Kirjoittaja Aihe: Siriuksen syyttömyydestä  (Luettu 13978 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Dragon

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« : Marraskuu 10, 2002, 15:33:31 »
Olen miettinyt tätä jo kauan.
Siis...vaikka Sirius vietiin Azkabaniin ilman oikeunkäyntiä (eikös se näin ollut?), eikö Dumbledorekaan tiennyt salaisuudenhaltijan vaihtamisesta?

Ja vielä oudompi juttu. Eikö kukaan -siis kukaan - nähnyt Siriuksen käsivartta ennen kuin tämä vietiin Azkabaniin. Eihän siinä mitään pimeydenpiirtoa ollut.
Vai eikö kukaan halunnut uskoa Siriuksen syyttömyyttä ja väittivät, että Sirius peitti pimeydenpiirron pimeyden voimilla?

Kaipaisin selitystä tälle? Ja kertokaa toki jos olen unohtanut, että tämä on mainittu jossain kirjoista.

Poissa Salazar Slytherin

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Re: Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #1 : Marraskuu 10, 2002, 16:26:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Dragon"
eikö Dumbledorekaan tiennyt salaisuudenhaltijan vaihtamisesta?

Minulla on sellainen käsitys, että Peter petti Potterit heti samana päivänä, kun hänestä tehtiin salaisuudenhaltija. Ehkä Potterit eivät vielä siinä vaiheessa olleet ehtineet ilmoittaa siitä Dumbledorelle.

(Tai entä jos se uskollisuusloitsu estää loitsun kohteilta helpon yhteudenpidon ulkomaailmaan (tai esim. vain salaisuudenhaltijan välityksellä). Tai siis, se tuntuisi "tasapainoiselta", että kukaan ei löydä heitä, mutta he eivät pysty myöskään vaikuttamaan ulkomaailmaan kovin hyvin.)

Lainaus

Eikö kukaan nähnyt Siriuksen käsivartta ennen kuin tämä vietiin Azkabaniin. Eihän siinä mitään pimeydenpiirtoa ollut.

Minusta olisi Voldemortilta hieman typerää, että hän merkitsisi kaikki puolellaan olijat pimeyden piirrolta. Vakoojien olisi silloin aivan liian vaikea toimia, jos kaikki tietävät, miten heidät tunnistaa. Esim. tärkeät vakoojat (jona Siriusta on varmaan pidetty) voisivat aivan hyvin olla ilman sitä. Piskuilanilla tosin taisi olla se piirto jo silloin, joten ei tämä teoria taida toimia.
Jaa-a

Panthera pardus

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #2 : Marraskuu 10, 2002, 19:20:48 »
Minä muistelisin, että Peter petti Potterit noin viikko salaisuudenhaltijan vaihdon jälkeen. Voin tietysti olla väärässäkin *ei jaksa juosta hakemaan kolmatta kirjaa toisesta talosta* Eli Potterit olisivat vallan hyvin ehtineet kertoa Dumbledorelle, mikäli olen oikeassa. Ehkäpä tässäkin törmäämme juoneen...

Voldemorthan oli jo kukistunut, kun Sirius otettiin kiinni. Eli siis pimeyden piirrot olivat hävinneet kaikkien kuolonsyöjien käsivarsista, jolloin ketään ei voitu todistaa syyttömäksi sen varjolla.

Angie

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Marraskuu 10, 2002, 19:22:11 »
Lainaus

Eikö kukaan nähnyt Siriuksen käsivartta ennen kuin tämä vietiin Azkabaniin. Eihän siinä mitään pimeydenpiirtoa ollut.

Minusta olisi Voldemortilta hieman typerää, että hän merkitsisi kaikki puolellaan olijat pimeyden piirrolta. Vakoojien olisi silloin aivan liian vaikea toimia, jos kaikki tietävät, miten heidät tunnistaa. Esim. tärkeät vakoojat (jona Siriusta on varmaan pidetty) voisivat aivan hyvin olla ilman sitä. Piskuilanilla tosin taisi olla se piirto jo silloin, joten ei tämä teoria taida toimia.[/quote]

Mutta mitä ideaa on merkitä vaan muutamat kannattajat? Tai siis, sillä pimeänpiirrollahan kuolonsyöjät saavat tietää, että milloin pitää kokoontua, kun se piirto tummenee. Olenkohan ymmärtänyt oikein?  :roll:

Anonymous

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #4 : Marraskuu 10, 2002, 19:32:10 »
Mä en oikein osaa sanoa tähän mitään...
Veikkaan ihan puhtaasti, ettei kukaan halunnut uskoa Siriuksen olevan syytön. Tottakai hän olisi saanut oikeudenkäynin, jos joku olisi puhunut hänen puolestaan. Oli huono juttu, ettei Dumbledore tiennyt, hän olisi voinut tehdä sen. Ei ollut ketään, joka olisi voinut tietää jotain...

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #5 : Marraskuu 10, 2002, 20:11:43 »

Eikö kukaan -siis kukaan - nähnyt Siriuksen käsivartta ennen kuin tämä vietiin Azkabaniin. Eihän siinä mitään pimeydenpiirtoa ollut.

Onko missään kirjassa sanottu näkyykö se pimeydenpiirto jatkuvasti? Vai onko se todellakin mahdollista peittää jollain keinoa, siis muuten kuin pitämällä jatkuvasti piilossa?
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #6 : Marraskuu 10, 2002, 20:26:07 »
- Taikaministerö halusi asian unohtuvan nopeasti, siksi eivät vaivaantuneet tarkistamaan.
- Sirius oli kaikkein todennäköisin murhaaja (muka tuhosi kadun, tappoi jästejä ja Peterin).
- Kukaan ei tiennyt, että Peter oli salaisuudenhaltija. Kehenkään ei voi luottaa, ei edes Dumbledoreen. :P Ja olen luullut, ettei kellään ole mitään yhteyttä Pottereihin, hehän ovat "poissa"... *ei osaa selittää*
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Perian

• Salainen
  • Henkihörhö
  • Sukupuoli: Velho
Pimeänpiirroista
« Vastaus #7 : Marraskuu 11, 2002, 02:41:44 »
Oman käsitykseni mukaan pimeänpiirto kyllä näkyy aina - Voldemortin melkein-kuoltua se haalistui lähes näkymättömiin kunnes Hän aloitti taas valtaannousunsa (vrt. Karkaroffin ja Snapen keskustelut). Merkityt siten huomasivat Voldu-sedän nousevan jälleen (mikäli heillä oli edes vähän älyä).

