Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras bändi/laulaja?  (Luettu 46882 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Joshu

• Vuotislainen
Mikä on paras bändi/laulaja?
« Vastaus #50 : Tammikuu 16, 2005, 19:08:35 »
Paras bändi on Good Charlotte. Sen musiikkiin en kyllästy. Kun kuulin ensimmäistä kertaa GCn musiikkia, olin heti myyty. (: Tämän jälkeen se on ollut lempibändini. GCn parhaita kappaleita on Predictable, The Anthem ja I Just Wanna Live.

Parhaita bändejä on oikeastaan monta...
Green Day, jonka musiikkia olen kuullut vasta olisiko ollut viime vuoden lopusta. Green Dayn paras kappale on varmaankin American Idiot, koska en ole kovin montaa kappaletta niiltä vielä kuullut.

The 69 Eyes, jonka fani olen ollut kesästä alkaen, kun kuuntelin isoveljeni koneella musiikkia. Parasta kappaletta en oikeastaan tiedä. ^^' Mutta ainakin Betty Blue ja The Chair.

Uniklubi, jonka musiikkia kuulin myös kesällä. Parhaita kappaleita on Näiden Tähtien Alla, Sydän Nukkuu ja Kylmää.

Nirvana. Nirvanan musiikkia kuulin vasta joulukuussa. Ensimmäinen kappale jonka kuulin oli Smells Like Steen Spirit, jonka totesin kolmannella kuuntelukerralla hyväksi. ^^' Parhaiksi kappaleiksi sanoisin Smells Like Steen Spirit ja Coma As You Are.

Manic Street Preachers. Joku nettikaverini suositteli tätä minulla ja kun sitten kuulin tämän musiikkia, olin heti aivan myyty. Manicien parhaiksi kappaleiksi voisin sanoa- Tsunami ja Australia.

Smak. Smakin musiikkia olen kuullut vasta lähiaikoina. Laulajan ääni on aivan ihana! ^__^ Paras kappale on ehdottomasti Myrsky.

Eiköshän siinä ollu jo ainakin 1/3. ^^'

Sirima Granz

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Tammikuu 16, 2005, 22:30:36 »
Aivan ehdoton lempibändini on Malice Mizer. Tutustuin bändin musiikkiin vasta tänä syksynä, mutta lyhyessä ajassa bändistä on tullut minulle hyvin, hyvin rakas. Ehkä eniten mizerun musiikin monipuolisuus on se, joka saa minut rakastamaan bändiä, eikä pidä unohtaa Gacktia ja Klahaa: kummatkin ovat aivan upeita laulajia o_o Kyllähän minä Mizerin kaikkia tyyppejä rakastan, erityisesti Yu~kin olemus on kertakaikkiaan rakastettava ^_^ Parhaita kappaleita bändiltä ovat Beast of Blood (omg, video on upea), Seinaru koku eien no inori, Shiroi, Bel Air ja Syunikiss... nyt kyllä huomaan, että listaisin tähän melkein kaikki bändin kappaleet kuitenkin joten lopetan tähän.

Malice Mizerin jälkeen paras bändi on Moi dix Mois. Iih, Jukan ääni on ihana, bändin musiikki on ihanaa, kaikki on ihanaa... Dix Infernalilla on vain ja ainoastaan hyviä biisejä. Ja Kazunon hampaat... aww, miten söpön näköistä onkaan kun näyttää siltä että hampaat on viskattu suuhun sikin sokin ^_^ (mikä niitä jiirokkareita vaivaa, eivätkö ne käy oikojalla? o_O) Kuitenkin, Moi dix Mois on erittäin hyvä bändi.

Ei pidä unohtaa Inugami Circus-dania, Kagrraa, Plastic Treetä ja Dir en greytä... Nämä bändit keikkuvat sillä kolmossijalla. Ihanaa musiikkia kaikilla.

Yksittäistapauksia pitää myös mainita kuten Gackt. Vaikka herran musiikki tuppaa enemmän poppia olemaan niin sitä kuuntelee enemmän kuin mielellään Gacktin äänen ansiosta.

Aika japsivoittoista näkyy tuo minunkin musiikkimakuni olemaan...

Nipsutin

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Tammikuu 18, 2005, 19:39:47 »
Minulla on vain yksi lempiyhtye, ja se on The Beatles. Mun äiti kuunteli sitä nuorena, ja se sai minutkin kuuntelemaan, mistä olen todellaerittäinkovastipaljonsuuresti kiitollinen ^^ Aika erikoinen juttu muuten, jos äiti ei olisi kuunnellut Beatleja, en varmaan minäkään nyt kuuntelisi. Niin pienestä se on kiinni..O.o

Ja mikä Beatlesissa on niin loistavaa? Se, että se vaan on loistavin yhtye mitä maailmasta löytyy. (tää on tosin vain mielipide ;)) Sillä on ihan kaikkea: on surullista musiikkia (esim. "For No One"), hilpeää ("And Your Bird Can Sing"), kaunista ("Yesterday", "Here, There and Everywhere"), rajua ("Helter Skelter"), omalaatuisen kekseliästä ("I'm the Walrus"), hyväntuulista ("Here Comes the Sun") ja niin edespäin. Niiden musiikki ei lakkaa olemasta. Voin hyvin kuvitella, että vielä viidenkymmenen vuoden kuluttua ihmiset kuuntelee Beatlesia.  (sitten se on jo kunnioitettavan vanha satavuotias bändi..:D)

