Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras bändi/laulaja?  (Luettu 61811 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Ozzy

• Ankeuttaja
Mikä on paras bändi/laulaja?
« Vastaus #100 : Tammikuu 01, 2006, 20:00:02 »
Blääääääääääääääääääääääääk  Sääääääbät!!!!

Black Sabbath on heavy musiikin Aatami ja Eeva.

Bändillä on niin loistavat sanoitukset, synkät ja järkevät.

Hyvä esimerkki on Black Sabbathin toisen levyn hittikappale Paranoid;

Paranoidissa on kaikki metallikappaleen peruselementit: laulu kertoo nuoren miehen ahdistuksesta, häntä vainoavista ajatuksista ja maailmantuskasta. Paranoid on rakennettu tarttuvan riffin ympärille. Kappale kulkee eteenpäin vastustamattomalla voimalla turhia koreilematta. Kappaleen puolivälissä on välisoitto, jonka jälkeen pari viimeistä säkeistöä toteaa tilanteen toivottomuuden. Koko komeuden kruunaa solisti Ozzy Osbournen ääni, joka saa kylmät väreet selkäpiihin, eikä ole epäilystä etteikö hän tietäisi mistä laulaa.

Ja Black Sabbathan on ollut monen nykyisen huippu metallibändien
esikuva mm. HIM, System of a Down ja moni muu.

Pientä nippelietietoa vielä:

* Ozzy Osbourne (laulaja) on koulukiusannut bändin rumpali (Bill Wardia), mutta he saivat riitansa sopuun 10-vuoden näkemisen jälkeen.

* Black Sabbath aloitti ensimmäiset keikkalunsa nimellä Earth, mutta joutuivat vaihtamaan nimeä, koska sen niminen viihderyhmä oli jo.

* Black Sabbath aloitti eka soittamaan Blues-musiikkia, vaikutteet ovat kuitenkin vahvat myös tällä puolella.

Sauerkraut

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Tammikuu 02, 2006, 12:47:09 »
//No niin, edittiä. Nyt ehdin vastata vähän perusteellisemmin

HUOMIO: Nämä eivät ole missään paremmuusjärjestyksessä.

Sentenced Aika haikeaksi se mielen veti, kun bändi ilmoitti lopettamisestaan. Onneksi levyt säilyvät ja näitä mahtavia biisejä voi kuunnella vielä vuosienkin päästä, vaikka orkesteri itse makoileekin haudassaan. Pidän sanoituksista ja laulajan äänestä.

Megadeth En tiedä mikä alkujaan sai minut tämän bändin kimppuun, mutta erinomaiset biisit ja Mustainen tapa käsitellä kitaraa pitävät minut bändin fanijoukossa vielä nykyäänkin.

Rammstein Mahtavaa musiikkia Saksanmaalta! Joskus aikojen alussa saksankielisiä biisejä vähän vierasti, kun ei ehtinyt edes saksaakaan lukeneena ymmärtämään kaikkea. Kappaleet ovat monipuolisia ja lavashow on mitä upein.

Teräsbetoni Kyseisen kokoonpanon musiikki saa minut poikkeuksetta hyvälle tuulelle ja ihmettelen suuresti ihmisiä, jotka näkevät poikien meiningissä jotain nauramisen arvoista. Oli bändi sitten uusi tai ei, esiintyvät ilman paitaa ja laulaja (J.Ahola) pääsee mm. Taivas lyö tulta biisissä kunnioitettavan korkealle, miksi sitä ei voisi ottaa vakavasti?

Sitten vielä yksi epävirallinen "suosikki", Antony and the Johnsons. Kappaleet ovat saaneet (todistetusti) miehenkin itkemään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 28, 2007, 11:58:22 kirjoittanut Sauerkraut »

Thera

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Tammikuu 02, 2006, 13:36:18 »
Vastaanpas että Josh Groban(paras kappale on You Raise Me Up), Charlotte Church(paras on Even God Can't Change the Past) ja Hayley Westenra(Who Painted the Moon Black)

Aivan upeat äänet. Ja ne laulaa jotenkin ihan luonnollisesti. Ja pystyy laulamaan aivan älyttömän korkealta... ja jotenkin vaan, niiden äänet vaan pysäyttää. Kun mä kuulen jonkun niiden kappaleen, mun on aina kuunneltava se loppuun.. Ja kaikenlisäksi ne laulaa vielä hirveen koskettavasti.. Rupeen melkein itkee jos kuulen You Raise Me Upin tai Who Painted the Moon Black.. siis Hayleyn ja Joshin laulamana..
Muiden laulamana you raise me up on ööh.. huono.

eli siksi :)

Ice Cream Summer

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Tammikuu 04, 2006, 13:16:11 »
Ehdoton suosikkini on jo kahden vuoden ajan ollut Hanoi Rocks .
Bändi on nykyään aivan liian aliarvostettu, vaikka olikin aikoinaan ensimmäinen kansainvälistä uraa tekevä suomalaisbändi (vaikka pojat usein kiistivätkin suomalaisuutensa)
Hanoi Rocksin parhaita biisejä ovat mielestäni Dead By X-mas, Ice Cream Summer, Beating Gets Faster, Tragedy, Oriental Beat, Malibu Beach Nightmare, Designs On You, Back To Mystery City, People Like Me, Cheyenne, Don't You Ever Leave Me, Million Miles Away, 11th Street Kidzz, Café Avenue ja monet muut...

Laulajista paras on Michael Monroe , joka on Hanoin lisäksi tehnyt ( vaikka Michael ei vielä 80-luvulla Hanoin biisintekoon hirveän aktiivisesti osallistunutkaan ) soolourallaan lukemattoman määrän mahtavia kappaleita, esim. Dead, Jail Or Rock'n'roll, Smokescreen, Always Never Again, Man With No Eyes, Always Right, Relationshipwrecked, Too Rich To Be Good ja I Send You Back

Myös bändi nimeltä Demolition 23 on mahtava.