Miksi kaikki olisivat edes merkittyjä? Sehän vaikeuttaisi agentin toimintaa huomattavasti, ja kyllä Voldemort varmasti muistaa kannattajansa.  Jotenkin sain nelosen lopusta sen kuvan, että oikeita kuolonsyöjiä ei ole mitenkään kauhean paljon.
"The American press is all about lies! All they tell is lies, lies and more lies!"
-Muhammed Saeed al-Sahaf

Poissa Afrikan kuningas

• Vuotislainen
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #8 : Marraskuu 11, 2002, 20:08:09 »
Eikös sanottu, että Potterit vaihtoivat salaisuudenhaltijaa "viime tingassa", tällöin Dumbledorea ei ehkä edes ehditty/viitsitty tiedoittaa? Ja heti kun Peteristä tehtiin salaisuudenhaltija, hän kipitti Voldu-sedän luo. Vet inte.

Ja Piirrosta: oliko yleisesti tiedossa, että kuolonsyöjillä yleensä on se merkki? Muistaakseni Kalkaroksenkin on LP:n lopussa selitettävä Toffeella ja muulle porukalle, mitä pimeän piirto hänen käsivarressaan tarkoittaa.

Sitten Sirius - uskoisin ministeriön työntekijöiden olevan sen verran innoissaan kaapattuaan kasoittain jästejä + yhden velhon ja yhden kadun räjäyttäneen miehen, joka mitä ilmeisemmin myös olisi kavaltanut James ja Lily Potterin, että he sen suuremmitta pulmitta heittävät tämän putkaan.
Kyyryhän on armoton.
Niistä unista havahtuessani suussani oli suloinen maku ja olin varma, että Shosha oli kuollut.
Ficciarkistoni Mustat Lupiinit

Poissa Salazar Slytherin

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Marraskuu 13, 2002, 14:07:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Angie"

Mutta mitä ideaa on merkitä vaan muutamat kannattajat? Tai siis, sillä pimeänpiirrollahan kuolonsyöjät saavat tietää, että milloin pitää kokoontua, kun se piirto tummenee.

"Taikaministeriön ratsia! Kädet ylös ja hihat alas!... Jaahas, ja mistäs sinä olet saanut tälläisen merkin käteesi?"

Tuo on kyllä minusta vähän liian helppo tapa tunnistaa Voldemortin apurit. Kaikiin tärkeisiin kokouksiin tulijoita voisi pyytää näyttämään kättään, ja yksikään vakooja ei pääsisi sisään.

Voldemort on tietysti voinut katsoa hyväksi, että kaikki tulevat kuolonsyöjien tapaamisiin, mutta tuskin niissä on kovin usein ollut sellaisia asioita, jotka jokaisen tyypin on saatava tietää heti -> minusta olisi järkevämpää, että vakoojat pysyvät merkitsemättöminä ja kuulevat asiat vähän myöhemmin (tai tärkeät heti pöllöjen (tai muiden) välityksellä)

Pegasos:

Dumbledorellahan (kuten varmaan taikaministeriölläkin) oli vakoojia Voldemortin joukoissa, joten he ovat kyllä varmaan kertoneet pimeyden piirron olemassaolosta. Se on sitten eri juttu, onko asia päästetty yleiseen tietoon.

Siitä Kalkaroksen selittelystä en osaa sanoa, mutta on luultavasti tarkoitettu lukijoille selvennykseksi. (Ja tuskin Harry + kumppanit sitä tiesi, joten Kalkaros siksi sattoi kertoa sen.)
Jaa-a

Poissa Tracey

• Vuotislainen
    • http://www.eskapismi.net/maarit
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #10 : Marraskuu 13, 2002, 19:47:28 »
Kasittaakseni pimeanpiirrolla kutsuttiin Voldemortin sisapiiri, kuolonsyojat jotka tiesivat toisensa, ja johtivat ala-arvoisempia kuolonsyojia. Voldemortin suunnitelmien kaikkia piirteita tuskin kerrottiin koko porukalle, vain naille johtopaan tyypeille.
Ja johtopaan tyypit olivat suurin osa luultavimmin ... kokopaivaisia(?)kuolonsyojia, eli heidan ei tarvinnut edes teeskennella olevansa hyvia. He olivat piiloissaan, iskivat kun aika tuli. Esimerkiksi Vauhkomielihan toteaa etta hanella kesti ikuisuuksia metsastaa joku tyyppi, jonka Karkaroff mainitsi oikeudenkaynnissa.

Ziria

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Marraskuu 13, 2002, 20:13:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Salazar Slytherin"

Minulla on sellainen käsitys, että Peter petti Potterit heti samana päivänä, kun hänestä tehtiin salaisuudenhaltija. Ehkä Potterit eivät vielä siinä vaiheessa olleet ehtineet ilmoittaa siitä Dumbledorelle.

Potterit petettiin reilun viikon sisällä salaisuuden haltijan valitsemisesta. Tarkistin asian, koska myös ajattelin sen tapahtuneen samana päivänä.

'And then, barely a week after the Fidelius Charm had been performed -'

Siriuksen ei sanottu olleen salaisuudenhaltijana yhtäkään päivää eikä se ole todennäköistäkään, sillä kyseisen loitsun tekeminen on taatusti hyvin vaikeaa. Sailaisuudenhaltijaa ei siis vaihdettu lennosta, vaan Pettigrew oli sitä koko ajan. Luulisi, että viikossa Dumbledorellekin olisi kerrottu. Tosin miten se olisi tehty on eri asia. Voldemortillahan oli vakoilijoita kaikkialla. Olisi ollut hyvin varomatonta lähettää viesti pöllöllä: "Hyvä Albus. Salaisuudenhaltijamme on sittenkin Peter." :lol: Ja todennäköisesti Pettigrew ei edes halunnut kertoa Dumbledorelle. Hänen ja Voldemortin suunnitelmiin sopi taatusti paremmin se, että Sirius saisi syyt niskoilleen, kunhan Lily ja James oli petetty.

