Kirjoittaja Aihe: Disneyn musiikki  (Luettu 7310 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

ennaahh

• Ankeuttaja
Disneyn musiikki
« : Lokakuu 28, 2008, 11:23:39 »
Oih, muistatteko kuinka lapsina katselitte näitä mieleenpainuvia leffoja monta kertaa päivässä ja kuuntelitte ihanaa musiikkia. Disneyn musiikki muistuttaa niin paljon lapsuudesta että niitä on aina välillä mukava kuunnella.

Itse en koskaan unohda näitä kappaleita "Tale as old as time" (Kaunotar ja Hirviö), "Part of your world" (Pieni Merenneito-89) tai "Can you feel the love tonight" (Leijonakuningas). Tietenkin nuo on tullut katsottua vain suomeksi.

Onko teillä jotain mielitiettyä disneyn kappaletta johon ette koskaan kyllästy? Mikä kappale on taas niin raivostuttava ettette enää ikinä halua sitä kuulla? Pidättekö enemmän alkuperäisversiosta vai suomidupeista?

Minger

• Ankeuttaja
Vs: Disneyn musiikki
« Vastaus #1 : Lokakuu 28, 2008, 15:46:57 »
Oih, Disneyn musiikit...! Etenkin Alan Menkenin sävellykset, siinä ei olekaan mikään turha mies. Noita lauluaj on kuunneltu lapsena niin paljon, että ne edelleenkin osataan ulkoa. Kun katsoo D:n klassikoita vuosien tauon jälkeen, voi äärinostalgisissa tunnelmissa vaikka laulaa mukana.

No, alkuperäinen kieli vai suomi. Tämä riippuu: koska ne on lapsena kuunnellut suomeksi, ne muistaa suomeksi ja se tuntuu itselleen sille ainoalle oikealle ja ensimmäiselle, mutta jotkut vain ovat parempia alkuperäisellä kielellä - joko siis englanniksi tai sitten tarinan mukaan alkuperäisellä kielellä - jotkut taas ovat parempia suomeksi. Itse kuuntelen mieluiten suomeksi, juuri siksi, että niin se on opittu kuulemaan, mutta mielenkiinnosta kuuntelen joskus englanniksikin. Vaikea on valita site The Kappaletta, enkä siis rupea sitä tässä tekemään. Joitakin leffoja on katsottu enemmän, joten niiden musiikit ovat enemmän selkäytimessä: Mulan, Leijonakuningas, Bambi, Liisa Ihmemaassa... Onhan noita monia. Mutta esimerkiksi Pientä merenneitoa tai Tarzania minulla ei ollut (ja onko Peter Pankin vielä Disneyn? Ei ollut sitäkään).

Poissa socialriot

• mimicry
  • Vuotislainen
  • make some noiz
    • Livejournal
  • Pottermore: RookSnitch105
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Marraskuu 23, 2008, 15:35:13 »
Täällä myös yksi joka pitää Disneyn musiikeista!

Näistä classikko piirretyistä ehdottomaksi suosikiksi on osoittautunut Viidakkokirjan kappaleet. I wanna be like you on ehdoton lemppari. Tuleehan sitä kuunneltua suomeksi ja englanniksi myös, enimmäkseen suomeksi, koska sen sellaisena olen pienestä asti tottunut kuulemaan.
Maija Poppasesta löytyy kanssa todella paljon suosikkeja kuten Chim chim cher-ee ja Supercalifragilisticexpialidocious. Etenkin ensimmäinen on musiikkina ihan älyttömän kaunis ja upea. Supercalifragilisticexpialidocious on taas kappaleena hauska ja pirteä.

Nykyäähän on näitä kaikkia Disneyn HSM, Camp Rockit sun muut joita tulee myös kuunneltua. Sen verran energistä ja iloista musiikkia on. Elokuvanakaan ei ole edes huonoja mielestäni.

Niin kuin ennaahh tuossa mainitsikin Leijonakuninkaasta tämän "Can you feel the love tonight" se on kanssa yksi kaunneimmista, mutta silti tulee enemmänkin kuunneltua näitä iloisempia, kuten Timon's hula! :-D

Disneyn musiikin rakasta ja siis olen. Näin vanhempana ihmisenä toivoisin että joskus mahdollisesti omat lapseni noita myös kuuntelisi.
It withers and withers.

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Life sucs and then you die.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Marraskuu 23, 2008, 15:56:20 »
Joo! En kuuntele Disneyn musaa mitenkään paljoa, mutta silloin tällöin pitää laittaa taustamusiikiksi youtubesta jotain. Leijonakuningas, Mulan, Kaunotar ja hirviö, tuhkimo, aristokatit... Ne on niitä minulle läheisimpiä. Ja tietysti Nalle Puhit ja Maija Poppaset sun muut... Juuri vähän aikaa sitten kuuntelin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan jonkun mulanin kappaleen kun oli taustana jossain muussa videossa. Sitten tuli pakottava tarve nähdä ko. leffa, mutta voi! VHS-hyllymme on kariutunut, eikä siellä ole melkein yhtään vanhaa kunnon lastenleffaa! Leijonakuningas siellä sitten oli, ja se piti katsoa. Ennen kuin eksyn kokonaan aiheesta, niin täytyy sanoa että pidän enemmän suomenkielisistä sanoituksista (vaikka eihän niissä nyt niin suurta eroa ole) mutta kuuntelen mielummin niitä alkuperäisiä. Tämä ei koske kaikkia, mutta valtaosaa kumminkin. Minäkään en omistanut montaa Disneyn leffaa, Pocahontasia en ole vieläkään nähnyt, sen kummemmin kuin Pinocciota tai Peter Paniakaan. Silti ne jotka omistin ja joita katsoin kavereilla on tullut katsottua kyllä niin monta kertaa ettei sormet riitä vaikka varpaat lisättäisi, mutta kaikista niistä muistan tuskin muuta kuin musiikin... Aah, ylistyksen arvoista!
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.

Pessi

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Marraskuu 24, 2008, 00:17:30 »
Täällä ei ole vielä taidettu mainita Hellfireä? Ehdottomasti Disneyn koko piirrettyhistorian ilmeikkäin ja tunteita tihkuvin laulu. ^^ Kirkkomusiikki, klassinen ja Tony Jayn ääni todella hivelevät korvia - ja liian usein ja liian kovalla kuunneltuna aikaan saavat sen, ettei tämän tytön kuulosta ole enää kuusikymppisenä jäljellä mitään. ;) Sanoituskin on aivan omaa luokkaansa; nykyään tuollaiset lyriikat eivät ikinä pääsisi kukkahattutätien sensuurista läpi. Erityisen rakas on laulun viimeisin säe (God have mercy on her, God have mercy on me but she will be mine or she'll burn), jossa Jayn ääni särkyy hetkiseksi. <3 Ah, sanat eivät riitä kuvailemaan tunteita, joita kyseinen kappale pinnalle nostattaa.

