Kirjoittaja Aihe: Erilaisia käsialoja  (Luettu 17936 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Alde

• Se joku tylypahkalainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Erilaisia käsialoja
« Vastaus #100 : Heinäkuu 14, 2011, 01:25:33 »
Minulla ei koskaan ole ollut sitä kaunista stereotyypistä "tyttökäsialaa" sillä usein minulla on tarve saada ylöskirjoitettua niin paljon kuin mahdollista nopeasti. Vasenkätinen kun olen, niin kirjoittava käsi myös suttaa tekstiä vähän väliä - mutta useimmiten siitä kuitenkin saa selvää.
Äidilläni vasta on outo kirjoitustyyli (hänkin on siis vasenkätinen); hän kääntää paperin 90 astetta vasemmalle ja tavallaan kirjoittaa kaiken ylöspäin. Käsiala on sellainen kaunokirjoituksen ja sutun yhdistelmä, joka joidenkin mielestä on hädin tuskin luettava. Itse olen kyllä oppinut lukemaan sitä ajan myötä :)
Oliver Phelpsin nimmari muistikirjassa 11.7.2011
Oli saada kutsun Tylypahkaan mutta jostain syystä sitä ei koskaan tullut...

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #101 : Heinäkuu 24, 2011, 23:48:04 »
Minun käsialani on siistiä ja (omasta mielestäni) selkeää. Kuitenkin eräs sijainen valitti sen olevan liian tasaista (niinpä, toisten käsialasta ei saa selvää ja minun oma on _liian tasaista_) ja liian samankokoista koko ajan. :D
Noh, ollessani 13-vuotias, angstaava teini käsialani oli aivan tajuttoman pientä. Nyt lukiessani vanhoja kirjoituksiani en meinaa saada siitä mitään selvää. Viime vuoden aikana huomasinkin käsialani kasvaneen melkoisen paljon sitten noiden, ah, villien nuoruusvuosien. Silloin sain mahtumaan yhteen ruutupaperin ruutuun varmaan 4-5 kirjainta, nyt korkeintaan kaksi :D Nyt lukion alkaessa taidan alkaa taas pienentämään käsialaa, josko vihkokustannukset hieman pienenisivät.
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #102 : Joulukuu 23, 2011, 15:05:36 »
Minun käsialani riippuu kynästä, uskokaa tai älkää! Tussilla kirjoittaessani tekstistä tulee pyöreää, isoa ja suttuista. Kuulakärkikynällä taas normaalia ja kulmikasta. Lyijytäytekynällä tulee normaalia ja pientä. Edellä mainittu on lempparini.
 Kysymys: Mitä mieltä rakkaat vuotislaiset ovat luokittelusta käsialan mukaan?
Esim. ''Jonkun käsiala on isoa ja sotkuista, se on selvästi pojan kirjoittama.''
Minun mielestäni tuo ei ole totta, sillä kaikilla on henkilökohtainen käsiala, erilainen kullakin. Mielipiteitä?
Hey! You just lost The Game.

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #103 : Joulukuu 23, 2011, 18:28:23 »
Mulla on omasta mielestäni hyvä ja helposti luettava käsiala, mutta silti kaikki sanovat että se on sotkuinen eikä siitä saa selvää... En ole ikinä tajunnut. Mulla on sellainen hybridikäsiala, puoliksi tekstausta ja puoliksi "kaunoa", ja kyllä se mun mielestä on ihan selkeä. Mutta ehkä se johtuu vaan siitä, että mun isällä on sellainen tosi hämärä käsiala mistä kukaan ei saa selvää, joten omani näyttää siihen verrattuna suoraan oppikirjasta repäistyltä. Osaan kirjoittaa myös vasemmalla kädellä, mutta sillä kirjoittaessa käsialani näyttää lapsekkaalta ja vähän haparoivalta harjoituksen puutteen takia. Eli mun vasen käsi on ikään kuin viitisen vuotta oikeaa kättä jäljessä.

Jospa heittäisin ihan käsialanäytteet tähän.
1. Tässä siis normaalia käsialaa sekä muutama pikainen muunnos.
2. Vasemman käden tekstinäyte, joka on tosin hieman tavallista sotkuisempi kun en saanut kättä tuettua mihinkään ja piti kirjoittaa "ilmassa". Siinä olen surkea molemmilla käsillä!

Ja mitä tulee näihin luokitteluihin käsialan mukaan, inhoan niitä. Ei käsiala kerro sukupuolta, eikä sukupuoli käsialaa. Eikä sukupuoli kerro ihmisestä mitään. Ja vaikka olisi kuinka sotkuinen käsiala, ei se tarkoita että olisi matemaattisissa aineissa luonnonlahjakkuus. Ainakin peruskoulussa niitä kymppejä saivat tasaisesti sekä siististi kirjoittavat että sotkuisesti kirjoittavat.
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."