Kirjoittaja Aihe: Mitä haistaisit lemmenjuomassa?  (Luettu 47725 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Ginerva

• Ankeuttaja
Vs: Mitä haistaisit onnenjuomassa?
« Vastaus #50 : Syyskuu 05, 2009, 22:01:49 »
Mä oon tainnut kirjottaa tähän jo, mutta kirjoitampas uudestaan!
Siispä jos nyt kolme asiaa pitää nimetä, ni täältä pesee:

1. Uuden kitaran tuoksun
     - Nimenomaan akustisen kitaran, rakastan sitä tuoksua, koska rakastan musiikkia ja kitaraa <3

2. Erään ihmisen, jonka nimeän salakavalasti "Joonataniksi." Jotkut tietää mitä tarkoitan, jos on lukenu mun tarinaa :)

3. Axen tuoksun :D
     - Jotenkiin niin rakastan sitä tuoksua, se on miehen tuoksu.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2009, 12:09:21 kirjoittanut Ingrid »

Huvitus

• Ankeuttaja
Vs: Mitä haistaisit onnenjuomassa?
« Vastaus #51 : Syyskuu 17, 2009, 21:43:41 »
Todella mielenkiintoinen aihe! :)

Haistaisin onnenjuomassani sen tuoksun, kun ensimmäiset suuret sadepisarat lätsähtelevät tulikuumaan asvalttiin. Sinä tuoksussa on kesän salaperäiset sadepäivät.
Sitten saattaisin haistaa bensan hajun. Kyllä, kuulostaa oudolta, mutta siinä tuoksussa on myös kesäpäivien kuuma moottoritie, kun ajetaan autolla ylinopeutta ikkunat auki ja maailma on ihan vain itseä varten. :')
Niin tai sitten merituulen tuoksun. Mm. Vapaus, hillitön vapaus, ja lapsuuden kesät merenrantamökissä. <3_<3

Mira

• Ankeuttaja
Vs: Mitä haistaisit lemmenjuomassa?
« Vastaus #52 : Syyskuu 21, 2009, 19:11:36 »
Haistaisin joulun tuoksun, ruusun ja lämpimän kaakaon.
Joulun siksi, että olen aina ollut jouluihminen. (Joulun tuoksuun kuuluu mielestäni piparit, havut ym.)
Ruusuja saan vain jos olen esim. onnistunut jossain, joten se on tavallaan "menestyksen tuoksu"
ja lämmin kaakao tuoksuu vain niin ihanan talviselta (:

Corneille

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Lokakuu 04, 2009, 13:53:25 »
Hmmm...
Varmaan tuoreen mahlan, koska se on ihanan tuoksuista... <3
Sitten ehkä märän koirankarvan. Ei kovin miellyttävä, mutta silti ihana.
Ja sitten... Vaikea sanoa. Ehkäpä kirjan paperin. Siis jos haistaa kirjan sivuja ne haisee silleen oudoilta. Ne haisee paperilta. :P
Tai sitten jonkun muun.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #54 : Lokakuu 04, 2009, 14:21:22 »
Haistaisin varmaan onnen (tai sitten lemmen) juomassa kirsikkaa :) Olen jotenkin kirsikka ihminen. Eritoten se voisi maistuia kirsikkaliköörille joita karkkeja jouluna söin.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #55 : Lokakuu 04, 2009, 14:37:24 »
Uskoisin haistavani lemmenjuomassa ainakin metsän sateen jälkeen, juuri ostetun kirjan, uunituoreen pullan, lämpimän kaakaon ja vastasataneen lumen (en kyllä tiedä tuoksuuko se miltään..).
Metsä sen vuoksi, että sateen jälkeen metsät ovat parhaimmillaan kun kaikki on tuoretta ja vielä kosteaa, hajut ja tuoksut erottuvat parhaiten tällöin. Rakastan metsiä. <3
Juuri ostettu kirja ihan vain sen vuoksi, että olen kova lukemaan ja uudet kirjat ovat mielestäni parhaimpia, kun niihin ei ole vielä "kajottu".
Uunituore pulla ja lämmin kaakao ovat vain niin ihanat tuoksut, ja maistuvat lisäksi hyviltä. Nam.
Vastasatanut lumi tuo aina hyvän fiiliksen itselleen ja taitaa olla ehkä vuoden kohokohta, kun ankea syysmaisema peittyy valkeaan lumivaippaan.. ^^
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa pokep