Ziria

Poissa Salazar Slytherin

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Marraskuu 15, 2002, 12:14:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Ziria"

Potterit petettiin reilun viikon sisällä salaisuuden haltijan valitsemisesta. Tarkistin asian, koska myös ajattelin sen tapahtuneen samana päivänä.

'And then, barely a week after the Fidelius Charm had been performed -'

Niinpäs muuten onkin. (Tuohan oli Kolmen luudanvarren keskustelusta?)

Sirius kertoi Peteriin vaihtamisesta (hänhän sen asian paremmin tietää kuin ne opettajat) AV:ssa (s.383). "Minä suostuttelin Lilyn ja Jamesin vaihtamaan viime hetkellä Peteriin..." (Paria lausetta myöhemmin Sirius sanoo, että Potterit kuolivat samana päivänä, kun hänen piti mennä tapaamaan Peteria.)

Olin aina yhdistänyt nuo kaksi lausetta keskenään (ja samalla kuvitellut loitsun teon jälkeen salaisuudenhaltijan vaihtamisen olevan kohtalaisen helppoa), mutta tuo sinun selityksesi on paljon parempi.

(Se takkakeskustelusysteemi olisi muuten varmaan kohtalaisen turvallinen reitti kertoa asioista.)
Jaa-a

Waxwing

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #13 : Marraskuu 16, 2002, 09:32:20 »
Minulla on koko ajan ollut se käsitys, ettei kuolonpiirtojen olemassaolo ollut yleistä tietoa. Sirius ei ainakaan niistä tiennyt:

"Hän näytti Kalkarokselle jotain käsivarrestaan?" Sirius toisti kerrassaan typertyneenä. Hän haroi hajamielisesti likaista tukkaansa ja kohautti sitten hartioitaan. "No, minulla ei ole aavistustakaan, mitä se saattoi olla..."

Ei se kauhean yleista tietoa voinut olla.

Poissa Farilyn

• Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #14 : Marraskuu 18, 2002, 15:35:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Waxwing"
Minulla on koko ajan ollut se käsitys, ettei kuolonpiirtojen olemassaolo ollut yleistä tietoa. Sirius ei ainakaan niistä tiennyt:

"Hän näytti Kalkarokselle jotain käsivarrestaan?" Sirius toisti kerrassaan typertyneenä. Hän haroi hajamielisesti likaista tukkaansa ja kohautti sitten hartioitaan. "No, minulla ei ole aavistustakaan, mitä se saattoi olla..."

Ei se kauhean yleista tietoa voinut olla.

^^Aivan, eli luulisin ettei kukaan muu kuin toinen kuolonsyöjä tai Voldu itse voinut tietää Pimeän Piirron perusteella onko toinen kuolonsyöjä vai ei. Kuitenkin minulle on jäänyt kuva että Dumbbis tiesi sen. Mutta se tietenkin saattaa olla seurausta Kalkkiksen vakoilusta. Mutta miten, tiesiköhän Kalkkis ettei Sirius ollut vakooja? Ja ei puhunut tämän puolesta koska vihasi tätä niin paljon. Voihan tietenkin olla mahdollista ettei Kalkkis sitä tiennyt.... Mutta silti. Saattaa tietenkin olla että Voldu pití vakoojansa aika salassa.
"City girls are just country girls with cuter outfits."

Reppuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Marraskuu 26, 2002, 19:59:07 »
eikö Dumbledorekaan tiennyt salaisuudenhaltijan vaihtamisesta?

Eikös Dumbis puhunu jotain että oli itsekkin ollut todistamassa, siriusta salaisuuden haltiaksi :P eli se ei tiennyt vaihdosta

Nazg

• Ankeuttaja
Re: Pimeänpiirroista
« Vastaus #16 : Joulukuu 02, 2002, 11:28:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Berian"
Oman käsitykseni mukaan pimeänpiirto kyllä näkyy aina - Voldemortin melkein-kuoltua se haalistui lähes näkymättömiin kunnes Hän aloitti taas valtaannousunsa (vrt. Karkaroffin ja Snapen keskustelut). Merkityt siten huomasivat Voldu-sedän nousevan jälleen (mikäli heillä oli edes vähän älyä).

Olen samaa mieltä. Tuo piirto on minusta jonkinlainen "hälytyskello", samantapainen kuin Harryn arven kivut.

dracolainen

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #17 : Joulukuu 03, 2002, 19:58:28 »
minökin olen ajatellut, että piirto näkyy aina... te kaikki kyllä puhutte järkeä. minuakin on kyllä mietitättynyt, että eikös kalkaroksen olisi pitänyt tietää, oliko sirius syytön vai ei? onhan toki mahdollista, että snape oli porukoissa eri aikaan, mutta kaipa hänkin olisi jotain tiennyt voldun ykkösmiehestä...? vaikka kyllähän hän itsekkin sanoi, etteivät edes kuolonsyöjät tunteneet toisiaan. "vain pimeyden lordi tiesi tarkalleen, keitä olimme", tai jotain sinne päin...

ja siriuskin puhui salaisuudenhaltian vaihdosta; "luulin, että se olisi täydellinen bluffi; voldemort tulisi kovistelemaan minua, en ikinä olisi kuvitellut heidän turvautuvan tuollaiseen...*blah, blah..*" ja kyllä se sano mun mielestä, etteivät he kertoneet kenellekkään, eihän se muuten olisi ollut täydellistä. jutusta siis tiesivät vain piilotetut potyterit, sirkku ja peter; tai niinhän he luulivat...

ja kalkaros puhui siitä, että pimeyden piirto oli sekä tummennut, että poltellut voldemortin palattua. tämän taas voisi tulkita niin, ettei arpi välttämättä aina näkynyt, vaan tummui ja sen lisäksi poltteli voldun kutsuessa. kyllä sen on jollain tavalla täynnyt haalistuakin jossain välissä... kokonaan katoamisesta en tiedä. en myöskään usko tatuoinnin olemassaolon olevan yleistä tietoa, ja uskon, että sen merkityksen lukijoille paljastamisen olisi ihana rowlingimme osannut muutenkin...

