Kirjoittaja Aihe: Mitä haistaisit lemmenjuomassa?  (Luettu 45334 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
Mitä haistaisit lemmenjuomassa?
« : Elokuu 18, 2008, 18:20:20 »
Kysymys siis kuuluu mitä Sinä haistaisit lemmenjuomassa. Perustelkaa mielipiteenne, älkää vain listatko!

Minä itse haistaisin joulun tuoksun, piparkakut, havun neulaset. Joulu on yhteiseloa ja tunnelma on kotoisa se saa minut onnelliseksi. Haistaisin myös erään tuntemani miespuolisen henkilön tuoksun, sillä viimeksi kun tämän tuoksun haistoin, olin todella onnellinen, tuoksu on jäänyt muistiini, koska tilanne oli hyvin tunteikas ja mieleenpainuva. :) Samoin kesällä sateen jälkeinen raikas tuoksu saa suunpielet hymyyn.

Mitäs teidän muiden hajuaistiin tulee. :)

//Huhutar siivosi ja poisti perustelemattomat viestit.
//Suru vaihtoi otsikon. :D Kiitos nimettömälle asian huomanneelle velholle. :>
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2009, 01:35:40 kirjoittanut Surumielinen »
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
Vs: Mitä haistaisit onnenjuomassa?
« Vastaus #1 : Elokuu 18, 2008, 18:47:29 »
(Minulla oli joskus mielessä aloittaa tämä, mutta se jäi sitten jonnekin.)

Voisin mainita tähän vaikkapa jonkinlaisen vanilijan ja suklaan sekoitetuoksun. Vanilijassa on ihanan pehmeä tuoksu, joka saa olon rauhalliseksi. Suklaa on hyvää ja ihanaa, ja sekin tuoksuu hyvältä. Näiden hajujen yhdistelmä voisi hyvinkin tuoksua onnenjuomassani.

Voisin haistaa onnenjuomassa raikkaan metsän tuoksun. Metsässä on omanlaisensa raikas, ihana tuoksu. Havuneulaset, koivut, soisessa ympäristössä myös suopursun tuoksu (vai pitäisikö sanoa haju) on erittäin voimakas. Metsä sateen jälkeen on yksinkertaisen ihana tuoksu.

Marjapiirakat tuoksuvat kerta kaikkisen ihanalle, samoin kuin tuoreet muffinsit tai piparit. Ehkäpä kolmas tuoksu olisikin jokin ihana leipomus.
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #2 : Elokuu 18, 2008, 18:57:59 »
Minäkin varmaankin haistaisin sen tuoksun, joka on sateen jälkeen ilmassa. Ilmeisesti siksi, että silloin ilma on ihanan raikas ja puhdas. Sitten toiseksi varmaankin sellainen, joka tulee kuin avaa Aivan Uuden Kirjan kun sen avaa ;D Sitä on vähän hankala selittää, mutta kaikki varmaan tajuavat mitä tarkoitan. Se siksi, että pidän paljon lukemisesta. Kolmas tuoksu olisi varmaankin ohrapuuron ja mansikkakeiton tuoksu, nam nam. Ohrapuuro on lempiruokaani :) Ainiin, ja vastaleikatun ruohon. Ja se ruoho kai liittyy siihen, että on ihana kävellä kesäisin paljain jaloin lyhyellä ruoholla ja pelata sellaisella jalkapalloa tai sulkapalloa :)

- Bad Girl -
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Elokuu 18, 2008, 19:11:54 »
Haistaisin varmasti ainakin tunturituulen tuoksun, joka on niin puhdas ja raikas ja kaikkea. Lappi yleensäkin on minulle tärkeä paikka. Myös minä pidän raikkaasta sateen tuoksusta (ja sateesta tietysti), joten se olisi varmaankin aika varteenotettava vaihtoehto. Kolmantena varmaankin mummolan tuoksu, se on ihan omanlaisensa. Mummolassa on tullut vietettyä paljon aikaa ja sieltä on vain hyviä muistoja. Metsän tuoksu on myöskin ihana.
Muuta ei juuri nyt tule mieleen, mutta varmasti niitä vaihtoehtoja vielä olisi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2008, 16:38:18 kirjoittanut Kutale »
imagine none of this is real

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #4 : Elokuu 19, 2008, 20:14:42 »
½ off kysymyss; Eikös se 'onnenjuoma' ole Amortentiaa ? Tai ainakin lemmenjuomaa, ei onnen.

No lisäilen omiani. Hmm.. Yksi olisi varmaan kahden (kolmesta) parhaan ystäväni hiukset. He ovat minulle niin rakkaita, että sanatkaan eivät riitä. Haistelen aina heidän hiuksiaan kun he istuvat sylissäni, siksi se varmaan tulee ekana mieleen.
 Toisena haistaisin varmaan äitini (EMMÄ YHTÄÄN MITÄÄN HENKILÖITÄ HAISTELE:D). Hän on minulle myös rakas, ja pienenä nukuin hänen peittonsa kanssa sängyssäni, jos en saanut unta. Siksi se on painunut aivoihini.

AAHAA ! nyt kekkasin. Koivunlehdet saattaisivat olla yksi. Liittyy lapsuudenajan ystävääni, jonka kanssa aina tein kaikkia mutaseoksia ym. kivaa. Teimme myös 'koivuteetä'. :)<3

Onhan näitä tietty lisää, mutta tuossa nyt tärkeimmät. :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2008, 10:49:34 kirjoittanut puolipro »
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Elokuu 20, 2008, 16:06:45 »
Omasta juomastani leijailevista tuoksuista yksi mahdollisuus olisi syksyn tuoksu. Rakastan sitä tuoksua, mikä nenään tulvahtaa, kun lähtee kirpeänä syysaamuna vähän vaille seitsemän aamulla fillarilla sotkemaan bussipysäkkiä kohden. Se on vain käsittämättömän kaunis tuoksu.

Toinen haju olisi hevosen tuoksu. En ole mikään heppahullu, kymmenen vuotta sitten olin, mutta silti noiden uljaiden hevosten haju on äärettömän ihana. Tosin hevosetkin haisevat erilaisille. Enkä voi käsittää niitä, jotka väittävät hevosten haisevan pahalle :D Saati sitten p-skalle. Osa koiraroduistakin haisee karseammalta kuin hevoset, ettäs tiedätte, te hevosten tuoksun kyseenalaistajat :P

Itselläni ei oikeastaan ole ketään hyväntuoksuista henkilöä (8'D) tällä hetkellä mielessä, mutta erään tietyn ammattilaislentopalloilijan hieman hionneen ihon tuoksu voisi myös juomastani tulvahtaa, ah, herkkää. Ja kyllä, olen haistanut tätä(/häntä :DD), ko. haju ei siis ole mikään pelkkä oletus :-DD
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #6 : Elokuu 21, 2008, 19:55:24 »
-- puhtaat lakanat.
Tuo voisi kyllä olla minulla myös! :D Ihan käsittämätöntä miten ihana olo tulee, kun suihkunraikkaana pujahtaa juuri vaihdettujen lakanoiden väliin. Miten ne voivatkin tuoksua ja tuntua niin hyviltä?
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Ginerva

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Elokuu 23, 2008, 15:04:21 »
Minä haistaisin:

1. Suklaan, koska rakastan sitä :) Se on ihanan makuista ja tuoksuista :)
2. Vanilian, koska se on ihanan pehmeä tuoksu :)
3. Luultavasti sateen jälkeisen tuoksun, tai sen vastaleikatun ruohon tuoksun, koska ne ovat ihanan kesäsiä tuoksuja :D
4. Haistaisin mopon pakokaasun ;) se on ihana tuoksu, ja paljon muistoja parhaasta ystävästäni :D

JA EHHDOTTOMASTI HAISTAISIN PELLON TUOKSUN, AIVAN KUIN KAUHAVALLA <3
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2008, 16:45:40 kirjoittanut Ingrid »

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
« Vastaus #8 : Elokuu 26, 2008, 10:15:18 »
Tätä kysymystä olen pohdiskellut jo jonkin aikaa. Hajuaistihan on ehken aliarvostetuin aisteistamme. Kuitenkin asiaa ajatellessani pystyn "haistamaan" nuo alla olevat asiat.
Ihan ensiksi haistaisin vasta paistetun ruisleivän tuoksun. Lapsuuden kotini oli leipomon yhteydessä. Ja niin omituiselta kuin se joistakin voi kuulostaa, paras tuoksu oli juuri tuo ruisleivän tuoksu,ei siis minkään pullan tai paakkelsin. Tuosta tuoksusta tulee iloinen ja huoleton lapsuus mieleeni.
Toiseksi
Minä itse haistaisin joulun tuoksun, piparkakut, havun neulaset. Joulu on yhteiseloa ja tunnelma on kotoisa se saa minut onnelliseksi.
Jouluihmisenä odotan heräämistä hiljaiseen aamuun, jossa tervehtii kuusen ja hyasinttien tuoksu.
Kolmanneksi haistaisin vauvan tuoksun. Se onnen tunne, kun saa tuoksutella omaa lastaan. Aina vauvaa tuoksutellessani tulee mieleeni omat kolme lastani. Tuo tuoksu herättää kiitollisuuden tunteeni siitä, että olen saanut omia lapsia.
Paljon muitakin tuoksuja tulee mieleeni, mutta juuri noihin tuoksuihin liittyy voimakkaita onnen ja rakkauden tunteita.

zew

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Elokuu 27, 2008, 23:01:16 »
Haistaisin raikkaan sitruunan tuoksun. Siitä tulee niin raikas ja virkeä olo. Toinen mitä haistaisin olisi se tuoksu mikä tulee kun heittää kaljaa saunan kiukaalle. Kokeilkaa hyvät ihmiset, se on mailman ihanin tuoksu! Ja kolmanneksi haistaisin savun tuoksun. Siitä tulee ihan telttailu mieleen.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #10 : Elokuu 29, 2008, 23:20:25 »
Hmm.. paaaha... mitäköhän min haistaisi? o_O Luultavasti jotain oikein kirpeää .. talvipakkasen? xD Voiko sitä haistaa? :D Tai ehkä pippurin... en kuitenkaan mitään imelää, hyh, en todellakaan... Luultavasti sen talvipakkasen, koska talvi on ihanan kaunista (ja öisin pimeää!) aikaa, josta pidän. Lumi on tosi ihana asia, ja olen muutenkin vähän enemmän semmonen kylmä-ihminen :D Talvipakkasen kirpeys on aamulla hirveää, mutta yöllä piemydessä, aivan upeaa ^^ Sen minä haistaisin.

-Z

// Hmh.. olen tosi ristiriitainen ihminen, koska yleensä hehkutan kaikille vihaavani talvea ja täällä olen toistamieltä xD No mutta, talviyöt on kyllä ihania<3

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2009, 19:12:15 kirjoittanut Zenzibar »
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Kuuhukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Syyskuu 04, 2008, 12:45:27 »
Mukavaa lukea mitä kaikkea ihmiset haistaisi. Aluksi tosin hämäsi tuo kolmeen jaottelu, eikö 'onnenjuomassa' (mikä ilmeisimmin tarkoittaa siis tuota yllämainittua lemmenjuomaa??) voi haistaa enempää kuin kolme tuoksua?? O.o

No anyway.. Omat tuoksuni olisivat varmasti:

1. Minulle rakkaan ihmisen tuoksu. Se on ihana, pehmoinen tuoksu, joka huokuu turvallisuutta<3

2. Suklaa. Suklaa tuoksuu ihanalle ja maistuu ihanammalle! ^^

3. Minttu. Minttu tuoksuu ihanalta, ja rakastan minttua (minttujätski, minttukaakao, minttu-drinkki, minttusuklaa.. listaa riittää;))

4. Vastaleikattu ruoho. Sanoinkuvaamattoman ihana tuoksu, joka saa aina minut ummistamaan silmäni ja hengittämään syvään.

5. Metsä, etenkin sateen jälkeen. Tuoksu on rauhoittava ja muutenkin sillä on minuun melko samat vaikutukset kuin tuolla vastaleikatulla ruoholla. Metsän tuoksu saa myös mieleeni monet ihanat hetket metsiä vaellellessa ^^

6. Koira. En tiedä tuoksuuko se hyvälle vai pahalle, mutta sen haistaisin varmaan sillä rakkaus omaan koiraan on niin vahva ^^ ;)

Tällainen olisi varmaan minun lemmenjuomani tuoksu-skaala:)

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #12 : Syyskuu 04, 2008, 14:33:45 »
Kaikkea hyvää, varmaankin. Metsän uskoisin haistavani, havujen tuoksun. Ja meren tuoksun myös :) Ja karkin ja suklaan ja sipsien ja kaiken namimössön :D Just joku minttu ja hedelmät. Ja oman talon tuoksu; koti on tärkeä paikka. Samaten kuin mehtä. Ja meri on ihana paikka <3
Ja myös tuon Zenzibarin mainitsevan "talven tuoksun". Ja leivän.
Tykkään noista kaikista tuoksuista. Ne ovat ihania <3

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #13 : Marraskuu 23, 2008, 15:33:37 »

Minä itse haistaisin joulun tuoksun, piparkakut, havun neulaset. Joulu on yhteiseloa ja tunnelma on kotoisa se saa minut onnelliseksi.
Tässä on asiaa, valvojaoppilaani =)
joulu on ilon aikaa! silloin heitetään vuodella kertyneet kamaluudet ja surut vasemmalla kädellä, päänläpi roskikseen. Jouluinen kanelin tuoksu, on mukava. Se tuottaa hyvän olon ainakin minulle. JOka nyt sattuu pitämään vahvoista tuoksuista. =)

lyhyessä virsi kaunis(?)
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Marraskuu 23, 2008, 16:42:59 »
Minä haistaisin varmaan metsän tuoksun (metsässä on ihana olla), meidän mökin ja talon tuoksun, tuulen tuoksun/ pakkastuulen tuoksun ja joulun tuoksun tottakai! Vastaleikatun nurmen tuoksun Kuuhukan tavoin ja sellaisen tuoksun kun maata kaivaa lapiolla ja sieltä maasta tulee sellanen ihana mullan tuoksu <3 En tiedä, en haistaisi varmaan mitään imelää, ehkä suklaan vähäsen, mutta en oikein tiedä. Vanhojen kirjojen sivut tuoksuu myös muuten ihanalta ;)
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Marraskuu 25, 2008, 15:50:53 »
½ off kysymyss; Eikös se 'onnenjuoma' ole Amortentiaa ? Tai ainakin lemmenjuomaa, ei onnen.

Ehei, kyllä tässä puhutaan ihan onnenjuomasta, eli Felix Feliciksestä. Amortentia taas on maailman vahvin lemmenjuoma. Lemmenjuomaa juova ihminen rakastuu tulisesti juoman antajaan, kun taas onnenjuoma tuo juojalleen ilmiömäistä onnea.

Mutta siis, itse haistaisin varmaankin siinä hellun ominaistuoksun. Sellaisen Axen ja muun miehisen sekoituksen. Hän on se, joka sen onnen minulle takaa ja siksi varmaankin sen haistaisin. :) Myös kesäilma sateen jälkeen - voi että, se tuoksuu hyvälle! Silloin kun se todella tuoksuu ja astuu pihalle, ei voi olla nuuhkimatta ja tulematta iloiseksi. Sen verran raikas ja puhdas se on, saaden varmasti kenet tahansa juuri silloin ihailemaan Suomen luonnon puhtautta.

Voisin myös sanoa, että ehkä haistaisin myös äitini. Vaikka olenkin jo sen verran iso tyttö (mitä nyt kohta täysi-ikäinen), eikä äidin yöpaitaa tarvitse enää haistella kun äippä on yövuorossa, se tuoksu ei silti unohdu koskaan! Se on jännä sekoitus hajuvettä, ihovoidetta ja jotain. Äitiä.

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Life sucs and then you die.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #16 : Marraskuu 25, 2008, 19:17:04 »
Tässä tulee nyt ainakin jonkin verran toistoa, mutta laitetaan nyt kuitenkin:
Ensinäkin haistaisin tulitikun, sellaisen joka on juuri puhallettu sammuksiin. Toiseksi haistaisin ne kuuluisat metsän ja joulun, mutta myös eräällä tietyllä koira-shampoolla pestyt märät koirat, kevätsateen sekä ystäväni entisen asunnon. En edes tiedä, mikä se tuoksu oli, tai miksi se ei tuoksu heidän uudessa asunnossaan, mutta jotkut heidän kaapeistaan tuoksuvat yhä sille ja se saa minut aina hymyilemään. Haistaisin myös isäni puulämmitteisen kodin takan.
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #17 : Marraskuu 25, 2008, 22:42:54 »
Tässä pitikin miettiä vähän. Pahan pistit Ind :P

Juuri sammuneen kynttilän tuoksu. Kun talvella otetaan kynttilät esiin ja kun se sitten sammuu itsekseen niin siitä tulee se savun ja steariinin hajujen sekoitus. Kynttilät ovat minulle keräilykohde, rakastan niitä ja se tuoksu muistuttaa niistä.
Rakkaan tuoksu <2 Kun sellaisen joskus saisi niin sitähän haistelisi ihan ilokseen. Välillä kun olen vanhempien päänahkoja haistellut (heiii, ei se oo outoa!) niin siitä on tullut sellainen rakas haju.
Mikämikätämäoli.. Äsken oli idea mielessä. No nyt keksin uuden! Tiedättekö tunteen kun ostat lempisipsejäsi ja avaat ne kylmässä talvi-illassa ulkona, niin että se haju tulee kylmänä nenään. Juuri se! Olen addiktoitunut sipseihin ja joskus kun ne avaa kotimatkalla kun tekee kauheasti mieli sipsejä vaikka vasta olet tullut kaupasta niin on pakko avata se pussi ja näin se tuoksu lemahtaa kasvoille jos avaa oikein. Ja sitten ne sipsit on kylmiä <3 *kuola*

Ja sitten oli se jokin, mutta joudun sen muoksimaan kun keksin sen.
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa apupyörä

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Marraskuu 25, 2008, 22:47:26 »
Jaa a, vaikea kysymys. Varmaankin tuoreen heinän ja hevosen tuoksun tallilta, sen on lämmin ja kotoisa. Sekä tietysti uusien luistimien nahan ja jäähallin kylmän kirpeän ilman, koska luistelu on tärkein asia maailmassa ikinä, sitä ilman ei voi elää. Sekä suklaan joka on lempiherkkuni ja maistuu aina, ikinä ei ole niin täynnä suklaata etteikö hieman vielä mahtuisi (noh pieni valkoinen valhe, ei sekään ihan ihan aina maistu). Ja teitysti sen yhden rakkaan miesihmisen <3.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2008, 22:54:12 kirjoittanut apupyörä »

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Joulukuu 01, 2008, 17:50:20 »
Luultavasti sateen tuoksu olisi minullakin yksi niistä, jotka Amortentiassa haistaisin. Tykkään sateen tuoksusta - se on ihanan raikas mutta ei kuitenkaan liian pistävä. Sitä paitsi sitä voi haistella vaikka kuinka kauan eikä siihen kyllästy :) Sitä paitsi pidän sateesta muutenkin.
Toinen tuoksu olisi luultavasti kynttilä tai ylipäätään se tuoksu, joka tulee kun sytyttää tulitikun. Ne ovat molemmat hyvin jouluisia tuoksuja, ja minä olen jouluihminen. Lisäksi kyseisestä tuoksusta tulee mieleen hyviä muistoja, sellaisia, joissa istuu kynttilän äärellä juttelemassa kivojen ihmisten kanssa kivoista aiheista. Kynttilän tuoksun sijaan myös tuore heinä saattaisi olla ihan mahdollinen. Ah, rakastan sitä tuoksua mikä tulee heinästä, varsinkin jos se on aavistuksen verran sekoittunut puhtaan hevosen tuoksuun. Nam.
Mutta ehkä luultavasti eniten minua miellyttävä tuoksu on meidän koira :) Tykkään nuuhkia sitä. Märkänä se tosin haisee aivan hirveältä, mutta normaalisti se on aivan ihana. Sillä on sellainen ihana ominaistuoksu, varsinkin sen tassuissa, josta ei vain voi saada tarpeeksi <3
Sellaista.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #20 : Joulukuu 01, 2008, 19:10:38 »
Pidän tuoksusta raikkaan kevätsateen jälkeen, jolloin kaikkialla kimaltaa pieniä kastepisaroita ja aurinko välkehtiii niissä, joten luultavasti haistaisin sen. Metsä tuoksuu myös ihanalta ja ruohonkin voisin haistaa, samoin apilat. Pidän myös erään ystäväni hajusta, suklaasta tottakai, lisäksi haistaisin mokkapalojen hajun :). Minä pidän myös juuri sammutetun tulitikun hajusta ja kumarrun aina haistelemaan savua joka siitä lähtee.
Lisäksi haistaisin uuden kirjan hajun, jotkut tuoksuvat hyvältä ja erikoiselta. Tämä kirja jonka tästä vierestä testasin ei tuoksu kylläkään kovin hyvältä mutta jotkut. Testaan ne aina :D. Jotkut mausteet tuoksuvat hyvältä joten joitain sellaisiakin sinne sekaan voisi eksyä. Joulu on lähellä joten nyt luultavasti haistaisin myös vastapaistetut piparit ja muut jouluherkut :).
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #21 : Maaliskuu 06, 2009, 19:06:14 »
Ensimmäinen on helppo. Liittyy harrastukseeni.

