Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras bändi/laulaja?  (Luettu 50941 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Weezly

• Ankeuttaja
Mikä on paras bändi/laulaja?
« Vastaus #125 : Elokuu 03, 2006, 13:26:47 »
Green Day on ehdottomasti suosikkini. Vanhempi tuotanto on ehkä vähän parempaa kuin uudempi, mutta kyllä se uusikin on loistavaa. (:
Paras biisi Green Daylta.. No, sanoisin että Longview. Se on vaan jotenkin niin ihana, aina tulee hyvä mieli kun sen kuulee. :> Good Riddance on myös aivan ihana. Hieman uudemmista biiseistä Wake me up when September ends on todella ihana. <3 Holiday on myös mahtava. Samaten koko bändi on kokonaisuudessaan niiiin mahtava! <33

Red Hot Chili Peppers on loisto bändi myös. Pepperseiltä suosikkikappaleeni on (tai ovat) Californication sekä Tell Me Baby, ne on loistobiisejä kumpainenkin! <3 Dani Californiakin on ihan paras! Noiden kaikkien kolmen biisin musiikkivideot on.. sanoinkuvaamattoman ihania, hauskoja, loistavia, jne.. :>

HIM on myös hyvä bändi. Paras biisi heiltä ehdottomasti on Join me. Se on jotenkin.. koskettava. Herkistyn välillä sen kuullessani.. <33 :>

Onhan niitä muitakin hyviä bändejä, mutta tuossa mun kolme suosikkiani :>

--Muoksmuoks voi apua meinas ihan unohtua, Green Dayn biisi Basket Case <333 Jotain niin sanoinkuvaamatonta! <33 :>

Chinapearl

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Elokuu 04, 2006, 11:31:20 »
Aly & AJ
Alyson ja Amanda Joy Michalka ovat siskokset, Aly seitsemäntoista ja AJ viisitoista. He soittavat sellaista rockpop-tyylistä musiikkia. He soittavat myös molemmat kitaraa, sanoittavat osan suurimman osan biiseistänsä ja näyttelevät.
Löysin tämän bändin melkein vuosi sitten, eli viime syksynä, Hollywood Recordsin sivuilta. Kuuntelin n. viisi minuutin pituista musiikkinäytettä ja olin heti hirveän ihastunut bändiin. Iskä sai ostaa Into the Rush - levyn minulle Amerikasta joululahjaksi.
Heidän levyistään omistan (1/1): Into the Rush (2005)
Suosikkikappaleeni: Slow down, Chemicals react, I am one of them, Something more

Brie Larson
Tähän tyttöseen törmäsin vasta tänä kesänä, mutta nykyään olen aivan rakastunut hänen musiikkiinsa. Hän on vasta kuusitoista (täyttää tänä vuonna seitsemäntoista), mutta laulaa ihan älyttömän hyvin. Hänkin sanoittaa kappaleitansa ja näyttelee.
Minulle piti tilata amazon.comista Brien levy, sillä Suomesta sitä ei saisi mitenkään. Levy on ihan älyttömän hyvä! Brien musiikki ei ole rockia, mutta en sanoisi sitä popiksikaan, sillä kappaleissa on melko vähän popvivahteita.
Hänen levyistään omistan (1/1): Finally out of P.E. (2005)
Suosikkikappaleeni: Shoebox, Finally out of P.E., She said, Whatever, Done with like, Whatever

The Veronicas
Joulupäivänä kaksikymmentäkaksi vuotta täyttävät kaksoset Jessica ja Lisa Origliasso on rockduo Australiasta. Tutustuin bändiin tänä kesänä pandora-nettiradion kautta. Tutustutin myös siskoni tähän bändiin ja hän tilasi amazonista heidän levynsä (koska minä ostin Brien levyn, niin ei ollut rahaa).
Heidän levyistään omistan (1/1): The Secret Life of... (2005) (se on kyllä siskoni, mutta aina voi lainata :>)
Suosikkikappaleeni: Revolution, 4ever

Mitään näistä levyistä en ole löytänyt Suomesta, edes nettikaupoista. Jos joku kuuntelee näitä bändejä/artistia, niin saa tai oikeastaan pitää yksätä.

Spark

• Ankeuttaja
« Vastaus #127 : Elokuu 07, 2006, 22:03:28 »
Arctic monkeys
Tutustuin bändiin vasta tänä kesänä, mutta olen kuunnellut levyä (Whatever people say I am, that's what I am not) siitä lähtien lähes päivittäin. AM:ssä kolahtaa bändin "suoruus" ja tietysti hurmaava Yorkshiren aksentti. Musiikki vain on sellaista mistä pidän.
Muita hyviä brittibändejä, joita kuuntelen: Kaiser chiefs, The Darkness, The Clash..

Red Hot Chilipeppers
Omistan vain By the wayn, mutta hankinassa on ainakin BloodSugarSexMagic ja Stadium Arcadium. Humoristisen pirteää funkrockia soittava bändi, voiko siitä olla pitämättä?

Siinäpä ne parhaimmat, liuta muita olisi vielä listan jatkeena.

Artisteja en niinkään kuuntele (en boikotoi mitenkään tietoisesti), mutta Alanis Morissette on mainittava. Hyvät sanotukset ja hyvä laulamaan, mikä ettei. Olen kuunnellut ainoastaan Jagged Little Pill-levyä, mutta pidän!

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
« Vastaus #128 : Elokuu 08, 2006, 20:51:37 »
Kaikki sen varmaan jo tietää mutta en malta olla kertomatta niitä täälläkin:D

The Beatles on apsoluuttinen suosikkini. Tuo bändi mullisti populäärimusiikin ja loi aikoinaan niin upeaa musiikkia, ettei siihen voi kyllästyä sitten millään. Tuossa bändissä yhdistyy neljän nerokkaan artistin nerokkuus ja soittotaito tavalla, jota muut vain yrittävät. Kokeilevuus, nerokas sanoitus, upeat melodiat leimaavat lähes jokaista bändin äänitettä, eikä heillä mielestäni ole ainuttakaan suoranaisesti huonoa biisiä. Klassikoita taas on enemmän kuin tusinalla muilla bändeillä yhteensä!

