Kirjoittaja Aihe: Feeniksin kilta -peli vol. 3  (Luettu 19353 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa C'anossa

• Sulo-otus
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Feeniksin kilta -peli vol. 3
« : Tammikuu 15, 2009, 20:39:34 »
Edellinen pelitopikki venyi jo niin pitkäksi, että on aika jatkaa keskustelua täällä uudessa topikissa.

Feeniksin kilta -peli on viides Pottermaailmaan sijoittuva peli ja se perustuu samannimisestä kirjasta tehtyyn elokuvaan.

Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
Pelissä on yli 70 paikkaa, 60 tehtävää, 90 erilaista hahmoa, 13 000 lausetta. Peli on käännetty 9:lle eri pelialustalle ja 23 eri kielelle. Suomenkielisiä versioita on vain PC-, PlayStation 2- ja Xbox 360-konsoleille. Pelissä pystyy pelaamaan Harryn lisäksi esimerkiksi Albus Dumbledorella ja Sirius Mustalla. Pelistä erikoisemman aikaisempiin peleihin nähden tekee se, että nyt loitsut tehdään oikealla analogisella sauvalla, Nintendo Wiin Wii Remotella tai Nintendo DS:n Stylus- kynällä.

Mitä mieltä olet kyseisestä pelistä? Onko se parempi vai huonompi kuin aikaisemmat Potter-pelit ja miksi? Mikä pelissä on hyvää ja mikä huonoa? Mikä on suosikkijuttusi tässä pelissä? Mitä pidät pelin toteutuksesta, esimerkiksi grafiikasta ja uusista ominaisuuksista? Mitkä kohdat olivat erityisen vaikeita/helppoja/hauskoja/huonoja?

Muistakaa kunnon keskustelu :)

//HUOM! Tämä keskustelu on tarkoitettu nimenomaan keskusteluun Harry Potter ja Feeniksin kilta -pelistä (tietokone & konsolit). Jos tarvitset apua tai vinkkejä johonkin vaikeaa kohtaan, suuntaan pelivinkkitopikkiin! Keskustelun iloa:)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2009, 11:26:57 kirjoittanut C'anossa »
Fly me to the moon.
Let me sing among those stars.

Poissa Narnia

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Feeniksin kilta -peli vol. 3
« Vastaus #1 : Heinäkuu 23, 2009, 16:12:44 »
Edellinen pelitopikki venyi jo niin pitkäksi, että on aika jatkaa keskustelua täällä uudessa topikissa.

Feeniksin kilta -peli on viides Pottermaailmaan sijoittuva peli ja se perustuu samannimisestä kirjasta tehtyyn elokuvaan.

Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
Pelissä on yli 70 paikkaa, 60 tehtävää, 90 erilaista hahmoa, 13 000 lausetta. Peli on käännetty 9:lle eri pelialustalle ja 23 eri kielelle. Suomenkielisiä versioita on vain PC-, PlayStation 2- ja Xbox 360-konsoleille. Pelissä pystyy pelaamaan Harryn lisäksi esimerkiksi Albus Dumbledorella ja Sirius Mustalla. Pelistä erikoisemman aikaisempiin peleihin nähden tekee se, että nyt loitsut tehdään oikealla analogisella sauvalla, Nintendo Wiin Wii Remotella tai Nintendo DS:n Stylus- kynällä.

Mitä mieltä olet kyseisestä pelistä? Onko se parempi vai huonompi kuin aikaisemmat Potter-pelit ja miksi? Mikä pelissä on hyvää ja mikä huonoa? Mikä on suosikkijuttusi tässä pelissä? Mitä pidät pelin toteutuksesta, esimerkiksi grafiikasta ja uusista ominaisuuksista? Mitkä kohdat olivat erityisen vaikeita/helppoja/hauskoja/huonoja?