Metsän tuoksu sateen jälkeen on ehdoton ykkönen. Suunnistaessa se on luultavasti mukavin hetki. Metsä tuoksuu raikkaalta (koska on 'puhdistunut') ja luonto tuo omat mausteensa. Kannattaa kokeilla, varsinkin jos metsä talon vieressä on.

Hyvänä kakkosena tulee kirjan ensimmäinen avaus. Olet juuri ostanut kirjan ja avaat sen. Tuoksu on ihana, koska se on uutta ja ei ole kerinnyt vielä muuttua (huonompaan suuntaan). Aina kun ostat kirjan, kannattaa avata se ja haistaa tuoksu.

Kolmas on vielä helppo keksiä. Vastaleikattu ruoho. Pidän ruohon leikkaamisesta, kenties tuoksun takia. En tiedä, minkä takia vastaleikattu ruoho tuoksuu niin hyvältä, mutta se päätyi listalleni. Tuoksu on vain niin harvinainen ja ikimuistoinen.

Mainitaan vielä luonto. Luonto vähenee koko ajan ja sen tuoksut harventuvat. iksi sitä onkin ihanaa haistella. Helpointa itselleni se on suunnistaessa, mutta tulee metsään tehtyä lenkkejäkin. On ihanaa huomata, että on jotain, johon ihminen ei ole koskenut. Kenties se tunne saa tuoksun tuntumaan niin hyvältä.

~kirja
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Tobias

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Maaliskuu 07, 2009, 17:28:55 »
Vastaleikatun ruohon ja meren, piparit ja eräs sekaleipä.

Vastaleikattu ruoho on ihmeellisen hyvän hajuista. Mistä se nyt sitten johtuukaan. Ja meri tuoksuu raikkaalle.

Kuka nyt ei piparin tuoksusta pitäisi? Ja yksi sekaleipä (en muista mikä) tuoksuu TOdella hyvälle.

Arya

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Maaliskuu 11, 2009, 19:51:03 »
Mielenkiintoinen kymysys... :D

Haistaisin varmasti kirjan tuoksun. Uuden tai todella vanhan kirjan. Koska rakastan lukea niitä ja kirjoittaa päiväkirjaa. Kirjaston kirjat tuoksuvat joskus todella hyville! Ja muistan aina peruskoulussa ekan päivän kun sai uudet vihot ja kirjat! :)
Sitten haistaisin varmaan märän kuusenneulasten tuoksun ja vastaleikatun nurmikon. Märät kuusenneulaset johtuvat leutoon talvipäivään, varsinkin iltaisin kun hajuaisti on tarkkana. Ja vastaleikattu nurmikko kesäpäiviin pihalla, kun poutapilvet lipuu yli eikä mikään huoli paina. :D
Ja sitten ehkä vielä jonkin epämääräisen tuoksun jota en ole vielä pystynyt tunnistamaan :)

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #24 : Maaliskuu 24, 2009, 15:41:01 »
Haistaisin kyllä aika montaa asiaa, jos rupeaisi oikein kunnolla miettimään, mutta tässä niistä muutama, jotka tulivat ensimmäisenä mieleen.

Ehdottomasti voimakkain tuoksu olisi luonto jossain keskellä erämaata, missä ei ole kaupungin saasteita, koska inhoan asua
kaupungissa ja haluasin muuttaa maalle ja haistella järven tuoksua ja metsää, jossa on paljon havupuita.
Tuon järven muuttaisin mereksi, koska siihen sekoittuu suolan tuoksua ja se tuo mieleen lämpimän kesäpäivän rannalla jossain etelässä. :)
Aah! Olin jo melkein unohtanut! Koiran turkki. Se on niin sanoinkuvaamaton :) Aika hassu tuoksu, mutta koska pidän koirista niin paljon,
uskon, että haistaisin koiran turkin siinä onnenjuomassa. Myös ehkä joku sitrushedelmä, kuten sitruuna tai appelsiini, koska ne ovat raikkaita
ja kirpeitä tuoksuja :)
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
« Vastaus #25 : Maaliskuu 24, 2009, 16:44:05 »
Äh, näitä on niin hankala perustella...
Varmaan ainakin lyijykynä ja paperi, koulun tuoksu yleensäkin koska nautin koulussa olemisesta :)
Ja vastaleikattu nurmikko koska se muistuttaa minua kesästä...
Puhdas, silitetty, vielä lämmin pyykki koska siitä tulee aina jotenkin mukavan kotoisa olo <3
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2009, 18:11:13 kirjoittanut Örhikkipörhikki »
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #26 : Maaliskuu 31, 2009, 13:17:06 »
Ensimmäiseksi haistaisin luultavasti bensan tuoksun, sillä rakastan autoja ja moottoripyöriä. Bensan tuoksusta tulee heti ensimmäiseksi mieleen kevätaamut, kun seison kotipihalla kevarini vieressä ja pistän kypärän päähän. Se on aina yhtä tunnelmallista, vaikka olisikin kaatosade ja ihan pirun kylmä. : D Ajaminen on vaan niin mukavaa. Pidän myöskin siitä tunnelmasta, mikä koulumme autohallissa on. Tykkään pitää autoamishaalareita ja puuhailla kaikenlaista autojen parissa.

Toinen tuoksu olisi varmaan valkosipuli, ruohosipuli tai jonkin yrtin, kuten timjamin tuoksu. Ei ehkä kuulosta niinkään ihanalta, mutta rakastan ruuanlaittoa ja olen mausteiden ylikäyttäjä. Yleensä kukaan muu ei kestä syödä tekemiäni ruokia, kun ne ovat niin mausteisia. : ) Pannulla paistettu valkosipuli tuoksuu ihanalta, timjami sopii riisin kanssa yhteen kuin nakutettu, tuore ruohosipuli tuoksuu ihanan raikkaalta ja tuo mieleeni kesän.

Kolmas tuoksu olisi tämä moneen kertaan mainittu metsän ja luonnon tuoksu. Se ihana tuoksu, kun kävelee metsässä sateen jälkeen ja ilma tuntuu ihanan raikkaalta ja puhtaalta hengittää. Tulee itsellekin sellainen puhdistunut ja rauhallinen olo.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2009, 11:55:57 kirjoittanut lullaby »

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #27 : Maaliskuu 31, 2009, 13:24:37 »
Ainakin ihastukseni tuoksun (voi kuinka siirappisen ällö olenkaan) >__< Meillä on jo hieman säpinää ja vaikka olisimme kavereita, pakko myöntää, että hän tuoksuu hyvälle. 8'--D (En oikeasti olisi kuukausi sitten uskonut olevani joskus näin imelä)

Toiseksi varmaan jotain makeaa, ananasta tai mansikkaa.

Kolmanneksi varmaan valkosipulin. Olen outo, mutta minusta se haisee ruokaisalle.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Iltatähti

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Huhtikuu 02, 2009, 17:17:29 »
Minä haistaisin onnenjuomassa metsän tuoksun ja tuulen tuoksun. Oman kultani tuoksun ja Suklaan tuoksun, vaniljan tuoksun. Ruusun ihanan, pehmeän tuoksun ja sateen tuoksun. Varmarti myös oman huoneeni raikkaan tuoksun. Ja kirpeän kasteenkirkkaan aamun. Ja vaikka mitä! Metsä ja huoneeni tuoksut ovat rauhoittavia ja niin myös ruusun tuoksu, se on kodikas.Sateen tuoksu on ihanan raikas, tuuli on vain niin..
Iltatähti

"Älä luota kehenkään."

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #29 : Huhtikuu 04, 2009, 12:55:52 »
Hmm. Tätä täytyykin ihan kunnolla miettiä. Ensinksi ajattelin että suklaa, mutta ehkä ei kuitenkaan. Veikkaisin että hiastaisin sen sellaisen ihanan koirien hajun, miedän koiriemme oman hajun. Vaikka se ei ole varmaankaan maailman herkullisin haju, pidän siitä! Sen luultavasti haistaisin. Taikka sitten ystävieni ominaistuoksut ( olisi aikamoinen hajupommi!8) ).

neniainas

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Huhtikuu 04, 2009, 14:58:24 »
Kova syystuuli, ja nimenomaan kova, koska sillä on ihan oma tuoksunsa. Se tuoksuu vapaudelle ja lehdille ja märälle ja ruskalle. Ihana tuoksu.

Vastaraastettu pippuri. Joskus kun raastan pippuria ruokaan suoraan myllystä, on ihan pakko pysähtyä ja vetää syvään henkeä.

Ystäväni, heillä on kaikilla oma ominaistuoksunsa ja olen onnellisimmillani heidän kanssaan.

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
« Vastaus #31 : Huhtikuu 06, 2009, 00:59:24 »
Mielenkiintoista. En ole varma, mitä haistaisin, koska minulla ei taida olla lempituoksua. Koitetaan kuitenkin jotain keksiä.
Koirat tuoksuvat ihanalle. Joskus, kun olen ollut kovin surullinen, olen upottanut pääni koiran turkkiin ja samala nuuhkinut. Koirat tuoksuvat todella hyvälle, ja pehmeä turkki ja muu tekee omalla tavallaan tuoksusta vielä paremman. Jokainen koira tuoksuu hieman erilaiselta, mutta aina yhtä hyvän koiramaiselta.
Toinen tuoksu, minkä varmaan haistaisin, on oikein vahvan teen haju, esimerkkinä karpalotee, joka onkin erityisen hyvän tuoksuinen. Joku erityisesti vahva ja kuuma tee. Tehdessäni teetä haistelen usein sitä samalla ja juominenkin unohtuu, kun ihastelee vain tuoksua. Teen maku vaikuttaa myös, esim. musta tee ja vaniljatee eivät ole niin hyvän hajuisia.

Mitäs vielä. Niin, uunituoreen, itseleivotun leivän tuoksu. Sellaisen sämpylämäisen, muhkean vaalean leivän. Muistuttaa ehkä hitusen pullon tuoksua, mutta on paljon parempi. Lisäksi voisin varmaankin haistaa suklaasaippuan. Ei suklaan, sillä sen tuoksu on niin heikko, mutta suklaasaippuan. Suklaasaippuapulloa on hauska haistella, ja sitten tulee huokailtua, kun haju on niin vastustamaton.
Sivullisina hajuina saattaisivat olla esim. jotkin mausteet ja suolainen vesi.

~Yöfani

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
« Vastaus #32 : Huhtikuu 06, 2009, 01:17:27 »
Hmmm..tätä täytyykin miettiä.
Ehkä jonkinn eläimen tuoksi (esim. kissan tai marsun) Ne tuoksuvat hyvälle, varsinkin kun eivät ole aivan likaisia, silloin tuoksvat kamalalle (onneksi ovat toooosi harvoin niin likasisa).
Kissa tuoksuu parhaalle kosteana juuri kun on ollut sateessa, ei kuitenkaan litimärkä saa olla. Siinä tuoksuu voimakkaasti itse kissa ja samalla ulkona oleva sade. mmm-m
Toisaalta se voisi olla kahvin tuoksu, kun tykkään itse niin paljon kahvista ja se  tuoksuukin hyvälle. Varsinkin sen haistaa kahvintuoksuisissa kynttilöissä.
oikeastaan nyt kun alkaa miettimään niin aika moni asia tuoksuu hyvältä, ja tekee onnelliseksi, mutta tuossa olivat ehkä nyt nuo parhaimmat ja "tärkeimmät".

~maasu~
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Dreik

• Fanpire
  • Vuotislainen
  • UuhLaLaahLaLaaLaLaahLaLaahLaLaa!!!
« Vastaus #33 : Huhtikuu 09, 2009, 19:15:46 »
JEEE"! Ihan sika kiva aihe! :DD

Mä varmaankin haistaisin ainakin tomaatin. :) Voi kuulostaa oudolta, mutta tomaatti on vaan niin ihana tuoksu, ja se maistuukin hyvältä. En tykkää suoranaisesti noin vaan tomaateista, mutta tomaatin  maku ruoassa ja se miltä tomaattinen ruoka tuoksuu, on se, miltä juomani tuoksuisi. Sitten haistaisin myös laventelin. Ei kuitenkaan sekoitettuna tomaattiin, se olisi outoa. Ehkä enemmänkin erikseen. En osaa ollenkaan sanoa, miksi laventeli on niin hyvä tuoksu, se vain nyt on ;D Kolmas tuoksu olisi varmaankin oliivi, se siksi että se tuoksuu niin ihanan vihreältä :) Ehkä vähän outoa... Sitten voisi olla vielä ruusu. Sellainen kaunis, herkkä ja vaaleanpunainen. Niissä on kaunis ja jotenkin hirveän hienostunut tuoksu. Viimeisenä olisi sitten ehkä se sama tuoksu, mitä on The Body Shopin greippijutuissa. Se on ihanan eloisa ja pirteä.

Minulla siis nämä! ;)))
Lukekaa Hömppätarinaa, se kasvattaa oven narinaa... ;)

Poissa Codename

• Maagi Codee
  • Vuotislainen
  • Linnunradan huispaavat certemursut ;)
« Vastaus #34 : Huhtikuu 10, 2009, 14:14:45 »
Ensimmäisenä varmaan tuoksuisi suklaan tuoksu :D Suklaa on aivan tajuttoman hyvää eikä vain sen maku, vaan tuoksu. Tarkemmin sanottuna se olisi varmaankin jokin maitosuklaa, ei tumma tai vaalea, vaan juurikin ehkä Fazerin sininen. Toinen tuoksu, jonka varmaan haistaisin onnenjuomassa olisi luultavammin uuden tuoksu. Tämä on ehkä vähän vaikea ymmärtää, mutta minä pidän paljon uusien asioiden - kirjojen, autojen yms. tuoksuista. Ne ovat vallan kivoja.

Sitten, ehkä kevään tuoksu. Kevät on lempivuodenaikani ja pidän kevään tuoksusta, vuoden ensimmäisten kukkien sekä puiden tuoksusta. Onnenjuomassa varmaan tuoksuisi myös jokin minua miellyttävä aromi, en oikein tiedä mitään tarkkaa, mutta se aromi saattaisi tuoksua pienoisesti karkille tai muulle makealle. Niin ja onnenjuomassa saattaisi tuoksua karamelli tai vanilija, vanilija on varsinkin lempparituoksujani. Ja ai niin, vastaleivottu pulla! Se on tosi hyvä tuoksu ja tekee hyvälle mielelle. :)

Tälläistä siis minulla.
Toivo on pylväs, joka pitää maailmaa pystyssä. | Kurkista sisään ;D | "Vaikka kaikki saa unohtua, kiitos siitä, kun liiankin kauan jaksoit mua. Huolit hulluuttas puolikkaan, enempää en oo osannut koskaan antaakaan." |

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
« Vastaus #35 : Huhtikuu 10, 2009, 21:17:36 »
Minä haistaisin varmaan muutaman asian. Ensinnäkin ruoan, pikaruoan todennäköisesti. :D <3 Rakastan ruokaa, ei siitä mihinkään pääse. Juuri nyt olen aivan maassa, kun en flunssan takia pysty syömään. :( En kyllä tiedä, tekisikö pelkkä ruoan haistaminen onnelliseksi... :o Joka tapauksessa se olisi varmaan yksi asia.

Sitten haistaisin ehkä kevään. :) Keväällä on synttärini ja se on muutenkin ihanaa aikaa. Lumet sulavat, koulun loppu lähestyy... Se keväisin ilmassa leijuva tuoksu on sellainen, joka väkisinkin pistää ajatukset lentämään. :) Aah.

Mitäs vielä, mitäs vielä. :o No, aiemminkin mainittu(?) miehen tuoksu voisi olla yksi haistamani asia. :'D Olen hellyydenkipeä, kyllä. Lisäksi haistaisin ehkä kaikkea pientä kivaa, karkkia ja muuta ruokaan liittyvää, ehkä huulirasvani tuoksun... ^^ Eikö muuten ole ällöttävä hajujen sekamelska, jos kaiken haistaa kerralla? o_O No, tiedä häntä. :D

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #36 : Huhtikuu 10, 2009, 21:23:34 »
Muokkausta muokkausta.

Ensinnäkin haistaisin kirjojen tuoksun, ihanimman tuoksun maailmassa. Kirjat ovat minulle todella tärkeitä ja myös niiden tuoksu on ihana. :)

Sitten haistaisin jotain tuttua ja turvallista tai sellaista mikä muistuttaa minua jostain. Siihen liittyen haistaisin yhden tietyn deodorantin, jota minulla oli leirikoulussa, ei sillä, että se olisi mitenkään hyvän tuoksuista, mutta se muistuttaa minua leirikoulusta. :D Saattaisin myös haistaa parhaan kaverini huivin, ja Linnanmäen Vuoristoradan tuoksua ei unohdeta. Näin sanottuna/kirjoitettuna nämä kuulostavat aika mielenkiintoisilta, mutta nämä tuoksut tuovat turvaa. :''D

Myrskyn tuoksu, tulen tuoksu, tuoksu sateen jälkeen ja metsien tuoksu ovat myös ihanimpia tuoksuja maailmassa. Rakastan luontoa; myrskyjä, metsiä, tulta. :D

//ai, se onkin lemmen- eikä onnenjuoma. No, kolme itseä miellyttävintä tuoksua on vaikea päättää, hyvin vaikea. :/ Ehdottomasti kirjat, ja illan tuoksu, joka pääsi unohtumaan täysin, mutta joka kuuluu maailman ihanimpiin tuoksuihin. ^^ Mutta kolmannen ja viimeisen kohdan kanssa tulee se ongelma. Kynttilät, tuli, sanoisinko. :D Tai sitten seurankipeänä haistaisin kaikki ystäväni. x'D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2009, 18:30:38 kirjoittanut Celestial »
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Snuffel

• purkan suurkuluttaja
  • Vuotislainen
  • titi tyy...
« Vastaus #37 : Huhtikuu 10, 2009, 21:45:18 »
Kiinnostava aihe.

Haistaisin varmaan koiran , märän koiran. Märkä koira haisee (tai no tuoksuu) hyvälle.
Sitten on tietysti kaikki savusaunan, vastaleikatun nurmikon ja metsän tyyliset tuoksut.
Myös uusien kirjojen sivut on niin ... mukaansa tempaavia :D
Aina kun saan uudet koulukirjat, jotka ei ole sellaisia ikivanhoja ikäloppuja kierrätyskirjoja , avaan sen kirjan keskeltä ja nuuhkaisen sitä.

Ai niin , myös kaikki leivonnaiset , kuivakakut , mokkapalat , pullat jne.

Okei nyt lopetan ennen kuin täytän koko topicin minun lempituoksuillani ;)
"puli, ja sillä sipuli"

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #38 : Toukokuu 06, 2009, 13:32:47 »
Ensimmäisenä tietenkin haistaisin poikaystäväni hiusten tuoksun (tai vartalon, ihan miten vain), rakastuin häneen hajun perusteella :D ...ihan totta!
Toiseksi ehkä raikas sateenjälkeinen tuoksu kesällä. Tai järven tuoksu! Luontoa hajuissa kuitenkin pitää olla.
Kolmantena uuden paperin, tai tarkemmin sanottuna, uuden kirjan tuoksu... mmm, se on ihana!