Henk. koht. pidän eniten John Lennonista, koska se on niin hauska ja älykäs. Ja teki loistavaa musiikkia - ensin Beatlesissa, sitten yksin. Tietysti unohtamatta sitä, miten ihanan näköinen se on..^^ Sillä nyt vaan oli niin kamala kohtalo. Tulla nyt ammutuksi kotiovelleen..!! Järkytys. -.-
Ringostakin pidän, kuten myös mummuni, joka on suuri Ringo-fani. :P Se vaan on niin suloinen, sekä todella hyvä rumpali. Ja se laulaa ihanalla äänellä ihanan kappaleen "Octopus's Garden". ^^ Ja se elää yhtä, mikä on ihan hyvä asia..:D
Myönnetään, pidän Georgestakin kamalasti. Sekin teki loistavaa musiikkia, varsinkin kun se perehtyi niihin intialaisiin sitareihin ja teki kappaleet "Love Me To" ja "Within You Without You". Tietysti unohtamatta kappaletta, jota pidän parhaana Georgen koskaan tekemänä: "While My Guitar Gently Weeps". <3<3 Ja olihan Georgekin hyvännäköinen :D Ainakin alussa. Ja ehkä vähän lopussakin.
Enää Paul. Totta kai pidän Paulista paljon, sehän teki huomattavan osan (tjoo, puolet) Beatlesin loistavimmasta tuotannosta, ja sävelsi sen Yesterdayn, mutta...en pidä siitä     niiiin paljon kuin muista. En tiedä miksi. O.o

Huh! Tulipa pitkä..:D

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #53 : Tammikuu 23, 2005, 17:56:14 »
Päätin ensin olla kirjoittamatta tänne. Vaan kuinka ollakaan!

Lainaus käyttäjältä: "Tindus"
Muse. ... Bändihän on tietääkseni ruotsalainen...?

O____O;; Brittejä ne ovat! *hillitsee itsensä kaikin tavoin, ettei hakkaisi Tindusta* No, jospa annan anteeksi, kun kerran Muse on uusi tuttavuus sinulle.

Hem, hem. Muse tosiaan. Yksi ehdottomista lemppareistani. Kun kuulin ensimmäisen kerran Musea (Hysteria), se räjäytti tajuntani. En ollut koskaan kuullut mitään niin kaunista. Aivan ihanat melodiat, ja Matthew Bellamy laulaa kuin enkeli.

Smashing Pumpkins. Jep, kärkeen tämäkin. Ei vastaväitteitä. Smässärien biisit ovat niin ihanan erilaisia. Otetaan esimerkiksi vaikka Mellon Collie and The Infinite Sadness. Ei sillä levyllä ole yhtään samanlaista biisiä. Zero on aivan huippu, siinä on jotain hypnoottista. Ensimmäinen biisi, minkä kuulin, oli Cherub Rock. Mukavan letkeä. ^^ Billy Corganin määintä on mukavaa, olen mieltynyt siihen jollain oudolla tavalla.

Nirvana. Loistava ja legendaarinen bändi. Ei tosin ole tullut enää kuunneltua kovinkaan paljoa, olen vähän kyllästynyt räminään. Viime vuonna kuuntelin melkein pelkkää Nirvanaa (ja Apulantaa, gaah), joten sillä seikalla on varmaan osansa kyllästymiseen... Kettuuntuneena tulee kyllä Nirvistä luukutettua lähes poikkeuksetta. You Know You're Right on aivan upea biisi, sen voisin näin äkkiseltään nimetä lemppariksi.

Placebo. Suhteellisen uusi tuttavuus minulle, mutta pidän kovasti. Sleeping With Ghostsin kuultuani pääsin Placeboon jotenkin 'sisälle'. Ensimmäinen levy minkä Placebolta kuulin, oli Wihtout You I'm Nothing (vaaai oliko se Black Market Music?), eikä se jotenkin kolahtanut. Nyt pitäisi tuo WYIN kuulla uudestaan, harmittaa kun siitä on niin epäselvä kuva. No joo, mitä minä tässä höpisen.

Mew. Uusin rakkauteni. Frengers on soinut tänään repeatilla monta tuntia, harmittavan lyhyt levy. Ihanan unenomaista ja rokkaavaa. Jonaksella on laaja ääniala, hän pääsee väräjävän matalalle ja huikean korkealle aivan helposti. Harmi, että Mew on niin kiven takana. Ihan tässä syyllistyy laittomuuksiin, hoh. :o

The Beatles. Olen vasta parin viikon sisällä oikeasti alkanut kuuntelemaan Beatleja. Tottakai biisejä on kuultu ja soitettu monet kerrat, mutta nyt olen vasta tajunnut että hei, nämähän ovat oikeasti hyviä. Beatleseita kuunnellessa tulee hyvälle tuulelle, biisit ovat tarttuvia ja John ja Paul laulavat kivasti. Löysin eilen jostain videoiden kätköistä Beatles-dokumentin (kolme osaa) ja katsoin välittömästi. Mustavalkokuva on ihanaa. A Hard Days Night:in olen joskus nähnyt, haluan nähdä uudestaan. Ja muut leffat myös.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa Koenoe

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Maaliskuu 18, 2005, 17:11:22 »
Ainoa aikahypystä pelastunut postini, ja sekin pelastui vain koska kirjoitin sen Wordillä.

Enkö tosiaankaan ole vastannut tähän topikkiin? Jotakin täytyy olla vialla, todellakin.

Minä olen yleensä musiikinkuuntelija tyyppiä Hurahtaja. Kuulen bändiltä muutaman biisin, ja menen aivan sekaisin.  Näin kävi Metallican kanssa (Unforgiven II oli hurauttaja, Nothing else matters vielä enemmän), ja näin kävi Dream Theaterin kanssa. Ja siitä saadaankin kömpelöä kömpelömpi aasinsilta kahteen tämän hetken lempibändiini.

