Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras bändi/laulaja?  (Luettu 64052 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Tera

• Ankeuttaja
Mikä on paras bändi/laulaja?
« Vastaus #75 : Heinäkuu 25, 2005, 00:06:08 »
Jospa siis minäkin jotakin kertoilisin lempimusiikistani. Eli...

Mew: Rakastan tämän bändin musiikkia, todellakin. Jonas Bjerrellä on persoonallinen ja upea ääni, minä tykkään siitä aivan mahdottomasti! :) Ja erittäin hyvää musiikkia siis tekevät. Omaperäistä, kaunista, loistavaa. Yhtä ainoata lempibiisiä on aivan mahdotonta nimetä, hienoja biisejä on niin monia. Niin, ehkä tyydyn tähän loppuun vielä kerran toteamaan; ehdottomasti yksi lempibändeistäni, hienoa musiikkia.

Muse: Yksinkertaisesti loistavaa musiikkia. Pidän niin kovasti Matthew Bellamyn äänestä ja hän on muutenkin aivan oma lukunsa. Levyhyllystäni löytyvät levyt "Showbiz", "Origin Of Symmetry" ja "Absolution", ja kaikki ovat mielestäni upeita levyjä. Mahdotonta nimetä vain yhtä lempibiisiä, joten tässä hieman useampi: Muscle Museum, Showbiz, Uno, Escape, New Born, Bliss, Plug In Baby, Citizen Erased, Stockholm Syndrome, Butterflies & Hurricanes, The Small Print, Thoughts Of A Dying Atheist... Eli kyllähän niitä mainioita kipaleita löytyy. Ihanaa.

The Killers: Eräänä kauniina viime syksyn päivänä kuulin biisin Somebody Told Me, joka soi YleX:n X-Ryhmässä tehobiisinä. Rakastuin. Päätin ostaa levyn "Hot Fuss" ja päätöstäni en ole katunut. Täynnä hyviä lauluja ja Brandon Flowersin ihanaa ääntä. Suosikkejani ovat Jenny Was A Friend Of Mine, Glamorous Indie Rock & Roll, Believe Me Natalie, Andy You're A Star, Somebody Told Me, Midnight Show ja Under The Gun. Kyllä vain. Hyvää musiikkia.

The Ark: Jo vain, tämä on hyvää musiikkia ja tulee Ruotsista. :) Omassa levyhyllyssäni ovat levyt "We Are The Ark", "In Lust We Trust", ja "State Of The Ark", ja hyviä biisejä löytyy. Hey Modern Days, Echo Chamber, Tell Me This Night Is Over, Calleth You Cometh I, This Piece Of Poetry Is Meant To Do Harm, Rock City Wankers... Eikä Olan ääni mitenkään vahingoita korviani eli siis pidän siitä. Tosin, aina en ole tämän bändin musiikista pitänyt, mutta biisi "One Of Us Is Gonna Die Young" havahdutti minut huomaamaan, kuinka hyvää musiikkia The Ark tekeekään.

Neil Young: Tämän herran musiikkia vanhempani kuuntelevat paljon ja sitä kautta minäkin kuulin ja totesin pitäväni. Ja musiikkiahan hän on tehnyt ihan kiitettävän paljon. Lempilauluja ovat esimerkiksi Keep On Rockin' In The Free World, Like A Hurricane, Hey Hey My My (Into The Black), Old Man, Southern Man ja näin päin pois. Pidän muuten Youngin kitaransoitosta.

Ja muita suosikkeihini kuuluvia bändejä ja artisteja ovat: Tegan and Sara, My Chemical Romance, Panic! At The Disco, Bright Eyes, Patrick Wolf, Sigur Rós, Placebo, Arctic Monkeys, The White Stripes, Franz Ferdinand, Blur, Coldplay, Radiohead, The Strokes, The Verve ja Robbie Williams. Ja Dire Straitsista olen ihan pikkutytöstä asti pitänyt. :) Nuo nyt ainakin. Ja ainahan voin palata muokkailemaan.

Heinäneiti

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Heinäkuu 25, 2005, 13:16:04 »
Jesse McCartney kolahtaa muhun. (: nuori 18 vutias jäbä joka lähtenyt soolo uralle, aikasemmin on ollut bändissä joka kiersi Britneyn kanssa. (Ei nyt voi tarkistaa bändin nimeä tai muita tietoja, täydennän kun siihen on mahdollisuus)
Mahtava ääni, sanoista en osaa sanoa. Ja hyvän näköinen, vaikka ei se ääneen vaikutakkaan. (: Mutta, tuore löytö minulla, suomesta en ole levyjä löytänyt. Kannattaa tutustua^^