Mutta oikeasti hankala valita 3 lempituoksua, kun niitä on niin paljon! Olen varsinainen imppaaja!^^
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Kesäkuu 28, 2009, 00:10:58 »
Jos minä pääsisin vetämään syvään henkeä onnenjuoman äärellä siinä olisivat varmaankin hallitsevina elementteinä seuraavat tuoksut; raikas ja sateenkirkas kesäaamu, cappucino ja erään minulle tärkeän nuoren miehen ominaistuoksu. Mikään ei saa minua tuntemaan oloani turvallisemmaksi kuin pienikin annos hänen tuttua tuoksuaan, joten se todennäköisesti näyttelisi jonkinlaista roolia minun Felixissäni. Cappucino tuoksuineen on myöskin yksi ikisuosikeistani, ja mitä tulee aikaisiin kesäaamuihin - ne ovat kuin varastettuja hetkiä jostain toisesta todellisuudesta. Yksi syy minkä takia rakastan aamuvuoroja kesätöissä on nimenomaan kesäaamut, sillä maailma näyttää kesäisin erittäin kauniilta ennen kuin kello ehtii lyödä kuusi.
Minusta tuntuu että Felixistäni jäi uupumaan jotain erittäin oleellista, joten saatan käydä muoksimassa joskus toiste.   
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Kesäkuu 28, 2009, 01:33:33 »
Veikkaisin että ensimmäinen minulle olisi uuden kirjan tuoksu olen aina rakastanut sitä ja ´kulutan´ yleensä tuoksun kirjoista turhan nopeasti. Toinen olisi ehkä koirani korvien tuoksu ne tuoksuvat aivan samalta kuin koiranpentujen turkit ja rakastan sitä tuoksua ylikaiken. Kolmas onkin hankalampi tosin luulen sen olevan äitini tuoksu :)

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Kesäkuu 28, 2009, 14:12:25 »
No minä Haistaisin siinä Vanilijasokeria nimmittäin se tuokasuu niin ihanalle että saa minut onneliseksi.
Ja sitten yhtä Escada Hajuvettä sillä Se tuoksuu Vadelmille ja rakastan Vadelmia.Ja sitten siinä olisi viellä Body Shop Appelsiini huulikiillon tuoksua (aaaahh) ja pikku riikkisen satsumaa joka on maailman paras hedelmä (melkein) ja se tuoksuu niiiiiiin ihanalle.

Poissa Maailmanvartija

• Vuotislainen
  • Minä Minä-maa
« Vastaus #42 : Heinäkuu 11, 2009, 00:16:13 »
Hassulta kuin se kuullostaakin, uskoisin haistavani parittoman lapaseni. Sen haju on niin uniikki, tuttu ja jollain tapaa lämmin ja karhea. Lapanen on minulla aina talvisin koulussa pulpetillani ja joskus laitan sen käteeni ja haistelen sitä samalla, kun seuraan opetusta. Yhtään kommenttia en ole käytöksestäni (sielä) kuullut.
LETS KILL EACH OTHER

Haaveilija

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Heinäkuu 12, 2009, 19:14:30 »
Haistaisin;
- vastaleikatun nurmikon (rakastan kesää ja kaikkia sen tuoksuja, erityisesti nurmikon!)
- teatterin (rakastan esiintyä teattereissa ja muutenkin katsella näytelmiä/musikaaleja)
- mokkapalat (lempileivonnaiseni)
sekä
- kahvin (en pidä kahvista, mutta hajusta kyllä. se tuo mieleen edesmenneen pappani).

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Heinäkuu 13, 2009, 15:51:47 »
Haistaisin vastaleikatun ruohon tuoksun. Myös uusien kirjojen tuoksu on ihana, sekä myös joku metsän tuoksu, ehkä joku kuiva mäntymetsä. Niitä on niin monta. :D Myös yksi hyvä haju on joidenkin autotallin haju. Kaverillakin aina jään haistelemaan heidän autotallia, jos kaveri käy hakemassa sieltä jotakin. :D Meidän autotalli ei haise sellaiselle. :( Nyt en keksi enempää, vaikka on niitä kyllä vielä enemmänkin. :D

mushroomhunter

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Heinäkuu 20, 2009, 19:46:51 »
Hmmm, tämäpä oli jännä aihe... 8DD
No ainakin haistaisin kahvin tuoksun, vaikka inhoan kahvia enkä siis juo sitä, niin rakastan sitä tuoksua joka tulee kahvinpuruista. 8)
Sitten haistaisin varmaan paistuvan pekonin hajun! 8D Olen niin A-luokan lihansyöjä, että oli pakko mainita tuo, koska pannulla tirisevä pekoni tuoksuu oikeasti aivan ihanalle!
Lisäksi sateen jälkeinen ilma voisi tuoksua onnenjuomassani, sateen jälkeen ilma on niin ihanan hapekas ja tuoksuu puhtaalle. =)

Poissa Sadeli

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Elokuu 01, 2009, 17:48:13 »
Mietinkin tätä yksi päivä, ja tulin siihen tulokseen että haistaisin ainakin meren, siis sellaisen ihanan suolaisen tuoksun.
Ja sitten varmaan suklaan. Tätä tuskin tarvitee paremmin perustella?
Viimeisenä mieleen tuli ruusu. Sen tuoksu on vain niin ihana.

Poissa Töyhtöhyyppä

• Vuotislainen
  • Kuuhulluus iski
« Vastaus #47 : Syyskuu 05, 2009, 12:33:24 »
Ömm.... Noo, ainakin kummitätini käsirasvan. Se tuoksuu jollekin kukkaselle/kasville, en tiedä mille, mutta sellaiselle raikkaalle. Sitten ehkä erään poikien deodorantin (älä kysy), meren ja.... raikkaan aamuilman. Suklaa olisi myös mahdollinen, ja muovi. Uusi muovi tai kumi oikeasti tuoksuu hyvältä!!! Omituistako? :)
"Tänään satun olemaan täällä - Huomenna jossakin toisessa paikassa. Minä kuljen kulkemistani, ja kun löydän hauskan paikan, pystytän telttani ja soitan huuliharppua."

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
« Vastaus #48 : Syyskuu 05, 2009, 15:40:08 »
On kyllä mielenkiintoinen aihe vastata. :D
Aika hankala keksiä, kun on aika monta hyvää tuoksua, mutta ainakin haistaisin sateen. Sateen ihanaa, raikasta tuoksua olen aina rakastanut. :3
Toinen olisi varmaankin.. Valkosuklaa. En tiedä, miksi. Se vain on niin makea ja houkutteleva tuoksu. Vesi herahtaa aina kielelle kun haistan jollakin koulussa valkosuklaata.
Kolmanneksi haistaisin -niin omituiselta kuin se kuulostaakin- koirani Nellin. Enkä selviäisi päivääkään ilman hänen suklaasilmiensä piristävää katsetta ja pehmeää, tuoksuvaa turkki. <3

"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #49 : Syyskuu 05, 2009, 16:10:13 »
Sen enempiä miettimättä jos vastaan, haistaisin varmaan meren tuoksun, saunavihdan, tuoreen leivän tai pullan ja kesäsateen. Sekä mahdollisesti jonkun partaveden tai dödön, heh :-D

Paitsi että eikös se ole Amortentia, joka tuoksuu erilaiselta kaikille?
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Ginerva

• Ankeuttaja
« Vastaus #50 : Syyskuu 05, 2009, 22:01:49 »
Mä oon tainnut kirjottaa tähän jo, mutta kirjoitampas uudestaan!
Siispä jos nyt kolme asiaa pitää nimetä, ni täältä pesee:

1. Uuden kitaran tuoksun
     - Nimenomaan akustisen kitaran, rakastan sitä tuoksua, koska rakastan musiikkia ja kitaraa <3

2. Erään ihmisen, jonka nimeän salakavalasti "Joonataniksi." Jotkut tietää mitä tarkoitan, jos on lukenu mun tarinaa :)

3. Axen tuoksun :D
     - Jotenkiin niin rakastan sitä tuoksua, se on miehen tuoksu.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2009, 12:09:21 kirjoittanut Ingrid »

Huvitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Syyskuu 17, 2009, 21:43:41 »
Todella mielenkiintoinen aihe! :)

Haistaisin onnenjuomassani sen tuoksun, kun ensimmäiset suuret sadepisarat lätsähtelevät tulikuumaan asvalttiin. Sinä tuoksussa on kesän salaperäiset sadepäivät.
Sitten saattaisin haistaa bensan hajun. Kyllä, kuulostaa oudolta, mutta siinä tuoksussa on myös kesäpäivien kuuma moottoritie, kun ajetaan autolla ylinopeutta ikkunat auki ja maailma on ihan vain itseä varten. :')
Niin tai sitten merituulen tuoksun. Mm. Vapaus, hillitön vapaus, ja lapsuuden kesät merenrantamökissä. <3_<3

Mira

• Ankeuttaja
Vs: Mitä haistaisit lemmenjuomassa?
« Vastaus #52 : Syyskuu 21, 2009, 19:11:36 »
Haistaisin joulun tuoksun, ruusun ja lämpimän kaakaon.
Joulun siksi, että olen aina ollut jouluihminen. (Joulun tuoksuun kuuluu mielestäni piparit, havut ym.)
Ruusuja saan vain jos olen esim. onnistunut jossain, joten se on tavallaan "menestyksen tuoksu"
ja lämmin kaakao tuoksuu vain niin ihanan talviselta (:

Corneille

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Lokakuu 04, 2009, 13:53:25 »
Hmmm...
Varmaan tuoreen mahlan, koska se on ihanan tuoksuista... <3
Sitten ehkä märän koirankarvan. Ei kovin miellyttävä, mutta silti ihana.
Ja sitten... Vaikea sanoa. Ehkäpä kirjan paperin. Siis jos haistaa kirjan sivuja ne haisee silleen oudoilta. Ne haisee paperilta. :P
Tai sitten jonkun muun.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #54 : Lokakuu 04, 2009, 14:21:22 »
Haistaisin varmaan onnen (tai sitten lemmen) juomassa kirsikkaa :) Olen jotenkin kirsikka ihminen. Eritoten se voisi maistuia kirsikkaliköörille joita karkkeja jouluna söin.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #55 : Lokakuu 04, 2009, 14:37:24 »
Uskoisin haistavani lemmenjuomassa ainakin metsän sateen jälkeen, juuri ostetun kirjan, uunituoreen pullan, lämpimän kaakaon ja vastasataneen lumen (en kyllä tiedä tuoksuuko se miltään..).
Metsä sen vuoksi, että sateen jälkeen metsät ovat parhaimmillaan kun kaikki on tuoretta ja vielä kosteaa, hajut ja tuoksut erottuvat parhaiten tällöin. Rakastan metsiä. <3
Juuri ostettu kirja ihan vain sen vuoksi, että olen kova lukemaan ja uudet kirjat ovat mielestäni parhaimpia, kun niihin ei ole vielä "kajottu".
Uunituore pulla ja lämmin kaakao ovat vain niin ihanat tuoksut, ja maistuvat lisäksi hyviltä. Nam.
Vastasatanut lumi tuo aina hyvän fiiliksen itselleen ja taitaa olla ehkä vuoden kohokohta, kun ankea syysmaisema peittyy valkeaan lumivaippaan.. ^^
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa pokep

• Merirosvona taistelen sun mukana
  • Fletkumato
« Vastaus #56 : Lokakuu 04, 2009, 16:19:49 »
Öööh miksi tämä aihe on muuttunut? Nyt yhtäkkiä kysytään mitä haistaisin lemmenjuomassa, vaikka olen jo vastannut mitä haistaisin onnenjuomassa.

Koska se juoma, missä jokainen haistaa kolme itseään miellyttävintä tuoksua, on lemmenjuoma. Maailman voimakkain lemmenjuoma. (Kuulostinko tarpeeksi dramaattiselta?) Onnenjuoma on sitten Felix Felicis. :-)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2009, 16:58:12 kirjoittanut pokep »
Hän elää nukkekodissa joka palaa
Pottafanitaidettani,
sekä originaalitöitäni

Poissa Elva

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Lokakuu 04, 2009, 16:32:19 »
Joskus löysin tämän topicin, mutten vastannut, koska en ollut ihan varma mitä oikeastaan haistaisin. Sitten mietiskelin asiaa koko kesän (nolife, ai vähän :D) ja päädyin muutamiin tuoksuihin:

Mänty. Jostain syystä pidän kauheasti männyn tuoksusta, ja se tulee parhaiten esiin kuivalla paikalla, jossa paistaa aurinko. En tiedä oletteko te haistaneet sen, mutta minulle ne ovat aina auringonpaistamat männyt, jotka tuoksuvat ihanalta.
Sireeni. Miedän pihalla kasvaa monia sireenipuita, ja niissä on älyttömän ihana tuoksu. Se muistuttaa kesästä, ja tuoksuu juuri tarpeeksi voimakkaasti.
Järvi. Järven voi haistaa :) Se on sellainen mieto veden tuoksu, joka tuo minulle mieleen hyviä muistoja. Eikä se muuten ole mikä tahansa veden tuoksu, vaan ehdottomasti Pien-Saimaan tuoksu ^^ Vaikka en kyllä tiedä, millä tavalla se eroaa muista.
Muita ei taida olla, tai ei ainakaan heti mieleen tule.

Poissa Gououbuck

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Lokakuu 04, 2009, 21:58:40 »
Haistaisin kesän, voimakkaan kukkien, puiden ja muiden kasvien tuoksun. Ripaus pihkaa. Sitten minttu vivahtaisi siinä. Raikas ulkoilma.

Koska tänä kesänä, kun olin kävelyllä illalla puoli yhdeksän jälkeen kuljin sellasin oikein rehevän kasvi pöheikön reunustamaa polkua ja siinä tuoksui vahvasti tuo. Ja minttu koska pidän siitä. :)
Just let me Love you...and I learn to Love you right

Tinasormus -> Gououbuck

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #59 : Lokakuu 07, 2009, 08:46:28 »
Jos minä saisin joku päivä tuoksutella lemmenjuomaa, haistaisin salmiakkisuklaata sekä ravien tuoksut. Salmiakkisuklaan sen takia, että olen sen suuri kuluttaja, enkä tiedä minkään muun suklaan sijaintia karkkihyllyssä :) Ravit haistaisin siksi, koska olen näissä viipottanut koko pienen ikäni ja täten myös menettänyt osan itsestäni tälle lajille.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
« Vastaus #60 : Lokakuu 24, 2009, 09:49:45 »
Minä oikein ajattelin tätä ja noh tässä minun omani:

Aivan ekana haistaisin mopon PAKOKAASUN koska poikaystävälläni on mopo ja noh se on ihana tuoksu koska tiedän että hän saapui juurin pihaani ;)

Vesimelooni huulikiillon koska se on niin ihanan makea ja raikas tuoksu

Axe. .. poikaystävi käyttää sitä ja se on lämmin ja miehekäs tuoksu joka saa minut rentoutumaan
dataa kotona ja koulussa

convers

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Lokakuu 29, 2009, 18:58:55 »
Haistaisin lemmenjuomassa:

1.Suklaan (silkkaa rakkautta,saa minut ummistamaan silmät ja nuuhkaisemaan ja huokaus aah)
2.Vanilia (rauhoittaa)
3.kaneli
4.greippi (saattuu vain tekemään sama,kuin suklaa)
5.mango (Sama syy kuin 1 ja 4)
6.vanhojen autojen tuoksu (joo tiiän kuulostaa oudolta)

Juu aika sekalaista ja vika ei ihan sovi mun lemmenreseptiin suklaa,vanilia,kaneli,greippi ja mango (kuulostaa ihan joltain reseptiltä).

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #62 : Marraskuu 02, 2009, 09:00:47 »
Minä haistaisin sen saman luonnollisen kauniin tuoksun, jonka haistaa ihminen joka kylmänä pakkasyönä on hiihdellyt keskelle korpimetsää, sytyttänyt nuotion ja keittänyt kunnon pannukahvit. Tämähän tietysti johtuu siitä, että talvinen metsä tuoksuu kivalta (niin tekee kesäinenkin, mutta pakkastuoksu sopii muihin mainitsemiini paremmin), puhumattakaan nuotioista ja siitä ah niin kivasta kofeiinilitkusta, kahvista. Loppujen lopuksi tämä resähti oli aika helppo arvattava kohdallain.

~Moondancer (vinyylilevyn tuoksu)

Poissa Akromantella

• Sanahelinää
  • Aave
« Vastaus #63 : Marraskuu 08, 2009, 10:59:32 »
Haistaisin varmaan vanhan kirjan sivujen tuoksun, syksyn sateen jälkeisen ilman ja havunneulaset.
Vanhat kirjat ovat aivan ihania, tuoksua myöten, puhumattakaan siitä tarinasta, jonka se kätkee sisälleen (ei sillä etteikö uudetkin kirjat olisi ihania, mutta niihin ei kätkeydy niin paljon muistoja eivätkä ne tuoksu kuin musteelle).
Mutta ovi on lukittu ja avain syvälle haudattu.

Poissa Qwaida

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Marraskuu 24, 2009, 02:24:23 »
Jaa-a. Hajuaistini on erittäin vaativa ja inhoaa monia sellaisia hajuja, joista muut pitävät, joten tämä on vähän vaikeaa. En oikein pid hajuista enkä tuoksuista. Mutta...

Eräs miehinen hyvin axenkaltainen tuoksu, joka on oikeastaan varmaankin yksi ainoista tuoksuista joista pidän. Toisaalta, siihen liittyy niin vahvasti myös sitä käyttävästä henkilöstä pitämistä, joten en tiedä lasketaanko... Lasketaan, koska pidän myös nimenomaa tuoksusta.

Sitten voisi olla... no, pienenä olisi ollut ehdoton bensanhaju, jota aina menin haistelemaan lähihuoltoasemallemme (sairasta?), mutta nykyään siitä tulee lähinnä paha olo. Tiedättekö, kun ihmisillä on sellaisia ominaishajuja? Niin, yksi tuttavaperhe tuoksuu erikoiselta. Aina kun heidän kanssaan on ollut tekemisissä, on haju juurtunut itseen kiinni viikoiksi. Sen voisin ottaa. Tosin siihen varmaan kyllästyisi alta aikayksikön. Ehkä rakkaan isoäidin ominaishaju sitten.

Ja kolmas olisi jonkun ruoan haju. Ihan vain sen takia, että kotona pienenä oli hauskaa, jos vanhemmat olivat laittaneet ruokaa ja sitten yläkerrasta haisteltiin, että sieltä on kerrankin tulossa jotain syömäkelpoista. Juu, joku hyvä ruoka.

Siinäpä ehkä ainoat tuoksut, joita kestäisin vähääkään pidempään. En käytä hajuvesiä ja kavereidenkin sellaiset saavat lähinnä aikaan vastenmielisyyttä. Joku on joskus diagnosoinut, että minulla on erittäin vahva hajuaisti. Ja myös ilmeisen vaativa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2009, 16:38:11 kirjoittanut Qwaida »
Mitä korkeammalle hyppäät, sitä korkeammalta putoat.

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
« Vastaus #65 : Maaliskuu 06, 2010, 12:26:52 »
Haistaisin juuri raamista tulleen talvisahatun puun tuoreen ja hieman kuumenneen, vienosti palaneen tuoksun. Haistaisin kevään tuulissa kuivuvien tapulien tuoksun ja pihkan. Aistisin luonnon, kuten niin moni muukin täällä. Erityisesti järven henkimät aromit ja voimakkaat syksyn ja kevään tuoksut. Juuri lumen alta kuoriutuva maa ja muta tuoksuu suorastaan huumaavalta, elämän täyteiseltä. Siis aivan omiaan kehittämään pakkomielteen, johon lemmenjuomalla pyritään. Astetta rauhallisempia tuoksuja olisivat joulun tutut hajut, jotka joku täällä mainitsikin omaksi amortentian aineksekseen. Ne toisivat hyvää oloa. Ja sitten juomassa voisivat tuoksua erinäiset ruuat ja leivonnaiset, jotka varmasti saisivat kuolaamaan.

Lainaus
muoks// luin äsken, että lemmenjuomassa voi haistaakin vain kolme tuoksua. Hups. No, siinä tapauksessa valitsen ruusun, metron ja sen tyypin takin(mä niin en tajua, mistä mä tuon takinkin repäsin:´D)

Mistä tämä tieto on peräisin?
Hämmentää.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Maaliskuu 06, 2010, 18:07:19 »
Lainaus
muoks// luin äsken, että lemmenjuomassa voi haistaakin vain kolme tuoksua. Hups. No, siinä tapauksessa valitsen ruusun, metron ja sen tyypin takin(mä niin en tajua, mistä mä tuon takinkin repäsin:´D)

Puoliverisessä prinssissä Hermione ja Kuhnusarvio toteavat tämän.

Itse haistaisin juuri nyt mintun, ananaksen ja onnitteluruusun tuoksun :)
"Pants - like shorts, but longer!"

hhenna

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Maaliskuu 06, 2010, 21:40:10 »
Haistaisin varmaan.. Suklaan, koska mmmmm.. maailmassa ei oo mitään niin ihanaa tuoksua (:
Ja sitte varmaan mansikankin, koska ne on kans niin makeita ja sellasia. Haistaisin varmaan myös
kiinalaisen ravintolan , tai osan kiinalaisen ravintolan ruuista (:

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
« Vastaus #68 : Maaliskuu 08, 2010, 10:18:58 »
Lainaus

Puoliverisessä prinssissä Hermione ja Kuhnusarvio toteavat tämän.
No jopas, mietinkin olisiko se kirjasta, mutta en muistanut lukeneeni määritystä hajujen runsaudesta, joten ajattelin tiedon olevan poimittu jostain muualta.