Paras laulaja taas on yllätys yllätys, populäärimusiikin suurin nero ja musiikin messias John Lennon. Lennon oli se Beatlesin mullistava voima, mutta hänen soolouraansa leimaavat vielä lisäksi henkilökohtaisuus ja hänen oma filosofiansa, joka on myös osa minun ajatusmaailmaani. Lisäksi tuntuu, että Beatlesin jälkeen Lennonin musiikin laatu vain parantui! Sellaisia upeita melodeja kuin mitä esimerkiksi 9# Dream tai Instant Karma! sisältävät ei voisi kukaan muu luoda. Lennon oli omanlaisensa artisti, rokkari, hippi, ajattelija, filosofi, rakastava mies ja kapinallinen, ja kaikkina hän toimi ainoastaan omaksi edukseen. Hän oli ja on edelleen merkittävin yksittäinen ihminen koko popmaailmassa.

Jenry

• Ankeuttaja
« Vastaus #129 : Elokuu 09, 2006, 18:37:50 »
Tämän hetkinen lempibändi on Alter Bridge. Olen niin rakastunut laulajan matalaan ääneeen ja siihen tapaan millä hän repii kaiken irti äänestään. Jokainen sana kuulostaa siltä, että se on laulettu vain niin tunteella ja hyvin kun vain on ollut mahdollista. Biisit on selkänahasta revitty ja itku kurkussa niitä aina kuuntelen. (Ei välttämättä aiheuta ihan kaikille samoja oireita :), mutta pääasia että minulle.)

Je heidän parhaaksi kappaleeksi voin ehdottomasti nimetä Broken Wings:n. Ahh, kylmät väreet kulkevat selkää pitkin aina kun tämän kuulee. Ja ideanan on se, että stereon täysillä keskellä yötä, yksin ja kynttilän valossa.

(Perhehopeat piilon, jos vaikka innostun vähän liikaa)

Poissa Evora

• Kelmitär
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Help!
« Vastaus #130 : Elokuu 10, 2006, 19:05:20 »
Michael Jackson on todella hyvä laulaja. Hänen vanhempi tuotantonsa on mielestäni ehkä parempaa, koska silloin hän ei ollut vielä pilannut ääntään/ulkonäköään liioilla plastiikka kirurgisilla toimenpiteillä. Itse musiikki on niin mukaansa tempaavaa, että kerran junassa kuunneltuani meinasin nousta penkistä ylös ja ruveta tanssimaan kappaleiden tahtiin. Hänen kaikkien aikojen paras kappale on kaiketi Thriller, Smooth Criminal tai Dirty Diana. Tältä herralta löytyy kasoittain muitakin aivan mahtavan muhkeita biisejä, että en rupea listaamaan niitä tähän.

Elvikselläkin on todella hyviä kappaleita. Tämän herran ääni on ihailtavaa kuunnella. Kaikkien aikojen paras kappale Elvikseltä on kaiketi Heartbreak Hotel.

The Rasmus on kotimaisista bändeistä ykkös suosikkini. Lauri Ylösen ääni on hyvä ja mielestäni kyseisen bändin laulujen sanoissa on aina jotain sisältöä muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Parasta kappaletta en nyt tähän heti keksi, koska niitä on aikamonta, mutta yksi hyvä biisi on ainakin Not Like The Other Girls.

Green Day on yksi uusimmista bändeistä, mitä olen alkanut kuunnella. Ennen en liiemmin välittänyt bändin musiikista, mutta lainattuani kaveriltani heidän levynsä innoistuin kuuntelemaan heidän musiikkiaan. Parhaat kappaleet ovat Holiday, Boulevard of Broken Dreams ja Wake Me Up When September End

Spice Girls ah, tämä vuosien takainen tuttavuutemme. Löysin jostain laatikostani heidän levynsä ja ajattelin ihan huviurheilun kannalta(xD) kuunnella sen läpi. Kuunneltuani tajusin, kuinka hyvää ja tanssittavaa musiikkia heillä oli. Tuosta kyseistä päivästä lähtien olen kuunnellut tuota levyä ainakin viikoittain. Paras kappale taitaa olla If You Wannabe My Lover tai Spice Up Your Life.

Celine Dion on jotain aivan uskomatonta. Tämän naisen ääni on jotain sanoin kuvaamattoman kaunista. Hän pääsee helposti ylä c:hen eikä hänen äänensä edes ''säry'' niin korkealla laulaessa. Paras kappale ikinä on My Heart Will Go On

BoA tämä korealainen ihanan äänen omaava laulaja on ihanaa kuunneltavaa ja minä todella pidän hänen musiikistaan. Paras kappale on ehdottomasti Waiting vaikken ymmäräkään sanoista mitään, se melodia kertoo jo kaiken. Siinä on oltava ihanat sanat, jos osaisin ne vain kääntää.

Siinäpä noita laulajia ja bändejä oli perusteluineen. On monta muutakin todella hyvää artistia, mutta en listaa niitä tähän sillä listaisin niitä vielä ensi joulunakin, jos nyt aloittaisin.

Ev
Mä sanoin et inhoon novelleja mut silti kirjotin sellasen.

Poissa Wemia

• Hupsu.
  • Vuotislainen
  • ?
  • Tupa: Puuskupuh
Re: Mikä on paras bändi/laulaja?
« Vastaus #131 : Elokuu 10, 2006, 19:58:44 »
McFly.
Fanitusaikaa on kertonyt vuosi. Kuulin bändistä Bustedin ja erään ystäväni kautta. Se oli rakkautta ensi kuulemisella. Musiikki, Dannyn ja Tomin äänet.
Melkeinpä kaikki ensimmäisen levyn kappaleet ovat tosin varsin samanlaisia, mutta Wonderland levyltä löytyy jo todellisia aarteita.