• Merirosvona taistelen sun mukana
  • Fletkumato
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #56 : Lokakuu 04, 2009, 16:19:49 »
Öööh miksi tämä aihe on muuttunut? Nyt yhtäkkiä kysytään mitä haistaisin lemmenjuomassa, vaikka olen jo vastannut mitä haistaisin onnenjuomassa.

Koska se juoma, missä jokainen haistaa kolme itseään miellyttävintä tuoksua, on lemmenjuoma. Maailman voimakkain lemmenjuoma. (Kuulostinko tarpeeksi dramaattiselta?) Onnenjuoma on sitten Felix Felicis. :-)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2009, 16:58:12 kirjoittanut pokep »
Hän elää nukkekodissa joka palaa
Pottafanitaidettani,
sekä originaalitöitäni

Poissa Elva

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #57 : Lokakuu 04, 2009, 16:32:19 »
Joskus löysin tämän topicin, mutten vastannut, koska en ollut ihan varma mitä oikeastaan haistaisin. Sitten mietiskelin asiaa koko kesän (nolife, ai vähän :D) ja päädyin muutamiin tuoksuihin:

Mänty. Jostain syystä pidän kauheasti männyn tuoksusta, ja se tulee parhaiten esiin kuivalla paikalla, jossa paistaa aurinko. En tiedä oletteko te haistaneet sen, mutta minulle ne ovat aina auringonpaistamat männyt, jotka tuoksuvat ihanalta.
Sireeni. Miedän pihalla kasvaa monia sireenipuita, ja niissä on älyttömän ihana tuoksu. Se muistuttaa kesästä, ja tuoksuu juuri tarpeeksi voimakkaasti.
Järvi. Järven voi haistaa :) Se on sellainen mieto veden tuoksu, joka tuo minulle mieleen hyviä muistoja. Eikä se muuten ole mikä tahansa veden tuoksu, vaan ehdottomasti Pien-Saimaan tuoksu ^^ Vaikka en kyllä tiedä, millä tavalla se eroaa muista.
Muita ei taida olla, tai ei ainakaan heti mieleen tule.

Poissa Gououbuck

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #58 : Lokakuu 04, 2009, 21:58:40 »
Haistaisin kesän, voimakkaan kukkien, puiden ja muiden kasvien tuoksun. Ripaus pihkaa. Sitten minttu vivahtaisi siinä. Raikas ulkoilma.

Koska tänä kesänä, kun olin kävelyllä illalla puoli yhdeksän jälkeen kuljin sellasin oikein rehevän kasvi pöheikön reunustamaa polkua ja siinä tuoksui vahvasti tuo. Ja minttu koska pidän siitä. :)
Just let me Love you...and I learn to Love you right

Tinasormus -> Gououbuck

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #59 : Lokakuu 07, 2009, 08:46:28 »
Jos minä saisin joku päivä tuoksutella lemmenjuomaa, haistaisin salmiakkisuklaata sekä ravien tuoksut. Salmiakkisuklaan sen takia, että olen sen suuri kuluttaja, enkä tiedä minkään muun suklaan sijaintia karkkihyllyssä :) Ravit haistaisin siksi, koska olen näissä viipottanut koko pienen ikäni ja täten myös menettänyt osan itsestäni tälle lajille.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
« Vastaus #60 : Lokakuu 24, 2009, 09:49:45 »
Minä oikein ajattelin tätä ja noh tässä minun omani:

Aivan ekana haistaisin mopon PAKOKAASUN koska poikaystävälläni on mopo ja noh se on ihana tuoksu koska tiedän että hän saapui juurin pihaani ;)

