Kirjoittaja Aihe: Lordi  (Luettu 16251 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

unelma

• Ankeuttaja
Lordi
« : Huhtikuu 03, 2003, 17:29:27 »
Oon miettinyt, mitä muut on mieltä Lordista. Mun mielestä Lordi on hyvä, vaikka oonkin kuullut siltä vaan kaksi kappaletta. Devil is a loser ja would you love a monster man? (en oo varma kirjoitettiinko ne noin)

Mun kaverit sanoo sitä poikien musaksi, ja surkeeksi, mutta mun mielestä se on kuunneltavaa, tai enemmänkin. Ne on hyviä. Ottakaa kantaa ja kertokaa, onko Lordi pelkkää poikien musaa!!!!

//Topic siivottu kunnolla 16.11.-06. Viestien taivaaseen pääsivät mm. sellaiset viestit, joissa ei ollut muuta sisältöä kuin "jee, lordi pääsi euroviisuihin!" ja "jee, lordi voitti euroviisut!". - Villi Lohi

Orashan

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #1 : Huhtikuu 03, 2003, 17:56:56 »
Ei Lordilla ole kuin yksi levy julkaistuna. Joten siitä vaan kauppaan, levyhyllylle ja L:n kohdalle. Sieltä se Lordi melkovarmasti löytyy.

Niin ja itse bändistä. Minä en pidä. Aluksi Se monsterman kuulosti hyvältä. Kuulostaahan se edelleenkin. Mutta tulin toisiin ajatuksiin kun kaupassa kuuntelin koko levyä. Hardrockia (Jos nyt on pakko yleistää) ja teinixrääyntää.
Ei välttämättä poikien musiikkia. Kaikki voivat kuunnella kaikkea mitä vaan haluavat. Jos vain uskaltavat.

Mutta siis kokoonpano tästä: En pidä Lordista. Teinix mukaheviä.
Anteeksi kun olen näin yleistävä ja tyly.

Tiamat

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #2 : Huhtikuu 04, 2003, 18:16:21 »
Se on ihuna, eikä vain poikien bändi!
((Tarkkaan ottaen ei ole erikseen poikien ja tyttöjen bändejä, ja jos on, niin en ymmärrä niiden rajoja, ja jotkut ahdasmieliset ovat kehitelleet ne))

Kuullut bändiltä vain jotain neljä kipaletta, mutta kaikki rautaa!
Erityisesti Devil is a loser on samalla aaltopituudella musamakuni kanssa.
Ja sen musavideo on hiano! *hymy*

Bändihän on kuulu asuistaan, jotka tulivat Lordin (pääjehu) päästä. Kaikilla hahmoilla on oma tarinansa, siis sarjakuvissa.
Asut ovat kyllä aika hurjia, mutta kuuluvat imagoon.

*mörkö-tyttö*

Darkkis

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #3 : Heinäkuu 15, 2003, 16:38:58 »
En pidä Lordista, mutta en vihaakkaan sitä.Lordin levyä en ole ostanut, sillä totesin jokusen kappaleen kuultuani, että en halua sitä levyä levyhyllyäni saastuttamaan, tai arkkuani kiduttamaan. Minulla ei oikeastaan ole mitään kiljumista tai karjumista vastaan. Viehättävä mörinä on aina vain plussaa, mutta en pidä Lordin laulusta. Se hyvä mitä nyt Lordista löydän on Would you love a monstermanin musiikkiviedeo, jossa esiintyvä tyttö on minusta kerrassaan viehättävä ilmestys.(sairas mielikuvitukseni taas valloillaan.)

Minun on pakko mainita, että Get Heavy- levyn kansi on kyllä yksi niitä typerimpiä levyn kansia mitä tiedän.

Minä omalta osaltani haluan tässä myös todeta, että ei ole erikseen tyttöjen ja poikien musiikkia. Mikäli näin todella olisi. Eikö olisi helpointa, että levykaupoissa olisi erillinen tyttöjen osasto, ja toisella puolella liikettä olisivat sitten ne poikien levyt. Se olisi alistavaa ja häpeällistä. Minkäs sille voi jos pikku Liisa kuuntelee hurjaa hevi bändiä, mutta pikku Kalle kuuntelee Gimmeliä? Jokaisella on vapaus valita itse oma mieli musiikkinsa.Olisi sääli jos ei saisi tehdä valintoja oman mielensä mukaan.

Andalucia

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #4 : Heinäkuu 20, 2003, 20:10:40 »
Mistäköhän tämä poikein bändi, homma on oikein lähtenyt, käsittääkseni suurin osa Lordejen faneista ovat tyttöjä (huomatkaa että tämä ei ole mistään tilastosta napattu vaan  perustuu vain ja ainoastaan minun mielikuvaani) enkä todellakaan käsitä miten tälläinen mielikuva joillekkin on voinut syntyä. Itse en fanita Lordia laisinkaan, olen kuullut heiltä vähemmän kappaleita kuin te, siis tasan yhden kappaleen, sen monstermanin ja ei minun tarvitse enempää kuullakkaan, se riittää aivan hyvin. On todella typerää minulta lähteä arvostelemaan yhden kappaleen perusteella mitään bändiä, mutta teen sen kuitenkin, myös haastatteluiden ja esiintymisen perusteella (älkää nyt kuitenkaan hyvät ihmiset käsittäkö että olisin keikoilla ollut, eieiei vaan telkkarista tämäkin:)
Miksi niillä pitää olla sitä maskia niinkin tuhdisti, se on aika äklön näköistä minusta, koska minulle tulee koko ajan tunne että: "kohta niiltä tippuu irtoripset lattialle kun ne pompii noin." Öh, en edes tiedä käyttääkö kyseinen bändi irtoripsiä esiintymisensä aikana ( en tosin tiedä myöskään vapaa-ajasta) mutta eivät kaiketi :D Mutta on nyt pakko kommentoida omaa typeryyttäni tässä vaiheessa, että makkara-asut ovat tietysti mainoskikka, tai sitten jäpikät ovat kamalan rumia, mutta mainoskikka olsii fiksumpi vaihtoehto. Sen kuvan minkä olen televisio-esiintymisestä saanut, en haluasisi nähdä heitä lavalla. Itseasiassa, ei siinä esiintymisessä ole lainkaan mitään vikaa, mutta ei vain ole minun-öh-juttu. Nyt kun sain selviteltyä miksi asut ovat (kun typeryksissäni en sitä ensin tajunnut) alan miettimään haastatteluita. Miksi heidän pitää alkaa pölisemään jostain himpskutin "Lordimetsästä" (Sori, lordi-ihmiset, en tiedä miten se kirjoitetaan) ja kuinka se lordi on 900.v vanha, eikö ne asusteet olisi riittäneet? Onko tämäkin taas jotain mainostamista, itselleni tuli heti tunne että: "onko noi nyt ihan terveitä?", Tiedän suhtautuvani TODELLA kriittisesti bändeihin ensivaikutelman takia, mutta minä olen tälläinen.

ongelmanuori

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #5 : Maaliskuu 29, 2004, 21:29:58 »
Hih, epäilinkin jo, ettei kukaan tätä kuuntelisi. Yllätyin täydellisesti, kun tämän topicin löysin. Okei, asiaan vielä tänään. Eli levyn ostin heti kauppaan tulopäivänä. Olin sitä ennen kuullut vain Would you like a monsterman-biisin. Kuuntelin ekana viikonloppuna ainoastaan tuota biisiä, eikä muun levyn kuunteleminenkaan tullut kyseeseen. En tykännyt muusta levyn sisällöstä. Sitten alkoi kyllästyttämään ja levy lähti alakertaan muiden levyjen seuraksi. Mutta viime vuoden puolella hain sen sieltä alhaalta ja muu levy kuulostaa kivalta ^^ Eli on tullut kuunneltua useaan otteeseen. ^__^

Poissa Diare Snape

• Hirnyrkki
Lordi
« Vastaus #6 : Lokakuu 17, 2004, 23:47:05 »
Lukiessani tätä topicia, ensimmäiseksi sanaksi tähän alkuun olisin halunnut sanoa kirosanan, pitkän, törkeän ja ehdottomasti k-15.

Voi itku ja kyynel, ihmiset! Mielipiteet kunniaan mutta olisitte tietenkin Voinut Ottaa Selville monestakin asiasta ennen kuin päätätte painaa sitä Lähetä-nappia! Se ei olisi ollut vaikeaa, olisitte vaikka vain pistänyt googlen hakusanaksi 'Lordi+forum' ja vaivautuneet lukemaan edes muutaman topicin, tai edes käyneet kotisivuilla. Vaikka ette pitäisi ollenkan, vaikka vihaisitte, vaikka pyyhkisitte levyn kansilehdellä takapuolenne vessan jälkeen, se on se ja sama, mutta minua todella raivostuttaa parin henkilön puheet tässä topicissa.

Kyllä, pidän Lordista, olen fani, ja rakastan sitä. Lordi on ainoa yhtye, joka on koskaan selvästi ottanut paikkansa sinä Suosikkiyhtyeenä, kaikkien muiden kärjessä, ja olen pahuksen iloinen asiasta. Lordi on minulle äitien Yö/Dingo, nuorten hevipoikien Metallica tai aloittelevien goottityttöjen Cradle of Filth.  Olen Lordin suhteen yhtä kiihkeä kuin siskoni Nightwishin tai ystäväni Vampire Huntter D:hen.

Joten aion nyt pistää jauhot suuhunne, Lordin ja kaikkien Lordista pitävien puolesta.

K, sanoit että Lordi on perustettu vitsinä, ja tekevät huumorimusiikkia? Summeri soi! väärä vastaus! Nolla pistettä. Pojat, ja yksi leidi, tekevät hommaa tosissaan, sen huomaa jo asuista sekä lavasteista! Yhtye on ollut olemassa lähes kymmenen vuotta ennen Would you love a monstermania, mutta he tekivät läpimurtonsa vasta tuolla kappaleella. Itse pääpiru Lordi on aina pitänyt hirviöistä, sekä muusta genreen liittyvästä. Hänen suurin vaikuttajansa on KISS, herran oma henkilökohtainen suosikkiyhtye, ja KISS on hyvin tunnettu maskeistaan, ei kukaan sanonut niitä aikoinaan vitsiksi sanonut? Ja tarvitseeko Vitsi  vähintään 16 tai 17 ihmistä joka keikalla? Ne lavasteet jota keikoilla käytetään, sekä kaikki pyrotekniikka MAKSAVAT eivätkä siis ole mikään vitsin paikka! Ne myös vievät paljon tilaa ja niiden kuljettaminen on hankalaa joten tosissaan tuota tehdään!

Sydänverellä yhtyeen jokainen muusikko on mukana! Mietippä, miltä tuntuu niissä uskomattomissa asuissa heittää tunninkin keikka keskellä pyroliekkejä! Kuuma siinä tulee, kuin saunassa!

Ja asuista. Se ei ole silkkaa meikkiä ja pakkelia, vaan asut on valmistettu lateksista, larppaajat kyllä tunnistavat tämän aineen ja muut varmasti tietävät ne kumiset vappunaamanaamarit. Kuvitelkaa että sellaisesta, plus tietenkin ketjuista sekä maskeerauksesta valmistetaan esiintymisasu jonka päällevetämiseen ja laittamiseen kuluu ennen keikkaa kaksikin tuntia?! Ja Lordi, herra on ITSE tehnyt Jokaisen niistä asuista! Hän on myös piirtänyt molempien levyjen kannet, sarjakuva-albumin jossa raotetaan Lordi-yhtyeen lavahahmojen eli hirviöiden taustaa. Lordi tekee hyvin paljon itse unelmansa eteen. Jo tämän pitäisi herättää edes hieman kunnioitusta edes niissä, jotka eivät pidä musiikista.

Ja niistä naamareista. Ne eivät ole mainoskikka, ne ovat osa yhtyeen imagoa sekä musiikkia, yhdessä ne ovat kokonaisuus. Yhtyeen jäsenet eivät tahdokkaan esiintyä ilman niitä maskeja televisiossa, sillä se suo yksityisyyttä, hieman hohtoa koko jutulle, ja he kunnioittavat fanejaan jotka eivät koskaan haluaisi nähdä herroja(ja neitiä) ilman maskeja! Ennenkuin kukaan alkaa saarnata KISSin matkimisesta, sillä myös heillä oli lavapersoona, yhtyeen ja musiikin mukaan luotu identiteetti, maskitkin, ja tarinat näille. Jokainen silti huomaa että Lordi-yhtyeellä on oma juttunsa meneillään, ja Lordi itse myöntää että on ottanut vaikutteita lapsuutensa ykkösbändistä, joka edelleen on suuri osa hänen elämäänsä. Niinhän kaikki tekevät, ottavat vaikutteita idooleistaan. Minäkin otan vaikutteita Lordista jokapäiväisessä pukeutumisessani ja elämässäni.
Tietenkin mainonta kuuluu asiaa, mitenkäs muuten myyt musiikkiasi?

Ja vielä siitä, että Lordin musiikki on teinixrääyntää. No jos kerran sitä mieltä olet, niin älä kuuntele. Lordin musiikki ottaa vaikutteita 80-luvun hardrockista sekä hevistä. Lordi itse ei kutsuisi musiikkiaan heviksi, vaan ennemminkin juuri hardrockiksi, monet fanit taas ovat toista mieltä. Itse kutsun koko hommaa monsterimätöksi, sillä siitä selviää. Ärjyntä sun muu kuuluu asiaan, kuunnelkaa niitä kitarasointuja, selvää 80-lukua. Lukekaa lyrikoita. Uusimmassa levyssä jokaiseen kappaleeseen sisältyy pieni hirviötarina.
Ja olen käynyt keikoilla, tavannut paljon faneja, ja en ole törmännyt vielä yhteenkään teinixiin Lordin keikoilla! Tietenkin myös heillä on oikeus pitää vaikka Lordista, jos siltä tuntuu, ja varman jotkut pitävätkin. Siellä keikoilla on nuorta ja vanhaa, olenpahan jutellut 40 vuotiaan naisenkin kanssa. Lordi-foorumilla on todella monen ikäisiä ihmisiä jotka ottavat musiikin hyvin sydämenasiaksi, ja varsinkin Lordin. Lordi on myös suomen faniystävällisimpiä bändejä, ehkä vain Nightwish menee tässä edelle!

Olen monesti saanut puolustaa Lordia ystävilleni, sillä koska Lordi on erillaista, Lordi näyttää erikoiselta ja kuulostaakin siltä, koska tämä on uutta, monet hevi-ihmiset ja siltä väliltä vierastavat koko hommaa, ja minun ystäväpiirini kun on melko vahvasti hevihenkinen, tai muuten vain kohottelee kulmia Lordille. Ei minua haittaa se, että ystäväni saattavat naurahdella asialle, samat henkilöt hekottavat jos sanon pitäväni HIMistä. Puolustan omaa musiikkimakuani. HIM ja Lordi ovat sellaisia yhtyeitä, joiden kuuntelemista ei mukamas kuuluisi myöntää. Ja pah! Ei kannata kuunnella ahdasmielisiä 'musiikkielitistejä' jotka kuvittelevat tietävänsä parhaiten.
Mutta tämä on ensimmäinen kerta kun puolustan suosikkiyhtyettäni veren maku suussa.

Suosittelen jokaiselle joka aikoo kommenttoida vielä jotakin tähän, niin vaikka etsimään pari vanhaa Soundia tai muita lehtiä joissa on Lordin haastatteluja, ja lukemaan! Tai menkää vaikka foorumille, katsomaan ihmisten intoa sekä rakkautta Lordia kohtaan. Samanlaista se on kuin muidenkin bändien faneilla.

Itse... Lähden kuuntelemaan Lordia, lukemaan talteen ottamiani juttuja, katsomaan kesän kuvia Lordin keikalta, muistelemaan sitä kuinka itkin Would you love a monstermanin aikana, tuijottelemaan Ruisrockista otettua suurennettu kuvaa, jossa olen Lordin kainalossa, tai sitten kirjoittamaan palautetta yhtyeen jäsenille sähköpostitse.
(Ja voitte väittää että otan tämän kuolemanvakavasti, ehkä otankin. Mutta ei, en tule yöllä ikkunoidenne taakse kirveen kanssa jos ette pidä Lordista, mutta voisitte miettiä pari kertaa uudestaan mielipiteitäinne.)

Love your inner monster.

P.S Ou, ai niin, ja kaikki Lordiin positiivisesti suhtautuneille tai mielipiteensä hyvinperustelleille: \m/

"Red drops stain satin so white
-The way I sign my name.
The neighborhood's pretty deat at night
-And I'm the one to blame.

Can your hear how the children weep?
Chills of fear like a sawblade cutting deep

Scream all you want you won't wake up when you scream
No-one leaves...
...The Monsterican Dream."
"Pirate's do it for the booty"

Mime Kettu

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #7 : Lokakuu 19, 2004, 18:31:57 »
Dia-darling minulla kuuntelutti kokonaisen levyn Lordin musiikkia ja näytti musiikkivideon (kappaletta en muista). Pidän heidän tyylistä, ulkoisesta ja musiikillisesta. Minä kunnioitan yleensäkin kädentaitoja ja voitte kuvitella, että jouduin roikottamaan leukaani seitsemännen kerroksen ikkunasta, ettei se olisi kolahtanut kipeästi maahan, kun kuulin Lordin tehneen puvut itse. Uskomaton suoritus! Ja vaikka olisi kuinka taitava, vaikka maailman huippuluokkaa vastaavanlaisten asujen valmistuksessa, vaatii se uhrautumista, aikaa ja hikeä.

Musiikki ei ole ihan minun tyyliäni, mutta se on silti hyvää. Enemmän juuri heviä kuuntelen ja sitten muutamia random bändejä sen lisäksi. En kieltäydy siltikään Lordin levystä, omistaisin semmoisen mielelläni. Hankinta oli harkinnassa Saksassa ollessani (levyt halvempia, kiäh kiäh) ennenkuin olin kuullut ollenkaan heidän musiikkia (paitsi WYLAM).

Vaikka musiikki ei olisi täysin minun mieleeni, niin kaikki kunnia uskomattomasta vaivannäöstä.