Suurimpana ihastuksen kohteena on basisti Dougie, jota aina kuolailen.
Pidän poikien energiasta, biiseistä, huumoriasta (tosin ei sitä nyt musiikin kautta viellä huomaa, mutta kaiken maailman videot mitä on tullut ladattua) ja no, kaikesta. Lemppari kappaleeksi rankkaan Silence is a scary sound, tai Obviously. Tosin pidän kaikista kappaleista niin paljon.

Tällainen aika perus-poppari poikia, joilla tosin on se vakavampikin puoli, joten heitä ei voi ikuna verrata johonkin Bäkkäreihin sun muihin.

//Maijasta en minäkään pidä. Se sen ärrä vika on niin arrrgh.
Oisinpa luolassa rosvoklaanin, oisinpa rohkea intiaani!

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #132 : Elokuu 10, 2006, 21:10:26 »
Mun lempparit tällä hetkellä on ehdottomasti Green Day ja Simple Plan. En mä tiedä mikä niissäkin mua kiehtoo. Molemmilla on supersöpöt laulajat, joilla hyvät äänet ja bändien biisit ovat muutenkin ihania. GD:n biiseistä mun lempparit on Basket Case, When I come around ja Boulevard of broken dreams kun taas SP:n parhaat on Shut up, Welcome to my life ja Untitled.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Sharida

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Elokuu 11, 2006, 15:52:12 »
Tulenpa minäkin tänne soppaan näppini iskemään. Itse kuuntelen niin monia bändejä nykyisin, että suosikkien karsiminen siitä joukosta on suorastaan kamalaa. Kaikki kun ovat mainitsemisen arvoisia, mutta jos nyt tämän hetken suosikkeja pitäisi mainita niin tiivistelenpä ne muutamiin bändeihin.

Silentium, Sarah Brightman, Sentenced, The Sisters of mercy, Type O Negative, Theatres des vampires, Amorphis, Charon, Mudvayne, Anders manga, Dark Sanctuary, Depeche mode, Deathstars, Diablo, Diary of dreams, Eternal tears of sorrow, Katatonia, Lacuna coil, Machinae supremacy, Paradise lost, Sirenia, The Birthday Massacre.....(jne.)

Noista voisin vielä karsia pari suosikkia, joita voisin hiukan enemmän pohjustaa.

Dark Sanctuary
Ihanaa ranskaksi laulettua melodista soittoa, johon tutustuin viime talvena. Bändi vei heti sydämeni kauniilla melodioillaan ja laulajan ääni oli suorastaan upeaa kuunneltavaa. Suosikki biisejäni ovat L'Emprisonnée ja Loin des mortels. Suosittelen kaikille vähän klassisemmasta pitävälle.

Lacuna coil
Viime syksyn alussa tämä bändi tuli vastaan. Muutaman biisin soittolistoilleni etsin ja heti iski ihan mukiin menevänä. Kuitenkin kunnolla aloin tästä bändistä pitämään syksyn lopussa kun tarkemmin aloin tutustumaan. Taas tämä melodisempi puoli vaikuttaa minuun ja kaunis naisääni (kuten aina) saa minulta plussa pisteitä. Hyvää fiilistely musaa. Lempibiisejä taitaapi olla Unspoken, Falling ja Tight rope

Paradise lost
Tämä löytyi samoihin aikoihin kuin Lacuna coil. Ordinary days löysi tiensä minun listoille kaverin sendimänä. Vasta myöhemmin sain aikaiseksi tätä bändiä lisää kaivella ja nykyään se meneekin kivasti suosikkejen joukossa. Yksinkertaisesti hienon kuuloista, eipä voi muuta sanoa. Suosikki lauluja mm. Close your eyes, Forever after, mainittu Ordinary days ja Dead emotion.

Ja otetaanpa vielä Diablo
Tästä bändistä kuulin ensimmäisen kerran kait vuoden 2005 keväällä mutta silloin ei pahemmin napannut. Meni siinä sitten taas aikansa ennen kuin Rebellion of one löysi tiensä minunkin korviini ja eipä muuta kun se levy hankintaan. Varsin mainiota musiikkia tiettyyn mielentilaan. Bändi sen verran tunnettukkin että levyjäkin löytyy helpommin, toisin kuin esim. The Birthday Massacrella (plah, ulkomailtako nekin pitää etsiä). Suosikki biisejä mm. Faceless ja Damien

Tifa

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Elokuu 11, 2006, 18:02:47 »
The Sounds

Löysin bändin noin 3 kuukautta sitten, enkä pysty lopettamaan kuuntelua.
Olen jotenkin koukussa ja vaikka kuuntelen tätä bändiä lähestulkoon 24/7 en silti pysty kyllästymään.
Kyseisen bändin olen nähnytlivenä ruisrockissa ja lisäksi olen menossa nosturiin 14.9 (Jee!). Livenä bändi on upean energinen ja mielestäni vielä parempi kuin levyllä.
Bändin laulajan Maja Ivarssonin ääni on niin ihanan erilainen. Jollain tavalla raaka ja silti niin kaunis.
The Soundsin musiikin genreksi sanoisin Alternative rock taikka pop/rock ja välillä tulee 80-luku kosketinsoitin saundeista mieleen *wirn*.
Myös lyriikat iskevät minulle kovaa, vaikka kertovatkin usein rakkaudesta.
Hitaita kappaleita bändillä on oikeastaan vain yksi (Night afternight) ja siitäkin rokkiversio löytyy uuden levyn bonusraidalta joten bändin musiikilla on usein piristävä vaikutus eikä se sovi angstailuun.
The Sounds on julkaissut kaks levyä Living in America ja Dying to Say this to you.
Lempikappaleitani on Riot, Seven days a week, Queen of Apology, 24hours, tony the beat ja Much too long now.