Poissa Tappajan haaska

• reipas ja lahjakas
  • Vuotislainen
  • Kenenkä kanssa?
« Vastaus #77 : Heinäkuu 25, 2005, 17:15:11 »
Werner Bros.
Paras live-bändi ikinä. Useimmat näkemäni Wernerien keikat on pidetty täpötäydessä teltassa illan pimennyttyä ja tunnelma on jo valmiiksi katossa. Kun veljekset yksi kerrallaan saapuvat lavalle, sydän tykyttää ja hymy kivistää poskia. Sama hymy pysyy läpi keikan, vaikka välillä biisit itkettävät valtavan tunnelatauksen takia. Encoren jälkeen kädet ovat turtana taputtamisesta ja olo on upea seuraavat päivät. Vaikka bändin kappaleet pysyvät aikalailla muuttumattomina, niihin on vaikea kyllästyä keskimäärin yhden keikan vuosiannoksella. Esiintymistapa tuo oman lisänsä kaikkiin biiseihin, joten levyllä Werner Bros. ei toimi läheskään niin hyvin kuin livenä.

Uusin koko viestin...
Antakaa minulle ikitalvi, mutta älkää viekö kesälomaa.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #78 : Heinäkuu 25, 2005, 17:39:37 »
Yö: aivan loistavaa suomen kielistä musiikkia. Rakastuin muinoin rakkaus on lumivalkoista kappaleeseen. Olen edelleen heikkona kyseiseen kappaleeseen. Muita yön loistavia biisejä ovat esimerkiksi Tia Maria, Ihmisen poika, Kuoro tyttö... Yön musiikki osaa vain olla niin hyvää ja rauhoittavaa. Kuunnellessa Yötä rauhoittuu ja tuntuu, että kaikki huolet kaikkoavat.
Nightwish:Hieman erilaisempaa musiikkia kun Yö, mutta silti kolahtaa minuun. Kuten Yölläki niin Nightwishilläkin ihastuin ensin yhteen kappaleeseen ja sitten koko bändiin. Ensin ihastuin Over The Hills And Far Away kappaleeseen. Sitten alkoi Nightwish fanitus. Nemo on 100% paras Nightwish biisi. Tetysti Walking In The Air kappale soi vähintään jouluisin. Se on vaan niin jouluinen biisi..
Green Day:Taas kerran tykästyin ensin yhteen kappaleeseen ja sitten koko bändiin. Tällä kertaa kappale oli  Boulevard of Broken Dreams. Nyt olen aivan myyty niin Holiday kuin Wake Me Up When Septenber Ends. Green Day on vaan niin energinen bändi. Sen kappaleista saa paljon energia ja jaksaa taas mennä eteen päin.
The Killers:Somebody told me oli tällä kertaa innostuksen lähteenä. Kuulin sen monta kertaa radiosta ja koskaan en kuullut esittäjää. Lopulta olin niin kyllästynyt siihen etten koskaan saa tietää sen esittäjää ja olin jo luopua toivosta, mutta sitten kuulin, että se on The Killers ja ostin levyn. Paras biisi on ehdottomasti Mr.Brightside.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

alcor

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Elokuu 06, 2005, 12:43:54 »
All-time favorite laulajani on edesmennyt Janis Joplin, jonka musiikki kolahtaa minuun, vaikka kyseinen stara kuolikin jo 35 vuotta sitten. Janis Joplinin ihanaa lauluääntä ei voita mikään, hän on aivan loistava tulkitsija ja äänessä on sitä jotain. Jos joku joskus pystyy laulamaan paremmin kuin Janis Joplin, maailmankirjat ovat sekaisin. Lauluista fanitan eniten Piece of My Heartia, joka on paras laulu luultavasti ikinä. Janis kunniaan!

Toinen lempparini on Bryan Adams, joka on aivan mahtava tulkitsija. Uudet laulut eivät iske enää yhtä hyvin kuin 80-luvun kasarihitit, mutta pidän silti kovasti. Bryan Adamsin helmiä ovat ehdottomasti She's Only Happy When She's Dancing, Summer of '69 ja Heaven. Kyseisiin lauluihin ei kyllästy ikinä, kuten ei myöskään Adamsin loistavaan tulkintaan. Fanitan.

Myös Nirvana ja The Kills lukeutuvat suosikkeihini, koska musiikki on jotain niin parasta. Kurt Cobainin sekopäisyys loistaa lauluista läpi, ja se tekee Nirvanasta aivan loistavan bändin. Jokainen Nirvanan laulu on helmi. The Kills taas on vähän uudempi bändi, joka tekee... mielenkiintoista musiikkia. The Killsiä on vaikea kategoroida, ja sen takia olen täysin ihastunut bändiin.

Rakastan myös Natasha Bedingfieldiä, joka on mielestäni paras lauluntekijä ja tulkitsija näinä päivinä. Upeampaa ääntä saa etsiä ja lauluissa on sanomaa, mikä on erittäin harvinaista nykypäivänä.

Myös Simple Plan ja Avril Lavigne tekivät minuun syvän vaikutuksen, kun näin heidät tänä kesänä livenä. Ennen minulla ei ollut juuri ollenkaan mielipiteitä heistä, mutta live-esiintymisen jälkeen ei voi muuta sanoa, kuin että Kanadassa osataan tehdä musiikkia. Aivan loistava meininki.