Oli vielä tarkistettava omin silmin. Kävin hätäisesti läpi kohdan, jossa amortentia kirjassa esitellään, mutta en huomannut suoraa mainintaa kolmen tuoksun säännöstä. Tosin Harry ja Hermione näkyivät erottavan liemihöyryistä vain kolme mieliaromiaan.
Hämmentää.

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
  • Pottermore: FeatherRain8203
« Vastaus #69 : Toukokuu 04, 2010, 21:24:06 »
En jaksanut lukea kaikkia, mutta jossain tuola mietittiin puhutaanko onnen- vai lemmenjuomasta. Otsikossa ainakin puhutaan LEMMENJUOMASTA.

Omassa juomassani, kumpi nyt onkaan, haistaisin ainakin minulle rakkaiden ihmisten ominaistuoksun, se on jotenkin niin omalaatuinen (haistelen ominaistuoksuja aina kun  halaan tai joku istuu sylissäni :D)
Toinen vaihtoehto voisi olla rankkasade tai sen jälkeinen tuoksu...
Myös vanhat kirjat tuoksuvat aivan ihanilta... mutta tämä osittain siksi että rakastan kaikkea vanhaa ja lukemista...
Myös vastaleivotut leivokset, varsinkin mustikkapiirakka tuoksuvat ihanille, mutta en usko että ne kuuluisivat juomani tuoksuun...
Siskoni uskoo, että pilvien keskellä mekin osaamme lentää. Jos taivalla ei lennä, sieltä putoaa, ja jos putoaa, niin kuolee. Mutta emmehän me voi kuolla, ensin meidän pitää elää vanhoiksi. Siksi me osaamme lentää pilvien keskellä.

Poissa magico

• Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: JinxFrog184
« Vastaus #70 : Toukokuu 12, 2010, 19:45:03 »
Minä luultavasti haistaisin vaniljan ja mansikan sekä punaisen appelsiinin. Ne ovat kaikki raikkaita ja pehmeitä tuoksuja. Tai sitten haistaisin sen hajun kun tulee kesäaamuna ulos ja on juuri satanut vettä ja on sellainen ihanan raikas tuoksu ilmassa ja se on erittäin rauhoittavaa.
Lisäksi myös uusien kirjojen sivut tuoksuvat ihanalta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2011, 22:17:21 kirjoittanut magico »
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #71 : Kesäkuu 05, 2010, 16:07:03 »
Pakko sanoa, että se olisi myös ainakin tuo vastaleikattu ruoho. Se saa aina hyvälle tuulelle. Ehkä myös tuore, puhdas mansikka, mutta ei niin voimakkaana. Meri-ilma ja kala voisivat olla myös etäällä tuoksussa.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #72 : Kesäkuu 07, 2010, 23:17:35 »
Haistaisin luultavasti jonkinlaisen luonnon tuoksun. Todennäkösesti sellaisen veden lähellä olevan metsän tuoksun. Rakastan nimittäin luontoa ja sen tuoksu on sellainen rauhoittava. Se lisäksi liittyy onnelliseen lapsuus aikaani jolloin asuttiin "keskellä metsää" ja leikittiin metsissä. Se liittyy läheisesti myös meidän mökkiin, joka on aina ollut rakas paikka. Paikka, jossa on saanut rentoutua, pitää hauskaa ja olla onnellinen.

Haistaisin myös erään tietyn miehen eli poikaystäväni tuoksun. Tämäkin tuoksu on rauhoittava. Hänen kanssa olen jälleen onnellinen. Ja hän lohduttaa, jos en ole sitä. Eri ihmiset tuoksuu erille ja poikaystäväni tuoksuu hyvälle. Haistaisin siis hänen tuoksunsa. Ja mikä muu tuoksu sopisikaan paremmin lemmenjuoman tuoksuksi kuin oman rakkaan tuoksu.

Kolmas tuoksu on ehkä kaikkein kummallisin. Haistaisin luultavasti deodorantin, jota isäni käytti kun olin pieni. Se luo jonkinlaista turvallisuuden tunnetta. Tämäkin tuo lisäksi onnelliset lapsuusmuistot mieleen. Ja liittyyhän se kiinteästi rakkaaseen ihmiseen.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Cherryboy

• Kermakaljan lipittäjä
  • Vuotislainen
  • Korppari
« Vastaus #73 : Kesäkuu 08, 2010, 11:52:25 »
  • Makean kesän tuoksun, tarkemmin vastaleikatun nurmikon sateen jälkeen. Ihanan raikas!
  • Sitruuna. Tämäkin hyvin raikas tuoksu, saa hilpeälle tuulelle. :-)
  • Viimeisänä kamomilla, mielestäni aika voimakas, mutta silti mieto.

# ikurilli

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
« Vastaus #74 : Kesäkuu 20, 2010, 20:30:01 »
Suklaa, vasta leikattu nurmikko (se oli lempituoksuni jo ennenkuin luin puoliveristä prinssiä) sekä Viisasten kiven tuoksu, kun avasin sen ensimmäisen kerran (muistan tuoksun vieläkin hyvin) toki se on muidenkin kirjojen tuoksu, ei pelkästään KV:n.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Poissa Aimé

• Kyttääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #75 : Heinäkuu 01, 2010, 19:10:17 »
Suklaan, koska se on intohimoni.
Juhannusruusun, tuo mieleen kesän ja aurinkoiset päivät.
Meren (tai jopa kloorin?!), rakastan vettä - se on ehdottomasti elementtini.

tai..

Nuorisoteatterin harjoittelupaikan, tuo mieleen tiistai-illat ja ihanat ihmiset.
Puoliverisen prinssin (kirjan), muistan aina kun avasin sen ensimmäisen kerran.
Lontoon, en ikinä unohda niitä katuja (tai metroa) ja sitä ihanaa kaupunkia.

tai..

Kanelin, kliseinen ehkä, mutta se tuoksu on niiin ihana.
Ulkoilman, kun ihminen tulee ulkoa pöllähtää sellainen kiva tuoksu.
Kardemumman, ei tätä voi perustella - ihana tuoksu.
You're going down a path I can't follow
-Padmé

Poissa Yohanna

• Irvikissa
  • Vuotislainen
« Vastaus #76 : Heinäkuu 11, 2010, 15:11:11 »
Tämä on sinänsä mielenkiintoista pohdittavaa minulle, sillä hajuaistini on äärimmäisen huono. Aistin heikkous periytyy suvussani ja luulenkin sen olevan evoluution aikaansaama itsesuojelukeino, sillä sukumme on vuosisatoja pitänyt maatilaa kaikkine vähemmän miellyttävine haijuineen... Kuitenkin uskoisin haistavani lemmenjuomassa tuoksuja, jotka assosioin turvallisuuteen sekä kiintymykseen. Tällaisia ovat erityisesti maaseudun lapsuudenkotiini liittyvät tuoksut: vastaleikattu nurmikko, tuoreet korvapuustit, puhtaan koiran niska (imppailen sitä useinkin :D), kevääseen heräävä luonto sekä sateen jälkeinen raikkaus. Luulisin myös aistivani Calvin Kleinin partaveden katajaisen tuoksahduksen, sillä sitä mieheni käyttää ja tuoksuukin mielestäni ihanalta aina suihkun ja parranajon jälkeen.
“They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance.”

Poissa Nemi

• Jälkeenjäänyt
  • Vuotislainen
  • Tulin tänne - ja täällä ollaan edelleen. :) ♥
« Vastaus #77 : Heinäkuu 11, 2010, 15:19:01 »
Meren
Meri on vettä. Minä kuulun veteen. Niin se vaan on. Muutenkin meri on niin ihanaa katseltavaa. Rakastan uimista, taisiis enimmäkseen minä sukellan. Rakastan myös kaikenlaista läträämistä rantavedessä, auringonottoa meren rannalla ja muutenkin MERTA!

Lopuista en osaa valita, luultavasti ainakin kaksi näistä:
huulirasva, tenriffan ihanan kostean yöilman, syreenien, uusien kirjojen sivujen tuoksu, mansikat, raikas metsäilma ja saattaa niitä muitakin ihania tuoksuja olla.
-Nemi ♥

Poissa Méaway

• aivoton korpinkynsi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: IceNox21601
« Vastaus #78 : Heinäkuu 11, 2010, 16:07:26 »
Ainakin vastaleikatun nurmikon :) Se on monella täällä, mutta siitä vaan tulee niin hyvä mieli, kun tuoksuu kesälle ja näin :) sitten kesäinen hajuvesi, sellanen kesätuoksu on ihana :) Kuoritun appelsiinin tuoksu, sellanen raikas ja virkistävä :D Olen siis kesäihminen <3
" Take this sinking boat and point it home, we've still got time."-

winddy -> Méaway

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #79 : Heinäkuu 11, 2010, 18:04:15 »
Ainakin vastaleikatun nurmikon :) Se on monella täällä, mutta siitä vaan tulee niin hyvä mieli, kun tuoksuu kesälle ja näin :)
Juuri se elikkäs vastaleikattu nurmikko.

Tuoreiden ruusujen - & metsän - tuoksu, koska luonnossa tuoksuu kaikki kukat ja muut ja se on ihanin tuoksu minkä teidän...
Tai metsä jossa on vastaleikattu nurmikko :D

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #80 : Heinäkuu 13, 2010, 01:13:06 »
Olen pelännyt aina tähän topaan kirjoittamista koska suurin osa rakastamistani tuoksuista... en osaa määritellä niitä. Ihmisen hajumuistihan on tarkin muisti, mutta silti en tiedä mitä rakkaimmat tuoksut ovat, en välttämättä edes missä olen haistanut niitä - saan niistä ehkä vain pienen mielleyhtymän, en muuta. Jos valitsisin jotakin sen täytyisi siis olla jotakin arkista mutta silti ihanaa, kuten vaikka tuo vastaleikattu ruoho. Silti se on minun makuuni liian basic.

Jos minä haluaisin jotain lemmenjuomassani haistaa, niin kesän, muovin ja poikaystäväni hiukset. :D Nuohan kuulostavat aivan hassuilta. Silti ne kaikki ovat minusta jotenkin huumaavia. Esimerkiksi tuo kesän tuoksu - se on yksi niistä selittämättömistä tuoksuista, mutta osaan silti selittää sen jotenkuten: se on niin monipuolinen. Muistan haistaneeni sen edellisenä iltana, ikkunasta katsottuani yöllä. Se ei ollut vastaleikatun ruohon tuoksu, ei meren tai aurinkorasvan, tai se, jolta sateen jälkeen tuoksuu. Se oli jonkinlainen yhdistelmä niitä kaikkia, sekoituksena vielä grillattu ruoka ja jonkinmoinen ripaus onnea. Kun haistoin sen tuoksun, silmäni ikään kuin avautuivat ja sain kaikenlaisia visioita: kuin haluaisin juosta, kohti tuntematonta rakasta kädestä pitäen, yössä. Se oli jotenkin uskomatonta.

Mutta mitäs sitten muovi? :DD Olen itsekin mietiskellyt sitä. Siltikään en tarkoita mitä tahansa muovia. Se on tietynlaista muovia - uusissa pakkauksissa ja kaiken pienen tilpehöörin mukana tulevaa, esim. kuminauhoissa niiden muovipakkauksissa. Siitä muistan sen tarkimmin. En tiedä onko se tarkalleen muovin vaiko kenties kumin tuoksu. Se tuo mieleeni hiukan urheiluhallit, ilman sitä hikeä. Pehmeyden ja jonkinlaisen turvallisuuden. Siitäkin saan visioita - ne liittyvät jälleen juoksemiseen, mutta sillä kertaa aamuvarhaisella suurissa liikuntahalleissa, kahvila näköpiirissä ja se täynnä tyhjiä tuoleja, neonvaloja ja vastavärejä. Vapautta ja itsenäisyyttä. Talvinen pimeys ja hallin lämpö. <3

Sitten poikaystäväni hiukset... :D No, niistä nyt tuskin on tarvetta enempää kertoa. Rakastan haistella niitä - sellainen sekoitus hiusvärien jälkeistä hoitoainetta ja jonkinlaista karheutta, visioita lämmöstä, rakkaudesta ja turvallisuudesta. Se yhdistettynä tuohon muoviin/kumiin ja kesän tuoksuun... hmm, en tiedä olisiko se katastrofaalista vai mitä, mutta minua kiinnostaisi tietää. Jos siihen lisäisi vielä maitoisen hajuveden. Pokemon-pallojen mukana tulevat pyöreät karkit. Purukumin. Kuvia menneisyydestä, lapsuudesta, pastellisävyjä ja rantasandaaleja, pehmeitä karamellejä. Lapsuuden tuoksu. :D
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #81 : Heinäkuu 13, 2010, 14:29:02 »
Itse muistan ajanjaksot elämässäni, paikat ja ihmiset parhaiten hajujen avulla, en tiedä miksi. Mitään mielituoksuja minulla ei kuienkaan ole, ja suurin osa onkin varmaan tuollaisia yhdistelmiä, kuten Azura selittikin. Näihin kuitenkin päädyin:

Ensinnäkin, se kuuluisa sateen jälkeinen tuoksu, joka on saanut täällä näköjään suuren suosion. Juuri se, kun keväällä tai kesällä tulee ovesta ulos ja siellä on satanut ja se ihana tuoksu levähtää kasvoille. Tähän liittyy myös kevään tuoksu, tai en tiedä onko se tuoksu, muttas e aiheuttaa aivan erityisen olotian, toiveikkaan ja innostavan, siksi pidän siitä.

Toinen tuoksu olisi varmaankin hevosten tuoksu. Ei siis mikään hevosen ulosteen haju vaan itse elukoiden haju. :D Kuulostaa sairaalta, mutta hevosten/tallin tuoksusta tulee niin kotoisa olo. Se on sellainen lämpöinen, ehkä vähän tunkkainen tuoksu, joka jää vaatteisiin helposti. Se muistuttaa kiireettömyydestä ja siitä eristetystä ja ihanasta ajasta, minkä vietän heppojen keskellä.

Kolmas tuoksu, koska en muutakaan keksi, on koiranpentujen  tuoksu. Siis nimenomaan koiranpentujen, en tiedä muiden eläinvauvojen tuoksusta ja inhoan ihmisvauvoja. Sellaisien pienien nahkapallojen haju, joo. Ja etenkin oman koiran (joka ei tosin enää ole ihan pentu) haju. Nyt sen haistaa hyvin, kun sillä on ihan lyhyt turkki.

We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
« Vastaus #82 : Heinäkuu 15, 2010, 20:45:36 »
Enpäs ole tätä aikaisemmin miettinyt mutta haistaisin varmaan

tulppaanin, koska se on lempikukkani ja tuoksuu hyvälle :)

puhtaat lakanat ja vaatteet on niin ihanaa kun on juuri tullut suihkusta ja saa puhtaan yöpuvun kanssa mennä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Rakastan sitä tuoksua ja tunnetta :)

sade rakastan sateen tuoksua. Se merkitsee sitä että syksy on tulossa lähemmäksi ja talvi alkaa eikä tarvitse enää paahtua täällä kuumuudessa (rakastan talvea :))

joulu Rakastan joulua. Joulun tuoksuun kuuluu vastakaadettu kuusi joka tuodaan sisälle, piparit ja kirkko. Kirkko siitä syystä, kun harrastan kuoroa ja joulu tuntuu vasta sitten tulevan kun on päässyt kirkkoon joulukonsertoimaan. Rakastan sitä tunnetta kun Syksyn viimeinen konsertti (joulukonsertti) on päällä ja saa laulaa sydämensä kyllyydestä joululauluja. :)

Poissa Sid

• laiskiainen
  • Vuotislainen
  • vompatti
  • Pottermore: GoldNox21584
« Vastaus #83 : Heinäkuu 16, 2010, 16:47:00 »
Hyvä kysymys.
Varmaankin appelsiinin ja muita hedelmiä, koska pidän appelsiinin tuoksusta. Sellainen kirpakka.
Vastaleivotut leivonnaiset, kyllä, samoin hyväntuoksuiset ruoat. Tietenkin siksi, että pidän ruoasta ja herkuista.
Öh, ehkä tämän hetkisen shampooni tuoksun, koska se vain tuoksuu niin ihanalta.
Afrikan sademetsissä lukuisat hienostoherrat juovat kermalikööriä.

Rosecliff

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Heinäkuu 18, 2010, 14:19:20 »
Haistaisin ainakin vaniljan, rakastan vaniljan tuoksua, en kyllästy siihen ikinä!
Toinen voisi olla bensan haju / tuoksu. En tiedä miksi, mutta oon pienestä asti tykännyt bensan hajusta. Se tuoksuu meidän autotallissa, autokorjaamolla, vastaleikatussa nurmikossakin...
Sitten voisi olla syksyn tuoksu, tykkään toki kaikkien vuodenaikojen ominaistuoksuista, mutta syksystä eniten.
Ja sitten karamelli, siis esim. karamellivanukkaan tuoksu, se on ihana.
Eikä pidä unohtaa tuoreen kahvin tuoksua.

Poissa Karamelli

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Heinäkuu 19, 2010, 15:30:48 »
Haistaisin siinä vaikka mitä!

Ehdottomasti haistaisin sateen ja sateenjälkeisen hajun, niin kuin monimoni muukin. Se on niin raikas tuoksu. Se on vain niin raikas tuoksu. Sitten haistaisin tuoreen pullan, koska äitini tekee maailman ihaninta pullaa. Uusi kirja tuoksuu ihanalle, siitä tulee hyvä olo. Sitruunaan en kyllästy ikinä, ja se olisi juomassa myös mukana, mutta etäisesti.

Vuodenajat ovat minulle tärkeitä, ja rakastan niistä jokaista. Haistaisin talven kovimmat pakkaset, kevään heräävän luonnon ja märän maan. Kesällä kaadettu heinä ja juuri ajettu ruoho. Syksyn kirpeyden ja märän maan (haisee erilaiselle kuin kevään märkä maa). Ne olisivat varmaan voimakkaimmat mitä haistaisin.

Sitten juomassa olisi vielä etäinen meren tuoksu, juuri tehtävän asvaltin tuoksu ja bensan tuoksu. Ehkä vielä häivähdys viljaa ja takkatulta.

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #86 : Syyskuu 12, 2010, 10:44:05 »
Haistaisin ehdottomasti hevostallin hajun. Se ei sinänsä muuta kuin tukehduta, mutta se on minulle merkki siitä, että pääsen tekemään pian lempipuuhaani. Ratsastamista.

Haistaisin varmaan myös lempishampooni. Ihanan mansikantuoksuisen.

Sitten ehkä kirpeän pakkasen, piparkakut ja joulupuuron. Ne liittyvät lempivuodenaikaani. Jouluun ja talveen yleensä.
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Ayleth

• Drifter
  • Vuotislainen
« Vastaus #87 : Syyskuu 12, 2010, 11:33:35 »
Tällä hetkellä haistaisin luultavasti syksyisen puutarhan sateen jälkeen, kun koko puutarha tuoksuu aivan uskomattomalta. Maasta nouseva kellarin tuoksu, omenapuut, kukat, ruoho ja vesi, joka saa kaikki tuoksut voimistumaan. Rakastan näitä hetkiä! Toiseksi haistaisin kirjojen sivut. Nimenomaan hyvän paperin (ei kiiltäväpintaista) ja musteen. Rakastan varsinkin uusien kirjojen tuoksua. Vanhat kirjat, jotka ovat lojuneet isovanhempien hyllyssä iät ajat, ovat liian tukehduttavia. Viimeinen on vaikein. Tiedän, että se on joku nostalginen tuoksu, mutta en osaa sanoa mikä. Muoksin sitten kun tiedän. :)

Poissa Haidi

• Huispauskapteeni
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Lokakuu 29, 2010, 14:58:22 »
1.veriappelssiini
2.suklaa
3.kynttilä

Tykkään makeista tuoksuista joten kaksi ekaa on ihan ehdottomia. Kynttilän laitoin tuohon koska tykkään savun hajusta mutta en sellaisesta paksusta pilvestä joka tulee nuotiosta ja hyppää kimppuun. Mä kyl tykkään kynttilän hajusta ihan muutenki.
Elämä on, tässä ja nyt.

silwe

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Marraskuu 03, 2010, 11:32:06 »
-Sammutetusta kynttilästä/tulitikusta tuleva tuoksu
-suklaa pakkasella (joo en käsitä, mutta minusta suklaa tuoksuu ja maistuu aivan erilaiselta pakkasella kuin muuten..)
-uusien kirjojen tuoksu (ei koulukirjojen hyh, niillä on omituinen haju)
-ja sitten sellainen jännä tuoksu, joka on aina esimerkiksi kesämökeillä... puoli-asumattomuuden tuoksu, jossa on ehkä vähän savua, pölyä, metsää.. ja jotain määrittelemätöntä. :))

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Marraskuu 03, 2010, 15:33:08 »
Tällä hetkellä kolean, harmaan ja kylmän syyspäivän täynnä tihkusadetta - rakastan juuri tälläisiä päiviä. Yleensä meren läheisyydessä tuntuva suolainen tuuli. Tämän yhteydessä voisi myös melkein käsinkosketeltavasti nähdä lokit kirkumassa siellä sinisellä ja pilvettömällä taivaalla. Kaatosateen ja ruusun voi myös havaita leuhahtavan henkäyksessä sivutuoksuna.