ayu

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Elokuu 17, 2006, 18:53:47 »
Rammstein
5-6 vuotta Rammstein fanina voin leijua taivaassa, jos joku edes mainitsee sanan "Rammstein". Heavymetal on muutenkin nii parasta. Till Lindemannin "vahva" ääni sopii täydellisesti rammsteinin kappaleisiin. Reise, reise biisissä varsinkin. Bändillä on oma tyylinsä kaikessa ja se on niin niin niin *aah* en tiiä enkä osaa kertoa ^^'' En ymmärrä niitä, jotka kuuntelevat Rammsteinia ainoastaan silloin kun masentaa / vituttaa. Ei rammstein ole sellaista hm. musaa, mihin purataan pahaa oloa.
Sanat sopivat melodiaan ja tottakai myös tämä saksan kieli.
2004 Rammsteinilla oli keikka Hartwall areenalla. Minä, isoveli ja sen joitai kavereita oltiin lähdössä sinne. Yritettiin saaja lippuja, mutta ne oli loppunu :< Huuto.netissä myytiin 3 lippua 70 eurolla, ja veljen kaverit ostivat ne itelle. Ja toisella kerralla, ku keikka oli ruississa, nii en saanut lippurahoja / yöpaikkaa / kaveria etc -.- vitutti nii paljon, että huusin ja itkin ja kiroilin. Elämäni kaikkeus, ja en päässyt :o Menipä taas.. :D
Lempi kappaleeni ovat Das Modell, Nebel, Tier, Engel, Mein Teil, Mein Hertz Brennt, Rein Raus, Spieluhr, Keine Lust ja Reise,Reise mm. Yhtään piisiä en vihaa, kaikki ovat kuunneltavia. Yölläkin pitää laittaa aina repeatille joku piisi, koska on ihana nukahtaa ja herätä aamulla Rammsteinin kappaleeseen :> "Lempi" jäsen rammsteinista on varmaan Till mun kohdalla. Kaikki tykkää Rizhardista. Elämäntehtäväni on kyl päästä näkemään bändi livenä!
Rammstein = orgasmi
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD <3 *teiniIIIK*

Metallica
Metallica on niitä bändejä justiin, että niitä ei ole koskaan vihannut. Pidin sitä joskus ala-aste aikoina silleen ookoona, mutta yläasteella rupesin kuuntelemaan vähäsen. Nothing else matters tais olla eka piisi, minkä kuulin. Se on hyvä, muttei paras.
Lyyrikat ja videot ovat just niin "metallica-maisia" ja se on hyvä se. Heti Rammsteinin jälkeen voisin sanoa, että Metallica on paras. Mutta se on totta, että bändi on monen muun bändin keulakuva ja siitä otetaan mallia. Laulajat ottavat Jamesista mallia.
Kappaleita voi kuunnella satoja kertoja peräkkäin ilman että kyllästyy. Surulliset kappaleet ovat oikeasti surullisia ja niissä on "se jokin". Tunnelmaa löytyy kaikista kappaleista. En osaa muuta sanoa :> Lempi kappaleeni on varmaan Turn the page, st.anger, enter sandman, die die my darling ja the unforgiven.
Lainaus
James Hetfield on yksi parhaista mieslaulajista.

Samaa mieltä!

HIM
Ensimmäinen ajatus oli kun näin ekan kerran Ville Valon, oli että "tuommonen luikku ei varmasti osaa laulaa, muusta kuin nälästä" noloa u_u Join Me oli varmaan ensimmäinen kappale, minkä kuulin. "IHANA!" aattelin. Mutta en ollut fani. Viime vuonna vasta rupesin "kunnolla" kuuntelemaan Himiä, joten aika uusi bändi minulle, vaikka suosittu onkin. Ville Valoa en ole koskaan ihaillut silleen hänen ulkonäkönsä takia. Kasilla eräs ystäväni oli niin Him-fani kun olla ja voi, ja silloin olin sillee että en taatusti rupia samanlaiseksi faniksi, kuin se, koska se meni jo vähän yli (niin mullaki rammsteinin ja metallican kohdalla :DDd)
Biisit ovat ihania, lovemetalli on aina kaunista. Itselläni ei ole, kuin 2 levyä, mutta ne ovat mielestäni parhaimmat. Don´t fear the reaper, The Sacrament, In Joy and sorrow ja Solitary man ovat lemppareitani.
Him on kyllä muuttunut, normaalia se onkin, mutta täytyy sanoa että vanha him oli mielestäni parempaa. Ennen tiesi jo alkumusiikista, että nyt soi Him, mutta uudet piisit tunnistaa Himin, silloin kun Ville alkaa laulaa.

Mainitsen vielä:
Ayumi Hamasaki, Diablo, Charon, Iron Maiden, Scooter, t.A.T.u, Gorillaz, Dream Theater, Jimi Hendrix, Klamydia ja elokuvamusiikit

Eleonoratar

• Ankeuttaja
« Vastaus #136 : Elokuu 24, 2006, 19:24:44 »
Minun lempparibändini tällä hetkellä on Ayabie. Levyn (Euro Best) sain tosin vasta eilen (sitä ennen olin vain netissä katsellut kuvia ja musiikkivideoita), että en todellakaan ole kauaa Ayabieta vielä kuunnellut. Mutta silti olen aivan ihastunut Ayabien musiikkiin. Tälläkin hetkellä levy on soimassa, olen kuunnellut sitä eilisestä lähtien lähes koko ajan kotona ollessani.
Mikäpä siinä bändissä sitten kiehtoo? Mitä tälläiseen nyt vastaisi? Eh, se kiehtoo, että bändi tekee hyvää musiikkia... Aoin lauluääni ainakin on ihana. Soittajatkin on hyviä. Muutenkin Ayabien musiikki vain on juuri sen tyylistä mistä tykkään. Ja niin, japaninkieli kuulostaa laulettuna (ja kyllä muutenkin) kivalta.
Lempparikappaletta on vaikea sanoa. Ayabiella on niin monia hyviä kappaleita... Mutta jos jotain pitäisi sanoa, niin Japanese Rourezo Caramel Town ja Gothic Party Speed Session.
Ja pakko vielä sanoa, että Aoi on kaunis ja Ryohei todella söpö (kai poikiakin voi sanoa kauniiksi ja söpöiksi?). Pidän Ryohein hiuksista myös, haluan samanlaiset...

