Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras bändi/laulaja?  (Luettu 46859 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Dracochel

• Ankeuttaja
Vs: Mikä on paras bändi/laulaja?
« Vastaus #175 : Kesäkuu 02, 2007, 17:39:41 »
Linkin Park.
Toodella pitkäaikainen suosikki, ollut jo ensimmäiseltä levyltään (Hybrid Theory) asti. Omistan lähes kaikki mahdolliset bändiin liittyvät oheiskamat, videomateriaalin ja liittynyt myös bändin viralliseen fanclubiin. Kolmas levy tuli ostettua, ja niin eri tyylinen kun onkin, sopii hyvin minun korviini :D Chaz on mahtava laulamaan, aww. Ja muutenkin.
Parasta biisiä en osaa sanoa, mutta menee varmaan jonnekin Papercutiin, Forgotteniin ja Points of Authorityyn päin. Uudet biisit ovat myös kivei~.

Sitten toiseksi on tullut kuunneltua Nirvanaa, Puddle of Muddia, Nine Inch Nailsia ja Eminemiä. Olen aika suurpiirteinen, lähes kaikki punkista, rockista ja metallista räppiin kelpaa.

Poissa Lansu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #176 : Kesäkuu 05, 2007, 15:08:25 »
Red hot chili peppers (RHCP)
Namm. Tutuistuin tähän bändiin kaverini kautta, tykästyin hirveästi n__n. Enmä vaan tiedä mikä siinä on, se vain on kivaa kuultavaa korville janiin..Kaikki varmasti ymmärtävät? :D No kuitenkin. En omista kyllä mitään bändiroina vain koneella on kappaleita, se siitä sitten.. :D

Nightwish
Tää on ollu toinen lemppari jo kaauan aikaa. Koneella oli veljeni kautta kaikki kappaleet jotenka, sen kautta tutuistuin tähän. Olen siis kuunnellut Nightwishiä siitä asti kun tiesin mikä on tietokone ja pääsin koneelle ensimmäistä kertaa :D. Ja sekin on vain kivaa korville, nam..

Hmh, mäen osaa perustella perusteellisesti.

Rorro

• Ankeuttaja
« Vastaus #177 : Kesäkuu 11, 2007, 15:56:49 »
Oma suosikkibändini on Sunrise Avenue. Bändin pojat soittavat hienoa musiikkia, jota jaksaa kuunnella kerrasta toiseen. Kaikenlisäksi he tekivät paljon töitä julkisuutensa eteen. Bändi on tehnyt musiikkia "laidasta laitaan", heillä on herkempiä ja hitaampia biisejä, ja myös räväkämpää materiaalia. Ja on se Samu aika hyvännäköinenkin, ja luonnekin mitä mainioin.. (;

Muut mainittavan arvoiset suosikkibändini:

Take That - Pidän tämän bändin musiikista, ja erityisesti kappale Patience on suosikkini. Se on jotenkin niin herkkä. Muutkin kappaleet heiltä ovat hienoja, hyvä Take That!

Red Hot Chili Peppers - Hyvä bändi, ei ole yhtyettä ikään katsominen. RHCP:n kappaleet muistuttavat hyvin pitkälti toisiaan, mutta ovat sisällöltään hyvinkin erilaisia. Erityisesti pidän Peppersien vanhemmista kappaleista, mutta toki nämä uudetkin ovat hyvää materiaalia.

Bon Jovi - Niin. Jon Bon Jovi on kyllä melkoisen kunnioitettava artisti. Hänen kappaleensa ovat mahtavia, ja erityisesti It's My Life kolahti. Tykkään.

30 Seconds To Mars - Kyllä se Jared Leto musiikkiakin tehdä osaa! Tämä bändi löyti tiensä sydämeeni The Kill-kappaleellaan. Siinä oli sitä jotain, mikä sitten kolahti. From Yesterday on myös hieno biisi. Paljoa en tästä osaa sanoa, sen verran tuore löytö tämä bändi on minulle.

Green Day - Tässä bändissä on sitä jotain, sopivasti rockia ja punkia, hyvät kappaleet ja hyvä bändi. Yhdistelmä on mahtava. Ennen vastustin vähän näitä meikattuja miehiä, mutta ei ole kyllä koiraa karvoihin katsominen - sen verran hyvää musiikkia tekevät! Wake Me Up When September Ends on ihanan rauhallinen muuten niin melko räväkkään materiaaliin verrattuna.

Yleisesti ottaen pidän kaikenlaisista bändeistä, mutta kuuntelen lähinnä rockia ja punkia, popkin menee. :>

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #178 : Kesäkuu 16, 2007, 17:51:08 »
Sonata Arctica on pitkäaikainen lempibändini, jonka uudemmasta tuotannosta pidän todella paljon, jopa enemmän kuin vanhasta. Uusin Unia-albumi oli jopa Winterheart’s Guildia parempi ja takuuvarmasti parasta Sonataa koskaan, sillä se nosti yhtyeen musiikin uudelle tasolle muun muassa Calebin, Paid In Fullin, It Wont Faden kaltaisten biisien myötä. Tutustuin Sonata Arcticaan alkujaan Full Moonin, 8th Commandmentin ja Picturing The Pastin tapaisien Ecliptican power metal – kappaleiden kautta, ne nostattivat fiilistä ja iskivät sanoituksineen sekä tarttuvine melodioineen. Nykyään kuuntelen kuitenkin mieluummin näitä uudempia levyjä ja niiden monimutkaisempia kappaleita. Aluksi Unian kuunteleminen oli todella vaikeaa juuri musiikin monimutkaisuuden takia, mutta nykyään se kuulostaa jo todella hienolta. Se, että power metal – elementit ovat vähitellen kadonneet biiseistä ja tilalle on tullut progressiivisen metallin piirteitä, ei haittaa minua lainkaan, se oli pikemminkin tarpeellinen muutos.