Nykyinen Disneyn musiikki on mennyt aivan onnettomaksi. Se on jotenkin aivan liian kaupallista ja lepsua. Niistä puuttuvat kaikki ne tunteet, joiden takia noita vanhempia biisejä jaksaa kuunnella yhä uudelleen ja uudelleen. P:

Poissa Chiida

• tussitatuoitu
  • Vuotislainen
  • Only children know what they are looking for
    • blogin tapainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Joulukuu 06, 2008, 20:31:29 »
Kaikissa lapsuudenaikaisissa disney -piirretyissä on aivan ihana musiikki, esimerkiksi Leijonakuninkaassa, Kaunottaressa ja Hirviössä, Tarzanissa ynnä muissa, mutta uudet leffat ovat musiikkinsa kannalta huonoja. Noissa disney leffojen kappaleissa on kivat sanat, koska nehän ovat siinä se pääidea, että sanat sopivat sisällöltään elokuvaan.

Joissain kappaleissa, esimerkiksi Herculesin I won't say I'm in love:ssa suomidubbi on aika surkea verrattun alkuperäiseen, mutta monet kappaleet ovat hyviä suomeksikin. Mutta juu, saisivat osata tehdä noihin uusiinkin leffoihin hyvää musaa :p
"What makes the desert beautiful," says the little prince, "is that somewhere it hides a well."

Kooppari

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Tammikuu 23, 2009, 01:35:46 »
^^ Tykkään paljon Disneyn musiikeista, ja ehkä osaan ulkoa noin 45% lauluista. On noita tullu sen verran katottua. Ehkä liioittelen, mutta jotain tuohon suuntaan. Klassikot on paljon parempia kuin uudet, ja niissä on paljon paremmat laulutkin.

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #7 : Tammikuu 25, 2009, 17:28:02 »
Disneyn musa <3. Melkein kaikki kappaleet on hyviä, tykkään kuunnella (ja samalla katsoa) niitä niin enkuksi kuin suomeksikin. Useimmiten kyllä tykkään enemmän suomenkielisestä versioista sanojen ja äänen osalta. Vaikka kyllä niitä sellaisiakin löytyy joissa suomenkielinen versio on kammottava. Esim. Herculesista oleva laulu Zero to Hero suomeksi vedettynä sai hiuskarvat nousemaan pystyyn... en ole nähnyt Hercules-leffaa, mutta kyseinen laulu pomppasi silmille kun seikkailin Youtubessa ja katsoin sen. Yhh...

"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #8 : Helmikuu 02, 2009, 13:00:13 »
Rakastan Disneyn piirrettyjä ja niiden musiikkia. Harmikseni en kuitenkaan ole löytänyt mistään paikkaa josta voisin hankkia soundtrackin :(

Mutta mutta... Osaan monet laulut ulkoa (suomeksi tietysti) ja Leijonakuninkaan Can You Feel the Love Tonight enkuksikin (lähinnä kiitos koulun kuoron, johon opettaja valitsi tuon kappaleen :).
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #9 : Helmikuu 04, 2009, 22:25:12 »
Täällä ei ole vielä taidettu mainita Hellfireä? Ehdottomasti Disneyn koko piirrettyhistorian ilmeikkäin ja tunteita tihkuvin laulu. ^^

Joo, mä oon samaa mieltä, Notriksessa Frollon laulu on jotain ihan parasta. Mä tykkään kuitenkin suomiversiosta enemmän, laulajan ääni on siinä jotenkin ylevämpi ja frollomaisempi. Käännöskin on musta ihan onnistunut, ja sama hieno sävelmä siinä tietysti on :) Kovin helposti kertsi jää päähän pyörimään

Hellfire/Nuo liekit (vai mikä liene dubatun laulun nimi onkaan) on ainoa Disneyn laulu, jonka mä osaan nimetä ja tunnistaa. Ei Disneyn leffoja tullut pienenä katsottua, ei meillä edes ollut telkkaa silloin kun mä olin ihan pieni, ja elokuvateattereissa me ruvettiin käymään vasta silloin kun mä olin yläasteella. Joitain Disneyn leffoja tuli silloin katsottua, joitain on tullut nähtyä myöhemmin, mutta en mä ole niihin mitenkään erityisen kiinni kasvanut. Viime vuosien Disney-tarjotaan mä en ole tutustunut ollenkaan (olisikohan Mulan viimeisin mun näkemä). Siksi varmaan musiikitkin on jäänyt vieraimmiksi, joskin tuo Hellfire/Nuo liekit kyllä sykähdyttää.

Musta on joka tapauksessa kiva, että Disneyn piirretyissä on niin paljon musiikkia. Nehän on melkein musikaaleja, joskin sillä erotuksella että niissä laulamaan puhkeaminen on jotenkin "luonnollisempaa" :)
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Minger

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Helmikuu 23, 2009, 18:54:35 »
Nykyinen Disneyn musiikki on mennyt aivan onnettomaksi. Se on jotenkin aivan liian kaupallista ja lepsua. Niistä puuttuvat kaikki ne tunteet, joiden takia noita vanhempia biisejä jaksaa kuunnella yhä uudelleen ja uudelleen. P:
Totta turiset Pessi (...mistinen)! Lainasin kirjastosta mm. Disney's original classics ja Disney Suosikit, ja jälkimmäisessä oli  Pikku Kanasesta ja Robinsoneista yhdet biisit, ja se ei enää kuulostanut Disneylle. Sääli, mutta onneksi meillä on vielä olemassa näitä ihania ikivihreitä sävelmiä (vielä tuuletan Alan Menkeniä!).

Miksen minä ole ikinä katsonut Maija Poppasta?! No, nyt ainakin olen kuullut Supercalifragilisticexpialidociousin sekä Chim Chim Che-reen, mutta vain ensinmainitusta pidin.

Olette varmaan myös huomanneet, että jotkin kappaleet ovat parempia suomeksi (tai muilla kielillä jos niikseen tulee). Kuten tuo Nuo liekit, frollomaisempi ääni. Myös I'll make a man out of you (Mulan) on suomenkielisenä minusta paljon miehisempi, sillä äänessä on voimaa ja tahtoa. Sanoituksetkin ovat osuvat. Tuulen värit Pocahontasista on taas mystisesti muuttunut matkallaan suomenkieliseksi, mutta jammaa sekin oikein kauniisti joitain käsittämttömiä sanoituksia lukuunottamatta.