Alice Nine on myös kiva bändi. Sain myös Alice Nine:n levyn (Kaso Yume Zoshi) eilen, mutta sitä ei ole tullut niin paljoa kuunneltua, kun Ayabien levy nyt enemmänkin tuolla cd-soittimessa pyörii (ehkä jotain viitisen kertaa olen tuon Alice Nine:n levyn vasta läpi kuunnellut). Joten siitä ei sitten sen enempää.

Edit: Pitää nyt vielä lisätä tähän uusin rakkauteni: Antic Cafe. Sain Shikisai Moment -levyn vihdoinkin eilen viikkojen (tai siis, parin viikon) odotuksen jälkeen.
Levy on kyllä todellakin sen odotuksen arvoinen. Hyviä kappaleita on vaikka kuinka paljon, esim. Merry Making, Tekesuta Kousen, Wagamama Koushinkyoku, NYAPPY in the world... Lisäksi mukana on dvd-levy, josta löytyy neljä musiikkivideota + antic room -hommeleita. Aivan ihanaa katsella Antic Cafea meidän laajakuvatelevisiosta.
Antic Cafe on todellakin ihana bändi, tekee hauskaa ja pirteää musiikkia ja myöskin bändin jäsenet ovat suloisia. Varsinkin Bou, hän on todella söpö. Ihanat hiukset, ihanat vaatteet, ihana tyyli, hyvä kitaristi...
Joo, mutta eiköhän tämä ylistäminen riitä.

Lisäksi vielä pidän kovasti Miyavista, Gacktista, Dir en greystä, The GazettEsta... Mutta en nyt jaksa alkaa kaikkia tähän viestiin ylistämään, vaikka he mahtavia ovatkin, kun tämä viesti on jo muutenkin melko pitkä.

Termospullo

• Ankeuttaja
Heavy
« Vastaus #137 : Elokuu 25, 2006, 20:57:53 »
HIM on suosikki. Kukaan tuttuni ei pahemmin tykkää siitä, mutta piditte te vaikka mistä, niin älkää tehkö itsestänne pelleä väittämällä, että Ville Valoa komeampia missään suhteessa olisi maanpinnalla kahtasataakaan. Maksaisin kaikkeni, jos luokseni tulisi noita, jolta saisin yhtä kauniin lauluäänen kuin meidän Villellä (tämä minun on perin helppo sanoa, vaikka emme ottaisi huomioon, ettei minulla ole yhtään rahaa).

Turmion Kätilöt on myös hyvä. Rupesin fanittamaan siitä kun kuulin eräässä sen biisissä "laulettavan" Syksyllä kun pimeys henkiin herää, mörököllit kärpässieniä kerää.

Zen Café ja O-Zone ovat muita kivoja. Rasmustakin sietää. Mutta Lauri matkii Villen tyyliä, eikä hänen lauluäänensä ole puoliksikaan yhtä jess kuin Villen. Sellainen olisi jo kuollut tupakkamäärän, jota Ville polttaa. Myös Rasmuksen musiikkivideot ovat mielestäni mauttomia.

Poissa escalier

• ilkeännäköinen
  • Vuotislainen
    • A word, please.
« Vastaus #138 : Elokuu 28, 2006, 16:02:32 »
Sonata Arctica. Miksikö? Koska Tony Kakolla on hieno ääni, rakastan kyseisen bändin melodioita ja melodinen hevi sopii minulle. Saan kiittää todella rakasta ystävääni, joka kuunnellutti minulla Sonatan Victoria's Secretin, joka sattuu muuten olemaan lempikappaleeni..
Toinen hyvä on Narnia, ruotsalainen gospel-heviä (sopii hyvin yhteen, eikö :D) soittava bändi. Olen ollut jopa kerran Narniaa kuuntelemassa, silloin tosin en ollut vielä fani. Lempikappaileikseni tässä laitan nyt We're the People of the Blodred Crossin ja Another Worldin... :D
"You may have created my past and screwed up my present but you have no control over my future."
-David Klass

Havina

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Syyskuu 04, 2006, 17:18:11 »
Ykkönen on aina ihanainen Mew. Löysin bändin pari vuotta sitten ja oikein iloinen, että löysin. Bändistä on tullut jokapäiväinen ruokahalu, se on minulle välttämätön kuin nukkuminen eli todella tärkeä. Elintärkeä ja jotenkin olen niin joskus vihainen bändille, että itkettää. Mutta silti rakastan Mewta enemmän kuin mitään muuta bändiä koskaan.

Reginasta on tullut minulle tärkeä bändi myös. Reginassa on sydän, joka pamauttaa sydämeni pystyyn kuin olisin rakastunut. Tykkään erittäin paljon tästä bändistä, koska se on kuin valtimo joka rytmittää minut tanssimaan aina tämän musiikin tahtiin.

Test Icicles on oikea rakkaus ja musiikki on mieletöntä! Musiikki on kyllä joskus yhtä karjumista, mutta silti jotenkin hienoa josta jotkut tykkäävät, jotkut taas eivät ollenkaan. Jotenkin tässä bändissä on jotain joka tekee minulel todella hienolle tuulelle ja saa minun hiukseni pystyyn. Erittäin paljon tykkään.

Night Princess

• Ankeuttaja
« Vastaus #140 : Syyskuu 04, 2006, 19:26:51 »
Lovex. Lovex ja Lovex.
Okei, ensinnäkin. Ne pojat on aivan sairaan komeita ja hotteja. ^^ Toisekseen, aivan parhaita sanoituksia. Siis, kunnon asiaa nyt...
Lovexhan on Tamperelainen rockbändi. (Jonka rinnalla Antti Tuisku vaan hihittäisi, kun on niin nolo.) Ne sanoituksetkin koskettaa, jos niitä oikein kunnolla ajattelee. (Suomentaa.) Ja, ne soittaa mahtavasti. Ja Theon laulaa taivaallisesti. Niillä on pilekttä silmäkulmassa ja ne myös keikoilla juttelee fanejensa kanssa muuallakin, kun aidan toisella puolella. Ja jakaa nimmareita ja yhteiskuvia. :) Eikä ne vaan piilottele siellä takahuoneessa, tai bussissa.
Vähän biisejä:

Yours
Shout
Bleeding
Guardian Angel
Remorse

Ja paaaaaaaljon muitakin. Kannataa kuunnella! Se koukuttaa.