Vesimelooni huulikiillon koska se on niin ihanan makea ja raikas tuoksu

Axe. .. poikaystävi käyttää sitä ja se on lämmin ja miehekäs tuoksu joka saa minut rentoutumaan
dataa kotona ja koulussa

convers

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Lokakuu 29, 2009, 18:58:55 »
Haistaisin lemmenjuomassa:

1.Suklaan (silkkaa rakkautta,saa minut ummistamaan silmät ja nuuhkaisemaan ja huokaus aah)
2.Vanilia (rauhoittaa)
3.kaneli
4.greippi (saattuu vain tekemään sama,kuin suklaa)
5.mango (Sama syy kuin 1 ja 4)
6.vanhojen autojen tuoksu (joo tiiän kuulostaa oudolta)

Juu aika sekalaista ja vika ei ihan sovi mun lemmenreseptiin suklaa,vanilia,kaneli,greippi ja mango (kuulostaa ihan joltain reseptiltä).

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #62 : Marraskuu 02, 2009, 09:00:47 »
Minä haistaisin sen saman luonnollisen kauniin tuoksun, jonka haistaa ihminen joka kylmänä pakkasyönä on hiihdellyt keskelle korpimetsää, sytyttänyt nuotion ja keittänyt kunnon pannukahvit. Tämähän tietysti johtuu siitä, että talvinen metsä tuoksuu kivalta (niin tekee kesäinenkin, mutta pakkastuoksu sopii muihin mainitsemiini paremmin), puhumattakaan nuotioista ja siitä ah niin kivasta kofeiinilitkusta, kahvista. Loppujen lopuksi tämä resähti oli aika helppo arvattava kohdallain.

~Moondancer (vinyylilevyn tuoksu)

Poissa Akromantella

• Sanahelinää
  • Aave
« Vastaus #63 : Marraskuu 08, 2009, 10:59:32 »
Haistaisin varmaan vanhan kirjan sivujen tuoksun, syksyn sateen jälkeisen ilman ja havunneulaset.
Vanhat kirjat ovat aivan ihania, tuoksua myöten, puhumattakaan siitä tarinasta, jonka se kätkee sisälleen (ei sillä etteikö uudetkin kirjat olisi ihania, mutta niihin ei kätkeydy niin paljon muistoja eivätkä ne tuoksu kuin musteelle).
Mutta ovi on lukittu ja avain syvälle haudattu.

Poissa Qwaida

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Marraskuu 24, 2009, 02:24:23 »
Jaa-a. Hajuaistini on erittäin vaativa ja inhoaa monia sellaisia hajuja, joista muut pitävät, joten tämä on vähän vaikeaa. En oikein pid hajuista enkä tuoksuista. Mutta...

Eräs miehinen hyvin axenkaltainen tuoksu, joka on oikeastaan varmaankin yksi ainoista tuoksuista joista pidän. Toisaalta, siihen liittyy niin vahvasti myös sitä käyttävästä henkilöstä pitämistä, joten en tiedä lasketaanko... Lasketaan, koska pidän myös nimenomaa tuoksusta.

Sitten voisi olla... no, pienenä olisi ollut ehdoton bensanhaju, jota aina menin haistelemaan lähihuoltoasemallemme (sairasta?), mutta nykyään siitä tulee lähinnä paha olo. Tiedättekö, kun ihmisillä on sellaisia ominaishajuja? Niin, yksi tuttavaperhe tuoksuu erikoiselta. Aina kun heidän kanssaan on ollut tekemisissä, on haju juurtunut itseen kiinni viikoiksi. Sen voisin ottaa. Tosin siihen varmaan kyllästyisi alta aikayksikön. Ehkä rakkaan isoäidin ominaishaju sitten.

Ja kolmas olisi jonkun ruoan haju. Ihan vain sen takia, että kotona pienenä oli hauskaa, jos vanhemmat olivat laittaneet ruokaa ja sitten yläkerrasta haisteltiin, että sieltä on kerrankin tulossa jotain syömäkelpoista. Juu, joku hyvä ruoka.