Poissa Silkki

• Vuotislainen
« Vastaus #80 : Elokuu 08, 2005, 13:03:45 »
Selasin melkein kaikki viestit , mutten löytänyt yhtään mainintaa AC/DC:sta , siis eikö kukaan muu tykkää tuosta yhtyeestä...?
No mä ainakin tykkään.
AC/DC:n musiikki on sellaista jota jaksaa kuunnella aina vain uudestaan ja uudestaan , en tarkalleen tiedä miksi aloin bändin musiikkia kuunnella , mutta sen tiedän että se kannatti.
Lempibiisejä ovat esim. Thunderstruck,TNT, Back in black sekä You shook me all night long, pidän kyllä paljon muistakin biiseistä.

Toinen lempiyhtyeeni on ehdottamasti Metallica, se on bändi jossa on tyyliä.Kappaleet ovat hienoja ja varsinkin hitaat kappaleet ovat hyvin kauniita.
Lempikappaleita on näitäkin monia mutta pidän erityisesti kappaleista nimeltä: Nothing else matters, Unforgiven 1 ja 2, Low man's lyric ja Don't tread on me....
and so it is..

Poissa Hulttio

• Ruoka-aika
  • Vuotislainen
  • 8)
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #81 : Syyskuu 16, 2005, 20:15:52 »
Green Daysta pidän todella paljon. Billie Joella on upea lauluääni ja rakastan Trèn rummutusta. Omistan American idiotin, Kerplunkin ja International superhitsin. Aion myös hankkia muutkin cd:t.

Soul Asylumiin tutustuin viime keväänä. Heidän musiikkinsa on taivaallista ja laulajalla on loistava lauluääni. Heidän biiseihinsä kytkeytyy monta muistoa, jotka saavat itkemään tai hymyilemään typerästi. Lempibiisi on varmaankin klassikko Runaway Train.

Eagles on uusin tuttavuus näistä. Tai no, uusi ja uusi. Kyllähän minä sitä joskus kuuntelin, mutta nyt viime viikkoina kyseisen bändin biisit ovat alkaneet soida kaiuttimissani hieman useammin. Hotel California erityisesti.

Myös muitakin on: The Used, Lostprophets, Guns N' Roses, Metallica, Korn, Switchfoot, Bon Jovi, Bruce Springsteen, Iron Maiden, Ramones, The Clash, Neil Young, Hurriganes, The Hives jne.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2007, 17:03:43 kirjoittanut Hulttio »
struggling in his arms,
the cat frantically scratched away
an escape route called loneliness.

Poissa Cayenne

• Vuotislainen
« Vastaus #82 : Syyskuu 18, 2005, 19:52:05 »
Kyllä se on Bloodpit. Laulaja Matthaun ääni on ihana ja persoonallinen, englanninääntämys todella hyvä. Kaikki kappaleet ovat hyviä ja erilaisia (vaikka väitetään, että ne muka olisivat liian samanlaisia..).
Kuulin Bloodpitistä ensimmäisen kerran joskus tämän vuoden alusta ja olen heidän musiikistaan pitänyt siitä asti, kun kuulin Out to Find You:n radiosta. Ja fanitus vain vahvistui viime viikonloppuna keikalla Lempäälässä. Loistava livebändi, suosittelen :). Muutenkin..
Toinen on Negative. Heilläkin aivan loistavaa musiikkia, tosin Bloodpit on musiikillisesti parempi. Negativea olen fanittanut jostain viime vuoden lokakuusta suunnilleen ja heidänkin keikallaan olen ollut, Tammerfesteillä heinäkuussa. Loistava livebändi Negativekin ^^.

Coccinelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Syyskuu 21, 2005, 17:58:34 »
Avril Lavigne
Avrililla on mielestäni kivaa musiikkia. ^__^ Siis, sellaista, jota voi kuunnella arkipäiväisin vaikka läksyjä tehdessä. Ja siinä on helppo lauleskella mukana. Lempikappaletta minulla ei oikeastaan häneltä ole, pidän niistä kaikista. Avrililla on myös kiva vaatetyyli. ;> Mikä ei liity mihinkään mitenkään. Itselläni on toistaiseksi vain yksi Avrilin levy (Under my skin).

