Kirjoittaja Aihe: Disneyn musiikki  (Luettu 7602 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Disneyn musiikki
« Vastaus #25 : Huhtikuu 21, 2012, 15:25:21 »
^Jellonakuningas-leffaa katsoessa (okei, olen sen vain muutaman kerran katsonut, mutta kuitenkin) suomenkielinen versiokin ajaa asiansa, vaikka yleensä pidän englanninkielisistä alkuperäisversioista ihan kaikessa. Tosin suomenkielistä ääninäyttelyä täytyy kehua.

Mutta siis... Leijonakuninkaan lopputeksteistä löytyvä Can You Feel the Love Tonight, ihan siis Elton Johnin alkuperäisversiona (vaikkei itse leffassa laulettava pätkäkään huono ole) on varmaan suosikki Disney-kappaleeni ikinä. :D Kaikessa imelyydessään sen sanoma on tosi kaunis, varsinkin kun kappale on ovelasti tavallaan sanoitettu lapsille olematta kuitenkaan lastenlaulu. Yksinkertainen ja kaunis sovitus ja melodia on mahtava.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Huhtikuu 26, 2012, 19:55:45 »
Oih, Disney! <3 yksi ikuinen Disney-fani ilmoittautuu!

Mulle ainoa oikea kieli on suomi, oon niin tiiviisti kasvanut suomenkielisten versioiden parissa. Toki olen nyt "vanhemmalla iällä" kuunnellut myös alkuperäisiä versioita ja ne ovat myös todella hyviä.

Omia suosikkejani ovat Belle Kaunottaresta ja hirviöstä. Koko elokuva on yksi lemppareitani ja Gaston on maailman miehisin mies <3 lisäksi esitin kysyisen kappaleen pienessä musikaalissa, jonka teimme luokkamme kanssa (köh, olen siis ammattikorkeakoulussa). Pakko mainita myös, että kaikista yli 20 biisistä jotka musikaalissamme oli, vain KOLME oli muuta kuin Disneyta :D

Pakko listata myös Olen täydellinen Oliverista ja Kumppaneista. Se on se Rusetti-koiran biisi. Esitin myös tämän musikaalissamme. Ihan jäätävää meininkiä :DD

Prinsessa ja Sammakko-elokuvasta pidän noin muutenkin, mutta jazz ja soul kolahtaa kyllä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin lujaa, että huhhuh. Tämä on siitä harvinainen elokuva, että tässä tykkään enemmän englannin kielisestä versioista, ehkä siksi että olen "oppinut" katsomaan sen englanniksi. Erillisiä suosikkeja ei ole, sillä kaikki biisit on niin pirun hyviä.

Muut suosikkibiisit ovat:
Niin kuin mies
Heijastus
Totta gospel on (onko tää edes se virallinen nimi? engl. gospel truth)
En saa rakastaa
Unelmiin mä jään
Vieraamme
A whole new world

Mutta oikeasti kun miettii niin minulle kyllä kelpaavat lähes poikkeuksetta kaiki Disney-piirrettyjen musiikki :) nyt on ehkä pakko viikonloppuna vohkia kotikotoa muutamat dvd:t mukaan.
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Gatyena

• Taiteellinen kirjatoukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Outo hyyppä maton alla
  • Pottermore: DustAuror27790
« Vastaus #27 : Helmikuu 10, 2013, 20:49:23 »
Ah. Diseny- musiikki. Ehkä ihaninta musaa ikinä. Pienestä pitäen olen ollut Disney-fani ja esim. sellaiset elokuvat kuin Notre Damen Kellonsoittaja, Leijonakuningas, Pieni Merenneito, Prinsessa Ruusunen ja Kaunotar ja Hirviö on tullut nähtyä vaikka kuinka monta kertaa. Olen aina ihan fiiliksissä kun pääsen kuulemaan  musiikkia noista leffoista. Kielelläkään ei ole oikeastaan mitään väliä. Suomi tai englanti menevät molemmat ja yleensä valitsenkin elokuvan ääniraidan fiiliksen mukaan. En nimittäin ainakaan vielä ole löytänyt mitään valittamista kummassakaan kielivaihtoehdossa sillä suomenkielinen dubbaus ja laulujen käännökset ovat ainkain tähän asti olleet täyttä laatua ja nautittavaa kuunneltavaa.