Muistakaa kunnon keskustelu :)

//HUOM! Tämä keskustelu on tarkoitettu nimenomaan keskusteluun Harry Potter ja Feeniksin kilta -pelistä (tietokone & konsolit). Jos tarvitset apua tai vinkkejä johonkin vaikeaa kohtaan, suuntaan pelivinkkitopikkiin! Keskustelun iloa:)

FK peli on kyllä parempi kuin aiemmat pelit,vaikka ei niissä aiemmissakaan ole mitään vikaa,paitsi pituus ja helppous.On laajempi Tylypahka,yksityiskohtainen,hahmojen kasvomallitus,uusi erilainen(hyvällä tavalla)loitsujärjestelmä,elokuvien pohjapiirustuksia myötäilevät upeat ympäristöt.Melkein lineaariton peli.Mahtavaa.Eikä ole latausaikoja.On automaattinen tallennus ja vaikeusasteet.Uudet tunnelmalliset musiiikit(vanhoja unohtamatta).Huonoa on tosiaan helppous ja lyhyys(tässäkin).Lisäksi ne muutamat kitakivi ja shakkihaasteet on ylivoimasia muun pelin vaikeusasteeseen nähden.Suosikkijuttuni?Tehtävät on mukaansatempaavia.Löytöpisteitä on kiva kerätä,koska loitsut vahvistuu.Grafiikka ja uudet ominaisuudet on upeita.Vaikeat kohat oli Lunan tavaroiden ja kivihirviöiden löytäminen ja parin salasanan saaminen(Tyrmiin ja Venevajaan).Kaikki muu oli suht helppoa,ellei laittanut vaikeustasoa vaikealle jolloin kaksintaisteluista tuli aika intensiivisiä ja vaikeitakin:kuolema oli tosi usein lähellä.Erityisen hauska oli se Fredin ja Georgen pako Tylypahkasta(rakettien räjäyttely vauhdissa).Huonoja kohtia pelissä ei ollut ollenkaan,paitsi sekavat ja nopeat välianimaatiot.Arvosana 4 ja puol luutaa.Kannattaa kokeilla,ehdottomasti.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #2 : Heinäkuu 26, 2009, 14:07:11 »
Osaako kukaan neuvoa Feeniksin Kilta PS2 version velhoshakissa? Pystyykö jollakin shakkiohjelmalla "huijaamaan" että näkee miten siirrot kannattaa tehdä? Olen muuten pelannut koko pelin läpi ja tämä tympäisee.

Tämä on vaikeata, itsekin tuskalin pitkään Korpinkynnen mestarin kanssa, mutta sitten isoveljeni auttoi minua ja voitin kuin voitikin kyseisen pelin. Tuohon, että löytyisikö netistä jotain vinkkiä, en osaa sanoa. Rohkelikon ja Luihuisen mestarit löin ihan kevyesti.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Heinäkuu 27, 2009, 18:37:43 »
Feeniksin kilta peli on paras Potter peli. Sain sen keväällä. Pyysin sitä jo joululahjaksi, mutta vasta keväällä sain sen. Ne "pikku" pelit ovat kivoja, siis ne shakki ja kitakivet. Huomasin vasta vähän aikaa sitten että siinä on shakki ja kitakivi pelejä. Olin jo huomannut sen Räjähtävä näpäytys pelin, mutta en niitä kahta. Olen voittanut jo kaikki shakissa. Parin peli kerran jälkeen voitin sen Korpinkynnen pelaajankin. En osaa neuvoa siinä shakissa. Pelaan itse aika paljon shakkia perheenjäsenien kanssa, ehkä sen takia voitin sen aika helposti. Kitakivi on aika vaikeaa, olen voittanut yhden pelaajan. Ja kun voitan toisen niin se ei tallennu. Ärsyttää, pitää vain yrittää niin kauan että se tallentuu. Mistä se johtuu että se ei tallenna?