Poissa Pentu

• müü
  • Vuotislainen
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #18 : Joulukuu 08, 2002, 13:08:40 »
Mä... tota eikö Sirius joutunu vankilaan siitä että se mukamas tappo Peterin ja ne jästit, ja siihen se oli syytön. Siis eihän Siriusta epäilty heti Potterien tappamisesta. Hagridhan sanoo AV.ssa "... Mä lohdutin tappaja-murhaajaa." Sehän selvis vasta myöhemmin että Sirius ois saattanu liittyy Potterien murhaan. Tai sellasen käsityksen oon saanu.
Jos ei koskaan putoa, ei ikinä opi luottamaan köyteen.

Tuulensisko

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #19 : Tammikuu 14, 2003, 19:25:20 »
Eikös niitä kuolonsyöjiä ollut n. 30? Mielestäni niin sanottiin LP:ssa. Tuskinpa he toisiaan tunnistivatkaan, kun heillä varmaan tapasi ihan "yleisen keskeisen luottamuksen" takia olemaan aina huput päässä. Luulisin, että muitakin kuolonsyöjiä oli, mutta ne toiset olivat ehkä vain niitä komennus-kirouksen alaisia.

AV: "Minä itse todistin ministeriössä, että Sirius oli Potterien salaisuudenhaltija" Jassoo... Mutta kuitenkaan Siriukselle ei järjestetty oikeudenkäyntiä? Hulluja nuo velhot... näin Asterix-tyyliin sanoen.

Minäkään en usko, että pimeydenpiirto-tatuointi oli yleisesti tunnettu.

"Taikaministeriön ratsia! Kädet ylös ja hihat alas!... Jaahas, ja mistäs sinä olet saanut tälläisen merkin käteesi?"

:lol:  :lol:  :lol: *putoaa tuolilta* :lol:  :lol:  :lol:

Herstein

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #20 : Tammikuu 14, 2003, 19:48:00 »
Njääh... Outoa, kieltämättä! Peter petti Potterit, jonkun pää haluttiin saada pantille nopeasti... Haluttiin varmaan tehdä kaikkien olo turvalliseksi, en mä ainakaan oikein pitäisi ajatuksesta jos 13 tyyppiä murhannu heppu voi olla naapurissa...

sahh

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #21 : Tammikuu 14, 2003, 22:04:53 »
Ite olen ajatellut aina, että kuolonsyöjien merkki ei ole ihan yleisessä tiedossa. Samoin ajattelin, että ne kulkisivat "virka-asioissa" naamio ja huppu päällä, eli jos joku sattuu näkemään kys. henkilön murhaamassa toista ihmistä, ei hän heti tiedä, kuka siinä sauvaa heiluttaa...
Pointti on siis se, että olen aina kuvitellut, että periaatteessa kuolonsyöjän tunnistaa kuka tahansa, hän ei vaan voi tietää, kuka kyseinen olio on siviilissä; vain kuolonsyöjät itse tajusivat tarkistaa asian kädestään, jos eivät olleet varmoja kumppanin puolesta.

Ja käsittääkseni Sirius sai tuomionsa lähestulkoon pelkästään jästien muka-tappamisesta ja myöhemmin sitten vedettiin mukaan hänen muka-petturuutensa Pottereita kohtaan

Andalucia

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #22 : Heinäkuu 08, 2003, 12:13:25 »
Eikös piirto ollut (lähes) näkymätön silloin kun paikalla ei Voldua näkynyt/ollut/tai hän ei kutsunut?
siis Kalkaroskin sanoi jotain tähän suuntaan: "siinä, Kalkaros sanoi karheasti."siinä.Pimeän piirto Se ei ole enää niin vahva kuin noin tunti sitten jolloin se paloi mustana, mutta yhä se näkyy.Pimeyden lordi poltti  saman merkin jokaiseen kuolonsyöjään. niin mesaatoimme tunnistaa toisemme ja hän saattoi kutsua meidät luokseen.Kun hän kosketti jonkun  kuolonsyöjän piirtoa meidän oli määrä kaikkoontua sieltä missä olimme ja ilmiintyä välittömästi hänen vierelleen. Tämä piirto on vahvistunut koko vuoden. samoin Irkoroffin piirto.Miksi luulet irkoroffin paenneen tänä iltana?me kumpikin tunsimme piirron polttelevan.me kumpikin tiesimme että hän on palannut......." se jatkuu vielä mutta tuossa on kaikki mistä halusin muistuttaa.
Kalkaros sanoi että piirto oli VAHVISTUNUT koko vuoden. Siis piirto ei välttämättä näkynyt aina, vaan ainoastaan silloin kun haluttiin varmistua että joku oli todella kuolonsyöjä tai silloin kun Voltsu kutsui heitä.
Sitten eikös potterit murhattu juuri sinä päivänä/iltana/aamuna kun Matiksesta tuli hedän salaisuudenhaltiansa?
Lupinkaan ei tainnut tietää (tai kukaan ei ehtinyt kertoa) siitä vaihdosta jonka Potterit olivat tehneet?
"Remus!"piskulain vinkaisi ja kääntyi nyt Lupinin puoleen, kiemurteli anelevasti tämän edessä. "ethän sinä usko tuota...Eikö sirius olisi kertonut sinulle jos he muuttivat suunnitelmaa?"
"ei, jos hän epäili minua vakoojaksi, Peter",Lupin sanoi. "oletan, että siksi et kertonut minulle, Sirius?".....Tuskimpa Dumppis(kaan) olisi saanut tietää asiasta ennemmin kuin vanha kunnon Remus..vai?Elikkäs olen tässä kohtaa samaa mieltä saquen kanssa, varmasti oli parempi ettei kukaan olisi saanut tietää peter/sirius vaihdosta niin että sirius joutuu "hienoisiin" hankaluuksiin asian kanssa.
En nyt ole lukenut koko hommaa, jotenka olen pahoillani jos joku/jotkut nämä asiat ehti/vät mainita. Toivottavasti tämä nyt ei ampunut ihan ohi...
Ja muuten eihän välttämättä tarvinnut olla koulonsyöjä että oli Voltsun joukossa, Voldemort poltti pimeän piirron ainoastaan (muistaakseni) kuolonsyöjiin, ei muihin, siksi Ministeriökin saattoi uskoa (ja varmasti uskoikin) että Sirius oli vakooja jolle piirtoa ei oltu päätetty/ehditty laittaa.....