Tykkään erittäin paljon myös Alice Cooperista, jonka olen nähnyt myös livenä...

Teeholisti

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Tammikuu 07, 2006, 14:16:59 »
Kaiser Chiefs - Tästä bändistä en tiedä paljoakaan. En tiedä jäsenten nimiä, mutta musiikki on hyvää, sen tiedän. Sain juuri joululahjaksikin Kaiser Chiefs-DVD:n. Bändin musiikki on tajuttoman hyvää, lempibiisejä on mm. Caroline, yes, Take my temperature ja Everyday I love you less and less, mutta kaikki biisit ovat todella hyviä.

The Beatles - Ah, niin ihana, niin legendaarinen. Tekivät todella hyvää musiikkia, välillä jään ihan harmittelemaan, kun en ole elänyt 60-luvulla. Lempibiisejä ovat mm. She loves you ja No reply.

Muitakin hyviä on, kuten Hurriganes ja Deep purple.

Poissa Cielo

• fearless
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #105 : Tammikuu 07, 2006, 14:52:25 »
Hanson
Ihailen heitä todella. Heidän lahjakkuuttaan, sinnikkyyttään, kykyään soittaa monia soittimia ja kirjoittaa musiikkia. Heidän intohimonsa musiikkiin tekee todella vaikutuksen.
LaForks.net                                    
suomenkielinen Houkutus-foorumi
--
ava by blackdogicons @ LJ

Zerica

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Tammikuu 15, 2006, 17:58:59 »
Sonata Arctica
Ihana bändi. Tutustuin siihen tässä ihan vähän aikaa sitten kun Agnes lauloi Idolsin karsinnoissa Tallulahin. En omista yhtäkään levyä mutta tarkoitus olisi ostaa kun rahaa tulee. Ihania lyyrikoita, vastuttamatomia kitara- ja rumpusooloja ja kaikkea muuta kivaa. Kannattaa ehdottomasti kuunnella. Parhaita biisejä on 8th Commandment, Wolf & Raven, Black Sheep, My Land ja monia muita.

Hanoi Rocks
Aivan Hulvaton. :) Ny olen ollyt fani kohta kaks vuotta. Summissa rupesin etsimään Hanoin kappaleita ja jäin koukkuun. Michaelilla on niin vastustamaton ääni ja Andy on kanssa ihan mahdoton sen kitaran kanssa. Livebiiseistä ja keikoista näkee että niillä tosiaan on hauskaa siellä lavalla. :) Parhaita biisejä on Love, The Day Late A Dollar Short, Delirious ja Better High.

System Of A Down
Aika uusi tuttavus tämä. Mahtavia sanoituksia! Varsinkin Chop Suey on niin ihana että ihan itkettää. :) Laulajakin on niin persoonallinen että. En nyt osaa tästä enempää sanoa. Kannattaa tosiaankin kuunnella! Parhaita biisejä on tietenkin B.Y.O.B, Chop Suey, Chigaro ja Guestion.

Siinäpä ne taisikin olla. :)

Katariina

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Tammikuu 18, 2006, 23:52:02 »
Minulla itse asiassa kaksi suurinta musiikki-ihastusta ovat Franz Ferdinand ja the Beatles. Niistä en nyt jaksa puhua, koska niin moni tietää ne kuitenkin.
Uusin löytö on Herman's Hermits! Se on jotenkin niin... ihana. Sellaista musiikkia jota kuuntelee ihan fiiliksissä vain tuijottaen soitinta ja josta tulee hyvälle tuulelle. Vanha bändi, 1960-luvulta. Paras biisi on ehdottomasti "No milk today", joka on ihana laulu. : )
Toinen: the Kinks. Saman aikakauden bändi, vähän samantyylinenkin. On kuitenkin vähän rokimpi. En ole kuullut kuin kokoelmalevyn, mutta silti. Toi kokoelmalevy on ollut kuitenkin suhteellisen kauan yksi lempikuunneltavistani. Ray Daviesilla on erikoinen, mutta hyvän kuuloinen ääni, ja tekstit ovat aika oivaltavia. Lisäksi tykkään siitä "sanomasta" mikä mulle niistä välittyy, tietynlaista piittaamattomuutta. Plus että esim. Plastic man-kappaleen kriittisyys puree yhä. Tähän vielä päälle tarttuvat melodiat, niin se on siinä.

Ja psst, jos joku on edes kuullut näistä bändeistä, niin ottakaa ihmeessä yhteyttä. Teitä ei tule usein vastaan :)

Myar

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Tammikuu 21, 2006, 12:03:13 »
Minulla on aika monta lempibändiä... Mutta jos nyt niistä pitäisi valita niin Metallica ja Anathema vievät ehkä voiton.

Metallicassa viehättää loistavat riffit, lyriikat ja muutenkin satun pitämään Trash-metallista. On kiva huomata miten bändi ei ole lähtenyt toistamaan itseään, vaan jokaisesta biisistä löytyy ihan omat kitarakuviot.

Anathemasta pidän lähinnä sen takia, koska kyseisen bändin doom-biiseissä örinä on selkeää, persoonallista ja sanoma tulee hyvin esiin. Nykyään bändi soittaa lähinnä progressiivista tunnelmarokkia, eikä siinäkään valitettavaa sinänsä ole.

