Kirjoittaja Aihe: Tylypahkan koulukirjojen uusintapainosta koskeva adressi.  (Luettu 22601 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Time

• Ankeuttaja
//Suru siivos.

Adressi löytyy Tästä

Lainaus
Kuten monet tiedämme J.K. Rowlingin, joka tänä päivänä on monen nuoren ja lapsen tie kirjojen maailmaan (Kiitos siitä), on yksi niistä tekijöistä, jotka ovat palauttaneet kirjat muotiin. Jopa vanhemmat ihmiset nauttivat näistä, nykyajan, varmaankin, tulevista klassikoista.

J.K. Rowling kirjoitti vuonna 2001 hyväntekeväisyyteen kaksi teosta, Huispaus kautta aikojen ja Ihmeotukset ja niiden olinpaikat. Samana vuonna myös Suomessa ilmestyneet teokset ovat tätä nykyä loppuneet, ja varmasti moni niistä toivoisi uusintapainosta. Rowling kirjoitti kirjat salanimien Rauniolinnu Sipis ja Lisko Scamander, nämä Tylypahkan koulukirjoina esitetyt teokset. Adressin tekijälle on henkilökohtaisesti osoitettu kiinnostusta uusinpainoksista. Tammi on välittänyt toiveet eteenpäin, mutta yhden sana ei paljoakaan paina. Nyt te kaikki, jotka kaipaatte hyllyynne näitä kahta teosta, lyökää voimanne yhteen.

Näihin sanoihin ja näihin tunnelmiin. Olkaamme voitokkaita.

Päätin tehdä aiheesta adressin, sillä olemme pitkään keskustelleet kustannusyhtiö Tammen kanssa teosten uusinnasta. Ilmeisesti kysyntä ei vakuuta heitä (Luvat kuitenkin tähän olisi, käsitykseni mukaan). Vaikka ihmettelen kyllä asian kaikkia kantoja.

Itse adressi kertookin jo mistä on kyse, mutta tukekaamme sitä, sillä ajattelin sen voivan auttaa teitä ja meitä ketkä nuo uusintapainokset haluavat (Minä itse nimittäin en omista Huispaus kautta aikojen -teosta, ja hyväkuntoisena on ole löytänyt).

Huom. Lainaus on otettu adressista.

Muoks. Ohoh, jostakin syystä koko oli mennyt Huomautuksessa pieleen.

Niin ja tietysti, olin aivan unohtaa. Kiitokset kaikille allekirjoittaneille ja niille jotka aikovat allekirjoittaa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2009, 11:34:58 kirjoittanut Surumielinen »

Time

• Ankeuttaja
Vs: Tylypahkan koulukirjojen uusintapainosta koskeva adressi.
« Vastaus #1 : Syyskuu 03, 2008, 20:50:40 »
Aivan, pyytäisin myös teitä kertomaan mielipiteenne adressista. Vastustatteko sitä? Miksi? Luulletteko sen auttavan? Vai eikö siitä ole niin minkäänlaista apua. Haluatteko osallistua? Miksi?

Kertokaa mielipiteenne, mutta ei se tietenkään välttämätöntä ole.

Ja miettikää myös tätä: Varmasti muutamat ovat kysyneet asiasta Tammelta (Minullekkin on eräs kertonut mitä Tammi vastasi, vastauksessa kerrottiin, että toive on välitetty eteenpäin, mutta luultavimmin mitään ei tapahdu), ja pettyneet, sillä yksi ihminen on kuin hiekanjyvä autiomaassa, mutta suurimäärä hiekanjyviä on autiomaa, siis yhdistäkäämme voimamme.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2008, 21:17:25 kirjoittanut Time »

purr

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Syyskuu 03, 2008, 21:05:56 »
Allekirjoitin, sillä itse kovasti himoitsisin kyseisiä teoksia. Mielestäni on hyvä, että löytyy ihmisiä jotka jaksavat pistää tällaisia aluilleen, sillä kyllä suuri massa saa aina enemmän huomiota kuin yksi uikuttaja. :D Kaikki vain mukaan niin saatettaisiin päästä lueskelemaan Wronskin harhautuksesta ja ihmissusien ominaisuuksista.
-Purr

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Syyskuu 04, 2008, 15:47:28 »
Allekirjoitin, sillä haluaisin ainakin Ihmeotukset ja niiden olinpaikat, sillä nuo taikaeläimet kyllä kiinnostavat. Huispaus ei niinkään, mutta ehkä voisin harkita ostavani myös Huispaus kautta aikojen, liittyyhän se nyt kuitenkin Pottereihin aika kiinteästi. Ja hauskaa tietoa siinäkin on...
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

sirrrex

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Syyskuu 04, 2008, 16:44:00 »
Allekirjoitin myös, sillä olen himoinnut kyseisiä teoksia jo pitkään, ja en oo mistään löytäny käytettynä myytävänä. ;< Oon joutunut lainaamaan ne useaan otteeseen kirjastosta ja kovasti haluaisin omat teokset, että toivottavasti toimis. :'')

Time

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Syyskuu 04, 2008, 17:36:52 »
Aivan aivan. Minäkin voin sanoa, että Huispaus kautta aikojen -teosta en ole edes tainnut lukea. (Muistaakseni omistin joskus Ihmeotukset, mutta tätä nykyä kadonnutko? Tietysti ystäväni tuntien joku on voinut lainata ilman lupaa).

Juuri siinä on pointti, että hyväkuntoisena olisi teokset hauska saada. Ja epäilemättä kysynnästä ei olisi puutetta, ainakin kuvittelisin niin. Itsekkin asiasta Tammen kanssa keskustelin, ja tilanne näyttää pahalta. Näytetään siis, että me nuo teokset haluamme.

Spike

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Syyskuu 04, 2008, 18:25:03 »
Allekirjoitin.