Niiya

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #8 : Elokuu 04, 2005, 11:48:20 »
Tämän topicin innoittamana latasin koneelleni Would you love a monstermanin jonka olin kuullut viimeksi niihin aikoihin kun se ilmestyi (ja siitähän on vuosia). Täytyy sanoa että oli kiva kuulla ko. kappale pitkästä aikaa. Unohdin että se oli niin hyvä. Vaikka Lordi ehkä mielletäänkin teiniheviksi tai jotain niin minä hitto vie tykkään tästä. En välttämättä tahdo kuulla bändin muita kappaleita, koska minusta tuntuu pahasti siltä etteivät ne yllä tälle tasolle. Joka tapauksessa, laulajan ääni on kiva ja biisi rokkaa.

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Lordi
« Vastaus #9 : Elokuu 11, 2005, 21:33:40 »
Sain tänä kesänä peräti kaksi levyä hyppysiini ja jopas kuluivat! Blood Red Sandman, Pet the Destroyer (ilmiselvä Domina!Narcissa/Toy!Lucius-kipale!), Fire In the Hole (saa päässäni mitä kieroimpia kuvituksia) soivat hienosti ja ovat lemmikkejäni. Niissä on ehkä mielikuvituksellisempi ote ja melodia kuin muissa. Kunnon pauketta kumminkin. Pet the Destroyer on tehty taidolla, sitä ei voi soittaa tarpeeksi lujaa!
pecc@QuakeNet

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #10 : Joulukuu 06, 2005, 15:05:43 »
Lordi on mahtava, rakastan niiden musaa. Mulla on vaan valitettavasti se toinen levy, Monsterican Dream, mutta Get Heavy on ollut lainassa yheltä kamulta, ja siinä levyllä ihastuin aivan valtavasti Last Kiss Goodbye-biisiin (kuten allekirjoituksesta huomaa..)
Lordin musa on vaan yksinkertasesti hyvää. Kalma on suosikkini kaikista. Mielestäni Magnum ei kuulunut mitenkään bändiin, vaikka se alkuperäisessä kokoonpanossa olikin. Magnum vain erottuin joukosta, maskinsa puolesta ainakin, se ei näyttänyt hirviöltä, lähinnä avaruusoliolta..

Poissa Diare Snape

• Hirnyrkki
Lordi
« Vastaus #11 : Tammikuu 16, 2006, 01:35:29 »
Siivosin kieltäni edellisessä viestissä, ja pyydän jokaiselta topiciin kirjoittaneelta anteeksi. Kuten joku edellä jo huomautti, aurorin jos jonkun pitäisi näyttää esimerkkiä, ja käytökseni ei ollut todellakaan esimerkillistä. Sitä vain tuli kuohahdettua, ja näköjään tosielämän voimasanat ovat iskostuneet syvälle

Mutta olihan minulla asiaakin. Nimittäin haluaisin kysellä ihmisten tunnelmia nyt uuden tuulen puhaltaessa Lordin miehistössä sekä tietenkin musiikissa.

Uusi levyhän on tulossa parin kuukauden päästä, tarkemmin sanottuna 01.03. The Arockalypse-levystä on saatu maistiasia mm. Euroviisukarsinnoissa.

Euroviisut. Lordi on ehdolla edustamaan Suomena Euroopan kuuluisassa musiikkitapahtumassa. Taitaa mummot tippua tuoleiltaan Italiassa kun Lordi räjäyttää lavan pyroilla. Jos siis minulta kysytään, Lordi on tottakai saatava Suomea edustamaan. Jo riitti Sillanpäät sun muut, näytetään miltä Suomalainen hirviömättö kuulostaa!

Lordissa on myös tapahtunut miehistönvaihdoksia. Enary ja Kalma ovat poistuneet kuvioista, Enary sai pyynnön jättää yhtyeen, Kalma taas lähti vapaaehtoisesti omista syistään. Uudet hahmot paljastettiin vuodenvaihteessa ja Enaryn tilalle koskettimiin on tullut Awa, Kalman korvaa OX. Ja heitä on jo keikoillakin nähty, foorumilla fanit ovat kehuneet ja kiitelleet uusia jäseniä.

Ja kun on uusi levykin tulossa, niin BMG on ilmoittanut myös Lordin heittävän keikkaa taas. Ja tälläkertaa koko Suomenpituudella, että pohjoisimmatkin fanit saavat nauttia lempibändistään. Ajattelin julkaista keikkapaikat ja ajankohdat tässä topicissa, kaikkien vuotiksessa oleskelevien aloittelevien fanien tai vain uteliaiden ihmisten varalta.

To 02.03. Kuopio, Työnkulma
Pe 03.03. Seinäjoki, Postiautovarikko
La 04.03. Lahti, Finlandia Klubi
La 11.03. Helsinki, Nosturi
To 16.03. Tampere, Pakkahuone
Pe 17.03. Rovaniemi, Tivoli
La 18.03. Oulu, Teatria
Pe 24.03. Turku, Caribia, Äänivalli
La 25.03. Nivala, Tuiskula
Pe 31.03. Jyväskylä, Lutakko
La 01.04. Lapua, Qmaa

Onko kukaan yhtä innoissaan kuin minä tästä kertakaikkiaan lupaavasta alusta vuodelle 2006?

Poissa Spectre

• Wraith
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
Lordi
« Vastaus #12 : Maaliskuu 11, 2006, 13:04:06 »
LORDI EDUSTAA SUOMEA EUROVIISUISSA!! Hahhaa!! Voi elämä, vähänkö olin ällikällä lyöty eilen illalla, kun siippani tuli ravistelemaan minut hereille puoli yhdentoista aikaan ja käski tulla telkkaria katsomaan. Voihan vinde.. Tämä hymy ei varmaan haihdu moneen päivään :)

Pojilla oli hieno shöy ja ihan ansaitusti ne sen paikan saivat *nyökyttelee*. Varsinkin, jos vaihtoehtona oli Tomi Metsäketo, niin just. Onhan se siis ihan hyvä-ääninen ja söpö katsella, mutta siltikin. Lordilla oli hienot ilotulitukset ja muutkin erikoistehosteet, ne siivet oli kai uusi juttu? Ja huomasitteko, kaikki yleisöstä hymyili ja nauroi, kun yhtye oli esittänyt kappaleensa, joten ihan piristysruiskeestahan tämä käy, tylsille Euroviisuille ainakin. Muah. Kiva nähdä jonkun Ranskan sifonkihuivileijailun jälkeen, miten pohjolasta tärähtää! Jotkut tietty on sitä mieltä, että tämä oli viimeinen niitti Suomen Euroviisumenestykselle, mutta siinähän käpyilkööt rauhassa. Minusta tämä oli ihan huippuveto! Tällä kertaa todellakin katson Euroviisut ;)

gravitation

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #13 : Maaliskuu 11, 2006, 20:20:26 »
Dodiin. Itse en Lordista tykkää, liian hevimeininkiä miun makuun. Mutta heidän tyylinsä on kuitenkin omaperäinen, ja siitä pisteet kotiin. Mutta musiikissa voisi olla parantamisen varaa. Kait siitä ihan ensimmäisestä kappaleesta, mikä heiltä on silloin joskus tullut, tykkäsin jossain määrin. Mutta sitten se meni ohi..
Mutta vaikka en Lordista, tai heidän musiikista (tai onhan tämä voittopiisi ihan ok, mutta ei sen enempää) oikeastaan, sen kummummin pidä, oli mainiota ja mahtavaa, että Lordi voitti. Meni voitto kyllä oikeaan osoitteeseen. Ne viimevuotiset edustajat ovat olleet niin mitäänsanomattomia, Jari Sillanpään ja It takes 2 to tango? Ja jos nyt Tomi Metsäketo olisi sinne päässyt laulamaan? Onneksi ei.
Mutta Lordi on kyllä ihan oikea ratkaisu. Tulee niiden kaiken maailman rakkauslaulujen ja voih-kuinka-saan-rakkani-takaisin-laulujen joukkoon jotakin, joka (voi) järkyttää ja on niin erilaista. Sama vaikka ei menestytä. Tai nyt siihen menestykseen kyllä voin uskoa, mutta voittoa ei tule. Päästäisiinpä edes sinne loppufinaaliin. Mutta kerrassaan m-a-h-t-a-v-a-a, että Lordi on mukana. Näitä Euroviisuja en katsomatta jätä.

Yanni

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #14 : Maaliskuu 11, 2006, 21:55:32 »
Nolottaa suomalaisten puolesta että Lordi edustaa Suomea Euroviisuissa. Olen aina ajatellut että bändi on oikeastaan vain vitsi. Oikeastaan en välitä ollenkaan Euroviisuista, mutta kyllähän se nyt korviin ottaa kun tv:ssä kuulutetaan että Lordi on Suomen edustaja. Minkä takia Lordin jäsenet pitävät aina niitä maskeja? Onko niin ongelmallista paljastaa todellista minäänsä? Maskit/puvut ovat muutenkin rumia. Ei iske minuun vaikka heviä kuuntelenkin. Miten tuotakaan nyt voi sanoa heviksi...?

Viiksar

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #15 : Maaliskuu 12, 2006, 10:39:05 »
Heips. Lordi on todella hyvä bändi! Itse tykkään siitä koska he ovat omaperäisiä. Uudet soittajat OX ja AWA ovat yhtä hyviä kuin Kalma ja Enary. Mutta kuitenkin harmittaa kun he lähtivät. Lordilla on tullut uusin levy ulos, en muista nimeltä, niin siinä se Hard Rock Hallelujah iskee syvälle. Toivon että Lordi pärjää anteenassa:D

Lordi ei todellakaan ole pelkästään poikien musaa! Saa sitä tytötkin kuunnella. Lempi kappaleita minulle on Would you love a monstreman, Bring it on, blood read sandman, bevil is a loser, dynamite tonite ja kalmageddon. Niin ja ehdottomasti HARD ROCK HALLELUJAH!!!! Aivan sama mitä muut aattelee Lordista, mulle se tulee aina olemaan ykkönen!!

LORDI RULEZ

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #16 : Maaliskuu 12, 2006, 12:00:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Yanni"
Nolottaa suomalaisten puolesta että Lordi edustaa Suomea Euroviisuissa.Minkä takia Lordin jäsenet pitävät aina niitä maskeja? Onko niin ongelmallista paljastaa todellista minäänsä? Maskit/puvut ovat muutenkin rumia.

Millä perusteella nolottaa? Lordihan voi ihan hyvin vaikka pärjätäkkin siellä, usko pois.

Ai minkä takia? Ne maskit tekevät Lordin. Tomi Putansuu on sanonut että on aina halunnut olla jonkinlainen hirviö. Ja Lordihan on. Kaikki maskit ja lavasteet on itse tehtyjä. Lordi on itse sanonut, että ei pidä bändeistä/yhtyeistä joissa ei ole mitään katsottavaa. Minusta Lordissa on katsottavaa. Siksi varmaankin nuo maskit. Ja eiköhän niiden ole tarkoituskin olla rumia.

Yanni

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #17 : Maaliskuu 12, 2006, 12:14:28 »
Lainaus
Millä perusteella nolottaa? Lordihan voi ihan hyvin vaikka pärjätäkkin siellä, usko pois.

Ai minkä takia? Ne maskit tekevät Lordin. Tomi Putansuu on sanonut että on aina halunnut olla jonkinlainen hirviö. Ja Lordihan on. Kaikki maskit ja lavasteet on itse tehtyjä. Lordi on itse sanonut, että ei pidä bändeistä/yhtyeistä joissa ei ole mitään katsottavaa. Minusta Lordissa on katsottavaa. Siksi varmaankin nuo maskit. Ja eiköhän niiden ole tarkoituskin olla rumia.

Nolottaa sillä perusteella, että muut maat saavat aika huonon käsityksen Suomesta, kun euroviisuissa meitä edustaa noin surkea bändi. Totta kai se on jokaisen oma asia että mistä musiikista tykkää ja voitte tietenkin tulla kommentoimaan mielipidettäni, mutta tämä on ja pysyy minun mielipiteenäni, joten ette voi sitä mitenkään muuttaa. *vaikenee iäksi*

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #18 : Maaliskuu 12, 2006, 14:39:52 »
En ole Lordilta kuullut paljon,mutta en pidä, koska kaikki ne rekvisiitat ikäänkuin syövät itse musiikin. Musiikki on oikeastaan poppia, vaikka sellaisten monstereiden kuuluisi selvästi laulaa jotain heviä jossa rääytään, miksi siis poppia? Ja menestyisiköhän bändi paremmin ilman monsteri-maskeja?

Ja Lordi edustamassa Suomea Euroviisuissa? Milaisenhan käsityksen muut maat saavat Suomesta??!
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #19 : Maaliskuu 12, 2006, 16:18:52 »
Olin saada hepulin tajutessani, että Lordi lähtee edustamaan Suomea Euroviisuihin. Äitini, tuo outouden ruumiillistuma, piti kovasti Lordin kappaleesta. Ensimmäisellä kerralla se ei kyllä ihan vakuuttanut minua, mutta kyllä se sitten toista kertaa kuunnellessa jo meni alas kakistelematta. Ajattelin peräti, että eihän tämä nyt niin suunnattoman huono ole. Spekuloimme äidin kanssa, että mitähän Euroopan hienot rouvat ja herrat pitävätkään tästä porukasta. Pahimmassa tapauksessa Lordi nauretaan pihalle. Tai mistä sitä tietää, vaikka he menisivät ja räjäyttäisivät kaikkien aivot kiertoradalle. Mahdollisuuksia on monenlaisia...

Jotenkin huvittaa ajatus siitä, että siellä vain kirkasääniset, kyynelsimäilset neitokaiset laulaa luikauttavat jonkun herkän kappaleen paljastavassa asussaan ja seuraavaksi Lordi hyökkää lavalle hirviömaskeineen päivineen ja mörähtelevät väen tainnoksiin. Tällä kertaa pitää kyllä katsoa oikein kunnolla nuo Euroviisut.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
Lordi
« Vastaus #20 : Maaliskuu 12, 2006, 17:54:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Rainmaker"
Olin saada hepulin tajutessani, että Lordi lähtee edustamaan Suomea Euroviisuihin. Äitini, tuo outouden ruumiillistuma, piti kovasti Lordin kappaleesta.

Hei, minun äitini sanoi Lordia iskelmämusiikkimaiseksi. IHQ...
Mitä pitikään sanoa...? Ai niin juu...
Lordia olen kuunnellut jo useamman vuoden, vaikken levyä omistakaan. (pitääkin hankkia...) Rakastan piisejä Monster, monster ja Would you love a monsterman. Jälkimmäinen kuuluu myös suosikkimusavideoihini.
Lordi on ulkonäöllisesti kieltämättä melko... poikkeava. Mutta hei, kaikkea pitää kokeilla. Kun Sillanpää meni siipineen sinne kekkuloimaan, niin muut maat nauroivat meille vedet silmissä. Toivottavasti Lordin nähdessään saavat sydärin ja eivät uskalla olla äänestämättä meitä. Ja biisikin on sitäpaitsi hyvä. Kaikkea pitää kokeilla (taisinkin jo sanoa noin), homoa tangokuningasta, norjalaista ja nyt hirviöbändiä.
Lordi Rulez!
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #21 : Maaliskuu 12, 2006, 18:09:08 »
Noh... tästä euroviisu jutusta.

Mielipiteeni on jakautunut kahtia tässä asiassa... Lordi on keskiverto bändi. En fanita heitä, mutta kyllä joitain heidän musiikkiaan jaksaa kuunella ja hyviä ne ovat, mutta... en nyt pysty uskomaan että Lordi siellä pärjää... he voivat järjestää todella hyvän shown siellä karsinnoissa pommeillaan ja raketeillaan ja ties millä rekvisiitalla, mutta en oikein pysty uskomaan että hevi musiikki siellä Euroviisuissa pärjää. Milloin Euroviisu historian aikana on valittu parhaimmaksi biisiksi hevi musiikki kappale? Ja onhan se kieltämättä hauska katsoa kun jonkun... öön... vaalea tukkaisen kaunottaren taikka komean mieslaulajan jälkeen tulee lavalle sakki naamareihin pukeutuneita hirviöitä ^^;.
Viime vuonakin ne norjalais bändikin maskit ovat niin karmeeta katottavaa viimevuona. Yäk!
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Nobody

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Yksinäinen susi
Lordi
« Vastaus #22 : Maaliskuu 12, 2006, 20:18:57 »
Itse en ole kyseisestä bändiä mitenkään aikaisemmin noteerannut, tuota Would you love a monsterman biisiä on silloin aikoinaan tullut radiosta kuunneltua, mutta en ole mitään levyä sitten ostanut ja olin koko bändin jo oikeastaan ehtinyt unohtamaankin ennenkuin ylex alkoi soittamaan tätä hard rock hallelujah kappaletta. Tämä euroviisu jupakka oli kyllä hauska ja Lordi oli ehdottomasti paras valinta, kerrankin suomella on jonkinlaiset mahdollisuudet menestyä. Olisin vain halunnut nähdä kaikkien karsintoja katsoneiden mummojen ilmeet, kun nuo äänestys tulokset julkaistiin. Voi sitä mutinan määrää mikä on ympäri suomea kotisohvilta kuulunut. :D  

Tuo Hard rock hallelujah biisi ei kuulostanut aluksi mitenkään erikoiselta, mutta nyt on tullut kuunneltua sitä useammankin kerran päivässä, niin kyllä se hyvältä alkaa kuulostamaa. Mahdollisuudet pärjätä on paljon paremmat kuin kenelläkään muulla suomen ehdokkaista ja ainakin erottuvat joukosta!
Oispa minun hän, saisin ystävän...

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #23 : Maaliskuu 12, 2006, 21:15:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Hopeanuoli"
en nyt pysty uskomaan että Lordi siellä pärjää... he voivat järjestää todella hyvän shown siellä karsinnoissa pommeillaan ja raketeillaan ja ties millä rekvisiitalla, mutta en oikein pysty uskomaan että hevi musiikki siellä Euroviisuissa pärjää. Milloin Euroviisu historian aikana on valittu parhaimmaksi biisiksi hevi musiikki kappale?

