Kirjoittaja Aihe: Astrologia ( Aurinkomerkit, Nousumerkit yms.)  (Luettu 3983 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Astrologia ( Aurinkomerkit, Nousumerkit yms.)
« : Joulukuu 20, 2008, 00:37:11 »
Noniin, Rakkaat Vuotislaiset! Tekin joudutte nyt Astrologia villitykseni uhreiksi. Lähinnä nyt siis puhuttaisiin länsimaisesta Astrologiasta (saa toki muistakin puhua). Astrologiahan on aiheena ihan äärettömän laaja joten en rupea kaikkea tässä nyt käsittelemään, mutta jos joku kiinnostuu enemmän aiheesta niin esim. kirjasto on hyvä paikka aloittaa. Itse olen ihan hurahtanut tähän aiheeseen ja tehnyt perheestäni luonne analyyseja ja puhunut ystävieni kanssa horoskoopeista ja tehnyt heistä luonne analyyseja ja kysellyt kaikilta heidän horoskooppejaan yms. Ystäväni ja perheeni ovat varmaan jo ihan kyllästyneitä :) Horoskoopithan ovat yleisesti ottaen todella kiistelty aihe, osa uskoo ja osa ei, osa yhdistää horoskoopit aina niihin lehden "horoskooppeihin" joilla ei yleensä ole mitän tekemistä Astrologian kanssa. Itse kun olen kertonut ihmisille heidän luonteistaan niin moni on hämmästynyt että " Oho, toihan sopii" ja minun on pakko sanoa ettei eteeni ole tullut vielä yhtään ihmistä jossa ei olisi niitä oman horoskooppinsa "ominasipiirteitä" ja jollei aurinkomerkki ihan täysin natsaa niin apua löytyy sitten yleensä kuun sijainnista tai nousumerkistä. No mutta siis aiheeseen.

Eli jokaisella meistähän on aurinkomerkki, jolla viitataan siihen eläinradan merkkiin, jossa Aurinko on tiettynä hetkenä, esimerkiksi henkilön syntymähetkellä. Merkkejä on 12 ( Ne voi katsoa vaikka täältä.)  Aurinkomerkki on tärkein taivaankappale ja ensi sijalla kun lähdetään tutkimaan ihmisten karttoja. Aurinko on ihmisen itseys itseään ilmaisevana, tahtovana, kokevana ja ajattelevana yksilönä.
Toinen tärkeä on nousumerkki, joka vahvistuu meissä 30 ikävuoden tienoilla. Se on myös se merkki, minä muut ihmiset meidät näkevät. Nousumerkin laskemiseen tarvitaan tarkka syntymäaika ( päivä ja kellonaika) ja syntymäpaikka. Sen voi käydä laskemassa esim. täällä, sieltä saa myös kaikki muut tarkat tiedot selville ja suomen kielenkin saa valittua. (Nousumerkki on siinä oikeassa "palkissa" ylimpänä )
Kolmas tärkeä on Kuun sijainti kartallamme. Kuun merkki ilmoittaa alitajunnassa olevia tunteitamme tai tapaamme käyttäytyä, sellaisia asioita joita emme ole välttämättä edes itse vielä tiedostaneet.
Ne ovat kolme tärkeintä, sen lisäksi kaikki planeetat sijaitsevat jossakin merkissä, mutta niinkuin sanoinkin aihe on niin laaja että en kaikkea voi käydä läpi, mutta jos tietää nuokin kolme niin pääsee jo pitkälle. :)

Kaikki merkit jaetaan myös neljään elementtiin: Tuli, Maa, Vesi ja Ilma, joissa jokaisessa on perusoletuksena tiettyjä luonteenpiirteitä. Tulimerkit ( Oinas, Leijona ja Jousimies) ovat innokkaita, energisiä, aktiivisia, kärsimättömiä hätiköiviä. Maamerkit (Härkä, Neitsyt, Kauris) käytännöllisiä, varovaisia, heihin voi luottaa, uutteria, realistisia, epäileväisiä. Ilmamerkit: (Kaksonen, Vaaka, Vesimies) seurallisia, järkeileviä, hyvä kommunikointi, ystävällisyys, teoreettisia, laaja-alaisia. Vesimerkit: (Rapu, Skorpioni ja Kalat) tunteellisia, epävakaita, omaavat hyvän mielikuvituksen, hyvä vaistoisia, herkkiä, haaveilevia, ujoja,salaperäisiä.