Kovin surullinen olen siitä syystä, että näitä hienoja teoksia ei saa nykyisin kovinkaan helpolla. Ah, miten mahtavaa olisikaan, jos painos uusittaisiin. Itse en omista niitä.. Mutta se ei johdu siitä, etteikö se olisi samantekevää! Kaikilla Potterholisteilla pitäisi olla oikeus näihin kahteen opukseen :)

Ja kysyntä taas.. Miettisivät vain, kuinka nopeasti ensimmäinen painos meni. Tuskin toisestakaan jäisi kovin montaa kappaletta kaupan hyllyille pölyttymään.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #7 : Syyskuu 05, 2008, 09:06:56 »
Allekirjoitin. Mikä ettei, olen aiemmin vain lainannut kyseiset kirjat kirjastosta, mutta olisihan mukava omistaa ne :) Ainakin Ihmeotukset olisi todella mielenkiintoinen ja muutenkin molemmissa kirjoissa on mukavaa tietoa.

Ylénja

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Syyskuu 05, 2008, 21:54:03 »
Allekirjoitin... Molemmat teokset olen lukenut, mutta en omista kumpaakaan. Kirjastosta on tullut lainattua ja olisi ihan kiva saada omaksikin. Toivottavasti tulevat vielä joskus myyntiin.

Pitää vaan kerätä paaaaaljon nimiä listaan. Ei siinä muuta. n__n

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #9 : Syyskuu 06, 2008, 15:08:00 »
Aivan, pyytäisin myös teitä kertomaan mielipiteenne adressista. Vastustatteko sitä? Miksi? Luulletteko sen auttavan? Vai eikö siitä ole niin minkäänlaista apua. Haluatteko osallistua? Miksi?

Hyvät ihmiset, ettehän vastaa tähän topiciin pelkästään ilmoittaaksenne allekirjoittaneenne adressin. Käyttäkää hyväksi vaikkapa noita Timen laatimia kysymyksiä, jotta saataisiin kunnollista keskustelua aikaan :)

Tv. Aurori, joka juuri poisti hyvän satsin turhia viestejä.
Humor me.

Time

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Syyskuu 09, 2008, 06:59:51 »
Kuten Vilena sanoikin, minäkin toivoisin kehittävää keskustelua adressista. Toki allekirjoittaa saa, mutta tämä topic olisi ehkä enemminkin pohdiskelua sen hyödyistä, kuin lista niistä, ketkä ovat allekirjoittaneet? (Listahan löytyy adressin kanssa samasta paikasta).

En tosiaan ollut edes maininnut, mitä adressin kanssa tullaan tekemään. Se lähtee Tammelle (Yllätys yllätys) kun nimiä on tarpeeksi. Paljon sitten on tarpeeksi? Saa nyt nähdä.

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Syyskuu 09, 2008, 15:18:25 »
Käväisin allekirjoittamassa tuon adressin yhdeksänkymmenenkuudennen nimen, sillä tahtoisin kovasti ko. kirjoja. Kirjastosta olen ne kylläkin lukenut ja niissä oli paljon mielenkiintoista nippelitietoa. Ja vaikka nuo eivät nyt niin kovasti kiinnostaisikaan, niin kannattaa silti allekirjoittaa, ihan vaikka vain kannatuksen vuoksi! Nimiä kyllä tarvitaan lisää.

Uskon, että adressista voi olla hyötyä. Jos sen allekirjoittaisi vaikka tuhat ihmistä, se ilmaisisi Tammelle että kirjoille olisi kysyntää. Aina kokonainen nimiadressi yhtä enemmän vaikuttaa, vai mitä? Nyt vain adressi kaipailee lisää nimiä. Sadalla ei vielä pitkälle pötkitä.

Eipä tullut katsottua, kuinka vanha adressi on. Voisiko joku mainita? Jos se ei kovinkaan vanha ole, niin eihän nyt kamalaa nimilistaa vielä voi olettaakaan.
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Time

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Syyskuu 09, 2008, 17:41:17 »
Adressit muistaakseni keikuttelee 6 päiväänsä, joten eipä taida edes viikkoa esillä ollut? Kyllä, adressi on luotu 3.09.2008, joten emmepä me vielä voi tolkutonta listaa odottakaan. Mutta eipä tuota saa näin alussa vielä laakereilleenkaan jättää, muutenhan se unohtuu ja painuu muiden vähän kirjoitettujen adressien joukkoon. Siksi minä olin henk.kohtaisesti kertonut mm. Potterista pitäville ystävilleni asiasta, ja hyväksi havaitulla tavalla, he ovat kertoneet eteepäin.

Mutta sitten vain odottelemaan. (Ja jos tuntuu, ettei adressi lähdekkään, vaikka nimiä keikkuu jo useita sajota, ellei tuhansia, listoilla, tässä topicissa asiasta voi huikata. Tai vastaavasti yksityisviestillä minulle.)

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Syyskuu 09, 2008, 17:44:45 »
Ohhoh. Ihan hyvin adressi on kerännyt nimiä.

Itse luulen, että jos Tammi huomaa sen, että (anteeksi sanan toisto) ihmiset ovat kiinnostuineita ostamaan kirjan niinvoivat ne sitä painaa ja kustantaa lisää. Nykymaailmassa ajatellaan melkein aina ensin rahallisesti. :D

Ylénja

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Syyskuu 09, 2008, 20:51:06 »
Joo, ihan hyvin on tullut nimiä näinkin lyhyessä ajassa. Toivottavasti jatkuu samaa tahtia niin saadaan pitkä lista kerätyksi. :) Ja sehän on totta, että kaikki on nykyään kiinni rahasta. Eli jos vaikka jotain 1000 ihmistä allekirjoittaisi adressin, ne ihmiset siellä Tammessa ajattelisi että no mikäs siinä. Ryöstetään vaan tuhannelta ihmiseltä rahat ja voíla; meillä on kirjamme. ;) Jos ei tule pitkää listaa nimiä, tuskin ne uskoo, että niitä opuksia enää kannattaisi painaa, kun ei kysyntää ole ilmaistu niin selkeästi. Toivotaan, että adressi pysyy pinnalla ja nimiä tulee jatkossakin. ;>

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #15 : Syyskuu 10, 2008, 09:22:16 »
Mutta onko se asia kiinni pelkästään Tammesta ja sen päätöksistä? Entä jos Tammi (ja muut ulkomaiset kustantajat) ovat saaneet oikeudet painaa noita kirjoja vain yhden kerran/tietyn määrän -> rajoitettu erä? Eli jos nimiä tulee tarpeeksi, niin pitäisikö Tammen vielä sen jälkeen lähteä hakemaan lupaa uusintapainokseen jostain muualta?