Metallican parhaat biisit löytyy Ride The Lightning -levyltä mutta Master Of Puppets on ehkä kuitenkin menevin ja mukaansa tempaavin kappale. Jossa riffit jää soimaan päähän ja sanoituksetkin toimii hyvin!
Anatheman paras örinäbiisi on Sleepless ja slovari ehkäpä Inner Silence, koska se nyt vaan on niin kaunis. Ja pystyn jotenkin samaistumaan siihen. Sleepless taas on doomia parhaimmillaan!

Scarlett

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Tammikuu 23, 2006, 15:54:01 »
Aivan ehdoton ykkönen on Rolling Stones. Mick Jaggerin repivä ääni yhdistettynä Keith Richardsin kitarariffeihin, Ronnie Woodin rämpytykseen ja Charlie wattsin rumpukomppeihin, niin täydellinen paketti on valmis. Kukaan ei ole Rollareita parempi, eikä samanlaista kaikki ikäluokat yhdistävää bändiä ole eikä tule olemaankaan.

Tykkään kyllä paljon myös Beatlesista ja The Whosta (Joka on joillekin tullut varmaan jonkin verran tutuksi C.S.I ja C.S.I Miamin tunnareista jotka ovat molemmat Whon kappaleita), mutta Rollarit on aina se ihan ykkös juttu.

Poissa

• kAHVikuppisihteeri
  • Vuotislainen
  • jump, deliver me
« Vastaus #110 : Kesäkuu 23, 2006, 00:03:45 »
TSUNAMI BOMB
Tätä ei voi olla rakastamatta, addiktioksi on muodostunut. Puoli vuotta sitten tutustuin tähän erään mesekaverin lähettäessä yhden kappaleista, taisi olla Lemonade jos oikein muistan, alkumetreillä en hirveästi innostunut mutta pari viikkoa myöhemmin soittaessani kappaletta olin aivan myyty. Bändi on itse kuvannut soittavansa sellaisa poppunk / punk-tyylistä musiikkia ja kyllä itse kallistun tuohon pelkkään punkkiin, ei tässä mitään poppia ole! Sanoituksista en (tietenkään) ymmärrä mitään, mutta Emily Whitehurstin ääni on vastustamaton.<3 En tajua miten jollakin voi olla niin lumoavan kaunis ja vaikuttava ääni. Joo, vaikuttava on paras adjektiivi. Bändihän on nykyään hajonnut, mutta muutama taho on vihjaillut vielä yhteenpalaamisesta, ei sitä tiedä uskoako vai eikö, mutta toivotaan... Huvittavaa on se, ettei bändissä ennen hajoamista ollut ollenkaan alkuperäisiä soittajia tai laulajaa, kokoonpano on muuttunut vuosien varrella kovasti.

Tätä voi silti hyvällä omatunnolla suositella oikein kovasti. Punkkia parhaimmillaan, ja voihan vielä mukaan laskea sen, että Matt McKenzie on aika hyvännäköinen... Ja hyvää myös se, että mukana on naissolisti. <virnistää> Paras kappale on The Simple Truth.

GREEN DAY
O_____O En keksi enää mitään sanottavaa kun niin moni on vuodattanut juuri sen mitä itse olisin voinut sanoa. Joo, GD on mahtava, yksinkertaisesti sanottuna. Ensinnäkin se Billie Joe; IHHIH! Teiniä. Ylihyvännäköinen, upealoistava ääni, sanoitustaito ylimahtava. Siinäpä se. Tré Cool on myös kiva. ;>> Fanitan, tosin aika inside-syyt. Paras kappale on ehdottomasti Holiday JA JOOJOO KUULOSTAN SUNNUNTAIFANILTA TIEDETÄÄN.

POETS OF THE FALL
Melko uusi suosikki minulle, puolisen vuotta on tullut kuunneltua. Fanitus lähti Lift-kappaleesta, jonka musiikkivideoon ihastuin (kappaleeseen tietysti myös samaan aikaan) ja päätin ladata muutaman muunkin kappaleen. Carnival of Rust on mielestäni myös todella hieno kappale Liftin tavoin, mutta nämä kaksi alkavat kyllästyttää sen takia, että niitä soitetaan jatkuvasti Voicella tai radiossa joka päivä. Nykyään suosikkikappaleeni taitaa olla niiden kaikkien hienojen biisien joukosta Overboard, johon olen syvästi ihastunut. Tästä ei myöskään musiikki paljon parane, sitä paitsi Markolla on ihana ääni, adjektiiviksi sopisi varmaankin rauhoittava. Ja tiedättekö, en ole koskaan ennen kuullut näin hyvää kotimaista musiikkia. Kotimaista! En ensin edes uskonut kun lehdestä luin ja nykyään olen pikkuisen enemmän ylpeämpi Suomesta.

LORDI
Joo älkää sanoko mitään! Minä sanon ensin. Lordia on tullut fanitettua melko epäaktiivisesti noin kaksi vuotta, kaverin isä soitti Would you Love a Monsterman-kappaleen minulle ja ensin kammosin, lopulta kuitenkin tykästyin. Minulla oli Lordin poltettu Get heavy-levy, mutta se hukkui viime kesänä (pikkuveljien syystä, vaikkeivat ole tunnustaneet). Kun Lordista tehtiin Suomen Euroviisuehdokas, aloin kuunnella bändiä aktiivisemmin ja aktiivisemmin koneelta johon olin saanut ladatuksi suuren määrän biisejä. Ja kun Lordi vielä voitti... joo, leimauduin monen muun tavoin sunnuntaifaniksi, mutta en minä sellainen ole, ehkä pikkuisen. ;>> Lordissa pidän bändin erilaisuudesta muihin bändeihin verrattuna. Maskit ovat upeat ja musiikki on vielä parempaa. Lempikappaleeni on ehdottomasti Rock The Hell Outta You. Ja Lordin musiikkivideot kannattaa katsoa, ihan näin vinkkinä vain (varsinkin Blood red Sandman!).