Itse olen horoskoopiltani Neitsyt, nousumerkkini on Jousimies ja Kuu minulta löytyy Vaa´asta.
Minusta löytyy kyllä paljon tyypillisiä Neitsyt piirteitä. Neitsythän on täydellisyyteen pyrkivä( varsinkin mitä tulee omaan käytökseen), hyvin kriittinen muita ihmisiä kohtaan ja samalla arvosteleva, analysoiva,ujo,ahkera,  vaurutunut ( valitsee seuransa tarkoin) , huolestunut, tunnollinen työntekijä, ystävällinen "symppis", eläinradan " Äiti Teresa" ; avulias,lojaali, uskollinen ystävä.
Muut ihmiset saattavat tulkita minut Jousimiehenä ja se on myös se merkki joka minussa vahvistuu 30 ikävuoden tienoilla: iloinen, optimistinen, vallaton, seurallinen , matkustusta rakastava, kantaa ottava, utelias, suvaitseva, töksäyttelijä, pinnallinen, kärsimätön.
Alitajuntaisesti olen "vaakamainen" : miellyttävä, älykäs, sosiaalisesti suosittu, voimakas sosiaalinen omatunto, antaa tilaa läheisilleen kun he tätä tarvitsevat, tasapainoa haluava, etsii kestävää parisuhdetta, ei osaa tehdä päätöksiä, riippuvainen muiden mielipiteistä ja hyväksynnästä jne.
Voin vielä palailla tarkemmin noihin luonne juttuihin kun keskustelua toivottavasti syntyy :)

Elikäs, onko täällä muita jotka ovat kiinnostuneita tutkimaan horoskooppeja? Uskooko monikin niihin? Sopiiko oma/t merkkinne teille vai oletteko niin kaukana esim. aurinkomerkistänne kuin mahdollista? Entä kaverinne? Jos uskotte niin oletteko huomanneet että jonkun tietyn merkin kanssa tulette erityisen hyvin /huonosti toimeen. ?

Eli kaikenlainen keskustelu aiheesta on erittäin tervetullutta! :)
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Carlos

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • LiveJournal
Vs: Astrologia ( Aurinkomerkit, Nousumerkit yms.)
« Vastaus #1 : Joulukuu 20, 2008, 00:56:30 »
Itse kun olen kertonut ihmisille heidän luonteistaan niin moni on hämmästynyt että " Oho, toihan sopii" ja minun on pakko sanoa ettei eteeni ole tullut vielä yhtään ihmistä jossa ei olisi niitä oman horoskooppinsa "ominasipiirteitä" ja jollei aurinkomerkki ihan täysin natsaa niin apua löytyy sitten yleensä kuun sijainnista tai nousumerkistä.

Ihmisillä on taipumus poimia kuvauksista itseensä sopivat piirteet ja vääntää ja venyttää niitä huonommin sopivia niin, että niistä saadaan sopivia. Tästähän on kohtalaisen tunnettu esimerkki, jossa muistaakseni murhasta tuomitulle rikolliselle tehty horoskooppi esitettiin ihmisille, ja valtaosa piti sitä hyvin itseään kuvaavana.