Kuuntelin ahkerasti Nightwishiä pari vuotta sitten ja olen vastikään löytänyt sen uudestaan. Odotan innolla bändin syykuussa ilmestyvää Dark Passion Play – albumia, jossa vokalisti Anette Olzonkin on tositoimissa. Odotukseni ovat Oncen, Eva-singlen ja bändin sivuilta löytyvien näytteiden takia hyvin korkealla, enkä usko, että joudun pettymään. En tiedä, onko Oncesta edes mahdollista parantaa, sillä sen sisältämä musiikki oli todella upeaa kuultavaa muun muassa Creek Mary’s Bloodin, The Sirenin, Ghost Love Scoren, Kuolema Tekee Taiteilijan ja Higher Than Hopen kera. Ne lukeutuvat kaikki bändin suosikkibiisien joukkoon, mutta pidän myös Nightwishin vanhemmasta tuotannosta, kuten Sleeping Sunista, Bless the Childista ja Ever Dreamista. Bändin musiikkia kuunnellessa tuntee olevansa vain ihminen suuressa maailmassa, en ole törmännyt yhtä mahtipontista ja räjäyttävää musiikkia esittävään bändiin.

Pidän Nightwishin kappaleiden – tämä pätee erityisen hyvin Once-albumin biiseihin – osin sinfoniaorkesterin mukaan tuomasta mahtipontisuudesta ja niiden monipuolisuudesta: siitä että yksi ainoa biisi voi kätkeä sisäänsä hyvin paljon erilaisia kauniita elementtejä. Mielestäni se, että Marco aikoinaan ryhtyi laulamaan Tarjan ohella Nightwishin kappaleissa, lisäsi bändin musiikin tasoa, koska vaihtoehtoja musiikin suhteen oli heti paljon enemmän. Wish I Had An Angel ja etenkin The Siren ovat biiseinä erinomaisia ja uskomattoman kauniita, mikä omasta mielestäni johtuu hienon sävellyksen lisäksi siitä, että laulajia on kaksi ja että heidän äänensä ovat kuin toisilleen tehdyt. Rehellisesti sanoen en usko, että Marcon ääni sopii yhtä hyvin yhteen Anetten kanssa kuin mitä se sopi yhteen Tarjan ääneen, mutta luonnollisesti toivon parasta senkin suhteen.

Nightwish ja Sonata Arctica ovat ne bändit, joiden lähes kaikki biisit ovat täydellisiä ja joiden musiikkia kuuntelen pääsääntöisesti. Niiden lisäksi on kuitenkin olemassa liuta bändejä, joita en varsinaisesti kuuntele, vaan ainoastaan niiden muutamia biisejä. Stratovariuksella on todella hienoja kappaleita, kuten Black Diamond ja Hunting High And Low, mutta sen musiikki ei ole koskaan ollut samantasoista kuin Sonata Arctican, mikä mielestäni johtuu Tony Kakon uskomattomista sävellyksistä ja hänen äänestään, joka on paljon hienompi kuin Timo Kotipellon. System of a Downin musiikkiin olen vähitellen kyllästynyt, mutta kyseisellä yhtyeellä on silti todella hienoja biisejä, jotka eivät koskaan unohdu, kuten She's Like Heroin ja Ego Brain. Scorpionsin kappaleista suosikkejani ovat Still Loving You sekä Wind of Change. Rockin kuningas Queenin musiikki taasen ei ole koskaan vienyt minua mukaansa, mutta siitä huolimatta on minunkin todettava, että Show Must Go On on todellinen helmi.

Waidy

• Ankeuttaja
« Vastaus #179 : Kesäkuu 20, 2007, 13:37:57 »
Ehdottomasti Bob Marley. Musiikki on niin rentoa ja mies itsessään niin kiehtova. Laulut jäävät mieleen ja niissä on sellainen ihmeellinen ja omanlainen tunnelma. Marley on todella hyvä laulamaan ja lauluissa kuultavat instrumentit sopivat aina täydellisesti hänen ääneensä. Bob Marley on aivan omaa luokkaansa, ja siksi pidän hänestä. Levyjä en omista, mutta olen kuullut miltei kaikki biisit ja aikomus on tässä kesän aikana ostaa pari levyä (sekä Bob Marleylta että Bob Marley & The Wailersilta). Suosittelen tutustumaan, musiikki on siis reggaeta.

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #180 : Kesäkuu 21, 2007, 11:40:50 »
Nirvana
Musiikki on niin täydellistä kun vaan voi olla, kaikki ne kitarat, rummut ja basso. aah. oon kuullu suunnilleen kaikki kappaleet (kaikkia live juttuja en oo kuullu) ja voin taata et kaikista löytyy sitä jotain. Vokalisti Kurt Cobainilla on ihan tajuttoman upee ääni ja ne sen tekstit. jessus, jokanen on kirjotettu semmosella tunteella ja latauksella. huh huh. Tietenkään ei saa unohtaa Davea Grohlia ja Chris Novoseliciä. Dave tahkoo rumpuja semmosella asenteella ja Chris pomppii basson kanssa. ai autuasta :)