Haltiamieli

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #23 : Heinäkuu 08, 2003, 15:04:12 »
No sehän ei ole kovinkaan kummallista, että Sirius heivattiin Azkabaniin suoralta kädeltä. Hänellä oli sentään kasa tappoja ja avustus murhiin takanaan.
Velhojen maailma ei ole aivan samanlainen kuin meillä, eikä oikeusjärjestelmäkään ole vastaava. Voin hyvin kuvitella, että meidänkin maailmassamme voisi käydä samoin, ainakin joissain maissa.
Eihän Siriuksen syyllisyydestä ollut mitään epäilystäkään, sehän oli päivänselvää. Hän oli Salaisuudenhaltija, ainoa joka saattoi paljastaa Voldemortille Potterien piilon. Sitten sankarillinen Pettigrew sai Siriuksen kiinni, ja Sirius koshautti julmasti koko kadun huitsin nevadaan. Paikalla oli vieläpä läjittäin silminnäkijöitä, jotka todistivat koko hirvittävän näytelmän. Ja sitten, aurorien saapuessa paikalle, Sirius seisoi keskellä tuhoa nauraen mielipuolisesti.
Ei jätä paljoa epäilyksenvaraa? Toki koko tarina, Pottereiden osalta, ei ollut yleisessä tiedossa, mutta kyllä se Ministeriön yläportaassa tunnettiin.

Myös minä uskaltaisin väittää, ettei Pimeänpiirtoja ollut kuin tärkeimmillä Kuolonsyöjillä. Tuskin useimmilla petturivasikoilla tai pikkutekijöillä oli, ei siinä olisi ollut järkeä. Kuten joku totesikin, tuskin Voldemort edes halusi kokouksiin kuin tärkeimmät alaisensa.
Eli ei ollut mitenkään kummallista, että Siriuksella

Sauna

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #24 : Heinäkuu 08, 2003, 15:43:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Haltiamieli"
Myös minä uskaltaisin väittää, ettei Pimeänpiirtoja ollut kuin tärkeimmillä Kuolonsyöjillä.

Entäs Liekehtivässä pikarissa? Silloinhan Voldemortin uudelleen syntymisen jälkeen kaikki kuolonsyöjät, jotka saattoivat tulla, tulivat. Tai ainakin minä olen näin ymmärtänyt. Joten mistä ne olisivat tienneet, että Voldemort on noussut, ellei niillä ole pimeänpiirtoja?

Ja se Sirius... Ministeriö oli niin varma hänen syyllisyydestään, ettei mitään pimeänpiirtoja kannata etsiä. Ja tietääkö ministeriö edes mitään pimeänpiirroista? Onko muka jossain mainittu, että he tietävät pimeänpiirroista?

Toivo

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #25 : Heinäkuu 08, 2003, 15:49:15 »
En usko, että ministeriö tiesi pimeänpiirrosta. Olisihan se ollut helppo nakki tarkistaa kaikkien velhojen kroppa merkkien varalta. Malfoy ja co on sen verran tärkeitä velhoja, ettei ne voisi olla yhteiskunnassa tuolla paikalla, jos merkki olis näkyvillä ja kaiken kansan tiedossa.

Voldemortin kannattajia on varmasti muitakin kuin Kuolonsyöjät. Esim. Dracon äiti on varmasti positiivinen Voldua kohtaan, muttei ilmeisesti omista merkkiä, kun ei tullut kokoukseen (kai?)

Sauna

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #26 : Heinäkuu 08, 2003, 15:52:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Toivo"
kun ei tullut kokoukseen (kai?)

Eihän siinä kaikkia sanottu nimeltä... Saattaa hyvinkin olla, että myös Narcissa oli siellä... Tai en mä tiedä, mutta mä oon aina uskonu, että myös Narcissa on kuolonsyöjä.

Poissa Starpiks

• ヘルムットじゃないよ
  • Vuotislainen
  • "Olette sangen rumia ollaksenne keijuja"
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #27 : Heinäkuu 09, 2003, 11:31:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuulensisko"
AV: "Minä itse todistin ministeriössä, että Sirius oli Potterien salaisuudenhaltija" Jassoo... Mutta kuitenkaan Siriukselle ei järjestetty oikeudenkäyntiä?

Aivan, Siriukselle ei tarvittu järjestää oikeudenkäyntiä koska jopa Dumbledore oli varma että Sirius oli syyllinen(koska luuli Siriuksen olevan Pottereiden salaisuudenhaltija), joten ministeriö oli varma Siriuksen syyllisyydestä ja heitti Azkabaniin. Tehokasta toimintaa ministeriöltä, harmillisesti olivat vain ottaneet syyttömän henkilön kiinni :/
"The shortest verse in the Bible is, "Jesus wept". The only thing wrong with it is the past tense." -Fred MacIntire, Something Positive

No oonhan mä sentään sukua insinöörille... *pnish*?

Lizlego

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #28 : Tammikuu 28, 2004, 18:20:34 »
Älkää unohtako, että Siriuksen murhille oli silminnäkijöitä, jotka todistivat häntä vastaan kuulivat Peterin huudot. Juttu vaikutti kaikista täysin itsestään selvältä. En kyllä ymmärrä millaisessa keskiajassa velhot elävät...kyllähän nyt sentään luulisi, että kaikille oikeudenkäynti suotaisiin.

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #29 : Tammikuu 28, 2004, 19:05:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Lizlego"
En kyllä ymmärrä millaisessa keskiajassa velhot elävät...kyllähän nyt sentään luulisi, että kaikille oikeudenkäynti suotaisiin.

Keskiajassa nimeltä "sota". Sodassa ja rakkaudessahan tunnetusti kaikki on sallittua. Lisäksi ministeriö yritti olla tehokas, näyttää että jotain saadaan aikaan pahuutta vastaan jne. Sotien aikana vangeiksi on joutunut vaikka ketä ja aivan taatusti ilman oikeudenkäyntejä.
What would The Doctor do?

Coco

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #30 : Tammikuu 29, 2004, 14:36:16 »
Mutta minkä takia Kalkaros ei hyvälle puolelle tullessaan voinut kertoa pimeänpiirrosta, jos se kerran hänelle itslleen oli poltettu? Tai Siriuksen syyttömyydestä? Luulisi kyllä, että taikaministeriö tietäisi loitsun, jolla saada pimeänpiirto näkyviin, vaikka se olisikin haalistunut. Ja olisihan ne voinut Voldemortin kukistuttua käydä tarkistamassa kaikkien vankien käsivarret.