Niin, itse en siis usko horoskooppeihin. Minuun vetoaa enemmän esimerkiksi sporalogia.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Tammikuu 01, 2009, 15:06:27 »
Noh, jokainen "uskoo" mihin tahtoo, ei asioita niin vakavasti kannata ottaa. Itse olen kiinnostunut astrologiasta ym. ennustusmenetelmistä ja vastaavista, lähinnä omaksi huvikseni, ilokseni ja ajankulukseni. Tietenkään en voi todistaa että mikään niistä olisi totta tai faktaa, mutta on hauska huomata, kuinka osuvia jotkut jutut voivat ollakaan. Tietysti on asioita, jotka eivät mielestäni pidä paikkaansa horoskooppienkaan mukaan, mutta ne ovat käsittääkseni vähemmistössä.

Lisäksi mainitsen, että olen täysin tieteellisen maailmankuvan kannattaja. Pientä ristiriitaa? ...oh well, ei se minua haittaa...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2009, 15:09:34 kirjoittanut Fimca Worthleberr »
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #3 : Tammikuu 01, 2009, 15:41:55 »
Njäh, astrologia. :D Minä muistan, kuinka pari kuukautta sitten kuulin kaveriltani, että miten hyvä pohja minulla olisi astrologiksi. Kysyin sitten että "mitä?" ja kaverini perusteli asiaa sanoin, että äitini on kiinnostunut horoskoopeista ja minä tähtitieteestä.

Juu, äitini tosiaan on kiinnostunut horoskoopeista. Äitini jopa yritti tehdä minut ja pikkusisareni maailmaan juuri siihen aikaan, mihin aikaan olisi joku tietty horoskooppi, koska hän uskoi, että horoskooppi vaikuttaisi ratkaisevasti henkilön luonteeseen. Kyllä minäkin uskon horoskooppeihin, johtuu äidistäni, ja olen usein huomannutkin että ne pätevät, mutta lehtihoroskoopit ja muut, pyh, ne ovat täyttä moskaa. Sellaiset kuitenkin "yleiset ominaisuudet" jossakin tietyssä horoskoopissa näyttävät toistuvan aina jotenkin, vaikka ne eivät kaikissa ilmaannu. Sen vuoksi minä itse uskon astrologian ilmaisemiin iloihin jotenkuten, ja jos minulta kysyttäisiin uskonko niihin, sanoisin kyllä.

Äitini itse halusi, että minä ja sisaremme olisivat jousimiehiä. Noh, minä itse sitten olenkin jousimies, sisaresta tuli skorpioni, mutta olen tyytyväinen :D Jousimies on mielestäni kaikista kiinnostavin horoskooppi, se vain on :D Ja varsinkin Jousimiehen tähtikuvio on jännittävä, ja se, että se on viimeinen horoskooppi vuodesta on... jännää. :D

Oma elementtini on tuli, äitini kai sanoi sen minulle joskus. Ja minä kyllä uskon sen. Vesi ei ollenkaan sovi minuun, minä en osaa uida enkä mitään enkä edes pidä erityisesti vedestä 8D Ja vaikka tuo ei liity mitenkään astrologiaan, niin ei se muutenkaan välttämättä sopisi. Minä mielestäni olen selkeä jousimies, ja tuli sopii minuun elementtinä, sillä olen hyvin energinen ja muutenkin aktiivinen yleensä, vaikka kärsimättömyyttä ei ilmene niin paljon. Mutta sitkeyttä minulla on, sillä tahdon aina saattaa jonkin asian loppuun kunhan saan sen alkuun. Aurinkomerkkini sitten on Jupiter, joka on vielä kaiken lisäksi kiintoisa planeetta, jolla on mukavaa diivailla pikkusiskolle, koska minun aurinkomerkissäni on isompi planeetta kuin siskon xP Nouseva merkkini oli erään testin mukaan leijona, en ole varma päteekö se, mutta saa sen sitten myöhemmin nähdä.