System of a down.
Sitäkin juu on tullut kuunneltua... Ei enää niin kauheesti, kun cd-soittimessa pauhaa Lovex. :) Ei vaan, hyvä bändihän se on.

Eipä niitä nyt kauheesti muita oo...

~Night

Paikalla Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #141 : Syyskuu 04, 2006, 21:33:45 »
Okei. Palaanpa kiusaamaan ihmisiä, kuten vuosia sitten lupasin. Kerron lisää lempiyhtyeitäni, tällä kertaa mahdutan mukaan myös suomalaisia.

The Allman Brothers Band

Etelävaltiolaisen rockin kantaisä, tanakkaakin tanakammalla bluespohjalla soittava yhtye (tosin myös vahvoja kantrivivahteita on). Legendaarinen Duane Allman sen kokosi ja johti yhtyettä kuolemaansa saakka. Monista tapaturmista ja kokoonpanomuutoksista ovat Allmanit selvinneet, ja vaikka veljeksistä enää vain toinen, Gregg, on mukana kahden alkuperäisjäsenen kanssa, kuusihenkinen bändi jatkaa edelleen. Nykyään Suurena Kitaristina toimii D. Allmanin sijasta monelle soolohommistaan tuttu Derek Trucks, alkuperäisrumpali Butch Trucksin veljenpoika. Biisejä:

Alkuperäiskokoonpanon viimeiseltä levyltä, Eat a Peachilta, löytyy myös ehkä hienoin koskaan kitaralle tehty kappale, Little Martha. Jimi Hendrix näytti sen unessa Duane Allmanille Holiday Innin kylpyhuoneessa käyttäen pesuhanan pintaa otelautana. Absoluuttisen komea kappale, yksinkertainen, mutta vaatii taitoa ja avoimen E-vireen.

Whippin' Post
Trouble No More
In Memory of Elizabeth Reed
No One to Run With
Seven Turns
Blue Sky
Little Martha

Juice Leskinen

Suomalaisen rockin kuningas. Sanoituksia ei kukaan osaa tehdä kuten Juice, eikä sävellyspuolikaan ole paha. Grand Slamin jälkeen Juicella ei oikeastaan ole ollut taustabändiä, joka saisi kappaleista irti aivan kaiken, kuten Slam ja Grand Slam saivat. Harmi. Juicen tuotanto on ihastuttavan laajaa, oikeasti syvällisistä ja koskettavista kappaleista erittäin päättömiin ja sukkeliin ralleihin. Listaa:

Tanssimaa
Toisinajattelija
Syvänmerensukeltaja
Oo! Raili
Valssaaja konepajalla
Musta aurinko nousee
Juuret
Eurooppaan
Risainen elämä
Kuinka Jumalaa pilkataan

Ali Farka Touré

Malilainen kitaristinero. Uskomattoman svengaavaa musikkia: pehmeä, liikkuva rytmi ja autiomaasoundinen, bluessävyinen kitaransoitto yhdistettynä perinteiseen länsiafrikkalaiseen laulutapaan luovat jäljittelemättömän tunnelman. Laulujen aiheet kovasti syvällisiä, sanoituksista en toki ymmärrä mitään, kun kielet ovat bambaraa, peulia ja songhaita. Onneksi Farka-setä oli kuitenkin tarpeeksi ystävällinen kirjoittaakseen levynkansiinsa, mistä missäkin kappaleessa on kyse. Ehkä sielukkaimpia kuulemiani soittajia, eikä tuo liene ihmekään. Maailmanmaineeseen noussut kitaristi, mutta piti itseään aina maanviljelijänä, joka vain sattui soittamaan.

Ihmisparka kuitenkin kuoli luusyöpään tänä keväänä, saatuaan juuri valmiiksi uuden levyn, Savanen (jonka muuten tilasin kolmisen viikkoa sitten freerecordiin, muttei ole kuulunut...). Palan halusta kuulla sen, sillä sekä Ali Farka itse että Ry Cooder, jonka kanssa hän levytti upean Talking Timbuktu -levyn, pitävät sitä Tourén uran parhaana. Mory Kantén keikalla tein päätöksen lähteä Afrikkaan opettelemaan musiikin tekemistä. Ali Farka Tourén musiikkia kuunnellessa tein päätöksen lähteä juuri Timbuktuun. Kipaleita:

I Go Ka
Gomni
Lasidan
Inchana Massina
Mahini Me
Ali's Here
Allah Uya
Tulumba

No juu. Saapi tämä taas vähäksi aikaa riittää.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

VampiriaRaven

• Ankeuttaja
« Vastaus #142 : Syyskuu 10, 2006, 22:17:40 »
Deathstars

Kuulin tämän kyseisen bändin musiikkia ensimmäisen kerran helmikuussa 2006 ja olin aivan myyty. Upeat sanoitukset, upea fiilis, kertakaikkiaan upeaa musiikkia. Ensimmäinen kuulemani kappale tältä bändiltä oli Motherzone. Tuskassakin kävin heitä katselemassa ja loistavan keikan vetivätkin. Nykyään omistan molemmat levyt (Synthetic Generation ja Termination Bliss) ja tietysti nimmarit :'D. Nykyään en osaa kuunnella paljoa muuta kuin Deathstarseja, mutta se ei haittaa. Etenkin Termination Bliss, Trinity Fields, Cyanide ja Blitzkrieg nimiset biisit iskevät.

Marilyn Manson
Herran musiikki oli pitkään ihaninta mitä tiesin, kunnes löysin Deathstarsit. Mansonilla ja hänen musiikillaan on silti varattu paikka sydämessäni. Kävin häntä katsomassa Provinssirockissa 2005 ja upea kokemushan se oli. Omistan vain 4 Mansonin levyä, mutta eiköhän niitä vielä kerry lisää hyllyyni. Erityisesti tykkäilen Vodevil, Slutgarden ja Long Hard Road out of Hell nimisistä kappaleista.