YELLOWCARD
Tällainen ihana skatepunk-bändi, ei kovin tunnetta (olen kuullut vain yhden vuotislaisen mainitsevan tästä), mutta tuossa vuonna 2001 julkaistu levy One For the Kids nousi ainakin Ameriikoissa suosioon ja erityisesti vuonna 2003 bändin kokoonpanon vaihduttua julkaistu Ocean Avenue-levy sai  myydyksi... mitä se oli, 2,4 miljoonaa kappaletta? Tämä on ihaihaihana bändi, rakastan näiden musiikkia. Way Away on paras kappale.

Lisäksi joukko sekalaisia bändejä, pääasiassa jotain punkin ja rokin välimaastossa olevaa genreä. Papa Roachia, Puddle of Muddia, Simple Plania, Blink 182:sta, Sex Pistolsia ja The Killersiä.
"Seuraavaks me vedetään sellanen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne."

Poissa Sakr

• Opiskelija
  • Vuotislainen
« Vastaus #111 : Kesäkuu 23, 2006, 02:44:27 »
Parhaita ovat tietenkin

Nirvana
Jotain melkein 10 vuotta on tullut tätä fanitettua, hieno meininki ja sanoitukset. Legendaarinen bändi. Vaikkei uutta materiaalia tule, niin pitää aina vaan vähän taukoa kuuntelussa.

Mew
Hiano, erilainen bändi kaikin puolin, onnistui viime levyllään todella hyvin. Progressiivinen rokki uppoaa minuun. Hyvä kokonaisuus.

System Of a Down
Musiikissa ihan oma sointi. Vähän progeahan tämäkin on.

Arctic Monkeys
Uusin bändilöytöni, joka nyt uppoaa hyvin. Hyvää rock'n rollia ja meininkiä. Pakko oli ostaa levykin.

Sitten on toki näitä muita hyviä orkestereja, kuten Him ja Lapko, joita tulee kuunneltua myös.
Vive le vie de Bohème!

Syrai

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Kesäkuu 25, 2006, 19:28:15 »
Vidoll
Rakastan kovasti. Musiikki ei ole liian rankkaa mättöä, löytyy kivoja yksityiskohtia ja melodioita. Juilla on todella nätti ääni jota jaksaa kuunnella. Lupaava tulevaisuuden bändi, heitä odotellessa. Lempikappaleita heiltä on paljon.

Közi
Közi säveltää mahtavasti! Hänellä on hyviä soolokappaleita, että Malice Mizer-tuotanto uppoaa. Közillä on hieno ja erikoinen ääni ja kivan monipuolista soolomusiikkia. Parhaita biisejä on Ism, Kaikou, Life goes on ~WITH MELANCHOLY~ yms.

X Japan
X Japanilla on jotain yltiomaallisen hienoa musiikkia. Kaikki bändissä olivat (ovat edelleenkin) äärettömän hyviä soittajia. X:llä on myös monipuolisia kappaleita, eikä musiikki rankimmillakaan ole liian mättöä. Kivoja lyriikoita. Parhaita biisejä on vaikea sanoa, esim Always ja phantom of guilt ovat molemmat loistavia.

Muita suosikkeja j-musiikin saralta on Vinett, Metronome, PENICILLIN, KISAKI project, Gimikku, hide ja MALICE MIZER. Länsimaalaisia suosikkeja on Kent, Mew, The Beatles, The Mamas And The Papas, t.A.T.u., Muse, Placebo ja Radiohead.

Olivia

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Kesäkuu 25, 2006, 20:26:27 »
Uskomatonta mutta totta, minä tulen tänne ja kirjoitan mielestäni parhaan bändin. Tai oikeastaan, tämän hetkisen parhaan bändin.
Yllätys, yllätys; Kapasiteettiyksikkö (Älkää katsoko noin pahasti)

En tiedä, mutta jokin tässä bändissä on alkanut vetoamaan minuun. Tämä on siis viimeisin villitykseni. Olen yrittänyt kuunnella bändin edellisten levyjen biisejä, mutta minusta, niinkuin bändiläistenkin mielestä, tällä viimeisellä albumilla on kaikki parhaat biisit. He ovat saaneet viimeiselle, viidennelle, albumille sen oikean tunnelman.
Biisit Vielä Vähän Aikaa ja Erobiisi kolahtavat minuun parhaiten, olen kuullut nämä biisit aikana jolloin olin todella onnellinen. Joten, biisit saavat minut todella todella hyvälle päälle.

Vaikka tämä onkin räppiä, kannattaa kokeilla. Minäkin ennen kuuntelin vain rockia ja heviä. Että sillä lailla.

Felicie

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Kesäkuu 25, 2006, 22:22:25 »
Parhaita laulajia ja bändejä. Selvä aloitan listauksen.

Kelly Clarkson on paras naislaulaja jonka tiedän. Kellyn musiikkiin hurahdin kuultuani Breakaway biisin Prinsessa päiväkirjat II leffassa.
Kellyn korkeat äänet ovat ihania. Hän sanoittaa itse ja laulaa loistavasti. En tiedä hirveästi mitä sanoa, koska Kellystä on paha puhua negatiivisesti.
Kellyn musiikkiin siis päädyin tuossa vuosi/puolitoistavuotta sitten. Ensiksi levyhyllyyni seilasi Breakaway ja sitten näin neitosen vanhemman levyn ja Itäkeskuksesta lähdin se mukanani. Mutta Kelly Clarksonilla riittää ääntä ja persoonallisuutta.