Kertahan se olisi ensimmäinenkin, jos hevi toisi voiton. Minä todella uskon Lordin mahdollisuuksiin, he tuovat sinne jotain uutta.
Ja se, mitä nähtiin euroviisukarsinnassa oli kuulemma vain pieni osa siitä, mitä tullaan Ateenassa näkemään. Siis lavasteiden osalta. Hieno show siis tulossa. Saas nähdä mitä keksivät.

Poissa xir

• Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #24 : Maaliskuu 12, 2006, 21:26:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Yanni"
Lainaus

Nolottaa sillä perusteella, että muut maat saavat aika huonon käsityksen Suomesta, kun euroviisuissa meitä edustaa noin surkea bändi. Totta kai se on jokaisen oma asia että mistä musiikista tykkää ja voitte tietenkin tulla kommentoimaan mielipidettäni, mutta tämä on ja pysyy minun mielipiteenäni, joten ette voi sitä mitenkään muuttaa. *vaikenee iäksi*

Mielipidekysymys todellakin, mutta itse näen sen niin, etten häpeä yhtään sitä, että Lordi meitä edustaa - hakkaa se Jari Sillanpäät ja Laura Voutilaiset mennentullen, vaikkei lempimusiikkiini kuulukaan. Karu faktahan on, ettei Suomi euroviisuissa ole pärjännyt ikuisuuksiin, miksei samantien vähän pöllytettäisi tuota tylsää systeemiä? On ensimmäinen euroviisufinaali ikuisuuksiin, jonka aion katsoa.

Lordi \,,/

Poissa Pandora

• Hihittäjä
  • Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #25 : Maaliskuu 12, 2006, 22:11:07 »
Ei Lordi ainakaan huonommin voi pärjätä kuin eräät muut Suomen edustajat. Nollaa vähemmän kun ei voi saada. Mielenkiinnolla jään seuraamaan miten Lordin käy. Hyvä kun välillä uskalletaan kokeilla jotain uutta. Ehdottamasti kannitin Lordin valintaa
Ja tuonne sinun manoan,
Tuonne kehnoa kehoitan
Ukkokontion kotihin

Herra Tohtori

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #26 : Maaliskuu 14, 2006, 04:39:38 »
Yleinen mielipiteeni euroviisuista on tämä.

Eli: Euroviisuissa ei ole ABBA:n jälkeen ollut kuin kourallinen mieleenpainuvia/laadukkaita (ei välttämättä synonyymi) esityksiä, ja useimmiten ne eivät ole olleet voittajia Euromaiden keskinäisten äänestyspelien jaloissa kamppailevien artistien pyrkimyksistä huolimatta.

Lordi sinänsä mielestäni mainiota musiikkia tekevä bändi ja valittavana olleista ehdokkaista minun korviini paras. Lisäksi Lordi edustaa suomalaisen musiikin kaikkein parhaiten ulkomailla menestyvää alaa, toisin kuin kansalliset popstarssit :ick: ja idolintekeleet, Metsäkedot ja muut iskelmähiimailijat.

Puhe saatananpalvonnasta on aika paksua huttua ja sitä kuuleekin lähinnä ihmisiltä, jotka sanovat kaikkea tietyllä riffillä ja soundilla soitettua musiikkia saatananpalvontamusiikiksi. Kyseiset ihmiset eivät ole takuulla ole edes kuunnelleet euroviisukappaleemme lyriikoita, joista muuten saa selvää - toisin kuin monen muun hard-rock -virityksen sanoista. Ote:

The true believers, Thou shall be saved
Brothers and sisters keep strong in the faith
On the day of Rockoning It's who dares, wins
You will see the jokers soon'll be the new kings

...Rock 'n roll angels bring thyn hard rock hallelujah
In God's creation supernatural high...

Itse olen ateistinen agnostikko joten asialla ei niin ole minulle merkitystä, mutta minusta on jotenkin huvittavaa että tällaisia sanoituksia laulavaa yhtyettä syytetään sopimattomaksi edustamaan Suomea viisuissa "saatananpalvonnasta" johtuen. Itse asiassa Lordi on kaikkea muuta kuin mitä "pelottavasta" ulkoasusta voisi päätellä. Itse asiassa ulkonäön perusteella moittijoita voisi jopa sanoa jonkin asteen rasisteiksi.

Kuten sanottua, huvittavinta tässä koko touhussa on, miten Euroviisuihin kuolemanvakavasti suhtautuvat ihmiset yrittävät järkyttyneinä mollata Lordia kaikin mahdollisin tavoin: ulkonäköä pidetään kaameana, sanomaa pidetään saatanallisena (Lordi turmelee nuorten sielut!!!11!!), musiikkia pidetään ala-arvoisena rääkymisenä (jota se ei ole) ja muuta vastaavaa. Paras tapaus oli, kun ilmeisesti vakavissaan (?) väitettiin ettei Lordi sovi alle 15-vuotiaiden nähtäväksi... o_O Siinä vaiheessa repesin aika hyvin. Vallankin kun otetaan huomioon että Taru Sormusten Herrasta kelpasi ilman mitään hämminkiä K-11-luokituksella, jolloin 9-vuotiaat saivat katsoa leffat vanhempien kanssa. etä hoh hoijaa. No jaa, tuntematontahan aina vieroksutaan, ja Lordin edustama musiikkilaji lienee tuntemattomimpia valittavalle kansanryhmälle.

Jossakin vaiheessa tekisi nyt mieli sanoa valittajilleseuraavaa: Nyt se pää pois arseesta, kuunnelkaa se kappale läpi kokonaan ja jos ette pidä siitä niin älkää pitäkö älkääkä kannattako sitä - kyse on teidän mielipiteestänne eikä musiikista itsestään. Saatananpalvonnan kanssa Lordin musiikilla ei ole mitään tekemistä. Ateenassa katsotaan minkälaisen vastaanoton esitys saa ja Eurooppa äänestää miten äänestää - katsotaan kuinka käy. Suomen tulos ei millään voi huonontua männävuosien yritelmistä, joten siitä ei ole kyse. Turha kuvitella ettenkö minä olisi _hiukan_ hävennyt Suomen puolesta kun Nightwishin tilalle lähetettiin joku Nina Åström - muistaako joku Nina Åströmiä? Muistaako joku Nightwishin?

...Niin vähän arvelinkin. Toinen minua ärsyttävä tapaus oli Sillanpään Jarin tangoviritelmä, jossa oli yhdistetty huonosti tangomusiikin klisheisimmät palat ja pop/rock-musiikin tyylittömimmät ja tavanomaisimmat sävelkulut, tuloksena kappale joka ei oikein kuulunut mihinkään musiikkilajiin ja joka sai sen mukaisesti pisteitä. Voutilaisen biisi oli ihan mukiinmenevä biisi, muttei mitään erikoista sekään.

Lordilla on etunaan se, että joukosta erottuminen on ainakin taattua... Hupaisaa ajatella tosiaan sitä, kun jonkun Maltan tai Israelin tekopyhän "Love you love me be frends no kill" vikinän jälkeen lavalle nousee Pohjolan Lordi iloisine joukkioineen ja pistää pystyyn lavashownsa, joka on kuulemma yleensä mainiota viihdettä.

...tulipa pitkä viesti. No, whatever.

Zaldo

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #27 : Maaliskuu 14, 2006, 16:14:50 »
Hhmmm...Aluksi, kun kuulin, että Lordi oli valittu Euroviisuihin, järkytyin. Mietin, että eihän se nyt sinne sovi ollenkaan kaikkien discohumppakappaleiden sekaan... :) Mutta sitten...Eihän se Suomi nyt oikein huonomminkaan voi pärjätä kuin ennen, joten samapa tuo, kenet sinne lähettää ^^

Siis että varmaan hilpeää katsottavaa kun yhtäkkiä lavalle nousee Lordi, mummoni ainakin järkyttyi pahasti niin bändin musasta kuin ulkonäöstäkin. Varmaahan se on ettei tuolla valinnalla kisaa voiteta, mutta toisalta, onko siinä voittoa ihan oikeasti vakavissaan lähdetty hakemaankaan? ;)

Eli siis go Lordi go, tuo Suomelle mainetta ja kunniaa! :)

Tessa

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #28 : Maaliskuu 14, 2006, 17:45:58 »
En voi ymmärtää miksi Lordin voitosta tehtiin näin iso juttu. Kansa on äänestänyt ja sillä siisti. Tätä suurin osa suomen kansasta haluaa.

Itse olin Turussa paikan päällä katsomassa Lordin esitystä ja komeeta katteltavaa se oli. Ja Lordi ei ole pahimmasta päästä "heviä". Eihän sitä edes luokitella heviksi? Lordi euroviisuissa on huomattavasti hienompi juttu, kuin jos sinne olisi lähetetty esim. Jane, Jennie tms. Niillä ei paljoa erotuta. Lordin kappale ja ulkonäkö jäävät varmasti ihmisten mieliin, ja sitä paitsi, Lordilla on faneja muuallakin kuin suomessa. ;) että jos vaikka tänä vuonna voitto tulis suomeen. ;D

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #29 : Maaliskuu 14, 2006, 19:16:15 »
Lööpeissä on nyt ollut Lordista ties mitä. Kuten että Lordi ei välttämättä pääsekkään euroviisuihin. Johan on naurettavaa. Kansahan sen päättää kuka sinne menee, ja kansa päätti tällä kertaa, että sinne menee Lordi.

Milloin Suomi on voittanut euroviisuissa? Kysynpähän vaan. Onko sillä niin väliä tuleeko se voitto vai ei, kannattaa joskus kokeilla jotakin uuttakin, kuten nyt tälläisia hirviötä (jotka muuten soittavat todella hyvää musiikkia).

Kannatan ehdottomasti sitä, että Lordi menee Ateenaan. Bändillä on kyllä ongelmiakin edessä. Miten saada muovimaskit pysymään ejinä siellä kuumuudessa ja haastattelut. Bändin uskottavuus menee menojaan jos he alkavat omalla äänellään antemaan haastetteluja. Mutta, Lordi menee Ateenaan, ja hyvä niin.

Hard Rock Hallelujah!

Poissa papitsu

• Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #30 : Maaliskuu 14, 2006, 19:19:58 »
Ennen pidin Lordia aika semmoisena "hevinä". En osaa kunnolla selittää. Semmosena muka-hevinä teinimusiikkina. Nytten kun on perehtynyt asiaan, niin musiikkihan on ihan hyvää. Ennen en ollut kuullut kuin nämä WYLAM:in ja Devil Is A Loserin. Tuommosta päähän soimaan jäävää musiikkia, mikä ei kuitenkaan ollut mitään loistavinta. Tuo uusi levy rokkaa kunnolla. Ja onhan se aikamoinen kunnia Lordille että levylle tuli vierailemaan muusikoita KISSistä, Twisted Sistersistä ja Alice Cooperista. Tuo euroviisusysteemi oli ihan loistava juttu. Bändillähän on kuuntelijoita ympäri Eurooppaa. Vielä kun pärjäisivätkin.
Tyhjää.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #31 : Maaliskuu 14, 2006, 19:25:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Astarte"

Viimeinen kysymys: Tietääkö kukaan ketään joka vakavissaan uskoo siihen että Suomi pärjäisiä Euroviisuissa?

No, en nyt voi varsinaisesti sanoa täysin uskovani Lordin voittoon, mutta kummallisia asioita tapahtuu. Lähes kaikki on mahdollista.

Sain tänään koulusta tullessani kauhean kikatuskohtauksen, kun luin paikallislehteä. Mielipideosastolla pari ihmistä pauhasi vaahto suussa, että olivat kuulemma hyvän musiikin ystäviä ja etteivät millään voineet ymmärtää Lordin valintaa Suomen ehdokkaaksi. Ihan kuin Euroviisut olisi joku todella vakava asia.

Enkä kyllä yhtään ymmärrä tätä noussutta hirveää meteliä. Hei halloo, Euroviisuthan tässä nyt vain kyseessä on. Nyt on edes olemassa toivo siitä, että siellä lavalla edes näkee jotain mielenkiintoista. En minä ainakaan ensi kuuleman jälkeen ole muistanut, millaisia kappaleita siellä esitettiin. Tai millaiset ihmiset niitä esittivät.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Samia

• kettu
  • Reservi
  • *
Lordi
« Vastaus #32 : Maaliskuu 14, 2006, 20:27:39 »
Komppaan Rainmakeria. Euroviisut. Voihan se olla jollekulle intohimo, mutta -

Juuri tuo ärsyttää. Että Lordi ei ole hyvää musiikkia, ja siksi sitä ei voi muka lähettää edustamaan Suomea. Että muut maat saavat Suomesta huonon kuvan. En tajua, miten kukaan voi olla niin idiootti että määrittelee asioita noin. Minäkin voin tietysti sanoa jotakin huonoksi musiikiksi. Mutta se vaatii plagioimista, kahden soinnun jumputusta tmv. Ja siihenkään minulla ei olisi oikeutta.

Jos Suomi kerrankin lähettää erottuvan esiintyjän, niin eikö siitä pitäisi olla vain iloinen?
"Always be specific when you lie." (rule #7)

Smaug

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #33 : Maaliskuu 14, 2006, 20:37:27 »
No jätetään nyt Lordin voitto/pärjäämismahdollisuudet nurkkaan hetkeksi ja keskitytään olennaiseen. Jotenkin ihmisten mielipiteistä ja kirjoittelusta saa sen kuvan että oikein keksimällä keksittiin hirviöpukuiset miehet soittamassa heviä. EIEIEI. Lordihan on alkanut toimia jo monta vuotta sitten, eikä nämä maskit ole kehitetty euroviisuja varten. Lordi on bändi ja ehdokas muiden joukossa. Joten kun kuulin että Lordi on ehdokkaana euroviisuihin ajattelin vain että ok, kerrankin jotain vähän erilaista (musiikillisesti!!). Palataanpa nyt sitten tähän pärjäämisprosenttiin. En usko että Suomi (huom! puhun nyt maasta, en maata edustavasta bändistä) tulee pärjäämään kovin hyvin. Onhan se ennenkin nähty. Toisaalta Suomi ei ole kokeillut vielä mitään raskaampaa kuin joutavat rillutukset, joten se on nyt vaan enää sikäläisestä tuomaristosta kiinni.

Sitäpaitsi näitte itsekin miten suuren prosenttimäärän Lordi sai äänestyksessä. Ja vielä joku kehtaa valittaa siitä että miksi näin kävi. Suomen kansa on puhunut joten turpa kiinni. Aamen.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Lordi
« Vastaus #34 : Maaliskuu 15, 2006, 14:33:12 »
Kaikkien kauhistelevien mummojen ja uskovaisten pitäisi lukea tämä  

http://www.iltasanomat.fi/arkisto/uutinen.asp?folder=%2FUutiset%2FViihde&pvm=15%2E3%2E2006&id=1142606

Oli Lordi parempi vaihtoehto euroviisuihin kuin joku Tomi Metsäketo.

(uusi osoite päivitetty 30.3.2006)
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Myrskytuuli

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #35 : Maaliskuu 15, 2006, 18:12:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Lady Asensio"
Oli Lordi parempi vaihtoehto euroviisuihin kuin joku Tomi Metsäketo.

Minä yhdyn tuohon. Ei Euroviisuissa pärjää millään balladeilla. Ei ole pitkään aikaan pärjännytkään.
Minäkin luin tuon jutun siitä, etä Lordia ei päästettäisi näihin niin paljon julkisuutta keränneisiin Euroviisuihin. Eijei, eihän sitä näin voi tehdä. Suomen kansa on valinnut edustajakseen sinne Lordin, ja sillä siisti. Ja eihän sitä tästä alemmas voi enää joutua, niin miksi ei sitten kokeilla tällaista 'monsterirokkia' (mikä vertaus). Nostihan Ruslanakin Ukrainan kuvaa. No jaa.
Lainaus käyttäjältä: "Astarte"
Jos Suomi kerrankin lähettää erottuvan esiintyjän, niin eikö siitä pitäisi olla vain iloinen?

No totta kai siitä pitää olla iloinen. Ja jotkut vielä kehtaavat väittää, että Lordi pilaa Suomen maineen. Njääh, en minä siihen usko. Eikö Jari Sillanpää pilannut sen jo niillä siipihörselöillään? Eikö?
Okei, Lordi oli oikea valinta Ateenaan, sen vain sanon. Ja Hard Rock Hallelujah on euroviisu vailla vertaa (erilaisuutta, showmeininkiä ja se on siinä).

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #36 : Maaliskuu 15, 2006, 21:01:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Myrskytuuli"
[Ja jotkut vielä kehtaavat väittää, että Lordi pilaa Suomen maineen. Njääh, en minä siihen usko. Eikö Jari Sillanpää pilannut sen jo niillä siipihörselöillään? Eikö?

Olen 100% samaa mieltä kanssasi. Jari Sillanpää löi viimeisen naulan suomenmaineen arkkuun. Sehän oli suoraan senottuna naurettavaa katsottavaa kun hän heilu niiden enkelisiipiensä kanssa lavalla. Ihmettelenkin miten se tyyppi pääsi jatkoon? Jos Jari päästettiin jatkoon ilman minkäänlaista haukkumista niin johan on. Päästettiin lepattamaan niiden siipiensä kanssa muille maille. Siihen verrattuna Lordi on vakavasti otettava bändi jolla on hyvät mahdollisuudet voittaa.
"Are we there yet?"
"No"

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #37 : Maaliskuu 15, 2006, 21:35:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Hopeanuoli"
Lordi on vakavasti otettava bändi jolla on hyvät mahdollisuudet voittaa.

Juuri niin. Ystä hyvät mahdollisuudet voittaa, kun kaikilla muillakin sinne päässeillä bändeillä/artisteilla. Ehkä jopa paremmatkin, Lordihan on tunnettu siellä sun täällä päin Eurooppaa, ottakaa nyt se huomioon.

Enkä ymmärrä ollenkaan, miksi Lordia ei saisi päästää Ateenaan? Osaisiko joku vastata tähän kysymykseeni? Lordi Ateenaan ja sillä hyvä. Piste.

Hard Rock Hallelujah!

Ascelia

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #38 : Maaliskuu 19, 2006, 12:29:06 »
Mun mielestä paras perustelu sille, että Lordia ei saa päästää Ateenaan on se, että niiden musiikki ei sovi iskelmäkilpailuun!