SilverChanteur

• Ankeuttaja
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #31 : Tammikuu 29, 2004, 15:20:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannah Abbott"
Mutta minkä takia Kalkaros ei hyvälle puolelle tullessaan voinut kertoa pimeänpiirrosta, jos se kerran hänelle itslleen oli poltettu? Tai Siriuksen syyttömyydestä?

Kalkaroksellahan ei ole minkäänlaisia intressejä kertoa mitään, mikä auttaisi Siriusta - rakas liemiopettajahan vihaa koko Jamesin jengiä. Toisekseen, kuolonsyöjäthän eivät tienneet toistensa henkilöllisyyksiä, tai ainakaan läheskään kaikkien. Jos Kalkaros olisi halunnutkin puhua Siriuksen puolesta, ei hänellä ollut mitään keinoa tietää oliko mies Voldemortin joukoissa vai ei.

Sanotaanko kirjoissa, että joka ainoalla kuolonsyöjällä on pimeänpiirto? En nimittäin nyt muista, onko se tosiaan ehdoton merkkaus Voldemortin palvelijoilla.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #32 : Tammikuu 29, 2004, 17:20:12 »
Kyllä kaikilla kuolonsyöjillä tietääkseni on tuo pimeän piirto, mutta sehän tulee esiin vain kun Voldemort niin haluaa. Lisäksi, ministeriöhän ei tiennyt koko piirrosta, ainakaan tuolloin Siriusta pidätettäessä, joten siksi he eivät voineet tarkistaa oliko tämä Voldun joukoissa. Kalkaros taas inhosi Siriusta, joten ei siis kertonut pimeänpiirrosta kenellekään.

Poissa Browey

• Vuotislainen
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #33 : Joulukuu 29, 2005, 17:50:39 »
Mielestäni ei ole mitään outoa, että Sirius heitettiin suoraan vankilaan. Niin monet jästit näkivät silloin, kun hän etsi Piskuilanin käsiinsä, mutta Peter räjäytti koko kadun. Lisäksi ministeriö oli erittäin hankalassa tilanteessa Voldemortin ollessa voimissaan. Ja Siriuksen piti olla Pottereiden salaisuudenhaltija...

Olen kuitenkin eri mieltä siitä, että keillä pimeän piirrot olivat käsivarsissaan. Kaikilla kuolonsyöjillä ne olivat luultavasti. Liekehtivässä pikarissa kaikki elossa olevat kuolonsyöjät (jotka eivät olleet Azkabanissa) olivat paikalla niitä kolmea lukuun ottamatta (todennäköisesti Kalkaros, Irkoroff ja Kyyry Jr.). Senhän Voldemort itsekin sanoi. Tämä ei kuitenkaan sulje pois vaihtoehtoa, että Voldemortilla olisi myös muita palvelijoita (vakoojia...). Itse en usko, että Matohännällä olisi käsivarressaan piirtoa. Kirjoissa hänestä on tehty vakooja, ei kuolonsyöjä.

Todennäköisesti Dumbledore piti Siriusta syyllisenä, koska ei asettunut puolustamaan tätä samaan tapaan kuin Kalkarosta Pottereiden. Hän tiesi, että hänen lähipiirissään olisi petturi, vaikkei välttämättä uskonut tämän olleen Sirius vaan ennemminkin Lupin. Miksi Potterit vaihtoivat salaisuudenhaltijaa? Itse luulisin, että Potterit luottivat Piskuilaniin samaan tapaan kuin Siriukseen. Ehkä Pottereiden välit Dumbledoreen menivät jostain syystä. Ensimmäisenä mieleen tuli, että syy liittyisi Kalkarokseen. Kalkaroksesta on aina tehty Jamesin silmissä inhottava, mutta Dumbledoren luottaminen Kalkarokseen (Dumbledore nimitti Kalkaroksen Tylypahkan opettajaksi syyskuun alusta 1981 ja puolusti tätä oikeudessa [tosin todennäköisesti halloweenin 1981 jälkeen], Potterit tapettiin 31.10.1981) saattoi olla Jamesille liikaa.

Silti ihmetyttää, että Dumbledore piti Siriuksen tapaista mukavaa ihmistä syyllisenä. Luulisi, että Sirius oli aina yhtä mukava ihminen kuin viimeisimpien kirjojen aikaan.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #34 : Joulukuu 29, 2005, 18:48:49 »
Browey: Eikö koko loppukohtauksen ideana ollut, että Voldemort koskettaa Piskuilanin kädessä olevaa pimeänpiirtoa, ja täten kutsuu kaikki paikalle?

Poissa Rhiannon

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
Vs: Siriuksen syyttömyydestä
« Vastaus #35 : Kesäkuu 08, 2009, 09:57:05 »
Varmaan koko velhomaailma oli Pottereiden murhan jälkeen niin sekaisin, että kaikki etsivät syyllistä. Ja Pettigrew hoiti hommansa hyvin. Kun Sirius sai hänet kiinni, Pettigrewhan huusi koko kadun kuultavaksi jotain että "Lily and James, Sirius! How could you?!" ja räjäytti sitten koko kadun, jotta pääsisi karkuun. Eli Pettigrew piti huolen siitä, että oli olemassa todistajia, ja hän tiesi myös, että ainoat, jotka tiesivät hänen olleen salaisuudenhaltija, olivat kuolleita (tai Siriuksen tapauksessa, luonnollinen epäilty). Siriushan myöntää itsekin, että hän on ainakin osasyyllinen Lilyn ja Jamesin kuolemaan, koska oli Siriuksen idea vaihtaa salaisuudenhaltijaa. "I persuaded Lily and James..:" eli Sirius ehdotti vaihtoa, koska halusi bluffata Voldemortia. Sitähän voi tietty pähkäillä vaikka kuinka pitkään, että miten kukaan ei tajunnut, että Pettigrew oli se vakooja...kaikki taisivat vain epäillä toisiaan. Dumbledore ei tosiaan tiennyt asiasta, muuten hän olisi ihan varmasti puolustanut Siriusta. Ja Lupin myös! Tosin en vieläkään ymmärrä, miten kukaan uskoi, että Sirius olisi pettänyt Lilyn ja Jamesin, se oli aika kaukaa haettua.

