Kirjoittaja Aihe: Pasila  (Luettu 2096 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
Pasila
« : Tammikuu 19, 2009, 20:51:38 »
Pasila on kotimainen, enimmäkseen aikuisille suunnattu animaatiosarja joka kertoo koomisista tapahtumista poliisien arjessa. Huumori luottaa paljon hullunkurisiin persoonallisiin henkilöhahmoihin ja näiden vinksahtaneisiin tapoihin ja hokemiin. Meininki on aika lähellä South Parkia mutta se ei yritä samalla tavalla järkyttää katsojaansa tai laita miettimään syvällisiä, lisäksi juonet pysyvät kokonaan realismin rajoissa. Kesympi meno ei silti lainkaan nakerra Pasilan huumoripuolta, se nimittäin toimii vähintään yhtä hyvin kuin esikuviensakin ja ainakin kotimaisen tarjonnan mittarilla kyseessä on onnistuneinta tv-komediaa mitä on nähty 2000-luvulla. Dialogi ei jähmene missään vaiheessa, käsikirjoitus on muutoinkin huolellista ja ääninäyttelijät ovat taitavia. Animaatio sen sijaan varsinkin liikkeessä voi näyttää tönköltä, vaikka siihen uskoisi itse kunkin tottuvan sangen nopeasti.

12 jakson pituinen ensimmäinen tuotantokausi näytettiin TV2:lla kaksi vuotta sitten. Silloin jatkoa ei vielä ollut luvattu, mutta Pasila sai myöhemmin kulttistatuksen ja yleisön vaatimuksiin vastattiin toisella samanpituisella setillä. Toinen tuotantokausi alkaa näkyä tänään samalla kanavalla noin tunnin kuluttua. Sensuroitu uusintaversio jokaisesta jaksosta tulee saman viikon perjantai-iltapäivisin ja alkuperäisen jakson uusinta lauantai-iltaisin. Ylen netissäkin on varmasti mahdollista ehtiä hypätä kärryyn mukaan milloin vain. Kannattaakin, sillä tällainen laatuviihde on harvinaista herkkua varsinkin täällä meillä päin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pasila_(televisiosarja)
http://finnish.imdb.com/title/tt0969670
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2011, 18:11:34 kirjoittanut Graveheart »
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Pasila
« Vastaus #1 : Tammikuu 21, 2009, 09:18:31 »
Pasila on kyllä aika loistavanlainen animaatio. :)
Seurasin koko ensimmäisen kauden, ja olin melko pettynyt, kun silloin ilmoitettiin ettei jatkoa ole luvassa. Onneksi sitten tässä jokin aika sitten luin, että jatkoa onkin tulossa. Olisi ollut suuri vääryys lopettaa Pasila niihin 12 ensimmäiseen jaksoon.
Hieman mietin, ovatko ideat pikkuhiljaa kulutetut tai alkaako sarja toistamaan itseään liikaa, mutta ainakin nyt ensimmäisen jakson perusteella ei. Kyllähän se junnaa sitä samaa rataa, mutta ei huonolla tavalla.
Viime jakso oli kyllä aika hupaisa... Se koirajuttu nimittäin.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Helmikuu 07, 2009, 19:11:30 »
Todella ylen parhaimmistoa... ''lääkkeet'' Jos sattuu jakso menemään ohi niin jaksot ovat katsottavissa yle areenasta (areena.yle.fi)
Asd

Luna

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2009, 13:14:46 »
Ah, suomalaisen animaation helmi. :)
Itse lähes hihkuin riemusta kuullessani, että Pasilasta tehdään kuin tehdäänkin toinen tuotantokausi. Edelleen sarja on hyvä, mutta vielä en ole bongannut yhtä hyviä jaksoja kuin ensimmäisen tuotantokauden Vanhempainyhdistys, Phil Collins-darra tai Algamis. :D
Pasila on mielestäni sarja, joka onnistuu ottamaan satiirisesti, überhauskasti ja osuvasti kantaa nykypäivän ilmiöihin ja ongelmiin (esim. Facebook ja nettiuhkailut). Lisäksi ääninäyttely ja käsikirjoitus ovat täyttä kultaa.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #4 : Maaliskuu 05, 2009, 15:13:27 »
Tahdon tähän väliin muistuttaa että Pasilan Wikipedia-sivulta voi tarvittaessa tarkistaa mikä kunkin hahmon nimi on.