Jokatapauksessa nuo kirjat olisi kiva saada itselle ja harmittaa, kun en niitä silloin joskus kaaaauan kaaauan sitten pystynyt hankkimaan. Toivottavasti tästä (=addressista) on edes jotain hyötyä :)

~Xanie

eikun hups, lukaisin tuon ensimmäisen viestin ja siinä taisi olla maininta, että tuo mainitsemani asia olisi kunnossa. No, jätän sen nyt kuitenkin siihen, ihan van tyhmyyttäni^^
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #16 : Syyskuu 10, 2008, 09:52:37 »
Minä olen aikaisemman kirjeenvaihdon perusteella jäänyt jotenkin siihen uskoon, että Tammella ei olisi oikeuksia uusintapainokseen, mutta saatan tietysti olla väärässä. Onko asia tarkistettu heiltä?

Hieno projekti, kävinkin jo eilen allerkirjoittamassa vetoomuksen, ja eiköhän tuonne saada vähän lisääkin nimiä. Kannattaisiko tuossa alkutekstissä ehkä mainita että nuo kirjat ovat käytettyinäkin erittäin kysyttyjä, ja nettihuutokaupoista niistä saa helposti maksaa 30-50 euroa?
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Time

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Syyskuu 10, 2008, 14:03:14 »
Kirjat ovat haluttuja, ja usein huonokuntoisia. Hyväkuntoisena + halpana niitä on lähes mahdotan hankkia. Adressiin siis tuollainenkin sarake lisää, kiitos vain Lupin huomautuksesta.

Minulle ei luvista puhuttu mitään. Mielestäni kyllä niistäkin kysyin? Vastaus oli tämänlainen:

"... Toivomistasi uusintapainoksista on toiveenne välitetty lasten ja nuorten kirjaosastollemme, mutta näillä näkymin niistä ei ole tulossa uusia painoksia."

Tiedusteluni Tammelle lähti, ja ilmoittelen jos tuo lupa asian laitakin selviää.

Tietysti olisi mahdollista, jos nuo luvat nyt puuttuvat, adressi saisi Tammen hakemaan lupia takaisin? Toivomme siis vain parasta.

Ja teille kaikille, jotka adressin olette allekirjoittaneet suuret kiitokset. Suuri kiitos myös HP-Faneille, joka asiasta uutisenakin ilmoitti.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2008, 14:19:38 kirjoittanut Time »

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Syyskuu 10, 2008, 20:55:36 »
Itse kävisin ostamassa (sikälimikäli adressi nyt sattuu menemään läpi) niin tuon Huispaus kautta aikojen kirjan, koska itseltä löytyy jo tuo Ihmeotukset.
Vaikka olenkin jo monet kerrat tuon Huispauksen lukenut, lainattua kirjastosta sen. Mutta viimeisin kerta taitaa olla parin vuoden takaa... 8D

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #19 : Syyskuu 10, 2008, 22:37:41 »
Voih, olisi pitänyt ostaa sillon kun ekan ja ainoan kerran näin ne, nyt myöhemmin on todella usein harmittanut. Jos adressi menisi läpi niin juoksisin pää kolmantena jalkana kauppaan ostamaan molemmat.
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Rungwa

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Syyskuu 11, 2008, 15:23:18 »
Se olisi hienoa, jos Tammi julkaisisi sellaisen kolmen kirjan paketin, missä olisi Huispaus kautta aikojen, Ihmeotukset ja niiden olinpaikat JA uusin The Tales of Beedle the Bard. Se olisi toiveiden täyttymys! Toivottavasti Tammella on luvat kunnossa.

Time

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Syyskuu 11, 2008, 15:27:25 »
Eli Tammelta tuli vastausta lupa -kyselyyni:

" Hei,

Kiitos viestistäsi. Tarkistin käännetyn lasten- ja nuortenkirjojen toimituksesta ja sain selville, että Ihmeotukset ja niiden olinpaikat, sekä Huispaus kautta aikojen -teoksiin ei ole tulossa uusintapainoksia.

Ystävällisin terveisin
Tammi/asiakaspalvelu
Päivi Saarinen"

Pahalta siis näyttää, mutta ei siitä saa lannistuakkaan, saa nähdä miten asioiden kanssa käy. Tosin, vastauksesta saisi jyrkän käsityksen: Ei koskaan. Mutta koskaan on liian rankka sana, saa nyt nähdä.

Tiikeriahven

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Syyskuu 11, 2008, 15:37:40 »
Minä olen aikaisemman kirjeenvaihdon perusteella jäänyt jotenkin siihen uskoon, että Tammella ei olisi oikeuksia uusintapainokseen, mutta saatan tietysti olla väärässä. Onko asia tarkistettu heiltä?

Hieno projekti, kävinkin jo eilen allerkirjoittamassa vetoomuksen, ja eiköhän tuonne saada vähän lisääkin nimiä. Kannattaisiko tuossa alkutekstissä ehkä mainita että nuo kirjat ovat käytettyinäkin erittäin kysyttyjä, ja nettihuutokaupoista niistä saa helposti maksaa 30-50 euroa?

Siis, anteeksi jos menee liian OT, mutta:

Voiko noita adressien alkutekstejä muokata myös jälkikäteen? Minulta ainakin meni viimeinenkin usko näiden nettiadressien teho muuhun kuin allekirjoittaneiden yleiseen vaikuttamisentunnon luomiseen, jos tämä kerran on mahdollista.

"Tässäpä olisi sitten tämä 5 000 000 ihmisen allekirjoittama adressi siitä, että minut pitäisi vapauttaa veroista loppuiäkseni. Nih!"

Aiheeseen ->

Itse en allekirjoittanut. Kaikkea ei voi (eikä tarvitse) aina saada mitä haluaa. Hauskempaa minusta kun Potterienkin kohdalla on edes jotain keräiltävää harvinaista jännää. Kyseiset opuksetkin kun löytyvät useista kirjastoista, niin sinne vaan sitten lukemaan. Muutenkin kirjojen omaksi ostaminen on hirveän epäekologista, ja moni tähänkin threadiin vastanneista kertoi ko. kirjat jo lukeneensa mutta siltikin vielä omaksikin ne tahtovansa... 