Muistanpa eräällä toisella foorumilla jonkun luetelleen katsomiaan musikaaleja, ja siinä hän  luetteli pitkän listan Disney klassikoita. Voi hyvä ihminen, vaikka musiikki onkin ihanan suuressa osassa näissä lapsuutemme rakkaissa elokuvissa, ne eivät suinkaan ole musikaaleja (vaikka niitäkin on Broadwaylla esitetty). Miten vain, ihanaa että ihmiset arvostavat kunnon musiikkia (Alan Menken!! .... mitä? Ei, en ole pakkomielteinen).

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #11 : Elokuu 29, 2009, 09:28:47 »
Jos ei mistään muusta väliä, niin Disneyn musiikista kylläkin! Elokuvatkin osaavat olla hauskoja ja sydäntä koskettavia, mutta musiikki tuo siihen oman valtaisan tunnelmansa. Mitään lempparia en osaa mennä sanomaan, niitä kun on niin monia :)
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Corneille

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Lokakuu 03, 2009, 22:48:37 »
Cääään juu fiil thö looov tunaight... <33 Nyt sitten soi päässä. Pienessä merenneidossa on ihana musiikki. Ja tiätty leijonakuninkaassa. Myös bambissa on ihanat luontomusiikit. Varsinkin se sade musiikki, miten se nyt ikinä menikään. Valitettavasti on tullut nähtyä elokuvat suomeksi. Tosin olen nähnyt ihan alkuperäiset suomennokset, jotka ovat parhaat. En ole varma, mutta eikö näistä Disneyn leffoista ole tehty uusia suomennoksia...? Ja paranneltuja ym. muunnoksia. Alkuperäiset ovat parhaat. :>
Mä rupean kohta itkemään. Ei pitäisi kuunnella Disney musiikkia väsyneenä.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Lokakuu 06, 2009, 16:17:34 »
Itse olen aina tykännyt Disneyn musiikeista. Nyt, kun ei ole mahdollista katsoa leffoja, kuuntelen biisejä Youtubesta :). Can you feel the love tonight on tiestysti hieno, samoin Circle of life ja HAKUNA MATATA tietysti:DD. Pienestä merenneidosta Part of your world. Ainiin ja melkein unohdin Pocahontaksen Colours of the wind, kuuntelin sitä pienenä 24/7 !
Mielestäni jotkut kappaleet on suomenettu kivasti, mutta sitten taas jotkut on jotenkin köökköjä, useimmiten jatko-osat.
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Helmikuu 03, 2010, 18:35:02 »
Heh, siskoni inhoaa sitä kun soitan "Disney-humputusta" koneelta.

En voi sille mitään, mutta minusta nuo Disneyn biisit vain ovat tosi hyvää musaa vielä vuosienkin jälkeen. Pienenä osasin ulkoa suurimman osan Leijonakuningas II: biiseistä (joskus päivähoidossa oltiin jotain laulukilpailua, ja muita lapsia aina ärsytti kun minä lauloin niitä samoja biisejä aina vain uudestaan). Muutenkin tietyt Disney-leffat tuli katottua vähän turhan usein.

Parhaat musiikit on mielestäni Leijonakuninkaissa Pienissä Merenneidoissa ja Tarzanissa ja helmiä löytyy myös Mulanista, Pocahontaksesta, Aladdinista, Herculeksesta, Kaunottaresta ja Hirviöstä... Voisin luetella ihania Disney-biisejä vaikka loputtomiin.

Kielistä sen verran, että pienenähän se oli tietysti suomi, mutta näin vanhempana ja hieman kansainvälistyneempänä ja kielitaitoisempana olen löytänyt myös nuo englanninkieliset versiot. Sanoitukset ovat ehkä paremmat englanniksi, mutta ei suurimmassa osassa suomenkielisistäkään mitään vikaa ole. Olin myös hieman yllättynyt siitä ketä kaikkia suomalaisia laulajia Disney-äänien listoilta löytyy (mm. Laura Voutilainen, Arja Koriseva, Nina Tapio, Matti Ranin ja Merja Larivaara). Joskus suomalaiset äänet ovat minusta jopa parempia kuin alkuperäiset, niin kuin joku oli tuolla aiemmin maininnut, niin niissä on sellaista eläytymistä mitä joskus puuttuu alkuperäisistä.

//ennaah, et satu olemaan youtuben ennaahhagain, joka on laitellut sinne suomalaisten Disney-äänien laulajakoosteita?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2010, 19:36:21 kirjoittanut Raparperi »
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Punkki

• Hissun kissun
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Helmikuu 14, 2010, 18:58:43 »
Disney musiikit <3 voiko mitään sen ihanempaa ollakaan? :)

Lapsena tuli kuunneltua niitä suomeksi ja osasin ne ulkoa, nyt vähän vanhempana on tullut kuunneltua myös englanninkielisenä samoja biisejä, mutta silti en osaa päättää kummat jyrää; suomalaiset vai alkuperäiset?

Ehdottomasti kaikki Leijonakuninkaan laulut (1 & 2) ovat aivan mahtavia ja ihania! Myös Kaunotar ja Hirviö-elokuvan biisit ja Tarzanin, Notre Damen Kellonsoittajan, Mulanin, Aladdinin, Pocahontaksen ja Herculeksen biisit ovat ihania ja parhaita (molemmilla kielillä!) :)

Perheellä tuppaa välillä mennä hermot kun kuuntelen disney biisejä :D

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Helmikuu 16, 2010, 18:42:36 »
Tiesittekö muuten, että Disney- leffojen biiseistä on tulossa kokoelma- cd? Jostain satuin lukemaan tällaisen infon, muuta tietoa ei ole. Jos joku tietää enemmän, niin voi kertoa :D
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Helmikuu 16, 2010, 20:21:01 »
Oi jee. Hellfire. Se on mahtava, mutta minäkin tykkään Ahlapuron äänestä ja tulkinnasta eniten. Suomenkielinen käännöskin on onnistunut, vaikkakin ehkä hiukan alkuperäistä kainompi ("this burning desire"), niin minusta silti hyvin tyylikäs. Mitä monista uudemmista käännöksistä ei voi sanoa. Eikä kyllä alkuperäisbiiseistäkään. Toinen suosikkini on Megaran asenneveto I won't say (I'm in love), mutta Voutilainen vetää sen kyllä niin hyvin. Alkuperäislaulajan ääni ei minun korvaani ole kovin miellyttävä, mutta Voutilaisen on. Lisäksi Voutilaisen Megara kuulostaa jotenkin itsenäisemmältä ja vähemmän kiltiltä. Voutilaisen äänessä ja tulkinnassa on sekä voimaa että herkkyyttä. Eikä käännöksessä, jälleen, ole minulla valittamista. Kolmanneksi haluan erikoismainita Disney/Pixarin Toy Stor 2:n When she loved me-kappaleen, joka on minusta sydäntäsärkevä. Kaikkia näitä kolmea kappaletta yhdistää se, että ne ovat aivan olennaisia juonen kannalta ja paljastavat olennaisia taustoja hahmoista. Plus, että ne ovat musiikillisestikin minusta aika hienoja.