Mutta siis, minun mielestäni astrologia on hyvin kiinnostavaa. Siinä yhdistetään kaksi suosikkiasiaani: erilaisten ihmisten sisimmän olemuksen pohtiminen ja astronomia. Vaikka astrologia ei itseasiassa ole yhtään tieteellistä, siinä saa kuitenkin tutkia tähtiä ja planeettoja, joka on mielestäni ihan ÄLYTTÖMÄN kiinnostavaa (tähän voi ottaa esimerkkinä sen, kuinka uutenavuonna muut tuijottivat ilotulitusraketteja ja minä sisareni kanssa analysoimme sitä, mistä löytyy mikäkin tähtikuvio ja mikä tähti on missäkin kohtaa, ja kuinka tuhlasimme puoli tuntia illasta siihen, että kiistelimme, kumpi on hienomman näköinen taivaalla, Venus vaiko Sirius. :P), ja tämän vuoksi varmaan kaverini minulle sitä ehdottikin ammatiksi :D En välttämättä kumminkaan usko, että minusta astrologi tulee vaikka siihen ammattiin varmaan sopisinkin, sillä minä uskon pitäväni tähtitieteen vain harrasteilona ja horoskoopit jätän avuksi tarinoideni hahmojen luonteen luomiseen.

Uskon minä niihin kuitenkin, sillä ne pätevät melko usein, vaikka jousimiesten ehkä kaikista yleistetyin piirre "rakastaa matkustamista" ei päde minuun lähes ollenkaan. Se saattaa kuitenkin johtua siitä, että perheeni rahatilanne on mitä on ja en ole koskaan käynyt ulkomailla. :D Mutta juu, horoskoopit ovat kivoja. Ja Jousimiehen tähtikuvio on ihan älyttömän kauniin näköinen.

// Carlos, kyllä min sen tiedän. :D Siinä vaan kumminkin pitää muistella nimiä tms, ja se on helppoa hommaa minulle kumminkin.

Ugh, tarkistin juuri nousumerkkini ja tuon mukaan se on härkä. Tuota osasin odottaa juuri vähiten... o.O
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2009, 17:38:41 kirjoittanut Azura »
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #4 : Tammikuu 05, 2009, 12:28:53 »
Olen siskoni kanssa siinä suhteessa samanlainen, että me molemmat pidämme tähtitieteestä. Sen näkee jo Azuran viestistä, ehditkin jo hölöttää minusta aikas paljon. :D Btw, Venus on kauniimman näköinen.^^

Olen miettinyt kaukoputken hankintaa, lainannut kirjastosta tähtitieteestä kertovia kirjoja (tällä hetkellä on lainassa joku tähtitieteen sanakirja ja Ursan kaukoputkien käyttöopas, joka on osoittautunut aika hyväksi oppaaksi.^^) ja tuijottanut tähtiä ikkunastani, josta näkyy aikas hyvin.^^ Olen yrittänyt siskoni kanssa tunnistaa tähtikuvioita ja tuijottelemme taivaalle aina kun tähtiä näkyy. Vaikeaa kävellä ulkona ollessaan kun katsoo samalla taivaalle. :D Osaan tunnistaa varmasti vain kaksi tähtikuviota jotka molemmat näkyvät ikkunastani: Orionin (lempitähtikuvioni^^) ja Otavan. Sekoitan tähtikuvioita usein keskenään, mutta Orionin tunnistan aina. Vastikään opin tunnistamaan Otavan, olin jotenkin kummasti sisareni kanssa sekoittanut sen Ajomieheen mutta kyllä isämme tunnisti sen ja totesi että kyllä se on Otava. :D Tykkään katsoa tähtiä erilaisin apuvälinein, kuten tähtikarttaa tai planisfääriä apuna käyttäen. Netistä löytyy eräs mainio Ursan tähtikartta, jota aina minä ja Azura kyttäämme. Olemme luultavasti bonganneet sen avulla muutakin kuin Orionin ja Otavan tähdistöt. Venus näkyi ihan tuossa lähipäivinä ja se oli uskomattoman kaunis. Näyttää ihan todella kirkkaalta, Siriusta monta kertaa kirkkaammalta tähdeltä. Sitä olisin kaukoputkella tahtonut tähystää. Olen nähnyt myös linnunradan ollessani luokan kanssa telttailemassa ja se on niin sanomattoman kaunis. Orionia on kivaa kytätä kun sen lähistöltä voi bongata myös Siriuksen. Ja pohjantähdenkin olen nähnyt. Minä ja siskoni molemmat sopisimme varmaan astrologeiksi, mutta kai me tähtitieteen vain harrasteilona pidämme. :D Pitää vielä mainita, että sisareni on hyvä opettaja. :D