Time

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Syyskuu 11, 2008, 15:46:16 »
Adressien muokkaamine on tosiaan mahdollista, MUTTA adressit.com kieltää niiden erinäisten kohtien muuttamisen. Kirjoituvirheitä saa tietysti korjata.

Voi se olla kuten Tiikeriahven sanoi, mutta itse ainakin kaipaileen hyllyyni Huispaus Kautta aikojen -teosta, sillä kaltaiseni turhankin fanaattinen henkilö yrittää omistaa jokaisen opuksen, jonka aiheesta kiinni saa.

Zuve

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Syyskuu 13, 2008, 16:18:49 »
Oho, mulla kävi sitten tuuri, kun sain noi kirjat joululahjaksi vuonna 2001, ellen ihan väärin muista... Tuolla ne hyllyssä komeilevat uutta vastaavassa kunnossaan (en oo sivuakaan taittanut niistä.) Saa siis nähdä, josko jollekkin innokkaammalle fanittajalle myisin nuo... Kyllä mäkin Pottereista tietysti pidän, mutta turhanpanttina ne nykyään tuolla hyllyllä ovat. :s

Musta tuntuu kans siltä, että Tammella oli oikeudet vain yhteen painokseen... noiden tuottohan (tai osa siitä?) meni johonkin keräykseen, joten voisi olla hankalaa saada toista painosta myyntiin ilman Rowlingin hyväksymää uutta keräyskohdetta... Okei, asiasta tiedän, "en mitään", mutta tälläsen hataran veikkauksen toin esille. :D

Time

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Syyskuu 13, 2008, 19:52:30 »
Veikkauksesi voi olla hyvin oikeassa.

Minun suunnastani ainakin nousee innokas käsi, jos myyntiin hyvänkuntoisia todella pistämässä. 60-80 euroon olisi tarjoukseni luultavimmin, jos jostakin löytäisin molemmat samaan pakettiin, hyväkuntoisina. Hinta tietysti heittelee sen mukaan, onko teos todella hyvässä vai hyvässä kunnossa. Joten, minulle vain ilmoitus, jos myyntiin menee. :)

RJ

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Joulukuu 08, 2008, 19:35:43 »
kirjoitin adressin mutta mistä olette ostaneet ne jos teillä on? kun oon yrittäny ettiä, mutta kun en löydä...

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #27 : Joulukuu 08, 2008, 20:13:38 »
Lainaus käyttäjältä: RJ
kirjoitin adressin mutta mistä olette ostaneet ne jos teillä on? kun oon yrittäny ettiä, mutta kun en löydä...
Ne jotka omistavat ovat loogisesti hankkineet läpyskät ennen kuin ne myytiin loppuun tai maksaneet omastaan enemmän tai vähemmän antikvariaateissa tai vaikka huuto.netissä, mistä olen omani nelinkertaiseen hintaan (!) ostanut.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #28 : Joulukuu 08, 2008, 22:21:38 »
Otinpas ja tilasin eilen kumpaisenkin noista kirjoista huutonetistä.. Vähän kalliitahan ne siellä on, mutta kyllä minä niistä olen valmis hieman maksamaankin^^ Olivat vielä alkuperäisellä kielellä, joten aina parempi :D  "Sisältää harvinaisen tylypahkan lainauslista tarran", mikä se sitten onkaan :P

Oikeastaan iskä maksaa kun pyysin joululahjaksi, mutta itse tilasin, niin eipä sen hinnan niin paljoa väliä :D Ei iskälle tartte kertoa, että pari vuotta sitten ne olisi saanut puolet halvemmalla^^ Tosin alkuperäistä hintaa en tiedä, että ehkä nuo eivät loppujen lopuksi niin kauheasti maksaneetkaan ylihinta..?

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.

Time

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Joulukuu 09, 2008, 17:58:58 »
Juu, kyllähän noita todella jostakin vielä saa. Mutta uusia ne eivät kyllä ole, harvemmin hyväkuntoisia. Itsekkin kyllä yritän noita vielä bongata, mutta saa nyt nähdä.

Adressia lähettelen eteenpäin tuossa vuoden vaihteessa. Sitten, on se nimi määrä ylittänyt tai ei tuhatta, niin adressi lähtee tammelle.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #30 : Joulukuu 17, 2008, 00:42:15 »
Juu, kyllähän noita todella jostakin vielä saa. Mutta uusia ne eivät kyllä ole, harvemmin hyväkuntoisia.

Jeps. Kotiin tulivat postissa molemmat. Avasin sen paketin ja löysin ne pari kirjaa siististi siitä paketista, missä ne on ostettu -> kirjat ovat aivan uusia ja hyväkuntoisia^^ Kieli on englanti tietysti.. Mukana on vielä tommoinen "Tylypahkan lainauslista" tarra... Ihan täydellistä^^ Tosin, luulin, että ne olisivat olleet hieman paksumpia. Mutta eipä se mitään, olen niin iloinen, että sain ne^^ Nyt pitää vielä antaa ne isälle, joka paketoi ne ja pistää pukin konttiin... :P Ja sitten jouluna luen ne^^ Millähän sitä jaksaisi odottaa sinne asti? Heti alkoi joulun tuleminen innostaa paljon enemmän^^ (ja sit tossa oli mukana vielä jotain tommosta ylimäärästä systeemiä, jota en niinkään kaipaa). Mut kiva se silti oli, kun postilaatikkoon tuli niin kätevästi^^

(*köh* joku voisi sanoa, että ei olisi kannattanut avata sitä kuorta ollenkaan vaan säästää sellaisena jouluksi, mutta eihän se nyt olisi ollut mahdollista. Pitihän niitä vähän päästä koskemaan^^)

Niin, ja hintaahan noille tuli jonkin verran, en ole ihan varma, että onko se paljon vai vähän, mutta luulen, että suhteessa selvisin aika vähällä. Olisin ollut valmis maksamaan enemmänkin noista opuksista^^  Vielä, kun ne suomenkieliset jostain saisi, niin hienoa olisi :)

mmh. Tämä taisi mennä nyt lähes täydellisesti offiksi... :P Pahoittelen kovasti..