Siinäpä ehkä ainoat tuoksut, joita kestäisin vähääkään pidempään. En käytä hajuvesiä ja kavereidenkin sellaiset saavat lähinnä aikaan vastenmielisyyttä. Joku on joskus diagnosoinut, että minulla on erittäin vahva hajuaisti. Ja myös ilmeisen vaativa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2009, 16:38:11 kirjoittanut Qwaida »
Mitä korkeammalle hyppäät, sitä korkeammalta putoat.

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
« Vastaus #65 : Maaliskuu 06, 2010, 12:26:52 »
Haistaisin juuri raamista tulleen talvisahatun puun tuoreen ja hieman kuumenneen, vienosti palaneen tuoksun. Haistaisin kevään tuulissa kuivuvien tapulien tuoksun ja pihkan. Aistisin luonnon, kuten niin moni muukin täällä. Erityisesti järven henkimät aromit ja voimakkaat syksyn ja kevään tuoksut. Juuri lumen alta kuoriutuva maa ja muta tuoksuu suorastaan huumaavalta, elämän täyteiseltä. Siis aivan omiaan kehittämään pakkomielteen, johon lemmenjuomalla pyritään. Astetta rauhallisempia tuoksuja olisivat joulun tutut hajut, jotka joku täällä mainitsikin omaksi amortentian aineksekseen. Ne toisivat hyvää oloa. Ja sitten juomassa voisivat tuoksua erinäiset ruuat ja leivonnaiset, jotka varmasti saisivat kuolaamaan.

Lainaus
muoks// luin äsken, että lemmenjuomassa voi haistaakin vain kolme tuoksua. Hups. No, siinä tapauksessa valitsen ruusun, metron ja sen tyypin takin(mä niin en tajua, mistä mä tuon takinkin repäsin:´D)

Mistä tämä tieto on peräisin?
Hämmentää.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Maaliskuu 06, 2010, 18:07:19 »
Lainaus
muoks// luin äsken, että lemmenjuomassa voi haistaakin vain kolme tuoksua. Hups. No, siinä tapauksessa valitsen ruusun, metron ja sen tyypin takin(mä niin en tajua, mistä mä tuon takinkin repäsin:´D)

Puoliverisessä prinssissä Hermione ja Kuhnusarvio toteavat tämän.

Itse haistaisin juuri nyt mintun, ananaksen ja onnitteluruusun tuoksun :)
"Pants - like shorts, but longer!"

hhenna

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Maaliskuu 06, 2010, 21:40:10 »
Haistaisin varmaan.. Suklaan, koska mmmmm.. maailmassa ei oo mitään niin ihanaa tuoksua (:
Ja sitte varmaan mansikankin, koska ne on kans niin makeita ja sellasia. Haistaisin varmaan myös
kiinalaisen ravintolan , tai osan kiinalaisen ravintolan ruuista (:

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
« Vastaus #68 : Maaliskuu 08, 2010, 10:18:58 »
Lainaus

Puoliverisessä prinssissä Hermione ja Kuhnusarvio toteavat tämän.
No jopas, mietinkin olisiko se kirjasta, mutta en muistanut lukeneeni määritystä hajujen runsaudesta, joten ajattelin tiedon olevan poimittu jostain muualta.

Oli vielä tarkistettava omin silmin. Kävin hätäisesti läpi kohdan, jossa amortentia kirjassa esitellään, mutta en huomannut suoraa mainintaa kolmen tuoksun säännöstä. Tosin Harry ja Hermione näkyivät erottavan liemihöyryistä vain kolme mieliaromiaan.
Hämmentää.

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
  • Pottermore: FeatherRain8203
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #69 : Toukokuu 04, 2010, 21:24:06 »
En jaksanut lukea kaikkia, mutta jossain tuola mietittiin puhutaanko onnen- vai lemmenjuomasta. Otsikossa ainakin puhutaan LEMMENJUOMASTA.