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #91 : Marraskuu 03, 2010, 19:14:02 »
Sateen tuoksun, sen ihanan kosteuden tuoksun joka leijuu ilmassa aina aamulla kun yöllä on satanut. Rakastan sadetta ja sen tuoksua, se on todella raikas ja sellainen vähän kirpeä mutta kuitenkin pehmeä tuoksu. :) Kun on satanut, tunnen oloni virkeäksi ja pirteäksi.
Who knows which is which and who is who

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #92 : Marraskuu 04, 2010, 00:08:51 »
Luultavasti ensimmäisenä haistaisin erään rakkaan kaveripoikani käyttämän tuoksun, joka oli lievästi sanottuna huumaava. Toinen mahdollinen tuoksu luultavasti olisi yksi tietty sitruunainen tuoksu, joka on tullut tutuksi sekä vuosia sitten käyttämästäni käsivoiteesta että käsisaippuasta. Kolmas olisi todennäköisesti juuri keitetyn kahvin tuoksu.

Ensimmäinen tuoksu yksinkertaisesti toisi mieleeni kyseisen henkilön ja kaikki muistoni hänen kanssaan, toinen tuoksu taas tuo mieleeni, kuinka luin Harry Pottereita ensimmäisiä kertoja noin kymmenen vuotta sitten ^^ Kahvissa ei ole paljoa selittämistä; vaikka sen maku ei olekaan mikään kamalan hyvä, niin tuoksu pistää joka kerta himoamaan kahvia (olenhan oppinut juomaan kahvia jo kuusivuotiaana xP)

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #93 : Marraskuu 04, 2010, 00:31:38 »
Must tuntuu kans, et eka mitä tuoksuis, ois vasta keitetty kahvi. Sitä on tosiaankin tullut juotua kaksivuotiaasta asti ja vaikken nykyään edes hirveästi juo kahvia, niin silti se tuoksu tuo aina mieleen kaikki kivat kahvipöydän ääressä vietetyt hetket.

Toinen tuoksu olis varmaan meri. Oon henkeen ja vereen meri-ihminen, vaikken enää merelle hirveästi pääsekkään kun ei ole toimivaa venettä (kyllä, meiltä löytyy ihka oma vene johon pitäisi vaihtaa moottori). Oon jotenkin aina vaan tykännyt merestä ja meri-ilmasta.

Kolmas tuoksu onkin jo vähän vaikeampi. Ehkäpä talvi öiden kirpeä pakkasilma. Tykkään talvesta erittäin paljon ja sitäkin enemmän talvisista öistä. Miusta on kiva kävellä lumisella tiellä, tuijotella taivasta, nauttia siitä kirpeästä pakkasesta ja jahdata lumihiutaleita lumisateessa.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Claire

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Marraskuu 22, 2010, 20:30:25 »
Syreeni. Vai sireeni. Kuitenkin, se tuo mieleen lapsuuden kesät kun äidin kanssa haettiin syreenejä, ja tuoksuteltiin niitä.
Toinen kesäinen tuoksu, vastaleikattu nurmikko. Se onkin ollut täällä monella, eikä ihme!
Joulu. Se jotenkin yhdistää perheen rauhallisen musiikin tahdittaessa.... Se vaan tuo hyviä muistoja mieleen <3

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #95 : Joulukuu 05, 2010, 00:05:33 »
Ainakin upouuden kirjan sivut. Mmmm.. Se on jotain niin ihanan tuoksuista, ettei sitä voita mikään. Voisin haistaa myös kolean, sumuisen syyspäivän täynnä tihkusadetta, näin Betaéta lainaillen. En tiedä miksi, mutta tykkään myös muovin ja bensan hajusta / tuoksusta.
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
« Vastaus #96 : Joulukuu 06, 2010, 10:55:00 »
Sen tuoksun mikä tuoksuu ihanalla kesämökillämme (yksinäinen kalliosaari). Juuri tuo suolainen meri-ilma tekee hyvää (Muumipappaa lainaten). Haistaisin myös joulun: kardemumman, joulupullan, tähtitortun, kanelin yms. Uusi fantasiakirja puhtaine sivuineen olisi myös herkullinen hajunautinto. Sitten vielä joku hedelmäinen raikas tuoksu, niin lemmenjuomani olisi valmista....

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #97 : Joulukuu 06, 2010, 11:22:47 »
Ensiksi haistaisin kaiketi joko syksyisen, kostean metsän tai kesällä auringossa paahtuneen metsän. Metsä tuoksuu ihanalta!
Vastaleikattu nurmikko sekoittuisi varmaan hieman tuohon metsän hajuun, sekä raikas pakkasilma. En ole kyllä varma haiseeko tuo miltään, mutta jotenkin sen voisi tuntea ^^
Näihin tuoksuihin voisi siinä sivussa ilmestyä vieno glögin ja teen tuoksu, koiran turkin haju (ei märkänä ^^), ja hento laventeli :)
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Lilith

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Joulukuu 10, 2010, 22:10:22 »
Minulla olisi varmaan:

1. Vastaleikattu nurmikko, koska se on vahva ja mielestäni aivan ihana tuoksu. Lisäksi se tuo mieleen kesän. :)
2. Hevostalli, en edes ole ikinä ratsastanut, mutta haju on mielestäni ihana! Pidän kyllä myös hevosten hajusta, en voi ymmärtää, miten jotkut ihmiset inhoavat sitä.
3. Savun haju, kymmeniltä leireiltä olen kotiin palannut täysin savunhajuisena. Oikeastaan haju tuo minulle mieleen grillatun makkaran, josta en edes pidä, mutta savun haju on vaan niin ihana.
4. Kloori En tiedä miksi, tavallaan pidän siitä, ja minulle tulee (yllätys yllätys) mieleen uimahalli

Kaikki noista on itse asiassa hajuina aika vahvoja, kun miettii... :D

Poissa Loru

• Lirppuva loistoveikko
  • Vuotislainen
« Vastaus #99 : Joulukuu 10, 2010, 23:20:07 »
Mä haistaisin varmaankin märän asfaltin, sen jälkeen kun kesällä on satanut vettä.  Hmm.. ja ehkä sireenin. Ja haistaisin myös kirjan sivujen tuoksun! Se on ihana ja sen jälkeen tulee odotus tietää mitä kirjassa tapahtuu vaikka olisin lukenut sen jo tuhat kertaa. Tämä kuullostaa varmaan oudolta, mut haistaisin myös kissani turkin hajun (en siis ole nylkenyt kissan turkkia pois, vaan haistanut kissaani). Kynttilän sammutuksen jälkeen tuleva tuoksu. Eiköhän siinä ollut melkein kaikki. Tulipa pitkä lista... :D
"Kumpi oli ensin, feeniks vai liekki?"

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #100 : Tammikuu 16, 2011, 13:23:13 »
Minä varmaan haistaisin äitini hajuveden, mansikan just semmosen äklömakeen ja uusien kirjojen tuoksun, mutta ei koulukirjojen vaan esm. Pottereiden ;D

Pitipäs päästä vielä muoksimaan, kun tärkein jäi: meren tuoksu on aivan ihana ja hullaannun siitä aina<3
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Lumihiutale

• Vuotislainen
« Vastaus #101 : Tammikuu 16, 2011, 14:27:36 »
Hmmm... ainakin Metsän tarkemmin sanottuna Havumetsän, missä on kuusia ja sammalta:D En tiiä miks mut jotenki tulee mielee sellai ihana telttailuretki, missä eletään pelkillä luonnonantimilla:D

Ja sitten on piparminttu. Rakastan tooooosi paljon näitä karkkeja ja pystyisin syömään näitä niin paljon! :DD

Ja sitten on Pullan tuoksu, rakastan pullan tuoksua yli kaiken! Nyt rupes tekemään pullaa :P

Ainii ja on mlla vielä yksi: Mustaherukka tee :D <3

essya

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Tammikuu 17, 2011, 01:41:25 »
Jos pitäisi listata vaikka kolme sellaista ihanaa tuoksua niin ne olisivat nämä;

1. Kesäisen sateen jälkeinen raikas tuoksu. amh, se vain on niin värisyttävän ihana ja maaginen tuoksu, saa hymyn huulille. ja nyt se sai minut odottamaan kesää. :D

2. Havumetsän tuoksu. Juuri sellainen hämärä, sammaloitunut, vähän kostea syksyinen metsä. Se tuoksu on myöskin aivan mahtava.

3. Exäni ominaistuoksu. Joillakin ihmisillä on vain niin ihanat ominaistuoksut. :D Ei niitä tuoksuja edes osaa oikein selittää, mutta tosiaan entisellä poikaystävälläni oli niin ihana ominaistuoksu. Aina oli pakko nuuskutella kun hänet näki. :D

Poissa Guetta

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Maaliskuu 31, 2011, 15:52:28 »
Ensimmäiset jotka tuli mieleen:

1.Sateen jälkeinen tuoksu - Ah, aina sateen jälkeen pitää ja varsinkin aamuisin nuuskimaan tuota raikasta hajua, kyllä tulee aina niin hyvä olo siitä..

2.Raikkaan metsän tuoksu Sitäkään ei voita mitään, kun menee sellaiseen havumetsään ja siellä sitten fantastinen tuoksu, oi oi..

3. Bensan tuoksu Olen minäkin niitä jotka sanovat että bensa ei haise, se tuoksuu :) Tosin en viitsi tätä tuoksua mitään hirveästi yleensä impata..

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
Vs: Mitä haistaisit lemmenjuomassa?(Onnenjuomassa?)
« Vastaus #104 : Maaliskuu 31, 2011, 16:07:03 »
Vastasyntynyt, maidolle tuoksuva vauva. Siinä tuoksussa vaan on jotain, minkä haluis purkkiin ja muistoksi ikuisiksi ajoiksi. No okei synnytyksen jäljiltä nainen on muutenkin aikamoisessa hormonihumalassa, mutta se aika, ne tuoksut...

Suolammen ja ympäristön tuoksu kuumana kesäpäivänä. Suopursu, kanerva, sammal, havupuut...

No, eräs mies, ei ole oma puoliso, mutta tuoksun perusteella juuri hän oli se, joka huumasi miut. Ollaan ystäviä edelleen, mutta aika, paikka, tilanne ei ollut meidän puolella...

Poissa Cobb

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Maaliskuu 31, 2011, 21:04:13 »
Rengaskumin käryn Jos minulla olisi riittävästi rahaa, haluaisin aloittaa rallikuskin uran, ihan vaikka pienemmistä luokista, esim. Ford Fiestalla. Noh, katsotaan, jos voittaisin joskus vaikka lotossa.

Donitsin tuoksun, lempiherkkuni. :)
Älä aliarvioi minua vain siksi, että olen nuori.

Avada Kedavra! -> Avaudu Kebabrulla! >:-D

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #106 : Maaliskuu 31, 2011, 21:16:43 »
Mietitääs. On vain niin paljon ihania tuoksuja.

Ainakin sellainen savun tuoksu joka tulee kun vaikka kynttilä sammutetaan, on ihana tuoksu. Myös meriveden tuoksua rakastan. Ja eräs isoäitini käyttämä hajuvesi, johon olen tottumisen myötä alkanut tykästyä vaikka parivuotiaana en siitä järin tykännytkään... :'D Ja sateen jälkeinen tuoksu<2

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #107 : Toukokuu 08, 2011, 16:04:19 »
Yksi nopea, nopea kysymys. Eikös se ole Amortentiaa (lemmenjuoma) joka tuoksuu?

Kuitenkin. Haistaisin ainakin vaniljan tuoksun, rakastan sitä ja se on niin pehmoinen ja kiltti (:D). Olen pienestä asti rakastanut kaikkea mikä tuoksuu vaniljalle. Nam nam.

Haistaisin parhaan ystäväni pesuaineen. :) Se tuoksuu jotenkin raikkaalle ja hyväntahtoiselle ja siitä tulee monia muistoja mieleen.
Juuri tällä henkilöllä on toooodella pitkät hiukset ja niitä aina tuoksuttelen :)

Sitten haistaisin ehkäpä vaikka sateen raikkaan metsän. Tästäkin tulee muistoja parhaasta ystävästäni, sillä asumme maalla, ja olemme viisivuotiaasta asti käyty metsäretkillä oli sää millainen hyvänsä. Erityisesti rakastamme lämmintä ilmaa ja sateenraikasta ilmaa kesällä, sillä silloin kaikki tuoksut ikään kuin liukenevat veden mukana (esim. mansikat ja kukat). Itseasiassa olen nyt 11 vuotta ja kävin viime viikolla metsäretkellä tämän henkilön kanssa:)

Voisin haistaa myös uudet (tai sitten vanhat) kirjan sivut koska rakastan lukemista.  Vastaleikatusta nurmesta tulee hyvälle tuulelle.
Kolvatun (ette ehkä tiedä mitä kolvaaminen on) puun tuoksu on niin lämmin ja ihana:) <3

Rakastan myös tuoksua, jota monet vihaavat <3 Nimittäin auton tuulilasinpesunestettä. Isäni käytti sellaista omenantuoksuista ja siinä oli kuitenkin häivähdys jotain kovaa ja päätäsärkevää, jonka omena pehmensi. Rakastan
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2011, 22:28:57 kirjoittanut annips »

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #108 : Toukokuu 08, 2011, 16:08:42 »

Ehei, kyllä tässä puhutaan ihan onnenjuomasta, eli Felix Feliciksestä. Amortentia taas on maailman vahvin lemmenjuoma. Lemmenjuomaa juova ihminen rakastuu tulisesti juoman antajaan, kun taas onnenjuoma tuo juojalleen ilmiömäistä onnea.

Mutta siis, itse haistaisin varmaankin siinä hellun ominaistuoksun. Sellaisen Axen ja muun miehisen sekoituksen. Hän on se, joka sen onnen minulle takaa ja siksi varmaankin sen haistaisin. :) Myös kesäilma sateen jälkeen - voi että, se tuoksuu hyvälle! Silloin kun se todella tuoksuu ja astuu pihalle, ei voi olla nuuhkimatta ja tulematta iloiseksi. Sen verran raikas ja puhdas se on, saaden varmasti kenet tahansa juuri silloin ihailemaan Suomen luonnon puhtautta.

Voisin myös sanoa, että ehkä haistaisin myös äitini. Vaikka olenkin jo sen verran iso tyttö (mitä nyt kohta täysi-ikäinen), eikä äidin yöpaitaa tarvitse enää haistella kun äippä on yövuorossa, se tuoksu ei silti unohdu koskaan! Se on jännä sekoitus hajuvettä, ihovoidetta ja jotain. Äitiä.
Kyllä kirjassa ainakin sanotaan, että amortentia tuoksuu jokaiselle erilaiselta, ja sitten Hermione latelee omat tuoksunsa. Luin viime viikolla sen kohdan :D

Poissa Valkyrie

• Musta suola
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Toukokuu 19, 2011, 15:26:30 »
Ehdottomasti kirjojen tuoksun. Joku väittää, etteivät kirjat haise miltään, mutta väärässä ovat :D Luen hirvittävän paljon, ja kirjasto on minulle kuin toinen koti, joten siitä pystyy helposti päättelemään syyn kirjojen tuoksun rakkauteen :)
Myös tuo vastaleikattu nurmikko, metsä ja terva ovat mielestäni miellyttäviä tuoksuja, mutta kaikkein rakkain minulle on kirjojen tuoksu. Tuo metsä voisi kivuta kakkossijalle.

Lucresia

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Toukokuu 22, 2011, 19:44:51 »
Minä haistaisin naapurimme ruusupuskan. söin ne viime kesänä kun naapurit eivät olleet kotonaXD (tietenkin monen kahvikupin, kaljan ja sokerin vaikutuksen alaisena)
tai sitten voisin haistaa ukin verstaan. Siellä haisee jostain syystä ihan autoiltaXD kauhea imppaaminen alkaa aina kun menen sinne:DD

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #111 : Toukokuu 22, 2011, 20:13:47 »
Hmm. Itse varmaan haistaisin metsän sateenjälkeen, meren, suklaan, erään ihmisen tuoksun ja mansikan. Sekä tietysti vanhat kirjat, mieluiten TSH:n...
Metsä sateenjälkeen tuoksuu ihanalta. Niin raikas, niin ihana... Minulla on muutenkin aina metsässä sellainen olo että ihanaa, täällä voi hengittää, ja sateen jälkeen se vain voimistuu... Meren sen takia, että rakastan merta, minulle tulee jo pelkästä äänestä mieleen kesä, hauskanpito ja ihana elämä. Suklaan ja mansikan sen takia, että pidän näistä todella paljon, ne ovat niin, niin, niin! IHANIA! Ja erään ihmisen tuoksu... No, voitte vetää omat johtopäätöksenne, sanonpahan vain, että "eräs ihminen" on poikaystäväni. Ja vanhat kirjat vain tuoksuvat kerta kaikkiaan niin ihanalta, ihanalta! Saatan TSH:ta lukiessani vaipua "hurmokseen" ja sitten hengittää kirjan ihanaa tuoksua! Aaww ^^
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa Helloanni

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Toukokuu 24, 2011, 22:31:55 »
Haistaisin varmaan suklaan, hattaran, ruusun, sateen ja vanhan kirjan.
Rakastan sadetta ja en tie miks se tuoksuu hyvältä.
Sulkaa ja mansikka on ihana yhdistelmä ja molemmat tuoksuu hyvältä.
Hattara varmaan tulee siíttä kun systerillä on sen hajuista hajuvettä : D
Ruusu ja vanha kirja tulee jostakin, en itsekkään tie sitä.

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Toukokuu 25, 2011, 01:01:31 »
Sateenjälkeinen metsä tuoksuu aivan järkyttävän hyvältä. Samoin sopivan rasvainen, pitkän kypsynyt liha, esmes rosvopaistiin käytettynä jänön tahi porsaan liha. Myös veri tuoksuu yleensä hyvältä, jos käsivarteen vaikkapa tulee rantu, siitä suorastaan hohkaa suola, rauta ja mineraalit.

Maa. En vain saa maasta kyllikseni. Sen haju on jotenkin lumoava, jotenkin niin perimään hakattu juttu. Jos on hyvä, luonnonmukainen maaperä, jalatkin tuoksuvat hyviltä siinä kävelyn jälkeen. Olettaen, ettei ole astunut eläinten jätöksiin...

Meren kaikki suola kombinoituna seikkalun tuoksulla.

Iho. Puhdas, työtä nähnyt iho kyllä voittaa monet muut arkiromanttiset asiat tuoksullaan. Varokaa, etten tule sniffaamaan!

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #114 : Toukokuu 25, 2011, 17:06:23 »
Haistaisin suklaan, juustosnaksit (mun rakkaus <3 ;D), kirjan ja raikkaan sateen.
 Suklaa vaan tuoksuu ihanalta, varsinkin minttusuklaa ja valkosuklaa. Juustosnakseja rakastan ja ne on ihan sairaan hyviä :D ja kirjan haistaisin siksi, koska luen paljon. Raikkaan sateen (eli jonkun sateenjälkeisen metsän) haistaisin varmaan koska ylipäätään pidän sateen tuoksusta ja sateesta muutenkin. Ja sateen jälkeen kaikki on niin raikasta. <3
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Mustarastas

• Äänensä menettänyt laululintu
  • Vuotislainen
  • It's damn hard to be pretty...
    • To Meet You...
  • Pottermore: AvisAuror17435
« Vastaus #115 : Toukokuu 27, 2011, 02:14:56 »
No pällimmäisinä tuoksuina ovat vamaan chai latte eli ihanan pehmeän mausteinen ja metsä + useammat hajuvedet. Ja sanoisinko vielä, että ihmisen tuoksu. Lämpimän, rakastavan ihmisen tuoksu. Milloin kenenkin...
Minulla on unelma...

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
« Vastaus #116 : Toukokuu 27, 2011, 23:18:34 »
lemmenjuomassa tuoksuu minulla vastaleikattu nurmikko ja sateen jälkeinen raikas ilma. Voiko mitään ihanampaa ollakkaan.