Sonata Arctica
Aaah. Mahtavaa musiikkia. Hyviä kappaleita mm. My Selene, Gravenimage, Replica, Draw me ja monta, monta muuta!! Tarkoitus olisi hankkia vielä KOKO Sonatan tuotanto. 8DD

Apulanta
Ihanaa musiikkia. Kiva lauleskella siinä mukana. Hyvät sanoitukset. Tämä myös sellaista arkipäivän läksyjentekomusiikkia. :D

Alborada
Mmh. "Hieman" erikoisempaa musiikkia, mutta ihana leppoisaa. Mukana laulamista en suosittelisi, ellet tahdo nolata itseäsi, tai ellet osaa tuota omituista kieltä. >8)

Hyviä on myös mm. Green Day, Sum 41 ja Blink 182, jotka ovatkin ihan melkein samanlaista musiikkia. 8DD Myös Good Charlotte hyvää ja Kotiteollisuuskin menee. :DD

//muoks muoks:
OMG, melkein unohdin nykyisen lempparini
Coldplayn! O_O Sain sen levyn juuri, ja täytyy myöntää, että olin kyllä aluksi hieman sillä kannalla, että "Onkohan tämä musiikki nyt hyvää.." Mutta kyllä, MAHTAVAksi se osoittautui! Lempikappaleeni mm. White Shadows ja Fix you. Mutta ne muutkin ihan huippuja. <3

Samoin Kent on yksi nykypäivän lemppareista. En yleensä pidä ruotsalaisesta musiikista, mutta Kentin musiikki on ihanan mahtavaa. :]

Ja vieläpä myös PMMP, jonka uusimman levyn sain juuri. Pidän. n___n

jasmu

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Syyskuu 24, 2005, 19:23:52 »
Eipä löytynyt kovin montaa mainintaa mun kahdesta suosikistani.

Paras bändi tällä hetkellä on ehdottomasti Rammstein. Eräs kaveripoika kuuntelutti Reise Reisea kesällä ja jäin pahasti koukkuun. Reise Reise ja Mutter ovat molemmat ihan mielettömän hyviä levyjä, mutta vanhoiltakin levyiltä löytyy helmiä. Esimerkiksi Seemann albumilta Herzeleid ja albumilta Sehnsucht kappaleet nimeltään Klavier ja Du hast. Innolla odotan ilmestyvää Rosenrot-albumia (:

Sanoituksista kuulee usein paljon kritiikkiä, ja ehkä ihan syystäkin. Mein Teil kertoo ihmissyönnistä ja Stein um Steinissa muurataan ihminen talon sisään ilman ovia tai ikkunoita. Vaan ottaisiko kukaan tälläistä bändiä tosissaan, jos se laulaisi kesästä ja kukkasista?

Paras artisti on nyt, ja on ollut jo pitkään, Jani Wickholm. Esikoisalbumin Kaikki muuttuu materiaali on lähinnä rauhallista, mutta keikoilla käyneet tietävät, että Jani osaa rokata ja soittaa kitaraa ;D Omia suosikkejani levyllä ovat Siivet ja Ei kukaan muu. Seuraavan levyn, joka muuten ilmestyy 28.9, on luvattu olevan raikkaampi ja sisältävän reippaampaa materiaalia. Jani on myös persoonana rakastettava ja erittäin sydämellinen. Kuuntele uuden levyn biisinäytteet täällä (:

UGH.

Elene Yönsininen

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Lokakuu 05, 2005, 21:32:36 »
Tännekin tulin Nightwishia hehkuttamaan... Se vaan on niin upea, tuo Kiteen ihme :) "Iso"-Emppu on energinen (ja ehdottoman hullu ;D) kitaristi, Marco jämäkkä suomiäijä, Jukka muuten vaan hyvä rumpali, ja entäs Tuomas... Maailman ehdottomasti paras säveltäjä ja sanoittaja, ja lisäksi, maailman upeimman näköinen jätkä ;) Oli ihan pakko sanoa tuo viimeinen xD Tuomas on! *mulkoilee virnuilijoille* Ja parhaat levyt ovat ehdottomasti Wishmaster ja Century Child, upeita :)

Ja sitten se toisiksi paras, nimittäin Sonata Arctica. Tony vaan osaa sanoa asiat oikein :) Diggaan bändin tuotantoa kautta linjan, joskin bändin paras lätty taitaa kuitenkin olla Reckoning Night. Ei kun Silence. Ei kun Reckoning Night. Okei okei, kumpikin :)

Muita maininnan arvoisia ovat Sentenced (rakastuin Funeral Albumiin), Charon (JP:n ääni...ää.),  Apocalyptica (Apot keikalla...vau :) En tosin ole nähnyt kuin telkasta :/) ja moni muu... Tulisi kyllä liian pitkä lista tässä lueteltavaksi ;D