Dream Theater
Jos joku vaivautuu joskus ihan oikeasti lukemaan Mikä kappale soi -topikkia, hän on varmaan huomannut, että tämä on viimeisin hurahdukseni. Ja tämä sitten oli ihan todellinen hurahdus. Ystäväni ystävä oli kanssani samalla IRC-kanavalla, kuunnellen irkatessaan Dream Theateriä. Hän sanoi jotain tyyliin: "Uuh kun on hyvä biisi, saan kuus orgasmia tätä kuunnellessa", ja lainansi biisiä: "Open your eyes, Nicholas". Minä tietysti googlasin biisin, koska tuo lainaus kuulosti mielenkiintoiselta. Kehuin sitten sanoja, ja yllättäen ystävän ystävä kysyi, että tahtoisinko biisin. Vastasin, että joo, hyvä musa aina kelpaa. Hän sitten sendi minulle Dream Theaterin Finally Freen, ja vau. Se biisi on hyvä. Se on HYVÄ. Kylmät väreet kulkevat vieläkin selkäpiitäni pitkin, kun kuulen tuon biisin (*laittaa soimaan*). Samainen ystävän ystävä lahjoitti minulle myös A Change of Seasonsin (sen biisin, ei levyä), ja minä hurahdin.

Seuraavana maanantaina juoksin Airon musiikkiin ostamaan Metropolis part 2: Scenes from a Memoryn, sitä seuraavana maanantaina Falling into Infinityn (joka tosin tuli vasta sen viikon perjantaina) ja nyt eilen Images & Wordsin. Olen tässä kuunnellut levyjä ja huh huh... ei sille ole sanoja.

Parhaat biisit top 5 (niistä, jotka olen kuullut):

1. A Change of Seasons
2. Home
3. Finally Free
4. Metropolis part 1.
5. Hell's Kitchen

Toinen suosikkiyhtyeeni on Metallica. Minulla oli enoni polttama Nightwishin Wishmaster, jota en ollut oikein kuunnellut. Eräänä kauniina kevätpäivänä päätin laittaa levyn soittimeen. Kun levy oli loppunut, ainakin biisilistan mukaan, soittimesta alkoivat yhtäkkiä kuulua ylimääräisen biisin ensimmäiset soinnut.  Se oli Metallican Nothing else matters. Olin aiemmin kuullut Metallicalta ihan vain muutaman laulun, joista eniten pidin Unforgiven II:sta. Nothing else matters hurautti minut kunnolla. Hankin itselleni useampia levyjä lyhyen ajan sisällä, ja kuuntelin niitä jotakuinkin puoli vuotta putkeen (no, niitä ja radiota). Metallica on hyvä, koska se on. En osaa selittää sitä, eikä tarvitsekaan. Se tuntuu sisäelimissä (vaivun yhäkin ekstaasiin kun kuulen Nothing else mattersin, vaikka olen kuunnellut sitä niin paljon, että osaan laulaa mukana jopa ne taustan jouset) ja minä yksinkertaisesti pidän siitä. Toivottavasti tulevat takaisin Suomeen, ja pian.

Niin, ja minähän alun perin päätin vastata tähän ketjuun vain, jotta pääsisin listaamaan parhaiden biisien top vitosen:

1.   Nothing else matters
2.   Master of puppets
3.   The call of Ktulu
4.   Unforgiven I
5.   Unforgiven II

Tässä lopussa oli selitystä, kuinka kuuntelen monenlaista musiikkia, mutta sniff... se oli suoraan Vuotikseen. Mutta kuitenkin. Vaikka siltä saattaa vaikuttaan, en ole pelkkä hevi/rock-henkilö. Päinvastoin, minulle menee melkein mikä vaan musiikki. Uskon, että rap on musiikkia, ja kuuntelen kohtuuvakituisesti Tommishockia ja Memmy Possea, ja Outkastinkin levy hyllystä löytyy.
I am the evidence
The Fool -> Koenoe

Serbeth

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Maaliskuu 23, 2005, 13:36:42 »
Tähän kerkesin jo viestin kirjoittaa aiemminkin, mutta sitten joku goatse-hyypiö tuli ja tuhosi hehkuttavan tekstini >:F
Juu, itse kuuntelen aika paljon kaikenlaista musiikkia. Rupesin toden teolla ja intohimoisesti vasta pari kolme vuotta sitten, kun ostin Blind Guardianin ensimmäisen platan laivalta joskus vuoden 2002 kesällä.
Kyseessä oli A Night At The Opera, joka alkuun oli vaikeaa kuunneltavaa Sonata Arctican ex-ystävälle, mutta avautui silloin hitaasti ja ehkä hyvä niin. Mulla oli levyn 14-minuuttisessa loparissa hirveä tunnelma päällä kun kuunteli ja on edelleen. Parasta tuotantoa.
Sittemmin olen lähinnä polttanut levyjä niiltä, kerännyt koneelle lähemmäs 50 kappaletta. Ja DVDn olen ostanut, ja suunnitelmissa olisi ihan "korvausmielessä" ostaa kohta toinen levy. Hidasta ja harrasta fanitusta.
Suosikkikappaleitani mm. And Then There Was Silence, Thorn, Noldor, Mordred's Song ja Time Stands Still.
Ylhäällä mainittu Dream Theater sotki kuvioitani Blind Guardianin suhteen. Olin ennen pitänyt fantasiametallia ainoana oikeana genrenä, mutta kasvaessa sitten huomasi että DeeTeellähän on menevää musiikkia. Tosin enemmän pimputtelua ja 10 min kitarasooloja, mutta ne voi aina skipata jos alkaa tylsistyttämään. Aina olen pitänyt laulusta ja lyriikoista enemmän metallibändeillä.
Suosikkikappaleita mm. Change of Seasons (23 min, mutta helppoa kuultavaa), As I am, Endless Sacrifice, Blind Faith.
Sitten omistan yhden levyn Iced Earthilta. Bändiin tutustuin käytännössä Blind Guardianin kautta, koska nämä fanittavat toisiaan. Ja niin, Icedin & Blindin yhteistyöbändi Deamons&Wizards on aika tykki :))
Suosikkikappaleita näiltä Reaping Stone ja My Own Savior.
Sitten erinäisiä muita bändejä maailmalta. Joskus, kuten todettua, kuuntelin Sonata Arcticaa enemmän. Se oli ensimmäisiä bändejä Red Hot Chili Peppersin kanssa, joihin tutustuin. Nykyään menee melkein mikä vaan, mm. The Engineers, Foo Fighters, Apocalyptica, Amorphis, Radiohead..