Pasilassa muuten erittäin mainiota on myös se ettei siinä langeta siihen helpoimpaan kliseeseen, mikä tulee poliisisatiirista kaikille ensimmäisenä mieleen. Vaikka siinä on hölmöjä poliiseja, poliisi laitoksena on jätetty oikeastaan rauhaan eikä ketään haukuta esimerkiksi fasistisiksi sioiksi. Pasilasta saisi "väärissä" käsissä irti vaikka mitä hippipropagandaa, sen sijaan on hyvä että ainakin tähän mennessä siinä on keskitytty huumoriin. Itse ainakin aion lopettaa katsomisen heti mikäli ilmapiiri alkaa muuttua liian saarnaavaksi.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #5 : Maaliskuu 09, 2009, 14:10:11 »
On se jännä se Pasila. Itselläni on 1. tuotantokausi kivasti dvd:llä ja niitä saa aina nauraa. Myös uudet jaksot ovat loistavia, oikein jänniä! En katso paljoa tv:tä, mutta aina Pasilan aikaan on pakko avata sekin masiina.
Kaikki hahmot ovat omalla tavallaan suosikkejani, en osaa valita vain yhtä. Huumori on hyvää mielestäni, vaikka joitain asioita toistetaan, mutta se tuo vain mukavaa "tuttuutta" sarjaan, kun uuttakin huumoria on käytetty joka jaksossa kuitenkin rutkasti.

ps oletteko huomanneet, että Pekka Routalemmellä sekä Rauno Repomiehellä on omat profiilis Facebookissa? ;) Itse olen Raunon kaveri siellä.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
« Vastaus #6 : Maaliskuu 29, 2009, 22:39:20 »
En ole kovin paljon Pasilaa katsonut, mutta satuin olemaan Terveyskeskusessa odottamassa rokotuksen laittoa, kun telkkarista tuli se. Ihan mukavahan se oli, kivaa huumoria, joka ei ollut yliampuvaa vaan tuli esille hahmojen puheesta. Tämä jaksohan oli se, jossa poliisit jahtasivat jotain ultimate-liikennerikkojaa ja sillä päähenkilöllä (?) Kyösti Pöystillä havaittiin alikehittynyt kaksoisveli olkapäässään. Eniten minua nauratti se, kun liikennerikkoja esitteli hienoa autoaan sanoen: "Minulla on niin iso citymaasturi, että sen takakonttiin mahtuu pienempi citymaasturi" ja hän ottaa takakontista pienemmäna auton.
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

neniainas

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Maaliskuu 29, 2009, 22:50:36 »
Meillä koko perhe (~45-vuotiaat vanhemmat, 14-vuotias veli ja minä, 16-vuotias tyttö)  rakastaa Pasilaa. Katsottiin jo ensimmäisen tuotantokauden puolella ja nyt olen onnistunut tartuttamaan kaveritkin... DVDkin ostettiin alennusmyynnistä :D On kyllä laadukkainta suomalaista komediaa, mitä olen ikinä saanut todistaa. Hahmot ovat kaikki erilaisia ja sympaattisia, oma lempparini on Pekka Routalempi ("Se on kyl jännä..."). Elämään jääneitä lausahduksia on paljon ja varsinkin juuri jännää tulee mietittyä ilman että tajuaa yhteyttä Pasilaan. Ykköskauden lempijakso on ollut Phil Collins -darra ja tämän uuden se eka, Orvot koirat taikka Stalkkeri. Varsinkin tämä viimeinen osoittaa miten hyvin Pasilan tekijät osaavat tarttua ajankohtaisiin ilmiöihin ja pilailla niiden kustannuksella. Mahtavaa viihdettä!

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #8 : Heinäkuu 12, 2009, 02:14:44 »
PASILA on kamalin ohjelma mitä on olemassa ja sen näyttäminen pitäisi kieltää. KAmalaa puhetta ja muuta syntistä P*SKAA ei tuollainen kuulu mihinkään.. Se pitäisi lakauttaa kokonaan. Katson halveksien kun joku katsoo niitä aina, mm Veljeni