Innostuin nyt vähän kertomaan tähtitieteestä, joten nyt suu suppuun. :D Minä uskon horoskooppeihin. Itse olen skorpioni ja se sopii minuun hyvin. Luulen että minussa on myös jousimiestä koska olen syntynyt aika lähellä sitä, niin päättelen luonteeni ja ystävieni takia. Kaksi jousimiestä vissiin tulevatkin hyvin toimeen, nimittäin siskoni ja useimmat ystäväni (ainakin neljä heistä) ovat jousimiehiä. :D o.O Minulla oli ennen myös yksi skorppariystävä.

Elementtini on vesi, joka sopii minuun todella hyvin. Olen aina pitänyt vedestä ja uimisesta, vaikka en olekaan siinä mikään mestari. Se riittää, että osaan uida. :P

Lainaus
Vesimerkit: (Rapu, Skorpioni ja Kalat) tunteellisia, epävakaita, omaavat hyvän mielikuvituksen, hyvä vaistoisia, herkkiä, haaveilevia, ujoja,salaperäisiä.

Minusta tuntuu että nuo kaikki pätevät minuun jotenkuten.^^

Nousumerkkini on näemmä neitsyt. Enpä ole ennen tätä miettinyt ja yllätyin kun huomasin että voisihan tuo minuun aika hyvinkin sopia. :) Itse en vain ole huomannut sitä, muut varmaan ajattelevat että neitsyt olen vaikka en ole. :)

Aurinkomerkissäni se planeetta oli itse Aurinko. :D Ja Kuun sijainti oli muistaakseni kaksosessa. Yllätyin huomatessani miten paljon tämä minuun pätee: pidän ihan kamalasti kirjallisuudesta. Lisäksi olen todella sosiaalinen ja ystävällinen, yms. Minähän voisin melkein olla kaksonen kun nuo pätevät minuun aikas hyvin. :D Mutta luulenpa että skorpioni sopii kaikesta huolimatta minuun parhaiten. :)

Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Carlos

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • LiveJournal
« Vastaus #5 : Tammikuu 05, 2009, 16:02:50 »
Mutta siis, minun mielestäni astrologia on hyvin kiinnostavaa. Siinä yhdistetään kaksi suosikkiasiaani: erilaisten ihmisten sisimmän olemuksen pohtiminen ja astronomia. Vaikka astrologia ei itseasiassa ole yhtään tieteellistä, siinä saa kuitenkin tutkia tähtiä ja planeettoja, joka on mielestäni ihan ÄLYTTÖMÄN kiinnostavaa

Astrologialla ei vain ole mitään tekemistä astronomian kanssa. Kyllähän siinä taivaankappaleiden nimiä käytetään mutta niillä ei ole juurikaan tekemistä oikeiden taivaankappaleiden kanssa. Astrologian yhteys tähtitieteeseen on toisin sanottuna lähinnä muodollinen.