Nuo olivat kaikki 90-luvun tuotteita. Vanhempienkin leffojen musiikki lämmittää yleensä sydäntä millä kielellä tahansa jo pelkällä nostalgia-arvollaan, mutta onhan niissä oikeasti helmiäkin. Bernard ja Biancan alussa oleva Someone's waiting for you on kaunis. Itse olen laulanut nyt laulutunneilla niin Maija Poppasen Chim Chim Chereeta, Pinokkion When you wish upon a staria kuin Lumikin With a smile and a songiakin. Näitä on kiva itsekin koettaa jotenkin tulkita.
Lainaus
Joskus suomalaiset äänet ovat minusta jopa parempia kuin alkuperäiset, niin kuin joku oli tuolla aiemmin maininnut, niin niissä on sellaista eläytymistä mitä joskus puuttuu alkuperäisistä.
Minusta Leijonakuninkaan kappaleet ovat hyviä etenkin suomeksi - sävelmät tukevat tunnelmaa ja Elämän tien naislaulajan ääni on miellyttävän matala, eikä Tunnetko jo rakkauden riivi korvia samaan tapaan kuin Can you feel the love tonight. P-P Petelius Timonina on minulle ainut oikea Timon. Ja minustakin Mulanin Shangin ääni on suomeksi paljon alkuperäistä miehekkäämpi ja itse asiassa käännöskin niin hyvä, että sitä suomeksi, kiitos. Ja minä muuten fanitan Arja Korisevaa Pocahontaksena laulamassa Tuulen värejä - siinä on hieno kappale ja kunnon ääni. Ja Santeri Kinnunen miehekkäinen lauluäänineen on siinäkin leffassa, mutta Gibsonilla on kyllä hyvä ääni myös. Vaikka nyt vaikutan paatuneelta suomidubbien fanilta, niin kaikki kunnia silti alkuperäissanoituksille ja -tulkinnoille. Jokin pohja pitää olla, mistä sitä suomenkielistä versiota lähdetään työstämään.

Musiikin merkitys elokuvissa on iso. Tosin uudempien elokuvien lauluista en minäkään ole aivan innoissani. Karhuveljeni Kodan kappaleet olivat minusta ihan jotain kummallista ja kesti aikaa tottua I'm Still Here:en Aarreplaneetassa - siinä muuten biisi, jonka käännös ja suomitulkinta ei ole minusta niin onnistunut, vaikka leffasta kyllä tykkään. Ehkä random yhteislaulutuokio olisi vähän saattanut syödä sen leffan tunnelmaa. Mielikuva :D Mutta on se Disney-laulujen tyyli vähän kärsinyt. Kattoos sitten, miten tämä pien tuleva uusi Prinsessa ja sammakko hoitaa asiansa, käsittääkseni siinä musiikki ja laulaminen tulee olemaan taas isossa osassa. Hyvä niin, vai onko?

//edit. Kävin katsastamassa Prinsessan ja sammakon, ja suomenkielistä ääninäyttelyä täytyy vaihteeksi kehaista, minun korvaani oli taitavia ja miellyttävä-äänisiä laulajia. Ja biisitkin meneviä, en tosin vielä oikein osaa sanoa, mitä tykkäsin. Ainakin niitä oli paljon. Takanani istuva nainen huokaili useampaankin otteeseen "taasko ne laulaa, eeiiih?" :D Minullahan ei mitään laulamista vastaan ollut.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2010, 00:19:36 kirjoittanut Mirrekala »
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

Poissa Malicia

• holy fool
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Huhtikuu 17, 2011, 11:14:10 »
Prinsessa Ruususen Once Upon A Dream on varmaan kaunein biisi ikinä! Minulla on aina välillä Disney-kausia, jolloin sitten tulee kuunneltua mm. Viidakkokirjan ja Maija Poppasen biisejä. Prinsessa ja sammakko -elokuvan biisi Almost There on myös ihana, samoin kuin muutkin musiikit siinä. Kuuntelen Disney-musaa yleensä vihaisena tai masentuneena, en sitten tiedä mikä logiikka siinä on, mutta silloin vain tekee mieli jotain tällaista kuunnella.
Watch your heart when we're together
Boys like you love me forever

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #19 : Huhtikuu 17, 2011, 16:20:58 »
Ooh, Disney. Hieno kasvattaja.
Ihanimmat biisit? Huomaan edelleen kuuntelevani Herculeksen I won't say I'm in love:ta, I'll make a man out of you:ta... Aah, niitä on niin paljon. Huomaan vain laulavani niitä kunnolla mukana ja tuntuu taas olevan pieni ja silti ei tunnu olevan. Pienenä en nimittän rakastanut laulamista niin paljon kuin nyt. Ja minä muuten katson nämä aina kaikkein mieluiten suomeksi, en edes tiedä miksi. Aah, Disney <3
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #20 : Huhtikuu 17, 2011, 21:24:20 »
Täällä myös yksi Disney-musiikin rakastaja! o/

Mullahan löytyy koneelta lähemmäs 200 Disney-biisiä ja niitä tulee kuunneltua ihan säännöllisesti Disney-fiiliksen yhtäkkiä iskiessä :) Kersana osattiin kaverin kanssa lähes kaikki biisit ulkoa ja laulettiin aina kovaa mukana leffoja katsottaessa ^^Kyllä mä yhä muistan suurimman osan biisien sanoista, mutten enää ihan niin täydellisesti. Ja itsehän myös olen katsonut Disneyt lähinnä pelkästään suomeksi. Uusimpia olen katsonut myös enkuksi, mutta jotenkin tykkään yhä suomen kielisistä versioista enemmän. Myönnän toki, että jotkut vitsit toimii paremmin englanniksi, mutta suomenkieliset ääninäyttelijät vaan osaavat hommansa omasta mielestäni niin loistavasti! Ja jotkut kommentit vaan kuulostavat suomalaisiin korviini hauskemmilta suomeksi, kuin englanniksi. Esimerkkini Mulanista kohta, jossa Mushu vasta esittäytyy Mulanille ja se Mulanin hepo ärhentelee sille, niin Mushu toteaa hauskasti että "Maahan Mansikki". Paljon hauskempi, kuin englannin kielinen "Down Bessy" :)