Onneksi sentään Lily ja James tiesivät totuuden, jos he olisivat kuolleet ja luulleet, että Sirius petti heidät, se olisi jo ollut liikaa.

Olen myös miettinyt paljon Snapea ja Siriusta. No, hehän vihaavat toisiaan, sehän on selvä, mutta esim. kolmos- ja neloskirjassa kai se Snapen viha suurilta osin johtuu siitä, että myös hän uskoi, että Sirius oli salaisuudenhaltija ja paljasti Lilyn ja Jamesin olinpaikan Voldemortille. Ja sitten Voldemort murhasi Snapen suuren rakkauden. Tämä olisi varmasti hyvä syy vihata Siriusta. Tosin vaikka Snape tod.näk. saa tietää asioiden oikean laidan, nuo kaksi vihaavat toisiaan edelleen. Viimeisessä kirjassahan on muuten ote Snapen muistoista, jossa Lily ja James on juuri murhattu ja Snape on ihan maassa ja sanoo Dumbledorelle: "I thought you were going to keep them...her...safe." ja Dumbledore vastaa "They put their faith in the wrong person. Rather like you, Severus" viitaten siis tällä Siriukseen, ja myös Voldemortiin.

Sitten tuli mieleen myös sellainen juttu, että mitenköhän Snape suhtautuu Pettigrew'hun, kun saa tietää, kuka oikeasti oli salaisuudenhaltija. Ei Snape nyt ainakaan kovin kiltti Pettigrew'lle ole (ainakaan Half-Blood Princen ensimmäisessä luvussa).

No, tästä tuli nyt ihan sekava viesti. Mielestäni on kuitenkin ihan käsittämätöntä, että Sirius vaan heitettiin Azkabaniin ilman mitään mahdollisuuksia puolustautua. Ihan kamalaa. Onneksi hänen maineensa sitten loppujen lopulta puhdistui, vaikkakin liian myöhään...
Sirius Black; in a sack; I would like to pack; and thus take him back.

Gretel

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Kesäkuu 20, 2009, 19:42:36 »
Olen aina vihannut Herra Kyyryä, koska tämä passitti Siriuksen telkien taa ilman oikeudenkäyntiä. Totuusseerumilla oltaisiin käsittääkseni voitu selvittää asian oikea laita, ainakin neloskirja ja Kyyry juniorin kuulustelu siinä puhuu puolestaan. Hän olin Voldemortin lähimpiä kuolonsyöjiä, eikä arvon lordilta ollut siltikään tippunut mitään kikkaa totuusseerumin huijaamiseen. Ministeriö siis tuskin olisi voinut vedota Siriuksen kohdalla pimeään taikuuteen ja valehteluun, koska oikein tehtyä totuusseerumia on kai mahdotonta vastustaa. Tämä seikka ahdistaa minua, koska Siriuksen hukkaan joutunut elämä on kirjasarjan karmeimpia seikkoja.

Jästien uskominen on mielestäni tekopyhää ja älytöntä, koska hehän laittavat asiat mielessään täysin erilaiseen järjestykseen "sensuroidessaan" taikatapahtumat lähes automaattisesti, koska eivät usko yliluonnolliseen. Silminnäkijöitä käsittääkseni kuulusteltiinkin, mutta miksi ei itse "rikollista"? Argh, Kyyry on ääliö.

Piskuilanin kohdalla hämmentää miten hän pystyi olemaan rotan muodossa kaksitoista vuotta? Siriuksen kerrotaan muuttuneen sellissä välillä koiraksi, mutta vuosien elo jyrsijänä ei ihan natsaa käsityskykyni kanssa. Rotanmuonallako hän eli? Miten puhekyky ja ajattelukyky oikein säilyivät, taikataidoista puhumattakaan? Ei oikein liity aiheeseen, anteeksi.

Kalkaros ei mielestäni voinut vihata Siriusta Lilyn kuoleman takia, koska loppujen lopuksi hän itse oli aika suuri syypää. Vaikka toisaalta, syyttihän Harrykin Kalkarosta Siriuksen kuolemasta voidakseen vihata tätä vielä enemmän, ja uskon, että tässä on samankaltaisuutta. Vuosien nöyryytys ja kiusaaminen kouluajoilta lienee kuitenkin tehnyt tehtävänsä ja jättänyt pääasialliset arvet.

Pimeän piirrot olen aina käsittänyt tatuointeina, eiväthän ne kulu pois. Värin ajattelin ns harmaantuvan mustasta, mutten koskaan täysin katoavan. Mustanahan se hehkui Voldemortin ollessa suurimmassa voimiensa tunnossa. Voldemort merkitsi piirrolla lähes kaikki kuolonsyöjät, koska heitä piti voida kutsua. Olihan Dracollakin piirto, vaikkei hän kauaa ollut palvellut Voldemortia.

Asiasta ja sen vierestä, näimpä taas. Totuusseerumi minua eniten kaivertaa. Potkaiskaa Kyyryä jos näette.

Minger

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Kesäkuu 21, 2009, 17:11:01 »
Sirius ilmeisesti tuomittiin vain jästien ja Piskuilanin murhasta. Kaikki eivät tienneet hänen suhteestaan Potterien kuolemaan, eikä se sinänsä ollut olennaista - olihan Voldemort "kuollut" ja Harry selvisi. Ilman oikeudenkäyntiä tuomitseminen on todella sikamaista, mutta ymmärrettävää ottaen huomioon tilanteen esim. ministeriössä.

Kaikki, jotka olivat Voldemortin puolella, eivät olleet kuolonsyöjiä. Eihän Reguluskaan ollut kuolonsyöjä (tässä kyllä on pieni hämäryys mustissa, on mahdollista, että muistan aivan väärin), vaikka toimikin hyvin lähellä itse isoa kihoa. Etenkään, jos Pimeän piirto ei ollut kaikkien tiedossa (HUOM: se herätti kuitenkin suuresti kohua Huispauksen MM-kisoissa ilmestyessään taivaalle!), ei sitä varmaankaan jääty etsimään, mikäli sitä enää tarvittiin todisteeksi, kun Sirius oli kuitenkin syyllinen näihin murhiin. Itse arvioisin, että Pimeän Piirto olöi tuttu symboli, muta sen ei tiedetty olevan kaikkien kuolonsyöjien käsivarressa. Mutta kuitenkin, kuolonsyojyys ei ollu ainoa tuomittava rikos.