Jesse McCartney on yksi niistä harvoista mieslaulajista, joiden musiikkia kuuntelen ja vielä tykkään siitä todella paljon. Jessen ääni mukailee jotenkin Backstreet boysien ääntä ja musiikki on hieman samankaltaista. Siis tuo oli minun mielipiteeni. Mutta siis Jesseä kuuntelen nykyään paljon.

Dixie Chicks, oi, mahtava bändi, josta olen topicinkin ehtinyt tehdä. Sinne vain. Dixie Chicks on tyttötrio, joka soittaa kantrihtavaa poprokkia.   Bändiltä on ilmestynyt 4 levyä. Omistan uusimman. Tutustuin bändiin vasta tämän kesän aikana, mutta on jo lemppareissani ;>

syksyinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Heinäkuu 03, 2006, 18:20:21 »
Panic! at the Disco
Mikään muu bändi ei oikeastaan yltä tämän bändin tasolle, joten voinkin rehellisesti nimittää Panicia lempibändikseni. Ensimmäisen kerran bändiin törmäsin MTVE:n sivuilla. Eräänlaisen top10-listan kautta eksyin katselemaan I write sins not tragedies -musiikkivideota ja kyllä, rakastuin täysin tuohon biisiin ja muutenkin koko bändiin. Tykkään biisien pitkistä nimistä ja sanoituksista muutenkin. En yleensä pidä pitkistä biisien nimistä, koska niissä on se muistamisen ja kirjoittamisen vaikeus, mutta tämän bändin tyyliin pitkät biisien nimet sopivat.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2007, 18:16:23 kirjoittanut syksyinen »

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Kelmi
« Vastaus #116 : Heinäkuu 03, 2006, 19:26:08 »
Olen jostain syystä havainnut, että kuuntelen reilusti enemmän artistien kuin bändien musaa, joten älkäähän sitten ihmetelkö, miksi tästä eteenpäin tulee olemaan vain pitkä lista artisteja ja vain muutamia bändejä. ;>

Darin - Ääk, suuri fanituksen kohteeni. Rakastan jätkän lauluääntä, esiintymistä ja (*nolo virne*) ulkonäköä. Kerran olen Darinin keikalla käynyt ja viimeistään silloin hullaannuin häneen ihan täysin, vaikka fanitin tyyppiä jo ennen keikkaakin. Upeat biisit, ja ehdottomasti kunniaa sille, että tekee suurimman osan niistä itse. :> Levynkin omistan, ja todella kuunneltavaa kamaa on. Vaikea sanoa suosikkejani levyltä, sillä kaikki ne ovat omaperäisiä ja loistavia.

Kelly Clarkson - Yksi tuoreista suosikeistani. En tiedä yhtään, onko hän tehnyt biisinsä itse, mutta pidän niistä silti valtavasti, ja lauluääni on todella kuunneltavaa ja persoonallista. En omista KC:n levyä, mutta olen nyt ihan tosissani hulluna hänen tuottamaansa musiikkiin, että voisin miltei lyödä vetoa, että tulen jossain vaiheessa vielä omistamaan levynkin. Parhaimpia biisejä ovat ehdottomasti Because of you, Breakaway ja Gone.

Rihanna - Tähänkin tykästyin vasta ihan lähiaikoina SOS:in ilmestyttyä. Jo Pon De Replayn kuultuani kiinnitin huomiota Rihannan omaperäiseen, persoonalliseen ääneen ja henkilöön itseensäkin. PDR ei kuitenkaan ihan ollut juuri sellainen biisi, jollaiseen hullaantuisin lopullisesti. Hyvähän se oli, mutta vasta SOS sai minut alkamaan ihan tosissaan pitämään Rihannasta ja hänen musiikistaan, ja Unfaithful:kaan ei todellakaan tuottanut pettymystä, päinvastoin. Ja kuten tästä varmaan arvata saattaakin, SOS ja Unfaithful ovat ehdottomasti Rihannan parhaimpia biisejä. Levyä en omista enkä ole kuullutkaan muita kuin nämä kolme biisiä.

Poets of the fall - Tämä suomalainen bändi on ollut jo pidempiaikainen suosikkini, joka on suomalaisista bändeistä paras. Carnival of rust on tähänastisista biiseistä paras, vaikka monia muitakin hyviä biisejä he ovatkin jo tuottaneet. COR on kuitenkin siis suosikkini tällä hetkellä, pidän siitä mystisestä tunnelmasta joka siinä vallitsee.

Kwan - Tainted love on aivan huippu! Olen tietämättäni fanittanut Kwania jo yli vuoden - olen kuullut radiosta Kwanin biisejä, pitänyt niistä, ollut hulluna niihin - täysin tietämättä, kenen biisejä ne edes olivat. Nyt se on kuitenkin valjennut Tainted loven myötä, enkä voi kuin kehaista, että loistava bändi kertakaikkiaan. Kiva, vauhdikas saundi.:>

Muokkailen sitten tarvittaessa.;>
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Circle

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Heinäkuu 03, 2006, 21:50:57 »
Rakastan kaikkea vähemmän raskasta musiikkia. Poppia :) En kerta kaikkiaan vain kestä kuunnella heviä taikka rokkia. Päätä alkaa särkeä.

PMMP
Olen fanittanut heitä jo ensimmäisestä Popstarsista lähtien. Olen todella iloinen ettei heitä lopulta valittu Gimmeliin. Mira ja Paula ovat kummatkin todella omaperäisiä ja rehellisiä tyttöjä. Musiikki raikasta ja sanoitukset ihania. Lauluäänikin on kehittynyt ensimmäisen levyn ajoilta. Harmittaa todella kun menin hukkaamaan Kovemmat kädet-levyn :( Parhaasta biisistä en tiedä, niitä on niin monia, mutta Pikkuvelistä sekä Matkalaulusta tykkään.