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #181 : Kesäkuu 24, 2007, 01:47:36 »
Olen kirjoittanut tänne jo aikaisemmin mutta koska musiikkimakuni on sittemin käynyt läpi aikamoisia muutoksia, niin listaanpa lempibändini nyt uudestaan.
Aloitetaan siitä tällä hetkellä kaikkein tärkeimmästä, eli Sonata Arcticasta. Sonatan kuuntelemiseni lähti liikkeelle pienestä viattomasta Fullmoonin 30 sekunnin samplesta noin kaksi vuotta sitten. Kyseinen biisi iski heti ja lujaa, ja vielä pahemmin Sonata iskostui päähäni kun sain siskoni kaverilta lainaksi Ecliptican. Kuuntelin sitä yhden päivän, ja jo saman päivän iltana Ecliptica löytyi omana levyhyllystä. Siitä Sonatan levyjen hamstraaminen jatkui jouluna 2005 Silencellä ja Reckoning nightillä, Winterheart's Guild löytyi poltettuna. Aitona se ilmaantui hyllyyn 27.8.2006 Sonatan keikan jälkimainingeissa. Nykyisin omistan myös Replica 2006- ja Paid in full-sinkut, The Collectionin, Takatalven ja For the sake of revenge Live-DVD:n. Livenä olen Sonatan nähnyt kolmesti, tämän kesän jälkeen neljästi.
Sonatassa kaikista eniten viehättää (yllätys, yllätys :o) ne suorastaan loistavat biisit. Tony on mahtava tekemään biisejä. IMO Sonatan parhaimmistoa edustavat Fullmoon, San Sebastian, Don't say a word, White Pearl, Black oceans... ja Champagne bath ja kaikki loput biisit siihen päälle. Helpompi olisi varmaan listata niitä huonoja biisejä. Niin ja juu, onhan Sonatassa loistavaa myös se, että se on niin mainio livebändi.
Sen sijaan Sonatassa minua nyppii se, että ne menivät muuttumaan. Ookoo, Unialla on joitakin hyviä biisejä - mutta suurin osa niistä on jotain sellaista, mikä kieltämättä on hienon kuuloista ja taidokasta ja omaperäistä ja ah, niin upeaa, mutta mikä ei vain uppoa. Huokaus. Noo, onneksi ne sentään soittavat yhä vanhoja biisejäkin livenä.

Hyvänä kakkosena tällä listalla on Children of Bodom. Tätä olen kuunnellut sellaiset 1,5 vuotta, en kovin pitkään siis, mutta kaikki levyt löytyvät ja keikkojakin on takanapäin kaksi, pian kolme. Bodomiinkin tutustuin siskoni kaverin kautta, ja ensimmäinen biisi minkä tietoisesti COB:ltä kuulin on Trashed, lost & Strung out. Kuitenkin ensimmäinen, mikä oikein kunnolla kolahti, on In your face, mutta se biisi, mikä sai minut ostamaan ensimmäisen Bodomin levyni, on Everytime I die. Hyviä biisejä kaikki kolme edelleen, mutta eivät ihan suosikkejani tältä bändiltä.
Children of Bodomin viehätys perustuu varmaankin soittajien taidoille ja hyville biiseille. Aye, ne ovat minun mielestäni ihan loistavia joka ikinen, vaikka Bodomia paljon haukutaankin. Silti.

Kolmospaikkaa tällä hetkellä pitää Wednesday 13. Uusi tuttavuus, fanitusta takana vasta vähän yli puoli vuotta ja olen silti ihan täydellisesti koukussa. W 13:lla on upeita biisejä, jotka eivät ehkä ole ihan sieltä vakavimmasta päästä, mutta eivät silti ihan täydeksi huumoriksikaan meni. Ja jos ei muuta, niin niissä biiseissä on kyllä suurimmassa osassa erittäin loistavat sanoitukset. Ja melodiat. Ja kitaroinnit. Niin, ja on se Weddyn äänikin aika rakastettava. Purr. I wanna kill you, dig you up and do it again. Just in case if I forgot to say, I hate you motherf***** in the very worst way. And I would be lying if I said that it wasn't true.

Lempibändeikseni voisi lukea myös Tarotin, Stam1na ja Brother Firetriben. Ja pari muutakin, ei siinä mitään. En vain jaksa listata kaikkia.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Nicky Noon

• Ankeuttaja
« Vastaus #182 : Heinäkuu 04, 2007, 22:06:16 »
Minä väännän nupit kaakkoon kun kuuntelen Uniklubia.
Noh, voisin kirjoittaa tähän koko yön mitä kaikkea hyvää ja ihanaa Uniklubissa on, mutten taida nyt kuitenkaan tehdä sitä, vaan valikoin nyt tiettyjä pointteja miksi kyseinen bändi on ehdoton ja järkkymätön suosikki bändini. Noniin.
Ensinnäkin, pidän yksinkertaisesti rokista, varsinkin tästä Uniklubin ns. rakkausrokista. Bändissä kiehtoo koskettavat biisit, hyvät soitto- ja laulutavat, korkeatasoinen lavakarisma, ihanat ja erilaiset melodiat, hauskan pito yhdistettynä herkkään musiikkiin, tarttuvat riffit ja se, että pojat laulavat ylpeästi suomea. Se on minusta mahtavaa.
Fanitan UK:ta ihan yksikseni, sillä vain yksi melko kaukana asuva ystäväni pitää Uniklubista. Yhyy.
Parasta biisiä en voi tähän mitenkään vääntää, pidän oikeastaan ihan jokaisesta, toisista tietysti enemmän, mutta ykkösparasta ei voi valita.

Mainitsen nyt tässä ohessa vielä pari muutakin hyvää bändiä/artistia:

Technicolour
Hanoi Rocks
Sturm und Drang
Lovex
Kelly Clarkson
Green Day
Apulanta
Nirvana
ja viimeisimpänä, muttei suinkaan vähäisimpänä Uniklubin pojilta tarttunut ihastus:
Mötley Crüe

Noita minä suurimmaksi osaksi kuuntelen<3 :)

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #183 : Heinäkuu 10, 2007, 15:33:13 »
Parhaat soittajat on Dream Theaterilla. Parhaat kappaleet on Children of Bodomilla tai Sonata Arcticalla ja parhaat sanotukset jollain random gospelbändillä. Musiikillisesti overal paras bändi on joko Sonata tai Children of Bodom. Kummankin bändin kolme ekaa levyä on tosi hyviä! Bodomin kolme ekaa levyä ehkä parempia kuin Sonatan, mutta Sonatan näillä uudemmilla levyillä on sitten taas parempia kappaleita kuin Bodomin uusimmilla levyillä.