Toisaalta kun ajattelee asiaa enemmän niin tunnen vain sääliä Lordin jäseniä kohtaan - mahtaa mennä huonosti, jos haluaa voittaa euroviisut.
Janella olis ollu ainaki sata kertaa paremmat mahdollisuudet voittaa ;<

Poissa Zirli

• Kuolonsyöjänuoret,
  • Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #39 : Maaliskuu 19, 2006, 13:20:40 »
Ehmn, Ascelia, ensinnäkin Lordi on kutsuvieras, joten en oikeastaan sanoisi että jäseniä tarvitsisi sääliä koska heillä menee niin huonosti... heidät kutsuttiin. Eihän se tarkoita, ettei Lordi haluaisi Euroviisuja voittaa, mutta luulisin että he lähtevät mukaan mm. muuttakseen vähän juuri tuota "se on iskelmälaulukilpailu, hyi pois tollaset örkit, jotai saatananpalvojia" -linjaa. Euroviisuissa perinteisesti on edustettuna juuri tuota iskelmä puolta, mutta tarkoittaako se, ettei muunlaista musiikkityyliä sallittaisi? Rasismia, hmm? :p
Lordia ei todellakaan tarvitse sääliä, tietääkseni heillä on suht paljon faneja ulkomailla kotimaan lisäksi. Ja mitä Janeen tulee... En usko että olisi missään tapauksessa pärjännyt sen paremmin kuin Lordikaan. Lordilla on edellytykset jopa voittoon, pitää vain osata hyväksyä välillä jotain erilaista.

Mitään oikeasti hyvää syytä sille, ettei Lordi saisi Ateenaan päästä, ei ole. Paitsi jos bändi itse haluaa jäädä pois.
We can easily forgive a child who is afraid of the dark;
the real tragedy of life is when men are afraid of the light.
-Plato

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #40 : Maaliskuu 19, 2006, 21:30:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Ascelia"
Toisaalta kun ajattelee asiaa enemmän niin tunnen vain sääliä Lordin jäseniä kohtaan - mahtaa mennä huonosti, jos haluaa voittaa euroviisut.
Janella olis ollu ainaki sata kertaa paremmat mahdollisuudet voittaa ;<

Ai että mahtaa mennä huonosti. Millä perusteella? Minä uskon, että Lordi pärjää hyvin, ja varmasti paremmin mitä Jane olisi pärjännyt. Lordilla on paljon faneja euroopassa, ja he äänestävät, varmasti. Lordi tuo jotain uutta ja jännittävää euroviisuihin. Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ajatella positiivisesti.

Lizlego

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #41 : Maaliskuu 19, 2006, 21:40:17 »
Ihmetyttää nämä ihmeelliset määritelmät teiniäksdeerääynnästä ja vähän muustakin. En ole teini enkä yleisesti ottaen tykkää rääynnästä, mutta silti Lordia on kiva kuunnella. Joku tuossa sanoikin, että ihmiset eivät uskalla olla omia itsejään tai tehdä sitä mitä itse haluavat, mutta sitä se nuoruus on. Pitää olla niin cool ja jos jokin asia jostakin hyvin kummallisesta syystä määritellään jonkun toimesta "pissisten touhuksi" tai "teiniäksdeerääynnäksi", ei sitä voi tehdä. Sääli, sillä silloin elämä on rajoittunutta. Mutta sitä samaa se on vanhempanakin. Jos jokin määritellään nuorisomusaksi, saa olla aika rohkea, että uskaltautuu aikuisena ikäistensä seurassa tunnustamaan mieltymyksensä.

Olkoon miten vaan ja olkoon Lordi kuinka suuri vitsi hyvänsä, se musiikki viihdyttää minua. Lordi on myynyt Suomessakin hyvin ja keikkaillut ulkomailla. En usko, että paljon sääliä keneltäkään tarvitsee. Ja kyllä olisi ketuttanut rankasti jos joku Jane vaikka olisi valittu. Siinä meillä vasta onkin tusina-tavaraa.:) Kivaa kuunnella, muttei kyllä varmasti erotu mitenkään mistään missään kilpailussa, kun ei erotu kotimaisestakaan tusinajytkeestä.

Poissa Diare Snape

• Hirnyrkki
Lordi
« Vastaus #42 : Maaliskuu 19, 2006, 23:05:01 »
Todella hyviä kommentteja täällä ihmisillä, oikein hyviä. Varsinkin Herra Tohtorilla. Ja Surusilmä on kiitettävästi täällä bändiä puolustellut.

Hmm, täällä on jo hyvin pitkälti kaikki sanottava tullut, pariinkiin otteeseen.

Haluan vielä todellakin painottaa sitä, että tänävuonna Suomen kansa äänesti   haluamansa edustajan Ateenaan. Ensimmäistä kertaa. Oli suoranainen häpeä että Nightwish voitti kyllä katsojien äänestystulosten mukaan, mutta tuomarit eivät heitä kisoihin päästäneet.

Suomi on hevin luvattu maa, täältä on lähtenyt musiikkia maailman kartalle, ja viimein jopa Amerikassa tiedetään, että täällä sitä osataan tehdä. Edustetaan sitten kisoissa sillä, mitä osataan.

Ja ei Euroviisuja kannata ottaa tosissaan, kaikki äänetkin on naapuriääniä, eikä siellä oikeasti hyviä kappaleita koskaan sorruta äänestämään. Lordikin on itse lähdössä Ateenaan ihan seikkailumielellä.

Mummo kauhistelee maskeja ja pelkää saatanaa, mutta kuka heistä tajuaa sen verran että radiossa soi "Devil is a loser"?

Eniten minua hymyilyttää, että taitaa tulla euroviisuhistoriaa Suomessa, sillä kaikki aikovat kisat katsoa. Joko todistaakseen oman kantansa, Lordin puolesta tai vastaan, tai ihan vain koska kerrankin on jotakin katsottavaa.

----

Se Euroviisuista. Nyt haluan puhua uudesta levysta, The Arockalypsestä.
Ensialkuun levy ei ihan heti lämmennyt minulle, siis niin  välittömästi kuin kaksi edeltäjäänsä. Mutta kuuntelin sen vähän ajan päästä uudestaan, ja kulutin levyä viikkoja putkeen.
On koittanut uusi aika yhtyeelle, ja sen huomaa levyn musiikillisesta suunnasta. Lisää kitaraa, ja Amen sekä Ox laulavat yhä enenevissä määrin kertosäkeiden taustoissa.
Ja levyllähän oli iso liuta vierailevia, suuria nimiä. Kuten itse Bruce Kullick(from KISS, yhtyeen suurin vaikuttaja)

Hard Rock Hallelujah sekä Bringin back the balls to rock olivat Loistavia, mutta ehdottomasti paras biisi oli Who's your Daddy. Monet eivät siitä välttämättä toiston takia pidä, mutta minulle se iski kuin vasara alasimeen, kipinät vain sinkoili korvista.

Levy sai taas aikaan hyvin leveän, kieroutuneen kestovirneen.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #43 : Maaliskuu 22, 2006, 20:48:36 »
Ihmetyttää syvästi jollei Lordi pääse edes karsinnoissa (finaalia edeltävässä kisassa) ohi viimevuotisen suomen sijan (en tiedä mihin... Jari siellä pääsi (vai oliko se se Gary???)). Mitä useammin kuulen tuon Hard rock Halleluja! -kappaleen sitä enemmän pidän siitä. Itseasiassa se voi olla hyvinkin mahdollista että päästään finaaliin. Kappale on niin hyvä. Jos me ollaan viimisiä niin alan epäilemään liittoutumista suomea vastaan tuolla euroopassa...
"Are we there yet?"
"No"

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #44 : Maaliskuu 24, 2006, 15:44:54 »
Onkos joku nähnyt tuon Hard Rock Hallelujah biisin videon? Minä olen sen kerran nähnyt, silloinkin olin puoli tokkurassa, kun olin kipeänä, mutta kuitenkin.
Video on mielestäni hyvä. Juuri Lordi tyylinen. Tyttö katsoo kauhistuneena, mutta lopulta muuttuu itsekkin samanlaiseksi, kun Lordi on, eli hirviöksi. Mainio video.

Ascelia

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #45 : Maaliskuu 25, 2006, 16:46:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Zirli"
Ehmn, Ascelia, ensinnäkin Lordi on kutsuvieras, joten en oikeastaan sanoisi että jäseniä tarvitsisi sääliä koska heillä menee niin huonosti... heidät kutsuttiin. Eihän se tarkoita, ettei Lordi haluaisi Euroviisuja voittaa,

En tästä kutsujutusta tiennyt mitään, mutta metron (tai satasen) haastattelussa ennen karsintoja Lordin vokalisti nimenomaan uhosi että Lordi aikoo voittaa euroviisut!
Ja mitä tarkoitin tuolla että "menee huonosti" on se, että euroviisut ei oo mikään maailman kuumin juttu.

Poissa Zirli

• Kuolonsyöjänuoret,
  • Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #46 : Maaliskuu 25, 2006, 17:37:24 »
Ascelia, kyllähän minä myönsinkin, että Lordi varmaan haluaa voittaa Euroviisut, en tiedä mitään syytä miksei haluaisi. Ja ns. uhoaminen on varmaan ihan normaalia. Selvennäthän, jos en nyt ymmärtänyt mitä ajoit takaa.
Ja joo, kyllä ymmärsin mitä tarkoitit sillä huonosti menemisellä, eihän Euroviisut ole mikään maailman kuumin juttu - varsinkaan rockbändille. Mutta minusta vaan on väärin sanoa, että Lordilla menee huonosti, koska he eivät vetäytyneet kisasta johon heidät (minun tietääkseni ainakin) kutsuttiin. Pointtini on siis se, että he eivät anoneet päästä mukaan, eivätkä lahjoneet äänestäjiä äänestämään heitä Ateenaan.
We can easily forgive a child who is afraid of the dark;
the real tragedy of life is when men are afraid of the light.
-Plato

Sotasopuli

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #47 : Maaliskuu 25, 2006, 22:26:53 »
Lainaus käyttäjältä: "myrkkyleppis"
nein. en tykkää.
aivan kuten tuolla joku sanoi, tuollaista teinixxxrääyntää ja muka niin-heviä-ja-rockia...

ne on liian yliampuvia ja täysin feikkejä.
niidenhän idoli on KISS (bändi), ne on ottanut LIIKAA vaikutteita niiltä, aivan liikaa. kopio. KISSiä voikin jopa kuunnella...

Lordissa ei ole mitään KISS - tyylistä.. Lordi on wnb slipknot eikä sillä ole mitään tekemistä KISSin kanssa :F

Ihan okei bandi, suunilleen lordin kaltasta musaa kuuntelen (tai vähän raskaampaa metallia, lähinnä deathia ja blackiä) :|

Lordihan pääsi euroviisuihinkin ja varmasti niittää siellä aika paljon huomiota :P

Lizlego

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #48 : Maaliskuu 25, 2006, 23:40:56 »
Haa! Lordissa on ainakin yksi KISS-tyylinen juttu ja se on ne tulet. KISS:hän on tullut tunnetuiksi lavashowstaan, joissa on näyttävät tulet. Ja tietenkin KISS käytti myös maskeerausta esiintyessään. Vieläkö KISS on hengissä? Musiikillisesti en sitten näe yhteyksiä, mutta eikö hirveän moni bändi ole ottanut vaikutteita KISS:ltä? KISS:hän on kanssa saanut paljon haukkuja osakseen ei-vakavasti otettavana pellebändinä.

Smaug

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #49 : Maaliskuu 26, 2006, 01:00:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Legoliz"
Haa! Lordissa on ainakin yksi KISS-tyylinen juttu ja se on ne tulet. KISS:hän on tullut tunnetuiksi lavashowstaan, joissa on näyttävät tulet. Ja tietenkin KISS käytti myös maskeerausta esiintyessään. Vieläkö KISS on hengissä? Musiikillisesti en sitten näe yhteyksiä, mutta eikö hirveän moni bändi ole ottanut vaikutteita KISS:ltä? KISS:hän on kanssa saanut paljon haukkuja osakseen ei-vakavasti otettavana pellebändinä.

Siis eiköhän aika moni bändi käytä lavashow'ssaan pommeja ja tulisuihkuja!?  Mistä niin päättelet että vain ja ainoastaan Kiss olisi sitä kokeillut? Sitäpaitsi niitä on ollut kautta aikojen eikä Kiss tule olemaan ensimmäinen bändi jonka keikalla olisi jotain räjähtänyt eikä Lordi tule olemaan viimeinen.

Ja joku tuolla aiemmin sanoi että Jane olisi ollut parempi, no niiden esiintyminen oli kyllä musiikillisesti jotain niin kauheaa ja epävireistä että teki mieli itkeä verta.

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
Lordi
« Vastaus #50 : Maaliskuu 27, 2006, 20:43:06 »
Koulussa kuulin tälläisen päivänpiristys jutun koskien Lordia.

Pomoni (olen kasilla, jos joku ihmettelee, että kuinka vanha olen, kun olen töissä...^^) oli Marttilan koululla puhunut siitä, kuinka Lordi oli pilannut hänen elämänsä. Pomoni on SUPER uskovainen, eikä tiedä Lordista paljon mitään... Hän oli myös väittänyt, että Lordi olisi Pirun lähettiläs... Repesin oikein kunnolla tässä kohtaa... Itse olen uskovainen, mutta en tuolla tavalla... Kyllä siinä kunnon naurut tuli päästettyä ilmoille, koululaiset katsoivat kyllä vähän oudosti, kun he kävelivät ohi...^^ Mutta Lordin laulaja on todella hyvä piirtäjä kuulemma... Tienaa rahansa piirtämällä... Aika kiva juttu...

Mutta mielestäni Lordi Euroviisuissa Lordi kyllä mukava näky, saataisiin jotain jännitystä siitä, kuka voittaa. Lordilla on mahdollisuuksia mielestäni. En ole kylläkään mikään fani, enkä heidän musiikistaan piittaa... Äitini meinasi kuolla nauruun, kun hän näki Lordin rumpalin, oli kuulemma "söpö"...^^ Katsotaan, miten tässä käy, voittaako Suomi vihdoin Euroissa? Mielenkiintoista...^^
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #51 : Maaliskuu 27, 2006, 21:36:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Saphire Tulenpunainen"
Mutta mielestäni Lordi Euroviisuissa Lordi kyllä mukava näky, saataisiin jotain jännitystä siitä, kuka voittaa. Lordilla on mahdollisuuksia mielestäni. Äitini meinasi kuolla nauruun, kun hän näki Lordin rumpalin, oli kuulemma "söpö"...^^ Katsotaan, miten tässä käy, voittaako Suomi vihdoin Euroissa? Mielenkiintoista...^^

Aivan, minun mielestäni se voisi olla erittäin mukava näky, Lordilla todellakin on mahdollisuuksia, kohtalaisen tunnettu bändi euroopassa kuitenkin on. Ei välttämättä voita, mutta sijoitus voi olla kuin ollakkin varsin hyvä.

Sanoit myös, että Lordi piirtää. Kyllä näin minunkin tietääkseni on. Jotain sarjakuvia ja sen sellaista, mutta en sitten tiedä että saako hän siitä rahansa, otankin asiasta selvää, jää muuten kaiveltamaan 8)

Ja oi, rumpali Kita <3 Hän on söpö, kuten he kaikki omalla tavallaan :D Kalma, entinen rumpali oli suosikkini, mutta lähti bändistä. Enarykin oli ihana, mutta hänen tilalleen tuli Awa, joka on minun tämän hetkinen suosikkini bändissä.

Lizlego

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #52 : Maaliskuu 28, 2006, 02:18:53 »
Enhän minä missään väittänytkään, että Lordi tai KISS olisi ainoa, jolla on tulet! Mutta joku oli väittänyt ettei Lordilla ja KISS:llä ole mitään yhteistä, olin eri mieltä. Maskeeraus ja tulet yhdistävät heitä, vaikka ne löytyisikin monilta. Ja Lordi Putaansuu on KISS-fani. Aika harva käsittääkseni ennen KISS:ä käytti sellaista maskeerausta. Se oli ennenkuulumatonta ja hävytöntä... aivan niin kuin Lordin hirviönaamiot nyt. Aina kun joku keksii jotakin uutta lavalle, tulee niin sanotut kriitikoista ja haukkuu pelleiksi. No ei hirviömaskit mitenkään mullistavia mielestäni ole...

Avocado

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #53 : Maaliskuu 28, 2006, 18:27:36 »
Lordi :D Joo, ihan jees bändi. Olen kyllä kuullut vain kaksi kappaletta, would you love a monsterman ja hardrock hallelujah.

Soittavat ihan kivaa heviä, jota voi kuunnella ihan kivasti, mutta ei mitään tosi huippua musiikkia.
 Kammottavat maskit! Mutta tavallaan, se on hyvä asia, koska juuri se kammottavuus siinä kiehtoo, ja se sopii 'imagoon'.

Lordilla itsellään ei ole niin huippu lauluääni, mutta käyhän se, koska Lordissa ei itse laulu milestäni ole pääasia vaan musiikki ja show.

Lorindel

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #54 : Huhtikuu 01, 2006, 11:21:50 »
Aikamoiset juhlat siitä irtosi hiihtolomallakin, kun Suomen edustaja varmistui. Lordia huudatettiin Rukalla joka afterski-mestassa niin että tunturi tärisi. Kaikin puolin hieno homma.

En bändiä muuten oikein kuuntele, mutta täytyy kyllä sanoa, että munakkain viisuedustaja ikinä. Uskon vahvasti hyvään sijoitukseen, Euroopassa on kuitenkin vielä rutkasti enemmän Lordi faneja kuin Suomessa. Ja ainakin se mediavoitto on taattu, kävi viisuissa sitten miten tahansa. Niiden jälkeen ei vähään aikaan muusta puhutakaan kuin Suomen edustajasta.

Tänään käyttivät Lordia Pietarinkadun Oilers Go! Go!:ssa lätkämatsia katsomassa, ja meno oli aika hulvatonta. Mukavan kuuloinen ja oloinen heppu. Mikäli jotakuta kiinnostaa juttu kuunnella, niin YleX:ltä taitaa tulla uusinta tänään kymmenestä kahteentoista illalla.