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
« Vastaus #143 : Syyskuu 13, 2006, 14:38:01 »
Minut tunnetaan hevi-ihmisenä, jolle kylläkin kelpaa melkeinpä mikä tahansa, mutta tässä nyt on jonkinmoinen lista. Loppupää muuttuu aika usein, mutta alkupää on ihan omaa luokkaansa.

Damien Rice
Herra Damien Rice (jonka nimestä olen muuten nickinikin laittanut) on Suomessa aikalailla kohtuullisen tuntematon henkilö. Totta puhuen, ainoastaan Vuotiksesta olen löytänyt Ricestä tehdyn topicin, mutten kyllä tiedä oliko sen tekijä fani. Kyllä varmaankin, mutta se nyt ei liity tähän mitenkään.
Herra on Irlantilaissyntyinen muusikko joka soittaa - miten sen nyt sanoisi - jotain popin ja rokin väliltä. Ricen biisejä on kuultu mm. Lostissa, House M.D:ssä ja Teho-osastossa. Hän on julkaissut kaksi levyä 0 ja B-Sides, Suomen levykaupoissa en ole levyjä nähnyt, mutta harkinnassa olisi tilata nuo nettikaupoista.
Itse voin ihan rehellisesti sanoa että tutustuin mieheen vasta tänä vuonna, ja pakko sanoa että rakastuin aivan totaalisesti. Ihan näin btw. televisiosarjoista on ihan muutenkin hyötyä kuin pelkät tunnin katselusessiot, minä ainakin kuuli Damienia ensimmäisen kerran Lostin jaksossa "Confidence man". Tämän biisit ovat jotain niin kaunista kuultavaa ja hän osaa tehdä omalle äänelleen juuri oikeita kappaleita jotka kuulostavat luontevilta. Mies osaa tosiaankin vangita kuuntelijansa, vaikkakin sitten cd:n tai radion kautta :) Mielisin päästä hänen keikalleenkin joskus jos sattuu suomen mantereelle ilmestymään.
Damienin biiseistä parhaita ovat ehkäpä
Delicate
Insane
I Fought In A War
Baby Sister
Blower's Daughter

Nightwish
Paras hevibändi ikinä. Koskaan en ole kuullut yhtä hyvää heviä kuin mitä tältä bändiltä. Siskoni avulla tutustuin bändiin joskus viisi-kuusi vuotta sitten, ja rakastan edelleen. Tosin silloin harmitti kun potkivat Tarjan pois ja nyt vähän varoen odotan sitä että löytävät uuden laulajan. Mutta olen silti sitä mieltä että Tarjan veroista eivät löydä, ja ne vuodet jotka bändi oli kokonaan kasassa, olivat ne parhaimmat.
Paras biisi Nightwishiltä on luultavasti Dead Boy's Poem.

Loput mahtavat ovat sitten tässä:
Rammstein
Ensiferum
PMMP
Apulanta
U2
Husky Rescue
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

Catoblepas

• Ankeuttaja
« Vastaus #144 : Syyskuu 22, 2006, 23:37:27 »
Tottakai tännekin piti tulla kertomaan tahdittomasta innokkuudestani Sonata Arcticaa kohtaan, vaikka se lukeekin luultavasti jo ainakin viidessä topicissa. Hällä väliä.
Sonatan musiikissa kaikki loksahtaa kohdalleen. Melodia, lyriikat, tempo, tapa esittää, tunne.. Sitä ei vain voi käsittää, saatika sitten selittää. Siihen pitää itse oppia, ja helpoin tapa on KUUNNELLA Sonataa. Ajatuksen kanssa. Kun kuuntelet biisin kolme kertaa ajatuksen kanssa, osaat sen oikeasti jo ulkoa. Toisaalta, muiden innostustaso saattaa jäädä riman paksuuden verran minun tasoani alemmaksi (en syrji ketään) joten.. Pläh, vammailu sikseen.
Jotkut eläimet täällä listasivat suosikkikappaleitaan lempibändiltä/bändeiltään. Minun osaltani se on lähes mahdotonta, ainakin järjestyksen kannalta. Mutta kappaleita, jotka koviten potkivat nyt genitaaleille...

My Selene, APBE, Destruction Preventer, The Cage, Two Minds One Soul, Misplaced, My Land, The Wind Beneath My Wings, Wolf & Raven, Don't Say A Word, Sing In Silence... Eivätköhän ne ala riittää.

Ai niin, kerroinko muuten jo, että lempibändini on Sonata Arctica?

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #145 : Lokakuu 14, 2006, 14:33:54 »
Rammstein, ehdottomasti. Se on aivan täydellinen, joka asiassa [biisit, musavideot, live-esitykset, sanoitukset, jäsenet, huumorintaju, kaikki]. Sitäpaitsi Till Lindemann on ihan mahtava laulaja. Miten kellään voi olla sellainen ääni? Mitään lempikappaletta tai -levyä en osaa sanoa, ne on kaikki niin hyviä.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Tikara

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Lokakuu 22, 2006, 00:52:28 »
Plastic Tree
Jotenkin hassua, kuinka paljon pidänkään Purasta. Enkä ole edes vielä kuunnellut Puraa kauan, mutta silti olen jo aivan rakastunut siihen. ^^

Musiikkia olen kuunnellut aina silloin tällöin, mutta koskaan mikään bändi ei ole jotenkin merkinnyt minulle niin paljon kuin Pura. Purassa kaikki vain jotenkin loksahti paikoilleen... Muistan kun kuuntelin sitä ensimmäistä ja ajattelin vaan että vau, juuri tällaisestähän minä pidän. :D Nyt myöhemmin olen tutustunut Puraan paremmin ja se on kuin oma maailmansa, melankoliaorkesteri, omanlainen satumaailmansa...