Ewenda

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Tammikuu 08, 2009, 11:54:42 »
Astrologia kuullostaa hirmu hauskalta harrastukselta mut mä en varmaan osaasi sitä kummiskaan... Ite ku myös tykkään tuijotella taivaalle.. Isä varsinki on hurahtanu tuohon hommaan meinaan siis taivaalle tuijottamiseen omalla kaukoputkella! Jep meiltä löytyy kaukoputki toki sillä ei näe ku tosi läheltä kuun mut näkee sillä muitaki aika hyvin.. Isseen kans on myös kiva seurata erilaisia dokumentti ohjelmia avaruudesta!
Ite silti haluaisin harrastaa astrologiaa kunnolla.. Ku en oikeen osaa sanoa itestä oon neitsyt horoskoopilta mut mun olis pitäny olla leijona koska synnyin kaks viikkoa myöhäs lasketusta ajasta ja en TODELLAKAAN tunne et mun elementti olis maa koska rakastan vettä enemmän ja oon helvetin hyvä uimaanki! (uimamaisteri) Vesin on kaikkein paras mun mielestä.. Mun kaveriki joka tietää hirmu paljo luonteista ja tälläsestä niin sanoo äiteensä säestyksellä että mä en oo leijona enkä mä varsinkaa oo neitsyt joten en tiiä mikä mä oikeen oon.. :o Olis kiva tietää miksi mut pitäs luokitella..

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 20, 2013, 01:36:41 »
Nostelenpas tätä oivaa aihetta.

Eli siis, astrologia on omasta mielestäni mahdottoman kiehtovaa etenkin ihmisten persoonia ja muuta aiheeseen liittyvää tarkastellessa. Löysin taannoin yhden tumblr-blogin jonka postauksissa aurinko- ja nousumerkkien väitettiin vaikuttavan jopa ulkonäköön - voi kuulostaa kaukaa haetulta geeniperimän ja kaiken muun merkityksen vuoksi, mutta ainakin omieni mukainen kuvaus oli hätkähdyttävän todenmukainen. En kuitenkaan tullut puhumaan ulkonäköasioista.

Oma aurinkomerkkini on härkä, nouseva merkkini kauris ja kuumerkkini kaksonen, ja olen kyllä aika vakuuttunut siitä että olen suht tasainen cocktail kaikkia niitä. Kaksonen on minulle henkilökohtaisesti hieman vieraampi merkki, mutta löydän itsestäni kyllä senkin piirteitä kuumerkin mittakaavassa.

Täällä voitte tehdä tietojenne perusteella oman ilmaisen tähtikartan, joka laskee aurinko-, nousu- ja kuumerkkienne lisäksi eri planeettojen asemat syntymähetkillänne ja laatii erittäin tarkan luonnekuvauksen. Hyvin mielenkiintoinen sivu.

Pätkä omaani:

Rising Sign is in 29 Degrees Capricorn
You are practical and reserved but very ambitious. An achiever and a hard worker, you respect success. Older looking and very serious as a youth, things lighten up and you relax more as you mature. You have a serious view of the world as being a difficult place to be in. Very envious of those who seem to have an easier life than you have, relaxation and play do not come easily. It is important that you had abundant parental support as a child so that you do not feel lonely and isolated as an adult. Generally, you have a good, earthy sense of humor that can carry you through when times really do get tough. You are purposeful, self-willed, industrious, realistic and responsible.

Sun is in 12 Degrees Taurus.
You are known for being patient, slow moving and careful -- you love to prolong and savor enjoyable times. You appreciate and need comfort, ease and warm surroundings. Be careful of a tendency to become placid and self-satisfied and to overeat (especially sweets). You require strenuous situations in order to grow and mature properly, even though you try to avoid them. Affectionate, even-tempered and slow to anger -- when you do become emotionally upset, you are also slow to forgive and time must pass before your calm returns. You demand real results from any situation -- abstractions are very difficult for you to comprehend. Very artistic, your hands love to mold and shape things. You portray an earthy, physical sexiness that others find quite seductive.