Poikkeustapaus

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Maaliskuu 23, 2005, 21:21:14 »
Hmm. Vaikea.

Sonata Arctica on ainakin parhaimmasta päästä. Hyvä ja toimiva bändi, vaikken livenä olekaan nähnyt. Parhaat kappaleet ovat Shy, Letter to Dana ja Full Moon.

Tehosekoitin on bändi, johon vasta hiljattain tutustuin ja silti ihastuin. Laulajalla suorastaan ihastuttava ääni. Parhaat biisit ovat Maailma on sun ja Mun Tähteni. Tätäkään en ole livenä nähnyt.

Discon näin livenä muistaakseni vuonna 2003 ja minulla on Musta Sydän levynä sekä Akin ja Ollin nimikirjoitukset. Parhaat biisit ovat ehdottomasti Musta Sydän, Sinussa on Enemmän ja Tiedän että me palataan.

Tessa

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Maaliskuu 25, 2005, 14:07:40 »
Err. Tää on vaikee kun mulla vaihtelee niin hirveesti musamaku. :S no mutta.
Simple plan-Uijui. Aivan ihana bändi. En tiedä miksikä niiden musiikkityyliä kutsutaan? Jonkunnäköseksi(ihme sana?) punkiksi? En mä tiä punkista mitään, niin en ala väittämään. SP:n sanoitukset ei ole ihan parhaimmasta päästä mutta jotenkin olen addiktoitunut tähän bändiin. <3 Lempibiisejäni ovat shut up! ja worst day ever. Shut up!:in musiikkivideo on kiva. ;)

Avril Lavigne-Ah. Rakastan Avrilin biisejä. Complicatedista en henkilökohtaisesti pidä, mutta Sk8er boita laulan aina täysillä mukana. Mielestäni tämä uudempi levy on "parempi" kuin vanhempi, mutta sekin on mielipide asia. ;) Lempibiisejäni ovat He wasn't ja together. :)

Good charlotte-ookoo. En mä tätä osaa perustella. Niitä on mukava katsella ja muutenkin ovat hyviä. >_< tunnen itseni todella tyhmäksi. -_- Lempparibiisi on ehdottomasti..hmm..mikäs sen nimi oli..? öö. Seasons. ^^

Minako

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Huhtikuu 26, 2005, 14:16:29 »
Malice Mizer
on minun mielstäni paras bändi,
vaika onkin kuollut ja kuopattu. Musiikki kun vaihtelee teknosta klassiseen. Parhaasta kappaleesta en ole varma,
mutta tässä muutama hyvä:

-Au Revoir
-EEGE ~sugisarishi kaze to tomo ni~
-N.p.s. N.g.s. ~No pains No gains~
-Bel Air ~kuhaku no kanata e~
-S-CONSCIOUS
-Illuminati [p-type]

Paras artisti on sitten Gackt (hehe)
Ja parasta kappaletta ei (taaskaan) ole, mutta erityisesti
pidän näistä:

-Todokanai Ai to Shitteita no ni Osae Kirezu Aishitsuzuketa (Ei ole välttämätä oiken kun muistista repäsin, mut kuka hullu antaa biisille tuollaisen nimen?!)
-Kimi no Tameni Dekiru Koto
-BLACK STONE
-Vanilla
-Metamorphoze
-U+K

Myös muu J-rock on kuuntelemisen arvoista.

/muoksin lempikappaleita.

Poissa Amity

• Vuotislainen
« Vastaus #59 : Huhtikuu 29, 2005, 19:01:55 »
Kuuntelen enemmän ulkomaalaista kuin kotimaista musiikkia, mutta suurin osa lempi bändeistäni/artisteistani ovat kotimaisia.

Apulanta Apiksen poikien biisien sanoitukset ovat aina niin loistavia. Toni Wirtasen ääni sopii niin hyvin heidän kappaleisiinsa. Musiikki on tarttuvaa, enkä voi olla hoilaamatta ja tanssimatta kun Apulanta kuuluu jostain. Parhaimmat kappaleet ovat 'Jumala', 'Vasten mun kasvojani' ja 'Pahempi toistaan'.

Maija Vilkkumaa Vilkkumaan ääni ja kappaleet ovat aina yhtä ihania! Parhaimmat biisit ovat 'Ingalsin Laura', 'Tähti' ja 'Kesä'.

Avril Lavigne Ehdottomasti yksi parhaimmista naisartisteista. Sanoitukset ovat hyviä, eikä äänessä ole mitään valittamista. Parhaimmat kappaleet ovat 'Complicated', 'My Happy Ending', Nobody's home' ja 'Don't tell me'.

Tiktak Joidenkin mielestä kulahtunut bändi, mutta minusta vieläkin ihana. Hyviä biisejä ja kivat sanotukset. Parhaimmat biisit ovat 'Heilutaan' ja 'Rannaton'.

Salmiakki

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Toukokuu 01, 2005, 18:12:27 »
Selvä, muokataan viestiä parempaan päin..

Tykkään aivan sairaan paljon the Beatlesin musiikista. Beatlejen alkuaikojen musiikit ovat hyväntuulisia ja kevyitä ja mukavia :) 1970-luvun Beatles-musiikki on sitten konstikkaampaa (mikä sana) ja-- ööh.. No sillon oli seitkyt luku!! Se oli seitkytluvun musiikkia! Tykkään kyllä siitäkin hirmuisesti.