Pelissä parasta oli ehkä se kun piti etsiä AK jäseniä. Tai etsiä kivihirviöitä ja selvitää salasanoja. Mutta en itse tykännyt niistä kiipeilykohdista. Ne meni aika hitaasti. Ja kun käytin niissä kohdissa analogista ohjainta, niin välillä kun oli kaarros niin harry lähti takaisin päin kiipeämään ja välillä se pysähtyi ja taas lähdettiin hitaasti eteenpäin. :D

En ole vielä pelannut peliä loppuun. Olen pelannut n. 80-90 % (etsin tuota prosentti merkkiä näistä tietokoneen näppäimistä n. 1 minuutin :D).

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Heinäkuu 28, 2009, 21:26:45 »
Minulla on kyseinen peli Play Station 2:lle. Olen pelannut siitä parhaimmillaan jotakin 90%, mutta en ole löytänyt kaikkia löytöpisteitä, enkä ole voittanut Korpinkynnen shakkimestaria. Pelissä saisi olla enemmän tehtäviä, ja vaikka pelintekijät ovat sanoneet, että pelissä voi liikkua koko Tylypahkassa, mutta mielestäni asia ei ole niin. Pelissä on hyvää grafiikka, enkku dubeissa näyttelijöiden äänet, salakäytävät, mahdollisuus pelata velhoshakkia & räjähtäväänäpäytystä ja saa liikkua melkein koko Tylypahkassa.

Kipa

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Elokuu 02, 2009, 10:47:28 »
Feeniksin kilta on hyvä peli, mutta en osaa verrata sitä muihin kuin viisasten kiveen. Ja siihen verrattuna se on jo paljon parempi. Shakkia en viitsi edes yrittää, koska en ole koskaan pelannut shakkia joten taidan pyytää vaikka iskältä apua:) Mä en tykännyt yhtään siitä kivihirviöiden etsinnästä, koska etsin niitä kuukauden ja alkoi jo toivo kadota. Tehtäviä voisi olla vähän enemmän. Kaikista paikoista sadan prosentin saaminen on aika vaikeaa joissain paikoissa. Muuten tosi hyvä peli.

Poissa sunnywolf

• Vuotislainen
  • kettutyttö
« Vastaus #6 : Elokuu 17, 2009, 16:40:26 »
Olisiko kellään tallennettua peliä, jossa olisi pelattu shakki läpi? Minua harmittaa, kun olen ihan surkea shakissa ja en koskaan voita PS2 versiossakaan tuota Korpinkynnen pelaajaa. Hyvä että edes Rohkelikon :D
PC-versiota voisin muuten myös pelata, mutta tahtoisin tuon shakkikohdan yli. Se ei ole auttanut että käyttäisi netin shakkiohjelmia ja kopioisi liikkeet, koska kuningatar liikkuu näköjään velhoshakissa erilailla kuin oikeassa shakissa.....
Living like this is a full-time business.

Ajankääntelijä

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Syyskuu 19, 2009, 21:12:19 »
Tullut pelattua vajaa viikon ja läpäistyä sellaiset 70 %:a, lähinnä yritän löytää enää viimeistä Lunan tavaraa ja keräillä ne loput pisteetkin talteen.

Laitetaan plussat ja miinukset kun on pelattu kaikkein helpommalla vaikeustasolla. Vertailuasteena viisasten kivi -peli PC:lle, jota yritin pelata (mutten osannut) joskus 7 vuotta sitten kai viimeksi...

Plussat
+ mahtava grafiikka ja miljöö
+ loitsujenteko
+ hahmojen suht laaja sanavarasto
+ okklumeuskin toteutettu oivallisesti
+ pääsee tutkimaan itsenäisesti Kalmanhanaukiota