Moon is in 18 Degrees Gemini.
Restless in the extreme, you are easily bored because of your short attention span. Your emotions change rapidly and you love to talk about your feelings. Generally, you have good judgment -- your intellect controls your emotions and you do not overreact emotionally to things. A good jack-of-all-trades, you have many- sided interests and enjoy reasoning things through. With your mental agility and need for physical mobility, you are attracted to traveling and learning about other peoples and cultures. You have vivid powers of emotional self-expression - - you can be a nonstop talker. You love to share your ideas with anyone who will listen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2013, 22:01:49 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Maaliskuu 20, 2013, 10:24:01 »
Minun mielestäni astrologia ja horoskoopit ylipäätään ovat silkkaa huuhaata, mutta hauskaa sellaista. Esko Valtaojan (tähtitieteen professori, joka on kirjoittanut mainioita populaariteteellisiä kirjoja ja joka niiden mukaan tekee huvikseen oikein perusteellisia astrologisia karttoja tuttavilleen) sanoin: kätilön painovoima vaikuttaa syntyvään lapseen huomattavasti voimakkaammin kuin minkään taivaalla silloin näkyvien planeettojen painovoima.

Hauskuusosastolla selvitän mielelläni eri ihmisten horoskoopit, niin länsimaiset, kiinalaiset kuin druidilaiset puuhoroskoopitkin, mutta en setviäkseni heidän mahdollisia luonteenpiirteitään tai tehdäkseni ennustuksia vaan piirtääkseni yksilöllisiä syntymäpäiväkortteja ja muita merkkipäiväjuttuja. Eräänä vuonna maalasin esimerkiksi isänpäiväkorttiin männyn (isäni puuhoroskooppi) katveessa olevan saarnen (oma puuhoroskooppini), jonka juurella kasvoi pieni pihtakuusi (esikoiseni puuhoroskooppi), ja vastaavasti äitienpäiväkorttiin saman kuvon niin, että isoin puu olikin äitini horoskooppipuu pihlaja. Aikoinaan mieheni kanssa yhteen muutettuamme koristin tuparikutsumme lohikäärmeen ja jäniksen kuvilla, koska ne ovat meidän kiinalaiset horoskooppimme, hääkutsussamme oli saarnen ja viikunan lehdet, koska ne ovat puuhoroskooppimme, ja esikoisemme ristiäiskutsuun piirsin kiinalaistyylisen hevonen, jonka harjakset ja vuohiskarvat ryöppysivät veden lailla, koska hän on syntynyt vesihevosen vuonna. Horoskoopeista on paljon esteettistä iloa, vaikka niiden sisältö onkin mielestäni puhdasta puppua ;)
Constantem decorat honor

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #9 : Maaliskuu 20, 2013, 12:50:13 »
Erään tuntemani terapeutin sanoin: "Jos ihminen onnistuu saamaan jonkun olennaisen oivalluksen omasta itsestään, ei ole väliä, mistä hän sen saa."

Horoskooppien hauskuus ei minusta ole siinä, että niissä välttämättä olisi pätkääkään "totta", vaan siinä, että ne ehkä joidenkin kohdalla saattavat auttaa hoksaamaan itsestä jotain tärkeää ja olennaista, jota muuten ei ehkä ymmärtäisi tai suostuisi itselleen myöntämään.

Voin itse myöntää tässä vuosien varrella havainneeni, että olen todella huono tunnustamaan omia virheitäni, mutta erilaiset luonnekuvaukset saavat kyllä minut miettimään asiaa ja ehkä myöntämään, että jotain tällaista on. Horoskooppini esimerkiksi on neitsyt, joita usein kuvauksissa sanotaan sellaisiksi vähän ärsyttäviksi niuhottajiksi ja joskus epäsosiaalisiksi. No, sellainen minä kieltämättä saatan olla. :)  Kun ihmiset lukevat horoskooppeja, he yleensä poimivat sieltä ne asiat, jotka "sopivat" omaan persoonaan, ja jättävät muun ikään kuin huomiotta.