Darin
Kiinnitin huomiota häneen jo Money for Nothing-biisin aikoihin, mutta vasta Step Up sai minut faniksi. Biisit ovat hyviä ja niiden tahdissa on hauska tanssia. Darin on vielä niin suloinen ja vaikuttaa todella mukavalta pojalta. U don't hear me on ihanin:)

Rihanna
SOS ja Unfaithful ovat biisejä joista todellakin tykkään :) Rihannalla on omaperäinen ääni, paikoin se särähtää korvaan, mutta ei usein. Kumpaakaan levyä en omista ja siksi en kauheasti hänen biisejään tiedä.

brightboy
Uusin löydökseni. Todella vakuuttavaa musiikkia, tykkään kuunnella. Debyyttilevyn Love for the Street ostin pari viikkoa sitten ja jokainen biisi on aivan loistava. Tanssittavaa musiikkia jossa sanoitukset ovat hieman vakavempia. Sinkkuna julkaistusta Vanity Fairista pidän todella, olen ihan koukussa biisiin ;) On myös monia muita biisejä, mutta nimiä en vielä muista kauhean hyvin.

Nipsutin

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Heinäkuu 04, 2006, 11:41:04 »
Tämän hetken lempibändini on:

Led Zeppelin

...on ihan huippu yhtye. (Vai pitäisköhän sanoa että oli.) Mikäkö tekee siitä niin hyvän? Ensinnäkin upean, laaja-alaisen äänen omaava laulaja Robert Plant, jonka lavaesiintyminen oli omaa luokkaansa. (ulvahdus pyörähdys hyppy tukan heilautus hyppy ulvahdus tukan heilautus etc.) Karismaattinen heppu.
Toiseksi Jimmy Page, kitaravelho joka teki suurinpiirtein mitä vaan kitaroillaan, jopa vongutteli niitä viulunjousella.
Kolmanneksi John Paul Jones, taidokas basisti joka harmillisesti pysytteli lavan takaosan varjoissa Zepin esiintyessä.
Ja neljänneksi, John Bonham joka soitti rumpuja kovaa ja taidokkaasti. Sillä oli se kiva viiden-kahdenkymmenen minuutin rumpusoolo kappaleessa Moby Dick, mistä näkee sen lahjakkuuden. Kuka muu rumpali onnistuisi hakkaamaan parinkymmenen minuutin soolon ilman ettei se kuuloistaisi yksitoikkoiselta tai tylsältä?

poisoned

• Ankeuttaja
« Vastaus #119 : Heinäkuu 04, 2006, 11:56:40 »
Kai tänne voi laittaa monia lempibändejä? Kun on niin vaikea valita yhtä hyvää...

HIM
Ihan ykkösbändi. Tykkään sanoituksista, jotka kertovat lähestulkoon kaikki rakkaudesta, särkyneistä sydämistä sun muusta sen tyylisestä. Ja rakastan Ville Valon pehmeää ääntä.<3<3
Parhaita biisejä ovat ehkä:  Vampire Heart, Solitary Man, Gone with the Sin, Join me jne. jne.

Uniklubi
Ihana bändi<3<3 Todella kaunista suomenkielistä rockia. Upeat sanoitukset. Ja musiikki kuulostaa upealta. Jaksan kuunnella näitä levyjä aina vaan uudelleen. Parhaita biisejä: Kylmää, Huomenna, Haudattu. Mutta melkein kaikki ovat kyllä ihania.

Metallica
Löysin bändin vasta äskettäin, mutta tällä hetkellä se ainakin kuuluu lempibändeihini. Miten jotkut osaavat tehdä näin mahtavaa musiikkia? Ihan käsittämätöntä. Sanat ovat niin ajatuksella ja huolella kirjoitettuja. Ihan mahtavia. <3 James Hetfieldin ääni on niin ihana. Fade to black, Nothing else matters ja The unforgiven ovat mahtavia biisejä.

Meisseli

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Heinäkuu 06, 2006, 19:44:30 »
Minulla ei varsinaisesti oli lempibändiä mutta pidän monsta paljon. Laitan vain joitain esimerkkejä.

COB: Children of Bodom, mahtavaa! Pidän kovasti heidän kappaleistaan ja Laihon kitarasooloista :). Heillä on monia hyviä biisejä, itseasiassa kaikki niistä ovat hyviä :D.

Nightwish: Uuu, soittavat todella hyvää musiikkia, sanoitukset, melodia<3 Tuomas<3 ;D
On monia hyiä kappaleita...

Sonata Arctica: Näistäkin pidän kovasti. Pidän Kakko:n äänestä, ja myös siitä kokonaisuudesta, melodia, sanat...
Näillä on jotain kappaleita mistä pidän erityisen paljon: Victoria's secret, Don't say a word, Full moon....