Paras laulaja on sitten taas Elvis Presley. Ihana. Rokin kuolematon kuningas. Mahtava.
Ala-asteella sen Love me tenderiä soitettiin kyllä ihan liikaa, joten siitä on mennyt maku. Muutenkin tykkään enemmän Elviksen rock-biiseistä kuin hempeilystä. Ja Elvis on komea.

Sohvilainen

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Toukokuu 06, 2005, 11:10:15 »
Tykkään monenlaisesta musiikista, mutta lempi musiikkityylini on Punk/Rock ja Dance. Älkää sitten sekoittako Diskoa ja Dancea, sillä Disko on sitä joskus 60-70-luvulla tullutta pumppumusaa.

Lempi Bändit:
(Aivan kaikista paras)Good Charlotte
Olen kuunnellut tätä jo n. 2vuotta ja musiikki täsmälleen sellaista josta pidän. Tarttuvaa, hyvät sanat ja melodia. Hyvä meininki ja soittajat ovat taitavia ja loistavia. Bändin jäsenillä on hyvä käsitys elämästä (ainakin haastisten perusteella), ei kännäilyä ja muuta päihteiden käyttöä. Omistan levyt The young and the hopeless ja Chronicles of life and death. Lempi kappaleitani ovat: The anthem, Lifestyles of the rich and famous, The young and the hopeless, I just wanna live(ennenkuin se soitettiin radiossa) ja We believe.

Simple Plan on hieman samantapainen kuin GC, mutta kuitenkin oma juttunsa. Musiikki on edelleen sopivaa, ei liian räväkkää, muttei mitään löllöäkään. En omista bändiltä VIELÄ yhtään levyä. Olen kuullut joitakin kappaleita ja lempi kappaleeni on Shut up.

Green Day on myös vaan jotenkin niin superhyvä. Omistan uusimman American Idiot levyn ja lempi kappaleeni on ehdottomasti Holiday. Pelkään vain, että nyt kun sitä alettiin soittaa radiossa niin kyllästyn siihen. (Ei olisi todellakaan ensimmäinen kerta >:[ ) Ns. maratonikappaleet Jesus of suburbian ja Homecoming ovat hyvä keksintöjä.

Lasgo tekee hyvää Dance-musaa. En omista yhtään levyä, vain muutamia kappaleita omilla kokoelma levyilläni. Lempikappaletta en osaa sanoa.

Lempi laulajat:
(Kaikista paras) Avril Lavigne Hänellä on hyvä ääni ja kaikki kappaleet ovat hyvä. Muutenkin Avrililla on hyvä tyyli ja asenne. Omistan uusimman levyn Under my skin, mutta olen usein kuunnellut vanhaa Let Go levyä. Lempi kappaleeni on Together.

Anastacia Mahtavan voimakas ääni ja ihania kappaleita. Minulla on vanhempi Freak of nature levy ja uusin Anastacia levy. Lempi kappaleitani ovat Seasons change, Left outside alone ja Welcome to my truth.

Siinä niitä nyt sitten oli. Jos pitää valita kaikista parhain laulaja ja bändi niin Avril Lavigne ja Good Charlotte.

Felrë

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Toukokuu 07, 2005, 11:44:10 »
Mä olen tällainen kausiluontoinen musiikin kuuntelija. Kuulen radiosta hyvän kappaleen. Päätän ostaa levyn. Kuuntelen sitä ihan hulluna ehkä n. 2kk. Sitten tulee taas uusi kappale. Ja uusi levy.

Mutta nyt on saattanut tulla muutos. Nimittäin Within Temptation. Huippuhyvä bändi. Tätä olen kuunnellut jo useamman kuukauden. (Nytkin kuuntelisin, mutta kun veli nukkuu. :<) Sharonilla on ihanan kadehdittava ääni. Ja kuten edellinen kirjoittaja sanoi, minunkin mielestä Angels ja Memories ovat ihania kappaleita. Stand my ground oli alunperin syy miksi ostin levyn, mutta nyt olen jo aika kyllästynyt siihen. Parasta kappaletta en oikein osaa sanoa, mutta ehkä sitten Angels ja Memories.

Sir Wyndham

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Toukokuu 07, 2005, 12:21:31 »
Pitäisi listata varmaan yli 100 nimeä, mutta pistän tähän nyt ne, jotka tällä hetkellä viettää eniten aikaa levysoittimessa:

Helmet - Kaksi vanhinta levyä ja uusin: Strap It On (ensimmäinen levy), Born Annoying (vanhoja B-puolia) ja uusin Size Matters. Kaksi vanhempaa ovat rujoudessaan niin upean aitoja ja omaperäisiä, ettei voi kun nostaa hattua Page Hamiltonille. Uusi levy on jo täysin erilainen, hyvin tuotettu, biisit melodisempia ja tarttuvampia ja ainoa vanha jäsen on Helmetin sielu, Page Hamilton. Kuitenkin pidän etenkin Born Annoyingista, koska siinä vielä kuulee miten selkeästi hänellä oli uskallusta vetää omaa juttuaan ilman huolen häivää siitä myykö levy kappalettakaan. Upean synkkä tunnelma.

John Coltrane - Suosikkisaksofonistini. Ehkä ainoa perinteinen jazz-muusikko, jonka soundiin ja sooloihin en koskaan kyllästy. Etenkin You Don't Know What Love Is, In a Sentimental Mood ja Equinox soivat tiheään tahtiin.

Agoraphobic Nosebleed - Minkäs teet, grindcoren helmi. Uusin levy on toki intensiivinen (keskivertobiisin pituus 8 sekuntia), mutta Poacher Diaries soi paljon useammin omissa stereoissa. Jay Randallin ääni ja Scott Hullin kitaratyö ja ohjelmointi sopivat yhteen niin saumattoman täydellisesti, ettei voi kun ihastella moista kakofoniaa.