Omassa juomassani, kumpi nyt onkaan, haistaisin ainakin minulle rakkaiden ihmisten ominaistuoksun, se on jotenkin niin omalaatuinen (haistelen ominaistuoksuja aina kun  halaan tai joku istuu sylissäni :D)
Toinen vaihtoehto voisi olla rankkasade tai sen jälkeinen tuoksu...
Myös vanhat kirjat tuoksuvat aivan ihanilta... mutta tämä osittain siksi että rakastan kaikkea vanhaa ja lukemista...
Myös vastaleivotut leivokset, varsinkin mustikkapiirakka tuoksuvat ihanille, mutta en usko että ne kuuluisivat juomani tuoksuun...
Siskoni uskoo, että pilvien keskellä mekin osaamme lentää. Jos taivalla ei lennä, sieltä putoaa, ja jos putoaa, niin kuolee. Mutta emmehän me voi kuolla, ensin meidän pitää elää vanhoiksi. Siksi me osaamme lentää pilvien keskellä.

Poissa magico

• Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: JinxFrog184
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #70 : Toukokuu 12, 2010, 19:45:03 »
Minä luultavasti haistaisin vaniljan ja mansikan sekä punaisen appelsiinin. Ne ovat kaikki raikkaita ja pehmeitä tuoksuja. Tai sitten haistaisin sen hajun kun tulee kesäaamuna ulos ja on juuri satanut vettä ja on sellainen ihanan raikas tuoksu ilmassa ja se on erittäin rauhoittavaa.
Lisäksi myös uusien kirjojen sivut tuoksuvat ihanalta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2011, 22:17:21 kirjoittanut magico »
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #71 : Kesäkuu 05, 2010, 16:07:03 »
Pakko sanoa, että se olisi myös ainakin tuo vastaleikattu ruoho. Se saa aina hyvälle tuulelle. Ehkä myös tuore, puhdas mansikka, mutta ei niin voimakkaana. Meri-ilma ja kala voisivat olla myös etäällä tuoksussa.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #72 : Kesäkuu 07, 2010, 23:17:35 »
Haistaisin luultavasti jonkinlaisen luonnon tuoksun. Todennäkösesti sellaisen veden lähellä olevan metsän tuoksun. Rakastan nimittäin luontoa ja sen tuoksu on sellainen rauhoittava. Se lisäksi liittyy onnelliseen lapsuus aikaani jolloin asuttiin "keskellä metsää" ja leikittiin metsissä. Se liittyy läheisesti myös meidän mökkiin, joka on aina ollut rakas paikka. Paikka, jossa on saanut rentoutua, pitää hauskaa ja olla onnellinen.

Haistaisin myös erään tietyn miehen eli poikaystäväni tuoksun. Tämäkin tuoksu on rauhoittava. Hänen kanssa olen jälleen onnellinen. Ja hän lohduttaa, jos en ole sitä. Eri ihmiset tuoksuu erille ja poikaystäväni tuoksuu hyvälle. Haistaisin siis hänen tuoksunsa. Ja mikä muu tuoksu sopisikaan paremmin lemmenjuoman tuoksuksi kuin oman rakkaan tuoksu.

Kolmas tuoksu on ehkä kaikkein kummallisin. Haistaisin luultavasti deodorantin, jota isäni käytti kun olin pieni. Se luo jonkinlaista turvallisuuden tunnetta. Tämäkin tuo lisäksi onnelliset lapsuusmuistot mieleen. Ja liittyyhän se kiinteästi rakkaaseen ihmiseen.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Cherryboy

• Kermakaljan lipittäjä
  • Vuotislainen
  • Korppari
« Vastaus #73 : Kesäkuu 08, 2010, 11:52:25 »
  • Makean kesän tuoksun, tarkemmin vastaleikatun nurmikon sateen jälkeen. Ihanan raikas!
  • Sitruuna. Tämäkin hyvin raikas tuoksu, saa hilpeälle tuulelle. :-)
  • Viimeisänä kamomilla, mielestäni aika voimakas, mutta silti mieto.

# ikurilli

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #74 : Kesäkuu 20, 2010, 20:30:01 »
Suklaa, vasta leikattu nurmikko (se oli lempituoksuni jo ennenkuin luin puoliveristä prinssiä) sekä Viisasten kiven tuoksu, kun avasin sen ensimmäisen kerran (muistan tuoksun vieläkin hyvin) toki se on muidenkin kirjojen tuoksu, ei pelkästään KV:n.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.