Mutta joo, eksyin ihan harhapoluille :D Biiseistä vielä sen verran, että omia all time favouriteja on mm. Se on kuin yö, Tunnetko jo rakkauden, oikeastaan kaikki biisit Bambista (ja nimenomaan ne alkuperäiset. Uudet dubbaukset on ihan perseestä :/) ja Once upon a Dream (en muista nyt tähän hätään sen suomen kielistä nimeä). Toki tykkäilen kaikista Disney-biiseistä, mutta näihin en koskaan kyllästy :)
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Narja

• siivet paidan alla
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowMist27677
« Vastaus #21 : Huhtikuu 18, 2011, 00:01:18 »
Kuinka niin katsonut pienenä? :D
Itsellä ainakin tulee niitä vieläkin katsottua lähes säännöllisin väliajoin, tietenkin samanhenkisessä seurassa^^
Lempparia on toooosi vaikea nimetä.. Pienen Merenneidon laulut ovat ihania, mutta oih, niin kaikki muutkin :D En nyt kyllä osaa yhtään laittaa järjestykseen, en millään.. :D

Minä myös, kun olen laulut pienenä kuullut suomen kielellä, niin se on jotenki "oikeaksi" jäänyt, mutta kyllä se on kiva niitä välillä englanniksikin kuunnella, erityisesti Herculeksen ja Aladdinin laulut ovat englanniksi hienoja, pidän Megaran, Aladdinin ja Jasminen äänistä suunnattomasti^^
Ääninäyttelijöistä en osaa mitään sanoa kun en noita muutenkaan seuraile, mutta täytyy myöntää että suomalaiset osaavat asiansa hienosti!

-Narja
Raise your glass for me

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #22 : Tammikuu 05, 2012, 02:40:52 »
Rakastan Disneyn elokuvamusiikkia. Eniten tulee kuunneltua Leijonakuninkaan, Kaunottaren ja Hirviön, Mulanin, Notre Damen kellonsoittajan ja Pienen merenneidon (-99) musiikkia.

Disneyn musiikissa on tunnelmaa, tunnetta, voimaa ja taikaa.

Kuuntelen näitä aina suomeksi, sillä kuten Dubbaus-keskustelussa kerroin, niin en pidä englanninkielestä animaatioissa. Laulut tosin kuulostavat yleensä ihan kauniilta, mutta kyllä minä enemmän pidän niistä suomeksi. Ne on kuitenkin pienenä nähnyt aina suomeksi, joten se on minulle se "ainoa oikea" ääniraita. Kuuntelen tosin Leijonakuninkaan kappaleita myös ranskaksi, saksaksi, italiaksi, espanjaksi, norjaksi, ruotsiksi ja unkariksi.
Ns. oikeaan tunnelmaan pääsen kuitenkin vain suomidubilla ja hyvin lähelle sitä saksan dubilla.
Pakko hehkuttaa, että Aladdinissa on todella mahtava kuoro suomidubissa ja muutenkin dubbaus on todella onnistunut!

Tunnetko tään rakkauden ja Tyttö sekä hän -ovat minusta ihanan romanttisia kappaleita.

Jylhäkallion kuningas ja Notre Damen kellot ovat todella mahtipontisia (etenkin jälkimmäisessä se kuoro) ja tunnelmallisia. Ja laulajan (Antti Pääkkönen) ääni on todella hyvä. Äitinkin on sanonut, että hänellä on todella hyvä ääni.

Tuulen värit -kappaleessa puolestaan on todella hyvät sanat.

Kuuntelen näitä myös paljon erilaisina instrumentaaliversioina, esim. Magic Philharmonic Disney Orchestran esittämiä kappaleita. Uusin löytöni on Disney's Fairy Tale Weddings -albumi, jossa on todella kauniita hääsovituksia Disneyn kappaleista.

Tilasin vähän aikaa sitten Leijonakuninkaan suomalaisen soundtrackin, kun viimeinkin löytyi, eikä hintakaan päätä huimannut. :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2012, 21:07:33 kirjoittanut Mansikkarahka »

Poissa La Mariposa

• Järjettömyyden keskuksessa sijaitsevan selli numero 138:n virallinen hallitsija
  • Vuotislainen
  • I'm beautiful in my way, coz god makes no mistakes
« Vastaus #23 : Tammikuu 10, 2012, 21:55:35 »
Tuulen väreissä on mielettömät taustaefektit. Ne on olleet mun mielestä ihan pennusta asti tosi upeat.
Elämän tien sanat ovat myös jotain niin mieletöntä, että huhhuh.
Suudelmien siltaa hoilattiin siskon kanssa TODELLA paljon joskus pienempänä.. :D
Aalloissa siis -biisiä olen aina rakastanut. Jo pikkuisena kakarana "simpukat jammaa, ei muista mammaa" -kohta on kikatuttanut, ja niin se tekee vieläkin.
En saa rakastaa... Se on hieno biisi. Todella onnistunut suomennos, mutta tämä on niitä harvoja Disney-biisejä, joissa kallistun alkuperäisversion eli I won't sayn puolelle... Toisaalta, voiko näitä kahta edes verrata?
Well, I never saw it coming, and I should've started running a long, long time ago.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #24 : Huhtikuu 14, 2012, 12:20:15 »
Rakastan Disneyn klassikoiden musiikkia ja kuuntelen tälläkin hetkellä koneelta sellaista, kuin  Tunnetko tään rakkauden suomenkielisenä siis elokuvasta Leijonakuningas.