Poissa Gwindorfyel

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #86 : Lokakuu 16, 2005, 13:48:02 »
Lempibändejäkö?
No, päällimmäisenä:
The Rasmus: Sitä olen kuunnellut viimeiset puolitoista kuukautta ihan hullun lailla, aina Hide From The Sun -albumin ostosta asti. Sen jälkeen olen ostanut albumit Peep, Hellofatester, Hellofacollection ja Into. Dead Letters -albumin olen omistanut jo jonkin aikaa. Rakastan bändiä, sillä se tekee aivan upeata musiikkia!Arvostan heitä, sillä he työskentelevät ihan älyttömästi ja saavat aikaan näin mahtavaa musiikkia..Livenä olen heidät nähnyt Live05:ssä varmaan ensimmäistä kertaa, ja sen jälkeen 4.10. Pakkahuoneen keikalla, ja viimeksi eilen Huumassa olin katsomassa, olin yksi niistä lavan eteen ryntäävistä faneista jos joku sattui katsomaan.
Lempikappaleet?Ice oli pitkään lempikappaleeni, se on todellakin paras, mutta kuulin muutama päivä sitten uuden biisin Open My Eyes, ja olen totaalisen rakastunut tähän kappaleeseen.
Parasta albumia minun on vaikea valita, sillä jokainen on omalla tavallaan aivan älyttömän hyvä. Ehkä se on se Into, jolta kaikki tunnistaa biisin F-f-f-Falling, tai sitten se on uusin Hide From The Sun, tai Dead Letterskin on kyllä ihan supermahtava albumi..
Tällä hetkellä valitsisin Hide From The Sunin, kun se on tuoretta materiaalia ja jotain sanoinkuvaamattoman hienoa sellaista :D
Harmittaa, kun vasta puolisen vuotta sitten ymmärsin tämän bändin hienouden, enkä ole siis kuin vasta yhdelle keikalle päässyt..Nyt yritän saada menettämääni aikaa takaisin menemällä katsomaan heitä jokaikiseen mahdolliseen paikkaan :)

Linkin Park tulee mieleen kakkosena, tykkään heidän musiikistaan, en ole kuitenkaan fani, tällä hetkellä olen ainoastaan Rasmuksen fani, mutta omistan Linkin Parkin kaksi albumia, ja tykkään kovasti!Paras biisi saattaisi olla Crawling, tai Faint..
Avril Lavigne tulee kanssa mieleen, tykkään kovasti, olen hänet kerran livenä nähnyt, ja oli ihan hienoa!Paras biisi saattaisi olla Happy Ending.

Nightwish on myös mahtava, vaikken heidän levyjään omista, mutta tarkoituksena olisi hankkia tuo kokoelma-albumi piakkoin. Parasta biisiä on vaikea sanoa, kun niin harvan olen kuullut, tai ainakin harvan nimen muistan. Biisit ovat mahtavia ja Tarja laulaa todella hienosti!

En osaa sanoa enää muita, sitten on vain olemassa bändejä ja laulajia joilla on muutama tosihyvä kappale ja siihen se sitten ainakin tällä hetkellä jääkin, tämmöisistä tulee mieleen ainakin Him, The 69Eyes, Within Temptation, Kwan ja Enya.
Ich bin nicht ich wenn du nicht bei mir bist

Poissa Bruce Air

• Paleleva häntä
  • Vuotislainen
« Vastaus #87 : Marraskuu 04, 2005, 22:03:39 »
Sanotaanpa vaikka että Iron Maiden pitemmän päälle.

Tykkään tämmöisistä bändeistä joilla on pitkä historia takanaan ja monia oman genrensä klasikkobiisejä. Kukapa Maidenin kaltaista hevirockia kuunteleva ihminen ei olisi kuullut The Trooperia tai The Number of the Beastia? Maidenin klasikkobiiseistä nuo kaksi ovat vain esimerkkejä, suositumpiakin niistä löytyy.
Kokoelmia Maidenilla on mielestäni liikaa, esimerkiksi Edward the Great on täysin turha. Livevedot kuten nyt vast ikään ilmestynyt Death on the Road ovat tietenkin aina tervetulleita, mutta poikkeuksitta niiltäkin löytää aina sen Iron Maidenin ja Run to the Hillsin.

Maidenin musiikkihan on kuitenkin pääasia, ei se missä järjestyksessä ne biisit levyillä ovat, ne ovat kaikki kuitenkin hyviä. Paras biisi Maidenilta on That Girl, tosin se ei olekkaan klasikko.

Maiden on bändi jonka kaikki tietävät, mutta eivät ehkä ole kuulleet sen musiikkia, ollenkaan tai lähes ollenkaan. Nimi ja levyjen kannet tuntuvat pelottavan ihmisiä pois tästä bändistä, mikä on toisaalta hyvä asia, koska Maidenin musiikkia ei ole tehty massoille rahojen vuoksi vaan se on niille jotka siitä pitävät. Yleensä ne jotka pitävät samantyylisestä musiikista ja ovat sen löytäneet myös pitävät siitä.

Edittiä.

Lempilaulajakseni voisin nimetä Iron Maidenista aikoinaan soolouraa tekemään lähteneen herran nimeltä Bruce Dickinson, joka kylläkin palasi takaisin Maideniin. Onneksi.

Bruce Dickinsonia on useasti sanottu maailman parhaaksi heavy-laulajaksi, mikä ei todellakaan ole kaukana totuudesta. Dickinsonin ääni on aivan mahtava, vaikka hän laulaakin teknisesti hieman erilailla kun laulajat yleensä. Bruce tietenkin tunnetaan Maidenista, jonka kanssa hän teki seitsemän studioalbumia ennen soolouralleen omistautumista. Palatessaan takaisin Maideniin hän on ollut mukana 2/4 (kuinka sen haluaa ottaa) studioalbumin tekemisessä.