Nyt ei sitten muuta kun viisuja odottelemaan. Taitaa olla ensimmäistä kertaa pakko ne oikeasti katsoa. Tähän asti olen lähinnä kiertänyt kaukaa.

alcor

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #55 : Huhtikuu 03, 2006, 15:08:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Surusilmä"

Lordi on ansainnut sen paikkansa sinne Ateenaan, en ollenkaan ymmärrä miksi siitä täytyy tehdä niin suuri kohu. Kansa sen sinne äänesti, ja hyvä niin. :D

Ehdottoman samaa mieltä. Suomen kansa äänesti Lordin Ateenaan ja omasta mielestäni Lordi on paras Euroviisu-esiintyjä Suomesta ikinä ja kun Lordi valittiin Suomen edustajaksi, uskoin aivan vilpittömästi, että sijoituskin voi olla parempi kuin Suomella yleensä on ollut. On hienoa, että Suomi lähettää viimeinkin sinne tekopirteiden, turhien biisien keskelle jotain vähän raskaampaa ja erottuvampaa, joka saa edes JONKINLAISTA julkisuutta. Mutta nyt viime viikkojen kohujen jälkeen olen melko vakuuttunut, että Lordin menestys ei sittenkään ole niin varmaa. Itse asiassa olen jo alkanut uskoa, että Lordi vetäytyy kilpailusta pois, niin surullista kuin se olisikin.

Suomessa kohua ei mielestäni oikeastaan ole syntynyt. Ei ainakaan niin suurta kohua. Olihan niitä manageri-juttuja ja pieniä valituksia siitä, että "Lordi ei sovi Euroviisuihin ollenkaan", mutta suurimmat kohut ovat Etelä-Euroopassa. Viimeisimmät jutut taitavat olla, että Kypros boikotoi Lordia niin kovasti, että ei halua näyttää Lordin esittelyvideota televisiossa, joka esitetään aina ennen esiintymistä. Tosin luin jostain, että tuo ajatus on kaatunut ja Lordin esittelyvideo näytetään myös Kyproksella. Tietääkseni kuitenkin monet ulkomaiset (ja myös kotimaiset) kirkonjohtajat boikotoivat Lordia.

Tiedän, että suomalaisen näkökulmasta tämä on outoa. Miksi Kreikka ja Kypros haluavat sulkea rajat niin, että Lordia ei päästetä tullista läpi? Miksi papit boikotoivat Lordia? Meistä se voi olla outoa, mutta Etelä-Euroopassa ollaan melko hartaita uskovaisia, ja ehkä hirviöt, jotka laulavat "Hard Rock Hallelujah" ovat liikaa heille ja he kokevat sen loukkaavana, vaikka minun mielestäni (eikä kai yleisesti suomalaiset) koe tuota loukkaavana. Ymmärrän sen, että he haluaisivat Suomesta taas jonkun törkeän tylsän esiintyjän vetämään jotain täysin turhaa "Addicted to you" -renkutusta, ja mielestäni on hienoa, että joukkoon on saatu myös Lordi, mutta ymmärrän kyllä eteläeurooppalaisten katolilaisten ihmisten mielipiteen.

Toisaalta. Nehän ovat vain EUROVIISUT. Tuskinpa Lordi saisi Kyproksella tai Kreikalla aikaan rikosaaltoa. Tuskinpa kyproslaiset tai kreikkalaiset lapset rupeavat saatananpalvojiksi rikollisiksi nähtyään Lordin vedon euroviisuissa. Liioittelua, minun näkökullmastani. Tietenkin Kyproksella ihmiset katsovat maailmaa aivan eri näkökulmasta. Mene ja tiedä.

Surusilmä

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #56 : Huhtikuu 08, 2006, 19:34:04 »
Hankin tässä juuri Lordin uuden albumin - The Arockalyps

Yllätyin iloisesti. Levyllä on monta ihanaa kappaletta, tosin en ole niihin ehtinyt vielä "tutustua" kunnolla, koska en ole ehtinyt levyä kamalasti vielä kuunnella, mutta yksi kappale on ylitse muiden. Who's you daddy
Se iskee, ja lujaa. Mutta hyvänä kakkosena Hard Rock Hallelujah

Kaipaan kuitenkin vielä Kalmaa ja Enarya, mutta kyllä OX ja Awa heidät hyvin korvaavat. Tällä levyllä musiikki on ehkä hieman muuttunut rajummaksi muihin albumieihin verrattuna, mutta mielestäni se sopii Lordille hyvin.

Who's your daddy,
say, who's your daddy
Who put you in your place?
Who's your daddy
bich, who's your daddy?

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Lordi
« Vastaus #57 : Huhtikuu 13, 2006, 12:14:23 »
Mun mielestä sellaiset jotka pitävät sitä Hard rock hallelujah-biisiä saatanapalvontana, voisivat lukea ne sanat kunnolla ja suomentaa.

Saatananpalvojat eivät tee seuraavanlaisia sanoituksia:

The true believers
Thou shall be saved
Brothers and sisters keep strong in the faith
On the day of Rockoning
It's who dares, wins
You will see the jokers soon'll be the new kings

All we need is lightning
With power and might
Striking down the prophets of false
As the moon is rising
Give us the sign
Now let us rise up in awe

Rock 'n roll angels bring thyn Hard Rock Hallelujah
Demons and angels all in one have arrived
Rock 'n roll angels bring thyn Hard Rock Hallelujah
In God's creation supernatural high

Sanat löytyvät mm. http://www.yle.fi/eurovision/delta/etusivu/osallistujat101261.php   kun vierittää sivua hieman alaspäin.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

alcor

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #58 : Huhtikuu 13, 2006, 18:43:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Lady Asensio"
Mun mielestä sellaiset jotka pitävät sitä Hard rock hallelujah-biisiä saatanapalvontana, voisivat lukea ne sanat kunnolla ja suomentaa.

Jihaa, joku ymmärtää asian, jes, jes! Ja onhan niitä muitakin, kuten Devil is a loser... Ajatelkaa ihmiset pienet.

Epäilemättä aika moni suomalainen tämän tosiasian ymmärtää ja niin ymmärrän minäkin, mutta epäilen vahvasti, että tuo saatananpalvonta-huhu Etelä-Euroopassa on saanut alkunsa vahvasti Lordin puvuista. Ainakin näin itse näen asian. Sukulaisia asuu paljon Etelä-Euroopan maissa, ja he sanovat, että kaikki tällaiset ulkoiset viittaukset ovat melko arka aihe heille, koska uskokaa nyt ihmisrakkaat, että Etelä-Euroopassa on eri uskonto kuin Suomessa ja se on tiukempi ja vanhoillisempi kuin se uskonto, mihin valtaosa suomalaisista kuuluu. Tiedän tiedän, on olemassa suomalaisiakin, jotka vastustavat Lordia ja sanovat, että se on saatananpalvontabändi ja vaikka kaikki yrittävät perustella tätä Lordin lyriikoilla, kaikki tietävät että tämä johtuu Lordin puvuista. Eivät mitenkään kovin positiivisia näet ole.

Tämä on nyt vähän _kaksipiippuinen_ juttu ja mielestäni melko naurettavakin, molemmista suunnista katsottuna. Te ihmiset kuvittelette voivanne arvostella täällä ihmisiä, jotka elävät eri kulttuurissa, katsovat maailmaa erilailla ja eivät ehkä ole niin avoimia uusille asioille kuin suomalaiset. On melko tyhmää ruveta puhumaan, kuinka esim. kreikkalaiset ovat väärässä ja tietämättömiä, kun he voivat sanoa ihan samaa teistä. TE tässä ette tunne vieraita kulttuureja ja kuvittelette, että kaikki ovat tasan yhtä hartaita kuin te. Ymmärrän kyllä, että Suomessa tämä ei ole big deal, mutta meininki on toisenlainen Suomen ulkopuolella.

Offtopicia, tiedetään, mutta saadakseni teidät vielä ymmärtämään näkökantani, otan vertauskuvaksi Tanskan Profeetta Muhammed -jutun, joka on täysin erilainen, mutta kuitenkin pohjimmiltaan käsittelee samaa asiaa, eli uskontoa. Kyllä. Tanskassa on sananvapaus ja tämän ohella toimittajat saavat tehdä mitä vain lehdillensä. Mutta sen verran hienotunteinen voisi olla, että toteuttaisi sananvapautta hyvän maun rajoissa. Meidän ei tarvitse ymmärtää muiden uskontojen perusteita, mutta sen verran hienotunteinen ja suvaitsevainen pitäisi olla, että osaisi edes kunnioittaa sitä, että kaikki eivät ole samanlaisia.

Eli. Tajuan kyllä, että Lordia syytetään saatananpalvonnasta lyriikoidensa suhteen turhaan. Mutta ymmärrän myös sen, miksi kreikkalaiset ovat hätkähtäneet Lordin rajua ulkomuotoa. Siellä on ihan eri meininki kuin täällä. Silmät auki - emme ole yksin maailmassa.

alcor

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #59 : Huhtikuu 16, 2006, 12:07:22 »
Aivan alcor. Kyllähän se varmaankin johtuu hyvin pitkälti Lordin maskeista, mutta silti se on minusta turhaa, sillä eihän ulkonäön perusteella saisi vetää kaikkia johtopäätöksiä? :D Maskit ovat se Lordin oma juttu - oma, ei kenenkään muu. Lordi on itse sanonut (juu juu, olen jo ilmoittanut asiasta tässä topicissa) että ei pidä artisteista, joissa ei ole mitään omaa. Lordissa on, ne maskit nimittäin.

Eipä tietenkään saisi vetää ulkonäön perusteella johtopäätöksiä, itse en niin teekään ja mielestäni Lordin esiintymispuvut ovat hienoja, mutta toisaalta eteläeurooppalaisten mielestä se viittaa epä-kirkolliseen meininkiin. Onhan se epäreilua vetää johtopäätöksiä ulkonäön perusteella, totta kai, ja mielestäni on vain hyvä asia, jos Lordi saa esiintyä euroviisuissa, koska suvaitsevaisuutta tässä maailmassa tarvitaan, mutta kuten sanottua, ymmärrän kreikkalaisten reaktion. Heidän maailmankuvansa kun eroaa kovasti meidän maailmankuvastamme. En tarkoita, että Lordin siis pitäisi jäädä pois kilpailusta, vaan pikemminkin sitä, että ihmisten ei pitäisi ihmetellä kreikkalaisten reaktioita, vaan ymmärtää heidänkin näkökulmansa. Koska oikeasti, eihän se edes ole outoa, että eteläeurooppalaiset ovat uskonnollisia, valtaosahan Etelä-Euroopan maista kuuluvat katolilaiseen kirkkoon, joka on melko vanhoillinen uskonto (vanhoillisella tarkoitaan vanhoillisempaa kuin esimerkiksi evankelisluterilainen uskonto).

Samael

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #60 : Huhtikuu 24, 2006, 18:28:49 »
Ite en oikeen Lordista perusta, vähän turhan ykstoikkosta. Mutta se, että Lordi menee euroviisuihin, on ihan saatanan kova juttu. erottuu hyvin sieltä helvetin diskohumppa porukasta. Se, että Lordi sotketaan saatananpalvontaan ja että sitä ei meinattu viisuihin päästää, on mielestäni ihan naurettavaa. Jos haluttaisiin kertoa saatanasta, niin eiköhän se olis vähän selvemmin sanottu ja eiköhän musiikki olis vfähän rankempaa. Ja kun sanotaan, että lapset pelkää, on ihan turhaa. Johan lastenohjelmissakin on pahempia juttuja. Piokkuveljeni on kolme ja siihen Lordi kolahti eikä pelänny yhtään. Pitää ihan mielenkiinnosta tuo yksi  maailman paskimmista laulukilpailuista katsoa.

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
Lordi
« Vastaus #61 : Toukokuu 02, 2006, 19:46:03 »
Täälläpäin oli Lordi hirveä hitti silloin kun 'Woul You Love a Monsterman' tuli pinnalle. Kaikki kuuntelivat Lordia, tai no oikeastaan vain yhtä biisiä Lordilta, minä mukaanlukien. Se on ollut täälläpäin sellainen yhden hitin ihme, niin kuin monet muutkin bändit. Nyt kun 'Hard Rock Hallelujah' on tullut esiin, niin kaikki sanovat että Lordi on hirveä teinibändi, ja että sen musiikki on pelkkää shittiä. No, kaikki on kasvaneet, ja kuuntelevat nyt sellasta "yhden hitin raskasta heviä" johon Lordia ei lueta mukaan.
Itse en ole Lordilta muita biisejä kuullutkaan kuin nuo kaksi, mutta pakko sanoa että ovat ne hyviä.
Tykkään molemmista biiseistä, ei niissä mitään vikaa, mutta en minä silti Lordista perusta. Ihan ok bändi, ei mikään sairaan hyvä, muttei mikään huonokaan.

Euroviisuihin Lordi oli aivan oikea valinta. Saadaan kerrankin siihenkin kisaan jotain kunnon räimettä, eikä mitään laalaa -biisiä. (ai että olin onnellinen kun Lordi voitti eikä esim. Tomi Metsäketo).
Niistä maskeista en kyllä perusta sen enemmän kuin bändistäkään. Hyvä, että on Lordille joku oma juttu, ja sen se saa pitää, se on ok, mutta jaksan aina vain ihmetellä että eikö tuollaisissa puvuissa tule kuuma? :D
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

poxi

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #62 : Toukokuu 03, 2006, 09:03:56 »
Olen henkilökohtaisesti pitänyt Lordista ihan ensimmäisestä levystä saakka. Biisit ehkä ovat samantyyppisiä, joka levyllä, mutta mitä sitä nyt alkaa hyvää kaavaa muuttamaan. Rokkaa se ihan hyvin näinkin. Ja olin ihan intoo piukassa sillon kun kuuli, että Lordi edustaa Suomea Euroviisuissa. Heti tuli semmonen "jes..kerrankin kunnon edustaja lähtee edustaa Suomea" fiilis.
Ja sitten sen fiiliksen pilas noi moralistit sun ties ketkä muut, jotka alko poraan sitten,että Lordi pois Euroviisuista. Turha se enää äänestyksen jälkeen on porata. Olisitte äänestäny Lordia vastaan, ettekä ala vinkuun äänestyksen jälkee. No joo ny meni vähän agressiiviseks toi teksti. Sortsit.
Joten hyvä juttu kun Lordi tuo voiton Euroviisuita, ja jatkaa rokkaamista pitkään.

Samael

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #63 : Toukokuu 03, 2006, 17:02:52 »
Eipä taidakkaan lordi päästä euroviisuihin, kun sai se laulaja kepit, kun meni jalka rikki. Voi voi. Se ois kyllä ihan saatanan hyvä, jos hard rock halleluujah vedettäis laulaja pyörätuolissa. Musta vähän tuntuu, että se loukkaantuminen oli joku sovittu juttu ylen kanssa, ku siitä nous niin helvetin moinen sählääminen. Siis kun ei niitä jotain rahoja saanu ja ei papit tykkää ja jotain muuta paskaa. En menis kyllä varmaks sanomaan. Mut ois se ollu hyvä edustaja, vaikken musiikista oikein pidäkkään, sellasta wannabee heviä. Paska juttu.

Iria

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #64 : Toukokuu 04, 2006, 21:27:55 »
Minusta taas Lordi on hieman vikatikki Euroviisuihin. Euroviisut ovat iskelmälaulukilpailu ja Lordi ei taida ihan soittaa iskelmiä. (Tosin huvittaa ajatella, kun jotkut espanjalaiset sa sydärit siellä...) Eihän sinne ole viety mitään Nightwishiäkään joten miksi Lordi pitää sinne tunkea. Eri asia olisi, jos olisi kyse jostakin rock-kisasta. Iskelmäihmiset Euroviisuihin, rokkarit festareille.

Lordin musaa en osaa paljoa enempää arvostella, koska en ole kuunnellut sitä paljoakaan. Mutta ne maskit ja puvut on kyllä aika koomisia.

Nordamien

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #65 : Toukokuu 05, 2006, 11:03:42 »
Kyllä metallistit näemmä sittenkin pitävät yhtä, Lordille laitetaan kaamea lasku lavashowsta ja Tuska ja Sauna lähtevät heti talkoisiin mukaan heittämään vähän nappulaa kehiin, nyt jos tulee Euroviisuvoitto, nähdäänkö Tuskan perjantai pääesiintyjänä kenties Jari Sillanpää & Chippendales ? Ehkei kuitenkaan.

Mutta minusta tuo pääosin pyroista koostuva lasku on yhtä yliampuva kun Lordin lavashow ajoittain. Montako tonniako se oli ? Aika kiva lasku sinänsä muutaman minuutin biiisistä, mutta kyllähän se viisukeikka menisi reisille ilman pyroja ja varsinkin ilman Lordia..

Britit ovat ainakin yhden radiotoimittajan myötä haistattamassa kukkaskimppuja omalle viisuedustajalleen ja huutamassa Lordin voitonnimeen. Mitäs siinä väistämättömän edessä rimpuilla vaan voittajan kelkkaan vaan..

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #66 : Toukokuu 05, 2006, 15:09:49 »
Toivon mukaan Lordi pääsee edes siihen finaaliin tai miksi sitä kutsutaankin. Lordilla on varmasti paljon parempi esitys kuin monilla muilla mailla. Viime vuotiseen finaaliinkin pääsi pari kappaletta jotka olivat paaaljon meidän kappaletta huonompia kaikin tavoin. Jos Lordikin tippuu heti ekalla kieroksella niin noilla muilla mailla on tosiaan jotain meitä vastaan...