Plastic Treehan on siis jrock-bändi ja muuten myös ensikosketukseni jrockiin/jmusiikkiin, joten ehkä siitäkin syystä se on niin tärkeä.

Ryutaron ääni on täysin omanlaisensa ja Puran kappaleet ovat yleensä melko tummasävyisiä ainakin sanoituksiltaan. On aina jännä huomata, kuinka joku kappale on jotenkin todella voimakas, mutta sitten käännöksiä lukiessa huomaakin kappaleen kertovan ahdistuksesta, sateesta, unista... Plastic Tree on kai aika mielialabändi, mielikuvituksekas, ja yleensä melko tummasävyinen, kuten mainitsin jo. :D

Puran tyyli on kuitenkin muuttunut jonkin verran aina matkan varrella, mikä ei ole varmasti ihmekään, kun se on soittanut jo jotain 10 vuotta. Alkuvaiheen kappaleet ovat ehkä kaikkein mielikuvituksellisimpia, mutta olen huomannut pitäväni oikeastaan kaikista Puran kappaleista, vaikka ne saattavat vaihdella paljonkin ja toisaalta tykkään juuri siitä Puran vaihtelusta. ^^

Lempikappaleita minulla on varmasti aivan liikaa... En millään jaksa alkaa luetella. :D Mutta ehdoton lempimusiikkivideo minulla on: Kuuchuu Buranko. Se kappalekin on aivan ihana.

Kaikki Plastic Treen bändin jäsenet ovat kiinnostavia persoonia, mutta jotenkin eniten minuun on vaikuttanut vokalisti Ryutaro. Hän on vain niin uniikki joka asiassa ja kaikkiaan kiehtova persoona. Hän on kirjoittanut suurimman osan Plastic Treen kappaleista ja on jännä huomata, kuinka ehkä niin sympaattiselta vaikuttava ihminen kirjoittaa välillä niin ahdistavia ja synkkiä sanoituksia.

Plastic Treestä voisin jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta ehkäpä lopetan tältä erää. ;D

zulggis

• Ankeuttaja
« Vastaus #147 : Lokakuu 26, 2006, 01:39:57 »
Muse. Se on ollut jo aika pitkään mun lempparibändi ja tulee varmasti pysymäänkin siinä arvossa pitkään.
Monet sanoo että Musen kaikki kappaleet ovat aika samanlaisia, vähän vaikea erottaa kappaleita toisistaan.. se on kyllä totta, mutta kaikissa niissä kappaleissa on omat sanansa ja omat juttunsa.
Jotkin kappaleet jäävät tosi hyvin päähän soimaan ja voisin kuunnella Musea loputtomiin.
Sillä on monia surullisia kappaleita ja muutenkin ajatuksia herättäviä kappaleita. Kuten ekana Musen kappaleena kuulemani Sunburn- alusta loppuun ihana. tuo piano aijai. :)
Tällähetkellä menossa:
Muse - Hysteria :>
Cause I want it now
I want it now
Give me your heart and your soul
And I'm breaking out
I'm breaking out
Last chance to lose control.

Tessa

• Ankeuttaja
« Vastaus #148 : Joulukuu 08, 2006, 20:44:38 »
Blink 182

Loistava yhtye, loistavat jäsenet. Tom, minun sankarini. Ihana ääni, naama ja hiukset. Travis ja Mark täydensivät. Harmi kun poppoo hajosi. .____. Blink 182 on ollut jo pidemmänkin aikaa mulle tosi tärkee bändi ja luultavasti sellaisena vielä kauan pysyykin. Tykkään Blinkin lyriikoista, niissä on kaikkea, ihmissuhteita, mielenterveysongelmia ja muuta mukavaa. Mutta rakkauttahan ne enimmäkseen käsittelee. Tykkään rakkauslauluista. Useinhan Blinkin kappaleet ovat pirteitä ja nopeatempoisia, mutta onneksi heiltä löytyy myös 'masentelubiisejä'. Lempibändiään voi kuunnella jopa kun angstaa. Tättärää. Mun all-time favourite biisi on All The Small Things, video on suurena osa syyllisenä siihen. Varmasti kaikki videon nähneet ovat pitäneet siitä. Siitä ei voi olla tykkäämättä. ;>

Dust to Dust

• Ankeuttaja
« Vastaus #149 : Joulukuu 14, 2006, 18:15:55 »
Sonata Arctica on lempi bändini, ollut viimeiset neljävuotta.
Rakastuin ensi kuulemalta laulaja, Tony Kakon, ääneen. Minusta hän laulaa aivan ihanasti kaikki laulut ja on myös säveltänyt ja sanoittanut suurimman osan niistä. Neljä/viisi vuotta olen bändiä kuunellut. En tiedä, pidän Sonatan musiikista. Omistan kaikki cd mitä kyseiseltä bändiltä on vuosien aikana ilmestynyt ja kahdella, upealla keikallakin olen päässyt lempi bändiäni katsomaan :) Sonatan musiikki on ollut minulle aina tärkeää ja se on piristänyt huonoina päivinä.

Kuuntelen kuitenkin aika laajalti kaikkea, paitsi räpistä en pidä.
Muita lempi bändejäni ovat mm: 36 Crazyfists, Bullet For My Valentine, In Flames, I'll Nino, Amorphis, Killswitch Engage, All That Remains, Heavenly, Rhapsody, Kotiteollisuus, Sentencend, Stam1na, Twilightning, Poets of the fall, System of down, Metallica, Iron Savior...yms. Kuitenkin tälläistä melodista metallia ja metalcorea enimmäkseni kuuntelen.

muoks: MITÄ IHMETÄÄ, olen unohtanut kokonaan Nightwishin. Ja kaiken lisäksi kyseisen bändin avulla vielä löysin Sonata Arcticankin. Nightwish oli minun lempi bändini aika kauan ja tykkään todella paljon vieläkin bändin biiseistä ja Tarjan laulusta. Hyviä biisejä löytyy joka albumilta, aivan ihana bändi myös.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 11, 2008, 20:28:08 kirjoittanut Dust to Dust »