Siinä lyhyesti vastaus

Lucmey

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Kesäkuu 03, 2011, 19:04:46 »
Haistaisin lemmenjuomassa kuusen. Kuusi tuoksuu ihanalle varsinkin näin keväisin.

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
« Vastaus #118 : Kesäkuu 11, 2011, 00:29:26 »
Männyn, sateen ja laventelin.
En ehkä kaikkia yhtä aikaa, voisi olla hieman erikoinen cocktail! :D Minulla on mäntyinen ihana korurasia, joka tuoksuu taivaalliselta. Myös sateenjälkeinen tuoksu on sanoinkuvaamattoman hieno ja laventeli on jotenkin väkevä ja pehmeä samaan aikaan. Merenkin tuoksu on jotenkin rauhoittava ja rentouttava, vaikka se varmaan syntyy enemmän siitä meren mielikuvasta, kun meren tuoksu on vissiin jotain lahoamishajua. En tosin osaa sanoa, olisivatko nämä tuoksut oikeasti jossain henkilössä viehättäviä...

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
« Vastaus #119 : Kesäkuu 18, 2011, 14:49:35 »
Kesäaamun kun on satanut, lakritsin ja metsän.
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa Nonpareil

• Aikamatkustaja
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PixieMoonstone195
« Vastaus #120 : Kesäkuu 18, 2011, 17:34:53 »
Haistaisin piparkakun, sytytetyn kynttilän, leikatun ruohon, vastan ja sen tuoksun, jonka voi haistaa ulkona, kun joku on laittanut saunan uuniin tulen. Ai niin: ja suklaateen, jota ei kyllä juomaan kykene, mutta kivaltahan se haisee kaapissa ;) Metsäkin on aika ihana, ulkoilma eri vuoden aikoina yleensäkin. Vaihdetut lakanat, etenkin mökillä. Vasta pestyt kädet mansikoiden perkaamisen jälkeen. Tuomi silloin, kun se kukkii. Tuskin haistaisin näitä kaikkia amortentiassa, mutta kyllähän näitä hauskoja tuoksuja löytyy, kun vähän kaivaa.
"He is like fire, burning through time, as old as forever, but fast in his prime."

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
« Vastaus #121 : Kesäkuu 18, 2011, 17:49:11 »
Ensimmäisenä haistaisin metsän sateen jälkeen, varsinkin syys-aikaan (onko se yhdyssana? O.O Onko se syysaikaan, syys aikaan vai syys-aikaan?). No sanotaan nyt vaikka että syksyn aikaan. Se tuoksu on niin elävä.

Toisena varmasti haistaisin lumen tuoksun. Ihanan kirpeä ja raikas, ja tietenkin kylmä tuoksu.

Kolmas tuoksu voisi olla... No, kolmas tuoksu olisi ehkä persikan tuoksu. Minä vain rakastan sitä :)

//Ja sitten ilman. Raikkaan ilman sellaisena kuin se tulee ikkunasta kylmänä talvi-iltana <2
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2011, 07:29:40 kirjoittanut Wanamo »
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #122 : Kesäkuu 18, 2011, 21:16:27 »
Hauska aihe:)

Haistaisin lemmenjuomassa havumetsän kuumana kesäpäivänä.
Olen varttunut maalla, ja minulla on ollut loistavat mahdollisuudet mennä metsään telmimään:) Metsä ja luonto on ollut iso osa elämääni aina, ja havumetsän tuoksu herättää minussa turvallisuuden ja rakkauden tunnette. Mutta myös sitä vaaran tunnetta, koska kun kuulee metsässä rasahduksen, mielikuvitus lähtee laukkaamaan. Sekä metsässä on tullut muutaman kerran hirvi, ilves ja karhu vastaan.

Toisena suloruusu tuoksuna haistaisin keväisen metsän. Kaikki metsässä tuoksuu elinvoimaiselta ja raikkaalta. Kun auringonvalo on sulattanut lumen varpujen päältä ja vesi virtaa kallioiden reunaa myöten. Märkä sammal tuoksuu ihanalle :D Metsässä on paljon kauniita hajuja keväisin. Tuoksu tuo turvallisuuden tunnetta ja iloa:)
lapsena aina odotti innolla lumien sulamista ja kesää, että kevät merkitsi pelkkää iloa.

Myös voisin haistaa lemmenjuomassa talven pakkasen. Rakastan talvea, ja se on lempi vuodenaikani. Talvella maa kietoutuu paksuun lumivaippaan, ja saa kaiken niin kirkkaaksi ja kauniiksi. Olen hiihtäjä suvusta, joten talvi oli ainutlaatuista aikaa perheen kesken. Siinä oli jotain ihanaa kun sai hiihtää -20 asteen pakkasissa peltojen halki. Kotona odotti aina hiihtoreissun jälkeen kaakaota^^ Joten talven pureva pakkanen ei haittaa, vaan pakkanen, lumi ja talvi tuoksuvat aina rakkaudelle ja perheelle:)

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Pottermore: FlameFeather59
« Vastaus #123 : Kesäkuu 20, 2011, 17:56:22 »
Joo, hauska aihe on, olen itsekseni tätä joskus miettinytkin...

Uuden kirjan tuoksu. Aina kun astun kirjakauppaan saa minut sen tuoksu hymyilemään. Ah. Saattaa kyllä viitata tämä jotenkin minun lukutoukkamaisuuteen, mutta, mutta...<3

Aurinkorasvan tuoksu. Kesäisin aina kun laitan aurinkorasvaa tulee se ihana tuoksu. Pidän siitä myös koska se viittaa aurinkoon ja kesään <3

Vaniliini sokerin tuoksu. Aina kun leivon tai joku muu leipoo otan kaapistemme aina vaniliinisokerin ja tuoksuttelen sitä, kauan. Vaikka kukaan ei tarvitsisikaan vaniliinisokeria leipomiseen, niin silti. Ja se tuo mieleen ihanat leipomukset(paheeni on herkkujen syönti)<3

Poissa peconen

• Kermakalja
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixNight91
« Vastaus #124 : Kesäkuu 21, 2011, 01:06:28 »
Hmmm tämä on aika vaikea kysymys, nimittäin rakiastan monia hajuja. Uskoakseni haistaisin lemmenjuomassa tupakan, vastaleikatun nurmen ja marjojen sekoituksen :) Ehkä pieni vivahde voisi olla talven pakkaset, kuten joku jo jossain viestissä sanoi :)
''Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?''

- Albus Dumbledore

Poissa Mangoria

• Nurkassa kyyristelijä
  • Vuotislainen
« Vastaus #125 : Heinäkuu 07, 2011, 17:46:50 »
Haistaisin uuden kirjan sivut, kellarin, kardemumman ja ruusun.
S-spiders...s-spiders..they say I have to tapdance...I don't want to tapdance...

Hufflepuff -> Mangoria

Poissa DIASPRO

• hirviä stalkkari
  • Vuotislainen
  • seisoo sateessa & aina äänessä
« Vastaus #126 : Heinäkuu 08, 2011, 23:07:53 »
minusta tuntuu, että minä haistaisin .. meren, kesäillan ja vastapestyn koirani :----)
LUIHUISTENPRINSESSA, mutta silti niin huomaamaton ♔

Lunajuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #127 : Heinäkuu 09, 2011, 16:03:56 »
No minä haistaisin vastaleikatun nurmikon, ruusun tuoksun ja sateen.

Luultavasti tuo vastaleikattu nurmikko johtuu Hermionesta koska ennen en edes ollut huomannut kuinka ihanalle ruoho tuoksuu vastaleikattuna :> Ruusun tuoksun, sillä kun pääsin kuudennelta luokalta, saimme ruusut, se oli mieleenpainuva hetki, sillä kaikki taputtivat ja taustalla soi Champions-biisi. Sain myös ala-asteella kuorosta esityksien jälkeen ruusut. Ja sateen haistaisin, sillä rakastan sateessa kävelemistä, se on ihanaa kun hiukset kastuvat, tai se ääni mikä tulee, kun sadetta tippuu sateenvarjoon. Se on upeaa ja rauhoittavaa, sen takia varmaankin se olisi yksi tuoksuistani :)

Poissa Isilme

• Vuotislainen
« Vastaus #128 : Heinäkuu 12, 2011, 15:28:44 »
Suklaan tuoksu<3 sekä varmaan lisäksi meri-ilma ja ruusu. Vaikka poikaystäväni tuoksu olisikin ensimmäisten joukossa en sitä feministinä in denial aio myöntää.
"It's just life, so keep dancing through."
- WICKED the musical

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #129 : Heinäkuu 13, 2011, 16:13:45 »
Haistaisin kirpeän syysaamun, koska rakastan syksynvärejä ja inspiroidun aina kauheasti syksyllä, ilma tuntuu syysaamuina jotenkin puhtaalta ja raikkaalta, ehkä hieman kostealta. Tuntuu, että silloin saa oikeasti happea keuhkoihinsa. Vastaavan efektin saan kun pääsen raikkaaseen meri-ilmaan. Veikkaan että haistaisin myös märän koiran tai jonkin eläimen tuoksun, koska rakastan lemmikkejäni ja yleensä pidän eläimistä paljon. Ehkä myös jonkin mansikkaisen tai muun ällösöpön syötävän tuoksun, koska rakastan yleensä kaikkia sellaisia hajuja ja hajuvesiä, kaikki mansikat ja muut herkut ovat myös lähellä sydäntä.

Poissa naurrettavus

• Vuotislainen
« Vastaus #130 : Heinäkuu 14, 2011, 23:12:06 »
Lämpimän kaakaon tuoksu :) Tai jokin vasta leivottu juttu, suklaa. Tai mansikka. Eipäs kun nyt tiiän! Vanilija.

Epä keksi muuta kuin ruokaan liittyvää.
"Eipä sun hyllyvä vanukaspoikas lisää läskiä tartekaan, Dursley, älä pelkää" - Rubeus Hagrid

nimimerkin vaihdos: sektumsempra -> naurrettavus

Poissa Episkey

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Heinäkuu 15, 2011, 02:51:26 »
Sanotaan nyt vaikka kolme vahvinta asiaa, jotka haistaisin lemmenjuomassa... Hmm... Vaikeaksi menee.
Luultavasti kylmä talvituuli, jota on kertakaikkisen ihana hengittää sisään etenkin keskellä kiireellistä päivää, se vain rauhoittaa oudosti. Toisena tuoksuna haistaisin kahvin, ah, ja kolmantena raikkaan keväisen tuoksun, kun pään pistää esim. auton tai junan ikkunasta ulos keskellä Englantia. (Tai sitten tämä johtuu vain siitä, että uskon edelleen, että Tylypahka on olemassa.)

Caelai

• Ankeuttaja
« Vastaus #132 : Heinäkuu 15, 2011, 04:46:19 »
Haistaisin varmaankin kahvin, tupakan ja märän koiran. Bensakin tuoksuu mielestäni hyvältä ja navetta kotoisalta. Poikaystävänikin tuoksu on ihana. Sekä vastapuhalletun kynttilän.

Poissa jaida

• ikuinen hattutyttö
  • Vuotislainen
  • Kasva aikuiseksi, mutta säilytä lapsenmielisyytesi
« Vastaus #133 : Heinäkuu 15, 2011, 16:06:05 »
Sateen jälkeen oleva raikas ilma, puhtaat lakanat,  lämmin kaakao ja suklaan.
Sateen jälkeisen ilman haistaisin, koska mielestäni silloin olen kuin uusi ihminen. Tulen paljon paremmalle tuulella ja hymy tulee väkisinkin huulille.
Oi, miten ihanaa on  pujahtaa nukkumaan puntaisiin lakanoihin, jossa on viellä ihana pesuaineen tuoksu. Silloin saa paremmin nukuttuakin kuin yleensä.
Ja mikäs tuoksuisikaan paremmalle kuin lämmin kaakao ja suklaaa  ihanan ulkona vietetyn talvi päivän päätteeksi (:
"Dobby died a Free Elf, still it makes me kill myself... "<3

Poissa velhokarkki

• Yksi Weasleyn serkuista
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosMoon200
« Vastaus #134 : Heinäkuu 16, 2011, 22:21:59 »
Mansikan, aurinkorasvan ja vanhan kirjan sivut. <3
"Miksi kukaan muka tahtoo juhlia kuolinpäiväänsä?" ihmetteli Ron, joka teki taikajuomien kotiläksyjä ja oli pahalla päällä. "Kuulostaa kuolettavan masentavalta, jos saan sanoa."

Poissa Rat-Tail Jim

• Rock n Roll -sekopää
  • Vuotislainen
  • Feuer Frei
    • Feuer Frei
« Vastaus #135 : Heinäkuu 24, 2011, 01:32:09 »
Tämä kuulostaa minustakin jotenkin todella tyhmältä, mutta haistaisin syksyn, lämpimän kesäpäivän, aurinkoisen talvipäivän ja melkein-isoveljeni tuoksun. Mukaan voisi lisätä bensan, hiuslakan, koivunlehdet ja sahatun puun, mutta yli kaiken rakastan noita neljää. Miksi vuodenaikojen pitää tuoksua niin hyvältä? :D Ja kevään tuoksuahan tuonne listaan ei voi lisätä, koska en ole ikinä saanut selville miltä kevät tuoksuu, kiitos pölyallergian... No, ehkä vielä joskus saan tietää miltä kevät tuoksuu.
Und der Haifisch, der hat tränen, und die laufen vom Gesicht, doch der Haifisch lebt im Wasser - so die Tränen sieht man nicht.

Poissa hoippukurimu

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Heinäkuu 24, 2011, 11:58:00 »
Kirsikka, vanilja, mutta myös syksyn sateet ja pimeyden, ehkä vähän vanhan ullakon tuoksua myös.
"Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this."

Poissa Draak

• Garmiva gargoili
  • Vuotislainen
  • And they fly by..
« Vastaus #137 : Heinäkuu 24, 2011, 20:21:04 »
Toffeen, koska kerta kaikkiaan pidän toffeesta - varsinkin sulaneen sellaisen hajusta.
Piparit, koska piparien haju nyt on vaan niin nam.
Kostea, viileä havumetsä, koska se selvittää pään (noin käytännön tasolla, ei kännistä - ei sen puoleen että olisin ollut) ja laittaa ajatukset virtaamaan. Lisäksi se ei ole "seisova" tuoksu joka tunkeutuu luihin ja ytimiin.

Laitoin perustelut, siksi muoks.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2011, 19:54:41 kirjoittanut Dragonis »
Dragonis -> Draak

Poissa Venom

• Fredin sureva tyttöystävä
  • Vuotislainen
  • Yes, i am blonde, and i am proud about it! :D
« Vastaus #138 : Heinäkuu 28, 2011, 13:28:08 »
Hmm... mä haistaisin varmaan ulkona se ilma joka on sateen jälkee kun se on niin raikas. :) Sitte mein autotallissa kun on sellanen jännä haju johon on sekottunu bensiinin hajuu niin se on jotenkin ihana, sit mä haistaisin varmaan jonkun piparmintun :D
U know u love me, XO XO, Gossip Girl :D

Adessa

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Heinäkuu 28, 2011, 19:56:35 »
Haistaisin lemmenjuomassa mansikan ja kevättuulen, koska ne tuoskuvat ihanan raikkailta! Rakastan kahvin, suklaan ja aurinkorasvan herkullisia tuoksuja, sekä pidän myös vanhan kellarin, puhtaiden lakanoiden ja koiranpennun hajuista. Ihania tuoksuja on vaikka kuinka paljon, mutta ehkä nuo ovat lempparini ja haistaisin niiden sekoituksen lemmenjuomassa.

Poissa Adéa

• On
  • Reservi
  • *
  • Uruz
« Vastaus #140 : Heinäkuu 29, 2011, 22:08:00 »
Itse haistaisin varmasti miehekkeen, joka tuoksuu päivän päätteeksi itseltään ja hiukan YSL:n Homme deodorantilta. Se on tuoksu, jota rakkaampaa ei ole. Se on raikas, mutta lämmin ja myskinen, sitä ei osaa selittää, mutta kyseessä on tuoksu, joka saa unohtamaan asioita ja rentoutumaan täysin.

Muuten haistaisin varmaan vanhojen kirjojen tuoksun. Sellaisten, joiden sivujen reunat ovat alkaneet jo kellastumaan. Kirjoja on aivan ihana nuuskutella, minkä takia en ehkä hirveästi kirjaston kirjoja lainaile. Omassa hyllyssä pölyttyneet kirjat tuoksuvat parhaimmalle. Niistä voi melkein haistaa kodin. Toinen mitä varmaan haistaisin on sireenipensaan kukat. Lapsuudenkodissani pihalla kasvoi valkoinen sireenipensas, jossa oli suurimmat sireeninkukat joihin olen ikinä törmännyt. Monena alkukesän iltana katselin ikkunastani sireenia, ja välillä livahdin sitä jopa haistelemaan. Aina sateella sireenien tuoksu tuntui levittäytyvän omaan huoneeseeni, asia, mistä nykyään enää vain unelmoin näin kaupungin keskustassa asuvana.

Meri. Haistaisin myös meren. Suolainen ja raikas. Sellainen tuoksu joka saa iloiseksi, toisinaan surulliseksi. Tuoksu, joka herättää toiveita, siltä meri tuoksuu. Jopa kesällä auringon lämmittämä leväinen merentuoksu on ihana. Meren tuoksu tuo mieleen haaveita ja menneitä kesiä. Sen parempaa ei ole. Paitsi ehkä täällä muutamaan otteeseen mainitut puhtaat lakanat. Parasta olisi merellinen tuuli makuuhuoneen puhtaissa lakanoissa, siltä taivas tuoksuisi.
Mens agitat molem.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #141 : Heinäkuu 30, 2011, 20:04:34 »
Olen pohtinut tätä itsekseni jo jonkun aikaa, mutta en vieläkään ole päätynyt mihinkään tiiviiseen pakettiin sadan prosentin varmuudella. Tuoksuja on vain liikaa, ja juuri kun luulen keksineeni kaikki lempituoksuni, mieleeni muistuukin jokin toinenkin tuoksu.

Yksi varma olisi kuitenkin vanhat kirjat, joista Adéa puhui. Minäkin olen syvästi omistautunut kirjannuuskutuskerholle, ja voi sitä riemua kun sain kirjaston kellarissa vuosikymmeniä säilytetyn kirjan käsiini... ♥ Ehkäpä juuri sen kirjan tuoksu olisi osa lemmenjuoman aromeja.
Tämän lisäksi en ole vielä päättänyt mitään tiettyjä hajuja. Kenties melko varma olisi varastomme haju. Olen oppinut yhdistämään sen jo lapsuudesta jäätelön saantiin, sillä arkkupakastin on sijoitettu varastoon.
Kolmas tuoksu, jota epäröin, voisi olla Venomin mainitsema autotalli. Sellainen jännä, vähän bensamainen, ehkä maaliakin... Hmm.
Sitten säähän liittyviä hajuja: sade ja pakkanen. Ei tietenkään yhdessä :D Kaikki varmaankin tietävät kesäisen, lämpimän päivän hajun juuri sateen jälkeen. Ai ai ♥ Ja entäpä pakkanen! Se nenää kipristelevä, kylmyydessään melkein polttava, raikas tuoksu.

Nämä hajut ovat rakkaita juurikin niihin liittyvien muistojen vuoksi, ei niinkään hajun oman miellyttävyyden takia. Tietenkään mikään näistä hajuista ei ole epämiellyttävä silti, mutta esimerkiksi rakastan ruusujen ja hajuherneitten tuoksuja, vaikka en uskoisikaan niiden erottuvan lemmenjuomasta; niihin ei liity sinänsä mitään muistoa. Ne ovat vain kivoja hajuja :D
Pahoittelen haju- ja tuoksu -sanojen käyttöä synonyymeina. Murre puskee läpi.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Meriadoc

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleFlame23606
« Vastaus #142 : Heinäkuu 31, 2011, 20:16:00 »
Minä haistaisin lemmenjuomassa ensinnäkin oman kultani hiusten tuoksun, joka tuntuu voimakkaimmin heti suihkun jälkeen. Yksinkertaisesti niin tärkeä, turvallinen ja rakas tuoksu, että varmasti haistaisin sen. Toinen on jo aiemmin mainittu vauvan tuoksu, koska useimmat vauvat tuoksuvat niin puhtaalle ja viattomalle, että meinaan aina liikuttua vauvan hiuksia nuuskiessani. Kaakao on taas sellainen tuoksu, joka on aina ollut minulle tärkeä mutta erityisesti viimeisten parin kuukauden aikana on nostanut merkitystään, koska se liittyy minun ja kultani kahdenkeskeisiin, rauhallisiin iltapalahetkiin. Kaikki nämä tuoksut ovat minusta tosi hyviä tuoksuja :)
Ronald Weasley
Fun, spontaneous, and loyal wins your heart. Completely lacking in pretention, you seek the guy that others might overlook but who will be totally dedicated to you alone...and will make you laugh along the way.