Mitä taas suosikkibiiseihin tulee niin siihen en osaa oikein sanoa mitään sillä en vain osaa laittaa noita biisejä paremmuus järjestykseen. En vaikka miten yrittäisin. (Mitä? Toivotontako? Ehei suinkaan ;).) Mutta en vain saa tarpeekseni noista biiseistä. Ja jos rupeaisin listaamaan niitä tänne listasta tulis niin pitkä ettei sitä kukaan jaksaisi lukea. (Luultavasti törmään joku päivä ihmiseen joka kysyy että miten voin enää tässä iässa kuunnella Diseny- musaa. Sehän on ihan lapsille suunnattua. Mutta en vain voi lopettaa. Mitään inhokkiakaan on todella vaikea sanoa sillä tähän mennessä olen nauttinuta jokaisesta näkemästin Disney- elokuvasta ja niiden lauluista täysillä.)

Nykyäähän on näitä kaikkia Disneyn HSM, Camp Rockit sun muut joita tulee myös kuunneltua. Sen verran energistä ja iloista musiikkia on. Elokuvanakaan ei ole edes huonoja mielestäni.
Tätä mieltä olen itsekkin. HSM:t on tullu nähty useampaan kertaan ja Camp Rock kerran ja olen kyllä tykännyt. joskus Olen jopa ihmetellyt ihmisiä jotka moittivat HSM:n tyylisten leffojen pilanneen alkuperäisen Disenyn,koska minusta asia ei kuitenkaan ole näin. Mielestäni tuon tyyliset elokuvat ovat mukava lisä yhä kasvavaan Diseny-leffojen kirjoon.
"Välistä täytyy olla vihoissaan. Jok'ikisellä Nyytillä on oikeus suuttua. Mutta Muumipappa on vihoissaan väärällä tavalla. Hän ei puhalla mitään ulos, hän vetää kaiken sisään." -Pikku Myy-

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Helmikuu 11, 2013, 12:03:41 »
Nykyäähän on näitä kaikkia Disneyn HSM, Camp Rockit sun muut joita tulee myös kuunneltua. Sen verran energistä ja iloista musiikkia on. Elokuvanakaan ei ole edes huonoja mielestäni.
Tätä mieltä olen itsekkin. HSM:t on tullu nähty useampaan kertaan ja Camp Rock kerran ja olen kyllä tykännyt. joskus Olen jopa ihmetellyt ihmisiä jotka moittivat HSM:n tyylisten leffojen pilanneen alkuperäisen Disenyn,koska minusta asia ei kuitenkaan ole näin. Mielestäni tuon tyyliset elokuvat ovat mukava lisä yhä kasvavaan Diseny-leffojen kirjoon.