Siinä oli jotain mistä pidän kovasti :))...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2007, 20:58:35 kirjoittanut Meisseli »

Jaraya

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Heinäkuu 20, 2006, 18:53:37 »
Ennen tämä oli miulle hirveän vaikea kysymys, ja vastaus heitteli aina. Mutta nykyään se ei tuota enää minkäänlaista ongelmaa, kun olen löytänyt sen "oman bändini", Teräsbetonin <3
Yli vuoden päivät olen tästä tykännyt enemmän kuin mistään muusta. Ensimmäisen kerran näin Tb:n tv:stä kun YleX Pop tuli uusintana viime kesäkuussa aamuyöstä. Näky oli vähän huvittava sinänsä kun ensi kerran näki, varsinkin Ahola joka virnuili jotain ihan omiaan. Heh. Mutta kun ensimmäinen biisi (joka oli Orjatar) pääsi kertosäkeeseen saakka, olin täysin myytynä. Tässä sitä nyt ollaan, siskon kanssa valvotun yön ansiota. Teräsbetonin biisit ovat vain sellaisia etten osaa olla pitämättä niistä, ne vain kolahtaa niin täydellisesti. Ja tämä on oikeastaan ainut bändi, jonka kohdalla voin rehellisesti sanoa että pidän kaikista biiseistä eikä yksikään mene toisensa edelle. Pojat soittaa aina loistavasti ja Aholan ääni on aivan uskomaton, siihen ei osaa kyllästyä mitenkään päin. Hienoa soturitunnelmaa, miekat ja kirveet taisteluun vieden. Bändin jäsenetkin ovat hyviä tyyppejä monessa mielessä. Jäävät aina juttelemaan keikkojenkin jälkeen ja osoittavat arvoa niitä kohtaan, jotka tukevat heitä. T.C:säkin ottavat usein osaa keskusteluihin. En osaa selittää sanoin tätä kaikkea, tarpeeksi kuvaavia sanoja ei taida löytyäkään ilmaisemaan ajatuksiani bändistä, joka on mielestäni parempi kuin mikään muu.

Newerland

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Heinäkuu 20, 2006, 19:26:11 »
Suosikki bändit ja artistit taitavat minulla melkein kaikki olla metallia.

Katatonia - Todella hyvä yhtye, johon taisin tutustua vasta tämän vuoden puolella... Useimmat kappaleet eivät tylsistytä, vaikka kuuntelisin, kuinka kauan, mikä on loistava asia sillä monet kappaleista ovat aika pitkiä.
Niin uudempi, kuin vanhempikin tuotanto iskee, mutta vanhemmasta pidän ehkä hitusen enemmän. Funeral Wedding on yksi mainitsemisen arvoisista biiseistä. (Kaikki kyllä ovat sen arvoisia)

King Diamond - Aijai... aivan loistava. Pidän kovasti Kingin äänestä. Abigail-levy on, mitä mahtavin. Myös kasvomaalaukset, joista King Diamond muistetaan, ovat upeita.

Muita suosikkeja ovat mm. Shade Empire, Moonsorrow, Eternal Tears of Sorrow, Metallica yms...

volframisydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #123 : Heinäkuu 21, 2006, 00:19:51 »
Mulle on itsestäänselvää mikä on kaikista sydäntäni lähellä olevista bändeistä tärkein, se on Red Hot Chili Peppers. En usko kyseisen orkan vaativan perusteluja loistavuudestaan, se vain on niin. Jätkät soittaa kuin vanhat tekijät, joita ne onkin, ja Anthonyn sanoitukset ja laulu.. Aww.
RHCP on niin suuri osa mun elämää ettei sitä voi pahemmin eritellä.
Päivä ei ole täydellinen ilman sitä funkbiittiä ja mr. Kiedisin ääntä, kaikkea mitä tää uskomaton musiikki on.
Laatusanaa laatusanan perään, rakastan tätä musiikkia ikuisesti.
Kiitos ja kumarrus, mä lähden nukkumaan.

Rette

• Ankeuttaja
« Vastaus #124 : Heinäkuu 25, 2006, 10:13:18 »
Oi, tykkään niin paljon eri musiikkilajeista. Tässä kuitenkin lempibändejä:

Mew

Ehdottomasti kaunein ja ihanin bändi jonka musiikkia olen koskaan kuullut.
Henkevät sanoitukset ja Jonas Bjerren ääni käy niin hyvin musiikkiin ja on niin ihanan omalaatuinen. Osaa laulaa yllättävän korkealta.
Tanskalainen bändi, kuten moni varmaan tiesikin.
Jonas Bjerre on siis ehdoton lempiartisti, oikea enkeli itsekin. :>
Lempikappaleita Snow Brigade, She Came Home For Christmas, No Shadow Kick, Then I Run, The Zookeeper's Boy, Animals of Many Kinds...
Kaikki on ihania.<3

Tokio Hotel

Ah, loistava. Pojat ovat vielä nuoria, mutta osaavat silti soittamisen salat.
Saksankielistä musiikkia siis soittavat, en tiedä, luokitellaanko se sitten rockiksi vai popiksi, mutta veikkaan kovasti rockia.
Lempikappaleita Rette Mich, Schrei, Durch Den Monsun, Jung Und Nicht Mehr Jugendfrei, Ich Bin Nich' Ich ja Leb Die Sekunde.
Poikien entisen Devilish-bändinkin kappaleet ovat hyviä.

Millencolin

Legenda, tätä olen kuunnellut jo about 2½ vuotta. Ruotsista tulevat herrat (vai pitäisikö sanoa vielä pojat?) osaavat todella soittaa hyvää punkrockia.
Ahh. Millencolin on kuitenkin hieman erilaisenpaa kuin muu punkrock...
ei se ole ihan samanlaista, se on parenpaa. Ehkä juuri siksi pidän siitä.
Nikolan ääni on niin mahtava, ja Nikola Sarcevic on siis myös toinen loistava artisti, soolobiisitkin ovat mainioita, vaikkakin niin erityyppisiä kuin Millencolin. Myös Erik Ohlssonille iso käsi, loistava kitaristi on.
Lempikappaleita Penguins & Polarbears, Mooseman's Jukebox, Farewell My Hell, A Ten, Novo, The Ballad, Black Eye... Kaikki on tältäkin niin loistavia.