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #9 : Heinäkuu 12, 2009, 10:09:24 »
Katsoin eka kerran pienen pätkän kaverini esittelystä netistä - ja ihastuin sarjaan. Pitikin sitten hankkia molemmat tuotantokaudet DVD:nä ja katsoa ne lähes putkeen. Huumori viihdyttää, sillä aika samanlaista on oikeassakin työelämässä, vaikka ala olisikin toinen. Yksi työkaveri on myös tykästynyt sarjaan, joten aika usein tulee hänen kanssaan puhuttua "Pasila"-kieltä (Aika jännää,miten tuo ruokailu... Lääkkeet!... Tyyliin Repomies:ensin kehut-sitten kohti haukkuja- ja paluu hyväksyntään.)
Minun on vaikea nimetä suosikkihahmoa, koska hahmojen yhteisestä toiminnasta ja sanailusta muodostuu huumori. Ehkäpä pitäisi sanoa, että suosikkini on "Pasila" eli kokonaisuus. Vaikkakin jaksojen yksittäiset kohtaukset toimivat mielestäni myös loistavasti.

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #10 : Heinäkuu 22, 2009, 19:24:22 »
Pasila on taas vaihteeksi näitä sarjoja, joita en ole seurannut, mutta mielelläni katson jos jossakin yhteydessä "törmään". Minusta on aivan mahtavaa, että Suomestakin löytyy näin loistava animaatio! On niin omanlaisensa, että toista ei ole. Pöysti on yksi loistavimmista hahmoista televisiossa ikinä.
Todellakin viihdettä vailla vertaistaan.

Mikä minua huvittaa (ja hieman kauhistuttaa siinä sivussa...) on, että 6- ja 9-vuotiaat pikkuveljeni katsovat Pasilaa myös erittäin mielellään. Minä en mikään maailman huolehtivaisin isosisko ole, ja kyllähän penskat ovat jo minun ja veljeni juttuja kuunnellessaan joutuneet törmäämään jos minkälaisiin aiheisiin ja karuun kieleen, mutta välillä kun näen heidän katsovan Pasilaa, tulee sellainen olo että ei noiden nyt kyllä pitäisi... Aikuisillehan se on suurimmalti osin tarkoitettu.
   Mutta nooh, antaa poikien karaistua, maailma on kova.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

CandyReil

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Elokuu 13, 2009, 01:28:20 »
Ihana arhaita suomalaisia tv-sarjoja. Joka jaksossa saa nauraa oikeasti kippurassa. "Vitsit" ovat mielettömän hauskoja juuri sen takia, että mitään vitsiä ei varsinaisesti ole. Huumori tulee hahmojen sanailuista, heitoista, sekoiluista ja arkipäiväisistä tokaisuista. Viittaukset facebookiin, larppareihin, nykynuoriin, koirahulluihin, aivan mainioita :D. Ja Pöystin teoriat ja treffailut...  En ole juurikaan telkkarista seurannut, mutta yle.fi:stä ja youtubesta on tullut tuijoteltua uudestaan ja uudestaan.

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
« Vastaus #12 : Syyskuu 15, 2009, 11:15:55 »
Pidän sarjasta!
Olemme koulussa jopa katsoneet sitä, koska se on kuulemma tehty flashillä ja meidän koulutukseen kuuluu flash ohjelmointi.

Pidän Neposesta koska hän tuntuu olevan fiksuin mutta kyllä Repomies on myös mahtava vitsiensä ja laulujensa kanssa :D
dataa kotona ja koulussa

Poissa aholopai

• kappale kauheinta historiaa
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Marraskuu 20, 2010, 22:30:26 »
Pasila on myös minun mielestäni paras sarja mitä ylellä on koskaan ollut kotimaista tuotantoa esityksessä ja onneksi sarjaan on tulossa jatkoa tosin sen aikataulusta ei ole vielä tietoa http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Animaatiosarja+Pasilasta+kolmas+tuotantokausi/1135252925824

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
  • Jensen Ackles :D
« Vastaus #14 : Joulukuu 08, 2010, 16:04:45 »
Ah ensvuoden alusssa alkaa 3.season <3 Olisi hauskaa jos tapahtumat sijottautuisivat muuhunkin vuodenaikaan kun syksyyn...Repomiehen hiihtokisat ;)

Olen aika Pasila-fani. En heti älynnyt sarjaa telkusta, vaan vasta koulussa kun katottiin yle areenasta historian tunneilla jotenkin kolahti. Sarjan huumoria eivät ehkä kaikki tajua, mutta kyllä se suureen osaan suomalaisia kolahtaa. Pasilan äänet&musiikki ovat loistavia, välillä vähän "häiritsee" hahmojen muodot (ne nenät!.) Varmaan ostelen tuotantokaudet boxilla kun rahaa löytyy... Sukulaisetkin olen laittanut katsomaan netistä sarjaa kun tulevat meillä käymään. :D
*Miettii ja lukee, mutta harvemmin kirjoittaa*