Eiväthän nämä mitään Disney-klassikkoja yritä ollakaan eivätkä myöskään vedä vertoja klassikoille, mutta mielestäni ja monen muunkin tuttuni mielestä (mukaan lukien yksi raskaamman musiikin nimeen vannova, näin välihuomautuksena) HSM-leffat ovat omassa lajityypissään erinomaisia. Näyttelijät ovat kuitenkin ihan hyviä ja musiikkikin on hyvää ja tanssikohtaukset hienoja, ja minusta juonikin on ihan ok, vaikka alan ehkä olla liian vanha niille. Camp Rockin oln kertaalleen nähnyt, eikä se kyllä ollut yhtä hyvä kuin HSM. Mutta pointtina siis, että klassikoitten vertailu näihin on aika tuhraa, koska eri genreä edustavat. Ja makuasioista voi tietysti kiistellä.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #29 : Helmikuu 11, 2013, 15:43:21 »
Onhan Disneyllä aika kivasti hyvää musiikkia. Mutta vain pari kappaletta on itselläni noussut sellaiseksi ylivoimaiseksi suosikiksi. Ehdoton ykkönen on Se on kuin yö (koska Sami Aarva nykyään tosin Samuel Ananta<3), tykkään myös todella paljon A Whole New Worldistakin eli alkuperäisestä versiosta, mutta tuo suomenkielinen vie voiton kertaheitolla.
Tangledin I See the Light on sitten se toinen suosikki. Aivan tavattoman kaunis kappale. Suomenkielisestä versiosta en kyllä pahemmin välitä, mutta se taitaa mennä kyllä ääninäyttelijöiden piikkiin, sillä he eivät vain olleet mun mielestä rooleihin sopivia.
Muita sellaisia hyviä, joita tulee aina silloin tällöin kuunneltua ovat Can You Feel the Love Tonight, Go the Distance (Grabeelin versiona), A Dream Is a Wish Your Heart Makes (Circle of Starsin versiona) ja Chim Chim Cher-ee.
Mitä tulee HSM ja muihin, niin on todettava että kyllä ne jotkut ovat ihan hyviä. Varsinkin HSM:n ja Jo Brosien biisit on todella hyviä.

//5.6.-13 Tajusin eilen Oliver ja kumppaneita katsoessa, että olin unohtanut yhden kappaleen. Ko. elokuvan Ei nyt siis surra-kappale (tunnetaan kaiketi myös nimellä Miksi murehtisin?) on aivan loistava!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2013, 10:21:12 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #30 : Helmikuu 12, 2013, 22:20:24 »
Oih, Disney -musiikki :) Täällä siis puhuu henkilö, jonka kännykkä on ladattu täyteen Disney -biisejä. Niitä kuuntelen koulumatkoilla, yksikseni kotona ja aina kun kukaan ei näe. Niihin tehdään omia sanoja ja niiden mukana tanssitaan. Saattaapa tulla muutamia upeita hahmoimitaatioitakin päästettyä suusta ulos.
Suosikkibiisini riippuu lähes kokonaan tilanteesta ja mielialasta. Kun haluan tunnelmoida oikein kunnolla, valinta on "The circle of life" tai "I see the light". Skotlantiseikkailufiiliksissä kuuntelen "Touch the sky", unelmoidessani "A dream is a wish your heart makes" ja treenibiisiksi käy "I'll make a man out of you". Hulluttelukappaleina loistavat mm. "Everybody wants to be a cat" ja "Hakuna matata". Nostalgiamielessä kuuntelen biisejä suomeksi, muulloin englanniksi.
En edes pysty luettelemaan kaikkia mahtavia kappaleita, mutta pääsääntöisesti joka mielentilaa varten löytyy oma Disney -biisi. On se musiikki vaan niin hienoa!
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #31 : Helmikuu 17, 2013, 23:00:38 »
Suurena Disney fanina kuuntelen tosi usein disneyelokuvien kappaleita. Koska katon lähes kaikki animaatiot dubattuna, luonnollisesti suomenkieliset versiot ovat meikäläistä lähellä. Monet Disneylauluista soi Mp3-soittimessani ihan päivittäin. Suosikkejani ovat:
Aina soi näin Notre Dame /Notre Damen Kellonsoittaja
Auta, oi luoja /Notre Damen kellonsoittaja
Arabian yöt /Aladdin
Ei kaveria parempaa /Aladdin
Kulkuri /kaunotar ja  Kulkuri
Siiamin rotukissat /Kaunotar ja kulkuri
Kanssasi sun (Nurmimaan versio)/Pieni Merenneito
Onnettomat sielut (vanha versio)/pieni Merenneito
Villejä / Pocahontas
Niin kuin mies / Mulan
En saa rakastaa /Hercules
Pieni huhtikuun sade /Bambi
Paras kappale, mitä koskaan olen elokuvissa kuullut ja nostatti uudelleen rakkauteni Disney elokuvia kohtaan on Sävelmä Tää elokuvasta Bambi, Jukka Kuoppamäen tulkitsemana. Tämä nostattaa kyyneleet poskille ja kylmät väreet iholleni. Upea laulu.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #32 : Maaliskuu 31, 2013, 17:31:15 »
Aladdinin 'A whole new world' (eli 'se on kuin yö') on aivvan ihana nyt kun vähän aikaa sitten löysin sen jostain. Ja kun joskus pienenä katsoin Alddinia niin tykkäsin suomiversiosta.:)
Ja joskus pidin kovasti Mulan-elokuvien lauluista. Niitä sitten opettelin ulkoa..:D