Omaa nimeään kantavia albumeita herra on julkaissut kuusi, joiden tekemisessä kaksi Maidenin kitaristeista ovat olleet mukana.

Bruce on laulajana täysin omaa luokkaansa. Hänen albuminsa ovat hieman tasapaksuja, kappaleissa tietenkin keskitytty vokalistiin.
Ehkä se miksi pidän Dickinsonia lempilaulajani johtuu osittain hänen saavutuksistaan Maidenissa.

Ja tämä kaikki selittely siksi koska kukaan ei ikinä tunnu tietävän kuka on Bruce Dickinson.
Ja muutamat menkööt perään huomenna.

Sister Of Charity

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Marraskuu 04, 2005, 22:07:35 »
Negative<3 Mä olen kuunnellut/fanittanut Negsuja hullunlailla jo vuoden. Ne on livenä jotain aivan mahtavaa ja levyillä tietysti myös. Lisäksi jätkät on kivoja eikä ollenkaan ylimielisiä.
Mä arvostan niissä ehkä eniten sitä, että ne on kovalla työllä saanu ittensä huipulle ja silti jaksaa keikkailla edelleen myös Suomessa. Ja tietysti myös se, että ne tekee kaikki kappaleet alusta loppuun itse on kunnioitettavaa. Nuoriksi jätkiksi ne on päässy pitkälle<3

Lys

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Marraskuu 05, 2005, 17:09:37 »
Paras bändi on mun mielestä  Metallica, vaikka se onki jo vanhemman puoleinen. Tosin viinikin paranee vanhetessaan, joten eikö niin voi sanoa musiikistakin? Löysin Metallican jo ylä-asteella mutta se "kolahti" vasta äskettäin, ku lainasin yhdeltä kaverilta bändin vanhempaa  tuotantoa. Kyseinen levy oli Master of Puppets ja ekan kuuntelu kerran jälkeen olin myyty. Ei ole olemassa vain yhtä syytä miksi tykkään juuri tästä bändistä mutta sanotaan perusteluiksi sanat, kitarat ja Hetfieldin ääni(niin ja rummut ja basso ja...). Parhaita kappaleita ovat vanhat klassikot kuten Master of Puppets, The Thing That Should Not Be, Fade to Black, Harvester of Sorrow sekä Enter Sandman mut kyllä uusimmaltaki levyltä löytyy lemppareita esim. Frantic, Sweet Amber, Purify.... lisäksi kuuntelen Nightwishiä ja Sonata Arcticaa. Varsinki Holopaisen lyriikat ovat niin ylimaallisen kauniita, että niiden parissa viihtyy ilman, että kuuntelisi musiikkia. Paras kappale Nightwishiltä on minun mielestä Ghost Love Score. Sonata Arctica taas...jos on joskus kuullut Kakon laulavan tietää miksi tätä bändiä kannattaa kuunnella. Miehellä on täydellisen puhdas ja korvia hivelevän kaunis ääni.

The Rasmus ja Disco eivät oikein vetoa minuun, mutta kyllä niiltäkin hyviä kappaleita löytyy.

Schoolboy

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Marraskuu 12, 2005, 17:49:58 »
Tykkään konemusiikista + t3h great teenageangstrock- ja 50- ja 60-luvun poppibändeistä. Konemusiikki kait sen monipuolisen äänimaailman takia ja mulla on ääretön rakkaus tanssia ja jammausta kohtaan, so. Suosikkibändejä on oikeesti varmaan yli sata, mutta esimerkkinä Depeche Mode, Infected Mushroom, Placebo ja Björk antaa varmaan ihan kivan kuvan mun musiikkimausta. Tykkään musiikista kokonaisuuden perusteella, sanoitukset eivät ainakaan konemusiikin kohdalla anna hirveää merkitystä, vaan just se mahdollisimman monipuolinen äänimaailma ja tanssittavuus.

Freak on a Leash

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Marraskuu 13, 2005, 14:41:44 »
Kolmen vuoden ajan listalla on ykkösenä killunut KoRn. Herrat ovat kehittäneet oman juttunsa, jota on moni bändi yrittänyt kopioida, kukaan ei ole kuitenkaan onnistunut. Parhaat biisit KoRnilta on Thoughtless, Freak on a Leash, Embrace, Blind ja Twisted Transistor.