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #15 : Joulukuu 14, 2010, 15:10:39 »
Ihan paras!! Jää väistämättä koukkuun halusit tai et! Meidän perheessä minä, veljet ja isi ollaan ihan hulluna siihen. Äiti ei ihan ymmärrä, tosin ei koskaan ole juuri katsonutkaan. Pasilasta on tullut kamalsti sisäpiirivitsejä meidän perheeseen esim. jos joku sanoo homma hanskassa, niin siitä lähtee se sininen pulkka juttu ja sitten kaikki repee :D  Paras ehdottomasti kotimaisista sarjoista!

Poissa aholopai

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Joulukuu 29, 2010, 21:28:54 »
Uusia jaksoja ainakin facebookin mukaan saattaa tulla areenaan n. viikko ennen virallista jatkoa http://www.facebook.com/#!/UusiPasila

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #17 : Tammikuu 14, 2011, 17:39:02 »
Kyllä ehdottomasti parhaasta päästä olevia suomalaisia sarjoja. :D Pasilaa katsoessa repeilee monta kertaa jakson aikana. Nyt ei jaksais odottaa maanantaihin jolloin alkaa se odotettu kolmas tuotantokausi :D. En haluu kattoo  netistä kun areena lagaa niin paljon tällä meijän koneella yhyy...
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Tammikuu 25, 2011, 05:11:34 »
Pasila the best! Ensimmäinen tuotantokausi jäänee mieleeni ikuisesti. Toinen tuotantokausi menetteli ja nämä vastanähdyt jaksot oli sitten taas hauskoja. Kuulin pasilasta ekan kerran luokkalaiselta joka päätti kertoa ihan vain siksi, että asun pasilassa. (siinä parisataa metriä poliisiasemasta) Eli tuokin omiaan lisäämään kiintymystä tuohon. Joskus jään miettimään olisiko pasila niin suosittu jos siinä olis ihan näytelty oikeassa ympäristössä oikein ihmisnäyttelijöin. :D Se ei ainakaan omasta mielestä toimis.

Poissa aholopai

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Marraskuu 08, 2011, 18:04:25 »
Saapa nähdä kuinka kauan pasila jatkuu... nyt alkoi tänä maanantaina jo neljäs tuotantokausi... Ei sen puoleen minusta on hyvä jos jatkuu, mutta siis pointti on siinä että kuinka kauan he saavat lisää ideaa sarjan kehittämiseksi

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #20 : Heinäkuu 29, 2016, 13:07:04 »
Minäkin pidin suuresti Pasila-sarjasta, ja aina oli oltavat television ääressä kyseistä ohjelmaa katsomassa. Mielestäni jaksojen tarinat olivat monipuolisia, mikä lisäsi mielenkiintoani. Lisäksi henkilöhahmot olivat mieleenpainuvia ja yksi tämän ohjelman suola: liioitellunkin erilaiset hahmot ja niiden ristiriidat täydensivät hyvin toisiaan.

Lisäksi ääninäyttely ja käsikirjoitus ovat täyttä kultaa.

Voin yhtyä hyvin myös ylläolevaan lainaukseen. Ääninäyttelijät tekivät hyvää työtä, ja äänet sekä puhetempo yms. puheen ominaisuudet oli hienosti osattu ottaa haltuun. Käsikirjoittajat onnistuivat myös hyvin, sillä Pasilassa oli todella hauskoja ja mieleenpainuvia kohtauksia, joissa oli osattua leikkiä sanoilla, ajatuksilla ja vuoropuhelulla erinomaisesti. Pasilaa tuleekin katsottua aika ajoin joko Yleareenasta taikka tiettyjä pätkiä Youtubesta.

Voin kuitenkin sanoa, että edellinen hehkutus liittyi "alkuperäiseen" Pasilaan. Pidin paljon enemmin ”alkuperäisestä” Pasilasta, en niinkään enää Pasilan Spin-Offista. Mielestäni alkuperäisessä oli jotain enemmän, jonkinlaista särmää enemmän. Myös yleisesti ottaen käsikirjoitus oli mielestäni alkujaan parempi, mutta katsoihan noita Spin-Off-juttujakin. Mitäpä muut mieltä – kumpi on parempi?
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.