Kiva kuitenkin huomata että Ruottalaiset pitää lordia parempana kuin omaa ehdokastaan kuten myös englantilaiset. Saatiinpahan hieman kannatusta^^. Tosin en ymmärrä kreikkaa yhtään... puhuin kaverille siitä kun kreikkalaiset (kuulemma iltasanomien mukaan) pelkäävät lordin esityksen takia kreikkalaiset nuoret alkavat jotain rituaaleja järjestämään. Joko kreikkalaiset ovat todella tyhmiä tai sitten tuo oli jokin onneton tekosyy saada lordi pois kisasta...
"Are we there yet?"
"No"

Lizlego

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #67 : Toukokuu 09, 2006, 15:06:30 »
Minusta on toisaalta aivan ymmärrettävää, että Kreikassa ja Kyproksella ja muissa vakavammin kristinuskoon suhtautuvissa maissa suhtaudutaan negatiivisesti Lordiin. Katsottiin tuota nyt miten vain niin nuo sanoitukset voidaan ottaa rienaavina ja jumalanpilkkaa lietsovina, jos nyt niitä pitää vakavasti ottaa minään. No, jos pilkataan jumalaa sanoituksilla niin siitä tietenkin ajatellaan, että se on saatananpalvontaa. Lordi pilkkaa kyllä saatanaakin, mutta siis noista sanoituksista voi havaita jonkinlaista uskonnonvastaisuutta, jos niitä lukee juuri kuin uskovainen raamattua tai mieluummin kuin uskovainen pirun tekstiä. Toisaalta sitten taas reaktiotkin osoittavat sen, että osittain tuntuu maailmalla olevan pipo pikkuisen liian kireällä, niin sen Muhammedin suhteen kuin tämänkin suhteen. Koen suurta ahdistusta yleensäkin siitä, jos joillain asioilla ei saisi ollenkaan vitsailla tai ne olisivat liian pyhiä siihen.

Nordamien

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #68 : Toukokuu 11, 2006, 04:34:00 »
Noh, katolisen kirkon kouran alla olevat maat ovat aina olleet melko vahvasti sitä mieltä, ettei se metal mikään maailman pelastavavoima ole.

Kun tähän yhdistää Euroviisut, niin reaktiot ovat kieltämättä aika kärjistäviä. Onhan kilpailussa ollut kautta rantaen kaikenkarvaista sakkia, kuten transuja, lesboja, käsittämättömän outoja artisteja sekä aivottoman & mitään sanomattoman biisien esittäjä, mutta kyllä se voitto irtoaa kun artisti on nainen ja vaatekuluissa on säästetty ainakin koon perusteella, eli lähes puolialasti ovat monetkin naisartistit euroviisut voittaneet. (Offia, mutta lievästi asiaa pohjustaen.)

Mutta tällä kertaa erikoisin ja huomiota herättävin yhtye ei heilu puolialasti lavalla, luojan kiitos, vaan sellaisen maskikerroksen alla, että varsinkin katolisia alkaa jo hieman heikottamaan. Peruspoppiin tottuneet viisuilijat kokevat varmasti järkytyksen kun tämä hirviölauma talsii lavalle ja esittää biisinsä riffin ja tulimeren siivittämänä. Kyllä varmasti monikin etelä-eurooppalainen euroviisufanimummeli pyörii tuolissaan kuin karuselli puistossa.

Vote for Lordi ! On se asian ydin, käsittääkseni.

Dinevrae

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #69 : Toukokuu 15, 2006, 11:24:22 »
Tykkään! Omistan itse ensimmäisen ja toisen levyn, joista kaikki kappaleet ovat hyviä. Suomella on tänä vuonna kaikkien aikojen paras euroviisuedustaja, uskon että tulee pärjäämään ainakin melko hyvin. (Jollei sitten muilla mailla ole salaliittoa Suomea vastaan :P) Hard Rock Hallelujah on hyvä biisi, mutta ei bändin parhaimmistoa.

Ensimmäisellä levyllä on aivan loistava 80 -luvun heavysoundi, se onkin suosikkini Lordin tuotannosta ^_^ Toisessa ei enää ole niin paljoa yllätyksiä, mutta hieno on senkin levyn jokainen kappale. On myös totta, että bändin ulkonäkö herättää enemmän huomiota kuin musiikki, ja sitä joskus arvostellaankin pelkästään pukujen perusteella, mikä on minusta melko tyhmää. Mutta euroviisuaiheeseen palatakseni, Lordi tulee herättämään siellä huomiota ja toivottavasti keräämään pisteitäkin, on jo aikakin saada iskelmälaulajien joukkoon jotain vaihtelua.

tsukiko

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #70 : Toukokuu 15, 2006, 21:24:34 »
Lordi on ihan hyvä, pidän muutamista kappaleista, mutta en ole mikään vakituinen fani. Jo nuorempana tykkäsin kappaleesta Would you love a monsterman.

Ja kyllä SUomen nyt pitäisi jo pärjätä Euroviisuissa. Onhan Lordi varmasti ylivoimaisesti paras esiintyjä Suomelta.

Tästä otan puheeksi Euroviisuista johtuvan tiedonhaennan.

Mielestäni on asiatonta ja töykeää alkaa kaivamaan lordin jäsenistä jokainen yksityinen asia. Maskithan ovat osittain sitä varten, että he eivät halua heitä tunnistettavan kadulla?
Ja nimiähän ei ole ollut tiedossa, ennen kuin lehdistö on alkanut tonkimaan ja julkistanut nimet. Kaikissa haastatteiluissa on jäseniä kuvattu joko maskit päällä tai muuten vain ettei naama ole kuvassa. Mutta nyttenhän voidaan etsiä nimien perusteella kuvia ja muita tietoja. Mielestäni Bändien julkisuudenestotapoja pitäisi noudattaa, eikä alkaa tonkimaan menneisyyksien saloja ja yksityisasioita.

Newerland

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #71 : Toukokuu 24, 2006, 14:58:08 »
Lordi ei suosikki yhtyeisiini kuulu, mutta aikoinaan pidin siitä kovastikkin. Olen aina pitänyt siitä, etten tiedä yhtyeen jäsenten oikeita ulkonäköjä. ( Kyllä jää seiska ostamatta, kun menivät Mr.Lordin kuvan kanteen laittamaan. Sen takia on itse asiassa tehty adressikin seiskan boikotoimiseksi...)
Ensimmäinen kappale, jonka Lordilta kuulin taisi olla Would you love a monsterman. Silloin pidin siitä aivan hirveästi ja tulihan sitä jonkin verran kuunneltuakin.... Nykyään en Lordia niin kuuntele, mitä nyt Hard Rock Hallelujah on aika hyvin mieleen painunut.

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
Lordi
« Vastaus #72 : Toukokuu 24, 2006, 22:51:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Ravenmind"
Nyt meni 7 päivää liian pitkälle. Vaikka Lordi voitti viisut eikä tahtonut kuin yhtä asiaa, piti niiden tavan valopäiden mennä julkaisemaan jäsenistä kuvia - ilman maskeja tietenkin.

http://www.adressit.com/ansku69

Allekirjoittakaa adressi!

Oikea asenne! Kaikki adressin kimppuun! Lordi teki suuren työn ja hankki SUomelle kunniaa ja mainetta ja kaivatun viisuvoiton, sitten tulee joku V:n en sano mikä maailman tumin lehti ja varta vasten on noudattamatta Lordin pyyntöä... Kyllä ihmettelee mitä niiden lehtien päätoimittajien mielessä liikkuu...

Lordilla on hienoa musiikkia. Juuri tämä Hard Rock Hallelujah, Devil is A loser, Would you love a monsterman ja paljon muuta tavaraa. Kiva bändi.

Hei, mutta kysyisin, ennenhän siinä bändissä ei Awaa ja Oxia ollut, niin tietääkö joku, vaihdetiinko vain nimiä ja pukuja, vai vaihdettiinko kaikki, myös niiden pukujen alla olevat ihmiset??

Lorindel

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #73 : Toukokuu 25, 2006, 08:10:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Lizlego"
Minusta on toisaalta aivan ymmärrettävää, että Kreikassa ja Kyproksella ja muissa vakavammin kristinuskoon suhtautuvissa maissa suhtaudutaan negatiivisesti Lordiin.

Jaa-a. Taisivat olla muutaman julkisuudenhaluiset ääripäät asialla, kun Lordia arvosteltiin. Tulihan sieltä kuitenkin Kreikaltakin se 12 pistettä, jos oikein muistan. Rahvas diggaili ihan kympillä, päättäjät ja kirkon päämiehet koettivat kääntää massan mielipiteitä, mutta ei tainnut kovin mainittavasti onnistua.

Niinjuu, ja päivitetään nyt tuo Seiska-boikotti -tilannekin vielä tähän aamutuimaan:

Lainaus käyttäjältä: "Adressit sivun ylläpito"
Vetoomuksen on tähän mennessä allekirjoittanut 67662 henkilöä.

Tuulisiipi

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #74 : Toukokuu 25, 2006, 13:20:53 »
Lainaus

Hei, mutta kysyisin, ennenhän siinä bändissä ei Awaa ja Oxia ollut, niin tietääkö joku, vaihdetiinko vain nimiä ja pukuja, vai vaihdettiinko kaikki, myös niiden pukujen alla olevat ihmiset??

Awa on vaihdettu ihan kokonaan. Siis Awa on ollut Lordissa mukana syksystä alkaen. Samoin luulen, että Ox on vaihtunut ihan kokonaan.

Itse pidän Lordista ja heidän musiikistaan. Hard rock halleluja on todella hyvä biisi. Alussa en siitä pitänyt, mutta nyt olen kuullut sen niin monta kertaa, että olen aivan rakastunut kyseiseen kappaleeseen.

Pidin Lordista jo ennen euroviisuja. Nyt pidän vieläkin enemmän.

Heke

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #75 : Toukokuu 27, 2006, 12:40:27 »
Lisää uutisia tästä ns. seiska boikottiin-adressista:
http://www.adressit.com/ansku69
Lainaus
Ylläpito tiedottaa: Vetoomuksen oli klo 21:20 mennessä allekirjoittanut 232 820 henkilöä (eri ip-osoitteita oli 126 785 kappaletta). Kuormituksen vähentämiseksi nimimäärän reaaliaikainen näyttäminen ja allekirjoittaneiden nimien selailu on estetty toistaiseksi.

Asiahan oli perusaktiivinen juttu, mutta vaikuttaa siltä, että jotkut ovat vain laittaneet samalta koneelta monta kertaa adressiin nimiä.

Ei sillä mitään, Seiskahan taisi jo pyytää julkisesti anteeksi koko asian, joten tuosta ei tarvitsisi enää kuohua.

Olen tämän jossain jo sanonut, tuskimpa Putaansuu tälläistä kohua olisi itsekkään halunnut nousevan. Luultavasti tiesi riskit jos on bändissä, jossa naamoja ei näytetä, niin kyllä se joskus paljastuu.

Sauerkraut

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #76 : Toukokuu 27, 2006, 14:03:33 »
Nyt Euroviisujen jälkeen Lordi tuntuu olevan koko kansan suosikki. Itseäni tämä vähän pitkäaikaisempana fanina välillä tuppaa ärsyttämään. Esimerkiksi eräs tuttuni ilmoitti tässä viime viikolla iloisena "Mustakin on tullu nyt Lordi-fani! Huomasin, että oon ruvenny tykkäämään vähän raskaammasta musiikista ja varsinkin hevistä!!! Haluisin siirtää niiden levyjä kasetille.."
Ei tässä muuten mitään, mutta kun kyseinen ihminen vaihtoi tyylinsäkin mustaksi yhdessä vuorokaudessa.

Eihän tämä minun asiani periaatteessa ole mitä muut kuuntelevat, mutta odotan kuitenkin innolla hetkeä, jona Lordi putoaa pois lehtien ja uutisten otsikoista.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
Lordi
« Vastaus #77 : Toukokuu 27, 2006, 16:55:54 »
Lordi on ollut minulle lähinnä sellainen hyvän päivän tuttu ennen tätä koko euroviisubuumia. En kiellä, etteivätkö Would you love a monsterman tai Devil is a loser -kappaleet olisi menneet jalan alle jo aikaisemmin, mutta yhtään enempää en yhtyettä ole kuullut. HRH taas on ihan ok euroviisubiisiksi, mutta en nyt sen kummempia sympatioita sillekään kappaleelle ole kerännyt.

Eilen sitä Lordin minikeikkaa katsoessa oli varmaan ensimmäinen kerta kun kuulin vähän enemmän yhtyeen materiaalia. Pidän kyllä yhtyeen tavasta ottaa hieman pastissia joistain kasaribiiseistä siten, että ne juuri ja juuri kappaleista tunnistaa, mutta sitten ei kuitenkaan. Esimerkiksi WYLAM on ihan selkeästi samoilla linjoilla kun KISSin I was made for loving you ja HRH:ssa on ihan selkeästi Alice Cooperin pastissia havaittavissa. Erityisesti eilen katsellessa minuun iski It Snows In Hell. Erinomaisesti tehty kasariballadi, jossa siinäkin tulee kertosäkeessä sellainen pieni "hei täähän on ihan samanlainen kuin se.. se.. mikäs se biisi nyt onkaan".

Mr. Lordi on ollut positiivinen yllätys näin viisujen aikaan. Ehdottoman fiksu mies ja semmoinen, että ymmärtää mitä haluaa ja tekee asiat siten että saavuttaa päämääränsä. Se on aina kunnoitettavaa kun tekee asiat oman pään mukaan kuuntelematta toisten poikkiteloisia vastaväitteitä. Ehdoton symppislisä on Rovaniemen murre, siinä on sitä jotain perisuomalaista. :)

En edelleenkään pidä Lordia lähelläkään omaa musiikillista kärkikastiani, mutta ehdottoman kunnioitukseni he ovat ansainneet, ja kylläpä soittolistaltani muutamia kappaleita löytyy.
Breathe in, who knows how long this will last..

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
Lordi
« Vastaus #78 : Toukokuu 29, 2006, 12:43:20 »
Myönettäköön, etten ollut koskaan aikaisemmin kuullut Lordista puhuttavankaan, ennen kuin kuulin 'Would You Love a Monsterman' kappaleen ja kyllähän se iski. Valitettavasti muut kappaleet eivät sitten oikein kolahtaneetkaan, paitsi nyt tietenkin tuo Hard Rock Hallelujah, joka rokkaa kyllä minun mielestäni aika tavalla. Minä en kuitenkaan missään vaiheessa ole ollut minnkäänmoinen Lordi fani, mitä nyt viisujen voiton jälkeen olen katsonut ja kuunnellut jokaisen haastattelun joista olen vihiä saanut ja katsonpa minä tuon perjantaisen setinkin kokonaisuudessaan tv:stä ja odotin vaan, että jokos se olisi Lordin vuoro astua lavalle?

Minun oli valitettavasti pakko poistua television ääreltä heti Hard Rock Hallelujan jälkeen, mutta äitini sanoi, että monsterit heittivät jotakin yleisöön? Olisikos jollakin tietoa mitä nämä pikkuruiset esineet olivat, pinssejä kenties?

Kun Lordi silloin nousi pinnalle ja minä vielä luin suosikkia, en oikein innostunut kysiesestä bändistä, toisin kuin ystäväni joka ripotteli julisteita joka paikkaan. Yksi syy oli ehkä juuri nämä hurjistuttavat puvut. Olen aina ollut vähän 'neiti', eivätkä neidit siedä mitään mörrimöykkyjä. Toisekekseen hevi ja raskaampi rocki ei ole koskaan iskenyt minuun. Kuuntelen minä kyllä rockiakin, mutta tuo raskaampi musiikki ei vain jotenkin innosta minua ja saan siitä enemmin pään särkyä. Nuo kaksi 'hitti' kappalettahan ovat tuollaisia menevämpiä, eivätkä niin raskaita kuin muut ja pidän niistä juuri siksi.

Ihailen Lordia kyllä suuresti hänen paneutumisestaan unelmansa eteen. On varmasti todella suuri työ suunnitella ja tehdä tuollaisia pukuja vaikka työstä kovasti nauttisikin. Pukujen päälle pistäminenkin on varmasti aika työlästä ja aikaa vievää, eikä varmasti kovin mukavaa puuhaa. Voin kuvitella kuinka kuuma sellaisessa asussa tulee, eikä olo ole varmastikaan kovin miellyttävä, kun on koko päivän vetänyt keikkaa, eikä maskia voi siltikään riisua, kun aina jostakin löytyy varmasti joku joka napsaisi mieluusti kuvan herrasta ilman maskia.

Mikäs se 'nimetään Lordille aukio' tms. juttu oikein oli? Ensin ajattelin, että joku muu on keksinyt sen, mutta kun jostain kuulin, että itse Putaansuu oli päättättänyt näin alkoi vähän ihmetyttää. Ei kai kukaan ehdota tuollasta tosissaan, ellei ole noussut menestys päähän?
Minusta tämä ei kuulosta ollenkaan siltä herralta maskin takana, joksi hänet aijemmin olen kuvitellut.

muoks.

No sitä minä vähän ihmettelinkin. Kuulin vain kun televisossa joku sanoi; 'jos Lordi aukion haluaa, niin eiköhän me se sille anneta'. Tai jotakin vastaavaa. Kiitos kuitenkin selvennyksestä. Ajattelinkin, että ei se ole sitä voinut itse ehdottaa. :>
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
Lordi
« Vastaus #79 : Toukokuu 29, 2006, 15:04:37 »
Lainaus
Mikäs se 'nimetään Lordille aukio' tms. juttu oikein oli? Ensin ajattelin, että joku muu on keksinyt sen, mutta kun jostain kuulin, että itse PUtansuu oli päättättänyt näin alkoi vähän ihmetyttää. Ei kai kukaan ehdota tuollasta tosissaan, ellei ole noussut menestys päähän?

Ei Putaansuu sitä ole ehdottanut vaan Rovaniemen kaupunki on päättänyt lahjoittaa Lordille aukion ja tontin, vähän samaan tapaan kuin esim. urheiluvoittajille annetaan. Paitsi että ne ei saa aukiota. :) Minusta ainakin on mukava, että Lordia kunnoitetaan hänen kotikaupungissaan, mikähän sen aukion viralliseksi nimeksi tulee, Lordiaukio vai?
Breathe in, who knows how long this will last..

Granta Omega

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #80 : Toukokuu 30, 2006, 14:42:09 »
Itse olen kuunnellut Lordia siitä asti kun Would You Love a Monsterman alkoi kuulua radioissa. Devil is the Loser iski vielä paremmin kuin Would You Love a Monsterman... Sitten kun toinen levy ilmestyi Lordi pääsi taas vähäksi aikaa unohtumaan, kunnes mietin mitä musaa lataisin koneelle seuraavaksi ja muistin Lordin. Laitoimpa hakusanaks Lordi ja katoin, että ne on tehny uutta musaa. Ja siitä lähtien olen taas fanittanut Lordia.