Muita lempibändejä ovat Negative, jonka paras biisi on My Personal Sensitivity, Uniklubi, jonka paras biisi on Huomenna sekä Dir en grey, jonka paras biisi on joko Machiavellism tai Jesus Christ R'n R.

apila

• Ankeuttaja
« Vastaus #92 : Marraskuu 20, 2005, 11:42:15 »
Paras bändi on Malice Mizer.(vaikka sitä ei enää ole) Sävellykset ja musiikki on hyviä ja iskee minuun. Eniten tykkään Gacktin aikaisesta Malice Mizeristä(etenkin tästä: Gackt, Kami, Mana, Yu~ki, Közi). Klahakin on hyvä. Tetsun äänestä en niin pidä. ^_^
Parhaite Malice Mizerin kappaleita on: Syunikiss, Ma chérie, Beast of Blood, Illuminati, Gardenia..Muuta ei nyt tule mieleen.
Ja sitten lempi laulaja on Gackt. Tykkään Gacktista Malice Mizerissä, mutta tykkään myös nykyisestä Gacktista. Vaikka ne eivät samanlaista musiikkia olekkaan. Gacktilla on ihana ääni, laulut ovat ihania ja Gackti on muutenkin ihana. Lempilauluja on: Mizérable, Sekiray, Emu for my dear, Mirror, Leeca, Lust for Blood ja Mind forest. Ja muitakin ihania on.
n_n

Shagrat

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Marraskuu 23, 2005, 14:17:33 »
Ihan parhainta laulajaa tai bändiä on vaikea sanoa, mutta tietysti voin sanoa monta erittäin hyvää bändiä ja laulajaa.

Slipknot Erittäin hyvä bändi ja paljon erilaisempi kuin muut, sillä ei monessakaan bändissä taida olla yhdeksää jäsentä soittamassa. Lisäksi ne naamarit on hienoja, jokainen kun on tehnyt itse ne naamarit. Myös sekin on melko omaperäistä, että bändinjäsenillä on omat numeron, eli #0, #1, #2 jne. Mutta todellakin aivan mahtavaa musiikkia tekevät ja jos nyt pitäisi ihan parhain biisi sanoa heiltä, niin se olisi ehkä Purity.

Ozzy Osbourne Kaikkihan Ozzyn tuntevat, vai? Joka tapauksessa hän on hyvä laulaja ja persoona, ainakin The Osbournesia katsoessa saa semmoisen käsitteen. Kuten moni tietää, niin Ozzy on ollut Black Sabbath bändin laulajakin, mutta itse pidän enemmän miehen soolourasta, joka taisi alkaa Blizzard Of Ozz levystä. Ehdottomasti yksi parhaimpia Hevi musiikin tähtiä. Parasta Ozzyn biisiä on mahdoton sanoa, kun niitä on niin paljon.

Eiffel 65 Vaikka Eiffel ei olekkaan enää niin suosittu Suomessa, silti pidän heidän musiikistaan kovin paljon. Tietääkseni heidän musiikki luokitellaan Dance kategoriaan ja mielestäni se on aika melodista, kun jossain biiseissä kuullan jopa selloa ja pianoa. Ehdottomasti parhaimpia biisejä on Voglia Di Dance All Night, Lucky, Blue (da ba dee) ja monta muuta.. itseasiassa melkein kaikki

Poissa Mirame

• Vuotislainen
    • http://miramii.livejournal.com
« Vastaus #94 : Marraskuu 23, 2005, 19:03:33 »
Bloodpit. Oi voi. Mahtava livenä ja mahtavia biisejä. Ei voi sanoin kuvailla. n____n Käykää keikalla ja/tai ostakaa Mental Circus niin tajuatte. Honkienhuminaheviä. Sanottakoon parhaaksi biisiksi In a furnace tai Triangular. HOUSUT!
Oikosulku. Vaikkakin ovat tällähetkellä hieman kokoilemassa miehistöään. ;;______;; Hienoja biisejä. Oikeaa rock'n'roll musaa. Paras biisi voisi olla Kanteen suosikin.
Negative. Koska Negative. Livenä ja levyllä. Suorastaan jäätävää. Ei tälläisiä voi perustella. NGT:ltä voisi olla Lost Soul tai God likes you style.
The Ark. Kylläkyllä. Livenä erittäin hieno ja biisit mahtavia. Arkin paras voisi olla One of us is gonna die young.
Bitch Alert. Jeejee, tätä lisää. Bitcheiltä sanoisin Lovesonin.
My Chemical Romance. Soittaisivat Suomessa. x< Iskee ja lujaa. Paras voisi olla Thank you for the venom.

DeadLettersille sanoisin, että Peepiä ja HOATia löytää ainakin joka toisesta levykaupasta. Ainakin tampereelta. Ja netistä mm. www.cdon.com
ava by iita

Dido

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Marraskuu 26, 2005, 15:05:06 »
No ainakin Apulanta ja Foo Fighters on ihan ykkösinä musiikki listoillani. Aina kun tulen koneelle laitan jommankumman noista soimaan. Pidän Apulannasta koska se on suomalainen ja muutenkin niin hyvä bändi.Kokoajan vain paranee.eikös ne myyneet Platinaakin jossain vaiheessa..?vai olenkohan ihan hukassa..
Sitten Foo Fighters vain on hyvää musiikkia.Kiva ääni sillä laulajalla ja muutenkin hyviä kappaleita niillä.