Poissa Minea

• Kelvollinen leijona
  • Vuotislainen
  • Kolmas niistä Weasleyn kaksosista.
« Vastaus #143 : Heinäkuu 31, 2011, 22:01:34 »
Mei kans varmaaan haistaisin tuon poikaystävän suloisen tuoksun, joka leijailee aina hänen ollessa vierelläni ja painaessani kasvoni hänen tummiin hiuksiinsa. Siitä nousee hymy aina huulille huonompinakin päivinä, kun tietää toisen olevan lähellä ja sää käpertyä sinne kainaloon turvaan ja olla vaan. Minulla on tarkoituksella "unohtunut" muutama poitsun huppari meille, ja niitä tulee sitten tuoksun takia pidettyä päällä taukoamatta!
Tuoksu, joka jouluna käy nenään, olisi varmasti toinen tällainen! Joulu on yksi suosikki juhlistani, ja on aivan ihanaa herätä jouluruokien ja glögin tuoksuun! Se, kun koristelee kuusta joka tuoksuu ihanan raikkaalle, on myös ihanaa kun olohuoneessa leijailee tuoksukynttilöiden ja piparkakkutalon tuoksu. Jouluun kuuluu myös puhtaan kodin tuoksu!
Tuoreen, vastaleivotun, äidin tekemä pannukakku! Vitsit, sitä ei ihan joka päivä saa, mutta se on aivan ihanaa tulla tyyliin pitkän päivän jälkeen kotiin ja nenään leijailee jo ovella vastaan juuri uunista tulleen pannukakun tuoksu! Se saa veden kielelle ja nälän täyteenkin vatsaan. Se saa myös sellaisen koti -fiiliksen aikaan, tietää että on turvassa ja perheen kanssa kun on pannukakun tuoksua ilmassa!
Sunshine, daisies, butter mellow, turn this stupid, fat rat yellow.
- TU ES FOLLE ? TU ES UNE SORCIERE OU QUOI?

Poissa Alexandra

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
« Vastaus #144 : Elokuu 05, 2011, 13:21:04 »
Kolme asiaa, mitkä haistaisin lemmenjuomassa:

1. Poikaystäväni tuoksu - tarviiko edes selittää?? :)<3
2. Suklaa - mikä ihmeellinen herkku voisikaan voittaa suklaan?
3. Akustinen kitara - Ei musiikkia ilman elämää, ei elämää ilman musiikkia.<3
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2011, 14:10:04 kirjoittanut Alexandra »

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #145 : Elokuu 06, 2011, 19:07:08 »
Varmaankin haistaisin lemmenjuomassani nämä asiat:

1. Jonkun läheisen ominaistuoksu: No, tiedätte varmaankin syyn...

2. Kasteinen metsä: Metsä tuoksuu ihanan syksyiseltä kasteisena

3. Vatsaleikattu nurmikko: Tulee kesä mieleen....

4. Kloori: Tuoksu tuo mieleen aina uimahallin
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa Triangulum

• Vuotislainen
« Vastaus #146 : Elokuu 07, 2011, 13:05:24 »
Haistaisin varmaan jonkinlaisen uunituoreen leivän/piirakan/pullan tuoksun, meriveden, puhtaan ilman ja vanhan aarniometsän. Ja jonkinlaisen makean tuoksun varmasti haistaisin, ehkä mansikan, tai sulan suklaan. Kaikkea raikasta sieltä varmasti bongaisin, koska ummehtuneisuus ja tunkkaisuus on yksinkertaisesti kauheaa...
"Kaipaat unohduksen humalaa."

Gäätä

• Ankeuttaja
« Vastaus #147 : Elokuu 27, 2011, 22:41:32 »
Veikkaan että:

1. Syksyinen metsä (syksy vaan on niin omnom ♥)
2. Suihkun jälkeinen, raikas tuoksu.
3. Vanilja. Sekoon aina ku jollain on vaniljahajuvettä tms ^^

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #148 : Elokuu 28, 2011, 08:58:33 »
Haistaisin varmaankin ainakin osan näistä

1. Poikaystäväni partavaahdon, dödön tai hajuveden (ne tuoksuu niin hyviltä!! Oon aina nenä kiinni siinä, kun se laittaa jotain noista)
2. raikkaan ilman sateen jälkeen
3. ilman, kun jossain lähistöllä ollaan puimassa viljaa (maanviljelijän tytär ei näköjään pääse juuristaan eroon)
4. mun kissan tassujen tuoksun, kun se on kuljeskellut metsässä
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Amortentia

• Uneksia
  • Vuotislainen
  • Pottermore: DreamBlut4303
« Vastaus #149 : Syyskuu 17, 2011, 17:31:36 »
Hmm, mitä haistaisin... No yleensä kaikki haistaa siinä kolmee eri tuotetta, joten sanotaan

1. ruusua
2. kirjan sivut
3. kynttilä.
korpinkynnenoleskeluhuone.blogspot.fi

Potter-fanin Potter-blogi

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #150 : Syyskuu 17, 2011, 23:55:38 »
varmaan sen yhen tytön hajuveden tuoksun kenestä tykkään :D
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #151 : Syyskuu 24, 2011, 20:37:25 »
Minä haistaisin lemmenjuomassa luultavasti;

-Joulun
-Sateisen metsä
-Kahvin
-Juuri leikattu nurmikko

Joulu siksi, että rakastan joulua, jouluruokaa ja niin edelleen.. (;;
Sateinen metsä on vain niin ihanan raikkaan tuoksuinen, siksi se.
Rakastan kahvia ja kahvin tuoksua.
Oijoijoi yksi parhaimmista tuoksuista mitä on niin on vasta leikattu nurmikko. <3
Hey! You just lost The Game.

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #152 : Lokakuu 23, 2011, 15:32:40 »
haistaisin varmaan eucalyptuksen, savun ja prince of wales -teen. eucalyptus tuoksuu kerta kaikkiaan niin hyvälle, etten pysty selittämään. samoin kuin savu ... rakastan sitä tuoksua ! tee varmaan siksi kun juon paljon teetä, etenkin prince of walesia.
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #153 : Lokakuu 25, 2011, 01:15:51 »
Varmaankin vastapestyt hiukset (juu, on outo), laventelin ja kaakaon.
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa sestiva

• Vuotislainen
« Vastaus #154 : Lokakuu 30, 2011, 01:00:24 »
Hmmhmm... luultavasti haistaisin ainakin syksyisen varhaisaamun kosteuden tai sumuisen sään kirpeyden tai eycalyptuksen... niin, eli raikkaan ja viileän.
Toinen olisi sitten varmaankin jokin ihanan makea ja pehmeä. Esimerkiksi persikan tuoksu. :3
Ja aivan, ruusun haistaisin myös. En tiedä mitään parempaa kuin punaisen ruusun tuoksu.
"Harry Potter will always be a part of me."

Poissa saivartelija

• Agentti
  • Vuotislainen
  • Hitaat refleksit
« Vastaus #155 : Marraskuu 02, 2011, 16:11:22 »
1. Puhtaat lakanat. Se on niin ihanaa, kun lakanat on juuri vaihdettu ja niissä on vielä se ihana tuoksu. Ne ovat hieman kylmiä, mutta niin hyvän tuoksuisia...
2. Suklaa. Onko pakko perustella?
3. Vanilja. Hyviä muistoja, vain hyviä muistoja ♥

Epäilen kyllä syvästi etteikö nuo pian muuttuisi :)

Poissa iseeyou

• Huispaajien atleetti
  • Vuotislainen
  • Mää nään sut
  • Pottermore: QueenPotion7180
« Vastaus #156 : Marraskuu 06, 2011, 14:41:03 »
Ehdottomasti ainakin upouusi kirja.
Olen aina rakastanut uuden kirjan tuoksua, en tiedä miksi mutta se vai on jotenkin ihana!

Piparminttu
Kaikissa muodoissa, se on aika 'terävä' mutta saa oloni ihanaksi niin tuoksullaan kuin maullaan, täytyyhän lemmenjuoma joltakin maistua ;)

Kloori
Se tuoksuu ihanalle vaikka onkin aika ällöttävää,rakastan uimahallin tuoksua muutenkin ja kloori saa oloni leijumaan <3
Always, untill the end...

Poissa Misswatson

• Vuotislainen
  • Pottermore: SpellDream10578
« Vastaus #157 : Tammikuu 04, 2012, 17:55:42 »
Hmmm. . . Uskoisin haistavani ainakin suklaakeksit, niiden tuoksu on vaan niin ihana ja makea ♥ Lisäksi tämä aika yleinen vanilja, joka on aina kuulunut suosikkeihini kaikista maailman tuoksuista. Ja verigreippi on myös aivan ihanan tuoksuinen, kivan kirpeä ja raikas :3
Always.

Poissa Puhpallura

• Sonic Screwdiver
  • Vuotislainen
    • kirja/valokuvaus-blogini
  • Pottermore: ThornOwl10828
« Vastaus #158 : Tammikuu 04, 2012, 20:33:45 »
Haistaisin varmaan...

1. Puhtaat lakanat, voi mikä ihana tuoksu kun käyt vasta vaihdettuihin lakanoihin nukkumaan <3
2. Kirjan sivujen tuoksu. Vahvimmillaaan uusissa ja vanhoissa kirjoissa :)
3. Oman kodin tuoksu. Tiesitkö että kaikilla taloilla on oma hajunsa?
4. Lumen tuoksu. Kirpeä pakkasaamu, lumi narisee jalkojen alla, hengitys huuruaa...
5. Vanilja(jäätelö). Ai että mä rakastan sitä, ainut jäätelä josta tykkään ja muutenkin kivan tuoksuinen :3
6. Kaakao.. Laskettelukeskuksen kahvio ja parhaat ystävät koulun jälkeen meillä <3

Niitä tulikin mukavanlaisesti :'D
we are all stories in the end
just make it a good one

Poissa Lapland

• Vuotislainen
« Vastaus #159 : Tammikuu 04, 2012, 21:00:30 »
No ainakin pakkasen (No kyllähän se tavallaan tuoksuu semmoselta kivalta) ja suklaan. Luultavasti saattaisin haistaa meren ja kookoksen. En kylläkkää kaikkia samaan aikaan ;) Yök.. Pakkasta ja merivesi +kookos.

Poissa salmuri

• Vuotislainen
  • Korpinkynsi joka lajiteltiin Rohkelikkoon.
  • Pottermore: PatronusStrike149
« Vastaus #160 : Tammikuu 07, 2012, 16:13:19 »
Minä haistaisin varmaan sateen jälkeisen raikkauden ja sitruunan.
En ole hullu, todellisuuteni on vain vähän erinlainen.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #161 : Tammikuu 20, 2012, 17:43:17 »
Ensimmäiset kolme mieleen tulevaa ovat kahvi, kardemumma sekä suklaa. Kaikki elintarvikkeita, hupsista. Toki on olemassa monia muitakin vaihtoehtoja, mutta en ala pohtimaan niitä sen tarkemmin koska nuo ovat kuitenkin vahvimmat. Ehkä. Luultavasti.

Kahvi, kukapa kahvin tuoksusta ei pitäisi? Kahvin tuoksu on mielestäni tietyllä tapaa tunnelmallinen, sillä yhdistän sen lähinnä kiireettömiin hetkiin - välipalakahveihin koulun päätyttyä, vähän parempilaatuisiin erikoiskahveihin hyppytunneilla muun talsimisen lomassa, kahvitteluihin sukulaisten luona sekä toisinaan myös aamukahvin kulauttelemiseen. Juon kahvia harvemmin aamuisin, ainakaan kotona, mutta koulullani on oppilaiden oma kahvittelutila, jossa käyn kahvilla mikäli satun päätymään koululle aikaisemmin kuin on tarvis. Kahvi siis edustaa mielessäni kiireettömyyttä, toki se tuo mieleen myös pelastavan, väsynyttä olotilaa piristävän vaikutuksen.

Kardemumman perustelen sillä, että olen aina pitänyt leipomisesta (tahdoin pienenä leipuriksi, aww) ja leivontamausteenahan tuota käytetään. Moni pulla tai vastaava maistuu hieman vaisulta ilman kardemummaa, tai ainakin se parantaa makua, vaikkei ihan näin olisikaan. Kardemumman aromi on mukavan mausteinen, mutta kuitenkin mieto. Öhöm, typerän kuuloinen selitys. Kardemummassa on siis tärkeintä sen aromi.

Suklaasta tulee totta kai mieleen endorfiinihumala! Suklaa on tavattoman hyvää ja sen syömisestä tulee endorfiinien vaikutuksesta hyvä mieli, pelkkä suklaan tuoksukin on ihastuttava. Tokkopa muita perusteluja tarvitaan, harva ihminen ei pidä suklaasta.

Poissa varjopoika

• the world's only consulting detective
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin94
« Vastaus #162 : Tammikuu 20, 2012, 18:09:25 »
Tykkään aika monestakin tuoksusta, mutta nyt tulee mieleen ainakin tyttöystäväni, salmiakki ja meidän kellari. Myös vihreän teen tuoksu saa minut leijailemaan pilvissä, vaikka tosin siihen piti totutella hetki ennenkuin siitä oppi pitämään. Aina kun tyttöystäväni on ollut käymässä luonani ja lähtenyt, niin lohduttaudun ikävissäni haistelemalla häneltä tuoksuvaa peittoani tai paitaani tmv. :''D Hieman outoa, mutta sitä se rakkaus teettää.
You're a human after all.

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #163 : Tammikuu 21, 2012, 09:46:01 »
Enpä olekaan tänne aiemmin käynyt vastaamassa, voisin siis tehdä sen nyt.

Ensimmäisenä mieleen tulee sateen jälkeinen tuoksu ulkona. En tiedä mitään parempaa ja tämän tuoksun vuoksi syksy onkin suosikkivuodenaikani: sade taattua. Ilma tuntuu niin raikkaalta ja puhdistuneelta ja on ihanan kosteaa. Ei tätä voi mitenkään järkevästi selittää, minä vain satun pitämään sateenjälkeisestä ilmasta & sen tuoksusta :')

Toista olikin vaikeampi keksiä, mutta luulen sen olevan eräs hajuvesi, jonka merkki on minulta tietämättömissä. Tiedän vain, että eräs tuttuni käyttää ko. hajuvettä ja se muuten tuoksuu aivan älyttömän hyvältä! Sellainen raikas, hitusen makea tuoksu. Tähän kuvaukseen sopivia hajuvesiä löytynee varmaan tuhansia, mutta eipä tuo haittaa.

Kolmantena voi kuulostaa vähän kliseiseltä olisi varmaankin meren tuoksu. Se sellainen raikas, suolainen... rehevä? :'D Tiedättehän te sellaisen merikasvien jännän, ehkä vähän tunkkaisen tuoksun? Olen viettänyt jokaisen kesäni tähän mennessä saaristossa, joten sieltä tämä mieltymys tulee.

Yhteenvetona, lemmenjuomani tuoksuisi harvinaisen raikkaalta. Ja makealta ja suolaiselta yht'aikaisesti. Heh. :'D
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Kissanminttu

• Yli-Blondi
  • Vuotislainen
  • ಠ_ಠ
    • Tumblr
« Vastaus #164 : Tammikuu 29, 2012, 02:03:15 »
uuden kirjan sivut, koska lukeminen on aina ollut minulle tärkeää.

mökillä tuoksuva... mökin tuoksu :) sitä on vaikea kuvailla mutta se merkitsee minulle aina kotia!

ja eräs hyttysenpuremavoide! se vaan haisee niin ihanalta... ja parhaan kaverin antama huulirasva! namskis! ;DD
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2012, 15:21:38 kirjoittanut Kissanminttu »
...Maan pimeys hangen alla
puistoja puistattaa.
Jäätakki on vaahteralla,
kastanja aivastaa...

Poissa amppari

• LukutoukkaAnimaagiIkiviisas
  • Vuotislainen
  • Minä-Hermionen kaksoisolento, päivää vain!
  • Pottermore: EIOLE!
Minttuhammastahnan!!!!
« Vastaus #165 : Helmikuu 10, 2012, 21:35:28 »
EN MATKI!
Oikeesti Minttuhammatahnan, suklaata, Geisha-suklaata, sitä sydänpakkauksessa. Kupritsamehua!
Rakastan minttua. Jäätelössä, karkeissa, minttupesuaineita! Minttuhammastahnaa pienenä söin....
Suklaa on myös yksi emppareista. Ainakin Geisha, YUM!!! Tuli nälkä.. Oottakaas, käyn keitiössä hakemassa kurpitsamehua ja jokamaunrakeita, suklaasammakoita..Oottakaas!         Noniin!
Eli tuossa se nytten oli:D
"Olet....Ihana!",sanoo amppari.
"Etkö ole huomannut?", kysyy Ronald.
"En ole voinut olla huomaamatta,Ronnie!", kiljaisee amppari.
"Kiitos, voin saman tien esitelläsinut vanhemmilleni?",Ron tokaisee ja nyrpistää nenäänsä Grangerille.

Poissa Meripihka

• hyväkuntoinen ja käyttämätön
  • Vuotislainen
  • Pahalta piilossa ~
« Vastaus #166 : Helmikuu 29, 2012, 15:34:49 »
Edesmenneen hoitokoirani tuoksun. Se toisi mieleeni kaikki ne ihanat hetket iloineen ja suruineen, jotka koin nelijalkaisen ystäväni kera. Tietysti se saisi oloni hieman haikeaksi...
Toinen tuoksu olisi ehdottomasti vanhan kirjan sivujen tuoksu. Uuden kirjan tuoksu ei ole läheskään niin ihana, kuin elämää nähneen vanhan. Tuoksu on vaan niin rakas kaltaiselleni lukutoukalle <3
Ja totta kai rakas lehtimetsän tuoksu, erityisesti sellainen, johon sekoittuu hieman järvi-ilmaa. Se on vain niin ihanan rauhallinen tuoksu.
Everything is never as it seems...

Poissa Crissy

• Räyhänhenki
  • Vuotislainen
  • You can run away with me anytime you want
    • My Chemical Life
« Vastaus #167 : Maaliskuu 01, 2012, 21:02:14 »
Oi kuinka ihana aihe! Pisteet siitä :)

Itse varmaan haistaisin vaatteisiin jääneen tupakansavun tuoksun. Se tuntuu jotenkin niin kodikkaalta, ja jotenkin se vaan on niin jännittävä tuoksu.

Toisena saattaisin haistaa minttusuklaan tai piparmintun hienoisen aromin :) ei sellaisena liian vahvana, vaan ihan sillä tavalla vähän :) varmaan siksi, että se on niin raikas ja hyvänmakuinen tuoksu.

Kolmas olisi varmastikin mun ripsivärin tuoksu! :D se on vaan niin mieleenpainunut tuoksu, ja koska rakastan meikata ja siitä tulee hyvä mieli, niin luulisin niiden olevan syyt :D
Älä vastusta protokollaa, vastusta niitä jotka sitä noudattavat.
Why's everybody so Sirius?
'96 pride ♥
Kill the party with me and never go home.

Poissa gem

• Vuotislainen
« Vastaus #168 : Maaliskuu 04, 2012, 11:48:47 »
Ensimmäisenä haistaisin ehdottomasti todella vanhojen kirjojen tuoksun, lukutoukka kun olen. Mitä vanhempi kirja sen ihanampi vähän tunkkainen ja jopa homeinen tuoksu. 

Toisena tulisi varmaankin se ihana syksyn tuoksu, jonka voi haistaa aikaisin syysaamuina. Rakastan sitä kun ilma tuoksuu kirpeältä ja raikkaalta, ja samalla siihen sekoittuu  mullan ja mädäntyvien lehtien tuoksu :--D

Viimeisenä mieleen tulee laventeli. En yleensä pidä kukkaistuoksuista, mutta laventelissa on mielestäni ihanan erikoinen ja vähän mausteinen tuoksu josta olen aina pitänyt. Kotoa löytyy aina laventelisaippuaa ja lisäksi kesäisin takapihallamme voi tuoksutella oikeaa laventelia jonka äiti istutti pari vuotta sitten, joten aina kun haistan laventelin, tulee ihanan turvallinen ja kotoisa olo :--)

Poissa velhokarkki

• Yksi Weasleyn serkuista
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosMoon200
« Vastaus #169 : Heinäkuu 01, 2012, 03:40:40 »
Haistaisin poikaystäväni tuoksun, hän vaan tuoksuu aina niin hyvältä. Toisena haistaisin vanhan kirjan sivut, oijoi. Kolmas tuoksu olisi mansikka. Jokin mansikoiden tuoksussa saa minut hyvälle tuulelle, se on niin kesäinen!
"Miksi kukaan muka tahtoo juhlia kuolinpäiväänsä?" ihmetteli Ron, joka teki taikajuomien kotiläksyjä ja oli pahalla päällä. "Kuulostaa kuolettavan masentavalta, jos saan sanoa."