Rakastan lähes kaikkia <3

Uusimmat ns. "Disney-tähdet" oksettavat minua. Jonas Brothers, Miley Cyrus, Selena Gomez, Demi Lovato yms. u know:c

Suosikit: (finnish)
Tunnetko tään rakkauden
Tuulen värit
Se on kuin yö
Vallan saan
En saa rakastaa
Villejä
Tyttö sekä hän

Englanninkielisiä en kovin paljon englannin kielisiä kuuntele, mutta teimme tanssin kappaleeseen Under the sea ja se muodostui todella tärkeäksi ;))

-annipsi-
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2013, 15:03:48 kirjoittanut annips »

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #25 : Huhtikuu 21, 2012, 15:25:21 »
^Jellonakuningas-leffaa katsoessa (okei, olen sen vain muutaman kerran katsonut, mutta kuitenkin) suomenkielinen versiokin ajaa asiansa, vaikka yleensä pidän englanninkielisistä alkuperäisversioista ihan kaikessa. Tosin suomenkielistä ääninäyttelyä täytyy kehua.

Mutta siis... Leijonakuninkaan lopputeksteistä löytyvä Can You Feel the Love Tonight, ihan siis Elton Johnin alkuperäisversiona (vaikkei itse leffassa laulettava pätkäkään huono ole) on varmaan suosikki Disney-kappaleeni ikinä. :D Kaikessa imelyydessään sen sanoma on tosi kaunis, varsinkin kun kappale on ovelasti tavallaan sanoitettu lapsille olematta kuitenkaan lastenlaulu. Yksinkertainen ja kaunis sovitus ja melodia on mahtava.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #26 : Huhtikuu 26, 2012, 19:55:45 »
Oih, Disney! <3 yksi ikuinen Disney-fani ilmoittautuu!

Mulle ainoa oikea kieli on suomi, oon niin tiiviisti kasvanut suomenkielisten versioiden parissa. Toki olen nyt "vanhemmalla iällä" kuunnellut myös alkuperäisiä versioita ja ne ovat myös todella hyviä.

Omia suosikkejani ovat Belle Kaunottaresta ja hirviöstä. Koko elokuva on yksi lemppareitani ja Gaston on maailman miehisin mies <3 lisäksi esitin kysyisen kappaleen pienessä musikaalissa, jonka teimme luokkamme kanssa (köh, olen siis ammattikorkeakoulussa). Pakko mainita myös, että kaikista yli 20 biisistä jotka musikaalissamme oli, vain KOLME oli muuta kuin Disneyta :D

Pakko listata myös Olen täydellinen Oliverista ja Kumppaneista. Se on se Rusetti-koiran biisi. Esitin myös tämän musikaalissamme. Ihan jäätävää meininkiä :DD

Prinsessa ja Sammakko-elokuvasta pidän noin muutenkin, mutta jazz ja soul kolahtaa kyllä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin lujaa, että huhhuh. Tämä on siitä harvinainen elokuva, että tässä tykkään enemmän englannin kielisestä versioista, ehkä siksi että olen "oppinut" katsomaan sen englanniksi. Erillisiä suosikkeja ei ole, sillä kaikki biisit on niin pirun hyviä.

Muut suosikkibiisit ovat:
Niin kuin mies
Heijastus
Totta gospel on (onko tää edes se virallinen nimi? engl. gospel truth)
En saa rakastaa
Unelmiin mä jään
Vieraamme
A whole new world

Mutta oikeasti kun miettii niin minulle kyllä kelpaavat lähes poikkeuksetta kaiki Disney-piirrettyjen musiikki :) nyt on ehkä pakko viikonloppuna vohkia kotikotoa muutamat dvd:t mukaan.
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Gatyena

• Taiteellinen kirjatoukka
  • Vuotislainen
  • Outo hyyppä maton alla
  • Pottermore: DustAuror27790
« Vastaus #27 : Helmikuu 10, 2013, 20:49:23 »
Ah. Diseny- musiikki. Ehkä ihaninta musaa ikinä. Pienestä pitäen olen ollut Disney-fani ja esim. sellaiset elokuvat kuin Notre Damen Kellonsoittaja, Leijonakuningas, Pieni Merenneito, Prinsessa Ruusunen ja Kaunotar ja Hirviö on tullut nähtyä vaikka kuinka monta kertaa. Olen aina ihan fiiliksissä kun pääsen kuulemaan  musiikkia noista leffoista. Kielelläkään ei ole oikeastaan mitään väliä. Suomi tai englanti menevät molemmat ja yleensä valitsenkin elokuvan ääniraidan fiiliksen mukaan. En nimittäin ainakaan vielä ole löytänyt mitään valittamista kummassakaan kielivaihtoehdossa sillä suomenkielinen dubbaus ja laulujen käännökset ovat ainkain tähän asti olleet täyttä laatua ja nautittavaa kuunneltavaa.

Mitä taas suosikkibiiseihin tulee niin siihen en osaa oikein sanoa mitään sillä en vain osaa laittaa noita biisejä paremmuus järjestykseen. En vaikka miten yrittäisin. (Mitä? Toivotontako? Ehei suinkaan ;).) Mutta en vain saa tarpeekseni noista biiseistä. Ja jos rupeaisin listaamaan niitä tänne listasta tulis niin pitkä ettei sitä kukaan jaksaisi lukea. (Luultavasti törmään joku päivä ihmiseen joka kysyy että miten voin enää tässä iässa kuunnella Diseny- musaa. Sehän on ihan lapsille suunnattua. Mutta en vain voi lopettaa. Mitään inhokkiakaan on todella vaikea sanoa sillä tähän mennessä olen nauttinuta jokaisesta näkemästin Disney- elokuvasta ja niiden lauluista täysillä.)

Nykyäähän on näitä kaikkia Disneyn HSM, Camp Rockit sun muut joita tulee myös kuunneltua. Sen verran energistä ja iloista musiikkia on. Elokuvanakaan ei ole edes huonoja mielestäni.
Tätä mieltä olen itsekkin. HSM:t on tullu nähty useampaan kertaan ja Camp Rock kerran ja olen kyllä tykännyt. joskus Olen jopa ihmetellyt ihmisiä jotka moittivat HSM:n tyylisten leffojen pilanneen alkuperäisen Disenyn,koska minusta asia ei kuitenkaan ole näin. Mielestäni tuon tyyliset elokuvat ovat mukava lisä yhä kasvavaan Diseny-leffojen kirjoon.
"Välistä täytyy olla vihoissaan. Jok'ikisellä Nyytillä on oikeus suuttua. Mutta Muumipappa on vihoissaan väärällä tavalla. Hän ei puhalla mitään ulos, hän vetää kaiken sisään." -Pikku Myy-

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #28 : Helmikuu 11, 2013, 12:03:41 »
Tätä mieltä olen itsekkin. HSM:t on tullu nähty useampaan kertaan ja Camp Rock kerran ja olen kyllä tykännyt. joskus Olen jopa ihmetellyt ihmisiä jotka moittivat HSM:n tyylisten leffojen pilanneen alkuperäisen Disenyn,koska minusta asia ei kuitenkaan ole näin. Mielestäni tuon tyyliset elokuvat ovat mukava lisä yhä kasvavaan Diseny-leffojen kirjoon.