Laulajia on niin monia hyviä en tiedä kuka on paras.

Malloth

• Ankeuttaja
« Vastaus #184 : Heinäkuu 10, 2007, 18:39:39 »
Kaikkien aikojen lempibändini on ehdottomasti Linkin Park. Tutustuin bändiin 12-vuotiaana (vuonna 2000), kun lempi tv-sarjani Roswellin yhdessä jaksossa soi heidän With you-biisinsä. Bändin ensimmäistä levyä Hybrid Theory:a ei vielä silloin saanut Suomesta(eivät olleet vielä tunnettuja), mutta onneksi kaverini äiti sai hankittua levyn Venäjältä.

Siitä lähtien olen bändin musiikkia kuunnellut ja oppinut myös kunnioittamaan heidän ainutlaatuista tyyliään ja hyviä sanoituksia. Olen siis ollut Linkin Park-fani n. 6,5 vuotta. Ehdoton on lempibiisini on ensimmäisen levyn 3. biisi With You, jonka mainitsin jo tuossa aikaisemminkin.

Soijakastike

• Ankeuttaja
« Vastaus #185 : Heinäkuu 10, 2007, 23:47:40 »
Kuuntelen aika sekalaisesti kaikenlaista musiikkia, joten en yleensä luokittele mitään bändiä lemppariksini, mutta nyt juurikin tällä hetkellä yksi on ylitse muiden.
Ja se yksi on; Mokoma.

Varsinkin suomalaisessa musiikissa kiinnitän paljon huomiota sanoihin, ja Mokoman biisien sanat vain jotenkin kolahtavat minuun. mahtavaa musiikkia.
Mielestäni bändin paras biisi tällä hetkellä on "Kuu saa valtansa auringolta"

Suosittelen.

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #186 : Heinäkuu 12, 2007, 13:44:37 »
Ihan ykkösenä minulla on varmastikkin System of a Down. Tykkään kauheasti SOADin biiseistä ja Serjin äänestä , mm.  Jotenkin erilaista ja muista erottuvaa, ainakin minusta. Kaikki levyt + muuta ihkutus-kamaa löytyy kyllä.

Kuuntelen aika monipuolista musiikkia, muuta lempimusiikkia on ainakin John Lennon, The Beatles, Kate Bush, Red Hot Chili Peppers, Katie Melua, Coldplay,Muse, Björk ja U2.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2007, 14:25:48 kirjoittanut yesterday »

sinet

• Ankeuttaja
« Vastaus #187 : Heinäkuu 20, 2007, 11:17:13 »
Kaikkien aikojen lempibändini on ehdottomasti Linkin Park. Tutustuin bändiin 12-vuotiaana (vuonna 2000), kun lempi tv-sarjani Roswellin yhdessä jaksossa soi heidän With you-biisinsä. Bändin ensimmäistä levyä Hybrid Theory:a ei vielä silloin saanut Suomesta(eivät olleet vielä tunnettuja), mutta onneksi kaverini äiti sai hankittua levyn Venäjältä.

Siitä lähtien olen bändin musiikkia kuunnellut ja oppinut myös kunnioittamaan heidän ainutlaatuista tyyliään ja hyviä sanoituksia. Olen siis ollut Linkin Park-fani n. 6,5 vuotta. Ehdoton on lempibiisini on ensimmäisen levyn 3. biisi With You, jonka mainitsin jo tuossa aikaisemminkin.
Jep. Itsekin aloin kuunnella Linkin Parkkia joskus kuudennella luokalla ja se on ainoa bändi, jota olen koskaan fanittanut aivan hulluna. Mistään muusta fanituksen kohteesta en ole kerännyt niin paljon tietoa, julisteita tai lehtileikkeitä. Olisin niin mielelläni liittynyt LPU:hun(fanclub), mutta äiti oli tuolloin kamalan skeptinen näiden nettiliittymisten suhteen. Hybrid Theory EP oli joskus niin lähellä, mutta silti niin kaukana. :(

Olin muutaman vuoden ylläpitämässä fanisivustoa Linkin Park Laboratory, joka sattui aikanaan olemaan suurin ja suosituin suomalainen Linkin Park-fanisivu. Miittejäkin pidettiin. Mutta sitten tuli se fakin Jay-Z. Vihasin sitä, mitä he tekivät vanhoille hyville biiseille(Reanimation oli taas hieno albumi). Kiinnostukseni lopahti täysin, kun parin adressinkin jälkeen Linkin Park ei vaan tullut keikalle Suomeen. Pidin hetken taukoa kaikesta fanituksesta ja välillä nostalgisoin vanhojen levyjen äärellä. Uuden 'Minutes to Midnight'-levyn ansiosta sain taas kuulla sitä vanhaa ja hyvää Linkin Parkkia. Ei uusi levy missään nimessä vedä vertoja Hybrid Theorylle, mutta muutama uusi biisi saa aikaan kylmiä väreitä.

Olisin tietysti voinut kaivaa esiin Linkin Park-topicin, mutta kyllä tämä vuodatus tännekin sopii.

Linkin Parkin jälkeen eteeni ei ole tullut mitään yhtä paljon tunteita herättävää bändiä. Kuuntelen vähän, mitä sattuu. Lempibändit vaihtelevat silloin tällöin. Black Eyed Peas on ollut nyt aika kovassa kulutuksessa.