Miinukset
- liian lastenpeli
- liian vähän kaksintaistelua (siis oikeaa kaksintaistelua, ei mitään yksin Malfoyn jengiä vastaan painimista)
- Ron ja Hermione jotenkin jatkuvasti tiellä, eivät anna riittäviä vihjeitä eivätkä tee mitään
- Harry ei päässyt opettamaan AK:ta, Hermione pikemminkin opetti siellä Harrya
- palkintohuoneen muotokuvan jaarittelut joita ei voi mitenkään skipata
- ei pääse Tylyahoon
- ei pääse Salaisuuksien kammioon vaikka avaskin sen (heh)
- alruunojen ja taikajuomien siirtely Wingardium leviusalla on vähän väkinäisesti keksittyä täytettä peliin (okei myönnetään, en ole itse keksinyt vielä parempaa)

Poissa Janxu

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Syyskuu 20, 2009, 12:15:29 »
Mä omistan FK:n PC-versiona ja on kyllä paljon parempi kun joku Sims. Peliin jää koukkuu ihan täysin. : D Pikkupelit on ärsyttävän "haastavia" muuhun peliin nähden. Oon muutaman kerran pelannu, mut nyt yritän vasta ekaa kertaa päästä sataan prosenttiin. :) Muotokuva "etsi kolmet kasvot" tuottaa ongelmia, ku en muista mitkä ja mistä ne kasvot piti etsiä. : D

Arvosana: 4 ½ luutaa
you're carbonic in my drink. ♥

Poissa Janxu

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Syyskuu 20, 2009, 20:44:02 »
Ja muuten mulla on aina ollut Taikajuomien luokka 0 %. Oon aina yrittäny taikoa kaikkea mahollista. Yhet koeputket vaan pitää ääntä, muttei siitä mitään prosentteja tule. Eli tiiättekö mitä tälle Severuksen luokalle pitäis oikeen tehä ? : D (kyseessä siis PC)
you're carbonic in my drink. ♥

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #10 : Syyskuu 21, 2009, 14:58:04 »
Ja muuten mulla on aina ollut Taikajuomien luokka 0 %. Oon aina yrittäny taikoa kaikkea mahollista. Yhet koeputket vaan pitää ääntä, muttei siitä mitään prosentteja tule. Eli tiiättekö mitä tälle Severuksen luokalle pitäis oikeen tehä ? : D (kyseessä siis PC)

niihin koeputkiin pitää loitsia eri loitsuja, eli siis tönimös, tulejo, siipiirdium lentiusa, poistujo, entistus, sytyjo. Aika vaikee selittää, mut siin pitää siis joka koeputkeen tehdä eri loitsu. Kohdetta vaihdetaan muistaakseni hiiren painikkeilla tai sitten näppiksen a,s,w,d-näppäimillä.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa tinttib

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #11 : Lokakuu 17, 2009, 22:55:46 »
Mulla on ongelmia hakea Colinin kamera sieltä. Olen kokeillut joka ikistä tapaa! :( Osaisiko joku neuvoa selvästi? Olen todella ärsyyntynyt, kun se on ainoa tehtävä mikä ei onnistu! :( Neuvokaa!
Which would be worse - to live as a monster? Or to die as a good man?

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #12 : Lokakuu 21, 2009, 17:05:40 »
tinttib, onko ongelma enenmmän siinä, että et pääse sieltä maantasalta minnekään vaiko että olet päässyt kiipeämään muttet saa kameraa? ^^ Niin, siinä pittää siis kiivetä. :P
No ensinnäkin poltat sen kasvin siitä seinästä...
Jonka jälkeen leijutat sen yhden matalan kohdan viereen penkin - sen matalan ihmeellisen ulokkeen jolla ei ole mitään tarkoitusta x) -
... Ja kiipeät siitä ylös penkin kautta...
Kokeile sitten itse, kiipeilet vain jotenkin sinne ylös putkia pitkin jne jne jne ja sitten leijutat sen kameran alas...