Eiväthän nämä mitään Disney-klassikkoja yritä ollakaan eivätkä myöskään vedä vertoja klassikoille, mutta mielestäni ja monen muunkin tuttuni mielestä (mukaan lukien yksi raskaamman musiikin nimeen vannova, näin välihuomautuksena) HSM-leffat ovat omassa lajityypissään erinomaisia. Näyttelijät ovat kuitenkin ihan hyviä ja musiikkikin on hyvää ja tanssikohtaukset hienoja, ja minusta juonikin on ihan ok, vaikka alan ehkä olla liian vanha niille. Camp Rockin oln kertaalleen nähnyt, eikä se kyllä ollut yhtä hyvä kuin HSM. Mutta pointtina siis, että klassikoitten vertailu näihin on aika tuhraa, koska eri genreä edustavat. Ja makuasioista voi tietysti kiistellä.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #29 : Helmikuu 11, 2013, 15:43:21 »
Onhan Disneyllä aika kivasti hyvää musiikkia. Mutta vain pari kappaletta on itselläni noussut sellaiseksi ylivoimaiseksi suosikiksi. Ehdoton ykkönen on Se on kuin yö (koska Sami Aarva nykyään tosin Samuel Ananta<3), tykkään myös todella paljon A Whole New Worldistakin eli alkuperäisestä versiosta, mutta tuo suomenkielinen vie voiton kertaheitolla.
Tangledin I See the Light on sitten se toinen suosikki. Aivan tavattoman kaunis kappale. Suomenkielisestä versiosta en kyllä pahemmin välitä, mutta se taitaa mennä kyllä ääninäyttelijöiden piikkiin, sillä he eivät vain olleet mun mielestä rooleihin sopivia.
Muita sellaisia hyviä, joita tulee aina silloin tällöin kuunneltua ovat Can You Feel the Love Tonight, Go the Distance (Grabeelin versiona), A Dream Is a Wish Your Heart Makes (Circle of Starsin versiona) ja Chim Chim Cher-ee.
Mitä tulee HSM ja muihin, niin on todettava että kyllä ne jotkut ovat ihan hyviä. Varsinkin HSM:n ja Jo Brosien biisit on todella hyviä.

//5.6.-13 Tajusin eilen Oliver ja kumppaneita katsoessa, että olin unohtanut yhden kappaleen. Ko. elokuvan Ei nyt siis surra-kappale (tunnetaan kaiketi myös nimellä Miksi murehtisin?) on aivan loistava!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2013, 10:21:12 kirjoittanut tirsu »
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #30 : Helmikuu 12, 2013, 22:20:24 »
Oih, Disney -musiikki :) Täällä siis puhuu henkilö, jonka kännykkä on ladattu täyteen Disney -biisejä. Niitä kuuntelen koulumatkoilla, yksikseni kotona ja aina kun kukaan ei näe. Niihin tehdään omia sanoja ja niiden mukana tanssitaan. Saattaapa tulla muutamia upeita hahmoimitaatioitakin päästettyä suusta ulos.
Suosikkibiisini riippuu lähes kokonaan tilanteesta ja mielialasta. Kun haluan tunnelmoida oikein kunnolla, valinta on "The circle of life" tai "I see the light". Skotlantiseikkailufiiliksissä kuuntelen "Touch the sky", unelmoidessani "A dream is a wish your heart makes" ja treenibiisiksi käy "I'll make a man out of you". Hulluttelukappaleina loistavat mm. "Everybody wants to be a cat" ja "Hakuna matata". Nostalgiamielessä kuuntelen biisejä suomeksi, muulloin englanniksi.
En edes pysty luettelemaan kaikkia mahtavia kappaleita, mutta pääsääntöisesti joka mielentilaa varten löytyy oma Disney -biisi. On se musiikki vaan niin hienoa!
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #31 : Helmikuu 17, 2013, 23:00:38 »
Suurena Disney fanina kuuntelen tosi usein disneyelokuvien kappaleita. Koska katon lähes kaikki animaatiot dubattuna, luonnollisesti suomenkieliset versiot ovat meikäläistä lähellä. Monet Disneylauluista soi Mp3-soittimessani ihan päivittäin. Suosikkejani ovat:
Aina soi näin Notre Dame /Notre Damen Kellonsoittaja
Auta, oi luoja /Notre Damen kellonsoittaja
Arabian yöt /Aladdin
Ei kaveria parempaa /Aladdin
Kulkuri /kaunotar ja  Kulkuri
Siiamin rotukissat /Kaunotar ja kulkuri
Kanssasi sun (Nurmimaan versio)/Pieni Merenneito
Onnettomat sielut (vanha versio)/pieni Merenneito
Villejä / Pocahontas
Niin kuin mies / Mulan
En saa rakastaa /Hercules
Pieni huhtikuun sade /Bambi
Paras kappale, mitä koskaan olen elokuvissa kuullut ja nostatti uudelleen rakkauteni Disney elokuvia kohtaan on Sävelmä Tää elokuvasta Bambi, Jukka Kuoppamäen tulkitsemana. Tämä nostattaa kyyneleet poskille ja kylmät väreet iholleni. Upea laulu.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #32 : Maaliskuu 31, 2013, 17:31:15 »
Aladdinin 'A whole new world' (eli 'se on kuin yö') on aivvan ihana nyt kun vähän aikaa sitten löysin sen jostain. Ja kun joskus pienenä katsoin Alddinia niin tykkäsin suomiversiosta.:)
Ja joskus pidin kovasti Mulan-elokuvien lauluista. Niitä sitten opettelin ulkoa..:D

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #33 : Huhtikuu 22, 2013, 17:16:36 »
Minä olen vähän aikaa nyt kuunnellut ihan fiiliksissä Aladdinin "Arabian Nights" -kappaletta, pahus vain on alle puolentoista minuutin mittainen. En ole koskaan ollut ihan hirveän innoissani Disneyn balladeista, mutta jotkut näistä vähän kieroutuneemmista ja pahiksella äänellä lauletuista ovat loistavia.