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #188 : Heinäkuu 26, 2007, 18:23:37 »
Parasta bändiä minulla ei oikeastaan ole, mutta paras laulaja on ehdottomasti Kelly Clarkson.En ole ollut fani kamalan kauaa, koska en ollut hirveästi kuullut hänen kappaleitaan, joskus jonkun radiosta. Kerran kuitenkin osuin Kellyn fanisivuille ja huomasin hänen mielenkiintoisen persoonansa ja kuulin loput kappaleet:) Nyt minulla on kolmesta levystä kaksi ja kolmannen saan jossain vaiheessa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2008, 17:04:18 kirjoittanut Kailey »
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

eläinlapsi

• Ankeuttaja
« Vastaus #189 : Heinäkuu 27, 2007, 22:42:03 »
Ehdoton ykkönen pari viimeistä vuotta on ollut Ultra Bra. Onhan tuota tullut jo aika pienestä asti kuunneltua, mutta suosikiksi asti noussut vasta jokin aika sitten. Persoonallisia, myöskin joidenkin biisien osalta kantaaottavia sanoituksia. Helppoa ja mukavaa kuunnella, sopii omasta mielestäni miltei tilanteeseen kuin tilanteeseen. :)

scarlett rose

• Ankeuttaja
« Vastaus #190 : Heinäkuu 29, 2007, 14:09:14 »
En huomannut muilla kuin "Hikka" -nimisellä tyypillä maininnan Tori Amosin, mutta kertokaapa, jos olen menettämässä näköäni. :)

Itse olen BIG FAN of Tori Amos.

En mikään kaduilla mellakoita järjestävä "torittaja", mutta rakastan hänen musiikkiaan, sillä harrastan itsekin pianonsoittoa (en ole kuitenkaan mikään Mozart tai Tori) ja minusta Torilla on uskomattoman kaunis ääni. Sellainen, joka taipuu monenlaiseen tunteeseen Bösendorferin kanssa. Ja vaikka Torin kappaleet ovat pianomusiikilla pohjustettuja, se ei ole mitään lällyä tekstiä jossa puhutaan klassisen musiikin vaikutuksesta ihmisen elämään; kappaleet eivät ole Sibeliuksen matkimista tai Schumacherin sinfoniaa, ei ei! Hän laulaa vaikeista asioista ja vähän helpommistakin. Torilla on kerrottavaa, ja hän välittää sen kappaleidensa kautta.

Seuraavaksi haluaisin Torilta levyt Scarlet's Walk ja Little Earthquakes.

Hypin aluksi innosta nähdessäni Voicelta Torin videon Strange Little Girls, sillä hänen kasvonsa eivät heilu lehdissä tai biisit kuulu radiosta. Sitten kumminkin suutahdin Voicelle, sillä tuntui että he yhdistivät Torin massamusiikkiin, mitä kaikki tuntuvat nykyään kuuntelevan: Tokio Hotel, Lovex..

Mutta ei se minua haittaa jos vaikkapa Lovex tai Tokio Hotel mielletään massamusiikiksi; heidän tuotantonsa ei minua voisi vähempää kiinnostaa.

Torin lisäksi kuuntelen Billy Talentia ja Maroon 5:ta.

Musiikkimakuni on melko laaja, mutta TA:ta, BT:ta ja M5:ta lukuunottamatta en kuuntele oikein mitään muuta täysipainotteisesti. Amy Winehouse maistuu myös, mutta en lukeudu fanikerhoon.

Torin uudelta levyltä, American Doll Posselta, lempikappaleeni on ehkäpä Roosterspur Bridge, mutta sitä ihan kaikkein parhainta kappaletta Torilta en tiedä.. A Sorta Fairytale on kaunis, Crucify on ihana.. Melkeinpä kaikki kappaleet ovat häneltä kuuntelemisen arvoisia ja enemmänkin. Bouncing off Clouds on ehkä melko tunnettu kappale häneltä, tai sitten Nirvana-cover "Smells like teen spirit".

Jos minulta kysytään lempikappaletta Billy Talentilta, sanoisin ehkäpä yllätyksettä Red Flag tai Try Honesty.

Maroon 5:lta tykkään erityisesti heidän uudesta kappaleestaan Makes me Wonder, Harder to Breathe ja She Will Be Loved. (Adam Levine on myös syötävän suloinen.<3)

Sorry, tästä tuli nyt tämmönen romaani, mutta toivottavasti jaksoitte lukea.

Dracochel

• Ankeuttaja
« Vastaus #191 : Heinäkuu 30, 2007, 22:41:43 »

Jep. Itsekin aloin kuunnella Linkin Parkkia joskus kuudennella luokalla ja se on ainoa bändi, jota olen koskaan fanittanut aivan hulluna. Mistään muusta fanituksen kohteesta en ole kerännyt niin paljon tietoa, julisteita tai lehtileikkeitä. Olisin niin mielelläni liittynyt LPU:hun(fanclub), mutta äiti oli tuolloin kamalan skeptinen näiden nettiliittymisten suhteen. Hybrid Theory EP oli joskus niin lähellä, mutta silti niin kaukana. :(

Olin muutaman vuoden ylläpitämässä fanisivustoa Linkin Park Laboratory, joka sattui aikanaan olemaan suurin ja suosituin suomalainen Linkin Park-fanisivu. Miittejäkin pidettiin. Mutta sitten tuli se fakin Jay-Z. Vihasin sitä, mitä he tekivät vanhoille hyville biiseille(Reanimation oli taas hieno albumi). Kiinnostukseni lopahti täysin, kun parin adressinkin jälkeen Linkin Park ei vaan tullut keikalle Suomeen. Pidin hetken taukoa kaikesta fanituksesta ja välillä nostalgisoin vanhojen levyjen äärellä. Uuden 'Minutes to Midnight'-levyn ansiosta sain taas kuulla sitä vanhaa ja hyvää Linkin Parkkia. Ei uusi levy missään nimessä vedä vertoja Hybrid Theorylle, mutta muutama uusi biisi saa aikaan kylmiä väreitä.