Niinkuin jotkut ovat tässä topicissa sanoneet itsekin pidän enemmän vähän raskaammasta rockista, mutta poikkeus vahvistaa tapauksen.

Minuun iskee sekä Lordin asut ja musiikki. Ennen niillähän oli paljon vaativammat ja hienommat asut joihin taidettiin käyttää useita tunteja ennen esiintymistä.... Sen takia ne varmaan vaihtoivatkin helpompiin maskeihin ja asuihin.

Di'Anno

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #81 : Toukokuu 30, 2006, 15:18:08 »
Lainaus
Minuun iskee sekä Lordin asut ja musiikki. Ennen niillähän oli paljon vaativammat ja hienommat asut joihin taidettiin käyttää useita tunteja ennen esiintymistä.... Sen takia ne varmaan vaihtoivatkin helpompiin maskeihin ja asuihin.

Pakko nyt on päteä, että kyllä noiden uusienkin kanssa saa aika paljon aikaa kulumaan ennen ja jälkeen keikan. Eniten aikaa palanee Putaansuulla, tuo naama kun koostuu useista kappaleista, jotka maalataan ennen show'ta. Näin luin jostain haastattelusta.

EDIT: Ja nyt tietysti muistin. Kuulin tuon taannoin radiosta, rumpali Kitan haastattelun yhteydessä.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #82 : Kesäkuu 02, 2006, 22:02:28 »
Lordi, mielipiteiden jakaja.

Silloin joskus kun Would you love a monsterman? oli hitti, kuuntelin sitä siinä missä muutkin. Sitten Lordi kuitenkin painui minun osaltani tyystin unholaan ennen Euroviisuja, jolloin naureskelin, että ehdottomasti Suomen paras Euroviisu-esiintyjä. Opin tykkäämään Suomen pelastaneesta Hard Rock Hallelujah- kappaleesta Euroviisujen myötä, ja kun sitten voitto herkesi - vau. Lordi sai ihan uutta arvostusta minulta, Suomi kiittää!

Nyt kuitenkin, olisin enemmän kuin iloinen jos Lordi jo pikkuhiljaa heivattaisiin pois lehtien kansista. Alan olla tympiintynyt, nimittäin. Aluksi Lordi-hulluus oli ihan ymmärrettävää, mutta nyt siitä alkaa mennä maku.

Niin ja, heidän asunsa ovat aina pikemminkin naurattaneet kun herättäneet muita tunteita.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Termospullo

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #83 : Kesäkuu 03, 2006, 19:12:03 »
Lordi on ok, eikä todellakaan satanismin harjoittaja, päinvastoin. Minusta se ei ole mitään poikien musaa, pitäähän siitä (isoveljien/siskojen kautta?) 5-vuotiaat tytötkin ja jos kunnolla etsii, niin kyllä keikoiltakin löytyy edes joskus mummeleita.
Uusimmat biisit ovat aika örinää ja entinen pianistin puku oli coolimpi. Ne asut ovat kovasti persoonallisempia kuin useiden, mutta parempia bändejä ei tarvitse hakea.

Felicie

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #84 : Kesäkuu 08, 2006, 20:31:07 »
En oikein osaa sanoa onko Lordi hyvä vai ei. Kahden kuulemani kappaleen perusteella sanoisin, että kyllä. Muutama vuosi sitten soinut Would you love a monsterman, tai joku sen tapainen oli hyvä. Mutta tämä euroviisujen voitto biis Hard rock hallelujah oli eeeerittäin hyvä. Ai niin olen minä muitakin kuullut. Kun katsoin televisiosta sen Lordi kauppatorilla, kappaleet olivat todella hyviä.

Lordi on ollut hieman unohduksissa ennen euroviisuja, mutta nyt tämän voito ja kisoihin osallistumisen ansiosta se on noussut takaisin vanhalle paikalleen. Tulemme varmasti kuulemaan vielä lisää.

LunaticPandora

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #85 : Kesäkuu 09, 2006, 15:38:16 »
Ei musiikkia ihan minun makuuni. Liian yksipuolista, liian kyllästyttävää, eikä ollenkaan minun tyylistäni. Nou, nou.

On se silti hienoa, että Suomi voitti viisut kaikkien näiden häpeällisten vuosien jälkeen. Rasittaa vain, että heti aletaan syyttämään Lordia satanismin harjoittamisesta. Puolialastomien muikkien annetaan juoksennella siellä lavalla vuodesta toiseen siihen tyyliin, että strippitanko vain puuttuu, ja sitten kun on Lordin vuoro, aletaan kovaan ääneen valittamaan että eihän tuo tuollainen saatananpalvonta sovi lasten silmille, ulos kisasta vain, Luoja sentään.

Että, että. Aika syvältä kyllä tämä moraali.

Marizki

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #86 : Kesäkuu 20, 2006, 18:49:02 »
Lainaus
Isorintaisia, vähäpukeisia naisia hillumassa ympäsi lavaa. Niitä on nähty jo ihan tarpeeksi. Lordi tuli, oli erilainen, rokkasi ja voitti. Erilaisuus kunniaan. Se vaan, että ensi vuonna on varmasti kaikilta tulossa jotain heviä ja hirviöitä. Tai ei ehkä kuitenkaan. :)

No olisihan se ollut näky, jos Lordi olisi lisännyt pukuunsa vielä silikonirinnat. Iltapäivälehdet olisivat räjähtäneet onnesta. Aika typerää muilta mailta, jos ensi vuonna suurinpiirtein joka maata edustaa rock- tai heavybändi. Sitten joku norjalainen poppari tulee ja vetäisee hellän balladin, voittaen koko kisan "erilaisuudellaan."

Itse olen kuunnellut Lordia parisen vuotta, joskus enemmän ja joskus vähemmän, viime aikoina -yllätysyllätys kiinnostus on taas noussut ja opetin äitinkin kuuntelemaan Lordia (huom. se kävi paikallisessa marketissa kääntämässä Seiskat väärin päin kahteen kertaan, kun joku oli laittanut ne oikein siihen). Hän olisi ollut innokas kutsumaan Lordin jopa rippijuhliini, mutta päädyimme lopulta tulokseen, että hänelle saattaa sattua keikka samaan aikaan.

The Arockalypse on mielestäni Lordin paras levy, muillakin on hyviä biisejä, mutta tämä on iskenyt kaikista eniten. Myös uuden levyn mukana tullut uusi look ja uudet jäsenet ovat parempia kuin hyviä. Amenen asu on nykyään paljon parempi kuin ennen ja Ox on kiva kaikinpuolin. Keikoilla on aina huippu kohta, kun hän pelastaa sen "vauvan" siltä hiipparilta. :D Yleisö hurraa aina ihan tosissaan.
Ainoa, josta en pidä niin paljon kuin muista, on Awa. Jotenkin en tykkää hänen asustaan, se jotenkin näyttää siltä, kuin se olisi koottu jostain uusiopaperista (ainakin se maski). :P Älkää nyt hermoilko, ei minulla mitään muuta Awaa vastaan ole.
Kalma oli kyllä mielestäni paras vanhasta kokoonpanosta, moottoripyöräzombie silinterillä. Suloista. <3 Kita tuntuu jotenkin koko bändin hauskimmalta tyypiltä, ainakin haastatteluissa häneltä irtoaa huippuläppää ja rummuissa hän on varsinainen eläin. Surkein lordilainen ikinä on kyllä Magnum, Monstermanin musiikkivideossa tyyppi vain seisoo! Ellei se ole sitten joku ultimatemonsterkikka.

Parhaat biisit Lordilta ovat varmaankin Bringing Back The Balls To Rock, Shotgun Divorce, Chainsaw Buffet, HRH, The Children Of The Night ja The Night Of The Loving Dead. Nämä tosin vaihtelevat, mutta tällä hetkellä nuo soivat eniten. \,,/
Pakko antaa kyllä sen verran tunnustusta bändiläisille ja erityisesti Tomille, miten paljon he ovat paneutuneet ja antaneet tähän juttuun. Puvut, levynkannet - kaikki. Ei voi kuin ihmetellä. Mutta mitäpä sitä ei unelmansa eteen tekisi. :) Olisin kyllä kiinnostunut näkemään Tomin KISS-kokoelman.

Lainaus
Voin kuvitella kuinka kuuma sellaisessa asussa tulee, eikä olo ole varmastikaan kovin miellyttävä, kun on koko päivän vetänyt keikkaa, eikä maskia voi siltikään riisua, kun aina jostakin löytyy varmasti joku joka napsaisi mieluusti kuvan herrasta ilman maskia.

Niinpä niin. Katselin jotain monituisista Lordi-pätkistä televisiosta ja mieleeni tuli, että mitenköhän nuo puvut päällä käydään vessassa? Miettikääpä nyt vaikka Ateenaa, koko pitkä päivä hirviöasu päällä kahdenkymmenen asteen lämmössä koko ajan vettä juoden, jotta nestetasapaino säilyy. Huh.

Nyt lopetan höpöttämisen, koska muuten tästä ei tule loppua ollenkaan.

Classica

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #87 : Kesäkuu 30, 2006, 18:28:27 »
Lordi is the best. \,,/ Kuuntelen sitä parhaillaan. x-)

Lordi on ollut lempibändini varmaan siitä asti kun kuulin sitä ensimmäistä kertaa. Kaikki kappaleet kolahtaa.
Katselin silmät suurina Levyraadista Lordin Would you love a monsterman? musavideota, kun hirviöt mönkivät pikkutytön luo. Olin aivan lumoutunut. Hei, minun musiikkiani.

Sen jälkeen huomasin että isällähän on Lordin debyyttilevy Get Heavy. Voi jee! Nyt heti kuuntelemaan muut kappaleet.

The Monsterican Dream albumi jäi hankkimatta ja kyllä nyt v*tuttaa. Missään ei sitä enää ole. Voi harminharmi.

Ja Lordin lähteminen Ateenan tuli hyvin postiivisena yllätyksenä. Samoin jo semi-fiinaliin pääseminen. Tuuletus oli kova.

Ja voitto-yönä oli aivan mahtavat fiilikset. Sipsit lentelivät ilmassa, \,,/-merkki irtosi jopa isältä ja Lordi pauhasi. Hienoa!

The Arockalypse hankittiin. Ja tori-keikka katsottiin innolla televisiosta. Harmi vain kun ei päässyt paikan päälle fiilistelemään.

Saivatpas ihmiset nokilleen, kun Lordi voitti Euroviisut. En pysty kyllä käsittää saatanan-palvomisjuttua. Mitä kaikkea sitä saadaankaan elämään, kuin oikein yritetään...

Ja se Lordin kasvojen paljastusjuttu. Voi jeah. Minä aloin nähdä painajaisia. ^^ No en ihan, mutta unta kyllä siitä, kun olin keikalla ja ne tulivat lavan eteen ja heittivät maskit veksiin. Ei kivaa. Mutta muistini mukaan Kita on ilmoittanut, että Lordissa oli 17 jäsentä, jos kaikki olisivat oikeasti mukana.

No siinä jotain löpinää...

Would you love a monsterman? Could you understand beauty of the best?

Bumblebee

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #88 : Heinäkuu 18, 2006, 13:31:01 »
En luule että sitä on mainittu tässä mutta Lordi esintyy Allsång på Skansenissa tänään klo. 21 SVT Europalla ja SVT 1:llä. Ohjelma on siis ruotsalainen Tammerkoksen sillalla tai minkä niminen sen Mikko Alatalon vetämä yhteislaulu-ohjelma olikaan.
Saa nähdä mitä he vetävät ja jos yleisössä on joku vanha mummo joka saa sydärin tai jotain^^
Minä aion ainakin olla TV:n ääressä silloin.

Poissa summershine

• Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #89 : Heinäkuu 24, 2006, 17:18:37 »
Lordilla olisi periaatteessa aika montakin hyvää biisiä, mutta he pilaavat osan mielestäni sillä, että Mr. Lordi laulaa melkein kaikissa biiseissään möristen. Tämä tekee taas biiseistä liian samanlaisia ja kyllästyttäviä. Uskon, että hän osaa laulaa kunnollakin, joten miksi ei käyttää hyvää ääntä ja parantaa biisien tasoa samalla huomattavasti. euroviisubiisissä oli jo kuultavissa hieman edistystä tämän suhteen.

Itselläni ei ole mitään Lordia vastaan, mutta musiikki ei vain iske juuri tuon mörinän takia. Silti Hard rock hallelujah ja Would you love a monsterman ovat ihan kuunneltavia. Jos tyypeille tulee menestystä tämän euroviisuvoiton kautta, niin onnea vaan. Ainakin tekevät suomalaista musiikkia vaan tunnetummaksi. :)
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Mistrel

• Revontulihäntä
  • Vuotislainen
Lordi
« Vastaus #90 : Heinäkuu 29, 2006, 16:45:54 »
Niin... Itse en erityisemmin pidä Lordista. Musiikissa itsessään ei ole mitään vikaa, mutta  maskit vaan häiritsevät jotenkin. Ymmärrän kyllä, että ne kuuluvat asiaan, ja ilman niitä  bändi ei olisi yhtä vaikuttavan näköinen ja esitys luultavasti kärsisi (samoin kuin bändin jäsenten yksityisyys).

Would you love a monsterman on paras kuulemistani biiseistä.  Livenä bändi on  mielenkiintoista kuunneltavaa ja katsottavaa. Miljoona Rockissa olin Lordia kuuntelemassa ja oli hauska huomata kuinka laaja ikäskaala paikalla oli, ja kuinka moni poistui heti Lordin lopetettua soiton.  Lordin lähettäminen Euroviisuihin oli kyllä  Suomen paras päätös koko viisuhistoriassa!
"Koskaan ei huomata, mitä on tehty, vaan miten paljon on vielä tekemättä." - Marie Curie

Kesäperro

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #91 : Heinäkuu 30, 2006, 16:46:49 »
Äh, pakkohan on Lordista pitää! Kun kerta Rollosta ollaan, ja tää koko kaupunki on täysin sekaisin Lordista. Meiltä saa yhdestä kiskasta Lordin kebabia (suosittelen, erittäin hyvää ja monsterikokoinen annos!) Ja vanha kunnon Sampoaukio on nimetty uudestaan: Lordiaukio. Putaansuu saa piakkoin oman tontin ja mummot pomppivat Lordinaamarit päässä. Santaparkista on jo melkein tehty (ainakin kansan puheissa) Lordi- tai Monsterpark.

Putaansuu on niin symppis kun lavalta poistuu. Reporttereille puhuu kaunista englantia, tosi sujuvaa, heittelee vitsejä ja kun kielioppivirheen tekee niin siitä seuraa suuret pahoittelut. Ulkomaillakin kiitellään tästä.

Ei ole vieläkään täällä Lordikuume laskenut. :D

Soara

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #92 : Heinäkuu 31, 2006, 16:13:52 »
Minä olen olluut Lordin puolella jo alusta asti! alussa olin ihan hulluna mutta sitten tuli pikkuin tauko niille ja innostus laski mutta sitten taas se sytty. Nyt olen henkeen ja vereen Lordin puolella. Harmi vaan kun asun täällä jossain korvessa niin en pääse keikoille :( mutta senkin korvaa Lordin kaikki levyt, t-paita ja muutamat Lordi julisteet jotka olen saanut seinälle :D No odottelen kokoajan sitä päivää jolloin Lordi tulee tarpeeksi lähelle keikalle jolloin minä olen viivana paikalla! voitte uskoa. Kuuntelen minä muutakin kun vain Lordia. Kun olen koneella kuuntelen Chlindren of bodom ja Marilyn Mansonia. Ja muita hevi ja metalli bändejä.. :D mutta ehdoton suosikkini on LORDI \,,/

Jenny

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #93 : Heinäkuu 31, 2006, 18:30:53 »
Itse en pidä Lordista. Tai oli se joskus vielä ihan ok, muttakun ne pirut meni voittamaan Euroviisuissa (siis onhan se mukavaa, että suomi kerrankin voittaa, mutta...). Se ottaa vaan niin päähän, kun joka paikassa myydään lordi paitoja ja joka radiokanavalla soi se Hard rock hallelujaa (mikälie). Joka paikkaan tungetaan Lordi juttuja!

Olin Turun linnassa eräs kaunis päivä ja olin ihan että ah, ei Lordia. Mutta ei! Siellä oli vitriinissä niiden Lordi heppujen asut. Sitten menin laivalle, olin taas että 'ah, eipä näy Lordia' mutta perskeles, siellä yökerhossa huudatetaan Lordia (silloin teki mieli hirttää itsensä).

Poissa

• kAHVikuppisihteeri
  • Vuotislainen
  • jump, deliver me
Lordi
« Vastaus #94 : Elokuu 09, 2006, 10:20:21 »
Ai kuinka monta kertaa tähänkin topikkiin on pitänyt kirjoittaa, mutta aina on päässyt unohtumaan. Korjaan asian.

Täälläkin on fani! -heiluttaa käsiään-

Lordista kuulin ensimmäisen kerran noin kolme vuotta sitten kaverini isän soittaessa Would you love a monsterman-kappaleen ja näyttäessä musiikkivideon (mainittakoon, että pelkäsin sitä loppua missä se tyttö pyöräyttää silmänsä ympäri aivan mielettömästi) eikä silloin about kahdeksanvuotiaana jaksanut oikein innostua, silloin en vielä kuunnellut oikeastaan minkäänlaista musiikkia. Pidin kuitenkin musiikista jo silloin, se oli yksi parhaista kappaleista joita olin koskaan kuullut mutta bändin ulkomuoto sai pikkutytön kavahtamaan, tai oikeastaan epäilemään. Muutama vuosi sen jälkeen saimme tietokoneen ja sen mukana latausohjelman, jolla latasin WYLAM:n (anteeksi karkea lyhennös) ja muutaman muun kappaleen. Taisi muuten olla se toinen kappale Dynamite tonite jonka latasin, ellen väärin muista, ja näitä kahta kuuntelin muiden kappaleiden ohella ilman minkäänlaista kamalaa ihkuttamisreaktiota kun Lordi alkoi soida. Lisää latasin kappaleita, lempikappaleekseni nousi Last kiss Goodbye ja Monsters monsters.