Tykkään myös Eminemistä,Tehosekoittimesta,James Bluntista ja monista muista artisteista ja bändeistä.

Miles

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Joulukuu 21, 2005, 20:24:01 »
Pidän Blinkistä erittäin paljon tällä hetkellä...
Oikea nimetys taitaa olla Blink 182, mutta ei kai sillä väliä.
Hurahdin tähän kun kuulin serkkuni luona pari Blinkin kappaletta tässä about viikko sitten.
Nyt minulla on koneellani erinäisiä Blinkin kappaleita ladattuna, ja lisää niitä tulee...
Levyjä en omista.
Paras tähän mennessä kuulemani kappale on varmaan -The Rock Show.
Bändissä minua ei kiehdo tavallaan mikään. Se vaan on hyvä bändi. Soittavat aikalailla tavallista rockia ja siinä se.

Muita hyviä bändejä on  (en jaksa nyt pidemmin kommentoida, sorry)
-Mariska
-Ezkimo
-Royal Family
-RDN
-Redrama

Ja siinä kai kaikki tärkeimmät tulivatkin...On niitä vielä lukuisia muitakin hyviä bändejä mutta...

acoustic

• Ankeuttaja
« Vastaus #97 : Joulukuu 23, 2005, 14:44:35 »
Apulanta; yhtye, jota rakastan. Mielestäni aina ollut sellainen 'jalat maassa'-bändi, jolla ei ole noussut pissa päähän. Biisit ovat loistavia, samoin sanoitukset - ei mitään jenkkipoppia jossa lauletaan erosta. Livenä en ole Apulantaa nähnyt, ikävä kyllä, koska ulkomailla asun, mutta tavoitteena olisi päästä keikalle ensi kesänä. Biisejä on koneella ehkä noin 60, ja lisää levyjä olisin hankkimassa. Lähes kaikista Apiksen biiseistä olen tykännyt, tässä pari lempibiisiä esimerkiksi - Maanantai, Kadut, Viivakoodit, Käännä se pois, Saasta ja Maailmanpyörä. Loistava bändi, loistavaa musiikkia.

Toinen yhtye josta pidän on Green Day. Musiikki ja lyriikat ovat mahtavia, ja bändillä on ihailtava asenne. Kunnioitan sitäkin, että pojat tekivät ns. 'comebackin' vuosien jälkeen. Lempibiiseihin kuuluu When I Come Around, Basket Case, Waiting ja All The Time, vaikka melkein kaikesta olen pitänyt.

Muihin lempiyhtyeisiin kuuluu Garbage, Goo Goo Dolls, Foo Fighters, Incubus, SUM 41, The Used, ja No Doubt. Lifehousen ja Oasiksen musiikista olen myos pitänyt. Laulajista Robbie Williams on uskomaton - hyvä ääni ja hyvät biisit.

Slughorn

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Joulukuu 23, 2005, 16:09:22 »
Juu siis lempilaulaja/ bändi. Ensimmäiseksi tulee mieleen Simple plan, jonka paras biisi minusta on untitled. Näinpäs heidät Soundwavessa. Bändihän on Avril Lavignen lämppäri, joka on lempinaislaulajani ikinä. Hänen paras biisi on ehdottomasti Slipped away, joka on hyvin kaunis, koskettava ja on kirjoitettu Avrilin isoisän muistolle. Mainitsemisen ansaitsemia biisejä on monta, mutta esille haluan tuoda biisin Forgotten, joka kuuluu Avrilin vähän rokimpaan tuotantoon. Myös(luonnollisesti) näin Lavignen livenä.
Green day loistava bändi. Paras biiseistä taitaa olla American idiot. Siinä biisissä on jotain, mikä tekee siitä vain niin mahtavan. Tarkoituksena lähteä jossain vaiheessa bändin ulkomaan keikalle.

Muita mainitsemisen arvoisia: Bon jovi, Bloodpit, Apulanta, Blink182... noitahan on NIIN monia.

Amuri

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Joulukuu 26, 2005, 13:45:04 »
Paras bändi on Depeche Mode, ja sekä Dave Gahan että Martin Gore ovat loistavia laulajia. Bändi on pysynyt hengissä jotakuinkin 25 vuotta ja tekee vielä nykyäänkin järjettömän hyvää musiikkia. Mainioita lyriikoita ja melodioita.

Depeche Modella on sen verran paljon hyviä biisejä, että minulla ei ole varsinaista lempikappaletta, mutta Blasphemous Rumours, Enjoy The Silence ja Never Let Me Down Again kuuluvat varmaankin parhaimmistoon. Damaged People uusimmalta levyltä on myös helmi.

(Ja nyt kun olen onnistunut vaikuttamaan edes melkein asialliselta, voin varmaankin vielä mainita, että Dave näyttää kuvissa ja videoilla aina tavattoman hyvältä! <3)

Toinen hyvä bändi on Siouxsie and the Banshees.