~Xanie

//ai saako vai o_O Miksei minulle ole kerrottu.. Noh, eipä sen enää niin väliä, ja varsinkin, kun iskä ne osti minulle joululahjaksi (tosin, tein itse  itselleni tunnukset huutonettiin ja maksoin ne, mutta silti :D Ja toisaalta, täältä korvesta kun lähtisi johonkin, missä niitä vielä mahdollisesti olisi, niin voi olla, että halvemmaksi melkein tuli tilata noi^^
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2008, 05:36:53 kirjoittanut Xanie »

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #31 : Joulukuu 17, 2008, 04:44:28 »
Hei, siis enkuksihan noita saa vielä ihan kirjakaupoistakin. Vain suomalainen painos on lopussa :)
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Tammikuu 06, 2009, 16:39:06 »
Allekirjoitin adressin ja TOIVON NIIDEN TULEVAN VIEL tms....

btw Lup tai joku muu, mistä kirjakaupoista te ootte saanu niitä (enkuks or suomeks) Oon jo kauan kiertäny antikvariaatteja ja kirjakuppoja mut en löydä enkuks enkä suomeks!! :<<<
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Ellis

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Tammikuu 22, 2009, 20:12:31 »
Olen itsekkin etsinyt sitä kaikkialta. Se on loppu kaikista kirjakaupoista. Huuto.netissä myyään uusia 18 eurolla.

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Maaliskuu 23, 2009, 18:01:52 »
Minäkin allekirjoitin adressin, vaikka minulta kyseiset teokset löytyvätkin hyllystä. Muistan sen ajan kun epätoivoisesti etsin opuksia netistä ja päädyinkiin huutamaan kyseiset kirjat huuto.netistä mielestäni kiskurihintaan. Tarkkaa hintaa en muista, mutta kalliita ne olivat :D Kirjoitin siis nimeni alle ihan teidän puolestanne, jotka eivät näitä opuksia omaa :D
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #35 : Maaliskuu 23, 2009, 22:28:22 »
Mulla ei aukea,kuten ei muutkaan linkit täällä.Omistan molemmat kirjat.Lukenut oon ja hyviä olivat.Juu,huutiksessa pyydetään kovia hintoja niistä.Kirpputoreilta voi löytää tuurilla,ja joskus halvallakin.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #36 : Toukokuu 01, 2009, 11:07:01 »
Englanninkielisiä versioita saa edelleen tilattua mm. Amazonilta ja esim. suomenkielisestä nettikirjakaupasta Adlibriksestä (www.adlibris.com). Sain just eilen omat kirjani. <3 Halusin kirjat ehdottomasti kovakantisina, Adlibriksestä saa tilattua pakettia, jossa molemmat kirjat (kovakantiset) on pakattu semmoseen pahviseen koteloon. Keräilijäluonne kun olen, varmaan sitä jossain vaiheessa tulee hommattua alkuperäiset versiot myös pokkareina sekä sitten ne kesällä julkaistavat uusintapainokset... Mutta nyt mulla on molemmat kirjat kertaalleen, jesh. :)

Fantastic Beasts and Where To Find Them -kirjassa on aivan ihania kommentteja Harrylta ja Ronilta <3
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa RIP

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #37 : Toukokuu 28, 2009, 21:12:05 »
Allekirjotin. Oon itekki jo pitkää halunnu ihmeotukset teosta, mut en oo mistää löytäny tarpeeks hyväkuntosta. Ois tosi hyvä jos niist sais uuden painoksen
Malfoy on vain väärinymmärretty nero

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #38 : Kesäkuu 10, 2009, 17:20:59 »
Allekirjoitin. Haluun varsinkin tuon Ihmeotukset ja niiden olinpaikat, mutta kyllä tuo Huispaus kautta aikojenki olis kiva saada koristamaan kirjahyllyä. :D

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #39 : Kesäkuu 21, 2009, 23:36:04 »
Bookplus-nimisestä nettikaupasta löytyy sekä Huispaus kautta aikojen että Ihmeotukset ja niiden olinpaikat kirjoja suomeksi:

Huispaus kautta aikojen
Ihmeotukset ja niiden olinpaikat

Molemmat maksaa 6,95+postikulut 2,95.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Livingstone

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Kesäkuu 22, 2009, 11:49:40 »
Bookplus-nimisestä nettikaupasta löytyy sekä Huispaus kautta aikojen että Ihmeotukset ja niiden olinpaikat kirjoja suomeksi:

Huispaus kautta aikojen
Ihmeotukset ja niiden olinpaikat

Molemmat maksaa 6,95+postikulut 2,95.

Oi kiitos Tanzu! :) Harmi vain, että molemmat ovat pokkariversioita... Mielummin olisin halunnut ne kovakantisina... Mutta, mutta, haluan kuitenkin nuo kirjat itselleni, joten enköhän käske äitiä tilaamaan molemmat minulle, ööh, vaikkapa... Rippilahjaksi! :D
Joten, kiitos vielä kerran Tanzu! :)

//muoks. Niin ja jos tää uusintapainos ei tosiaan mene läpi, niin silloin nuo pokkariversiot ovat ihan käypiä. Samaa tekstiähän ne ovat, eri kansissa vain. :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2009, 12:34:26 kirjoittanut Livingstone »

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
« Vastaus #41 : Kesäkuu 22, 2009, 12:43:43 »
Harmi vain, että molemmat ovat pokkariversioita... Mielummin olisin halunnut ne kovakantisina... Mutta, mutta, haluan kuitenkin nuo kirjat itselleni, joten enköhän käske äitiä tilaamaan molemmat minulle, ööh, vaikkapa... Rippilahjaksi! :D

Onko noista edes kovakantista versiota tehty? Itse en ainakaan ole sellaisiin törmännyt ja kuitenkin kirjakaupoissa olen koko elämäni aika paljon viettänyt aikaa, silloinkin kun nuo kirjat suomeksi ilmestyivät.
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Livingstone

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Heinäkuu 02, 2009, 18:34:42 »
Ai, olin saanut jostain sellaisen käsityksen, että niitä olisi myyty myös kovakantisina, mutta kiitos Mílena ja Tanzu oikaisusta.