Kuuntelin bändiä muiden ohella ja se oikeastaan unohtui hetkeksi. Euroviisujen myötä muistin taas Lordin ja vanhempienkin innostusta hyväksikäyttäen ostatin heillä Lordin The Arockalypse-levyn. Hard rock hallelujah kuulosti hyvältä ja Bringing Back the Balls to Rock vieläkin paremmalta. Pidin Lordista ja Euroviisujen jälkeen pidin vielä enemmän. Vanhempani pitivät vain kolmatta levyä kuuntelemalla HRH:a ainoana Lordin hyvänä kappaleena, mistä itse suivaannuin. -hymy- Ensimmäistä kertaa koko elämäni aikana aloin säästää levy(j)ä varten ja pian olinkin haalinut itselleni The Monsterican Dreamin ja Get Heavyn. Uusia lempikappaleita löysin nopeasti hirveän määrän The Arockalypsea kuunneltuani ainoana Lordin levynä kuluttaen sen lähes puhki se jäi levyhyllyyn melko pitkäksi aikaa näiden kahden vanhemman levyn syrjäyttäessä sen.

Kiiren vuoksi lopetan, mutta sanon vielä sen, että Lordi lukeutuu lempibändeihini ja... en osaa kuvailla miten pidän sen musiikista. Se on niin toisista eroavaa ja upean kuuloista. Nykyään uskallan jopa pitää silmiäni auki katsoessani Would you love a monsterman-videota. ;----)))))
"Seuraavaks me vedetään sellanen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne."

Em-Em

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #95 : Syyskuu 13, 2006, 17:38:24 »
En mitenkään fanita Lordia. Mutta heidän ansiostaan innostuin katsomaan Euroviisuja, jotka ovat aiemmin menneet ohi korvien.Kappaleet ovat kaikki melko samankuuloisia. Minusta on outoa, että Lordia pidetään niin suomalaisena että ja silti ne musiikkivideot, joiden perusteella bändiä luulisi amerikkalaiseksi. Voimme tästä päätellä, millainen tuleva elokuva tulee olemaan. Varsinkin Who's your daddy sai 0/5 minulta.
Lainaus käyttäjältä: Aslanja
Mä murhaan Seiskan. Olin kaupassa ja VAHINGOSSA katsoin lehtihyllyssä Seiskan suuntaan ja nyt sitten tiedän Tomi Putaansuun kasvot. Vaikka en kyllä osaa yhditää niitä Lordiin.
Niin siinä kävi itse kullekin. Ja nyt harmittaa kun aina Mr. Lordin nähdessä tulee mieleen ne oikeat Tomi "Metsäpeto" Putaansuun kasvot.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2007, 16:47:54 kirjoittanut Em-Em »

Catoblepas

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #96 : Syyskuu 22, 2006, 22:42:23 »
Euroviisuvoitto on toki loistava juttu, ja olihan Lordin biisi ylivoimaisesti niistä paras mitä siellä ikinä olikaan. Kuitenkin, Lordi on jollakin tapaa onnistunut soluttautumaan osastolle nimeltä wannabe-metalli. Ehkei musiikki haavaa tee, mutta nämä maskit, siivet ja ylimääräinen kirveen heilutus tekee Lordista mielestäni enemmän naurettavan kuin ihasteltavan. Omistan kyllä Lordin debyyttialbumin, ja sen aikainen kappale Would You Love A Monsterman oli varmasti suosikkibiisini joskus taannoin. Kyllä Lordilla nykyisinkin on pari hyvää biisiä, mutta siihen se sitten jääkin. Plussaa kuitenkin myös siitä, että Lordi on nostanut Maailmalla muidenkin suomalaisten hevi- ja rockbändien osakkeita. Hyvä Suomi, kyllä me osataan!

.. mutta Lordi ei osaa.

mrsWonka

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #97 : Lokakuu 27, 2006, 22:14:47 »
Mitä ihmettä? Poikien musaa? Tähän tulee nyt ehdoton EI. Lordi ei ole poikien musaa siinä missä tyttöjenkään! Lordi sopii niin tytöille kuin pojillekkin. Pikkuveljeni kuuntelee sitä. Minä ja kaverini myös. Ja se on ihan normaalia. Lordin levy on, ja kuunneltu kokonaan läpi. Suosikkini taitaakin olla They Only Come Out At Night, se on niin hyvä! Mukana on vieras laulamassa mr Lordin kanssa, ja se kuulostaa hyvältä.

Sanotaan aina välillä, että Lordin palvonta menee yli. Tähän voisi vähän kommentoida. Kai sitä saa nyt vähän hehkuttaa kun oli ensimmäinen suomalainen joka voitti Euroviisut? Mutta itse en ole kiinnostunut niin paljon näistä kaikenlaisista lisäjutuita, mm. K15 Lordi-lyhytelokuvasta. Musa on parasta, ja sitä kuuntelen mielelläni, mutten hehkuta Lordia liikaa (ainakaan omasta mielestäni).

Limetto

• Ankeuttaja
Lordi
« Vastaus #98 : Marraskuu 22, 2006, 20:35:49 »
Tuntuu että kaikki täälläpäin, missä asun, ennen vihasivat Lordia, mutta tämän voitettua euroviisut, siitä tulikin niin ihana siis~~

Itse en ole koskaan pitänyt kys. bändistä mitenkään erityisemmin, enkä usko että koskaan tulenkaan pitämään, vaikka enpä mitään teinipoppia kuuntelekaan (ja tuollaista kategoriaahan ei ole virallisesti olemassakaan, tiedän. vai onko?). Lordi ei vain tee sitä musiikkia, mistä minä pidän. Kyllä sitä olin ihan jee minäkin, kun voitti euroviisut, mutta musiikista en pitänyt, vaikka kaverit yrittivätkin käännyttää, ihan kuin johonkin kummalliseen uskontoon tai kulttiin (ja oli muuten niin ärsyttävää). Ihmeellistä touhua mielestäni.

Pienenä pelkäsin (vaikka omasta mielestäni pieni olen vieläkin) Lordia, niiden niin aidonnäköisten maskien takia. No tilanne on tietysti hieman muuttunut, ja hirviöteema on aika omaperäinen. Että en väitä vastaan enkä mitään.

Tykkää ken tykkää.

Viestin idea oli kai ilmaista mielipiteeni bändin suhteen, ja sanoa että älkää hyvät ihmiset jooko alkako käännyttää niitä kavereitanne. Jos ei tykkää niin sitten ei tykkää.
(vaikka tähänkin vaikuttaa millainen persoona on, minä kun esimerkiksi saatan hermostua herkästikin.)

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
Lordi
« Vastaus #99 : Tammikuu 13, 2007, 21:51:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Riki"
Kuka kieltää, ettei tytöt lordia sais kuunnella?Oon ite tyttö ja tykkään lordista.Tytöt voi samalla tavalla tykätä siitä ku pojatkin.Onhan lordi heavytyttöjen mielestä hyvä mut rauhallisen musiikin ystävät ei pidä.

Jos kunnon truu-hevarille menet väittämään, että Lordi on ns. heavy-musiikkia, niin veikkaisin, että sinut joko nauretaan ulos tai saat lyhyen oppimäärän mukaisen selostuksen siitä mikä musiikki kelpuutettaan heavy-kategorian alle ja mikä ei. Ainakin Mr. Lordi on itsekin myöntänyt, että kunnon tehosteiden, pukujen ja maskien takana on musiikki poppia. Sellaista vain, jota raavas mieskin kehtaa kuunnella.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

NsDead

• Ankeuttaja
Vs: Lordi
« Vastaus #100 : Toukokuu 07, 2007, 19:00:28 »
Taidankin kuulua tämän keskustelun toiseen puoliskoon, joka ei todellakaan pidä Lordista. Olihan se kiva juttu kun Lordi voitti Euroviisut, mutta nyt alkaa tulla jo kaikki Lordit korvista ulos. Kaikki on aina vaan Lordia. On Lordi-colat, kirjat, paidat, lehdet ja kaikki ! Tämä siis minun mielipiteeni.

Awafansu

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Heinäkuu 30, 2007, 19:18:58 »
*Heiluttaa kättään* Tässä on yksi Lordin fani! Kuulin Lordia ekan kerran vuonna 2002, radiosta, kun tuli WYLAM. Tykästyin siihen, mutten saanut selvää, mikä bändi oli kyseessä, joten Lordi unohtui pitkäksi aikaa, kunnes tajusin viime vuoden Euroviisujen aikaan, että hei, täähän on se bändi jonka biisin mä kuulin kaheksan vanhana. Oli se shokki, kun olin täysin unohtanu, miltä kunnon rokki kuulostaa. Tällä hetkellä Lordi on lempparibändini, koska... no, en oikein osaa sanoa. Se vain on.

Lordin parhaat biisit ovat omasta mielestäni Blood Red Sandman, EviLove, Mr. Killjoy, Pet The Destroyer, Shotgun Divorce, Not The Nicest Guy, Devil Is A Loser, Icon Of Dominance jne. En oikein osaa päättää, mikä on paras, kun kaikki biisit ovat niin hyviä. Hatunnosto Mr. Lordille siitä, että tekee biisit omin pikku kätösin *nauraa*. Hatunnosto myös Kalmalle Kalmageddonista, Amenille Forsaken Fashion Dollsista, They Only Come Out At Nightista sekä Mr. Killjoysta ja Kitalle Pet The Destroyerista, Haunted Townista, It Snows In Hellistä ja The Deadite Girls Gone Wildista.

No ei muuta Lordista, kuin että lempparini bändiläisistä ovat Amen, Kita, Kalma, Awa ja Ox.

Poissa zeppodeppo

• idioottimainen valkonen neekeri!
  • Vuotislainen
  • "Hei idiootti"
    • Änäri.
« Vastaus #102 : Elokuu 14, 2007, 16:07:10 »
Lordista en yhtään pidä. Onhan se hyvä, että ne toi meille euroviisu voiton, mutta muuten ihan kamalaa musiikkia. Karjutaan rokkia. Juu juu. Siis oikeasti, kamalaa. Joka musiikki video on sama aiheinen (ainakin suunnilleeen) on joku tyyppi mille ne laulaa koko videon ajan ja, sitten siitä tulee joku piru tai sellanen. Milestäni karjuminen ja muu tälläinen ei ole musiikkia.
No nämä idiootit menivät sitten poistamaan allekirjoitukseni joten kuka tähän mitään jaksaa enää kirjoittaa.
P.S. Olen takaisin sieltä Brasiliasta josta viime allekirjoituksessa kerroin.

Reina Tanaka

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Kesäkuu 13, 2009, 20:15:35 »
Tämä oli nyt pakko nostaa, kun Lordi on ylivoimainen suosikkiyhtyeeni. Tykkään ihan kaikesta, mikä Lordiin liittyy; musiikista, maskeista, lavasteista jne. En edes oikein tiedä, mikä Lordissa viehättää, se vain viehättää. Suosikkini kaikista kappaleista ovat Monsters Keep Me Company, Girls Go Chopping, The House, Would You Love a Monsterman?, Not the Nicest Guy, EviLove, Pet the Destroyer, It Snows in Hell ja Missing Miss Charlene, paras levy on ehdottomasti uusin, eli Deadache, ja suosikkini Lordin jäsenistä on ehdottomasti Amen. Amenilla on ihan erityinen paikka hevitytön sydämessäni<3

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #104 : Joulukuu 08, 2009, 16:06:41 »
Minäkään en pidä Lordista taikka sen tekemästä musiikista (itse asiassa tästä ko. yhtyeestä tuli kerran tehtyä esitelmä, jonka aiheena oli "yhtye, josta emme pidä" tms).

Aluksikin. Musiikki ei ole mielestäni kovin erikoista, ja ne kappaleet joita olen kuullut, kuulostavat kaikki samoilta, "samasta muotista tehdyiltä". Ja toisekseen, ne maskit...! Ymmärrän sen, että tällä haetaan erilaisuutta, mutta mielestäni ajatus on tyhmä.

Suurin Lordin suosio sijoittuukin juuri tuohon Euroviisu-voiton aikaan. Sitä ennen tiedettiin jotain yhtyeen olemassaolosta, mutta Euroviisujen jälkeen Lordi hävisi kuin tuhkana ilmaan. Tämä ei ole mielestäni hyvä merkki mistään hyvästä...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 15:45:26 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Epik Feil

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Kesäkuu 18, 2010, 17:45:01 »
Nyt pitänee nostaa tätä ketjua, valitan, mutta pakko päästä hehk- öh, jakelemaan mielipiteitä.

Ensinnäkin, miten niin tämä on muka "poikien musaa"? Tuollaista käsitettä en koskaan ole kuullutkaan (tai no ekaluokalla). Kun siis hei eikö kaikki saa kuunnella sitä mitä tahtoo, sukupuolesta riippumatta.

No mutta itse bändistä. Itse tykkäilen kovasti, ajatus on silmiinpistävä ja musiikki miellyttää korvia. Heviksihän sitä ei voi kutsua, parempi sana olisi shock rock, niin kun kaveri asian ilmaisee. Sanotukset on kivoja, soundi on kiva, silmillekin tämä on kivaa, joten minkäs teet. Suosikki kappaleet on kaiketi Wake the Snake, Pet the destroyer, Monsters keep me company ja The House (joka on siis Dingon Autiotalosta vedetty coveri). Ja näin btw, koulussa olen ainakin saanut kuulla että Lordi on "lollii ja lasten musaa" niin hei kelatkaa, lolliksi voitte sanoa jos sitä mieltä olette, mutta sopiiko lasten kuunnella kappaleita joissa puhutaan seksistä, kuolemasta, väkivallasta ja muista ah niin lapsellisista aiheista.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #106 : Kesäkuu 22, 2010, 23:00:39 »
Öö.. Poikien musaa? Sellaista käsitettä meillä ei edes ole käytetty ikinä ala-asteella. Mutta niin itse asiaan:

Okei, Lordi on musta jotain niin noloa mitä Suomelle on käynyt. Miettikää nyt kun muiden maiden voittajaviisut (siis Euroviisuissa) on ollut hienoja ja ihan "oikeita" kappaleita, ja sitten Suomen edustaja, jolle kaikki vaan aluksi nauravat, voittaakin. En halua nyt dissata Lordia tai mitään muutakaan, mutta ihan näin henk.koht. en kyllä pidä siitä. Would You Love a Monsterman on minusta ainoa kappale mitä voin edes kuunnella Lordilta. Ei Lordia minusta miksikään lolliksi voi sanoa, enemmän lollia on jokin teinipoppi mitä tulee nrj:ltä. Rakastan kyllä metallia ja heviä, mutta Lordi vaan ampuu jotenkin yli nämä jutut.
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #107 : Helmikuu 08, 2012, 19:05:11 »
Minä pidän Lordista. Olen pitänyt nyt vajaat kuusi vuotta. Pidin Would You Love A Monsterman-biisistä, jo silloin kun se julkaistiin (olin n. 13-vuotias silloin), mutta en pitänyt muuten sen tyylisestä musiikista (muutamia biisejä lukuunottamatta siis), vaan kuuntelin kaikenlaista kevyttä poppia ja animemusiikkia.
Yhdeksännellä luokalla musiikkimakuni alkoi muuttua nykyiseen muotoonsa, eli aloin pitää raskaammasta musiikista. Silloin aloin mm. fanittaa Nightwishiä.

Lordi-fani minusta tuli Euroviisujen myötä. Ei, en fanittanut bändiä siksi, että se voitti Euroviisut, vaan siksi, että bändi kolahti oikeasti. Se tuli juuri sopivaan saumaan, kun olin koko yläasteen fanittanut Sailor Moonia ja noihin aikoihin fanituksen huippu oli jo mennyt ja olin jo vähän kyllästynytkin Sailor Mooniin, vaikka siis edelleen pidinkin siitä.
Muistan, kun näin ensimmäistä kertaa Hard Rock Hallelujah -musiikkivideon The Voicella. Silloin en pitänyt siitä ja pyörittelin vain silmiäni. Biisi vaatikin useamman kuuntelukerran ja melko pian biisi alkoikin kuulostaa- ja video näyttää hyvältä. En kuitenkaan ottanut bändistä sen enempää selvää vielä siinä vaiheessa. Päätin kuitenkin katsoa Euroviisut (se oli ensimmäinen kerta, kun katsoin Euroviisut kokonaan. Ennen olin katsonut vain lyhyitä pätkiä), kun bändin voittoa oli niin kovasti povattu. Onneksi katsoin, sillä se oli hieno kokemus ja löysin uuden bändin fanitettavaksi. Ostin bändin levyt ja kävin keikoilla ja leikkasin lehdistä kaikki bändin haastattelut.

Bändin musiikki on juuri sellaista melodista hardrockia, josta minä pidän. Bändin jäsenillä on myös hyvä huumorintaju ja muutenkin he vaikuttavat hyviltä tyypeiltä.
Kaikki bändissä ovat hyviä, mutta suosikkejani ovat alusta asti olleet Kita ja Awa. Onneksi ehdin tavata Kitan, ennen kuin hän lähti bändistä. Tavastian keikka oli ihan mahtava ja oli ihan mahtavaa päästä tapaamaan bändiä ja saada heidän nimmarinsa. En ikinä unohda sitä hetkeä, kun halasin Kitaa.
Tuntui todella oudolta, kun Kita lähti bändistä, eikä bändi enää ole minusta se sama, kuin se mitä aloin fanittaa. Minulle "ainoa oikea" Lordi on Mr. Lordi, Amen, Kita, Awa ja Ox. Uusi rumpali vaikuttaa hyvältä, mutta Kitan lähdön jälkeen kuunteleminen on aika paljon jäänyt. Tietysti nämäkin fanitukset menevät niin, että välillä innostuu uudestaan jostain ja sitten saattaa taas olla monen kuukauden tauko ja innostuu jostain muusta, mutta se perusfanitus kuitenkin pysyy koko ajan.

Oli muuten aika karmivaa kun tajusin, että taisin nähdä Kitan eron ennalta vajaat neljä vuotta ennen tapausta. Muistan vieläkin, kun nukuin illalla ja näin unta, että bändi ajoi kolarin keikkabussilla ja Kita kuoli. Kuolema unessahan ei yleensä tarkoita, että henkilö kuolisi oikeasti, vaan eroa tms.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2012, 19:13:23 kirjoittanut Mansikkarahka »