Poissa Lorcanmei

• Vuotislainen
« Vastaus #170 : Heinäkuu 03, 2012, 14:07:07 »
Haistaisin mansikan tuoksun, koska se on mielestäni yksi maailman parhaimmista tuoksuista, vaikkei olekaan mikään harvinainen. Siitä tulee aina jotenkin pirteä olo.
Sitten haistaisin jonkinlaisen miestenhajuveden ja oman poikaystävän tuoksun sekoituksen. Siitä tuoksusta tulee turvallinen olo ja tekee mieli käpertyä oman miehen kainaloon.
Sitten haistaisin vielä varmaankin vastaleivotun leivän tuoksun. Mielestäni yksi kotoisimmista tuoksuista. Jo sitä ajatellessakin alkaa tulla nälkä!

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerSeer330
« Vastaus #171 : Heinäkuu 03, 2012, 15:38:40 »
Mä en osaa oikeen varmuudella sanoo mutta ainakin yhen tietyn miesten hajuveden haistaisin ja kuuman kesä päivän ja suolasen meren rannan varmaan...
-Yhtä kyytiä, läikyttämättä.
 -Ja ylenantamatta.
 -Joten tämä on juomapeli siis?
 -Viimeinen pystyssä voittaa.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #172 : Heinäkuu 06, 2012, 13:43:16 »
Itse haistaisin oikein oikein oikein vanhan kirjan tuoksun. Rakastan sitä homeen ja tunkkaisuuden tuoksua. Ja luen kirjoja tosi paljon ja rakastan niitä ja lukemista. Toinen olisi varmaan vastaleikatun nurmikon tuoksu, oi joi.. Se vaan on niin ihana tuoksu kesällä.. Kolmas olisi varmaan sumuinen ja märkä varhainen aamu. Sellaisina hetkinä, kun ajaa aamulla pyörällä linkkipysäkille ja on sumuista ja märkää, on vaan niin ihana olla.
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Wippii

• Vuotislainen
  • Pottermore: SilverElm5143
« Vastaus #173 : Heinäkuu 06, 2012, 14:21:20 »
Tässä muutama mahdollisuus:

- vastaleikattu ruoho (olen kuin Hermione)
- sateenjälkeinen raikas tuoksu
- "tuoreet" ruusut

Aika luonnonläheisiä tuoksuja. :)
"Harry, however, had never been less interested in Quidditch; he was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy." ~ Harry Potter and the Half-Blood Prince (UK edition), page 383.

Poissa Beyond

• Pseudoenkeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #174 : Heinäkuu 24, 2012, 02:34:23 »
Varmaan jotain tämän tapaista:

- Kahvin ja miedon tupakansavun.
- Calvin Klein One -hajusteen.
- Kurkkupastillin piparminttuisen tuoksun.
M + M² = ♥

Poissa Lee

• Pitäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #175 : Heinäkuu 24, 2012, 15:41:31 »
Vaikee sanoo, mutta varmaankin:

-Raikas ja kylmä talvi-ilman tuoksu (:
-Kielo
-Veden kloorin tuoksu
-Suolaveden tuoksu
-Vastaleivotut piparkakut
-Tuoreen leivän tuoksu (mahdollisesti ruisleipä)

Hmm..mistähän syystä näin paljon vedenhajua?

Poissa Unituhka

• Vuotislainen
  • Pottermore: DreamAsh2093
« Vastaus #176 : Tammikuu 11, 2013, 10:52:41 »
Oon aika varma, että haistaisin mun lemmenjuomassa...

Play Boy -axen tai miesten hajuveden (jonka nimeä en muista - tais olla joku David Beckham)
- En osaa edes sanoin kuvailla sitä, miten paljon mä tykkään noitten tuoksusta. Ihan vain sen takia, et se tuo mulle mieleen poikaystäväni ja hän tuo mieleeni parhaimmat muistot.

Keitetty riisi
- Liittyen edelleen yllämainittuun kumppaniin, niin hänen kotonaan tuoksuu aina keitetylle riisille (puoliksi kun on Vietnamilainen). Vietän sielä niin paljo aikaa, et ovesta kun astuu sisään, niin tuoksuu tosi kotoisalle.

Vanilja&Cafe -shampoo
- Lempishampoo, mitä käytän. Joskus vaikka, en olis tätä käyttänytkään, niin mä tuoksun sille silti. Ihana tuoksu ehdottomasti --
Kata -> Unituhka

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #177 : Tammikuu 11, 2013, 20:01:12 »
Itse haistaisin todennäköisesti jotain luonnontuoksuja, kuten..
-Vesisateen jälkeinen hetki: kaikki on puhtaimmillaan ja raikkaimmillaan, muutkin tuoksut ehkä terävimmillään silloin..
-Meri: Olen koko ikäni asunut merenrantakaupungissa, ja käynyt aina isovanhempieni mökillä uimassa, viettänyt siellä aikaa, ja meren tuoksu on jäänyt mieleeni.. Sellainen suolainen ja raikas..
-Metsä: ah, se luonnon raikkaus, metsän vihreyden voi haistaa..

Ja ei-luonnontuoksuista..
-Tuore pulla: tuo mieleen lapsuuden, ne hetket, kun odotettiin, että mummu saisi pullat uunista ja pääsee syömään.. Hyvien muistojen takia tämä..
-Kirjat: tätä en osaa ehkä perustella, rakastan vain kirjoja ja niiden tuoksua paljon..
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Jane Eyre

• British Hippie who never lived in Great Britain
  • Vuotislainen
  • Maybe someday I'll find the place for me to live.
  • Pottermore: OwlSparks24145
« Vastaus #178 : Tammikuu 11, 2013, 20:48:22 »
Haistaisin luultavasti villalangan tuoksun, koska rakastan neulomista, ja pidän villan tuoksusta. Lisäksi haistaisin varmaankin uuden kirjan tuoksun, koska olen huomannut aina saatuani käsiini uuden kirjan haistelevani sen tuoksua.. :D Lisäksi voisin ehkä haistaa mintun tai suklaan, tai minttusuklaan. Johtuu rakkaudestani minttusuklaaseen. omnom. Nyt tekee mieli suklaata. Siinä kai kaikki. :)
You put your arms around me and I'm home.

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #179 : Tammikuu 12, 2013, 14:47:04 »
No, ihania tuoksuja on paaljonpaljon, mutta listataan nyt vaikka kolme :)

1.Suolainen merituuli
Siitä tulee vapaa ja kesäinen olo. Rakastan sitä raikasta tunnetta, joka syntyy kun istuu saaressa kallioilla ja antaa tuulen puhaltaa hiuksissa <3

2.Öinen ilma
Varsinkin kesällä ja ulkomailla yöilman haistelu on tosi rentouttavaa ja siitä tulee runollinen ja taitellinen olo x) Sielu lepää ja vapautuu, taidan olla yöihmisiä...

3.sushibaarin tuoksu
Omnom se soijan, riisin, lämpimän misokeiton ja wasabin raikas namnamtuoksu... En osaa selittää, mutta ah<3
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #180 : Tammikuu 17, 2013, 20:05:46 »
Hmmm... Vaikea kysymys, nyt tulee mieleen ainakin:
-sateen jälkeinen ulkoilma
-kirjat
-alkoholiton glögi
-jotkut lämpimät ja tuoreet suklaa leivonnaiset
-mieto piparminttu
-kermainen kahvi

näitä olisi kyllä varmaan vaikka mitä :D joku tärkeä saattoi myös unohtua
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #181 : Kesäkuu 01, 2014, 20:58:59 »
Minustakin tämä on vaikea kysymys. Vastauksia voisi olla hyvinkin paljon, koska monet tuoksut viehättävät minua. Saattaisin haistaa ainakin pihkan, sateen jälkeisen raikkaan tuoksun kesäilmassa, uudet kirjat ja jotakin muuta, joka viittaa luontoon, rauhallisuuteen tai johonkin rakastamaani asiaan.
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #182 : Kesäkuu 02, 2014, 14:55:11 »
Tää on vaikea kysymys, mutta vaihtoehtoja ovat esimerkiksi nämä:
Villivadelmien tuoksu - meidän pihalla kasvaa niitä kesäisin ja niiden tuoksu tuo aina mieleen kesän ja vadelmien maun :-)
Kukkien tuoksu - olin n. viikko sitten kukkakaupassa ja siellä tuoksu jotenkin kodikkaalta. Keksin pian miksi. Mun mummu ja pappa on aikamoisia viherpeukaloita, ja niiden pihalla on vaikka mitä kukkia. Kukkakaupassa siis tuoksu samalta kun niillä ja  niillä on aina kodikasta :-)
Kesän tuoksu - en oikein osaa selittää tätä, mutta haistoin sen äsken ulkona ollessani. Tähän kuuluvat myös yllä mainitsemani tuoksut. Kesä tuoksuu jotenkin erilaiselta kuin muut vuodenajat - johtuu varmaan esimerkiksi siitä, että luonto on silloin vehreää ja kukkivaa! :-)
Vanhan kirjan sivut - mulla on yks sellanen satukirja, jota pienenä luin. Sen sivut tuoksuu joltain joka jotenkin tuo muistoja mieleen mut en vaan saa päähäni mitä.
Vastaleivottu lämmin leipä (patonki tai muu sellainen) - Tätä tuoksua en kovin usein pääse haistamaan, mutta voin kuvitella sen mielessäni :-)

Tossa nyt joitain, voi niitä olla enemmän tai vähemmänkin, tai ne voi olla ihan erilaisia kun noi, mutta kuitenkin :-)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2014, 13:33:37 kirjoittanut Ruby »
"They're taking the hobbits to Isengard!"

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #183 : Heinäkuu 03, 2014, 21:59:59 »
   Minä haistaisin lemmenjuomassa... Tomaatti-mozzarellapitsan, uuden kirjan sivut, kanelin, sulan valkosuklaan, omenapiirakan, hevosen, ruusun, nuotion, mansikan, puhtaan kodin, hiustenhoitoaineen... ihan varmasti kulauttaisin kurkkuun tuommoisen litkun, aah <3

//EDIT: imppaan aina sateen jälkeistä ulkoilmaa, se on niin ihana tuoksu <3
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2014, 22:03:21 kirjoittanut huispauskotka »
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Werewolf

• kuolonsyöjän kasvonaamio
  • Vuotislainen
  • 100% Death Eater
« Vastaus #184 : Heinäkuu 05, 2014, 21:40:22 »
Tää saattaa kuulostaa oudolta, mutta haistaisin lemmenjuomassa valkosipulin, pakkasen (miten sen voi haistaa?) ja kahvin.

Valkosipuli on ihanaa. Se tuoksuu hyvälle ja maistuu hyvälle. Olen koukussa.
Pakkanen on... Hmmmm... En tiedä. Jotenkin se pakkasen kirpeys ja raikkaus vetoaa minuun.
Kahvi... Aahh... Ihanimpia tuoksuja ikinä! En juo kahvia, mutta haistelen sitä. Koukussa tähänkin.

Lisäksi siinä saattaisi tuoksua vanhat kirjat, kala, pöly (kutittaa nenään), kostea sammal ja pahvi.

Poissa rikkoriina

• Vuotislainen
« Vastaus #185 : Heinäkuu 14, 2014, 20:07:40 »
Vaikea kysymys. Haistaisin luultavasti bensan hajun. Mummolan autotalissa tuoksuu aina bensalle ja eräs hyvä ystäväni tuoksui kerran bensalle ja se haju painui nenääni, joten varmaankin siksi. Myös kirjojen tuoksun saattaisin haistaa lemmenjuomassa... Pidän todella näistä kahdesta tuoksusta/hajusta ^^
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2015, 14:17:10 kirjoittanut rikkoriina »
"Suistutaanko kuiluun yhdessä?"
"Eihän meitä voi mikään erottaa"

-Professori Moriarty

Poissa hallakki

• Vuotislainen
« Vastaus #186 : Heinäkuu 29, 2014, 22:05:41 »
Haistaisin lemmenjuomassani vastapaistetun pullan tuoksun. Voiko parempaa olla? Kardemumman tuoksu ja ensimmäinen puraisu pullasta, se on kuin pala taivasta. Haistaisin myös hevosten ja koirien turkin tuoksun. Se on jotenkin niin ihana tuoksu, ja eläinrakaskin olen. Sitten haistaisin sateen jälkeisen ulkoilman. Sitä tekee mieli vetää keuhkoihinsa aina vain uudestaan. :)

Poissa LLK

• Vuotislainen
« Vastaus #187 : Heinäkuu 30, 2014, 00:18:07 »
Haistaisin meren, luonnon sateen jälkeen, mozzarella pitsan, poikaystävän tuoksun ja hänen hajuveden, klooriveden, kirjat, koiran puhtaan hajun samaten kanin ja nurmikon.. <3
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2014, 00:24:07 kirjoittanut LLK »

Poissa Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #188 : Elokuu 02, 2014, 01:37:15 »
Haistaisin hevostallin tutunkirpeän tuoksun, sateen jälkeen kostean ruohon ja puupölyn, isän vaatteet tuoksuivat aina puupölyltä kun olin 4-vuotias, haju on minulle yhä tuttu haju kun isän työpaikalla haisee yhä puupöly ja puun tuoksu tulee isän mukana kotiinkin. :D
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".

Poissa Lumottu Kirja

• Hymytön kastepisara
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RiverSilver16420
« Vastaus #189 : Elokuu 04, 2014, 08:35:32 »
Rakastan teen tuoksua (joka ikisen teen <3) luultavasti haistaisin sen lemmenjuomasta... Mitäs muuta? Monet luonnon tuoksut, jotka haistaa esimerkiksi kävellessä metsässä :). Männyn tuoksu, koivun nuorehko vehreyden haju, havun neulaset.... Nämä ovat vain rakastettavia tuoksuja muuta ei pysty sanomaan. Hunajakin tuoksuu ihanalle ja lohduttavalle ;). Ehkä haistaisin siinä myös monien mausteiden tuoksuja...

No siinä kaikki mitkä luultavasti haistaisin tuosta juomasta. Luulin tämän olevan vaikea kysymys, mutta ihan helppoahan oli löytää ne tuoksut :). 

Poissa GinnyW

• You gotta be kidding me...
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MidnightCloak26295
« Vastaus #190 : Syyskuu 21, 2014, 21:37:47 »
Haistaisin varmaankin sateisen yön tai hevosen, ne ovat niin ihania tuoksuja...
Harry: You´re white.
Sirius: No, i´m Black
Harry: Lol, stop joking!
Sirius: No, I´m Sirius

Poissa snikkeri

• Se tyyppi joka laulaa koulun käytävillä
  • Vuotislainen
« Vastaus #191 : Lokakuu 04, 2014, 16:40:59 »
Hmmm...

Näitä tälläsii juttuja on kyllä aina kiva miettiä : D

Näitä tuoksuja on niin paljon et vaikee päättää, mut tässä muutama (Montakohan siinä VOI haistaa? Eiks ois aika ärsyttävää haistaa 20 tuoksuu yhtä aikaa/ne yhdistelmät ei välttämättä ois kauheen kivoja. Mutta kai sen selittää sellanen pikkujuttu kuin TAIKUUS xp)

1) SUKLAA, kosa suklaa on ihanaa
2)Hevosen tuksu, kun tykkään niistä
3)se ihana, raikas tuoksu sateen jälkeen :3
4)vanilija<3
5)syreeni tai tuomi, tulee kesä mieleen ja ne vaan tuksuu niin hyvältä :D

"Totta kai tämä tapahtuu sinun päässäsi, Harry, mutta minkä takia se silloin olisi epätodellista?"

-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset, J.K Rowling

Poissa Kirjatoukka

• Vuotislainen
  • Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
« Vastaus #192 : Lokakuu 26, 2014, 17:38:34 »
Luultavasti nämä:
- uuden (tai no miksei vanhankin) kirjan tuoksu
-sateen jälkeinen tuoksu ulkona
-vasta leivottujen pipareiden tuoksu
-tervan tuoksu
-koivun tuoksu
-vasta leikatun ruohon tuoksu
-se tuoksu joka tulee vasta raapaistusta tulitikusta
-ja tuoksu, joka on aina jouluna kotona :D En oikeen osaa kuvailla sitä...
Ja saattaahan näitä olla enemmänkin, mutta en oo vaan koskaan tullut niitä ajatelleeksi (: Olisi kyllä kiva haistaa lemmenjuomaa :DD
"Harry! Jos me kuolemme, tapan sinut!"

Poissa Away

• Maailman yksinvaltias
  • Vuotislainen
  • Polvistukaa, kuolevaiset!
« Vastaus #193 : Helmikuu 16, 2015, 21:12:41 »
Suosikkituoksujani... No tykkään koirien tuoksusta, ja kanelikin on ihana tuoksu... Ja Harryhan haistoi lemmenjuomassa Ginnyn tuoksun vaikkei edes tiennyt sen olevan Ginnyn tuoksu, joten varmaan ihastukseni tuoksu. Ja metsän tuoksu on yksinkertaisesti upea.
Kneel before me

Poissa lovegood

• Vuotislainen
« Vastaus #194 : Maaliskuu 11, 2015, 12:17:58 »
Haistaisin varmasti ensimmäisenä järven tuoksun. Tykkään olla mökillä ja katsella laiturilla kun järvi myrskyää. Toinen olisi varmasti vanha nahkakantinen kirja, mikään ei voita nahan tuoksua! Se johtuu varmaan siitä, että olen koukussa kirjoihin ja historiaan. Yhtenä tuoksuna olisi varmasti luminen metsä. Rakastan hiihtämistä metsässä jossa et näe yhtään mitään ihmiseen viittaavaa. Siellä on vain minä ja luonto.

Poissa Katharina

• Vuotislainen
« Vastaus #195 : Maaliskuu 11, 2015, 13:38:41 »
1. Harry Potter -kirjojen sivut. Nykyään kirjojen sivut tuoksuvat jotenkin teolliselle, mutta vielä näin vuosien jälkeenkin Potter -kirjojen sivut tuoksuvat samalle kuin silloin, kun avasin ne ensimmäistä kertaa.
2. Kahvin tuoksu
3. Vastaleikatun ruohon tuoksu
4. Lontoon tuoksu. Tämä on hieman vaikeammin kuvailtavissa, mutta molemmilla kerroilla sama hieman puhdas ja makea tuoksu kaduilla toivotti tervetulleeksi. Tuoksu tuli vastaan myös autioilla kaduilla, joten en usko sen lähteneen ihmisistä.
"I don't want other people to decide who I am. I want to decide that for myself." -Emma Watson

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
« Vastaus #196 : Maaliskuu 12, 2015, 17:34:15 »
Hmm... Paha kysymys.

No, ainakin haistaisin suklaan. Suklaa on ihanaa, olen riippuvainen siitä. <3 Sitten toisena tulee mieleen talli. Talli tuoksuu ihanalle, sellainen hevosen ja heinän sekoitus.  Niiiiin täydellistä. Varmaan haistaisin myös teen. Sitruunateen. Se on niin rakasta juomaa. Sitten ehdottomasti uuden kirjan tuoksu. Rakastan kirjoja ja lukemista!!!  Ja haistaisin varmaan myös Sitruunan, rakastan sen tuoksua, se on sellainen makean kirpeä. Ja viimeisenä yksi minulle tärkeä ihminen, ihastukseni. Hän tuoksuu ihanalta. <3

Siinäpä ne oli. Sitten yksi kysymys, vähän offia, kyllä, mutta miksi kirjoissa kaikki haistavat lemmenjuomassa vain kolme asiaa, tasan tarkkaan kolme? Outoa!
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Veelan silmä

• Outous
  • Vuotislainen
  • Hulluin ystävä, joka sinulla on koskaan ollut.
« Vastaus #197 : Huhtikuu 16, 2016, 19:51:19 »
Mä haistaisin varmaan:

-Playboy-antiperspirantin, koska se tuoksuu hyvälle ja rakkaani käyttää sitä, niin sen tuoksu saa aina hymyn huulille. ❤
-Lakritsipurkan, koska syötiin sitä rakkaan kanssa bussissa ennen kuin alettiin seurustella. 😊
-Miedon tupakan savun ja pakokaasun, näistä kummastakin tulee meidän jokseenkin epäonnisen rakkaustarinan hyvät muistot mieleen. 💑
Mitä ikinä teetkään elämälläsi, elä se täysillä!