Tori Amos - Ehkä tämänhetkinen suosikkinaislaulajani. Etenkin kappaleet kuin Cornflake Girl ja God tulee kuunneltua useamman kerran päivässä. Vaikka itse musiikki on kevyehköä, se on sen verran omaperäistä, ettei siihen hevin kyllästy. Torin äänikin on omanlaisensa ja sen kyllä tunnistaa heti...heh, eikä naisen ulkonäössäkään ole moittimista :D

kreivi fazerina

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Heinäkuu 01, 2005, 10:38:50 »
Hiiih! Hiukan nirso olen pitämään mistään, mutta jotkut bändit sentään ovat onnistuneet vakuuttamaan siinä määrin, ettei sen kuuntelu saa aikaan yökkäyskohtausta. *liioittelee, oikeasti ei ole koskaan yökännyt huonon musan takia*

The Offspring
Green Day
Red Hot Chili Peppers
Freak Kitchen
Kwan
Mamba
Raptori
Leevi and the Leavings (joo-o... aika paljon kuuntelen tätäkin)

Näitä kaikkia mielestäni yhdistää sellanen reipas meno, jota vaadin musiikilta... en pidä hyhmäämisestä/liian yksinkertaisista melodioista, vaan musan pitää saada jalan vipattamaan mukana ja toteamaan monta kertaa että 'onpa tässä hyvä bassokuvio kertosäkeessä' tjn. ^^ Pirteys, eri musalajien yhdistely keskenään, jatkuvasti eteenpäin rullaava melodia tai jäntevät lyriikat ovat niitä asioita joita löydän näistä bändeistä. Toisin sanoen ne ovat sellaisia jotka miellyttävät minua. En osaa kertoa hienoilla termeillä ja asiantuntemuksella lempibändeistäni mitään, mutta näillä maallikontaidoilla koitin jotenkin perustella valintojani. :P

Larpskendia

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Heinäkuu 01, 2005, 22:56:56 »
Mun suosikkeja ovat Green Day, Linkin Park, Foo Fighters, Nirvana, Negative ja A1. Ne soittaa kaikki muut rockia paitsi A1, poikabändi joka tuli kuuluisaksi pari vuotta sitten "Gaught in the middle"-biisillään. Se oli oikeastaan ainoa biisi jota suomessa kuuli radiosta, eikä A1 ole enää ainakaan suomessa tunnettu. Totta kai on ihmisiä jotka sen tietävät! :D Vaikka en pidä hirveästi popista, A1 kolahti täysin. 4 poikaa laulaa, kaikilla hyvät äänet! Se on ihanan kuulosta. Lainaan kirjastosta usein  Make it good -levyä. Todella mainio.

Luulisin, että nuo muut jo tunnettekin! :D Ja varmaan moni A1:kin. Ajattelin vain kertoa jos joku ihmettelee.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #66 : Heinäkuu 04, 2005, 14:25:48 »
Good Charlotte: Olen ollut tämän fani viime tai toissavuodesta asti. Kuulin Girls & Boys laulun ja päätin sitten pyytää The Young and the Hopeless- levyä joululahjaksi. Ensikuuntelulla olin vähän sillai että joo, mutta kuunneltuani levyn pari kertaa läpi rakastuin siihen totaalisesti. En joutunut pettymään, vaikka olinkin ostanut levyn aika munkilla. GC eroaa entisistä lempibändeistäni reilusti, koska ennen olin popbändi- fani. Se siinä kiehtookin, niin erilaista se on ex-suosikkibändeihin verrattuna. Paras laulu on ylivoimaisesti The Young and the Hopeless.

Busted: Bustedin fani olen ollut viimevuodesta asti. Ensimmäinen laulu jonka tältä bändiltä kuulin oli Crashed the Wedding, enkä pitänyt siitä niin erityisen hirveästi. Kaverini luona kuulin bändin toisen levyn kokonaan ja tykkäsin siitä. Toista levyä, A present for everyonea, pyysin syntymäpäivälahjaksi. Osassa levyn lauluista on todella ärsyttävät sanat, sellaiset jeejee, vähäpukeisia lentoemäntiä kuolkuol- tyyliä olevat mutta melodiat on hyviä ja suurimmassa osassa lauluista on myös ihan OK:t sanoitukset. Bustedin parhaat laulut ovat Thunderbirds are go ja Fake.

Avril Lavigne: En ollut kuullut Avrililta yhtään laulua kun siskoni osti levyn, ja tästäkin aluksi ajattelin että ihan heti. Tykkäsin kuitenkin vähän ajan päästä melkein kaikista Let go- levyn lauluista ja siitä se fanius lähti. Toinen levy ei kuitenkaan ollut niin hyvä kuin mitä odotin, se oli tylsä ja aika tasapaksu. Laulut ovat OK, suurin osa, mutta esimerkiksi Nobody's home, joka on soitettu puhki radiossa, alkaa tympiä. Avrilin parhaat laulut ovat He wasn't ja Nobody's Fool.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Acheril

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Heinäkuu 10, 2005, 12:07:27 »
Oma lempibändini on ehdottomasti Nightwish.
Musiikki on taivaallisen ihanaa ja Tarja Turusen laulu on mahtavaa. He todella osaavat soittaa. Pidän myös sanoituksista, sillä niissä on sellaista mystiikkaa.
Jotkut tietenkin väittävät, että kaksi muuta bändiä joista pidän, eli Within Temptation ja Evanescence ovat Nightwish-kopioita, tai että Nightwish on niiden kopio, mutta voin vakuuttaa, ettei se ole totta. Within Temptationin kappaleissa voi välillä kuulla samanlaisia kohtia, kuin Nightwishilla, mutta kopio se ei missään nimessä ole.