Poissa tinttib

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Lokakuu 24, 2009, 16:03:56 »
tinttib, onko ongelma enenmmän siinä, että et pääse sieltä maantasalta minnekään vaiko että olet päässyt kiipeämään muttet saa kameraa? ^^ Niin, siinä pittää siis kiivetä. :P
No ensinnäkin poltat sen kasvin siitä seinästä...
Jonka jälkeen leijutat sen yhden matalan kohdan viereen penkin - sen matalan ihmeellisen ulokkeen jolla ei ole mitään tarkoitusta x) -
... Ja kiipeät siitä ylös penkin kautta...
Kokeile sitten itse, kiipeilet vain jotenkin sinne ylös putkia pitkin jne jne jne ja sitten leijutat sen kameran alas...
Minulta onnistuu kasvin polttaminen ja tuolin siirtäminen, mutta kun menen tuolille, se sanoo, että lähelläsi on jotain mitä pitkin pystyt kiivetä, mutta se ei kiipeä ;( Olen kokeillut kaikkea, mutta ei onnistu :(

Duhast

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Lokakuu 25, 2009, 15:08:45 »
Mä jumitan siinä vähä ny ja en tiiä mitä pitäis tehä. Mä oon ettiny nyt niitä AKn jäseniä ja oon tehny kaikki ne tehtävät sieltä, eikä siinä näy enää mitää tehtäviä, mitä pitäis tehä ? Oon koittanu kierrellä linnas mut ei löydy mitää tehtäviä.

Poissa tinttib

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Lokakuu 25, 2009, 15:20:18 »
Mä jumitan siinä vähä ny ja en tiiä mitä pitäis tehä. Mä oon ettiny nyt niitä AKn jäseniä ja oon tehny kaikki ne tehtävät sieltä, eikä siinä näy enää mitää tehtäviä, mitä pitäis tehä ? Oon koittanu kierrellä linnas mut ei löydy mitää tehtäviä.
Mäkin olin ettiny AK:n jäsenet. Sit siin tuli lisää tehtävii mulla ainakin. Ni nyt mä jumituin siihen Ginnyn räme juttuun. En tiedä mistä rämeen löytää :D

Duhast

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Lokakuu 25, 2009, 16:40:17 »

Ootko siis löytänyt kaikki AK:n jäsenet? En ole oikein varma missä kohtaa peliä olet. Ootko siinä sabotointi kohassa ( rämeet ynnä muut...), vai siinä missä piti saada about 20 tyyppiä tarvehuoneeseen ja kertoo siitä kokouksesta?
Siinä pitää kertoo siitä kokouksesta, niitä on 28 ja oon jotain 23 saanu sinne jo.

Poissa mororom

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Lokakuu 25, 2009, 18:03:27 »
Duhast en keksi enää muuta kun että olet jo kerännyt kaikki tyypit kokoukseen. Palaa vaan tarvehuoneeseen ja kato monta puuttuu. Jos sieltä vielä puuttuu porukkaa niin musta ei oo enää apua :(

Poissa sunnywolf

• Vuotislainen
  • kettutyttö
Living like this is a full-time business.

Duhast

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Lokakuu 29, 2009, 18:18:49 »
Duhast, jos kiertelet linnassa, voit löytää tyypit.

Et sattuis tietää mis päi linnaa on väkee?

Poissa mororom

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Lokakuu 29, 2009, 20:54:28 »
Duhast, jos kiertelet linnassa, voit löytää tyypit.

Et sattuis tietää mis päi linnaa on väkee?

Angelina Johnson = Palkinto huone, Anthony Goldstein  = 4 kerroksen käytävä, Cho Chang =  Pöllölä, Colin Creevey = Kivetty pihamaa, Dean Thomas = Muodomuutosten pihamaa, Ernie Macmillan = Hagridn mökki, Fred ja George ja Lee Jordan = venevaja, Ginny Weasly = Rohkelikon oleskeluhuone, Hannah Abott = Suuren portaikon ala päässä, Luna Lovekiva = Hagridin mökistä taaksepäin , Michael Corner = Kivisilta, Padma ja Parvati Patil = toinen kerros, Susan Bones = sisäänkäynnin pihamaa,Terry Boot = kellotornin pihamaa, Zacharias Smith = Kirjasto

Tossa oli mun mielestä kaikki, kun eiks ne jotkut kerro toisilleen siitä kokouksesta.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Marraskuu 04, 2009, 20:46:42 »
Minultakin löytyy tämä peli, tosin se on iskän luona, mutta olen pelannut sitä aika paljon kuitenkin.