Kerron tässä, että tilasin nuo kirjat tuolta osoitteesta ja sitten saapui kirje, jossa sanottiin kirjojen olevan loppuunmyytyjä, eli tuolta niitä ei saa. :(

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #43 : Elokuu 01, 2009, 10:45:50 »
Ai, olin saanut jostain sellaisen käsityksen, että niitä olisi myyty myös kovakantisina, mutta kiitos Mílena ja Tanzu oikaisusta.

Kerron tässä, että tilasin nuo kirjat tuolta osoitteesta ja sitten saapui kirje, jossa sanottiin kirjojen olevan loppuunmyytyjä, eli tuolta niitä ei saa. :(

juu kirjoja ei ollut oikeasti edes saatavilla, vaan siellä oli sattunut virhe, jonka vuoksi ne olivat hetken aikaa myytävien kirjojen joukossa.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Stella Slash

• 4|\|71-p3310
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Elokuu 01, 2009, 14:09:35 »
Harmi vain, että molemmat ovat pokkariversioita... Mielummin olisin halunnut ne kovakantisina... Mutta, mutta, haluan kuitenkin nuo kirjat itselleni, joten enköhän käske äitiä tilaamaan molemmat minulle, ööh, vaikkapa... Rippilahjaksi! :D

Onko noista edes kovakantista versiota tehty? Itse en ainakaan ole sellaisiin törmännyt ja kuitenkin kirjakaupoissa olen koko elämäni aika paljon viettänyt aikaa, silloinkin kun nuo kirjat suomeksi ilmestyivät.
Jos kovakantisina on noita tullut vastaan, niin ne ovat melko varmasti olleet ruotsinkielisiä kappaleita. Ruotsissa nuo pikkukirjaset julkaistiin jostain syystä kovakantisina.

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #45 : Tammikuu 06, 2010, 13:43:40 »
Muuten, kai adressi on vielä voimassa? Tai siis siihen voi vielä kirjoittaa? Ja lähetetäänkö se joskus?

Tuo on hyvä kysymys, sillä noille adressit.com-adresseille tuppaa aina käymään niin ettei  niitä mihinkään lähetetä, kerätään vain nimiä ihan kuin se jotakin hyödyttäisi. Adressin ideahan nimenomaan on että se lähetetään jonnekin. Tosin en tiedä mihin se pitäisi tässä tapauksessa lähettää, Tammelle vai allkukieliselle kustantajalle? Tarvitsisiko Tammi jonkun luvan että saisi julkaista noita lisää?
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Helmikuu 13, 2010, 19:00:53 »
Kääk! Katsokaa mitä löysin Bookplus.comista! O____O

Fantastic Beasts & Where to Find them ja Quidditch Through the Ages! Myynnissä, erilaisilla kansilla vain!
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Pyhimys

• Vähemmän avulias kotitonttu
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Helmikuu 14, 2010, 01:24:36 »
Allekirjoitan, olen aina halunnut kyseiset kirjat hyllyyni! Olen sen taikaolennoista kertovan kirjan kerran lukenut, mutta nätti se olisi omana omassa hyllyssä.
Jos sä tahdot niin, tuon sulle Tiibetin vuoteeseen. Tai siirrän pohjoisen luoteeseen. Ja aina uudelleen ja uudelleen Sun muistan joskus mua suudelleen.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #48 : Huhtikuu 23, 2010, 08:01:00 »
Itse ostin kyseiset kirjat englanniksi CDON.comista. Niissä on ne "tavalliset" kannet, ovat kovakantisia ja kätevästi vielä sellaisessa pahvisessa laatikossa. :) Taisivat maksaa yhteensä suunnilleen 12 euroa.

Ja ettei ihan täysin mene offiksi, niin sanon että en allekirjoita adressia.
Using the "are we", are we?

Velma

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Toukokuu 27, 2010, 11:32:14 »
Mulla on molemmat kirjat suomeksi ja englanniksi omana. Allekirjoitin adressin silti, koska toiset haluavat ne hyllyynsä. Mikäs tämän tilanne on, että meneekö se ikinä eteenpäin? Parissa vuodessa on tullut 1000 nimeä, olisi niitä voinut kertyä enemmänkin samassa ajassa.

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #50 : Toukokuu 27, 2010, 18:23:30 »
Jonkun pitäisi toimittaa adressi Tammelle/Bloomsburylle. Voisikohan HP-fanit ottaa vastuun siitä?
aaaaaaaaaaaaaaa lol

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Toukokuu 28, 2010, 20:57:52 »
Itse käyn laittamassa nimeni adressiin, sillä en kyseisiä kirjoja omist, mutta olisin halukas ne ostamaan, mikäli uusintapainoksia tehtäisiin. Ikävää, että niitä silloin aikanaan tehtiin niin vähän, ettei kaikille faneille riittänyt.

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Kesäkuu 05, 2010, 12:08:59 »
Mitä luulette, tuleekohan niitä uusiopainoksia? Olisiko se kamalan vaikea toteuttaa? Itse ainakin kaipailisin niitä!

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
« Vastaus #53 : Kesäkuu 07, 2010, 08:37:17 »
Minä haluaisin myös, molemmat kirjat. Olen lukenut ne kirjaston kirjoina, mutta on ihan eri asia omistaa ne itse.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
« Vastaus #54 : Heinäkuu 05, 2010, 15:59:06 »
Mä kävin kanssa allekirjoittamassa ton adressin. Ite oon kyllä lukenut molemmat kirjat kun sain kaverilta lainaksi mutta olisi ne silti kivempi saada omaksi

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #55 : Marraskuu 06, 2010, 16:15:46 »
Omistan vain ihmeotukset ja niiden olinpaikat, mutta haluaisin myös Huispaus kautta aikojen ja Siuntio Silosäkeen tarinat.

Siunito silosäkeen tarinat on myynnissä.. Taidan lähteä allekirjoittamaan.. Olen aina halunut ne kirjat hyllyyni!<3
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #56 : Maaliskuu 28, 2011, 15:08:06 »
Itse en ole onnistunut löytämään kumpaakaan kirjaa muualta kuin kirjastosta, ja tällaista omistuksenhaluista faniketta kyseiset opukset kiinnostaisivat kovasti.