Olisin tietysti voinut kaivaa esiin Linkin Park-topicin, mutta kyllä tämä vuodatus tännekin sopii.

Linkin Parkin jälkeen eteeni ei ole tullut mitään yhtä paljon tunteita herättävää bändiä. Kuuntelen vähän, mitä sattuu. Lempibändit vaihtelevat silloin tällöin. Black Eyed Peas on ollut nyt aika kovassa kulutuksessa.

Ooh! Muitakin kyseisen bändin pitkäaikaisia fanittajia! Hurraahuutoja Linkin Parkille.

Piti sanomani edellisessä viestissä; Linkin Parkilla on ollut paljon esillä videomateriaalia ja muuta bändin jäseniin liittyvää mm. netissä - se on bändissä todella mahtava juttu. LPU:hun liittyneenä olen saanut monia kuvauspätkiä ja ekstroja (tosin pientä maksua vastaan), joita katsomalla on saanut monet kerrat nauraa jätkien erikoislaatuiselle huumorille ja kiertueen aikana sattuneille kömmähdyksille. :D Se, että LP ei ole vain lempimusiikkiani vaan bändillä on myös monenlaista omaa videomateriaalia, tekee siitä minulle ylivoimaisen ykkösen.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #192 : Heinäkuu 31, 2007, 13:24:19 »
Olen tähän topicciin joskus jo kirjoittanut, mutta siitä on aikaa suunnilleen kaksi vuotta. Musiikkimakuni oli silloin tyystin erilainen ja eittämättä myös huonompi, joten päivitän vähän tietoja uudessa viestissä.

On lukuisia bändejä joita jumaloin ja joiden musiikkia kuuntelen valtavasti. Toisista tykkään vähän enemmän kun toisista, mutta pidän niistä paljon yhtä kaikki. Tällaisia yhtyeitä ovat mm. Nirvana, Billy Talent, Green Day, Ramones, Panic! At The Disco, Fall Out Boy, Arctic Monkeys, Zen Café, Apulanta, The Offspring, Foo Fighters, System Of A Down, The Strokes, Muse, Blink 182, Flogging Molly ja Disco Ensemble. Muutamien yhtyeiden tapauksissa, kuten esimerkiksi Disco Ensemblen ja the Strokesin tapauksessa kuuntelen yhtyeiltä muutamia valikoituja kappaleita, mutta toisten, kuten esimerkiksi Billy Talentin ja Nirvanan tapauksissa menee koko setti. Ehdottomia suosikkibändejäni edellämainituista ovat juuri Foo Fighters, Billy Talent, Nirvana, Green Day, Panic! at the disco ja Zen Café.

Yleisesti sanottuna musiikkimakuni taitaa siis olla melko lailla rokkia. Vähän emorokkia, vähän rankempaa rokkia, mutta rokkia yhtä kaikki. Minusta on roskaa väittää ettei ihminen voisi kuunnella erilaisia yhtyeitä, mutta minun suosikkiyhtyeeni ovat sinänsä samanlaisia.   

// pieni muoks, lisäsin ff:n.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2008, 21:01:20 kirjoittanut nutcracker »
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Downfall

• Ankeuttaja
« Vastaus #193 : Heinäkuu 31, 2007, 16:56:08 »
Nightwish
Muutaman vuoden olen tätä bändiä kuunnellut ja fanitus tuntuu vain vuosi vuodelta kasvavan.
En yksinkertaisesti voisi elää ilman yhtyeen musiikkia. Muutamilla keikoillakin on tullut käytyä.
Laulajan vaihtuminen ei minua haittaa pätkän vertaa ja uusi materiaalikin kuulostaa sen verran hienolta,
että uutta albumia odottelen malttamattomana. :)

Nightwishin ansiosta löysin myös raskaamman musiikin ja sitä kautta muut lempibändini, kuten Children of Bodomin, Metallican ja Stratovariuksen. 

Poissa Astral Romance

• Vuotislainen
« Vastaus #194 : Heinäkuu 31, 2007, 18:27:21 »
Nightwish <3 Ehdottomasti. Vanha sellainen. Paras levy on ehdottomasti Century Child. Lempi kappaleitani en osaa sanoa, kaikki ovat avan upeta <3 Mutta muutamia ihania: End of all hope, Angels fall first, Wanderlust, Sacrament of wildreness ja Romanticide. Alon kuunella kolme kesää sitten, ja olen täydellisen koukussa ^^ Mutta en koskaan ehtinyt keikoille </3
En pidä uudesta laulajasta.. Tässä muutama syy:
1. NW ei ole enään kokonaan Suomalainen bändi (Myönnetään, minulla on jtn ruotsalisia vastaan, mutta silti...)
2. Anette ei ole oopperalaulaja: Ihastuin NW:ssä sen ainutlaatuisuuteen, eli klassisen oopperan ja hevimusan yhdistelmään

Näin. Nightwish on suuri osa elämääni, en tulisi toimeen ilman sitä. Nightwishin lisäksi tykkään My Chemical Romancesta. Ja minulla on aika vaativa musiikkimaku, en voi sietää Popmusaa ollenkaan.. :)

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #195 : Elokuu 01, 2007, 01:28:47 »
Tämä on todella kinkkinen kysymys, sillä black metalin suurena ystävänä (death metalia ollenkaan unohtamatta), minulla on lukuisia "lempi"bändejä. Mainittakoon muutama:

Black metalin edustajia: Carpathian Forest, 1349, Gorgoroth, Nargaroth, Trollheim's Grott.
Death metalin edustajia: Deicide, Vital Remains.
Ja vaikeampia luokitella: Aborym, Verjnuarmu, Strapping Young Lad.