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #33 : Huhtikuu 22, 2013, 17:16:36 »
Minä olen vähän aikaa nyt kuunnellut ihan fiiliksissä Aladdinin "Arabian Nights" -kappaletta, pahus vain on alle puolentoista minuutin mittainen. En ole koskaan ollut ihan hirveän innoissani Disneyn balladeista, mutta jotkut näistä vähän kieroutuneemmista ja pahiksella äänellä lauletuista ovat loistavia.

Mulanin "I'll Make A Man Out Of You" ja monet Leijonakuninkaan (ja myös kakkosen!) laulut ovat myös kestosuosikkejani ;)

Ai niin. Mulanin hiustenleikkauskohdan musiikkia eeppisempää ei kyllä helpolla löydy!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2013, 17:20:11 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Lunar

• In Noctem
  • Vuotislainen
  • Pottermore: OwlPurple13890
« Vastaus #34 : Huhtikuu 22, 2013, 22:47:49 »
Jaahh... Mitäs voisin Disneyn musiikista sanoa? No vaikka että rakastan ♥ Useimmat kappaleet ovat niin mahtavia, etten oikeastaan edes keksi sanoja. Se eeppisyyden määrä on ihana ja sanat... Disneyn sanat ovat kertakaikkisen mahtavanihananloistavanparhaita. Okei, nyt alkaa mennä hehkutuksen puolelle, mutta mitäs sille voi, kun se on totta?

Omat suosikkini löytyvät pääsääntöisesti Leijonakuninkaasta, sillä se on lempi Disney-elokuvani (tapaan yhä katsoa sen n. joka toinen viikko), mutta lemppareita löytyy kyllä muistakin elokuvista. Tähän hätään voisin listata lempibiiseikseni ainakin
Circle of Life
One of Us
We are one
Can you feel the love tonight
He Lives in You
Be Prepared
My Lullaby
I Just Can't Wait to Be King
Love Will Find a Way
Colours of the Wind
I'll Make a Man out of You
Bells of Notre Dame
Hellfire

Enempää ei juuri tähän hätään tule mieleen, mutta varmasti niitä on vielä lisää.

Nimet alkuperäiskielillä sen vuoksi, että kuuntelen noita biisejä monella eri kielellä ja joistain en osaa päättää mikä on se lemppari. Esim. We Are One:ssa tykkään oikeastaan yhtä paljon englannin-, suomen-, islannin- ja ruotsinkielisistä versioista. (Tuossa olikin sitten ne kielet, joilla pääsääntöisesti Disney-musiikkia kuuntelen.) Ja sitten taas One of Us:issa mielestäni ruotsinkielinen versio on paras, Circle of Life:ssä suomenkielinen ja Colours of the Wind:issä islanninkielinen. Se todellakin vaihtelee paljon.