Suomeksi sanottuna allekirjoitan.

Allekirjoitan (onkohan tämä adressi vielä voimassa?). Omistan vain ihmeotukset ja niiden olinpaikat, mutta haluaisin myös Huispaus kautta aikojen ja Siuntio Silosäkeen tarinat.

Siuntio Silosäkeen tarinat on tosiaan tälläkin hetkellä saatavilla useimmista kirjakaupoista, enkä näe syytä miksi niiden myyminen lopetettaisiin. :) Niistä on ehkä jo otettukin tai saatetaan ottaa useampia uusintapainoksia, sen verran suuri menekki niillä on tainnut olla.

~Bloody Princess

Poissa moodementor

• aurori
  • Vuotislainen
  • vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema
« Vastaus #57 : Tammikuu 20, 2012, 13:47:40 »
 allekirjoitin tuon adressin äsken :) itse en omista noita teoksia, mutta kovasti olen yrittänyt etsiä. kiinnostaisivat kovasti toivottavasti adressi saa paljon kannatusta meiltä potter faneilta ja hyväksytään!!!

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #58 : Maaliskuu 08, 2012, 13:00:33 »
Olen koittanut koluta jokapuolelta, mutta mistään ei tunnu löytyvän kumpaakaan teosta. Ystävänikin väitti, että paikkakunnamme kirjastosta kyseinen teos löytyisi, mutta sieltä kysytessäni ei ollut henkilökunnalla mitään tietoa sen nimisestä kirjasta.. Allekirjoitin äsken tuon adressin. Toivon koko sydämestäni, että ainakin Huispaus kautta aikojen tulisi uudelleen saataville. :/
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Maaliskuu 08, 2012, 23:38:53 »
Huutonetissä on tällä hetkellä viisi eri myyjää myymässä kirjaa Huispaus kautta aikojen. Yksi myy sitä settinä kirjan Ihmeotukset ja niiden olinpaikat kanssa. Pelkkiä Ihmeotuksia puoestaan myy tällä hetkellä kaksi myyjää.

Omassa hyllyssäni olevat kappaleet kyseisistä kirjoista ovat myös Huutonetistä kotoisin, ja vastaavia niteitä näyttää olevan siellä myynnissä kutakuinkin jatkuvasti. Suosittelen kyseistä verkkohuutokauppaa lämpimästi kaikille kaupan hyllyiltä kadonneita Potter-kirjoja halajaville henkilöille.
Constantem decorat honor

Poissa Platinum Dragon

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixGold27241
« Vastaus #60 : Maaliskuu 18, 2012, 10:15:18 »
Allekirjoitin adressin. Haluan potterit-kokoelmastani täydellisen, ja minulta puuttuvat nuo molemmat teokset. Kaikki muut kirjat (myös siuntio silosäkeen tarinat) omistan. Olen kyllä lukenut HKA:n ja IJNO:n, mutta kirjastosta lainattuna, ja kaikkihan tietävät etteivät ne tunnu samalta.
-Wings flapped. I felt air passing my face. I streched my hand out and stroked cold platinum-coloured scales gently. I flew with dragon.-

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #61 : Maaliskuu 22, 2012, 01:01:24 »
Nuo on kyl mahdottomia löytää. Ihmeotukset mul on suomeks, kun löyty vain se kirpparilt. Huispaus löyty Tukholmasta (enkuks).
Kuinkakohan tälle addressille ei oo tapahtunut mitään?
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
« Vastaus #62 : Huhtikuu 14, 2012, 14:18:08 »
Hyllystäni löytyy Siuntio Silosäkeen tarinat, mutta haluaisin myös Ihmeotukset ja niiden olinpaikat sekä Huispaus kautta aikojen. Allekirjotin adressin, koska sillon ku ne julkastiin (2001?) ni olin joku 3v ni en mä ois voinu saada niitä tai ainaki todennäköisyys ois ollu 0,001%. Siuntio Silosäkeen tarinat äiti osti ku olin lukenu kaikki Potterit (2009 tammikuus kai?) tai vuodesta en oo varma mut mä olin lukenu kaikki Potterit ennen ku äiti osti sen. En oo lainannu niit kirjastosta, koska mul on semmonen addiktio et kaikki Potter-kama jonka suinkin saan käsiini ja mul on varaa ostaa se, ni mä myös ostan ja jos on mahdollisuus ehkä joskus ostaa se ni...

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Huhtikuu 25, 2012, 23:42:21 »
Tuskin tällä adressilla on yhtään mitään virkaa, koska muutoin olisi varmaan saatu homma jo etenemään. Onhan se sääli, olisi kiva nuorempien ja uudempien fanienkin saada nuo kirjat itselleen suomeksi ja luulisi että kysyntää löytyy? Jos joku täällä tuntee näiden asioiden logistiikat niin mistäköhän johtuu ettei tuota uusintapainosta ole näkynyt eikä kuulunut?

Olen tilannut muutamia vuosia sitten kirjat englanniksi ja kerran lukaissut läpi.

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #64 : Heinäkuu 03, 2012, 22:39:16 »
Allekirjoitin. Sniven tapaan mäkin ihmettelen miksei mitään ole tapahtunu missään kohtaa... Ihan varmasti kaikki kirjat saatais myytyä jos ne vaan viitsis ottaa kirjat uudelleen painoon! Tätä nimien keräilyä pitäis vähän elvyttää :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2012, 23:18:28 kirjoittanut nightingale »
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #65 : Heinäkuu 04, 2012, 00:30:04 »
Allekirjoitin, vaikken välttämättä kirjoja omaksi asti halua :) mutta jotkut haluavat, ja näin edesautan.
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostStone23429
« Vastaus #66 : Syyskuu 21, 2012, 18:40:06 »
Allekirjoitin!
Olisi ihan mahtavaa jos uusi painos tulisi, itseltäkin ikävä kyllä nämä puuttuvat kirjahyllystä...:s
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Syyskuu 21, 2012, 19:11:31 »
Itse adressin toimittaminenhan ei ole vaikea homma ensinkään, mutta on eri asia miten monta allekirjoitusta tarvittaisiin ennen kuin siitä olisi mitään hyötyä.

