mutta... ei Siriusta.
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Sieppi

• Tukintolvana
  • Vuotislainen
  • Boldly going through space and time
« Vastaus #172 : Elokuu 14, 2011, 13:03:01 »
viime vuonna näin tälläisen potter unen:
olin menossa äidin kanssa johonkin kirjakauppaan ostamaan jotain koulutarvikkeita.yhtäkkiä sillmiini osui potter tavaroille omistettu hylly.matkalla hyllyn luokse tönäisin nurin jonkun miehen jolla severuksen kuulonen ääni mutta en kiinnittänyt häneen enenpää huomiota kun rynnistin potter-hyllyn luo.hyllyn luo päästyäni huomasin että suurin osa tavaroista oli koulutavaroita.otin käteeni yhden viivoittimen.se oli vihertävän värinen(ajattelin että se kuuluu salaisuuksien kammio kirjaan),viivottimessa oli harryn ja roni kuva jossa he hymyilivät yli iloisesti,sekä haamu sirius.viivoittimessa oli myös puhekupla joka tuli haamu siriuksen suusta,se oli kirjoitettu kultaisilla kirjaimilla: Harry Potter palaa tylypahkaan,mutta onko hän valmis kohtaamaan lattian terrorin.luettuani tekstin heräsin.
olin vielä ihan unenpöpperöinen kun muistelin unta,ajattelin silloin että tuo lause oli ihan järkevä...hetken ajan päästä tajusin vasta mitä se tarkoitti...
"There's no point in growing up if you can't be childish sometimes!"

Poissa Acone

• Vuotislainen
« Vastaus #173 : Elokuu 14, 2011, 14:54:09 »
Tästä unesta on jo aikaa, mutta laitan nyt kuitenkin tänne:

Olin koululla tuttujeni ja joidenkin ystävieni kanssa. Siellä oli varmaan jonkin sortin juhlat tai vastaavat, ainakin luulen niin. Juttelin ystävieni kanssa rauhassa koulumme aulassa, kun pääovesta tuli sisään Voldemort ja useita kuolonsyöjiä. Aivan kuin ystäväni eivät olisi huomanneet heitä, sillä kukaan heistä ei reagoinut mitenkään, vaan jatkoivat jutustelua rauhassa. Minä lähdin juoksemaan käytävää pitkin pakoon Voldemort perässäni, joka yritti tappaa minua sillä Avada kedavra-loitsulla. Kuolonsyöjiäkin jahtasi minua, mutta eivät yrittäneet tappaa minua. Juoksin ystävien ohitseni ja pyysin apua. Siihen he sanoivat: "Mihin sinä apua tarvitset? Ei täällä mitään ole". Sitten vain juoksin johonkin pimeään ja uni loppui.
Oletteko koskaan ajatelleet, kuinka vanha Voldemort oikeastaan on, Voldemort syntyi nimittäin 31. joulukuuta 1926...

Poissa Jäätelö

• Vuotislainen
« Vastaus #174 : Elokuu 17, 2011, 13:26:43 »
Mä näin tossa hienäkuussa ainaki viikon putkeen harry potter unia ja senki jälkeen näin niitä vielä, mutta en joka yö.
Yhden näistä aattelin kertoa:

Oltiin jossain talossa minä ja yks mun kaveri Laura ja sit siellä oli Dumbledore, Tonks ja joitain muita opettajia ja ne kaikki istu pöydän ääressä, paitsi minä ja Dumbledore. Sit yhtäkkia niistä muutama oli keskellä sitä huonetta käsiraudoissa ja sit sain jonku raivarin ja aloin huutaa nille muille kaikkee et "miks ne on tossa käsiraudoissa" ja kaikkee ja aloin iskee niitä loitsuilla, mut sit ku Dumbledore oli mun vieressä ni se otti mua niin lujaa kiinni kädestä etten pystynyt tekee mitää, yritin siin kaikkee rimpuilla, mut en päässyt irti. Sitte räjähti joku pommi ja Dumbledore heitti mut maahan ja tuli mun päälle niinku suojellakseen mua, ja sitte seuraavaks mä olinki Dumbledore ja Laurasta tuli Harry, ja se lähti juoksee ja lähin sen perään ja sit ku sain sen kiinni ni aloin itkee ja selittää jotain et "muistan silloin kun olit 1-vuotias, kun vein sut sinne ovelle" ja kaikkee ja sitte oltii taas omat itsemme ja sit Laura lähti pois ja mä olin sit yhtäkkii mummilla ja se kysy "haluatko ruoaks perunamuusia ja lihaa?" ja sitte heräsin :DD

Tuo oli kyllä todella omituinen, varsinkin tuo loppu :D
Ainiin ja tuossa unen alussa myös ilmiinnyin kerran Hermionen kanssa :D
"Only I can live forever"