Mulanin "I'll Make A Man Out Of You" ja monet Leijonakuninkaan (ja myös kakkosen!) laulut ovat myös kestosuosikkejani ;)

Ai niin. Mulanin hiustenleikkauskohdan musiikkia eeppisempää ei kyllä helpolla löydy!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2013, 17:20:11 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Lunar

• In Noctem
  • Vuotislainen
  • Pottermore: OwlPurple13890
« Vastaus #34 : Huhtikuu 22, 2013, 22:47:49 »
Jaahh... Mitäs voisin Disneyn musiikista sanoa? No vaikka että rakastan ♥ Useimmat kappaleet ovat niin mahtavia, etten oikeastaan edes keksi sanoja. Se eeppisyyden määrä on ihana ja sanat... Disneyn sanat ovat kertakaikkisen mahtavanihananloistavanparhaita. Okei, nyt alkaa mennä hehkutuksen puolelle, mutta mitäs sille voi, kun se on totta?

Omat suosikkini löytyvät pääsääntöisesti Leijonakuninkaasta, sillä se on lempi Disney-elokuvani (tapaan yhä katsoa sen n. joka toinen viikko), mutta lemppareita löytyy kyllä muistakin elokuvista. Tähän hätään voisin listata lempibiiseikseni ainakin
Circle of Life
One of Us
We are one
Can you feel the love tonight
He Lives in You
Be Prepared
My Lullaby
I Just Can't Wait to Be King
Love Will Find a Way
Colours of the Wind
I'll Make a Man out of You
Bells of Notre Dame
Hellfire

Enempää ei juuri tähän hätään tule mieleen, mutta varmasti niitä on vielä lisää.

Nimet alkuperäiskielillä sen vuoksi, että kuuntelen noita biisejä monella eri kielellä ja joistain en osaa päättää mikä on se lemppari. Esim. We Are One:ssa tykkään oikeastaan yhtä paljon englannin-, suomen-, islannin- ja ruotsinkielisistä versioista. (Tuossa olikin sitten ne kielet, joilla pääsääntöisesti Disney-musiikkia kuuntelen.) Ja sitten taas One of Us:issa mielestäni ruotsinkielinen versio on paras, Circle of Life:ssä suomenkielinen ja Colours of the Wind:issä islanninkielinen. Se todellakin vaihtelee paljon.

En ole läheskään kaikkia Disney-leffoja nähnyt, joten saatan olla missannut vaikka mitä ihania biisejä, mutta olen korjaamassa asiaa. Minulla on nimittäin suunnitelmissa pitää itseni kanssa jonkinlainen Disney-klassikko maraton, joka siis tarkoittaisi sitä, että katsoisin joka viikko yhden Disney-klassikon. (Eihän siihen mene kuin se 50 viikkoa... huh huh, ihan hirvittää). Tai ehkä pidän sen kesällä, niin että voin katsoa useammin. Mutta nyt eksyin jo aiheesta. Tämän kertomisen tarkoituksena oli se, että voin löytää vaikka mitä ihania kappaleita ja saattaa vaikka jossain vaiheessa tulla tähänkin viestiin lisäystä (epäilen kyllä, olen sen verran huonomuistinen, että olen varmaan tämänkin kirjoittamisen unohtanut jo huomenna).
The end
The songwriter's dead

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #35 : Huhtikuu 23, 2013, 10:10:06 »
Minä hauskuutan itseäni kuuntelemalla youtubesta tykkäämiäni Disney-lauluja "oikeilla" kielillä. Ts. Aladdinin mattolentoa arabiaksi, Mulanin morsiamenvalmistelulaulua ja sotilaskoulutuslaulua mandariinikiinaksi, Notre Damen kellolaulua ja Frollon helvetintulilaulua ranskaksi jne. Harmi kyllä Pocahontasin lauluja ei ole dubattu powhatanien kielelle ;)
Constantem decorat honor

Poissa Clayrien tytär

• Poni, ei aasi <3
  • Vuotislainen
  • Valitseeko kulkija tiensä vai tie kulkijansa?
« Vastaus #36 : Toukokuu 09, 2013, 23:36:25 »
Sana "Disney" tuo mieleen lapsuuden, jolloin osasin varmaan luetella ilmestyneet elokuvat sekä ilmestymis- että aakkosjärjestyksessä :D

Kuuntelen mielelläni Disneyn musiikkeja eri kielillä. Tarzanista You'll be in my heart löytyy puhelimesta niin englanniksi (luoja että rakastan Phil Collinsin ääntä), suomeksi kuin ruotsiksikin. Mulanista osaan laulaa ulkomuistista Reflectionin senkin kolmella kielellä. Kaksin karkuteillä I see the light viroksi ja norjaksi on ihana. Can you feel the love tonight, joka onkin tässä topicissa useamminkin kuin kerran mainittu, menee englanniksi mutta ai että inhoan suomenkielistä verseä. Ylipäätään en ole juuri koskaan pitänyt Leijonakuninkaan lauluista. Karhuveljeni Kodasta No way out ihana englanniksi (Phil Collins!), tai oikeastaan millä kielellä vain :) Ja ei sovi unohtaa lapsuuden suosikkia Kaunotarta ja Hirviötä :D

En pidä Pienen Merenneidon musiikeista, hyi (anteeksi kaikille jotka pitävät), samaten Prinsessa Ruususessa. En myöskään ole hurmaantunut Prinsessa ja Sammakon soundtrackeille.

Loraxissa oli ihan jees soundtrackit, pikkuveikka rakastaa Let It Growin Suomi-verseä :)
Hot stuff Hufflepuff! We work hard and we play fair
Allright, we polite, loyal, huffling day and night
Hands up Hufflepuff! We don't sweat the small stuffs, no~~

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Toukokuu 11, 2013, 00:18:19 »
Prinsessa Ruususen musiikki ei olekaan täysin Disneyn sävelseppojen tuotantoa, vaan Pjotr Tschaikovskin Prinsessa Ruusunen -balettia varten 1800-luvulla säveltämän ihanuuden innoittamaa. Toki sanoitukset on kehitetty puhtaasti Disneyn piirrettyä varten. Henkilökohtaisesti tykkään enemmän Tschaikovskin näkemyksestä ;)
Constantem decorat honor

Poissa Mindora

• Vuotislainen
  • I'll love you just the way you are
« Vastaus #38 : Heinäkuu 08, 2013, 22:31:46 »
Nyt kyllä tekee mieli kunella Pocahontasta.
Mä niin rakastan Disneyn musaa. Kehon valtaa sellanen lämpöinen tunne aina kun kuuntelen niitä vanhoja biisejä tai katson leffoja. Miten jotkut asiat pinttyykin tonne takaraivoon, eikä ne koskaan lähde sieltä pois. Vähän niin kuin Disney-laulujen lyriikat.
better than firewhiskey