En nyt tarkkaan muista minä vuonna adressi pystytettiin, mutta siihen on kuitenkin kertynyt aikavälin huomioon ottaen aika vähän nimiä. Sen näkyvyyden parantamisesta olisi hyötyä - niinkin tylsä keino kuin aktiivisempi internetin sosiaalisissa medioissa jakaminen voisi auttaa, edes sen vähän.

Henkilökohtaisena offina sen verran, että omistan tätä nykyä kummankin kirjan englanniksi. They do fine. :) Puollan kuitenkin uutta painosta suomenkielisistä laitoksista, koska kirjoista olisi iloa monille.

Poissa Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #68 : Lokakuu 20, 2012, 21:40:09 »
Itse olen nyt parin viimeisen vuoden aikana innostunut keräämään mahdollisimman monta HP -julistetta, lehtijuttuja HP'sta tai siihen liittyvään ja kaikki mahdolliset opukset jotka ovat ilmestyneet suomenkielisenä (seuraavana kohteena on HP -kirjasarja enkunkielisenä versiona) ja olisi tosiaankin hienoo saada nää kaks opusta omaan hyllyyn. Olen niin kateellinen kirjastoille, koska nämä omistavat nämä kaksi opusta, joten allekirjoitin.
The best way to spend time is to have an adventure.

Poissa Eriya

• Tähtienyö
  • Vuotislainen
« Vastaus #69 : Marraskuu 06, 2012, 19:58:19 »
Allekirjotiin adressin, vaikka iteltäni molemmat löytyvätkin. Mutta tiedän, että muutkin haluaa ne, joten mikä ettei?
I'm on a road of broken dreams and I need to know why
Seek the truth through lies to be my guide
I'm in a world of doubt and trust, can't deny 

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
« Vastaus #70 : Helmikuu 10, 2013, 09:48:52 »
Allekirjoitin koska haluaisin päästä lukemaan Ihmeotuksia.. Huispaus mulla jo on ja vaan siksi että onni suosi.. (löytyi käytettynä, mutta hyvä kuntoisena erään kirjoja myyvän kahvilla hyllystä, Maksoi pyöreät 1e)

Allekirjoitin. Sniven tapaan mäkin ihmettelen miksei mitään ole tapahtunu missään kohtaa... Ihan varmasti kaikki kirjat saatais myytyä jos ne vaan viitsis ottaa kirjat uudelleen painoon! Tätä nimien keräilyä pitäis vähän elvyttää :)

Niin ja jos otetaan huomioon että kai siitä kuitenkin tulisi jonkun verran rahhaa
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2013, 11:46:40 kirjoittanut Taru »

Poissa Polyjuicepotion

• lumipallo Oraven turbaanissa
  • Vuotislainen
    • HP-Pahkan noitien ja velhojen koulu
  • Pottermore: ThestralPhoenix64
« Vastaus #71 : Helmikuu 10, 2013, 12:56:32 »
Allekirjoitin koska haluaisin päästä lukemaan Ihmeotuksia.. Huispaus mulla jo on ja vaan siksi että onni suosi.. (löytyi käytettynä, mutta hyvä kuntoisena erään kirjoja myyvän kahvilla hyllystä, Maksoi pyöreät 1e)

Niin ja jos otetaan huomioon että kai siitä kuitenkin tulisi jonkun verran rahhaa

Ohhoh mikä onni! Näin asiasta pahasti eksyen, en ole koskaan törmännty kirjoja myyvään kahvilaan. Olisi kyllä unelma...

En omista kumpaakaan kirjoista, ja kirjastosta lainatut aina vain uusin ja uusin. Pautan välillä ja taas lainaan sitten. Olisi ihana, jos saisi kyseiset kirjat ihan omiksi. En ole nähnyt kumpaakaan kirpputorieilla, enkä kirjaston poistomyynneissä, mutta aina yhtä toiveikkaasti niitä sielktä etsiskelen.
Minuakin ihmetyttää, se, miksei kirjoja muka voisi tuoda uudelleen myyntiin. Varmasti he saisivat siitä paljon rahaa ja kirjat myydyksi. Adressin olen allekirjoittanut jo kauan aikaa sitten. Täytyy vain toivoa, että joku huomaisi adressin. Pitäisikö sitä jotenkin viedä eteempäin, ylemmälle taholle?
Things never happen the same way twice.

Poissa Polyjuicepotion

• lumipallo Oraven turbaanissa
  • Vuotislainen
    • HP-Pahkan noitien ja velhojen koulu
  • Pottermore: ThestralPhoenix64
« Vastaus #72 : Helmikuu 10, 2013, 19:18:28 »
Turussa sijaitsee semmoinen kahvila..

Nyt menee kyllä offiksi (nöyrimmät anteeksipyyntöni auroreille ja valvareille), mutta VAU! meidän paikkakunnaltamme ei taida moisia hienouksia löytyä... :( Täytynee jatkaa siis kirpputorien koluamista kirjojen toivossa, alistua kohtaloon ja tyytyä vain unelmoimaan idyllisistä kirjakauppakahviloista. :D

Things never happen the same way twice.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #73 : Toukokuu 05, 2013, 19:27:17 »
Minä ostin Siuntio Silosäkeen Tarinat ihan peruskaupasta kolme vuotta sitten. Ja Quidditch Trough the Ages sekä Fantastic Beasts and Where to Find Them löysin Akateemisesta Kirjakaupasta KV osa 2:den ensi-illan jälkeen. Vai tarkoitatteko vain suomenkielisiä? Niin, ja kirjastosta löytyy ainakin Ihmeotukset ja niiden Olinpaikat.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #74 : Maaliskuu 05, 2016, 16:21:24 »
Itseltäni vielä puuttuu nuo koulukirjat, joten nyt kun Ihmeotuksista on tulossa elokuva, tätä voisi taas yrittää. Facebookin kirjakirppiksellä yksi myyjä myi näitä 30 €/kpl, mikä tuntui pikkasen suolaiselta, kun englanninkieliset eivät maksa kuin kympin.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)