Olen tullut siihen tulokseen kuitenkin, että ylitse kaikkien näiden, menee englantilainen black metal -yhtye Anaal Nathrakh. Ah. Ei voi muuta sanoa. Vastoin yleistä olettamusta, AN ei laula saatanasta ja saatananpalvonnasta, vaikka black metalia onkin, vaan laulujen sanat enemmänkin keskittyvät maailmanloppuun/ihmisrodun loppuun. (vai mitä luulet laulettavan biisissä nimeltä "When Humanity Is Cancer", "I Wish I Could Vomit Blood on You... People" tai "Between Shit And Piss We Are Born"?) Viimeisenä mainittu on muuten aivan loisto kipale.

Erittäin hyvää (jollei parasta) kuunneltavaa Anaal Nathrakhista tekee se, että vaikka biisit ovat kovinkin, noh, raakoja musiikiltaan, niin siihen on myös sekoitettu puhdasta laulua, jos ei muuten niin kertosäkeen verran, ja se jos joku tekee biiseistä ainutlaatuisia. Kuunnelkaa niin tiedätte mistä puhun.

Black metal on genrenä sinänsä hankala, sillä siihen on todentotta "päästävä sisään" voidakseen sanoa sitä hyväksi ja kuunnellakseen sitä. Harva siis teistä voi edes tulla sanomaan minulle Anaal Nathrakhin olevan hyvä, vaikka olisitte kuunnelleet biisin kymmeneen kertaan. Ja varsinkaan jos ette normaalisti kuuntele mitään Iron Maidenia raskaampaa.

Niinhän sitä sanotaan, että black metal on vain niille omistautuneimmille.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2007, 02:00:29 kirjoittanut julkupuu »
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

Harmaakarhu

• Ankeuttaja
« Vastaus #196 : Elokuu 01, 2007, 01:32:13 »
Paras bändi ehdottomasti Tool ja paras laulaja tietysti Maynard James Keenan. Toolin jälkeen muut bändit ei kuullosta enää juuri miltää. Lähes kaikki musiikki joka tulee NRJ:tä, Voice:ta tai MTV:tä on liian pinnallista ja yksinkertaista omaan makuuni. Mikään ei voita sitä kun yöllä pimeässä kuuntelee Toolilta esim. Prison sex:n tai Pushit:n.

sirrrex

• Ankeuttaja
« Vastaus #197 : Elokuu 01, 2007, 09:34:50 »
An Cafe, koska ne tekevät tosi hyvää ja pirteää musiikkia ja osaavat oikeasti soittaa. Mikulla on myös hyvä ääni. : D An Cafea ei voi kuunnella tulematta pirteäksi. ^.^ Parhaita kappaleita on ainakin Snow Scene, Lock on, Smile Ichiban Ii Onna, Merrymaking ja Maple Gunman. Tykkään kyllä kaikista hirmusti.

Sanotaan myös, että Green Day tulee ehdottomana kakkosena. Tätä kyllä en osaa perustella miksi kuuntelen, mutta tykkään. Parhaat kappaleet näiltä on Poprocks&Coke, She, Church on Sunday ja Basket Case. Lempikappaleita on kyllä paljon lisää, mutta niitä en ala nyt enempää listaamaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2007, 09:38:11 kirjoittanut sirrrex »

Poissa Emmilia

• Vuotislainen
« Vastaus #198 : Elokuu 03, 2007, 22:29:43 »
Avril Lavigne on lempilaulajani. Tykkään Avrilin tyylistä, vaikka se onkin muuttunut hieman popimpaan suuntaan. Ennen Avril lauloi skeittipunkkia/rokkia. Omistan kaikki mahdolliset levyt ja olen ollut konsertissa. Avrilin fani olen nyt ollut noin. 4 vuotta ;) Lempibiisini: When you`re gone, Runaway, Slipped away, S8er boy, Complicated ja He wasn`t.

Maroon 5:n fani olen ollut aivan alusta asti. Ihana tyyli ja kaikki levyt jemmassa ;) Lempibiisini tällä hetkellä ovat Sunday morning ja must get out. Tykkään Adamin omasta tyylistä ja lauluäänestä ihan hirveästi.

Hellogoodbye ei välttämättä ole tunnettu, mutta jotkut saattavat tuntea bändin laulusta Here (In your arms). Pidän aivan kuollakseni laulajan Forrestin tyylistä ja yleensä bändin hieman omaperäisestä tyylistä. levy on hankkeissani...

Viimeinen lempibändini on Fall Out Boy. Siitä eteenpäin kun kuulin biisin,sugar, we`re going down olen ollut fani. Toivon, että bändi tulisi suomeen niin olisin ikionnellinen päästessäni jammailemaan Fall Out Boyn tahtiin :)

Anteeksi sekavat selitteeni ja kirjoitusvirheet :D
-Emilia
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2007, 13:09:23 kirjoittanut Emmilia »
He's more than an athletic, he's an artist!