IMO pimeänpiirrot eivät olleet ihan tavallisia tatuointeja. Kalkaros on selvästi sanonut sen tulevan vahvemmaksi - tarkoittaen joko sen polttelua tai sitten visuaalista näkyvyyttä. Mutta jos se, että Piskuilanin piirto muuttui mustaksi Voldemortin koskettaessa sitä hautausmaalla osoittaa, että se on olemukseltaan jokseenkin "elävä".

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #38 : Kesäkuu 21, 2009, 17:18:34 »
Eihän Reguluskaan ollut kuolonsyöjä (tässä kyllä on pieni hämäryys mustissa, on mahdollista, että muistan aivan väärin), vaikka toimikin hyvin lähellä itse isoa kihoa.

Oli Regulus kuolonsyöjä. FK s. 141:

"Joo", Sirius sanoi. Typerä ääliö... liittyi kuolonsyöjiin."
Terve kaikille!

Minger

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Kesäkuu 21, 2009, 17:58:20 »
Ah, aivan, kiitoksia.
Hänellä siis oli pimeän piirtokin?

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #40 : Kesäkuu 21, 2009, 18:00:29 »
Jep, ainakin käsittääkseni pimeän piirto on kuolonsyöjillä eli henkilöillä, jotka Voldemort on virallisesti hyväksynyt kannattajikseen.
Terve kaikille!

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #41 : Maaliskuu 31, 2013, 23:13:05 »
Ministeriö on täysin syytettävissä. Oletan tämän hätäilyn johtuneen sodan jälkeisestä kriisiajasta. Kunhan joku syntipukki saatiin niin sillä hyvä.

Ainoa todellinen ihme on Dumbledore. Varmasti hän tiesi totuuden - siinä tapauksessa hän ei vain jostain syystä olisi joka tapauksessa auttanut Siriusta. Johtuiko se hänen suunnitelmistaan Harryn varalle? Se olisi julmaa, mutta Dumbledore ei ollut täydellinen. Silti viattoman miehen tuomitseminen moiseen helvettiin... Silti asian täytyy olla joko näin tai sitten Dumbledore ei jostain ihmeen syystä oikeasti tiennyt salaisuuksienhaltijan vaihdosta. Ehkä hän ei ollut päässyt tapaamaan Lilyä ja Jamesia vähään aikaan - ja jos J&L lähettivät pöllön joka vei tietoa, mutta se siepattiin tarkoituksella kesken matkan tai sitten he eivät voineet lähettää tietoa ylipäätänsä, koska se olisi saattanut Peterin vaaraan? Kuka tietää.

Poissa Nicolas

• Vuotislainen
  • Pottermore: phoenixeye16524
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #42 : Syyskuu 18, 2013, 20:37:43 »
Eikö kukaan voinut vaikka antaa Siriukselle totuussereumia ja kysyä pettikö hän Potterit? Ei! Miksi? Miksi aurorit eivät käytä totuussereumia halutessaan tietää totuuden? Ihka outoa.

Poissa hansupp

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #43 : Syyskuu 23, 2013, 15:49:08 »
Mutta eihän Dumbledore tiennyt salaisuudenhaltijan vaihdosta ennen kuin Sirius kertoi koko tarinan Azkabanin vangissa. Tosin todennäköisesti hänellä oli omat arvauksensa tapahtuneesta, mutta käsittääkseni ei varmaa tietoa.

Ja tuo pimeyden piirto. Eihän oikein kukaan tuntunut vielä Liekehtivässä pikarissakaan mitä kuolonsyöjillä on käsissään. Kun Harry kertoi Siriukselle unestaan jossa nuorempi Barty Kyyry näyttää pimeän piirtonsa vahvistumisen Voldemortille, mutta Sirius sanoo Harrylle: "En tosiaan tiedä mitä se voisi olla." Ja Siriushan oli aiemmin Feeniksin killan jäsen. Eli tieto pimeän piirrosta ei tainnut olla kovin yleinen silloin kun Sirius vangittiin.

Poissa lisbe

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Heinäkuu 29, 2016, 21:59:08 »
Mä oon miettiny et miksei Siriukselle annettu totuusseerumia missään vaiheessa? Tällä olisi voinut todistaa syyttömyyden?

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #45 : Heinäkuu 29, 2016, 22:16:53 »
Mä oon miettiny et miksei Siriukselle annettu totuusseerumia missään vaiheessa? Tällä olisi voinut todistaa syyttömyyden?

En oo varma, mutta jos sille ei viitsitty pykätä edes oikeudenkäyntiä, kun oltiin niin varmoja, niin kukaan ei varmaan viitsinyt avata tuota pulloa.

Sinällään totuusseerumin käytössä on varmasti moralisia pulmia, mutta tässä tapauksessa niiden pohdiskeluun tuskin käytettiin liikaa aivokapasiteettiä. Kun ei tosiaan edes sitä oikeudenkäyntiä laitettu pystyyn, koska oltiin niiiiin varmoja.
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #46 : Elokuu 01, 2016, 20:57:45 »
Ihan on nyt pakko tunkea lusikka tähän soppaan. Nii Siriushan piti itseään tavallaan syyllisenä siihen et Potterit kuoli. Siis ei niin, että olisi pettänyt Potterit, vaan niin, et kun Sirius ehdotti Jamesille sitä, et ne tekis sen et "vaihdetaan Peter salaisuudenhaltijaks Voldun harhautukseksi" ja sit kun Peter petti Potterit ni Sirius piti tavallaan itseään syyllisenä kun ehdotti sitä vaihtoa Jamesille ja Lilylle. Mut se mua ylipäänsä on ihmetyttänyt et kun ne tiesi kuinka lojaali Remus oli ollut molemille (ihmissuteudesta huolimatta) ni silti ne pääty Peteriin? Hmm... Se mua on AINA ihmetyttänyt, miksi Sirius ei ehdottanut Remusta... (vai alkaako pienen slasharin fanin aivot kehittelemään omaa teoriaansa ;'DDD).. MIKSI Peter? :OO
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