Apulanta

Tämäkin loistava. En muista mistä tämän löysin, mutta väkisinkin sitä jostain välistä kuulee. Pidän kovasti vanhoista biiseistä, ne vain ovat hieman parempia kuin uudemmat. Toni Wirtanenkin artisteista yksi parhaista. Lyriikat on kohdillaan, pidän kovasti. ;>
Muistan kuinka pienenpänä kyselin veljeltä kokoajan "miks ihmeessä se on 'reunallat'?". ;D En ymmärtänyt t:n merkitystä. Nyt viimein ymmärrän.
Lempikappaleita 001, Tervetuloa, Käännä Se Pois, Turvallista Matkaa Helvettiin, Odotus, Timantit, Viivakoodit... Ja joo, kaikki on hyviä, vanhemmat siis.

Panic! At the Disco

Tästä kuulin vasta n. kuukausi sitten MTV:ltä, ja rakastuin heti. Ahh.
Tyyppien taustoja en ole hirveästi ehtinyt tutkia, mutta lempibiisit ovat But It's Better If You Do, Boys Will Be Boys ja I Write Sins Not Tragedies.

Social Distortion

Tämäkin on loistava, soittaa kaikesta päätellen myöskin punkrockia. Kuunnellut olen myös n. 2½ vuotta.
Laulajan ääni on niin omalaatuinen, että käy biiseihin loistavasti.
En tiedä mitä kertoisin, on niin loistava, joten seuraavaksi lempikappaleet:
Don't Drag Me Down, When the Angels Sing, Angel's Wings, I Was Wrong, Reach For The Sky.

Avenged Sevenfold

Tästä kuulin... about... öm, ehkä puolisen vuotta sitten. Ehkä enemmän, koska kuuntelin tätä jouluaattona. Joo. Ihana bändi, aika paljonkin erilaisempi kuin nämä muut tässä listassa.
Lempikappaleet Warmness on the Soul, Blinded In Chains, Lips of Deceit,
Bat Country...

Tyrävyö

Niiin loistava! Harmi että lopetti. :<
Aloin tykkäämään joskus n. 5 vuotta sitten. Eerolla on hyvä ääni, iso käsi hänellekin. Kuin muisteleekin bändin alkuaikoja kun Eerolla oli vielä lyhyet vaaleat hiukset... ;D Onhan hän muuttunut kovasti.
Uudellakin levyllä on hyviä biisejä, muttei ehkä niin hyviä kuin vanhemmat.
Lempibiisit 1000x, Kuka Taluttaa?, Kipua ja Tuskaa, Enkelin Siivet (Avaruusprinsessa), Kuoleman Piikki, Ei, Sanasta Sanaan, Sinun Maailmasi, Uskoin Niin ja TV:n Orja. On niitä muitakin mutta nuo tulivat nyt ensimmäisenä mieleen. :>

The Odorants

Luulen pyhästi että tämäkin luokitellaan punkrockiksi.
Bändin kappaleitahan soitettiin Extreme Duudsoneiden videoissa taustalla aikoinaan, sitä kautta rakastuinkin bändiin. Kotimainenkin on.
Lempikappaleita Sleeping With The Enemy, Only One, Blue Road, Wait, When You Left, The Song, Right Here... kaikki on.

Travis

Ohh, tästäkin kuulin jotain hieman yli kuukausi sitten kun MTV:ltä tuli Why Does It It Always Rains on Me? - video. Rakastuin.
Kerran sitten eksyin Euromarkettiin ja löysin sieltä viidellä eurolla bändin 12 Memories-levyn. Tähän rakastuin välittömästi, kokonainen levy täynnä kauniita kappaleita, joista yhteenkään ei voi kyllästyä.
Lempikappaleet Love Will Come Through, Mid-life Krysis, Quicksand, Happy To Hang Around, Sing, Somewhere Else, Side... jne.

The Beatles

Ooh, yksi parhaista meinasi unohtua! Voi niitä aikoja kun Beatles on ollut hirvittävän suosittu. Ei voi muuta sanoa kuin että rakastan Paul McCartneyn ääntä! Ja ne sen silmät... :>
Tästä on tullut kuultua vaikka mistä, ehkä ensimmäisen kerran avasin silmäni englannintunnilla 5-luokalla kun tunnilla puhuttiin Beatlesista ja kuunneltiin sen kappaleita. Sittemmin olen taas alkanut ajatella bändiä ja kuunnella enemmän, joten se on yltänyt parhaisiin.
Lempikappaleita Hey Jude, Yesterday (koska Paul laulaa sen niin kauniisti), I Want To Hold Your Hand, Last Christmas, Across the Universe, Lucy In The Sky With Diamonds, Let It Be, Here Comes The Sun, Penny Lane, We Can Work It Out.. kaijkki. :> Ja Beatlesiahan ei noin vain unohdeta !

Vielä lyhyesti pari...

Leevi and the Leavings

Legenda, jouduin kestämään sitä pienenä kokoajan aina automatkoilla, ja vihasin sitä silloin, mutta nyt olen alkanut taas pitämään siitä. :D
Kappaleet, ne on niin järjettömiä, ja siksi niin ihania.
Lempikappaleita Sandy, Poika Nimeltä Päivi, Laura Jenna Ellinoora Alexandra Camilla Jurvanen, Vakosamettihousuinen Mies, Muotitietoinen, Sopivasti Lihava. KAIKKI.

VIIMEINEN.

Zen Café

Tämäkin on erikoinen. Olen pitänyt siitä niin kauan kuin muistan.
Niin hyvä ettei pysty sanomaan. :>
Lempikappaleita Tavallaan jokainen on surullinen, Nainen vailla historiaa, Piha ilman sadettajaa, Harri, Eipä tiennyt tyttö, Aamuisin, Mies eikä poika enää ja legendaarinen Todella Kaunis.

--

Tuli vähän pitempi teksti kuin mitä piti tulla... O_O''