Asiasta toiseen, mutta nyt on kiinalaisen horoskoopin mukaan meneillään Käärmeen vuosi. Itse olen käärme, ja kuulemma minun pitäisi tänä vuonna pitää päällä paljon punaista. Tiedä sitten ;)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2013, 14:19:34 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Maaliskuu 20, 2013, 14:10:07 »
Varo vain Marygold, joidenkin lähteiden mukaan oman kiinalaisen horoskooppieläimen vuosi tuo epäonnea. Viime vuosi oli "minun", ja isäni kuoli kesällä. Toisaalta menin naimisiin sitä edellisenä lohikäärmeen vuonna... ;)

Kiinalaisissakin horoskoopeissa on omat elementtinsä, ne vain vaihtuvat joka kierroksella länsimaisesta systeemistä poiketen, ja nyt menossa olevan käärmen elementti on vesi. 12 vuotta sitten oli vastaavasti metallikäärmeen vuosi, sitä ennen maakäärmeen jne. Oman syntymävuoteni elementti oli tuli, joten minun horoskooppilohikäärmeeni on sitten varmaan erityisen tultasyökseväinen ;D

Tuo itsetuntemusnäkökulma on hyvä. Tosiaan mikä tahansa, mikä auttaa saamaan selkeämmän käsityksen omasta itsestä ja rakentamaan tervettä ja tasapainoista identiteettiä, on hyväksi. Kunhan ei anna horoskooppikuvausten negatiivisten puolien lannistaa itseään ja saada uskomaan, että on luonnostaan kyvytön tiettyihin asioihin pelkän syntymähetken perusteella - saati rupea arvostelemaan muita näiden horoskooppeihin perustuen - niiden kanssa touhuaminen voi hyvinkin tehdä hyvää vähän omassa elämässään eksyksissä olevalle.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2013, 14:15:08 kirjoittanut Isilmírë »
Constantem decorat honor

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #11 : Maaliskuu 20, 2013, 14:17:53 »
Lainaus
Varo vain Marygold, joidenkin lähteiden mukaan oman kiinalaisen horoskooppieläimen vuosi tuo epäonnea.

Tiedän, sen takia minua sitä punaista on neuvottu käyttämäänkin... Ilmeisesti sen pitäisi jotenkin auttaa asiaa, tai ainakin näin nuo kiinalaiset lähteeni minulle ovat väittäneet :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2013, 14:22:18 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #12 : Huhtikuu 26, 2013, 20:18:30 »
Kiva kun tällainenkin topicci löytyy.:) Astrologia on mielestäni oikein mielenkiintoista. Tähtien tarkkailu ynnä muut avaruus- ja horoskooppijutut on kivoja, mutta tuntuu, ettei niistä monikaan pidä/sitä pidetään jotenkin outona. Myönnän kyllä, että jotkut horoskoopit on "huijausta". Eräässä ohjelmassa jonka nimeä en muista, oli joku mukamas ennustaja tai muu vastaava. Hän luki täysin saman luonnekuvauksen monelle eri ihmiselle ja kaikki olivat sitä mieltä, että kuvaus oli täydellinen ja aivan oikea. Ihmiset siis tosiaan jättävät huomiotta ne horoskooppien kohdat, jotka eivät itseensä sovi. Itsekin taidan niin tehdä, mutta eikö tärkeintä olekin saada itsensä iloiseksi, ekä jäädä märehtimään, että joku horoskooppi väittää sinun olevan jonkinlainen joka et ole?

En tiennytkään druidi puuhoroskoopeista, mutta otin äskettäin selvää, mikä omani on (tiedä sitten, oliko sivu, jolta tiedon hain, luotettava.) Puuhoroskooppini on siis pihtakuusi, ja kuvaus sopi minuun, noh, enimmäkseen.;) Myös -länsimainen?- horoskooppini sopii minulle täydellisesti.

Nyt luettuani muiden tekstejä ja etenkin Jessien aloituksen, innostuin etsimään kirjastosta aiheeseen liittyviä kirjoja ja aionkin niitä lainata kunhan ehdin. Astrologiasta ja horoskoopeista (vai onko ne sama asia?) pidän siis ihan vain satunnaisena harrastuksena silloin tällöin.:)