En ole läheskään kaikkia Disney-leffoja nähnyt, joten saatan olla missannut vaikka mitä ihania biisejä, mutta olen korjaamassa asiaa. Minulla on nimittäin suunnitelmissa pitää itseni kanssa jonkinlainen Disney-klassikko maraton, joka siis tarkoittaisi sitä, että katsoisin joka viikko yhden Disney-klassikon. (Eihän siihen mene kuin se 50 viikkoa... huh huh, ihan hirvittää). Tai ehkä pidän sen kesällä, niin että voin katsoa useammin. Mutta nyt eksyin jo aiheesta. Tämän kertomisen tarkoituksena oli se, että voin löytää vaikka mitä ihania kappaleita ja saattaa vaikka jossain vaiheessa tulla tähänkin viestiin lisäystä (epäilen kyllä, olen sen verran huonomuistinen, että olen varmaan tämänkin kirjoittamisen unohtanut jo huomenna).
The end
The songwriter's dead

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #35 : Huhtikuu 23, 2013, 10:10:06 »
Minä hauskuutan itseäni kuuntelemalla youtubesta tykkäämiäni Disney-lauluja "oikeilla" kielillä. Ts. Aladdinin mattolentoa arabiaksi, Mulanin morsiamenvalmistelulaulua ja sotilaskoulutuslaulua mandariinikiinaksi, Notre Damen kellolaulua ja Frollon helvetintulilaulua ranskaksi jne. Harmi kyllä Pocahontasin lauluja ei ole dubattu powhatanien kielelle ;)
Constantem decorat honor

Poissa Clayrien tytär

• Poni, ei aasi <3
  • Vuotislainen
  • Valitseeko kulkija tiensä vai tie kulkijansa?
« Vastaus #36 : Toukokuu 09, 2013, 23:36:25 »
Sana "Disney" tuo mieleen lapsuuden, jolloin osasin varmaan luetella ilmestyneet elokuvat sekä ilmestymis- että aakkosjärjestyksessä :D

Kuuntelen mielelläni Disneyn musiikkeja eri kielillä. Tarzanista You'll be in my heart löytyy puhelimesta niin englanniksi (luoja että rakastan Phil Collinsin ääntä), suomeksi kuin ruotsiksikin. Mulanista osaan laulaa ulkomuistista Reflectionin senkin kolmella kielellä. Kaksin karkuteillä I see the light viroksi ja norjaksi on ihana. Can you feel the love tonight, joka onkin tässä topicissa useamminkin kuin kerran mainittu, menee englanniksi mutta ai että inhoan suomenkielistä verseä. Ylipäätään en ole juuri koskaan pitänyt Leijonakuninkaan lauluista. Karhuveljeni Kodasta No way out ihana englanniksi (Phil Collins!), tai oikeastaan millä kielellä vain :) Ja ei sovi unohtaa lapsuuden suosikkia Kaunotarta ja Hirviötä :D

En pidä Pienen Merenneidon musiikeista, hyi (anteeksi kaikille jotka pitävät), samaten Prinsessa Ruususessa. En myöskään ole hurmaantunut Prinsessa ja Sammakon soundtrackeille.

Loraxissa oli ihan jees soundtrackit, pikkuveikka rakastaa Let It Growin Suomi-verseä :)
Hot stuff Hufflepuff! We work hard and we play fair
Allright, we polite, loyal, huffling day and night
Hands up Hufflepuff! We don't sweat the small stuffs, no~~

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Toukokuu 11, 2013, 00:18:19 »
Prinsessa Ruususen musiikki ei olekaan täysin Disneyn sävelseppojen tuotantoa, vaan Pjotr Tschaikovskin Prinsessa Ruusunen -balettia varten 1800-luvulla säveltämän ihanuuden innoittamaa. Toki sanoitukset on kehitetty puhtaasti Disneyn piirrettyä varten. Henkilökohtaisesti tykkään enemmän Tschaikovskin näkemyksestä ;)
Constantem decorat honor

Poissa Mindora

• Vuotislainen
  • I'll love you just the way you are
« Vastaus #38 : Heinäkuu 08, 2013, 22:31:46 »
Nyt kyllä tekee mieli kunella Pocahontasta.
Mä niin rakastan Disneyn musaa. Kehon valtaa sellanen lämpöinen tunne aina kun kuuntelen niitä vanhoja biisejä tai katson leffoja. Miten jotkut asiat pinttyykin tonne takaraivoon, eikä ne koskaan lähde sieltä pois. Vähän niin kuin Disney-laulujen lyriikat.
better than firewhiskey