Peli on mun mielestä ihan reilusti parempi kuin muut, paikkoja on enemmän ja mahdollisuuksia myös. Erityisesti hämmästyin, kun pelissä voi pelata sakkia, kitakiveä ja räjähtävää näpäystä. Pelistä olen suorittanut n. 90% ja ellei jotain mielenkiintoista tehtävää löydy, pelaan yleensä sakkia. Suuressa salissa olevaa luihuisen pelaajaa en ole vielä ikinä voittanut, mutta Rohkelikkotornissa olevan Rohkelikon olen voittanut, samoin kirjastossa olevan Korpinkynnen. :)

Kysyin vähän aikaa sitten apua siihen, mistä voi löytää salasanan tyrmien käytävällä olevaan muotokuvaan ja kun menen iskän luo seuraavan kerran, niin pelaan sitä taas.. :)

Minusta melko mahtavaa pelissä on se, miten paljon erilaisia tehtäviä ja varsinkin paikkoja siinä on. Siinä on kaikki Tylypahkan seitsämän kerrosta ja käytäviä, salakäytäviä ja kaikkea on niin paljon. Ja grafiikka on kaikkeen nähden todella hyvä. :) Myös se, miten monipuolinen se on kielten kannalta, on hyvä juttu minusta. Kivaa, kun ei tarvitse käyttää aivoja tehtävien ratkomisen lisäksi myös siihen, että tajuaa jotain pelin kielestä. :)

Huonoja puolia en hirveästi keksi, mutta minua vähän ärsyttää, kun oppilailla ei ole pelissä kaapuja ollenkaan. Siis onhan heillä "kouluasut" mutta ei kaapuja.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Tammikuu 01, 2010, 19:49:26 »
Kysyisin miten pimeyden voimien luokasta saa 100% ja kivipiiristä+ hagridin majalta?

Pimeyden voimien luokka: tee siirpiirdium lentiusa(Wingardium leviousa) pulpetteihin ja sitten kun ne pulpettien kannet ylhäällä,mene luokan eteen ja tee tönimös(Depulso)-loitsu etummaisimpiin pulpetteihin,loitsi sytyjo(Incendio)-loitsu kaminaan tai johonkin,loihti tönimös kirjapinoon pöydällä,loihdi projektoriin tönimös-loitsu ja loihdi kaappiin tönimös(vastapäätä luokan ovea sisältä katsottuna)-loitsu,sen takaa paljastuu Locharttin kuva.Paina toimintanäppäintä sen kohdalla.Paina toimintanäppäintä kyttyräselkäisen noitapatsaan kohdalla luokan ulkopuolella(portaita alas).Loihdi sytyjo porsas-patsaaseen luokan ulkopuolella portaiden puolivälissä ja putsaa harjalla lätäköt(harja löytyy pimeyden voimilta suojautumisen luokan ulkopuolelta ja lätäköt on portaiden juurella kyttyräselkäisen noidan luona).

Kivipiiri:loihdi soihtupidikkeeseen sytyjo,loihdi irtokiveen (neliskanttiseen ,ei pyöreään) siirpiirdium lentiusa ja laske se kivipiirin vasemmaisimman kiven alle.Kiipeä siihen.Paina toimintanäppäintä yhden kiven kohdalla,kävele varisten ohi mäkeä alas ja kivien luona kivipiirissä,loihdi lehtikasaan tönimös paljastaaksesi Fredin ja George Weasleyn paketin.Kävele paketin yli.