Portnoy

• Ankeuttaja
« Vastaus #199 : Elokuu 06, 2007, 17:07:19 »
Minä rakastan yli kaiken Dream Theateria. En ole kuunnellut kyseistä bändiä nk. "kunnolla" kuin sellaiset puoli vuotta vasta, ensimmäisen kappaleen kuulin viime vuoden lokakuun loppupuolella, mutta jostainhan se on aina aloitettava. Ja minä voin sanoa kuitenkin olevani "iso fani", vaikka 'fani' onkin omasta mielestäni huono sana eikä kerro juurikaan mitään, mutta kun pieni pääni ei ole varastoitu muillakaan, paremmilla sanoilla, niin käytän sitä kuitenkin. DT on myös ainoa bändi, jota tunnen 'fanittavani', ja tiedän, etten koskaan ole pitänyt mistään orkesterista näin paljon kuin tästä progressiivista metallia soittavasta bändistä. Herrojen soitanto on upeaa, kaikki tuntuu hyvin sopivan yhteen. Laulajan ääni on totta kai myös upea, ja JLB osaa käyttää ääntään juuri oikealla tavalla. Hän osaa myös eläytyä sanoihin omasta mielestäni kunnioitettavasti, minä rakastan tätä koko sekamelskaa, mitä loistavan soittamisen ja laulun yhdistyessä tulee. Eikä sovi myöskään unohtaa loistavia sanoituksia, minä pidän niistä todella paljon. Ja olen iloinen myös siitä, että DT ei kuitenkaan ole mitään massamusiikkia, jota joka ihminen kuuntelee, olen liian suojeluhaluinen bändeihin joista pidän (tai joita rakastan, kuten DT). Mutta joosh.

Kuulin siis herrojen ensimmäisen kappaleen joskus lokakuun 2006 loppupuolella. Tämä oli silloin heidän uusimman albumin, Octavariumin, toiseksi viimeinen (7.) kappale Sacrificed Sons. Isoveljeni oli siis täyttänyt Mp3 -soittimeni ja se nimi kiinnitti huomiota ja minä sitten kuuntelin ja rakastuin kappaleeseen heti. Kuuntelin sitä päivät pitkät ja pian löysin sitä seuraavan kappaleen, albumin nimikkokappaleen eli Octavariumin, joka kesti 24 minuuttia ja oli yhtä kaikki myös loistava. Ja sitten kuuntelin koko albumin eikä se vähentänyt innostustani ollenkaan.
Tämän vuoden tammikuun alussa minä sitten menin parhaan ystäväni ja hänen äitinsä kanssa risteilylle Ruotsiin, ja olihan tilaisuus käytettävä hyväksi; etsin DT'n levyjä eräästä levykaupasta, joka valikoima osoittautui sitten melko loistavaksi ja sainkin käsiini heidän ensimmäisen menestysalbuminsa, Images and Wordsin, joka oli myös ensimmäinen JLB'n kanssa tehty albumi ja kokonaisuudessaan toinen levy heiltä. Aluksi levyä kuunneltuani se hätkähdytti minua ja olin hieman pettynyt, olihan se kuitenkin aivan erilainen kuin mitä Octavarium eikä tosiaankaan sitä mitä odotin, mitä sitten ikinä odotinkaan. Kuitenkin myöhemmin kuuntelin sitä levyä uudelleen ja rakastuin taas ja niin sitten ryhdyin keräilemään heidän albumeitaan; nyt minulla on yhteensä 10, kaikki yhdeksän studioalbumia + ep, ja näiden lisäksi yksi tupla-dvd, lisäksi omistan bändipaidan ja pinssin ja lisää olen hankkimassa.

Miksi minä sitten kuuntelen Dream Theateria? Miksi minä rakastan sitä niin kovasti?
No, en oikeastaan tiedä sitä sataprosenttisen varmasti. Mutta tuon yhtyeen musiikki on tehnyt minusta sen mitä olen, jollain tapaa minusta vain on tullut enemmän itseni, ja se, mitä olen nyt, on aika pitkälti heidän ansiotaan, ja minä tosiaan tarkoitan sitä. Lisäksi he saavat minut tuntemaan oloni juuri sellaiseksi kuin haluan tuntea; jos haluan olla vihainen ja minua ärsyttää, DT tekee minusta vihaisemman. Jos taas olen iloinen, se tekee olostani kevyemmän ja onnellisemman, ja niin edelleen. Minä todellakin kiinnostuin myös bändin historiasta ja muusta sellaisesta, luin aika pitkän Wikipedian tekstin ja kirjoitin sen uudestaan ja aion tehdä sen vielä uudelleen, sillä haluan tosiaankin oppia sen kokonaan, sillä se on kiinnostavaa ja, en tiedä, minä vain haluan. Ja olen löytänyt ihmisen, jota pystyn kunnioittamaan ehkä eniten koko maailmassa, ja hän on Dream Theaterin rumpali, Michael Stephen Portnoy, tunnetummin Mike Portnoy.

Ja sitten se ehkä paras kappale. Pidän oikeasti kaikista Dream Theaterin kappaleista ja covereista, mitä toistaiseksi olen kuullut, mutta onhan niitä, jotka menevät ylitse muiden.
The Spirit Carries On on yksi niistä, todella kaunis ja upea ja iloinen ja toiveikas, mutta silti haikea ja surullinen kappale, ja minä todella rakastan sitä. Ja aiemminkin mainittu Sacrificed Sons on hieno kappale ja minulle tärkeä myös. Sitten nyttemmin tutustuin DT'n ep:n nimikkokappaleeseen A Change of Seasonsiin, joka on todella upea reilut 23 minuuttia kestävä viisu, ja joka kertoo tietääkseni Mike Portnoyn äidin kuolemasta, joka on kaunis ja koskettava ja jonka aiemmin kirjoittamani arvostelun voisin kopioida tähän ellei veljeni hyppisi vierelläni hinkumassa koneelle. Myös se toinen aiemmin mainittu biisi Octavarium on hieno ja loistava, mutta kuten sanottu, minä pidän kaikista kappaleista ja jos kirjoittaisin kaikki ne tähän, siinä menisi enemmänkin aikaa, enkä viitsi tuhlata päivääni sellaiseen.

Mutta sellaista sitten. Odotan todella innolla Suomen keikkaa 26.9., vaikka hieman harmittaakin, ettei ole seisomapaikkoja (olisi silloin mahdollisuus saada MP'n rumpukapula - joillain keikoilla ainakin hän heittelee niitä yleisön sekaan ♥)