Tässä tälläinen "henkevä" viesti.

sylvia

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Heinäkuu 10, 2005, 22:48:58 »
Muutamia suosikkeja

Tool - pitkäikäisin rakkaus ja edelleen minulle se tärkein bändi, vaikka en enää ihan niin paljoa Toolia kuuntele kuin joskus. Tutustuin bändiin vuonna 2002 ja musiikin avautuminen vei hetken. Pidin Toolista heti, mutta aluksi jokainen biisi kuulosti samalta. Mutta nopeasti musiikki alkoi avautua ja sävyt erottua selvemmin ja rakastuin aivan totaalisesti. Sävelkulut ovat upeita ja rytmiikka loistavaa. Ja Maynard James Keenanin ääni on jotain aivan ihanaa. Tool saa minut aina rauhoittumaan ja paremmalle mielelle muutenkin. Aenima on suosikkialbumini ja paras biisi Forty-Six & 2.

Muse - toinen pitkäaikainen rakkaus. Tutustuin tähän joskus hieman Toolin jälkeen. En oikein osaa edes sanoa mikä Musessa eniten viehättää. Bändissä on mukavaa vauhtia, mutta hitaatkin biisit ovat viiltävän kauniita. Upeaa musiikkia kaiken kaikkiaan. Suosikkilevyjäbi ovat Origin of Symmetry sekä Absolution. Parasta biisiä on kamalan vaikea valita. Ainakin Thoughts of a Dying Atheist ja Sing for Absolution ovat loistoja.

Radiohead - Edellisiä uudempi tuttavuus. Olen kuunnellut varmaankin vuoden 2003 lopusta. Mukavaa jumittelumusiikkia, josta saa hassuja fiiliksiä ja mielikuvia. Suosikkilevyni on varmaankin Kid A ja lempibiisini tylsästi Paranoid Android.

Boards of Canada - Tämä myös mukavaa jumittelumusiikkia. Melodisempaa kuin Radiohead ja näin. Kamalan vaikea analysoida nyt, kun en ole omalla koneella enkä pysty kuuntelemaan levyä, mutta toisaalta BoC on aika hankalasti analysoitavissa. Geogaddi on kenties suosikkilevyni, mutta parasta biisiä on ihan mahdotonta sanoa.

Ultra Bra - Monet vihaavat yli kaiken, minä rakastan. Etenkin ne monien vihaamat sanoitukset, ovat mielestäni loistavia etenkin, kun ne on yhdistetty loistavasti Agit Propin ja Chydeniuksen musiikista mausteita lainaileviin sävellyksiin. Suosikkialbumini on lienee Vapaaherran elämää, joka on monille jäänyt tuntemattomaksi. Sanoitukset ovat häpeilemättömän hauskoja. Tältä albumilta suosikkibiisini on kenties Säkeitä Erwin Rommelille. Toinen suosikkini on viimeiseksi varsinaiseksi albumiksi jäänyt Vesireittejä, joka tyylillisesti eroaa jo aika paljon Vapaaherran elämää-levystä. Suosikkibiisini tältä albumilta on kenties Rubikin kuutio.

Tori Amos on uusin löytöni, mutta olen kuunnellut sitä niin vähän aikaa, että on vielä vaikea analysoida sitä syvemmin tai tarkemmin. The Beekeeper on upea albumi, muihin en ole ehtinyt niin syvällisesti vielä tutustua edes. Näiden lisäksi pidän esimerkikisi The Mars Voltasta, Kemopetrolista, System of a Downista, Husky Rescuesta, Mew:sta, Edith Piafista yms. Lisäksi olen intohimoinen elokuvasoundtrackien kuuntelija.

diastole decoart

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Heinäkuu 11, 2005, 23:45:54 »
Green Day on ehdottomasti paras. Tutustuin joskus, öö, joulun jälkeen, en muista milloin, mutta Levyraadissa taisi olla Boulevard of Broken Dreamsin musiikkivideo ja ihastuin biisiin. Hommattuani koneelle lisää biisejä aloin tykätä paljonkin, ja nyt mulla on melkein kaikki biisit koneella. Enkä ole törmännyt vielä yhteenkään kappaleeseen, josta en pitäisi!
Billie Joen ääni on persoonallinen ja tykkään siitä. Pojat osaavat hommansa ja vetävät keikatkin hienosti (vitsi kun joskus pääsisi).
Aitoja levyjä en vielä omista, mutta pian kyllä ostan kun saan rahaa...

Muita joista tykkään kovasti mutta joita en nyt juuri jaksa alkaa perustelemaan; Anti-Flag, Bad Religion, Beastie Boys, Blind Melon, The Clash, The Darkness, David Bowie, Dr. Dre, Dream Theater, Eminem, Faith No More, Foo Fighters, Good Charlotte, The Hives, Hoobastank, Incubus, The Killers, Linkin Park, LL Cool J, Millencolin, Muse, My Chemical Romance, Nickelback, Nirvana, Oasis, Offspring, Pearl Jam, Phantom Planet, Pink Floyd, Pixies, Placebo, Plastic Tree, Porcupine Tree, Queens Of The Stone Age, Radiohead, Rage Against The Machine, Ramones, Rancid, Red Hot Chili Peppers, Rush, Sex Pistols, Simple Plan, Snoop Dogg, Sparta, The Strokes, Sugar (Ray), Sum 41, Turbonegro, Weezer, Velvet Revolver, The White Stripes, Zwan

Wrelqa

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Heinäkuu 12, 2005, 17:36:41 »
Poets of the Fall tietysti näin ensimmäisenä. Taitaa olla ainut suomalainen bändi mistä minä oikeasti pidän ihan hirveästi. Markon ääni on loistava, ja laulut (erästä ystävää lainaten) eivät muistuta perinteisiä suomalaisten tekemiä yeah-pejpe-englanti-lyriksejä. Ja livekeikat on jotain mitä pitää nähdä.

Live Aijai. Miten tämäkin loistava bändi on voinut jäädä listalta? The distance to here oli ensimmäinen Liven albumi jonka ostin, ja kolahti heti ensimmäisestä biisistä (The dolphin's cry) alkaen. Sittemmin ostin Awake- the best of Live- kokoelman, joka sekin on varmaan yksi elämäni parhaista levyostoksista. Mielenkiintoiset lyriikat on yksi vahvoja puolia.