Hagridin maja: loihdi kurpitsaan siirpiirdium lentiusa.Se nousee korkealle ilmaan.Laske se Hagridin mökin piipun kohdalle.Fredin ja Georgen paketti putoaa alas katolta.Kävele sen yli.Paina toimintanäppäintä eläinten jälkien kohdalla(yksi Hagridin mökin edessä tai sivulla ja ainakin kaksi jälkeä metsässä Hagridin mökiltä eteenpäin).Loihdi luuhun siirpiirdium lentiusa.Lennätä se avoimesta ikkunasta sisään.Loihdi Hagridin oveen tulejo (Accio).Säikäytä harakat muurilla Hagridin mökin takana ja edessä.Nosta kastelukannu ilmaan ja kaste maata Hagdidin mökin takana paljastaaksesi kukat.

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #23 : Tammikuu 05, 2010, 22:45:13 »
Sain tämän pelin joululahjaksi, ja nyt olen päättymättömässä päivässä.
Olen pelannut siitä vasta 76%, koska en ole vielä voittanut yhtään shakkityyppiä enkä kitakivityyppiä. Räjähtävän näpäyksen tyypit olen voittanut.
En ole vielä jaksanut myöskään saada 100% kaikista paikoista, mutta tarkoituksena se olisi...

Mielestäni tämä peli on todella kiva, koska siinä pääsee melkein joka paikkaan. Ainoa paikka, mihin vielä haluaisin päästä, on Ennustus-luokka, mutta ei se niin hirveästi haittaa : D

Pelin tehtävät olivat tarpeeksi vaikeita ja selvitinkin itse kaikki muut paitsi kellon sabotoinnin. Saatuani siihen vastauksen ymmärsinkin sitten kuinka yksinkertainen se oli... : D
Fredillä ja Georgella lentely siellä portaikossa ja rakettilaatikoiden räjäyttely oli kivaa :]

No jaa, olen varmaan selittänyt jo ihan tarpeeksi.

// eee nyt olen pelannu 85% :D
/// ja nyt 88% :D
//// nyt 91% ;;;D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2010, 13:50:27 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #24 : Helmikuu 01, 2010, 16:51:59 »
Peli on pääasiassa tosi hyvä ja itse ainakin pidin vaikka miinuksiakin on jonkun verran. Olen pelannut sen nyt läpi 86%:sti ja vielä on jonkun verran ''pikkutehtäviä'' tekemättä (kuten kitakivimestarit).
Luetellaanpas pelistä miinuksia ja plussia selkeydeksi, miksi hyvä ja miksi huono.

+ laaja miljöö, aidot paikat
+ grafiikka on hienoa
+ PS2 versiossa ei ainakaan oo lataus kohtia, vaan voi pelata ilman 'katkoksia'
+ koulussa on jopa oppilaita, jotka liikkuvat jne.
+ taikominen
+ päähenkilöt (harry, ron ja hermione) omaavat aika laajan sanavaraston
+ tekstitys
+ kaksintaistelut
+ oikoteihin tarvitsee etsiä salasanat (ei pääse noin vain)
+ pikkutehtävät (shakki♥, kitakivi ja räjähtävä näpäys)
+ murjottavan Myrtin salahuone ja siellä mm. videopätkät
+ Dubbiksella ja Siriuksella pelaaminen

- liian helppo
- vähän tehtäviä, kaikki ns. ''pikkutehtäviä'' kuten auta Lunaa löytämään hänen tavaransa
- ohi kulkijat ovat lähes kaikki samannäköisiä, ei tuttuja kasvoja käytävillä paljoakaan
- ei kunnon oppitunteja
- ei OLLENKAAN huispausta
- suomidubbaus (parempi olis ollu vain suomi subit)
- liian yksinkertainen ''no niin teeppä tuohon sytyjo niin missio suoritettu''-tyyliin
- lopputaistelu ehkä vähän liian tympee, taistellaanpa vähän ja the end

näitä on aika paljon vielä, mutta nyt ei tule mieleen. Lisäilen kunhan keksin lisää.