51Koodia Sitä ei voi ymmärtää, miten on voinut koodit unohtaa. Ei olekaan Poetsit ainuita nyt.
Nimetty ja Rautaiset Linnut ovat yhdet parhaimmista levyistä mitä omistan.
Livenä myös aivan mahtava bändi.

U2, en ole oikeastaan kovinkaan hyvin tutustunut vanhempaan tuotantoon, mutta kaksi levyä kuitenkin löytyy: The unforgettable fire ja How to Dismantle an Atomic Bomb. Mutta siinä on taas kaksi kovassa kulutksessa olevaa levyä.

velhotar

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Heinäkuu 12, 2005, 20:57:01 »
Green Day - Omistan levyistä neljä, ja ne kaikki ovat loistavia. Yksinkertaisesti loistavaa musiikkia, johon ei kyllästy. Löysin joskus viime keväällä, silloin kun American Idiot soi jatkuvasti The Voicella. :) Lempparibiisejä Basket Case, Whatsername ja Longview.

My Chemical Romance - Amerikkalainen bändi, joka ei hirveän tunnettu taida Suomessa olla. Löysin kuitenkin singlen Anttilasta, ja ostin tietysti heti vaikka maksoikin seitsemän euroa. :D Pidän jokaisesta biisistä todella paljon. Lemppareita ovat kuitenkin Give 'Em Hell, Kid, To The End, You Know What They Do To Guys Like Us In Prison ja The Ghost Of You. Löysin tämänkin vasta tänä keväänä, kun aiemmin kuuntelin lähinnä radiota enkä hirveästi kiinnittänyt huomiota siihen mitä kuuntelin.

Nuo ovat tällä hetkellä lempparini, mutta hyviä on vaikka kuinka paljon... Esim. Placebo, Armor for Sleep, Poets of the Fall, Incubus, Mae, Hoobastank, Hazen Street, Lostprophets, 3 Doors Down, NOFX, Ramones, The Offspring, Sum 41, Simple Plan, Papa Roach, The Used, Weezer, Linkin Park, Limpbizkit ja Muse. :)

Breaktown

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Heinäkuu 15, 2005, 14:16:52 »
Hanson vuodesta 1997 aina tähän päivään asti. Mikään muu bändi ei yllä minun listalla samalle tasolle kuin Hanson. Olen Hanson fani, enkä voi sanoa olevani minkään muun bändin fani samalla tavalla. Hansonin musiikki on auttanut vuosien varrella minua ihan hullun paljon ja heidän musiikkinsa auttaa minua jaksamaan. Arvostaan Isaacia, Tayloria ja Zacia muusikoina ja ihmisinä ihan hurjan paljon! Minun maailmassani mikään muu bändi ei vedä vertoja Hansonille. Olen kasvanut heidän kanssaan ja musiikki vain paranee paranemistaan. Tähän on turha listata mitään muita bändejä, sillä Hanson on ihan jotain erityistä. Paljon enemmän kuin vain musiikkia.

Jiella

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Heinäkuu 15, 2005, 18:04:59 »
Jiella
En usko että kovin moni, jos kukaan, tuntee tätä.
Eli kyseessä on siis saamenkielellä laulava yhtye.
Pidän Jiellasta nimenomaan siksi että on kiva kuunnella musiikkia, josta vielä pitää, saamenkin kielisenä.
Paras biisi: Gollejohka
Nimimerkilläni ei ole tekemistä tämän kanssa

Tiktak
Olen fanittanut näitä siitä asti kun bändi perustettiin.
Se vain on jotenkin "jäänyt" ja ostan aina uuden levyn kun sellainen ilmestyy.
Paras biisi: Rannaton

Green Day
Jaa-a, en olekaan kuunnellut näitä kun vasta vuoden verran.
En tiedä mikä syy on, mutta rakastan näiden musiikkia.
Paras biisi: Holiday

Avril Lavigne
Ihanaa "teini-rokkia" en osaa muutenkaan kuvailla.
Molemmat neidin levyt löytyvät ja kunntelen niitä lähes päivittäin.
En aiemmin piitannut oikeastaan muusta kuin popista, mutta Avrilin musiikista olen aina pitänyt.
Paras biisi: Complicated & Don´t Tell Me

Tuossa 4 parasta mutta myös nämä ovat hyviä:
Pettit Project, Within Temptation, Eminem, 69 Eyes, Nerdee
Ja moni muukin.

motiivi

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Heinäkuu 23, 2005, 14:55:21 »
Keane.

Elikkä tähän rakastuin vuonna 2004 kun kuulin Everybody's Chancingin. On muodostunut minulle erittäin rakkaaksi ja tärkeäksi yhtyeeksi, koska kaikki kappaleet ovat niin kauniita: ja Tom Chaplinin ääni koskettaa ja rakastuttaa jopa enemmän kuin Coldplayn Chris Martinin utuinen ja pehmeä ääni. Tämä ääni on voimakas ja kaunis ja kappaleet uskomattomia. Lempikappale on Bend and Break tai This is the last time.

Green Day.

Pidän tästä ja tuo energiaa! Etenkin hauskat kappaleet kuten St. Jimmy, mitkään BoBDit eivät sitten enempää kiinnostaisi. Rakastan heidän vanhaa tuotantoaan myös, vaikka itselläni on vain American Idiot. Macy's Day Paraden vanha charmi puree minuun, kunnon puku ja tukka hyvin, Billie Joe!

Ja sekalainen kokoelma Kentiä, jota rakastan, ja t.A.T.u.:a, Eminemiä, Asaa, kaikenlaisia joista pidän paljon kuten Within Temptation, Evanescence, Nightwish. Niitä on paljon ja kuunneltavuus riippuu fiiliksistä.